quote:Op donderdag 5 mei 2011 15:51 schreef Rechtse_Hippie het volgende:
Toen ik de TT las wist ik gelijk wie de TS was.
Je weet niet wie van die Tunesiers wel of niet een meerwaarde hebben.quote:Op donderdag 5 mei 2011 08:39 schreef RemcoDelft het volgende:
Maar als je dan onze minister ziet kortgeleden, die over Tunesiers zegt dat ze een baan komen zoeken, wat niet mag... En dat-ie alleen asielzoekers wil die niets komen doen...
Hoe zou het dan op de schop gaan? Bijstandstrekkers aan het werk en O-Europeanen eruit?quote:Op donderdag 5 mei 2011 18:32 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Bijstand is marktontwrichtend.
Eigenlijk zou je het zelfs concurrentievervalsing kunnen noemen: het zorgt voor een enorm hoog minimumsalaris voordat mensen bereid zijn te gaan werken. Nog versterkt door de daarbij behorende hoge belasting.
Wat dat betreft ben ik erg benieuwd naar het effect over 5 jaar, als dit systeem totaal op de schop zou gaan. Wat mij betreft zou de Rekenkamer dit eens moeten doorrekenen, en dan de beste optie bepalen.
Bijvoorbeeld.quote:Op donderdag 5 mei 2011 20:50 schreef Dutchnative het volgende:
[..]
Hoe zou het dan op de schop gaan? Bijstandstrekkers aan het werk en O-Europeanen eruit?
Een Europese arbeidsmarkt is een slecht idee? De grenzen weer lekker dicht, met flinke controles?quote:Op vrijdag 6 mei 2011 08:24 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Bijvoorbeeld.
Het is toch van de zotte dat we werkwillende Polen moeten importeren terwijl in Nederland zeer veel mensen niets doen?
Alsof de markt een bodemloze put is.quote:Op donderdag 5 mei 2011 19:04 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Je weet niet wie van die Tunesiers wel of niet een meerwaarde hebben.
Maar mijn plan gaat nog een stap verder. Immigranten die in loondienst werken, voegen verder niets toe (tenzij men baanbrekend onderzoek verricht en etc.), behalve dat ze belasting betalen. Immigranten die worden aangetrokken met een Startup Visa, richten hun bedrijf op, wat 1). belasting oplevert én 2). banen oplevert.
Mijn voorstel gaat dus veel verder en levert veel meer op voor Nederland B.V.
De VS heeft zo haar nadelen inderdaad (zelf zou ik er nooit gaan wonen), maar ik vind het wel weer erg typisch dat je gelijk begint over het sociale stelsel. Waarom zou iedereen zo'n uitgebreid sociaal stelsel nodig hebben? Een beetje eigen verantwoordelijkheid kan geen kwaad vind ik.quote:Op vrijdag 6 mei 2011 12:00 schreef Degodvader het volgende:
TS gaat denk ik flink z'n hoofd stoten als hij ooit vertrekt. Uit eigen ervaring en de ervaring van naasten kan ik je namelijk vertellen dat het imago van de VS vrij sterk overtrokken is. Het lijkt allemaal wel heel erg mooi, maar door gebrek aan een sociaal stelsel of andersinds sociale zekerheid kom je al snel in een gat terecht. Daar komt nog eens bovenop dat de particuliere sector binnen de gezondheidszorg dusdanig wordt beschermt dat het voor velen onmogelijk is om zich te laten verzekeren. Ook de (locale) politiek kun je je vraagtekens bij plaatsen. Waar landelijk al wat twijfelachtige dingen gebeuren (miljarden voor goldmann-sachs, patriot-act) is dit op lokaal niveau nog veel sterker aanwezig. Corruptie viert hoogtij. Op sommige punten zijn de VS nog gewoon een ontwikkelingsland. Ik zou TS persoonlijk dus ook afraden om in de VS te gaan zetelen.
Over de mate van sociaal stelsel is te debatteren. Wat wel punt moet zijn is dat deze in de VS zwaar onder de maat is. Heb je pech; grote kans dat je een levenslang probleem hebt. Eigen verantwoordelijkheid oké, maar in de VS is 't doorgeschoten.quote:Op vrijdag 6 mei 2011 12:53 schreef Rechtse_Hippie het volgende:
[..]
De VS heeft zo haar nadelen inderdaad (zelf zou ik er nooit gaan wonen), maar ik vind het wel weer erg typisch dat je gelijk begint over het sociale stelsel. Waarom zou iedereen zo'n uitgebreid sociaal stelsel nodig hebben? Een beetje eigen verantwoordelijkheid kan geen kwaad vind ik.
Vanuit landsbelang kan je wel stellen dat de VS is doorgeschoten inderdaad. Alleen om er nou vanuit te gaan dat het bij het merendeel van de mensen die vanuit Nederland naar de VS vertrekt misgaat lijkt me wat overdreven.quote:Op vrijdag 6 mei 2011 13:01 schreef Degodvader het volgende:
[..]
Over de mate van sociaal stelsel is te debatteren. Wat wel punt moet zijn is dat deze in de VS zwaar onder de maat is. Heb je pech; grote kans dat je een levenslang probleem hebt. Eigen verantwoordelijkheid oké, maar in de VS is 't doorgeschoten.
Ik denk eerder aan het dusdanig verlagen van uitkeringen dat die mensen het werk gaan doen waar nu Polen voor nodig zijn.quote:Op vrijdag 6 mei 2011 11:11 schreef du_ke het volgende:
[..]
Een Europese arbeidsmarkt is een slecht idee? De grenzen weer lekker dicht, met flinke controles?
Op salaris gaan we het hier in NL toch niet winnen van het Oostblok. Kansloze strijd.quote:Op vrijdag 6 mei 2011 17:09 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Ik denk eerder aan het dusdanig verlagen van uitkeringen dat die mensen het werk gaan doen waar nu Polen voor nodig zijn.
Ach ja, kapitalisten starten nu eenmaal graag een race naar de bodem. Lekker kijken wie het laagste salaris en de slechtste voorwaarden aanvaart, want alleen dan gaan we allemaal rijk en gelukkig worden.quote:Op vrijdag 6 mei 2011 17:16 schreef du_ke het volgende:
[..]
Op salaris gaan we het hier in NL toch niet winnen van het Oostblok. Kansloze strijd.
Wat een onzinlijstje. Dit lijstje laat zien welke mensen binnen een bepaald vakgebied bekend of beroemd zijn geworden. Wanneer een allochtoon een doodnormale kantoor- of fabrieksbaan heeft, is hij ook succesvol, omdat hij fatsoenlijk deelneemt aan de samenleving.quote:Op woensdag 4 mei 2011 17:51 schreef Arolsen het volgende:
Hier een lijst succesvolle allochtonen. Laat duidelijk zien dat de TS liegt.
Het huidige beleid is toch niet beter? Mensen willen werk dat er is simpelweg niet meer doen, omdat ze meer geld krijgen als ze thuisblijven!quote:Op vrijdag 6 mei 2011 17:19 schreef dotCommunism het volgende:
[..]
Ach ja, kapitalisten starten nu eenmaal graag een race naar de bodem. Lekker kijken wie het laagste salaris en de slechtste voorwaarden aanvaart, want alleen dan gaan we allemaal rijk en gelukkig worden.
Wat mij betreft wordt het direct bij aanvraag afgewikkeld. Paspoort in het vliegtuig vernietigd? Direct retour naar waar het vliegtuig vandaan komt, geen uitzonderingen. Fraudepogingen moeten nooit beloond worden. Maar nu zorgen asielzoekers zelf (met door de Staat betaalde advocaten) voor jarenlang procederen. Wat mij betreft wordt het 1 kans: uitgewezen is direct retour, zonder procederen, zonder kans om illegaal rond te lopen. Dat hele geprocedeer slaat ook nergens op, de overheid gaat toch ook niet procederen als ze al een verblijfstatus hebben gekregen?quote:Op vrijdag 6 mei 2011 21:22 schreef MakkieR het volgende:
na mijn mening hoeft het afwikkelen van een assiel procedure niet 2 tot 15 jaar te duren. een normaal werkende instantie moet een procedure kunnen afronden binnen een maand.
in die tijd geef je de asielzoeker zijn of haar onderdak voeding en de nodige basis behoeften.
Blijkbaar willen veel mensen (en dan denk ik met name aan "links") niet inzien dat ELKE asielzoeker die hier komt, om economische redenen komt. Als het alleen om veiligheid zou gaan, zou iemand uit Donker Afrika wel in het eerste veilige buurland aankloppen. Maar uiteraard willen ze dat niet, ze hebben tot in Donker Afrika gehoord dat je hier een gratis huis krijgt, en gratis geld, en dat de subsidie voor het oprapen ligt... Dus kloppen ze niet in het eerste veilige buurland aan, maar vliegen ze de halve wereld over. Omdat het hier beter is.quote:Uiteraard als het gaat om asielaanvraag om economische redenen.
Dan is het probleem dus dat dat werk niet rendabel is om in Nederland te doen. De oplossing is dus dat werk niet meer doen of, zoals nu gebeurd,uitbesteden aan Polen, niet de lonen nog meer omlaag doen zodat je niet kan rondkomen in Nederland.quote:Op vrijdag 6 mei 2011 21:24 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Het huidige beleid is toch niet beter? Mensen willen werk dat er is simpelweg niet meer doen, omdat ze meer geld krijgen als ze thuisblijven!
Als we uitkeringen verhogen naar 10.000 euro, is al het werk niet meer rendabel om in Nederland te doen. Maar dat maakt het land niet beter...quote:Op vrijdag 6 mei 2011 21:30 schreef dotCommunism het volgende:
[..]
Dan is het probleem dus dat dat werk niet rendabel is om in Nederland te doen. De oplossing is dus dat werk niet meer doen of, zoals nu gebeurd,uitbesteden aan Polen, niet de lonen nog meer omlaag doen zodat je niet kan rondkomen in Nederland.
Zoals bijvoorbeeld de 15 miljoen illegalen. Waarvan 3 miljoen in California, wat ongeveer 8% van de 40 miljoen is die er wonen.quote:Op woensdag 4 mei 2011 17:46 schreef Zienswijze het volgende:
Waar men in de West-Europese landen het heeft gepresteerd om de meest kanslozen immigranten aan te trekken, doen de VS, Canada een Australie het anders.
quote:Op woensdag 18 mei 2011 02:11 schreef maartena het volgende:
[..]
Zoals bijvoorbeeld de 15 miljoen illegalen. Waarvan 3 miljoen in California, wat ongeveer 8% van de 40 miljoen is die er wonen.
Dat is tevens ongeveer het totale percentage aan niet-westerse allochtonen, inclusief Surinamers en Antillianen in Nederland.
Nu kun je het in California, met 40% latinos niet echt meer zien natuurlijk, die 8% illegalen..... maar vergelijk het even HYPOTHETISCH met Nederland: IEDEREEN die je ziet die niet van puur blanke makelijk is...... is [i]illegaal!]/i].
Nee, de Amerikanen deden het heel erg goed met de immigratie....
En het enige wat hier binnenkomt zijn enorm laag opgeleide, niet Engels sprekende Mexicanen. De groep kennisimmigranten wordt in de VS gewaardeerd, maar valt in het niets bij de +/- 3,000 illegalen die dagelijks de grens over steken. Ja, dagelijks.
In Noord-Friesland ook niet natuurlijk. Daar kun je voor 200.000 Euro nog een prachtig boerderijtje kopen met een stuk grond er omheen.quote:Op donderdag 19 mei 2011 01:00 schreef GCMarshall het volgende:
In het platteland in South Carolina kom je weinig immigranten tegen
Niet helemaal. Er komen natuurlijk uit het enorme continent Zuid-Amerika, wat toch voor 75% Spaans spreekt, heel veel legale immigranten binnen. Men staat niet allemaal bij de grenzen te stampen.quote:Het probleem met immigratie ontstaat wanneer grote groepen van dezelfde cultuur tegelijk binnenstormen, hetgeen integratie tegenwerkt, omdat er geen noodzaak voor is zolang men tussen hun eigen mensen blijft, dan hoef je zelfs de taal niet te spreken. In de VS zit dat probleem daarom denk ik grotendeels in de illegale immigratie. In de EU zit het probleem zowel in legale als illegale immigratie.
Ik beschouw mezelf nog altijd een Dutch-American na drie keer te immigreren en denk niet dat dat ooit zal veranderen. Van mijn Nederlandse cultuur kom ik nooit af maar ik sta open voor de verschillende culturen die elke Amerikaanse staat heeft. De meest vriendelijkste mensen ontmoet ik in Rode Zuidelijke staten beroemd om haar Southern Hospitality, ondanks dat mijn accent daar niet thuis past en Noordelingen nog altijd Yankees zijn. Het immigratieproces is niet eenvoudig en met wetwijzigingen al helemaal niet. Het lijkt me echter niet meer dan normaal dat de regels gevolgd moeten worden gezien de miljoenen die legaal het land binnen proberen te komen.quote:[img]Voor de VS gelden die acceptatieproblemen ook tot op zekere hoogte, maar zijn de inderdaad meer gericht op illegale migranten. Hen die legaal naar de VS komen worden volledig geaccepteerd. Maar dat heeft deels denk ik ook te maken met het feit dat de meeste Amerikanen ook ergens vandaan komen.... en heel veel Amerikanen "slechts" 3 of 4 generaties terug gaan, bijv. van de immigratiegolven aan het einde van de 19e eeuw en het begin van de 20e eeuw. Dat zijn dus Italian-Americans, Irish-Americans, Polish-Americans, etc die nog steeds hun roots in ere houden, maar zich toch ook 100% Amerikaan voelen.
Dat is drie keer zoveel dan een villa in SC.quote:Op donderdag 19 mei 2011 02:01 schreef maartena het volgende:
[..]
In Noord-Friesland ook niet natuurlijk. Daar kun je voor 200.000 Euro nog een prachtig boerderijtje kopen met een stuk grond er omheen.
quote:Op donderdag 19 mei 2011 02:01 schreef maartena het volgende:
[..]
Ik ben van mening dat de Integratieproblemen die Nederland kent, voor een groot deel ook bij Nederland zelf ligt, en niet alleen bij de immigranten. Voor de meeste Nederlanders is het iets van: "Wat? Ze mogen hier toch blijven, dat is acceptatie genoeg voor me". Maar zolang er geen echte acceptatie is tussen de twee groepen, en er een sociale muur blijft bestaan...... dan kan integratie ook nooit echt plaatsvinden. Integratie betekend "aan elkaar aanpassen", niet "aan de ander aanpassen".
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |