Echt behoefte aan melk zal hij wel niet meer hebben, hij eet en drinkt voldoende. Als hij geen probleem zou hebben met droogdrinken, en het dus vooral voor de gezelligheid en warmte doet, zou ik het ook best vinden. Het is alleen zo dat hij verdrietig en boos werd omdat er geen melk meer kwam, dus dan heb ik het gevoel dat het zijn eigen keus niet is maar dat het komt door mijn borsten die niet naar vraag produceren maar te weinig.quote:Op zondag 8 mei 2011 22:04 schreef Ssserpente het volgende:
Twink, geen verwijt hoor, integendeel zelf, maar heeft Niels echt nog zoveel behoefte aan je melk an sich dan? Bij Lente zie ik meer als een knus momentje dan dat ze er echt wat mee binnen krijgt. Hoewel ze denk ik stiekem meer binnen krijgt dan ik denk.
Dat vind ik ook heel moeilijk om te horen en zien, ik vind het zo sneu dat een kleintje instinctief zijn ouders probeert te waarschuwen en dat dat dan genegeerd wordt. Rekenen moet je moet kunstvoeding toch sowieso, dan kun je toch ook op verzoek voeden en rekenen....quote:Op dinsdag 10 mei 2011 13:50 schreef Grijs het volgende:
Wat vind ik het lastig om geen commentaar te geven op mijn zusje! Mijn zusje geeft haar kleine geen borstvoeding want ze had 'geen zin in gedoe' en geeft dus 'gewoon de fles'.
Nou kan ik me dat ergens best goed voorstellen, want zelf heb ik meestal ook geen zin in gedoe. En daarom gaf ik nu juist de borst. En als ik dan zie wat voor gedoe het geeft als je flesvoeding geeft, dan ben ik blij dat ik de jongste twee toch borstvoeding heb gegeven.
Het gedoe bij flesvoeding is niet zozeer het klaarmaken van de voeding (hoewel ik dat ook wel gedoe vind), maar nog meer het negeren van de hongersignalen, sussen totdat het tijd is voor de volgende voeding, als het flesje leeg is nog een beetje aanmaken omdat het niet voldoende was, in de gaten houden of je dan niet teveel geeft... Als ik dat zie, dan vind ik borstvoeden toch wel heel erg relaxt.
En dat heb ik dan toch wel even gezegd (en ik ben bang dat zoiets er niet altijd even aardig uitkomt, bovendien kunnen ze er nu toch weinig aan veranderen...)
Dat ja. Heb altijd medelijden met zo'n kindje wat maar een half uur (oid) moet wachten tot het te eten krijgt omdat het zogenaamd niet eerder 'mag' eten, Vind dat zo triest. Volgens mij kennen een hoop moeders ook het fenomeen flesvoeding op verzoek niet hoor ...quote:Op dinsdag 10 mei 2011 14:32 schreef Twinkly het volgende:
[..]
Dat vind ik ook heel moeilijk om te horen en zien, ik vind het zo sneu dat een kleintje instinctief zijn ouders probeert te waarschuwen en dat dat dan genegeerd wordt. Rekenen moet je moet kunstvoeding toch sowieso, dan kun je toch ook op verzoek voeden en rekenen....
naja, er wordt heel vaak gezegd dat het niet kanquote:Op dinsdag 10 mei 2011 14:34 schreef Saffier het volgende:
[..]
Dat ja. Heb altijd medelijden met zo'n kindje wat maar een half uur (oid) moet wachten tot het te eten krijgt omdat het zogenaamd niet eerder 'mag' eten, Vind dat zo triest. Volgens mij kennen een hoop moeders ook het fenomeen flesvoeding op verzoek niet hoor ...
Ja, daar heb je helemaal gelijk in. En dat vind ik net zo sneu voor het kindje.quote:Op dinsdag 10 mei 2011 14:40 schreef Keshet het volgende:
Over het negeren van hongersignalen van je baby; dat kun je natuurlijk net zo makkelijk doen met borstvoeding als flesvoeding. Hoeveel vrouwen voeden er nog steeds op een vast schema? Heel veel gok ik zo!
quote:Op dinsdag 10 mei 2011 16:18 schreef simmu het volgende:
maar als je je kind pas te zien krijgt wanneer je akkoord gaat met bv gaat het way te ver. gewoon echt. sorrie, maar dat is gewoon fout.
Wat tof dat je dat gaat doen!quote:Op dinsdag 10 mei 2011 16:26 schreef Orea het volgende:
Ik kan er eerlijk niet van wakker liggen of een ander bv of kv geeft.. Dat moet iedereen helemaal lekker voor zichzelf bepalen! Wel word er ik er soms moe van dat er wordt gesproken over bv-maffia.. Zo kun je net zo goed spreken over kv-maffia, mensen die tégen bv zijn en er ook zo over oordelen..
Leven en laten leven! We hebben een keus hier en die mag iedereen voor zichzelf maken
Mag ik even trots doen?gisteren bijeenkomst VBN bijgewoond en dat was echt een heel leuke bijeenkomst! Nu heb ik net de officiele bevestiging binnen: ik ben CPio
(contactpersoon in opleiding!)
Na de ks van de tweeling is dat idd gebeurd bij simmu.quote:
Jezus, je zou ze toch verdorie aanklagen wegens ontvoering...quote:Op dinsdag 10 mei 2011 16:30 schreef DaviniaHR het volgende:
[..]
Na de ks van de tweeling is dat idd gebeurd bij simmu.
verder ben ik het eens met juud, maar zal dit nooit naar iemand uitspreken. een ieder moet doen wat hij/zij het beste vindt. daar hoeft niemand zich voor te verantwoorden.
Het ging ook van conceptie tot en met bevalling. Of heb jij een andere aflevering gezien?quote:Op dinsdag 10 mei 2011 16:44 schreef mefke79 het volgende:
Enne, dat van die Rekenkamer...dat sloeg werkelijk nergens op en daarin waren de kosten van fles- of borstvoeding niet eens meegenomen.
Gefeliciteerd!quote:Op dinsdag 10 mei 2011 16:26 schreef Orea het volgende:
Mag ik even trots doen?gisteren bijeenkomst VBN bijgewoond en dat was echt een heel leuke bijeenkomst! Nu heb ik net de officiele bevestiging binnen: ik ben CPio
(contactpersoon in opleiding!)
je hebt er alleen jezelf mee als je elke keer als je elke keer als je je ergens aan ergert wat niet direct van invloed is op jou daarover uit.quote:Op dinsdag 10 mei 2011 16:40 schreef Juud79 het volgende:
Ik zeg alleen maar dat mensen in mijn ogen soms te makkelijk kiezen voor FV. Daar stoor ik me aan en dat uit ik dan.
Een kind weghouden bij zijn moeder om zo iemand onder druk te zetten (ik neem aan dat dat het doel was) is natuurlijk een grof schandaal....
@Mefke, hou je vooral niet in, ik weet heel goed dat wij niet altijd op een lijn liggen. En daar is wat mij betreft helemaal niets mis mee.
Uit jij het altijd als je je ergens aan stoort of is dat voorbehouden aan het kiezen voor kunstvoeding?quote:Op dinsdag 10 mei 2011 16:40 schreef Juud79 het volgende:
Ik zeg alleen maar dat mensen in mijn ogen soms te makkelijk kiezen voor FV. Daar stoor ik me aan en dat uit ik dan.
Wat maakt jouw oordeel zoveel waardevoller dan dat van een ander?quote:Op dinsdag 10 mei 2011 15:57 schreef Juud79 het volgende:
Ik vertelde dat ik kleding had gekocht en dat ik overal ga voeden als dat zo uitkomt, op bezoek, op een terras, bij ons thuis als er visite is...
Toen zei ze, ja maar niet iedereen vind het altijd fijn om daar naar te kijken...
Toen riep ik echt, dan doen ze maar hun ogen dicht. Het is het beste en meest natuurlijke wat ik voor mijn kind kan doen en niemand heeft het recht om daar negatief over te oordelen.
Ik snap dit stukje geloof ik niet zo. Kan een kind niet logeren als je borstvoeding geeft (het mijne is toevallig nu bij opa en oma aan 't logeren en dat gaat tot zover prima met gekolfde melk)? Vind jij het raar als een kind uit logeren gaat voor/ met 9 maanden?quote:Op dinsdag 10 mei 2011 16:57 schreef pessie het volgende:
Of moeder: "Stom ja van die bv, kan een kind niet komen logeren" (Nathan is 9 maanden).
hahaha ik vond dat een hilarische uitzendingquote:Op dinsdag 10 mei 2011 16:58 schreef mefke79 het volgende:
die aflevering van de Rekenkamer ging inderdaad over van conceptie tot geboorte, maar die 5000 euro sloeg werkelijk nergens op. Ze namen overal het duurste van het duurste. Wij hebben het voor de grap eens na zitten tellen daarna, maar kwamen echt lang niet aan 5000 euro.
Ik heb juist het idee dat de gemiddelde Gucci Dior Gabanna eerder flesvoeding krijgt dan een kind met een normale naam in een Hema pyjama...quote:Op dinsdag 10 mei 2011 17:02 schreef huuphuup het volgende:
[..]
hahaha ik vond dat een hilarische uitzending
babypakjes van dior en gucci want ja je wilt wel het beste voor je kind.ik vond dat stukje van die professor over exhibitionistisch materialisme wel heel interessant. Misschien past bv voor sommigen daar ook wel in. Op een hysterische manier het beste willen en je dan blind staren op bv. Maar das maar een brainfart
Moedermelkbankquote:Op dinsdag 10 mei 2011 17:10 schreef Keshet het volgende:
Pessie, ik kan me jouw 'en ik ga dus wél bevallen met kaarslicht en kopjes thee, thúis!' posts nog zo goed herinneren.![]()
Trouwens, even op Pessie inhakend, borstvoeding geven kan zwaar zijn maar kunstvoeding geven ook hoor. Op een ander niveau wellicht, maar toch. 't is alleen zo rot dat je niet ineens een pakje borstvoeding in de winkel kan gaan kopen als flesvoeding geven niet lukt.![]()
![]()
Emma heeft een een paar maanden geleden twee weken lang alle varianten van (kunst)voeding geweigerd tot we met pyjamapapjes in banaansmaak aan kwamen zetten.
Mijn dochter heeft de eerste dagen in het ziekenhuis kv gehad, naast wat (gekolfde) bv van mij, maar ik heb geen idee wat dat voor voeding wasquote:Op dinsdag 10 mei 2011 17:13 schreef mefke79 het volgende:
omdat mijn vraag wat ondersneeuwt en ik em niet zo duidelijk stelde: zijn er hier die kv en bv gecombineerd hebben en toen geen hypoallergene voeding gegeven hebben?
is maar heel beperktquote:
Nou, Huup, dat dus! Hoeveel kun je over andermans gevoelens heenwalsen zeg! En dan de hormonen de schuld geven, lekker zwaktebod.quote:Op dinsdag 10 mei 2011 16:58 schreef huuphuup het volgende:
Juud kolere hey![]()
Ik ga er verder niets van zeggen, ik hoop voor jou dat de bv lukt zoals jij het voor ogen hebt en dat het niet keihard tegenvalt ineens.
Ik ga met Orea mee wat bv mening betreft. Ik vind het prachtig, maar het zal me werkelijk roesten wat een ander doet. Leven en laten leven.
Wat commentaar betreft, ik begrijp niet zo waarom je constant je mening wilt uiten en ongewenst commentaar wilt leveren op iets, terwijl je omgekeerd niet gediend bent van anti-bv commentaar. (je = algemeen)
Empathie is een groot goed imho.
Ik zal zoiets ook alleen bespreken met mensen die ik echt goed kenquote:Op dinsdag 10 mei 2011 17:15 schreef simmu het volgende:
[..]
is maar heel beperkt
ik heb daar toen naar geinformeerd.
ik kan me ook prima voorstellen dat iemand de redenen waarom ze geen bv wil geven echt niet wil zeggen. denk aan bv lichaamstrauma. dan is het toch best rot dat die persoon zich wel steeds moet verantwoorden omdat jij (en anderen hier) vinden het recht te hebben om er naar te vragen. het oordeelt toch, ook al bedoel je het (denk ik te lezen) niet zo
Die is nog niet operationeel.quote:
Verstandig. Ik heb destijds ook een bewuste keuze gemaakt, en het gaat anderen gewoon niet aan waarom!quote:Op dinsdag 10 mei 2011 17:17 schreef CrazyPrincess het volgende:
[..]
Ik zal zoiets ook alleen bespreken met mensen die ik echt goed ken
Voor de rest zal ik me er om de reden die jij noemt ook niet mee bemoeien. Op welke manier dan ook
Mijn ouders wonen in het buitenland dus ik ga mn kind niet daarheen laten gaan terwijl ik 850 km verderop met een kolf bezig ben. Verder wordt Nathan 2 tot 5 keer per nacht wakker, Als hij door zou slapen zou het misschien anders zijn (mbt schoonouders).quote:Op dinsdag 10 mei 2011 17:00 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Ik snap dit stukje geloof ik niet zo. Kan een kind niet logeren als je borstvoeding geeft (het mijne is toevallig nu bij opa en oma aan 't logeren en dat gaat tot zover prima met gekolfde melk)? Vind jij het raar als een kind uit logeren gaat voor/ met 9 maanden?
er zijn ook moeder die geen bv KUNNEN geven (ik bijvoorbeeld wegens een borstverkleining). In jouw ogen ben ik dus een slechte moeder omdat mijn kind FV gekregen heeft en dus geen gezondere basis heeft gehad? Komop zeg..quote:Op dinsdag 10 mei 2011 17:40 schreef Juud79 het volgende:
Ehm, ik dacht dat we hier op FOK! waren, daar waar iedereen vooral mag zeggen hoe hij/zij over bepaalde dingen denkt....
Als iemand een reden heeft om geen BV te geven, prima, dan vooral niet doen. En wie ben ik om te zeggen dat het een gegronde reden is, dat is niet aan mij idd.
Waar ik me aan erger is het niet geven van BV omdat FV zo makkelijk is en het geven van BV wordt gezien als gedoe. Als je het niet eens hebt geprobeerd dan weet je dat toch helemaal niet.
Ik heb als kind FV gehad, nooit BV. En ik ben 'gezegend' met fikse hooikoorts en voedselallergie, ik denk ook dat het hem daarin zit dat ik er zo voor ben om wel BV te geven. Omdat je er op die manier alles aan doet om je kindje een gezonde basis mee te geven.
@Pessie, 1 Juni.
Ik geloof niet dat ze het zo bedoelt, in it ergste geval is het de schuld van haar moeder dat zij een probleem heeft... dat is iets andersquote:Op dinsdag 10 mei 2011 17:49 schreef mefke79 het volgende:
juud sorry hoor maar het is dus mijn schuld dat driekus luchtweg problemen heeft?! Nu ga je toch echt te ver hoor.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |