abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_96606998
Weet je Juud,
Ik kan alleen maar hopen voor je dat het allemaal loopt zoals je nu in gedachten hebt. Anders kom je nog van een flinke koude kermis thuis.

:W

Mijn zoon krijgt nu eten. Uit een potje :6
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
pi_96607249
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 mei 2011 17:56 schreef Leandra het volgende:

[..]

Ik geloof niet dat ze het zo bedoelt, in it ergste geval is het de schuld van haar moeder dat zij een probleem heeft... dat is iets anders ;)

Ik geloof echter wel dat dit "verwijt" richting haar eigen moeder de basis vormt voor het fanatieke zelf willen voeden.
Nou, dat vind ik dus ongefundeerd en dom van Juud. Oh, en kortzichtig ook.
And if I could choose the world around me, the world I'd choose would all revolve 'round you
12/07/2009 om 12:07 kwam de zon op, om nooit meer onder te gaan....
En sinds 23/06/2015 staan er 2 zonnen aan onze hemel!
pi_96607319
quote:
4s.gif Op dinsdag 10 mei 2011 17:58 schreef Vlindur het volgende:
Weet je Juud,
Ik kan alleen maar hopen voor je dat het allemaal loopt zoals je nu in gedachten hebt. Anders kom je nog van een flinke koude kermis thuis.

Mijn zoon krijgt nu eten. Uit een potje :6
Die van mij krijgt spaghetti, van gisteren :D
And if I could choose the world around me, the world I'd choose would all revolve 'round you
12/07/2009 om 12:07 kwam de zon op, om nooit meer onder te gaan....
En sinds 23/06/2015 staan er 2 zonnen aan onze hemel!
  dinsdag 10 mei 2011 @ 18:05:18 #154
38223 Takkembah
Beetje gek en raar
pi_96607354
quote:
4s.gif Op dinsdag 10 mei 2011 17:58 schreef Vlindur het volgende:
Weet je Juud,

Dit dus.

@Mefke, ik heb gekolfd en na 2 maanden een combi van BV en KV gegeven. Alexa had toen Nutrilon, maar omdat de gewone nogal klonterde zijn we overgegaan op Hypoallergeen, omdat die minder klonterende.
Alexa en Seth zijn lief
See everything; overlook a great deal; correct a little
  dinsdag 10 mei 2011 @ 18:06:34 #155
22740 Grijs
en eigenwijs
pi_96607406
Sjonge, wat een discussie n.a.v. mijn stukje.
Mijn zusje weet dat je ook flesvoeding op verzoek kunt geven, maar juist dat op verzoek vindt ze volgens mij een gedoe. Wie weet komt ze daar nog van terug.
En over het missen van hongersignalen bij borstvoeding, daarvan heb ik een voorbeeld bij een schoonzus gezien, die vond het ook nog geen tijd, terwijl het kind de hele tijd zat te 'happen'.
Ik vind het echt lastig om in dat soort situaties goed te reageren. Het wordt bijna altijd opgevat als kritiek, zelden als hulp.
En dat borstvoeding ook een gedoe kan zijn, daar kan ik ook over meepraten. Als ik bij de tweede dezelfde start had gehad als bij m'n eerste, dan was ik waarschijnlijk nog tijdens de eerste week overgestapt op flesvoeding en was ik bij mijn jongste nooit begonnen met borstvoeding.
Maar m.i. weet je dat pas als je het hebt geprobeerd. Ik vind het altijd zo jammer als moeders het niet willen proberen omdat ze bang zijn dat het teveel gedoe is.
"Het meeste werk is onbegonnen werk
...eenmaal begonnen wordt het al snel minder"
- [i]Rikkert Zuiderveld[/i]
  dinsdag 10 mei 2011 @ 18:12:09 #156
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_96607633
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 mei 2011 17:49 schreef mefke79 het volgende:
juud sorry hoor maar het is dus mijn schuld dat driekus luchtweg problemen heeft?! Nu ga je toch echt te ver hoor.
Welnee, dat zeg ik niet, ik geef alleen de reden aan wat wellicht de oorzaak is van mijn pro-bv mening.
pi_96608146
Zeg flesvoedingsmama's, als jullie vinden dat de argumenten van Juud niet op jullie van toepassing zijn, waarom trekken jullie het je dan zo aan? :*

Lagaanjoh! :P

Ik ben zelf heel erg van het 'eerst proberen voordat je een oordeel kunt vormen'. Maar ik heb dan ook het geluk geen lichamelijke of emotionele belemmeringen te hebben die de borstvoeding lastig zouden kunnen maken. En om vanuit deze situatie een goed oordeel te kunnen vormen, heb ik alles over borst- en flesvoeding gelezen wat los en vast zat. Daardoor ben ik er dus ook achter gekomen dat borstvoeding simpelweg het beste is voor een baby. In mijn geval (en in het geval van andere moeders zonder lichamelijke of emotionele trauma's, maar dat bepaalt ieder voor zich), vind ik gemak en/of een gebrek aan informatie dan ook geen gegronde reden om voor flesvoeding te kiezen.

[ Bericht 0% gewijzigd door Ssserpente op 10-05-2011 18:38:29 ]
pi_96608180
Zo, als dat niet politiek correct verwoord is weet ik het ook niet meer. :P
pi_96609823
Ik hoorde eens van iemand dat ze geen bv ging geven omdat ze bang was voor hangtieten

Ik ergerde me eraan, tot ik me realiseerde dat ik niet bepaal hoe zwaar zoiets weegt voor iemand.

Dat was voor mij een eyeopener en sindsdien houd ik mijn vragen en adviezen voor me, tenzij erom gevraagd wordt.
pi_96609864
Op het gebied van bv dan he... :D
  dinsdag 10 mei 2011 @ 19:23:28 #161
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_96610778
Ik schiet dan uit mn slof om te vertellen dat je hangtieten krijgt van een zwangerschap :') .

quote:
In mijn geval (en in het geval van andere moeders zonder lichamelijke of emotionele trauma's, maar dat bepaalt ieder voor zich), vind ik gemak en/of een gebrek aan informatie dan ook geen gegronde reden om voor flesvoeding te kiezen
Zo denk ik er eigenlijk ook over.
pi_96610787
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 mei 2011 19:04 schreef Sorbootje het volgende:Ik ergerde me eraan, tot ik me realiseerde dat ik niet bepaal hoe zwaar zoiets weegt voor iemand.
^O^ Zelfreflectie FTW

Ik vind het trouwens wel apart om te lezen dat mensen die roepen dat ze zich "moeten verantwoorden" over het geven van bv het hebben over "goede redenen" voor het geven van kv enzo. Daarmee roep een ander (impliciet) toch ook ter verantwoording?

[ Bericht 9% gewijzigd door Cantare op 10-05-2011 19:29:00 ]
  dinsdag 10 mei 2011 @ 19:28:24 #163
265732 Keshet
Alle kleuren van de regenboog
pi_96611051
En toch he, toch vind ik deze discussies fijn. Er zitten voor mij altijd eye-openers tussen! Dank jullie voor jullie inzichten!
A grand adventure has begun.
  dinsdag 10 mei 2011 @ 19:31:01 #164
143848 huuphuup
Dorksided
pi_96611202
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 mei 2011 17:09 schreef Leandra het volgende:

[..]

Ik heb juist het idee dat de gemiddelde Gucci Dior Gabanna eerder flesvoeding krijgt dan een kind met een normale naam in een Hema pyjama...
Het ging dan ook niet per se om de kleding maar over het algemeen. Dat we alles duurder, groter, beter willen aanschaffen om maar aan de buitenwereld te laten zien dat we goed voor onze kinderen kunnen zorgen. Een soort hyper-reactie.
Dus niet een handkolf kopen, maar gelijk een dubbelzijdig electrische kolf van een a-merk met alle toeters en bellen. De nieuwste van de nieuwste kinderwagen enz enz.

Ik kan er gif op innemen dat jij je daar in elk geval niet in zult herkennen :D en ik moet zeggen dat ik denk dat ik er ook niet zo heel erg last van heb, maar ik herken het wel van bepaalde mensen in mijn omgeving (lang niet allemaal hoor!).
Het programma staat wel op uitzending gemist denk ik, ik vond t wel vermakelijk, mits je de flink sarcastische ondertoon in weet te schatten :P
Zomerkind <3 & Winterkind <3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  dinsdag 10 mei 2011 @ 19:35:55 #165
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_96611545
Jeetje wat een hele discussie hier!
Nou Leyla heeft ook van maand 2 tm maand 6 suplementen gehad... het was niet anders.

En orea!!!! wat leuk en wat goed!!! Neem je Leia mee? Ah toe??
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  dinsdag 10 mei 2011 @ 19:42:19 #166
100412 mefke79
komt goed!
pi_96611920
ik snap heus wel dat Juud het niet zo bedoelt, maar zo komt het wel over. Je hebt de gezondheid van je kind niet aan een touwtje, hadden we dat wel, dan waren er geen zieke kindjes. En wat de rest ook zegt, je kunt nu wel heel fel erin zijn, maar je weet pas echt hoe het is als je het geprobeerd hebt.

Hm, wisselende ervaringen over combi met wel of niet hypoallergeen. Ik vond de gewone niet klonteren, maar goed, ik mengde dan ook niet met bv maar gewoon met water. Driekus heeft tot de drie maanden hypoallergeen gehad, vanaf dat ie naar het kdv ging niet meer. En dat ging op zich prima. Het was mijn huisarts die toen al aangaf dat ze gewoon niet kunnen bewijzen dat hypoallergeen beter is tegen (of voor) allergieën. Dus vandaar mijn twijfel, want als het dan toch niet bewezen is, waarom zou ik het dan doen?
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
pi_96612577
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 mei 2011 19:31 schreef huuphuup het volgende:
Het ging dan ook niet per se om de kleding maar over het algemeen. Dat we alles duurder, groter, beter willen aanschaffen om maar aan de buitenwereld te laten zien dat we goed voor onze kinderen kunnen zorgen. Een soort hyper-reactie.
Dus niet een handkolf kopen, maar gelijk een dubbelzijdig electrische kolf van een a-merk met alle toeters en bellen. De nieuwste van de nieuwste kinderwagen enz enz.
Ik denk soms dat het niet alleen een functie naar de buitenwereld toe heeft maar ook naar jezelf. Mij valt op hoe onzeker mensen soms zijn over hun moederschap en of ze het allemaal goed doen. Door het beste en mooiste te kopen voor je kind, verzeker je ook jezelf ervan dat het je kind dáár in elk geval niet aan ontbreekt.

En om weer terug te komen op de kv/bv-discussie: door kunstvoeding te geven, kan het in elk geval niet aan jóu liggen als je kind niet goed eet/groeit/wat dan ook. Sommige mensen hebben, denk ik, niet zoveel vertrouwen in zichzelf en hun lijf. En sommige mensen kunnen niet zo goed omgaan met het feit dat ze met bv niet weten hoeveel de baby drinkt. Anderen zijn misschien bang dat ze het zelf niet trekken als ze elk moment van de dag klaar moeten zijn om hun baby de borst te geven, in plaats van een flesje op "schema". Ik denk dat het bij voorbaat uitsluiten van bv vooral op dit soort (onbewuste) redenen gebaseerd is.

[ Bericht 0% gewijzigd door Cantare op 10-05-2011 19:58:36 ]
pi_96612597
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 mei 2011 18:25 schreef Ssserpente het volgende:
Ik ben zelf heel erg van het 'eerst proberen voordat je een oordeel kunt vormen'.
Ik ben meer van het 'het is jouw kind, dus jij bent de baas'. :Y)

En ik lijk de uitzondering op de regel te zijn, maar ik vind borstvoeding geven wél meer gedoe dan kunstvoeding geven. Als ik Lena de hele dag bij me had zou ik het makkelijk en relaxed vinden, maar juist doordat we vaak van elkaar gescheiden zijn en het kolven hard werken is vind ik het gedoe. Almaar mijn werk onderbreken, almaar blijven kolven om mijn productie op peil te houden. Ik voel me vaak op alle fronten tekortschieten: ik kan niet zoveel werken als ik wil en ik kan niet bij Lena zijn. Het is dat ik weet hoe snel dat eerste (half) jaar voorbijgaat...

Afgelopen weekeinde was ik Lena in een strandhuisje aan het voeden en toen riep het zoontje van een kennis uit: "Dat is ECHT raar!" En daarna riep hij een vriendje bij zich om te komen kijken. :')

Oh mefke, om op je vraag terug te komen: Ivan heeft in het begin wat bijvoeding gehad en kreeg gewone Nutrilon. Dat had hij in het ziekenhuis gehad en toen ik later op kunstvoeding overstapte (en dat eerst nog combineerde met borstvoeding) hebben we ook gewone Nutrilon gebruikt.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_96612641
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 mei 2011 19:23 schreef Cantare het volgende:

[..]

^O^ Zelfreflectie FTW

Ik vind het trouwens wel apart om te lezen dat mensen die roepen dat ze zich "moeten verantwoorden" over het geven van bv het hebben over "goede redenen" voor het geven van kv enzo. Daarmee roep een ander (impliciet) toch ook ter verantwoording?
die eis tot het geven van goede redenen werd aangedragen en mensen gaan daar op in. da's toch niet raar?
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
  dinsdag 10 mei 2011 @ 19:53:09 #170
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_96612649
@Mefke, volgens mij is het met hypoallergeen vooral zo dat het het meeste op BV lijkt wat betreft de samenstelling.

Wat betreft allergie, of het daar tegen helpt is toch ook afhankelijk van hetgeen waar het kind allergisch voor zou kunnen zijn? Ik ben daar verder niet heel erg in thuis...

Vrienden van mij hebben hun dochter van 2 tot 6 maanden een combi gegeven van BV en Friso standaard, dat ging altijd prima, geen last van krampen of iets dergelijks...

Ik zou gewoon Standaard geven als je dat graag wil en dan kijken hoe zijn reactie is, als hij er wel last van heeft kan je toch altijd nog de overstap maken naar hypoallergeen?
pi_96612986
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 mei 2011 19:53 schreef simmu het volgende:

[..]

die eis tot het geven van goede redenen werd aangedragen en mensen gaan daar op in. da's toch niet raar?
Ik zou denken dat, als je er zo op tegen bent dat de één de ander ter verantwoording roept, je geen discussie gaat voeren over wat "goede redenen" zijn om kv te geven. Dan werk je toch in de hand dat de één gaat beoordelen wat voor de ander een goede reden is? En dan zit je toch weer in de verantwoord-sfeer?
pi_96613200
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 mei 2011 19:52 schreef Claudia_x het volgende:
En ik lijk de uitzondering op de regel te zijn, maar ik vind borstvoeding geven wél meer gedoe dan kunstvoeding geven. Als ik Lena de hele dag bij me had zou ik het makkelijk en relaxed vinden, maar juist doordat we vaak van elkaar gescheiden zijn en het kolven hard werken is vind ik het gedoe. Almaar mijn werk onderbreken, almaar blijven kolven om mijn productie op peil te houden. Ik voel me vaak op alle fronten tekortschieten: ik kan niet zoveel werken als ik wil en ik kan niet bij Lena zijn. Het is dat ik weet hoe snel dat eerste (half) jaar voorbijgaat...
Da's de reden dat ik met 7 maanden afgebouwd heb en uiteindelijk gestopt ben. Daar kwam bij dat mijn werk een stage was, waardoor ik geen kolf-tijd kreeg, maar wel een bepaald aantal uren moest werken. Had ik niet gewerkt dan was ik, denk ik, veel langer doorgegaan.
pi_96613358
Stom dat je er geen tijd voor kreeg.
Ik heb gister voor het eerst op het werk gekolfd en dat vond ik eigenlijk verbazingwekkend goed gaan. Het helpt wel dat er gewoon een vrij fatsoenlijke kamer met slot voor me is.
Nu wordt er geprobeerd mijn eigen kamer kolfklaar te maken, dat lijkt me helemaal relaxt. Deur op slot en lekker op mijn eigen stoel bij mijn eigen pc zitten pompen.
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_96613439
ik kan enkel voor mezelf spreken. ik reageerde enkel op een post. daarna ging ik koken en eten en kinders naar bed brengen. oh, en ze in bad stoppen (we aten spaghetti) :+

de toon zet echter wel de muziek. als persoon 1 tamelijk veroordelend post wordt die daar wellicht op aangesproken. dan reageren er meer mensen mee en zit je zo in een onprettige hoek. het ligt nu eenmaal gevoelig bij veel mensen, of ze nou bv of fv geven! het een is niet moeilijker of makkelijker dan het andere. dat zou toch onderhand wel evident moeten zijn. dus daar zit het pijnpunt niet.
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_96613907
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 mei 2011 20:03 schreef Vanyel het volgende:
Nu wordt er geprobeerd mijn eigen kamer kolfklaar te maken, dat lijkt me helemaal relaxt. Deur op slot en lekker op mijn eigen stoel bij mijn eigen pc zitten pompen.
Oh, dat zou heerlijk zijn! Daarom werk ik ook het liefst thuis: kan ik vanachter de computer kolven en gewoon door blijven werken. En thuis werken scheelt me weer één fles bij elkaar kolven.

mrien, uit welke fles drinkt Jelle nu eigenlijk? Lena drinkt nog steeds uit de Breastflow en zit nu op 150ml per fles. Ik heb er maar een limiet op gezet omdat ik meer niet bij elkaar gekolfd krijg. :Y)
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')