abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 17 december 2011 @ 08:43:10 #151
298335 AllesWatWas
Ga Niet Weg Van Me
pi_105685426
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 december 2011 17:54 schreef hoogvlieger het volgende:
Hoe zit het met die keuzenvakken eigenlijk? Kan je je gewoon voor zo'n vak aanmelden, het volgen en er tentamen voor doen? Heeft dit invloed op je BSA etc? Zo is er bijv het keuzevak Legitimiteit van Militaire Missies, wat mij een uitermate boeiend vak lijkt. (https://studiegids.leiden(...)an-militaire-missies).
Jup, voor inschrijven op uSis. En dan de colleges volgen e.d. Invloed op je BSA heeft het niet, alleen je vastgestelde curriculum en die studiepunten daarvan worden meegenomen in de beoordeling, voor zover ik weet tenminste.

Als het inchrijven niet of moeilijk gaat, of je nog vragen hebt, dan mail ik meestal de docent of coördinator van de desbetreffende studie waar het vak ondervalt. Die kunnen je altijd helpen, en ik heb eigenlijk nog nooit iemand gehad die niet enthousiast was omdat je zijn of haar vak vanuit een andere achtergrond wil volgen :)
“Je moet vergeten, alles kun je vergeten, want alles verdwijnt al.
Vergeet de tijd van misverstanden, en de tijd verspild aan het hoe en waarom.
Vergeet de uren waarin wij vermoordden, door het zoeken waarom, het hart van ons geluk.”
  zaterdag 17 december 2011 @ 11:14:04 #152
124676 RobertoCarlos
Zit je nou naar me te loeruh?
pi_105687350
Ik zou het wel weten hoor als ik nog tijd over had..... Extra studie, keuzevakken, taal doen bij het talencentrum, toneelcursus doen, nieuwe sport erbij op het Sportcentrum of sportvereniging, bestuursfunctietje, vrijwilligerswerk om mensjes te helpen, etc, etc.
Ongelofelijk dat iemand tijd over heeft :? Kan ik geen tijd van jou kopen dan?
Cookin’ like a chef I’m a 5 star Michelin
  zondag 8 januari 2012 @ 09:21:14 #153
124676 RobertoCarlos
pi_106552045
Hebben jullie jullie kaart al binnen?
pi_106568707
quote:
2s.gif Op zondag 8 januari 2012 09:21 schreef RobertoCarlos het volgende:
Hebben jullie jullie kaart al binnen?
Kaart?
Blood Sugar Sex Magik
  zondag 8 januari 2012 @ 18:24:45 #155
298335 AllesWatWas
Ga Niet Weg Van Me
pi_106568980
Als je LU-Card nog niet binnen is zou ik wel even langs Plexus gaan.
Vergeet de uren waarin wij vermoordden, door het zoeken waarom, het hart van ons geluk.”
pi_106574647
Is dat weer een andere pas dan je collegekaart en je Uni. pas?
Blood Sugar Sex Magik
  zondag 8 januari 2012 @ 21:00:41 #157
124676 RobertoCarlos
pi_106576593
quote:
99s.gif Op zondag 8 januari 2012 18:24 schreef AllesWatWas het volgende:
Als je LU-Card nog niet binnen is zou ik wel even langs Plexus gaan.
Hij is idd nog niet binnen en tja..... en daar heb ik nou niet zo veel zin in.. Ik vraag niet om die kaart.... Gelukkig heb ik hem tot nu toe nog nergens voor nodig gehad.
  zondag 8 januari 2012 @ 21:01:08 #158
124676 RobertoCarlos
pi_106576628
quote:
0s.gif Op zondag 8 januari 2012 20:29 schreef hoogvlieger het volgende:
Is dat weer een andere pas dan je collegekaart en je Uni. pas?
Yep... vervangt allerlei losse kaarten zoals bieb-kaart. Jij hebt hem iig nog niet aangevraagd schat ik zo in... ;)
pi_106587371
quote:
2s.gif Op zondag 8 januari 2012 21:01 schreef RobertoCarlos het volgende:

[..]

Yep... vervangt allerlei losse kaarten zoals bieb-kaart. Jij hebt hem iig nog niet aangevraagd schat ik zo in... ;)
Nope. Zal eens opzoeken of ik er een mail over heb gehad. Maar neem aan dat ik nog wel gewoon de UB in kan enzo zonder nieuwe pas?
Blood Sugar Sex Magik
pi_106587499
Maar je weet zeker dat het niet gewoon de Universiteitspas is? Want die heb ik wel en staat ook gewoon mn pasfoto op enzo.
Blood Sugar Sex Magik
  maandag 9 januari 2012 @ 09:40:14 #161
124676 RobertoCarlos
pi_106593123
quote:
0s.gif Op maandag 9 januari 2012 00:13 schreef hoogvlieger het volgende:
Maar je weet zeker dat het niet gewoon de Universiteitspas is? Want die heb ik wel en staat ook gewoon mn pasfoto op enzo.
Je mag het ook 'gewoon de Universiteitspas' noemen hoor, het is idd de enige pas met een foto erop. Alleen zo gewoon is hij niet aangezien hij net ingevoerd is.
pi_106593467
quote:
2s.gif Op maandag 9 januari 2012 09:40 schreef RobertoCarlos het volgende:

[..]

Je mag het ook 'gewoon de Universiteitspas' noemen hoor, het is idd de enige pas met een foto erop. Alleen zo gewoon is hij niet aangezien hij net ingevoerd is.
Ik heb ook een pas met pasfoto bij m'n collegekaart zitten in dat witte mapje, 'Legitimatiebewijs/Student Identity Card' heet die.
Heb de LU-card wel al een hele tijd geleden binnen gehad, heb ook geen idee waar we hem voor nodig hebben maar hij zit nu standaard in m'n portemonnee :P Denk dat je er toch achteraan moet gaan als je hem nog niet binnen hebt!
Don't let today's disappointments cast a shadow on tomorrow's dreams.
  maandag 9 januari 2012 @ 10:13:12 #163
124676 RobertoCarlos
pi_106593709
quote:
0s.gif Op maandag 9 januari 2012 10:00 schreef Kimbrleyy het volgende:

[..]

Ik heb ook een pas met pasfoto bij m'n collegekaart zitten in dat witte mapje, 'Legitimatiebewijs/Student Identity Card' heet die.
Heb de LU-card wel al een hele tijd geleden binnen gehad, heb ook geen idee waar we hem voor nodig hebben maar hij zit nu standaard in m'n portemonnee :P Denk dat je er toch achteraan moet gaan als je hem nog niet binnen hebt!
Gek, die pas met pasfoto bij m'n collegekaart heb ik dan weer niet gezien 8)7 Ik kan me ook niet herinneren dat ik een pasfoto heb aangeleverd daarvoor...

En ik ben bang dat je gelijk heb dat ik er achteraan moet.... }:| (Ik zou hem alleen nodig hebben bij de bieb, maar bij de faculteitsbieb kan het lenen nog gewoon met de oude bieb-kaart.)

Ik denk dat ik maar eens ga doen wat Kimbrleyy zegt :s)
pi_106717158
Hallo
Ik verstoor het gesprek over passen even. Ik wil per februari een half jaar een studie doen om de tijd in te vullen, anders zit ik niets te doen. Ik heb rechten geprobeerd, maar die hebben geen februari instroom is me verteld. Weet iemand toevallig studies die dat wél hebben?
"Social order at the expense of liberty is hardly a bargain."
  donderdag 12 januari 2012 @ 23:26:54 #165
124676 RobertoCarlos
pi_106745447
Ik neem aan Bachelor? Waarom check niet ff de studiegids van de UL?
pi_106873385
Yep, bachelor. Ik vond de 'E-Studiegids' maar daar werd ik niet veel wijzer van.
  zondag 22 januari 2012 @ 09:23:38 #167
366010 Aegithalos
quisque risus tellus induit
pi_107089028
Ik weet dat Biologie gewoon een februari/hele jaar door instroom heeft. Bij mijn weten eigenlijk alle bèta studies. Ik zou even kijken naar de wat kleinere studies die zijn vaak makkelijker daarin. Daarnaast helpt het om met de studieadviseur een afspraak te maken in plaats van te mailen.

(Overigens 1e jaars master Biologie)
  zondag 22 januari 2012 @ 09:45:11 #168
124676 RobertoCarlos
pi_107089155
Wel lullig tegenover die studie trouwens om een half jaar de studie te doen en hem dan te peren...
Waarom niet gewoon een stel keuzevakken of desnoods een minor?
  zondag 22 januari 2012 @ 09:51:55 #169
366010 Aegithalos
quisque risus tellus induit
pi_107089201
Minoren beginnen meestal in september en lopen tot februari. Dus dan zou hij al te laat zijn.
  zondag 22 januari 2012 @ 09:56:42 #170
298335 AllesWatWas
Ga Niet Weg Van Me
pi_107089231
Sowieso, beter ga je naar voorlichtings- en meeloopdagen om te ervaren hoe verschillende studies zijn dan willekeurig een studie te kiezen die toevallig in februari instroom heeft? Daarnaast beetje werken, beetje nieuwe hobbies, helpt je misschien meer dan ziel- en doelloos een andere studie te proberen? Als je studeert omdat je anders niets te doen zou hebben, dan mag je nog even flink op zoek naar jezelf en wat je leuk lijkt, lijkt mij.
  Redactie Games maandag 23 januari 2012 @ 00:34:53 #171
181272 crew  Noppie2000
pi_107125795
Ik studeer Psychologie (in natuurlijk Leiden) en kan me vanaf vandaag inschrijven voor de vakken van het tweede semester.

Dit heb ik dan ook net gedaan, alleen één vak is niet gelukt omdat ik daar niet aan de ingangseisen zou voldoen. Die doe ik echter wel, aangezien ik het vak dat ik daarvoor moest halen heb gehaald tijdens de herkansing, alleen is dit cijfer nog niet ingevoerd op usis en lukt verdere inschrijving me dus niet.

Iemand enig idee met wie ik hiervoor in contact moet komen? De onderwijsbalie leek mij het meest logisch en ga ik morgenochtend dus maar even bellen, maar misschien dat iemand anders hier al een keer ervaring mee heeft gehad?
  maandag 23 januari 2012 @ 00:59:25 #172
124676 RobertoCarlos
pi_107126345
quote:
0s.gif Op maandag 23 januari 2012 00:34 schreef Noppie2000 het volgende:
Ik studeer Psychologie (in natuurlijk Leiden) en kan me vanaf vandaag inschrijven voor de vakken van het tweede semester.

Dit heb ik dan ook net gedaan, alleen één vak is niet gelukt omdat ik daar niet aan de ingangseisen zou voldoen. Die doe ik echter wel, aangezien ik het vak dat ik daarvoor moest halen heb gehaald tijdens de herkansing, alleen is dit cijfer nog niet ingevoerd op usis en lukt verdere inschrijving me dus niet.

Iemand enig idee met wie ik hiervoor in contact moet komen? De onderwijsbalie leek mij het meest logisch en ga ik morgenochtend dus maar even bellen, maar misschien dat iemand anders hier al een keer ervaring mee heeft gehad?
Je kunt ook naar het secretariaat van de vakgroep mailen/bellen. Heb ik ook al vaker moeten doen omdat usis het vak als gesloten aangaf...
pi_107155584
quote:
99s.gif Op zondag 22 januari 2012 09:56 schreef AllesWatWas het volgende:
Sowieso, beter ga je naar voorlichtings- en meeloopdagen om te ervaren hoe verschillende studies zijn dan willekeurig een studie te kiezen die toevallig in februari instroom heeft? Daarnaast beetje werken, beetje nieuwe hobbies, helpt je misschien meer dan ziel- en doelloos een andere studie te proberen? Als je studeert omdat je anders niets te doen zou hebben, dan mag je nog even flink op zoek naar jezelf en wat je leuk lijkt, lijkt mij.
Maar ik weet wat ik leuk vind, maar d'r is geen februari instroom voor. Dus ik moet wel op zoek naar een alternatief - thuiszitten is vrienden van me niet goed bevallen. Hadden alleen maar last met weer op gang komen, zeiden ze. Daarbij heb ik iets gevonden dat me interesseert.

quote:
2s.gif Op zondag 22 januari 2012 09:45 schreef RobertoCarlos het volgende:
Wel lullig tegenover die studie trouwens om een half jaar de studie te doen en hem dan te peren...
Waarom niet gewoon een stel keuzevakken of desnoods een minor?
Vind ik wel meevallen, zie ook bovenstaand.

Heb morgen een afspraak met de studieadviseur van Engelse taal & cultuur, laat nog weten of ik aan het lijstje toegevoegd kan worden. Dank voor het meedenken.
  maandag 23 januari 2012 @ 23:33:06 #174
124676 RobertoCarlos
pi_107162885
quote:
14s.gif Op maandag 23 januari 2012 21:27 schreef Quir het volgende:
Heb morgen een afspraak met de studieadviseur van Engelse taal & cultuur, laat nog weten of ik aan het lijstje toegevoegd kan worden.
Hou ook de tip van hierboven in de gaten! :Y
pi_107198846
14.gif
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')