quote:Under the proposed legislation, instead of the visa going to an investor, a startup company founder or entrepreneur who receives a minimum equity investment of $250,000 could qualify as an EB-5 visa recipient. At least $100,000 would have to come from a sponsoring US investing entity.
Overall we hope to make it easier for more entrepreneurs to start businesses in the US and create jobs.
http://www.startupvisa.com
Noem ze eens op.quote:Op woensdag 4 mei 2011 17:48 schreef Arolsen het volgende:
Aha angst voor immigranten gebruiken om de gewone werkmensen hun bestaanszekerheid kapot te maken. Typische rechtsconservatieve gewoonte.
Btw je bent ook nog een smerige leugenaar. Er zijn best wat succesvolle immigranten.
Hier een lijst succesvolle allochtonen. Laat duidelijk zien dat de TS liegt.quote:Zakenmensen
Rasttan Cadha - Oprichter Mexx - India
Atilay Uslu - Oprichter Corendon - Turkije
Sherita Narain - Mede-eigenaar Thermen Holiday - Suriname
Melek Usta - Directeur Cocurful People - Turkije
Aysel Erbudak - Zakenvrouw/ziekenhuisdirecteur - Turkije
Ashkan Mossafaian - Zakenman House of Caviar - Iran
Rahma El Mouden - Eigenaar schoonmaakbedrijf MAS - Marokko
Rob Zuiverloon - Parner Deloitte - Suriname
Meryem Kilic-Karaaslan - Adviseur Twijnstra & Gudde - Turkije
Topbestuurders
Marilyn Haime - Directeur bij ministerie VROM - Suriname
Mohamed El Achkar - Topman TNT Post - Marokko
Sadik Harchaoui - Voorzitter Forum - Marokko
Lilian Goncalves-Ho Kang You - Voorzitter Amnesty International - Suriname
Lilian Callender - Directeur School of Economics - Suriname
Wetenschap
Yücel Yesilgöz - Criminoloog - Turkije
Ruben Gowricharn - Hoogleraar - Suriname
Majid Hassanizadeh - Hoogleraar - Iran
Sevil Sariyildiz - Hoogleraar TU Delft - Turkije
Politici
Nebahat Albayrak - Staatssecretaris Justitie - Turkije
Ahmed Aboutaleb - Staatssecretaris Sociale Zaken - Marokko
Khadijia Arib - Lid Tweede Kamer PvdA - Marokko
Laetitia Griffith - Lid Tweede Kamer VVD - Suriname
Ahmed Marcouch - Amsterdams politicus - Marokko
Ayaan Hirsi Ali - Ex-politica, publiciste - Somalië
Entertainers
Ali B(ouali) - Rapper - Marokko
Jörgen Raymann - Televisiepersoonlijkheid - Suriname
Touriya Haoud - Actrice - Marokko/Macedonië
Najib Amhali - Cabaretier - Marokko
Mimoum Oaissa - Acteur - Marokko
Chazia Mourali - Televisiepresentatrice - Tunesië
Denise Jannah - Zangeres - Suriname
Maryam Hassouni - Actrice - Marokko
Ruth Jacott - Zangeres - Suriname
Stanley Burleson - Musicalacteu, choreograaf - Suriname
Humberto Tan - Televisiepresentator - Suriname
Topsporters
Lornah Kiplagat - Atlete - Kenia
Gregory Sedoc - Hordeloper - Suriname
Li Jiao - Tafeltennister - China
Andruw Jones - Honkballer - Ned. Antillen
Literatuur
Abdelkader Benali - Auteur - Marokko
Hafid Bouazza - Auteur -Marokko
Lulu Wang - Auteur China
Moses Isegawa - Auteur - Oeganda
Kader Abdolah - Auteur - Iran
Overige
Mohammed Elharrouchi - chef-kok sterrenrestaurant - Marokko
Azra Akin - Miss World 2002 - Turkije
Aziz Bekkaoui - Modeontwerper - Marokko
Martin Sitalsing - Plv, Korpschef Friesland - Suriname
Gerard Spong - Advocaat - Suriname
Ruud Winder - Voorzitter College van Beroep voor het Bedrijfsleven - Surniame
Dat zijn er dus maar een handvol. Op een populatie van 1.5 miljoen (!) niet-westerse allochtonen.quote:Op woensdag 4 mei 2011 17:51 schreef Arolsen het volgende:
[..]
Hier een lijst succesvolle allochtonen. Laat duidelijk zien dat de TS liegt.
En daarbij ook de autochtone normale werknemer het leven zuur maken. Dubbele agenda.quote:Op woensdag 4 mei 2011 17:51 schreef Zienswijze het volgende:
Met andere woorden: je moet het voor kanslozen, kansarme immigranten onaantrekkelijk maken en voor kansrijke, hardwerkende immigranten aantrekkelijk maken. Dit door je door de verzorgingsstaat de beperken en de belastingen te verlagen. Want welke vooruitstrevende immigrant wil nou 52% belasting betalen, terwijl je in de VS of Canada < 30% hoeft te betalen?
Ga lekker weg dan.quote:Ik ga misschien ook emigreren. Nederland is een zeer mooi land, en ik ben Nederland veel dankbaar, maar ik erger me constant aan het linkse beleid. Ook met oog op een potentieel toekomstig immigratieconfllict, zie ik mijn toekomst liever in Canada of de VS. Ik heb eveneens plannen voor start-ups, waarmee ik dus banen creeer. Normaalgesproken zouden deze gecreeerde banen Nederland dus geld opleveren, maar nu zal dat hoogstwaarschijnlijk naar de VS gaan.
Toeval? Nee, de VS trekt dit aan.
Inderdaad.quote:Op woensdag 4 mei 2011 17:54 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
Arbeidsmigratie was juist een rechts idee, meen ik.
Je bedoelt dat Indianen het minder goed doen dan de blanken? Of bedoel je dat het zwarte deel van de bevolking ook allochtoon is?quote:Op woensdag 4 mei 2011 17:53 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Dat zijn er dus maar een handvol. Op een populatie van 1.5 miljoen (!) niet-westerse allochtonen.
In de VS doet de gemiddelde immigrant het beter. Van toonaangevende functies in de grote multinationals, tot ondernemers die banen creeeren.
Onzin. Het gaat om de instelling die een land heeft. Sociaal zijn en riant met uitkeringen strooien? Prima. Maar dan moet je niet gek opkijken dat:quote:Op woensdag 4 mei 2011 17:53 schreef Arolsen het volgende:
[..]
En daarbij ook de autochtone normale werknemer het leven zuur maken. Dubbele agenda.
Ik zal niet de enige zijn ben ik bang. De Turkse economie trekt ook aan, wat er weer voor zorgt dat sommige Turkse hoogopgeleiden daarnaartoe emigreren.quote:Ga lekker weg dan.
Waarom niet alleen restrictiever mensen toelaten? Waarom ook de autochtoon pakken?quote:Op woensdag 4 mei 2011 17:56 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Onzin. Het gaat om de instelling die een land heeft. Sociaal zijn en riant met uitkeringen strooien? Prima. Maar dan moet je niet gek opkijken dat:
1. je luie autochtonen in de onderklasse krijgt
2. een immigratieprobleem creert, want je trekt kansarmen aan en de kansrijken trekken weg.
En die immigranten kan je triggeren door alles uit zichzelf te halen. Dwz. uitkeringen beperken en ze op scholing te zetten.quote:Op woensdag 4 mei 2011 17:54 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
Ja, voor onopgeleide Polen en Roemenen ja. Krijg je immigratieprobleem Deel IIquote:Op woensdag 4 mei 2011 17:57 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
De EU doet juist ook de VS na, door landsgrenzen op te heffen wordt de arbeidsmigratie zo makkelijk mogelijk gemaakt.
Arbeidsmigranten houden is een links ideequote:Op woensdag 4 mei 2011 17:54 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
Er is ook wat te zeggen voor sociaal beleid. Het maakt een land stabiel, waarmee je buitenlandse investeerders kunt aantrekken.quote:Op woensdag 4 mei 2011 17:56 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Onzin. Het gaat om de instelling die een land heeft. Sociaal zijn en riant met uitkeringen strooien? Prima. Maar dan moet je niet gek opkijken dat:
1. je luie autochtonen in de onderklasse krijgt
2. een immigratieprobleem creert, want je trekt kansarmen aan en de kansrijken trekken weg.
[..]
Ik zal niet de enige zijn ben ik bang. De Turkse economie trekt ook aan, wat er weer voor zorgt dat sommige Turkse hoogopgeleiden daarnaartoe emigreren.
Zit je opgeschept met een stel uitkeringstrekkende, criminele allochtonen. Lekker dan.
Die vooruitstrevende mensen komen niet als je hoge belastingen heft.quote:Op woensdag 4 mei 2011 17:57 schreef Arolsen het volgende:
[..]
Waarom niet alleen restrictiever mensen toelaten? Waarom ook de autochtoon pakken?
Stabiel? Er is toch geen oorlog.quote:Op woensdag 4 mei 2011 18:00 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Er is ook wat te zeggen voor sociaal beleid. Het maakt een land stabiel, waarmee je buitenlandse investeerders kunt aantrekken.
Dat zou ik eerlijk gezegd niet direct weten..quote:Op woensdag 4 mei 2011 18:00 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Arbeidsmigranten houden is een links idee
Welke haatzaaiing?quote:Op woensdag 4 mei 2011 17:58 schreef Yi-Long het volgende:
Ik ben benieuwd of TS vanavond heel hypocriet 2 minuten stilte in acht neemt voor de gevallen slachtoffers van dit soort haatzaaiing...
In 'communistiscche' landen heb je dan ook niet bijzonder veel vrije marktquote:Op woensdag 4 mei 2011 18:02 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Stabiel? Er is toch geen oorlog.
Communistische landen trekken geen investeerders aan, dus je punt klopt niet.
Maar wel een land met een veel grotere armoede en criminaliteit.quote:Op woensdag 4 mei 2011 18:02 schreef Zienswijze het volgende:
Economische immigranten kijken waar ze het beter kunnen krijgen. In een land waar je de helft van je belastinggeld aan uitkeringstrekkers moet uitgeven of in een land waar je < 30% belasting moet betalen, de beste universiteiten ter wereld hebt (de VS) en je mooie huizen kan kopen.
Wij hebben het eigenlijk makkelijker, doordat wij niet direct aan een ontwikkelingsland grenzen. De VS heeft dit wel met Mexico, vandaar de vele illegale immigranten.quote:Op woensdag 4 mei 2011 17:50 schreef -tape- het volgende:
Je hebt gelijk, maar Amerika heeft net zoveel problemen met immigranten als dat wij dat hebben. Waarschijnlijk nog meer ook. Doordat wij ze allemaal toelaten zitten hier weinig illegalen (naja..) en worden oplossingen gezocht voor een groot gedeelte. De grens van Amerika met Mexico heeft een percentage van boven de 90% bewoond door illegalen.
Nederland is niet communistisch en trekt wel investeerders aanquote:Op woensdag 4 mei 2011 18:02 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Stabiel? Er is toch geen oorlog.
Communistische landen trekken geen investeerders aan, dus je punt klopt niet.
Waar baseer jij die uitspraak op als ik vragen mag? Niets wat je hier gepost hebt toont dit ook maar in de verste verte aan.quote:Op woensdag 4 mei 2011 18:06 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Wij hebben het eigenlijk makkelijker, doordat wij niet direct aan een ontwikkelingsland grenzen. De VS heeft dit wel met Mexico, vandaar de vele illegale immigranten.
Maar toch doet de VS het gemiddeld beter. De gemiddelde immigrant presteert beter dan de gemiddelde immigrant hier.
Op leugens en verzinsels zoals rechtsconervatieven altijd doenquote:Op woensdag 4 mei 2011 18:08 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Waar baseer jij die uitspraak op als ik vragen mag?
Je werpt deze stelling op:quote:Op woensdag 4 mei 2011 18:06 schreef Arolsen het volgende:
[..]
Nederland is niet communistisch en trekt wel investeerders aan
Je zit gewoon weer te liegen
Je kent de cijfers van Elsevier dat immigranten een x bedrag aan geld kosten?quote:Op woensdag 4 mei 2011 18:08 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Waar baseer jij die uitspraak op als ik vragen mag? Niets wat je hier gepost hebt toont dit ook maar in de verste verte aan.
Uh huh? Dus Nederland kent geen investeerders meer? Doe eens gek, onderbouw die stelling ook eens met iets meer als jouw beweringen?quote:Op woensdag 4 mei 2011 18:10 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Je werpt deze stelling op:
"Er is ook wat te zeggen voor sociaal beleid. Het maakt een land stabiel, waarmee je buitenlandse investeerders kunt aantrekken."
Ik weerleg enkel dat een sociaal beleid er niet voor zorgt dat je meer investeerders aantrekt.
Het is een evenzo boude stelling als die van jouquote:Op woensdag 4 mei 2011 18:03 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Dat zou ik eerlijk gezegd niet direct weten..
Ik vroeg je aan te tonen dat immigranten in de VS succesvoller zijn, dat was jouw bewering. Jouw antwoord is een niet relevant iets over Elseviers zonder link. Probeer het eens met onderbouwing?quote:Op woensdag 4 mei 2011 18:11 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Je kent de cijfers van Elsevier dat immigranten een x bedrag aan geld kosten?
Ik ben niet degene die hier een punt moet maken. Dat moet desbetreffende user doen. Hij zei:quote:Op woensdag 4 mei 2011 18:12 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Uh huh? Dus Nederland kent geen investeerders meer? Doe eens gek, onderbouw die stelling ook eens met iets meer als jouw beweringen?
Ja, door het met een niet-vrije economie te vergelijken. Geniaal!quote:Op woensdag 4 mei 2011 18:10 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
"Er is ook wat te zeggen voor sociaal beleid. Het maakt een land stabiel, waarmee je buitenlandse investeerders kunt aantrekken."
Ik weerleg enkel dat een sociaal beleid er niet voor zorgt dat je meer investeerders aantrekt.
Ongenuanceerde onzin over dat we maar een handjevol allochtonen hebben die iets (positiefs) bijdragen aan deze maatschappij...quote:
Klopt, daarom trekt Nederland ook minder investeerders aan dan Somalie. Waren wij maar zo aantrekkelijk als dat land.quote:Op woensdag 4 mei 2011 18:14 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Ik ben niet degene die hier een punt moet maken. Dat moet desbetreffende user doen. Hij zei:
Dit haal ik enkel onderuit. Meer niet.
Minder belasting betekent ook dat de scholen kwalitatief minder worden, dijken/dammen niet voldoende worden onderhouden, de wegen niet worden gerepareerd. Er valt voor de overheid immers minder te besteden. De VS is dan ook amper (geen) verzorgingsstaat te noemen: als arme Amerikaan is het haast onmogelijk om de hoge ziektekosten (operatiekosten) te betalen, gun jij dit de arme Nederlanders ook?quote:Op woensdag 4 mei 2011 18:02 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Die vooruitstrevende mensen komen niet als je hoge belastingen heft.
Economische immigranten kijken waar ze het beter kunnen krijgen. In een land waar je de helft van je belastinggeld aan uitkeringstrekkers moet uitgeven of in een land waar je < 30% belasting moet betalen, de beste universiteiten ter wereld hebt (de VS) en je mooie huizen kan kopen.
Immigraten die gevlucht zijn voor oorlogen e.d. is een ander verhaal. Maar dit is niet de groep die ondernemend is en dus banen creeert.
In economische zin bedoelt hij he. Daar heeft hij gelijk in, en Amerika doet het op dat gebied een stuk beter.quote:Op woensdag 4 mei 2011 18:19 schreef Yi-Long het volgende:
[..]
Ongenuanceerde onzin over dat we maar een handjevol allochtonen hebben die iets (positiefs) bijdragen aan deze maatschappij...
Sociaal beleid = weinig echte armoede = weinig criminaliteit = aantrekkelijk voor investeerders, je gaat immers niet zo graag zitten in een land waar je kantoor elk jaar minstens 7x beroofd wordt.quote:Op woensdag 4 mei 2011 18:10 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Niet in Nederland, aangezien we ze hier hebben moeten houden dankzij rechts die geen goede contracten kon afsluiten.quote:Op woensdag 4 mei 2011 18:00 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Volgens de cijfertjes doet Amerika het een stuk beter, van die miljoenen illegale immigranten aan de Mexicaans-Amerikaanse grens zijn echter geen cijfertjes beschikbaar.quote:Op woensdag 4 mei 2011 18:24 schreef mlg het volgende:
[..]
In economische zin bedoelt hij he. Daar heeft hij gelijk in, en Amerika doet het op dat gebied een stuk beter.
Sociaal beleid en democratie door elkaar halen. Zucht.quote:Op woensdag 4 mei 2011 18:19 schreef dotCommunism het volgende:
[..]
Klopt, daarom trekt Nederland ook minder investeerders aan dan Somalie. Waren wij maar zo aantrekkelijk als dat land.
Je haalt helemaal niks onderuit, je gooit er een loze kreet tegenaan.quote:Op woensdag 4 mei 2011 18:14 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Ik ben niet degene die hier een punt moet maken. Dat moet desbetreffende user doen. Hij zei:
Dit haal ik enkel onderuit. Meer niet.
Hoezo?quote:Op woensdag 4 mei 2011 18:25 schreef dotCommunism het volgende:
[..]
Niet in Nederland, aangezien we ze hier hebben moeten houden dankzij rechts die geen goede contracten kon afsluiten.
Zuid-Afrika is ook een democratie, maar daar gaan ook niet zo ontzettend veel investeerders naar toe.quote:Op woensdag 4 mei 2011 18:25 schreef mlg het volgende:
[..]
Sociaal beleid en democratie door elkaar halen. Zucht.
5 dus ?? of minder dan 5?quote:Op woensdag 4 mei 2011 17:46 schreef Zienswijze het volgende:
Hoeveel excellerende immigranten hebben we in Nederland? Ze zijn slechts op één hand te tellen. Toeval of ongeluk? Nee, dit is het gevolg van een falend immigratiebeleid.
Dat is normaal.quote:Op woensdag 4 mei 2011 18:26 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
5 dus ?? of minder dan 5?
ga eens naar een oogarts..
en een oorarts..
en een neuroloog
en een psychiater
Ok, laatste keer, aangezien je blijkbaar dislexia hebt: BEWIJS DIE STELLING EENS MET CIJFERS.quote:Op woensdag 4 mei 2011 18:28 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Dat is normaal.
Jullie linksen doen net alsof elke allochtoon dom is, en alsof het een nationale feestdag moet worden als een allochtoon een keer een oogarts wordt
Overdreven, maar je begrijpt wat ik bedoel.
Hoogopgeleide banen zijn normaal. Maar de gemiddelde allochtoon zit niet in het hoogopgeleide segment. En wat dat betreft doet de VS dat beter.
Ik begrijp je punt, maar in de VS valt het best tegen hoorquote:Op woensdag 4 mei 2011 18:28 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Dat is normaal.
Jullie linksen doen net alsof elke allochtoon dom is, en alsof het een nationale feestdag moet worden als een allochtoon een keer een oogarts wordt
Hoogopgeleide banen zijn normaal. Maar de gemiddelde allochtoon zit niet in het hoogopgeleide segment. En wat dat betreft doet de VS dat beter.
Kom ik zo op Sherlock. Moet je cijfers nog zoeken op internet.quote:Op woensdag 4 mei 2011 18:29 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ok, laatste keer, aangezien je blijkbaar dislexia hebt: BEWIJS DIE STELLING EENS MET CIJFERS.
Die kansarme immigranten zijn vaak VLUCHTELINGEN, niet elke sloeber komt in NL zo één, twee, drie binnen hoor.quote:Op woensdag 4 mei 2011 18:27 schreef ThaTim het volgende:
TS heeft gelijk in het feit dat we niet zomaar kansarme en kansloze immigranten binnenlaten. Voor de rest slaat hij kant noch wal.
Pro tip: Probeer eens om cijfers bij de hand te hebben als je een stelling poneert, dat werkt veel beter want kan je je OP namelijk...onderbouwen! Ik weet het, het is ambitieus en mischien te hoog gegrepen.quote:Op woensdag 4 mei 2011 18:31 schreef Zienswijze het volgende:
Kom ik zo op Sherlock. Moet je cijfers nog zoeken op internet.
Daarom heeft de gemiddelde AMERIKAAN (de Afro-Amerikanen, Latino's, de hillbilly's), het veel slechter dan de gemiddelde Nederlander. New York City is maar een deel van de VS he, niet vergeten.quote:Op woensdag 4 mei 2011 18:28 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Dat is normaal.
Over welke cijfers heb je het?quote:Op woensdag 4 mei 2011 18:25 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Volgens de cijfertjes doet Amerika het een stuk beter, van die miljoenen illegale immigranten aan de Mexicaans-Amerikaanse grens zijn echter geen cijfertjes beschikbaar.
Ik denk dat elk normaal denkend mens dat wel weet, dat er in de VS relatief meer hoogopgeleide immigranten zitten. Of niet soms?quote:Op woensdag 4 mei 2011 18:33 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Pro tip: Probeer eens om cijfers bij de hand te hebben als je een stelling poneert, dat werkt veel beter want kan je je OP namelijk...onderbouwen! Ik weet het, het is ambitieus en mischien te hoog gegrepen.
Heb het wel met je te doen. Jij maar hierop blijven hameren, en onze bestuurders willen maar niet naar je luisterenquote:Op woensdag 4 mei 2011 17:46 schreef Zienswijze het volgende:
Waar men in de West-Europese landen het heeft gepresteerd om de meest kanslozen immigranten aan te trekken, doen de VS, Canada een Australie het anders. Ik hamer al jaren dat W-Europese landen het linkse beleid moeten laten varen en een ander immigratiebeleid moeten opzetten: elke immigrant is welkom, mits je wat aan de samenleving toevoegt.
Kloptquote:Op woensdag 4 mei 2011 18:37 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Heb het wel met je te doen. Jij maar hierop blijven hameren, en onze bestuurders willen maar niet naar je luisteren
http://www.cis.org/articles/2001/back101.htmlquote:The percentage of immigrants without a high school diploma is 30 percent, more than three times the rate for natives. Also, of all persons without a high school education, one-third are now immigrants. Immigrants are also slightly more likely than natives to have a graduate or professional degree
Ja, die mogen wel binnen hoorquote:Op woensdag 4 mei 2011 18:31 schreef VeniVidiViciV het volgende:
[..]
Die kansarme immigranten zijn vaak VLUCHTELINGEN, niet elke sloeber komt in NL zo één, twee, drie binnen hoor.
De onopgeleide immigrant vreet daar niet zoveel van de staatsruif als hier. Dat moet je ook incalculeren.quote:Op woensdag 4 mei 2011 18:42 schreef Basp1 het volgende:
[..]
http://www.cis.org/articles/2001/back101.html
Het zal er in de afgelopen 10 jaar echt niet zoveel op vooruit gegaan zijn als jij hier zo uit je duim zit te zuigen.
Oh, natuurlijk, ieder normaal denkend mens weet het! Had dat nu gezegd, ja, nee, dan is het duidelijk.quote:Op woensdag 4 mei 2011 18:35 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Ik denk dat elk normaal denkend mens dat wel weet, dat er in de VS relatief meer hoogopgeleide immigranten zitten. Of niet soms?
Maar speciaal voor jou zoek ik wel cijfers op hoor.
Je bron is selectief. Het gaat over: board seats associated with the nation’s Fortune 100 companiesquote:Op woensdag 4 mei 2011 18:44 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Oh, natuurlijk, ieder normaal denkend mens weet het! Had dat nu gezegd, ja, nee, dan is het duidelijk.
In dit kader: http://www.huffingtonpost(...)tting-_n_856650.html
Maar goed, we kunnen dus concluderen dat je hele betoog gebaseerd is op gebakken lucht.
Dat is natuurlijk niet de schuld van de immigrant/vluchteling maar van de Nederlandse wet die dat mogelijk maakt.quote:Op woensdag 4 mei 2011 18:43 schreef ThaTim het volgende:
[..]
Ja, die mogen wel binnen hoor. Maar als het in hun eigen land weer veilig is, moeten ze niet 10 jaar lang naar de rechter gaan, zodat het haast onmenselijk is om ze weer terug te sturen.
Oh, ik maak me weinig zorgen, eerlijk gezegd. Dat er simplisten zijn die hun heil zoeken bij de PVV, zegt natuurlijk jack shit.quote:Op woensdag 4 mei 2011 18:38 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Klopt![]()
Nu heb ik zoiets van: zoek het zelf maar uit. Maar ga niet klagen als je over 20 of 30 jaar toenemende spanningen tussen autochtonen en allochtonen hebt vanwege een mislult immigratibeleid![]()
De PVV is hier al een voorbeeld van.
Die wet moet dus ook aangepast worden, maar waarschijnlijk is het erg lastig om de wet zo samen te stellen dat er zo min mogelijk profiteurs zijn, maar dat het ook rechtvaardig blijft.quote:Op woensdag 4 mei 2011 18:46 schreef dotCommunism het volgende:
[..]
Dat is natuurlijk niet de schuld van de immigrant/vluchteling maar van de Nederlandse wet die dat mogelijk maakt.
Maar de samenleving wordt wel verziekt. En iedereen heeft het erover, ook ik en jij, dus indirect "baart het je wel zorgen", anders zou je het er niet steeds over hebbenquote:Op woensdag 4 mei 2011 18:47 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Oh, ik maak me weinig zorgen, eerlijk gezegd. Dat er simplisten zijn die hun heil zoeken bij de PVV, zegt natuurlijk jack shit.
Uitstekend punt. Als we alle kosten terugbetalen, ben ik er wel voor dat ik mijn studiekosten volledig terugbetaal. Maar dan moeten mijn ouders ook alle belastingen die zij betaald hebben terug krijgen, waneer zij ook weggaan.quote:Op woensdag 4 mei 2011 18:48 schreef Basp1 het volgende:
Ach het gaat dus opeens niet meer over de opleiding maar de iets socialere verdeling van welvaart. Ja had dat meteen gezegd van de vs weten we gewoon dat er op dit moment tentenkampen zijn. Dan liever een humaner stelsel zoals in europa. Ik heb dan wel een gewetensvraag voor jou ga je de genoten opleidingen die je hier van de staatsruif hebt mogen doen ook nog terugbetalen of ben je in principe dan net zo'n profiteur geweest waarvan je allochtonen beschuldigd.
Ach, al zouden we alle immigranten het land uitflikkeren, dan had het Tokkie-gespuis wel iets anders om op te zeiken. De PVV slingert de discussie aan, maar ik ervaar de situatie toch heel anders dan zij.quote:Op woensdag 4 mei 2011 18:49 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Maar de samenleving wordt wel verziekt. En iedereen heeft het erover, ook ik en jij, dus indirect "baart het je wel zorgen", anders zou je het er niet steeds over hebben
Dat er verdere escalaties in de toekomst zullen komen, kunnen we zeker niet uitsluiten.
Dat "Tokkie-gespuis" ontstaat niet zomaar. In 2006 was het nog goed voor 9 zetels, in 2010 al 24 zetels.quote:Op woensdag 4 mei 2011 18:51 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ach, al zouden we alle immigranten het land uitflikkeren, dan had het Tokkie-gespuis wel iets anders om op te zeiken. De PVV slingert de discussie aan, maar ik ervaar de situatie toch heel anders dan zij.
Ach, dat gespuis is er altijd al geweest. Er was echter nog geen PVV om op te stemmen. Zoals Machiel de Graaf al zei: 'Ik ben al sinds de jaren negentig PVV'er'. Maar goed, ik heb nu geen zin in deze discussie. Ik ga richting bank.quote:Op woensdag 4 mei 2011 18:55 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Dat "Tokkie-gespuis" ontstaat niet zomaar. In 2006 was het nog goed voor 9 zetels, in 2010 al 24 zetels.
Als dat gespuis er altijd al is geweest, zou de PVV in 2006 ook ongeveer 24 zetels halen. Maar dat deed het niet.quote:Op woensdag 4 mei 2011 18:56 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ach, dat gespuis is er altijd al geweest. Er was echter nog geen PVV om op te stemmen. Zoals Machiel de Graaf al zei: 'Ik ben al sinds de jaren negentig PVV'er'. Maar goed, ik heb nu geen zin in deze discussie. Ik ga richting bank.
Dat zie je mijns inziens verkeerd we betalen belastingen om een maatscappij draaiend te houden. Jij krijgt alleen van onze overheid de mogelijkheid om je te bekwamen en hiermee later hooplijk meer aan de overheid terug te betalen als ze in je geinvesteerd hebben. Het gezeur over het hoge belastingtarief van jou gaat ook nergens over als je zo ondernemend bent als je jezelf hier schets kun je hier ook meer dan genoeg gaan verdienen in een veel makkelijker ondernemingsklimaat tov de vs.quote:Op woensdag 4 mei 2011 18:50 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Uitstekend punt. Als we alle kosten terugbetalen, ben ik er wel voor dat ik mijn studiekosten volledig terugbetaal. Maar dan moeten mijn ouders ook alle belastingen die zij betaald hebben terug krijgen, waneer zij ook weggaan.
Als je het wilt doen, moet je het volledig doen
De partij was toen sterk in opkomst en heeft 9 zetels gescoord.. De LPF leden hadden elkaar juist de keet uitgevochten.quote:Op woensdag 4 mei 2011 18:58 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Als dat gespuis er altijd al is geweest, zou de PVV in 2006 ook ongeveer 24 zetels halen. Maar dat deed het niet.
ja, ik heb het liever ook niet. Maar desbetreffende user stelde het voor. Ik zei alleen: als je het doet, doe het dan volledig.quote:Op woensdag 4 mei 2011 19:00 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Dat zie je mijns inziens verkeerd we betalen belastingen om een maatscappij draaiend te houden. Jij krijgt alleen van onze overheid de mogelijkheid om je te bekwamen en hiermee later hooplijk meer aan de overheid terug te betalen als ze in je geinvesteerd hebben.
quote:Skilled immigrants count to a mere 1.7 percent of the working population of Europe, which is very less if we compare it to 3.2 percent of the skilled immigrants in the USA.
Article Source, 2009: http://EzineArticles.com/2835692
Hoe zou dat nou komenquote:Op woensdag 4 mei 2011 19:21 schreef Zienswijze het volgende:
Ik heb cijfers voor Tijger M: http://sfb649.wiwi.hu-berlin.de/papers/pdf/SFB649DP2009-048.pdf
p. 6, figure 1-links.
Zowel in 1990 alswel in 2000 heeft de VS meer hoogopgeleide immigranten dan Europa aangetrokken.
Klopt, en dat trek je als land aan.quote:Op woensdag 4 mei 2011 19:28 schreef Compatibel het volgende:
[..]
Hoe zou dat nou komen.
Bijna elke intelligente wereldburger wil wel werken in de VS. De beste universiteiten en lage belastingen. Daar heeft immigratiebeleid weinig mee te maken.
Tijger_m vroeg net herhaaldelijk om cijfers dat de VS meer hoogopgeleide immigranten dan Europa aantrekt. Nou bij deze dan, nog een bron:quote:Op woensdag 4 mei 2011 18:29 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ok, laatste keer, aangezien je blijkbaar dislexia hebt: BEWIJS DIE STELLING EENS MET CIJFERS.
Jouw stelling was:quote:Op woensdag 4 mei 2011 19:46 schreef Zienswijze het volgende:
Hij vroeg om de cijfertjes, en die heb ik gepresenteerd. Uit 3 verschillende bronnen maar liefst.
Nou ja, ik neem aan dat hoogopgeleide immigranten een betere baan hebben en dus meer belasting betalen. En minder van de staatsruif vreten.quote:Op woensdag 4 mei 2011 20:08 schreef Bondsrepubliek het volgende:
[..]
Jouw stelling was:
Maar toch doet de VS het gemiddeld beter. De gemiddelde immigrant presteert beter dan de gemiddelde immigrant hier.
Met cijfers dat de VS meer hoger opgeleide immigranten aantrekken bewijs je die stelling natuurlijk niet.
Is de hoogopgeleide immigrant dan het gemiddelde?quote:Op woensdag 4 mei 2011 20:10 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Nou ja, ik neem aan dat hoogopgeleide immigranten een betere baan hebben en dus meer belasting betalen. En minder van de staatsruif vreten.
Nee, maar het trekt meer hoogopgeleiden dan laagopgeleiden aan. Wat dat betreft kan je voorzichtige conclusies trekken.quote:Op woensdag 4 mei 2011 20:11 schreef Bondsrepubliek het volgende:
[..]
Is de hoogopgeleide immigrant dan het gemiddelde?
Sorry voor de rant die nu gaat komen.quote:Op woensdag 4 mei 2011 19:30 schreef Zienswijze het volgende:
Wij kunnen ook de belastingen verlagen en onze universiteiten upgraden, maar dat wilt een meerderheid niet (onvoldoende).
Is het je al eens opgevallen dat het in de V.S. niet ongewoon is dat je na een ziekenhuisopname een rekening van duizenden dollars mee krijgt? Als ik de keuze heb tussen een fatsoenlijke gezondheidszorg voor fatsoenlijke prijzen of 100 dokters uit oekietoekiestan dan weet ik het toch wel.quote:Op woensdag 4 mei 2011 19:30 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Klopt, en dat trek je als land aan.
Wij kunnen ook de belastingen verlagen en onze universiteiten upgraden, maar dat wilt een meerderheid niet (onvoldoende).
Ik reageeer enkel op een post van een andere user dat de VS dat wel heeft.quote:Op woensdag 4 mei 2011 20:15 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Sorry voor de rant die nu gaat komen.
Ik hoop niet dat jij een unversitaire opleiding genoten hebt want als dit discussie niveau en bij elkaar gezoek van cijfertjes ons huidige onderzoeks en vage gevolgen trek niveau van unversiteiten zou representeren dan moeten we eerst wat aan de opleidingen van onze autochtonen gaan doen.
Dus je punt is? Alsof hoogopgeleide artsten alleen maar daarvoor naar de VS emigreren.quote:Op woensdag 4 mei 2011 20:15 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Is het je al eens opgevallen dat het in de V.S. niet ongewoon is dat je na een ziekenhuisopname een rekening van duizenden dollars mee krijgt? Als ik de keuze heb tussen een fatsoenlijke gezondheidszorg voor fatsoenlijke prijzen of 100 dokters uit oekietoekiestan dan weet ik het toch wel.
quote:Former Justice and Security Commissioner Franco Frattini said on the same occasion: "Europe's ability to attract highly skilled migrants is a measure of its international strength. We want Europe to become at least as attractive as favourite migration destinations such as Australia, Canada and the USA. We have to make highly skilled workers change their perception of Europe's labour market governed as they are by inconsistent admission procedures. Failing this, Europe will continue to receive low-skilled and medium-skilled migrants only. A new vision and new tools are indispensable for reversing this trend. We will also minimise the risk of brain drain from developing countries
http://www.euractiv.com/e(...)rants/article-170986
Je snapt dat oogarts niet heeee?quote:Op woensdag 4 mei 2011 18:28 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Dat is normaal.
Man, het aantal allochtonen dat het hier goed doet is gering. En dat geef ik zelfs als allochtoon toe.quote:Op woensdag 4 mei 2011 21:01 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Je snapt dat oogarts niet heeee?
Ik zei dat jij doet alsof de meeste allochtonen dom zijn en slecht en neks kunnen...
Ga eens naar een oogarts om beter te kunnen zien
Dan kun je bijv tv kijken en misschien ontdek je dat er allochtonen op je scherm komen.
En zie je dat veel mensen wel wat in hun mars hebben.. meer dan jou.
En ga toch ook maar op zoek naar een goede psychiater.. en leg hem de vraag voor
" dokter .. die allochtonen zijn zo inferieur.... hoe komt dat toch ? Op Fok zeggen ze dat ik zo'n enge visie hebt.. "
je snapt nog steeds niet wat jij bij de oogarts moet doen ?quote:Op woensdag 4 mei 2011 21:03 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Man, het aantal allochtonen dat het hier goed doet is gering. En dat geef ik zelfs als allochtoon toe.
Een oogarts en chirurg is leuk allemaal, de gemiddelde Nederlanddse allochtoon is niet bijzonder hoog opgeleid en verdient dus minder.
quote:Op woensdag 4 mei 2011 22:00 schreef waht het volgende:
TS heeft gelijk in zoverre dat Nederland geen liefdadigheidsinstelling is. We zijn eerder een bedrijf en moeten daar zuinig mee zijn. We zijn geen rijk land geworden door tegen iedereen aardig te zijn en als een opvanghuis te fungeren. We zijn in constante concurrentie met alle andere landen ter wereld. Dat is waar het om draait en dat is waarop we ons beleid moeten baseren.
In alle statistieken kan je toch teruglezen dat Nederlandse immigranten niet bijzonder hoog zijn opgeleid?quote:Op woensdag 4 mei 2011 21:46 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
je snapt nog steeds niet wat jij bij de oogarts moet doen ?
eerst had je het over dat het aantal wat het 'goed' doet minder dan 5 is
nu heb je het over 'gering' je gaat wel vooruit
Zienswijze vergeet zoals gewoonlijk weer de helft. In dit geval bijvoorbeeld de Hispanics...quote:Op woensdag 4 mei 2011 17:48 schreef GSbrder het volgende:
Ik ben benieuwd wat hier voor inhoudelijke reacties op komen.
Rita Verdonk mentaliteit.quote:Op woensdag 4 mei 2011 23:51 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
In alle statistieken kan je toch teruglezen dat Nederlandse immigranten niet bijzonder hoog zijn opgeleid?
Neem deze bijvoorbeeld:
http://csm.org.pl/fileadm(...)ropean%20Blue%20.pdf
p. 2, tabel 1.
(2004)
High-skilled foreign-born (in % of total population)
Denmark 1,3
U.K. 2,8
France 1,8
Netherlands 1,8
Belgium 2,3
Germany 1,9
U.S.A. 3,2
Geen enkele allochtoon schiet wat op door het pappen en nathouden. Zeg gewoon dat allochtonen over het algmeen veel beter kunnen en anticipeer daar op voor degenen die hier al wonen. Voor degenen die hier nog naartoe komen: selecteer alleen de beste. Dat kan je bijv doen door een maatregel van de VS: de Startup Visa.
'quote:Op woensdag 4 mei 2011 23:51 schreef Zienswijze het volgende:
In alle statistieken kan je toch teruglezen dat Nederlandse immigranten niet bijzonder hoog zijn opgeleid?
Kijk maar naar de cijfers zou ik zeggen. VS: minder immigranten met slechts een primaire educatie dan Europa.quote:Op woensdag 4 mei 2011 23:55 schreef du_ke het volgende:
[..]
Zienswijze vergeet zoals gewoonlijk weer de helft. In dit geval bijvoorbeeld de Hispanics...
Die overtreffen in aantal en problemen met gemak de zogenaamde 'kansloze' immigranten die we in Europa hebben..
Voor Nederland klopt die stelling in elk geval niet.quote:Op woensdag 4 mei 2011 18:00 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Is dat inclusief illegale migratie?quote:Op woensdag 4 mei 2011 23:57 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Kijk maar naar de cijfers zou ik zeggen. VS: minder immigranten met slechts een primaire educatie dan Europa.
http://sfb649.wiwi.hu-berlin.de/papers/pdf/SFB649DP2009-048.pdf
p. 6, figure 1-links.
Zowel in 1990 alswel in 2000 heeft de VS meer hoogopgeleide immigranten dan Europa aangetrokken.
Vergeet je hierbij niet stiekem de illegalen?quote:Op woensdag 4 mei 2011 23:57 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Kijk maar naar de cijfers zou ik zeggen. VS: minder immigranten met slechts een primaire educatie dan Europa.
http://sfb649.wiwi.hu-berlin.de/papers/pdf/SFB649DP2009-048.pdf
p. 6, figure 1-links.
Denk het niet. Echter vreten de illegalen niet aan de staatsruif en heb je, op de criminaliteit na, er weinig last van. De VS heeft het in deze moeilijker, omdat het direct aan een ontwikkelingsland (Mexico) grenst; Nederland ligt keurig tussen andere rijke landen verscholen.quote:
Hij vergeet ook het H1B1 visa systeem wat Nederland zelfs in 2000 niet kende en nu nog steeds maar in beperkte mate kent.quote:Op donderdag 5 mei 2011 00:00 schreef du_ke het volgende:
[..]
Vergeet je hierbij niet stiekem de illegalen?
Uit 2009:quote:Op donderdag 5 mei 2011 00:01 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Hij vergeet ook het H1B1 visa systeem wat Nederland zelfs in 2000 niet kende en nu nog steeds maar in beperkte mate kent.
quote:Skilled immigrants count to a mere 1.7 percent of the working population of Europe, which is very less if we compare it to 3.2 percent of the skilled immigrants in the USA.
Leuk theoretisch geneuzel. In de praktijk tref je dat echter niet.quote:Op donderdag 5 mei 2011 00:01 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Verder zijn illegalen geen volwaardige immigranten en moeten eigenlijk volgens de wet het land gewoonweg verlaten.
Doe eens een poging, zou ik zeggen...quote:Op woensdag 4 mei 2011 17:48 schreef GSbrder het volgende:
Ik ben benieuwd wat hier voor inhoudelijke reacties op komen.
De reden daarvoor is dat ze daar een beleid voeren dat specifiek gericht is op het binnenhalen van dat soort mensen. Hier moeten we het doen met regels-zijn-regels malloten als Rita Verdonk die 'immigratie keihard gaan aanpakken' zonder na te denken.quote:
Zijn hierin ook de Ooster- en Zuiderburen die hier werken meegenomen?quote:
"Het beter doen" kan je niet direct meten. Daarvoor heb je een criterium nodig. Ik heb in deze het criterium hoogopgeleiden genomen en daar de cijfers van gepresenteerd.quote:Op woensdag 4 mei 2011 23:56 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
'
Maar dat was dus niet jouw stelling, he?
Bovendien heeft de US al decennia een visum systeem wat tijdelijke werkvisa verstrekt op basis van kwalificaties wat Nederland pas sinds zeer kort heeft, maar goed, aan feiten laat jij je weinig liggen, dat is wel duidelijk.
PS: als die immigranten het zo goed doen waarom worden de top van US bedrijven dan steeds witter? Je zou toch verwachten dat jouw US immigranten daar wel vertegenwoordigd ware"
Bedoel je immigratie uit de overige EU-landen?quote:Op donderdag 5 mei 2011 00:05 schreef du_ke het volgende:
[..]
Zijn hierin ook de Ooster- en Zuiderburen die hier werken meegenomen?
De staatskas merkt niets van illegalen. Betalen geen belasting, noch vreten aan de staatsruif.quote:Op donderdag 5 mei 2011 00:04 schreef du_ke het volgende:
[..]
Leuk theoretisch geneuzel. In de praktijk tref je dat echter niet.
ja, als je het met de VS wilt vergelijken lijkt me dat niet gek om mee te nemen.quote:Op donderdag 5 mei 2011 00:06 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Bedoel je immigratie uit de overige EU-landen?
Onzin.quote:Op donderdag 5 mei 2011 00:07 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
De staatskas merkt niets van illegalen. Betalen geen belasting, noch vreten aan de staatsruif.
Nu jij weer.
quote:Figures presented by former Justice and Home Affairs Commissioner Frattini show that while 85% of unskilled labour migration goes to the EU and 5% to the US, only 5% of skilled labour lands in the EU – whereas the US alone absorb the lion’s share of engineers, technicians and ICT specialists, 55% of the total highly-skilled mobile workforce.
http://www.euractiv.com/e(...)rants/article-170986
(2008)
Het effect dat illegalen in het totaal hebben op de samenleving. Dat heeft gewoon positieve en negatieve invloed op die 'staatsruif'. Denk aan de medische hulp die toch verstrekt moet worden en de extra winst die bedrijven behalen.quote:
In deze bron vergelijkt met Europa met de VS:quote:Op donderdag 5 mei 2011 00:07 schreef du_ke het volgende:
[..]
ja, als je het met de VS wilt vergelijken lijkt me dat niet gek om mee te nemen.
En dat heft elkaar op toch?quote:Op donderdag 5 mei 2011 00:12 schreef du_ke het volgende:
[..]
Het effect dat illegalen in het totaal hebben op de samenleving. Dat heeft gewoon positieve en negatieve invloed op die 'staatsruif'. Denk aan de medische hulp die toch verstrekt moet worden en de extra winst die bedrijven behalen.
Dan weten we nog niet of bijvoorbeeld de Belgen en Duitsers die hier werken daar in meegenomen zijn.quote:Op donderdag 5 mei 2011 00:12 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
In deze bron vergelijkt met Europa met de VS:
Skilled immigrants count to a mere 1.7 percent of the working population of Europe, which is very less if we compare it to 3.2 percent of the skilled immigrants in the USA.
quote:Germany is experiencing shortages in the manufacturing, engineering, metal, and electrical sectors. However, the country has been historically resistant to large scale immigration which could help alleviate shortages
http://www.workpermit.com(...)skills-shortages.htm
Vetgedrukt: Ongelooflijk.quote:Speaking to us ahead of the committee vote Ewa Klamt stressed the need for skilled migrants. She said that in her native Germany "there is a lack of 95 thousand engineers" and that "the education system had only produced twenty thousand."
She also warned of the need for Europe not to lose out on skilled labour saying that "50% of skilled migrants from Maghreb states go to the US or Canada, only 5.5 % come to EU."
http://www.europarl.europ(...)81107FCS41562#title3
Dat onderzoek betreft geheel Europa. Dus een Belg die in NL werkt, is een nadeel voor Belgie, maar een voordeel voor NL. Doordat het onderzoek geheel Europa betreft, heffen deze 2 elkaar op.quote:Op donderdag 5 mei 2011 00:14 schreef du_ke het volgende:
[..]
Dan weten we nog niet of bijvoorbeeld de Belgen en Duitsers die hier werken daar in meegenomen zijn.
Dat kan, gezien de gemiddelde vertegenwoordigers van de groep illegalen lijkt me dat een vrij vreemde stelling.quote:
Maar het maakt de vergelijking met de VS wat raar en matig relevant.quote:Op donderdag 5 mei 2011 00:18 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Dat onderzoek betreft geheel Europa. Dus een Belg die in NL werkt, is een nadeel voor Belgie, maar een voordeel voor NL. Doordat het onderzoek geheel Europa betreft, heffen deze 2 elkaar op.
Ze kunnen in elk geval geen uitkering op zich nemen.quote:Op donderdag 5 mei 2011 00:22 schreef du_ke het volgende:
[..]
Dat kan, gezien de gemiddelde vertegenwoordigers van de groep illegalen lijkt me dat een vrij vreemde stelling.
Nou ja, in dat onderzoek wordt gewoonweg Europa met de VS vergeleken.quote:Maar het maakt de vergelijking met de VS wat raar en matig relevant.
En leg deze uit?quote:Op donderdag 5 mei 2011 00:28 schreef du_ke het volgende:
Anders vooral, maar 1 op 1 zijn ze niet te vergelijken. Al was het maar vanwege de andere opbouw van de samenleving en economie.
Een productiegerichte exporteconomie als Duitsland is anders dan een toch meer op landbouw en diensten gerichte economie als die van Canada. Dat resulteert ook in andere immigranten.quote:
Dat kan zo zijn, maar je kan er niet om heen dat hoe hoger de opleiding en geletterdheid van immigranten is, hoe beter dat voor het desbetreffende land is. Onopgeleiden heb je immers ook genoeg onder het autochtone volk (die het productiewerk kan doen); de groep onopgeleiden hoef je niet nóg groter te maken door eveneens onopgeleide immigranten aan te trekken.quote:Op donderdag 5 mei 2011 00:31 schreef du_ke het volgende:
[..]
Een productiegerichte exporteconomie als Duitsland is anders dan een toch meer op landbouw en diensten gerichte economie als die van Canada. Dat resulteert ook in andere immigranten.
Dan maakt die 1,7 of 3,1% het verschil ook niet. Zeker als niet zeker is of de binnen EU immigratie is meegenomen in die statistiek.quote:Op donderdag 5 mei 2011 00:33 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Dat kan zo zijn, maar je kan er niet om heen dat hoe hoger de opleiding en geletterdheid van immigranten is, hoe beter dat voor het desbetreffende land is. Onopgeleiden heb je immers ook genoeg onder het autochtone volk (die het productiewerk kan doen); de groep onopgeleiden hoef je niet nóg groter te maken door eveneens onopgeleide immigranten aan te trekken.
En in Nederland gaat het al tien jaar niet meer zoals jij lijkt te denken. Voor arbeidsmigranten van buiten de EU gelden al hele strenge regels.quote:Op donderdag 5 mei 2011 00:34 schreef Zienswijze het volgende:
Ik denk dat je het met je eens bent dat we hoogopgeleide immigranten moeten aantrekken, niet?
Dan kunnen we toch bijvoorbeeld naar andere landen kijken hoe zij het doen? Bijvoorbeeld naar de VS met haar Startup Visa Act? Van anderen kan je leren, nietwaar?
De VS is niet dat enge, rechtse, kapitalistische kant aan de andere kant van de Oceaan; het heeft ook goede dingen.
M'n bronnen laten anders zien dat de VS alsnog procentueel meer hoogopgeleide immigranten aantrekt. Ik heb daarvoor verschillende bronnen gegeven.quote:Op donderdag 5 mei 2011 00:36 schreef du_ke het volgende:
[..]
En in Nederland gaat het al tien jaar niet meer zoals jij lijkt te denken. Voor arbeidsmigranten van buiten de EU gelden al hele strenge regels.
Ja maar je laat nog steeds niet zien waar die bronnen betrekking op hebben. Als ze voro de VS Canada wel meenemen en voor Nederland Duitsland niet. Dan kunnen we er niet zoveel mee natuurlijk.quote:Op donderdag 5 mei 2011 00:38 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
M'n bronnen laten anders zien dat de VS alsnog procentueel meer hoogopgeleide immigranten aantrekt. Ik heb daarvoor verschillende bronnen gegeven.
Er immigreren toch ook Nederlanders naar andere EU-landen? Dat heft elkaar toch dan op?quote:Op donderdag 5 mei 2011 00:41 schreef du_ke het volgende:
[..]
Ja maar je laat nog steeds niet zien waar die bronnen betrekking op hebben. Als ze voro de VS Canada wel meenemen en voor Nederland Duitsland niet. Dan kunnen we er niet zoveel mee natuurlijk.
En 1,7 tegen 3,1%, erg significant lijkt me dat niet. (en voor Europa klopt dat met de interne immigratie volgens mij ook echt niet.).
Neuh er zit nogal een stevig verschil tussen de verschillende landen alhier. En als het uit bijvoorbeeld Duitsland voornamelijk hoger opgeleiden zijn dan beïnvloedt dat de statistiek nogal lijkt me.quote:Op donderdag 5 mei 2011 00:43 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Er immigreren toch ook Nederlanders naar andere EU-landen? Dat heft elkaar toch dan op?
Op de totalen stelt dit niet veel voor lijkt me.quote:1.7% tegen 3.1% is bijna 2x zoveel. Lijkt mij toch een aardig verschil.
Maar goed, van Duitse immigranten heb je dan ook geen last. Het gaat meer om het niet-Westerse deel, wat immigratie binnen de EU een overbodige issue maakt.quote:Op donderdag 5 mei 2011 00:45 schreef du_ke het volgende:
[..]
Neuh er zit nogal een stevig verschil tussen de verschillende landen alhier. En als het uit bijvoorbeeld Duitsland voornamelijk hoger opgeleiden zijn dan beïnvloedt dat de statistiek nogal lijkt me.
[..]
Op de totalen stelt dit niet veel voor lijkt me.
Maar dan gaat je vergelijking met de VS weer mank. je moet wel zuivere vergelijkingen trekken lijkt me toch?quote:Op donderdag 5 mei 2011 00:47 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Maar goed, van Duitse immigranten heb je dan ook geen last. Het gaat meer om het niet-Westerse deel, wat immigratie binnen de EU een overbodige issue maakt.
Zeker, maar:quote:Op donderdag 5 mei 2011 00:48 schreef du_ke het volgende:
[..]
Maar dan gaat je vergelijking met de VS weer mank. je moet wel zuivere vergelijkingen trekken lijkt me toch?
Je vergeet in je stellingen en bronnen namelijk het een en ander. Niet zo gek dat er dan wat kanttekeningen bij gezet worden toch? Je kan de VS en individuele EU landen of de EU als geheel gewoon lastig zuiver vergelijken, als dat al kan.quote:Op donderdag 5 mei 2011 00:51 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Zeker, maar:
1. Het lijkt mij voor ieder weldenkend mens logisch dat de VS over het algemeen meer hoogopgeleide immigranten aantrekt.
2. Een aantal linksen trekt dit in twijfel. Goed, daar heb ik dan bronnen en cijfers voor gezocht, en dan zeurt "men" wederom.
Hoeft ook niet, zolang je maar beseft dat het allemaal net even genuanceerder kan liggen dan je steltquote:Ik ben niet van plan om de hele avond naar bronnen te zoekenIk werk niet bij de IND. Men kan ook zijn gewone verstand aanzetten.
In grote lijnen kan dat zeker. En daarvoor heb ik dan ook cijfers gepresenteerd.quote:Op donderdag 5 mei 2011 00:54 schreef du_ke het volgende:
Je kan de VS en individuele EU landen of de EU als geheel gewoon lastig zuiver vergelijken, als dat al kan.
die cijfers komen niet al te zuiver over. Zodra we er wat dieper op ingaan blijken er toch flink wat lacunes in te zitten.quote:Op donderdag 5 mei 2011 00:57 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
In grote lijnen kan dat zeker. En daarvoor heb ik dan ook cijfers gepresenteerd.
De EU en zeker Nederland is daar dan ook al mee bezig.quote:Het hoofdpunt van dit topic is:
- de EU haar beleid omtrent het aantrekken van hoogopgeleiden dient te veranderen, waarbij men van de VS kan leren.
Dit is afhankelijk van je definities en in hoeverre is het verschil statistisch relevant?quote:Dit punt is slechts bijzaak:
- de VS meer hoogopgeleiden aantrekt (wat in normale kringen logisch aanvaardbaar is, nietwaar?)
Dat onderzoek kan je verder uitpluizen (hebben we beide niet gedaan), en daar zal dan wel het een en ander duidelijker worden neem ik aanquote:Op donderdag 5 mei 2011 01:00 schreef du_ke het volgende:
[..]
die cijfers komen niet al te zuiver over. Zodra we er wat dieper op ingaan blijken er toch flink wat lacunes in te zitten.
Ja maar goed, het kan altijd beter. Derhalve ben ik van mening dat wij ook zo'n Startup Visa zouden kunnen invoeren.quote:De EU en zeker Nederland is daar dan ook al mee bezig.
Voor mij is het niet dermate relevant. Een andere user wilde hier cijfers van zien en daardoor is de discussie geheel deze richting opgelopenquote:Dit is afhankelijk van je definities en in hoeverre is het verschil statistisch relevant?
En mijn punt is dat het aan de huidige regelingen, die al vrij streng zijn, niet zoveel toevoegt. Een bedrijf dat in het buitenland (buiten de EU) wil werven moet nu al aantonen dat ze die mensen niet binnen de EU kunnen vinden. Die bureaucratie nog verder optuigen voegt volgens mij niet zoveel toe.quote:Op donderdag 5 mei 2011 01:07 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Wat mijn punt is dat wij die Startup Visa hier ook kunnen invoeren.
En toen was ik al klaar met lezen. Waarom denk je dat er zo'n grote muur begint te staan tussen de VS en Mexicoquote:Op woensdag 4 mei 2011 17:46 schreef Zienswijze het volgende:
Waar men in de West-Europese landen het heeft gepresteerd om de meest kanslozen immigranten aan te trekken, doen de VS,
Nee die Startup Visa is een ander concept. Een buitenlander met een goed innovatief (dus zonder interventie van een Nederlands bedrijf) kan zich hier vestigen, mits hij investeerders zoekt. Het bedrijfje ontplooit zich hier, wat weer werklegenheid oplevert. Daar heeft Nederland BV wat aan.quote:Op donderdag 5 mei 2011 01:09 schreef du_ke het volgende:
[..]
En mijn punt is dat het aan de huidige regelingen, die al vrij streng zijn, niet zoveel toevoegt. Een bedrijf dat in het buitenland (buiten de EU) wil werven moet nu al aantonen dat ze die mensen niet binnen de EU kunnen vinden. Die bureaucratie nog verder optuigen voegt volgens mij niet zoveel toe.
Dat zijn illegalen. De VS heeft hen niet gehaald. I.t.t Europa dat wel nogal wat kansarmen hiernaartoe heeft gehaald (deel I) en nu gezellig allerlei laagopgeleide Polen en Roemenen (deel II) hiernaartoe haalt.quote:Op donderdag 5 mei 2011 01:11 schreef marcb1974 het volgende:
[..]
En toen was ik al klaar met lezen. Waarom denk je dat er zo'n grote muur begint te staan tussen de VS en Mexico
Daar een extra bureaucratische laag voor opzetten voegt volgens mij niet zoveel toe.quote:Op donderdag 5 mei 2011 01:12 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Nee die Startup Visa is een ander concept. Een buitenlander met een goed innovatief (dus zonder interventie van een Nederlands bedrijf) kan zich hier vestigen, mits hij investeerders zoekt. Het bedrijfje ontplooit zich hier, wat weer werklegenheid oplevert. Daar heeft Nederland BV wat aan.
Als we het over bureaucratie gaan hebben, dan kunnen we beter naar de extra bureaucratie die door de invoering van taakstraffen (om maar een voorbeeld te noemen) is ontstaan.quote:Op donderdag 5 mei 2011 01:19 schreef du_ke het volgende:
[..]
Daar een extra bureaucratische laag voor opzetten voegt volgens mij niet zoveel toe.
je wilt dus een inhoudelijke discussie voeren maar bestudeerd niet ewns wat er in je aangehaalde bronnen staat. Verder klaag je eerst dat je naar de vs wikt vertrekken omdat je daar als ondernemer het makkelijker zou hebben en vervolgens spring je van de hak op de tak dat we in europa ook startup visa zouden moeten gaan invoeren.quote:Op donderdag 5 mei 2011 01:07 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Dat onderzoek kan je verder uitpluizen (hebben we beide niet gedaan), en daar zal dan wel het een en ander duidelijker worden neem ik aan
Ja maar goed, het kan altijd beter. Derhalve ben ik van mening dat wij ook zo'n Startup Visa zouden kunnen invoeren
Wat een onzinnige vergelijking wederom. Je blijft wat steken in onnozele links-rechtsretoriek terwijl je niet echt door hebt hoe het zit en hoe Nederland altijd bestuurd is.quote:Op donderdag 5 mei 2011 01:33 schreef Zienswijze het volgende:
Punt is: het helpt.
Als daar extra bureaucratie door ontstaat: wil je dat belemmeren, kijk dan eerst naar de extra buraeucratie die door linkse beleidsmaatregelen (taakstraffen e.d.) is ontstaan.
En ach dan komen ze alsnog binnen maar dan als illegalen. Maar dat is voor de samenleving neutraal als we hem mogen gelovenquote:Op donderdag 5 mei 2011 08:48 schreef KoosVogels het volgende:
TS heeft ongetwijfeld gelijk dat de VS meer hoogopgeleide immigranten binnenharkt. Ben ik daarom jaloers op de VS? Neen, alles behalve zelfs. De situatie van veel Amerikanen is niet te benijden. Persoonlijk heb ik er geen enkele behoefte aan om ons sociale vangnet te minimaliseren, enkel om een handjevol niet-westerlingen buiten de deur te houden.
Dan zou je het alleen al moeten doen om de verzorgingsstaat an sich betaalbaar te houden. Of denk je dat we over 30 jaar nog steeds deze vorm van welvaart kunnen financieren ?quote:Op donderdag 5 mei 2011 08:48 schreef KoosVogels het volgende:
TS heeft ongetwijfeld gelijk dat de VS meer hoogopgeleide immigranten binnenharkt. Ben ik daarom jaloers op de VS? Neen, alles behalve zelfs. De situatie van veel Amerikanen is niet te benijden. Persoonlijk heb ik er geen enkele behoefte aan om ons sociale vangnet te minimaliseren, enkel om een handjevol niet-westerlingen buiten de deur te houden.
Och ja, die talloze kansarme latino's. Maar daar heeft de VS geen last van, toch?quote:Op donderdag 5 mei 2011 08:52 schreef du_ke het volgende:
[..]
En ach dan komen ze alsnog binnen maar dan als illegalen. Maar dat is voor de samenleving neutraal als we hem mogen geloven
De verzorgingsstaat moet worden hervormd, dat is iets heel anders dan met de botte bijl op het systeem inrammen.quote:Op donderdag 5 mei 2011 08:54 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Dan zou je het alleen al moeten doen om de verzorgingsstaat an sich betaalbaar te houden. Of denk je dat we over 30 jaar nog steeds deze vorm van welvaart kunnen financieren ?
Hervormen om het aan te passen naar de veranderde omstandigheden in de 21e eeuw moeten we zeker doen. Maar dat is wat anders dan snijden om het snijden. Of het doen alsof de verzorgingsstaat enkel maar slecht is..quote:Op donderdag 5 mei 2011 08:54 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Dan zou je het alleen al moeten doen om de verzorgingsstaat an sich betaalbaar te houden. Of denk je dat we over 30 jaar nog steeds deze vorm van welvaart kunnen financieren ?
Al die oudjes daar moeten de konten toch ook van gewassen gaan worden, aan alleen maar een grijze bevolking heeft een land ook helemaal niets.quote:Op donderdag 5 mei 2011 14:51 schreef Big-Ern het volgende:
Het probleem is wel dat er in Nederland heel veel mensen zijn die lopen op een uitkering en dus niet werken. Met de vergrijzing worden dit er nog veel meer. Dat is een probleem en in dat opzicht is het zeker niet onverstandig om nog meer evt uitkeringstrekkers buiten de deur te houden. Je mag best wat eisen stellen aan nieuwkomers.
Je zegt het zelf al een muur hoezo een muur? Omdat Mexico fysiek tegen de VS aanligt. De kansarme migranten in Europa komen doorgaans niet uit buurlanden maar zijn vele duizenden kilometers gereisd om hier in een uitkering terecht te komen.quote:Op donderdag 5 mei 2011 01:11 schreef marcb1974 het volgende:
[..]
En toen was ik al klaar met lezen. Waarom denk je dat er zo'n grote muur begint te staan tussen de VS en Mexico
Ach, dat is ook maar subjectief. Het is niet alsof de hele bende wordt afgeschaft. Het overgrote deel van de sociale zekerheid blijft overeind.quote:Op donderdag 5 mei 2011 08:55 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
De verzorgingsstaat moet worden hervormd, dat is iets heel anders dan met de botte bijl op het systeem inrammen.
Een verzorgingsstaat op zich is niets mis mee, maar "we" zijn wat mij betreft veel te ver doorgeslagen, waardoor er nauwelijks eigen verantwoordelijkheid overblijft, en zeer veel mensen simpelweg niet werken omdat "gratis geld" wel zo makkelijk is. Noem het even een vertroetelstaat.quote:Op donderdag 5 mei 2011 08:57 schreef du_ke het volgende:
[..]
Of het doen alsof de verzorgingsstaat enkel maar slecht is..
Bijstand is marktontwrichtend.quote:Op donderdag 5 mei 2011 17:54 schreef Dutchnative het volgende:
Vind de Oost-Europeanen wel een dilemma.
Normaal zou ik zeggen: 'Laat de markt haar werk doen'
Maar nu het gaat om mensen in de bijstand
quote:Op donderdag 5 mei 2011 15:51 schreef Rechtse_Hippie het volgende:
Toen ik de TT las wist ik gelijk wie de TS was.
Je weet niet wie van die Tunesiers wel of niet een meerwaarde hebben.quote:Op donderdag 5 mei 2011 08:39 schreef RemcoDelft het volgende:
Maar als je dan onze minister ziet kortgeleden, die over Tunesiers zegt dat ze een baan komen zoeken, wat niet mag... En dat-ie alleen asielzoekers wil die niets komen doen...
Hoe zou het dan op de schop gaan? Bijstandstrekkers aan het werk en O-Europeanen eruit?quote:Op donderdag 5 mei 2011 18:32 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Bijstand is marktontwrichtend.
Eigenlijk zou je het zelfs concurrentievervalsing kunnen noemen: het zorgt voor een enorm hoog minimumsalaris voordat mensen bereid zijn te gaan werken. Nog versterkt door de daarbij behorende hoge belasting.
Wat dat betreft ben ik erg benieuwd naar het effect over 5 jaar, als dit systeem totaal op de schop zou gaan. Wat mij betreft zou de Rekenkamer dit eens moeten doorrekenen, en dan de beste optie bepalen.
Bijvoorbeeld.quote:Op donderdag 5 mei 2011 20:50 schreef Dutchnative het volgende:
[..]
Hoe zou het dan op de schop gaan? Bijstandstrekkers aan het werk en O-Europeanen eruit?
Een Europese arbeidsmarkt is een slecht idee? De grenzen weer lekker dicht, met flinke controles?quote:Op vrijdag 6 mei 2011 08:24 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Bijvoorbeeld.
Het is toch van de zotte dat we werkwillende Polen moeten importeren terwijl in Nederland zeer veel mensen niets doen?
Alsof de markt een bodemloze put is.quote:Op donderdag 5 mei 2011 19:04 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Je weet niet wie van die Tunesiers wel of niet een meerwaarde hebben.
Maar mijn plan gaat nog een stap verder. Immigranten die in loondienst werken, voegen verder niets toe (tenzij men baanbrekend onderzoek verricht en etc.), behalve dat ze belasting betalen. Immigranten die worden aangetrokken met een Startup Visa, richten hun bedrijf op, wat 1). belasting oplevert én 2). banen oplevert.
Mijn voorstel gaat dus veel verder en levert veel meer op voor Nederland B.V.
De VS heeft zo haar nadelen inderdaad (zelf zou ik er nooit gaan wonen), maar ik vind het wel weer erg typisch dat je gelijk begint over het sociale stelsel. Waarom zou iedereen zo'n uitgebreid sociaal stelsel nodig hebben? Een beetje eigen verantwoordelijkheid kan geen kwaad vind ik.quote:Op vrijdag 6 mei 2011 12:00 schreef Degodvader het volgende:
TS gaat denk ik flink z'n hoofd stoten als hij ooit vertrekt. Uit eigen ervaring en de ervaring van naasten kan ik je namelijk vertellen dat het imago van de VS vrij sterk overtrokken is. Het lijkt allemaal wel heel erg mooi, maar door gebrek aan een sociaal stelsel of andersinds sociale zekerheid kom je al snel in een gat terecht. Daar komt nog eens bovenop dat de particuliere sector binnen de gezondheidszorg dusdanig wordt beschermt dat het voor velen onmogelijk is om zich te laten verzekeren. Ook de (locale) politiek kun je je vraagtekens bij plaatsen. Waar landelijk al wat twijfelachtige dingen gebeuren (miljarden voor goldmann-sachs, patriot-act) is dit op lokaal niveau nog veel sterker aanwezig. Corruptie viert hoogtij. Op sommige punten zijn de VS nog gewoon een ontwikkelingsland. Ik zou TS persoonlijk dus ook afraden om in de VS te gaan zetelen.
Over de mate van sociaal stelsel is te debatteren. Wat wel punt moet zijn is dat deze in de VS zwaar onder de maat is. Heb je pech; grote kans dat je een levenslang probleem hebt. Eigen verantwoordelijkheid oké, maar in de VS is 't doorgeschoten.quote:Op vrijdag 6 mei 2011 12:53 schreef Rechtse_Hippie het volgende:
[..]
De VS heeft zo haar nadelen inderdaad (zelf zou ik er nooit gaan wonen), maar ik vind het wel weer erg typisch dat je gelijk begint over het sociale stelsel. Waarom zou iedereen zo'n uitgebreid sociaal stelsel nodig hebben? Een beetje eigen verantwoordelijkheid kan geen kwaad vind ik.
Vanuit landsbelang kan je wel stellen dat de VS is doorgeschoten inderdaad. Alleen om er nou vanuit te gaan dat het bij het merendeel van de mensen die vanuit Nederland naar de VS vertrekt misgaat lijkt me wat overdreven.quote:Op vrijdag 6 mei 2011 13:01 schreef Degodvader het volgende:
[..]
Over de mate van sociaal stelsel is te debatteren. Wat wel punt moet zijn is dat deze in de VS zwaar onder de maat is. Heb je pech; grote kans dat je een levenslang probleem hebt. Eigen verantwoordelijkheid oké, maar in de VS is 't doorgeschoten.
Ik denk eerder aan het dusdanig verlagen van uitkeringen dat die mensen het werk gaan doen waar nu Polen voor nodig zijn.quote:Op vrijdag 6 mei 2011 11:11 schreef du_ke het volgende:
[..]
Een Europese arbeidsmarkt is een slecht idee? De grenzen weer lekker dicht, met flinke controles?
Op salaris gaan we het hier in NL toch niet winnen van het Oostblok. Kansloze strijd.quote:Op vrijdag 6 mei 2011 17:09 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Ik denk eerder aan het dusdanig verlagen van uitkeringen dat die mensen het werk gaan doen waar nu Polen voor nodig zijn.
Ach ja, kapitalisten starten nu eenmaal graag een race naar de bodem. Lekker kijken wie het laagste salaris en de slechtste voorwaarden aanvaart, want alleen dan gaan we allemaal rijk en gelukkig worden.quote:Op vrijdag 6 mei 2011 17:16 schreef du_ke het volgende:
[..]
Op salaris gaan we het hier in NL toch niet winnen van het Oostblok. Kansloze strijd.
Wat een onzinlijstje. Dit lijstje laat zien welke mensen binnen een bepaald vakgebied bekend of beroemd zijn geworden. Wanneer een allochtoon een doodnormale kantoor- of fabrieksbaan heeft, is hij ook succesvol, omdat hij fatsoenlijk deelneemt aan de samenleving.quote:Op woensdag 4 mei 2011 17:51 schreef Arolsen het volgende:
Hier een lijst succesvolle allochtonen. Laat duidelijk zien dat de TS liegt.
Het huidige beleid is toch niet beter? Mensen willen werk dat er is simpelweg niet meer doen, omdat ze meer geld krijgen als ze thuisblijven!quote:Op vrijdag 6 mei 2011 17:19 schreef dotCommunism het volgende:
[..]
Ach ja, kapitalisten starten nu eenmaal graag een race naar de bodem. Lekker kijken wie het laagste salaris en de slechtste voorwaarden aanvaart, want alleen dan gaan we allemaal rijk en gelukkig worden.
Wat mij betreft wordt het direct bij aanvraag afgewikkeld. Paspoort in het vliegtuig vernietigd? Direct retour naar waar het vliegtuig vandaan komt, geen uitzonderingen. Fraudepogingen moeten nooit beloond worden. Maar nu zorgen asielzoekers zelf (met door de Staat betaalde advocaten) voor jarenlang procederen. Wat mij betreft wordt het 1 kans: uitgewezen is direct retour, zonder procederen, zonder kans om illegaal rond te lopen. Dat hele geprocedeer slaat ook nergens op, de overheid gaat toch ook niet procederen als ze al een verblijfstatus hebben gekregen?quote:Op vrijdag 6 mei 2011 21:22 schreef MakkieR het volgende:
na mijn mening hoeft het afwikkelen van een assiel procedure niet 2 tot 15 jaar te duren. een normaal werkende instantie moet een procedure kunnen afronden binnen een maand.
in die tijd geef je de asielzoeker zijn of haar onderdak voeding en de nodige basis behoeften.
Blijkbaar willen veel mensen (en dan denk ik met name aan "links") niet inzien dat ELKE asielzoeker die hier komt, om economische redenen komt. Als het alleen om veiligheid zou gaan, zou iemand uit Donker Afrika wel in het eerste veilige buurland aankloppen. Maar uiteraard willen ze dat niet, ze hebben tot in Donker Afrika gehoord dat je hier een gratis huis krijgt, en gratis geld, en dat de subsidie voor het oprapen ligt... Dus kloppen ze niet in het eerste veilige buurland aan, maar vliegen ze de halve wereld over. Omdat het hier beter is.quote:Uiteraard als het gaat om asielaanvraag om economische redenen.
Dan is het probleem dus dat dat werk niet rendabel is om in Nederland te doen. De oplossing is dus dat werk niet meer doen of, zoals nu gebeurd,uitbesteden aan Polen, niet de lonen nog meer omlaag doen zodat je niet kan rondkomen in Nederland.quote:Op vrijdag 6 mei 2011 21:24 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Het huidige beleid is toch niet beter? Mensen willen werk dat er is simpelweg niet meer doen, omdat ze meer geld krijgen als ze thuisblijven!
Als we uitkeringen verhogen naar 10.000 euro, is al het werk niet meer rendabel om in Nederland te doen. Maar dat maakt het land niet beter...quote:Op vrijdag 6 mei 2011 21:30 schreef dotCommunism het volgende:
[..]
Dan is het probleem dus dat dat werk niet rendabel is om in Nederland te doen. De oplossing is dus dat werk niet meer doen of, zoals nu gebeurd,uitbesteden aan Polen, niet de lonen nog meer omlaag doen zodat je niet kan rondkomen in Nederland.
Zoals bijvoorbeeld de 15 miljoen illegalen. Waarvan 3 miljoen in California, wat ongeveer 8% van de 40 miljoen is die er wonen.quote:Op woensdag 4 mei 2011 17:46 schreef Zienswijze het volgende:
Waar men in de West-Europese landen het heeft gepresteerd om de meest kanslozen immigranten aan te trekken, doen de VS, Canada een Australie het anders.
quote:Op woensdag 18 mei 2011 02:11 schreef maartena het volgende:
[..]
Zoals bijvoorbeeld de 15 miljoen illegalen. Waarvan 3 miljoen in California, wat ongeveer 8% van de 40 miljoen is die er wonen.
Dat is tevens ongeveer het totale percentage aan niet-westerse allochtonen, inclusief Surinamers en Antillianen in Nederland.
Nu kun je het in California, met 40% latinos niet echt meer zien natuurlijk, die 8% illegalen..... maar vergelijk het even HYPOTHETISCH met Nederland: IEDEREEN die je ziet die niet van puur blanke makelijk is...... is [i]illegaal!]/i].
Nee, de Amerikanen deden het heel erg goed met de immigratie....
En het enige wat hier binnenkomt zijn enorm laag opgeleide, niet Engels sprekende Mexicanen. De groep kennisimmigranten wordt in de VS gewaardeerd, maar valt in het niets bij de +/- 3,000 illegalen die dagelijks de grens over steken. Ja, dagelijks.
In Noord-Friesland ook niet natuurlijk. Daar kun je voor 200.000 Euro nog een prachtig boerderijtje kopen met een stuk grond er omheen.quote:Op donderdag 19 mei 2011 01:00 schreef GCMarshall het volgende:
In het platteland in South Carolina kom je weinig immigranten tegen
Niet helemaal. Er komen natuurlijk uit het enorme continent Zuid-Amerika, wat toch voor 75% Spaans spreekt, heel veel legale immigranten binnen. Men staat niet allemaal bij de grenzen te stampen.quote:Het probleem met immigratie ontstaat wanneer grote groepen van dezelfde cultuur tegelijk binnenstormen, hetgeen integratie tegenwerkt, omdat er geen noodzaak voor is zolang men tussen hun eigen mensen blijft, dan hoef je zelfs de taal niet te spreken. In de VS zit dat probleem daarom denk ik grotendeels in de illegale immigratie. In de EU zit het probleem zowel in legale als illegale immigratie.
Ik beschouw mezelf nog altijd een Dutch-American na drie keer te immigreren en denk niet dat dat ooit zal veranderen. Van mijn Nederlandse cultuur kom ik nooit af maar ik sta open voor de verschillende culturen die elke Amerikaanse staat heeft. De meest vriendelijkste mensen ontmoet ik in Rode Zuidelijke staten beroemd om haar Southern Hospitality, ondanks dat mijn accent daar niet thuis past en Noordelingen nog altijd Yankees zijn. Het immigratieproces is niet eenvoudig en met wetwijzigingen al helemaal niet. Het lijkt me echter niet meer dan normaal dat de regels gevolgd moeten worden gezien de miljoenen die legaal het land binnen proberen te komen.quote:[img]Voor de VS gelden die acceptatieproblemen ook tot op zekere hoogte, maar zijn de inderdaad meer gericht op illegale migranten. Hen die legaal naar de VS komen worden volledig geaccepteerd. Maar dat heeft deels denk ik ook te maken met het feit dat de meeste Amerikanen ook ergens vandaan komen.... en heel veel Amerikanen "slechts" 3 of 4 generaties terug gaan, bijv. van de immigratiegolven aan het einde van de 19e eeuw en het begin van de 20e eeuw. Dat zijn dus Italian-Americans, Irish-Americans, Polish-Americans, etc die nog steeds hun roots in ere houden, maar zich toch ook 100% Amerikaan voelen.
Dat is drie keer zoveel dan een villa in SC.quote:Op donderdag 19 mei 2011 02:01 schreef maartena het volgende:
[..]
In Noord-Friesland ook niet natuurlijk. Daar kun je voor 200.000 Euro nog een prachtig boerderijtje kopen met een stuk grond er omheen.
quote:Op donderdag 19 mei 2011 02:01 schreef maartena het volgende:
[..]
Ik ben van mening dat de Integratieproblemen die Nederland kent, voor een groot deel ook bij Nederland zelf ligt, en niet alleen bij de immigranten. Voor de meeste Nederlanders is het iets van: "Wat? Ze mogen hier toch blijven, dat is acceptatie genoeg voor me". Maar zolang er geen echte acceptatie is tussen de twee groepen, en er een sociale muur blijft bestaan...... dan kan integratie ook nooit echt plaatsvinden. Integratie betekend "aan elkaar aanpassen", niet "aan de ander aanpassen".
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |