In 'communistiscche' landen heb je dan ook niet bijzonder veel vrije marktquote:Op woensdag 4 mei 2011 18:02 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Stabiel? Er is toch geen oorlog.
Communistische landen trekken geen investeerders aan, dus je punt klopt niet.
Maar wel een land met een veel grotere armoede en criminaliteit.quote:Op woensdag 4 mei 2011 18:02 schreef Zienswijze het volgende:
Economische immigranten kijken waar ze het beter kunnen krijgen. In een land waar je de helft van je belastinggeld aan uitkeringstrekkers moet uitgeven of in een land waar je < 30% belasting moet betalen, de beste universiteiten ter wereld hebt (de VS) en je mooie huizen kan kopen.
Wij hebben het eigenlijk makkelijker, doordat wij niet direct aan een ontwikkelingsland grenzen. De VS heeft dit wel met Mexico, vandaar de vele illegale immigranten.quote:Op woensdag 4 mei 2011 17:50 schreef -tape- het volgende:
Je hebt gelijk, maar Amerika heeft net zoveel problemen met immigranten als dat wij dat hebben. Waarschijnlijk nog meer ook. Doordat wij ze allemaal toelaten zitten hier weinig illegalen (naja..) en worden oplossingen gezocht voor een groot gedeelte. De grens van Amerika met Mexico heeft een percentage van boven de 90% bewoond door illegalen.
Nederland is niet communistisch en trekt wel investeerders aanquote:Op woensdag 4 mei 2011 18:02 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Stabiel? Er is toch geen oorlog.
Communistische landen trekken geen investeerders aan, dus je punt klopt niet.
Waar baseer jij die uitspraak op als ik vragen mag? Niets wat je hier gepost hebt toont dit ook maar in de verste verte aan.quote:Op woensdag 4 mei 2011 18:06 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Wij hebben het eigenlijk makkelijker, doordat wij niet direct aan een ontwikkelingsland grenzen. De VS heeft dit wel met Mexico, vandaar de vele illegale immigranten.
Maar toch doet de VS het gemiddeld beter. De gemiddelde immigrant presteert beter dan de gemiddelde immigrant hier.
Op leugens en verzinsels zoals rechtsconervatieven altijd doenquote:Op woensdag 4 mei 2011 18:08 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Waar baseer jij die uitspraak op als ik vragen mag?
Je werpt deze stelling op:quote:Op woensdag 4 mei 2011 18:06 schreef Arolsen het volgende:
[..]
Nederland is niet communistisch en trekt wel investeerders aan
Je zit gewoon weer te liegen
Je kent de cijfers van Elsevier dat immigranten een x bedrag aan geld kosten?quote:Op woensdag 4 mei 2011 18:08 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Waar baseer jij die uitspraak op als ik vragen mag? Niets wat je hier gepost hebt toont dit ook maar in de verste verte aan.
Uh huh? Dus Nederland kent geen investeerders meer? Doe eens gek, onderbouw die stelling ook eens met iets meer als jouw beweringen?quote:Op woensdag 4 mei 2011 18:10 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Je werpt deze stelling op:
"Er is ook wat te zeggen voor sociaal beleid. Het maakt een land stabiel, waarmee je buitenlandse investeerders kunt aantrekken."
Ik weerleg enkel dat een sociaal beleid er niet voor zorgt dat je meer investeerders aantrekt.
Het is een evenzo boude stelling als die van jouquote:Op woensdag 4 mei 2011 18:03 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Dat zou ik eerlijk gezegd niet direct weten..
Ik vroeg je aan te tonen dat immigranten in de VS succesvoller zijn, dat was jouw bewering. Jouw antwoord is een niet relevant iets over Elseviers zonder link. Probeer het eens met onderbouwing?quote:Op woensdag 4 mei 2011 18:11 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Je kent de cijfers van Elsevier dat immigranten een x bedrag aan geld kosten?
Ik ben niet degene die hier een punt moet maken. Dat moet desbetreffende user doen. Hij zei:quote:Op woensdag 4 mei 2011 18:12 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Uh huh? Dus Nederland kent geen investeerders meer? Doe eens gek, onderbouw die stelling ook eens met iets meer als jouw beweringen?
Ja, door het met een niet-vrije economie te vergelijken. Geniaal!quote:Op woensdag 4 mei 2011 18:10 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
"Er is ook wat te zeggen voor sociaal beleid. Het maakt een land stabiel, waarmee je buitenlandse investeerders kunt aantrekken."
Ik weerleg enkel dat een sociaal beleid er niet voor zorgt dat je meer investeerders aantrekt.
Ongenuanceerde onzin over dat we maar een handjevol allochtonen hebben die iets (positiefs) bijdragen aan deze maatschappij...quote:
Klopt, daarom trekt Nederland ook minder investeerders aan dan Somalie. Waren wij maar zo aantrekkelijk als dat land.quote:Op woensdag 4 mei 2011 18:14 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Ik ben niet degene die hier een punt moet maken. Dat moet desbetreffende user doen. Hij zei:
Dit haal ik enkel onderuit. Meer niet.
Minder belasting betekent ook dat de scholen kwalitatief minder worden, dijken/dammen niet voldoende worden onderhouden, de wegen niet worden gerepareerd. Er valt voor de overheid immers minder te besteden. De VS is dan ook amper (geen) verzorgingsstaat te noemen: als arme Amerikaan is het haast onmogelijk om de hoge ziektekosten (operatiekosten) te betalen, gun jij dit de arme Nederlanders ook?quote:Op woensdag 4 mei 2011 18:02 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Die vooruitstrevende mensen komen niet als je hoge belastingen heft.
Economische immigranten kijken waar ze het beter kunnen krijgen. In een land waar je de helft van je belastinggeld aan uitkeringstrekkers moet uitgeven of in een land waar je < 30% belasting moet betalen, de beste universiteiten ter wereld hebt (de VS) en je mooie huizen kan kopen.
Immigraten die gevlucht zijn voor oorlogen e.d. is een ander verhaal. Maar dit is niet de groep die ondernemend is en dus banen creeert.
In economische zin bedoelt hij he. Daar heeft hij gelijk in, en Amerika doet het op dat gebied een stuk beter.quote:Op woensdag 4 mei 2011 18:19 schreef Yi-Long het volgende:
[..]
Ongenuanceerde onzin over dat we maar een handjevol allochtonen hebben die iets (positiefs) bijdragen aan deze maatschappij...
Sociaal beleid = weinig echte armoede = weinig criminaliteit = aantrekkelijk voor investeerders, je gaat immers niet zo graag zitten in een land waar je kantoor elk jaar minstens 7x beroofd wordt.quote:Op woensdag 4 mei 2011 18:10 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Niet in Nederland, aangezien we ze hier hebben moeten houden dankzij rechts die geen goede contracten kon afsluiten.quote:Op woensdag 4 mei 2011 18:00 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Arbeidsmigranten houden is een links idee
Volgens de cijfertjes doet Amerika het een stuk beter, van die miljoenen illegale immigranten aan de Mexicaans-Amerikaanse grens zijn echter geen cijfertjes beschikbaar.quote:Op woensdag 4 mei 2011 18:24 schreef mlg het volgende:
[..]
In economische zin bedoelt hij he. Daar heeft hij gelijk in, en Amerika doet het op dat gebied een stuk beter.
Sociaal beleid en democratie door elkaar halen. Zucht.quote:Op woensdag 4 mei 2011 18:19 schreef dotCommunism het volgende:
[..]
Klopt, daarom trekt Nederland ook minder investeerders aan dan Somalie. Waren wij maar zo aantrekkelijk als dat land.
Je haalt helemaal niks onderuit, je gooit er een loze kreet tegenaan.quote:Op woensdag 4 mei 2011 18:14 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Ik ben niet degene die hier een punt moet maken. Dat moet desbetreffende user doen. Hij zei:
Dit haal ik enkel onderuit. Meer niet.
Hoezo?quote:Op woensdag 4 mei 2011 18:25 schreef dotCommunism het volgende:
[..]
Niet in Nederland, aangezien we ze hier hebben moeten houden dankzij rechts die geen goede contracten kon afsluiten.
Zuid-Afrika is ook een democratie, maar daar gaan ook niet zo ontzettend veel investeerders naar toe.quote:Op woensdag 4 mei 2011 18:25 schreef mlg het volgende:
[..]
Sociaal beleid en democratie door elkaar halen. Zucht.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |