en anders kun je m altijd bellen, zn 06 staat ietsje verderop die pagina. Maar om dat nou op FOK! te zettenquote:Beveiliging
In het kort
Je wachtwoord wordt versleuteld, alleen op jouw computer, tijdelijk bewaard.
Op de server van uCheck worden nooit wachtwoorden bewaard.
Als je ervoor kiest je studentnummer/wachtwoord op te slaan in een cookie, loop je geen extra risico.
Als je uitlogt wordt alles verwijderd. Uitloggen.
Hoe is uCheck beveiligd?
uCheck communiceert met uSis via jouw inlognaam en wachtwoord. Je studentnummer en wachtwoord worden versleuteld opgeslagen in een zogenaamde sessie. Op de achtergrond wordt beveiligd met uSis gecommuniceerd.
Als je de website sluit dan wordt deze sessie, samen met dus je studentennummer/wachtwoord, verwijderd en moet je dus weer opnieuw inloggen op uCheck.
Als je ervoor kiest je studentennummer en wachtwoord op te slaan in een cookie, dan worden deze ook versleuteld bewaard.
https:// beveiliging
Naast de versleuteling is uCheck nu ook beveiligd met SSL. Dit kan je zien aan het adres, daar staat namelijk https://. Ergens in de browser staat ook een slotje, dat is beide een teken van extra beveiliging.
Lees meer over SSL/https: HTTPS op wikipedia.
quote:Informatie
Onderhoud en storingen...
Op dit moment wordt er onderhoud gepleegd op ULCN webtools framework. Dit kan tot problemen en tijdelijke onderbrekingen leiden.
ja ik ook en ik kan toch echt met dat nieuwe wachtwoord inloggen.quote:Op donderdag 26 mei 2011 21:46 schreef AllesWatWas het volgende:
Ik kreeg die mail ook, terwijl ik net vorige week mijn wachtwoord heb aangepast omdat-ie zou verlopen... Of het is niet goed gedaan, maar als ik dit hierboven zo lees denk ik dat het een foutje is en iedereen die mail heeft gehad?
Wat een faalquote:Op donderdag 26 mei 2011 21:50 schreef kirsten. het volgende:
[..]
ja ik ook en ik kan toch echt met dat nieuwe wachtwoord inloggen.
Trouwens zwaar kut, ben voor m'n keuzepakket in de wachtrij geplaatst terwijl op de voorlichting werd gezegd dat er onbeperkt plaats was. blijkt nu dus dat we plaats moeten maken voor de 'volledige' minorstudenten. Lekkere voorlichting weer zeg. Iedereen zit nu dus zwaar in de stress omdat zo ongeveer de helft van de studie die minor had
SBB fundamentals. Maar ik mag hopen dat ze ergens een fout hebben gemaakt want alle andere interessante minoren zijn al lang en breed vol ><quote:Op donderdag 26 mei 2011 21:54 schreef AllesWatWas het volgende:
[..]
Wat een faalWat voor vakken waren het?
uPrefs is nu trouwens helemaal down omdat natuurlijk duizenden mensen tegelijkertijd hun wachtwoord wilde gaan aanpassenAls ze slim zijn mailen ze vanavond nog een rectificatie, anders worden het lange helpdeskavonturen morgen voor de mensen die er niet bij nadenken maar louter in paniek schieten.
Ah, dat ziet er ook wel uit als een populaire richting, zeker in deze ‘tijd’, om het zo maar uit te drukken. Hopelijk kan je alsnog iets regelen of vind je nog iets anders leuk(er)squote:Op donderdag 26 mei 2011 21:57 schreef kirsten. het volgende:
[..]
SBB fundamentals. Maar ik mag hopen dat ze ergens een fout hebben gemaakt want alle andere interessante minoren zijn al lang en breed vol ><
quote:Beste medewerker/student.
De aangekondigde wijziging ten aanzien van het wachtwoord zal vanavond niet plaatsvinden. Deze wordt uitgesteld. U zult hiervoor nog een bericht ontvangen.
Indien u al uw wachtwoord heeft kunnen wijzigen zal deze gedurende de reguliere periode van 182 dagen geldig zijn.
Terwijl ik dus net vorige week mijn wachtwoord heb aangepast... Zouden er gegevens gestolen zijn ofzo?quote:Geachte student/medewerker,
U heeft rond 18:00 uur van ULCN een bericht ontvangen dat uw ULCN-wachtwoord vandaag zal verlopen. Dit bericht is geen spam geweest. In verband met de ontstane verwarring is besloten de onderhoudsoperatie een week uit te stellen.
U dient dus uw wachtwoord uiterlijk 2 juni 2011 aangepast te hebben via uPrefs (https://u-tools.meta.leidenuniv.nl/uprefs/). Na 2 juni kunt u nog twee keer inloggen met uw oude wachtwoord, daarna is het geblokkeerd.
Nu je het zegt.... het moet wel zoiets zijn ja...quote:Op vrijdag 27 mei 2011 05:37 schreef AllesWatWas het volgende:
Joepie:
[..]
Terwijl ik dus net vorige week mijn wachtwoord heb aangepast... Zouden er gegevens gestolen zijn ofzo?
Je krijgt een week of wat de tijd om je wachtwoord aan te passen? Normaal krijg je een maand van tevoren een e-mail dat je wachtwoord binnenkort verloopt. Je zal maar net een paar weken op vakantie zijn of in het buitenland zitten nu. (Oké, je kan na 2 juni datum nog twee keer inloggen met je oude wachtwoord waarna die geblokkeerd wordt, but still...)quote:Op dit moment is uPrefs lastig bereikbaar. Er wordt gewerkt aan een oplossing. Probeer op een later tijdstip uw wachtwoord aan te passen, bij voorkeur vanaf 30 mei. De noodzakelijke wachtwoordwijziging moet uiterlijk voor 2 juni zijn uitgevoerd.
Nja, beter dan dat van gisteren. Toen had je maar een paar uurquote:Op vrijdag 27 mei 2011 12:57 schreef AllesWatWas het volgende:
Onder het kopje Storingen:
[..]
Je krijgt een week of wat de tijd om je wachtwoord aan te passen? Normaal krijg je een maand van tevoren een e-mail dat je wachtwoord binnenkort verloopt. Je zal maar net een paar weken op vakantie zijn of in het buitenland zitten nu. (Oké, je kan na 2 juni datum nog twee keer inloggen met je oude wachtwoord waarna die geblokkeerd wordt, but still...)
Bij voorkeur na 30 mei? Zouden ze de boel beter gaan beveiligen/encrypten ná 30 mei?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |