abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_96350697
quote:
0s.gif Op woensdag 4 mei 2011 18:02 schreef Zienswijze het volgende:

[..]

Stabiel? Er is toch geen oorlog.

Communistische landen trekken geen investeerders aan, dus je punt klopt niet.
In 'communistiscche' landen heb je dan ook niet bijzonder veel vrije markt _O-

[ Bericht 0% gewijzigd door Enneacanthus_Obesus op 04-05-2011 18:10:29 ]
pi_96350762
quote:
Economische immigranten kijken waar ze het beter kunnen krijgen. In een land waar je de helft van je belastinggeld aan uitkeringstrekkers moet uitgeven of in een land waar je < 30% belasting moet betalen, de beste universiteiten ter wereld hebt (de VS) en je mooie huizen kan kopen.
Maar wel een land met een veel grotere armoede en criminaliteit. :')

En een land met een nog veel grotere staatsschuld. Nee toppie, daar moeten we echt naartoe :') :')
pi_96350802
quote:
0s.gif Op woensdag 4 mei 2011 17:50 schreef -tape- het volgende:
Je hebt gelijk, maar Amerika heeft net zoveel problemen met immigranten als dat wij dat hebben. Waarschijnlijk nog meer ook. Doordat wij ze allemaal toelaten zitten hier weinig illegalen (naja..) en worden oplossingen gezocht voor een groot gedeelte. De grens van Amerika met Mexico heeft een percentage van boven de 90% bewoond door illegalen.
Wij hebben het eigenlijk makkelijker, doordat wij niet direct aan een ontwikkelingsland grenzen. De VS heeft dit wel met Mexico, vandaar de vele illegale immigranten.

Maar toch doet de VS het gemiddeld beter. De gemiddelde immigrant presteert beter dan de gemiddelde immigrant hier.
pi_96350807
quote:

[..]

Stabiel? Er is toch geen oorlog.

Communistische landen trekken geen investeerders aan, dus je punt klopt niet.
Nederland is niet communistisch en trekt wel investeerders aan

Je zit gewoon weer te liegen
pi_96350880
quote:
0s.gif Op woensdag 4 mei 2011 18:06 schreef Zienswijze het volgende:

[..]

Wij hebben het eigenlijk makkelijker, doordat wij niet direct aan een ontwikkelingsland grenzen. De VS heeft dit wel met Mexico, vandaar de vele illegale immigranten.

Maar toch doet de VS het gemiddeld beter. De gemiddelde immigrant presteert beter dan de gemiddelde immigrant hier.
Waar baseer jij die uitspraak op als ik vragen mag? Niets wat je hier gepost hebt toont dit ook maar in de verste verte aan.

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 04-05-2011 18:09:19 ]
pi_96350930
quote:
0s.gif Op woensdag 4 mei 2011 18:08 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Waar baseer jij die uitspraak op als ik vragen mag?
Op leugens en verzinsels zoals rechtsconervatieven altijd doen
pi_96350957
quote:
0s.gif Op woensdag 4 mei 2011 18:06 schreef Arolsen het volgende:

[..]

Nederland is niet communistisch en trekt wel investeerders aan

Je zit gewoon weer te liegen
Je werpt deze stelling op:

"Er is ook wat te zeggen voor sociaal beleid. Het maakt een land stabiel, waarmee je buitenlandse investeerders kunt aantrekken."

Ik weerleg enkel dat een sociaal beleid er niet voor zorgt dat je meer investeerders aantrekt.
pi_96351038
quote:
0s.gif Op woensdag 4 mei 2011 18:08 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Waar baseer jij die uitspraak op als ik vragen mag? Niets wat je hier gepost hebt toont dit ook maar in de verste verte aan.
Je kent de cijfers van Elsevier dat immigranten een x bedrag aan geld kosten?
pi_96351051
quote:
0s.gif Op woensdag 4 mei 2011 18:10 schreef Zienswijze het volgende:

[..]

"Er is ook wat te zeggen voor sociaal beleid. Het maakt een land stabiel, waarmee je buitenlandse investeerders kunt aantrekken."

Ik weerleg enkel dat een sociaal beleid er niet voor zorgt dat je meer investeerders aantrekt.
Uh huh? Dus Nederland kent geen investeerders meer? Doe eens gek, onderbouw die stelling ook eens met iets meer als jouw beweringen?
  woensdag 4 mei 2011 @ 18:12:48 #35
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_96351074
quote:
0s.gif Op woensdag 4 mei 2011 18:03 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:

[..]

Dat zou ik eerlijk gezegd niet direct weten..
Het is een evenzo boude stelling als die van jou :)
Power is a lot like real estate, it's all about location, location, location.
The closer you are to the source, the higher your property value.
pi_96351097
quote:
0s.gif Op woensdag 4 mei 2011 18:11 schreef Zienswijze het volgende:

[..]

Je kent de cijfers van Elsevier dat immigranten een x bedrag aan geld kosten?
Ik vroeg je aan te tonen dat immigranten in de VS succesvoller zijn, dat was jouw bewering. Jouw antwoord is een niet relevant iets over Elseviers zonder link. Probeer het eens met onderbouwing?

Hint: Dus geen blaat over Elsevier maar een wetenschappelijk stuk met data over hoe niet-westerse allochtonen het doen in Nederland en in de VS, aub.

[ Bericht 11% gewijzigd door #ANONIEM op 04-05-2011 18:14:17 ]
pi_96351149
quote:
0s.gif Op woensdag 4 mei 2011 18:12 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Uh huh? Dus Nederland kent geen investeerders meer? Doe eens gek, onderbouw die stelling ook eens met iets meer als jouw beweringen?
Ik ben niet degene die hier een punt moet maken. Dat moet desbetreffende user doen. Hij zei:

Dit haal ik enkel onderuit. Meer niet.
pi_96351265
quote:

[..]

Ja, door het met een niet-vrije economie te vergelijken. Geniaal!
Doe je eigenlijk niet precies hetzelfde als wat je anderen verwijt? Je emigreert in de hoop het elders beter te krijgen.
Zouden ze je daar zien als 'excellerende allochtoon' denk je?

Overigens hoeft een land niet in oorlog te zijn, als het niet stabiel is.
  woensdag 4 mei 2011 @ 18:19:10 #39
54884 Yi-Long
Snorloze Zeiksnor
pi_96351328
quote:
0s.gif Op woensdag 4 mei 2011 18:03 schreef Zienswijze het volgende:

[..]

Welke haatzaaiing?
Ongenuanceerde onzin over dat we maar een handjevol allochtonen hebben die iets (positiefs) bijdragen aan deze maatschappij...
  woensdag 4 mei 2011 @ 18:19:29 #40
336790 dotCommunism
taxes? TAXES!?
pi_96351347
quote:
0s.gif Op woensdag 4 mei 2011 18:14 schreef Zienswijze het volgende:

[..]

Ik ben niet degene die hier een punt moet maken. Dat moet desbetreffende user doen. Hij zei:

Klopt, daarom trekt Nederland ook minder investeerders aan dan Somalie. Waren wij maar zo aantrekkelijk als dat land. ;(
I'm just really stupid with my money, which is why I'll never have a lot of it! Problem solved, dilemma deleted!
pi_96351500
quote:

[..]

Die vooruitstrevende mensen komen niet als je hoge belastingen heft.

Economische immigranten kijken waar ze het beter kunnen krijgen. In een land waar je de helft van je belastinggeld aan uitkeringstrekkers moet uitgeven of in een land waar je < 30% belasting moet betalen, de beste universiteiten ter wereld hebt (de VS) en je mooie huizen kan kopen.

Immigraten die gevlucht zijn voor oorlogen e.d. is een ander verhaal. Maar dit is niet de groep die ondernemend is en dus banen creeert.
Minder belasting betekent ook dat de scholen kwalitatief minder worden, dijken/dammen niet voldoende worden onderhouden, de wegen niet worden gerepareerd. Er valt voor de overheid immers minder te besteden. De VS is dan ook amper (geen) verzorgingsstaat te noemen: als arme Amerikaan is het haast onmogelijk om de hoge ziektekosten (operatiekosten) te betalen, gun jij dit de arme Nederlanders ook?

Beste universiteiten hangt o.a. van de populatie. De top 20 universiteiten van een land met 200+ miljoen inwoners is anders dan de top 20 van een land met 16,5 miljoen inwoners. Je hoeft geen autist te zijn om dat te begrijpen.

Mooie huizen kopen/bouwen? Dat kan ook in het oosten van NL waar de bevolkingsdichtheid minder is dan in het westen van Nederland, gevalletje: hoge bevolkingsdichtheid; hogere prijs per m2.

TS, ik zal je in ieder geval niet missen. :W
Failure is success if we learn from it.
  woensdag 4 mei 2011 @ 18:24:06 #42
294269 mlg
Ik ben groot, jij bent klein.
pi_96351522
quote:
0s.gif Op woensdag 4 mei 2011 18:19 schreef Yi-Long het volgende:

[..]

Ongenuanceerde onzin over dat we maar een handjevol allochtonen hebben die iets (positiefs) bijdragen aan deze maatschappij...
In economische zin bedoelt hij he. Daar heeft hij gelijk in, en Amerika doet het op dat gebied een stuk beter.
Bonus hier, bonus daar, wat heeft de lage klasse het toch zwaar.
pi_96351540
quote:

[..]

Sociaal beleid = weinig echte armoede = weinig criminaliteit = aantrekkelijk voor investeerders, je gaat immers niet zo graag zitten in een land waar je kantoor elk jaar minstens 7x beroofd wordt.
  woensdag 4 mei 2011 @ 18:25:02 #44
336790 dotCommunism
taxes? TAXES!?
pi_96351562
quote:
0s.gif Op woensdag 4 mei 2011 18:00 schreef GSbrder het volgende:

[..]

Arbeidsmigranten houden is een links idee :)
Niet in Nederland, aangezien we ze hier hebben moeten houden dankzij rechts die geen goede contracten kon afsluiten.
I'm just really stupid with my money, which is why I'll never have a lot of it! Problem solved, dilemma deleted!
pi_96351583
quote:
0s.gif Op woensdag 4 mei 2011 18:24 schreef mlg het volgende:

[..]

In economische zin bedoelt hij he. Daar heeft hij gelijk in, en Amerika doet het op dat gebied een stuk beter.
Volgens de cijfertjes doet Amerika het een stuk beter, van die miljoenen illegale immigranten aan de Mexicaans-Amerikaanse grens zijn echter geen cijfertjes beschikbaar.
  woensdag 4 mei 2011 @ 18:25:46 #46
294269 mlg
Ik ben groot, jij bent klein.
pi_96351592
quote:
0s.gif Op woensdag 4 mei 2011 18:19 schreef dotCommunism het volgende:

[..]

Klopt, daarom trekt Nederland ook minder investeerders aan dan Somalie. Waren wij maar zo aantrekkelijk als dat land. ;(
Sociaal beleid en democratie door elkaar halen. Zucht.
Bonus hier, bonus daar, wat heeft de lage klasse het toch zwaar.
pi_96351604
quote:
0s.gif Op woensdag 4 mei 2011 18:14 schreef Zienswijze het volgende:

[..]

Je haalt helemaal niks onderuit, je gooit er een loze kreet tegenaan.

Anyway, kom je nog met zoiets als een onderbouwing als dat de niet-westerse allochtonen het in de VS beter doen of moeten daar maar jouw woord voor nemen?
  woensdag 4 mei 2011 @ 18:26:07 #48
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_96351611
quote:
10s.gif Op woensdag 4 mei 2011 18:25 schreef dotCommunism het volgende:

[..]

Niet in Nederland, aangezien we ze hier hebben moeten houden dankzij rechts die geen goede contracten kon afsluiten.
Hoezo?
Power is a lot like real estate, it's all about location, location, location.
The closer you are to the source, the higher your property value.
pi_96351619
TS wilt de verschillen tussen arm en rijk in Nederland groter maken.
Failure is success if we learn from it.
pi_96351633
quote:
0s.gif Op woensdag 4 mei 2011 18:25 schreef mlg het volgende:

[..]

Sociaal beleid en democratie door elkaar halen. Zucht.
Zuid-Afrika is ook een democratie, maar daar gaan ook niet zo ontzettend veel investeerders naar toe.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')