Maar goed, van Duitse immigranten heb je dan ook geen last. Het gaat meer om het niet-Westerse deel, wat immigratie binnen de EU een overbodige issue maakt.quote:Op donderdag 5 mei 2011 00:45 schreef du_ke het volgende:
[..]
Neuh er zit nogal een stevig verschil tussen de verschillende landen alhier. En als het uit bijvoorbeeld Duitsland voornamelijk hoger opgeleiden zijn dan beïnvloedt dat de statistiek nogal lijkt me.
[..]
Op de totalen stelt dit niet veel voor lijkt me.
Maar dan gaat je vergelijking met de VS weer mank. je moet wel zuivere vergelijkingen trekken lijkt me toch?quote:Op donderdag 5 mei 2011 00:47 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Maar goed, van Duitse immigranten heb je dan ook geen last. Het gaat meer om het niet-Westerse deel, wat immigratie binnen de EU een overbodige issue maakt.
Zeker, maar:quote:Op donderdag 5 mei 2011 00:48 schreef du_ke het volgende:
[..]
Maar dan gaat je vergelijking met de VS weer mank. je moet wel zuivere vergelijkingen trekken lijkt me toch?
Je vergeet in je stellingen en bronnen namelijk het een en ander. Niet zo gek dat er dan wat kanttekeningen bij gezet worden toch? Je kan de VS en individuele EU landen of de EU als geheel gewoon lastig zuiver vergelijken, als dat al kan.quote:Op donderdag 5 mei 2011 00:51 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Zeker, maar:
1. Het lijkt mij voor ieder weldenkend mens logisch dat de VS over het algemeen meer hoogopgeleide immigranten aantrekt.
2. Een aantal linksen trekt dit in twijfel. Goed, daar heb ik dan bronnen en cijfers voor gezocht, en dan zeurt "men" wederom.
Hoeft ook niet, zolang je maar beseft dat het allemaal net even genuanceerder kan liggen dan je steltquote:Ik ben niet van plan om de hele avond naar bronnen te zoekenIk werk niet bij de IND. Men kan ook zijn gewone verstand aanzetten.
In grote lijnen kan dat zeker. En daarvoor heb ik dan ook cijfers gepresenteerd.quote:Op donderdag 5 mei 2011 00:54 schreef du_ke het volgende:
Je kan de VS en individuele EU landen of de EU als geheel gewoon lastig zuiver vergelijken, als dat al kan.
die cijfers komen niet al te zuiver over. Zodra we er wat dieper op ingaan blijken er toch flink wat lacunes in te zitten.quote:Op donderdag 5 mei 2011 00:57 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
In grote lijnen kan dat zeker. En daarvoor heb ik dan ook cijfers gepresenteerd.
De EU en zeker Nederland is daar dan ook al mee bezig.quote:Het hoofdpunt van dit topic is:
- de EU haar beleid omtrent het aantrekken van hoogopgeleiden dient te veranderen, waarbij men van de VS kan leren.
Dit is afhankelijk van je definities en in hoeverre is het verschil statistisch relevant?quote:Dit punt is slechts bijzaak:
- de VS meer hoogopgeleiden aantrekt (wat in normale kringen logisch aanvaardbaar is, nietwaar?)
Dat onderzoek kan je verder uitpluizen (hebben we beide niet gedaan), en daar zal dan wel het een en ander duidelijker worden neem ik aanquote:Op donderdag 5 mei 2011 01:00 schreef du_ke het volgende:
[..]
die cijfers komen niet al te zuiver over. Zodra we er wat dieper op ingaan blijken er toch flink wat lacunes in te zitten.
Ja maar goed, het kan altijd beter. Derhalve ben ik van mening dat wij ook zo'n Startup Visa zouden kunnen invoeren.quote:De EU en zeker Nederland is daar dan ook al mee bezig.
Voor mij is het niet dermate relevant. Een andere user wilde hier cijfers van zien en daardoor is de discussie geheel deze richting opgelopenquote:Dit is afhankelijk van je definities en in hoeverre is het verschil statistisch relevant?
En mijn punt is dat het aan de huidige regelingen, die al vrij streng zijn, niet zoveel toevoegt. Een bedrijf dat in het buitenland (buiten de EU) wil werven moet nu al aantonen dat ze die mensen niet binnen de EU kunnen vinden. Die bureaucratie nog verder optuigen voegt volgens mij niet zoveel toe.quote:Op donderdag 5 mei 2011 01:07 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Wat mijn punt is dat wij die Startup Visa hier ook kunnen invoeren.
En toen was ik al klaar met lezen. Waarom denk je dat er zo'n grote muur begint te staan tussen de VS en Mexicoquote:Op woensdag 4 mei 2011 17:46 schreef Zienswijze het volgende:
Waar men in de West-Europese landen het heeft gepresteerd om de meest kanslozen immigranten aan te trekken, doen de VS,
Nee die Startup Visa is een ander concept. Een buitenlander met een goed innovatief (dus zonder interventie van een Nederlands bedrijf) kan zich hier vestigen, mits hij investeerders zoekt. Het bedrijfje ontplooit zich hier, wat weer werklegenheid oplevert. Daar heeft Nederland BV wat aan.quote:Op donderdag 5 mei 2011 01:09 schreef du_ke het volgende:
[..]
En mijn punt is dat het aan de huidige regelingen, die al vrij streng zijn, niet zoveel toevoegt. Een bedrijf dat in het buitenland (buiten de EU) wil werven moet nu al aantonen dat ze die mensen niet binnen de EU kunnen vinden. Die bureaucratie nog verder optuigen voegt volgens mij niet zoveel toe.
Dat zijn illegalen. De VS heeft hen niet gehaald. I.t.t Europa dat wel nogal wat kansarmen hiernaartoe heeft gehaald (deel I) en nu gezellig allerlei laagopgeleide Polen en Roemenen (deel II) hiernaartoe haalt.quote:Op donderdag 5 mei 2011 01:11 schreef marcb1974 het volgende:
[..]
En toen was ik al klaar met lezen. Waarom denk je dat er zo'n grote muur begint te staan tussen de VS en Mexico
Daar een extra bureaucratische laag voor opzetten voegt volgens mij niet zoveel toe.quote:Op donderdag 5 mei 2011 01:12 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Nee die Startup Visa is een ander concept. Een buitenlander met een goed innovatief (dus zonder interventie van een Nederlands bedrijf) kan zich hier vestigen, mits hij investeerders zoekt. Het bedrijfje ontplooit zich hier, wat weer werklegenheid oplevert. Daar heeft Nederland BV wat aan.
Als we het over bureaucratie gaan hebben, dan kunnen we beter naar de extra bureaucratie die door de invoering van taakstraffen (om maar een voorbeeld te noemen) is ontstaan.quote:Op donderdag 5 mei 2011 01:19 schreef du_ke het volgende:
[..]
Daar een extra bureaucratische laag voor opzetten voegt volgens mij niet zoveel toe.
je wilt dus een inhoudelijke discussie voeren maar bestudeerd niet ewns wat er in je aangehaalde bronnen staat. Verder klaag je eerst dat je naar de vs wikt vertrekken omdat je daar als ondernemer het makkelijker zou hebben en vervolgens spring je van de hak op de tak dat we in europa ook startup visa zouden moeten gaan invoeren.quote:Op donderdag 5 mei 2011 01:07 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Dat onderzoek kan je verder uitpluizen (hebben we beide niet gedaan), en daar zal dan wel het een en ander duidelijker worden neem ik aan
Ja maar goed, het kan altijd beter. Derhalve ben ik van mening dat wij ook zo'n Startup Visa zouden kunnen invoeren
Wat een onzinnige vergelijking wederom. Je blijft wat steken in onnozele links-rechtsretoriek terwijl je niet echt door hebt hoe het zit en hoe Nederland altijd bestuurd is.quote:Op donderdag 5 mei 2011 01:33 schreef Zienswijze het volgende:
Punt is: het helpt.
Als daar extra bureaucratie door ontstaat: wil je dat belemmeren, kijk dan eerst naar de extra buraeucratie die door linkse beleidsmaatregelen (taakstraffen e.d.) is ontstaan.
En ach dan komen ze alsnog binnen maar dan als illegalen. Maar dat is voor de samenleving neutraal als we hem mogen gelovenquote:Op donderdag 5 mei 2011 08:48 schreef KoosVogels het volgende:
TS heeft ongetwijfeld gelijk dat de VS meer hoogopgeleide immigranten binnenharkt. Ben ik daarom jaloers op de VS? Neen, alles behalve zelfs. De situatie van veel Amerikanen is niet te benijden. Persoonlijk heb ik er geen enkele behoefte aan om ons sociale vangnet te minimaliseren, enkel om een handjevol niet-westerlingen buiten de deur te houden.
Dan zou je het alleen al moeten doen om de verzorgingsstaat an sich betaalbaar te houden. Of denk je dat we over 30 jaar nog steeds deze vorm van welvaart kunnen financieren ?quote:Op donderdag 5 mei 2011 08:48 schreef KoosVogels het volgende:
TS heeft ongetwijfeld gelijk dat de VS meer hoogopgeleide immigranten binnenharkt. Ben ik daarom jaloers op de VS? Neen, alles behalve zelfs. De situatie van veel Amerikanen is niet te benijden. Persoonlijk heb ik er geen enkele behoefte aan om ons sociale vangnet te minimaliseren, enkel om een handjevol niet-westerlingen buiten de deur te houden.
Och ja, die talloze kansarme latino's. Maar daar heeft de VS geen last van, toch?quote:Op donderdag 5 mei 2011 08:52 schreef du_ke het volgende:
[..]
En ach dan komen ze alsnog binnen maar dan als illegalen. Maar dat is voor de samenleving neutraal als we hem mogen geloven
De verzorgingsstaat moet worden hervormd, dat is iets heel anders dan met de botte bijl op het systeem inrammen.quote:Op donderdag 5 mei 2011 08:54 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Dan zou je het alleen al moeten doen om de verzorgingsstaat an sich betaalbaar te houden. Of denk je dat we over 30 jaar nog steeds deze vorm van welvaart kunnen financieren ?
Hervormen om het aan te passen naar de veranderde omstandigheden in de 21e eeuw moeten we zeker doen. Maar dat is wat anders dan snijden om het snijden. Of het doen alsof de verzorgingsstaat enkel maar slecht is..quote:Op donderdag 5 mei 2011 08:54 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Dan zou je het alleen al moeten doen om de verzorgingsstaat an sich betaalbaar te houden. Of denk je dat we over 30 jaar nog steeds deze vorm van welvaart kunnen financieren ?
Al die oudjes daar moeten de konten toch ook van gewassen gaan worden, aan alleen maar een grijze bevolking heeft een land ook helemaal niets.quote:Op donderdag 5 mei 2011 14:51 schreef Big-Ern het volgende:
Het probleem is wel dat er in Nederland heel veel mensen zijn die lopen op een uitkering en dus niet werken. Met de vergrijzing worden dit er nog veel meer. Dat is een probleem en in dat opzicht is het zeker niet onverstandig om nog meer evt uitkeringstrekkers buiten de deur te houden. Je mag best wat eisen stellen aan nieuwkomers.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |