quote:Op donderdag 28 april 2011 14:56 schreef Kersjes het volgende:
Zal wel (deels) door de luier komen he mefke?
Ik vond het zo opvallend, kan me van Devin niet herinneren dat hij het ook zo had.
Troel, knap van Jochem.
Zo leuk deze fase, elke dag weer nieuwe trucjes en woordjes erbij.
Net zei hij voor het eerst druif en 2 dagen terug hadden we een mijlpaal, zijn allereerste NEE
quote:Op donderdag 28 april 2011 15:00 schreef Troel het volgende:
Het leukste vind ik nog wel dat het zo'n compleet ander stemmetje is wat woordjes zegtDat gebrabbel is echt zo'n babystemmetje en het praten is een echte stem
Jochem weet al heel lang dat "Nah" (en dan echt met zo'n zware brombasstem) hetzelfde effect heeft als nee
Onze arts op het CB zei dat ze van de BMR prik ook echt ziek kunnen worden (misselijk, overgeven, hangerig, koorts etc.) dus dat zou toch daarvan kunnen komen. Voor BMR wordt actief virus ingespoten dus kan heftige reactie geven.quote:Op donderdag 28 april 2011 20:38 schreef Spewey het volgende:
Nu ligt ze lekker te slapen, ik dacht dat haar koorts door de BMR vaccinatie kwam maar er lijkt toch ook wat anders te broeien...
De BMRprik is zelfs zo heftig dat ze de buises pas 14 dagen na die prik mogen plaatsen. Ze hebben bij R de buijses op dag 14 geplaatst (na de prik dus), maar er was overleg met de kinderarts voor nodig om daartoe te beslissen.quote:Op donderdag 28 april 2011 21:02 schreef happyme28 het volgende:
[..]
Onze arts op het CB zei dat ze van de BMR prik ook echt ziek kunnen worden (misselijk, overgeven, hangerig, koorts etc.) dus dat zou toch daarvan kunnen komen. Voor BMR wordt actief virus ingespoten dus kan heftige reactie geven.
Oh, ik heb er ook zo'n zin in! Ben heel benieuwd wat Ko ervan gaat vinden. Lekker het park in waar altijd kindjes met hun kleedjes zitten en truukjes doen en muziek maken. Anders dan vroeger maar oh zo leuk!quote:Op donderdag 28 april 2011 22:06 schreef Kersjes het volgende:
Wij gaan lekker struinen, Toby in de Yamo. Vorig jaar is hij de draagdoek niet uit geweest en dat ging prima, ook in de drukte. Dit jaar is hij zich natuurlijk een stuk meer bewust van alles en ik verheug me nu al op zijn reactie op alles wat er te zien en te beleven valt
Jep... we wilden eigenlijk naar de kinderboerderij daar, maar daar was weer eens niet veel te zien. En een zandbak - zeker zo'n grote - is toch ook wel heel leukquote:Op donderdag 28 april 2011 23:34 schreef amaranta het volgende:
Shandaly, gefeliciteerd
is die foto van het klimrek toevallig in het philips van lennep park genomen?
Na vannacht 3 keer Zoë en haar bed te hebben verschoond, lijkt het ergste nu achter de rug te zijn, temperatuur is ook weer aan het dalen. Dacht dat alleen koorts een bijwerking van vaccinatie was, is voor het eerst dat ze er zo heftig op reageert, haar broertje heeft er nooit last van gehad.quote:Op donderdag 28 april 2011 21:02 schreef happyme28 het volgende:
[..]
Onze arts op het CB zei dat ze van de BMR prik ook echt ziek kunnen worden (misselijk, overgeven, hangerig, koorts etc.) dus dat zou toch daarvan kunnen komen. Voor BMR wordt actief virus ingespoten dus kan heftige reactie geven.
Ik weet het niet, als ik aan zijn rechteroor zit kijkt hij me aan van: wat doe je?quote:Op vrijdag 29 april 2011 09:39 schreef Twinkly het volgende:
Leander![]()
![]()
Wow, gewoon in een keer een 3-woord zin!!
Haha Florian![]()
Hoe gaat het nu met zijn oortje?
Ja he? Nog 1 fotootje dan, van de jarige job, gister in het zwembad. Het was tijd voor een fruithapje na al het gespetter:quote:Op vrijdag 29 april 2011 09:02 schreef Asyniur het volgende:
Shandaly, wat heeft Lars een heerlijk bekkie!
Idemquote:Op vrijdag 29 april 2011 09:19 schreef Asyniur het volgende:
Harry kan prima lopen en als hij al valt dan horen we hem eigenlijk nooit. Maar als hij moe is dan is het continu vallen/struikelen en huilen.
Het ging al meteen ontzettend goed! Hij vindt het afscheid nemen wel moeilijk. Dan gaat hij even flink huilen, maar dat duurt nooit langer dan een paar minuten. Dan gaat er volgens de leidsters een knop om in zijn hoofd en gaat hij gewoon leuk spelen. Hij trekt wel erg naar de leidsters toe, met name één in het bijzonder (ook mijn lievelingsleidster). Vooral buiten voelt hij zich nogal overweldigd, maar daar spelen alle kindjes ook samen. Deze week is hij al meer met de andere kindjes bezig en hij vindt het ook écht leuk om ernaartoe te gaan.quote:Op vrijdag 29 april 2011 11:32 schreef XXXKarinXXX het volgende:
Claudia, fijn dat het zo goed gaat op het kdv! Ik heb niet zo goed meegekregen hoe de start is gegaan, vond Ivan het afscheid moeilijk? Hoe lang gaat hij nu heen?
Lars gaat vanaf oktober naar het kdv, ik ben heel benieuwd!
Denk dat hij het heel leuk vindt.
ravi's eerste woordje dus: "hallo"quote:Op vrijdag 29 april 2011 10:11 schreef simmu het volgende:
namens ravi: "hadaaaahhhhhh"
geleerd van zn zusje
"hallo Ravi!"quote:Op vrijdag 29 april 2011 12:15 schreef simmu het volgende:
[..]
ravi's eerste woordje dus: "hallo"geleerd van selene. zn papa kwam gisteravond thuis en die kreeg instant een "hadaaaah" met blij gegiechel
14.50 uurquote:Op vrijdag 29 april 2011 13:26 schreef Asyniur het volgende:
Hoe laat moet je bij de huisarts zijn Twinks?
Inderdaadquote:Op vrijdag 29 april 2011 14:02 schreef simmu het volgende:
het is lente. iedereen moet gewoon beter worden. *stampvoet*!
Ze bedoelen alleen dat je je kind een af en toe een driftaanval moet gunnen zonder dat jij je schuldig voelt. Dat vertelde de wijkverpleegkundige er nog even bij iig.quote:Op vrijdag 29 april 2011 15:57 schreef simmu het volgende:
grappig dat "gun jezelf nu en dan een bulderbeu" ertussen staat![]()
haalt hier trouwens wonderen uit wanneer je het spaarzaam gebruikt![]()
"EN NU IS HET KLAAR! IK HEB ER SCHOON GENOEG VAN! LIEF SPELEN NU!"![]()
dat werkt gewoon zolang je dat niet elke dag doet![]()
maar dit hoort in het peutertopic. mijnes is op het moment weer errug tweeal moet ik zeggen dat het ook prima werkt zo tussen de een en de twee. selene behandelen we al zo van voor dat ze 2 werd
Toen ik net zwanger was was hij heel vervelend en aanstellerig aan het huilen, dit was al tijden bezig en ineens was ik er helemaal doorheen en moest huilen.quote:Op vrijdag 29 april 2011 15:52 schreef Ssserpente het volgende:
• Doe een op hol geslagen peuter eens na. Als hij gevoel voor humor heeft zal hij wellicht inzien hoe gek hij staat te doen en zal hij gaan lachen.
Nee, ik heb niet verteld dat hij nog borstvoeding krijgt omdat hij daar altijd heel stom op reageert (probeer je een record te verbreken ofzoquote:Op vrijdag 29 april 2011 16:55 schreef DaviniaHR het volgende:
Twinkly, heeft de HA wel een deklading kunnen vinden voor het rare drinken?
Maar wel liefhebber van Star Wars jij bent?quote:
Haha, totaal niet zelfs.quote:Op vrijdag 29 april 2011 23:00 schreef Ca.ra het volgende:
Maar wel liefhebber van Star Wars jij bent?
fout Yoda grapje
Heel leuk he? En gek dat het soms verdwijnt en dan weer terugkomt.quote:Stoer Oeke, dat woorden combineren. Thomas heeft al wel tijden het aaaaai poe in zijn repertoire, maar dat is tot vorige week de enige combo gebleven. Afgelopen zaterdag kwam er ineens een "buit voos fffffff" (buiten hoorde hij de vogeltjes fluiten).
Het blijft iets wonderbaarlijks, die woordenschat. Ik vind het heel stoer om dat zo te zien groeien bij je kindje.
Oeeh, kan hij hier ook even langskomen?quote:Op zaterdag 30 april 2011 08:38 schreef Ca.ra het volgende:
Thomas had net twee druppels water geknoeid op de tafel. Toen is hij naar de keuken gerend om de 'poets' (= doekje) te halen en nu boent hij mijn halve tafel
Ik zeg: goed africhten voor later!
Pasfoto van Aviva. Http://yfrog.com/h0zphhwjquote:Op vrijdag 29 april 2011 22:43 schreef oeke het volgende:
Wat fijn, een Ivan-update! Heerlijk dat het zo goed gaat op het kdv, Claudia.
Ik ben ook benieuwd naar de foto van Aviva, Davinia. Geen twitteraar ben ik.
En leuk je hier weer wat vaker te zien!![]()
neej joh.. Saffier zit gewoon in het verkeerde topic!! Vorig jaar was ze nog hartstikke zwanger!quote:Op zaterdag 30 april 2011 20:00 schreef Incantrix het volgende:
SaffierHeb ik nu gewoon de verjaardag van Ylana gemist??
![]()
![]()
Ik was even verstekelingquote:Op zaterdag 30 april 2011 20:00 schreef Incantrix het volgende:
SaffierHeb ik nu gewoon de verjaardag van Ylana gemist??
![]()
![]()
Miss, wat geweldig, zo superknap!!Stef is trouwens ook helemáál niet meer blij als hij een poepbroek heeft, dan zegt hij 'bah, bah!' en gaat aan de deur van de kamer peuteren, om even te laten weten dat we naar boven moeten voor een schone luier. Ik weet alleen niet zo goed hoe ik dat nu verder moet doen, is het dan nu het moment om het potje naar beneden te halen? Hoe heb jij (Ssserpente, jij ook? Of anderen?) dat gedaan?
Nou, mijn lieve popje heeft weer eens dikke luieruitslag en volgens mij lekker weer tandjespoep, dus we smeren ons weer gek. Arm ding..
quote:Op zaterdag 30 april 2011 20:21 schreef Vicky het volgende:
[..]
neej joh.. Saffier zit gewoon in het verkeerde topic!! Vorig jaar was ze nog hartstikke zwanger!
quote:Op zaterdag 30 april 2011 20:41 schreef Saffier het volgende:
[..]
Ik was even verstekeling
[..]Italië
Idem hierquote:Op zondag 1 mei 2011 08:25 schreef freecell het volgende:
Haha Kersjes
Ik had op een gegeven moment ook een ventje met drinken op mijn rug... je wordt toch altijd wel een beetje nat hè? Maar uitsmeren is wel weer punt twee
De mijne ligt er weer in
Gewoon wakker om 7:00 (en daarvoor ook een paar keer, maar die rekenen we niet mee) Broodje gegeten, aangekleed, even gespeeld... En toen huilen en oogwrijven.
*in bed* *stil*
Welja
oooo wat leuk joh!!!! zal wel heeeeel mooie foto's opleveren en vooral mooie herinneringen!quote:Op zondag 1 mei 2011 21:54 schreef mefke79 het volgende:
BJ, ja de verwachting is dat het met een paar dagen weer helemaal oke gaat qua hoesten. Moet ook wel, hij moet vrijdag de ringen brengen bij de bruiloft van mijn zusje.
Jah, vertel dat mijn moeder maarquote:Op zondag 1 mei 2011 21:52 schreef mefke79 het volgende:
Trix, waarom leent ze dan niet gewoon jullie stoeltje? Of zeg ik nou iets heel doms?
Wij hebben er twee, wel de goedkoopste van MC (ik geloof de priori), voor allebei de auto's eentje. En we hebben er laatst nog eentje gekregen via via waarvan we zeker weten dat er niets mee gebeurd is. Die bewaren we mooi nog even, voor nu als reserve rondom de geboorte van Tienus (dan kunnen anderen hier snel een stoel pakken en Driekus ophalen indien nodig) en straks zal er vast een moment komen dat ze beide in zo'n stoel moeten.
Je tweede probleem hoop ik hier niet mee te makenquote:Op zondag 1 mei 2011 23:03 schreef Incantrix het volgende:
Nu we het er toch over hebben: Stef heeft ontdekt dat hij de schouderbandjes van zijn autostoel en die van zijn fietsstoeltje af kan doen (dus van zijn schouders laten glijden en dan zijn armen erdoor). Het is heel irritant, want nu heeft hij door dat dat meer bewegingsruimte oplevert, dus doet hij niet anders. De bandjes strakker doen gaat niet echt, dan moeten we het kind krom trekken om ze om te doen zeg maar.. Meer kinders met die tic? Tips?
En ook zoiets: ook Stef zit nu in de nasale fase, alleen peutert hij niet, maar probeert er van alles en nogwat in te stekenVandeweek hebben we halsbrekende toeren uit moeten halen om er een reepje biet uit te krijgen, die had hij er lekker diep in lopen duwen
Vanavond stak er te pas en te onpas een sperzieboon uit zijn neus
Wat moet ik daar nou weer mee?
Ik heb het echt veel vaker gehoord! Ik denk dat de wheelybug niet lelijk genoeg is.quote:Op maandag 2 mei 2011 09:31 schreef Incantrix het volgende:
Ook leuk trouwens, Stef kreeg voor zijn eerste verjaardag een Wheelybug, maar hij heeft er echt nog nóóit iets mee gedaan.. Nu heeft hij vorige week van de buurman een afgrijselijke loopauto met allerlei muziekjes en lampjes gekregen (hetgeen nog niet eens zó erg is, ware het niet dat dat ding al jaren in weer en wind in de carport stond en dus zo vals is als de klere) en je raadt het al.. De hele kamer rond, de héle dag lang. En blij ermee!Dus nouja, dan deze maar.. Maar ik vind het wel jammer van de Wheelybug, wat zou daar dan mis mee zijn?
Lars doet het inderdaad ook met 'onzichtbare pluisjes', en tróts dat ie dan kijkt! En vanochtend bij het babyzwemmen ook... alle speeltjes die hij te pakken kon krijgen werden ook weggeven, aan andere kindjes... zo schattig!quote:Op maandag 2 mei 2011 07:49 schreef _NIKKI_ het volgende:
Shandaly, die geeffase is hier ook al een paar weken aan de gang. Het gaat zelfs zo ver dat ze doet alsof ze een kruimel/pluisje whatever wil geven, maar gewoon helemaal niets vast heeft.
Misschien dat je haar kunt uitleggen wanneer ze 'm wel mag kijken? En dat dat dan elke dag mag op hetzelfde tijdstip is (geen idee hoe lang het is hoor, maar als het tien minuutjes is dan kan het toch wel?), bijv. na het ontbijt en kleren aan, dan is het voor haar op gegeven moment ook duidelijk dat ze 'm wel te zien krijgt en dus niet hoeft te zeuren..? Lastig iigquote:Op maandag 2 mei 2011 09:34 schreef Sorbootje het volgende:
En dan het volgende. Isabeau heeft een dvd van Peppa Pig, die vindt ze helemaal het einde. Ik wil niet dat ze te veel tv kijkt, maar ze begint 's ochtends zodrá ze beneden is te dreinen dat ze peppa wil kijken. Wij vinden dat vervolgens niet goed en de toon is gezet. Dan wil ze dus ook geen boterham....en geen water, en geen kleren aan etc... Het zal wel een faaaase zijn, maar ik vind het lastig.
Erg ''gezellig'' geweest dusquote:Op maandag 2 mei 2011 11:39 schreef Twinkly het volgende:
Poppejans, ze vroegen inderdaad of wij met hen weg wilden met de auto, omdat we daar nu gebruik van konden maken. Uiteindelijk zijn we naar het park hier in de buurt gelopen en waren we na een half uur weer thuis omdat mijn schoonouders er neit zoveel zin in hadden. Niels maakt het niet uit waar hij is hoor, als hij maar lekker zelf rond mag lopen.
Oh leuk! Dan moeten we echt meeten hoorquote:Op maandag 2 mei 2011 11:44 schreef Poppejans het volgende:
[..]
Erg ''gezellig'' geweest dus![]()
Grappig dat je dat zegt over Niels, Wolf heeft dat sinds een paar weken ook dat hij erg graag zelf wil lopen (ipv de buggy dan dus) en dit echt laat merken.
Heb echt zin in 5 mei trouwens! dan hangen wij ook rond in het parkje bij de bios![]()
Wij gaan zo naar de Koningin Juliana toren. Hadden gratis kaartjes bij dierentuin abbonement. Volgens mij is het erg gericht op kleine kindjes, denk dat Wolf zich wel zal vermaken.
hey das dan precies hetzelfde als mijn mupquote:Op maandag 2 mei 2011 17:28 schreef Beessie-Jen het volgende:
Evie ook net gemeten en gewogen; precies 11 kg en 82,5 cm, bij 17 maanden...
en Mart klinkt wel groot en fors Ymme!
Wij gaan idd vaak met hem naar live muziek, altijd op zo'n manier dat ik absoluut niet bij geluidboxen in de buurt sta en op een plekje aan een zijkant waar ik meteen wegwezen kan als het niet meer leuk is. Gehoorbescherming heb ik v hem nog nooit gebruikt maar ik sta dan ook geen 2 uur bij een concert hoorquote:Op maandag 2 mei 2011 12:15 schreef Twinkly het volgende:
[..]
Oh leuk! Dan moeten we echt meeten hoorWij gaan weer naar het concert van het studentenorkest De Ontzetting, mijn vriendin speelt daar in mee. Niels vond dat vorig jaar erg mooi.
R had het over gehoorbescherming voor Niels, weet jij daar iets van? Jullie gaan toch best vaak naar live muziek?
Julianatoren lijkt me leuk, ik moet eens zoeken of wi jdie kaartjes ook hebben
Dat dusquote:Op maandag 2 mei 2011 18:50 schreef freecell het volgende:
Leander is 92 bij 11,5 en die is veel te dun.
Florian is 82 CM bij 10,5 en die is ook aan de lichte kantDus het klinkt wel logisch!
ik heb ook de kleine voor Evie; een bijtje. En echt pas sinds een paar weken dat ze erop gaat zitten en de kamer door wil. Hij lijkt idd klein, maar ze kan nu wel echt goed met de voeten bij de grond en de balans houden...quote:Op maandag 2 mei 2011 18:57 schreef Incantrix het volgende:
Jij hebt 2 dunnies dus
Ik ben trouwens best benieuwd naar Stef's huidige lengte en gewicht, maar we hoeven voorlopig nog niet terug.. Maar naar het weeg- en meetuur toegaan zie ik ook niet gebeuren, vrijwillig een extra keer naar het CB, neuh
Maar wat ik dus nog wilde schrijven (papa is thuis, dus ik heb mijn handen vrij): liep ik vanochtend nog te klagen, zonet voor het eten is Stef op de Wheelybug geklommen en heeft er als een idioot mee door de kamer gesjeesd
Hij had volgens mij prima door dat deze veel wendbaarder is als dat lompe plastic.ding, dus hopelijk gaat het nu komen
Ik vraag me alleen af: hij lijkt zo klein! Welke maat heb jij bijvoorbeeld BE, of BJ? Die grote is pas vanaf 3 jaar, dus veel te groot neem ik aan?
haha fantastisch!quote:Op maandag 2 mei 2011 20:24 schreef amaranta het volgende:
ongeveer 11 kg, hij liet zich niet meten maar zal ergens zo rond de 80 cm zijn denk ik
Ja, beetje krom niet?quote:Op maandag 2 mei 2011 20:49 schreef ymme het volgende:
Op het cb zeiden (en kon ik zien dat hij nét niet het bovenste lijntje volgt).
En dat was goed. Je hebt kleine kinder, groter kinder, middel grote kinderen. Geen een kind is het zelfde. Vrienden van ons kregen wel elke keer te horen dat hun zoon te dik was, 13 kilo bij 80cm maar daar zie je nu niets meer van terug.![]()
Maar Mart volgt precies zn lijntje, lengte gewciht komt daarin precies overeen.
Niemand zegt toch dat het normaal is? Alleen zowel lengte als gewicht zitten op de bovenlijnen, nou dat lijkt me haske prima in verhouding dan. Net wat Ymme zegt, helemaal niets om je over te verbazen en keurig in zn eigen lijn, niets mis mee dus.quote:Op maandag 2 mei 2011 21:01 schreef mefke79 het volgende:
ymme nogmaals ik zeg niet dat het te is, ik verbaas me er over dat anderen zeggen dat het normaal is. +2 is niet normaal, normaal is de middenlijn.
Om maar aan te geven, driekus is ook niet normaal met +1 voor lengte en -1 voor gewicht.
Is normaal woordquote:Op maandag 2 mei 2011 21:22 schreef amaranta het volgende:
haha, ik dacht dat mijn schoonmoeder de enige was die de term tomatenblond gebruikte...
Ik heb er vertrouwen in dat dat goed komt hoor. Hij staat volgens mij best stevig op de grond.quote:Op maandag 2 mei 2011 21:33 schreef groofskendezoveelste het volgende:
Haha Rocka, inderdaad een lekker ding!![]()
Hier alles goed. Ik ben ondertussen aan het duimen geslagen dat meneer wel loopt van de zomer, want met nogsteeds die gekromde apenpootjes (zijn voetjes zijn echt nog van die grijpklauwtjes om te zien) moet ik het nog zien gebeuren.
Tis ook maar net hoe je het wilt lezen he...Nog 1 keer, ik zeg nergens dat het TE is, ik zeg alleen dat ik het raar vind dat mensen een afwijking van +2 bestempelen als normaal. Van alle Nederlandse kindjes valt 98% binnen de lijntjes, dus dan zou het wel heeeeeel toevallig zijn als er hier ineens heel veel kindjes tot die 2% horen. Dat is wat me verbaasde, niks anders. Maar ja joh, als jij dat bashen vindt, prima, be my guest.quote:Op maandag 2 mei 2011 21:14 schreef Keshet het volgende:
Ja hoi! Gezellig weer hier hoor. Laten we fijn Ymme bashen omdat Mart groter/zwaarder dan gemiddeld is.![]()
Zo lang de BMI dan maar goed is. En inderdaad ik ben 1.67 en mijn gewicht hierbij is niet goedquote:Op maandag 2 mei 2011 20:52 schreef amaranta het volgende:
[..]
Ja, beetje krom niet?
Gewicht en lengte moet wel in verhouding liggen.
Je hebt ook volwassenen die maar 1 meter 10 lang zijn, maar als die 70 kg wegen dat klopt de verhouding niet.
Dat bedoel ook ik te zeggen idd. Vind dat ze het gemiddelde wel 'raar' hebben liggen. Maar goed, ik heb het gemiddelde dan ook naast mij neer gelegd en zou elk kind 'opzich' bekijken. Helaas ben ik geen onderzoeken of artsquote:Op maandag 2 mei 2011 22:04 schreef mefke79 het volgende:
[..]
Tis ook maar net hoe je het wilt lezen he...Nog 1 keer, ik zeg nergens dat het TE is, ik zeg alleen dat ik het raar vind dat mensen een afwijking van +2 bestempelen als normaal. Van alle Nederlandse kindjes valt 98% binnen de lijntjes, dus dan zou het wel heeeeeel toevallig zijn als er hier ineens heel veel kindjes tot die 2% horen. Dat is wat me verbaasde, niks anders. Maar ja joh, als jij dat bashen vindt, prima, be my guest.
Enne Huup, hier eentje die allang blij is dat haar jochie aan het aankomen is, maar ja, veel meer dan dit zal het wel niet worden, want die -1 is zijn normale waarde. Het is lastig, dat is anders, maar ik was ook zo'n kind en dat is ook goed gekomen.
Zo en nu ga ik eens even lezen hoe het met het lekkere ding van Rocka is, heb me genoeg verantwoord dacht ik zo.
ja maar hoe zwaar is TE zwaar?? Je gaat een kind van nog geen 2 toch niet al op een "dieet" zetten?? Je kan hooguit de eventuele snoepjes/koekjes weglaten... Maar je gaat toch niet een boterham minder geven om een kind honger te laten lijden?quote:Op maandag 2 mei 2011 22:41 schreef groofskendezoveelste het volgende:
Ik snap heel goed wat je zegt Rockabella. En als je als ouder ervoor zorgt dat je kind een gezond eetpatroon heeft enzo en je kunt dat ook beargumenteren dan is er natuurlijk ook niks aan de hand.
Maar ik vind het wel terecht dat het cb alert is op te zware kinderen en ook dat ze willen 'helpen' als kinderen te zwaar zijn.
Daarbij moet men mij echt niet behandelen als een dikke randdebiel. Soms lijkt het wel of ze liever hebben dat je onzeker de deur uit loopt dan gewoon te zeggen dat het goed gaat met je kind.quote:Op maandag 2 mei 2011 22:43 schreef Vicky het volgende:
[..]
ja maar hoe zwaar is TE zwaar?? Je gaat een kind van nog geen 2 toch niet al op een "dieet" zetten?? Je kan hooguit de eventuele snoepjes/koekjes weglaten... Maar je gaat toch niet een boterham minder geven om een kind honger te laten lijden?
yep inderdaad..quote:Op maandag 2 mei 2011 22:49 schreef groofskendezoveelste het volgende:
Oh nou ja. Jullie hebben duidelijk andere ervaringen dan ik bij het cb, lees ik al.
Laat ik het anders zeggen.. Misschien verbruikt zo'n kind heel veel calorieen en heeft het die 4e boterham hard nodig. Waarom zou je 'm dan die boterham ontnemen als ie daaroor minder gaat "functioneren"quote:Op maandag 2 mei 2011 22:48 schreef groofskendezoveelste het volgende:
Ik snap die vergelijking niet Vicky Ik snap hem wel, ik vind hem nergens op slaan. Beter een gezond kind met een gezond (kinder)BMI, denk ik dan.
En wat TE zwaar is zullen ze op een cb wel weten neem ik aan. Hier wordt steeds een soort BMI berekend volgens mij. En zo snel zullen ze nou ook weer niet ingrijpen denk ik hoor. Zeker niet als je kunt laten zien dat je voldoende bewust met de voeding omgaat enzo.
precies, dat is precies wat ik bedoel. Zo vind ik ook dat alle opticiens brillen moeten dragen :-)quote:Op maandag 2 mei 2011 22:55 schreef groofskendezoveelste het volgende:
Dus zolang ze zelf geen keurige BMI heeft, mag ze haar functie als arts niet beoefenen zeg jij?
Je wilt niet weten hoeveel psychologen er zijn waar mensen heel veel hebben, die zelf totaal in de war zijn.
J
precies, dat is precies wat ik bedoel. Zo vind ik ook dat alle opticiens brillen moeten dragen :-)quote:Op maandag 2 mei 2011 22:55 schreef groofskendezoveelste het volgende:
Dus zolang ze zelf geen keurige BMI heeft, mag ze haar functie als arts niet beoefenen zeg jij?
Je wilt niet weten hoeveel psychologen er zijn waar mensen heel veel hebben, die zelf totaal in de war zijn.
Oh zeker daarover zijn we het eens, maar dat ze niet even kijken wie er ook al weer voor hun zit en vaak zulke lekkere aannames doen vind ik ronduit slecht.quote:Op maandag 2 mei 2011 23:03 schreef groofskendezoveelste het volgende:
Rocka, ik begrijp julle frustraties best hoor. Daar gaat het me niet om.
Maar ik vind het niet meer dan normaal dat een cb haar zorg uitspreekt bij te zware kinderen. En wat je beschrijft over jullie cb klinkt me ook naar in de oren.
Ja, dat zou ik wel doen als dat nodig zou zijn, geloof ik. (En dan heb ik het uiteraard niet over onverzadigbare pubers die geen grammetje vet hebben). Maar als een dreumes/peuter/kleuter echt te dik zou zijn, dan geloof ik niet dat het kind die 4e boterham nodig heeft nee.quote:Op maandag 2 mei 2011 23:08 schreef Sonnetje85 het volgende:
Oh nee, ging niet over t cb, meer dat jij zei dat als een kind 4boterhammen wil en t wat steviger is dat je dan sneller een boterham minder zou geven. K was beetje spuit 11
En nu vlucht k snel weer weg hier. Over 10. Weken mag k hier pas komen
geen idee. Gewoon een virusje denk ik. T is heel sneu maar ze lijkt op te knappen dus het was van korte duur gelukkig. en maar goed ook wat mn andere mup is nu ook zielig van de prikkenquote:Op dinsdag 3 mei 2011 12:35 schreef mefke79 het volgende:
Huup, heb je enig idee waar het aan ligt? Haar buikje? Tanden? Naar hoor...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |