abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_96745154
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 mei 2011 12:27 schreef Poppejans het volgende:
Ik heb gewoon zo'n hekel aan het opdringen van iets
Ja, dat is ook zo, opdringen of zelfs dwingen zoals bij Simmu :{ is natuurlijk verkeerd.
<a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank">Niels</a> en <a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank">Sam</a>
pi_96745224
quote:
2s.gif Op vrijdag 13 mei 2011 12:32 schreef Asyniur het volgende:

[..]

Dat moet ik tegen mijn man vertellen!
Mijn man snapt het al O+ hihi, volgens mij is het gewoon uit zelfbescherming :Y) })
<a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank">Niels</a> en <a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank">Sam</a>
  vrijdag 13 mei 2011 @ 12:48:18 #278
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_96745793
Nathan heeft vannacht om 2.20 voeding gehad (ik was amper wakker maar werd uiteindelijk echt wakker van het geping van de I-phone van een vriendin die ze hier gisteren is vergeten, onding, lag in de woonkamer trouwens). En daarna pas om 6.45! En uiteindelijk uitgeslapen tot 9.15. Hij ligt nu alweer een uur op 1 oor trouwens.

Wat betreft het opdringen, dat is fout, maar een kraamverzorgster die aangeeft dat het proberen misschien wel anders uitpakt dan gedacht en daar iemand mee kan overhalen het toch een kans te willen geven en die vervolgens gewoon 11 maanden gelukkig bv geeft vind ik wel een mooi resultaat. Het kind was wel groot geworden op flesvoeding, maar dan hadden zij die bv-ervaring gemist, wat in mijn ogen jammer zou zijn geweest.

Mijn kraamverzorgster wist veel van bv, en zij vertelde dat zij ook wel es kraamvrouwen had die het echt niet leuk vonden en het vooral maar gedoe en zo vonden. Zij vroeg dan waar het vandaan kwam en vaak kwam dan als antwoord dat de moeder zich gedwongen voelde om bv te geven. Mijn kraamverzorgster had er ook echt geen zin in een kraamweek keihard te gaan werken aan bv om vervolgens te zien dat aan het einde van de kraamweek een pak fv in huis werd gehaald en zij het gevoel had voor niets zo haar best te hebben gedaan. Dus zij gaf dan al tijdens de kraamweek aan, in dit geval, dat als moeder zeker wist fv te willen geven ze dan maar een pak fv te moeten halen. Aan de andere kant staan dus moeders zoals ik, waarbij alles uit de kast gehaald werd. Ik vind het jammer dat ze niet es even op de koffie komt ofzo, kan ze zien dat haar inspanning niet voor niets is geweest :P . Ze vertelde aan het einde van de week dat ze zelden zo'n intensieve werkweek heeft.
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL vrijdag 13 mei 2011 @ 13:11:47 #279
147316 crew  DJMO
#trut
pi_96746647
vriendin van me die hier zit: ik zou nog liever droog brood vreten dan dat ik borstvoeding ga geven. Een flesje is zo gemaakt toch.

ik: ik weet wat flesvoeding kost, ook qua tijd om klaar te maken.. m'n tshirt is sneller omhoog dan dat ik een fles heb gemaakt hoor.

zij: je kan nooit normaal weg ..
ach ik ga toch amper de deur uit, alleen om boodschappen te doen, familiebezoek of Jan naar school te brengen :+ dus komt goed uit :P

-edit- bovenstaande kwam ter sprake omdat geert nu alweer wilde drinken na een uur geleden ook al gehad te hebben.
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
  vrijdag 13 mei 2011 @ 13:13:51 #280
128491 J-net
Prettig gestoord
pi_96746707
Mijn 2e kraam die 5 dagen is geweest heeft er mede voor gezorgd dat ik niet opgegeven heb. Ze heeft zo goed geholpen en k hoop haar echt nog een keer tegen te komen hier in t centrum om te laten zien hoe het met de kleine gaat en te vretellen hoe goed de BV gaat.
~~~~~~Dream as if you 'll live forever, live like you 'll die today~~~~~
pi_96746828
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 mei 2011 13:11 schreef DJMO het volgende:
vriendin van me die hier zit: ik zou nog liever droog brood vreten dan dat ik borstvoeding ga geven. Een flesje is zo gemaakt toch.

^O^ Vooral doen bij minimum inkomen, kun je daadwerkelijk droog brood vreten

[disclaimer: wink enzo ;) ]
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL vrijdag 13 mei 2011 @ 13:17:24 #282
147316 crew  DJMO
#trut
pi_96746860
dat waren haar woorden he :P niet de mijne ;)
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

vrijdag 13 mei 2011 @ 13:17:41 #283
259886 pessie
pi_96746866
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 mei 2011 13:13 schreef J-net het volgende:
Mijn 2e kraam die 5 dagen is geweest heeft er mede voor gezorgd dat ik niet opgegeven heb. Ze heeft zo goed geholpen en k hoop haar echt nog een keer tegen te komen hier in t centrum om te laten zien hoe het met de kleine gaat en te vretellen hoe goed de BV gaat.
Hm, klinkt als mijn kraam :+ , maar waarschijnlijk was et een ander.
Leuk om te horen hoe anderen hun kraamverzorgster beoordelen. Ik was echt heel blij met de mijne, zou haar een volgende keer echt weer willen hebben!
pi_96746877
Mijn lief zegt regelmatig (natuurlijk vooral als het tegenzit) dat ze zich afvraagt of zij het wel zou kunnen/willen/volhouden. Daar word ik dus wel een beetje militant van. Andere mensen moeten lekker doen waar ze zin in hebben, maar MIJN kind (ook als dat door haar gebaard wordt) mag minimaal 6 weken borstvoeding. Wordt nog leuk tegen die tijd als zij ook een moeilijke start heeft.. :D
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
  vrijdag 13 mei 2011 @ 13:18:35 #285
198722 Dizzy-Miss-Lizzy
spin me around
pi_96746906
Ik vind dat er altijd een beetje wordt overdreven hoeveel tijd een flesje klaar maken nou eigenlijk kost. Het is niet alsof mijn kind daar tien minuten op moet wachten en dan ligt te krijsen.
Binnen een minuut heb ik een fles klaar. Goed aanleggen duurde soms langer :+

Verder was ik iemand die heel stellig was in het feit dat ik minimaal zes maanden borstvoeding ging geven en ben ik er na twee weken mee gestopt ondanks dat het goed liep. Kortom het kan verkeren en ieder haar eigen keuze.

Dat een kraamverzorgster geen zin heeft om moeite te doen als na de kraamweek toch een pak kunstvoeding in huis wordt gehaald vind ik stom. Het is haar werk en elke dag dat er toch wat borstvoeding is in gegaan is toch mooi meegenomen?
You make me dizzy, Miss Lizzy,
The way you rock'n'roll
Ik heb je lief mijn hele leven
  vrijdag 13 mei 2011 @ 13:18:44 #286
259886 pessie
pi_96746912
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 mei 2011 13:17 schreef DJMO het volgende:
dat waren haar woorden he :P niet de mijne ;)
Dan mag zij droog brood eten, als zij dat leuk vind. En volgens mij zijn de kosten van beleg nog lang niet genoeg om de kosten van fv de dekken, dus ik vermoed dat ze überhaupt de boterham ervoor moet laten staan ;) :P
pi_96746960
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 mei 2011 13:17 schreef pessie het volgende:

[..]

Hm, klinkt als mijn kraam :+ , maar waarschijnlijk was et een ander.
Leuk om te horen hoe anderen hun kraamverzorgster beoordelen. Ik was echt heel blij met de mijne, zou haar een volgende keer echt weer willen hebben!
Ik was ontzettend blij met de mijne en zou haar voor geen goud weer willen. Heel geschikt voor de eerste keer, maar niet voor een tweede.
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
  vrijdag 13 mei 2011 @ 13:21:02 #288
259886 pessie
pi_96747001
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 mei 2011 13:18 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
Ik vind dat er altijd een beetje wordt overdreven hoeveel tijd een flesje klaar maken nou eigenlijk kost. Het is niet alsof mijn kind daar tien minuten op moet wachten en dan ligt te krijsen.
Binnen een minuut heb ik een fles klaar. Goed aanleggen duurde soms langer :+

Verder was ik iemand die heel stellig was in het feit dat ik minimaal zes maanden borstvoeding ging geven en ben ik er na twee weken mee gestopt ondanks dat het goed liep. Kortom het kan verkeren en ieder haar eigen keuze.

Dat een kraamverzorgster geen zin heeft om moeite te doen als na de kraamweek toch een pak kunstvoeding in huis wordt gehaald vind ik stom. Het is haar werk en elke dag dat er toch wat borstvoeding is in gegaan is toch mooi meegenomen?
Maar als ze elke voeding weer een kind brengt naar een moeder dat in haar hele houding aangeeft dit niet te willen zou ik als ik kraamverzorgster zou zijn ook gaan vragen wat er is.
  vrijdag 13 mei 2011 @ 13:21:38 #289
198722 Dizzy-Miss-Lizzy
spin me around
pi_96747021
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 mei 2011 13:16 schreef WupWup het volgende:

[..]

^O^ Vooral doen bij minimum inkomen, kun je daadwerkelijk droog brood vreten

[disclaimer: wink enzo ;) ]
Al staat die disclaimer er, het zijn zulk soort opmerkingen die best heus vaak wel degelijk gemeend zijn die tegen de borst stuiten.
Die borstvoedingskleding, bh's, elektrische kolven e.d kosten niks zeker?
Kolere hey wat zijn sommigen hier toch rigide in hun mening :{
You make me dizzy, Miss Lizzy,
The way you rock'n'roll
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_96747025
Ik denk dat het ook allemaal maar om de manier waarop iets gezegd wordt gaat. En als je al lekker labiel bent (in je eerste weken) als mama, is een foute opmerking heel snel erg groot.

Ik denk dat we daarom met z'n allen ons zo ook aangevallen kunnen voelen als er iemand iets zegt of doet wat we zelf niet vinden. Iedereen doet maar zoals het haar goed dunkt, en ouderschap is nou eenmaal niet uit een boekje letterlijk te leren. Dat maakt het allemaal zo moeilijk. ;)
I 21-5-10 ♥ T 1-11-12 ♥ K 4-11-18 ♥
  vrijdag 13 mei 2011 @ 13:21:46 #291
259886 pessie
pi_96747027
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 mei 2011 13:20 schreef Vanyel het volgende:

[..]

Ik was ontzettend blij met de mijne en zou haar voor geen goud weer willen. Heel geschikt voor de eerste keer, maar niet voor een tweede.
Heej, dat vind ik echt grappig, waarom zou je haar niet weer willen bij een tweede?
  vrijdag 13 mei 2011 @ 13:22:51 #292
259886 pessie
pi_96747059
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 mei 2011 13:21 schreef Morretje het volgende:
Ik denk dat het ook allemaal maar om de manier waarop iets gezegd wordt gaat. En als je al lekker labiel bent (in je eerste weken) als mama, is een foute opmerking heel snel erg groot.

Ik denk dat we daarom met z'n allen ons zo ook aangevallen kunnen voelen als er iemand iets zegt of doet wat we zelf niet vinden. Iedereen doet maar zoals het haar goed dunkt, en ouderschap is nou eenmaal niet uit een boekje letterlijk te leren. Dat maakt het allemaal zo moeilijk. ;)
Mijn vriendin vroeg gisteren naar Nathan's gebruiksaanwijzing :')
pi_96747114
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 mei 2011 13:21 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:

[..]

Al staat die disclaimer er, het zijn zulk soort opmerkingen die best heus vaak wel degelijk gemeend zijn die tegen de borst stuiten.
Oeioei een grapje over kunstvoeding! Gauw, op de kast met z'n allen! Geef het door: de maffia is in town!
pi_96747122
Mja, die vroeg mijn schoonvader ook vorige week. :D Toen zei ik: als je em vindt, laat het dan even weten! :D
I 21-5-10 ♥ T 1-11-12 ♥ K 4-11-18 ♥
  vrijdag 13 mei 2011 @ 13:27:04 #295
12913 GreatWhiteSilence
Bite me! (Not you, Annicka!)
pi_96747228
Ik ben er zelfs sowieso nooit vanuit gegaan dat de kraamperiode leuk is. Dat kan ook eigenlijk niet, want je ligt van onderen open, je hebt vaak last van pijnlijke stuwing (of je nu bv geeft of niet), je hebt tig bezoekers die je bezighouden terwijl je eigenlijk doodmoe bent omdat je 's nachts uit je slaap gehouden wordt. En dat zijn de dingen die me direct door het hoofd schieten, er is vast wel meer.

Kraamperiode leuk? Nee, die illusie heb ik niet...
Man, unlike the animals, has never learned that the sole purpose of life is to enjoy it. (Samuel Butler)
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL vrijdag 13 mei 2011 @ 13:29:06 #296
147316 crew  DJMO
#trut
pi_96747297
quote:

[..]

het is maar net of je dat aan wil schaffen. ik heb geen voedingskleding, geen speciale beha's (gekocht that is) en de zoogkompressen heb ik overgenomen van wupwup. het is dus maar net wat je er voor wíl (en kan) geven. Bij flesvoeding zit je sowieso al vast aan de flesjes die je moet kopen, om over de voeding zelf nog maar niet te spreken. oh jah, de kolf. die heb ik wel, gekregen / geleend van m'n nichtje.

vrijdag 13 mei 2011 @ 13:40:56 #297
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_96747671
quote:

[..]

Afgezien van het feit dat dit het borstvoedingstopic is, wegen de kosten die ik de afgelopen 5 maanden heb gemaakt om mijn zoon zelf te voeden absoluut niet op tegen de kosten van flesvoeding, en ik zie er de komende tijd geen kosten bijkomen, gaan immers geen 2 BH's en een voedingsshirt per maand doorheen.

Voor die dingen geldt hetzelfde als voor babykleding en de babykamer: je kunt het zo duur of goedkoop maken als je zelf wilt, en voor flesvoeding geldt dat niet bepaald.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_96747955
Ik zat net nog te denken, he. Kun je eigenlijk iemand überhaupt wel dwingen om bv te geven als zij dat niet wil? Als je je gedwongen voelt, dan voel je je waarschijnlijk zo gestrest, boos en verdrietig. Krijg je dan wel een toeschietreflex en komt de melkaanmaak dan wel goed op gang?
Misschien dat die mevrouw eigenlijk wel bv wilde geven maar dat ze bijvoorbeeld onzeker was en dat de kraamhulp haar de moed gaf om het toch te proberen? (Als iemand anders gelooft dat ik het kan, dan kan ik het misschien wel).
pi_96748121
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 mei 2011 13:21 schreef pessie het volgende:

[..]

Heej, dat vind ik echt grappig, waarom zou je haar niet weer willen bij een tweede?
Ze was nogal uitgesproken in haar mening. Die kolf is het best, die tepelhoedjes moet je, deze speen moet op de fles, ik leg de kleine even in bed, dit moet zo, dat moet anders. Uitgeput van de laatste weken en bevalling en totaal overdonderd door Dottir als ik was/ we waren, vond ik dat geweldig. Na een dag of 4 à 5 begon het wat te kriebelen, toen wilden we graag zelf weer de baas zijn in ons eigen huis en over ons eigen kind. Met een volgende hebben we ws. zelf wat meer mening. Dan graag een kraam die wat meer laid back is in haar doen en laten.

Overigens wist de kraam ook van zichzelf dat ze niet zo goed was in terugtreden en ze voelde prima aan dat wij er last van begonnen te krijgen. Toen de vk ons wat extra uurtjes wilde gunnen omdat de borstvoeding nog zo slecht liep, was ze dan ook totaal niet verbaasd dat we daar geen behoefte aan hadden.
pi_96748226
Ik vond mijn kraam maar matig, ze deed vrij weinig in het huishouden (nog minder dan ik al doe :') ) En achteraf had ik betere hulp moeten hebben bij het borstvoeden.
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')