Auw... Hopelijk was je niet te veel kwijt.quote:Op woensdag 28 maart 2012 16:55 schreef Lorrelies het volgende:
Zit ik mijn SPSS toets te maken, blijft dat stomme programma hangen en sluit het af
Heb ik weer!
Hier de rest van het verhaal: http://www.mareonline.nl/(...)a-wordt-twee-keer-45quote:Bsa wordt twee keer 45
De universiteitsraad en het college van het bestuur zijn het - achter gesloten deuren - eens geworden over het nieuwe bsa dat vanaf september 2013 zal ingaan. Studenten moeten in het eerste jaar 45 punten halen en na twee studiejaren 90 punten hebben.
Door de prestatieafspraken moeten studenten meer gas geven
Het is dus mogelijk om bijvoorbeeld in het eerste jaar 55 punten te halen en in het tweede jaar 35. Wel moet in twee jaar de propedeuse binnen zijn.
Het college wilde eigenlijk 50 punten in het eerste en tweede jaar. De raad heeft daar wat van af weten te knabbelen. Voor studenten die meer dan één opleiding willen doen, geldt het bsa voor iedere opleiding afzonderlijk.
Deeltijders dienen na twee jaar 60 punten te halen, waarvan 30 in het eerste. De propedeuse moet in drie jaar zijn behaald.
Dit betekent dus dat mensen die in het schooljaar 2012-2013 deze regeling ontlopen of niet?quote:Op donderdag 29 maart 2012 20:35 schreef RobertoCarlos het volgende:
[..]
Hier de rest van het verhaal: http://www.mareonline.nl/(...)a-wordt-twee-keer-45
Dat blijkt nog niet echt duidelijk, maar ik mag toch hopen van wel... Maar ja, na de Halbeheffing verwacht ik alles....quote:Op donderdag 29 maart 2012 23:30 schreef Noppie2000 het volgende:
[..]
Dit betekent dus dat mensen die in het schooljaar 2012-2013 deze regeling ontlopen of niet?
Vragen aan iedereen om de P in één jaar te halen lijkt me wat strikt, dat kan je niet aan duizenden studenten vragen. Er moet altijd wat ruimte voor speling zijn en ik denk dat een BSA voor 2 jaar, met 45 studiepunten per jaar, wel een redelijke maatregel is. Sowieso P in 2 jaar in stand houden met extra druk op het halen van extra vakken.quote:Op vrijdag 30 maart 2012 07:48 schreef kirsten. het volgende:
Moest je propedeuse niet sowieso binnen 2 jaar binnen zijn? Anders wordt je bij ons iig van de opleiding gekickt.
Van mij mogen ze dat BSA sowieso wel opschroeven. 45 punten is 3/4 van wat je moet halen. Laat het gewoon liggen op 1 onvoldoende. Bij ons kunnen mensen voor tentamens van weinig punten geen flikker doen en vervolgens nog hun BSA halen. Dat zijn allemaal mensen die het het jaar daarop mogen overdoen en daar weer de mensen van dat jaar mee belasten enz. enz.
Laat dat BSA gewoon lekker wat het is en zorg dat mensen hun P in 1 jaar halen. Je hebt voor elk vak notabene nog een herkansing, als je het dan nog niet haalt heb je m.i. goed geleerd en mensen die klagen dat ze geen tijd hadden om te leren zijn niet vroeg genoeg begonnen. Ik werk ook 30 uur per week naast een 40 urige studie maar ik heb nog nooit iets over hoeven te doen omdat ik niet genoeg geleerd had.
Waarom kan je dat niet aan duizenden studenten vragen? Ik zie met uitzonderingen zoals ziekte e.d. daargelaten weinig reden om je P niet in 1 jaar te halen. Natuurlijk zitten er moeilijke tentamens tussen, maar als je voldoende leert is het over het algemeen prima te halen (en dan bedoel ik niet de gevallen waarin de vragen onduidelijk gesteld zijn want tentamens worden beoordeeld door een examencommissie natuurlijk).quote:Op vrijdag 30 maart 2012 13:21 schreef Noppie2000 het volgende:
[..]
Vragen aan iedereen om de P in één jaar te halen lijkt me wat strikt, dat kan je niet aan duizenden studenten vragen. Er moet altijd wat ruimte voor speling zijn en ik denk dat een BSA voor 2 jaar, met 45 studiepunten per jaar, wel een redelijke maatregel is. Sowieso P in 2 jaar in stand houden met extra druk op het halen van extra vakken.
Kijk naar de examens op het Middelbaar. Moet je daar overal voldoendes halen om te slagen? Nee. Ik zie ook dat ze steeds strengere eisen stellen (Zoals gemiddeld 5.5 of hoger voor CE, volgend jaar niet meer dan 1 onvoldoende voor NL/Eng/Wis) maar ook daar zie je het: je mag alsnog 2 onvoldoendes hebben. Natuurlijk kan je ergens zeggen dat je op WO nog strenger moet zijn, maar ik vind je mening echt te streng. Als je één struikelvak hebt waar je gewoon echt veel moeite mee hebt, ook al neem je bijlessen en je studeert en houdt alles bij, en je haalt het alsnog niet (terwijl je wel alle potentie hebt), moet je dan serieus zo zwaar gestraft worden?quote:Op vrijdag 30 maart 2012 14:54 schreef kirsten. het volgende:
[..]
Waarom kan je dat niet aan duizenden studenten vragen? Ik zie met uitzonderingen zoals ziekte e.d. daargelaten weinig reden om je P niet in 1 jaar te halen. Natuurlijk zitten er moeilijke tentamens tussen, maar als je voldoende leert is het over het algemeen prima te halen (en dan bedoel ik niet de gevallen waarin de vragen onduidelijk gesteld zijn want tentamens worden beoordeeld door een examencommissie natuurlijk).
Hopeloze update inderdaad. Lijkt alsof ze dat systeem niet eens een kans willen geven en ons alleen maar ergeren. Ik verdedigde het nog, omdat het voor mij altijd wel goed werkte, maar dit soort 'update' slaan nergens op.quote:Op donderdag 12 april 2012 08:47 schreef RobertoCarlos het volgende:
Nuttige aanpassing aan uSis weer: het is er alleen maar minder op geworden. Is het daarom een weekend uit de lucht? Kan nu ook niet eens meer de cijfers ordenen...
Hoe ver mensen willen gaan om "ergens bij te horen", in de tussentijd hebben ze niet door dat ze hunzelf compleet degraderen.quote:Op vrijdag 25 mei 2012 23:19 schreef RobertoCarlos het volgende:
Kickje!!
http://www.leidschdagblad(...)hagelslag-en-ketchup
Dat wisselt toch nogal per studie en zelfs per vak.... Welke studie doe je?quote:Op dinsdag 29 mei 2012 16:24 schreef Noppie2000 het volgende:
Ik had net een tentamen met 48 vragen (gewoon multiple choice). Hoeveel fout mag je dan over het algemeen hebben? 15/16/17?
Bij een ander vak was het bij 50 vragen 17 fout = voldoende, ik neem aan dat het dan nu 16 fout zal zijn?
Zie het bericht hieronder. Alleen lijkt het me wel dat er nog iets van een overgangsregeling of zo komt, lijkt me wel fair... En ik ben heeeel benieuwd naar die betere studiebegeleiding...quote:Op woensdag 30 mei 2012 12:49 schreef Eva4Evah het volgende:
Wanneer gaat dat 45 punten bsa in? Ik ga komend jaar naar het 2e jaar, maar dat betekent toch niet dat het voor mij geldt?
Het hele verhaal staat hier: http://media.leidenuniv.n(...)versiteit-leiden.pdfquote:Hogere norm, betere begeleiding
Met ingang van studiejaar 2013-2014 gaat de norm voor het bindend studieadvies aan de Universiteit Leiden omhoog van 40 naar minimaal 45 punten in het eerste jaar. Na twee jaar moeten studenten 90 studiepunten hebben gehaald. Hiertegenover staat een betere studiebegeleiding en onderwijsintensivering.
Jup. Zie ook http://www.voorzieningen.leidenuniv.nl/sport/renovatie/faq.htmlquote:Op maandag 4 juni 2012 20:28 schreef RobertoCarlos het volgende:
Weet iemand wat er aan de hand is bij het Sportcentrum? Verhuizing of zo?
Ah, vandaar dat ik mijn hertentamen in de ijshal heb... (oh god mag ik dat ook weer gaan zoekenquote:Op maandag 4 juni 2012 21:08 schreef AllesWatWas het volgende:
[..]
Jup. Zie ook http://www.voorzieningen.leidenuniv.nl/sport/renovatie/faq.html
Okay. Betere studiebegeleiding, my assquote:Op woensdag 30 mei 2012 13:04 schreef RobertoCarlos het volgende:
[..]
Zie het bericht hieronder. Alleen lijkt het me wel dat er nog iets van een overgangsregeling of zo komt, lijkt me wel fair... En ik ben heeeel benieuwd naar die betere studiebegeleiding...
[..]
Het hele verhaal staat hier: http://media.leidenuniv.n(...)versiteit-leiden.pdf
Bron: http://www.nieuws.leidenu(...)ies-gaat-omhoog.html
Het ss in ieder geval dichterbij het station en centrum dan het sportcentrumquote:Op woensdag 6 juni 2012 12:17 schreef Lorrelies het volgende:
[..]
Ah, vandaar dat ik mijn hertentamen in de ijshal heb... (oh god mag ik dat ook weer gaan zoeken)
Ik heb het gevonden vandaagquote:Op woensdag 6 juni 2012 12:28 schreef AllesWatWas het volgende:
[..]
Het ss in ieder geval dichterbij het station en centrum dan het sportcentrum
Dat vind ik best eng klinken eerlijk gezegdquote:Op maandag 11 juni 2012 16:29 schreef RobertoCarlos het volgende:
InderdaadEn er liepen ook nog bouwvakkers rond op een gegeven moment en ik vond het eigenlijk ook wel wat koud (maar ja, in een ijshal...
) Ook wat iri was de opstelling... Ik mis het sportcentrum nu al...
Idd, ik had ook nooit gedacht dat ik dat ooit nog eens zou zeggen.....quote:Op maandag 11 juni 2012 16:31 schreef fh101 het volgende:
[..]
Dat vind ik best eng klinken eerlijk gezegd
Over 2 weken mag ik ook, jippie...
Dat niet, heb 3 vakken niet gehaald waarvan ik er eentje eind deze maand nog ga herren. Eentje heb ik wegens gezondheidsredenen niet gehaald en de andere was gewoon moeilijk. Ik moest ook nog een ander vak halen wat belangrijker was (omdat ik anders volgend jaar twee vakken niet had kunnen doen) dus daar heb ik me op gefocust (en gehaald), daarom heb ik besloten de ander te laten zitten en volgend jaar te doen. Ik mik dus op 50 punten dit jaar, ik heb er nu 40, krijg nog 1 vak terug en 1 her dus. Ik heb er volle vertrouwen in dat het volgend jaar goed gaat komen, eerste halfjaar was namelijk vrij hectisch/liep allemaal niet zo lekker, maar nu voel ik me top en ga ik er helemaal voorquote:
Politicologiequote:Op donderdag 14 juni 2012 00:49 schreef RobertoCarlos het volgende:
[..]
Jeej!(waarvoor ook alweer?
)
Leuk!quote:
Joah ik ken dat topic, maar is een beetje dood.quote:Op donderdag 14 juni 2012 11:26 schreef RobertoCarlos het volgende:
[..]
Leuk!![]()
(en alhoewel het niet storm loopt, toch nog maar even het Politicologen-topic noemen Het grote Politicologentopic # 6, ik heb niet voor niets die banner in elkaar zitten knutselen![]()
)
Tja..... kennelijk zijn er op Fok! niet zoveel politicologen of ze communiceren niet of zow.... Anyway, hopelijk vind je politicologie leuker dan rechtenquote:Op donderdag 14 juni 2012 11:30 schreef Eva4Evah het volgende:
[..]
Joah ik ken dat topic, maar is een beetje dood.
Politicologie is echt veeeeel leuker, ik heb het echt zoooo naar mijn zin!! Ik zou echt niets liever willen studerenquote:Op donderdag 14 juni 2012 12:14 schreef RobertoCarlos het volgende:
[..]
Tja..... kennelijk zijn er op Fok! niet zoveel politicologen of ze communiceren niet of zow.... Anyway, hopelijk vind je politicologie leuker dan rechten
(politicologie vind ik stiekem wel wat moeilijker, maar dat zeg ik maar niet in het rechten-topic)
Superrrrrrr!!!quote:Op donderdag 14 juni 2012 12:53 schreef Eva4Evah het volgende:
[..]
Politicologie is echt veeeeel leuker, ik heb het echt zoooo naar mijn zin!! Ik zou echt niets liever willen studereneen sociale studie ligt mij veel beter, omdat het op mensen gericht is. In rechten komt die fase pas veeel later. Nu hou ik me veel meer bezig met menselijk gedrag en dat in combinatie met politiek is echt helemaal my cup of tea
Ik zit er ook over te denken om de lerarenminor te doen en dan ms ook wel de verkorte master (met een andere master dan). Dat is nog allemaal toekomstmuziek, eerst op naar de vakken van volgend jaar waar ik echt heeel veel zin in heb: politieke psychologie, politiek en media, rational choice...
!
http://www.mareonline.nl/(...)e-studenten-tevredenquote:Leidse studenten tevreden over hun opleiding
21 juni 2012, 35ste jaargang, nr.32
Universitaire studenten zijn erg te spreken over hun opleiding. Uit de resultaten van de Nationale Studenten Enquête (NSE) blijkt dat 67 procent van hen tevreden is over de inhoud, tegenover 52 procent van de hbo-studenten.
'Dat verschil wordt in de resultaten niet verklaard', vertelt Daphne Selhorst van Studiekeuze 123, waar de NSE onderdeel van uitmaakt. 'De enquête is een indicator. Het is aan de instellingen zelf om met de uitkomsten aan de slag te gaan.'
Als algemeen oordeel krijgen onderwijsinstellingen gemiddeld een 3,8 op een schaal van 1 tot 5. Selhorst: 'In 2011 was het gemiddelde ook een 3,8. We hebben bewust niet voor rapportcijfers gekozen, omdat die een minder objectief beeld geven. Studenten blijven dan vaak tussen vijven en zessen hangen.'
Kleine stijgingen hier en daar komen door verbeteringen in de communicatie, zoals heldere collegeroosters en informatievoorziening. Onderwijsinstellingen kunnen bovendien meer punten scoren door efficiënter gebruik te maken van de resultaten van onderwijsevaluaties. Leidse studenten beoordelen hun universiteit , evenals in 2010 en 2011, met een 4,0. Ze zijn vooral tevreden met de studieomgeving (4,0) en het minst met de huisvesting (2,9). Over dat laatste zijn studenten in andere studentensteden vaak ook ontevreden.
Stichting Studiekeuze123, is een initiatief van het hoger onderwijs en de studentenorganisaties ISO en LSVb. De enquête werd onder ruim 200.000 studenten van 69 onderwijsinstellingen gehouden. MVW
Oke, bedankt! Dat zou wel moeten lukkenquote:Op maandag 25 juni 2012 15:21 schreef Lorrelies het volgende:
Jawel, het is te lopen. Je gaat langs/door het LUMC en dan kom je inderdaad bij die drukke weg, waar je dan een viaductje onderdoor moet. Dan krijg je een wegsplitsing maar je gaat rechtdoor/schuinlinks en als je dan even doorloopt dan zie je 'm vanzelfIs denk ik klein kwartiertje lopen...
Gewoon even oefenen met streetviewquote:Op maandag 25 juni 2012 14:46 schreef fh101 het volgende:
Is het ook een beetje te lopen naar die ijshal vanaf centraal? Ik zag dat het qua afstand best dichtbij is, maar met lopen moet je volgens mij best een drukke weg oversteken waar dat eigenlijk niet kan?
Haha, heel bemoedigend ditquote:Op maandag 25 juni 2012 15:42 schreef RobertoCarlos het volgende:
[..]
Gewoon even oefenen met streetview
http://maps.google.nl/map(...)CCCQ&ved=0CHwQ_BIwAw
Pas ook weer tentamen gedaan, wat een verschrikkelijke locatie![]()
Mensen lopen vlak langs je als de galmende hal uitgaan, treinen denderen langs, bouwwerkzaamheden buiten zijn duidelijk te horen, kinderen spelen buiten, slecht tl-licht van boven waardoor je in je eigen schaduw zit te schrijven, etc![]()
![]()
Anyway: toch nog succes
Ik heb iig geen foto op mijn collegecard.. misschien bedoel je die andere card, die ik trouwens ook nog steeds niet toegestuurd heb gekregen, maar die ik ook niet mis....quote:Op maandag 9 juli 2012 21:35 schreef Nezhi het volgende:
Hoi
Ik ga in september hier beginnen met Internationale Betrekkingen & Organisaties! Weet er hier iemand of je per se een nette pasfoto moet gebruiken voor je collegekaart? Die ziet er namelijk niet uit
Zie jouw post nu pas... heb ook het laatste tentamen daar inmiddels overleef... Had mij van tevoren warmer aangekleed (zelfs met een truitje) dan dat buiten nodig was. Maar was wel nodig...quote:Op dinsdag 26 juni 2012 20:01 schreef fh101 het volgende:
Soooww, wat was het daar koud!! Heb dat hele tentamen met mn jas aangezeten.. Van het geluid had ik niet zoveel last, maar daar heb ik meestal niet zo'n probleem mee. Het is idd geen ideale locatie.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |