abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 30 april 2011 @ 00:16:42 #1
124676 RobertoCarlos
Zit je nou naar me te loeruh?
pi_96164914

De Universiteit Leiden (Latijnse naam: Academia Lugduno Batava; Engelse naam: Leiden University, afkorting: LEI) werd opgericht in 1575 en is de oudste universiteit van Nederland.

Links:
Universiteit Leiden
e-Studiegids
Blackboard
UCLN Webmail

De Universiteit Leiden kent de volgende faculteiten:

Faculteit der Archeologie;
Faculteit der Geesteswetenschappen;
Faculteit der Rechtsgeleerdheid;
Faculteit der Sociale Wetenschappen;
Faculteit der Wiskunde en Natuurwetenschappen;

Onderzoek en onderwijs in de geneeskunde zijn ondergebracht in het Leids Universitair Medisch Centrum (LUMC).

Studenten:
Rechten:
Florian _O_ , RobertoCarlos, Kimochi, Microtechs, -Trinity-, nailpolish (per sept.)

Politicologie:
Fingon, RobertoCarlos

Psychologie:
MeloD, Phileine

Geneeskunde:
Belledijn
HappyGirl91

Farmaceutische Wetenschappen:
Forevah

Talen & Culturen van Japan:
Sinaasappeltje

Nederlandse taal en cultuur.
Snorie

Biomedische Wetenschappen
Kirsten

[ Bericht 1% gewijzigd door motorbloempje op 22-08-2011 15:06:43 ]
Tú estás dura y yo me veo cabrón en el espejo
  zaterdag 30 april 2011 @ 00:26:20 #2
124676 RobertoCarlos
pi_96165233
Laat het maar weten als je in de OP wilt, ga ik de boel wat opschonen
pi_96210761
Ik wil graag in de OP! ;)

Pedagogische Wetenschappen voor mij!
  donderdag 5 mei 2011 @ 05:58:40 #4
298335 AllesWatWas
Ga Niet Weg Van Me
pi_96375297
Studeer ook aan de universiteit Leiden, maar hoef niet in de OP :P (Kleeeeeeine studie.)

Misschien kan je bij de links ook even http://www.uCheck.nl toevoegen, al is dat niet officieel van de universiteit, het maakt je leven een stuk aangenamer _O-
“Je moet vergeten, alles kun je vergeten, want alles verdwijnt al.
Vergeet de tijd van misverstanden, en de tijd verspild aan het hoe en waarom.
Vergeet de uren waarin wij vermoordden, door het zoeken waarom, het hart van ons geluk.”
  donderdag 5 mei 2011 @ 08:18:59 #5
124676 RobertoCarlos
pi_96375777
Ik mag de OP nu al niet meer editten... .als er nog een paar bij komen doe ik het wel ff via de feedback..
pi_96866037
Laatstejaarsstudent alweer. De tijd vliegt als je het naar je zin hebt. Na de zomer starten met de scriptie. Tot die tijd achter docenten aanzitten die de cijfers nog in USIS moeten invoeren. Van de circa 65 ECTS staan er pas 14 in het systeem.

Faculteit der Wiskunde en Natuurwetenschappen overigens, "ICT in Business".
  vrijdag 20 mei 2011 @ 22:45:22 #7
124676 RobertoCarlos
pi_97099074
Kan weer niet in uSis :X
pi_97099677
quote:
2s.gif Op vrijdag 20 mei 2011 22:45 schreef RobertoCarlos het volgende:
Kan weer niet in uSis :X
Maar ucheck doet het wel! :)
  vrijdag 20 mei 2011 @ 22:56:10 #9
124676 RobertoCarlos
pi_97099726
Ja weet ik. Maar ik vind het toch niet zo prettig om mijn login en password weg te geven aan een willekeurige site... maar het idee van de site is wel goed ja..

Kennelijk gebruikt uSis ook Java en daar gaat het vaut.
pi_97099945
kan ik me voorstellen. Ik was ook niet heel happig in het begin, maar ondertussen ben ik bijna verliefd op ucheck. Het is zooooveel makkelijker, duidelijker en geweldiger! Met de beveiliging zit het wel goed geloof ik:

quote:
Beveiliging

In het kort

Je wachtwoord wordt versleuteld, alleen op jouw computer, tijdelijk bewaard.
Op de server van uCheck worden nooit wachtwoorden bewaard.
Als je ervoor kiest je studentnummer/wachtwoord op te slaan in een cookie, loop je geen extra risico.
Als je uitlogt wordt alles verwijderd. Uitloggen.
Hoe is uCheck beveiligd?

uCheck communiceert met uSis via jouw inlognaam en wachtwoord. Je studentnummer en wachtwoord worden versleuteld opgeslagen in een zogenaamde sessie. Op de achtergrond wordt beveiligd met uSis gecommuniceerd.

Als je de website sluit dan wordt deze sessie, samen met dus je studentennummer/wachtwoord, verwijderd en moet je dus weer opnieuw inloggen op uCheck.

Als je ervoor kiest je studentennummer en wachtwoord op te slaan in een cookie, dan worden deze ook versleuteld bewaard.

https:// beveiliging

Naast de versleuteling is uCheck nu ook beveiligd met SSL. Dit kan je zien aan het adres, daar staat namelijk https://. Ergens in de browser staat ook een slotje, dat is beide een teken van extra beveiliging.

Lees meer over SSL/https: HTTPS op wikipedia.
en anders kun je m altijd bellen, zn 06 staat ietsje verderop die pagina. Maar om dat nou op FOK! te zetten ;)
pi_97352365
Pff, krijg net een mailtje dat mn wachtwoord vanavond (!) vervalt. Lekker op tijd.. Maar goed, ik dus naar uprefs, doet t niet :( Aargh!! Annoying!
  donderdag 26 mei 2011 @ 20:54:31 #12
124676 RobertoCarlos
pi_97354860
Ik had dat mailtje ook gezien, maar niet echt op de datum want ach ik zal vast wel wat tijd krijgen. Maar nu ik de laatste post hier zie: 26 mei dus :X
  donderdag 26 mei 2011 @ 20:56:15 #13
124676 RobertoCarlos
pi_97354956
Wil ik het via uprefs aanpassen, krijg ik alleen een mededeling op een scherm:

quote:
Informatie
Onderhoud en storingen...

Op dit moment wordt er onderhoud gepleegd op ULCN webtools framework. Dit kan tot problemen en tijdelijke onderbrekingen leiden.
pi_97355355
Nou ja, we hebben nog tot 23.59 :')

Serieus, ik denk dat er lange rijen komen bij de helpdesk... Sowieso toeval dat ik dat mailtje vandaag zie, en normaal heb je idd 2 weken geloof ik om je ww te veranderen.

edit. En ja, dat scherm krijg ik ook. Als 'ie uberhaupt al laadt.
  donderdag 26 mei 2011 @ 21:46:51 #15
298335 AllesWatWas
Ga Niet Weg Van Me
pi_97358038
Ik kreeg die mail ook, terwijl ik net vorige week mijn wachtwoord heb aangepast omdat-ie zou verlopen... Of het is niet goed gedaan, maar als ik dit hierboven zo lees denk ik dat het een foutje is en iedereen die mail heeft gehad :') ?
Vergeet de uren waarin wij vermoordden, door het zoeken waarom, het hart van ons geluk.”
pi_97358248
Wat een gedoe weer zeg. :(
pi_97358258
quote:
99s.gif Op donderdag 26 mei 2011 21:46 schreef AllesWatWas het volgende:
Ik kreeg die mail ook, terwijl ik net vorige week mijn wachtwoord heb aangepast omdat-ie zou verlopen... Of het is niet goed gedaan, maar als ik dit hierboven zo lees denk ik dat het een foutje is en iedereen die mail heeft gehad :') ?
ja ik ook en ik kan toch echt met dat nieuwe wachtwoord inloggen.

Trouwens zwaar kut, ben voor m'n keuzepakket in de wachtrij geplaatst terwijl op de voorlichting werd gezegd dat er onbeperkt plaats was. blijkt nu dus dat we plaats moeten maken voor de 'volledige' minorstudenten. Lekkere voorlichting weer zeg. Iedereen zit nu dus zwaar in de stress omdat zo ongeveer de helft van de studie die minor had :{
  donderdag 26 mei 2011 @ 21:54:58 #18
298335 AllesWatWas
Ga Niet Weg Van Me
pi_97358592
quote:
6s.gif Op donderdag 26 mei 2011 21:50 schreef kirsten. het volgende:

[..]

ja ik ook en ik kan toch echt met dat nieuwe wachtwoord inloggen.

Trouwens zwaar kut, ben voor m'n keuzepakket in de wachtrij geplaatst terwijl op de voorlichting werd gezegd dat er onbeperkt plaats was. blijkt nu dus dat we plaats moeten maken voor de 'volledige' minorstudenten. Lekkere voorlichting weer zeg. Iedereen zit nu dus zwaar in de stress omdat zo ongeveer de helft van de studie die minor had :{
Wat een faal :{ Wat voor vakken waren het?

uPrefs is nu trouwens helemaal down omdat natuurlijk duizenden mensen tegelijkertijd hun wachtwoord wilde gaan aanpassen :D Als ze slim zijn mailen ze vanavond nog een rectificatie, anders worden het lange helpdeskavonturen morgen voor de mensen die er niet bij nadenken maar louter in paniek schieten.
pi_97358775
quote:
99s.gif Op donderdag 26 mei 2011 21:54 schreef AllesWatWas het volgende:

[..]

Wat een faal :{ Wat voor vakken waren het?

uPrefs is nu trouwens helemaal down omdat natuurlijk duizenden mensen tegelijkertijd hun wachtwoord wilde gaan aanpassen :D Als ze slim zijn mailen ze vanavond nog een rectificatie, anders worden het lange helpdeskavonturen morgen voor de mensen die er niet bij nadenken maar louter in paniek schieten.
SBB fundamentals. Maar ik mag hopen dat ze ergens een fout hebben gemaakt want alle andere interessante minoren zijn al lang en breed vol ><
  donderdag 26 mei 2011 @ 22:05:31 #20
298335 AllesWatWas
Ga Niet Weg Van Me
pi_97359327
quote:
6s.gif Op donderdag 26 mei 2011 21:57 schreef kirsten. het volgende:

[..]

SBB fundamentals. Maar ik mag hopen dat ze ergens een fout hebben gemaakt want alle andere interessante minoren zijn al lang en breed vol ><
Ah, dat ziet er ook wel uit als een populaire richting, zeker in deze ‘tijd’, om het zo maar uit te drukken. Hopelijk kan je alsnog iets regelen of vind je nog iets anders leuk(er)s :)

Ik moet ook eens keuzevakken voor volgend jaar gaan zoeken. 15ects vullen met, ja, iets waar mijn hartje warm van wordt :Y
  donderdag 26 mei 2011 @ 23:25:29 #21
124676 RobertoCarlos
pi_97364469
Ze zijn iig niet helemaal dom -> ze hebben het uitgesteld 8)7
Op uprefs:
quote:
Beste medewerker/student.

De aangekondigde wijziging ten aanzien van het wachtwoord zal vanavond niet plaatsvinden. Deze wordt uitgesteld. U zult hiervoor nog een bericht ontvangen.

Indien u al uw wachtwoord heeft kunnen wijzigen zal deze gedurende de reguliere periode van 182 dagen geldig zijn.
  vrijdag 27 mei 2011 @ 05:37:44 #22
298335 AllesWatWas
Ga Niet Weg Van Me
pi_97370139
Joepie:
quote:
Geachte student/medewerker,

U heeft rond 18:00 uur van ULCN een bericht ontvangen dat uw ULCN-wachtwoord vandaag zal verlopen. Dit bericht is geen spam geweest. In verband met de ontstane verwarring is besloten de onderhoudsoperatie een week uit te stellen.

U dient dus uw wachtwoord uiterlijk 2 juni 2011 aangepast te hebben via uPrefs (https://u-tools.meta.leidenuniv.nl/uprefs/). Na 2 juni kunt u nog twee keer inloggen met uw oude wachtwoord, daarna is het geblokkeerd.
Terwijl ik dus net vorige week mijn wachtwoord heb aangepast... Zouden er gegevens gestolen zijn ofzo?
  vrijdag 27 mei 2011 @ 05:50:38 #23
124676 RobertoCarlos
pi_97370156
quote:
99s.gif Op vrijdag 27 mei 2011 05:37 schreef AllesWatWas het volgende:
Joepie:

[..]

Terwijl ik dus net vorige week mijn wachtwoord heb aangepast... Zouden er gegevens gestolen zijn ofzo?
Nu je het zegt.... het moet wel zoiets zijn ja...
  vrijdag 27 mei 2011 @ 12:57:13 #24
298335 AllesWatWas
Ga Niet Weg Van Me
pi_97379339
Onder het kopje Storingen:
quote:
Op dit moment is uPrefs lastig bereikbaar. Er wordt gewerkt aan een oplossing. Probeer op een later tijdstip uw wachtwoord aan te passen, bij voorkeur vanaf 30 mei. De noodzakelijke wachtwoordwijziging moet uiterlijk voor 2 juni zijn uitgevoerd.
Je krijgt een week of wat de tijd om je wachtwoord aan te passen? Normaal krijg je een maand van tevoren een e-mail dat je wachtwoord binnenkort verloopt. Je zal maar net een paar weken op vakantie zijn of in het buitenland zitten nu. (Oké, je kan na 2 juni datum nog twee keer inloggen met je oude wachtwoord waarna die geblokkeerd wordt, but still...)

Bij voorkeur na 30 mei? Zouden ze de boel beter gaan beveiligen/encrypten ná 30 mei? _O-
pi_97389222
quote:
99s.gif Op vrijdag 27 mei 2011 12:57 schreef AllesWatWas het volgende:
Onder het kopje Storingen:

[..]

Je krijgt een week of wat de tijd om je wachtwoord aan te passen? Normaal krijg je een maand van tevoren een e-mail dat je wachtwoord binnenkort verloopt. Je zal maar net een paar weken op vakantie zijn of in het buitenland zitten nu. (Oké, je kan na 2 juni datum nog twee keer inloggen met je oude wachtwoord waarna die geblokkeerd wordt, but still...)

Bij voorkeur na 30 mei? Zouden ze de boel beter gaan beveiligen/encrypten ná 30 mei? _O-
Nja, beter dan dat van gisteren. Toen had je maar een paar uur :') Je moet maar net achter de computer zitten dan...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')