Volgens mij mag je vanaf 10 maanden zelfs beginnen met normale melk.. Kijk ff op bv.com.quote:Op donderdag 5 mei 2011 09:42 schreef pessie het volgende:
Vannacht eindelijk weer een iets betere nacht. Manlief heeft om 1 uur een flesje kv gegeven en daarna heeft Nathan om 5.15 bv gehad. Omdat we best regelmatig 's nachts kv geven overweeg ik om nu maar es een pak te kopen, we gebruikten tot nu die kant en klare pakjes. In het babytjes topic zeiden ze dat het hypoallergeen moet zijn, maar is dat ook zo nu Nathan al 9 maanden is? Wat is het beste? (ik begrijp dat bv het beste is maar amper slapen komt de bv ook niet ten goede en aangezien ik heel graag door wil tot een jaar dan maar zo).
quote:Op donderdag 5 mei 2011 10:21 schreef Leandra het volgende:
Ik denk dat het voor een heel kleine baby veel meer van belang is dat het idd HA is, als je wilt combineren cq overstappen, bij een kind van 9 maanden zal het vooral afhangen van het risico dat het kind erfelijk belast is met overgevoeligheid.
Ik weet niet wat het prijsverschil is, maar waarom je druk maken om die paar euro als het toch maar om 1 of 2 voedingen per dag gaat?
Let je bij een grote verpakking icm weinig voedingen wel even op de houdbaarheid?
Waar? Dat is namelijk wel interessant, over 3 weken is hij 10 maanden.quote:Op donderdag 5 mei 2011 10:24 schreef Ticootje het volgende:
Oh en Leandra merkte al terecht op dat als je maar 1 voeding per dag geeft je even op de houdbaarheid van het pak moet letten.
Die nummer 2 zakjes worden toch ook her en der gratis weggeven.
Dat zit in al die blije dozen. Ik denk dat als je een oproepje op MP doet of hier ergens in vraag en aanbod dat er genoeg zijn die die zakjes niet gebruiken.quote:Op donderdag 5 mei 2011 10:30 schreef pessie het volgende:
[..]
Waar? Dat is namelijk wel interessant, over 3 weken is hij 10 maanden.
Bewaar jij die dingen? Hier was de prullenbak er enorm blij mee.quote:Op donderdag 5 mei 2011 11:28 schreef Twinkly het volgende:
Ik heb er nog 3 liggen, en een pyjamapapje.
Sorry Pessie, ze zijn allemaal overdatum![]()
In Nederland ookquote:
kunstvoeding gemengd met koemelkquote:Op donderdag 5 mei 2011 14:14 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
Mengen met wat?Kunstvoeding heeft ze sowieso nooit gekregen, en gekolfde melk wilde ze na een jaar ook niet meer. Pap blieft ze ook niet. Maar het is verder geen probleem ofzo, koemelk is toch niet nodig.
Bij mijn zus is het al standaardquote:Op donderdag 5 mei 2011 14:18 schreef huuphuup het volgende:
[..]
Oh maar leonieke dat bedoel ik ook in t algemeen, dat de dreumes/peuter/kleutermelk hard in opkomst is. Ik ben benieuwd hoe lang het duurt voor het de standaard is om je kind pas met een jaar of 4/5 voor het eerst gewone koemelk uit de supermarkt te geven.
spruw is gewoon een schimmel-infectie natuurlijk.quote:Op donderdag 5 mei 2011 14:55 schreef Vlindur het volgende:
Rienk lijkt er geen last van te hebben. Maar mijn tong begint nu ook rauw aan te voelen![]()
Ik vind het vreemd. Hoe komt hij er nou aan? Hij is niet in contact geweest met kleine kinderen? Of andermans borsten![]()
Bedankt. Ik ga thuis alles even goed verschonen. Ik heb van Mclaura een flessen sterrilisator, dat is vast beter dan de vaatwasser. Kunnen daar alle spenen, bekers en flessen in.
Ik dacht, ik kan er vast iemand blij mee makenquote:Op donderdag 5 mei 2011 13:23 schreef WupWup het volgende:
[..]
Bewaar jij die dingen? Hier was de prullenbak er enorm blij mee.
pessie, je hoeft je toch niet in te dekken omdat je een fles kv geeft? Jouw kind, jouw beslissing. Zul je mij niet over horen
hoe gaat het drinken nu bij jullie?quote:Op donderdag 5 mei 2011 16:52 schreef Twinkly het volgende:
[..]
Ik dacht, ik kan er vast iemand blij mee makenZe lagen alleen nogal lang verstopt in de kast...
Een stuk beter! Ik bied hem de borst weer vaker aan en hij wil dan meestal graag drinken, ook vraagt hij nu vaak al op het aankleedkussen of hij mag drinken (ik doe altijd eerst zijn slaapzak aan/ uit). Zijn staking werd dus echt veroorzaakt door te weinig melk.quote:Op donderdag 5 mei 2011 16:59 schreef DaviniaHR het volgende:
[..]
hoe gaat het drinken nu bij jullie?
Zoooo!! Wat goed zeg!quote:Op donderdag 5 mei 2011 20:23 schreef pessie het volgende:
Onder invloed van domperidon heb ik vanmiddag 135cc gekolfd![]()
. Dat is echt mn hoogste opbrengst ooit! (Manlief was met fles bv naar zn ouders vertrokken zodat ik even kon studeren). Nu hoef ik vanavond nog maar 20cc uit mn borsten te persen en ik kan een hele voeding invriezen
.
koemelk hoeft nietquote:Op donderdag 5 mei 2011 22:09 schreef Morretje het volgende:
Hoe zit dat trouwens met koemelk, na de eerste verjaardag? Als ze nog veel bv drinken, dan hoef je toch geen koemelk bijgeven? Vanaf wanneer is melk drinken 'nodig'? Of ben je er met eten van calciumrijke groenten, yoghurt en kaas ook? Ik wil het afbouwen aan Isabel laten, maar vraag me dus af wat ik met koemelk wanneer zou moeten..
Orea!Jeutje! Kun je d'r nog tillen?
![]()
PessieFijne kolfhoeveelheid! En fijn dat jullie besloten hebben tot een bepaalde aanpak. Kv of niet, hij krijgt nog steeds voornamelijk bv, en dat is wat je wil. Prima toch?
Twinkly, wat maf dat je productie nu nog niet stabiel is zeg.. Dat maakt het afbouwen door Niels inderdaad wel lastig dan.
Mijn productie is nog steeds niet goed stabiel, vooral niet als ik ongesteld moet worden. Als Niels minder dan 3-4 keer (misschien zelfs wel meer nu de nachtvoedingen gestopt zijn) drinkt stort mijn productie in. Dan wil hij wel drinken maar is er geen melk meer waardoor hij de borst gaat weigeren. Ik zou graag willen dat hij zelf stopt wanneer hij er aan toe is en niet zoals nu omdat hij denkt dat hij geen melk krijgt als hij drinkt.quote:Op vrijdag 6 mei 2011 17:46 schreef Asyniur het volgende:
Twinkly, ik ben niet heel goed bijgelzen maar als Niels minder drinkt dan is het toch logisch dat je productie minder wordt? Dat is toch de bedoeling van vraag en aanbod?
Ik merk nu Harry deze week meer drinkt dan anders dat mijn productie weer stijgt, ondanks dat deze al een hele tijd stabiel is.
Dan had ik het verkeerd begrepen.quote:Op zaterdag 7 mei 2011 21:03 schreef Twinkly het volgende:
[..]
Mijn productie is nog steeds niet goed stabiel, vooral niet als ik ongesteld moet worden. Als Niels minder dan 3-4 keer (misschien zelfs wel meer nu de nachtvoedingen gestopt zijn) drinkt stort mijn productie in. Dan wil hij wel drinken maar is er geen melk meer waardoor hij de borst gaat weigeren. Ik zou graag willen dat hij zelf stopt wanneer hij er aan toe is en niet zoals nu omdat hij denkt dat hij geen melk krijgt als hij drinkt.
Nu ik Domperidon slik is hij weer helemaal enthousiast en wil hij vaker en langer drinken.
Ik vergeet het altijd. Vitamine K vind ik wel belangrijk. Dat is voor goede bloedstolling. Dat hebben beiden wel gehad. D geef ik eigenlijk niet. Op het CB weer over gehad of ik dat bewust doe of vergeet, het zit er een beetje tussen. Maar ze benadrukte toch wel dat die kleintjes heel snel groeien en het dan dus toch wel goed kunnen gebruiken, maar zij vergat het eigenlijk ook vaak en vroeger kregen we het ook niet... Dus tja...quote:Op maandag 9 mei 2011 08:59 schreef Juud79 het volgende:
Even een vraagje aan de BV mama's. Er wordt geadviseerd om je kindje naast BV vitamine K en D te geven, nu lees ik daar tegenstrijdige dingen over. De een zegt, absoluut doen, de ander zegt, dat is helemaal niet nodig....
Hoe staan jullie er tegenover en geven jullie je kindje ook die druppeltjes?
K. is gewoon heel belangrijk, voor de bloedstolling, die heb ik heel strikt gegeven bij allebei volgens de richtlijnen.quote:Op maandag 9 mei 2011 08:59 schreef Juud79 het volgende:
Even een vraagje aan de BV mama's. Er wordt geadviseerd om je kindje naast BV vitamine K en D te geven, nu lees ik daar tegenstrijdige dingen over. De een zegt, absoluut doen, de ander zegt, dat is helemaal niet nodig....
Hoe staan jullie er tegenover en geven jullie je kindje ook die druppeltjes?
Ik wil zoiets ook gaan halen jaquote:Op maandag 9 mei 2011 09:35 schreef Brighteyes het volgende:
Ik vergat D ook steeds, maar ik heb sinds kort de pilletjes (van etos) en op de een of andere manier vergeet ik die dus niet en ze vinden het allebei een groot feest ook op de een of andere manier. Mss is dat een tip. Voor de moeders van iets grotere kindjes dus.
dit dus. maar ik vergeet dus ook k te geven ..quote:Op maandag 9 mei 2011 09:01 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Ik vergeet het altijd. Vitamine K vind ik wel belangrijk. Dat is voor goede bloedstolling. Dat hebben beiden wel gehad. D geef ik eigenlijk niet. Op het CB weer over gehad of ik dat bewust doe of vergeet, het zit er een beetje tussen. Maar ze benadrukte toch wel dat die kleintjes heel snel groeien en het dan dus toch wel goed kunnen gebruiken, maar zij vergat het eigenlijk ook vaak en vroeger kregen we het ook niet... Dus tja...
quote:
Ghehe ook weer zoquote:Op maandag 9 mei 2011 09:42 schreef Ticootje het volgende:
Het ging meer over de mensheid in het algemeen...
Zoiets wat jij verteld is voor mij dan reden genoeg om het wel te geven. Want je kan niet zien aan de buitenkant of je kind een tekort krijgt of niet. Dat zou ik heel erg vinden als door mijn toedoen mijn kind tekorten zou oplopen.quote:Op maandag 9 mei 2011 09:46 schreef huuphuup het volgende:
[..]
Ghehe ook weer zo
Tsja ik weet niet hoor, ik was ook altijd heel sceptisch erover en ik vond het echt een beetje bull maar ik ben toch best geschrokken van dat telefoontje met die bloeduitslagen toen. Dat ze zo makkelijk toch best een fors tekort op heeft gelopen, enkel en alleen maar omdat ik die stomme druppels niet gegeven heb. Dat vond ik best wel erg, en in het algemeen schrok ik er ook gewoon van hoe snel dat dan blijkbaar gaat, zo'n tekort.
quote:Op maandag 9 mei 2011 09:28 schreef huuphuup het volgende:
[..]
K. is gewoon heel belangrijk, voor de bloedstolling, die heb ik heel strikt gegeven bij allebei volgens de richtlijnen.
D. gaf ik in het begin trouw, want dan geef je toch al die K dus dan is D geen moeite. Toen we stopten met K geven bij Isabel begon ik de vit. D steeds vaker te vergeten....
Echt behoefte aan melk zal hij wel niet meer hebben, hij eet en drinkt voldoende. Als hij geen probleem zou hebben met droogdrinken, en het dus vooral voor de gezelligheid en warmte doet, zou ik het ook best vinden. Het is alleen zo dat hij verdrietig en boos werd omdat er geen melk meer kwam, dus dan heb ik het gevoel dat het zijn eigen keus niet is maar dat het komt door mijn borsten die niet naar vraag produceren maar te weinig.quote:Op zondag 8 mei 2011 22:04 schreef Ssserpente het volgende:
Twink, geen verwijt hoor, integendeel zelf, maar heeft Niels echt nog zoveel behoefte aan je melk an sich dan? Bij Lente zie ik meer als een knus momentje dan dat ze er echt wat mee binnen krijgt. Hoewel ze denk ik stiekem meer binnen krijgt dan ik denk.
Dat vind ik ook heel moeilijk om te horen en zien, ik vind het zo sneu dat een kleintje instinctief zijn ouders probeert te waarschuwen en dat dat dan genegeerd wordt. Rekenen moet je moet kunstvoeding toch sowieso, dan kun je toch ook op verzoek voeden en rekenen....quote:Op dinsdag 10 mei 2011 13:50 schreef Grijs het volgende:
Wat vind ik het lastig om geen commentaar te geven op mijn zusje! Mijn zusje geeft haar kleine geen borstvoeding want ze had 'geen zin in gedoe' en geeft dus 'gewoon de fles'.
Nou kan ik me dat ergens best goed voorstellen, want zelf heb ik meestal ook geen zin in gedoe. En daarom gaf ik nu juist de borst. En als ik dan zie wat voor gedoe het geeft als je flesvoeding geeft, dan ben ik blij dat ik de jongste twee toch borstvoeding heb gegeven.
Het gedoe bij flesvoeding is niet zozeer het klaarmaken van de voeding (hoewel ik dat ook wel gedoe vind), maar nog meer het negeren van de hongersignalen, sussen totdat het tijd is voor de volgende voeding, als het flesje leeg is nog een beetje aanmaken omdat het niet voldoende was, in de gaten houden of je dan niet teveel geeft... Als ik dat zie, dan vind ik borstvoeden toch wel heel erg relaxt.
En dat heb ik dan toch wel even gezegd (en ik ben bang dat zoiets er niet altijd even aardig uitkomt, bovendien kunnen ze er nu toch weinig aan veranderen...)
Dat ja. Heb altijd medelijden met zo'n kindje wat maar een half uur (oid) moet wachten tot het te eten krijgt omdat het zogenaamd niet eerder 'mag' eten, Vind dat zo triest. Volgens mij kennen een hoop moeders ook het fenomeen flesvoeding op verzoek niet hoor ...quote:Op dinsdag 10 mei 2011 14:32 schreef Twinkly het volgende:
[..]
Dat vind ik ook heel moeilijk om te horen en zien, ik vind het zo sneu dat een kleintje instinctief zijn ouders probeert te waarschuwen en dat dat dan genegeerd wordt. Rekenen moet je moet kunstvoeding toch sowieso, dan kun je toch ook op verzoek voeden en rekenen....
naja, er wordt heel vaak gezegd dat het niet kanquote:Op dinsdag 10 mei 2011 14:34 schreef Saffier het volgende:
[..]
Dat ja. Heb altijd medelijden met zo'n kindje wat maar een half uur (oid) moet wachten tot het te eten krijgt omdat het zogenaamd niet eerder 'mag' eten, Vind dat zo triest. Volgens mij kennen een hoop moeders ook het fenomeen flesvoeding op verzoek niet hoor ...
Ja, daar heb je helemaal gelijk in. En dat vind ik net zo sneu voor het kindje.quote:Op dinsdag 10 mei 2011 14:40 schreef Keshet het volgende:
Over het negeren van hongersignalen van je baby; dat kun je natuurlijk net zo makkelijk doen met borstvoeding als flesvoeding. Hoeveel vrouwen voeden er nog steeds op een vast schema? Heel veel gok ik zo!
quote:Op dinsdag 10 mei 2011 16:18 schreef simmu het volgende:
maar als je je kind pas te zien krijgt wanneer je akkoord gaat met bv gaat het way te ver. gewoon echt. sorrie, maar dat is gewoon fout.
Wat tof dat je dat gaat doen!quote:Op dinsdag 10 mei 2011 16:26 schreef Orea het volgende:
Ik kan er eerlijk niet van wakker liggen of een ander bv of kv geeft.. Dat moet iedereen helemaal lekker voor zichzelf bepalen! Wel word er ik er soms moe van dat er wordt gesproken over bv-maffia.. Zo kun je net zo goed spreken over kv-maffia, mensen die tégen bv zijn en er ook zo over oordelen..
Leven en laten leven! We hebben een keus hier en die mag iedereen voor zichzelf maken
Mag ik even trots doen?gisteren bijeenkomst VBN bijgewoond en dat was echt een heel leuke bijeenkomst! Nu heb ik net de officiele bevestiging binnen: ik ben CPio
(contactpersoon in opleiding!)
Na de ks van de tweeling is dat idd gebeurd bij simmu.quote:
Jezus, je zou ze toch verdorie aanklagen wegens ontvoering...quote:Op dinsdag 10 mei 2011 16:30 schreef DaviniaHR het volgende:
[..]
Na de ks van de tweeling is dat idd gebeurd bij simmu.
verder ben ik het eens met juud, maar zal dit nooit naar iemand uitspreken. een ieder moet doen wat hij/zij het beste vindt. daar hoeft niemand zich voor te verantwoorden.
Het ging ook van conceptie tot en met bevalling. Of heb jij een andere aflevering gezien?quote:Op dinsdag 10 mei 2011 16:44 schreef mefke79 het volgende:
Enne, dat van die Rekenkamer...dat sloeg werkelijk nergens op en daarin waren de kosten van fles- of borstvoeding niet eens meegenomen.
Gefeliciteerd!quote:Op dinsdag 10 mei 2011 16:26 schreef Orea het volgende:
Mag ik even trots doen?gisteren bijeenkomst VBN bijgewoond en dat was echt een heel leuke bijeenkomst! Nu heb ik net de officiele bevestiging binnen: ik ben CPio
(contactpersoon in opleiding!)
je hebt er alleen jezelf mee als je elke keer als je elke keer als je je ergens aan ergert wat niet direct van invloed is op jou daarover uit.quote:Op dinsdag 10 mei 2011 16:40 schreef Juud79 het volgende:
Ik zeg alleen maar dat mensen in mijn ogen soms te makkelijk kiezen voor FV. Daar stoor ik me aan en dat uit ik dan.
Een kind weghouden bij zijn moeder om zo iemand onder druk te zetten (ik neem aan dat dat het doel was) is natuurlijk een grof schandaal....
@Mefke, hou je vooral niet in, ik weet heel goed dat wij niet altijd op een lijn liggen. En daar is wat mij betreft helemaal niets mis mee.
Uit jij het altijd als je je ergens aan stoort of is dat voorbehouden aan het kiezen voor kunstvoeding?quote:Op dinsdag 10 mei 2011 16:40 schreef Juud79 het volgende:
Ik zeg alleen maar dat mensen in mijn ogen soms te makkelijk kiezen voor FV. Daar stoor ik me aan en dat uit ik dan.
Wat maakt jouw oordeel zoveel waardevoller dan dat van een ander?quote:Op dinsdag 10 mei 2011 15:57 schreef Juud79 het volgende:
Ik vertelde dat ik kleding had gekocht en dat ik overal ga voeden als dat zo uitkomt, op bezoek, op een terras, bij ons thuis als er visite is...
Toen zei ze, ja maar niet iedereen vind het altijd fijn om daar naar te kijken...
Toen riep ik echt, dan doen ze maar hun ogen dicht. Het is het beste en meest natuurlijke wat ik voor mijn kind kan doen en niemand heeft het recht om daar negatief over te oordelen.
Ik snap dit stukje geloof ik niet zo. Kan een kind niet logeren als je borstvoeding geeft (het mijne is toevallig nu bij opa en oma aan 't logeren en dat gaat tot zover prima met gekolfde melk)? Vind jij het raar als een kind uit logeren gaat voor/ met 9 maanden?quote:Op dinsdag 10 mei 2011 16:57 schreef pessie het volgende:
Of moeder: "Stom ja van die bv, kan een kind niet komen logeren" (Nathan is 9 maanden).
hahaha ik vond dat een hilarische uitzendingquote:Op dinsdag 10 mei 2011 16:58 schreef mefke79 het volgende:
die aflevering van de Rekenkamer ging inderdaad over van conceptie tot geboorte, maar die 5000 euro sloeg werkelijk nergens op. Ze namen overal het duurste van het duurste. Wij hebben het voor de grap eens na zitten tellen daarna, maar kwamen echt lang niet aan 5000 euro.
Ik heb juist het idee dat de gemiddelde Gucci Dior Gabanna eerder flesvoeding krijgt dan een kind met een normale naam in een Hema pyjama...quote:Op dinsdag 10 mei 2011 17:02 schreef huuphuup het volgende:
[..]
hahaha ik vond dat een hilarische uitzending
babypakjes van dior en gucci want ja je wilt wel het beste voor je kind.ik vond dat stukje van die professor over exhibitionistisch materialisme wel heel interessant. Misschien past bv voor sommigen daar ook wel in. Op een hysterische manier het beste willen en je dan blind staren op bv. Maar das maar een brainfart
Moedermelkbankquote:Op dinsdag 10 mei 2011 17:10 schreef Keshet het volgende:
Pessie, ik kan me jouw 'en ik ga dus wél bevallen met kaarslicht en kopjes thee, thúis!' posts nog zo goed herinneren.![]()
Trouwens, even op Pessie inhakend, borstvoeding geven kan zwaar zijn maar kunstvoeding geven ook hoor. Op een ander niveau wellicht, maar toch. 't is alleen zo rot dat je niet ineens een pakje borstvoeding in de winkel kan gaan kopen als flesvoeding geven niet lukt.![]()
![]()
Emma heeft een een paar maanden geleden twee weken lang alle varianten van (kunst)voeding geweigerd tot we met pyjamapapjes in banaansmaak aan kwamen zetten.
Mijn dochter heeft de eerste dagen in het ziekenhuis kv gehad, naast wat (gekolfde) bv van mij, maar ik heb geen idee wat dat voor voeding wasquote:Op dinsdag 10 mei 2011 17:13 schreef mefke79 het volgende:
omdat mijn vraag wat ondersneeuwt en ik em niet zo duidelijk stelde: zijn er hier die kv en bv gecombineerd hebben en toen geen hypoallergene voeding gegeven hebben?
is maar heel beperktquote:
Nou, Huup, dat dus! Hoeveel kun je over andermans gevoelens heenwalsen zeg! En dan de hormonen de schuld geven, lekker zwaktebod.quote:Op dinsdag 10 mei 2011 16:58 schreef huuphuup het volgende:
Juud kolere hey![]()
Ik ga er verder niets van zeggen, ik hoop voor jou dat de bv lukt zoals jij het voor ogen hebt en dat het niet keihard tegenvalt ineens.
Ik ga met Orea mee wat bv mening betreft. Ik vind het prachtig, maar het zal me werkelijk roesten wat een ander doet. Leven en laten leven.
Wat commentaar betreft, ik begrijp niet zo waarom je constant je mening wilt uiten en ongewenst commentaar wilt leveren op iets, terwijl je omgekeerd niet gediend bent van anti-bv commentaar. (je = algemeen)
Empathie is een groot goed imho.
Ik zal zoiets ook alleen bespreken met mensen die ik echt goed kenquote:Op dinsdag 10 mei 2011 17:15 schreef simmu het volgende:
[..]
is maar heel beperkt
ik heb daar toen naar geinformeerd.
ik kan me ook prima voorstellen dat iemand de redenen waarom ze geen bv wil geven echt niet wil zeggen. denk aan bv lichaamstrauma. dan is het toch best rot dat die persoon zich wel steeds moet verantwoorden omdat jij (en anderen hier) vinden het recht te hebben om er naar te vragen. het oordeelt toch, ook al bedoel je het (denk ik te lezen) niet zo
Die is nog niet operationeel.quote:
Verstandig. Ik heb destijds ook een bewuste keuze gemaakt, en het gaat anderen gewoon niet aan waarom!quote:Op dinsdag 10 mei 2011 17:17 schreef CrazyPrincess het volgende:
[..]
Ik zal zoiets ook alleen bespreken met mensen die ik echt goed ken
Voor de rest zal ik me er om de reden die jij noemt ook niet mee bemoeien. Op welke manier dan ook
Mijn ouders wonen in het buitenland dus ik ga mn kind niet daarheen laten gaan terwijl ik 850 km verderop met een kolf bezig ben. Verder wordt Nathan 2 tot 5 keer per nacht wakker, Als hij door zou slapen zou het misschien anders zijn (mbt schoonouders).quote:Op dinsdag 10 mei 2011 17:00 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Ik snap dit stukje geloof ik niet zo. Kan een kind niet logeren als je borstvoeding geeft (het mijne is toevallig nu bij opa en oma aan 't logeren en dat gaat tot zover prima met gekolfde melk)? Vind jij het raar als een kind uit logeren gaat voor/ met 9 maanden?
er zijn ook moeder die geen bv KUNNEN geven (ik bijvoorbeeld wegens een borstverkleining). In jouw ogen ben ik dus een slechte moeder omdat mijn kind FV gekregen heeft en dus geen gezondere basis heeft gehad? Komop zeg..quote:Op dinsdag 10 mei 2011 17:40 schreef Juud79 het volgende:
Ehm, ik dacht dat we hier op FOK! waren, daar waar iedereen vooral mag zeggen hoe hij/zij over bepaalde dingen denkt....
Als iemand een reden heeft om geen BV te geven, prima, dan vooral niet doen. En wie ben ik om te zeggen dat het een gegronde reden is, dat is niet aan mij idd.
Waar ik me aan erger is het niet geven van BV omdat FV zo makkelijk is en het geven van BV wordt gezien als gedoe. Als je het niet eens hebt geprobeerd dan weet je dat toch helemaal niet.
Ik heb als kind FV gehad, nooit BV. En ik ben 'gezegend' met fikse hooikoorts en voedselallergie, ik denk ook dat het hem daarin zit dat ik er zo voor ben om wel BV te geven. Omdat je er op die manier alles aan doet om je kindje een gezonde basis mee te geven.
@Pessie, 1 Juni.
Ik geloof niet dat ze het zo bedoelt, in it ergste geval is het de schuld van haar moeder dat zij een probleem heeft... dat is iets andersquote:Op dinsdag 10 mei 2011 17:49 schreef mefke79 het volgende:
juud sorry hoor maar het is dus mijn schuld dat driekus luchtweg problemen heeft?! Nu ga je toch echt te ver hoor.
Nou, dat vind ik dus ongefundeerd en dom van Juud. Oh, en kortzichtig ook.quote:Op dinsdag 10 mei 2011 17:56 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ik geloof niet dat ze het zo bedoelt, in it ergste geval is het de schuld van haar moeder dat zij een probleem heeft... dat is iets anders
Ik geloof echter wel dat dit "verwijt" richting haar eigen moeder de basis vormt voor het fanatieke zelf willen voeden.
Die van mij krijgt spaghetti, van gisterenquote:Op dinsdag 10 mei 2011 17:58 schreef Vlindur het volgende:
Weet je Juud,
Ik kan alleen maar hopen voor je dat het allemaal loopt zoals je nu in gedachten hebt. Anders kom je nog van een flinke koude kermis thuis.
![]()
Mijn zoon krijgt nu eten. Uit een potje
Dit dus.quote:Op dinsdag 10 mei 2011 17:58 schreef Vlindur het volgende:
Weet je Juud,
Ik kan alleen maar hopen voor je dat het allemaal loopt zoals je nu in gedachten hebt. Anders kom je nog van een flinke koude kermis thuis.
![]()
Welnee, dat zeg ik niet, ik geef alleen de reden aan wat wellicht de oorzaak is van mijn pro-bv mening.quote:Op dinsdag 10 mei 2011 17:49 schreef mefke79 het volgende:
juud sorry hoor maar het is dus mijn schuld dat driekus luchtweg problemen heeft?! Nu ga je toch echt te ver hoor.
Zo denk ik er eigenlijk ook over.quote:In mijn geval (en in het geval van andere moeders zonder lichamelijke of emotionele trauma's, maar dat bepaalt ieder voor zich), vind ik gemak en/of een gebrek aan informatie dan ook geen gegronde reden om voor flesvoeding te kiezen
quote:Op dinsdag 10 mei 2011 19:04 schreef Sorbootje het volgende:Ik ergerde me eraan, tot ik me realiseerde dat ik niet bepaal hoe zwaar zoiets weegt voor iemand.
Het ging dan ook niet per se om de kleding maar over het algemeen. Dat we alles duurder, groter, beter willen aanschaffen om maar aan de buitenwereld te laten zien dat we goed voor onze kinderen kunnen zorgen. Een soort hyper-reactie.quote:Op dinsdag 10 mei 2011 17:09 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ik heb juist het idee dat de gemiddelde Gucci Dior Gabanna eerder flesvoeding krijgt dan een kind met een normale naam in een Hema pyjama...
Ik denk soms dat het niet alleen een functie naar de buitenwereld toe heeft maar ook naar jezelf. Mij valt op hoe onzeker mensen soms zijn over hun moederschap en of ze het allemaal goed doen. Door het beste en mooiste te kopen voor je kind, verzeker je ook jezelf ervan dat het je kind dáár in elk geval niet aan ontbreekt.quote:Op dinsdag 10 mei 2011 19:31 schreef huuphuup het volgende:
Het ging dan ook niet per se om de kleding maar over het algemeen. Dat we alles duurder, groter, beter willen aanschaffen om maar aan de buitenwereld te laten zien dat we goed voor onze kinderen kunnen zorgen. Een soort hyper-reactie.
Dus niet een handkolf kopen, maar gelijk een dubbelzijdig electrische kolf van een a-merk met alle toeters en bellen. De nieuwste van de nieuwste kinderwagen enz enz.
Ik ben meer van het 'het is jouw kind, dus jij bent de baas'.quote:Op dinsdag 10 mei 2011 18:25 schreef Ssserpente het volgende:
Ik ben zelf heel erg van het 'eerst proberen voordat je een oordeel kunt vormen'.
die eis tot het geven van goede redenen werd aangedragen en mensen gaan daar op in. da's toch niet raar?quote:Op dinsdag 10 mei 2011 19:23 schreef Cantare het volgende:
[..]
Zelfreflectie FTW
Ik vind het trouwens wel apart om te lezen dat mensen die roepen dat ze zich "moeten verantwoorden" over het geven van bv het hebben over "goede redenen" voor het geven van kv enzo. Daarmee roep een ander (impliciet) toch ook ter verantwoording?
Ik zou denken dat, als je er zo op tegen bent dat de één de ander ter verantwoording roept, je geen discussie gaat voeren over wat "goede redenen" zijn om kv te geven. Dan werk je toch in de hand dat de één gaat beoordelen wat voor de ander een goede reden is? En dan zit je toch weer in de verantwoord-sfeer?quote:Op dinsdag 10 mei 2011 19:53 schreef simmu het volgende:
[..]
die eis tot het geven van goede redenen werd aangedragen en mensen gaan daar op in. da's toch niet raar?
Da's de reden dat ik met 7 maanden afgebouwd heb en uiteindelijk gestopt ben. Daar kwam bij dat mijn werk een stage was, waardoor ik geen kolf-tijd kreeg, maar wel een bepaald aantal uren moest werken. Had ik niet gewerkt dan was ik, denk ik, veel langer doorgegaan.quote:Op dinsdag 10 mei 2011 19:52 schreef Claudia_x het volgende:
En ik lijk de uitzondering op de regel te zijn, maar ik vind borstvoeding geven wél meer gedoe dan kunstvoeding geven. Als ik Lena de hele dag bij me had zou ik het makkelijk en relaxed vinden, maar juist doordat we vaak van elkaar gescheiden zijn en het kolven hard werken is vind ik het gedoe. Almaar mijn werk onderbreken, almaar blijven kolven om mijn productie op peil te houden. Ik voel me vaak op alle fronten tekortschieten: ik kan niet zoveel werken als ik wil en ik kan niet bij Lena zijn. Het is dat ik weet hoe snel dat eerste (half) jaar voorbijgaat...
Oh, dat zou heerlijk zijn! Daarom werk ik ook het liefst thuis: kan ik vanachter de computer kolven en gewoon door blijven werken. En thuis werken scheelt me weer één fles bij elkaar kolven.quote:Op dinsdag 10 mei 2011 20:03 schreef Vanyel het volgende:
Nu wordt er geprobeerd mijn eigen kamer kolfklaar te maken, dat lijkt me helemaal relaxt. Deur op slot en lekker op mijn eigen stoel bij mijn eigen pc zitten pompen.
Ik ga heel vroeg weg zodat ik op tijd thuis ben om samen te eten. Als ik thuis werk kan ik haar dus nog net een extra voeding zelf geven voor ze naar het kinderdagverblijf gaat!quote:Op dinsdag 10 mei 2011 20:15 schreef Vanyel het volgende:
Waarom scheelt dat een fles, kun je haar dan eerder ophalen oid?
Dat is wel heel vervelend, ja. Ik ben blij met de voorraad die ik in mijn verlof heb opgebouwd, want die moet ik ook aanbreken vanwege verspilling. Met overgieten blijft er op een of andere manier altijd minder over en er wordt wel eens iets weggegooid.quote:Ik vind mijn kolfproductie trouwens nu wel een beetje zorgelijk, ze is sinds gisteravond weg, heeft inmiddels zo'n 640 cc weggetankt en ik heb 500 gekolfd. En ik krijg haar pas morgenavond weer terug. Daar gaat mijn met veel moeite bij elkaar geschraapte voorraad
Aan de andere kant is alles wat ik nu kolf natuurlijk weer gewoon voorraad, dus misschien moet ik niet zeiken.
Dit idee heb ik trouwens ook. Met 2 borsten kolven krijg ik meestal minder melk dan zij in een keer drinkt. Ik kan me nauwelijks voorstellen dat zij die hoeveelheid wél uit 1 borst krijgt.quote:Op dinsdag 10 mei 2011 20:21 schreef Claudia_x het volgende:
Ik kolf nu ook moeilijker de flesjes bij elkaar dan in het begin. Dat is een bij-effect van iets wat op zich heel fijn is, namelijk dat ze zo makkelijk uit een fles is gaan drinken. Ik heb het idee dat ze nu per keer meer uit een fles drinkt dan uit mij.
Ik zie het toevallig bij het bijlezen hierquote:Op dinsdag 10 mei 2011 20:11 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
mrien, uit welke fles drinkt Jelle nu eigenlijk? Lena drinkt nog steeds uit de Breastflow en zit nu op 150ml per fles. Ik heb er maar een limiet op gezet omdat ik meer niet bij elkaar gekolfd krijg.
Dat herken ik dus ookquote:Op dinsdag 10 mei 2011 20:35 schreef Claudia_x het volgende:
Daar staat trouwens wel tegenover dat ze op het kinderdagverblijf gerust 4-4,5 uur tussen voedingen laat. Thuis gebeurt dat vrijwel niet. Maar dat kan ook aan mij liggen: ik ben het gewend om haar te voeden als ze wakker wordt en dat zit nu in m'n systeem.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Dus daarover ben ik wel in jubelstemming!
quote:Op dinsdag 10 mei 2011 21:00 schreef Orea het volgende:
En nog even van andere ordeSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Dus daarover ben ik wel in jubelstemming!![]()
![]()
![]()
Dat klopt, ik geef haar het liefst zo lang mogelijk. Mocht het droogvallen door een zwangerschap dan is dat niet anders, maar op voorhand stoppen zie ik niet zitten. Ik heb namelijk niet de garantie dat een 2e kindje krijgen lukt dus om daarom te moeten stoppen lijkt me vreselijk! Straks lukt het niet en ben ik ook nog eens gestopt..quote:Op dinsdag 10 mei 2011 21:03 schreef Juud79 het volgende:
Orea, wat fijn! Ik had via de zijlijn meegekregen dat je dat wellicht zou moeten, maar nog niet wil.
quote:Op dinsdag 10 mei 2011 21:37 schreef oeke het volgende:
Vanmiddag bracht P. Ko naar mijn werkplek, na de psz en ik vroeg of hij wat wilde drinken voor het slapen gaan. Ko liep meteen naar mijn tas om het tepelhoedje eruit te vissen.
K heeft dag 3 4 en 5 naast BV ook wat KV gehad; nutrilon standaard 1. Ook heef de kraam een paar keer daarvan BV en KV gemengd.quote:Op dinsdag 10 mei 2011 17:13 schreef mefke79 het volgende:
omdat mijn vraag wat ondersneeuwt en ik em niet zo duidelijk stelde: zijn er hier die kv en bv gecombineerd hebben en toen geen hypoallergene voeding gegeven hebben?
In jouw geval had ik waarschijnlijk geen borstvoeding meer gegeven.quote:Op dinsdag 10 mei 2011 19:52 schreef Claudia_x het volgende:
Ik ben meer van het 'het is jouw kind, dus jij bent de baas'.![]()
En ik lijk de uitzondering op de regel te zijn, maar ik vind borstvoeding geven wél meer gedoe dan kunstvoeding geven. Als ik Lena de hele dag bij me had zou ik het makkelijk en relaxed vinden, maar juist doordat we vaak van elkaar gescheiden zijn en het kolven hard werken is vind ik het gedoe. Almaar mijn werk onderbreken, almaar blijven kolven om mijn productie op peil te houden. Ik voel me vaak op alle fronten tekortschieten: ik kan niet zoveel werken als ik wil en ik kan niet bij Lena zijn. Het is dat ik weet hoe snel dat eerste (half) jaar voorbijgaat...
Mijn antwoord zou zijn: 'Als zij niet allergisch blijkt te zijn, dan is dat stukje chocola ook geen probleem meer. Niet wat betreft de borstvoeding althans. Wel wat betreft dit *sla op m'n kont* dus ik mag die chocola sowieso niet.'quote:Op dinsdag 10 mei 2011 22:30 schreef huuphuup het volgende:
Och ja Leandra dat is ook lastig maar soms ben je er wel gewoon klaar mee.
Mijn oma, hoe lief ze ook is en hoe lief ze het ook bedoelt, heeft inmiddels al tig keer gezegd dat ik Elin gewoon een fles moet geven. Ik heb haar maar weer gevraagd wat ze denkt dat dat oplost, ik weet immers helemaal niet zeker of Elin wel allergisch is, en als ze ineens toch niet allergisch blijkt dan kan ik niet meer terug naar borstvoeding geven. "ja maarja, dan kun jij tenminste wel gewoon een koekje of chocola nemen als je dat wilt."
Ja want ik kom wat tekort en heb geen reserves![]()
![]()
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Tico, stom dat ze niet overleggen.
dat verklaardquote:Op woensdag 11 mei 2011 09:57 schreef lily het volgende:
goed goed
druk, nieuwe baan functie, nog drukker
quote:Op woensdag 11 mei 2011 09:38 schreef Ticootje het volgende:
Boh... Ik kom er dus vanmorgen achter dat ze Leyla op het kdv sap geven... Gewoon zomaar zonder overleg..
Vandaar dat ik opeens veel minder melk heb...
Nee belachelijk dat ze het zonder overleg geven. Dat ze sap krijgt is niet belachelijk. Ik heb geen ervaring met kdv's verder maar het lijkt me niet meer dan normaal dat er over zulke dingen overlegd wordtquote:Op woensdag 11 mei 2011 10:09 schreef Ticootje het volgende:
Helemaal belachelijk is het niet.. In feite is ze 8 maanden en ik denk dat het gros van de kindjes op haar leeftijd gewoon sap krijgen. Maar ik was er nog niet mee begonnen. Dus ik had het gewoon graag geweten.
Ja, sinds hij een grote baby was kon dat gewoon. En ik kon hem zelf tot nu toe ook gewoon zonder te voeden in bed leggen, dus ik had het niet verwacht.quote:Op woensdag 11 mei 2011 10:13 schreef Morretje het volgende:
Ai Twinkly...
Ben je vaker weg geweest, zonder problemen?
Hm, zou het dan niet kunnen liggen aan het feit dat hij nog niet moe genoeg was? En dan aan de borst wel tot rust komt, en dat weet?quote:Op woensdag 11 mei 2011 10:19 schreef Twinkly het volgende:
[..]
Ja, sinds hij een grote baby was kon dat gewoon. En ik kon hem zelf tot nu toe ook gewoon zonder te voeden in bed leggen, dus ik had het niet verwacht.
Ja, ik denk eigenlijk ook dat het dat is geweest, of dat hij een driftbui heeft gekregen en bleef hangen in dat hij dat hij dat wilde om het willen zeg maar.quote:Op woensdag 11 mei 2011 10:21 schreef Morretje het volgende:
[..]
Hm, zou het dan niet kunnen liggen aan het feit dat hij nog niet moe genoeg was? En dan aan de borst wel tot rust komt, en dat weet?
Dat is hier vaak wel, als ze 's nachts voor de tigste keer wakker wordt, dan laat ze zich niet meer door Ravage in slaap praten maar heeft ze een slokje nodig. En dan ontspant ze ook helemaal.
Relaxt, hoef je je niet steeds in bochten te wringen.quote:Op woensdag 11 mei 2011 08:34 schreef Orea het volgende:
Op mijn werk is het inmiddels ook helemaal ingeburgerd! Leuk om te merken dat iedereen inmiddels ook echt rekening houdt met mijn kolftijdenmeeting om 10 uur? Dat kan niet, dan is Kirs kolven
Als je daar vaker last van hebt zou je een syntocinon neusspray kunnen overwegen Vanyel, die wekt de toeschiet op, via de huisarts verkrijgbaar.
lolquote:Op woensdag 11 mei 2011 13:27 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
Twinkly, als Niels alleen om jou had gevraagd (dus zonder te willen drinken) , had ie jou dan de deur uitgezet?![]()
![]()
Je komt nu eenmaal bedrogen uit als je een kind twee slaapjes op een dag laat doen, waar er één gebruikelijk is. Vervelend voor heb dat hij zijn rustige avondje misliep, maar ja, pech voor hem.
Bij het overdag slapen heb ik me neergelegd. De nachten vind ik vervelender. Al hebben we afgelopen nacht echt een hele goede nacht gehad. Ik vertel alleen iets vaker aan mensen met jonge kids die weinig slapen dat Nathan al vanaf een paar weken oud weinig slaapt en zich goed ontwikkeld. Kennelijk vind hij het niet zo nodig.quote:Op woensdag 11 mei 2011 13:45 schreef Twinkly het volgende:
[..]
lol
Ja, daar ging het hem om inderdaad. Hij vond een avondje alleen op de bank wel lekker.
Pessie, wat is Niels een slaapkop dan in vergelijking met Nathan! Niels sliep op zijn leeftijd nog twee keer 1,5 uur en een keer 3 kwartier en dan ging hij om half 8 weer naar bed (om 's nachts nog wel vaak wakker te worden, maar dat is bij jullie ook zo).
* Leandra mompelt half slapend voedend iets over de wet van FOK!...quote:Op woensdag 11 mei 2011 13:52 schreef Leandra het volgende:
Soneal slaapt amper overdag, hoewel hij in de auto of draagdoek vaak wel in slaap valt, maar die gebruiken we niet dagelijks.
Soms valt hij in slaap tijdens een voeding maar als ik hem dan wegleg is het gelijk weer klaar met slapen.
Hij slaapt overigens wel onafgebroken van ongeveer 20.30 tot ergens rond 08.00... zonder speen, dus ook zonder ploppen, en als hij rond 06.00 wakker wordt van papa dan brabbelt hij zichzelf nog weer even in slaap.
Ben je weer in verwachting?quote:Op woensdag 11 mei 2011 10:30 schreef Bass-Miss het volgende:
Hier zal het toch geen trio aan de borst worden. Fons zegt plots dat hij het niet meer kan.
Waarschijnlijk door de melk die weggevallen is.
dat laatste jaquote:Op donderdag 12 mei 2011 09:31 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Ben je weer in verwachting?
Of loop ik weer hopeloos achter.
Ja nouja als het zo tussen neus en lippen door gemeld wordt dan weet ik eerlijk gezegd ook niet zo goed of iemand wel zit te wachten op een update. Anders hadden ze zich wel in Z&G gemeld denk ik dan. Das dan vast weer mijn kronkel enzoquote:Op donderdag 12 mei 2011 09:48 schreef Brighteyes het volgende:
Ow.. ok...
I guess that mensen in sommige gevallen iets fanatieker zijn met updates in het update topic dan in andere.
Gefeliciteerd BM!
Ze had toch een miskraam gehad een tijdje terug?quote:Op donderdag 12 mei 2011 09:53 schreef Kleurdoos het volgende:
whahah bassmiss is al heul lang zwangert
20 wk nu geloof ik?
En dat vind ik dus niet... Terwijl ik hardstikke pro-bv ben en het zelf als heel prettig en gemakkelijk heb ervaren.quote:Op dinsdag 10 mei 2011 15:57 schreef Juud79 het volgende:
Ik ben heel benieuwd hoe het straks zal gaan verlopen. Ik sprak vd week met een vriendinnetje, die heeft haar dochter 11 maand gevoed, maar altijd boven op bed, haar armen zijn niet zo sterk doordat ze ziek is en ze vond het prettig om dat rustig te kunnen doen.
Ik vertelde dat ik kleding had gekocht en dat ik overal ga voeden als dat zo uitkomt, op bezoek, op een terras, bij ons thuis als er visite is...
Toen zei ze, ja maar niet iedereen vind het altijd fijn om daar naar te kijken...
Toen riep ik echt, dan doen ze maar hun ogen dicht. Het is het beste en meest natuurlijke wat ik voor mijn kind kan doen en niemand heeft het recht om daar negatief over te oordelen.
Overigens ben ik wel iemand die vind dat iedereen BV moet proberen te geven, tenzij er een gegronde reden is om dat niet te kunnen of te doen.
Maar FV geven omdat het makkelijker is of omdat BV zo'n gedoe is, dat gaat er bij mij echt niet in. En dan vervolgens roepen dat je het beste wil voor je kind...dan denk ik, ja maar dat doe je dus niet.
En promotie kan er niet genoeg zijn, aangezien er nog steeds veel misverstanden zijn over BV en mensen nog te gemakkelijk kiezen om het niet te geven. Of na twee/drie dagen roepen, het wil niet en vervolgens overstappen, terwijl het dan pas goed op gang komt.
'Deze post wordt mede mogelijk gemaakt door zwangerschapshormonen'
Dat voelde ik me gisteren ook alquote:Op donderdag 12 mei 2011 11:12 schreef Claudia_x het volgende:
Pessie, wat geweldig!Ik hoop dat jij je uitgerust voelt.
Misschien was het puur om de gewoonte te doorbreken?quote:Op donderdag 12 mei 2011 11:09 schreef pessie het volgende:
Nathan heeft afgelopen nacht geen kv gehadhij sliep namelijk tot 6 uur
Dat hoop ik ook!quote:Op donderdag 12 mei 2011 12:14 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Misschien was het puur om de gewoonte te doorbreken?
nee joh, ik was precies na 12 weken alweer ongesteld ondanks volledige bv en mijn cyclus was meteen weer regelmatig ondanks de vele nachtvoedingen (en ik doe nog steeds 1 nachtvoeding)quote:Op vrijdag 13 mei 2011 11:33 schreef DJMO het volgende:
ik behoor geloof ik tot de uitzondering (?) die na 2,5 maand al weer ongesteld wordtde overbekende pijn in m'n rug is terug en ik heb bloedverlies
quote:Op vrijdag 13 mei 2011 11:43 schreef Asyniur het volgende:
[..]
nee joh, ik was precies na 12 weken alweer ongesteld ondanks volledige bv en mijn cyclus was meteen weer regelmatig ondanks de vele nachtvoedingen (en ik doe nog steeds 1 nachtvoeding)
Grote reep chocola opeten, pcm nemen en in bed gaan liggen (als je dat lukt natuurlijk)
Ik zag bij dat programma van laatst een dame die toen zw zwanger was bij hoog en laag bezwoer dat ze geen bv ging geven. Haar borsten waren daar niet voor gemaakt, het is vies, dat soort argumenten. Ze trof een kraamverzorgster die haar ertoe wist over te halen dan tenminste de eerste dagen te voeden, vanwege de colostrum. Eerst wilde ze niet eens kijken hoe de baby aan de borst lag, ze gruwde ervan. Maar na een keer of wat voeden zei ze tegen zichzelf: 'Ow, stel je niet zo aan.'quote:Op donderdag 12 mei 2011 11:15 schreef Sjeen het volgende:
[..]
En dat vind ik dus niet... Terwijl ik hardstikke pro-bv ben en het zelf als heel prettig en gemakkelijk heb ervaren.
Als je al ongelukkig wordt bij de gedachte, waarom zou je het dan gaan forceren?
Edit: mosterd, maaltijd enzo...
Wow! Ik vind het wel heel mooi om dat te horen!quote:Op vrijdag 13 mei 2011 11:59 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
[..]
Ik zag bij dat programma van laatst een dame die toen zw zwanger was bij hoog en laag bezwoer dat ze geen bv ging geven. Haar borsten waren daar niet voor gemaakt, het is vies, dat soort argumenten. Ze trof een kraamverzorgster die haar ertoe wist over te halen dan tenminste de eerste dagen te voeden, vanwege de colostrum. Eerst wilde ze niet eens kijken hoe de baby aan de borst lag, ze gruwde ervan. Maar na een keer of wat voeden zei ze tegen zichzelf: 'Ow, stel je niet zo aan.'
Ze heeft uiteindelijk elf maanden gevoed en is gestopt omdat ze zwanger was van nr 2. Ze was uiteindelijk ontzettend blij dat ze toch bv is gaan geven.
Niet om de discussie terug aan te zwengelen, maar zo kan het dus ook gaan, een prachtig resultaat, vind ik zelf.
Zou voor mij een reden zijn om acuut een andere kraamhulp te willenquote:Op vrijdag 13 mei 2011 11:59 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
[..]
Ik zag bij dat programma van laatst een dame die toen zw zwanger was bij hoog en laag bezwoer dat ze geen bv ging geven. Haar borsten waren daar niet voor gemaakt, het is vies, dat soort argumenten. Ze trof een kraamverzorgster die haar ertoe wist over te halen dan tenminste de eerste dagen te voeden, vanwege de colostrum. Eerst wilde ze niet eens kijken hoe de baby aan de borst lag, ze gruwde ervan. Maar na een keer of wat voeden zei ze tegen zichzelf: 'Ow, stel je niet zo aan.'
Ze heeft uiteindelijk elf maanden gevoed en is gestopt omdat ze zwanger was van nr 2. Ze was uiteindelijk ontzettend blij dat ze toch bv is gaan geven.
Niet om de discussie terug aan te zwengelen, maar zo kan het dus ook gaan, een prachtig resultaat, vind ik zelf.
Prima resultaat inderdaadquote:Op vrijdag 13 mei 2011 11:59 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
[..]
dat vond ik zo tenenkromend! Vanaf dat moment kan ik haar ook niet meer uitstaan ofzo.. Het is zo'n ongelovelijke domme opmerking.quote:Op vrijdag 13 mei 2011 12:19 schreef Kleurdoos het volgende:
dyanne verbeek of hoe heet dat mens, zei dat toen ook in t tijdschrift mama, dat r borsten daar niet voor waren gemaakt
jah right
Ja hoi, 9 weken hierquote:Op vrijdag 13 mei 2011 11:33 schreef DJMO het volgende:
ik behoor geloof ik tot de uitzondering (?) die na 2,5 maand al weer ongesteld wordtde overbekende pijn in m'n rug is terug en ik heb bloedverlies
Dat moet ik tegen mijn man vertellen!quote:Op vrijdag 13 mei 2011 12:32 schreef WupWup het volgende:
[..]
Ja hoi, 9 weken hierProductie kan teruglopen en smaak kan veranderen. Chocola helpt tegen álles!
Ja, dat is ook zo, opdringen of zelfs dwingen zoals bij Simmuquote:Op vrijdag 13 mei 2011 12:27 schreef Poppejans het volgende:
Ik heb gewoon zo'n hekel aan het opdringen van iets
Mijn man snapt het alquote:
quote:Op vrijdag 13 mei 2011 13:11 schreef DJMO het volgende:
vriendin van me die hier zit: ik zou nog liever droog brood vreten dan dat ik borstvoeding ga geven. Een flesje is zo gemaakt toch.
Hm, klinkt als mijn kraamquote:Op vrijdag 13 mei 2011 13:13 schreef J-net het volgende:
Mijn 2e kraam die 5 dagen is geweest heeft er mede voor gezorgd dat ik niet opgegeven heb. Ze heeft zo goed geholpen en k hoop haar echt nog een keer tegen te komen hier in t centrum om te laten zien hoe het met de kleine gaat en te vretellen hoe goed de BV gaat.
Dan mag zij droog brood eten, als zij dat leuk vind. En volgens mij zijn de kosten van beleg nog lang niet genoeg om de kosten van fv de dekken, dus ik vermoed dat ze überhaupt de boterham ervoor moet laten staanquote:
Ik was ontzettend blij met de mijne en zou haar voor geen goud weer willen. Heel geschikt voor de eerste keer, maar niet voor een tweede.quote:Op vrijdag 13 mei 2011 13:17 schreef pessie het volgende:
[..]
Hm, klinkt als mijn kraam, maar waarschijnlijk was et een ander.
Leuk om te horen hoe anderen hun kraamverzorgster beoordelen. Ik was echt heel blij met de mijne, zou haar een volgende keer echt weer willen hebben!
Maar als ze elke voeding weer een kind brengt naar een moeder dat in haar hele houding aangeeft dit niet te willen zou ik als ik kraamverzorgster zou zijn ook gaan vragen wat er is.quote:Op vrijdag 13 mei 2011 13:18 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
Ik vind dat er altijd een beetje wordt overdreven hoeveel tijd een flesje klaar maken nou eigenlijk kost. Het is niet alsof mijn kind daar tien minuten op moet wachten en dan ligt te krijsen.
Binnen een minuut heb ik een fles klaar. Goed aanleggen duurde soms langer![]()
Verder was ik iemand die heel stellig was in het feit dat ik minimaal zes maanden borstvoeding ging geven en ben ik er na twee weken mee gestopt ondanks dat het goed liep. Kortom het kan verkeren en ieder haar eigen keuze.
Dat een kraamverzorgster geen zin heeft om moeite te doen als na de kraamweek toch een pak kunstvoeding in huis wordt gehaald vind ik stom. Het is haar werk en elke dag dat er toch wat borstvoeding is in gegaan is toch mooi meegenomen?
Al staat die disclaimer er, het zijn zulk soort opmerkingen die best heus vaak wel degelijk gemeend zijn die tegen de borst stuiten.quote:Op vrijdag 13 mei 2011 13:16 schreef WupWup het volgende:
[..]
Vooral doen bij minimum inkomen, kun je daadwerkelijk droog brood vreten
[disclaimer: wink enzo]
Heej, dat vind ik echt grappig, waarom zou je haar niet weer willen bij een tweede?quote:Op vrijdag 13 mei 2011 13:20 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Ik was ontzettend blij met de mijne en zou haar voor geen goud weer willen. Heel geschikt voor de eerste keer, maar niet voor een tweede.
Mijn vriendin vroeg gisteren naar Nathan's gebruiksaanwijzingquote:Op vrijdag 13 mei 2011 13:21 schreef Morretje het volgende:
Ik denk dat het ook allemaal maar om de manier waarop iets gezegd wordt gaat. En als je al lekker labiel bent (in je eerste weken) als mama, is een foute opmerking heel snel erg groot.
Ik denk dat we daarom met z'n allen ons zo ook aangevallen kunnen voelen als er iemand iets zegt of doet wat we zelf niet vinden. Iedereen doet maar zoals het haar goed dunkt, en ouderschap is nou eenmaal niet uit een boekje letterlijk te leren. Dat maakt het allemaal zo moeilijk.
Oeioei een grapje over kunstvoeding! Gauw, op de kast met z'n allen! Geef het door: de maffia is in town!quote:Op vrijdag 13 mei 2011 13:21 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
[..]
Al staat die disclaimer er, het zijn zulk soort opmerkingen die best heus vaak wel degelijk gemeend zijn die tegen de borst stuiten.
Die borstvoedingskleding, bh's, elektrische kolven e.d kosten niks zeker?
Kolere hey wat zijn sommigen hier toch rigide in hun mening
het is maar net of je dat aan wil schaffen. ik heb geen voedingskleding, geen speciale beha's (gekocht that is) en de zoogkompressen heb ik overgenomen van wupwup. het is dus maar net wat je er voor wíl (en kan) geven. Bij flesvoeding zit je sowieso al vast aan de flesjes die je moet kopen, om over de voeding zelf nog maar niet te spreken. oh jah, de kolf. die heb ik wel, gekregen / geleend van m'n nichtje.quote:Op vrijdag 13 mei 2011 13:21 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
[..]
Al staat die disclaimer er, het zijn zulk soort opmerkingen die best heus vaak wel degelijk gemeend zijn die tegen de borst stuiten.
Afgezien van het feit dat dit het borstvoedingstopic is, wegen de kosten die ik de afgelopen 5 maanden heb gemaakt om mijn zoon zelf te voeden absoluut niet op tegen de kosten van flesvoeding, en ik zie er de komende tijd geen kosten bijkomen, gaan immers geen 2 BH's en een voedingsshirt per maand doorheen.quote:Op vrijdag 13 mei 2011 13:21 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
[..]
Ze was nogal uitgesproken in haar mening. Die kolf is het best, die tepelhoedjes moet je, deze speen moet op de fles, ik leg de kleine even in bed, dit moet zo, dat moet anders. Uitgeput van de laatste weken en bevalling en totaal overdonderd door Dottir als ik was/ we waren, vond ik dat geweldig. Na een dag of 4 à 5 begon het wat te kriebelen, toen wilden we graag zelf weer de baas zijn in ons eigen huis en over ons eigen kind. Met een volgende hebben we ws. zelf wat meer mening. Dan graag een kraam die wat meer laid back is in haar doen en laten.quote:Op vrijdag 13 mei 2011 13:21 schreef pessie het volgende:
[..]
Heej, dat vind ik echt grappig, waarom zou je haar niet weer willen bij een tweede?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |