abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_96090525
vorig deeltje: Het dreumestopic (1 - 2 jaar) deel 139

De dreumesjes:

20 mei 2009: Robin en Viggo, zoons van MamaNik
05 juni 2009: Morris, zoon van Memmel
07 juni 2009: Kobus, zoon van Oeke
08 juni 2009: Tess, dochter van Vicky
14 juni 2009: "tweeling", zonen van mikoxx
20 juni 2009: Graeme James, zoon van Tessie
27 juni 2009: Jorja, dochter van Jeetjejom
12 juli 2009: Thijs, zoon van McLaura
17 juli 2009: Jaël, dochter van MamaPurk
*** 20 juli 2009: Senna, dochter van miss_sly en het_fokschaap ***
01 augustus 2009: Timo Ruben, zoon van Chan
03 augustus 2009: Iris, dochter van Nijna
07 augustus 2009: Roy, zoon van Bar
08 augustus 2009: Willow, dochter van innepin
23 augustus 2009: Thomas, zoon van Ca.ra
*** 23 augustus 2009: Evi Mare, dochter van DuchessX en Juup©***
*** 24 augustus 2009: Oscar Morrison, zoon van Brighteyes en Stinkie ***
27 augustus 2009: Toby Benjamin, zoon van Kersjes
31 augustus 2009: Lena, dochter van Poppedein
11 september 2009: Lars, zoon van XXXKarinXXX
17 september 2009: Esmee, dochter van Stiemie
20 september 2009: Lotte, dochter van Linda2205
23 september 2009: Lente, dochter van Ssserpente
27 september 2009: 'Flip', zoon van RockabeIIa
28 september 2009: 'Driekus', zoon van mefke79
29 september 2009: 'Xeentje', dochter van Xenia
02 oktober 2009: Alexa, dochter van Takkembah
02 oktober 2009: Sem Yesse, zoon van Rekkie
12 oktober 2009: Isabeau, dochter van sorbootje
16 oktober 2009: Jamie, zoon van martine1984
22 oktober 2009: Niels, zoon van Twinkly
27 oktober 2009: Mette, dochter van Wickie
13 november 2009: Ivan, zoon van Claudia_x
23 november 2009: Emma, dochter van WupWup
24 november 2009: Stef, zoon van Incantrix
27 november 2009: Ties, zoon van ziggyziggyziggy
05 december 2009: Evie Elleke, dochter van Beessie-Jen
10 december 2009: Wolf, zoon van Poppejans
15 december 2009: Elyas Yaël, zoon van Tan
17 december 2009: Rienk, zoon van Vlindur
18 december 2009: Dyon, zoon van Meimeltje
23 december 2009: Minke, dochter van lijnloos
30 december 2009: Isa dochter van NieuweUser
07 januari 2010, Aviva Gabrielle, dochter van DaviniaHR
15 januari 2010: Dijon Trevor, zoon van faja-lobi
22 januari 2010: Tirza, dochter van Elmo76
02 februari 2010: Emma, dochter van Keshet
05 februari 2010: Tessa, dochter van Marlinde
14 februari 2010: Florian, zoon van Freecell
15 februari 2010: Hannah, dochter van Octopussy
19 februari 2010: Ravi, zoon van simmu en sangdrax
***24 februari 2010: Daan, zoon van happyme28 en Marky***
24 februari 2010: Zoë, dochter van Spewey
02 maart 2010: Mart, zoon van ymme
05 maart 2010: Thomas, zoon van Leonieke
10 april 2010: Lisa, dochter van _NIKKI_
17 april 2010: Noortje, dochter van Becky27

[ Bericht 0% gewijzigd door BE op 28-04-2011 18:38:18 ]
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
pi_96090594
quote:
0s.gif Op donderdag 28 april 2011 14:56 schreef Kersjes het volgende:
Zal wel (deels) door de luier komen he mefke?
Ik vond het zo opvallend, kan me van Devin niet herinneren dat hij het ook zo had.

Troel, knap van Jochem.

Zo leuk deze fase, elke dag weer nieuwe trucjes en woordjes erbij.
Net zei hij voor het eerst druif en 2 dagen terug hadden we een mijlpaal, zijn allereerste NEE *)
quote:
0s.gif Op donderdag 28 april 2011 15:00 schreef Troel het volgende:
Het leukste vind ik nog wel dat het zo'n compleet ander stemmetje is wat woordjes zegt :) Dat gebrabbel is echt zo'n babystemmetje en het praten is een echte stem :D

Jochem weet al heel lang dat "Nah" (en dan echt met zo'n zware brombasstem :P ) hetzelfde effect heeft als nee :D
  donderdag 28 april 2011 @ 15:03:54 #3
35189 Troel
scherp en bot
pi_96090608
Dank Vlindur :)
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_96090610
En verder!

Rienk zegt 'heit' en iets wat lijkt op 'ah jonge ja' _O- _O-
  donderdag 28 april 2011 @ 15:54:22 #5
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_96092466
Kersjes, fijn dat je er weer bent. Ik heb veel aan je gedacht de laatste tijd. (Heb je veel aan, hè? ;) )
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
  donderdag 28 april 2011 @ 15:58:40 #6
95408 Incantrix
0118 999 88199 9119 725....
pi_96092632
Kersjes! WB! :* Ik denk elke dag mínstens één keer aan je :) (Maar ik ben niet je stalker hoor, maar ik eet mijn ontbijtdoosjesspul met melk altijd uit je bakje O+ )

Zo, jeetje, Stef ligt gewoon op bed voor een tweede tukje en hij sláápt! Dat is in een hele tijd niet voorgekomen, maar hij was zó moe en huilerig.. Wel sneu, want hij was verder best leuk aan het spelen met zijn nieuwe speeltunnel en ons nieuwe vloerkleed O+
3!
pi_96093396
Kersjes! Wat leuk dat je er weer bent! O+ Ik vond het heel leuk je te ontmoeten op de meet en ik vind het ook heel leuk om je belevenissen hier te lezen :)

Troel wat goed dat Jochem telt! Niels kan "een, tee, at en tien" tellen (heel soms zegt hij ook "die"), waarbij hij een en twee uit zichzelf zegt en acht en tien wanneer ik met hem tel.

O-benen zijn op deze leeftijd inderdaad normaal, als kleuter zijn X-benen normaal en daarna groeien ze recht.
<a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank">Niels</a> en <a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank">Sam</a>
pi_96093435
Incantrix :D O+
Heb je de Speja gekocht??
http://www.ikea.com/nl/nl(...)1607_PE136086_S4.jpg

Die wil ik ook, heeft zowel voor zijn verjaardag als voor Sinterklaas op Toby,s verlanglijstje gestaan.Tevergeefs dus, en er zelf nooit aan toe gekomen hem te kopen.
.... met gevoel voor drama....
pi_96093479
Oh, wat een cool ding! Lijkt wel een kattentunnel :D

Arme Stef, hopelijk knapt hij lekker op van het slaapje.
<a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank">Niels</a> en <a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank">Sam</a>
pi_96093674
Wow, Niels ook al aan het tellen :o
Door tunnels kruipen is leuk, bij de speeltuin is dat ook altijd een grote hit :Y
Zelf heb ik een levendige herinnering aan een heel buizen-kruip-doolhof bij het Linneaushof, de grootste speeltuin van Europa. Daar wil echt wel heen van de zomer!
  donderdag 28 april 2011 @ 16:33:34 #11
95408 Incantrix
pi_96094120
Ja, die! Die stond hier ook al maanden op het lijstje, nu lief een bonus en zijn vakantiegeld erbij had zitten deze maand vond ik het wel eens tijd worden. En hij speelt er zó leuk mee! Heel lief, hij zegt sinds kort ook met een heel lief toontje 'tie-tiiieee' (kiekeboe O+ ) en hij kroop dus door die tunnel, gluurde naar buiten en riep 'tie-tiiiee' met een súperblij hoofd O+ Vervolgens heeft hij nog niet bedacht dat hij ook terúg kan kruipen door de tunnel, hij loopt er telkens omheen naar de kant waar hij begonnen is en gaat dan weer opnieuw _O-

Niels, wauw!! :o Wat knap!
3!
  donderdag 28 april 2011 @ 16:43:01 #12
35189 Troel
scherp en bot
pi_96094537
Die tunnel ligt hier op zolder :D Kan je tenminste rustig de was doen :D
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  Moderator donderdag 28 april 2011 @ 17:12:42 #13
5428 crew  miss_sly
pi_96095810
Die tunnel is zo leuk, helaas hebben we daar hier echt geen ruimte voor. Senna kruipt er wel altijd even doorheen als we bij Ikea zijn :')

Knappe Niels!
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  Moderator donderdag 28 april 2011 @ 17:51:01 #14
5428 crew  miss_sly
pi_96097272
Vandaag maakte Senna echt een volzin. We waren in het speeltuintje, en ik had al een aantal keren als we gingen gezegd dat ze wel mocht schommelen, maar als er een ander kindje in zat, ze even moest wachten.

Nou was het erg rustig, dus ze kon er meteen in. Zegt ze ineens tegen me: wartuh ander kindje chommel is (wachten ander kindje schommelen is). Dat is toch echt een volzin, toch? O+
pi_96097403
Tellende kindjes, knap hoor! ^O^

Tunnel is hier ook een groot succes, ligt momenteel in de tuin, erg leuk om de poes er uit te jagen...

Jah Miss, dat is gewoon een volzin, heerlijk zo'n babbelkous. O+

Zou m'n meisje ook in de OP mogen? Zoë 24 februari 2010
pi_96098065
WB Kersjes! Fijn je weer te zien. Met klotsende oksels en al. :+ :*
  donderdag 28 april 2011 @ 18:23:48 #17
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_96098550
Die tunnel is leuk! Ik zet hem hier op het IKEA lijstje O+

Ow kan Niels (ook) al tellen? Knap hoor!

Senna, wauw! Leuk hoor miss, zo'n kwebbel. Hier zijn de gesprekken nogal eenzijdig ;)

Ow en ik wou nog even *O* voor Tirza die ook al zo goed babbelt!
na onze vakantie komen Harry en ik nog eens langs zodat ze Harry les kan geven ;)
  donderdag 28 april 2011 @ 18:30:59 #18
159867 becky27
Ik gooi een balletje op
pi_96098867
hee kersjes, hallo maar weer! Heavy hoor een longontsteking. Noortje heeft het ook gehad, gelukkig maar een lichte maar blijft wel schrikken.

Leuk zeg al die tellende kindjes, en ook al zo praten zeg. Hier is het alleen nog mama, papa, 'tje' *naar zichzelf wijzend* en daarstraks kroop ze als een gek op een hond af en volgens mij zei ze echt 'ondje'. Maar ja, moedersoren horen volgens mij toch andere dingen,

Die tunnel is leuk zeg!

Wij zijn gister bij de ha geweest, Noortje heeft weer oorontsteking gehad en ik was het zat. Dat hele KNO gebied ligt ondersteboven, ze heeft in 8 maanden tijd 4 antibiotica kuren gehad, twee keer voor oorontsteking, 1 keer longontsteking en 1 keer een luchtweginfectie. Ik eiste een doorverwijzing naar de KNO arts. Ehm, die had ik niet eens nodig haha. Maar nu kunnen we woensdag al terecht.... ben benieuwd.
  donderdag 28 april 2011 @ 18:38:24 #19
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_96099148
Zoë stgaat erbij!
pi_96100206
ik weeeeet dat het een faaaaassseee is maar toch: mijn manneke is he-le-maal papa gericht. Gaat papa dus even de kamer uit is het : *insert naam papa* boehoe...huilen huilen, brullen. En het helpt niet om em te vertellen dat papa meteen terugkomt. Echt dikke tranen. Binnen 5 minuten is papa terug en tada, daar is de vrolijke Driekus weer....
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
pi_96100263
O+ toch is ie wel schattig...papa en Driekus gaan fietsen. Driekus dribbelt naar me toe:
Mama, koes (kus), jejje fietse, dag!
pi_96104533
Driekus <3

Ik had vandaag met Jaël een nieuwe poets (tandenborstel) gehaald, de oude had ze stuk gekauwd.. Ging ze vanavond op die nieuwe kauwen, dus ik geef haar die oude om op te kauwen zegt ze 'nee isse niet lekkuh' ik moest er wel even om lachen :)
Mama van Jaël (17-07-2009)
Mama van Sarah (05-03-2011)
  donderdag 28 april 2011 @ 20:32:15 #23
38223 Takkembah
Beetje gek en raar
pi_96105349
Hmmm die tunnel wil ik ook !!!!

Sly, dat is zeker een volzin :Y, zo knap van Senna

Driekus <3. Hier ook zo'n papagericht kind, Mef. Soms wel lekker rustig nu ik LLM ben, maar soms ook vermoeiend.
Alexa en Seth zijn lief
See everything; overlook a great deal; correct a little
pi_96105764
Dankjewel Brighteyes!

Wat fijn dat je zo snel bij de KNO arts terecht kan, Becky, dat zijn idd wel veel infecties en ontstekingen, arme Noortje.

Haha Jaël, verse tandenborstels zijn veel lekkerder!

Ik heb net de exorcist naar bed gebracht, ze zat lekker met haar broer in bad, ineens moet ze huilen, dat gaat over in krijsen dus ik vis haar uit bad en geef haar aan haar papa, ze begint over te geven dus snel met haar onder de douche gestapt, ze snikt nog wat na, ik geef haar weer aan papa en ze spuugt met een harde straal z'n hele gezicht vol... :Y)

Nu ligt ze lekker te slapen, ik dacht dat haar koorts door de BMR vaccinatie kwam maar er lijkt toch ook wat anders te broeien...
pi_96106958
Jeetje noortje, zo vaak ziek geweest....arm ding! Succes bij de kinderarts...

Kersjes leuk je weer te zien!!! Doe es een fotootje van je kleine man?
Zoals je beschrijft hoe Toby loopt is net als Lars. Cb zag er nog geen probleem in hier.

Shandaly en Lars! Hoi!!
Een naamgenootje...gezellig.

Oeh spewey, sterkte voor de nacht dan....

Wj verhuizen dit weekend, STRESS!!!!!!!
Maar lars' Kamertje is wel heel leuk geworden, ik heb een schildering van pluk gemaakt op de muur, en Lars heeft hem meteen goedgekeurd..."die!! Auto!!!"
Ik ga maar weer eens verder met inpakken...zucht
wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver
pi_96107215
quote:
0s.gif Op donderdag 28 april 2011 20:38 schreef Spewey het volgende:
Nu ligt ze lekker te slapen, ik dacht dat haar koorts door de BMR vaccinatie kwam maar er lijkt toch ook wat anders te broeien...
Onze arts op het CB zei dat ze van de BMR prik ook echt ziek kunnen worden (misselijk, overgeven, hangerig, koorts etc.) dus dat zou toch daarvan kunnen komen. Voor BMR wordt actief virus ingespoten dus kan heftige reactie geven.
  donderdag 28 april 2011 @ 21:47:49 #27
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_96110585
Ooh wat ben ik blij dat Harry al die ellende van de vaccinaties steeds overslaat! _O_

Spewey, veel succes vannacht! :Y

Karin, succes met de verhuizing. Komt helemaal goed joh! Je bent er bijna! ^O^

Jemig, Noortje ook alweer ziek! En wat zegt ze al veel! :o

mef, hier is het juist andersom (wel iets minder extreem gelukkig). Soms word ik er niet goed van...
Wel lief dat hij je toch nog even een kusje kwam brengen omdat hij ging fietsen :)
pi_96112300
Jemig Becky, wat een gerommel bij je meisje. Wel fijn dat jullie al zo snel terecht kunnen bij de KNO arts.

Karin, ik zal straks eens kijken voor een foto.
Goed weekend hebben jullie uitgezocht om te verhuizen, het is zaterdag Koninginnedag joh :o
mijn lievelings O+ Hoewel we het nu natuurlijk op n heel andere manier beleven dan toen we nog geen kinderen hadden, het is nu op n andere manier leuk.
Wij gaan lekker struinen, Toby in de Yamo. Vorig jaar is hij de draagdoek niet uit geweest en dat ging prima, ook in de drukte. Dit jaar is hij zich natuurlijk een stuk meer bewust van alles en ik verheug me nu al op zijn reactie op alles wat er te zien en te beleven valt :Y

Succes ermee Karin en onthou *zennnnnnn*
pi_96112423
quote:
0s.gif Op donderdag 28 april 2011 21:02 schreef happyme28 het volgende:

[..]

Onze arts op het CB zei dat ze van de BMR prik ook echt ziek kunnen worden (misselijk, overgeven, hangerig, koorts etc.) dus dat zou toch daarvan kunnen komen. Voor BMR wordt actief virus ingespoten dus kan heftige reactie geven.
De BMRprik is zelfs zo heftig dat ze de buises pas 14 dagen na die prik mogen plaatsen. Ze hebben bij R de buijses op dag 14 geplaatst (na de prik dus), maar er was overleg met de kinderarts voor nodig om daartoe te beslissen.
pi_96113298
Beterschap Noortje, hopelijk kan de KNO arts jullie helpen, want dat klinkt niet fijn. :*

Spannend Karin, bijna verhuizen. Komt vast helemaal goed.

Lastig Mefke, gelukkig is hij ook nog wel heel lief voor zijn mama. Koes!

Senna, babbelkontje! :D Wat knap!
quote:
0s.gif Op donderdag 28 april 2011 22:06 schreef Kersjes het volgende:
Wij gaan lekker struinen, Toby in de Yamo. Vorig jaar is hij de draagdoek niet uit geweest en dat ging prima, ook in de drukte. Dit jaar is hij zich natuurlijk een stuk meer bewust van alles en ik verheug me nu al op zijn reactie op alles wat er te zien en te beleven valt :Y
Oh, ik heb er ook zo'n zin in! Ben heel benieuwd wat Ko ervan gaat vinden. Lekker het park in waar altijd kindjes met hun kleedjes zitten en truukjes doen en muziek maken. Anders dan vroeger maar oh zo leuk! :Y
Meer dan een paar ochtendzoenen
heb ik nood aan stoute schoenen.
https://www.etsy.com/nl/shop/byLisdottir
pi_96113396
Bedankt voor alle felicitaties! Het is nu echt.. ik heb geen baby meer...

Ik ga gewoon m'n 'afscheidspost' bij het babietjestopic schaamteloos grotendeels kopieren. Ben zo trots op dat kereltje :D

We zijn vandaag wezen zwemmen bij CP de Kempervennen, en dat was heerlijk! Lekker blij kereltje. Het was alleen ook erg vermoeiend, en meneer wilde geen dutje doen daar, dus zijn we wel eerder dan gepland weer naar huis gegaan. (Gelukkig was er daar zoveel geroezemoes en herrie dat niemand last heeft gehad van Lars' gekrijs ;) ) Hij was ook zo moe dat ie nog niet echt naar z'n cadeautjes omgekeken heeft, maar ach.. nog tijd genoeg daarvoor.

Wat is het moeilijk trouwens: foto's uitzoeken voor een kleine compilatie van afgelopen jaar. Ik kan er moeilijk honderden neerzetten hier he?
Maar goed, spam incoming! Zo begon het vorig jaar:
10 minuutjes oud

Met 3 maanden al een echt fotomodel:

En voetbalmascotte:

Heel nieuwsgierig naar alles waar ie eigenlijk niet aan mag zitten...

Tegenwoordig kunnen we lekker samen fietsen...

... en muziek maken (Lars misschien al wel beter dan ik, eventuele muzikale genen moet hij van zijn vader meegekregen hebben)...

...en buiten spelen!

En dat zwemmen met z'n verjaardag was natuurlijk niet voor niets. Lars is al een echt waterratje:

Die laatste is van afgelopen zaterdag. Foto's van vandaag heb ik nog niet van de camera afgehaald.

Fijn om hier te zijn!
(m'n volgende posts zullen minder 'ego-posts' zijn... Beloofd!)
pi_96114078
Oh Shandaly, wat een heerlijk jochie O+ Gefeliciteerd met zijn verjaardag en jouw mamajaardag!
pi_96114208
Shandaly, wat een mooi overzicht O+ Gefeliciteerd nog!

Jaaaa Oeke, het Vondelpark! 3 jaar terug nog gedaan met 1 kleintje, nu hebben we er 2 en dit jaar vind ik het niet handig. Toby maakt het sowieso weinig uit en grote broer heeft op het moment veel last van groeipijnen waardoor (veel) lopen zomaar ineens niet meer gaat. We gaan dus weer naar de Amsterdamseweg alhier, ook heel druk en gezellig :Y
pi_96114601
Shandaly, wat een heerlijke fotoreeks! Die eerste badfoto vind ik geweldig! Die zwembroekbilletjes die net boven water uitkomen. O+

Kers, we gaan niet naar het Vondelpark, dat vind ik net te druk. Het park hier in de buurt is up-coming, wordt elk jaar drukker en de straat hier is ook altijd erg leuk.
Groeipijnen klinkt echt sneu. ;(
pi_96116065
Is het ook Oeke, gelukkig hebben dreumesjes daar doorgaans geen last van. Bijna-kleuters daarentegen :X

Hier een foto van mijn ventje met Pasen bij zijn oom en tante in de tuin. Hij was hier nog wat ziekjes.

Voorlopig geen fotos meer, Toby besloot van de week namelijk de camera te laten zwemmen in de waterbaan }:|
pi_96116169
Oeh en aaaah Toby!! Groot geworden, maar nog wel hetzelfde koppie!
  donderdag 28 april 2011 @ 23:34:01 #37
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_96118031
Shandaly, gefeliciteerd
is die foto van het klimrek toevallig in het philips van lennep park genomen?
pi_96125135
Karin, verhuis ze! :* zennnn!
Fake it till you make it...
pi_96125496
quote:
0s.gif Op donderdag 28 april 2011 23:34 schreef amaranta het volgende:
Shandaly, gefeliciteerd
is die foto van het klimrek toevallig in het philips van lennep park genomen?
Jep... we wilden eigenlijk naar de kinderboerderij daar, maar daar was weer eens niet veel te zien. En een zandbak - zeker zo'n grote - is toch ook wel heel leuk :D
  vrijdag 29 april 2011 @ 09:02:08 #40
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_96125566
Shandaly, wat heeft Lars een heerlijk bekkie! O+

kersjes, wat is toby groot joh! :o
pi_96125594
:o Gisteravond ging ik met de hond wandelen en was ik de sleutel vergeten. Dus riep ik achter bij het balkon Leander. Die kwam naar buiten dus ik zei voor de gein tegen hem: Zeg maar tegen papa dat mama de sleutel is vergeten. Roept ie vanaf de deuropening: Papa mama sleutel :Y Papa en ik stonden echt :o :'( *O* Maar nu wil ie het niet meer zeggen. Zelfs geen papa meer }:|
Good mums have sticky floors, dirty ovens and happy kids!!
  vrijdag 29 april 2011 @ 09:11:06 #42
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_96125740
Nicole, geweldig!
Je weet in elk geval dat ie het kan :*
Hier gaat het hetzelfde hoor. Hij kan best veel dingen zeggen heb ik het idee; hij doet het alleen niet.
Hij weet vooral ook heel veel :Y

Maar echt tof! Heeft papa je wel nog binnengelaten? ;)
  Moderator vrijdag 29 april 2011 @ 09:14:11 #43
5428 crew  miss_sly
pi_96125800
Karin, succes met verhuizen! Even stress, maar daarna kunnen Meike en Lars hun mooie, nieuwe kamertjes gaan bewonen :*
pi_96125830
Ja ik hoop ook echt dat het een beetje doorzet. Hij is namelijk vandaag alleen maar weer aan het gillen en "dahen". Het lijkt haast wel of het praten samenhangt met zijn nachtrust. Slaapt ie goed probeert ie veel meer klanken uit dan als ie een slechte nacht heeft gehad. Dat is met lopen ook dus begin haast te denken dat het allemaal met elkaar samenhangt!!
  vrijdag 29 april 2011 @ 09:19:36 #45
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_96125934
Dat kan :Y
Als je iets moeilijk vindt, dan lukt het beter als je uitgerust bent dan als je moe bent.

Harry kan prima lopen en als hij al valt dan horen we hem eigenlijk nooit. Maar als hij moe is dan is het continu vallen/struikelen en huilen.
pi_96126229
Hahaha Nicole :D

Hier was ons ventje gisteravond weer de hele avond wakker. Zeer oor aan de signalen te zien.
Maar... wat ike igenlijk vertellen wilde: rond 22:30 lag hij er weer in, 5 minuten later horen we de babyfoon, dus wij allebei :X NEEEEEEEEE! ;(
Luisteren we beter, lag hij keihard hardop te schateren :')
DUs ik: is de kat daar soms? :? Nee, die ligt hier... Hmmmm...

Vanmorgen om 7:30 werd hij wakker we weten nog niet wat het was, maar blijkbaar heel grappig :') Hij heeft wel 10 minuten liggen hikken van het lachen :')
pi_96126374
Leander :o *O* _O_ Wow, gewoon in een keer een 3-woord zin!!

Haha Florian :D
Hoe gaat het nu met zijn oortje?
&lt;a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Niels&lt;/a&gt; en &lt;a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Sam&lt;/a&gt;
pi_96126422
quote:
0s.gif Op donderdag 28 april 2011 21:02 schreef happyme28 het volgende:

[..]

Na vannacht 3 keer Zoë en haar bed te hebben verschoond, lijkt het ergste nu achter de rug te zijn, temperatuur is ook weer aan het dalen. Dacht dat alleen koorts een bijwerking van vaccinatie was, is voor het eerst dat ze er zo heftig op reageert, haar broertje heeft er nooit last van gehad.

Ze is nog wel een mopperpop maar dat komt denk ik door het slaaptekort, is voor mij ook al weer een tijd geleden dat ik op 2 uur slaap moest functioneren. :O

Sterkte met verhuizen, Karin! (en Pluk is O+ )

En wat goed van Leander! *O*
pi_96126494
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 april 2011 09:39 schreef Twinkly het volgende:
Leander :o *O* _O_ Wow, gewoon in een keer een 3-woord zin!!

Haha Florian :D
Hoe gaat het nu met zijn oortje?
Ik weet het niet, als ik aan zijn rechteroor zit kijkt hij me aan van: wat doe je? :?
En als ik aan zijn linkeroor zit, doet hij zijn handje op zijn oor en een sort van 'huu ;( ' heel zachtjes.
Dus volgens mij doet het nog wel pijn...
pi_96126532
Gelukkig gaat het weer wat beter met haar Spewey :* Arme papa die in zijn gezicht gespuugd werd :X brrr

Succes met de verhuizing Karin!

Toby O+ Hij heeft een echt kapsel!
Ai, van je fototoestel Kersjes ;(

Die foto's van Lars O+
&lt;a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Niels&lt;/a&gt; en &lt;a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Sam&lt;/a&gt;
pi_96127120
Ivan-update!

Het gaat heel goed op het kinderdagverblijf. Gister heeft Ivan voor het eerst écht met een ander kind gespeeld. Hij schijnt dol te zijn op dat meisje. Hij wordt nu ook heel groot. Aan de ene kant is hij nog steeds dat jongetje dat uitermate tevreden is met een boekje (het favoriete boekje is momenteel de meest recente aanwinst, een Disneyboekje van Winnie de Poeh), maar hij begint steeds onstuimiger en ondeugender te worden. Gister ging hij op straat zitten en weigerde hij om nog een stap te verzetten. Natuurlijk had ik mijn handen vol en kon ik er niets mee. De driftbuien zijn soms best heftig, maar de cavemenmethode werkt heel aardig (dank, Karin!).

Het leukste is dat hij nu zijn woordenschatexplosie heeft doorgemaakt. Ik kan de woorden al een tijdje niet meer tellen en hij pikt ze ook moeiteloos op. Hij kent zelfs alle kindjes van zijn groep en zijn leidsters bij naam. Daarnaast gaat hij nu steeds beter aangeven wat hij wil. "Eten? Eten? Ham?" Van de week gaf hij zelfs aan dat hij naar bed wilde! "Ivan, wat is er?" "Moe!" "Ben je moe?" "Ja!" "Wil je naar je bedje toe?" "Ja!" En toen ging hij vrolijk slapen. :o
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_96127292
Grote Ivan O+ Wat fijn dat hij nu aan kan geven wat hij wil en bedoelt!

Bluh. Hopelijk is de pijn snel over Florian :*

Wij hadden een baggernacht, ik moet ook niet zeggen dat hij doorslaapt :+
pi_96127320
Karin succes met verhuizen!

Leander wow wat super knap!! Hij kán het gewoon! :D

Shandaly van harte gefeliciteerd! Inderdaad geen baby meer, maar mooie dreumes!

Kers leuk dat je er weer bent! En wat is Toby groot al zeg :)

Lol Florian, was t zo grappig? :P

Hier alles prima, Timo is volop aan het peuterpuberen maar aan de andere kant ook héél gezellig juist :) Alleen praten doet hij nog steeds niet eigenlijk, op een stuk of 10 woorden na.. Dat begint wel lastig te worden de laatste tijd want hij wil steeds vaker dingen die ik niet snap en dan wordt hij zo boos.. Nou ja, misschien is het een reden voor hem om binnenkort toch maar eens te gaan praten..
pi_96127452
namens ravi: "hadaaaahhhhhh"
geleerd van zn zusje :P
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_96128461
quote:
2s.gif Op vrijdag 29 april 2011 09:02 schreef Asyniur het volgende:
Shandaly, wat heeft Lars een heerlijk bekkie! O+
Ja he? Nog 1 fotootje dan, van de jarige job, gister in het zwembad. Het was tijd voor een fruithapje na al het gespetter:

Typische Lars-blik... en ik begrijp ineens al die tantes die kindjes in hun wangetjes knijpen... deze wangetjes vragen er toch ook om?!
pi_96128615
Lars, nog gefeliciteerd mooie jongen!

Ivan, wat leuk om te horen dat het goed met je gaat. En dat je zoveel leert.

Freecell, hopelijk is Florian er weer snel vanaf en blijft het ook weg!!!

Hier gaat alles ook super. Mart eet goed, slaapt goed. Is veel zelf aan het spelen. Op het moment is zijn eigen rietenstoel helemaal leuk. Erin gaan zitten, wat drinken en er weer uit. En dat gaat zo uren door. Ook kan hij zelf stofzuigen hihi, slang op de korte stand, zuigstand laag en daar gaat ie hoor. Maar samen gaat het nog sneller :D Kortom het is vollop genieten van onze lekkere vent!
  vrijdag 29 april 2011 @ 11:10:19 #57
38223 Takkembah
Beetje gek en raar
pi_96129670
*O* voor Lars, wat een heerlijk menneke!

Ivan gaat ook hard zeg, echt knap dat hij namen ook al begint te kennen en te onthouden :o.
Alexa en Seth zijn lief
pi_96130688
Ja shandaly, het is echt een lekker ding! Zal wel aan de naam liggen haha

Claudia, fijn dat het zo goed gaat op het kdv! Ik heb niet zo goed meegekregen hoe de start is gegaan, vond Ivan het afscheid moeilijk? Hoe lang gaat hij nu heen?
Lars gaat vanaf oktober naar het kdv, ik ben heel benieuwd!
Denk dat hij het heel leuk vindt.
Oh en dat geklets, leuk, gezellig en handig!

Lars leert ook elke dag nieuwe woordjes, zo hoor ik van mijn broertje hoe hij sochtends gewekt wordt door onze boef, " hallo nunee!" (hij heet René)
Maar oh oh wat is het een ondeugend zwientie, hij is al echt zijn grote zus aan het plagen....in de weg gaan staan als ze er langs wil, ballen afpakken en er dan als een speer mee vandoor gaan....f
Dat soort acties, ook wel grappig om te zien, zo'n kleintje dat zijn grote zus al de baas is...haha!
pi_96130831
quote:
2s.gif Op vrijdag 29 april 2011 09:19 schreef Asyniur het volgende:
Harry kan prima lopen en als hij al valt dan horen we hem eigenlijk nooit. Maar als hij moe is dan is het continu vallen/struikelen en huilen.
Idem

En wat goed Leander *O*

Gisteren heeft Thomas op zijn tweede dag dat hij los kan stappen verzeker 10m achter elkaar gestapt *O* Wij natuurlijk apetrots en dan deed het nog bij de grootouders ook dus daar waren ze helemaal wild van hun kleinzoon :D
En hij loopt nu al bijna 5 maand rond tafels en stoelen en is wel al gevallen, maar nog nooit dat er letsels waren. Loopt hij gisteren rond een salontafel, valt hij en heeft hij nu nog een dikke lip ook :D (maar hij was toen idd moe...).

En elk dier is nu een poes :D Zelfs een giraf in een boekje is een poes en de eend op het gras _O- Ah, hij zal het ooit wel doorhebben dat er nog andere dieren zijn ook :Y
En qua gewoontes kan het ook wel tellen: Thomasje, ga je slapen? "Dada :W " Thomas, ben je moe? "Dada :W " :D
pi_96131577
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 april 2011 11:32 schreef XXXKarinXXX het volgende:
Claudia, fijn dat het zo goed gaat op het kdv! Ik heb niet zo goed meegekregen hoe de start is gegaan, vond Ivan het afscheid moeilijk? Hoe lang gaat hij nu heen?
Lars gaat vanaf oktober naar het kdv, ik ben heel benieuwd!
Denk dat hij het heel leuk vindt.
Het ging al meteen ontzettend goed! Hij vindt het afscheid nemen wel moeilijk. Dan gaat hij even flink huilen, maar dat duurt nooit langer dan een paar minuten. Dan gaat er volgens de leidsters een knop om in zijn hoofd en gaat hij gewoon leuk spelen. Hij trekt wel erg naar de leidsters toe, met name één in het bijzonder (ook mijn lievelingsleidster). Vooral buiten voelt hij zich nogal overweldigd, maar daar spelen alle kindjes ook samen. Deze week is hij al meer met de andere kindjes bezig en hij vindt het ook écht leuk om ernaartoe te gaan.

Ik ben zelf héél positief over het kinderdagverblijf. Er heerst een fijne sfeer, de leidsters zijn lief en ik merk dat het Ivan erg goed doet. Hij kruipt uit z'n schulp.

Ik ben benieuwd wat Lars ervan gaat vinden! Hij is er vast in z'n element.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_96132208
Niels heeft straks toch even een afspraak met de huisarts. Omdat hij waarschijnlijk een loopoor heeft wil de huisarts wel even naar zijn andere oor kijken voordat we het weekend in gaan.
Het is vast niet echt nodig, maar goed, voor de zekerheid.
pi_96132843
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 april 2011 10:11 schreef simmu het volgende:
namens ravi: "hadaaaahhhhhh"
geleerd van zn zusje :P
ravi's eerste woordje dus: "hallo" :) geleerd van selene. zn papa kwam gisteravond thuis en die kreeg instant een "hadaaaah" met blij gegiechel
  vrijdag 29 april 2011 @ 12:22:22 #63
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_96133179
Hopelijk vindt de huisarts een oorzaak voor Niels klachten.

Hier liep er net eentje vol met zijn kop tegen de rand van de boekenkast :o
En nu heeft ie een bult op zijn hoofd zo groot als een (blauwe :') ) druif.
En hij ligt in bed :P
pi_96134139
Staat vanmorgen ineens de wijkverpleegkundige aan de deur voor een huisbezoek!

"Goeiemorgen, ik kom voor Lente!", zei ze zodra ik de deur opendeed.

Ja, euh, gezellig, maar wie ben je en wat kom je doen..?
Bleek d'r collega te zijn vergeten om een afspraak te maken. Gelukkig was ik al aangekleed (wel nog make-uploos helaas), want het was pas een uur of negen.

Maar goed, Lente is weer goedgekeurd. Met praten loopt ze niet voorop, maar dat wist ik al. Wel was ze erg verbaasd dat ze met de weinig woorden die ze kent, wel al twee woorden-zinnetjes maakt. 'Dag dag, papa', bijvoorbeeld.

En ze heeft een leuk lijstje met dwarse peutertips meegegeven. Als ik vandaag nog tijd over heb, zal ik eens kijken of ik 'm in kan scannen. Eerst even pakken, morgen op vakantie naar de regen. -O- :P
  vrijdag 29 april 2011 @ 12:45:28 #65
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_96134344
Ow en ik wou nog zeggen: wat leuk, een update van Ivan! O+

Leuke verrassing Ssserpente }:|
Ben wel benieuwd naar het lijstje.
pi_96136298
AU! Harry :o :*

Fijn dat ze de afspraak niet doorgegeven had Ssserpente :X Maar super dat Lente weer goedgekeurd is!! *O* Ik ben ook wel erg benieuwd naar het lijstje!

quote:
0s.gif Op vrijdag 29 april 2011 12:15 schreef simmu het volgende:

[..]

ravi's eerste woordje dus: "hallo" :) geleerd van selene. zn papa kwam gisteravond thuis en die kreeg instant een "hadaaaah" met blij gegiechel
"hallo Ravi!" :D Haha, ik dacht dat hij hoera zei voor Lars!

Niels ligt alweer in bed na nog niet eens 2,5 uur. Hij was zo pieperig.
  vrijdag 29 april 2011 @ 13:26:30 #67
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_96136400
Hoe laat moet je bij de huisarts zijn Twinks?
pi_96136951
quote:
2s.gif Op vrijdag 29 april 2011 13:26 schreef Asyniur het volgende:
Hoe laat moet je bij de huisarts zijn Twinks?
14.50 uur :)
pi_96138191
het is lente. iedereen moet gewoon beter worden. *stampvoet*!
pi_96139045
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 april 2011 14:02 schreef simmu het volgende:
het is lente. iedereen moet gewoon beter worden. *stampvoet*!
Inderdaad :( er klopt niets van!
  vrijdag 29 april 2011 @ 15:02:35 #71
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_96141258
Ik vind het erg leuk om al die positieve verhalen!
Claudia, Fijn dat Ivan goed gaat op het kdv! Ik neem aan dat Lena daar ook gaat?

Twinkly, hopelijk kan de HA jullie helpen.

Ssserpente, Ern huisbezoek van het CB? Bijzonder. Maar wel fijn dat Lente is goedgekeurd.

Aviva heeft haat eerste pasfotoritueel glansrijk doorstaan. Tweede poging was goed genoeg. gren traantje gelaten of iets. Mijn kleine heldin! O+
pi_96143282
Met 18 maanden is een huisbezoek standaard, Davinia. Ze waren alleen vergeten een afspraak te maken. Of het was een verrassingsaanval omdat ze me een paupermoeder vinden, dat kan ook. :')

Ik typ het lijstje wel even over, dat gaat sneller denk ik.

Praktische tips voor de koppigheidsperiode (ofwel: hoe manipuleer in mijn kind? :P )

• Probeer hard tegen hard te voorkomen

• Geef je kind ook eens zijn zin. Dit is goed voor het gevoel van eigenwaarde.

• Laat alleen kiezen als er iets te kiezen valt. Dus niet: "Ga je mee boodschappen doen", maar "Kom mee, we gaan boodschappen doen".

• Laat de peuter de vrije keus tussen twee dingen die je allebei goed vindt: "Wil je kaas of worst op je brood?"

• Wil je liever dat hij kiest voor een van de twee, noem dan de tweede mogelijkheid. Wat hij het laatste hoort, zit het meest in zijn geheugen.

• Moet er iets vervelends gebeuren (bijvoorbeeld drankjes slikken, verschonen), geef hem dan een keuze binnen de situatie. Het leidt zijn aandacht af van wat nu eenmaal moet en hij krijgt het idee dat hij zelf ook wat te zeggen heeft. Bijvoorbeeld: "We gaan even een schone luier omdoen. Wil zelf lopen of zal ik je op mijn rug nemen?"

• Begrijp een uitdagend gebaar expres verkeerd. Wanneer je peuter op het punt staat een autootje door de kamer te gooien, zeg dan heel vriendelijk: "Oh, ik zie dat je met je auto's gaat spelen, leuk!" Een waarschuwend: "Niet gooien hoor!" is natuurlijk vragen om een smijtpartij!

• Doe een op hol geslagen peuter eens na. Als hij gevoel voor humor heeft zal hij wellicht inzien hoe gek hij staat te doen en zal hij gaan lachen.

• Negeer een kind als het altijd "nee" zegt op dezelfde dingen (gewoon wassen zonder commentaar, zonder strijd).

• Gun jezelf een driftaanval zonder schuldgevoel. ( :D )

• Leid het kind af.

• Houd rekening met een luisterafstand van 1 meter per jaar. Houd het kind vast als je praat (oogcontact).

• Geef een kind tijd om zich voor te bereiden.

• Luister actief naar je gevoel.

• Wijs een aparte ruime aan om te schreeuwen.

• Laat een kind zelf dingen doen en bepalen, zodat het zijn wil kan tonen zonder regels te overtreden.

• Praat zo min mogelijk in de vraagvorm. Vragen is om een "nee!". Bijvoorbeeld: "Kom, we gaan aan tafel" in plaats van "Kom je aan tafel?"

• Gebruik "wij" in plaats van "jij". Bijvoorbeeld: "Kom mee, we gaan nu douchen" in plaats van "Je gaat nu douchen".

• "Mogen" klinkt aantrekkelijker dan "moeten". Bijvoorbeeld: "Je mag nu naar oma."

Hoewel soms een beetje knullig omschreven, zitten er best wat leuke tips tussen, vind ik.
pi_96143490
grappig dat "gun jezelf nu en dan een bulderbeu" ertussen staat :P

haalt hier trouwens wonderen uit wanneer je het spaarzaam gebruikt *O*
"EN NU IS HET KLAAR! IK HEB ER SCHOON GENOEG VAN! LIEF SPELEN NU!" :(

dat werkt gewoon zolang je dat niet elke dag doet :D
maar dit hoort in het peutertopic. mijnes is op het moment weer errug twee *) al moet ik zeggen dat het ook prima werkt zo tussen de een en de twee. selene behandelen we al zo van voor dat ze 2 werd
pi_96143568
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 april 2011 15:57 schreef simmu het volgende:
grappig dat "gun jezelf nu en dan een bulderbeu" ertussen staat :P

haalt hier trouwens wonderen uit wanneer je het spaarzaam gebruikt *O*
"EN NU IS HET KLAAR! IK HEB ER SCHOON GENOEG VAN! LIEF SPELEN NU!" :(

dat werkt gewoon zolang je dat niet elke dag doet :D
maar dit hoort in het peutertopic. mijnes is op het moment weer errug twee *) al moet ik zeggen dat het ook prima werkt zo tussen de een en de twee. selene behandelen we al zo van voor dat ze 2 werd
Ze bedoelen alleen dat je je kind een af en toe een driftaanval moet gunnen zonder dat jij je schuldig voelt. Dat vertelde de wijkverpleegkundige er nog even bij iig.

Maar ik ben zelf idd ook wel eens aan een driftbui toe, idd. :D Maar daar is dan weer een aparte ruimte voor. :P
  Moderator vrijdag 29 april 2011 @ 16:02:22 #75
5428 crew  miss_sly
pi_96143661
Als ik zelf aan een driftbui toe ben, negeer ik haar maar even en ga idd bij voorkeur zelf maar even naar een aparte ruimte :D

Er zitten wel goede tips tussen. Ik begrijp alleen niet alles, zoals het gebruik van 'wij' ipv 'jij'. Het lijkt me voor het kind helemaal niet fijn als je telkens 'wij'z egt, maar 'jij'uitvoert, zoals bijv in bad, naar bed/slapen, weet ik veel.
pi_96144514
dat "wij" gebeuren heb ik persoonlijk een pesthekel aan :@ als mensen tegen mij beginnen over wat "we" gaan doen schiet ik zelf ook direct in agro bekijk-jij-het-met-je-wij-mode!

wb je eigen driftbuien: nja, ik denk dat het werkelijk geen kwaad kan als je kind (als die er aan toe is! bij een baby zal het echt niks uithalen) merkt dat ook een ouder boos kan worden. ik voel me altijd schuldig erna, maar het werkt wel! doorgaans eindigt het een nare ronde van kind wat vervelend doet (grenzen zoekt). we maken hier altijd goed dan. bespreken waarom papa of mama boos werd, bespreken waarom kindlief deed wat ze deed om ons boos te krijgen.

maar goed; ook dat valt onder het kopje: je kan maar het beste als ouder en opvoeder dicht bij jezelf blijven'. ik ben geen geduldig mens tenslotte *)
  Moderator vrijdag 29 april 2011 @ 16:28:17 #77
5428 crew  miss_sly
pi_96144606
Ik word best boos, en vind ook dat dat mag. Ik probeer niet driftig te worden, dat vind ik niet fijn voor mezelf en neit voor Senna. Ik heb dus ook geen schuldgevoel als ik gewoon boos ben geworden, en als ik dat al lichtelijk heb, kan ik dat prima relativeren.
  Moderator vrijdag 29 april 2011 @ 16:30:39 #78
5428 crew  miss_sly
pi_96144713
En ik ben natuurlijk een supergeduldig mens, een regelrechte Moeder Theresa.
pi_96144895
oh, de echte gloeiende *&*^&^&% driftbuien doen we hier niet hoor. wat dat betreft is er denk ik een beetje een spraakverwarring. als ik zo nijdig ben dat ik het niet meer weet loop ik weg!
pi_96145012
ik heb een catholieke achtergrond, dus ik voel me altijd wel ergens schuldig over ;(
dus ik heb geleerd dat maar gewoon te negeren *O* ik doe gewoon altijd alles naar mijn beste kunnen en dat is gewoon goed genoeg :Y
pi_96145271
Ik ben nieuwsgierig naar de pasfoto Davinia!

Nou, er was niets aan de hand met Niels :P :@
Maar de huisarts vond het nog steeds goed dat ik wel gekomen was, omdat hij volgende week vakantie heeft.

Zo even die regels lezen :D
pi_96145678
da's fijn twinkly! het gaat toch een stuk geruster het weekend in dan
  vrijdag 29 april 2011 @ 16:55:58 #83
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_96145695
Twinkly, heeft de HA wel een deklading kunnen vinden voor het rare drinken?

Ik heb de pasfoto van Aviva op m'n twitter staan :)

Die regels zijn wel heel nuttig. De meeste passen we al toe ( uiteraard O-) ) maar het is wel altijd goed om eea op een rijtje te zien.
Bij ons is de 18-mnd check-up gewoon bij het CB, niet thuis.
pi_96146026
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 april 2011 15:52 schreef Ssserpente het volgende:

• Doe een op hol geslagen peuter eens na. Als hij gevoel voor humor heeft zal hij wellicht inzien hoe gek hij staat te doen en zal hij gaan lachen.
Toen ik net zwanger was was hij heel vervelend en aanstellerig aan het huilen, dit was al tijden bezig en ineens was ik er helemaal doorheen en moest huilen.

Begint meneer me dus keihard uit te lachen :')
Nou ja. Ik was weer blij en hij ook. Had toch een goeie uitkomst :P

Rienk ligt er weer in. NIET TE GENIETEN. Jezus, wat een vervelend ding is het soms zeg :@
Ik kon er helemaal niks mee. Hij wilde niet spelen, hij wilde niet tv kijken en boekje lezen ging ook maar matig. Piepen, zeuren, janken en hangen, dat was wat hij kon.
Nu ligt hij in bed. Hij was natuurlijk moe geworden van zichzelf en ik hoop dat hij vanavond een stuk vrolijker is, want we wilden naar de Taptoe hier.

/dagboek
pi_96146069
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 april 2011 16:55 schreef DaviniaHR het volgende:
Twinkly, heeft de HA wel een deklading kunnen vinden voor het rare drinken?
Nee, ik heb niet verteld dat hij nog borstvoeding krijgt omdat hij daar altijd heel stom op reageert (probeer je een record te verbreken ofzo :') ) Verder is hij wel ok hoor en heel lief tegen kinderen, hij snapt alleen niets van borstvoeding.
pi_96146121
Pff, fijn is dat het Vlindur. Hopelijk knapt hij op van het slaapje.
Ik heb Niels ook even in bed gelegd, hij wilde alleen maar bij mij plakken en dat is echt een teken dat hij heel moe is.
pi_96146645
ravi wilde juist helemaal niet slapen vanmiddag. gelukkig wel even lekker zelf gespeeld in bed. wel klokt hij al sinds eergisteren een fles of 6 weg :o (naast zn pap, fruit, brood en avondeten! wat allemaal ook opgaat. jaja: project "eten" boekt langzaam maar zeker succes)
  Moderator vrijdag 29 april 2011 @ 17:29:02 #88
5428 crew  miss_sly
pi_96146801
Dit vond ik heel interessant en zeer ontopic in dit topic met allemaal kindjes die leren praten:

http://www.nu.nl/wetensch(...)ige-woorden----.html
pi_96146943
Wat een grappig stuk Miss! Ik ga er eens op letten, het is me nog nooit zo opgevallen. Nieuwe woorden lijken hier vaak uit het niets te komen ;)
  vrijdag 29 april 2011 @ 17:50:30 #90
38223 Takkembah
Beetje gek en raar
pi_96147520
Leuk, sly.

Alexa doet het namelijk wel eens als ik iets vraag: eeeehhmmmmmm.

Vlindur, vervelend, die buien. Misschien een keer cavemennen? :P
Alexa en Seth zijn lief
pi_96147554
Grappig! Dat doe ik ook. Ze zijn hier in de buurt bezig een nieuwe weg aan te leggen en Niels wil van alle machines weten hoe ze heten. Dan moet ik wel erg diep in mijn geheugen graven, dus dan volgt er een "uhm, dat is een...". Nu noemt hij alles "nienuh" = machine.
  vrijdag 29 april 2011 @ 19:36:46 #92
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_96151469
Fijn dat je 'voor niks' naar de huisarts bent geweest Twinkly.
Hoe is het nu met Niels en zijn drinken? Beter?
pi_96152874
Wat een tof stukje miss-sly :D

Met Florian naar de KA geweest, die was positief verrast :)
Ging goed, nog wel oorontsteking, maar veel minder. Volgende maand stoppen met de AB en kijken hoe dat gaat :)

Ow en hij was fan van mijn doek :D
pi_96154756
Hoe werkt dat cavemennen? Ik heb het weer gemist :') En ik kan het wel gebruiken. Hij is lekker aan het uitproberen... Naja, ook wel een beetje onze eigen fout. Pas geleden een longontsteking en afgelopen weekend weer ziek weer bij de HAP, 41 graden koorts. Gelukkig nu weer beter, maar hij hoest behoorlijk, dus wij zijn weer op onze hoede voor een longontsteking. Maargoed, als ze ziek zijn mogen ze meer, dus we moeten hem weer een beetje in het gareel krijgen.
  Moderator vrijdag 29 april 2011 @ 21:53:21 #95
5428 crew  miss_sly
pi_96158401
Iemand hier de eerste twee afleveringen van Breingeheim gezien? Heel interessante docu-serie over de ontwikkeling van het brein. Aanrader!
  vrijdag 29 april 2011 @ 22:01:11 #96
245866 Ca.ra
Nu met loslopend wild
pi_96158815
Aoraki, ik kan je wel wat info sturen over het caveman-gebeuren (in het engels). Laat maar weten of je interesse hebt. Andere mensen met interesse mogen natuurlijk ook PM-men.
Overigens is het (engelse) boek gewoon via Bol te krijgen, slechts 12 euro.
Time is the quality of nature that keeps events from happening all at once. Lately, it doesn't seem to be working.
pi_96160057
Tess wilde vanmiddag ook niet slapen, ze vond het nog veel te gezellig na het spelen bij Huup. Hebben d'r in bed gelegd en toen was het brullen maar ze was wel aan het gapen. Eerst is M. erbij gaan zitten maar die kon niet meer vanwege zijn rug, en toen ben ik erbij gaan zitten/liggen. Mevrouw was het er echt niet mee eens. Eerst mekkeren, toen ineens kwijlen en kwijl spugen, toen ging ze half op haar rug liggen, pakte haar speen, stopte m in dr mond en sliep 8)7
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_96160813
Wat fijn, een Ivan-update! Heerlijk dat het zo goed gaat op het kdv, Claudia.

Wat een goede reminder die lijst, Sserpente! ^O^
En ook tips waar ik nog niet aan gedacht had. Fijn om in het achterhoofd te hebben.
Ik moest wel lachen om het beeld van een vreemde vrouw die aanbelt en zegt, ik kom voor Lente! :D

Ik ben ook benieuwd naar de foto van Aviva, Davinia. Geen twitteraar ben ik.
En leuk je hier weer wat vaker te zien! :)

Ko vroeg vandaag aan zijn vader: Artis? dus zijn ze naar Artis gegaan samen. O+
En daar zei Ko Doei doei aap!
Toen ze bij de apen weggingen om bij de leeuw te kijken.
Hij begint steeds vaker woorden te combineren, mijn jonkie!
  vrijdag 29 april 2011 @ 23:00:07 #99
245866 Ca.ra
Nu met loslopend wild
pi_96161548
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 april 2011 22:43 schreef oeke het volgende:
Geen twitteraar ben ik.
Maar wel liefhebber van Star Wars jij bent?
fout Yoda grapje

Stoer Oeke, dat woorden combineren. Thomas heeft al wel tijden het aaaaai poe in zijn repertoire, maar dat is tot vorige week de enige combo gebleven. Afgelopen zaterdag kwam er ineens een "buit voos fffffff" (buiten hoorde hij de vogeltjes fluiten).
Het blijft iets wonderbaarlijks, die woordenschat. Ik vind het heel stoer om dat zo te zien groeien bij je kindje.

Vicky, logisch soms die kinderen van ons he. Thomas had vanavond ongeveer het zelfde maar dan met zijn knuffeldoekje (waarop hij fanatiek op het labeltje sabbelt).
Time is the quality of nature that keeps events from happening all at once. Lately, it doesn't seem to be working.
pi_96161684
heel logisch :D
vanavond was ze binnen 5 minuten onder zeil. Ik denk dat ze vanmiddag gewoon echt over haar slaap heen was.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  vrijdag 29 april 2011 @ 23:06:47 #101
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_96161824
Tess, was je zo moe? :D

Wie zei er ook alweer dat ziek zijn niet meer van deze tijd is? mee eens, en beterschap voor de zieken :*

Twinkly, een echt kapsel inderdaad :Y
Elke keer voordat we de deur uit gaan vraag ik wie er wil dat ik zn haartjes mooi ga maken. Ikke!! roepen ze dan in koor. Toby weet ook precies wat er gedaan moet worden met de gel, gister mochten de jongens mijn haar doen. Hij vond het prachtig! En vanmorgen had ik n halve fles antiklit nodig om het weer enigszins fatsoenlijk te krijgen _O-

Haha, Ko weet wel wat leuk is!

Ca.ra, ik wil ook pm alstublieft!
pi_96162006
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 april 2011 23:00 schreef Ca.ra het volgende:
Maar wel liefhebber van Star Wars jij bent?
fout Yoda grapje
Haha, totaal niet zelfs. :P
quote:
Stoer Oeke, dat woorden combineren. Thomas heeft al wel tijden het aaaaai poe in zijn repertoire, maar dat is tot vorige week de enige combo gebleven. Afgelopen zaterdag kwam er ineens een "buit voos fffffff" (buiten hoorde hij de vogeltjes fluiten).
Het blijft iets wonderbaarlijks, die woordenschat. Ik vind het heel stoer om dat zo te zien groeien bij je kindje.
Heel leuk he? En gek dat het soms verdwijnt en dan weer terugkomt.

Haha, Kers, je hebt 2 kappers in huis! ^O^
  zaterdag 30 april 2011 @ 08:38:22 #103
245866 Ca.ra
Nu met loslopend wild
pi_96168616
Awwww Kers, die kleine dingetjes zijn zo leuk. Dat zijn van die kleine dingen die je niet kunt verzinnen van te voren, maar die ik altijd extra speciaal vind.
PM is onderweg :)

De woordenschat is hier zo tussen neus en lippen door wel aan het groeien de laatste tijd. Hij doet het heel gewoontjes alsof hij dingen al jáááren beheerst. Grappig om te zien. Ik vind het hele proces van leren praten echt fascinerend.

De huiswerkopdracht van de peutercursus van afgelopen week was om een minuut of 10 met je kind mee te gaan spelen, maar dan wel echt het kind te volgen. Dan merk je pas (of ik in ieder geval) hoe vaak je de neiging heb om de leiding te nemen in het spel. Terwijl het volgen zo leuk was! Ik kon echt merken dat Thomas het heel leuk vond dat ik mee deed, En hij was heel creatief, verzon een nieuw spelletje. Dat gaan we vaker doen!

Thomas had net twee druppels water geknoeid op de tafel. Toen is hij naar de keuken gerend om de 'poets' (= doekje) te halen en nu boent hij mijn halve tafel :)
Ik zeg: goed africhten voor later!

[ Bericht 13% gewijzigd door Ca.ra op 30-04-2011 08:51:33 ]
  zaterdag 30 april 2011 @ 09:09:26 #104
35189 Troel
scherp en bot
pi_96168774
dat doet Jochem ook zo heerlijk. Een tissuedoos een voor een leeg halen en dan met elke tissue zijn gezicht boenen O+
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  zaterdag 30 april 2011 @ 09:12:31 #105
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_96168801
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 april 2011 08:38 schreef Ca.ra het volgende:

Thomas had net twee druppels water geknoeid op de tafel. Toen is hij naar de keuken gerend om de 'poets' (= doekje) te halen en nu boent hij mijn halve tafel :)
Ik zeg: goed africhten voor later!
Oeeh, kan hij hier ook even langskomen?
  zaterdag 30 april 2011 @ 10:26:55 #106
100412 mefke79
komt goed!
pi_96169725
Poetsen! Hier ook echt een hit. Driekus krijgt altijd een snoetenpoetser om het blad van de kinderstoel af te doen en ook meteen zijn gezicht enzo. En de laatste hit is "fege" (vegen). Hij heeft nu ook een mini-bezem gekregen om te kunnen vegen want hij pakte telkens onze grote bezem en dat was geen succes.

Ik geloof dat wij midden in de taalexplosie zitten. Vanaf het moment dat zijn oogjes open gaan (goeiemolge) totdat ie gaat slapen (slapuh, doei) blijft ie kletsen. En hij herhaalt alles om het meteen daarna zelf weer te gebruiken. Echt supergezellig dat kletsen.

Wel blijft ie heel erg papa gericht. Het is de hele dag *naam papa* en als papa dan even niet in de buurt is dan wordt dat heel paniekerig...het helpt niet dat ik er wel gewoon ben en hem vertel dat papa even iets uit de auto pakken is oid. Van mij mag die fase echt over zijn.

Gel oid in het haar mag hier niet, kammen kan net...maar dan houdt het op.
  zaterdag 30 april 2011 @ 10:54:26 #107
95408 Incantrix
pi_96170170
Goedemorgen :) Hihi, leuk om te lezen dat er meer kinders erg into opruimen zijn. Stef pikt soms een vaatdoekje van het aanrecht en staat dan ineens de tafel te poetsen, of als ik naar het toilet ga pikt hij een stuk toiletpapier (lees: rent weg met het uiteinde van de rol, die afrolt tot ik het afscheur :') ) en gaat dan de grond poetsen waar de kattenbakjes staan O+ Als iets 'bah' is (bijvoorbeeld een op de grond gevallen stuk papier) dan rent hij naar de afvalbak en gooit het weg. Dit laatste kan heel handig zijn, wanneer hij iets van een lege verpakking te pakken heeft ofzo kun je tegen hem zeggen dat het bah is en dat hij het weg mag gooien en dan doet hij dat, maar ook voor spraakverwarring zorgen: waarschijnlijk heeft hij onze vorige telefoon weggegooid omdat ik had gezegd dat het bah was om 'm in zijn mond te doen :D Gelukkig waren de batterijen eruit want hij was even ervoor stukgegaan, maar toch :P

:* voor de zieke kindjes!

Hoe is het met Tessa eigenlijk?

Claudia, leuk om je weer te lezen! Ik hoop toch eigenlijk wel dat je weer terugkomt hoor, al snap ik heel goed dat je het misschien niet eens heel erg mist om te posten :)

En al die kindertjes die zulke mooie zinnetjes maken, wauw! Net als Niels die al een beetje kan tellen, ik vind dat zó geweldig om te lezen O+ Zo ver is Stef nog niet hoor..

Vlindur, zulke dagen zijn echt zó lastig.. Hoe is het vandaag?
3!
pi_96173818
Vanmorgen even in het dorp bij de versierde fietsenoptocht wezen kijken. Daarna een ballonnetje opgelaten dat snapte Jaël niet helemaal dus die van haar was al veel eerder de lucht in dan de rest ;) Daarna nog even over de minivrijmarkt, daar heeft ze een rondje pony gereden! En ze zat toch netjes en stevig in het zadel!
pi_96174538
Haha kappers in tha house bij kersjes!
Je kunt er niet vroeg genoeg mee beginnen.

Nou nog even even even en dan wonen we in ons nieuwe huis, veel spullen zijn al over gebracht, de rest doen we morgen. Lars is er ook een beetje klaar mee geloof ik, hij is steeds zo verdrietig als ik wegga.....
Wat wel leuk is, we hebben een klein vrachtautootje voor het verhuizen, en lars is er helemaal weg van.
Dus hij heeft er al mooi ingezeten met zijn papa, sturen!!!
pi_96174617
Dat poetsen moet ik Mart ook maar eens gaan leren :D
Ideaal z'n hulp natuurlijk hihi.

Hier zijn we vanochtend naar de rommelmarkt geweest waar we 2 leuke boekjes hebben gekocht en 2 puzzeltjes voor Mart. Nu ligt hij lekker te slapen en vamiddag gaan we naar het feestje in het dorp (voetbalveld) waar muziek en van alles te doen is. Kan hij lekker spelen en rond rennen.
  zaterdag 30 april 2011 @ 14:30:07 #111
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_96175100
Een tand :D :o

Straks probeer ik een foto te maken, nu moet ze slapen O+
Hij weet alleen van lekker slapen, en ver daarbuiten lopen schapen.
De zon schijnt op zijn donk're haren, zo blijf ik heel lang naar hem staren.
Wie ben jij in dit leven om je droom op te geven?
Ylana
  zaterdag 30 april 2011 @ 15:39:54 #112
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_96176469
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 april 2011 22:43 schreef oeke het volgende:
Wat fijn, een Ivan-update! Heerlijk dat het zo goed gaat op het kdv, Claudia.

Ik ben ook benieuwd naar de foto van Aviva, Davinia. Geen twitteraar ben ik.
En leuk je hier weer wat vaker te zien! :)
Pasfoto van Aviva. Http://yfrog.com/h0zphhwj

Hoe was het op de rommelmarkt bij iedereen? Wij doen volgend jaar weer mee.
  Moderator zaterdag 30 april 2011 @ 17:21:38 #113
5428 crew  miss_sly
pi_96178540
Senna heeft vandaag op het potje gepoept :o *O*
Ik was even de kamer uit, en schaap kreeg haar broek niet snel genoeg uit, dus ze had al een drolletje in de luier gedaan, en toen ze op het potje ging zitten, deed ze nog een drolletje. Eerst helemaal teleurgesteld (zij dus he) "niet plast", dus wij, juichend :') "nee, niet geplast, wel gepoept, dat is ook hartstikke knap" *O*

Ik vind het zo geweldig, mijn kleine meisje op eigen initiatief op het potje...wat wordt ze groot.
pi_96181654
Wat knap zeg *O* *O*

Hier de hele dag rondgeslenterd, een boba van een kennis getest (beviel fantastisch) en toen we thuis kwamen had het kereltje weer helemaal koorts ;(
Kwam helemaal niet ziek over trouwens :?
  zaterdag 30 april 2011 @ 20:00:44 #115
95408 Incantrix
pi_96182659
Saffier :o Heb ik nu gewoon de verjaardag van Ylana gemist?? :o :@ :*

Miss, wat geweldig, zo superknap!! *O* Stef is trouwens ook helemáál niet meer blij als hij een poepbroek heeft, dan zegt hij 'bah, bah!' en gaat aan de deur van de kamer peuteren, om even te laten weten dat we naar boven moeten voor een schone luier. Ik weet alleen niet zo goed hoe ik dat nu verder moet doen, is het dan nu het moment om het potje naar beneden te halen? Hoe heb jij (Ssserpente, jij ook? Of anderen?) dat gedaan?

Nou, mijn lieve popje heeft weer eens dikke luieruitslag en volgens mij lekker weer tandjespoep, dus we smeren ons weer gek. Arm ding..
3!
  zaterdag 30 april 2011 @ 20:09:08 #116
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_96182874
wauwww Miss; wat goed van Senna *O* *O* *O* Gewoon gepoept op het potje!

Stef alweer luieruitslag, arm mannetje.... :*

en mijn meisje is moe moe moe, en heeft nooit slaapissues; maar ligt nu te huilen in dr bedje... zo sneu.
Ik weet dat ik haar het beste kan laten liggen, want ze zal zo wel gaan slapen.. maar doet me wel ff pijn als ze zo huilt..
(niet gewend he?).
05-12-2009 is ons lieve meisje geboren! Evie (L)
17-08-2011 Onze 2e prachtige meid maakt het gezinnetje compleet: Liene (L)
pi_96182961
Wow Senna supergoed!
pi_96183039
Senna wat goehoeeeed *O*. Snelle!

Arme Stef, luieruitslag. Je zou eens kunnen kijken of hij op het potje wil natuurlijk, geen idee in hoeverre ze zelf doorhebben dat ze moeten. Iris lijkt het soms best aardig in de gaten te hebben en dan weer helemaal niet. Overigens is het hier bij 1 keer poep in de pot gebleven tot nu toe. Maar ze vindt het interessant, als ze wil mag ze erop.

BJ :* hopelijk valt ze gauw in slaap!

Free, wat sneu koorts.
Fake it till you make it...
  Moderator zaterdag 30 april 2011 @ 20:19:12 #119
5428 crew  miss_sly
pi_96183190
freecell, wat sneu dat hij weer koorts heeft. Beterschap voor je mannetje!

Stef alweer luieruitslag? Vreselijk naar he? Alleen al daarom zou ik van harte hopen dat Senna's poep op het potje geen toevalstreffer is. Het moet zo fijn zijn voor die billetjes als ze neit telkens, al is het nog zo kort, toch even in de poep zitten.

BJ, wat naar. Een drukke dag gehad misschien? Nou ja, of je het nou wel of niet gewend bent, het is niet leuk al sje kind in bed ligt t ehuilen. Ik hoop dat ze snel slaapt :*

Wat betreft het potje: het staat hier toevallig al een hele tijd in het zicht, sinds ze die blaasontsteking heeft gehad. We deden er niet veel mee, alleen als Senna eens aangaf dat ze op het potje wilde plassen, dan deden we haar luier uit en mocht ze erop. Tot vandaag nog geen effect. Wel weet ze wanneer ze gaat poepen en gepoept heeft en geeft dat ook aan. Vandaag zei ze tegen schaap dat ze op potje wilde plassen, maar dat bleek dus poepen te zijn. Ik denk ook niet dat dit de voorbode van zindelijkheid is, hoor ;) maar ik vond het wel geweldig haha :D
pi_96183254
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 april 2011 20:00 schreef Incantrix het volgende:

neej joh.. Saffier zit gewoon in het verkeerde topic!! Vorig jaar was ze nog hartstikke zwanger!
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_96183259
Ca.ra, ik wil wel pm. Ik ben wel geinteresseerd! Eens kijken of het me aanstaat.

Senna, wat knap zeg! Thomas heeft volgens mij nog niks door als hij aan het plassen of poepen is, dus die training laten we nog maar voor wat het is.

Stef weer uitslag... Is zijn gebitje nog steeds niet compleet? Thomas heeft net tijdens zijn longontsteking lekker veel tanden erbij gekregen. Dus alles dubbelop. Nouja, alles is door behalve die 4 achterste kiezen.
pi_96183297
Wow Senna :o wat knap zeg!!

Ach arme Stef. Wat is hij daar gevoelig voor joh! Een bepaald merk billendoekjes maakt dus het verschil niet? En heb je inmiddels wel een creme/zalf gevonden die snel werkt bij hem of helpt er weinig? Ik vond dat dure sprayding van Zarqa echt een wondermiddel (maar hier heeft hij maar 1x echt flinke uitslag gehad)

Ik kan de foto niet zien van je meisje Davinia! Om op Davinia's vraag te antwoorden:
Hier een erg leuke dag vandaag. Even een constructie moeten bedenken v Wolf omdat E. moest werken en ik op de vrijmarkt ging staan, maar het was ook voor Wolf een leuke afwisselende dag. Met opa mee geweest en met papa een rondje vrijmarkt gedaan en hij vindt muziek echt GEWELDIG! Moet er eens een filmpje van maken hoe hij gaat swingen bij wat voor live muziek dan ook :D We nemen hem dus lekker mee naar het bevrijdingsfestival hier in de stad op 5 mei.
En we kwamen Niels O+ nog tegen achterop de rug van Twinkly
“I mean, nobody’s scientifically perfect, but Suzie’s about as close to being perfect as any human could possibly be.”
  zaterdag 30 april 2011 @ 20:41:20 #123
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_96183879
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 april 2011 20:00 schreef Incantrix het volgende:

Miss, wat geweldig, zo superknap!! *O* Stef is trouwens ook helemáál niet meer blij als hij een poepbroek heeft, dan zegt hij 'bah, bah!' en gaat aan de deur van de kamer peuteren, om even te laten weten dat we naar boven moeten voor een schone luier. Ik weet alleen niet zo goed hoe ik dat nu verder moet doen, is het dan nu het moment om het potje naar beneden te halen? Hoe heb jij (Ssserpente, jij ook? Of anderen?) dat gedaan?

Nou, mijn lieve popje heeft weer eens dikke luieruitslag en volgens mij lekker weer tandjespoep, dus we smeren ons weer gek. Arm ding..
Ik was even verstekeling :')

quote:
0s.gif Op zaterdag 30 april 2011 20:21 schreef Vicky het volgende:

[..]

neej joh.. Saffier zit gewoon in het verkeerde topic!! Vorig jaar was ze nog hartstikke zwanger!
:Y
O+ Italië O+
Hij weet alleen van lekker slapen, en ver daarbuiten lopen schapen.
De zon schijnt op zijn donk're haren, zo blijf ik heel lang naar hem staren.
Wie ben jij in dit leven om je droom op te geven?
Ylana
  Moderator zaterdag 30 april 2011 @ 20:48:18 #124
5428 crew  miss_sly
pi_96184109
Aoraki, wij zijn ook niet bezig met training, weet niet eens wat training in zou moeten houden. Maar als Senna aangeeft dat ze op het potje wil, doen we dat gewoon altijd. Meestal zit ze er een halve seconde op, soms wat langer. Meer is het niet, hoor :D
  zaterdag 30 april 2011 @ 20:52:42 #125
95408 Incantrix
pi_96184252
Jah, we balen er ook zó enorm van, dat arme kind begint al te huilen als hij het verschoningskussen in beeld krijgt :'( Poppejans, we hebben Zarqua inderdaad, maar zelfs dáárvan gaat hij op het moment huilen. Billendoekjes hebben we zo ongeveer elk vindbaar merk geprobeerd, van deze moet hij het minst huilen. Andere luiers maken niet uit, al lijkt het minder te zijn bij wasbare luiers mits het tandjespoep betreft. We denken dat pampers met van die superslurpers erin het voch aan de ontlasting onttrekken en dat de zure brei die overblijft gewoon nóg sneller kwaad kan doen als wanneer het 'verdund' blijft (sorry, vieze praat, maargoed). Hij heeft nu dus tandjespoep en een logeerpartijtje bij mijn ouders dus heeft pampers gedragen. Morgen gaat hij lekker in wasbaar en ook ff lekker een uurtje (of meer) met de billen bloot, lekker rondrennen :)

Aoraki, Stef heeft ook al die tandjes al, maar de afgelopen anderhalve maand ofzo is één van die vier achterste kiezen aan het opkomen. Af en aan heeft hij er last van. Ik heb een paar keer mogen voelen en ik voel een bobbel en de randjes voel ik ook al vaagjes zitten, dus ik hoop maar dat 'ie snel doorkomt. Vandeweek was hij enórm aan het spoken 's-nachts, dus dat zal ook wel die kies zijn geweest.

Miss, wij hebben het potje nu in zijn kamertje staan en hij heeft er tot nu toe een paar keer op gezeten uit eigen beweging. Dan riep hij vervolgens blij 'rije rije rije!' en dan ging hij met zijn beentjes doen wat je ook met een loopauto doet en dan 'reed' hij zijn kamertje door op zijn potje :D (Nota bene: dat heeft hij op zijn Wheely Bug éérlijk waar nog nooit gedaan :{ ). Het is misschien wel een goeie om het potje naar beneden te halen, misschien is het dan wat vertrouwder later, ofzo. Overigens wilde hij vandeweek wel op het toilet zitten, maar toen ik hem erop zette moest hij eigenlijk toch wel heel erg huilen. Snel weer dicht dus maar weer..

Nijna, dat klinkt inderdaad wel goed zo :)

Saffier en Vicks, haha, sorry, ik raakte helemaal in verwarring :D Gelukkig, ik ben dus niet gek geworden, ik dácht al even, gaat het dan echt ZO snel?? Pfft, nog niet een héle ouwe doos dus ;)
3!
  zaterdag 30 april 2011 @ 21:31:08 #126
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_96185637
ooo ik vind het echt zooo sneu voor Stef... en wordt het morgen warm Trix? dan gewoon even een poos in zijn blote billen in de tuin? lekker frisse lucht.. kan het een beetje 'indrogen'...

en denk dat Evie idd een beetje TE moe was. Vandaag op verjaardagsvisite geweest bij ons neefje. Veel kinderen, buitenspelen, 2 x flink gevallen, en maar 1 keer kort (nog geen uur) geslapen...
en dat moest ze denk ik allemaal ff 'verwerken' voordat ze rust in dr koppie kreeg.. ze heeft denk ik een kwartiertjes wat gehuild/ gemopperd en ligt gelukkig nu lekker te slapen..

was overigens heel sneu, Evie viel van een loopfietsje, heel vervelend tegen de muur. Resultaat: rode plek op voorhoofd en 2 afgeschaafte vingers.. (met ahhh losse velletjes eraan... dus die moesten uitgespoeld door mama...). ;( :'( arm meissie...
  zaterdag 30 april 2011 @ 22:25:17 #127
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_96187817
Oei , brokkenpiloot Evie. Ontvelde vingertjes ;(

Senna op het potje, wat goed joh ^O^
Toby meldt het ook vaak als hij aan het poepen is. Pohp! zegt hij dan en grijpt naar zijn billen. Echt zoals het er staat dus, zonder oe-klank. misschien ook maar eens het pootje van zolder halen dan.

Davinia, das duidelijk Eli zn zusje! (sorry, apostrof doet het niet)

Incantrix, wat sneu zeg.
Hier ook een erg gevoelige huid en regelmatig heftige luieruitslag. Vaak kun je hem dan niet eens aanraken en spoel ik zijn billen af onder de kraan.
  zaterdag 30 april 2011 @ 22:45:31 #128
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_96188934
grrrr, ik druk steeds op enter terwijl ik nog niet klaar ben :(

Ik wilde nog vertellen over onze geslaagde Konginnedag!
Voorzien van oranje gespoten haartjes, oranje t-shirt en oranje gelakte nagels (jaja :P ) heeft Toby zich geweldig vermaakt! In de wagen gezeten, in de Yamo (waar hij ook geslapen heeft) en ook zelf veel gelopen. Grote hit, op vrijwel elk kleedje lag wel iets wat zijn aandacht trok :D
Niet alles gekocht uiteraard, maar hij heeft een balletje, een tamboerijn, een loopauto-met-duwstang, een popje, zandbakspeeltjes, autos en boeken gekregen.
We waren van 10 tot 17 op de vrijmarkt en hij heeft het zo goed gedaan! De hele dag vrolijk geweest en mensen (soms onbedoeld) aan het lachen gekregen.
Zo zat hij op mijn rug een flesje fruit shoot ite drinken
Voel ik ineens nattigheid, hij spoot drinken op mijn bllote schouders en begon dat uit te smeren. Hey joh, het is geen crème!
En dan gewoon blijven herhalen he? Totdat ik het flesje van hem afpakte that is :P
pi_96189789
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 april 2011 20:41 schreef Saffier het volgende:

[..]

Ik was even verstekeling :')

[..]

:Y
O+ Italië O+
O+ vandaag vorig jaar zat ik er al bijna!

*O* knap van Senna!!

Balen, weer uitslag bij Stef.. hoop dat het snel over is!
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_96191300
Oh Senna, grote meid zeg! Knap!!! *O*

En die arme Stef...weer die billen kapot....het houdt ook niet op he...

Toby, ondeugd!! ;)

Ik zwaai even naar jullie :W , morgen verhuizen we, de internetverbinding is aangevraagd enzo, maar je moet altijd maar afwachten of het ook daadwerkelijk goedkomt.
Dus, ik hoop tot snel! :*
  zondag 1 mei 2011 @ 08:04:58 #131
38223 Takkembah
Beetje gek en raar
pi_96198048
ff jompelen voor Senna *O*

Stef, :* voor jou, wat vervelend zeg.

Karin, succes met verhuizen!

Toby :o kleine draak!!!

BJ, Alexa had dat gisteren ook. Overdag teveel gestuiterd :')
Alexa en Seth zijn lief
pi_96198113
Haha Kersjes :D
Ik had op een gegeven moment ook een ventje met drinken op mijn rug... je wordt toch altijd wel een beetje nat hè? Maar uitsmeren is wel weer punt twee :')

De mijne ligt er weer in :?
Gewoon wakker om 7:00 (en daarvoor ook een paar keer, maar die rekenen we niet mee :+ ) Broodje gegeten, aangekleed, even gespeeld... En toen huilen en oogwrijven.
*in bed* *stil*

Welja :D
  zondag 1 mei 2011 @ 08:40:47 #133
61183 leonieke
Dan toch?
pi_96198195
quote:
0s.gif Op zondag 1 mei 2011 08:25 schreef freecell het volgende:
Haha Kersjes :D
Ik had op een gegeven moment ook een ventje met drinken op mijn rug... je wordt toch altijd wel een beetje nat hè? Maar uitsmeren is wel weer punt twee :')

De mijne ligt er weer in :?
Gewoon wakker om 7:00 (en daarvoor ook een paar keer, maar die rekenen we niet mee :+ ) Broodje gegeten, aangekleed, even gespeeld... En toen huilen en oogwrijven.
*in bed* *stil*

Welja :D
Idem hier :Y Alhoewel, niet helemaal ;) Het is bij een fles gebleven en hij zat nog steeds in zijn pyjama :)
pi_96198212
Wij hebben de koninginnedag gebruikt om Lars' verjaardag te vieren met mijn ouders en mijn broertje + gezin. Erg leuk, maar ook erg druk. En we hebben zomaar een weekendje Centerparcs geboekt met opa en oma :D Heb er nu al zin in.

Al hoop ik wel dat Lars dan wat minder plakvliegje speelt... Niets is goed, behalve plakken aan mama. Zelf spelen is prima, als ik maar binnen een straal van 1 meter ben. Zodra ik ook maar dreig iets voor mezelf te gaan doen (als ontbijt eten aan de tafel die iets verder weg staat), zet meneer het op een krijsen. Moet ik daar nu maar aan toegeven en m'n bammetje bij hem op de grond opeten, of stug blijven zitten en hem maar laten krijsen? Het is maar een fase toch?

Succes met verhuizen Karin! Geen optie voor mobiel internet?

Toen Lars zo'n vreselijke luieruitslag had, hebben we z'n billetjes ook schoongemaakt met water en watjes. Maar het is wel vreselijk inderdaad, als elke luier voelt alsof je je kindje aan het martelen bent. Je zou bijna denken "ik geef 'm geen eten meer, dan poept ie tenminste ook niet", maar helaas werkt dat niet zo he. Sterkte!
  zondag 1 mei 2011 @ 12:26:43 #135
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_96202042
Shandaly, als Toby weer eens in zo,n plak-fase zit dan geef ik er aan toe. Er is toch een reden dat hij op dat moment zo dicht bij me wil zijn denk ik dan. Dus ja, dan maar tandenpoetsen/koken/afwassen/whatever met kind in de armen of op de rug. En lekker op de wc zitten met kleine krijsie ernaast is niet bepaald relaxt, dan kan ik hem net zo goed op schoot nemen :@
En CenterParcs, leuk zeg!

Freecell, lekker ook als je shirt van achter volzit met kruimels en je haar gebruikt wordt als snotdoek. Rugdragen O+

Doeg Karin, tot gauw :W

Enne, raad eens wie er vanmorgen tot bijna half 10 heeft liggen slapen :o
  zondag 1 mei 2011 @ 12:42:52 #136
61183 leonieke
Dan toch?
pi_96202523
Jij, Kersjes? ;)

Aangezien ik geen draagdoek heb, kan ik Thomas niet al te dicht bij mij nemen. Als hij dus een plak-fase heeft, moet hij dus soms echt op de grond zitten/staan.
Wat het spelen hier betreft: Thomas kan inderdaad ook beter spelen als we in de buurt zitten (maw, zich langer met één iets bezig houden). En dat betekent echt: samen met hem op de grond zitten (ook al zouden we bv niet meespelen, maar een boek lezen ik zeg maar iets) met onze rug tegen de zetel. Als we in de zetel zitten, gaat het minder goed.
pi_96221237
Even melden hoor! Jaël ligt voor het eerst in haar bedje zonder zijkant, met een dekbedje! Ze vond het wel even raar aar toch ook leuk. Toen ik weg ging was er even paniek, riep ze heel hard huilend mama, doet ze anders nooit. Daarna nog een kus en toen Nijs meer gehoord. Strak nog even gluren aar volgens mij gaat het goed komen!
pi_96223094
Nou Niels slaapt eindelijk, hij was helemaal onder de indruk van het bezoekje van mijn schoonouders vandaag. Mijn schoonmoeder is nogal aanwezig zeg maar. Constant achter hem aan en vertellen wat hij moet doen gevolgd door "goed zo!!". Dus hij is een beetje overprikkeld geraakt.
Vinden jullie me overdrijven dat ik niet wilde dat Niels in hun autostoeltje ging? Het ging om een heel oud stoeltje van de kringloop van dun hard plastic, met bandjes die je niet (meer?) strakker af kon stellen zodat ze Niels te groot waren. Verder was er een gordel te weinig voor 1 persoon omdat die aan het stoeltje vastzat.
Na het weekendje met hen zijn we wel met hen meegereden en toen heb ik me daar heel schuldig over gevoeld. Ik had rampscenario's in mijn hoofd van Niels en ik die door de ruit zouden vliegen.

[ Bericht 0% gewijzigd door Twinkly op 01-05-2011 21:34:00 ]
  zondag 1 mei 2011 @ 21:31:46 #139
57497 happyme28
I'm so happy
pi_96223366
Twinkly, ik zou altijd mijn gevoel volgen. Als jij je er niet lekker bij voelt, niet doen, dus terecht dat je hem niet in het stoeltje laat zitten. Ik vind het dus zeker niet overdreven.
pi_96223367
Ik vind absoluut niet dat je overdrijft Twinkly, veiligheid boven alles toch! Ik had me kind ook niet in zo een stoeltje laten zitten hoor...
  zondag 1 mei 2011 @ 21:37:11 #141
100412 mefke79
komt goed!
pi_96223696
Twinkly, tuurlijk overdrijf je dan niet. Ik snap trouwens niet dat je schoonouders hem er in laten zitten, hier zijn alle opa's en oma's juist erg voorzichtig.
:O wij waren gisteravond bij mijn ouders en Driekus wilde ab-so-luut niet slapen. Hij ging zelfs zo erg overstuur dat ie helemaal buiten adem raakte en heel hard zijn luchtwegverwijders nodig had (die wij natuurlijk niet bij hadden, hij heeft ze eigenlijk nauwelijks mee nodig). Dus uiteindelijk maar rond laten lopen, hij was ook heel gezellig enzo. En toen viel ie pas rond elf uur in de autostoel in slaap.
We kwamen er vandaag overdag pas achter dat hij waarschijnlijk gewoon benauwd geweest is, zijn pufspul was leeg, maar daar merk je eigenlijk weinig van (het maakt een iets minder hard tsk geluid). Nu dus snel gestart met nieuwe puf en maar even met luchtverwijders er bij. Hij ging meteen weer rochelen en reutelen. Hebben we wel meteen antwoord op de vraag of we konden afbouwen. Nee dus.

Poepen op het potje! Wauw! Hier is het potje nog steeds een ding waar hij nauwelijks op wil zitten, helaas. Wel verteld ie zelf of zijn luier poep bevat. Dus hij begint wel te voelen hoe of wat.
  zondag 1 mei 2011 @ 21:41:22 #142
95408 Incantrix
pi_96223971
Twinkly, ik heb gister nog met mijn moeder zitten bekvechten omdat zij een autostoeltje voor Stef wil en dan telkens met van die wazige merken op de proppen komt die niet voorkomen in de tests van de anwb en de consumentenbond zodat je geen idee hebt hoe het zit qua veiligheid. Ik vind dat knetterbelangrijk en ik vind het heel storend als anderen daar minder moeite voor willen doen. Je hebt groot gelijk meis! :*
3!
  zondag 1 mei 2011 @ 21:52:11 #143
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_96224621
pfff mijn schoonouders hebben ook zo;n antiek ding aangeschaft.. maar tnt heeft Evie dr niet in gezeten en ben ook niet van plan om dat toe te laten.. Als Evie daar ooit mee gaat rijden gebruiken ze onze autostoel maar.. kan je ook zo overzetten.. :)

Arme Driekus.. gelukkig ben je dr nu wel achter Mef :) zal het de komende dagen wel weer beter gaan..

Niels overprikkelt door een drukke oma... brrrr... sneu eigenlijk he? het is zo goed bedoeld.. maar werkt soms niet echt lekker...

Evie bleek gister ook gewoon TE moe en overprikkelt... heeft na dat kwartier mopperen/ huilen een enorme nacht gemaakt tot 10 uur vanmorgen.. gaaaaaaaap/. En vanmiddag nog weer 3 uur geslapen..
Naja ze was ook 2 hele dagen naar de kinderopvang geweest en gister dus een drukke verjaardag.. vandaag dus lekker in en om ht huis geweest..
  zondag 1 mei 2011 @ 21:52:38 #144
100412 mefke79
komt goed!
pi_96224650
Trix, waarom leent ze dan niet gewoon jullie stoeltje? Of zeg ik nou iets heel doms?
Wij hebben er twee, wel de goedkoopste van MC (ik geloof de priori), voor allebei de auto's eentje. En we hebben er laatst nog eentje gekregen via via waarvan we zeker weten dat er niets mee gebeurd is. Die bewaren we mooi nog even, voor nu als reserve rondom de geboorte van Tienus (dan kunnen anderen hier snel een stoel pakken en Driekus ophalen indien nodig) en straks zal er vast een moment komen dat ze beide in zo'n stoel moeten.
  zondag 1 mei 2011 @ 21:54:04 #145
100412 mefke79
komt goed!
pi_96224735
BJ, ja de verwachting is dat het met een paar dagen weer helemaal oke gaat qua hoesten. Moet ook wel, hij moet vrijdag de ringen brengen bij de bruiloft van mijn zusje.
  zondag 1 mei 2011 @ 21:59:31 #146
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_96225064
quote:
0s.gif Op zondag 1 mei 2011 21:54 schreef mefke79 het volgende:
BJ, ja de verwachting is dat het met een paar dagen weer helemaal oke gaat qua hoesten. Moet ook wel, hij moet vrijdag de ringen brengen bij de bruiloft van mijn zusje.
oooo wat leuk joh!!!! zal wel heeeeel mooie foto's opleveren en vooral mooie herinneringen!
wat een leuk vooruitzicht joh...
  zondag 1 mei 2011 @ 22:52:17 #147
95408 Incantrix
pi_96227635
quote:
0s.gif Op zondag 1 mei 2011 21:52 schreef mefke79 het volgende:
Trix, waarom leent ze dan niet gewoon jullie stoeltje? Of zeg ik nou iets heel doms?
Wij hebben er twee, wel de goedkoopste van MC (ik geloof de priori), voor allebei de auto's eentje. En we hebben er laatst nog eentje gekregen via via waarvan we zeker weten dat er niets mee gebeurd is. Die bewaren we mooi nog even, voor nu als reserve rondom de geboorte van Tienus (dan kunnen anderen hier snel een stoel pakken en Driekus ophalen indien nodig) en straks zal er vast een moment komen dat ze beide in zo'n stoel moeten.
Jah, vertel dat mijn moeder maar ;) Wíj vinden het prima om ons eigen stoeltje over te zetten, maar mijn moeder vind dat teveel gedoe :{
3!
  zondag 1 mei 2011 @ 23:03:55 #148
95408 Incantrix
pi_96228263
Nu we het er toch over hebben: Stef heeft ontdekt dat hij de schouderbandjes van zijn autostoel en die van zijn fietsstoeltje af kan doen (dus van zijn schouders laten glijden en dan zijn armen erdoor). Het is heel irritant, want nu heeft hij door dat dat meer bewegingsruimte oplevert, dus doet hij niet anders. De bandjes strakker doen gaat niet echt, dan moeten we het kind krom trekken om ze om te doen zeg maar.. Meer kinders met die tic? Tips?

En ook zoiets: ook Stef zit nu in de nasale fase, alleen peutert hij niet, maar probeert er van alles en nogwat in te steken :') Vandeweek hebben we halsbrekende toeren uit moeten halen om er een reepje biet uit te krijgen, die had hij er lekker diep in lopen duwen :') Vanavond stak er te pas en te onpas een sperzieboon uit zijn neus :|W Wat moet ik daar nou weer mee?
3!
pi_96228439
Pfoe, wat een weekend. We hebben een weekendje centerparcs met de schoonfamilie achter de rug. Heel gezellig maar Mette trok al die drukte maar moeilijk en moest ook echt erg wennen. Het was een hoop drama dus, met de nodige 'wat is er nou mis' opmerkingen van mb schoonzusjes. Alles lief en goedbedoeld, maar het werkte behoorlijk averechts. Ach we hebben het overleeft en we zijn lekker vanmiddag al naar huis gegaan.

En wat een wereld van verschil toen we weer thuis waren. Onze vrolijke, lieve, makkelijke dreumes was weer terug.

Ik las dat Evie en Niels ook al zo overprikkelt waren na familiebezoek.

Twinkly, je overdrijft echt niet! Ik ben ook een keer best wel boos geworden op mijn schoonouders toen il erachter kwam dat ze de maxi cosi nooit vast hadden gezet omdat ze niet begrepen hoe het werkte... Ik kon er echt niet bij met mm hoofd. Sindsdien zijn ze er zeer netjes en beschermende in gelukkig. Mijn moeder heeft een stoeltje van de Hema gekocht en m'n schoonouders eentje die onlangs bij de gamma op de folder stond. Prima stoeltjes voor een af en toe ritje.
Tijd voor wat anders.. maar wat dan..
  zondag 1 mei 2011 @ 23:13:18 #150
57497 happyme28
I'm so happy
pi_96228731
quote:
0s.gif Op zondag 1 mei 2011 23:03 schreef Incantrix het volgende:
Nu we het er toch over hebben: Stef heeft ontdekt dat hij de schouderbandjes van zijn autostoel en die van zijn fietsstoeltje af kan doen (dus van zijn schouders laten glijden en dan zijn armen erdoor). Het is heel irritant, want nu heeft hij door dat dat meer bewegingsruimte oplevert, dus doet hij niet anders. De bandjes strakker doen gaat niet echt, dan moeten we het kind krom trekken om ze om te doen zeg maar.. Meer kinders met die tic? Tips?

En ook zoiets: ook Stef zit nu in de nasale fase, alleen peutert hij niet, maar probeert er van alles en nogwat in te steken :') Vandeweek hebben we halsbrekende toeren uit moeten halen om er een reepje biet uit te krijgen, die had hij er lekker diep in lopen duwen :') Vanavond stak er te pas en te onpas een sperzieboon uit zijn neus :|W Wat moet ik daar nou weer mee?
Je tweede probleem hoop ik hier niet mee te maken :D nee, serieus, da's best lastig, maar hier dus geen tips behalve dan duidelijk afwijzen op het moment dat je het ziet gebeuren.

Wat betreft het 1e probleem, dat had Daan ook al snel door. (op de fiets al na bij de 2e keer ofzo :o :{ ) Ik probeer 'm zo veel mogelijk bezig te houden, want ik heb het idee dat hij het uit verveling doet, zo van 'wat kan ik nu weer voor kattenkwaad uithalen'. In de auto wat om mee te spelen en op de fiets blijven praten en dingen vragen, dan gaat hij wijzen en is hij bezig. Onder het fietsen trek ik de bandjes ook nog enkele keren aan. Het blijft lastig hoor. Laatst zaten we op een drukke snelweg en dan heeft Daan zich dus uit zijn schouderbanden gewurmd maar dan kan je ook niet direct aan de kant :{
  zondag 1 mei 2011 @ 23:42:37 #151
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_96230334
Ringdrager Tienus, spannend joh!

Stef met die sperzieboon, ik zie het al helemaal voor me _O-
mijn zusje propte vroeger ook van alles in dr neus. Knikkers, vitamine capsules, doperwten, potloden... Is over gegaan hoor, ze is nu 28 jaar oud en doet het nu nog maar zelden :+ ;)

Die Houdini,s, lastig hoor... Volgens mij zijn er een soort clips verkrijgbaar om te voorkomen dat ze uit de gordels kunnen? Weet het niet zeker. Anders even mailen met de fabrikant ofzo.
pi_96230817
Lars wurmt zich (nog) niet uit de gordeltjes, maar voor het geval dat hebben wij gekozen voor een Yepp fietszitje; die heeft een vijfpuntsgordel in tegenstelling tot de bobike met 3-punts. ALS hij dan z'n armpjes eruit wurmt, zit hij in ieder geval bij z'n beentjes nog vast genoeg. Maar vooralsnog doet hij geen moeite, ik hoop dat dat zo blijft ;)

Dingetjes in zijn neus stoppen doet hij gelukkig ook (nog) niet. Naast de plakfase waar hij nu in zit (en die hopelijk snel weer overgaat) heeft hij nu ook een 'geeffase'. Alles wat hij in z'n handen krijgt wil hij weggeven. En dan met zo'n stralende glimlach erbij van "Kijk eens wat ik voor je heb?" Heel leuk met stukken duplo of stapelbekertjes, maar die afgekauwde stukjes boterham of andere kruimels mag-ie best zelf houden ;) Maar het ziet er wel heel lief uit. Overigens wil hij het meeste ook na 2 seconden alweer terug hebben....
pi_96236744
Shandaly, die geeffase is hier ook al een paar weken aan de gang. Het gaat zelfs zo ver dat ze doet alsof ze een kruimel/pluisje whatever wil geven, maar gewoon helemaal niets vast heeft. _O-
  maandag 2 mei 2011 @ 08:45:33 #154
95408 Incantrix
pi_96237404
Haha, Nikki, dat ken ik jah :D

Wickie, best heftig he, zulke dingen? Fijn dat ze eenmaal thuis ook weer lekker zichzelf was :) Heeft Mette goed geslapen verder?

Haha, nee Happy, dat wil je inderdáád niet, gatverredamme :D Ik hoop dat het je bespaard blijft ;) En ja, bezighouden, da's wel een goeie op zich.. Alleen als ik de grote weg opga en hij is niet moe, hoe hou ik dat kind in vredesnaam een uur bezig? Ik had vandeweek hetzelfde als jij, op een drukke snelweg en dan niet zomaar aan de kant kunnen. Loeivervelend!

En dank voor jullie tips allemaal! Kersjes, die clip heb ik niet kunnen vinden. We hadden bedacht om er zelf één te fabriceren van een oude rugzak ofzo, maar ik las ergens dat in geval van nood een kinderstoeltje altijd met één hand los te maken moet zijn en dat klinkt eigenlijk ook wel logisch. Uiteindelijk ben ik op mijn zoektocht een autostoeltje tegengekomen dat meteen groep I/II/III is én dat met een ander systeem als riempjes werkt. Door de ANWB en andere tests erg veilig bevonden enzo, dus uiteindelijk heb ik deze besteld en dan kan mijn moeder zich uitleven op ons oude stoeltje. Blij mee zo!
3!
pi_96237520
Bij de peutermama's stond de tip om de riempjes wat hoger op de borst vast te maken met een touwtje/ tie wrap (hoe schrijf je dat?), Incantrix. Misschien heb je daar wat aan?
  maandag 2 mei 2011 @ 09:02:01 #156
35189 Troel
scherp en bot
pi_96237668
Maar met zo' touwtje krijg je het ook niet meer met 1 hand los :)
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  maandag 2 mei 2011 @ 09:03:52 #157
95408 Incantrix
pi_96237698
Wat Troel zei, Bodpa! Maar thnx voor je tip :* wij hadden er ook aan zitten denken en misschien dat we dat bij het fietsstoeltje nog wel gaan doen (ik heb ook een Yepp trouwens, maar ik vind het gewoon niet prettig als Stef alleen bij de heupen vastzit), maar bij het autostoeltje heb ik nu een andere oplossing :)
3!
pi_96237915
Ok, men neme een stukje band en twee drukknoopjes? :)
  maandag 2 mei 2011 @ 09:28:27 #159
95408 Incantrix
pi_96238210
Zou ook kunnen, maar ik voel me prettiger bij mijn huidige oplossing en toevallig kon het ook deze maand, dus nouja.. ;) Maar iets dergelijks ben ik wel van plan voor als mijn moeder ons oude stoeltje in gebruik neemt..
3!
  maandag 2 mei 2011 @ 09:31:51 #160
95408 Incantrix
pi_96238295
Ook leuk trouwens, Stef kreeg voor zijn eerste verjaardag een Wheelybug, maar hij heeft er echt nog nóóit iets mee gedaan.. Nu heeft hij vorige week van de buurman een afgrijselijke loopauto met allerlei muziekjes en lampjes gekregen (hetgeen nog niet eens zó erg is, ware het niet dat dat ding al jaren in weer en wind in de carport stond en dus zo vals is als de klere) en je raadt het al.. De hele kamer rond, de héle dag lang. En blij ermee! :') Dus nouja, dan deze maar.. Maar ik vind het wel jammer van de Wheelybug, wat zou daar dan mis mee zijn?
3!
pi_96238348
Goedemorgen allemaal!

Ik las over armpjes die uit riempjes gewriemeld worden. Gelukkig nog geen last van. Maar als ik zoiets hier zeg dan kan het nooit meer lang duren. Vind de drukknopen optie nog niet eens zo'n gek idee! Da's wel met één hand los te rukken in geval van nood.

Isabeau is al een paar dagen niet te genieten. Van zaterdag op zondag heeft ze bij mijn ouders gelogeerd en toen was ze een engeltje, maar verder is het een drama. Ze krijgt twee hoektanden tegelijk en heeft een érg kort lontje. En dan met van die uithalen huilen die door merg en been gaan. AARGH. Ik heb met haar te doen, maar ben zelf ook niet fit en het valt me zwaar. B. is vandaag alleen met haar en hij is al helemáál niet fit, dus ook met hem heb ik te doen.

Ik las over de dingen-in-neus-stop-fase van Stef. Lijkt me lastig! Ook moeilijk om te bepalen of je het nu juist wel of niet moet benoemen. Isabeau loopt de halve dag met twee vingers in haar neus. Da's verder niet schadelijk, maar ziet er niet uit. Ik negeer het voorlopig.

En dan het volgende. Isabeau heeft een dvd van Peppa Pig, die vindt ze helemaal het einde. Ik wil niet dat ze te veel tv kijkt, maar ze begint 's ochtends zodrá ze beneden is te dreinen dat ze peppa wil kijken. Wij vinden dat vervolgens niet goed en de toon is gezet. Dan wil ze dus ook geen boterham....en geen water, en geen kleren aan etc... Het zal wel een faaaase zijn, maar ik vind het lastig.
pi_96238366
quote:
0s.gif Op maandag 2 mei 2011 09:31 schreef Incantrix het volgende:
Ook leuk trouwens, Stef kreeg voor zijn eerste verjaardag een Wheelybug, maar hij heeft er echt nog nóóit iets mee gedaan.. Nu heeft hij vorige week van de buurman een afgrijselijke loopauto met allerlei muziekjes en lampjes gekregen (hetgeen nog niet eens zó erg is, ware het niet dat dat ding al jaren in weer en wind in de carport stond en dus zo vals is als de klere) en je raadt het al.. De hele kamer rond, de héle dag lang. En blij ermee! :') Dus nouja, dan deze maar.. Maar ik vind het wel jammer van de Wheelybug, wat zou daar dan mis mee zijn?
Ik heb het echt veel vaker gehoord! Ik denk dat de wheelybug niet lelijk genoeg is.
  maandag 2 mei 2011 @ 09:42:22 #163
95408 Incantrix
pi_96238547
Haha, doet me denken aan een leraar duits die ik ooit had.. Die zei bij alles 'joh, da's zo makkelijk, redt je met twee vingers in je neus!' :P

En echt? Ik wist het helemaal niet, anders zou ik 'm denk ik niet zo snel gekocht hebben (zeg ik nú dan :P). Wij zagen ze staan in een winkel toen ik zwanger was en werkelijk élk kindje dat binnenkwam deed er een rondje op, dus ik dacht dat het wel ok zou zijn..

En wat vervelend dat Isabeau zo slecht in haar vel zit zeg.. Zwaar is dat dan ja. Dikke :* heur!
3!
pi_96239231
Oh, wat lastig die Houdini's die zich uit de riempjes wurmen :o!

Ai Stef, dingetjes in je neus proppen :X Gelukkig kregen jullie het er zelf nog uit Incantrix!!

Wat schattig dat Lars en Lisa in de weggeef-fase zitten O+ Niels heeft dat nooit zo gehad, maar mijn neefje wel en dat is zo cute!

Oei die fase van Isabeau, lastig Sorbootje! Hopelijk heeft het wat te maken met de vermoeidheid en de hoektanden, dan gaat het tenminste gauw weer over.

Niels is ook nog steeds van de leg door gisteren, ook hij heeft een zeer kort lontje :X Gelukkig wilde hij wel weer na 2 uur naar bed, hopelijk knapt hij daar wat van op.

Nog over het autostoeltje, Ik moet het even kwijt hoor :P
Ik heb aangegeven dat ik wel wilde gaan als we ons eigen stoeltje er in zouden zetten, maar daar had mijn schoonmoeder geen zin in.
Uitproberen of de riempjes toch verstelbaar zouden zijn had ze ook geen zin in en dan zou Niels volgens haar verdrietig worden als we toch niet zouden gaan (hij is al blij als hij de auto even van binnen gezien heeft, hij heeft nog helemaal niet door dat we daarmee weg gaan omdat we zelf geen auto hebben. Jammer, poging om schuldgevoel aan te praten mislukt!).
Haar kleindochter heeft er ook al twee keer ingezeten (alsof dat de kans kleiner maakt dat er wat gebeurd).
Ik zou geen vertrouwen hebben in de bestuurder (jawel hoor, maar niet in andere mensen die tegen ons aan knallen).
De vorige keer zat ik in het midden en niet in de gordels omdat die gebruikt werden voor het autostoeltje, toen ik zei dat ik dat niet prettig vond deed mijn schoonmoeder haar gordel ook over mij heen en dan niet vast. Ze doet alleen de gordel om en heeft alleen een autostoeltje in de auto omdat het moet van de politie :')
  maandag 2 mei 2011 @ 10:09:08 #165
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_96239284
@trix; Evie heeft ook pas sinds een paar weken interesse in dr Wheelybug... vond ze eerst ook niet zo boeiend.. en nu zie ik dr toch regelmatig op door de kamer gaan. (en de tuin ;))

he bah nog meer overprikkelde kindjes, arme Mette.... ik hoop dat ze zich vandaag weer wat beter voelt??

Stef stopt alles in zijn neus... das niet zo handig! ik hoop dat het bij zelf te verwijderen objecten blijft....

en Sorboo; sterkte met Isaboosje ;)
  maandag 2 mei 2011 @ 10:17:18 #166
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_96239510
Bij ons staat hij al een paar weken weggestopt in de schuur omdat de heren elkaar bijna naar het leven stonden om de wheelybug. :o :X -O-
Ik zal hem weer eens tevoorschijn trekken. Kijken hoe het nu gaat.
pi_96240731
quote:
0s.gif Op maandag 2 mei 2011 07:49 schreef _NIKKI_ het volgende:
Shandaly, die geeffase is hier ook al een paar weken aan de gang. Het gaat zelfs zo ver dat ze doet alsof ze een kruimel/pluisje whatever wil geven, maar gewoon helemaal niets vast heeft. _O-
Lars doet het inderdaad ook met 'onzichtbare pluisjes', en tróts dat ie dan kijkt! En vanochtend bij het babyzwemmen ook... alle speeltjes die hij te pakken kon krijgen werden ook weggeven, aan andere kindjes... zo schattig!
  maandag 2 mei 2011 @ 11:22:39 #168
100412 mefke79
komt goed!
pi_96241326
:O morgen! Hier een mama die vergeten was dat die pufjes niet meteen werken en zeker 's nachts niet. En dus zijn we (mijn man en ik) een keer of tig wakker geweest vannacht van een benauwde Driekus. Zelf heeft ie ook niet heel briljant geslapen want er ging een luchtalarm af toen mijn man em wakker maakte voor het kdv. Gelukkig heb ik verlof, dus ik heb me nog een keer omgedraaid en bij geslapen.

Houdinis van jullie! Driekus heeft echt nog nooit geprobeerd om uit die riempjes te komen, zowel van het stoeltje niet als van de Yepp niet. En ik hoop maar dat ie het ook nooit gaat proberen...

Dingen in neus stoppen doet ie ook al niet. Wel vraagt ie zelf om een doekje (poetsen) om zijn snotneus af te vegen en hij begint dan zelf ook al een soort van te snuiten. Handig joh, zeker omdat ie zo vaak een snotneus heeft.

Dat ringendragen moeten we echt even oefenen. Het dragen is geen probleem, maar het afgeven wel....hij doet hetzelfde als jullie beschrijven, iets in je hand leggen en dan snel terugpakken.

Wij hebben geen wheelybug, maar ik merk wel dat er heel wisselend met speelgoed omgegaan wordt. Weken heeft ie niet omgekeken naar wat dan ook, alleen in bed naar zijn slaapknuffel (foefie). En nu zat ie gisteren ineens op zijn knietjes met een auto, heeft ie met de duplo gespeeld en wilde ie rondjes racen op de wishbone. Het gaat echt met vlagen.

Oe, Isabeau, ik hoop dat die stomme tanden snel door zijn en dat je weer lief wordt!
pi_96241638
Vreemde reacties van je schoonmoeder Twinkly! Ze denkt er misschien zo over omdat er toch biiiijna nooit wat gebeurd :X
en een autostoeltje verwisselen is echt zo gedaan, zoiets gaat vaak vrij simpel dus waarom ze dat dan niet wou snap ik echt niet. (wilden jullie gister even weg met zn allen met de auto maar ging dat dus niet door ofzo?)

Wat leuk dat je er weer bent Kersjes! Heb veel aan je gedacht afgelopen tijd :*

Ik zie Stef gewoon helemaal voor me, plezier makend op een afgetrapt autootje en Inca die zich stoort :D :D

Pittig ding die Isabeau, Sorbootje! Die weet duidelijk wat ze wil. Lastig zeg, maar ik zou vol
houden zoals jullie nu doen wb het ochtendritueel. Als je ietsje gaat toegeven gaat ze ws een eerstvolgende keer alleen maar harder dreinen omdat ze weet dat ze dan toch krijgt wat ze wil. Hopelijk is het inderdaad gewoon weer effe zo'n periode die erbij hoort en is ze gauw weer lekker blij en zichzelf
“I mean, nobody’s scientifically perfect, but Suzie’s about as close to being perfect as any human could possibly be.”
pi_96241798
quote:
0s.gif Op maandag 2 mei 2011 09:34 schreef Sorbootje het volgende:

En dan het volgende. Isabeau heeft een dvd van Peppa Pig, die vindt ze helemaal het einde. Ik wil niet dat ze te veel tv kijkt, maar ze begint 's ochtends zodrá ze beneden is te dreinen dat ze peppa wil kijken. Wij vinden dat vervolgens niet goed en de toon is gezet. Dan wil ze dus ook geen boterham....en geen water, en geen kleren aan etc... Het zal wel een faaaase zijn, maar ik vind het lastig.
Misschien dat je haar kunt uitleggen wanneer ze 'm wel mag kijken? En dat dat dan elke dag mag op hetzelfde tijdstip is (geen idee hoe lang het is hoor, maar als het tien minuutjes is dan kan het toch wel?), bijv. na het ontbijt en kleren aan, dan is het voor haar op gegeven moment ook duidelijk dat ze 'm wel te zien krijgt en dus niet hoeft te zeuren..? Lastig iig :)
freedom is just another word for nothing left to lose
pi_96241951
Mefke, wat sneu dat Driekus zo benauwd was vannacht. Hopelijk kunnen jullie vandaag een beetje uitrusten :*
Echt super leuk dat hij ringendrager mag zijn zeg O+ !

Arme Mette, zo van de leg tijdens het weekendje weg :* Ik vind het helemaal niet vreemd hoor, een vreemde omgeving en al die drukte. Hopelijk komt ze snel bij!

Sorbootje, ik bedacht me net dat een vriendin van mij hetzeflde heeft met haar dochtertje, zij wilde constant Bumba kijken en maakte grote drama's. Nu mag ze alleen 's morgens vroeg een paar filmpjes kijken en is het duidelijk voor haar.

Poppejans, ze vroegen inderdaad of wij met hen weg wilden met de auto, omdat we daar nu gebruik van konden maken. Uiteindelijk zijn we naar het park hier in de buurt gelopen en waren we na een half uur weer thuis omdat mijn schoonouders er neit zoveel zin in hadden. Niels maakt het niet uit waar hij is hoor, als hij maar lekker zelf rond mag lopen.
pi_96242166
quote:
0s.gif Op maandag 2 mei 2011 11:39 schreef Twinkly het volgende:

Poppejans, ze vroegen inderdaad of wij met hen weg wilden met de auto, omdat we daar nu gebruik van konden maken. Uiteindelijk zijn we naar het park hier in de buurt gelopen en waren we na een half uur weer thuis omdat mijn schoonouders er neit zoveel zin in hadden. Niels maakt het niet uit waar hij is hoor, als hij maar lekker zelf rond mag lopen.
Erg ''gezellig'' geweest dus :{
Grappig dat je dat zegt over Niels, Wolf heeft dat sinds een paar weken ook dat hij erg graag zelf wil lopen (ipv de buggy dan dus) en dit echt laat merken.
Heb echt zin in 5 mei trouwens! dan hangen wij ook rond in het parkje bij de bios O+

Wij gaan zo naar de Koningin Juliana toren. Hadden gratis kaartjes bij dierentuin abbonement. Volgens mij is het erg gericht op kleine kindjes, denk dat Wolf zich wel zal vermaken.
  maandag 2 mei 2011 @ 11:51:46 #173
100412 mefke79
komt goed!
pi_96242470
ik merk ook dat je Driekus niet blijer kunt maken dan met zelluf lopen. Maar ja, ik kan er nu eigenlijk niet achteraan, dus het komt er weinig van als ie bij mij alleen is.

(spam van mijn grote vent in het fototopic...)

[ Bericht 14% gewijzigd door mefke79 op 02-05-2011 12:05:53 ]
pi_96243262
Mart loopt ook graag zelf. Met een grote lach op zijn gezicht.
Ik vind het ook belangrijk (daar waar kan enzo dan) dat de kinderen zodra ze zelf kunnen lopen dit ook meer doen, dan steeds maar met de billen in de buggy/kinderwagen te zetten. Lopen is gezond tenslotten.

Hier had ik Mart om 11u00 in bed gelegd omdat we om half twee naar het CB moeten. (BMR prik)
Hij lag echt heerlijk te slapen, totdat... ja hoor 12 uur. Huilen joh, hij was echt enorm geschrokken. Misschien dat ik hem zo nog even terug kan leggen voor een uurtje, maar ik betwijfeld het, hij is nu heerlijk aan het rond scharrelen door de huiskamer en ja en nee aan het schudden. :D
  maandag 2 mei 2011 @ 12:15:12 #175
35189 Troel
scherp en bot
pi_96243419
Poppejans, laat je even weten of het inderdaad iets is die Julianatoren?
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_96243442
quote:
0s.gif Op maandag 2 mei 2011 11:44 schreef Poppejans het volgende:

[..]

Erg ''gezellig'' geweest dus :{
Grappig dat je dat zegt over Niels, Wolf heeft dat sinds een paar weken ook dat hij erg graag zelf wil lopen (ipv de buggy dan dus) en dit echt laat merken.
Heb echt zin in 5 mei trouwens! dan hangen wij ook rond in het parkje bij de bios O+

Wij gaan zo naar de Koningin Juliana toren. Hadden gratis kaartjes bij dierentuin abbonement. Volgens mij is het erg gericht op kleine kindjes, denk dat Wolf zich wel zal vermaken.
Oh leuk! Dan moeten we echt meeten hoor O+ Wij gaan weer naar het concert van het studentenorkest De Ontzetting, mijn vriendin speelt daar in mee. Niels vond dat vorig jaar erg mooi.
R had het over gehoorbescherming voor Niels, weet jij daar iets van? Jullie gaan toch best vaak naar live muziek?

Julianatoren lijkt me leuk, ik moet eens zoeken of wi jdie kaartjes ook hebben :o
  maandag 2 mei 2011 @ 12:25:53 #177
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_96243823
Mef, waarvoor heeft driekus luchtwegverwijders nodig? Heeft hij astma?

Becky, succes bij de KNO over een paar dagen. Hopelijk kunnen ze hulp bieden.

Trixie, een reepje biet in zijn neus! :o :D (moest ff heel hard lachen, sorry :@ )

twinkly, het is jullie kind, jullie beslissen of jullie het veilig genoeg vinden in de andere autostoel. lijkt me simpel. Maar ja, dat ben ik dan ;)

[ontaarde_moeder_modus]sorbo, je kan natuurlijk ook isabeau aankledenterwijl ze peppa kijkt! [/ontaarde_moeder_modus]
  maandag 2 mei 2011 @ 12:29:56 #178
100412 mefke79
komt goed!
pi_96243979
Davinia, ze verdenken Driekus inderdaad van astma, maar die diagnose mag je nu nog niet stellen, hij is er te klein voor. Die verwijders heeft ie al sinds vorige winter en nu sinds februari heeft ie er ontstekingsremmers bij. Die laatste waren dus 'op' zonder dat wij dat door hadden en daardoor is het nu weer even bagger en heeft ie de luchtverwijders ook weer nodig. Gaat als het goed is in een paar dagen over, maar pff, kost even wat energie.
  maandag 2 mei 2011 @ 14:11:21 #179
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_96248043
ik werd net gebeld dat ik de CB-afspraak was vergeten ;) Nou mag ik later op de dag nog komen... maar dacht dat ze pas bij 18 maanden heen hoefte; en ze is nu bijna 17 maanden...

wat checken ze deze keer? geen prikjes involved toch???

Mart ook succes bij het CB, en met de BMR-prik...

Driekus en Mefke; succes met de benauwdheid, hoop op een betere nacht voor jullie beide..
pi_96248179
Ow dingetjes in je neus stoppen, die fase hebben we hier (nog) niet gehad!

TV kijken het liefst meteen als je uit bed bent check!

Jaël heeft vannacht heel goed geslapen in haar ledikant zonder zijkant! Ze komt er dus echt niet zelf uit. Vanmorgen toen ik in haar kamertje kwam lag ze er nog netjes in, en zei tegen mij 'uit?' dus ik zei ja kom er maar uit en toen 'ow ja'. Nu met het middagslaapje kroop ze er zelf al lekker in, ze vind het maar wat stoer dat grote meisjesbed!
pi_96248344
We zijn terug :)
Waren snel weer buiten. Alles is perfect. Maar heel eventjes gehuild met de prikjes. Mart zijn moteriek is buiten gewoon goed bevonden :) En hij had hele verhalen tegen de Arts. En riep steeds 'broem broem' naar de auto op het bureau van haar.

Nu 13,2 kilo en 84,5 cm :) Net niet het bovenste lijntje.
Helemaal goed volgens haar!
  maandag 2 mei 2011 @ 15:56:25 #182
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_96252475
BJ, prikjes zijn na de 14-mnd prikjes vlgs mij pas weer met 4jr. Je bent dus nog wel eventjes goed op het prikjesgebied ;)

MP, wat stoer dat jael zonder zijkant slaapt! *O*

ymme, fijn dat mart weer is goedgekeurd! Grote beer, nu al 13kg! :o
pi_96254141
13kilo bij 85cm. Heel normaal... Loopt wat voor, maar niets niet te dik enzo. Moteriek van een 2jarige zei ze. Ben stiekem heel erg trots op mijn vent!

En idd, met 4 jaar pas weer prikken.
  maandag 2 mei 2011 @ 16:31:06 #184
267540 Books
Vorige Mibosmama's
pi_96254257
Ymme je hebt een klein reusje tegenover onze kruimel. Bijna 3 inmiddels en 11,5 kilo en 91 cm... Fijn dat het zo goed gaat.
  maandag 2 mei 2011 @ 16:53:41 #185
100412 mefke79
komt goed!
pi_96255436
wat de rest zegt Ymme, grote vent! Ik heb er hier eentje van ik schat 86 nu en dan maar 10,9 kilo!
  maandag 2 mei 2011 @ 17:07:11 #186
48000 Vlinder
Vlinder
pi_96256078
Rienk was 78 en 9.6 :P maar die is aanzienlijk langer inmiddels, dus ik wil er binnenkort maar weer heen.

Rienk was weer fit, maar is nu weer heel zielig. Lag zonet tegen me aan te hangen. Ik weet niet precies wat hij mankeert, maar hem maar sinaspril ggeven (Wat hij vies vindt :') )
Hij ligt nu in bed voor de 2e keer en heeft vanochtend 2 uur zonder slaapzak geslapen O+ Ik ga hem nu vaker zonder in bed leggen zodat hij van de zomer lekker alleen in romper kan slapen. Scheelt toch weer een extra laag :Y
Verder heeft hij de grootste verhalen maar verstaanbaar is het allemaal niet. :N

En ik vind het zo jammer dat de ouders/schoonouders onze wensen gewoon niet accepteren hè :{ Waarom willen ze nou niks van ons aannemen en willen ze persé hun ding doordrammen? Zo jammer vind ik dat. :{
  maandag 2 mei 2011 @ 17:27:38 #187
143848 huuphuup
Dorksided
pi_96256993
Mart groeit zo te horen keurig op zn eigen lijn door, fijn Ymme!

Amelie is 11,1 bij 82 cm, allebei precies op de middenlijn voor haar leeftijd nu.

Mn meisje is zo zielig, vannacht was ze ontzettend snotterig en heeft ze met B. samen in ons bed geslapen en ik op de bank met Elin (klinkt erger dan t is, dat ligt best comfi :P ); vanmorgen had ze 39.7 en met paracetamol krijg ik het niet lager dan 38.8. Ze voelt zich duidelijk echt ellendig, vet sneu. Ze wil niets drinken of eten maar lust gelukkig wel appeldiksapwaterijsjes, dus daar heeft ze er al 3 van op vandaag. Gedeeltelijk dan.
Ben benieuwd wat de nacht brengt...
Zomerkind &lt;3 & Winterkind &lt;3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  maandag 2 mei 2011 @ 17:28:56 #188
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_96257062
Evie ook net gemeten en gewogen; precies 11 kg en 82,5 cm, bij 17 maanden...
en Mart klinkt wel groot en fors Ymme!
  maandag 2 mei 2011 @ 17:57:11 #189
143848 huuphuup
Dorksided
pi_96258311
quote:
0s.gif Op maandag 2 mei 2011 17:28 schreef Beessie-Jen het volgende:
Evie ook net gemeten en gewogen; precies 11 kg en 82,5 cm, bij 17 maanden...
en Mart klinkt wel groot en fors Ymme!
hey das dan precies hetzelfde als mijn mup :D bollekes O+
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_96260001
quote:
0s.gif Op maandag 2 mei 2011 12:15 schreef Twinkly het volgende:

[..]

Oh leuk! Dan moeten we echt meeten hoor O+ Wij gaan weer naar het concert van het studentenorkest De Ontzetting, mijn vriendin speelt daar in mee. Niels vond dat vorig jaar erg mooi.
R had het over gehoorbescherming voor Niels, weet jij daar iets van? Jullie gaan toch best vaak naar live muziek?

Julianatoren lijkt me leuk, ik moet eens zoeken of wi jdie kaartjes ook hebben :o
Wij gaan idd vaak met hem naar live muziek, altijd op zo'n manier dat ik absoluut niet bij geluidboxen in de buurt sta en op een plekje aan een zijkant waar ik meteen wegwezen kan als het niet meer leuk is. Gehoorbescherming heb ik v hem nog nooit gebruikt maar ik sta dan ook geen 2 uur bij een concert hoor
Een orkest lijkt me sowieso leuk voor kleintjes, misschien dat ik daar ook nog heen kom en ik zal je anders sowieso smsen! Heb telefoon hele dag op zak.

Wow Ymme, ik vind dat anders wel enorm hoor :o Absoluut niet dat ik Mart een dik kind vind hoor, maar is een gewicht van 13 kilo echt normaal bij 85 cm? 85 cm is toch nu op de leeftijd die hij nu heeft niet zoooo extreem lang? 13 kilo vind ik zoveel klinken eigenlijk

Ik ga Wolf ook eens wegen!
pi_96260246
Oh en Juliana Toren was wel leuk! Heel klein alle attracties heel dicht op elkaar gepropt, maar alles wel gericht echt op kinderen tot een jaar of 7/8.
Wolf vermaakte zich prima met alle mensen kijken, in autootjes/bootjes rijden en varen en dino's kijken
Zou er zelf alleen nooit die 20 euro p.p voor hebben neergeteld, maar goed wij waren dus gratis geweest dan is het wel leuk.
  maandag 2 mei 2011 @ 18:43:08 #192
95408 Incantrix
pi_96260480
Nee joh, 13 kilo bij 85 cm is volgens mij prima! stef was de laatste keer bij het CB 84 bij 11,73 ofzo, en het lijntje van zijn gewicht was gestagneerd vanwege ziekte. Qua lengte zat hij iets boven de +1, qua gewicht er iets onder. Volgens mij is Mart een gezond bonkie O+ Hij volgt volgens mij ongeveer hetzelfde lijntje als Thijs en Stef, Ymme!

Beterschap voor Amélie, Huup :*

De rest typ ik wel als Stef in bed ligt op de pc :)
3!
pi_96260868
Leander is 92 bij 11,5 en die is veel te dun.
Florian is 82 CM bij 10,5 en die is ook aan de lichte kant :) Dus het klinkt wel logisch!
  maandag 2 mei 2011 @ 18:57:57 #194
95408 Incantrix
pi_96261270
Jij hebt 2 dunnies dus :D

Ik ben trouwens best benieuwd naar Stef's huidige lengte en gewicht, maar we hoeven voorlopig nog niet terug.. Maar naar het weeg- en meetuur toegaan zie ik ook niet gebeuren, vrijwillig een extra keer naar het CB, neuh ;)

Maar wat ik dus nog wilde schrijven (papa is thuis, dus ik heb mijn handen vrij ;)): liep ik vanochtend nog te klagen, zonet voor het eten is Stef op de Wheelybug geklommen en heeft er als een idioot mee door de kamer gesjeesd :D Hij had volgens mij prima door dat deze veel wendbaarder is als dat lompe plastic.ding, dus hopelijk gaat het nu komen :) Ik vraag me alleen af: hij lijkt zo klein! Welke maat heb jij bijvoorbeeld BE, of BJ? Die grote is pas vanaf 3 jaar, dus veel te groot neem ik aan?
3!
pi_96262231
hoihoi dames :)

beetje onbijgelezen hier, want we hadden de grote follow up in het ziekenhuisdag :) het is allemaal prima gegaan (selene mee bleek een gelukkige keuze). iedereen is tevreden, het mondtrauma is besproken, net als antibioticagebruik (de huisarts hoeft geen rekening meer te houden met zijn prematuurheid en wordt daar ook over op de hoogte gesteld). qua gezondheid is hij gewoon niet langer prematuur! de rest was allemaal ook prima. ga vooral zo door, geen extra ondersteuning nodig :)
  maandag 2 mei 2011 @ 19:25:04 #196
143848 huuphuup
Dorksided
pi_96262768
quote:
0s.gif Op maandag 2 mei 2011 18:50 schreef freecell het volgende:
Leander is 92 bij 11,5 en die is veel te dun.
Florian is 82 CM bij 10,5 en die is ook aan de lichte kant :) Dus het klinkt wel logisch!
Dat dus :Y ik vind Mart zn stats prima klinken eigenlijk. Lengte en gewicht prima.

Simmu wat fijn zeg! Yay voor niet langer prematuur! *O*
en super dat het goed uitgepakt heeft met Selene, erg fijn dat ze elkaar zo steun kunnen bieden.
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_96263580
Wat fijn Simmu *O*
Dat is wel wat gejuich waard zeg! *O*

Incantrix: wij hebben de kleine wheelybug en daar knart Leander zelfs nog regelmatig op rond :D Blijft een tof ding. En soms staat hij weken in een hoekje stof te vangen en dan is hij ineens weer helemaal hip :D

Enige nadeel vind ik dat je er voorover af kunt kiepen.. Als ik mijn kinderen zo hoor is dat best pijnlijk :X
  maandag 2 mei 2011 @ 19:51:42 #198
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_96264140
quote:
1s.gif Op maandag 2 mei 2011 18:57 schreef Incantrix het volgende:
Jij hebt 2 dunnies dus :D

Ik ben trouwens best benieuwd naar Stef's huidige lengte en gewicht, maar we hoeven voorlopig nog niet terug.. Maar naar het weeg- en meetuur toegaan zie ik ook niet gebeuren, vrijwillig een extra keer naar het CB, neuh ;)

Maar wat ik dus nog wilde schrijven (papa is thuis, dus ik heb mijn handen vrij ;)): liep ik vanochtend nog te klagen, zonet voor het eten is Stef op de Wheelybug geklommen en heeft er als een idioot mee door de kamer gesjeesd :D Hij had volgens mij prima door dat deze veel wendbaarder is als dat lompe plastic.ding, dus hopelijk gaat het nu komen :) Ik vraag me alleen af: hij lijkt zo klein! Welke maat heb jij bijvoorbeeld BE, of BJ? Die grote is pas vanaf 3 jaar, dus veel te groot neem ik aan?
ik heb ook de kleine voor Evie; een bijtje. En echt pas sinds een paar weken dat ze erop gaat zitten en de kamer door wil. Hij lijkt idd klein, maar ze kan nu wel echt goed met de voeten bij de grond en de balans houden... :)

Stef hoeft nog niet meten en wegen? Evie was volgens mij ook te vroeg hoor, nog geen 17 maanden? ze zou pas bij 18 moeten denk ik? en nu pas weer als ze 2 jaar is..

Amelietje is niet lekker.. wat sneu Huup!! is het al wat beter? of is het de hele dag zo gebleven? zo zielig zo'n sneu moppie...Beterschap ermee.. :*
En grappig dat Amelie dezelfde stats heeft ;) was dat bij de 18 maanden check?

Simmu; wat ontzettend fijn dat de check van Ravi zo ontzettend goed is gegaan! :Y en gewoon niets meer te merken van de prematuriteit, dat is echt een flinke jompel waard *O*

Poppejans lekker een dagje uit geweest met Wolf dus. Leuk joh!!

Rienk ook van harte beterschap! :*

Evie ligt dr weer in. Net nog een uur flink buiten gespeeld, en gerend. Dus die zal wel prima slapen... :z
  maandag 2 mei 2011 @ 20:24:15 #199
12734 amaranta
Alles Dasty!
  maandag 2 mei 2011 @ 20:29:34 #200
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_96266423
quote:
haha fantastisch!
Evie stond van de week ook toevallig stil op de weegschaal thuis, gaf toen 11,2 kg aan.. maar dat was idd met kleren en en schoenen... :)
  maandag 2 mei 2011 @ 20:34:36 #201
143848 huuphuup
Dorksided
pi_96266731
Ha Evie, ja buitenlucht doet vast goed :Y
Amelie dr stats zijn van eh, gister, dus hoe oud is ze dan, even rekenen, 20 maanden en een week.

Ze is nu nog steeds sneu. Paracetamol helpt wel wat maar ze is nog steeds zielig. Ze kijkt nu op mijn schoot nijntje terwijl ze met pen mn arm en agenda volkladderd :') ze is loeiwarm en zweet maar ze lijkt t koud te hebben. arm ding.
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  maandag 2 mei 2011 @ 20:38:54 #202
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_96266974
aaaahhh dat klinkt idd wel erg sneu Huup!!! ik hoop dat ze snel opknapt.....
:*

En Evie is qua lengte iets voor, maar gewicht was precies de middellijn... :Y
  maandag 2 mei 2011 @ 20:39:49 #203
252405 oeke
Moeke
pi_96267025
Och arm Amelieke. :* Beterschap hoor!

En hoera voor Ravi! Wat een fijn nieuws! *O*

Ik las veel dingen, kindjes die goed groeien, autostoeltjes en schoonmoeders, wheeliebugs en andere avonturen. Ben een beetje te moe om een lang verhaal neer te zetten, sorry!

Ko is vandaag op zijn neus gevallen en had een bloedneus. Kwam ik thuis uit mijn werk, zie je zo'n sneu smoeltje, met nog wat bloed in het neusgat en een dikke neusbrug. ;(
Hij heeft het woord blauw ineens in zijn woordenschat, maar alles is blauw. Het is zeker een jongetje. :D
  maandag 2 mei 2011 @ 20:40:05 #204
100412 mefke79
komt goed!
pi_96267038
:@ eh mart is toch pas 14 maanden, die stats horen in de curve die ik heb dan bij ongevee de +2 lijn, dat is dan toch groot en niet gemiddeld. Of vergis ik me nou zo? Het zal zijn eigen lijn wel zijn, dus niks mis mee, zo bedoel ik het niet.
  maandag 2 mei 2011 @ 20:48:29 #205
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_96267512
@ BJ hij bleef keurig staan :P
En daarna zn zus ook :P

Wat betreft laatstgenoemde, die is altijd te kort geweest voor dr lengte :o
Groeicurve altijd rond/onder het gemiddelde en gewichtscurve altijd net ietsjes erboven.
Fa zit met beide lijntjes onder het gemiddelde.

Vond het echt verschrikkelijk om op het cb te horen dat ze overgewicht had. Heb echt hard gehuild toen. Ik bedoel, ik zag het altijd wel, maar het horen van een arts over je toendertijd dreumes was echt een klap in het gezicht. Het begint gelukkig wel bij te trekken.
  maandag 2 mei 2011 @ 20:49:17 #206
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_96267550
arme ko :* Hoop dat ie er niet al teveel last van heeft??

Evie heeft van dr valpartij van zaterdag ook nog steeds een blauwe plek op dr voorhoofd... :X
pi_96267581
Op het cb zeiden (en kon ik zien dat hij nét niet het bovenste lijntje volgt).
En dat was goed. Je hebt kleine kinder, groter kinder, middel grote kinderen. Geen een kind is het zelfde. Vrienden van ons kregen wel elke keer te horen dat hun zoon te dik was, 13 kilo bij 80cm maar daar zie je nu niets meer van terug. :D

Maar Mart volgt precies zn lijntje, lengte gewciht komt daarin precies overeen.
  maandag 2 mei 2011 @ 20:50:17 #208
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_96267617
Beterschap voor Amelie.
  maandag 2 mei 2011 @ 20:52:33 #209
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_96267731
quote:
0s.gif Op maandag 2 mei 2011 20:49 schreef ymme het volgende:
Op het cb zeiden (en kon ik zien dat hij nét niet het bovenste lijntje volgt).
En dat was goed. Je hebt kleine kinder, groter kinder, middel grote kinderen. Geen een kind is het zelfde. Vrienden van ons kregen wel elke keer te horen dat hun zoon te dik was, 13 kilo bij 80cm maar daar zie je nu niets meer van terug. :D

Maar Mart volgt precies zn lijntje, lengte gewciht komt daarin precies overeen.
Ja, beetje krom niet?
Gewicht en lengte moet wel in verhouding liggen.
Je hebt ook volwassenen die maar 1 meter 10 lang zijn, maar als die 70 kg wegen dat klopt de verhouding niet.
  maandag 2 mei 2011 @ 20:53:53 #210
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_96267791
De dochter van mijn vriedin woog met 1 jr (is nu 3) 7kg. Die is er niet veel zwaarder op geworden.
Uit onderzoeken komt vooralsnog niks (wat groeistoornis betreft) maar denk maar niet dat die denkt.
Oooh, mijn kind is gewoon klein. Die maakt zich zorgen.
pi_96267991
Wow Ymme, echt een flinke kerel heb je! Volgens mij heeft Mart dat van zijn vader of niet (zoiets dacht ik van foto's te zien)? Voer je hem Pokon ofzo :P

Mijn muppet is met 14,5 maand 10 kilo bij 78 cm. Ik geloof dat ze op de middellijn zit.
  maandag 2 mei 2011 @ 21:01:24 #212
100412 mefke79
komt goed!
pi_96268180
ymme nogmaals ik zeg niet dat het te is, ik verbaas me er over dat anderen zeggen dat het normaal is. +2 is niet normaal, normaal is de middenlijn.
Om maar aan te geven, driekus is ook niet normaal met +1 voor lengte en -1 voor gewicht.
  maandag 2 mei 2011 @ 21:03:09 #213
57497 happyme28
I'm so happy
pi_96268292
Whahahhaah, ik zal maar niet zeggen wat mijn jerommeke was bij de laatste meting vorige week (76,5 cm (-1 lijn) cm en 11,9 kg (+1 lijn). Ach, hij volgt wel gewoon zijn eigen lijntje en de arts maakte zich verder geen zorgen. Hij doet het super qua taalontwikkeling en grove en fijne motoriek en is mega energiek. Er is ook nog zoiets als de bouw van een kind zei ze :)
  maandag 2 mei 2011 @ 21:08:40 #214
190853 RockabeIIa
Embracing my inner trailerpark
pi_96268608
Vandaag met minihork naar het CB geweest: Alles was prima, en zijn afmetingen zijn 86cm x 13,2kg.
Lekker ding is het ook O+
I'm so glamourous I piss glitter!
  maandag 2 mei 2011 @ 21:10:31 #215
100412 mefke79
komt goed!
pi_96268723
rocka doe es een foto van je lekkere ding dan :P
  maandag 2 mei 2011 @ 21:12:40 #216
190853 RockabeIIa
pi_96268849

Ik zei toch...
Lekker ding O+
  maandag 2 mei 2011 @ 21:14:33 #217
265732 Keshet
Alle kleuren van de regenboog
pi_96268966
Ja hoi! Gezellig weer hier hoor. Laten we fijn Ymme bashen omdat Mart groter/zwaarder dan gemiddeld is. :')

Fijn dat je een compliment kreeg over zijn goede motoriek Ymme! *O*

Simmu, fijn dat de check-up zo goed ging! Mag ik vragen wat voor tips jullie met betrekking tot het mondtrauma meegekregen hebben?

Arm Kootje! Ik zag net in het draagdoekentopic een heule leuke foto van hem! Zo lekker relaxed de wereld bekijken, fijn hoor! Hopelijk heeft 'ie niet te veel last van z'n bloedneus!

Mooie specs zie ik hier ook voorbij komen van Mini-Rockertje, Daan, Hannah en volgens mij nog meer kindjes! *O*

Arme Amélie ook! Hopelijk kan ze straks toch nog lekker slapen.

Emmetje kan/wil ook niet slapen vandaag. Rotkiezen. }:| Ze rent nu achter haar babygym aan de kamer door, ben benieuwd hoeveel slaap we krijgen vannacht.
Ik ga d'r maar weer even achteraan vangen. :D
A grand adventure has begun.
  maandag 2 mei 2011 @ 21:14:55 #218
265732 Keshet
pi_96268993
Oooh Rocka! Wat issie leuk! Is hij nou rossig aan 't worden? O+
  maandag 2 mei 2011 @ 21:17:50 #219
143848 huuphuup
Dorksided
pi_96269182
quote:
0s.gif Op maandag 2 mei 2011 21:01 schreef mefke79 het volgende:
ymme nogmaals ik zeg niet dat het te is, ik verbaas me er over dat anderen zeggen dat het normaal is. +2 is niet normaal, normaal is de middenlijn.
Om maar aan te geven, driekus is ook niet normaal met +1 voor lengte en -1 voor gewicht.
Niemand zegt toch dat het normaal is? Alleen zowel lengte als gewicht zitten op de bovenlijnen, nou dat lijkt me haske prima in verhouding dan. Net wat Ymme zegt, helemaal niets om je over te verbazen en keurig in zn eigen lijn, niets mis mee dus.

Overigens de middenlijn is het gemiddelde, normaal is alles wat tussen -2 en +2 zit. Veruit de meeste kindjes zullen rond dat gemiddelde zitten maar een gemiddelde bestaat natuurlijk enkel maar bij de gratie van de uitschieters naar boven en onder toe, en ook die zijn 'normaal'.

T is zeker niet persoonlijk naar jou mef en ook niet persoonlijk naar andere dreumesouders hier, maar in het algemeen verbaas ik me er wel eens over dat er best wel veel ouders zijn die er een soort van trots in scheppen dat hun kind aan de onderkant van de curve hangt qua gewicht. Ik geloof dat ik dat niet zo begrijp.

Rocks hij is prachtig O+ en volgens mij een enorme boef of niet? :D
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_96269310
Gelukkig is elk kind anders toch! Mijn meisje zit lengte +2,5 lijn en gewicht +2 lijn. Ik hoop voor haar dat het lijntje nog gaat afbuigen want altijd een van de grootste zijn is niet leuk weet ik uit ervaring maar goed ik stopte op mijn 12de gewoon met groeien (in de lengte ;))
  maandag 2 mei 2011 @ 21:20:09 #221
190853 RockabeIIa
pi_96269321
Keshet, ze zijn beiden tomatenblond (neigt in bepaald licht naar rood maar is het niet)

Huups <3 Hij is superondeugend en heel slim in oplossingen bedenken en hij is gewoon al sinds maanden zijn grote broer de baas (maar dat is ook een piepzakkie en dit is echt een mini-hork en doordouwer)

minihork is trouwens ook flink en ligt wat met gewicht en lengte boven de +1 lijn maar is normaal, ligt ook aan de ouders.
  maandag 2 mei 2011 @ 21:20:54 #222
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_96269369
hmm ik ben wel trots op mijn gemiddelde dochter ;) gewoon lekker normaal, niets bijzonders... en de lengte heeft ze van papa en mama samen...

en Emma ook last van kiesjes meid? niet leuk he? Evie dr 4e staat ook op doorkomen... blijft niet lollig. Evie is ook een beetje pieperig ervan en eet wat minder dan normaal...

en oooooo Rocks; wat een heeeeeeerlijk mannetje... die beentjes...*smelt*
  maandag 2 mei 2011 @ 21:22:59 #223
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_96269483
haha, ik dacht dat mijn schoonmoeder de enige was die de term tomatenblond gebruikte...
  maandag 2 mei 2011 @ 21:26:24 #224
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_96269698
totaal offtopic; maar das net als dat mijn vader jaren heeft geroepen dat ie asblond was toen ie grijs werd :) hahaaaaa
  maandag 2 mei 2011 @ 21:28:28 #225
190853 RockabeIIa
pi_96269811
quote:
7s.gif Op maandag 2 mei 2011 21:22 schreef amaranta het volgende:
haha, ik dacht dat mijn schoonmoeder de enige was die de term tomatenblond gebruikte...
Is normaal woord :P

Kijk, uit de zon (ranzige smurf):

en in de zon:

daar waar ie eerst met dat dingetje zwart zand in het badje loopt te scheppen en er vervolgens water uit schept en op drinkt...
pi_96270187
Haha Rocka, inderdaad een lekker ding! :Y)

Hier alles goed. Ik ben ondertussen aan het duimen geslagen dat meneer wel loopt van de zomer, want met nogsteeds die gekromde apenpootjes (zijn voetjes zijn echt nog van die grijpklauwtjes om te zien) moet ik het nog zien gebeuren. :X

[ Bericht 0% gewijzigd door groofskendezoveelste op 02-05-2011 21:41:30 ]
pi_96270321
wat een heerlijk ventje Rocks!!
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  maandag 2 mei 2011 @ 21:39:44 #228
143848 huuphuup
Dorksided
pi_96270542
Wat een heerlijk mannetje Rocks O+ en die laatste foto is geweldig :D goed voor de weerstand :7

Groofs :* ik duim mee dat het op tijd goed komt.
Loop je al/nog bij een fysio? Daar ging je destijds toch heen voor zijn heupjes? Misschien weer eens langsgaan als je daar niet meer komt?

Asblond en tomatenblond zijn gewone woorden toch? :o ik kende ze wel iig :D
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  maandag 2 mei 2011 @ 21:41:45 #229
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_96270681
mja, in dat geval gebruikt mijn schoonmoeder de term verkeerd, ze vindt mijn man tomatenblond, maar volgens is hij niet tomatenblond.
Tomatenblond is toch rossigblond? Of slaat dat tomaten niet op roodachtig?
Mja, Fabi is wel witblond. Dan dan wel.
  maandag 2 mei 2011 @ 21:42:36 #230
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_96270739
quote:
0s.gif Op maandag 2 mei 2011 21:33 schreef groofskendezoveelste het volgende:
Haha Rocka, inderdaad een lekker ding! :Y)

Hier alles goed. Ik ben ondertussen aan het duimen geslagen dat meneer wel loopt van de zomer, want met nogsteeds die gekromde apenpootjes (zijn voetjes zijn echt nog van die grijpklauwtjes om te zien) moet ik het nog zien gebeuren. :X
Ik heb er vertrouwen in dat dat goed komt hoor. Hij staat volgens mij best stevig op de grond.
pi_96270866
Nee, we lopen allang niet meer bij de fysio. Maar de afspraak toen hij ontslagen werd was wel dat ik altijd kon bellen als ik me ergens zorgen over maakte. Misschien bel ik binnenkort wel even. Gewoon even check-dubbelcheck.

Ik maak me er ook geen zorgen over, hij doet het verder gewoon heel goed. Maar ik ben het gesjouw een beetje zat :+ .

En ik verheug me gewoon echt op een lopend jochie. O+
pi_96271290
Aaah dies leuk Rocka!!

Mooie statistieken komen er voorbij voor Mart en Evie!
Goed zo!

Arme Amelie is ziek,...ze klinkt echt heel zielig!!
En die stomme kiezen die Emma lopen te klieren zijn ook nooit grappig!

Hoera hoera! We zijn verhuisd!!
En wat zijn we blij met ons nieuwe huis!!! De ruimte....de kinderen stuiteren ook een potje heen en weer steeds...haha
Lars moest gisteravond even wennen aan zijn nieuwe kamer, wou eerst niet in bed, ben even bij hem gebleven, en na een tijdje ging hij dan maar slapen. Later nog een keertje huilend wakker, getroost, en verder niet weer gehoord tot vanmorgen.
Vanmiddag en vanavond ging hij zonder mopperen lekker knorren.
ik zal zo even een foto van zijn kamer posten in het kinderkamertopic!!! Plukkie!
  maandag 2 mei 2011 @ 21:56:07 #233
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_96271642
heeey Karin; je hebt gewoon internet joh!!! super!
en ik heb al op je hyves gereageerd; ik vind de kamers van je kids echt supermooi geworden :D !!
pi_96271875
Keshet: Lief van je hoor. Maar er wordt niet gebasht(of d) toch..
Ik kan me goed voorstellen dat mensen het wat groot vinden. Is hij ook, groter dan gemiddeld :) Maar dat gemiddeld vind ik al zo raar. Geen enkel kind is gemiddel, elk kind is eigen en anders.

Rocka, wat een leuke knul heb je zeg!
  maandag 2 mei 2011 @ 22:04:06 #235
100412 mefke79
komt goed!
pi_96272161
quote:
0s.gif Op maandag 2 mei 2011 21:14 schreef Keshet het volgende:
Ja hoi! Gezellig weer hier hoor. Laten we fijn Ymme bashen omdat Mart groter/zwaarder dan gemiddeld is. :')

Tis ook maar net hoe je het wilt lezen he...Nog 1 keer, ik zeg nergens dat het TE is, ik zeg alleen dat ik het raar vind dat mensen een afwijking van +2 bestempelen als normaal. Van alle Nederlandse kindjes valt 98% binnen de lijntjes, dus dan zou het wel heeeeeel toevallig zijn als er hier ineens heel veel kindjes tot die 2% horen. Dat is wat me verbaasde, niks anders. Maar ja joh, als jij dat bashen vindt, prima, be my guest.

Enne Huup, hier eentje die allang blij is dat haar jochie aan het aankomen is, maar ja, veel meer dan dit zal het wel niet worden, want die -1 is zijn normale waarde. Het is lastig, dat is anders, maar ik was ook zo'n kind en dat is ook goed gekomen.

Zo en nu ga ik eens even lezen hoe het met het lekkere ding van Rocka is, heb me genoeg verantwoord dacht ik zo.
pi_96272222
quote:
7s.gif Op maandag 2 mei 2011 20:52 schreef amaranta het volgende:

[..]

Ja, beetje krom niet?
Gewicht en lengte moet wel in verhouding liggen.
Je hebt ook volwassenen die maar 1 meter 10 lang zijn, maar als die 70 kg wegen dat klopt de verhouding niet.
Zo lang de BMI dan maar goed is. En inderdaad ik ben 1.67 en mijn gewicht hierbij is niet goed :D
Maar dat weet en zie ik zelf ook wel. Zou eigenlijk eens moeten gaan afvallen, maar ja!
Ik laat mijn kind heel gezond eten en nou mij zelf nog hihi.

En zoalng een kind niet echt 'dik' is (en dan bedoel ik met een jaar of 3-4, want babyvet is niet dik zijn) moet niemand zich zorgen maken. Als ze maar gezond zijn. Een kind van 4 met zwaar overgewicht, is niet gezond! Maar zolang alles met maten gegeten en gedronken wordt (met uitzondering van ziekte etc) zal dat nooit problemen geven denk ik.
pi_96272354
quote:
0s.gif Op maandag 2 mei 2011 22:04 schreef mefke79 het volgende:

[..]

Tis ook maar net hoe je het wilt lezen he...Nog 1 keer, ik zeg nergens dat het TE is, ik zeg alleen dat ik het raar vind dat mensen een afwijking van +2 bestempelen als normaal. Van alle Nederlandse kindjes valt 98% binnen de lijntjes, dus dan zou het wel heeeeeel toevallig zijn als er hier ineens heel veel kindjes tot die 2% horen. Dat is wat me verbaasde, niks anders. Maar ja joh, als jij dat bashen vindt, prima, be my guest.

Enne Huup, hier eentje die allang blij is dat haar jochie aan het aankomen is, maar ja, veel meer dan dit zal het wel niet worden, want die -1 is zijn normale waarde. Het is lastig, dat is anders, maar ik was ook zo'n kind en dat is ook goed gekomen.

Zo en nu ga ik eens even lezen hoe het met het lekkere ding van Rocka is, heb me genoeg verantwoord dacht ik zo.
Dat bedoel ook ik te zeggen idd. Vind dat ze het gemiddelde wel 'raar' hebben liggen. Maar goed, ik heb het gemiddelde dan ook naast mij neer gelegd en zou elk kind 'opzich' bekijken. Helaas ben ik geen onderzoeken of arts ;)
pi_96272464
Weet je wat het is... het ene cb hanteert een ander "te zwaar" gewicht dan het andere. Ik heb bij Amber altijd te horen gekregen dat ze te dik was.. dat kind at verschrikkelijk slecht, ik was blij met elke hap die naar binnen ging. Steevast kreeg ik te horen dat toch wel boven de gemiddelde lijn zat. Toen Amber 3w was zat ze ruim 100gr onder haar geboortegewicht.
Moet je Amber nu zien, lang en dun....

Ik krijg de kriebels van te dik/te dun. Zolang je kind maar normaal eet
ontbijt: boterham
tussendoor: fruit
lunch: 1 of 2 boterhammen
tussendoor: koekje/kaakje/oid
avondeten: groente/aardappels/evt. vlees
toetje: yoghurt/vla

Het ene kind heeft nou eenmaal een snellere verbranding dan het andere.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  maandag 2 mei 2011 @ 22:12:16 #239
100412 mefke79
komt goed!
pi_96272711
Rocka, die combi van zijn haar met zijn ogen...dat is echt cute! Mooi ventje heb je! En uit bad drinken komt me heel bekend voor, helaas. Net als alles onder smeren als je buiten speelt.

Emma, race je nog steeds door de kamer?

Groof, als je het niet vertrouwd kan je toch gewoon weer een keer een afspraak maken? Klauwt hij nog steeds met zijn voetjes? Doet Driekus namelijk ook gewoon nog, zodra ie gaat zitten ofzo. Of als ie op gras moet lopen (echt ik dacht dat we die angst over waren, maar nee dus)

Jahaa, verhuisd Karin. Joepie. En wat fijn dat Lars gewoon ging slapen, tuurlijk is het even wennen, maar dat mag, moet je zelf natuurlijk ook. Ik ga zo eens even zijn kamer bekijken.

Driekus lijkt zo waar uit zijn papafase te raken en daar ben ik stiekem erg blij mee. We hebben straks even samen in bad gezeten, hij kletste honderduit en ik kreeg zo maar kusjes. Ook werd de baaby (baby, maar dan met een a en een rare klemtoon) geaaid en kreeg mijn buik kusjes. Waar ik me wel over verbaasde: hij wees naar mijn borst met de mededeling 'melk'. Hoe ie daar bij komt is mij een raadsel, in mijn omgeving zijn op dit moment geen borstvoedende moeders, zelf kreeg ie maar 5 weken en op het kdv ziet ie ook alleen maar flesjes...
  maandag 2 mei 2011 @ 22:16:31 #240
265732 Keshet
pi_96273014
Mef, het was ook niet naar jou persoonlijk gericht, echt. :*

Ik vond het gewoon nogal sneu voor Ymme dat niemand leek te zien dat Mart het motorisch zo goed doet maar dat er wel allerlei reacties op zijn gewicht komen. Reacties waarbij het leek alsof Ymme zich zou moeten verantwoorden.

Groofs, ik kan me voorstellen dat je het gesjouw zat bent. :D Maakt R. al aanstalten om te gaan lopen?

Karin, fijn dat jullie verhuisd zijn en dat het nieuwe huis zo goed bevalt! Veel plezier in/met jullie nieuwe huis! *O*

Fijn dat Driekus jou ook weer even echt zag Mefke. Bijzonder inderdaad dat hij weet waar borstvoeding vandaan komt! O+

Emma slaapt inmiddels! Niet van harte, maar toch.
  maandag 2 mei 2011 @ 22:18:09 #241
238474 Jeetjejom
Miracles do happen (twice)
pi_96273125
Rocka wat een knap kereltje!
En wat een ontzettend stoere haarkleur! Espen heeft nu ook een rossige glans (bij mijn man komt rood haar in de familie voor en ik ben van nature blondine, dus het zou kunnen) ben benieuwd wat daar uitkomt.

Oh en cb en hun mening over lengte/gewicht... Iedere afspraak met jorja begon hetzelfde: Ze is wel erg klein hè (valt reuze mee ondertussen maar ze blijven het zeggen). Nee ze WAS erg klein, maar ze zit nu binnen de curves dus wij zijn blij!
Hou me gewoon maar even vast
Jouw warmte is genoeg
  maandag 2 mei 2011 @ 22:19:49 #242
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_96273254
Rocka, wat een lekker jochie O+

En wat te dik/te dun betreft, tja... Zolang je kind niet in de hoogste regionen van de curve bivakkeert omdat je hem dagelijks volpropt met snoep en vette zooi is er toch niks aan de hand?
pi_96273652
Mwa, niet echt vind ik keshet. ;) Niet meer dan de voorovervallendedrietweepassen die hij anderhalve maand geleden ook al zette.

Over dat zwaar of licht in verhoudig tot de lengte (want alleen gewicht zegt niks inderdaad, logisch lijkt me)

Ze liggen hier allebei met hun lengte net boven de middenlijn. S ligt met haar gewicht meestal onder de middenlijn en R ligt met zijn gewicht meestal richting de +1 lijn (en is dus ook wat zwaar in verhouding tot zijn lengte). Ik vond R's afvalrace laatst vele malen zorgelijker dan zijn spekkies van daarvoor :9 .

Naast eetpatroon en verbrandingssnelheid, wat Vicky al noemt, heeft het volgens mij ook te maken met de hoeveelheid beweging die ze krijgen. Die van mij eten vergelijkbaar en produce(e)r(d)en ook allebei vele poepluiers op een dag :Y) :P , maar S was als baby en dreumes veel beweeglijker dan R.

En verder val ik ook een beetje over het woord 'normaal', geloof ik. Ik denk niet dat mensen die langer/ korter of zwaarder/lichter zijn dan de middelste 98% graag zouden horen dat ze dus niet normaal zijn. :D
  maandag 2 mei 2011 @ 22:33:48 #244
190853 RockabeIIa
pi_96274141
Ik weet nog wel dat B ook altijd een flinke knul was en nog steeds is en dat toen de verpleegkundige ons gedwongen wilde 'helpen'. Ze zouden dan elke 2 weken langskomen om te kijken of hij wel verantwoord at. Hier op het CB is gewicht een speerpunt. Ik weigerde netjes maar resoluut omdat ik vond dat hij gezond at. Snoep e.d. kreeg hij al helemaal niet en het irriteerde me dat ik niet op mijn woord geloofd werd.
Anyways, de verpleegkundige reageerde paniekerig zo: ' :o :o :o Wat? :o U... u wilt niet meewerken? :o :o :o Ik haal even de arts erbij!' Komt die hippie erbij staan en zegt dat ie inderdaad wel aan de zware kant is. Ze vond dat ik dan wat vaker moest komen om hem te wegen. Ik zei dat dat onzin was en dat ik waarschijnlijk toch niet van hun uitnodiging gebruik zou maken. 2 maand later kreeg ik een uitnodiging en ik heb niet eens de moeite genomen af te bellen waarop ik zelf gebeld werd door de assistente die lachend reageerde op de situatie dat ik me er inderdaad maar niet zo druk over moest maken en dat ze al wel gedacht had dat ik niet zou komen. Sommigen zijn gewoon iets zwaarder en ook zo gebouwd. Boeiend, zo lang ze er lijfelijk geen last van hebben en lekker actief zijn is alles prima.
pi_96274300
OMG Rocks, wat erg zeg!!
Ik heb bij de intake van Tess tegen de wvk gezegd dat ze bij mij niet moeten beginnen over te dik/te dun/wel lijntje/niet lijntje omdat ik daar bij Amber al veel te vaak op "gewezen" was. Ze snapte me helemaal en vond dat ik gelijk had. Volgens haar werd er ook veel te veel en te vaak naar de lijntjes gekeken en niet naar het kind erachter.

Tess zit maar met 4 vingers in d'r mond en zegt steeds: mondje auw. Ik voel echter nog niks, maar het zal me niks verbazen als er binnenkort nog een paar kiezen komen. Nog 4, en dan is ze klaar.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  maandag 2 mei 2011 @ 22:38:45 #246
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_96274462
Rocka wat erg zeg :o Hoezo opdringerig...
Wat een prachtige kinderen heb jij toch zeg O+ Inderdaad de combi van haarkleur en ogen. Prachtig gewoon.

Het cb zei hier laatst ook:"ja ze is wel een beetje klein he?" Dus nu pakt mijn vriend na het eten Esmee's handen en ik haar voeten en rekken we haar een beetje op :7 Je moet ze natuurlijk wel een beetje tegemoet komen bij zo'n cb...
pi_96274506
_O- stiemie _O-
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_96274590
Ik snap heel goed wat je zegt Rockabella. En als je als ouder ervoor zorgt dat je kind een gezond eetpatroon heeft enzo en je kunt dat ook beargumenteren dan is er natuurlijk ook niks aan de hand.

Maar ik vind het wel terecht dat het cb alert is op te zware kinderen en ook dat ze willen 'helpen' als kinderen te zwaar zijn.
  maandag 2 mei 2011 @ 22:41:20 #249
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_96274609
Stiemie _O-
pi_96274734
quote:
0s.gif Op maandag 2 mei 2011 22:41 schreef groofskendezoveelste het volgende:
Ik snap heel goed wat je zegt Rockabella. En als je als ouder ervoor zorgt dat je kind een gezond eetpatroon heeft enzo en je kunt dat ook beargumenteren dan is er natuurlijk ook niks aan de hand.

Maar ik vind het wel terecht dat het cb alert is op te zware kinderen en ook dat ze willen 'helpen' als kinderen te zwaar zijn.
ja maar hoe zwaar is TE zwaar?? Je gaat een kind van nog geen 2 toch niet al op een "dieet" zetten?? Je kan hooguit de eventuele snoepjes/koekjes weglaten... Maar je gaat toch niet een boterham minder geven om een kind honger te laten lijden?
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_96274847
Als een kind (dreumes) zelf aangeeft wel 4 boterhammen te willen eten per maaltijd, dan denk ik niet dat het verkeerd is een boterham minder te geven.

Ik vind honger laten lijden en één boterham minder geven nogal twee uitersten eigenlijk.
pi_96274903
beter een boterham meer dan een zak snoep/chips toch?
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  maandag 2 mei 2011 @ 22:48:15 #253
190853 RockabeIIa
pi_96275057
quote:
0s.gif Op maandag 2 mei 2011 22:43 schreef Vicky het volgende:

[..]

ja maar hoe zwaar is TE zwaar?? Je gaat een kind van nog geen 2 toch niet al op een "dieet" zetten?? Je kan hooguit de eventuele snoepjes/koekjes weglaten... Maar je gaat toch niet een boterham minder geven om een kind honger te laten lijden?
Daarbij moet men mij echt niet behandelen als een dikke randdebiel. Soms lijkt het wel of ze liever hebben dat je onzeker de deur uit loopt dan gewoon te zeggen dat het goed gaat met je kind.
Er stond in de hal een moeder met een kind dat wel binnen de lijntjes viel. De arts zei dat ik daar goed het verschil aan kon zien als ik B ernaast zou zetten. Toevallig had ik die vrouw in haar zwangerschap ook gezien (valt altijd op als je zelf zwanger bent) en die stond gewoon lekker buiten elke keer der sigaretjes te roken met een dikke buik, hoor. Toen ik dat als tegenargument gaf wist ze eigenlijk niet veel meer te zeggen, maar toch die uitnodiging sturen he ;)
pi_96275068
Ik snap die vergelijking niet Vicky Ik snap hem wel, ik vind hem nergens op slaan. Beter een gezond kind met een gezond (kinder)BMI, denk ik dan.

En wat TE zwaar is zullen ze op een cb wel weten neem ik aan. Hier wordt steeds een soort BMI berekend volgens mij. En zo snel zullen ze nou ook weer niet ingrijpen denk ik hoor. Zeker niet als je kunt laten zien dat je voldoende bewust met de voeding omgaat enzo.
pi_96275129
Oh nou ja. Jullie hebben duidelijk andere ervaringen dan ik bij het cb, lees ik al. :o
pi_96275334
quote:
0s.gif Op maandag 2 mei 2011 22:49 schreef groofskendezoveelste het volgende:
Oh nou ja. Jullie hebben duidelijk andere ervaringen dan ik bij het cb, lees ik al. :o
yep inderdaad..

ik ken het gevoel van Rocks maar al te goed... bij je 1e ben je toch een stuk "beinvloedbaarder" dan bij een 2e. Maar als je kind alleen maar gezonde dingen krijgt/ bijna niet eet je je krijgt te horen dat je kind te dik is.... Het maakt je heel onzeker. Toen zei M op een gegeven moment tegen me: laat ze lullen daar!!
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  maandag 2 mei 2011 @ 22:53:28 #257
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_96275406
De arts die dat toen tegen ons zei mag zrlf wel eens dr eigen bmi in de gaten houden. Dat was nl ook niet netjes onder d 25
pi_96275553
Dus zolang ze zelf geen keurige BMI heeft, mag ze haar functie als arts niet beoefenen zeg jij?

Je wilt niet weten hoeveel psychologen er zijn waar mensen heel veel hebben, die zelf totaal in de war zijn. :P
pi_96275593
quote:
0s.gif Op maandag 2 mei 2011 22:48 schreef groofskendezoveelste het volgende:
Ik snap die vergelijking niet Vicky Ik snap hem wel, ik vind hem nergens op slaan. Beter een gezond kind met een gezond (kinder)BMI, denk ik dan.

En wat TE zwaar is zullen ze op een cb wel weten neem ik aan. Hier wordt steeds een soort BMI berekend volgens mij. En zo snel zullen ze nou ook weer niet ingrijpen denk ik hoor. Zeker niet als je kunt laten zien dat je voldoende bewust met de voeding omgaat enzo.
Laat ik het anders zeggen.. Misschien verbruikt zo'n kind heel veel calorieen en heeft het die 4e boterham hard nodig. Waarom zou je 'm dan die boterham ontnemen als ie daaroor minder gaat "functioneren"
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  maandag 2 mei 2011 @ 22:58:30 #260
190853 RockabeIIa
pi_96275713
Toen ik nog BV gaf was er qua gewicht nooit een vuiltje aan de lucht maar toen ik 2 weken nadat ik gestopt was een afspraak had op het CB met die bolle kreeg ik gelijk te horen dat het toch niet normaal was en dat het lijntje nu wel terug moest zakken (en dat is nooit gebeurd ook). :P
pi_96275839
Dan zou het kind waarschijnlijk niet 'te dik' zijn.

Als ik door stress zou nagelbijten en iemand zou daar wat van zeggen, dan zou het toch een rare opmerking zijn als ik zou reageren met 'beter nagelbijten dan roken'. Ja, natuurlijk beter nagelbijten dan roken en natuurlijk beter een extra boterham dan extra snoep. Maar het is een vergelijking die alleen maar afleidt van waar het daadwerkelijk over gaat. In mijn ogen.

[ Bericht 0% gewijzigd door groofskendezoveelste op 02-05-2011 23:08:20 ]
  maandag 2 mei 2011 @ 23:03:02 #262
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_96275991
quote:
12s.gif Op maandag 2 mei 2011 22:55 schreef groofskendezoveelste het volgende:
Dus zolang ze zelf geen keurige BMI heeft, mag ze haar functie als arts niet beoefenen zeg jij?

Je wilt niet weten hoeveel psychologen er zijn waar mensen heel veel hebben, die zelf totaal in de war zijn. :P
J
precies, dat is precies wat ik bedoel. Zo vind ik ook dat alle opticiens brillen moeten dragen :-)
Ze valt mooi 20kg af, leert accentloos Nederlands, en dan mag ze oordelen over mijn tweetalige overgewichtige kinderen.punt .
pi_96276026
Rocka, ik begrijp julle frustraties best hoor. Daar gaat het me niet om.

Maar ik vind het niet meer dan normaal dat een cb haar zorg uitspreekt bij te zware kinderen. En wat je beschrijft over jullie cb klinkt me ook naar in de oren. :*
  maandag 2 mei 2011 @ 23:03:39 #264
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_96276046
quote:
12s.gif Op maandag 2 mei 2011 22:55 schreef groofskendezoveelste het volgende:

precies, dat is precies wat ik bedoel. Zo vind ik ook dat alle opticiens brillen moeten dragen :-)
Ze valt mooi 20kg af, leert accentloos Nederlands, en dan mag ze oordelen over mijn tweetalige overgewichtige kinderen.punt .
pi_96276082
Je kind minder geven dan t nodig heeft is ook niet de goede oplossing lijkt me.
K ken iemand waarbij t kind dik was. Hij ging op dieet en hij moest juist meer gaan eten. Terwijl hij daarvoor ook niet ongezond at...(was wel een ouder kind maar toch)
  maandag 2 mei 2011 @ 23:05:40 #266
190853 RockabeIIa
pi_96276200
quote:
0s.gif Op maandag 2 mei 2011 23:03 schreef groofskendezoveelste het volgende:
Rocka, ik begrijp julle frustraties best hoor. Daar gaat het me niet om.

Maar ik vind het niet meer dan normaal dat een cb haar zorg uitspreekt bij te zware kinderen. En wat je beschrijft over jullie cb klinkt me ook naar in de oren. :*
Oh zeker daarover zijn we het eens, maar dat ze niet even kijken wie er ook al weer voor hun zit en vaak zulke lekkere aannames doen vind ik ronduit slecht.
pi_96276231
Sonnetje, ik denk echt niet dat een cb een kind minder wil geven dan het nodig heeft.
  maandag 2 mei 2011 @ 23:08:32 #268
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_96276414
Ik heb anders meer dan eens op het CB te horen gekregen dat ik niet zo vaak moest aanleggen :{
pi_96276443
Oh nee, ging niet over t cb, meer dat jij zei dat als een kind 4boterhammen wil en t wat steviger is dat je dan sneller een boterham minder zou geven. K was beetje spuit 11 :)

En nu vlucht k snel weer weg hier. Over 10 :X. Weken mag k hier pas komen ;)
pi_96276597
quote:
0s.gif Op maandag 2 mei 2011 23:08 schreef Sonnetje85 het volgende:
Oh nee, ging niet over t cb, meer dat jij zei dat als een kind 4boterhammen wil en t wat steviger is dat je dan sneller een boterham minder zou geven. K was beetje spuit 11 :)

En nu vlucht k snel weer weg hier. Over 10 :X. Weken mag k hier pas komen ;)
Ja, dat zou ik wel doen als dat nodig zou zijn, geloof ik. (En dan heb ik het uiteraard niet over onverzadigbare pubers die geen grammetje vet hebben). Maar als een dreumes/peuter/kleuter echt te dik zou zijn, dan geloof ik niet dat het kind die 4e boterham nodig heeft nee.
pi_96277045
Op zich vind ik het wel oke dat ze er goed op letten bij het CB. Ik las laatst een artikel waarin stond dat over ik meen 5 jaar de helft van de kinderen in NL te dik zijn...daar schrok ik wel van.
Ik vind dat ze ouders erop kunnen attenderen, het voedingspatroon met ze doorlopen, en advies kunnen geven. Willen de ouders er verder niks mee doen, dan heb je dat maar te accepteren.
ik heb gelukkig zelf nog nooit commentaar gehad over het gewicht van mijn kinderen. Wel eens zelf aangekaart dat ik Meike te dun vond, maar dat was nog niet verontrustend.
Ik heb weleens dat mijn omgeving zegt dat ze Lars "hollands welvaren" vinden, dat vind ik zeker niet leuk, en het maakt je onzeker, maar gelukkig wist het CB mij op dat gebied gerust te stellen. Lars zijn curve loopt pcies op het gemiddelde lijntje, laatste keer 84 cm bij 11.8 kilo.
Zelf vind ik Lars ook niks te dik eigenlijk, gewoon prima, normaal ventje.
  Moderator dinsdag 3 mei 2011 @ 08:14:13 #272
5428 crew  miss_sly
pi_96283704
Rocka, wat een leukerd O+ Dat verschil in haarkleur :D

Karin, fijn dat jullie verhuisd zijn en internet hebben *O* De kamers zijn leuk geworden O+
  dinsdag 3 mei 2011 @ 08:33:35 #273
38223 Takkembah
Beetje gek en raar
pi_96283868
Hmmm nou ja, CB, ik ga er niet meer mee naartoe. Leverde mij een hoop frustratie op in de zin dat ik aan mezelf ging twijfelen door rare uitspraken, daardoor helemaal angry was en Manlief weet er nog uit te pikken wat voor ons nuttig is.

Vwb te dik/te dun, hier is de ervaring dat het opeens zoveel kan schelen. Alexa was bijvoorbeeld anderhalve maand geleden 74 cm en 11,2 en toen zat ze volgens het CB toch echt op het randje enzo. Dat we niet zoveel snoep mochten geven bla bla bla (kind krijgt enkel bij oma's een kuukske en eet niks anders dan brood, fruit, groente en avondeten).

Inmiddels, een anderhalve maand verder, is Alexa opeens aan het uitrekken, bijna 81 cm en hetzelfde aantal kilo's, prima op gewicht. Ziet er wel maf uit hoor, opeens zijn die gedrongen korte beentjes aan het verdwijnen, wordt nu echt een mini-mensje ipv grote baby.

Karin, wat fijn dat de verhuizing goed is verlopen *O*
Alexa en Seth zijn lief
  dinsdag 3 mei 2011 @ 08:37:12 #274
48000 Vlinder
Vlinder
pi_96283908
Wat een ellende bij sommige CB's zeg. Hier zit Rienk onder het middelste lijntje, maar volgt wel zijn eigen lijntje. Ze weet dat hij slecht eet en is het me met me eens dat aan/opdringen niet moet en dat alles wat er wel in gaat prima is. Rienk snoept verder amper. Koekjes ofzo sabbelt hij aan en zeult er dan de hele tijd mee. Drinken doet hij nu eindelijk wel goed. Maar 'sochtends krijgt hij nu zijn papfles in de hema beker. Want eten doet hij niet. Hij krijgt er wel eens een cracker bij, maar die komt ook nooit op.
Hij doet het verder prima. Hij is alleen niet groot. Het enige nadeel is dat hij altijd zo vreselijk lang in de zelfde kleding maat zit :P

Rocka, L is echt prachtig O+

Rienk is nog steeds niet fit. De koorts is nu aanzienlijk minder, maar nog steeds piepen en sneu. Dus die heeft Knien bij en is nu iets gelukkiger O+
  dinsdag 3 mei 2011 @ 08:38:10 #275
48000 Vlinder
Vlinder
pi_96283921
Karin helemaal over! Tof man! *O* *O*
  dinsdag 3 mei 2011 @ 08:46:31 #276
35189 Troel
scherp en bot
pi_96284037
Hier bij het CB niet echt gedoe, maar de kinderopvang in IJsselstein heeft dus strakke regels voor wat betreft de lunch. Heb al een aantal keer meegemaakt dat ze daar een van de twee heren een extra boterham niet wilden geven omdat ze teveel zouden eten (stop dan met die crackers en geef ze gewoon volkorenbrood in plaats van een bruine boterham en dan een cracker en dan weer een boterham etc.)

Gelukkig is Jochem zo dat hij gewoon blijft zeuren, dus die hadden ze nu laatst wel de extra boterham gegeven.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  dinsdag 3 mei 2011 @ 08:51:30 #277
100412 mefke79
komt goed!
pi_96284104
Het is ook de taak van het CB om te letten op groei enzo, maar het gaat om de manier waarop ze iets brengen. Ik heb met ze op dit terrein nooit problemen gehad en weet ook dat ze er bij anderen geen probleem van maken. Ligt misschien ook aan de wijk waarin we wonen ofzo. Ik zie de keerzijde van de medaille ook, kindjes van 5 of 6 die al in het ziekenhuis komen voor de 'dikke vriendenclub' omdat ze dan al echt overgewicht hebben.

Je kunt trouwens goed zien dat de curves 'meegroeien' met de bevolking. Ik was destijds lang en dun, maar als ik die gegevens op de huidige curve invoer valt dat reuze mee. Zo las ik dus ook ergens dat je bij de curves van de kinderen (dus niet de babycurves tot 15 maanden oid) tegenwoordig waardes ziet die eigenlijk niet meer gezond zijn, maar die wel zo veel voorkomen dat ze opgenomen worden in de curve.

Wij hadden een rare slaapavond. Driekus op bed gelegd, die ging keurig slapen en werd om half elf krijsend wakker. Of nou ja, wakker, niet wakker dus. Helemaal overstuur en daardoor enorm hoesten. Wij hem even echt wakker gemaakt, hij klokte zo een halve fles water achterover, werd rustig en ging slapen. Dachten wij....half uur later: vanuit het bedje " mama, papa, woeffie, hallo". Dus ik er naar toe. Word ik begroet met een vrolijke 'goedemojje'. Oeps. Toch maar even verteld dat ie nog moest slapen. Nieuw water gegeven, gezegd dat ie moest gaan liggen, knuffel gegeven en toen heeft ie geslapen tot vanochtend.

Wat doen jullie trouwens met drinken? Ik heb het idee dat ie na het eten nog best wel wat dorst heeft, terwijl ie bij het eten ook drinken krijgt. Elke keer dat ie wakker wordt 's avonds of 's nachts valt ie aan op een fles water, dus ik denk dan dorst. Gevolg is wel dat ie dan ook zoveel plast dat standaard zijn bed nat is....
  dinsdag 3 mei 2011 @ 09:09:17 #278
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_96284402
mefke, hier ook regelmatig een kletsnat jongetje s ochtends. Hij drinkt s nachts ook en als zijn fles leeg is roept hij luidkeels om drinken wat hij dan ook krijgt. Nou slaapt hij veel met zijn mond open vanwege dat vele snot steeds, kan me voorstellen dat hij daar een droge strot van krijgt.

Takkembah, je meisje wordt groot!

Vlindur, je vindt vast wel een nieuw excuus om geld uit te geven ;)

Toby fluistert O+
Toen ik gisteravond thuiskwam renden de jongens op me af om me in fluisteren dat ze een kadootje voor me hadden gekocht en dat het een geheimpje was. En nu fluistert Toby steeds van alles in mn oor :D
  dinsdag 3 mei 2011 @ 09:11:27 #279
100412 mefke79
komt goed!
pi_96284439
Kersjes, schattig dat fluisteren! Driekus heeft ook door dat je met je stem kan 'spelen' hard en zacht, hoog en laag, alles komt voorbij. Zo leuk om te horen.
En ja, die droge strot kan hier ook wel eens het probleem zijn met zijn eeuwige snotneus. Dat natte bed neem ik maar gewoon voor lief. Grotere luiers helpt namelijk niet ben ik al achter...
  dinsdag 3 mei 2011 @ 09:21:30 #280
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_96284643
Welke maat luiers zit hij nu? Hier al tijden maat 5 van het Kruidvat. Die droeg oudste ook tot hij met ruim 3 jaar zindelijk was. Ik heb ook Pampers geprobeerd voor s nachts en dat ging 2 nachten goed, waarschijnlijk toeval want 3e nacht toch weer doorgelekt.
  dinsdag 3 mei 2011 @ 09:30:13 #281
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_96284820
Simmu, wat fijn dat ravi niet meer wordt gezien als prematuur! *O*

Huup, voelt Amelie zich al beter?

Trix, Eli heeft ook een paar mnd nodig gehad om te wennen aan de eheelybug. Komt helemaal goed, hoor!

Verder lees uk later bij. Nu eerste werkdag. (herintegratie en zo)
  dinsdag 3 mei 2011 @ 09:33:13 #282
100412 mefke79
komt goed!
pi_96284870
Davinia, succes vandaag!

Kersjes, we variëren tussen de 4+ en de 5. Vijf kan wel meer opnemen, maar zit eigenlijk nog net te ruim bij zijn buik en aangezien meneer op zijn buik slaapt...alles nat dus.
pi_96284932
succes davinia!

hier opeens toch maar wel duimen? ik dacht het vorige week al te zien, en idd: 's avonds in bed als niemand het ziet gaat het duimpje er toch wel in. ach ja: selene duimt ook. ik heb geduimd tot mijn 14de. ze doen het enkel als ze echtecht heel moe of verdrietig zijn. dus in ravi's geval bijna nooit ;)
pi_96284989
ik dacht ravi trouwens een paar keertjes los te zien staan eventjes en sangdrax zag het gisteravond ook :) maar hij doet het enkel als hij het niet doorheeft zeg maar
pi_96287870
Wat een verhalen lees ik hier over het CB zeg :o
Hier sta ik eigenlijk altijd na 5 min weer buiten en heb letterlijk nog nooit een gekke of bemoeizuchtige opmerking gehad. Heel belangstellend komen ze trouwens niet over, maar dat maakt me niet zoveel uit.

Groofs, hij is nog wel steeds bezig met stapjes zetten? De eerste losse stapjes deed hij tijd geleden al wel toch?
Het duurde bij Wolf wel iets van 1,5 mnd tot hij echt goed liep (en nog laat hij zich buiten op ''vreemde'' ondergrond redelijk gauw vallen om over te gaan in kruipen)
Dat getil vind ik ook zo zwaar!

aah wat schattig dat Toby fluistert

Wat een leuke foto's Rocka O+ ik vind hem niks op B. lijken. Echt heel ander koppie

Wolf maakte vandaag zn allereerste tweewoordzinnetje. Wees naar een tros bananen en zei
'' naan, ja??'' Hij wordt nog steeds zo hyperblij als hij eten ziet
Vooral leuk in de supermarkt, rijden we langs Olvarit schap,hij helemaal hijgen en wijzen ''ja,ja jah!'' :D
En over eten/CB gesproken; hier dus een kind wat volgens mij niet uit zichzelf stopt met eten. Vooral brood zou hij er denk ik gerust 4 op eten als ik die zou neerzetten. (hij krijgt er 2)
  dinsdag 3 mei 2011 @ 11:42:45 #286
143848 huuphuup
Dorksided
pi_96288675
ah gos Toby O+ ja dat fluisteren is zo poepig <3

Lief dat je t vraagt Davinia, vannacht was drama met hoge koorts en heel veel heel hard huilen enzo maar nu heeft ze 38 en alweer wat praatjes enzo. Boterham ging er half in vanmorgen, en ze neemt nu wat happen banaan. Ze knapt volgens mij weer goed op.
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  dinsdag 3 mei 2011 @ 12:35:45 #287
100412 mefke79
komt goed!
pi_96290513
Huup, heb je enig idee waar het aan ligt? Haar buikje? Tanden? Naar hoor...
  dinsdag 3 mei 2011 @ 12:51:22 #288
143848 huuphuup
Dorksided
pi_96291080
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 mei 2011 12:35 schreef mefke79 het volgende:
Huup, heb je enig idee waar het aan ligt? Haar buikje? Tanden? Naar hoor...
geen idee. Gewoon een virusje denk ik. T is heel sneu maar ze lijkt op te knappen dus het was van korte duur gelukkig. en maar goed ook wat mn andere mup is nu ook zielig van de prikken ;)
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_96291447
Ik heb zojuist heerlijk geshopt voor Mart en manlief.
Wibra, 2 korte broeken en 2 zomer pyjamas.
Ter Stal echt leuke shirts. Hema korte broeken en een shirt.
Surfschoentjes voor op het strand voor van de zomer. Heerlijk alleen geweest.
Nu ik zelf nog :D
pi_96291843
Wat zijn jullie kids vergeleken met mijn bijna 2 jarige groot :o Die van mij past nog steeds maatje 80 en weegt nog steeds maar net 11 kilo. Hij eet de laatste tijd wel heel erg veel maar hij beweegt ook heel erg veel. Zal straks nog wat worden als we een tuin hebben!!
pi_96291942
Mart heeft broekmaat 86 (soms past 80 zelfs nog). En bovenmaat 92 (maar ik hou van iets ruimere kleding, moet echt niet maar een klein beetje strak te zitten).
pi_96292065
Ja Leander heeft vaak ook grotere maten aan. Van c&a bv maar 98. Die zijn wel te groot maar ik vind dat wel stoer. Hij heeft nu ook een rose shirt aan die te groot is. Maar de mouwen een keer omgekruld, witte 3 kwartsbroek eronder en klaar. Broek is trouwens maat 74 nog :P Als ik maat 80 neem ist een te korte lange broek zeg maar.
En dan zijn bruine croccs eronder. Hij wil sinds ie de croccs heeft zijn gewone schoenen niet meer aan. Weg 80 euro :'(
pi_96292377
Dat heb ik hier ook met 3 kwart broeken. Die vallen als lange broeken met hoog water, in maat 86. Maar ja, wellicht dat ze over een poosje wel goed zitten.
pi_96293363
Zal ik ook weer eens invallen? Hallo :W

Ymme, Mart is echt een reus vergeleken met mijn mini, maar als hij zijn eigen lijntje volgt zal het vast prima zijn! Ik vond het vorig jaar ook uiterst vervelend te horen van het cb dat MInke te weinig aankwam en groeide, toen ook nog doorverwezen naar de huisarts. Gelukkig zag hij net als wij geen problemen en konden we met een stempeltje snel weer naar huis. Inmiddels hoeven we geen consulten meer, enkel meten/wegen/prikjes en geven ze nu zelf ook aan dat het waarschijnlijk toendertijd een foutje in meting is geweest. :')
Oh, is het trouwens normaal dat er nu geen afspraken meer bij het cb worden gemaakt, maar dat je zelf wordt opgebeld voor een afspraak (klonk mij als dat je op audientie moet/mocht komen of zo)...

Karin gefeliciteerd met jullie nieuwe huis! Fijn dat Lars al goed aan het wennen is, zal best effe gek zijn voor hem.

Een :* voor alle zieke mama's en dreumessen... niet leuk!

Hier gaat het allemaal wel prima, weinig spannends... Minke is even bezig met een inhaalslag als het om tanden, er zijn nu al 2 kiezen door, 1tje twijfelachtig en ik zie nog een hoektand en voortand in de verte glooien. En dat in 1 week ongeveer, geen wonder dat ze wat minder in haar hum is. Maar verder is ze supervrolijk, begrijpt ongelovelijk veel en begint nu echt alles na te praten op haar eigen manier. O+ Ben gewoon gek op haar...
pi_96300892
Zou dat per CB verschillen Lijnloos? Hier maak je gewoon nog steeds de afspraak met de assistente, en ook is er nog gewoon een consult naast het wegen en meten(of bedoelde je dat jullie zelf geen consulten meer willen daar)
Lekker dat ze het zo goed doet
  dinsdag 3 mei 2011 @ 16:54:51 #296
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_96300900
Groof zullen we onze jongens dan maar samen laten spelen ;) hier gaat het goed tot 4 losse stappen, maar owee als hij doorheeft dat hij losloopt dan is het of huilen of ineens zitten en verder kruipen. (21 maand hier)

En cb's ik trek me er steeds minder van aan, nu helemaal omdat we ook via de kinderartsen hele andere informatie krijgen.

Zieke kindjes en mama's beterschap :*
Karin Lars en Meike fijn dat de verhuizing erop zit, veel plezier in jullie nieuwe woning!

Hier alles goed, weinig zinnigs te melden over Roy, nou ja hij blaast tegenwoorden :) en buiten dat aftellen naar de mri, naar zijn 21 maanden en proberen de maand rustig door te komen
Herinnering is een vorm van ontmoeting.
pi_96309569
Ik prijs me gelukkig zeg, met ons cb. Zijn echt mensen die op een normale manier met je meedenken en duidelijk verstand van zaken hebben.

Hier gaat het even iets minder, Timo heeft echt een soort van dipje of zo en enorme luieruitslag, er is gewoon een stuk van zn huid áf.. :o :'( Ik kreeg hem maandag zo terug van het kdv terwijl hij die ochtend nog helemaal géén uitslag had.. pff..
Maar hij heeft vanmiddag wel heerlijk van zijn 4 boterhammen zitten smullen :Y) :+
  dinsdag 3 mei 2011 @ 22:07:39 #298
245866 Ca.ra
Nu met loslopend wild
pi_96317273
Thomas is ook wat groter, altijd op het +1 lijntje, terwijl zijn gewicht altijd op of iets onder het 0-lijntje zit. Maar hij wordt standaard omschreven als 'bonkie', 'brokje', 'hollands welvaren', dat soort termen. Ik ben er toch wel gevoelig voor, zeker omdat mijn man en ik allebei te dik zijn. Misschien bedoelen mensen met bovenstaande opmerkingen niet 'een verkapte vorm van dik' maar zo komt het wel aan bij mij.
Ik vind het de laatste tijd echt wennen dat hij zijn babyvet aan het kwijtraken is. Hij heeft nu echt geen vet meer op zijn ribbetjes. Gelukkig is hij weer wat aan het eten 's avonds, want dat vond ik maar moeilijk!

Chan, wat akelig van die luieruitslag. Dat dat zo snel kan gaan zeg, jeetje. Hopelijk krijg je het ook net zo snel weer weg (maar ik vrees het ergste) en heeft hij er niet te veel last van.
  dinsdag 3 mei 2011 @ 22:32:37 #299
48000 Vlinder
Vlinder
pi_96319070
Gets Chan wat sneu voor Timo -O- Het doet ook zo zeer als de billen helemaal open zijn :(
Heb je gevraagd of hij lang in de poep heeft gelopen?

Ik schaam me dood, maar Rienk heeft het dus ook door onze schuld :@
We waren zondag de MotoGP aan het kijken en een kwartier voor het einde zien we Rienk poepen, dus we zouden hem na afloop wel even verschonen. Maar toen het afgelopen was zijn we in de tuin bezig gegaan en Rienk heeft nooit gepiept, pas 2.5 uur later toen ik eten ging maken en hij in huis dicht bij me stond rook ik hem. Hij heeft nu op 4 plekken uitslag en was echt heel zielig. Nu inmiddels is het weer prima. Maar ik durf het nu past te vertellen :@

Verder is hij niet meer ziek. Géén idee wat er aan de hand was, maar het is nu weer over.
Hebben jullie dat ook dat jullie kinderen zovaak een dagje ziek zijn? Vorige maand had hij het ook al? :?
  dinsdag 3 mei 2011 @ 22:38:37 #300
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_96319497
Chan, je kan naar de huisarts met zulke uitslag. Dan krijg je een beter smeersel. Zink met Miconazol zeg ik uit m'n hoofd.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  dinsdag 3 mei 2011 @ 22:43:34 #301
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_96319857
Oooops Vlindur... Een heuse blunder, kan gebeuren :*
Wij kijken sinds we kinderen hebben alles standaard via de DVD-recorder. Ik zou me geen raad weten zonder de pauze-functie :N

Bar, ik heb van alles gemist natuurlijk, maar wat is er precies met Roy?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')