abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_105412868

Met dank aan RobertoCarlos voor de banner :P

Het topic voor studenten Politicologie en vragen over de studie.
Op woensdag 24 augustus 2011 16:41 schreef von_Preussen het volgende:
"Ook al deel ik z'n politiek maatschappelijke visie niet, maar ik vind Zolcon een koning. Waarom? Gewoon, omdat hij WO'er is. _O_ "
pi_105413769
Zelf ben ik nu tweedejaars politicologie aan de UvA. Het bevalt me allemaal erg goed, goede keuze gemaakt. Wel merk ik dat politicologie soms iets te beperkt kan zijn. Veel medestudenten gaan volgend jaar een tweede studie o.i.d. volgen.
Op woensdag 24 augustus 2011 16:41 schreef von_Preussen het volgende:
"Ook al deel ik z'n politiek maatschappelijke visie niet, maar ik vind Zolcon een koning. Waarom? Gewoon, omdat hij WO'er is. _O_ "
  zaterdag 10 december 2011 @ 14:06:47 #3
124676 RobertoCarlos
Zit je nou naar me te loeruh?
pi_105414092
quote:
Met dank aan RobertoCarlos voor de banner :P
Thanks :) Enne, elke foto is dus echt een voor politicologie belangrijk persoon.
Tú estás dura y yo me veo cabrón en el espejo
  zaterdag 10 december 2011 @ 16:23:44 #4
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_105418029
@ Zolcon: Nee valt wel mee nu. Maar ik verwar haar achternaam altijd met loeder ;(

Terwijl ik haar best wel cool vind. Wil ook de richting B&B op. Heeft iemand hier ooit een werkgroep over moeten doen/ kent iemand die dat heeft moeten doen? Is dat te doen of is het super stom? Ik heb alle opdrachten al gemaakt... Alleen 1 keertje te veel afwezig per ongeluk :')
pi_105433619
quote:
2s.gif Op zaterdag 10 december 2011 14:06 schreef RobertoCarlos het volgende:

[..]

Thanks :) Enne, elke foto is dus echt een voor politicologie belangrijk persoon.

Nou, dan moet je me toch even helpen want ik ben niet zo visueel ingesteld. Ik herken Rousseau, Hobbes, Machiavelli, Locke, Luxemburg(?), Marx, Huntington en Waltz maar de rest kom ik zo even niet op.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 10-12-2011 22:50:59 ]
pi_105442663
Ik zou er ook niet meer kunnen opnoemen, ik zie alleen dat je Smith vergeet. Wellicht Morgenthau?
  zondag 11 december 2011 @ 11:34:31 #7
124676 RobertoCarlos
pi_105446653
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 december 2011 22:48 schreef Thomas B. het volgende:

[..]

Nou, dan moet je me toch even helpen want ik ben niet zo visueel ingesteld. Ik herken Rousseau, Hobbes, Machiavelli, Locke, Luxemburg(?), Marx, Huntington en Waltz maar de rest kom ik zo even niet op.
Dan even snel uit het hoofd een paar: die vrouw linksonderin is niet Rosa Luxemburg, maar Hannah Arendt. De man daaronder is de man van de Rechtvaardigheid, John Rawls.
pi_105449572
Oh ja Adam Smith inderdaad. Die mag nog wel.

quote:
2s.gif Op zondag 11 december 2011 11:34 schreef RobertoCarlos het volgende:

[..]

Dan even snel uit het hoofd een paar: die vrouw linksonderin is niet Rosa Luxemburg, maar Hannah Arendt. De man daaronder is de man van de Rechtvaardigheid, John Rawls.
En die rechts in het midden... is dat Kissinger? En wie zijn die andere gasten rechts bij Waltz?
  zondag 11 december 2011 @ 13:24:43 #9
124676 RobertoCarlos
pi_105449988
quote:
0s.gif Op zondag 11 december 2011 13:13 schreef Thomas B. het volgende:
Oh ja Adam Smith inderdaad. Die mag nog wel.

[..]

En die rechts in het midden... is dat Kissinger? En wie zijn die andere gasten rechts bij Waltz?
Goede vraag.... moet ik zelf ook nog ff nazoeken want het is alweer een tijdje geleden dat ik de banner maakte :D
En die vent in het midden is iig geen Kissinger.

[ Bericht 3% gewijzigd door RobertoCarlos op 11-12-2011 13:41:12 ]
pi_105572698
Ik ben momenteel tentamen aan het maken en ik moet vanuit enkele theoretische perspectieven analyseren hoe "agents like Wikileaks" implicaties hebben voor de wereldpolitiek. Vind het een zeer slechte vraag, vooral omdat er geen duidelijke definitie is van agents like wikileaks. Ik ga er dus maar vanuit dat het moet gaan over non-state actors. In ieder geval, de docent gaat er vanuit dat Wikileaks een impact heeft op de wereldpolitiek, maar ik ben daar zelf niet helemaal van overtuigd. Enkele cables hebben misschien voor wat rode koontjes gezorgd in sommige regeringshuizen, maar mijns inziens heeft het niet tot structurele veranderingen geleid. Mijn vraag aan jullie: vinden jullie dat Wikileaks de wereldpolitiek heeft veranderd? Zo ja, hoe?

Disclaimer: Ik vraag jullie dus niet om mijn huiswerk te doen. Ik probeer alleen invoelshoeken te verzinnen om dit probleem te benaderen, maar zolang ik moet werken met assumpties waarvoor ik niet echt een onderbouwing heb wordt het moeilijk.
pi_105582340
Mm, dat is inderdaad wel een erg ruim gedefinieerde vraag. Misschien heb je hier wat aan: http://www.cfr.org/diplomacy/read-wikileaks/p23500
pi_105583295
quote:
0s.gif Op woensdag 14 december 2011 17:21 schreef Yakamoz het volgende:
Mm, dat is inderdaad wel een erg ruim gedefinieerde vraag. Misschien heb je hier wat aan: http://www.cfr.org/diplomacy/read-wikileaks/p23500
Ja! Goed stuk. Zitten wel wat argumenten in die ik kan aandragen. Mijn docent is een diehard realist die geilt op alles wat met security vraagstukken te maken heeft, dus dit is precies wat ze wil horen denk ik. Thanks...

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 14-12-2011 17:54:02 ]
pi_105584092
Toevallig Rob de Wijk :P ? Die is ook al zo'n diehard realist.
  woensdag 14 december 2011 @ 22:07:16 #14
124676 RobertoCarlos
pi_105595632
quote:
0s.gif Op woensdag 14 december 2011 13:18 schreef Thomas B. het volgende:
In ieder geval, de docent gaat er vanuit dat Wikileaks een impact heeft op de wereldpolitiek, maar ik ben daar zelf niet helemaal van overtuigd. Enkele cables hebben misschien voor wat rode koontjes gezorgd in sommige regeringshuizen, maar mijns inziens heeft het niet tot structurele veranderingen geleid. Mijn vraag aan jullie: vinden jullie dat Wikileaks de wereldpolitiek heeft veranderd? Zo ja, hoe?
Ik denk dat je je moet verplaatsen naar de periode van een a 1,5 jaar terug toen de Cables net uit waren en Wikileaks voor het grote publiek nieuw was. Toen was Wikileaks ook nog een echte underground actiegroep die voortkwam uit de groep van ideële hackers met als doel dat alle info vrij is. Toen dacht men ook echt dat WL de wereld ging veranderen, zo blijkt o.a. uit een paar youtube docu's.
http://www.google.nl/sear(...)63e&biw=1400&bih=701
Ik denk dat die docent wat achterloopt en niet doorheeft dat zijn opdracht inmiddels achterhaald is. :P

Maar aan de andere kant: als jij concludeert dat WL uitiendelijke niets veranderd heeft kun je dat toch ook opschrijven. Zal die realism-docent mss nog wel leuk vinden ook.... dat die softe actievoerders niet op kunnen tegen de harde wereld van mastercard, banken en paypal.. :P
pi_105623494
quote:
0s.gif Op woensdag 14 december 2011 18:18 schreef Yakamoz het volgende:
Toevallig Rob de Wijk :P ? Die is ook al zo'n diehard realist.
Wat een baas is dat. Jammer dat we hem niet voor IP2 hadden.
Blood Sugar Sex Magik
pi_105624484
Ik vond hem soms wat eenzijdig de zaken belichten, te veel vanuit een realistisch perspectief. Vooral als je bedenkt dat in de colleges nog groentjes zitten die vrij ontvankelijk zijn voor elke bewering die wordt gedaan. Maar zeker, zijn colleges waren absoluut niet saai. Bij Van Willigen mis ik dat wel, die extra verdieping en levendige colleges.

[ Bericht 0% gewijzigd door Yakamoz op 15-12-2011 19:19:06 ]
pi_105627367
quote:
0s.gif Op donderdag 15 december 2011 18:43 schreef Yakamoz het volgende:
Ik vond hem soms wat eenzijdig de zaken belichten, te veel vanuit een realistisch perspectief. Vooral als je bedenkt dat in de colleges nog groentjes zitten die vrij ontvankelijk zijn voor elke bewering die wordt gedaan. Maar zeker, zijn colleges waren absoluut niet saai. Bij Van Willigen mis ik dat wel, die extra verdieping en levendige colleges.
Weet nog wel dat we bij een van zn colleges zo hard in een deuk hebben gelegen om wat ie zij. Zat er weer zo'n gast met een wanna-be interessant verhaal en totaal niet boeiende vraag. Geeft ie gewoon als antwoord: 'Nee'. Beetje als die actie van Rutte na dat gelul van Cohen. Prachtig toch.
Blood Sugar Sex Magik
pi_105628096
Zulke momenten zijn inderdaad om van te genieten :P .
pi_105639674
Dr zitter door ook wel een paar bij... Zoals met dat college IR dat zo'n pax over valuta op boorplatformen begon. WFT?
Blood Sugar Sex Magik
pi_105642180
Was ik niet bij.. ik studeer politicologie, geen ibo ;) .
pi_105682000
Hoe zit het nu eigenlijk met herkansingsregelingen op de universiteit in Leiden? Ik heb begrepen dat - indien je een voldoende hebt - je de toets niet nogmaals mag maken.
pi_105692859
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 december 2011 01:30 schreef Yakamoz het volgende:
Hoe zit het nu eigenlijk met herkansingsregelingen op de universiteit in Leiden? Ik heb begrepen dat - indien je een voldoende hebt - je de toets niet nogmaals mag maken.
Waarom zou je dat willen dan? Voor cum laude ofso?
Blood Sugar Sex Magik
  zaterdag 17 december 2011 @ 15:11:42 #23
124676 RobertoCarlos
pi_105693445
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 december 2011 01:30 schreef Yakamoz het volgende:
Over het algemeen is dat aan de uni in Leiden idd niet mogelijk. Ik heb iig nog nergens gehoord dat iemand dat gedaan heeft en zelf heb ik dat ook nog nooit gedaan...
Check anders ff de OER-en op hun site
  zaterdag 17 december 2011 @ 17:09:25 #24
258616 Mr.DD
Yes, it is me.
pi_105696767
quote:
0s.gif Op donderdag 15 december 2011 23:41 schreef hoogvlieger het volgende:
Dr zitter door ook wel een paar bij... Zoals met dat college IR dat zo'n pax over valuta op boorplatformen begon. WFT?
ook altijd humor: die ene gozer met die altijd naast die slechtziende (held!) zit, met z'n anti-Amerika vragen. :')
Bovenstaande is in geheel voorzien van een Gooise r, gaarne deze meenemen bij het lezen.
pi_107448774
Het leeft hier niet zo...
Even een vraagje, moet je voor Politicologie IBO in Leiden in het eerstejaar gewoon 5 dagen per week naar de universiteit komen + aanwezigheidsplicht? En misschien zie ik een van jullie wel op een open dag, of meeloopdag ;)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')