abonnement Unibet Coolblue
  zaterdag 30 april 2011 @ 00:16:42 #1
124676 RobertoCarlos
Zit je nou naar me te loeruh?
pi_96164914


De Universiteit Leiden (Latijnse naam: Academia Lugduno Batava; Engelse naam: Leiden University, afkorting: LEI) werd opgericht in 1575 en is de oudste universiteit van Nederland.

Links:
Universiteit Leiden
e-Studiegids
Blackboard
UCLN Webmail

De Universiteit Leiden kent de volgende faculteiten:

Faculteit der Archeologie;
Faculteit der Geesteswetenschappen;
Faculteit der Rechtsgeleerdheid;
Faculteit der Sociale Wetenschappen;
Faculteit der Wiskunde en Natuurwetenschappen;

Onderzoek en onderwijs in de geneeskunde zijn ondergebracht in het Leids Universitair Medisch Centrum (LUMC).



Studenten:
Rechten:
Florian _O_ , RobertoCarlos, Kimochi, Microtechs, -Trinity-, nailpolish (per sept.)

Politicologie:
Fingon, RobertoCarlos

Psychologie:
MeloD, Phileine

Geneeskunde:
Belledijn
HappyGirl91

Farmaceutische Wetenschappen:
Forevah

Talen & Culturen van Japan:
Sinaasappeltje

Nederlandse taal en cultuur.
Snorie

Biomedische Wetenschappen
Kirsten

[ Bericht 1% gewijzigd door motorbloempje op 22-08-2011 15:06:43 ]
!!! Go 49-ers !!!
  zaterdag 30 april 2011 @ 00:26:20 #2
124676 RobertoCarlos
Zit je nou naar me te loeruh?
pi_96165233
Laat het maar weten als je in de OP wilt, ga ik de boel wat opschonen
!!! Go 49-ers !!!
pi_96210761
Ik wil graag in de OP! ;)

Pedagogische Wetenschappen voor mij!
  donderdag 5 mei 2011 @ 05:58:40 #4
298335 AllesWatWas
Ga Niet Weg Van Me
pi_96375297
Studeer ook aan de universiteit Leiden, maar hoef niet in de OP :P (Kleeeeeeine studie.)

Misschien kan je bij de links ook even http://www.uCheck.nl toevoegen, al is dat niet officieel van de universiteit, het maakt je leven een stuk aangenamer _O-
“Je moet vergeten, alles kun je vergeten, want alles verdwijnt al.
Vergeet de tijd van misverstanden, en de tijd verspild aan het hoe en waarom.
Vergeet de uren waarin wij vermoordden, door het zoeken waarom, het hart van ons geluk.”
  donderdag 5 mei 2011 @ 08:18:59 #5
124676 RobertoCarlos
Zit je nou naar me te loeruh?
pi_96375777
Ik mag de OP nu al niet meer editten... .als er nog een paar bij komen doe ik het wel ff via de feedback..
!!! Go 49-ers !!!
pi_96866037
Laatstejaarsstudent alweer. De tijd vliegt als je het naar je zin hebt. Na de zomer starten met de scriptie. Tot die tijd achter docenten aanzitten die de cijfers nog in USIS moeten invoeren. Van de circa 65 ECTS staan er pas 14 in het systeem.

Faculteit der Wiskunde en Natuurwetenschappen overigens, "ICT in Business".
  vrijdag 20 mei 2011 @ 22:45:22 #7
124676 RobertoCarlos
Zit je nou naar me te loeruh?
pi_97099074
Kan weer niet in uSis :X
!!! Go 49-ers !!!
pi_97099677
quote:
2s.gif Op vrijdag 20 mei 2011 22:45 schreef RobertoCarlos het volgende:
Kan weer niet in uSis :X
Maar ucheck doet het wel! :)
  vrijdag 20 mei 2011 @ 22:56:10 #9
124676 RobertoCarlos
Zit je nou naar me te loeruh?
pi_97099726
Ja weet ik. Maar ik vind het toch niet zo prettig om mijn login en password weg te geven aan een willekeurige site... maar het idee van de site is wel goed ja..

Kennelijk gebruikt uSis ook Java en daar gaat het vaut.
!!! Go 49-ers !!!
pi_97099945
kan ik me voorstellen. Ik was ook niet heel happig in het begin, maar ondertussen ben ik bijna verliefd op ucheck. Het is zooooveel makkelijker, duidelijker en geweldiger! Met de beveiliging zit het wel goed geloof ik:

quote:
Beveiliging

In het kort

Je wachtwoord wordt versleuteld, alleen op jouw computer, tijdelijk bewaard.
Op de server van uCheck worden nooit wachtwoorden bewaard.
Als je ervoor kiest je studentnummer/wachtwoord op te slaan in een cookie, loop je geen extra risico.
Als je uitlogt wordt alles verwijderd. Uitloggen.
Hoe is uCheck beveiligd?

uCheck communiceert met uSis via jouw inlognaam en wachtwoord. Je studentnummer en wachtwoord worden versleuteld opgeslagen in een zogenaamde sessie. Op de achtergrond wordt beveiligd met uSis gecommuniceerd.

Als je de website sluit dan wordt deze sessie, samen met dus je studentennummer/wachtwoord, verwijderd en moet je dus weer opnieuw inloggen op uCheck.

Als je ervoor kiest je studentennummer en wachtwoord op te slaan in een cookie, dan worden deze ook versleuteld bewaard.

https:// beveiliging

Naast de versleuteling is uCheck nu ook beveiligd met SSL. Dit kan je zien aan het adres, daar staat namelijk https://. Ergens in de browser staat ook een slotje, dat is beide een teken van extra beveiliging.

Lees meer over SSL/https: HTTPS op wikipedia.
en anders kun je m altijd bellen, zn 06 staat ietsje verderop die pagina. Maar om dat nou op FOK! te zetten ;)
pi_97352365
Pff, krijg net een mailtje dat mn wachtwoord vanavond (!) vervalt. Lekker op tijd.. Maar goed, ik dus naar uprefs, doet t niet :( Aargh!! Annoying!
  donderdag 26 mei 2011 @ 20:54:31 #12
124676 RobertoCarlos
Zit je nou naar me te loeruh?
pi_97354860
Ik had dat mailtje ook gezien, maar niet echt op de datum want ach ik zal vast wel wat tijd krijgen. Maar nu ik de laatste post hier zie: 26 mei dus :X
!!! Go 49-ers !!!
  donderdag 26 mei 2011 @ 20:56:15 #13
124676 RobertoCarlos
Zit je nou naar me te loeruh?
pi_97354956
Wil ik het via uprefs aanpassen, krijg ik alleen een mededeling op een scherm:

quote:
Informatie
Onderhoud en storingen...

Op dit moment wordt er onderhoud gepleegd op ULCN webtools framework. Dit kan tot problemen en tijdelijke onderbrekingen leiden.
!!! Go 49-ers !!!
pi_97355355
Nou ja, we hebben nog tot 23.59 :')

Serieus, ik denk dat er lange rijen komen bij de helpdesk... Sowieso toeval dat ik dat mailtje vandaag zie, en normaal heb je idd 2 weken geloof ik om je ww te veranderen.

edit. En ja, dat scherm krijg ik ook. Als 'ie uberhaupt al laadt.
  donderdag 26 mei 2011 @ 21:46:51 #15
298335 AllesWatWas
Ga Niet Weg Van Me
pi_97358038
Ik kreeg die mail ook, terwijl ik net vorige week mijn wachtwoord heb aangepast omdat-ie zou verlopen... Of het is niet goed gedaan, maar als ik dit hierboven zo lees denk ik dat het een foutje is en iedereen die mail heeft gehad :') ?
“Je moet vergeten, alles kun je vergeten, want alles verdwijnt al.
Vergeet de tijd van misverstanden, en de tijd verspild aan het hoe en waarom.
Vergeet de uren waarin wij vermoordden, door het zoeken waarom, het hart van ons geluk.”
pi_97358248
Wat een gedoe weer zeg. :(
pi_97358258
quote:
99s.gif Op donderdag 26 mei 2011 21:46 schreef AllesWatWas het volgende:
Ik kreeg die mail ook, terwijl ik net vorige week mijn wachtwoord heb aangepast omdat-ie zou verlopen... Of het is niet goed gedaan, maar als ik dit hierboven zo lees denk ik dat het een foutje is en iedereen die mail heeft gehad :') ?
ja ik ook en ik kan toch echt met dat nieuwe wachtwoord inloggen.

Trouwens zwaar kut, ben voor m'n keuzepakket in de wachtrij geplaatst terwijl op de voorlichting werd gezegd dat er onbeperkt plaats was. blijkt nu dus dat we plaats moeten maken voor de 'volledige' minorstudenten. Lekkere voorlichting weer zeg. Iedereen zit nu dus zwaar in de stress omdat zo ongeveer de helft van de studie die minor had :{
  donderdag 26 mei 2011 @ 21:54:58 #18
298335 AllesWatWas
Ga Niet Weg Van Me
pi_97358592
quote:
6s.gif Op donderdag 26 mei 2011 21:50 schreef kirsten. het volgende:

[..]

ja ik ook en ik kan toch echt met dat nieuwe wachtwoord inloggen.

Trouwens zwaar kut, ben voor m'n keuzepakket in de wachtrij geplaatst terwijl op de voorlichting werd gezegd dat er onbeperkt plaats was. blijkt nu dus dat we plaats moeten maken voor de 'volledige' minorstudenten. Lekkere voorlichting weer zeg. Iedereen zit nu dus zwaar in de stress omdat zo ongeveer de helft van de studie die minor had :{
Wat een faal :{ Wat voor vakken waren het?

uPrefs is nu trouwens helemaal down omdat natuurlijk duizenden mensen tegelijkertijd hun wachtwoord wilde gaan aanpassen :D Als ze slim zijn mailen ze vanavond nog een rectificatie, anders worden het lange helpdeskavonturen morgen voor de mensen die er niet bij nadenken maar louter in paniek schieten.
“Je moet vergeten, alles kun je vergeten, want alles verdwijnt al.
Vergeet de tijd van misverstanden, en de tijd verspild aan het hoe en waarom.
Vergeet de uren waarin wij vermoordden, door het zoeken waarom, het hart van ons geluk.”
pi_97358775
quote:
99s.gif Op donderdag 26 mei 2011 21:54 schreef AllesWatWas het volgende:

[..]

Wat een faal :{ Wat voor vakken waren het?

uPrefs is nu trouwens helemaal down omdat natuurlijk duizenden mensen tegelijkertijd hun wachtwoord wilde gaan aanpassen :D Als ze slim zijn mailen ze vanavond nog een rectificatie, anders worden het lange helpdeskavonturen morgen voor de mensen die er niet bij nadenken maar louter in paniek schieten.
SBB fundamentals. Maar ik mag hopen dat ze ergens een fout hebben gemaakt want alle andere interessante minoren zijn al lang en breed vol ><
  donderdag 26 mei 2011 @ 22:05:31 #20
298335 AllesWatWas
Ga Niet Weg Van Me
pi_97359327
quote:
6s.gif Op donderdag 26 mei 2011 21:57 schreef kirsten. het volgende:

[..]

SBB fundamentals. Maar ik mag hopen dat ze ergens een fout hebben gemaakt want alle andere interessante minoren zijn al lang en breed vol ><
Ah, dat ziet er ook wel uit als een populaire richting, zeker in deze ‘tijd’, om het zo maar uit te drukken. Hopelijk kan je alsnog iets regelen of vind je nog iets anders leuk(er)s :)

Ik moet ook eens keuzevakken voor volgend jaar gaan zoeken. 15ects vullen met, ja, iets waar mijn hartje warm van wordt :Y
“Je moet vergeten, alles kun je vergeten, want alles verdwijnt al.
Vergeet de tijd van misverstanden, en de tijd verspild aan het hoe en waarom.
Vergeet de uren waarin wij vermoordden, door het zoeken waarom, het hart van ons geluk.”
  donderdag 26 mei 2011 @ 23:25:29 #21
124676 RobertoCarlos
Zit je nou naar me te loeruh?
pi_97364469
Ze zijn iig niet helemaal dom -> ze hebben het uitgesteld 8)7
Op uprefs:
quote:
Beste medewerker/student.

De aangekondigde wijziging ten aanzien van het wachtwoord zal vanavond niet plaatsvinden. Deze wordt uitgesteld. U zult hiervoor nog een bericht ontvangen.

Indien u al uw wachtwoord heeft kunnen wijzigen zal deze gedurende de reguliere periode van 182 dagen geldig zijn.
!!! Go 49-ers !!!
  vrijdag 27 mei 2011 @ 05:37:44 #22
298335 AllesWatWas
Ga Niet Weg Van Me
pi_97370139
Joepie:
quote:
Geachte student/medewerker,

U heeft rond 18:00 uur van ULCN een bericht ontvangen dat uw ULCN-wachtwoord vandaag zal verlopen. Dit bericht is geen spam geweest. In verband met de ontstane verwarring is besloten de onderhoudsoperatie een week uit te stellen.

U dient dus uw wachtwoord uiterlijk 2 juni 2011 aangepast te hebben via uPrefs (https://u-tools.meta.leidenuniv.nl/uprefs/). Na 2 juni kunt u nog twee keer inloggen met uw oude wachtwoord, daarna is het geblokkeerd.
Terwijl ik dus net vorige week mijn wachtwoord heb aangepast... Zouden er gegevens gestolen zijn ofzo?
“Je moet vergeten, alles kun je vergeten, want alles verdwijnt al.
Vergeet de tijd van misverstanden, en de tijd verspild aan het hoe en waarom.
Vergeet de uren waarin wij vermoordden, door het zoeken waarom, het hart van ons geluk.”
  vrijdag 27 mei 2011 @ 05:50:38 #23
124676 RobertoCarlos
Zit je nou naar me te loeruh?
pi_97370156
quote:
99s.gif Op vrijdag 27 mei 2011 05:37 schreef AllesWatWas het volgende:
Joepie:

[..]

Terwijl ik dus net vorige week mijn wachtwoord heb aangepast... Zouden er gegevens gestolen zijn ofzo?
Nu je het zegt.... het moet wel zoiets zijn ja...
!!! Go 49-ers !!!
  vrijdag 27 mei 2011 @ 12:57:13 #24
298335 AllesWatWas
Ga Niet Weg Van Me
pi_97379339
Onder het kopje Storingen:
quote:
Op dit moment is uPrefs lastig bereikbaar. Er wordt gewerkt aan een oplossing. Probeer op een later tijdstip uw wachtwoord aan te passen, bij voorkeur vanaf 30 mei. De noodzakelijke wachtwoordwijziging moet uiterlijk voor 2 juni zijn uitgevoerd.
Je krijgt een week of wat de tijd om je wachtwoord aan te passen? Normaal krijg je een maand van tevoren een e-mail dat je wachtwoord binnenkort verloopt. Je zal maar net een paar weken op vakantie zijn of in het buitenland zitten nu. (Oké, je kan na 2 juni datum nog twee keer inloggen met je oude wachtwoord waarna die geblokkeerd wordt, but still...)

Bij voorkeur na 30 mei? Zouden ze de boel beter gaan beveiligen/encrypten ná 30 mei? _O-
“Je moet vergeten, alles kun je vergeten, want alles verdwijnt al.
Vergeet de tijd van misverstanden, en de tijd verspild aan het hoe en waarom.
Vergeet de uren waarin wij vermoordden, door het zoeken waarom, het hart van ons geluk.”
pi_97389222
quote:
99s.gif Op vrijdag 27 mei 2011 12:57 schreef AllesWatWas het volgende:
Onder het kopje Storingen:

[..]

Je krijgt een week of wat de tijd om je wachtwoord aan te passen? Normaal krijg je een maand van tevoren een e-mail dat je wachtwoord binnenkort verloopt. Je zal maar net een paar weken op vakantie zijn of in het buitenland zitten nu. (Oké, je kan na 2 juni datum nog twee keer inloggen met je oude wachtwoord waarna die geblokkeerd wordt, but still...)

Bij voorkeur na 30 mei? Zouden ze de boel beter gaan beveiligen/encrypten ná 30 mei? _O-
Nja, beter dan dat van gisteren. Toen had je maar een paar uur :') Je moet maar net achter de computer zitten dan...
  zaterdag 28 mei 2011 @ 08:50:47 #26
298335 AllesWatWas
Ga Niet Weg Van Me
pi_97412504
Ze blijven maar mailen:
quote:
Geachte heer/mevrouw,



U heeft gisteren enkele mails ontvangen omtrent het wijzigen van uw wachtwoord. Dit heeft een aantal vragen opgeroepen, zeker gezien het korte tijdsbestek waarin het wachtwoord zou verlopen.



Is dit phishing?

Nee, het gaat hier om correcte mails.



Ik probeer in te loggen in uPrefs, echter is deze niet bereikbaar.

De mails zijn verstuurd naar alle mensen met een ULCN-account. Dit heeft ervoor gezorgd dat veel studenten en medewerkers tegelijk proberen in te loggen in uPrefs, waardoor het systeem overbelast is geraakt. Het advies is om dit na het weekend te proberen, als het iets rustiger is geworden.



Normaal gesproken is mijn wachtwoord een half jaar geldig en ik heb deze recentelijk nog gewijzigd. Waarom dien ik hem nu te wijzigen?

Het gaat hier om onderhoud aan de concernsystemen en hierbij dienen alle wachtwoorden gewijzigd te worden.



Voor wanneer moet ik mijn wachtwoord wijzigen?

Het tijdsbestek waarbinnen dit dient te gebeuren is een week, gerekend vanaf vandaag. Na de expiratiedatum van uw wachtwoord (3 juni 23:59 uur) kunt u met uw oude wachtwoord nog twee maal inloggen. Ik adviseer u om uw wachtwoord na het weekend te wijzigen.



Ik heb na ontvangst van deze mails mijn wachtwoord aangepast (26 mei na 18:00 uur). Moet ik mijn wachtwoord opnieuw wijzigen?

Indien u uw wachtwoord reeds aangepast heeft naar aanleiding van de vorige mailberichten hoeft u niet nogmaals uw wachtwoord aan te passen.



Nogmaals excuses voor het ongemak,
“Je moet vergeten, alles kun je vergeten, want alles verdwijnt al.
Vergeet de tijd van misverstanden, en de tijd verspild aan het hoe en waarom.
Vergeet de uren waarin wij vermoordden, door het zoeken waarom, het hart van ons geluk.”
  zaterdag 28 mei 2011 @ 09:04:24 #27
124676 RobertoCarlos
Zit je nou naar me te loeruh?
pi_97412568
Nou, je gaat het niet geloven, maar ik heb inmiddels mijn wachtwoord kunnen aanpassen :P
Ik zat nog te proberen hoe ik het meest super beveiligste password kon maken, met de meeste groene vakjes, maar volgens mij kan dat helemaal niet....
!!! Go 49-ers !!!
  zaterdag 28 mei 2011 @ 10:41:39 #28
298335 AllesWatWas
Ga Niet Weg Van Me
pi_97413523
Jawel, ik heb weleens met allemaal groene vakjes :D Gewoon hoofdletters met kleine letters met cijfers laten afwisselen, en opnieuw, en vice versa, etc. :')
“Je moet vergeten, alles kun je vergeten, want alles verdwijnt al.
Vergeet de tijd van misverstanden, en de tijd verspild aan het hoe en waarom.
Vergeet de uren waarin wij vermoordden, door het zoeken waarom, het hart van ons geluk.”
  zaterdag 28 mei 2011 @ 11:50:16 #29
124676 RobertoCarlos
Zit je nou naar me te loeruh?
pi_97414907
Ok, deze game win jij dan ;) ;(
!!! Go 49-ers !!!
pi_97422781
Haha, ik gebruik altijd eenzelfde wachtwoord, maar dan met een kleine verandering. Dat is de enige manier waarop ik m kan onthouden... Ik heb de mijne inmiddels ook kunnen veranderen!
pi_97662371
Had ff een vraagje: ik begin in september met IBO in Leiden. Nu had ik dus al een nieuwsbrief/uitnodiging gekregen voor de algemene El Cid van de Uni Leiden van 15-19 aug. Nu heb ik dus deze week ook een uitnodiging van de politicologen vereniging SPIL voor een eerstejaars weekend van 11-13 augustus. Nou zit ik me een beetje af te vragen of het nou heel veel zin heeft om alletwee te doen. Mijn voorkeur zou nu uit gaan naar het SPIL weekend omdat het naar mijn idee wat kleinschaliger is en meer met mensen van je eigen studiegebied. Heeft een van jullie hier ervaring mee en/of advies?
Blood Sugar Sex Magik
  vrijdag 3 juni 2011 @ 18:22:31 #32
298335 AllesWatWas
Ga Niet Weg Van Me
pi_97664984
Bij de ELCID-week zit je met mensen van je studie en nog een andere studie :) Ik zou je zeker willen aanraden om de ELCID te doen: je leert de stad (nog beter?) kennen, leuke mensen, etc. Zeker de moeite waard in Ieder geval. En ja, druk zal het inderdaad zijn, maar wel gezellig druk ;-)
“Je moet vergeten, alles kun je vergeten, want alles verdwijnt al.
Vergeet de tijd van misverstanden, en de tijd verspild aan het hoe en waarom.
Vergeet de uren waarin wij vermoordden, door het zoeken waarom, het hart van ons geluk.”
  vrijdag 3 juni 2011 @ 18:25:37 #33
298335 AllesWatWas
Ga Niet Weg Van Me
pi_97665084
En, niet te vergeten: VEEL meiden :D
“Je moet vergeten, alles kun je vergeten, want alles verdwijnt al.
Vergeet de tijd van misverstanden, en de tijd verspild aan het hoe en waarom.
Vergeet de uren waarin wij vermoordden, door het zoeken waarom, het hart van ons geluk.”
pi_97668002
Ik zou vooral de EL CID doen idd. Je zit met een groepje van ongeveer 15 man. De helft doet dezelfde studie als jij, en de andere helft een andere studie. Het is wel massaal, maar wel heel erg leuk! En van dat massale merk je zelf eigenlijk vrij weinig, omdat je dus met je eigen groepje bent.

SPIL weekend kun je er ook bij doen natuurlijk. Is wel even heel erg druk, maar dan ken je nog wat meer mensen van je eigen opleiding. Mijn ervaring (andere studie) is dat veel mensen wel de EL CID lopen, maar niet het EJW van de studievereniging.
pi_97669451
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juni 2011 19:46 schreef fh101 het volgende:
Ik zou vooral de EL CID doen idd. Je zit met een groepje van ongeveer 15 man. De helft doet dezelfde studie als jij, en de andere helft een andere studie. Het is wel massaal, maar wel heel erg leuk! En van dat massale merk je zelf eigenlijk vrij weinig, omdat je dus met je eigen groepje bent.

SPIL weekend kun je er ook bij doen natuurlijk. Is wel even heel erg druk, maar dan ken je nog wat meer mensen van je eigen opleiding. Mijn ervaring (andere studie) is dat veel mensen wel de EL CID lopen, maar niet het EJW van de studievereniging.
Ok dankje. Zal er nog even over nadenken.
Blood Sugar Sex Magik
pi_97669608
Mogelijk om mij neer te zetten in de OP?

Begin dit jaar met Rechten (IBL) in Leiden :)
  vrijdag 3 juni 2011 @ 22:10:13 #37
124676 RobertoCarlos
Zit je nou naar me te loeruh?
pi_97675568
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juni 2011 20:24 schreef Ricard0j het volgende:
Mogelijk om mij neer te zetten in de OP?

Begin dit jaar met Rechten (IBL) in Leiden :)
Staat genoteerd. Ik kan nu nl. de OP niet wijzigen. Ik wacht effe tot er een paar bijkomen en dan vraag ik het een mod.
Enne... heb je het Rechten-draadje al gevonden? ;)
!!! Go 49-ers !!!
pi_97683825
Oke, eind augustus (tm december) ga ik naar het buitenland, en dan wil ik mn kamer onderverhuren. Punt is dat ik particulier huur, en het dus niet mogelijk is voor de onderhuurder om zich in te schrijven en dus uitwonende stufi te krijgen... Denken jullie dat het mogelijk is om makkelijk en snel iemand voor mn kamer te vinden?

Kamer is in het centrum, vlakbij de Pieterskerk. huur is 300 euro, kamer is vrij klein, maar keuken delen met 1 huisgenoot en douche met 2.
  zaterdag 4 juni 2011 @ 08:52:38 #39
298335 AllesWatWas
Ga Niet Weg Van Me
pi_97688827
Pfoe, ‘reguliere’ studenten zijn toch echt gebaat bij de mogelijkheid om zich in te schrijven vanwege die stufi, wat je zegt. Dus kans is groot dat het alleen lukt met een raar of werkend persoon ofzo (om het even lekker te generaliseren).

Kan je je anders niet tijdelijk weer bij je ouders inschrijven, zodat de onderhuurder zich tijdelijk op jou adres kan/mag vestigen qua inschrijving? (Uiteraard wel in overleg met huisbaas, lijkt me.)
“Je moet vergeten, alles kun je vergeten, want alles verdwijnt al.
Vergeet de tijd van misverstanden, en de tijd verspild aan het hoe en waarom.
Vergeet de uren waarin wij vermoordden, door het zoeken waarom, het hart van ons geluk.”
  zaterdag 4 juni 2011 @ 11:16:57 #40
124676 RobertoCarlos
Zit je nou naar me te loeruh?
pi_97690682
Misschien anders een buitenlandse student..
!!! Go 49-ers !!!
pi_97697521
quote:
99s.gif Op zaterdag 4 juni 2011 08:52 schreef AllesWatWas het volgende:
Pfoe, ‘reguliere’ studenten zijn toch echt gebaat bij de mogelijkheid om zich in te schrijven vanwege die stufi, wat je zegt. Dus kans is groot dat het alleen lukt met een raar of werkend persoon ofzo (om het even lekker te generaliseren).

Kan je je anders niet tijdelijk weer bij je ouders inschrijven, zodat de onderhuurder zich tijdelijk op jou adres kan/mag vestigen qua inschrijving? (Uiteraard wel in overleg met huisbaas, lijkt me.)
Dat tweede is idd wel iets om over na te denken, daar had ik zelf nog niet aan gedacht. Was net al een reply aan het typen dat ik dan zelf geen uitwonende stufi krijg, maar bedacht me daarna dat ik dan in het buitenland zit, dus dat sowieso moet krijgen.. Ga ik zeker meenemen, bedankt!

quote:
2s.gif Op zaterdag 4 juni 2011 11:16 schreef RobertoCarlos het volgende:
Misschien anders een buitenlandse student..
Had ik ook al aan gedacht, moet ik alleen nog even overleggen met mn huisgenoten en die zie ik pas weer over een paar dagen. We zijn niet het meest sociale huis, dus mss ook niet zo leuk voor een buitenlandse student. Aan de andere kant, mss vind eentje dat juist wel fijn.

Ik zat zelf te denken dat het natuurlijk wel hoogseizoen is qua kamerzoekers. En er is vast wel iemand te vinden met een rijke papa en/of mama die graag alles voor zoon/dochter lief betalen ;)
  donderdag 9 juni 2011 @ 08:37:03 #42
124676 RobertoCarlos
Zit je nou naar me te loeruh?
pi_97925792
Het wachtwoordgedoe haalt zelfs de Mare van deze week...

quote:
Dringend verzoek: nieuw wachtwoord
‘Beveiligingsrisico’ leidt tot grote verwarring

Een plotselinge oproep om binnen enkele uren van wachtwoord te veranderen heeft tot ongemak geleid bij studenten en medewerkers.

DOOR VINCENT BONGERS Medewerkers en studenten die op donderdagavond 26 mei hun universiteitsmail opende, kregen een bericht te zien van het ICT Shared Service Centre (ISSC) met een wel heel dringend verzoek om het wachtwoord van hun ULCN-account te veranderen.

Veel tijd kregen ze niet om te handelen. Voor twaalf uur ’s nachts moest er een nieuw wachtwoord zijn, anders kon er niet meer worden ingelogd. Prompt probeerde een groot deel van universitaire gemeenschap haar wachtwoord aan te passen. Dat kon het systeem niet aan, en veel pogingen strandde dan ook. De helpdesk van het ISSC werd de volgende dag plat gebeld met verontruste accounthouders.

Het ISSC wil zelf niet zeggen wat er aan de hand is er verwijst door naar universiteitsvoorlichter Renée Merkx. Ook zij kan niet zeggen wat er precies is gebeurd. Zij spreekt van ‘een samenloop van omstandigheden’ en ‘een beveiligingsrisico’.

‘Ik mag niet zeggen wat er aan de hand was, maar het vereiste direct actie van het ISSC.’ Terwijl dat normaal gefaseerd gebeurd kreeg nu iedereen tegelijkertijd een waarschuwingsmail met een verzoek tot wijziging. ‘Dat zorgde voor veel drukte en het wachtwoord veranderen lukte niet meer’, aldus Merkx.

Maar door de korte wijzigingstermijn en de vormgeving van de mails dachten veel studenten en medewerkers dat ze met een phishing-actie te maken hadden, waarbij internetcriminelen persoonlijke informatie proberen te ontfutselen. ‘Toen bleek dat het die donderdagavond niet goed ging, is besloten om de termijn te verlengen’, zegt Merkx. ‘Daar heeft iedereen ook wel mailtjes over gekregen. Maar het hele traject verdient niet de schoonheidsprijs.’

Het wachtwoord veranderen kon nu tot uiterlijk 3 juni middernacht. 80 Procent van de accounthouders heeft inmiddels het wachtwoord veranderd. Merkx: ‘Veel alumni kijken niet vaak in hun mail en weten dus ook nog van niets. Zij krijgen een brief met een nieuw wachtwoord toegestuurd.’

Diegene die de 3 juni termijn hebben laten verstrijken, zijn niet meteen onthand. ‘Je kunt nog twee keer inloggen met het oude wachtwoord’, zegt Merkx. ‘Studenten en medewerkers die een nieuw wachtwoord willen aanvragen, moeten even bellen met de helpdesk van ISSC. Als je je mobiele nummer hebt opgegeven dan krijg je een sms met het wachtwoord. Anders krijg je een brief met een wachtwoord.’
!!! Go 49-ers !!!
  donderdag 9 juni 2011 @ 17:57:45 #43
298335 AllesWatWas
Ga Niet Weg Van Me
pi_97946011
‘samenloop van omstandigheden’ en ‘beveiligingsrisico’, en niemand die precies wil, mag of kan zeggen wat er gebeurd is. Lijkt me toch dat er ergens een (fiks) lek in het systeem is gedicht dan :P
“Je moet vergeten, alles kun je vergeten, want alles verdwijnt al.
Vergeet de tijd van misverstanden, en de tijd verspild aan het hoe en waarom.
Vergeet de uren waarin wij vermoordden, door het zoeken waarom, het hart van ons geluk.”
pi_98083468
Weet iemand of je ergens op Usis je gemiddelde van al je cijfers kunt vinden?

Ik kan het zelf wel uitrekenen natuurlijk, maar alle cijfers staan door elkaar en dubbel en... verward dus.
  zondag 12 juni 2011 @ 22:16:49 #45
298335 AllesWatWas
Ga Niet Weg Van Me
pi_98086364
Volgens mij kan dat niet. Maar als je naar Course History gaat, dan zie je op één pagina al je cijfers staan. Kopiëren en plakken naar een Excel-achtig programma en je bent binnen één klik klaar vanaf daar.
“Je moet vergeten, alles kun je vergeten, want alles verdwijnt al.
Vergeet de tijd van misverstanden, en de tijd verspild aan het hoe en waarom.
Vergeet de uren waarin wij vermoordden, door het zoeken waarom, het hart van ons geluk.”
pi_98088095
Hmm, die kende ik zelf nog niet! Bedankt.

Helaas staan daar ook al mn cijfers dubbel en er staan cijfers die er niet horen te staan omdat het deelvakken zijn.

Maar ik kan wel kijken naar waar ik studiepunten voor heb gehaald, dus dat maakt het toch een stuk makkelijker! :)

Edit: nee, gaat m niet worden. Overzicht is niet duidelijk genoeg en ik ben niet handig genoeg om dat uit te rekenen. Ik vraag wel een officiele cijferlijst aan (heb ik toch nodig) en dan reken ik het daar wel mee uit.

[ Bericht 22% gewijzigd door fh101 op 12-06-2011 22:47:25 ]
  maandag 13 juni 2011 @ 01:39:06 #47
124676 RobertoCarlos
Zit je nou naar me te loeruh?
pi_98098891
quote:
0s.gif Op zondag 12 juni 2011 21:39 schreef fh101 het volgende:
Weet iemand of je ergens op Usis je gemiddelde van al je cijfers kunt vinden?

Ik kan het zelf wel uitrekenen natuurlijk, maar alle cijfers staan door elkaar en dubbel en... verward dus.
Dat kan wel: Inschrijven-> Mijn cijfers tonen-> Bachelor kiezen-> onderaan staat je gemiddelde.
!!! Go 49-ers !!!
  maandag 13 juni 2011 @ 07:08:26 #48
298335 AllesWatWas
Ga Niet Weg Van Me
pi_98101960
quote:
2s.gif Op maandag 13 juni 2011 01:39 schreef RobertoCarlos het volgende:

[..]

Dat kan wel: Inschrijven-> Mijn cijfers tonen-> Bachelor kiezen-> onderaan staat je gemiddelde.
Nice! In het Engels is het voor mij: View my grades > Change term/program en vervolgens in de lijst staat i.p.v. mijn master een optie met ‘Berekend gemiddelde’ (dat staat er dan weer in het Nederlands...)

(Het is trouwens een gewogen gemiddelde dus de studiepunten die je ervoor haalde zijn relevant.)
“Je moet vergeten, alles kun je vergeten, want alles verdwijnt al.
Vergeet de tijd van misverstanden, en de tijd verspild aan het hoe en waarom.
Vergeet de uren waarin wij vermoordden, door het zoeken waarom, het hart van ons geluk.”
  maandag 13 juni 2011 @ 08:09:15 #49
124676 RobertoCarlos
Zit je nou naar me te loeruh?
pi_98102113
quote:
99s.gif Op maandag 13 juni 2011 07:08 schreef AllesWatWas het volgende:

[..]

Nice! In het Engels is het voor mij:
Waarom zou je het in het Engels willen lezen? Op het scherm waar je je password intypt staat ook een optie om het in het Nederlands te zien
!!! Go 49-ers !!!
pi_98129455
quote:
2s.gif Op maandag 13 juni 2011 01:39 schreef RobertoCarlos het volgende:

[..]

Dat kan wel: Inschrijven-> Mijn cijfers tonen-> Bachelor kiezen-> onderaan staat je gemiddelde.
You rock! :)
  maandag 13 juni 2011 @ 20:58:16 #51
298335 AllesWatWas
Ga Niet Weg Van Me
pi_98130172
quote:
2s.gif Op maandag 13 juni 2011 08:09 schreef RobertoCarlos het volgende:

[..]

Waarom zou je het in het Engels willen lezen? Op het scherm waar je je password intypt staat ook een optie om het in het Nederlands te zien
Maar dat is vaker klikken (8>
“Je moet vergeten, alles kun je vergeten, want alles verdwijnt al.
Vergeet de tijd van misverstanden, en de tijd verspild aan het hoe en waarom.
Vergeet de uren waarin wij vermoordden, door het zoeken waarom, het hart van ons geluk.”
pi_98135310
quote:
99s.gif Op maandag 13 juni 2011 20:58 schreef AllesWatWas het volgende:

[..]

Maar dat is vaker klikken (8>
Klikken moet je met Usis toch wel, dan maakt die ene ook niet meer uit :P
pi_98312286
Hey allemaal,
Mijn broertje heeft net zijn VWO afgemaakt en wil volgend jaar waarschijnlijk rechten in Leiden gaan studeren. Nu vroeg ik me af of dit uitdagend genoeg is, aangezien ik zelf rechten er min of meer 'bij' studeer. Ik studeer echter aan de erasmus universiteit, waarvan ik weet dat de rechtenopleiding minder goed staat aangeschreven dan die in Leiden. Hebben jullie in Leiden veel verplichte aanwezigheid? Hoeveel uur besteden jullie ongeveer per week aan de rechtenstudie? En ten slotte, hebben jullie ook de indruk dat de rechtenstudie in Leiden beter is dan die in andere steden? Ik ben erg benieuwd!
  zaterdag 18 juni 2011 @ 08:23:27 #54
124676 RobertoCarlos
Zit je nou naar me te loeruh?
pi_98325377
Ik kan alleen enigszins het verschil tussen Leiden en de Eur aangeven. Ik vind de Eur rommeliger georganiseerd, wat sfeerlozer en toch kwalitatief wat minder. Naar mijn idee is de benadering van de Eur van het onderwijs wat sociologischer/'softer' dan bij de UL waar de benadering wat 'economischer' en wat strakker is. Dat is wel echt een gevoel dat ik niet kan aantonen of zo....

Over de verplichte aanwezigheid: je best strak begeleid, zie ook hier: http://law.leidenuniv.nl/(...)elkomstbrochure.html
!!! Go 49-ers !!!
pi_98335887
quote:
2s.gif Op zaterdag 18 juni 2011 08:23 schreef RobertoCarlos het volgende:
Ik kan alleen enigszins het verschil tussen Leiden en de Eur aangeven. Ik vind de Eur rommeliger georganiseerd, wat sfeerlozer en toch kwalitatief wat minder. Naar mijn idee is de benadering van de Eur van het onderwijs wat sociologischer/'softer' dan bij de UL waar de benadering wat 'economischer' en wat strakker is. Dat is wel echt een gevoel dat ik niet kan aantonen of zo....

Over de verplichte aanwezigheid: je best strak begeleid, zie ook hier: http://law.leidenuniv.nl/(...)elkomstbrochure.html
Thx voor je uitleg. Ik heb juist vaak gehoord dat de EUR relatief wat economischer (en minder links) is. Verder bevestigt wat je zegt wel mijn vermoeden dat Leiden beter is voor de rechtenstudie, vooral qua kwaliteit, inzet en sfeer. Dan rest nog de vraag of rechten in Leiden voldoet als enige studiebezigheid, zien rechtenstudenten de studie echt als hoofdactiviteit of zijn ze zich vooral daarnaast aan het ontplooien op studentenverenigingen, besturen, sportverenigingen et cetera?
  zaterdag 18 juni 2011 @ 18:07:22 #56
124676 RobertoCarlos
Zit je nou naar me te loeruh?
pi_98340603
Dat verschilt toch vooral per persoon. Er zitten mensen bij die hebben het moeilijk en moet vol aan de bak moeten, maar dat zijn toch vooral die studenten die tussen hbo en universiteit inzitten. Naar mijn idee kan een gemiddelde student rechten goed doen. Als ik zou moeten vergelijken tussen politicologie en rechten vind ik rechten makkelijker, want onzelfstandiger qua onderwijs, praktischer (minder abstract) qua stof (dus vrij weinig theorieën en filosofie) en meer praktijkgericht. Maar sommigen hebben juist daar weer meer moeite met praktisch werk, zoals met vaardigheden waar naar mijn idee de nadruk meer op ligt bij rechten.

En o ja, aan de UL heeft rechten verschillende economische specialisaties in de Bachelor,. check maar ff de studiegids :)
!!! Go 49-ers !!!
  maandag 20 juni 2011 @ 07:43:44 #57
124676 RobertoCarlos
Zit je nou naar me te loeruh?
pi_98400680
He, he, eindelijk mag ik me herinschrijven.. :O . Ik dacht al wat duurt het lang
!!! Go 49-ers !!!
pi_98401349
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juni 2011 22:11 schreef Finitio het volgende:
Hey allemaal,
Mijn broertje heeft net zijn VWO afgemaakt en wil volgend jaar waarschijnlijk rechten in Leiden gaan studeren. Nu vroeg ik me af of dit uitdagend genoeg is, aangezien ik zelf rechten er min of meer 'bij' studeer. Ik studeer echter aan de erasmus universiteit, waarvan ik weet dat de rechtenopleiding minder goed staat aangeschreven dan die in Leiden. Hebben jullie in Leiden veel verplichte aanwezigheid? Hoeveel uur besteden jullie ongeveer per week aan de rechtenstudie? En ten slotte, hebben jullie ook de indruk dat de rechtenstudie in Leiden beter is dan die in andere steden? Ik ben erg benieuwd!
Ken 3 mensen die rechten ook als tweede studie hebben (in leiden) en het gaat ze allemaal prima af. Het niveauverschil tussen Nederlandse universiteiten is vaak niet zo groot.
pi_98414750
quote:
2s.gif Op zaterdag 18 juni 2011 18:07 schreef RobertoCarlos het volgende:
Dat verschilt toch vooral per persoon. Er zitten mensen bij die hebben het moeilijk en moet vol aan de bak moeten, maar dat zijn toch vooral die studenten die tussen hbo en universiteit inzitten. Naar mijn idee kan een gemiddelde student rechten goed doen. Als ik zou moeten vergelijken tussen politicologie en rechten vind ik rechten makkelijker, want onzelfstandiger qua onderwijs, praktischer (minder abstract) qua stof (dus vrij weinig theorieën en filosofie) en meer praktijkgericht. Maar sommigen hebben juist daar weer meer moeite met praktisch werk, zoals met vaardigheden waar naar mijn idee de nadruk meer op ligt bij rechten.

En o ja, aan de UL heeft rechten verschillende economische specialisaties in de Bachelor,. check maar ff de studiegids :)
Wederom bedankt. Na wat initiële twijfel ben ik er inmiddels van overtuigd dat de opleiding goed genoeg is voor mijn broertje. Aangenaam verrast was ik ook toen ik vanochtend in het NRC las dat de rechtenopleiding in Leiden hofleverancier van de VVD is. :)
pi_98414950
quote:
0s.gif Op maandag 20 juni 2011 08:54 schreef JohnSpek het volgende:

[..]
Het niveauverschil tussen Nederlandse universiteiten is vaak niet zo groot.
Daar ben ik het zeker niet mee eens. Je hebt bijvoorbeeld geen idee in hoe weinig tijd ik mijn studies kan doen, dat zou op veel andere universiteiten nooit kunnen.
Mijn huisgenoot is afgelopen jaar overgestapt van rechten aan de EUR naar utrecht law college, sindsdien is hij veel meer met zijn studie bezig.
pi_98417040
quote:
0s.gif Op maandag 20 juni 2011 15:47 schreef Finitio het volgende:

[..]

Daar ben ik het zeker niet mee eens. Je hebt bijvoorbeeld geen idee in hoe weinig tijd ik mijn studies kan doen, dat zou op veel andere universiteiten nooit kunnen.
Mijn huisgenoot is afgelopen jaar overgestapt van rechten aan de EUR naar utrecht law college, sindsdien is hij veel meer met zijn studie bezig.
Naja, mijn klasgenoten zijn ongeveer 15 uur per week bezig met een rechten studie aan de Universiteit Leiden. Het is prima te doen als tweede studie of iets dergelijks.

Aan welke universiteit studeer jij?
pi_98692339
quote:
0s.gif Op maandag 20 juni 2011 16:32 schreef JohnSpek het volgende:

[..]

Naja, mijn klasgenoten zijn ongeveer 15 uur per week bezig met een rechten studie aan de Universiteit Leiden. Het is prima te doen als tweede studie of iets dergelijks.

Aan welke universiteit studeer jij?
Ik studeer aan de Erasmus Universiteit :)
pi_98696309
:( Morgen tentamen, maar kan WEER niet op Usis om mn rooster uit te printen... Oke, het was van te voren aangegeven, maar toch :')
pi_98708463
quote:
0s.gif Op zondag 26 juni 2011 22:14 schreef fh101 het volgende:
:( Morgen tentamen, maar kan WEER niet op Usis om mn rooster uit te printen... Oke, het was van te voren aangegeven, maar toch :')
vanaf 12 uur vandaag kan je er weer op (ik moet ook cijfers nakijken :( )
pi_98718107
quote:
6s.gif Op maandag 27 juni 2011 08:37 schreef kirsten. het volgende:

[..]

vanaf 12 uur vandaag kan je er weer op (ik moet ook cijfers nakijken :( )
Tja, tentamen was helaas om 9 uur en kennelijk was ik niet ingeschreven... Dus ik in de stress, kom ik thuis en kan ik weer op Usis, heb ik me dus gewoon WEL ingeschreven. Stelletje mafferds
  maandag 27 juni 2011 @ 18:48:11 #66
124676 RobertoCarlos
Zit je nou naar me te loeruh?
pi_98729865
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2011 14:06 schreef fh101 het volgende:

[..]

Tja, tentamen was helaas om 9 uur en kennelijk was ik niet ingeschreven... Dus ik in de stress, kom ik thuis en kan ik weer op Usis, heb ik me dus gewoon WEL ingeschreven. Stelletje mafferds
Wie zei dat dan?
!!! Go 49-ers !!!
pi_98730599
quote:
2s.gif Op maandag 27 juni 2011 18:48 schreef RobertoCarlos het volgende:

[..]

Wie zei dat dan?
Tijdens het tentamen lopen ze toch altijd rond met van die lijsten? Dan kijken ze naar je collegekaart en of je op die lijst staat, want dan heb je je ingeschreven voor het tentamen. Mijn naam stond dus niet op die lijst.. Dus ik daarna naar de onderwijsdienst, daar stond ik ook niet op de lijst en zei die vrouw daar dat ik zelf op Usis moest kijken of het tentamen wel op mn weekrooster stond.

Later heeft die zelfde vrouw me wel nog gebeld om te vertellen dat ze dus op de verkeerde lijst had gekeken en ik er wel gewoon op stond. Op dat moment kon ik ook weer op Usis om dat zelf te controleren, dus eind goed al goed. :) Maar wat een stress (het enige tentamen waar ik van te voren een goed gevoel over had, en dan telt het misschien niet...)
pi_99004456
quote:
2s.gif Op vrijdag 3 juni 2011 22:10 schreef RobertoCarlos het volgende:

[..]

Staat genoteerd. Ik kan nu nl. de OP niet wijzigen. Ik wacht effe tot er een paar bijkomen en dan vraag ik het een mod.
Enne... heb je het Rechten-draadje al gevonden? ;)
Rechten-draadje? Die mis ik even :D
  maandag 4 juli 2011 @ 00:08:17 #69
124676 RobertoCarlos
Zit je nou naar me te loeruh?
pi_99006155
quote:
0s.gif Op zondag 3 juli 2011 23:25 schreef Ricard0j het volgende:

[..]

Rechten-draadje? Die mis ik even :D
You're welcome :)
[SC] WO Rechten #53 waar er geen inspiratie is voor een TT
!!! Go 49-ers !!!
pi_99006332
quote:
2s.gif Op maandag 4 juli 2011 00:08 schreef RobertoCarlos het volgende:

[..]

You're welcome :)
[SC] WO Rechten #53 waar er geen inspiratie is voor een TT
Oh zo ja. Moet alleen nog even laten veranderen. Afgelopen jaar op VU gezeten, alleen dat was het toch niet voor mij. Dit jaar dan naar Leiden toe.
pi_99513576
Beetje dood, dit topic... :D
Ik kom in elk geval in september geneeskunde studeren aan de Universiteit Leiden, dus ik was wel even benieuwd naar dit topic.
Had wel meer reacties verwacht, eigenlijk... Niemand anders die straks eerstejaars geneeskunde is? ;(
pi_99514256
happygirl, er loopt een apart GNK topic op FOK. Weet zo snel even de link niet maar het staat vast in SES.
pi_99517518
Oh ja, die volg ik ook, maar ik hoopte hier meer Fok!kers tegen te komen die aan dezelfde instelling gaan studeren als ik... Tevergeefs, helaas ;( :D
  vrijdag 15 juli 2011 @ 22:45:26 #74
124676 RobertoCarlos
Zit je nou naar me te loeruh?
pi_99522366
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 juli 2011 21:16 schreef HappyGirl91 het volgende:
Oh ja, die volg ik ook, maar ik hoopte hier meer Fok!kers tegen te komen die aan dezelfde instelling gaan studeren als ik... Tevergeefs, helaas ;( :D
Jammer idd, meestal gaat men toch naar zijn/haar eigen studie-topic toe. Aan mij ligt het niet.... :{
!!! Go 49-ers !!!
pi_99532950
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 juli 2011 21:16 schreef HappyGirl91 het volgende:
Oh ja, die volg ik ook, maar ik hoopte hier meer Fok!kers tegen te komen die aan dezelfde instelling gaan studeren als ik... Tevergeefs, helaas ;( :D
ik zit zelf al 2 jaar in het LUMC, doe BW. Misschien komen we elkaar wel tegen :P
pi_99540156
Ik loop langs het LUMC, telt dat ook? :P
  zaterdag 23 juli 2011 @ 09:13:49 #77
124676 RobertoCarlos
Zit je nou naar me te loeruh?
pi_99829596
quote:
Universiteiten van Leiden, Delft en Rotterdam fuseren

De universiteiten van Leiden, Delft en Rotterdam gaan fuseren. Dat melden universitaire bronnen aan NRC Handelsblad. De voorzitters van de colleges van bestuur wilden de fusie in september bekendmaken bij de opening van het academisch jaar.

Door de bundeling ontstaat veruit de grootste academische instelling van Nederland, met 55.000 studenten. De fusie-universiteit, die de naam Universiteit Leiden zou gaan dragen, houdt volgens de bronnen campussen en instituten in Leiden, Delft, Rotterdam en Den Haag, en 11.500 werknemers, exclusief het personeel van de medische centra in Rotterdam en Leiden.

De gefuseerde organisatie zal qua prestaties en aanzien tot de wereldtop behoren. Nu al scoren de drie universiteiten individueel in internationale reputatie- en prestatieranglijsten hoog. Samen zullen ze doordringen tot de top van universiteiten wereldwijd, is de verwachting van de universiteiten.
Binnen zes jaar onder één bestuurlijke leiding

Volgens de plannen moeten Universiteit Leiden, TU Delft en Erasmus Universiteit Rotterdam binnen zes tot acht jaar zijn samengebracht onder één bestuurlijke leiding. Hoe dit praktisch en juridisch wordt vormgegeven is onduidelijk. De betrokken universiteiten weigeren commentaar.

Sijbolt Noorda, voorzitter van de universiteitenvereniging VSNU, bevestigt de plannen, al wil hij het liever geen fusie noemen.

“Dat klinkt mij te veel naar bedrijfsovernames. Dit is het institutionaliseren van een samenwerking. Dat drie bestaande universiteiten op deze manier hun krachten bundelen is uniek in de wereld” – Sijbolt Noorda

‘Er wordt een reus geboren’

De fusie betekent een flinke herschikking van het universitaire bestel. Volgens de Tilburgse hoogleraar Roel in ’t Veld wordt “een reus geboren”. In ’t Veld:

“Op langere termijn zie ik een voordeel in het creëren van een krachtig Hollands bolkwerk in Europa dat sterk genoeg is om de concurrentie met de andere Europese universiteiten aan te kunnen.” – Roel in ‘t Veld

‘Berichtgeving komt te vroeg’

Volgens voorzitter Dirk Jan van den Berg van het college van bestuur van de TU Delft komt de berichtgeving te vroeg:

“We willen graag zelf het moment kiezen. En dan is de opening van het academisch jaar inderdaad zo’n moment. We moeten nog goed afstemmen wat we precies gaan zeggen, want je kunt het vlug verpesten. Het is een gevoelig onderwerp waarbij de academische gemeenschappen goed betrokken moeten worden. Daar zijn we mee bezig.” – Dirk Jan van den Berg

Over de nieuwe naam Universiteit Leiden zegt hij: “Dat zou kunnen.”

Al bij de opening van het academisch jaar in 2010 zei de Rotterdamse bestuursvoorzitter Pauline van der Meer Mohr een fusie niet uit te sluiten. Woordvoerders van Rotterdam en Leiden bevestigen dat gesproken wordt over een nauwere samenwerking, maar willen geen details geven. “Daar volgt later meer informatie over.”
http://www.nrc.nl/nieuws/(...)n-rotterdam-fuseren/
!!! Go 49-ers !!!
pi_100811204
Collegekaart vandaag ontvangen. Het is een sticker dat ik moet vouwen om daar zo een "kaart" van te maken. In de brief wordt me ook aangeraden om het samen met mijn LU-card te bewaren in het bijgeleverde plastic hoesje. Ik heb geen hoesje gekregen.
Konden ze van die LU-card en collegekaart geen enkele pas maken? :')

Wanneer kan ik trouwens verwachten te weten te krijgen wanneer ik begin en waar ik dan moet zijn?
pi_100811456
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 augustus 2011 16:31 schreef spokenvanger het volgende:
Collegekaart vandaag ontvangen. Het is een sticker dat ik moet vouwen om daar zo een "kaart" van te maken. In de brief wordt me ook aangeraden om het samen met mijn LU-card te bewaren in het bijgeleverde plastic hoesje. Ik heb geen hoesje gekregen.
Konden ze van die LU-card en collegekaart geen enkele pas maken? :')

Wanneer kan ik trouwens verwachten te weten te krijgen wanneer ik begin en waar ik dan moet zijn?
Wat ga je studeren? Dan moet je op de site van je opleiding kijken bij roosters.
Oh, en vergeet vooral niet om je handtekening op dat kaartje te zetten VOORDAT je dat plastic eroverheen doet. Ik spreek uit ervaring :')
  dinsdag 16 augustus 2011 @ 18:53:22 #80
124676 RobertoCarlos
Zit je nou naar me te loeruh?
pi_100816769
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 augustus 2011 16:31 schreef spokenvanger het volgende:
Konden ze van die LU-card en collegekaart geen enkele pas maken? :')
Je bent zeker eerstejaars? We zijn allemaal nog aan het bijkomen van uSis, het nieuwe studentenadministratiesysteem dat heel veel geld gekost heeft maar het maar niet doet..... Nog zo'n 'ingewikkelde' verandering kan ik iig mentaal niet meer aan..... 8)7 ;)
!!! Go 49-ers !!!
  dinsdag 16 augustus 2011 @ 18:53:57 #81
124676 RobertoCarlos
Zit je nou naar me te loeruh?
pi_100816794
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 augustus 2011 16:39 schreef fh101 het volgende:

[..]
Oh, en vergeet vooral niet om je handtekening op dat kaartje te zetten VOORDAT je dat plastic eroverheen doet. Ik spreek uit ervaring :')
Heb ik eigenlijk nooit gedaan...... deden ze daar moeilijk over bij tentamens?
!!! Go 49-ers !!!
pi_100818204
quote:
2s.gif Op dinsdag 16 augustus 2011 18:53 schreef RobertoCarlos het volgende:

[..]

Heb ik eigenlijk nooit gedaan...... deden ze daar moeilijk over bij tentamens?
Neuh, maar ik heb mn handtekening daarna wel op dat plastic zelf proberen te kalken, helaas ging dat baggerslecht en is mn collegekaart sindsdien voor eeuwig geruineerd ;)

En idd, geen ingewikkelde technische vernieuwingen meer voor mij, nog zo eentje als Usis en ik word gillend gek :)
  dinsdag 16 augustus 2011 @ 19:33:19 #83
124676 RobertoCarlos
Zit je nou naar me te loeruh?
pi_100818359
Ik heb hem trouwens vandaag ook opgestuurd gekregen. Vanavond met een wijntje erbij de officiële opening van de enveloppe :s)
!!! Go 49-ers !!!
pi_100819328
Dan zijn ze druk bezig geweest, want ik heb m ook gehad vanochtend. Ik kan er alleen weinig mee het eerste semester, want ik ga op exchange! :)
  dinsdag 16 augustus 2011 @ 20:21:36 #85
124676 RobertoCarlos
Zit je nou naar me te loeruh?
pi_100820965
Net geopend en er zit gewoon een wit hoesje bij!!! *O* *O*
!!! Go 49-ers !!!
pi_100825421
quote:
2s.gif Op dinsdag 16 augustus 2011 20:21 schreef RobertoCarlos het volgende:
Net geopend en er zit gewoon een wit hoesje bij!!! *O* *O*
Ik ben jaloers! :(
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 augustus 2011 16:39 schreef fh101 het volgende:

[..]

Wat ga je studeren? Dan moet je op de site van je opleiding kijken bij roosters.
Oh, en vergeet vooral niet om je handtekening op dat kaartje te zetten VOORDAT je dat plastic eroverheen doet. Ik spreek uit ervaring :')
Ah, ik zie het al. 12 september beginnen colleges en de week daarvoor is een introductiedag.

En de collegekaarten zullen vast van een nieuw soort type zijn, want je kan er niet op schrijven. Als je het nog niet uitgepakt hebt, zou je misschien kunnen overwegen om de belangrijke kant gewoon achterop je LU-card te plakken. Dat had ik eerder moeten bedenken. :P
quote:
2s.gif Op dinsdag 16 augustus 2011 18:53 schreef RobertoCarlos het volgende:

[..]

Je bent zeker eerstejaars? We zijn allemaal nog aan het bijkomen van uSis, het nieuwe studentenadministratiesysteem dat heel veel geld gekost heeft maar het maar niet doet..... Nog zo'n 'ingewikkelde' verandering kan ik iig mentaal niet meer aan..... 8)7 ;)
Ah, bakken met geld investeren in technologie dat het uiteindelijk niet behoorlijk blijkt te doen. Erg Nederlands van ze. :P
pi_100830970
Ik heb altijd mijn collegekaart bij mij. LU-kaart ligt ergens nog in originele staat. :P
pi_100831435
Wat is die LU kaart eigenlijk? Volgens mij heb ik er wel eens van gehoord, maar ik heb idd alleen maar een collegekaart.
pi_100831821
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 augustus 2011 23:21 schreef fh101 het volgende:
Wat is die LU kaart eigenlijk? Volgens mij heb ik er wel eens van gehoord, maar ik heb idd alleen maar een collegekaart.
"De LU-Card is het universitaire legitimatiebewijs. Na activatie kunt u zich met deze LU-Card legitimeren voor toegang tot de gebouwen van Universiteit Leiden. De LU-Card is tevens de lenerspas voor alle fillialen van de Universitaire Bibliotheken Leiden.

Voor studenten is de LU-Card geen bewijs van inschrijving [...] De LU-Card vormt samen met dit bewijs van inschrijving de collegekaart. Wij adviseren studenten daarom de LU-Card en het bewijs van inschrijving bij elkaar te bewaren.

[...]

Kijk voor meer informatie op www.lu-card.leidenuniv.nl."

Uit de brief waarmee mijn kaart kwam.
pi_100841512
Wie krijgen die LU kaarten dan? Ik ben net verhuisd dus mijn collegekaart zal nog wel thuis aankomen, maar krijgt elke student die ofzo? wat is het nut daarvan t.o.v. mijn collegekaart? En identificatie? Ik heb me nog nooit hoeven identificeren behalve bij tentamens :D
pi_100850258
quote:
6s.gif Op woensdag 17 augustus 2011 08:23 schreef kirsten. het volgende:
Wie krijgen die LU kaarten dan? Ik ben net verhuisd dus mijn collegekaart zal nog wel thuis aankomen, maar krijgt elke student die ofzo? wat is het nut daarvan t.o.v. mijn collegekaart? En identificatie? Ik heb me nog nooit hoeven identificeren behalve bij tentamens :D
Het zal wel iets nieuws zijn. Het is verplicht voor nieuwe studenten volgens de website. Blijkbaar zijn er ook een paar gebouwen waarbij je zonder zo'n kaart niet binnen zal komen. Lees de FAQ anders even.
pi_100996631
Volgens mij is de LU kaart het legitimatiebewijs met foto en handtekening, die heb ik in mijn eerste jaar gehad en blijft je hele studie hetzelfde. En de collegekaart krijg je ieder jaar opnieuw, omdat die maar een jaar geldig is en daar staat op welke studie je volgt.
Don't let today's disappointments cast a shadow on tomorrow's dreams.
  zondag 21 augustus 2011 @ 12:29:50 #93
124676 RobertoCarlos
Zit je nou naar me te loeruh?
pi_100996880
quote:
0s.gif Op zondag 21 augustus 2011 12:20 schreef Kimbrleyy het volgende:
Volgens mij is de LU kaart het legitimatiebewijs met foto en handtekening, die heb ik in mijn eerste jaar gehad en blijft je hele studie hetzelfde. En de collegekaart krijg je ieder jaar opnieuw, omdat die maar een jaar geldig is en daar staat op welke studie je volgt.
Klopt, een soort paspoort dus :Y
!!! Go 49-ers !!!
pi_101006455
Ik heb mijn LU-card nu al een week of twee denk ik en het enige dat erop staat zijn mijn naam, studentnummer, geboortedatum en pasfoto - (misschien ben ik nog iets vergeten, maar) geen handtekening, hoor.

Die collegekaart moet ik nog krijgen, maar ik kreeg een heel dik pakket waarin een verklaring stond die ik moest ondertekenen en dan afgeven bij de Dictaten Centrale - 15 euro borg betalen en dan krijg ik ook mijn collegekaart als het goed is.

Maar als ik het goed begrijp wordt die LU-card dus praktisch nergens voor gebruikt? :P
pi_101010899
Ik heb mijn LU-kaart samen met mn collegekaart in dat witte mapje, en die moet ik meenemen naar alle tentamens. Dan controleren ze die, en volgens mij kijken ze dan ook naar je pasfoto of je het wel echt bent :)
Don't let today's disappointments cast a shadow on tomorrow's dreams.
pi_101184964
Ik wil ook in de OP! Geschiedenis!

Ik heb mijn LU-card nu ook al een tijdje, althans, de 2e versie, die niet defect was..

Verder heb ik helemaal niets!

Ik heb mijn boeken besteld, maar ik heb helemaal niets meer gehoord over hoe, wat, wanneer en waar..
Suikoden heerst
  donderdag 25 augustus 2011 @ 23:10:24 #97
124676 RobertoCarlos
Zit je nou naar me te loeruh?
pi_101194101
quote:
0s.gif Op zondag 21 augustus 2011 19:01 schreef Kimbrleyy het volgende:
Ik heb mijn LU-kaart samen met mn collegekaart in dat witte mapje, en die moet ik meenemen naar alle tentamens. Dan controleren ze die, en volgens mij kijken ze dan ook naar je pasfoto of je het wel echt bent :)
Dus dan hoef je je legitimatiebewijs niet meer mee te nemen naar het tentamen?
!!! Go 49-ers !!!
pi_101217738
quote:
2s.gif Op donderdag 25 augustus 2011 23:10 schreef RobertoCarlos het volgende:

[..]

Dus dan hoef je je legitimatiebewijs niet meer mee te nemen naar het tentamen?
Dat hoef ik nooit mee te nemen :?
  Redactie Games vrijdag 26 augustus 2011 @ 18:26:10 #99
181272 crew  Noppie2000
pi_101224926
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 augustus 2011 14:46 schreef fh101 het volgende:

[..]

Dat hoef ik nooit mee te nemen :?
Inderdaad, gewoon collegekaart en je bent klaar :)
  vrijdag 26 augustus 2011 @ 23:11:06 #100
124676 RobertoCarlos
Zit je nou naar me te loeruh?
pi_101237861
Ik niet hoor: collegekaart+legitimatie
!!! Go 49-ers !!!
pi_101239976
Bizar dat ze binnen 1 universiteit verschillende regels hebben..
pi_101378394
Dit jaar ga ik beginnen aan politicologie :). Direct wel het eerste probleem: te laat met inschrijven voor een aantal werkcolleges. Vorige maand een brief ontvangen dat je je in kan schrijven tot 2 september, is dat inmiddels veranderd :|W. Wat raden jullie aan te doen?

Verder zie ik dat je je kan inschrijven voor hoorcolleges, verder is mij daar nooit iets over vermeld. Schrijven jullie je daar voor in? Sorry, is nogal nieuw voor mij, zo'n inschrijfsysteem

[ Bericht 29% gewijzigd door Yakamoz op 30-08-2011 18:20:49 ]
pi_101382514
Zijn de werkgroepen al gesloten in usis? Ik zou even bellen/langsgaan bij de onderwijsbalie (ga er vanuit dat die er is, van psychologie in ieder geval wel en dat is dezelfde faculteit). Dan kunnen ze je daar nog inschrijven.
Voor de hoorcolleges schrijf ik me wel altijd in omdat ik dan overzichtelijk in m'n weekrooster kan zien wanneer ik les heb, maar is niet nodig.. want er is altijd nog wel plek en ze checken niet wie er aanwezig is (bij psychologie tenminste) :)
Hoop dat je er wat aan hebt!
Don't let today's disappointments cast a shadow on tomorrow's dreams.
pi_101383548
Dank je! Ik kreeg al een vermoeden dat de onderwijsbalie hierover zou gaan. Ga ik dat even doen :)
  dinsdag 30 augustus 2011 @ 20:32:41 #105
124676 RobertoCarlos
Zit je nou naar me te loeruh?
pi_101384392
Als ze zeggen dat het niet kan of zo, zou ik gewoon toch naar de hoorcolleges gaan. De eerstejaarscolleges zijn zo massaal dat geen hond dat ziet. In welke zaal is het hoorcollege?
!!! Go 49-ers !!!
pi_101384902
Weet iemand of de colleges van wijsbegeerte worden opgenomen? Ik ben een dubbelstudent en ik mis mogelijk colleges...
  dinsdag 30 augustus 2011 @ 21:02:57 #107
124676 RobertoCarlos
Zit je nou naar me te loeruh?
pi_101386024
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 augustus 2011 20:43 schreef Warren het volgende:
Weet iemand of de colleges van wijsbegeerte worden opgenomen? Ik ben een dubbelstudent en ik mis mogelijk colleges...
Waarom dan?
!!! Go 49-ers !!!
pi_101386669
Omdat colleges samenvallen. Bij sommige faculteiten worden colleges op video opgenomen...
  dinsdag 30 augustus 2011 @ 21:35:44 #109
298335 AllesWatWas
Ga Niet Weg Van Me
pi_101388030
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 augustus 2011 20:43 schreef Warren het volgende:
Weet iemand of de colleges van wijsbegeerte worden opgenomen? Ik ben een dubbelstudent en ik mis mogelijk colleges...
Je mag zelf gaan zoeken, schatje;
http://weblectures.leidenuniv.nl/
“Je moet vergeten, alles kun je vergeten, want alles verdwijnt al.
Vergeet de tijd van misverstanden, en de tijd verspild aan het hoe en waarom.
Vergeet de uren waarin wij vermoordden, door het zoeken waarom, het hart van ons geluk.”
pi_101388555
quote:
2s.gif Op dinsdag 30 augustus 2011 20:32 schreef RobertoCarlos het volgende:
Als ze zeggen dat het niet kan of zo, zou ik gewoon toch naar de hoorcolleges gaan. De eerstejaarscolleges zijn zo massaal dat geen hond dat ziet. In welke zaal is het hoorcollege?
Het hoorcollege is in gorl 4/5. Als ik zo kijk is dat behoorlijk massaal. Moet lukken.
pi_101388792
quote:
99s.gif Op dinsdag 30 augustus 2011 21:35 schreef AllesWatWas het volgende:

[..]

Je mag zelf gaan zoeken, schatje;
http://weblectures.leidenuniv.nl/
Goed geprobeerd, maar daar staan lang niet alle videocolleges. De meeste videocolleges zijn alleen op blackboard te vinden.
  dinsdag 30 augustus 2011 @ 23:04:58 #112
124676 RobertoCarlos
Zit je nou naar me te loeruh?
pi_101393271
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 augustus 2011 21:45 schreef Yakamoz het volgende:

[..]

Het hoorcollege is in gorl 4/5. Als ik zo kijk is dat behoorlijk massaal. Moet lukken.
Precies, zo'n megazaal gaan ze echt niet controleren
!!! Go 49-ers !!!
  dinsdag 30 augustus 2011 @ 23:05:48 #113
124676 RobertoCarlos
Zit je nou naar me te loeruh?
pi_101393328
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 augustus 2011 21:49 schreef Warren het volgende:

[..]

Goed geprobeerd, maar daar staan lang niet alle videocolleges. De meeste videocolleges zijn alleen op blackboard te vinden.
Waar ben je dan dubbelstudent in, schatje?
!!! Go 49-ers !!!
  Redactie Games woensdag 31 augustus 2011 @ 00:29:28 #114
181272 crew  Noppie2000
pi_101396928
In de FAQ van de LU-kaart staat dat ik moet controleren of mijn huisadres klopt in Uprefs. Nu zal dat wel kloppen aangezien ik het vorig jaar gewoon heb opgegeven en sindsdien niets is verandert, maar ik kan het helemaal niet vinden in Uprefs. Iemand enig idee waar ik het kan vinden?
  woensdag 31 augustus 2011 @ 04:38:26 #115
124676 RobertoCarlos
Zit je nou naar me te loeruh?
pi_101399605
quote:
0s.gif Op woensdag 31 augustus 2011 00:29 schreef Noppie2000 het volgende:
In de FAQ van de LU-kaart staat dat ik moet controleren of mijn huisadres klopt in Uprefs. Nu zal dat wel kloppen aangezien ik het vorig jaar gewoon heb opgegeven en sindsdien niets is verandert, maar ik kan het helemaal niet vinden in Uprefs. Iemand enig idee waar ik het kan vinden?
Ik zie het ook niet in uprefs
!!! Go 49-ers !!!
pi_101420465
quote:
2s.gif Op dinsdag 30 augustus 2011 23:05 schreef RobertoCarlos het volgende:

[..]

Waar ben je dan dubbelstudent in, schatje?
Ik ben uitgeloot voor geneeskunde en ik ga dit jaar psychologie en wijsbegeerte (standaardtraject) doen. De colleges vallen best vaak samen, maar goed, hopelijk kan ik 2 propedeuses halen in één jaar. Dan heb ik toch mijn tijd goed besteed :P
pi_101645407
-

[ Bericht 99% gewijzigd door Schaffelaar op 06-09-2011 20:22:45 (Laat maar. Heb al een antwoord op mijn vraag.) ]
  dinsdag 6 september 2011 @ 21:30:32 #118
124676 RobertoCarlos
Zit je nou naar me te loeruh?
pi_101649772
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 september 2011 20:16 schreef Schaffelaar het volgende:
-

[ Bericht 99% gewijzigd door Schaffelaar op 06-09-2011 20:22:45 (Laat maar. Heb al een antwoord op mijn vraag.) ]
En wat was de vraag dan? :?
!!! Go 49-ers !!!
pi_101653865
Jow, weet iemand toevallig waar Gorl is? Is dat gewoon in de FSW of weer ergens anders?

Thanx:D
  dinsdag 6 september 2011 @ 22:34:26 #120
124676 RobertoCarlos
Zit je nou naar me te loeruh?
pi_101654017
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 september 2011 22:32 schreef MooiHoofd het volgende:
Jow, weet iemand toevallig waar Gorl is? Is dat gewoon in de FSW of weer ergens anders?

Thanx:D
Dat is het Gorlaeus gebouw, is vlakbij het sportcentrum
http://nl.wikipedia.org/wiki/Gorlaeus_%28gebouw%29
!!! Go 49-ers !!!
pi_101654215
Bedankt man!
  vrijdag 14 oktober 2011 @ 22:50:57 #122
298335 AllesWatWas
Ga Niet Weg Van Me
pi_103097565
Wat een faal is die LU-card. Ik heb hem sinds een week in mijn portemonnee, en aangezien ik altijd mijn hele portemonnee voor de incheckpalen houdt (bij bus/NS), kreeg ik sinds ik dat had telkens de melding “probeer opnieuw” doordat er eenzelfde soort chip in je LU-card zit en de palen daarop reageren :') Dat ding ga ik dus echt niet meenemen op deze manier :')
“Je moet vergeten, alles kun je vergeten, want alles verdwijnt al.
Vergeet de tijd van misverstanden, en de tijd verspild aan het hoe en waarom.
Vergeet de uren waarin wij vermoordden, door het zoeken waarom, het hart van ons geluk.”
  zaterdag 15 oktober 2011 @ 00:40:05 #123
124676 RobertoCarlos
Zit je nou naar me te loeruh?
pi_103102865
Oh lekker doordacht weer dan..... Ben blij dat ik m nog niet heb :P
Maar je hebt die LUcard toch niet steeds nodig?
!!! Go 49-ers !!!
  Redactie Games zaterdag 15 oktober 2011 @ 10:01:52 #124
181272 crew  Noppie2000
pi_103106769
quote:
2s.gif Op zaterdag 15 oktober 2011 00:40 schreef RobertoCarlos het volgende:
Oh lekker doordacht weer dan..... Ben blij dat ik m nog niet heb :P
Maar je hebt die LUcard toch niet steeds nodig?
Weet nog steeds niet waar ik hem uberhaupt voor heb :')
  zaterdag 15 oktober 2011 @ 10:17:04 #125
298335 AllesWatWas
Ga Niet Weg Van Me
pi_103106956
quote:
2s.gif Op zaterdag 15 oktober 2011 00:40 schreef RobertoCarlos het volgende:
Oh lekker doordacht weer dan..... Ben blij dat ik m nog niet heb :P
Maar je hebt die LUcard toch niet steeds nodig?
Vanaf eind oktober wel om in de UB te komen en spullen te lenen, of in gebouwen met toegangscontrole.

Ik heb 'm trouwens nog niet geactiveerd, misschien dattie daarom ook reageert op OV-chipkaartzooi, maar dat zal-ie na activatie ook vast blijven doen :')
“Je moet vergeten, alles kun je vergeten, want alles verdwijnt al.
Vergeet de tijd van misverstanden, en de tijd verspild aan het hoe en waarom.
Vergeet de uren waarin wij vermoordden, door het zoeken waarom, het hart van ons geluk.”
  zaterdag 15 oktober 2011 @ 11:42:24 #126
124676 RobertoCarlos
Zit je nou naar me te loeruh?
pi_103108469
quote:
99s.gif Op zaterdag 15 oktober 2011 10:17 schreef AllesWatWas het volgende:

[..]
Ik heb 'm trouwens nog niet geactiveerd, misschien dattie daarom ook reageert op OV-chipkaartzooi, maar dat zal-ie na activatie ook vast blijven doen :')
Ik ben bang van wel....
Kreeg trouwens vandaag een mail dat ik m uiterlijk 31-10 moet hebben. Maar ja, ik kan nergens ff een pasfoto in kleur scannen en heb ff geen zin om speciaal daarvoor naar Plexus te gaan. :P
!!! Go 49-ers !!!
  zaterdag 15 oktober 2011 @ 15:22:29 #127
298335 AllesWatWas
Ga Niet Weg Van Me
pi_103113851
quote:
2s.gif Op zaterdag 15 oktober 2011 11:42 schreef RobertoCarlos het volgende:

[..]

Ik ben bang van wel....
Kreeg trouwens vandaag een mail dat ik m uiterlijk 31-10 moet hebben. Maar ja, ik kan nergens ff een pasfoto in kleur scannen en heb ff geen zin om speciaal daarvoor naar Plexus te gaan. :P
Joh, maar een webcamfoto is ook al goed. Als je kop er maar een beetje op staat :P
“Je moet vergeten, alles kun je vergeten, want alles verdwijnt al.
Vergeet de tijd van misverstanden, en de tijd verspild aan het hoe en waarom.
Vergeet de uren waarin wij vermoordden, door het zoeken waarom, het hart van ons geluk.”
  zaterdag 15 oktober 2011 @ 15:38:35 #128
124676 RobertoCarlos
Zit je nou naar me te loeruh?
pi_103114215
quote:
99s.gif Op zaterdag 15 oktober 2011 15:22 schreef AllesWatWas het volgende:

[..]

Joh, maar een webcamfoto is ook al goed. Als je kop er maar een beetje op staat :P
Ok dan, dus geen pasfoto-achtige eisen.. lekker waterdicht dan :P ;)
!!! Go 49-ers !!!
pi_103114555
Ik heb net ook maar een foto met mn webcam gemaakt, kreeg ik een waarschuwing dat ie waarschijnlijk niet aan de eisen voldoet :?
Don't let today's disappointments cast a shadow on tomorrow's dreams.
  zaterdag 15 oktober 2011 @ 16:01:51 #130
124676 RobertoCarlos
Zit je nou naar me te loeruh?
pi_103114844
Ik ook zonet...... Je hebt eisen aan de foto zelf en aan hoe je gezicht erop staat... En die eisen zijn dezelfde als de pasfoto...... Het lijkt wel alsof ze onder het mom van een bieb-kaart ff snel een eigen identificatiebewijs in aan het voeren zijn... :P
Waarom is een id-kaart dan niet goed? :P

quote:
De pasfoto voldoet waarschijnlijk niet aan de voorwaarden voor een geldige pasfoto.

Tips voor het uploaden van een goede foto:
- Een digitale kleurenfoto, gemaakt door een professionele fotograaf, ten behoeve van een officieel legitimatiebewijs, voldoet aan alle eisen.
- Bekijk als voorbeeld de pasfoto op uw officiële legitimatiebewijs

Let bij het uploaden of maken van de pasfoto op de volgende voorwaarden:
- Gezicht moet voldoende groot zijn (70-80% van het beeld)
- Recht van voren, gezicht gecentreerd en rechtop
- Gehele gezicht en ogen goed zichtbaar
- Kleurenfoto
- Scherp en contrastrijk
- Egale lichte achtergrond
- De minimale afmeting is 300x400 pixels

Kies voor [Terug] om uw pasfoto (opnieuw) te bewerken of een andere pasfoto te uploaden.

Indien u kiest voor [Opslaan] dan wordt de foto door medewerkers van de LU-Card gecontroleerd en eventueel geaccepteerd. U wordt door middel van een mailbericht zo spoedig mogelijk op de hoogte gebracht of uw foto
!!! Go 49-ers !!!
pi_103187559
Nou hij is toch goedgekeurd, yeah! Maar ze nemen het veel te serieus inderdaad :P
Don't let today's disappointments cast a shadow on tomorrow's dreams.
  donderdag 20 oktober 2011 @ 05:25:33 #132
124676 RobertoCarlos
Zit je nou naar me te loeruh?
pi_103313252
Nou, het gaat gebeuren hoor: uSis gaat nu echt werken... ow ja, het kost nog ff wat extra..... ach, maak het uit.... :( :P
http://www.mareonline.nl/(...)-wil-usis-verbeteren
!!! Go 49-ers !!!
pi_103313265
quote:
2s.gif Op donderdag 20 oktober 2011 05:25 schreef RobertoCarlos het volgende:
Nou, het gaat gebeuren hoor: uSis gaat nu echt werken... ow ja, het kost nog ff wat extra..... ach, maak het uit.... :( :P
http://www.mareonline.nl/(...)-wil-usis-verbeteren
eerst zien, dan geloven...

en wtf, 10 miljoen voor iets dat niet werkt?!?!
pi_103662564
Wat een uitkomst is

http://ucheck.nl/

Gemaakt door een student en er is ook een app van. Usis maar dan wel begrijpbaar :')
Op zondag 5 februari 2012 19:00 schreef Voorschrift het volgende:
Welk sprookjespompoen kom jij uitgestapt?
pi_103669143
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 oktober 2011 11:28 schreef De_Nuance het volgende:
Wat een uitkomst is

http://ucheck.nl/

Gemaakt door een student en er is ook een app van. Usis maar dan wel begrijpbaar :')
Die verbeteringen die ze gaan maken worden op ucheck gebaseerd, dat zegt al genoeg. Wat een faalhazen :')
  zaterdag 29 oktober 2011 @ 06:45:12 #136
298335 AllesWatWas
Ga Niet Weg Van Me
pi_103698879
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 oktober 2011 14:25 schreef fh101 het volgende:

[..]

Die verbeteringen die ze gaan maken worden op ucheck gebaseerd, dat zegt al genoeg. Wat een faalhazen :')
Sowieso de ironie; dat uSis kost dus miljoenen en een geneeskundestudent maakt ‘even’ (oké het zal hem veel tijd hebben gekost, but still) een systeem dat in z'n geheel commumiceert met uSis gratis.
“Je moet vergeten, alles kun je vergeten, want alles verdwijnt al.
Vergeet de tijd van misverstanden, en de tijd verspild aan het hoe en waarom.
Vergeet de uren waarin wij vermoordden, door het zoeken waarom, het hart van ons geluk.”
pi_103738242
Iemand enig idee hoe het kan komen dat ik ineens niet meer via de FSW Portal mijn persoonlijke schijven kan benaderen? Kan alleen nog maar mn umail zien en in de digi-biebs neuzen. Wil in de terminal server komen maar die staat niet meer in het lijstje. Heb dat eerst vanaf thuis wel gekund en nu niet meer.
Blood Sugar Sex Magik
  zondag 30 oktober 2011 @ 12:33:26 #138
124676 RobertoCarlos
Zit je nou naar me te loeruh?
pi_103738321
quote:
0s.gif Op zondag 30 oktober 2011 12:31 schreef hoogvlieger het volgende:
Iemand enig idee hoe het kan komen dat ik ineens niet meer via de FSW Portal mijn persoonlijke schijven kan benaderen? Kan alleen nog maar mn umail zien en in de digi-biebs neuzen. Wil in de terminal server komen maar die staat niet meer in het lijstje. Heb dat eerst vanaf thuis wel gekund en nu niet meer.
Ik zat gisteren ook al te zoeken, maar alleen medewerkers of zo kunnen er nu nog in geloof ik. Geen idee waarom, maar is wel behoorlijk }:|
!!! Go 49-ers !!!
pi_103751650
quote:
2s.gif Op zondag 30 oktober 2011 12:33 schreef RobertoCarlos het volgende:

[..]

Ik zat gisteren ook al te zoeken, maar alleen medewerkers of zo kunnen er nu nog in geloof ik. Geen idee waarom, maar is wel behoorlijk }:|
Das inderdaad mooi kut. Wil ik nog ff aan een paper werken kan ik niet op de FSW server komen. Hoe wilt men dan dat je in het weekend gaat werken? Heb niet toevallig de hele FSW bieb in mn kelder liggen ofso.
Blood Sugar Sex Magik
  dinsdag 1 november 2011 @ 22:32:19 #140
124676 RobertoCarlos
Zit je nou naar me te loeruh?
pi_103854509
quote:
2s.gif Op zaterdag 15 oktober 2011 16:01 schreef RobertoCarlos het volgende:
Ik ook zonet...... Je hebt eisen aan de foto zelf en aan hoe je gezicht erop staat... En die eisen zijn dezelfde als de pasfoto...... Het lijkt wel alsof ze onder het mom van een bieb-kaart ff snel een eigen identificatiebewijs in aan het voeren zijn... :P
Waarom is een id-kaart dan niet goed? :P

[..]

Er stond op de website dat ik hem binnen een week thuisgestuurd zou krijgen... maar ik heb nog niets. Ik hoop niet dat ik er nog achter aan moet ook nog.... :{
!!! Go 49-ers !!!
pi_104019857
Mn wachtwoord verloopt binnekort, dus ik naar Uprefs om m te veranderen, kom ik niet voorbij de inlogpagina |:(

Iemand anders met hetzelfde probleem? Of kan ik niet inloggen omdat ik in het buitenland zit?
pi_105494264
Usis :r
Op zondag 5 februari 2012 19:00 schreef Voorschrift het volgende:
Welk sprookjespompoen kom jij uitgestapt?
  Redactie Games maandag 12 december 2011 @ 15:20:14 #143
181272 crew  Noppie2000
pi_105494326
Ik vind Usis lang niet zo slecht als iedereen beweert eerlijk gezegd. Tuurlijk, het kan veel beter. Maar ik kan vinden wat ik nodig heb en inschrijven is geen probleem, wat wil ik nog meer?
pi_105494445
Ik wil alleen maar inschrijven.

Dat lukt dus vaak niet. Meestal ben je 20 mails verder en bezoekjes aan OIC's verder. Zeker als je een wat afwijkend studieprogramma hebt (2 studies en minoren)
Op zondag 5 februari 2012 19:00 schreef Voorschrift het volgende:
Welk sprookjespompoen kom jij uitgestapt?
pi_105503008
En als je eens iets bijzonders nodig hebt kun je het dus NIET vinden... Wat dat betreft was Utwist echt veel makkelijker. Tuurlijk, het zag er een stuk minder leuk uit, maar het werkte wel veul makkelijker
  maandag 12 december 2011 @ 19:14:17 #146
124676 RobertoCarlos
Zit je nou naar me te loeruh?
pi_105503769
quote:
0s.gif Op maandag 12 december 2011 15:20 schreef Noppie2000 het volgende:
Ik vind Usis lang niet zo slecht als iedereen beweert eerlijk gezegd. Tuurlijk, het kan veel beter. Maar ik kan vinden wat ik nodig heb en inschrijven is geen probleem, wat wil ik nog meer?
Wacht maar tot de kosten van Usis op jou verhaald worden.... En dat terwijl idd Utwist precies hetzelfde deed als Usis..
!!! Go 49-ers !!!
  vrijdag 16 december 2011 @ 12:22:33 #147
189229 Eva4Evah
Niet teveel zuipen
pi_105651896
Hoi mede-Leidse studenten, ik heb even een vraag aan jullie. Sinds september dit jaar studeer ik in Leiden. Bevalt allemaal erg goed hier, ik vind de stad leuk, studie ook, woon op kamers in een leuk huis, enz. Ben lid van een vereniging geworden en doe ook wel redelijk wat commissies en een bestuur ernaast. Maar nu loop ik tegen het volgende aan: mijn studie heeft weinig contacturen, ik ben elke dag uiterlijk om 13.00 uur klaar. Studeren hoef ik niet veel te doen en ook met de rest ben ik weinig tijd kwijt. 's Avonds heb ik vaak dingen gepland en dat is ook niet het probleem. Ik weet alleen niet zo goed hoe ik mijn middagen moet opvullen, dus van 13.00 tot 17.00/18.00 uur ongeveer. Ik ben al wel van plan om mijn oude werk weer op te pakken, maar dat moet ik nog met mijn baas overleggen. Dus dat zou een uitkomst zijn voor twee middagen oid in de week. Maar ik ben eigenlijk op zoek naar sportcursussen (zumba oid), muziekles (piano) of creatieve dingen (zoals schilderen) om te doen, 's middags. Gewoon wat meer uitdaging en iets waar ik plezier aan beleef. Alleen weet ik niet zo goed waar ik dit dan in Leiden kan vinden en van Google word ik ook niet veel wijzer. Dus, wie kan me helpen? :)

Ohja, voordat ik de vraag krijg om met medestudenten wat te doen: natuurlijk doe ik dat ook, zoals samen een middag studeren of koffiedrinken. Maar ik hoef niet veel te studeren, daarom heb ik tijd over. En veel studenten gaan na college weer met de trein naar huis. Mijn huisgenoten zijn overdag ook weg.

(En ja, ik besef dat dit eigenlijk een luxeprobleem is, maar toch zou ik graag tips willen)

[ Bericht 5% gewijzigd door Eva4Evah op 16-12-2011 12:28:43 ]
pi_105662285
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 december 2011 12:22 schreef Eva4Evah het volgende:
Hoi mede-Leidse studenten, ik heb even een vraag aan jullie. Sinds september dit jaar studeer ik in Leiden. Bevalt allemaal erg goed hier, ik vind de stad leuk, studie ook, woon op kamers in een leuk huis, enz. Ben lid van een vereniging geworden en doe ook wel redelijk wat commissies en een bestuur ernaast. Maar nu loop ik tegen het volgende aan: mijn studie heeft weinig contacturen, ik ben elke dag uiterlijk om 13.00 uur klaar. Studeren hoef ik niet veel te doen en ook met de rest ben ik weinig tijd kwijt. 's Avonds heb ik vaak dingen gepland en dat is ook niet het probleem. Ik weet alleen niet zo goed hoe ik mijn middagen moet opvullen, dus van 13.00 tot 17.00/18.00 uur ongeveer. Ik ben al wel van plan om mijn oude werk weer op te pakken, maar dat moet ik nog met mijn baas overleggen. Dus dat zou een uitkomst zijn voor twee middagen oid in de week. Maar ik ben eigenlijk op zoek naar sportcursussen (zumba oid), muziekles (piano) of creatieve dingen (zoals schilderen) om te doen, 's middags. Gewoon wat meer uitdaging en iets waar ik plezier aan beleef. Alleen weet ik niet zo goed waar ik dit dan in Leiden kan vinden en van Google word ik ook niet veel wijzer. Dus, wie kan me helpen? :)

Ohja, voordat ik de vraag krijg om met medestudenten wat te doen: natuurlijk doe ik dat ook, zoals samen een middag studeren of koffiedrinken. Maar ik hoef niet veel te studeren, daarom heb ik tijd over. En veel studenten gaan na college weer met de trein naar huis. Mijn huisgenoten zijn overdag ook weg.

(En ja, ik besef dat dit eigenlijk een luxeprobleem is, maar toch zou ik graag tips willen)
wat betreft je sportwensen, je kan een abbo nemen bij het sportcentrum van de Uni, ik geloof dat je 100 euro betaald voor een heel jaar onbeperkt lessen volgen (geen idee hoe precies, ik heb het zelf niet). En anders ga je toch vrijwilligerswerk doen, bij een verzorgingstehuis 1x in de week theedrinken met oudjes. Vinden ze leuk en heb jij ook een goed gevoel over jezelf :)
pi_105663433
Je kan ook kijken in de e-studiegids of er wellicht interessante keuzevakken zijn om te volgen.
pi_105663710
Hoe zit het met die keuzenvakken eigenlijk? Kan je je gewoon voor zo'n vak aanmelden, het volgen en er tentamen voor doen? Heeft dit invloed op je BSA etc? Zo is er bijv het keuzevak Legitimiteit van Militaire Missies, wat mij een uitermate boeiend vak lijkt. (https://studiegids.leiden(...)an-militaire-missies).
Blood Sugar Sex Magik
  zaterdag 17 december 2011 @ 08:43:10 #151
298335 AllesWatWas
Ga Niet Weg Van Me
pi_105685426
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 december 2011 17:54 schreef hoogvlieger het volgende:
Hoe zit het met die keuzenvakken eigenlijk? Kan je je gewoon voor zo'n vak aanmelden, het volgen en er tentamen voor doen? Heeft dit invloed op je BSA etc? Zo is er bijv het keuzevak Legitimiteit van Militaire Missies, wat mij een uitermate boeiend vak lijkt. (https://studiegids.leiden(...)an-militaire-missies).
Jup, voor inschrijven op uSis. En dan de colleges volgen e.d. Invloed op je BSA heeft het niet, alleen je vastgestelde curriculum en die studiepunten daarvan worden meegenomen in de beoordeling, voor zover ik weet tenminste.

Als het inchrijven niet of moeilijk gaat, of je nog vragen hebt, dan mail ik meestal de docent of coördinator van de desbetreffende studie waar het vak ondervalt. Die kunnen je altijd helpen, en ik heb eigenlijk nog nooit iemand gehad die niet enthousiast was omdat je zijn of haar vak vanuit een andere achtergrond wil volgen :)
“Je moet vergeten, alles kun je vergeten, want alles verdwijnt al.
Vergeet de tijd van misverstanden, en de tijd verspild aan het hoe en waarom.
Vergeet de uren waarin wij vermoordden, door het zoeken waarom, het hart van ons geluk.”
  zaterdag 17 december 2011 @ 11:14:04 #152
124676 RobertoCarlos
Zit je nou naar me te loeruh?
pi_105687350
Ik zou het wel weten hoor als ik nog tijd over had..... Extra studie, keuzevakken, taal doen bij het talencentrum, toneelcursus doen, nieuwe sport erbij op het Sportcentrum of sportvereniging, bestuursfunctietje, vrijwilligerswerk om mensjes te helpen, etc, etc.
Ongelofelijk dat iemand tijd over heeft :? Kan ik geen tijd van jou kopen dan?
!!! Go 49-ers !!!
  zondag 8 januari 2012 @ 09:21:14 #153
124676 RobertoCarlos
Zit je nou naar me te loeruh?
pi_106552045
Hebben jullie jullie kaart al binnen?
!!! Go 49-ers !!!
pi_106568707
quote:
2s.gif Op zondag 8 januari 2012 09:21 schreef RobertoCarlos het volgende:
Hebben jullie jullie kaart al binnen?
Kaart?
Blood Sugar Sex Magik
  zondag 8 januari 2012 @ 18:24:45 #155
298335 AllesWatWas
Ga Niet Weg Van Me
pi_106568980
Als je LU-Card nog niet binnen is zou ik wel even langs Plexus gaan.
“Je moet vergeten, alles kun je vergeten, want alles verdwijnt al.
Vergeet de tijd van misverstanden, en de tijd verspild aan het hoe en waarom.
Vergeet de uren waarin wij vermoordden, door het zoeken waarom, het hart van ons geluk.”
pi_106574647
Is dat weer een andere pas dan je collegekaart en je Uni. pas?
Blood Sugar Sex Magik
  zondag 8 januari 2012 @ 21:00:41 #157
124676 RobertoCarlos
Zit je nou naar me te loeruh?
pi_106576593
quote:
99s.gif Op zondag 8 januari 2012 18:24 schreef AllesWatWas het volgende:
Als je LU-Card nog niet binnen is zou ik wel even langs Plexus gaan.
Hij is idd nog niet binnen en tja..... en daar heb ik nou niet zo veel zin in.. Ik vraag niet om die kaart.... Gelukkig heb ik hem tot nu toe nog nergens voor nodig gehad.
!!! Go 49-ers !!!
  zondag 8 januari 2012 @ 21:01:08 #158
124676 RobertoCarlos
Zit je nou naar me te loeruh?
pi_106576628
quote:
0s.gif Op zondag 8 januari 2012 20:29 schreef hoogvlieger het volgende:
Is dat weer een andere pas dan je collegekaart en je Uni. pas?
Yep... vervangt allerlei losse kaarten zoals bieb-kaart. Jij hebt hem iig nog niet aangevraagd schat ik zo in... ;)
!!! Go 49-ers !!!
pi_106587371
quote:
2s.gif Op zondag 8 januari 2012 21:01 schreef RobertoCarlos het volgende:

[..]

Yep... vervangt allerlei losse kaarten zoals bieb-kaart. Jij hebt hem iig nog niet aangevraagd schat ik zo in... ;)
Nope. Zal eens opzoeken of ik er een mail over heb gehad. Maar neem aan dat ik nog wel gewoon de UB in kan enzo zonder nieuwe pas?
Blood Sugar Sex Magik
pi_106587499
Maar je weet zeker dat het niet gewoon de Universiteitspas is? Want die heb ik wel en staat ook gewoon mn pasfoto op enzo.
Blood Sugar Sex Magik
  maandag 9 januari 2012 @ 09:40:14 #161
124676 RobertoCarlos
Zit je nou naar me te loeruh?
pi_106593123
quote:
0s.gif Op maandag 9 januari 2012 00:13 schreef hoogvlieger het volgende:
Maar je weet zeker dat het niet gewoon de Universiteitspas is? Want die heb ik wel en staat ook gewoon mn pasfoto op enzo.
Je mag het ook 'gewoon de Universiteitspas' noemen hoor, het is idd de enige pas met een foto erop. Alleen zo gewoon is hij niet aangezien hij net ingevoerd is.
!!! Go 49-ers !!!
pi_106593467
quote:
2s.gif Op maandag 9 januari 2012 09:40 schreef RobertoCarlos het volgende:

[..]

Je mag het ook 'gewoon de Universiteitspas' noemen hoor, het is idd de enige pas met een foto erop. Alleen zo gewoon is hij niet aangezien hij net ingevoerd is.
Ik heb ook een pas met pasfoto bij m'n collegekaart zitten in dat witte mapje, 'Legitimatiebewijs/Student Identity Card' heet die.
Heb de LU-card wel al een hele tijd geleden binnen gehad, heb ook geen idee waar we hem voor nodig hebben maar hij zit nu standaard in m'n portemonnee :P Denk dat je er toch achteraan moet gaan als je hem nog niet binnen hebt!
Don't let today's disappointments cast a shadow on tomorrow's dreams.
  maandag 9 januari 2012 @ 10:13:12 #163
124676 RobertoCarlos
Zit je nou naar me te loeruh?
pi_106593709
quote:
0s.gif Op maandag 9 januari 2012 10:00 schreef Kimbrleyy het volgende:

[..]

Ik heb ook een pas met pasfoto bij m'n collegekaart zitten in dat witte mapje, 'Legitimatiebewijs/Student Identity Card' heet die.
Heb de LU-card wel al een hele tijd geleden binnen gehad, heb ook geen idee waar we hem voor nodig hebben maar hij zit nu standaard in m'n portemonnee :P Denk dat je er toch achteraan moet gaan als je hem nog niet binnen hebt!
Gek, die pas met pasfoto bij m'n collegekaart heb ik dan weer niet gezien 8)7 Ik kan me ook niet herinneren dat ik een pasfoto heb aangeleverd daarvoor...

En ik ben bang dat je gelijk heb dat ik er achteraan moet.... }:| (Ik zou hem alleen nodig hebben bij de bieb, maar bij de faculteitsbieb kan het lenen nog gewoon met de oude bieb-kaart.)

Ik denk dat ik maar eens ga doen wat Kimbrleyy zegt :s)
!!! Go 49-ers !!!
pi_106717158
Hallo
Ik verstoor het gesprek over passen even. Ik wil per februari een half jaar een studie doen om de tijd in te vullen, anders zit ik niets te doen. Ik heb rechten geprobeerd, maar die hebben geen februari instroom is me verteld. Weet iemand toevallig studies die dat wél hebben?
"Social order at the expense of liberty is hardly a bargain."
  donderdag 12 januari 2012 @ 23:26:54 #165
124676 RobertoCarlos
Zit je nou naar me te loeruh?
pi_106745447
Ik neem aan Bachelor? Waarom check niet ff de studiegids van de UL?
!!! Go 49-ers !!!
pi_106873385
Yep, bachelor. Ik vond de 'E-Studiegids' maar daar werd ik niet veel wijzer van.
"Social order at the expense of liberty is hardly a bargain."
  zondag 22 januari 2012 @ 09:23:38 #167
366010 Aegithalos
quisque risus tellus induit
pi_107089028
Ik weet dat Biologie gewoon een februari/hele jaar door instroom heeft. Bij mijn weten eigenlijk alle bèta studies. Ik zou even kijken naar de wat kleinere studies die zijn vaak makkelijker daarin. Daarnaast helpt het om met de studieadviseur een afspraak te maken in plaats van te mailen.

(Overigens 1e jaars master Biologie)
  zondag 22 januari 2012 @ 09:45:11 #168
124676 RobertoCarlos
Zit je nou naar me te loeruh?
pi_107089155
Wel lullig tegenover die studie trouwens om een half jaar de studie te doen en hem dan te peren...
Waarom niet gewoon een stel keuzevakken of desnoods een minor?
!!! Go 49-ers !!!
  zondag 22 januari 2012 @ 09:51:55 #169
366010 Aegithalos
quisque risus tellus induit
pi_107089201
Minoren beginnen meestal in september en lopen tot februari. Dus dan zou hij al te laat zijn.
  zondag 22 januari 2012 @ 09:56:42 #170
298335 AllesWatWas
Ga Niet Weg Van Me
pi_107089231
Sowieso, beter ga je naar voorlichtings- en meeloopdagen om te ervaren hoe verschillende studies zijn dan willekeurig een studie te kiezen die toevallig in februari instroom heeft? Daarnaast beetje werken, beetje nieuwe hobbies, helpt je misschien meer dan ziel- en doelloos een andere studie te proberen? Als je studeert omdat je anders niets te doen zou hebben, dan mag je nog even flink op zoek naar jezelf en wat je leuk lijkt, lijkt mij.
“Je moet vergeten, alles kun je vergeten, want alles verdwijnt al.
Vergeet de tijd van misverstanden, en de tijd verspild aan het hoe en waarom.
Vergeet de uren waarin wij vermoordden, door het zoeken waarom, het hart van ons geluk.”
  Redactie Games maandag 23 januari 2012 @ 00:34:53 #171
181272 crew  Noppie2000
pi_107125795
Ik studeer Psychologie (in natuurlijk Leiden) en kan me vanaf vandaag inschrijven voor de vakken van het tweede semester.

Dit heb ik dan ook net gedaan, alleen één vak is niet gelukt omdat ik daar niet aan de ingangseisen zou voldoen. Die doe ik echter wel, aangezien ik het vak dat ik daarvoor moest halen heb gehaald tijdens de herkansing, alleen is dit cijfer nog niet ingevoerd op usis en lukt verdere inschrijving me dus niet.

Iemand enig idee met wie ik hiervoor in contact moet komen? De onderwijsbalie leek mij het meest logisch en ga ik morgenochtend dus maar even bellen, maar misschien dat iemand anders hier al een keer ervaring mee heeft gehad?
  maandag 23 januari 2012 @ 00:59:25 #172
124676 RobertoCarlos
Zit je nou naar me te loeruh?
pi_107126345
quote:
0s.gif Op maandag 23 januari 2012 00:34 schreef Noppie2000 het volgende:
Ik studeer Psychologie (in natuurlijk Leiden) en kan me vanaf vandaag inschrijven voor de vakken van het tweede semester.

Dit heb ik dan ook net gedaan, alleen één vak is niet gelukt omdat ik daar niet aan de ingangseisen zou voldoen. Die doe ik echter wel, aangezien ik het vak dat ik daarvoor moest halen heb gehaald tijdens de herkansing, alleen is dit cijfer nog niet ingevoerd op usis en lukt verdere inschrijving me dus niet.

Iemand enig idee met wie ik hiervoor in contact moet komen? De onderwijsbalie leek mij het meest logisch en ga ik morgenochtend dus maar even bellen, maar misschien dat iemand anders hier al een keer ervaring mee heeft gehad?
Je kunt ook naar het secretariaat van de vakgroep mailen/bellen. Heb ik ook al vaker moeten doen omdat usis het vak als gesloten aangaf...
!!! Go 49-ers !!!
pi_107155584
quote:
99s.gif Op zondag 22 januari 2012 09:56 schreef AllesWatWas het volgende:
Sowieso, beter ga je naar voorlichtings- en meeloopdagen om te ervaren hoe verschillende studies zijn dan willekeurig een studie te kiezen die toevallig in februari instroom heeft? Daarnaast beetje werken, beetje nieuwe hobbies, helpt je misschien meer dan ziel- en doelloos een andere studie te proberen? Als je studeert omdat je anders niets te doen zou hebben, dan mag je nog even flink op zoek naar jezelf en wat je leuk lijkt, lijkt mij.
Maar ik weet wat ik leuk vind, maar d'r is geen februari instroom voor. Dus ik moet wel op zoek naar een alternatief - thuiszitten is vrienden van me niet goed bevallen. Hadden alleen maar last met weer op gang komen, zeiden ze. Daarbij heb ik iets gevonden dat me interesseert.

quote:
2s.gif Op zondag 22 januari 2012 09:45 schreef RobertoCarlos het volgende:
Wel lullig tegenover die studie trouwens om een half jaar de studie te doen en hem dan te peren...
Waarom niet gewoon een stel keuzevakken of desnoods een minor?
Vind ik wel meevallen, zie ook bovenstaand.

Heb morgen een afspraak met de studieadviseur van Engelse taal & cultuur, laat nog weten of ik aan het lijstje toegevoegd kan worden. Dank voor het meedenken.
"Social order at the expense of liberty is hardly a bargain."
  maandag 23 januari 2012 @ 23:33:06 #174
124676 RobertoCarlos
Zit je nou naar me te loeruh?
pi_107162885
quote:
14s.gif Op maandag 23 januari 2012 21:27 schreef Quir het volgende:
Heb morgen een afspraak met de studieadviseur van Engelse taal & cultuur, laat nog weten of ik aan het lijstje toegevoegd kan worden.
Hou ook de tip van hierboven in de gaten! :Y
!!! Go 49-ers !!!
pi_107198846
14.gif
"Social order at the expense of liberty is hardly a bargain."
  zaterdag 25 februari 2012 @ 12:53:03 #176
298335 AllesWatWas
Ga Niet Weg Van Me
pi_108380052
Kunnen jullie ook niet in uSis...?

*zucht*
“Je moet vergeten, alles kun je vergeten, want alles verdwijnt al.
Vergeet de tijd van misverstanden, en de tijd verspild aan het hoe en waarom.
Vergeet de uren waarin wij vermoordden, door het zoeken waarom, het hart van ons geluk.”
pi_108380902
Werkzaamheden, aangekondigd
Op zondag 5 februari 2012 19:00 schreef Voorschrift het volgende:
Welk sprookjespompoen kom jij uitgestapt?
  zaterdag 25 februari 2012 @ 16:22:17 #178
298335 AllesWatWas
Ga Niet Weg Van Me
pi_108385772
Waar dan? Ik zie namelijk helemaal niets bij onderhoud en storingen ( http://www.voorzieningen.(...)rhoud-storingen.html ) of nieuws ( http://www.voorzieningen.leidenuniv.nl/ulcn/over/nieuws.html ) staan erover...
“Je moet vergeten, alles kun je vergeten, want alles verdwijnt al.
Vergeet de tijd van misverstanden, en de tijd verspild aan het hoe en waarom.
Vergeet de uren waarin wij vermoordden, door het zoeken waarom, het hart van ons geluk.”
pi_108402840
Stond op usis bij de inlogplek, afgelopen week :o
Op zondag 5 februari 2012 19:00 schreef Voorschrift het volgende:
Welk sprookjespompoen kom jij uitgestapt?
  zondag 26 februari 2012 @ 07:46:04 #180
298335 AllesWatWas
Ga Niet Weg Van Me
pi_108406252
Ja... maar tóen heb ik dus niet ingelogd. Beetje kansloos hoor :') Ik was in ieder geval in de veronderstelling dat er een storing oid was. Ik zal heus niet de enige zijn, lijkt me zo. Meestal sturen ze ook een mail erover, ofzoiets.

Weet je ook tot wanneer uSis offline is dan? Ik wil inmiddels namelijk wel graag weten of ik het vak gehaald heb, aangezien het er volgens studiegenoten opstond :{
“Je moet vergeten, alles kun je vergeten, want alles verdwijnt al.
Vergeet de tijd van misverstanden, en de tijd verspild aan het hoe en waarom.
Vergeet de uren waarin wij vermoordden, door het zoeken waarom, het hart van ons geluk.”
  Redactie Games zondag 26 februari 2012 @ 12:00:52 #181
181272 crew  Noppie2000
pi_108409703
quote:
99s.gif Op zondag 26 februari 2012 07:46 schreef AllesWatWas het volgende:
Ja... maar tóen heb ik dus niet ingelogd. Beetje kansloos hoor :') Ik was in ieder geval in de veronderstelling dat er een storing oid was. Ik zal heus niet de enige zijn, lijkt me zo. Meestal sturen ze ook een mail erover, ofzoiets.

Weet je ook tot wanneer uSis offline is dan? Ik wil inmiddels namelijk wel graag weten of ik het vak gehaald heb, aangezien het er volgens studiegenoten opstond :{
Tot en met maandag geloof ik. Bizar lang in ieder geval.
pi_108448281
Is het zo dat universiteit leiden bekakter is dan andere universiteiten of niet?
pi_108452264
5 dagen downtime is te gek voor woorden inderdaad.
Op zondag 5 februari 2012 19:00 schreef Voorschrift het volgende:
Welk sprookjespompoen kom jij uitgestapt?
pi_108452280
quote:
0s.gif Op maandag 27 februari 2012 00:34 schreef magneetstrip het volgende:
Is het zo dat universiteit leiden bekakter is dan andere universiteiten of niet?
Verschilt heel erg per studie , maar in Leiden heb je wel veel meer mensen die lid zijn van vereniging ed, heb ik het idee
Op zondag 5 februari 2012 19:00 schreef Voorschrift het volgende:
Welk sprookjespompoen kom jij uitgestapt?
pi_108452294
quote:
99s.gif Op zondag 26 februari 2012 07:46 schreef AllesWatWas het volgende:
Ja... maar tóen heb ik dus niet ingelogd. Beetje kansloos hoor :') Ik was in ieder geval in de veronderstelling dat er een storing oid was. Ik zal heus niet de enige zijn, lijkt me zo. Meestal sturen ze ook een mail erover, ofzoiets.

Weet je ook tot wanneer uSis offline is dan? Ik wil inmiddels namelijk wel graag weten of ik het vak gehaald heb, aangezien het er volgens studiegenoten opstond :{
Staat ook op de inlogplek :P

Morgen zijn ze klaar als het goed is.
Op zondag 5 februari 2012 19:00 schreef Voorschrift het volgende:
Welk sprookjespompoen kom jij uitgestapt?
pi_108498255
Er is geen kut veranderd en de Ucheck app werkt niet meer, handig !! :')
Op zondag 5 februari 2012 19:00 schreef Voorschrift het volgende:
Welk sprookjespompoen kom jij uitgestapt?
pi_108500198
quote:
0s.gif Op maandag 27 februari 2012 00:34 schreef magneetstrip het volgende:
Is het zo dat universiteit leiden bekakter is dan andere universiteiten of niet?
Vind ik niet. Ik als 'boer' uit een klein dorp voel me er iig prima thuis ;)
  dinsdag 28 februari 2012 @ 17:51:20 #188
124676 RobertoCarlos
Zit je nou naar me te loeruh?
pi_108509455
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 februari 2012 12:30 schreef De_Nuance het volgende:
Er is geen kut veranderd en de Ucheck app werkt niet meer, handig !! :')
Nou, nou, je hebt er nu een mooi geel balkje bij als je op een vak wijst :P
Niet zo snel klagen zeg.... :X }:| ;)
!!! Go 49-ers !!!
pi_108601277
quote:
0s.gif Op maandag 27 februari 2012 00:34 schreef magneetstrip het volgende:
Is het zo dat universiteit leiden bekakter is dan andere universiteiten of niet?
Voor zover ik 't zie niet, nee.

Iemand trouwens al eens gekeken naar Bedrijfswetenschappen?
"Social order at the expense of liberty is hardly a bargain."
pi_108612331
quote:
1s.gif Op maandag 27 februari 2012 08:19 schreef De_Nuance het volgende:

[..]

Verschilt heel erg per studie , maar in Leiden heb je wel veel meer mensen die lid zijn van vereniging ed, heb ik het idee
zeker rechten alleen kakkers :')
pi_108702709
Muah voel mij meer thuis in Leiden dan in Amsterdam en ben zeker geen kakker oid haha ;)
Verenigingen spelen een belangrijke rol, maar hangt er net vanaf waar je bij wil gaan of dat meteen 'kak' is :)
Now, come on, let me feel the fibre of your fabric.
pi_109127652
Hee medestudenten :)

Ik vroeg me net wat af... De universiteit 'zegt' dat ik met mijn collegekaart toegang heb tot alle universiteitsgebouwen en bibliotheken. Maar stel nou dat ik een hoorcollege binnenwandel van een andere studie... mag dat dan ook? Ik kan er nergens iets over vinden. Kijk een werkcollege/werkgroep valt nogal op en daar heb je niks te zoeken. Maar ik zou best eens een hoorcollege van een andere studie (van vrienden) willen bijwonen, gewoon omdat ik me afvraag hoe dat is :Y

Heeft iemand enig idee? :D
(ノ◕ヮ◕)ノ*:・゚✧
pi_109128689
Gewoon doen, stond eerder in het topic ook al. In een volle zaal val je niet op. Vraag zelf zal iemand anders voor me moeten beantwoorden.
"Social order at the expense of liberty is hardly a bargain."
pi_109133621
Let wel even op of het een hoorcollege met 30 man is of met 200, maar verder kan het gewoon hoor.
pi_109165869
Kan best hoor. Ben laatst ook in een tussenuur bij een college van bestuurskunde bij een maat gaan zitten. Ken ook iemand die een nog een los vak volgt bij theologie ofso. Is gewoon even met de docent gecoordineerd en was blijkbaar prima. Kon ook gewoon tentamen voor worden gedaan. Zolang je het een keer bij een los vak alszijnde 'keuzevak' volgt moet dat na wat coordinatie prima kunnen.
Blood Sugar Sex Magik
pi_109169143
Ok, bedankt voor de reacties! :D
(ノ◕ヮ◕)ノ*:・゚✧
  Redactie Games dinsdag 27 maart 2012 @ 14:34:44 #197
181272 crew  Noppie2000
pi_109567234
Propedeuse gehaald *O*
  dinsdag 27 maart 2012 @ 14:41:01 #198
124676 RobertoCarlos
Zit je nou naar me te loeruh?
pi_109567445
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 maart 2012 14:34 schreef Noppie2000 het volgende:
Propedeuse gehaald *O*
*O* *O* *O* ^O^
!!! Go 49-ers !!!
pi_109572733
Gefeliciteerd.
"Social order at the expense of liberty is hardly a bargain."
pi_109613225
Zit ik mijn SPSS toets te maken, blijft dat stomme programma hangen en sluit het af ;(

Heb ik weer!
(ノ◕ヮ◕)ノ*:・゚✧
  donderdag 29 maart 2012 @ 12:29:13 #201
298335 AllesWatWas
Ga Niet Weg Van Me
pi_109647739
quote:
0s.gif Op woensdag 28 maart 2012 16:55 schreef Lorrelies het volgende:
Zit ik mijn SPSS toets te maken, blijft dat stomme programma hangen en sluit het af ;(

Heb ik weer!
Auw... Hopelijk was je niet te veel kwijt.
“Je moet vergeten, alles kun je vergeten, want alles verdwijnt al.
Vergeet de tijd van misverstanden, en de tijd verspild aan het hoe en waarom.
Vergeet de uren waarin wij vermoordden, door het zoeken waarom, het hart van ons geluk.”
  donderdag 29 maart 2012 @ 20:35:04 #202
124676 RobertoCarlos
Zit je nou naar me te loeruh?
pi_109667587
quote:
Bsa wordt twee keer 45

De universiteitsraad en het college van het bestuur zijn het - achter gesloten deuren - eens geworden over het nieuwe bsa dat vanaf september 2013 zal ingaan. Studenten moeten in het eerste jaar 45 punten halen en na twee studiejaren 90 punten hebben.

Door de prestatieafspraken moeten studenten meer gas geven

Het is dus mogelijk om bijvoorbeeld in het eerste jaar 55 punten te halen en in het tweede jaar 35. Wel moet in twee jaar de propedeuse binnen zijn.
Het college wilde eigenlijk 50 punten in het eerste en tweede jaar. De raad heeft daar wat van af weten te knabbelen. Voor studenten die meer dan één opleiding willen doen, geldt het bsa voor iedere opleiding afzonderlijk.
Deeltijders dienen na twee jaar 60 punten te halen, waarvan 30 in het eerste. De propedeuse moet in drie jaar zijn behaald.
Hier de rest van het verhaal: http://www.mareonline.nl/(...)a-wordt-twee-keer-45
!!! Go 49-ers !!!
pi_109672136
Ik vind het geloof ik niet eens zo'n slecht idee. 45 punten moet te doen zijn. Zo lang ze maar rekenening houden met ziekte en andere persoonlijke omstandigheden.
  Redactie Games donderdag 29 maart 2012 @ 23:30:32 #204
181272 crew  Noppie2000
pi_109678504
quote:
Dit betekent dus dat mensen die in het schooljaar 2012-2013 deze regeling ontlopen of niet?
  donderdag 29 maart 2012 @ 23:42:36 #205
124676 RobertoCarlos
Zit je nou naar me te loeruh?
pi_109679014
quote:
0s.gif Op donderdag 29 maart 2012 23:30 schreef Noppie2000 het volgende:

[..]

Dit betekent dus dat mensen die in het schooljaar 2012-2013 deze regeling ontlopen of niet?
Dat blijkt nog niet echt duidelijk, maar ik mag toch hopen van wel... Maar ja, na de Halbeheffing verwacht ik alles.... :P
!!! Go 49-ers !!!
pi_109683378
Moest je propedeuse niet sowieso binnen 2 jaar binnen zijn? Anders wordt je bij ons iig van de opleiding gekickt.

Van mij mogen ze dat BSA sowieso wel opschroeven. 45 punten is 3/4 van wat je moet halen. Laat het gewoon liggen op 1 onvoldoende. Bij ons kunnen mensen voor tentamens van weinig punten geen flikker doen en vervolgens nog hun BSA halen. Dat zijn allemaal mensen die het het jaar daarop mogen overdoen en daar weer de mensen van dat jaar mee belasten enz. enz.

Laat dat BSA gewoon lekker wat het is en zorg dat mensen hun P in 1 jaar halen. Je hebt voor elk vak notabene nog een herkansing, als je het dan nog niet haalt heb je m.i. goed geleerd en mensen die klagen dat ze geen tijd hadden om te leren zijn niet vroeg genoeg begonnen. Ik werk ook 30 uur per week naast een 40 urige studie maar ik heb nog nooit iets over hoeven te doen omdat ik niet genoeg geleerd had.
  Redactie Games vrijdag 30 maart 2012 @ 13:21:59 #207
181272 crew  Noppie2000
pi_109691983
quote:
6s.gif Op vrijdag 30 maart 2012 07:48 schreef kirsten. het volgende:
Moest je propedeuse niet sowieso binnen 2 jaar binnen zijn? Anders wordt je bij ons iig van de opleiding gekickt.

Van mij mogen ze dat BSA sowieso wel opschroeven. 45 punten is 3/4 van wat je moet halen. Laat het gewoon liggen op 1 onvoldoende. Bij ons kunnen mensen voor tentamens van weinig punten geen flikker doen en vervolgens nog hun BSA halen. Dat zijn allemaal mensen die het het jaar daarop mogen overdoen en daar weer de mensen van dat jaar mee belasten enz. enz.

Laat dat BSA gewoon lekker wat het is en zorg dat mensen hun P in 1 jaar halen. Je hebt voor elk vak notabene nog een herkansing, als je het dan nog niet haalt heb je m.i. goed geleerd en mensen die klagen dat ze geen tijd hadden om te leren zijn niet vroeg genoeg begonnen. Ik werk ook 30 uur per week naast een 40 urige studie maar ik heb nog nooit iets over hoeven te doen omdat ik niet genoeg geleerd had.
Vragen aan iedereen om de P in één jaar te halen lijkt me wat strikt, dat kan je niet aan duizenden studenten vragen. Er moet altijd wat ruimte voor speling zijn en ik denk dat een BSA voor 2 jaar, met 45 studiepunten per jaar, wel een redelijke maatregel is. Sowieso P in 2 jaar in stand houden met extra druk op het halen van extra vakken.
pi_109695159
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 maart 2012 13:21 schreef Noppie2000 het volgende:

[..]

Vragen aan iedereen om de P in één jaar te halen lijkt me wat strikt, dat kan je niet aan duizenden studenten vragen. Er moet altijd wat ruimte voor speling zijn en ik denk dat een BSA voor 2 jaar, met 45 studiepunten per jaar, wel een redelijke maatregel is. Sowieso P in 2 jaar in stand houden met extra druk op het halen van extra vakken.
Waarom kan je dat niet aan duizenden studenten vragen? Ik zie met uitzonderingen zoals ziekte e.d. daargelaten weinig reden om je P niet in 1 jaar te halen. Natuurlijk zitten er moeilijke tentamens tussen, maar als je voldoende leert is het over het algemeen prima te halen (en dan bedoel ik niet de gevallen waarin de vragen onduidelijk gesteld zijn want tentamens worden beoordeeld door een examencommissie natuurlijk).
  Redactie Games zaterdag 31 maart 2012 @ 10:26:39 #209
181272 crew  Noppie2000
pi_109724580
quote:
6s.gif Op vrijdag 30 maart 2012 14:54 schreef kirsten. het volgende:

[..]

Waarom kan je dat niet aan duizenden studenten vragen? Ik zie met uitzonderingen zoals ziekte e.d. daargelaten weinig reden om je P niet in 1 jaar te halen. Natuurlijk zitten er moeilijke tentamens tussen, maar als je voldoende leert is het over het algemeen prima te halen (en dan bedoel ik niet de gevallen waarin de vragen onduidelijk gesteld zijn want tentamens worden beoordeeld door een examencommissie natuurlijk).
Kijk naar de examens op het Middelbaar. Moet je daar overal voldoendes halen om te slagen? Nee. Ik zie ook dat ze steeds strengere eisen stellen (Zoals gemiddeld 5.5 of hoger voor CE, volgend jaar niet meer dan 1 onvoldoende voor NL/Eng/Wis) maar ook daar zie je het: je mag alsnog 2 onvoldoendes hebben. Natuurlijk kan je ergens zeggen dat je op WO nog strenger moet zijn, maar ik vind je mening echt te streng. Als je één struikelvak hebt waar je gewoon echt veel moeite mee hebt, ook al neem je bijlessen en je studeert en houdt alles bij, en je haalt het alsnog niet (terwijl je wel alle potentie hebt), moet je dan serieus zo zwaar gestraft worden?

Als een vak immer niet in jouw interessegebied ligt, is het VEEL moeilijker daar actief mee aan de slag te gaan en een voldoende te halen (niet onmogelijk of ondoenbaar, maar gewoon een stuk moeilijker). Terwijl je dat probleem al veel minder hebt in het tweede jaar met keuzevakken (en vanaf het derde jaar al helemaal niet). Maar om studenten, die in het begin ook simpelweg moeten leren studeren, te verplichten je P in één jaar te halen zonder enige speling... Nee, ik vind het echt TE.

En je zegt het zelf ook: ''Over het algemeen'', dat geeft aan dat ook jij toch toegeeft dat er vakken zijn waarbij dat niet per sé hoeft te gelden.
  donderdag 12 april 2012 @ 08:47:47 #210
124676 RobertoCarlos
Zit je nou naar me te loeruh?
pi_110217958
Nuttige aanpassing aan uSis weer: het is er alleen maar minder op geworden. Is het daarom een weekend uit de lucht? Kan nu ook niet eens meer de cijfers ordenen... 8)7
!!! Go 49-ers !!!
  Redactie Games donderdag 12 april 2012 @ 09:57:35 #211
181272 crew  Noppie2000
pi_110219445
quote:
2s.gif Op donderdag 12 april 2012 08:47 schreef RobertoCarlos het volgende:
Nuttige aanpassing aan uSis weer: het is er alleen maar minder op geworden. Is het daarom een weekend uit de lucht? Kan nu ook niet eens meer de cijfers ordenen... 8)7
Hopeloze update inderdaad. Lijkt alsof ze dat systeem niet eens een kans willen geven en ons alleen maar ergeren. Ik verdedigde het nog, omdat het voor mij altijd wel goed werkte, maar dit soort 'update' slaan nergens op.
pi_110308232
Inderdaad, ik was juist helemaal blij dat ik mezelf kon inschrijven voor tentamens en dat ik alles kon vinden... gooien ze de boel weer door elkaar ;(
(ノ◕ヮ◕)ノ*:・゚✧
  vrijdag 25 mei 2012 @ 23:19:22 #213
124676 RobertoCarlos
Zit je nou naar me te loeruh?
pi_112039935
Kansloos
Suikoden heerst
  Redactie Games dinsdag 29 mei 2012 @ 16:24:02 #215
181272 crew  Noppie2000
pi_112172495
Ik had net een tentamen met 48 vragen (gewoon multiple choice). Hoeveel fout mag je dan over het algemeen hebben? 15/16/17?

Bij een ander vak was het bij 50 vragen 17 fout = voldoende, ik neem aan dat het dan nu 16 fout zal zijn?
  woensdag 30 mei 2012 @ 07:44:54 #216
263417 Keyos
Like a Boss
pi_112202923
quote:
Hoe ver mensen willen gaan om "ergens bij te horen", in de tussentijd hebben ze niet door dat ze hunzelf compleet degraderen.
The Only Thing We Learn From History Is That We Learn Nothing From History - Hagel.
  woensdag 30 mei 2012 @ 09:40:13 #217
124676 RobertoCarlos
Zit je nou naar me te loeruh?
pi_112204596
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 mei 2012 16:24 schreef Noppie2000 het volgende:
Ik had net een tentamen met 48 vragen (gewoon multiple choice). Hoeveel fout mag je dan over het algemeen hebben? 15/16/17?

Bij een ander vak was het bij 50 vragen 17 fout = voldoende, ik neem aan dat het dan nu 16 fout zal zijn?
Dat wisselt toch nogal per studie en zelfs per vak.... Welke studie doe je?
!!! Go 49-ers !!!
  woensdag 30 mei 2012 @ 12:49:30 #218
189229 Eva4Evah
Niet teveel zuipen
pi_112210872
Wanneer gaat dat 45 punten bsa in? Ik ga komend jaar naar het 2e jaar, maar dat betekent toch niet dat het voor mij geldt?
  woensdag 30 mei 2012 @ 13:04:03 #219
124676 RobertoCarlos
Zit je nou naar me te loeruh?
pi_112211390
quote:
0s.gif Op woensdag 30 mei 2012 12:49 schreef Eva4Evah het volgende:
Wanneer gaat dat 45 punten bsa in? Ik ga komend jaar naar het 2e jaar, maar dat betekent toch niet dat het voor mij geldt?
Zie het bericht hieronder. Alleen lijkt het me wel dat er nog iets van een overgangsregeling of zo komt, lijkt me wel fair... En ik ben heeeel benieuwd naar die betere studiebegeleiding...
quote:
Hogere norm, betere begeleiding

Met ingang van studiejaar 2013-2014 gaat de norm voor het bindend studieadvies aan de Universiteit Leiden omhoog van 40 naar minimaal 45 punten in het eerste jaar. Na twee jaar moeten studenten 90 studiepunten hebben gehaald. Hiertegenover staat een betere studiebegeleiding en onderwijsintensivering.
Het hele verhaal staat hier: http://media.leidenuniv.n(...)versiteit-leiden.pdf

Bron: http://www.nieuws.leidenu(...)ies-gaat-omhoog.html
!!! Go 49-ers !!!
  maandag 4 juni 2012 @ 20:28:59 #220
124676 RobertoCarlos
Zit je nou naar me te loeruh?
pi_112441040
Weet iemand wat er aan de hand is bij het Sportcentrum? Verhuizing of zo?
!!! Go 49-ers !!!
  maandag 4 juni 2012 @ 21:08:55 #221
298335 AllesWatWas
Ga Niet Weg Van Me
pi_112443753
quote:
2s.gif Op maandag 4 juni 2012 20:28 schreef RobertoCarlos het volgende:
Weet iemand wat er aan de hand is bij het Sportcentrum? Verhuizing of zo?
Jup. Zie ook http://www.voorzieningen.leidenuniv.nl/sport/renovatie/faq.html
“Je moet vergeten, alles kun je vergeten, want alles verdwijnt al.
Vergeet de tijd van misverstanden, en de tijd verspild aan het hoe en waarom.
Vergeet de uren waarin wij vermoordden, door het zoeken waarom, het hart van ons geluk.”
pi_112514721
quote:
Ah, vandaar dat ik mijn hertentamen in de ijshal heb... (oh god mag ik dat ook weer gaan zoeken :P)
(ノ◕ヮ◕)ノ*:・゚✧
  woensdag 6 juni 2012 @ 12:24:57 #223
189229 Eva4Evah
Niet teveel zuipen
pi_112514984
quote:
2s.gif Op woensdag 30 mei 2012 13:04 schreef RobertoCarlos het volgende:

[..]

Zie het bericht hieronder. Alleen lijkt het me wel dat er nog iets van een overgangsregeling of zo komt, lijkt me wel fair... En ik ben heeeel benieuwd naar die betere studiebegeleiding...

[..]

Het hele verhaal staat hier: http://media.leidenuniv.n(...)versiteit-leiden.pdf

Bron: http://www.nieuws.leidenu(...)ies-gaat-omhoog.html
Okay. Betere studiebegeleiding, my ass :') smeerlappen zijn het, uni's. Maarja, begin daar maar eens iets tegen.

Oh, en, dit heeft verder niet echt iets met Leiden te maken, maar ik zag dat studielink is veranderd ^O^ EINDELIJK OVERZICHTELIJK!!! WOOOOW!! Heeft wel lang geduurd, maar werkt echt stukken fijner nu. :)
  woensdag 6 juni 2012 @ 12:28:21 #224
298335 AllesWatWas
Ga Niet Weg Van Me
pi_112515113
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juni 2012 12:17 schreef Lorrelies het volgende:

[..]

Ah, vandaar dat ik mijn hertentamen in de ijshal heb... (oh god mag ik dat ook weer gaan zoeken :P)
Het ss in ieder geval dichterbij het station en centrum dan het sportcentrum ;)
“Je moet vergeten, alles kun je vergeten, want alles verdwijnt al.
Vergeet de tijd van misverstanden, en de tijd verspild aan het hoe en waarom.
Vergeet de uren waarin wij vermoordden, door het zoeken waarom, het hart van ons geluk.”
pi_112741783
quote:
99s.gif Op woensdag 6 juni 2012 12:28 schreef AllesWatWas het volgende:

[..]

Het ss in ieder geval dichterbij het station en centrum dan het sportcentrum ;)
Ik heb het gevonden vandaag :D Was wel echt vreselijk om daar te zitten overigens... de treinen hoor je zo goed dat het net lijkt of ze dóór de ijshal gaan ipv erlangs. Het galmt er heel erg (nog veel erger dan een gymzaal) dus elke stap en elke hoest klonk 10x zo erg als normaal... :/
(ノ◕ヮ◕)ノ*:・゚✧
  maandag 11 juni 2012 @ 16:29:00 #226
124676 RobertoCarlos
Zit je nou naar me te loeruh?
pi_112742176
Inderdaad :{ En er liepen ook nog bouwvakkers rond op een gegeven moment en ik vond het eigenlijk ook wel wat koud (maar ja, in een ijshal... :P ) Ook wat iri was de opstelling... Ik mis het sportcentrum nu al...
!!! Go 49-ers !!!
pi_112742267
quote:
2s.gif Op maandag 11 juni 2012 16:29 schreef RobertoCarlos het volgende:
Inderdaad :{ En er liepen ook nog bouwvakkers rond op een gegeven moment en ik vond het eigenlijk ook wel wat koud (maar ja, in een ijshal... :P ) Ook wat iri was de opstelling... Ik mis het sportcentrum nu al...
Dat vind ik best eng klinken eerlijk gezegd :P

Over 2 weken mag ik ook, jippie...
  maandag 11 juni 2012 @ 17:37:15 #228
124676 RobertoCarlos
Zit je nou naar me te loeruh?
pi_112745055
quote:
0s.gif Op maandag 11 juni 2012 16:31 schreef fh101 het volgende:

[..]

Dat vind ik best eng klinken eerlijk gezegd :P

Over 2 weken mag ik ook, jippie...
Idd, ik had ook nooit gedacht dat ik dat ooit nog eens zou zeggen.....
!!! Go 49-ers !!!
  maandag 11 juni 2012 @ 18:03:53 #229
189229 Eva4Evah
Niet teveel zuipen
pi_112746339
Hoera, hoera, ik heb mijn BSA! *O*
pi_112746903
quote:
10s.gif Op maandag 11 juni 2012 18:03 schreef Eva4Evah het volgende:
Hoera, hoera, ik heb mijn BSA! *O*
Nice! ^O^ P in één ook goed opweg?
pi_112861389
Het wordt voor mij nog spannend ;(
(ノ◕ヮ◕)ノ*:・゚✧
  woensdag 13 juni 2012 @ 23:52:36 #232
189229 Eva4Evah
Niet teveel zuipen
pi_112869234
quote:
0s.gif Op maandag 11 juni 2012 18:15 schreef FastFox91 het volgende:

[..]

Nice! ^O^ P in één ook goed opweg?
Dat niet, heb 3 vakken niet gehaald waarvan ik er eentje eind deze maand nog ga herren. Eentje heb ik wegens gezondheidsredenen niet gehaald en de andere was gewoon moeilijk. Ik moest ook nog een ander vak halen wat belangrijker was (omdat ik anders volgend jaar twee vakken niet had kunnen doen) dus daar heb ik me op gefocust (en gehaald), daarom heb ik besloten de ander te laten zitten en volgend jaar te doen. Ik mik dus op 50 punten dit jaar, ik heb er nu 40, krijg nog 1 vak terug en 1 her dus. Ik heb er volle vertrouwen in dat het volgend jaar goed gaat komen, eerste halfjaar was namelijk vrij hectisch/liep allemaal niet zo lekker, maar nu voel ik me top en ga ik er helemaal voor ^O^
  donderdag 14 juni 2012 @ 00:49:12 #233
124676 RobertoCarlos
Zit je nou naar me te loeruh?
pi_112871624
quote:
10s.gif Op maandag 11 juni 2012 18:03 schreef Eva4Evah het volgende:
Hoera, hoera, ik heb mijn BSA! *O*
Jeej! *O* (waarvoor ook alweer? O-) )
!!! Go 49-ers !!!
  donderdag 14 juni 2012 @ 10:55:39 #234
189229 Eva4Evah
Niet teveel zuipen
pi_112877791
quote:
2s.gif Op donderdag 14 juni 2012 00:49 schreef RobertoCarlos het volgende:

[..]

Jeej! *O* (waarvoor ook alweer? O-) )
Politicologie :)
  donderdag 14 juni 2012 @ 11:26:10 #235
124676 RobertoCarlos
Zit je nou naar me te loeruh?
pi_112878897
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juni 2012 10:55 schreef Eva4Evah het volgende:

[..]

Politicologie :)
Leuk! :Y

(en alhoewel het niet storm loopt, toch nog maar even het Politicologen-topic noemen Het grote Politicologentopic # 6, ik heb niet voor niets die banner in elkaar zitten knutselen 8-) :P )
!!! Go 49-ers !!!
  donderdag 14 juni 2012 @ 11:30:57 #236
189229 Eva4Evah
Niet teveel zuipen
pi_112879106
quote:
2s.gif Op donderdag 14 juni 2012 11:26 schreef RobertoCarlos het volgende:

[..]

Leuk! :Y

(en alhoewel het niet storm loopt, toch nog maar even het Politicologen-topic noemen Het grote Politicologentopic # 6, ik heb niet voor niets die banner in elkaar zitten knutselen 8-) :P )
Joah ik ken dat topic, maar is een beetje dood. :P
  donderdag 14 juni 2012 @ 12:14:52 #237
124676 RobertoCarlos
Zit je nou naar me te loeruh?
pi_112881020
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juni 2012 11:30 schreef Eva4Evah het volgende:

[..]

Joah ik ken dat topic, maar is een beetje dood. :P
Tja..... kennelijk zijn er op Fok! niet zoveel politicologen of ze communiceren niet of zow.... Anyway, hopelijk vind je politicologie leuker dan rechten

(politicologie vind ik stiekem wel wat moeilijker, maar dat zeg ik maar niet in het rechten-topic ;) )
!!! Go 49-ers !!!
  donderdag 14 juni 2012 @ 12:53:41 #238
189229 Eva4Evah
Niet teveel zuipen
pi_112882361
quote:
2s.gif Op donderdag 14 juni 2012 12:14 schreef RobertoCarlos het volgende:

[..]

Tja..... kennelijk zijn er op Fok! niet zoveel politicologen of ze communiceren niet of zow.... Anyway, hopelijk vind je politicologie leuker dan rechten

(politicologie vind ik stiekem wel wat moeilijker, maar dat zeg ik maar niet in het rechten-topic ;) )
Politicologie is echt veeeeel leuker, ik heb het echt zoooo naar mijn zin!! Ik zou echt niets liever willen studeren :) een sociale studie ligt mij veel beter, omdat het op mensen gericht is. In rechten komt die fase pas veeel later. Nu hou ik me veel meer bezig met menselijk gedrag en dat in combinatie met politiek is echt helemaal my cup of tea O+ Ik zit er ook over te denken om de lerarenminor te doen en dan ms ook wel de verkorte master (met een andere master dan). Dat is nog allemaal toekomstmuziek, eerst op naar de vakken van volgend jaar waar ik echt heeel veel zin in heb: politieke psychologie, politiek en media, rational choice... O+ !
  donderdag 14 juni 2012 @ 13:08:14 #239
124676 RobertoCarlos
Zit je nou naar me te loeruh?
pi_112882922
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juni 2012 12:53 schreef Eva4Evah het volgende:

[..]

Politicologie is echt veeeeel leuker, ik heb het echt zoooo naar mijn zin!! Ik zou echt niets liever willen studeren :) een sociale studie ligt mij veel beter, omdat het op mensen gericht is. In rechten komt die fase pas veeel later. Nu hou ik me veel meer bezig met menselijk gedrag en dat in combinatie met politiek is echt helemaal my cup of tea O+ Ik zit er ook over te denken om de lerarenminor te doen en dan ms ook wel de verkorte master (met een andere master dan). Dat is nog allemaal toekomstmuziek, eerst op naar de vakken van volgend jaar waar ik echt heeel veel zin in heb: politieke psychologie, politiek en media, rational choice... O+ !
Superrrrrrr!!! *O* *O* Leuk om te horen! ^O^
!!! Go 49-ers !!!
  woensdag 20 juni 2012 @ 23:50:24 #240
124676 RobertoCarlos
Zit je nou naar me te loeruh?
pi_113170130
quote:
Leidse studenten tevreden over hun opleiding

21 juni 2012, 35ste jaargang, nr.32

Universitaire studenten zijn erg te spreken over hun opleiding. Uit de resultaten van de Nationale Studenten Enquête (NSE) blijkt dat 67 procent van hen tevreden is over de inhoud, tegenover 52 procent van de hbo-studenten.

'Dat verschil wordt in de resultaten niet verklaard', vertelt Daphne Selhorst van Studiekeuze 123, waar de NSE onderdeel van uitmaakt. 'De enquête is een indicator. Het is aan de instellingen zelf om met de uitkomsten aan de slag te gaan.'
Als algemeen oordeel krijgen onderwijsinstellingen gemiddeld een 3,8 op een schaal van 1 tot 5. Selhorst: 'In 2011 was het gemiddelde ook een 3,8. We hebben bewust niet voor rapportcijfers gekozen, omdat die een minder objectief beeld geven. Studenten blijven dan vaak tussen vijven en zessen hangen.'
Kleine stijgingen hier en daar komen door verbeteringen in de communicatie, zoals heldere collegeroosters en informatievoorziening. Onderwijsinstellingen kunnen bovendien meer punten scoren door efficiënter gebruik te maken van de resultaten van onderwijsevaluaties. Leidse studenten beoordelen hun universiteit , evenals in 2010 en 2011, met een 4,0. Ze zijn vooral tevreden met de studieomgeving (4,0) en het minst met de huisvesting (2,9). Over dat laatste zijn studenten in andere studentensteden vaak ook ontevreden.
Stichting Studiekeuze123, is een initiatief van het hoger onderwijs en de studentenorganisaties ISO en LSVb. De enquête werd onder ruim 200.000 studenten van 69 onderwijsinstellingen gehouden. MVW
http://www.mareonline.nl/(...)e-studenten-tevreden
!!! Go 49-ers !!!
pi_113172871
Nog geschiedenisstudenten die hier ronddartelen?
Suikoden heerst
pi_113364638
Is het ook een beetje te lopen naar die ijshal vanaf centraal? Ik zag dat het qua afstand best dichtbij is, maar met lopen moet je volgens mij best een drukke weg oversteken waar dat eigenlijk niet kan?
pi_113366494
Jawel, het is te lopen. Je gaat langs/door het LUMC en dan kom je inderdaad bij die drukke weg, waar je dan een viaductje onderdoor moet. Dan krijg je een wegsplitsing maar je gaat rechtdoor/schuinlinks en als je dan even doorloopt dan zie je 'm vanzelf :) Is denk ik klein kwartiertje lopen...
(ノ◕ヮ◕)ノ*:・゚✧
pi_113366776
quote:
0s.gif Op maandag 25 juni 2012 15:21 schreef Lorrelies het volgende:
Jawel, het is te lopen. Je gaat langs/door het LUMC en dan kom je inderdaad bij die drukke weg, waar je dan een viaductje onderdoor moet. Dan krijg je een wegsplitsing maar je gaat rechtdoor/schuinlinks en als je dan even doorloopt dan zie je 'm vanzelf :) Is denk ik klein kwartiertje lopen...
Oke, bedankt! Dat zou wel moeten lukken :)
  maandag 25 juni 2012 @ 15:42:27 #245
124676 RobertoCarlos
Zit je nou naar me te loeruh?
pi_113367493
quote:
0s.gif Op maandag 25 juni 2012 14:46 schreef fh101 het volgende:
Is het ook een beetje te lopen naar die ijshal vanaf centraal? Ik zag dat het qua afstand best dichtbij is, maar met lopen moet je volgens mij best een drukke weg oversteken waar dat eigenlijk niet kan?
Gewoon even oefenen met streetview :)
http://maps.google.nl/map(...)CCCQ&ved=0CHwQ_BIwAw

Pas ook weer tentamen gedaan, wat een verschrikkelijke locatie :(
Mensen lopen vlak langs je als de galmende hal uitgaan, treinen denderen langs, bouwwerkzaamheden buiten zijn duidelijk te horen, kinderen spelen buiten, slecht tl-licht van boven waardoor je in je eigen schaduw zit te schrijven, etc :X :N

Anyway: toch nog succes :)
!!! Go 49-ers !!!
pi_113367771
quote:
2s.gif Op maandag 25 juni 2012 15:42 schreef RobertoCarlos het volgende:

[..]

Gewoon even oefenen met streetview :)
http://maps.google.nl/map(...)CCCQ&ved=0CHwQ_BIwAw

Pas ook weer tentamen gedaan, wat een verschrikkelijke locatie :(
Mensen lopen vlak langs je als de galmende hal uitgaan, treinen denderen langs, bouwwerkzaamheden buiten zijn duidelijk te horen, kinderen spelen buiten, slecht tl-licht van boven waardoor je in je eigen schaduw zit te schrijven, etc :X :N

Anyway: toch nog succes :)
Haha, heel bemoedigend dit ;) Gelukkig maar 1 tentamen daar, vrijdag de laatste van dit jaar en dat zitten we in een gewone collegezaal in het FSW.

Had al even gekeken met streetview idd, maar ik had dat viaductding niet duidelijk gezien :)
pi_113425986
Soooww, wat was het daar koud!! Heb dat hele tentamen met mn jas aangezeten.. Van het geluid had ik niet zoveel last, maar daar heb ik meestal niet zo'n probleem mee. Het is idd geen ideale locatie.
pi_113987391
Hoi
Ik ga in september hier beginnen met Internationale Betrekkingen & Organisaties! Weet er hier iemand of je per se een nette pasfoto moet gebruiken voor je collegekaart? Die ziet er namelijk niet uit :')
  maandag 9 juli 2012 @ 21:58:04 #249
124676 RobertoCarlos
Zit je nou naar me te loeruh?
pi_113988518
quote:
0s.gif Op maandag 9 juli 2012 21:35 schreef Nezhi het volgende:
Hoi
Ik ga in september hier beginnen met Internationale Betrekkingen & Organisaties! Weet er hier iemand of je per se een nette pasfoto moet gebruiken voor je collegekaart? Die ziet er namelijk niet uit :')
Ik heb iig geen foto op mijn collegecard.. misschien bedoel je die andere card, die ik trouwens ook nog steeds niet toegestuurd heb gekregen, maar die ik ook niet mis.... :P

Ik zou me er niet al te druk om maken. En als je dat toch doet, zou ik ff naar plexus bellen, die weten dat wel :)
!!! Go 49-ers !!!
  maandag 9 juli 2012 @ 21:59:59 #250
124676 RobertoCarlos
Zit je nou naar me te loeruh?
pi_113988613
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juni 2012 20:01 schreef fh101 het volgende:
Soooww, wat was het daar koud!! Heb dat hele tentamen met mn jas aangezeten.. Van het geluid had ik niet zoveel last, maar daar heb ik meestal niet zo'n probleem mee. Het is idd geen ideale locatie.
Zie jouw post nu pas... heb ook het laatste tentamen daar inmiddels overleef... Had mij van tevoren warmer aangekleed (zelfs met een truitje) dan dat buiten nodig was. Maar was wel nodig...
Ben blij dat ik in oktober weer terug mag naar het Sportcentrum.. :P
!!! Go 49-ers !!!
  maandag 9 juli 2012 @ 22:03:32 #251
298335 AllesWatWas
Ga Niet Weg Van Me
pi_113988801
quote:
0s.gif Op maandag 9 juli 2012 21:35 schreef Nezhi het volgende:
Hoi
Ik ga in september hier beginnen met Internationale Betrekkingen & Organisaties! Weet er hier iemand of je per se een nette pasfoto moet gebruiken voor je collegekaart? Die ziet er namelijk niet uit :')
Er komt een foto op je LU-card, die foto moet je zelf uploaden via internet, mag gewoon een normale foto van jezelf zijn, hoeft geen officiële pasfoto te zijn, als je maar een beetje zichtbaar bent enzo :)
“Je moet vergeten, alles kun je vergeten, want alles verdwijnt al.
Vergeet de tijd van misverstanden, en de tijd verspild aan het hoe en waarom.
Vergeet de uren waarin wij vermoordden, door het zoeken waarom, het hart van ons geluk.”
  maandag 9 juli 2012 @ 22:05:14 #252
124676 RobertoCarlos
Zit je nou naar me te loeruh?
pi_113988887
quote:
99s.gif Op maandag 9 juli 2012 22:03 schreef AllesWatWas het volgende:

[..]

Er komt een foto op je LU-card, die foto moet je zelf uploaden via internet, mag gewoon een normale foto van jezelf zijn, hoeft geen officiële pasfoto te zijn, als je maar een beetje zichtbaar bent enzo :)
Idd, is maar voor toegang tot de bieb enzo. Relax dus :s)
!!! Go 49-ers !!!
pi_113990184
Ah, ok. Moest wel enkele foto's proberen totdat hij mijn ogen kon zien :P
Zijn hier nog meer mensen die politicologie gaan studeren of al studeren?
  maandag 9 juli 2012 @ 22:44:19 #254
124676 RobertoCarlos
Zit je nou naar me te loeruh?
pi_113991046
quote:
0s.gif Op maandag 9 juli 2012 22:31 schreef Nezhi het volgende:
Zijn hier nog meer mensen die politicologie gaan studeren of al studeren?
Het grote Politicologentopic # 6 :s)
!!! Go 49-ers !!!
pi_113991433
Ja, die ken ik, maar dat topic is zo dood...
  dinsdag 10 juli 2012 @ 00:09:44 #256
124676 RobertoCarlos
Zit je nou naar me te loeruh?
pi_113995751
quote:
0s.gif Op maandag 9 juli 2012 22:50 schreef Nezhi het volgende:
Ja, die ken ik, maar dat topic is zo dood...
Ja, zo wel :P
!!! Go 49-ers !!!
pi_114167446
quote:
0s.gif Op maandag 9 juli 2012 22:31 schreef Nezhi het volgende:

Zijn hier nog meer mensen die politicologie gaan studeren of al studeren?
Present.
Blood Sugar Sex Magik
pi_115095553
Ik heb vandaag een brief gekregen waarin staat dat ik op usis kan zien in welke werkgroepen ik ben ingeschreven, maar ik ben nog nergens voor ingeschreven + mijn specialisatie (IBO) staat er ook niet bij. Moet dit nog gebeuren? Ik ga maandag bellen, maar ik dacht dat iemand hier het ook wel zou kunnen weten. :D

[ Bericht 14% gewijzigd door Nezhi op 04-08-2012 16:10:31 ]
pi_115100098
Normaal moet je gewoon in de 2 weken voor de colleges beginnen je via Usis inschrijven voor de werkgroepen. Probeer altijd snel te zijn als de inschrijving open gaat anders is de kans groot dat alleen 9-11 of 17-19 nog open is.
Blood Sugar Sex Magik
pi_115101418
Oh, ik dacht dat de eerste keer door de universiteit werd gedaan voor je. Zo maar even kijken of ik een mooi roostertje kan maken :)
pi_115106448
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 augustus 2012 17:46 schreef Nezhi het volgende:
Oh, ik dacht dat de eerste keer door de universiteit werd gedaan voor je. Zo maar even kijken of ik een mooi roostertje kan maken :)
Bij mij werd dat de eerste keer idd voor je gedaan, maar dat was wel een andere studie. De eerste keer is dan ook echt alleen voor het eerste blok in het eerste semester, verder moest je het zelf doen.

Als je een brief hebt gekregen waarin staat dat je op Usis kan kijken, dan is mijn gok dat het aan Usis ligt en niet aan jou. Dan zou ik idd maandag even bellen als er idd niets op staat terwijl je een brief hebt waarin staat dat dat wel zo zou moeten zijn.
pi_115374181
Ik weet niet zeker of ik mij ergens moet inschrijven voor hoorcolleges/werkcolleges. Op de studiegids pagina geschiedenis staat:

"Nieuwe eerstejaarsstudenten hoeven zich niet zelf aan te melden voor vakken. De groepsindeling en de aanmelding voor vakken en bijbehorende tentamens wordt door het onderwijssecretariaat gedaan. Herhalers dienen zich wel zelf aan te melden; indien je een werkcollege of themacollege opnieuw moet doen, meld je dan bij studiecoordinator mevrouw drs. Els Munter."

Maar ik krijg zojuist wel een mail dat je je via blackboard en usis inschrijft voor vakken, maar als ik op blackboard en usis kijk sta ik nergens ingeschreven ;s.
pi_115375060
Ik heb ze gebeld, ze zeggen dat als je eind volgende week nog niets ziet op uSis, dat je dan contact op moet nemen met je opleiding via het onderwijssecretariaat.
pi_115390226
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 augustus 2012 11:45 schreef Boomeister het volgende:
Ik weet niet zeker of ik mij ergens moet inschrijven voor hoorcolleges/werkcolleges. Op de studiegids pagina geschiedenis staat:

"Nieuwe eerstejaarsstudenten hoeven zich niet zelf aan te melden voor vakken. De groepsindeling en de aanmelding voor vakken en bijbehorende tentamens wordt door het onderwijssecretariaat gedaan. Herhalers dienen zich wel zelf aan te melden; indien je een werkcollege of themacollege opnieuw moet doen, meld je dan bij studiecoordinator mevrouw drs. Els Munter."

Maar ik krijg zojuist wel een mail dat je je via blackboard en usis inschrijft voor vakken, maar als ik op blackboard en usis kijk sta ik nergens ingeschreven ;s.
Blackboard moet je idd wel even zelf doen, maar daar zit geen deadline aan. Usis is waar je je officieel inschrijft voor de vakken die je wilt (moet) volgen en als je begint met je studie wordt dit de eerste keer voor je gedaan, voor het tweede blok moet je het zelf doen. Blackboard is waar de docenten de sheets van de powerpoints online zetten, als ook andere mededelingen over het vak en colleges. Deze is dus vooral voor jezelf, Usis is voor de universiteit zelf.
pi_115390692
Dus ik moet zelf via blackboard doen en dat van Usis word door de uni geregeld?
pi_115394310
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 augustus 2012 19:07 schreef Boomeister het volgende:
Dus ik moet zelf via blackboard doen en dat van Usis word door de uni geregeld?
Ja. :)

Maar wat hierboven ook gezegd werd, hou Usis wel in de gaten of je ook daadwerkelijk ingeschreven staat. Er zijn nogal wat problemen met dat systeem...
pi_115394484
Enig idee wanneer het er wel in zou moeten staan(dus tot hoe lang wachten voordat ik aan de bel moet gaan hangen)?
pi_115394573
Eind volgende week.
pi_115425548
Jemig, heb ik weer :') Krijg ik eindelijk mijn BSA studieadvies brief binnen, mis ik 5 studiepunten :{
Op uSis staat het wel goed, dus ik snap niet waarom ze er ineens 5 af hebben getrokken. Maar even een mail gestuurd naar de onderwijsbalie, weet bij god niet waar ik anders moet aankloppen met zoiets.

Lekker dan....
(ノ◕ヮ◕)ノ*:・゚✧
  zaterdag 11 augustus 2012 @ 16:27:36 #270
124676 RobertoCarlos
Zit je nou naar me te loeruh?
pi_115426288
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 augustus 2012 16:00 schreef Lorrelies het volgende:
Jemig, heb ik weer :') Krijg ik eindelijk mijn BSA studieadvies brief binnen, mis ik 5 studiepunten :{
Op uSis staat het wel goed, dus ik snap niet waarom ze er ineens 5 af hebben getrokken. Maar even een mail gestuurd naar de onderwijsbalie, weet bij god niet waar ik anders moet aankloppen met zoiets.

Lekker dan....
Langsgaan bij Studentdecaan als de onderwijsbalie van de studie het niet kan oplossen
!!! Go 49-ers !!!
pi_115517480
Onderwijsbalie heeft het opgelost gelukkig :D
(ノ◕ヮ◕)ノ*:・゚✧
  maandag 13 augustus 2012 @ 18:45:37 #272
124676 RobertoCarlos
Zit je nou naar me te loeruh?
pi_115521809
quote:
0s.gif Op maandag 13 augustus 2012 16:53 schreef Lorrelies het volgende:
Onderwijsbalie heeft het opgelost gelukkig :D
Viel best mee toch? ^O^
!!! Go 49-ers !!!
pi_115639679
Weet niet hoe het bij andere mensen zit, maar mijn Usis is nog steeds helemaal leeg(heb zelfs geen adviseur/begeleider/slber w.e aangewezen gekregen). Iemand anders hetzelfde?
pi_115640465
Ja, de onderwijsbalie is er nog mee bezig.
pi_115640753
O, heb zojuist een mailtje gestuurd.
pi_115783625
Waarom is het onderwijssecretariaat alleen open van 10-12. Dan lig ik doorgaans nog in bed tijdens mijn vakantie :P. Gekgenoeg nog niks gehoord over mijn BSA-verlagingsaanvraag. Alleen dat hij meegenomen zou worden, maar dat is al 2 maanden geleden. Had van de studieadviseur al groen licht gekregen voor jaar 2, maar bevestigen van commissie moet nog ff komen. Wel zo fijn om dat voor volgende week te weten :)
Blood Sugar Sex Magik
pi_115792717
Zo, al mijn boeken voor de eerste periode besteld.
Een boek wat hier 45 euro kost voor 4 pond gekocht op ebay :')
  maandag 27 augustus 2012 @ 22:33:08 #278
124676 RobertoCarlos
Zit je nou naar me te loeruh?
pi_116087536
Kunnen jullie gewoon nog in uMail?
Ik kan met mijn gewone passwoord niet inloggen :P
!!! Go 49-ers !!!
pi_116088090
Ik kom er wel in :)
pi_116089871
Ik kom er ook nog in, maar wel via een nieuwe website. Mn oude bladwijzer doet het niet meer ;)

Ik vind het alleen niet zo leuk, die nieuwe vormgeving. De oude umail was dan mss ouderwets, maar was wel veel overzichtelijker.
  dinsdag 28 augustus 2012 @ 07:49:35 #281
124676 RobertoCarlos
Zit je nou naar me te loeruh?
pi_116096283
Bedankt, goed om te weten dat het aan mij ligt :) En ben inmiddels binnen, het moest met een kleine s, hij verbeterde bij mij dat steeds automatisch naar een grote S....
!!! Go 49-ers !!!
pi_116097652
quote:
0s.gif Op maandag 27 augustus 2012 23:15 schreef fh101 het volgende:
Ik kom er ook nog in, maar wel via een nieuwe website. Mn oude bladwijzer doet het niet meer ;)

Ik vind het alleen niet zo leuk, die nieuwe vormgeving. De oude umail was dan mss ouderwets, maar was wel veel overzichtelijker.
Via welke link kom jij er dan in? Ik kan er echt met geen mogelijkheid meer inkomen, steeds server-error. Heel irritant want ik zit op het bevestigingsmailtje van m'n diploma te wachten (wat do/vrij binnen zou komen maar do was het er niet en vrijdag kon ik niet checken... En toen gingen ze het systeem omgooien) terwijl mijn deadline 1 september is.
pi_116101382
quote:
6s.gif Op dinsdag 28 augustus 2012 09:34 schreef kirsten. het volgende:

[..]

Via welke link kom jij er dan in? Ik kan er echt met geen mogelijkheid meer inkomen, steeds server-error. Heel irritant want ik zit op het bevestigingsmailtje van m'n diploma te wachten (wat do/vrij binnen zou komen maar do was het er niet en vrijdag kon ik niet checken... En toen gingen ze het systeem omgooien) terwijl mijn deadline 1 september is.
Deze: https://webmail.leidenuniv.nl/ox.html

Als de link het niet doet kun je altijd nog naar leidenuniv.nl gaan en dan daar umail opzoeken, dan kom je er ook :)

Hoop dat het lukt, wel een belangrijk mailtje idd
pi_116152958
nou hij is binnen. Ook heel leuk dit:

Hierbij laat ik u weten dat de Bachelor examencommissie in zijn vergadering van maandag 27 augustus jl. heeft besloten dat u heeft voldaan aan de vereisten van het Bachelor diploma.
Ik heb dit ingevoerd in usis zodat u nu officieel bent gediplomeerd.
Van harte gefeliciteerd met dit resultaat!.
U kunt u uitschrijven voor de Bachelor. Doe dit s.v.p. zo spoedig mogelijk, in ieder geval voor 1 september as i.v.m. de lang studeerboete.

De datum dat ik hem heb ontvangen is dus vandaag, de 29e augustus :'). Voor 1 september is de deadline voor alles, lekker bijtijds weer.

wat is het inloggen via Digid weer lekker traag zeg, wordt de hele tijd na 10 seconden weer uitgelogd wegens 'te weinig activiteit'.

[ Bericht 7% gewijzigd door kirsten. op 29-08-2012 16:30:43 ]
pi_116155449
Volgens de geschiedenis opleiding krijg ik pas een week van tevoren alles te horen omtrent rooster, maar ook gaan hun dan pas inschrijving in usis regelen enz.
pi_116155874
Ooh, geschiedenis! Leuk, ik wil misschien een paar vakken van geschiedenis doen, of rechten.
Ik ben vandaag pas ingeschreven voor een werkgroep, nog maar 2 te gaan. Ik weet ook nog steeds niet wat mijn rooster wordt :')
pi_116157694
Huh, bizar dat dat per studie zo verschilt, ik weet mn rooster al ongeveer een maand.. Er veranderen nog wat kleine dingen, maar niet veel.
  woensdag 29 augustus 2012 @ 18:50:39 #288
124676 RobertoCarlos
Zit je nou naar me te loeruh?
pi_116157859
quote:
6s.gif Op woensdag 29 augustus 2012 16:23 schreef kirsten. het volgende:
nou hij is binnen. Ook heel leuk dit:

Hierbij laat ik u weten dat de Bachelor examencommissie in zijn vergadering van maandag 27 augustus jl. heeft besloten dat u heeft voldaan aan de vereisten van het Bachelor diploma.
Ik heb dit ingevoerd in usis zodat u nu officieel bent gediplomeerd.
Van harte gefeliciteerd met dit resultaat!.
U kunt u uitschrijven voor de Bachelor. Doe dit s.v.p. zo spoedig mogelijk, in ieder geval voor 1 september as i.v.m. de lang studeerboete.
Zo triest dat het bijna komisch wordt....... prutsers. Maar aan de andere kant: jij weet tenminste nog dat je je B hebt gehaald...... ik heb nog steeds niet mijn P gehaald volgens uSIS terwijl ik sinds eind juni voldoe aan alle eisen. 8)7
!!! Go 49-ers !!!
  woensdag 29 augustus 2012 @ 18:51:39 #289
124676 RobertoCarlos
Zit je nou naar me te loeruh?
pi_116157891
quote:
0s.gif Op woensdag 29 augustus 2012 17:30 schreef Boomeister het volgende:
Volgens de geschiedenis opleiding krijg ik pas een week van tevoren alles te horen omtrent rooster, maar ook gaan hun dan pas inschrijving in usis regelen enz.
Niet alleen hun, maar ook hullie van andere faculteiten doen dit :s) }:|
!!! Go 49-ers !!!
pi_116169887
Hebben jullie al een collegekaart? :S ik nog niet
pi_116170133
die van mij heb ik al een maand
pi_116177927
quote:
0s.gif Op woensdag 29 augustus 2012 23:16 schreef jabbahabba het volgende:
Hebben jullie al een collegekaart? :S ik nog niet
Ik ook niet.. Maar ben wel laat geweest met nota opsturen, misschien dat dat het is. Ben benieuwd :)
Now, come on, let me feel the fibre of your fabric.
pi_116178306
quote:
0s.gif Op woensdag 29 augustus 2012 23:16 schreef jabbahabba het volgende:
Hebben jullie al een collegekaart? :S ik nog niet
Ik heb ook nog geen collegekaart ontvangen. Ben wel op tijd geweest met inleveren en alles, maar het zal vast komen doordat mijn master zo laat pas geaccepteerd werd. Ik verwacht hem wel de eerstkomende weken, en anders volstaat een ID bewijs ook op tentamens.
pi_116179019
quote:
2s.gif Op woensdag 29 augustus 2012 18:51 schreef RobertoCarlos het volgende:

[..]

Niet alleen hun, maar ook hullie van andere faculteiten doen dit :s) }:|
Balen, hoop dat ik dadelijk wel voor alles ingeschreven staat en mijn rooster krijg. Anders ben ik goed de lul volgens mij.
pi_116183105
Ik heb er eigenlijk wel weer zin in! :)
(ノ◕ヮ◕)ノ*:・゚✧
pi_116189566
Moet je de eerste keer je wel inschrijven voor hoorcolleges? Het vakje dat ik moet aanvinken is grijs en ik kan hier niet op klikken. Het zou handig zijn als het in mijn rooster zou verschijnen.
pi_116190537
Heb je je rooster wel doorgeklikt naar de eerste collegeweek?

Bij mij staat er in eerste instantie ook dat ik nergens voor ingeschreven ben, maar Usis is daar een beetje dramaqueen in :') Ik ben wel ingeschreven, maar volgende week beginnen de colleges pas dus staat er voor nu niks in mn rooster.
pi_116190765
Ja, werkgroepen staan erin maar hoorcolleges niet
En daar kon ik me sowieso niet voor inschrijven (had het al eens eerder geprobeerd ^^)
pi_116191356
Vaag... Ik zou me er iig geen zorgen over maken. Bij ons is het zo dat je niet eens verplicht bent om je in te schrijven voor een hoorcollege. Ze hebben liever wel dat je het doet natuurlijk, zodat ze weten hoeveel studenten ze kunnen verwachten maar verder is het niet belangrijk. Werkgroepen daarentegen wel, maar daar ben je voor ingeschreven :)

Als je op je eerste collegedag even bij de onderwijsdienst langs gaat om navraag te doen is het vroeg genoeg.
pi_116193752
Bij mij is m'n rooster ook helemaal leeg voor volgende week :X
pi_116211712
Ik kon me ook niet inschrijven voor hoorcolleges (wist eerlijk gezegd ook niet of het moest) maar toen stonden ze wel ineens in mijn rooster :P
(ノ◕ヮ◕)ノ*:・゚✧
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')