abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_95481608
Vorige topic; [SC] WO Rechten #52 - Ontharende lesbo's!

De mooiste studie verdient het mooiste topic van dit forum. Logisch! Hier verder keuvelen over je scriptie, je tentamens, de JB, de UB en niet te vergeten: SOGgen!

Koning der wettenbundels:

Enne.. afgestudeerd zijn for the win!
De afgestudeerde helden van dit topic
Sovereign
_-rally-_
Leonoor
Thisbe
Pool
Smash-it
flubub
Argento
Sessy

Ook leuk: de studenten, met de tofste universiteit als eerste:

Universiteit Leiden
addictivebeat
Mieks
Originele_Naam
Cinnamongirl
ChRoNiC
-Trinity-
RobertoCarlos
Florian_
Microtechs
Fip
Kimochi
ArcticBlizzard
Orbis
xxiessiexx (deserteur :*)

Rijksuniversiteit Groningen
xD
Proud2beDiepfries
StarGazer
Maharbal
aaipod (kudtstudent op het moment)
Cortax
Dionysius85
Eilis

Universiteit van Tilburg
Mr.G
1-1-1-1-1
Morrigun99
CaptainRedbeard
bladibladibla
hmmmz
aardappel
EasySilence
Dr_Strangelove

Universiteit Utrecht
MarkzMan_X
The_Duce
VoreG
smvs
AkeBiAtch
dr.dunno
Diederik_Duck (?)
Memento-Mori
GDPP
ScottTracy
Rainb0ws
Eva4Evah (deserteur :*)
evelien89

Radboud Universiteit
DonStefano
Desideriusa
Sandersson
Kopstoot
Yashaaaaa
Retroseksueel
Morendo
fulco-
tostitomaatkaas

Universiteit van Amsterdam
Andoire
VeX-
Smash-it (tweede master)
TiMPiN
Dreamzk
hemelsblauw
Ruud_Kawasaki
Skage101

Universiteit Maastricht
Law.
Bartaz
RockGod---

Erasmus Universiteit Rotterdam
Umm-Qasr
Cleese
Nautilus
DahaKa
Flashwin
Phaelanx_NL
Mandal
IkeDubaku99

Vrije Universiteit Amsterdam
Jorwol
Ricard0j

Open Universiteit
DanielSmith

Freie Universität Berlin
Cortax

Ook voor 1ejaars geldt: sluit je het topic, dan open je een nieuwe
Ben je ook rechtenstudent, post je graag mee en staat je naam nog niet in het lijstje? Meld het dan even in dit topic, dan word je toegevoegd. Of niet. Maar dan kun je bezwaar maken. En in beroep. En vast ook nog wel in cassatie bij Danny, al weet die kerel waarschijnlijk niet wat dat betekent.
pi_95481866
Ik ben ook zenuwachtig, maar dat ben ik standaard voor een tentamen. :') Ik hoop dat ze geen vragen over die Europeesrechtelijke hoorcolleges gaan vragen.
Op maandag 5 september 2016 23:16 schreef -Deluzion- het volgende:
En ik antwoord liever niet op Fascination. aka Alex Vause.
pi_95482042
Ja ik ook altijd heel erg.. Was vanochtend om 9 uur ook al klaar wakker terwijl ik juist uit wilde slapen :P Zij heeft gezegd dat we alleen de basis dingen moest weten over dat laatste college iig.. Dus niet alle uitzonderingen enzo.. Ik zit nu na te denken en weet de basisdingen niet eens, ook al heb ik het hoofdstuk in het boek gelezen..
Die over de migrant ben ik niet geweest omdat ik toen ziek was.. Zo de sheets daarvan maar eens doornemen.. Het boek was ook niet echt helder over die verordening namelijk..

Net nog even de personele werkingssfeer doorgenomen. Ben wel echt benieuwd hoor.. Ze zeggen dat het de werkgroepen weerspiegelt maar ik heb echt het idee dat het een stuk moeilijker gaat zijn..

En weet nog steeds niet wat ik met de arresten moet.. Heb ze allemaal aangestreept en dsu de samenvatting/essentie doorgelezen.. Maar verder..
pi_95482327
quote:
1s.gif Op donderdag 14 april 2011 10:48 schreef Yashaaaaa het volgende:
Ja ik ook altijd heel erg.. Was vanochtend om 9 uur ook al klaar wakker terwijl ik juist uit wilde slapen :P Zij heeft gezegd dat we alleen de basis dingen moest weten over dat laatste college iig.. Dus niet alle uitzonderingen enzo.. Ik zit nu na te denken en weet de basisdingen niet eens, ook al heb ik het hoofdstuk in het boek gelezen..
Die over de migrant ben ik niet geweest omdat ik toen ziek was.. Zo de sheets daarvan maar eens doornemen.. Het boek was ook niet echt helder over die verordening namelijk..

Net nog even de personele werkingssfeer doorgenomen. Ben wel echt benieuwd hoor.. Ze zeggen dat het de werkgroepen weerspiegelt maar ik heb echt het idee dat het een stuk moeilijker gaat zijn..

En weet nog steeds niet wat ik met de arresten moet.. Heb ze allemaal aangestreept en dsu de samenvatting/essentie doorgelezen.. Maar verder..
Oh, bij dat hoorcollege over de migrant kun je het beste gewoon alle stof voor dat college in de syllabus lezen. Het hoorcollege was in wezen een samenvatting daarvan.

Ik heb trouwens het idee dat ze de WIA uitgebreid gaan vragen, dus daar heb ik op geoefend.

Volgens mij heb je aan de arresten inderdaad niet zo veel.
pi_95482452
Dat over die arresten had ze inderdaad nog gezegd dat ze soms wel belangrijk waren maar dat je ze dus lang niet altijd hoeft te noemen.. Dat voelt nu gewoon heel tegennatuurlijk omdat ik vooral juist vanaf dit jaar enorm aan het hameren ben op arresten :P

Ik zal zo die stof eens gaan lezen en aanstrepen :)

Denk btw dat de stelling over de 35 minners zal gaan.. En Wia, ja ik vind het (nu) niet zo moeilijk maar op een tentamen is dat altijd anders :{
pi_95482783
quote:
1s.gif Op donderdag 14 april 2011 10:58 schreef Yashaaaaa het volgende:
Dat over die arresten had ze inderdaad nog gezegd dat ze soms wel belangrijk waren maar dat je ze dus lang niet altijd hoeft te noemen.. Dat voelt nu gewoon heel tegennatuurlijk omdat ik vooral juist vanaf dit jaar enorm aan het hameren ben op arresten :P

Ik zal zo die stof eens gaan lezen en aanstrepen :)

Denk btw dat de stelling over de 35 minners zal gaan.. En Wia, ja ik vind het (nu) niet zo moeilijk maar op een tentamen is dat altijd anders :{
Haha, ik denk ook dat de stelling daarover zal gaan. Ik vind die oplossing die mevr. Rayer in zo'n artikel geeft wel een goede.

Ik ga de stof nog maar eens doornemen. ;(
pi_95482839
Welk artikel is dat ook alweer? die bij het college van de ziektewet zit?

Ik heb nog niks uitgeprint van die dingen van fluit, zo toch maar eens naar kijken.. Maar ga nu eerst even over de migrant lezen.. Gelukkig is het nog maar 11 uur :p
pi_95484750
Cijfers van de UvA beginnen ook terug te komen, Contractenrecht en Rechtsgeschiedenis allebei gehaald en van Strafrecht weet ik dat ik hem heb gehaald dus voor het eerst sinds ik studeer een tentamenreeks zonder onvoldoendes *O*
Cause I'm a motherlover,
You're a motherlover.
We should fuck each others mothers
pi_95484896
quote:
1s.gif Op donderdag 14 april 2011 11:10 schreef Yashaaaaa het volgende:
Welk artikel is dat ook alweer? die bij het college van de ziektewet zit?

Ik heb nog niks uitgeprint van die dingen van fluit, zo toch maar eens naar kijken.. Maar ga nu eerst even over de migrant lezen.. Gelukkig is het nog maar 11 uur :p
Passende arbeid na 104 weken heet het.
pi_95490802
Zo artikelen van college 3 ook gelezen. Even ter controle Artikel 29b ziektewet voor de 35 minner geldt dus NIET als je bij dezelfde werknemer blijft werken? Fluit omschrijft het een beetje vaag, alsof zijn mening al wet is..
En een ideale aanpassing voor de 35 minner zou dus zijn als zij als ze blijven werken bij de eigen werkgever wel als no risker kunnen worden aangemerkt toch?

Btw dat artikel over de "zwarte" of "witte" werkster :') iemand is even feministisch bezig geweest :')
pi_95495297
Vorige TT was beter :P .

Nu mijn enige twee vakken de scriptie en Moot Court zijn, ben ik in een naar soort SOG-ritme beland. Ik heb meer tijdsdruk nodig, ofzo.
last.fm | Voor iemand met een hamer ziet alles eruit als een spijker.
pi_95496086
Ja, sorry, ik heb vanavond een tentamen dus iets meer aan mijn hoofd dan het verzinnen van een TT ;)

Net het oefententamen doorgenomen en die ging best goed :Y Vond alleen af en toe de vraagstelling apart.. Er stond steeds "afgezien van" denk dat dus betekend dat je daar geen rekening mee hoeft te houden dan. Maar vervolgens moest je er bij een vraag toch rekening mee houden.
pi_95496339
quote:
1s.gif Op donderdag 14 april 2011 16:08 schreef Orbis het volgende:
Vorige TT was beter :P .

Nu mijn enige twee vakken de scriptie en Moot Court zijn, ben ik in een naar soort SOG-ritme beland. Ik heb meer tijdsdruk nodig, ofzo.
Ik wou dat ik dat ook had! Ik ben maandag tentamen rechtsfilosofie en dinsdag recht & samenleving (rechtssociologie). Ben de afgelopen week nauwelijks aan mijn scriptie toegekomen en voel me er best schuldig over, moet voor half mei de eerste versie afhebben en ondertussen heb ik ook nog mediarecht ;(. Maargoed, na de tentamens kan ik me richten op alleen scriptie en mediarecht en het regelen van een stageplek in de zomer :).
pi_95524652
Tentamen ging kut. O+
pi_95526304
Ik vond hem wel goed gaan eigenlijk :o
pi_95529748
tvp
pi_95529793
Hoi,

Boeken WO Rechten te koop

[TK] Boeken Rechtsgeleerdheid
Terrorism is the poor mans war, war is the rich mans terrorism.
pi_95550788
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 april 2011 01:17 schreef Yashaaaaa het volgende:
Ik vond hem wel goed gaan eigenlijk :o
Tja, ik wist niet precies hoe ik die Europeesrechtelijke vraag moest beantwoorden, evenals die bijstandsvraag.
pi_95550885
quote:
1s.gif Op donderdag 14 april 2011 12:02 schreef dreamzk het volgende:
Cijfers van de UvA beginnen ook terug te komen, Contractenrecht en Rechtsgeschiedenis allebei gehaald en van Strafrecht weet ik dat ik hem heb gehaald dus voor het eerst sinds ik studeer een tentamenreeks zonder onvoldoendes *O*
Gefeliciteerd amigo. Heb tegen verwachting in Europese rechtsgeschiedenis ook gehaald. Altijd wel een fijn moment. Nu maar hopen dat strafrecht er ook snel op staat. Ze nemen die 18 werkdagen wel heel serieus...
pi_95576003
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 april 2011 18:15 schreef Fascination het volgende:

[..]

Tja, ik wist niet precies hoe ik die Europeesrechtelijke vraag moest beantwoorden, evenals die bijstandsvraag.
Ik was blij dat ik dat donderdagmiddag nog even uitgezocht had, dat is het Leymann arrest.. En volgens mij artikel 46 (naja iig die ene over a stelsel en b stelsel en dat dan gemixd gevolgd en dan moest je het op grond van 50 en 51 toe passen, dat hele pro rata gezeik) hoop dat ik dat goed had :P Maar de casus was precies Leymann
pi_95617636
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 april 2011 11:33 schreef Yashaaaaa het volgende:

[..]

Ik was blij dat ik dat donderdagmiddag nog even uitgezocht had, dat is het Leymann arrest.. En volgens mij artikel 46 (naja iig die ene over a stelsel en b stelsel en dat dan gemixd gevolgd en dan moest je het op grond van 50 en 51 toe passen, dat hele pro rata gezeik) hoop dat ik dat goed had :P Maar de casus was precies Leymann
Dat meen je niet. _O- Damn. Maar alsnog heb ik de elementen die je noemt wel in m'n antwoord verwerkt.
pi_95617809
Of nou ja precies, daar was ook eerst in Belgie gewoond en daarna in Luxemburg, en dat ging over dat het discriminerend was dat er dan in Belgie een jaar wachttijd was ofzo :') Vond dat een vaag arrest eigenlijk.. Want mensen in Belgie moesten net zo goed een jaar wachten dus dat is dan toch niet discriminerend :')
pi_95762082
Deze hele reeks was me ff ontschoten!

Eerste scriptie is ingeleverd en wel. Alles was uitstekend, maar omdat ik het erg breed heb gedaan (heb bewust de keuze voor de breedte gemaakt in plaats van meer diepgang) was de wetenschappelijk diepgang iets minder, waardoor ik uit kom op een 7. Ik kan het verbeteren door iets dieper op een aantal punten in te gaan, maar daar heb ik simpelweg de tijd niet voor.

Heb nu nog ~2 maanden de tijd om een onderwerp te bedenken en masterscriptie #2 te schrijven. Jammer, maar we nemen 'genoegen' met een 7 op #1 (niet dat dat nou heel slecht is).
pi_95764469
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 april 2011 18:18 schreef Skage101 het volgende:

[..]

Gefeliciteerd amigo. Heb tegen verwachting in Europese rechtsgeschiedenis ook gehaald. Altijd wel een fijn moment. Nu maar hopen dat strafrecht er ook snel op staat. Ze nemen die 18 werkdagen wel heel serieus...
Uiteindelijk een 7, had eigenlijk hoger verwacht. Maar goed, nu nog begin juni eventjes de tetnamens inkoppen en vakantie :)
Cause I'm a motherlover,
You're a motherlover.
We should fuck each others mothers
pi_95948295
Pff ik zit weer eens met een studie-dilemma..

Ik heb namelijk een vak gekozen en het is echt niet wat ik ervan verwachte.. Valt zelfs behoorlijk tegen en daardoor ben ik op een gegeven moment afgehaakt en niet meer naar de werkgroepen gegaan (is nu nog 1 werkgroep en 1 college te gaan) Het tentamen is 6 juni en als ik dat niet haal ga ik de herkansing sowieso niet doen want die zit te dicht bij mijn bachelorhertentamen, en dat vind ik gewoon het belangrijkste..

Het punt is dat het een keuzevak is, en ik die 7 EC ook met studiepunten die ik in het buitenland heb gehaald kan laten opvullen. Ook voegt het vak verder niet echt heel veel toe voor de kant die ik uit wil. Het is namelijk Onderneming en Arbeid en gaat over de medezeggenschap van de OR en over de bestuurder.. Maar ik wil toch meer met het individuele arbeidsrecht en sociale zekerheidsrecht doen. Sowieso zijn het onderwerpen die ik bij ondernemingsrecht ook al gehad heb..

Dus ik zit nu van ga ik het tentamen van 6 juni wel maken (en daar dus toch behoorlijk hard voor leren) of zal ik nu al zeggen van :W ik vul het wel aan met buitenland punten.. En nog maar één tentamen hoeven maken en mezelf behoorlijk stress besparen.. (ik ga toch namelijk weer op het moment van leren balen dat ik niet naar de colleges ben geweest)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')