abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 28 mei 2011 @ 08:50:47 #26
298335 AllesWatWas
Ga Niet Weg Van Me
pi_97412504
Ze blijven maar mailen:
quote:
Geachte heer/mevrouw,

U heeft gisteren enkele mails ontvangen omtrent het wijzigen van uw wachtwoord. Dit heeft een aantal vragen opgeroepen, zeker gezien het korte tijdsbestek waarin het wachtwoord zou verlopen.

Is dit phishing?

Nee, het gaat hier om correcte mails.

Ik probeer in te loggen in uPrefs, echter is deze niet bereikbaar.

De mails zijn verstuurd naar alle mensen met een ULCN-account. Dit heeft ervoor gezorgd dat veel studenten en medewerkers tegelijk proberen in te loggen in uPrefs, waardoor het systeem overbelast is geraakt. Het advies is om dit na het weekend te proberen, als het iets rustiger is geworden.

Normaal gesproken is mijn wachtwoord een half jaar geldig en ik heb deze recentelijk nog gewijzigd. Waarom dien ik hem nu te wijzigen?

Het gaat hier om onderhoud aan de concernsystemen en hierbij dienen alle wachtwoorden gewijzigd te worden.

Voor wanneer moet ik mijn wachtwoord wijzigen?

Het tijdsbestek waarbinnen dit dient te gebeuren is een week, gerekend vanaf vandaag. Na de expiratiedatum van uw wachtwoord (3 juni 23:59 uur) kunt u met uw oude wachtwoord nog twee maal inloggen. Ik adviseer u om uw wachtwoord na het weekend te wijzigen.

Ik heb na ontvangst van deze mails mijn wachtwoord aangepast (26 mei na 18:00 uur). Moet ik mijn wachtwoord opnieuw wijzigen?

Indien u uw wachtwoord reeds aangepast heeft naar aanleiding van de vorige mailberichten hoeft u niet nogmaals uw wachtwoord aan te passen.

Nogmaals excuses voor het ongemak,
“Je moet vergeten, alles kun je vergeten, want alles verdwijnt al.
Vergeet de tijd van misverstanden, en de tijd verspild aan het hoe en waarom.
Vergeet de uren waarin wij vermoordden, door het zoeken waarom, het hart van ons geluk.”
  zaterdag 28 mei 2011 @ 09:04:24 #27
124676 RobertoCarlos
Zit je nou naar me te loeruh?
pi_97412568
Nou, je gaat het niet geloven, maar ik heb inmiddels mijn wachtwoord kunnen aanpassen :P
Ik zat nog te proberen hoe ik het meest super beveiligste password kon maken, met de meeste groene vakjes, maar volgens mij kan dat helemaal niet....
Tú estás dura y yo me veo cabrón en el espejo
  zaterdag 28 mei 2011 @ 10:41:39 #28
298335 AllesWatWas
Ga Niet Weg Van Me
pi_97413523
Jawel, ik heb weleens met allemaal groene vakjes :D Gewoon hoofdletters met kleine letters met cijfers laten afwisselen, en opnieuw, en vice versa, etc. :')
Vergeet de uren waarin wij vermoordden, door het zoeken waarom, het hart van ons geluk.”
  zaterdag 28 mei 2011 @ 11:50:16 #29
124676 RobertoCarlos
pi_97414907
Ok, deze game win jij dan ;) ;(
pi_97422781
Haha, ik gebruik altijd eenzelfde wachtwoord, maar dan met een kleine verandering. Dat is de enige manier waarop ik m kan onthouden... Ik heb de mijne inmiddels ook kunnen veranderen!
pi_97662371
Had ff een vraagje: ik begin in september met IBO in Leiden. Nu had ik dus al een nieuwsbrief/uitnodiging gekregen voor de algemene El Cid van de Uni Leiden van 15-19 aug. Nu heb ik dus deze week ook een uitnodiging van de politicologen vereniging SPIL voor een eerstejaars weekend van 11-13 augustus. Nou zit ik me een beetje af te vragen of het nou heel veel zin heeft om alletwee te doen. Mijn voorkeur zou nu uit gaan naar het SPIL weekend omdat het naar mijn idee wat kleinschaliger is en meer met mensen van je eigen studiegebied. Heeft een van jullie hier ervaring mee en/of advies?
Blood Sugar Sex Magik
  vrijdag 3 juni 2011 @ 18:22:31 #32
298335 AllesWatWas
Ga Niet Weg Van Me
pi_97664984
Bij de ELCID-week zit je met mensen van je studie en nog een andere studie :) Ik zou je zeker willen aanraden om de ELCID te doen: je leert de stad (nog beter?) kennen, leuke mensen, etc. Zeker de moeite waard in Ieder geval. En ja, druk zal het inderdaad zijn, maar wel gezellig druk ;-)
  vrijdag 3 juni 2011 @ 18:25:37 #33
298335 AllesWatWas
Ga Niet Weg Van Me
pi_97665084
En, niet te vergeten: VEEL meiden :D
pi_97668002
Ik zou vooral de EL CID doen idd. Je zit met een groepje van ongeveer 15 man. De helft doet dezelfde studie als jij, en de andere helft een andere studie. Het is wel massaal, maar wel heel erg leuk! En van dat massale merk je zelf eigenlijk vrij weinig, omdat je dus met je eigen groepje bent.

SPIL weekend kun je er ook bij doen natuurlijk. Is wel even heel erg druk, maar dan ken je nog wat meer mensen van je eigen opleiding. Mijn ervaring (andere studie) is dat veel mensen wel de EL CID lopen, maar niet het EJW van de studievereniging.
pi_97669451
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juni 2011 19:46 schreef fh101 het volgende:
Ik zou vooral de EL CID doen idd. Je zit met een groepje van ongeveer 15 man. De helft doet dezelfde studie als jij, en de andere helft een andere studie. Het is wel massaal, maar wel heel erg leuk! En van dat massale merk je zelf eigenlijk vrij weinig, omdat je dus met je eigen groepje bent.

SPIL weekend kun je er ook bij doen natuurlijk. Is wel even heel erg druk, maar dan ken je nog wat meer mensen van je eigen opleiding. Mijn ervaring (andere studie) is dat veel mensen wel de EL CID lopen, maar niet het EJW van de studievereniging.
Ok dankje. Zal er nog even over nadenken.
Blood Sugar Sex Magik
pi_97669608
Mogelijk om mij neer te zetten in de OP?

Begin dit jaar met Rechten (IBL) in Leiden :)
  vrijdag 3 juni 2011 @ 22:10:13 #37
124676 RobertoCarlos
pi_97675568
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juni 2011 20:24 schreef Ricard0j het volgende:
Mogelijk om mij neer te zetten in de OP?

Begin dit jaar met Rechten (IBL) in Leiden :)
Staat genoteerd. Ik kan nu nl. de OP niet wijzigen. Ik wacht effe tot er een paar bijkomen en dan vraag ik het een mod.
Enne... heb je het Rechten-draadje al gevonden? ;)
pi_97683825
Oke, eind augustus (tm december) ga ik naar het buitenland, en dan wil ik mn kamer onderverhuren. Punt is dat ik particulier huur, en het dus niet mogelijk is voor de onderhuurder om zich in te schrijven en dus uitwonende stufi te krijgen... Denken jullie dat het mogelijk is om makkelijk en snel iemand voor mn kamer te vinden?

Kamer is in het centrum, vlakbij de Pieterskerk. huur is 300 euro, kamer is vrij klein, maar keuken delen met 1 huisgenoot en douche met 2.
  zaterdag 4 juni 2011 @ 08:52:38 #39
298335 AllesWatWas
Ga Niet Weg Van Me
pi_97688827
Pfoe, ‘reguliere’ studenten zijn toch echt gebaat bij de mogelijkheid om zich in te schrijven vanwege die stufi, wat je zegt. Dus kans is groot dat het alleen lukt met een raar of werkend persoon ofzo (om het even lekker te generaliseren).

Kan je je anders niet tijdelijk weer bij je ouders inschrijven, zodat de onderhuurder zich tijdelijk op jou adres kan/mag vestigen qua inschrijving? (Uiteraard wel in overleg met huisbaas, lijkt me.)
  zaterdag 4 juni 2011 @ 11:16:57 #40
124676 RobertoCarlos
pi_97690682
Misschien anders een buitenlandse student..
pi_97697521
quote:
99s.gif Op zaterdag 4 juni 2011 08:52 schreef AllesWatWas het volgende:
Pfoe, ‘reguliere’ studenten zijn toch echt gebaat bij de mogelijkheid om zich in te schrijven vanwege die stufi, wat je zegt. Dus kans is groot dat het alleen lukt met een raar of werkend persoon ofzo (om het even lekker te generaliseren).

Kan je je anders niet tijdelijk weer bij je ouders inschrijven, zodat de onderhuurder zich tijdelijk op jou adres kan/mag vestigen qua inschrijving? (Uiteraard wel in overleg met huisbaas, lijkt me.)
Dat tweede is idd wel iets om over na te denken, daar had ik zelf nog niet aan gedacht. Was net al een reply aan het typen dat ik dan zelf geen uitwonende stufi krijg, maar bedacht me daarna dat ik dan in het buitenland zit, dus dat sowieso moet krijgen.. Ga ik zeker meenemen, bedankt!

quote:
2s.gif Op zaterdag 4 juni 2011 11:16 schreef RobertoCarlos het volgende:
Misschien anders een buitenlandse student..
Had ik ook al aan gedacht, moet ik alleen nog even overleggen met mn huisgenoten en die zie ik pas weer over een paar dagen. We zijn niet het meest sociale huis, dus mss ook niet zo leuk voor een buitenlandse student. Aan de andere kant, mss vind eentje dat juist wel fijn.

Ik zat zelf te denken dat het natuurlijk wel hoogseizoen is qua kamerzoekers. En er is vast wel iemand te vinden met een rijke papa en/of mama die graag alles voor zoon/dochter lief betalen ;)
  donderdag 9 juni 2011 @ 08:37:03 #42
124676 RobertoCarlos
pi_97925792
Het wachtwoordgedoe haalt zelfs de Mare van deze week...

quote:
Dringend verzoek: nieuw wachtwoord
‘Beveiligingsrisico’ leidt tot grote verwarring

Een plotselinge oproep om binnen enkele uren van wachtwoord te veranderen heeft tot ongemak geleid bij studenten en medewerkers.

DOOR VINCENT BONGERS Medewerkers en studenten die op donderdagavond 26 mei hun universiteitsmail opende, kregen een bericht te zien van het ICT Shared Service Centre (ISSC) met een wel heel dringend verzoek om het wachtwoord van hun ULCN-account te veranderen.

Veel tijd kregen ze niet om te handelen. Voor twaalf uur ’s nachts moest er een nieuw wachtwoord zijn, anders kon er niet meer worden ingelogd. Prompt probeerde een groot deel van universitaire gemeenschap haar wachtwoord aan te passen. Dat kon het systeem niet aan, en veel pogingen strandde dan ook. De helpdesk van het ISSC werd de volgende dag plat gebeld met verontruste accounthouders.

Het ISSC wil zelf niet zeggen wat er aan de hand is er verwijst door naar universiteitsvoorlichter Renée Merkx. Ook zij kan niet zeggen wat er precies is gebeurd. Zij spreekt van ‘een samenloop van omstandigheden’ en ‘een beveiligingsrisico’.

‘Ik mag niet zeggen wat er aan de hand was, maar het vereiste direct actie van het ISSC.’ Terwijl dat normaal gefaseerd gebeurd kreeg nu iedereen tegelijkertijd een waarschuwingsmail met een verzoek tot wijziging. ‘Dat zorgde voor veel drukte en het wachtwoord veranderen lukte niet meer’, aldus Merkx.

Maar door de korte wijzigingstermijn en de vormgeving van de mails dachten veel studenten en medewerkers dat ze met een phishing-actie te maken hadden, waarbij internetcriminelen persoonlijke informatie proberen te ontfutselen. ‘Toen bleek dat het die donderdagavond niet goed ging, is besloten om de termijn te verlengen’, zegt Merkx. ‘Daar heeft iedereen ook wel mailtjes over gekregen. Maar het hele traject verdient niet de schoonheidsprijs.’

Het wachtwoord veranderen kon nu tot uiterlijk 3 juni middernacht. 80 Procent van de accounthouders heeft inmiddels het wachtwoord veranderd. Merkx: ‘Veel alumni kijken niet vaak in hun mail en weten dus ook nog van niets. Zij krijgen een brief met een nieuw wachtwoord toegestuurd.’

Diegene die de 3 juni termijn hebben laten verstrijken, zijn niet meteen onthand. ‘Je kunt nog twee keer inloggen met het oude wachtwoord’, zegt Merkx. ‘Studenten en medewerkers die een nieuw wachtwoord willen aanvragen, moeten even bellen met de helpdesk van ISSC. Als je je mobiele nummer hebt opgegeven dan krijg je een sms met het wachtwoord. Anders krijg je een brief met een wachtwoord.’
  donderdag 9 juni 2011 @ 17:57:45 #43
298335 AllesWatWas
Ga Niet Weg Van Me
pi_97946011
‘samenloop van omstandigheden’ en ‘beveiligingsrisico’, en niemand die precies wil, mag of kan zeggen wat er gebeurd is. Lijkt me toch dat er ergens een (fiks) lek in het systeem is gedicht dan :P
pi_98083468
Weet iemand of je ergens op Usis je gemiddelde van al je cijfers kunt vinden?

Ik kan het zelf wel uitrekenen natuurlijk, maar alle cijfers staan door elkaar en dubbel en... verward dus.
  zondag 12 juni 2011 @ 22:16:49 #45
298335 AllesWatWas
Ga Niet Weg Van Me
pi_98086364
Volgens mij kan dat niet. Maar als je naar Course History gaat, dan zie je op één pagina al je cijfers staan. Kopiëren en plakken naar een Excel-achtig programma en je bent binnen één klik klaar vanaf daar.
pi_98088095
Hmm, die kende ik zelf nog niet! Bedankt.

Helaas staan daar ook al mn cijfers dubbel en er staan cijfers die er niet horen te staan omdat het deelvakken zijn.

Maar ik kan wel kijken naar waar ik studiepunten voor heb gehaald, dus dat maakt het toch een stuk makkelijker! :)

Edit: nee, gaat m niet worden. Overzicht is niet duidelijk genoeg en ik ben niet handig genoeg om dat uit te rekenen. Ik vraag wel een officiele cijferlijst aan (heb ik toch nodig) en dan reken ik het daar wel mee uit.

[ Bericht 22% gewijzigd door fh101 op 12-06-2011 22:47:25 ]
  maandag 13 juni 2011 @ 01:39:06 #47
124676 RobertoCarlos
pi_98098891
quote:
0s.gif Op zondag 12 juni 2011 21:39 schreef fh101 het volgende:
Weet iemand of je ergens op Usis je gemiddelde van al je cijfers kunt vinden?

Ik kan het zelf wel uitrekenen natuurlijk, maar alle cijfers staan door elkaar en dubbel en... verward dus.
Dat kan wel: Inschrijven-> Mijn cijfers tonen-> Bachelor kiezen-> onderaan staat je gemiddelde.
  maandag 13 juni 2011 @ 07:08:26 #48
298335 AllesWatWas
Ga Niet Weg Van Me
pi_98101960
quote:
2s.gif Op maandag 13 juni 2011 01:39 schreef RobertoCarlos het volgende:

[..]

Dat kan wel: Inschrijven-> Mijn cijfers tonen-> Bachelor kiezen-> onderaan staat je gemiddelde.
Nice! In het Engels is het voor mij: View my grades > Change term/program en vervolgens in de lijst staat i.p.v. mijn master een optie met ‘Berekend gemiddelde’ (dat staat er dan weer in het Nederlands...)

(Het is trouwens een gewogen gemiddelde dus de studiepunten die je ervoor haalde zijn relevant.)
  maandag 13 juni 2011 @ 08:09:15 #49
124676 RobertoCarlos
pi_98102113
quote:
99s.gif Op maandag 13 juni 2011 07:08 schreef AllesWatWas het volgende:

[..]

Nice! In het Engels is het voor mij:
Waarom zou je het in het Engels willen lezen? Op het scherm waar je je password intypt staat ook een optie om het in het Nederlands te zien
pi_98129455
quote:
2s.gif Op maandag 13 juni 2011 01:39 schreef RobertoCarlos het volgende:

[..]

You rock! :)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')