abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_96614181
Waarom scheelt dat een fles, kun je haar dan eerder ophalen oid?

Ik vind mijn kolfproductie trouwens nu wel een beetje zorgelijk, ze is sinds gisteravond weg, heeft inmiddels zo'n 640 cc weggetankt en ik heb 500 gekolfd. En ik krijg haar pas morgenavond weer terug. Daar gaat mijn met veel moeite bij elkaar geschraapte voorraad :(
Aan de andere kant is alles wat ik nu kolf natuurlijk weer gewoon voorraad, dus misschien moet ik niet zeiken.
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_96614593
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 mei 2011 20:15 schreef Vanyel het volgende:
Waarom scheelt dat een fles, kun je haar dan eerder ophalen oid?
Ik ga heel vroeg weg zodat ik op tijd thuis ben om samen te eten. Als ik thuis werk kan ik haar dus nog net een extra voeding zelf geven voor ze naar het kinderdagverblijf gaat!

Ik kolf nu ook moeilijker de flesjes bij elkaar dan in het begin. Dat is een bij-effect van iets wat op zich heel fijn is, namelijk dat ze zo makkelijk uit een fles is gaan drinken. Ik heb het idee dat ze nu per keer meer uit een fles drinkt dan uit mij.

quote:
Ik vind mijn kolfproductie trouwens nu wel een beetje zorgelijk, ze is sinds gisteravond weg, heeft inmiddels zo'n 640 cc weggetankt en ik heb 500 gekolfd. En ik krijg haar pas morgenavond weer terug. Daar gaat mijn met veel moeite bij elkaar geschraapte voorraad :(
Aan de andere kant is alles wat ik nu kolf natuurlijk weer gewoon voorraad, dus misschien moet ik niet zeiken.
Dat is wel heel vervelend, ja. Ik ben blij met de voorraad die ik in mijn verlof heb opgebouwd, want die moet ik ook aanbreken vanwege verspilling. Met overgieten blijft er op een of andere manier altijd minder over en er wordt wel eens iets weggegooid.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_96615083
Ik heb op het kinderdagverblijf een gevulde ijsblokjeszak achtergelaten. Die keer dat ze 140 reservecc's (in 1 portie) uit de vriezer moesten ontdooien omdat mevrouw ong. 60 cc extra wilde drinken was wat dat betreft wel een goeie waarschuwing. Nu kunnen ze gewoon bijvullen als het nodig is. Nog niet aan de orde geweest, dus ik ben benieuwd of het ook goed gaat ;)
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_96615214
Smart thinking, Vanyel! Ik merk dat er op ons kinderdagverblijf heel weinig ervaring is met het geven van borstvoeding uit flesjes. Best maf. Maar ach, het gaat gelukkig goed. Op het kinderdagverblijf drinkt ze altijd alles netjes op. Het enige wat ik moeilijk vind is dat ze graag richttijden van ons willen. Willen ze die bij jullie ook?
pi_96615328
Ze vragen er vaak wel om, maar het antwoord is altijd 'als ze honger heeft'. In hun mapje schrijven ze zelf ook elke dag weer netjes 'voeden op verzoek'. De grap is dat we laatst wel aangaven dat ze tegenwoordig meestal om 10 en 14u drinkt en toen had ze om 10 en 1515 gekregen. Volgens mij is het meer een vraag uit gewoonte dus.

quote:
0s.gif Op dinsdag 10 mei 2011 20:21 schreef Claudia_x het volgende:
Ik kolf nu ook moeilijker de flesjes bij elkaar dan in het begin. Dat is een bij-effect van iets wat op zich heel fijn is, namelijk dat ze zo makkelijk uit een fles is gaan drinken. Ik heb het idee dat ze nu per keer meer uit een fles drinkt dan uit mij.
Dit idee heb ik trouwens ook. Met 2 borsten kolven krijg ik meestal minder melk dan zij in een keer drinkt. Ik kan me nauwelijks voorstellen dat zij die hoeveelheid wél uit 1 borst krijgt.
pi_96615511
Daar staat trouwens wel tegenover dat ze op het kinderdagverblijf gerust 4-4,5 uur tussen voedingen laat. Thuis gebeurt dat vrijwel niet. Maar dat kan ook aan mij liggen: ik ben het gewend om haar te voeden als ze wakker wordt en dat zit nu in m'n systeem.

En wat je als laatste schrijft is hier denk ik ook het geval, al blijft dat lastig te bepalen d.m.v. kolven. Je weet nooit zeker of ze zelf niet meer uit de borst zou hebben gekregen.
pi_96615551
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 mei 2011 20:11 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

mrien, uit welke fles drinkt Jelle nu eigenlijk? Lena drinkt nog steeds uit de Breastflow en zit nu op 150ml per fles. Ik heb er maar een limiet op gezet omdat ik meer niet bij elkaar gekolfd krijg. :Y)
Ik zie het toevallig bij het bijlezen hier ;)
Jelle drinkt ook nog uit de breastflow, ik heb nu 4 van die flessen (1 grote, 3 kleine) en hij drinkt er prima uit dus ik vind het prima en ga ook niet meer wisselen/proberen. Ik geef momenteel 3 flessen van 150cc mee en 1 bewaarflesje met iets van 100-150cc. Die laatste vooral indien hij meer wil drinken, er een keer een fles weggegooid moet worden o.i.d.
Ze voeden hem daar op verzoek (en op hun vermoedens ;)) en hij drinkt tussen de 100 en 150cc per fles. Ene keer fles wel leeg, andere keer niet.
In de diepvries daar ligt ook een zakje melk, iets van 150cc.
pi_96615729
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 mei 2011 20:35 schreef Claudia_x het volgende:
Daar staat trouwens wel tegenover dat ze op het kinderdagverblijf gerust 4-4,5 uur tussen voedingen laat. Thuis gebeurt dat vrijwel niet. Maar dat kan ook aan mij liggen: ik ben het gewend om haar te voeden als ze wakker wordt en dat zit nu in m'n systeem.
Dat herken ik dus ook :) Daar laat hij er meer tijd tussen dan thuis, of dat komt gewoon doordat ik hem vaak aanleg ;) Ik doe thuis altijd maar wat, wil hij drinken, prima, wil hij niet, ook goed
pi_96616369
Herkenbaar :Y thuis was het altijd na elk slaapje, en voor elk slaapje :D heb me daar in het begin best druk om gemaakt hoe dat dan op de opvang moest :) maar inmiddels gaat dat prima, ze krijgt altijd 2 flesjes van 150 cc mee, op een dag van brengen om half 8 tot ophalen 16:45.. en daar heeft ze altijd genoeg aan gehad, en nog steeds, al krijgt ze nu wel drinken bij.

Ik voed overigens wel altijd rond 6 uur 's morgens :) en heb een tijdje een extra flesje van 80 cc meegegeven, maar die bleek ze niet nodig (ze drinkt het prima op maar ook zonder redt ze het prima)
  dinsdag 10 mei 2011 @ 20:49:01 #185
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_96616398
CP, die mevrouw wees me op haar 2, volwassen, zonen en vertelde dat iig 1 ervan ook borstvoeding had gekregen. Bij de ander lukte het niet want 'er kwam alleen suikerwater uit, er zat geen voeding in'. Hoe vaak ik dát al niet heb gehoord :{ De details van het gesprek verder ben ik vergeten :@

@ discussie
Ik ben dolgelukkig dat ik bv kán geven. En dat het ook lúkt. En dat het beter gaat dan bij Tobias. Ik vind het soms jammer als ik hoor dat X of Y het niet wil proberen om bv te geven, maar dan vooral om de ervaring van bv die X of Y gaat missen gebaseerd op mijn éigen fijne ervaring ermee. Dat hou ik dan voor me en zeg dat niet tegen X of Y. Hooguit tegen mijn eigen mannetje.
Als er iemand vragen heeft over bv zal ik ze gráág beantwoorden.
Mijn moeder blijft mij angstvallig in de gaten houden of de bv niet teveel van MIJ vergt. Ze vindt het vervelend voor mij dat Ylana (nog) niet doorslaapt, ik niet maar zij wil, net als ik, het beste voor háár kind.
En willen we dat niet uiteindelijk allemaal? Linksom of rechtsom?
Hij weet alleen van lekker slapen, en ver daarbuiten lopen schapen.
De zon schijnt op zijn donk're haren, zo blijf ik heel lang naar hem staren.
Wie ben jij in dit leven om je droom op te geven?
Ylana
  dinsdag 10 mei 2011 @ 20:53:38 #186
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_96616710
Orea *O* gefeliciteerd met cpio *O*

En Ylana krijgt idd ook flesjes van 150cc mee naar mijn ouders of van mijn man. Daar redt zij het ook langer op daar dan wanneer 'live' bij mij. Ze slaapt ook meer uren achtereen bij mijn ouders :o
En net als bij Orea, voor/na elk slaapje even drinken bij me. Ik zit aan minimaal 6 keer voeden per dag en als het warm is zoals vandaag wel heel wat keren vaker. Zijn we erop uit zoals de dierentuin van het weekend drinkt ze minder vaak (want veel te zien en niets willen missen) maar per keer een heel stuk langer.
Ylana
pi_96617168
En nog even van andere orde

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dus daarover ben ik wel in jubelstemming!
pi_96617222
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 mei 2011 21:00 schreef Orea het volgende:
En nog even van andere orde

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dus daarover ben ik wel in jubelstemming!
*O* *O* *O*
pi_96617347
En uiteraard, als het lukt, ga ik wel melden dat ik nog bv geef.. al is het maar om te laten zien dat het gewoon kan :) het wordt uiteraard een ander verhaal als je geen cyclus hebt en geen eisprong, dan valt er weinig terug te plaatsen :D
  dinsdag 10 mei 2011 @ 21:03:24 #190
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_96617399
Orea, wat fijn! Ik had via de zijlijn meegekregen dat je dat wellicht zou moeten, maar nog niet wil. ;)
pi_96617415
Wat fijn, Orea!
pi_96617521
Orea, wat een fijne update om te lezen!
pi_96617650
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 mei 2011 21:03 schreef Juud79 het volgende:
Orea, wat fijn! Ik had via de zijlijn meegekregen dat je dat wellicht zou moeten, maar nog niet wil. ;)
Dat klopt, ik geef haar het liefst zo lang mogelijk. Mocht het droogvallen door een zwangerschap dan is dat niet anders, maar op voorhand stoppen zie ik niet zitten. Ik heb namelijk niet de garantie dat een 2e kindje krijgen lukt dus om daarom te moeten stoppen lijkt me vreselijk! Straks lukt het niet en ben ik ook nog eens gestopt..

Kan men ook zeggen: dan moet je wachten tot je klaar bent met de bv, maar L. duurde al 6 jaar ;) en we willen als het kan niet zo lang ertussen!

Maar dat is nu dus niet aan de orde O+
pi_96618077
Ik begrijp je redenen helemaal, Orea. Zes jaar bij L joh?
Hoop voor jullie dat er snel weer zo'n mooi meisje of ventje bijkomt. Met bv uiteraard.
pi_96618326
*O* *O* Orea, wat fijn! *O* *O*

En van je cpio ook!

@discussie: ik vind het lastig. Ik merk dat ik het storend vind als ik vragen krijg of ik nog steeds niet gestopt ben. Aan de andere kant vraag ik me bij anderen ook wel af waarom ze 'zus of zo' doen. Alleen vraag ik ze dat niet. En misschien zit daar em idd de kneep wel: je hebt het recht om dingen uit te spreken, niet de plicht. Oftewel, weet ook wanneer je je mond moet houden!
En oordelen doen we denk ik allemaal wel, maar zolang iedereen dat lekker voor zich houdt :6

Oh, en over vaker drinken als je samen met je beeb bent: check. Niet dat ik nou echt structureel vaak weg van haar ben, maar als, dan houdt ze het ook veel langer uit zonder drinken, dan wanneer ik er wel ben.
I 21-5-10 ♥ T 1-11-12 ♥ K 4-11-18 ♥
  dinsdag 10 mei 2011 @ 21:14:28 #196
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_96618336
*O* wat heerlijk Orea!!

ik heb nog zo'n pakket ovulatietesten staan van het ziekenhuis, als je ze wil hebben doe dan je adres even pm-em
Ylana
pi_96618714
Oh fijn Saffier! Heb er nog een paar van sensitest, maar daar ben ik ook zo doorheen :P
  dinsdag 10 mei 2011 @ 21:21:12 #198
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_96618943
ik heb de mijne gebruikt als zwangerschapstest... wist ik veel dat die dingen niet altijd 2 strepen geven... Ik dacht dat de teststreep altijd donker moest zijn.... Dus toen ik 2 strepen erop piestte dacht ik gewoon dat de bloeding een eisprong was... Wat een kneus was ik.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_96620211
Wat goed Orea! *O* En ook je cpio-degree! *O*

@discussie: laat ieder toch doen wat haar het beste lijkt. Verder is er wel genoeg gezegd geloof ik. :s)

Af en toe lees ik hier weleens dat kindjes van hier nog de enige zijn op het kdv die nog bv krijgen.
(zo machtig is die bv-maffia toch niet ;) )
Maar ik vond het wel apart en leuk om te merken dat op de psz waar Ko naar toe gaat nog 2 andere kindjes bv krijgen. De jongste drie krijgen dus nog bv. O+

Vanmiddag bracht P. Ko naar mijn werkplek, na de psz en ik vroeg of hij wat wilde drinken voor het slapen gaan. Ko liep meteen naar mijn tas om het tepelhoedje eruit te vissen. O+
Meer dan een paar ochtendzoenen
heb ik nood aan stoute schoenen.
https://www.etsy.com/nl/shop/byLisdottir
pi_96620395
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 mei 2011 21:37 schreef oeke het volgende:

Vanmiddag bracht P. Ko naar mijn werkplek, na de psz en ik vroeg of hij wat wilde drinken voor het slapen gaan. Ko liep meteen naar mijn tas om het tepelhoedje eruit te vissen. O+
:D!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')