quote:Geachte heer/mevrouw,
U heeft gisteren enkele mails ontvangen omtrent het wijzigen van uw wachtwoord. Dit heeft een aantal vragen opgeroepen, zeker gezien het korte tijdsbestek waarin het wachtwoord zou verlopen.
Is dit phishing?
Nee, het gaat hier om correcte mails.
Ik probeer in te loggen in uPrefs, echter is deze niet bereikbaar.
De mails zijn verstuurd naar alle mensen met een ULCN-account. Dit heeft ervoor gezorgd dat veel studenten en medewerkers tegelijk proberen in te loggen in uPrefs, waardoor het systeem overbelast is geraakt. Het advies is om dit na het weekend te proberen, als het iets rustiger is geworden.
Normaal gesproken is mijn wachtwoord een half jaar geldig en ik heb deze recentelijk nog gewijzigd. Waarom dien ik hem nu te wijzigen?
Het gaat hier om onderhoud aan de concernsystemen en hierbij dienen alle wachtwoorden gewijzigd te worden.
Voor wanneer moet ik mijn wachtwoord wijzigen?
Het tijdsbestek waarbinnen dit dient te gebeuren is een week, gerekend vanaf vandaag. Na de expiratiedatum van uw wachtwoord (3 juni 23:59 uur) kunt u met uw oude wachtwoord nog twee maal inloggen. Ik adviseer u om uw wachtwoord na het weekend te wijzigen.
Ik heb na ontvangst van deze mails mijn wachtwoord aangepast (26 mei na 18:00 uur). Moet ik mijn wachtwoord opnieuw wijzigen?
Indien u uw wachtwoord reeds aangepast heeft naar aanleiding van de vorige mailberichten hoeft u niet nogmaals uw wachtwoord aan te passen.
Nogmaals excuses voor het ongemak,
Ok dankje. Zal er nog even over nadenken.quote:Op vrijdag 3 juni 2011 19:46 schreef fh101 het volgende:
Ik zou vooral de EL CID doen idd. Je zit met een groepje van ongeveer 15 man. De helft doet dezelfde studie als jij, en de andere helft een andere studie. Het is wel massaal, maar wel heel erg leuk! En van dat massale merk je zelf eigenlijk vrij weinig, omdat je dus met je eigen groepje bent.
SPIL weekend kun je er ook bij doen natuurlijk. Is wel even heel erg druk, maar dan ken je nog wat meer mensen van je eigen opleiding. Mijn ervaring (andere studie) is dat veel mensen wel de EL CID lopen, maar niet het EJW van de studievereniging.
Staat genoteerd. Ik kan nu nl. de OP niet wijzigen. Ik wacht effe tot er een paar bijkomen en dan vraag ik het een mod.quote:Op vrijdag 3 juni 2011 20:24 schreef Ricard0j het volgende:
Mogelijk om mij neer te zetten in de OP?
Begin dit jaar met Rechten (IBL) in Leiden
Dat tweede is idd wel iets om over na te denken, daar had ik zelf nog niet aan gedacht. Was net al een reply aan het typen dat ik dan zelf geen uitwonende stufi krijg, maar bedacht me daarna dat ik dan in het buitenland zit, dus dat sowieso moet krijgen.. Ga ik zeker meenemen, bedankt!quote:Op zaterdag 4 juni 2011 08:52 schreef AllesWatWas het volgende:
Pfoe, ‘reguliere’ studenten zijn toch echt gebaat bij de mogelijkheid om zich in te schrijven vanwege die stufi, wat je zegt. Dus kans is groot dat het alleen lukt met een raar of werkend persoon ofzo (om het even lekker te generaliseren).
Kan je je anders niet tijdelijk weer bij je ouders inschrijven, zodat de onderhuurder zich tijdelijk op jou adres kan/mag vestigen qua inschrijving? (Uiteraard wel in overleg met huisbaas, lijkt me.)
Had ik ook al aan gedacht, moet ik alleen nog even overleggen met mn huisgenoten en die zie ik pas weer over een paar dagen. We zijn niet het meest sociale huis, dus mss ook niet zo leuk voor een buitenlandse student. Aan de andere kant, mss vind eentje dat juist wel fijn.quote:Op zaterdag 4 juni 2011 11:16 schreef RobertoCarlos het volgende:
Misschien anders een buitenlandse student..
quote:Dringend verzoek: nieuw wachtwoord
‘Beveiligingsrisico’ leidt tot grote verwarring
Een plotselinge oproep om binnen enkele uren van wachtwoord te veranderen heeft tot ongemak geleid bij studenten en medewerkers.
DOOR VINCENT BONGERS Medewerkers en studenten die op donderdagavond 26 mei hun universiteitsmail opende, kregen een bericht te zien van het ICT Shared Service Centre (ISSC) met een wel heel dringend verzoek om het wachtwoord van hun ULCN-account te veranderen.
Veel tijd kregen ze niet om te handelen. Voor twaalf uur ’s nachts moest er een nieuw wachtwoord zijn, anders kon er niet meer worden ingelogd. Prompt probeerde een groot deel van universitaire gemeenschap haar wachtwoord aan te passen. Dat kon het systeem niet aan, en veel pogingen strandde dan ook. De helpdesk van het ISSC werd de volgende dag plat gebeld met verontruste accounthouders.
Het ISSC wil zelf niet zeggen wat er aan de hand is er verwijst door naar universiteitsvoorlichter Renée Merkx. Ook zij kan niet zeggen wat er precies is gebeurd. Zij spreekt van ‘een samenloop van omstandigheden’ en ‘een beveiligingsrisico’.
‘Ik mag niet zeggen wat er aan de hand was, maar het vereiste direct actie van het ISSC.’ Terwijl dat normaal gefaseerd gebeurd kreeg nu iedereen tegelijkertijd een waarschuwingsmail met een verzoek tot wijziging. ‘Dat zorgde voor veel drukte en het wachtwoord veranderen lukte niet meer’, aldus Merkx.
Maar door de korte wijzigingstermijn en de vormgeving van de mails dachten veel studenten en medewerkers dat ze met een phishing-actie te maken hadden, waarbij internetcriminelen persoonlijke informatie proberen te ontfutselen. ‘Toen bleek dat het die donderdagavond niet goed ging, is besloten om de termijn te verlengen’, zegt Merkx. ‘Daar heeft iedereen ook wel mailtjes over gekregen. Maar het hele traject verdient niet de schoonheidsprijs.’
Het wachtwoord veranderen kon nu tot uiterlijk 3 juni middernacht. 80 Procent van de accounthouders heeft inmiddels het wachtwoord veranderd. Merkx: ‘Veel alumni kijken niet vaak in hun mail en weten dus ook nog van niets. Zij krijgen een brief met een nieuw wachtwoord toegestuurd.’
Diegene die de 3 juni termijn hebben laten verstrijken, zijn niet meteen onthand. ‘Je kunt nog twee keer inloggen met het oude wachtwoord’, zegt Merkx. ‘Studenten en medewerkers die een nieuw wachtwoord willen aanvragen, moeten even bellen met de helpdesk van ISSC. Als je je mobiele nummer hebt opgegeven dan krijg je een sms met het wachtwoord. Anders krijg je een brief met een wachtwoord.’
Dat kan wel: Inschrijven-> Mijn cijfers tonen-> Bachelor kiezen-> onderaan staat je gemiddelde.quote:Op zondag 12 juni 2011 21:39 schreef fh101 het volgende:
Weet iemand of je ergens op Usis je gemiddelde van al je cijfers kunt vinden?
Ik kan het zelf wel uitrekenen natuurlijk, maar alle cijfers staan door elkaar en dubbel en... verward dus.
Nice! In het Engels is het voor mij: View my grades > Change term/program en vervolgens in de lijst staat i.p.v. mijn master een optie met ‘Berekend gemiddelde’ (dat staat er dan weer in het Nederlands...)quote:Op maandag 13 juni 2011 01:39 schreef RobertoCarlos het volgende:
[..]
Dat kan wel: Inschrijven-> Mijn cijfers tonen-> Bachelor kiezen-> onderaan staat je gemiddelde.
Waarom zou je het in het Engels willen lezen? Op het scherm waar je je password intypt staat ook een optie om het in het Nederlands te zienquote:Op maandag 13 juni 2011 07:08 schreef AllesWatWas het volgende:
[..]
Nice! In het Engels is het voor mij:
You rock!quote:Op maandag 13 juni 2011 01:39 schreef RobertoCarlos het volgende:
[..]
Dat kan wel: Inschrijven-> Mijn cijfers tonen-> Bachelor kiezen-> onderaan staat je gemiddelde.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |