abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_96920924
-

[ Bericht 100% gewijzigd door j0rdiiii op 16-05-2011 23:53:16 ]
  dinsdag 17 mei 2011 @ 07:36:01 #27
197060 SuikerVuist
Arm & Hammer Grammar
pi_96926496
quote:
0s.gif Op maandag 16 mei 2011 23:47 schreef zlakto het volgende:

[..]

Ziet er niet echt verantwoord uit zo, het lijkt wel kermis met die netten en stootkussens.

Na wat er vorige week gebeurd is moet je dit niet willen, dan maar geen klim in de aanloop naar de zoncolan
De rennersdelegatie heeft het geacepteerd. Er was ook een alternatief voorhanden; in plaats van de Crostis, zouden ze dan 3 andere cols voor de Zoncolan moeten bedwingen, namelijk de Monte Pura, de Sella Razzo en de Tualis.

Dat is nu het alternatieve parcours mocht het sneeuwen op de Crostis, geloof ik.
  dinsdag 17 mei 2011 @ 08:00:12 #28
62913 Blik
The one and Only!
pi_96926718
Ik hoop dat ze niet teveel risico gaan nemen in die afdaling, en gewoon rustig omlaag gaan. Ik hoop eigenlijk dat de klassementsrenners zich rustig houden op de Crostis. één dode in de Giro is er al één teveel
pi_96929743
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 mei 2011 08:00 schreef Blik het volgende:
Ik hoop dat ze niet teveel risico gaan nemen in die afdaling, en gewoon rustig omlaag gaan. Ik hoop eigenlijk dat de klassementsrenners zich rustig houden op de Crostis. één dode in de Giro is er al één teveel
De grote ongelukken gebeuren meestal op de plekken waar je het niet verwacht. Voor deze afdaling is al zo vaak gewaarschuwd, dat iedereen 200% alert zal zijn....het probleem is juist dat je niet een uur of 6 200% alert kan zijn en dan gaat het juist daar mis waar je het niet/minder verwacht.
  dinsdag 17 mei 2011 @ 10:15:56 #30
49615 Bismarck
Left on the sands of history
pi_96929785
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 mei 2011 07:36 schreef SuikerVuist het volgende:

[..]

De rennersdelegatie heeft het geacepteerd. Er was ook een alternatief voorhanden; in plaats van de Crostis, zouden ze dan 3 andere cols voor de Zoncolan moeten bedwingen, namelijk de Monte Pura, de Sella Razzo en de Tualis.

Dat is nu het alternatieve parcours mocht het sneeuwen op de Crostis, geloof ik.
Was dat een reeël alternatief dan? Ik ken de cols niet en weet niet of deze zwaar zijn maar 1 zware bergpas lijkt me dan beter dan drie mogelijk iets lichtere bergpassen. Of was dit in de trant van, we halen de Crostis er uit en in plaats daarvan mogen jullie drie keer over de Mortirolo ~O> .
That's...Montgomery Clift, honey!
  dinsdag 17 mei 2011 @ 10:30:29 #31
43584 Beregd
absolutely inch perfect
pi_96930328
monte pura ( very hard), sella razzo ( very long climb with the 3 last km with section at 15%) and tualis ( already done last year)



8)7
pi_96930946
quote:
2s.gif Op dinsdag 17 mei 2011 10:30 schreef Beregd het volgende:
monte pura ( very hard), sella razzo ( very long climb with the 3 last km with section at 15%) and tualis ( already done last year)
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
8)7
Lijkt me allemaal niet veel voorstellen om eerlijk te zijn. De Monte Pora was in 2008 iets minder dan 6.5 kilometer aan 6.9% gemiddeld, gewoon tweede categorie dus. Die Tualis is 3.5 km aan 9.4% gemiddeld, steil maar wel erg kort. Die Sella die Razzo is erg lang als je dat vals plat meerekent (27km), maar eigenlijk is de echte klim maar een kilometer of 15, en komt dan zelden boven de 6 of 7%. Dat lijkt me allemaal een stuk minder dan de Crostis (14km aan 10% gemiddeld), die gewoon een van de zwaarste cols is van deze Giro, en direct gevolgd wordt door een lastig stuk strade bianche.
  dinsdag 17 mei 2011 @ 10:50:10 #33
62913 Blik
The one and Only!
pi_96931011
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 mei 2011 10:48 schreef Ereinion het volgende:

[..]
Dat lijkt me allemaal een stuk minder dan de Crostis (14km aan 10% gemiddeld), die gewoon een van de zwaarste cols is van deze Giro, en direct gevolgd wordt door een lastig stuk strade bianche.
En daarna ook nog eens de Zoncolan beklimt. Welke er dan ook uit wordt gehaald volgens mij (tenminste, ik zie hem niet terug in de alternatieve route)
  dinsdag 17 mei 2011 @ 10:59:36 #34
43584 Beregd
absolutely inch perfect
pi_96931344
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 mei 2011 10:50 schreef Blik het volgende:

[..]

En daarna ook nog eens de Zoncolan beklimt. Welke er dan ook uit wordt gehaald volgens mij (tenminste, ik zie hem niet terug in de alternatieve route)
ah, ok, dat maakt wel een verschil...
Ik dacht dat die er dan ook in bleef. Het is al een lange rit, en om dan de crostis eruit te halen en 2,5 klims in de plaats te zetten...
  dinsdag 17 mei 2011 @ 11:07:38 #35
197060 SuikerVuist
Arm & Hammer Grammar
pi_96931639
quote:
2s.gif Op dinsdag 17 mei 2011 10:59 schreef Beregd het volgende:

[..]

ah, ok, dat maakt wel een verschil...
Ik dacht dat die er dan ook in bleef. Het is al een lange rit, en om dan de crostis eruit te halen en 2,5 klims in de plaats te zetten...
Nee, je had gelijk. Er is nooit sprake van geweest dat ze de Zoncolan zouden schrappen. Ik denk dat Blik in de war is met het profiel van die rit naar Monte Pora die je net postte (sp?).
  dinsdag 17 mei 2011 @ 11:16:42 #36
43584 Beregd
absolutely inch perfect
pi_96932005
ah, pura, pora

naja, ik snap de organisatie sowieso niet, ik zou zeker deze editie alle verdere risico willen mijden. En er is slechts een discussiepunt en dat is de crostis...
pi_96932760
Ik vind Emanuele Sella zo rustig deze Giro, zou hij z'n ritje nog uitkiezen om weer overdreven hard een berg op te vlammen?
the pleasure - the privilege is mine
  dinsdag 17 mei 2011 @ 11:38:03 #38
197060 SuikerVuist
Arm & Hammer Grammar
pi_96932771
quote:
10s.gif Op dinsdag 17 mei 2011 11:16 schreef Beregd het volgende:
ah, pura, pora
dat bedoelde ik niet, ik weet niet of "postte" correct Nederlands is. :+

quote:
naja, ik snap de organisatie sowieso niet, ik zou zeker deze editie alle verdere risico willen mijden. En er is slechts een discussiepunt en dat is de crostis...
Ik snap het ook niet, dat ze dat nu nog willen doorzetten.

En als het dan toch persé moet, hadden ze sowieso veel meer stootkussens kunnen aanbrengen, maar dat kost wellicht klauwen met geld. En al voor de Giro de renners verplichten om met full face helmen en andere bescherming te rijden.

Het nieuwe wielrennen.
pi_96932853
Vanaf hoe laat gaat Sporza uitzenden?

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_96932996
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 mei 2011 11:40 schreef Snuf. het volgende:
Vanaf hoe laat gaat Sporza uitzenden?

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Vanaf 14u30
the pleasure - the privilege is mine
  dinsdag 17 mei 2011 @ 11:52:26 #41
197060 SuikerVuist
Arm & Hammer Grammar
pi_96933330
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 mei 2011 11:37 schreef El_Borracho het volgende:
Ik vind Emanuele Sella zo rustig deze Giro, zou hij z'n ritje nog uitkiezen om weer overdreven hard een berg op te vlammen?
Sella zou na de Etna bepalen of hij voor het klassement zou gaan, of niet. En aangezien hij daar pas 20e(?) was zou het zo maar kunnen dat hij een van de volgende dagen bewust tijd verliest om voor een etappe te gaan in de Alpen.

Of misschien wil hij het nog even bekijken. 20e op de Etna is zo slecht nog niet als je het vergelijkt met Menchov en Rodriguez.

Dat overdreven hard een berg opvlammen zal er helaas niet meer bij zijn.
pi_96934306
Etappe 10: Termoli - Teramo (159km)
De renners hebben kunnen bekomen van de eruptie van de Etna en trekken nu weer noordwaarts, om te beginnen met deze etappe langs de Adriatische Zee. De laatste lopen lichtjes bergop, maar het lijkt niet zwaar genoeg om een massasprint te kunnen voorkomen.

Molise is zowel qua inwoners (330k) als oppervlakte (4.438km², kleiner dan Noord Brabant) de op één na kleinste regio van Italië, vlak voor Valle d'Aosta. De grootste plaatsen zijn de hoofdstad Campobasso (51k), Termoli (33k) en Isernia (22k) en de regio bestaat uit twee provincies: Campobasso (238k) en Isernia (92k). Het is een bergachtige regio in de Apennijnen met als hoogste top de Monti della Meta (2.241m), veel merkt het peloton hier echter niet van want men rijdt langs de Adriatische kust.


Campobasso

De regio heeft haar naam de danken aan de Normandische edelman Rodolfo di Moulins die 1045 hertog werd van een gebied dat ongeveer overeen kwam met de huidige regio, Moulins zou met der tijd verbasteren in Molise. Het hertogdom werd in 1221 door keizer Frederik II van Hohenstaufen (tevens koning van Sicilia) geannexeerd door het koninkrijk Sicilia. Het was eerst een zelfstandige provincie binnen het koninkrijk, maar werd in 1531 door de Spanjaarden bij de provincie Capitanata (in Puglia) gevoegd. In 1806 werd het weer een zelfstandige provincie die in 1861 bij de vereniging van Italië onderdeel werd van de nieuwe regio Abruzzi e Molise. Abruzzi e Molise werd in 1963 dan weer gesplitst in de twee regio's waar vandaag gekoerst wordt.

Molise heeft sinds de 15e eeuw een grote Kroatische minderheid, zij waren op de vlucht voor het Ottomaanse Rijk en staken de Adriatische Zee over om hier drie kolonies te stichtten. De Kroatische gemeenschap bestaat tegenwoordig uit zo'n 5.000 mensen die hun cultuur in stand hebben gehouden, naast waarschijnlijk nog duizenden "veritaliaanste" mensen die afstammen van deze Kroaten.
Het is een vrij zwakke regio (al is de startplaats van vandaag de uitzondering op de regel) en werd in 2002 getroffen door een aardbeving van 5.9 op de Schaal van Richter waarbij 30 mensen om het leven kwamen, waaronder 27 (van de 51) kinderen en een leraar op de basisschool van het dorpje San Giuliano di Puglia.

Er zijn geen grote wielerkoersen in Molise dat ook nooit een grote wielrenner heeft gehad, wel rijdt er een groot talent in het huidige profpeloton en deze Giro rond: Davide Appollonio (Sky) uit Isernia.


Termoli

Termoli is met 33.000 inwoners de tweede stad van de provincie Campobasso en regio Molise. Het ligt ongeveer halverwege de kuststrook van deze regio, daar waar de rivier de Biferno in de Adriatische zee stroomt.

De stad is waarschijnlijk al voor de Romeinse tijd gesticht, maar er is weinig bekend over de vroege geschiedenis van Termoli dat in de 6e eeuw volledig verwoest werd tijdens de barbaarse invallen en pas in de 10e eeuw weer bewoond zou worden. In 969 was het echter al belangrijk genoeg om de zetel van een bisdom te worden, de oorspronkelijke kathedraal werd in de 13e eeuw vervangen door de huidige "Cattedrale di Santa Maria della Purificazione".
In die 13e eeuw werd ook het bekendste monument van de stad gebouwd, het Castello Svevo van Frederik II van Hohenstaufen (Svevo komt van Schwaben, waar het Huis van Hohenstaufen oorspronkelijk vandaan kwam). Dit kasteel diende ter bescherming van de kust van het koninkrijk.


Castello Svevo

Termoli werd ondanks het kasteel diverse keren aangevallen en geplunderd door de Venetianen en Ottomanen, ook aardbevingen en gebrek aan interesse bij de Spaanse koningen zorgden er voor dat het stadje steeds minder belangrijk werd. In de 16e en 17e eeuw woonden niet meer dan een 200 tot 400 mensen, hierna begon Termoli zich te ontwikkelen tot een vissersstadje en in 1861 woonden er weer ongeveer 2.500 mensen.

De visserij bleef de belangrijkste economische activiteit tot de jaren '60 van de vorige eeuw toen FIAT hier een grote fabriek opende. De stad begon explosief te groeien en is inmiddels de belangrijkste haven- en industriestad van Molise en heeft ook de meeste werkgelegenheid van de regio. Naast de FIAT fabriek staat hier ook o.a. een grote gascentrale en suikerfabriek. De laatste decennia is ook het (strand)toerisme in opkomst, de visserij is nog steeds belangrijk en Termoli staat ook bekend om de vele (vis)restaurants. De Università degli Studi del Molise is een in 1982 opgerichte universiteit met 10.000 studenten verdeeld over vier steden in de regio, waaronder Termoli. Unione Sportiva Termoli is een voetbalclub uit 1920 die nooit verder kwam dan de Serie D, het werd dit seizoen kampioen op het tweede regionale niveau van Molise (landelijk zevende niveau). De zeil- en surfsport is hier ook belangrijk en Termoli organiseert regelmatig nationale kampioenschappen.

De bekendste Termolesi zijn striptekenaar Benito Jacovitti (in Italië bekend vanwege Cocco Bill) en voetballer Mirko Antenucci (spits van Torino), bekende wielrenners heeft deze stad nooit gehad. Termoli was wel twee keer aankomstplaats in de Giro: Paolo Rosola (1987) en de Litouwer Tomas Vaitkus (2006) waren hier succesvol. In 2006 ging er ook een etappe naar Peschici van start waar Franco Pellizotti de ritzege opeiste.

De tweede regio van de dag is Abruzzo (Ned: Abruzzen) waar ruim 1.3 miljoen mensen wonen op 10.763km² (vergelijkbaar met Gelderland + Noord Brabant), het is daarmee de respectievelijk 14e en 13e regio van het land. De grootste stad is Pescara (123k) voor de hoofdstad L'Aquila (73k). Abruzzo bestaat uit vier provincies: Chieti (397k), Pescara (321k), Teramo (309k) en L'Aquila (309k).
De regio wordt gedomineerd door de Abruzzi, een deel van de Apennijnen met de ruigste en hoogste bergen van dit gebergte met als hoogste top de Corno Grande (2.912m) in het Gran Sasso massief.


L'Aquila

De naam is in de Middeleeuwen ontstaan als Aprutium (land van zwijnen) als een graafschap rond Teramo, dit is een verbastering van het Oskische volk de Praetutii die hier woonden voor de Romeinen het veroverden. Het graafschap werd in de 11e eeuw veroverd door de Noormannen en in de 13e eeuw een provincie binnen het koninkrijk Sicilia. De provincie werd een paar gesplitst zodat er meerdere provincies met Abruzzo in de naam zouden ontstaan, deze werden in 1861 weer bij elkaar gevoegd (vandaar de meervoudsvorm Abruzzi) en verenigd met Molise. Abruzzo e Molise werd in 1963 gesplitst en Abruzzi zou weer Abruzzo gaan heten, enkelvoud dus (al is de Nederlandse vertaling Abruzzen wel meervoud).

Abruzzo is is de noordelijkste regio van de "Mezzogiorno", het historische zuiden van Italië dat tot de oude Siciliaanse en Napolitaanse koninkrijken behoorde. De regio en met name de hoofdstad L'Aquila werd in 2009 getroffen door een aardbeving van 6.3 op de Schaal van Richter waarbij 308 mensen om het leven kwamen, het was de dodelijkste aardbeving in Italië sinds 1980. Het getroffen gebied werd vorig jaar nog bezocht in de Giro.

Het is de meest ontwikkelde wielerregio van de Mezzogiorno met diverse profkoersen en maar liefst dertien actieve profs, waarvan er zeven in deze Giro mee doen: Alessandro Spezialetti (Lampre), Matteo Rabottini (Farnese), Dario Cataldo (Quick Step), Francesco Masciarelli (Astana), Ruggero Marzoli en Fabio Taborre (Acqua & Sapone) en bovenal Danilo di Luca (Katusha). De zes afwezigen zijn Roberto de Patre (Farnese) en Andrea Masciarelli, Simone Masciarelli, Francesco di Paolo, Alessandro Donati en Paolo Ciavatta (Acqua & Sapone). Veel Acqua & Sapone dus, de ploeg onder leiding van Palmiro Masciarelli heeft dan ook haar thuisbasis in deze regio.
Danilo di Luca is de enige Girowinnaar (2007) uit de Mezzogiorno, hij won uiteraard ook o.a. de Giro di Lombardia (2001), Vuelta al Pais Vasco, Amstel Gold Race en Waalse Pijl (2005) en Luik Bastenaken-Luik (2007). Vito Taccone (Lombardia 1961) is de beste renner uit het verdere verleden van Abruzzo.

Teramo is met 55.000 inwoners de derde stad van Abruzzo en de hoofdstad van een gelijknamige provincie (309k). Het ligt aan de rivieren Vezzola en Tordino, zo'n 25km ten westen van de Adriatische Zee en 20km ten noorden van de bergen.


Teramo

De stad werd rond 1000 v.C. gesticht als de hoofdstad van de eerder genoemde Praetutii en heette Petrut. De Praetutii (Petruzi) zouden zich aansluiten bij de Sabijnen, één van de belangrijkste vijanden van de vroege Romeinse Republiek, maar werden in 290 v.C. overwonnen door de Romeinen die de stad Interamnia Praetuttiorum noemden. Interamnia betekend zoiets als "tussen twee rivieren" en zou via vele tussenvormen uiteindelijk verbasteren naar Teramo. Praetuttiorum was de naam voor de streek van de Praetutii en verbasterde uiteindelijk naar Abruzzo.

Teramo is veroverd door Visigoten (510), Byzantijnen (553) en Lombarden (568). Het was de hoofdstad van het graafschap Aprutium dat in 1059 veroverd werd door de Noormannen. De stad werd in 1129 bij het graafschap Puglia gevoegd, in 1140 bij het koninkrijk Sicilia en tussen 1153 en 1155 bijna volledig verwoest tijdens een oorlog tussen de koning en hertog van Spoleto. De oude kathedraal werd ook verwoest en in 1158 begon men met de bouw van de huidige "Cattedrale di Santa Maria Assunta e San Berardo" die in 1176 werd voltooid. De Romaanse Duomo werd in de 14e eeuw verbouwd en heeft hierdoor ook Gotische invloeden.


Cattedrale di Santa Maria Assunta e San Berardo

Het ooit belangrijke Teramo werd in de 15e eeuw verscheurd in een strijd tussen de machtige families De Valle en Melatino, de stad zou door deze strijd in combinatie met een paar aardbevingen en pestepidemie in 1630 in verval raken tot het niet veel meer dan een rustig provinciestadje was geworden, wat het nu eigenlijk nog steeds is. De Università degli Studi di Teramo heeft zo'n 9.000 studenten en is in 1993 gesticht om de lokale economie een impuls te geven, de omgeving is verder bekend van de "Montepulciano d’Abruzzo Colline Teramane" wijn.

De in 1913 opgerichte voetbalclub Teramo Calcio speelde nooit hoger dan de Serie C1 en komt nu uit in de Serie D. De basketballers en handballers van Teramo spelen wel op het hoogste niveau. Sinds 1972 wordt hier ook jaarlijks de Coppa Interaminia georganiseerd, een belangrijk handbaltoernooi.

De bekendste Teramani zijn politicus Marco Pannella (oud leider van de Radicalen, een links-liberale partij), kunstrolschaatster Raffaella Del Vinaccio (5x goud WK 1998 t/m 1992) en de basketballer Marco Mordente (121 caps, speler van Olimpia Milano).
De stad heeft geen bekende wielrenners voortgebracht, maar uit de provincie komen o.a. Franco Franchi (ritzege Giro 1950), Stefano Giuliani (ritzege Giro 1988 & 1989) en de actieve (maar in de Giro afwezige) profs Roberto de Patre (Farnese), Alessandro Donati en Paolo Ciavatta (Acqua & Sapone).

De stad is voor de negende keer aankomstplaats in de Giro. Carlo Galetti (1910), Michele Mara (1930), Rafaele di Paco (1932), Learco Guerra (1934), Rino Benedetti (1959), de Zweed Tommy Prim (1980), Fabrizio Convalle (1990) en als laatste de Australiër David McKenzie (2000) mochten hier het zegegebaar maken. De laatste van zeven keer dat hier een rit van start ging was in 1990, toen pakte Luca Gelfi de etappe naar Fabriano.




Het parcours is op wat klimmetjes die weinig voorstellen (één telt er mee voor de bergprijs) na zo goed als vlak. Alleen de slotkilometers landinwaarts lopen lichtjes bergop, maar dit wordt nooit steil genoeg om de sprinters in verlegenheid te brengen.

  dinsdag 17 mei 2011 @ 12:19:47 #43
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_96934321
Zo hard ging Sella in het verleden nu ook weer niet, ze lieten hem meestal gewoon wegrijden wegens toch niet al te gevaarlijk. Het dubieuze was dat hij die lange solo's gewoon dag na dag bleef herhalen.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
  dinsdag 17 mei 2011 @ 12:44:37 #44
23344 Sheepcidus
Is it an excuse?
pi_96935270
Kans op waaiers vandaag? Ziet er niet naar uit :P
Were making, were making!
Radio Soulwax!
  dinsdag 17 mei 2011 @ 12:50:02 #45
197060 SuikerVuist
Arm & Hammer Grammar
pi_96935509
quote:
Thomas Lövkvist has criticised the anti-doping regulations that have allowed Alberto Contador to compete before a final verdict has been decided on his doping case by the Court of Arbitration for Sport. [...]

"He has the right to be here and compete as the rules now stand. But it is so annoying that if, in three weeks, they rule that he must be suspended and his performance should be deleted. It is so wrong," Lovkvist told the Swedish news agency TT.

"I think we should look at the rules and get them rewritten. Who knows how Sunday's stage would have turned out if Contador was not there.”
M.a.w. als Contador er niet was geweest denkt Lovkvist dat hij eergisteren veel minder tijd had verloren, en daarom is het niet eerlijk. :')

Geef dan gewoon toe dat je alweer faalt als klassementsrenner in een grote ronde en gewoon niet geschikt bent voor dat werk.
  dinsdag 17 mei 2011 @ 12:58:18 #46
40566 Ericr
Livewrong
pi_96935843
Lovkist moet inderdaad niet zeuren, hij had dan minimaal moeten aanhaken bij de subtoppers in deze ronde. Maar verder heeft hij wel gelijk dat het wat krom is dat een potentieel geschorste meerijdt en in feite de koers sterk beinvloed voor degenen die vlak achter hem eindigen. Maar goed in het geval van een Scarponi boeit me dat ook weinig, zou wel grappig zijn als Scarponi tweede wordt en na een schorsing van Contador zelf ook geschorst wordt wegens betrokkenheid bij diverse dopingnetwerken. Denk overigens dat Nibali een grotere kans maakt om tweede te worden, die zal als diesel een constantere Giro rijden dan een Scarponi die moeite heeft om stil te zitten.
  dinsdag 17 mei 2011 @ 12:59:09 #47
215962 ThaTim
Hatjoe !
pi_96935882
etappe voor cavendish vandaag?
I think universal harmony is a pipedream and it may be more productive to focus on more modest goals, like a ban on yodeling.
pi_96936629
quote:
7s.gif Op dinsdag 17 mei 2011 12:59 schreef ThaTim het volgende:
etappe voor cavendish vandaag?
Of gezien het licht oplopende karakter van de sprint misschien weer een Ventoso of Alejet :).

Trouwens, misschien is de Crostis in de praktijk écht gewoon veel minder gevaarlijk dan wij nu denken aan de hand van wat foto's en opgeklopte pre-race interviews. En het peloton zal al aardig uitgedund zijn in die afdaling, maar ook weer niet volle bak rijden aangezien de zoncolan er nog aankomt.
pi_96936645
quote:
7s.gif Op dinsdag 17 mei 2011 12:59 schreef ThaTim het volgende:
etappe voor cavendish vandaag?
Cavendish of Petacchi zijn de meest logische opties lijkt mij. Ik hoop op een lange vlucht met een Rabo-renner aangezien die nu toch ook niet meer veel hebben om voor te koersen. Misschien het klassement van Kruijswijk, maar dat redt die alleen ook wel
Op donderdag 21 mei 2015 19:22 schreef Vasion het volgende:
Vanaf nu ben jij mijn favoriete user.
Op zondag 7 december 2014 22:59 schreef GGMM het volgende:
Vanaf nu ben jij mijn favoriete user.
pi_96937033
quote:
2s.gif Op dinsdag 17 mei 2011 12:19 schreef SaintOfKillers het volgende:
Zo hard ging Sella in het verleden nu ook weer niet, ze lieten hem meestal gewoon wegrijden wegens toch niet al te gevaarlijk. Het dubieuze was dat hij die lange solo's gewoon dag na dag bleef herhalen.
toch kan ik me wel een klimtijdrit herinneren :D
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')