Nou, dat vind ik dus ongefundeerd en dom van Juud. Oh, en kortzichtig ook.quote:Op dinsdag 10 mei 2011 17:56 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ik geloof niet dat ze het zo bedoelt, in it ergste geval is het de schuld van haar moeder dat zij een probleem heeft... dat is iets anders
Ik geloof echter wel dat dit "verwijt" richting haar eigen moeder de basis vormt voor het fanatieke zelf willen voeden.
Die van mij krijgt spaghetti, van gisterenquote:Op dinsdag 10 mei 2011 17:58 schreef Vlindur het volgende:
Weet je Juud,
Ik kan alleen maar hopen voor je dat het allemaal loopt zoals je nu in gedachten hebt. Anders kom je nog van een flinke koude kermis thuis.
![]()
Mijn zoon krijgt nu eten. Uit een potje
Dit dus.quote:Op dinsdag 10 mei 2011 17:58 schreef Vlindur het volgende:
Weet je Juud,
Ik kan alleen maar hopen voor je dat het allemaal loopt zoals je nu in gedachten hebt. Anders kom je nog van een flinke koude kermis thuis.
![]()
Welnee, dat zeg ik niet, ik geef alleen de reden aan wat wellicht de oorzaak is van mijn pro-bv mening.quote:Op dinsdag 10 mei 2011 17:49 schreef mefke79 het volgende:
juud sorry hoor maar het is dus mijn schuld dat driekus luchtweg problemen heeft?! Nu ga je toch echt te ver hoor.
Zo denk ik er eigenlijk ook over.quote:In mijn geval (en in het geval van andere moeders zonder lichamelijke of emotionele trauma's, maar dat bepaalt ieder voor zich), vind ik gemak en/of een gebrek aan informatie dan ook geen gegronde reden om voor flesvoeding te kiezen
quote:Op dinsdag 10 mei 2011 19:04 schreef Sorbootje het volgende:Ik ergerde me eraan, tot ik me realiseerde dat ik niet bepaal hoe zwaar zoiets weegt voor iemand.
Het ging dan ook niet per se om de kleding maar over het algemeen. Dat we alles duurder, groter, beter willen aanschaffen om maar aan de buitenwereld te laten zien dat we goed voor onze kinderen kunnen zorgen. Een soort hyper-reactie.quote:Op dinsdag 10 mei 2011 17:09 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ik heb juist het idee dat de gemiddelde Gucci Dior Gabanna eerder flesvoeding krijgt dan een kind met een normale naam in een Hema pyjama...
Ik denk soms dat het niet alleen een functie naar de buitenwereld toe heeft maar ook naar jezelf. Mij valt op hoe onzeker mensen soms zijn over hun moederschap en of ze het allemaal goed doen. Door het beste en mooiste te kopen voor je kind, verzeker je ook jezelf ervan dat het je kind dáár in elk geval niet aan ontbreekt.quote:Op dinsdag 10 mei 2011 19:31 schreef huuphuup het volgende:
Het ging dan ook niet per se om de kleding maar over het algemeen. Dat we alles duurder, groter, beter willen aanschaffen om maar aan de buitenwereld te laten zien dat we goed voor onze kinderen kunnen zorgen. Een soort hyper-reactie.
Dus niet een handkolf kopen, maar gelijk een dubbelzijdig electrische kolf van een a-merk met alle toeters en bellen. De nieuwste van de nieuwste kinderwagen enz enz.
Ik ben meer van het 'het is jouw kind, dus jij bent de baas'.quote:Op dinsdag 10 mei 2011 18:25 schreef Ssserpente het volgende:
Ik ben zelf heel erg van het 'eerst proberen voordat je een oordeel kunt vormen'.
die eis tot het geven van goede redenen werd aangedragen en mensen gaan daar op in. da's toch niet raar?quote:Op dinsdag 10 mei 2011 19:23 schreef Cantare het volgende:
[..]
Zelfreflectie FTW
Ik vind het trouwens wel apart om te lezen dat mensen die roepen dat ze zich "moeten verantwoorden" over het geven van bv het hebben over "goede redenen" voor het geven van kv enzo. Daarmee roep een ander (impliciet) toch ook ter verantwoording?
Ik zou denken dat, als je er zo op tegen bent dat de één de ander ter verantwoording roept, je geen discussie gaat voeren over wat "goede redenen" zijn om kv te geven. Dan werk je toch in de hand dat de één gaat beoordelen wat voor de ander een goede reden is? En dan zit je toch weer in de verantwoord-sfeer?quote:Op dinsdag 10 mei 2011 19:53 schreef simmu het volgende:
[..]
die eis tot het geven van goede redenen werd aangedragen en mensen gaan daar op in. da's toch niet raar?
Da's de reden dat ik met 7 maanden afgebouwd heb en uiteindelijk gestopt ben. Daar kwam bij dat mijn werk een stage was, waardoor ik geen kolf-tijd kreeg, maar wel een bepaald aantal uren moest werken. Had ik niet gewerkt dan was ik, denk ik, veel langer doorgegaan.quote:Op dinsdag 10 mei 2011 19:52 schreef Claudia_x het volgende:
En ik lijk de uitzondering op de regel te zijn, maar ik vind borstvoeding geven wél meer gedoe dan kunstvoeding geven. Als ik Lena de hele dag bij me had zou ik het makkelijk en relaxed vinden, maar juist doordat we vaak van elkaar gescheiden zijn en het kolven hard werken is vind ik het gedoe. Almaar mijn werk onderbreken, almaar blijven kolven om mijn productie op peil te houden. Ik voel me vaak op alle fronten tekortschieten: ik kan niet zoveel werken als ik wil en ik kan niet bij Lena zijn. Het is dat ik weet hoe snel dat eerste (half) jaar voorbijgaat...
Oh, dat zou heerlijk zijn! Daarom werk ik ook het liefst thuis: kan ik vanachter de computer kolven en gewoon door blijven werken. En thuis werken scheelt me weer één fles bij elkaar kolven.quote:Op dinsdag 10 mei 2011 20:03 schreef Vanyel het volgende:
Nu wordt er geprobeerd mijn eigen kamer kolfklaar te maken, dat lijkt me helemaal relaxt. Deur op slot en lekker op mijn eigen stoel bij mijn eigen pc zitten pompen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |