abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator woensdag 27 april 2011 @ 15:44:51 #205
5428 crew  miss_sly
pi_96047050
Marlinde, heb je het CB nog gesproken?

Ach, Niels zo moe en daarom zo'n woede-aanval? het is ook moeilijk te kanaliseren wat je allemaal voelt en ervaart, natuurlijk.

oeke, fijn dat je het leuk vond! Nu ook een fijner gevoel bij de kresj dan de vorige keer dat je erover poste?
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  woensdag 27 april 2011 @ 15:47:11 #206
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_96047127
m'n zoon is de kinderstoel uit elkaar aan het halen :D en dan hoor je hem tussendoor zuchten omdat het niet lukt O+
Herinnering is een vorm van ontmoeting.
  Moderator woensdag 27 april 2011 @ 15:50:57 #207
5428 crew  miss_sly
pi_96047279
Zijn er hier al mensen over op dekbedjes? Lijkt me handiger dan dekentje/lakentje, zeker nu het zo wisselvallig is met de temperaturen 's nachts. Ik denk dat ze beter terug kan kruipen onder een dekbedje maar misschien vergis ik me, hoor.

En wat voor dekbedjes hebben jullie?
  woensdag 27 april 2011 @ 15:52:56 #208
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_96047369
helaas Miss wij zitten zelfs nog in de slaapzakken. Roy weet zich geen raad met een dekentje/lakentje
Herinnering is een vorm van ontmoeting.
pi_96047425
selene heeft eerst een tijdje onder een dekentje in een dekbedhoes geslapen en vanaf vorig jaar februari sliep ze onder een dekbedje want toen zaten we in het ronald mac donald huis en hadden ze daar dekbedjes en die zag ze en die moest ze toen perse ;)

ze was ook al best vroeg in een peuterbedje, vanaf juli zo ongeveer. ruim voor der 2 iig.
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
  woensdag 27 april 2011 @ 15:57:22 #210
80319 seilram
Mijn Sickje!
pi_96047560
Miss, ik heb een 4 seizoenen dekbed, gewoon van Ikea. Het bevalt Joep prima :)

Oeke, wat gezellig! Lijkt me ook zo leuk om bij je mupke te kunnen blijven een keer, om te zien wat hij/zij doet enzo.

Bar :D

Twinkly, Joep is helemaal gek van alles wat wielen heeft. Dus dat moet benoemd worden, want ik moet wel weten wanneer hij een "moot" ziet of hoort. Alleen gek genoeg is hij al een tijdje helemaal gek van auto's, maar dat woord zegt hij dan weer niet, dat is gewoon een "hing hing" (beetje auto geluid).

Ook zo gezellig is dat ik de hele dag hoor "mama mee" en dan staat ie voor me met dat handje te wenken. Alleen jammer dat ik met die dikke pens niet altijd puf heb om op te staan :')
Niet mieten! Door gieten!
  woensdag 27 april 2011 @ 15:59:53 #211
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_96047662
Twinkly, (geiblok, danwel Reinout VLD autocorrect), sneu van de woedeaanval van Niels. ;( je hebt nog wel mazzel dat dit je eerste is ;) en om een goede reden. Ach, dan weet je voor de volgende keer, nietwaar?

Oeke, (Oekraïne vlgs autocorrect) fijn dat het goed ging! (ik dacht dat je een creatif werk deed?)

Miss, (geen autocorrect opties ;) ) heb je al een juniorbed of ligt Senna nog in het ledikant? Je kan twee dekbedhoezen gebruiken, een met dekbed en een zonder. Kan je per dag neslissen, toch?
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
pi_96047767
Bij Isabeau is momenteel 'tot de volgende keer' helemaal hip. Maar ze is er nog niet zo geoefend in. Het varieert van "totte ooke keer" tot "keer".
Ze zegt het tegen alles dat uit beeld dreigt te verdwijnen. Zoals bijvoorbeeld bumba op de computer. "Doei Bumba, totte ooke keer, slapen!"

en opsommingen. Zitten we een boekje te lezen waar een foto van een spin in staat, dan wijst ze naar de spin en zegt "Spin" (goh? :P) en vervolgens noemt ze een mier en een lieveheersbeest en alle andere dieren op die bladzijde "ook een spin, ook en spin, ook een spin" en dan maar lachend achterom kijken of ik wel hoor hoe goed die grap is.

Hing hing vind ik wel een goede seilram!
pi_96047830
Haha ik las geilblok :')

figures
  woensdag 27 april 2011 @ 16:07:38 #214
80319 seilram
Mijn Sickje!
pi_96047977
Hahaha en ik las: geilbok :D
pi_96048080
Haha, die autocorrect opties :D
Las ik ook hoor Sorbo. Mijn geilheid is geblokkeerd? Vandaar ;( ;)

Heeft ze dat van Sesamstraat, Sorbootje? Ik blijf me verbazen over de lange zinnen die ze maakt.

Miss, volgens mij heeft Huup een dekbedje voor Amélie.

Niels zei net toen ik hem naar bed bracht al op het aankleedkussen "drinken mama" (drinken bij mama). Dat is voor het eerst dat hij er een zin van maakt O+ Ik vind het stiekem wel fijn dat hij dat zo aangaf, hij drinkt nog maar weinig bij mij (in vergelijking met eerst: 3 keer nog maar) en ook erg kort, maar hij vindt het dus nog wel fijn. Alhoewel ik het ook wel prettig vind dat hij zelf zo goed aangeeft langzaam af te willen bouwen.
<a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank">Niels</a> en <a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank">Sam</a>
pi_96048130
Oeh wat bijzonder Twinkly! mooi!

Ik denk dat Isabeau het van mij heeft. Ik zeg altijd als we bijvoorbeeld bij het kdv vertrekken 'tot de volgende keer'.
  woensdag 27 april 2011 @ 16:18:23 #217
300054 Marlinde
Dolgelukkige mama van Tessa
pi_96048403
Sorry voor de egopost

We zijn naar het CB geweest, dezelfde arts heeft gekeken en vond het er veel beter uitzien dan gisteren (géén oorontsteking) :? Is toch raar!? Hoe kan ze de ene dag nou een flinke oorontsteking hebben en de andere dag bijna niks meer?????????

Ik kijk het nog even aan, maar ik denk dat ik morgen de huisarts maar ga bellen of ze bloed willen afnemen. Vandaag is ze weer vreselijk aan het plakken en aan het huilen... ;(
Dat ze 4 weken koorts/verhoging heeft is toch niet normaal en dan moet er toch wel wát aan de hand zijn??
BAH! ;(
je bent zo klein en lief
we vinden je zo volmaakt
je hebt ons door je komst
nóg gelukkiger gemaakt
pi_96048757
Twinks, hij begreep zelfs dat hij de babyschommel moest delen met een ander kindje, dus om de beurt. Zonder huilen, slechts een beetje gesputter kon ik dat andere jongetje duwen. Heel fijn om te merken.

Miss, ik denk dat we nog wel even onze reserves houden, of het bij ons past en of we er alledrie blij van worden.
Ko slaapt nog onder een dekentje. We hebben wel een dekbedje liggen, maar ik vind het zo'n geprop in de ledikant. Althans zo voelde het.
Het dekbedje hebben we gekregen van Ko zijn grote neef, dus ik weet niet waar het vandaan komt.

Davinia, ik heb inderdaad een creatief beroep. Ko gaat naar een ouderbestuurde psz. Waar ouders zelf de ochtenden draaien met de kinderen. In een grote binnentuin/'bos'. Uiteindelijk draai je gemiddeld 1 keer in de week een ochtend samen met een andere ouder.

Wat babbelt Isabeau toch fijn. :)

Marlinde, wat raar allemaal. En vooral dat je je er zelf zo ongelukkig onder voelt. Ik weet niet zo goed wat ik moet zeggen. Ik hoop in elk geval dat de huisarts met je mee wil denken. Zodat je snel je eigen Tessa weer hebben. :*
Meer dan een paar ochtendzoenen
heb ik nood aan stoute schoenen.
https://www.etsy.com/nl/shop/byLisdottir
  woensdag 27 april 2011 @ 16:31:21 #219
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_96048940
quote:
0s.gif Op woensdag 27 april 2011 15:50 schreef miss_sly het volgende:
Zijn er hier al mensen over op dekbedjes? Lijkt me handiger dan dekentje/lakentje, zeker nu het zo wisselvallig is met de temperaturen 's nachts. Ik denk dat ze beter terug kan kruipen onder een dekbedje maar misschien vergis ik me, hoor.

Miss, morris slaapt sinds een maand onder ren IKEA peuterdekbed. Eerst wilde hij niet, maar ineens was ie zijn slaapzak zat, trok m uit en heeft niet meer anders geslapen.
Ik zou het echt alleen doen als je zeker weet dat ze eraan toe is en ze zich niet meer per ongeluk erin zou kunnen draaien. In principe is het natuurlijk vanaf twee jaar.
Cavia's zijn geen varkentjes en ze komen niet uit Guinea. Waarom cavia's dan toch als 'biggetjes' werden betiteld is onzeker maar dit heeft waarschijnlijk te maken met de piepende en knorrende geluiden die ze frequent maken.
pi_96049493
Miss, de oudste slaapt hier onder een peuterdekbed van de Hema. Gaat goed, ik heb vorig jaar toen het wat warm begon te worden voor het dekbed, maar nog te fris voor alleen het overtrek, het ledikantdeken erin gedaan. Dat was een mooie tussenoplossing hier.

Iris ligt nog in haar slaapzak, maar weet inmiddels hoe die open moet... althans steeds als we haar uit bed halen heeft ze em een stukje open gemaakt...

Marlinde, luister maar naar je moedergevoel hoor, want vaak klopt dat toch wel op de een of andere manier. Hopelijk wil de huisarts toch wat verder kijken...
Fake it till you make it...
  Moderator woensdag 27 april 2011 @ 16:44:49 #221
5428 crew  miss_sly
pi_96049533
Het lijkt me idd niet normaal dat een kind 4 weken koorts/verhoging heeft. Alleen al daarom vind ik persoonlijk dat je ha je serieus moet nemen en TEssa goed moet onderzoeken of doorsturen. Succes, ik hoop dat je meisje gauw opknapt en de huisarts wat voor je kan en wil doen!

Memmel, Senna is al wel ruim 21 maanden, dus dat is niet zo ver meer van de 24 maanden af. De slaapzak is ze niet meer echt fan van, die probeert ze ook uit te doen en soms lukt dat ook. Voor erin draaien ben ik niet zo bang, en voor warmtestuwing ook niet, eigenlijk. Het heeft ook geen haast nu, maar ik vind het zo rot als ze zo kaal in haar bed ligt en nergens onder kan kruipen als het kouder blijkt.
pi_96050085
wij hebben idd een peuterdekbedje van Ikea. De goedkoopste ( :') ), niet vanwege dat ie goedkoop was :P maar omdat die het lichtst was. Op die manier is ze zelf makkelijker in staat om het ding te verplaatsen.
Bij ons ligt ie een heel stuk onder het voeteneind van het matras, ze kan het zo niet helemaal lostrekken, maar eventueel wel van zich af schoppen of weer over zich heen doen als het te warm/koud is.
Zomerkind <3 & Winterkind <3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  woensdag 27 april 2011 @ 16:59:03 #223
300054 Marlinde
pi_96050163
Ik snap niet dat de huisarts zegt dat ik me verder geen zorgen hoef te maken :? Hij heeft alleen dr oortjes, keeltje gekeken en longetjes geluisterd, maar verder niks! Aan de hand daarvan kan je toch niet direct zeggen dat er verder niks is om me zorgen over te maken? :?
Kijk gaat het nou over een week ziek zijn oké, maar dit is al 4 weken gaande... ;(

Tessa is nu voor het eerst sinds een héle lange tijd even alleen aan het spelen! In de tent waar ik ballenbakballen in heb gedaan O+ Even kindvrij, klinkt misschien erg egoïstisch, maar ik word er zo moe en verdrietig van om een huilend en hangend kind op schoot te hebben.. :@

Ik ga morgen de huisarts bellen en vragen of ze verder onderzocht kan worden en anders dat ik een verwijzing wil naar de kinderarts! Vandaag heeft ze 38 graden...

[ Bericht 4% gewijzigd door Marlinde op 27-04-2011 17:06:39 ]
je bent zo klein en lief
we vinden je zo volmaakt
nóg gelukkiger gemaakt
  Moderator woensdag 27 april 2011 @ 17:07:26 #224
5428 crew  miss_sly
pi_96050508
Marlinde, is misschien Tessa's normale temperatuur al wat hoger? Geen idee hoor, ik weet dat die van Senna vrij laag is (36,2) en ik weet ook dat die van een neefje vrij hoog is (37,4). Natuurlijk is het hangen en plakken dan nog steeds vreemd en niet fijn (hoef je niet :@ voor te doen), maar dan zou ze iig niet al die tijd al echt verhoging hebben?
pi_96050533
Even mijn vakantieervaring met jullie delen. 2 Weken geleden terug gekomen uit Gran Canaria. Riu Hotel geweest. Wat een feest voor kinderen. Echt een aanrader. Lena heeft zich ernstig goed vermaakt. Met name de animatie was erg in trek. Ander bijkomend voordeel was dat er geen Russen waren. :) Ook het vliegen is best goed gegaan. Een keertje flink moeten huilen in haar slaap. Zijn met een Duitse maatschappij gegaan en daar stonden de kindjes wel in het middelpunt.

Bij terugkomst helaas heel het ritme in de war. Maar dat mag de na pret niet drukken.
  woensdag 27 april 2011 @ 17:09:02 #226
300054 Marlinde
pi_96050572
Miss: Toevallig heb ik 2 weken lang haar temp bij gehouden voordat ze ziek werd en dat lag allemaal zo rond de 36,5..
je bent zo klein en lief
we vinden je zo volmaakt
nóg gelukkiger gemaakt
  Moderator woensdag 27 april 2011 @ 17:10:25 #227
5428 crew  miss_sly
pi_96050633
OK, dan is dat ook duidelijk. Dat is dan ook iets dat je mee kunt nemen naar je huisarts: je weet door meting wat haar normale temp is, dus je hebt een goed argument.
pi_96055555
4 weken is ook wel erg lang hoor!

Hier lijkt het langzaam weer de goede kant uit te gaan met de oren, hij gilt een stuk minder. Wel is hij veel eerder moe dan anders... soms zelfs weer twee slaapjes :?

Nuja, vrijdag naar de ka, kijken wat die nu te zeggen heeft :)
  woensdag 27 april 2011 @ 19:42:09 #229
38223 Takkembah
Beetje gek en raar
pi_96057098
Twinkly wat een <3 moment

Tessa, gewoon bellen hoor!!!

Miss, Alexa ligt ook al tijden onder een Ikea dekbed in haar ledikant. Ook omdat ze doorhad hoe ze haar slaapzak uit kon doen. Bevalt verder prima, ding ligt net als bij huup voor een deel onder het matras.

Alexa bleek dus een oorontsteking te hebben (gehad), had geen AB nodig, is nu bijna koortsvrij gelukkig. Ze heeft gisteren dan ook de hele dag en nacht geslapen :o . Alleen eruit geweest om te eten/drinken.
Alexa en Seth zijn lief
See everything; overlook a great deal; correct a little
  woensdag 27 april 2011 @ 19:49:08 #230
80319 seilram
Mijn Sickje!
pi_96057476
Marlinde, Joep heeft een keertje ook anderhalve week koorts gehad. Mijn huisarts vond dat ook niet normaal en heeft ons gelijk naar het ziekenhuis verwezen voor een bloedonderzoek. Daar kwam binnen 1 dag de uitslag van en toen bleek er toch ergens een ontsteking te zitten en kreeg hij een ab-kuur. Ik wil dus alleen maar zeggen... mijn huisarts vond anderhalve week al niet normaal. Joep was toen 13 maanden ofzo.
pi_96058730
quote:
0s.gif Op woensdag 27 april 2011 15:50 schreef miss_sly het volgende:

wij zijn al een hele tijd over van dekentje naar dekbedje. Tess lag bijna niet onder de deken, schpte m steeds van zich af. Toen ging ze bij mijn ouders logeren onder een heerlijk warm donzen kinderdekbedje en ze heeft de hele nacht eronder gelegen. Toen ben ik thuis ook een dekbedje gaan gebruiken. Van de winter gebruik ik de dikke, nu ligt er een dunne ook van Ikea. Tess slaapt nog wel in een (zomer)slaapzak. Ze vindt 'm niet alitjd even prettig maar zonder klimt mevrouw haar nest uit :')
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_96058826
Oh Huup, die foto is echt geweldig! O+ O+ O+ *smelt*

Aviva loopt *O* wat goeeeed!

Marlinde wat vervelend dat er niks is gevonden. Nou ben je gewoon nog helemaal niks verder. Echt raar die antwoorden van CB en de arts hoor. Het is jou toch duidelijk dat er iets moet zijn.
Bloed laten prikken zou ook een goede optie zijn inderdaad

Wat fijn dat Ko het zo naar zn zin heeft op de kresj! en dat jij het ook leuk vond de eerste keer als ''leiding''. Zoiets zou ik echt spannend vinden en beetje eng

Oh wat knap dat Niels al tweewoordszinnen maakt en ik las ook laatst dat hij zichzelf Nies noemt O+ (zo noemde ik mezelf ook altijd) wat heftig van die woede aanval joh! Maar die foto is dan wel weer mega cute, kijk die 2 kereltjes nou O+

quote:
0s.gif Op woensdag 27 april 2011 13:24 schreef Incantrix het volgende:
Jah, gezien het feit dat op het moment alles 'paard!' is (de kat die voorbij rent, blaadjes die langswaaien op straat, zijn fietsje etc. :P) (eventueel aangevuld met "en wat zegt een paard dan, Stef?" "Boe!" :D) denk ik dat hij paardje bedoelt ofzo..
Wat grappig om te lezen :D hier is dus alles (en iedereen :') ) ''koe''
Wij hebben koeien schilderijtjes hangen in de slaapkamer en het eerste wat Wolf doet als hij op die kamer is, is kijken en hard roepen. En nu dus met zn vingertje naar ieder voorwerp ''koe'' :D
En hij zegt verder: bah,papa,baby,die,kijk,nee,ja,toet-toet(auto) en geluiden v hond,paard,schaap
“I mean, nobody’s scientifically perfect, but Suzie’s about as close to being perfect as any human could possibly be.”
pi_96060111
Oeke, wat goed dat het nu zo leuk was op de creche. ^O^

En Twinkly, de eerste woedeaanval. Aiks. :X ;) :*

Marlinde, ik ben benieuwd, ben je nog naar het cb geweest?
pi_96060187
En Aviva loopt! *O*
pi_96060867
Marlinde, ik zou inderdaad weer naar de huisarts gaan en dan een bloedonderzoek en eventueel een verwijzing naar de kinderarts vragen. Het kan toch niet normaal zijn dat ze al zo lang koorts heeft. Als de huisarts zo niets vindt dan betekend dat toch niet dat er niets aan de hand is, het kan ook iets zijn wat je niet direct ziet. Een dikke knuffel, want ik denk dat je die wel kunt gebruiken :*

"Nies" heeft hij niet meer gezegd. Maar vandaag zei hij, toen ik vroeg "wie is er wakker?", "Nieuws! Nieuws!"

Sorbootje, Isabeau zei een tijdje terug toch bij ieder stukje pasta dat het lekker was? Niels deed dat vanavond ook! "patta!" "lekkuh!" x 20 :D
&lt;a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Niels&lt;/a&gt; en &lt;a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Sam&lt;/a&gt;
  woensdag 27 april 2011 @ 20:49:18 #236
150191 Elmo76
2 little wonders!
pi_96061191
quote:
Op woensdag 27 april 2011 20:12 schreef Poppejans het volgende:
Oh wat knap dat Niels al tweewoordszinnen maakt en ik las ook laatst dat hij zichzelf Nies noemt O+ (zo noemde ik mezelf ook altijd) wat heftig van die woede aanval joh! Maar die foto is dan wel weer mega cute, kijk die 2 kereltjes nou O+
Heet jij ook Niels dan?! ;)

Tirza zegt tegen alle kleine beestjes "kikke" (goh welk beest zal ze bedoelen! :P ) en een paar weken geleden sprak ze het uit als "kikkah"!
Tegen onze poezen zegt ze Wawa O+ (een van de 2 heet Noah, vandaar. De ander Nelson, maar da's te lastig, dus die heet nu ook gewoon Wawa)
Ze noemt zichzelf Tizza O+ , nog 1 lettertje te gaan, dan heeft ze 'm goed! *O*
De laatste weken is ze echt heel erg van de "KIJK" en "Au!", maar dat laatste vindt ze volgens mij gewoon leuk en zegt ze niet omdat ze daadwerkelijk pijn heeft. Ik heb 'r vorige week betrapt op een woordenreeksje van 2! KIJK mama! O+
Zo, nu weer genoeg 'opgeschept' over m'n meisje.

Maarre ik las dat Aviva aan de wandel is!!! Woehoew! *O*

En nog steeds geen duidelijkheid wat Tessa nu mankeert. ;( Sjit zeg. Hopelijk word je morgen verder geholpen Marlinde en is je meisje snel weer jouw meisje! :*

Verder weet ik het ff niet meer, sorry. :@ heb wel gelezen, maar ben 't vergeten
*You little wonder, little wonder you*
*I have wished for so long, how i wish for you today*
pi_96061734
Mijn zoon noemt zichzelf gewoon 'Die!' O+
pi_96061908
quote:
0s.gif Op woensdag 27 april 2011 20:58 schreef groofskendezoveelste het volgende:
Mijn zoon noemt zichzelf gewoon 'Die!' O+
O+

Mijn dochter noemt zich Tessje O+
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_96062081
Mijn dochter noemt zich Te, of La. Maar ja alles is La of Ka of Ta.
Nog weinig zinnigs op praatgebied.. Alleen Mama, Papa en Oma.

Wat naar dat je nog steeds geen duidelijkheid hebt Marlinde, eigenlijk alleen maar meer vaagheid.

Niels O+ , wat goed zeg, jij gaat echt als een speer. Maar Twinks begrijp ik nou dat jou nachten langer worden omdat Niels minder vaak komt 's nachts?

Oeke, je eerste dienst zit erop *O*
Ik ben erg benieuwd hoe jullie je erbij voelen over een tijdje, of het volledig bevalt enzo. Ook heerlijk te lezen en te zien van jullie weekendje op de tuin.

Oja ik vergeet bijna Aviva die loopt *O* *O*
Tijd voor wat anders.. maar wat dan..
  woensdag 27 april 2011 @ 21:23:47 #240
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_96063250
Al die pratende dreumesjes O+ O+ Hoewel er ook vast wel een tijd komt dat we wilden dat ze het niet hadden geleerd ;)

Ik kom hier even binnenvallen met een dilemma: Onze heren slapen al een paar weken 's avonds pas rond 21u / 21.30 in. Erg laat dus... Ze liggen meestal rond 19u, en al die tijd is het feest, huilen, dreinen, lachen, gieren en brullen boven. Gister zijn ze overdag niet naar bed geweest, het was drama toen ze moesten, dus er maar weer uit (na een half uurtje proberen). En wonderbaarlijk: het inslapen ging gisteravond voor t eerst in drie (!!) weken goed. WIj dachten: toeval..... maar vandaag dus weer overdag geslapen en vanavond was het weer bal (ze slapen nu zo'n tien minuten). Wat denken jullie ervan???
pi_96063516
lastig Mikoxx. Hoe zijn ze overdag?? Blijven ze vrolijk of worden ze chagarijnig?

Tess doet nog steeds d;r dutje overdag maar niet meer dan 1,5 uur. Ze gaat s avonds rond 19.45 naar bed en we hoeven er nog maar een minuut of 8 bij te zitten. *O* En mevrouw slaapt gewoon al een week of 2 weer helemaal door in haar eigen bed *O*
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  woensdag 27 april 2011 @ 21:29:27 #242
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_96063696
Overdag zijn ze wakker.... en blij..... Ze zijn 's avonds ook niet zichtbaar moe als ze naar bed moeten, en als ze om 12.30 gaan is dat eigenlijk hetzelfde. Ze willen dan op zich wel naar bed trouwens, ze slapen dan zonder problemen in en slapen meestal zo'n 1,5 uur.

Oeh... Tess is goed bezig zeg! Knappe dame * Tessje O+ *. Hoe is het daar verder? Lang niet 'gesproken' zeg!
pi_96063885
Oeh, even een jompel speciaal voor Aviva!
pi_96063938
Misschien eerst proberen het slaapje in te korten tot max 1 uur en als het dan 's avonds drama is misschien naar 3 kwartier of anders afschaffen..

Tessje gaat goed! Lul de oren van kop, praat echt de hele dag. Zingt twinkel twinkel kleine ster.... grote klokken zeggen bimbam... poesje mauw/hondje waf/kippie tok.... 1,2,3,4 hoedje van papier..

Afgelopen weekend naar CP geweest, heerlijk genoten zie fototopc.
Ze heeft zo haar nukken, is soms oerchagarijnig, is ondeugend, is lief, kan heel goed slijmen. Als ze iets graag wil staat ze naast je en zegt ze mamaaaaaaaaa assjebieeeeeeeeefffffffffffff... O+
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_96064162
En Mikoxx, misschien gewoon alleen in bed leggen overdag als ze moe lijken? Of zouden ze het dan niet meer accepteren, asl het niet altijd hoeft? Mijn dochter slaapt nu 3 keer in de week nog wèl overdag (kdv) en de overige dagen niet. Voor haar lijkt dat een goede balans.
pi_96064261
Vicky, wat goed! 1,5 uur is toch ook best een lekkere slaap?

Mikoxx, beetje hetzelfde issue hier. De laatste weken wordt het 's avonds tussen 20.00 en 21.00 uur voordat Miepie vindt dat ze klaar is om te gaan slapen. Zij doet alleen meestal nog 2 slaapjes, waarvan de tweede steeds later op de middag plaatsvindt. Ik denk dat dat een beetje het probleem is. Vermoedelijk gaan we binnenkort over naar 1 slaap.

Vandaag heeft mevrouw besloten dat kruipen voor baby's is :D Ineens hobbelt ze gewoon de hele kamer door zonder problemen. Gelijk even geshowed bij de arts bij het CB *)
Die was trouwens ook wel onder de indruk dat Hannah het brullen van een tijger kon nadoen en haar oren, mond, buik, navel, voeten en tenen kan aanwijzen wanneer je het vraagt.

Stats bij 14,5 maand: 78 cm lang, 9.95 kilo zwaar en een hoofdomtrek van 46 cm. Uitstekend op schema ^O^
  woensdag 27 april 2011 @ 21:39:13 #247
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_96064356
Groof en Vicky, zo fijn dat jullie meedenken. Het slapen is hier gewoon nog steeds een behoorlijk issue helaas....

Vicky, Tess kan al zoveel dingen zeggen! Knap hoor!! Hier worden woorden van liedjes meegezongen, en vooral veeeeel gebaren van liedjes meegedaan. Zo leuk die ontwikkeling! Ik vind ook dat t megahard gaat op t moment overigens.

Groof, hoe oud is jouw dreumes nu? En waarom laat je haar op het kdv wel slapen en thuis niet?
pi_96064407
quote:
0s.gif Op woensdag 27 april 2011 20:49 schreef Elmo76 het volgende:

[..]

Heet jij ook Niels dan?! ;)

Bijna! ik heet Denice
Wat gaaf dat Tirza haar eigen naam al zegt!

En R. die zichzelf ''die'' noemt :D ik zie het ook helemaal voor me hihi
Gaat het goed met hem? Ik wil hem zo graag weer eens in t echt zien! Je komt toch nog wel naar de Utrecht meet he??

Hannah goedgekeurd *O* mooie stats!
“I mean, nobody’s scientifically perfect, but Suzie’s about as close to being perfect as any human could possibly be.”
pi_96064568
*O* Lopende Hannah en Aviva *O*

Octo, ik vind 1,5 uur ook prima :D

Mikoxx, ik sta soms echt versteld om wat Tess allemaal kan zeggen. In een van de K3 films is een stukje tekst: dikke grijze olifant, wij willen naar sprookjesland. Tess vanmiddag aan tafel: dikke otefant, wijjuh spookiejand!
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  woensdag 27 april 2011 @ 21:43:00 #250
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_96064608
*O* Aviva wat goehoed *O*

En ik zou me ook zorgen gaan maken hoor als ik 4 weken een kind met verhoging / koorts had Marlinde :Y

Esmee noemt zichzelf Emmee en soms Linde :D Al snap ik dat het bij het bekijken van foto's wel ingewikkeld is omdat ze wel heel erg op elkaar lijken ;)
  woensdag 27 april 2011 @ 21:43:42 #251
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_96064659
Oh en hier ook eigen namen trouwens! Zo schattig! En elkaars namen ook, ze weten gewoon ook in de spiegel en op foto's wie wie is! Knapperds!
  woensdag 27 april 2011 @ 21:45:27 #252
100412 mefke79
komt goed!
pi_96064773
Ik pik er even wat dingetjes uit:

Marlinde, ik zou toch ook even om bloedonderzoek gaan vragen. Gewoon voor de zekerheid. Bovendien, bij kindjes onder de twee jaar is het gewoon beleid om het niet zo lang aan te kijken, zeker niet bij koorts die langer duurt dan drie dagen en die geen aanwijsbare oorzaak heeft. Succes!

Miss, Driekus heeft nooit zo onder een deken geslapen, maar altijd onder een deken in een hoes. Dat doen we nu dus nog steeds, er zit een ledikantdeken in de hoes. Nou ja, normaal dan, want nu ligt ie dus alleen onder de hoes. En zelfs die stampt ie weg, hij heeft het warm denk ik.

Aviva loopt!

Ik vind dat praten zo wonderlijk! Driekus is bezig met de eerste combinaties van woorden. Favoriet: kan niet! Wat dan ook gebruikt wordt als iets niet lukt of als iets niet mag. En hij noemt zichzelf jejje en wijst dan naar zichzelf in de spiegel of op een foto.
Driftbuien heeft ie ook regelmatig, het schattige is dat ie nu met zijn voet begint te stampen als ie boos is. Dan kost het me dus echt heel veel moeite om niet in lachen uit te barsten, het ziet er zo stom uit.
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
pi_96064798
Mijn dochter is nu net drie geworden (6 april) en geen dreumes meer. Wat ik hierboven beschrijf is eigenlijk al zo sinds Kerst. Ze accepteert het niet om door mij soms wel en soms niet in bed gelegd te worden (of ik moet het heel aantrekkelijk voor haar maken (mijn bed bv :P ). Op het kdv gaat ze gewoon met het overgrote deel van de groep naar bedje en vindt ze dat ook prima (omdat alle kindjes dan naar bed gaan?). Ze doet het goed zo. Ik denk dat ze die drie keer dat extra dutje gebruikt om een beetje bij te tanken.

Ik bracht haar thuis op een gegeven moment niet meer naar bed overdag omdat ik hoorde dat ze gewoon ging spelen boven. Ze was echt niet moe genoeg meer op dat tijdstip om te gaan slapen.

Jaaaaa, Poppejans, wij komen nogsteeds hoor! *O*
  woensdag 27 april 2011 @ 21:48:01 #254
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_96064937
quote:
0s.gif Op woensdag 27 april 2011 21:45 schreef groofskendezoveelste het volgende:
Mijn dochter is nu net drie geworden (6 april) en geen dreumes meer. Wat ik hierboven beschrijf is eigenlijk al zo sinds Kerst. Ze accepteert het niet om door mij soms wel en soms niet in bed gelegd te worden (of ik moet het heel aantrekkelijk voor haar maken (mijn bed bv :P ). Op het kdv gaat ze gewoon met het overgrote deel van de groep naar bedje en vindt ze dat ook prima (omdat alle kindjes dan naar bed gaan?). Ze doet het goed zo. Ik denk dat ze die drie keer dat extra dutje gebruikt om een beetje bij te tanken.

Dan was ze dus wel een stukje ouder dan onze mannen (die zijn nu ruim 22 mnd). Oh echt ik vind dit weer zo lastig.... het cb adviseerde ook om ze wél te laten slapen overdag, maar nu we het dus uitgeprobeerd hebben neig ik toch naar niet laten slapen, of om de dag oid. Pff...
pi_96065341
Inderdaad moeilijk Mikoxx.

Misschien toch maar gewoon proberen. Na een uurtje wakker maken is ook wel een goed idee, denk ik.
pi_96065380
Jaël gaat ook opeens laat slapen, maar kan qua humeur echt nog niet zonder het middagslaapje. Wij halen haar nu na een uur 's middags uit bed ongeacht of ze wakker is, en het inslapen lijkt nu wel weer beter te gaan. Maar het is wel even zoeken geweest.

Ze begint trouwens ook een extreem eigen willetje te krijgen, van de week kreeg ze een nee van manlief en toen liet ze zich als een plank achterover vallen op de grond om het vervolgens op een krijsen te zetten. Wij moesten er wel een beetje om lachen maar deden dit uiteraard niet.. We hebben het maar even laten gaan en toen kwam ze ons zelf een kusje geven en ging ze weer spelen, beetje raar, maar goed hopelijk doet ze het niet meer!
Mama van Jaël (17-07-2009)
Mama van Sarah (05-03-2011)
  woensdag 27 april 2011 @ 21:54:47 #257
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_96065414
Daar voel ik zelf juist niet zo voor. Mijn ervaring met wakker maken is: chagerijnige kindjes.. ;(
  woensdag 27 april 2011 @ 21:57:32 #258
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_96065596
Mikoxx hier gooi ik soms de deur open als ze te lang slaapt. Dan wordt ze rustigaan wakker en dat is voor iedereen een stuk gezelliger ;)
  woensdag 27 april 2011 @ 21:58:02 #259
100412 mefke79
komt goed!
pi_96065629
Mikoxx, ik zou ook niet wakker maken, dat levert hier alleen een heel boze Driekus op. Lastig hoor probleem heb je. Ik denk dat ik gewoon even zou proberen hoe ze reageren op minder slapen of niet slapen overdag, wie weet hebben ze gewoon minder behoefte aan slaap.
pi_96065694
quote:
0s.gif Op woensdag 27 april 2011 21:57 schreef Stiemie het volgende:
Mikoxx hier gooi ik soms de deur open als ze te lang slaapt. Dan wordt ze rustigaan wakker en dat is voor iedereen een stuk gezelliger ;)
dat doen wij hier ook idd. Deur open en dan wat gaan rommelen op de gang en kleren klaarleggen enzo.

Tess wordt vaak ook uit zichzelf mega chagarijnig wakker. Dan is het tranen met tuiten en flink krijsen...
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  woensdag 27 april 2011 @ 21:59:41 #261
100412 mefke79
komt goed!
pi_96065739
Stiemie, dat doen wel dus altijd, de deur open gooien. Het is onderdeel van het ochtendritueel hier. Doen we het niet en maken we em wakker, dan is ie sjacho. Je kan em pas risicoloos uit bed halen als ie vrolijk goeiemogge roept...niet eerder.
  woensdag 27 april 2011 @ 22:00:31 #262
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_96065795
Dank voor alle tips en het meedenken! Op zich zou het goed kunnen wat je zegt Mefke, nu ik het zo lees denk ik ook weer aan de babytijd, ook toen sliepen ze in verhouding met de meeste kindjes erg weinig. En het waren destijds allemaal hazenslaapjes van 45 min. Dus op zich zou het natuurlijk kunnen dat ze weinig slaap nodig hebben. Morgen werkdag, dus we laten het morgen maar gaan zoals het gaat. Ik noem t wel even op de creche en dan moeten ze morgen maar zien. Op dit soort momenten wilde ik dat ik er altijd was... dan kon ik jullie adviezen morgen in praktijk gaan brengen... ;)
pi_96067048
quote:
0s.gif Op woensdag 27 april 2011 21:04 schreef wickie het volgende:
Oeke, je eerste dienst zit erop *O*
Ik ben erg benieuwd hoe jullie je erbij voelen over een tijdje, of het volledig bevalt enzo. Ook heerlijk te lezen en te zien van jullie weekendje op de tuin.
Lief! Ik vind het trouwens ook fijn om te lezen dat het beter gaat met Mette nu ze buisjes heeft. :Y

Octo, wat goed van Hannah! *O*

En Vicks, klinkt als een heerlijk weekend met je ondeugd. O+ Mooie meid is het toch.

Stiemie, ik moest lachen, heeft Esmee nu al een soort identiteitscrisis omdat ze zoveel op haar zusje lijkt! :D O+

Herkenbaar hoor Mikoxx, hier is het momenteel ongeveer hetzelfde.
Als Ko uit de psz komt slaapt hij gewoon 3 uur! :D
En dan wil hij er inderdaad pas laat in. Maar wakkermaken voel ik ook niet voor, alhoewel ik vandaag dus ook maar ging rommelen en herrie maken na 3 uur. En dan nog is hij behoorlijk chagerijnig.
Misschien toch wat consequenter zijn en hem na een uur ofzo wakker maken.
Ik ben benieuwd of het verbetert bij jullie!

Ko noemt zichzelf nu Ko of Kootje. O+
Vanavond was ik aan het afwassen en ik hoorde hem aan komen rennen naar zijn bedje.
Daarna was het lang stil, dus ik keek even om het hoekje, had hij zijn knuffelshirt en speen uit bed gevist en was er naast gaan liggen op de grond. Even relaxen. :D
pi_96078752
Goeiemorgen! Ik kom hier maar alvast eens stiekum om het hoekje kijken. Mijn grote vent is jarig vandaag!! Als hij straks weer in z'n bedje ligt voor zijn ochtenddutje zal ik weer eens goed bijlezen hier... zie een hoop bekende namen, maar ook onbekende...
  donderdag 28 april 2011 @ 09:13:23 #265
95408 Incantrix
0118 999 88199 9119 725....
pi_96079304
Shandaly, gefeliciteerd!! *O* Fijne dag gewenst :)

Oeke, wat fijn dat het zo'n leuke dag was, heerlijk ook met het mooie weer!

Marlinde, succes met bellen vandaag :*

Woah! Al die kinders aan de zinnetjes ook al zeg :o knap!

Vicky, dikke *O* voor Tess, wat enorm fijn dat het zoveel beter gaat met slapen joh!

Stef heeft vannacht weer flink lopen spoken :O Het is echt bal de laatste paar dagen, ik vraag me echt af wat er is..
3!
  Moderator donderdag 28 april 2011 @ 09:37:46 #266
5428 crew  miss_sly
pi_96079786
Gefeliciteerd Shandaly en welkom!

trix, fijn dat je terugbent van je Fok-vakantie :*

Marlinde, vandaag naar de huisarts?
  donderdag 28 april 2011 @ 09:45:24 #267
95408 Incantrix
0118 999 88199 9119 725....
pi_96079956
Thnx Miss :) Het is wel fijn te posten weer, maar even heel erg met andere dingen bezig zijn was ooj even verlossend, ofzo :)
3!
pi_96079988
Lars en Shandaly *O* Welkom! Blij om je hier weer terug te zien :Y

Trix: ook weer welkom :)

Thomas heeft nu echt zijn eerste losse stapjes gezet. Niet meer drie stapjes, maar echt al makkelijk drie meter ofzo dat hij stapt :Y Ik probeer het straks eens te filmen, maar onze vermoeide ziel ligt nu terug te slapen :)
  donderdag 28 april 2011 @ 09:49:36 #269
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_96080087
hoihoi
Niet veel tijd, en moet van de VK rustig aandoen, dus sorry voor het af en toe binnenvallen en soms dagen afwezig zijn..

@marlinde: wat naar dat Tessa nu al zo lang koorts heeft. Kan me voorstellen dat je je zorgen maakt! Ik zou ook willen weten wat er met mijn kindje mis was... ik hoop dat je HA je door kan verwijzen naar een kinderarts oid. Zodat ze verder onderzoek kunnen doen. Ik hoop dat Tessa zich snel wat beter zal voelen.. en jullie weer kunnen gaan genieten van dr vrolijke zelf!

@Vicky; wat zag ik een gezellige spam van jullie weekendje weg! zag er heerlijk ontspannen uit... en blij om te lezen dat Tess steeds beter gaat slapen.

@Shandaly; gefeliciteerd!!!!

Oeke je eerste dag als crechemama achter de rug! wat fijn dat het goed ging.. kan me voorstellen dat het vtv wel even spannend was. Maar lekker dat het dan toch zo goed gaat en ook Kootje er goed op reageert!

wat een lieve kindjes allemaal die zelf hun naam zeggen! dat doet Evie niet hoor... ze zegt best veel dingen, maar zichzelf benoemt ze nog niet... gister was ik in dr fotoboek bezig; en heb ik ook een lijstje gemaakt met dr woordjes tnt en kwam toch zo op een stuk of 20... vond ik best veel eigenlijk...
(tis natuurlijk niet veel vergeleken met die spraakwatervallen hiero ;) maar denk dat ze prima op schema ligt).

Over wakker maken met dutjes; ik doe dat ook nooit! Evie wordt dan ook heeeeel chaga... en ik dnek dat ze prima voelt hoelang ze moet slapen... soms slaapt ze smiddags 1.5 en soms 3 uur.. en eigenlijk is het nooit een probleem als ze om 20 uur naar bed gaat, ongeacht hoe lang ze dan smiddags heeft geslapen....
05-12-2009 is ons lieve meisje geboren! Evie (L)
17-08-2011 Onze 2e prachtige meid maakt het gezinnetje compleet: Liene (L)
pi_96080136
lopende aviva *O*

en 4 weken af en aan koortsig zou voor mij ook reden zijn om aan de bel te trekken hoor :*
pi_96080169
Van harte gefeliciteerd met Lars, Shandaly!

Goed van Thomas zeg, dat vraagt idd om een actiefilm, zo schattig om te zien altijd. :)

Zoë heeft een soort relapse lijkt het wel, kruipen is het weer helemaal, alsof ze het lopen
te langzaam vindt gaan.. :?
pi_96080241
Is Zoë ziek geweest, Spewey? Thomas is op korte termijn vrij ziek geweest en de dokter gaf toen ook aan dat het vrij vaak voorkomt dat kindjes dan weer eventjes achteruit gaan (het is eigenlijk pas sinds vorige week dat Thomas weer alles deed van voor zijn ziek zijn ).
pi_96080267
Welkom Shandaly en Lars! Hele fijne dag gewenst vandaag! Wat heeft hij als kadootje gekregen? en gaat hij nog een een stukje taar?
Past Lars de kleertjes van Wolf al? *nieuwsgierig is*
pi_96080522
quote:
0s.gif Op donderdag 28 april 2011 09:54 schreef leonieke het volgende:
Is Zoë ziek geweest, Spewey? Thomas is op korte termijn vrij ziek geweest en de dokter gaf toen ook aan dat het vrij vaak voorkomt dat kindjes dan weer eventjes achteruit gaan (het is eigenlijk pas sinds vorige week dat Thomas weer alles deed van voor zijn ziek zijn ).
Zoë is op dit moment ziekig (39.4), heeft vorige week de BMR vaccinatie gehad en is geen blije dreumes.
Hopelijk loopt ze dan van het weekend weer zoals vanouds. :)
  donderdag 28 april 2011 @ 10:11:13 #275
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_96080697
Mef, superschattig is dat idd, dan zijn ze zo onwijs boos, en het ziet er superschattig uit. En maar je gezicht in de plooi houden. :D

Leonieke en octo ook aan de wandel! *O* Althans, jullie kids ;)

Mikoxx, onze slaapfilosofie is dat ze pas naar bed gaan als ze moe zijn. Zowel overdag als s avonds. Wij hebben dan ook geen vaste avondslaaptijd. Je kan proberen om ze niet op bed te leggen, behalve als ze echt moe lijken te zijn (kan het ook zij dat de ene wel moe is en de ander niet? Dat ze elkaar mss wakker houden?) Of s avonds voor het slapen gaan (althans bedtijd) even in bad? Word je ook lekker soezelig van.

En bedankt voor de lieve jompels! O+
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
pi_96080781
quote:
0s.gif Op donderdag 28 april 2011 08:38 schreef Shandaly het volgende:
Goeiemorgen! Ik kom hier maar alvast eens stiekum om het hoekje kijken. Mijn grote vent is jarig vandaag!! Als hij straks weer in z'n bedje ligt voor zijn ochtenddutje zal ik weer eens goed bijlezen hier... zie een hoop bekende namen, maar ook onbekende...
gefeliciteerd jullie *O*
pi_96080848
Thomas slaapt ook altijd heel onregelmatig en de laatste dagen wil hij ook niet voor 21u gaan slapen. Persoonlijk vind ik dat eigenlijk vrij laat (hij moet er 's ochtends weeral uit om 6.15u) maar heb ook geen idee hoe we het kunnen veranderen. Als hij niet wil slapen, dan slaapt hij niet.

Ik probeer hem elke avond wel eens wat vroeger naar zijn bed te brengen, maar dat is echt hopeloos. Een paar minuten laten we hem wel kneuteren, maar ik hoor aan zijn manier van wenen of hij in slaap zal vallen of niet. En als ik hem te vroeg in zijn bed steek, is het drama.

Overdag slaapt hij wel nog makkelijk 3 à 4 uur, dus ik veronderstel dat hij wel genoeg zal slapen op een dag.

Weet er iemand hoeveel een kind van 13 maanden zou moeten slapen? Hij slaapt per dag ongeveer 13 uur. Dat zal wel genoeg zijn zeker?
pi_96081282
Zoë slaapt ook rond de 13 uur, van 20:00 tot 07:00 en dan overdag nog 2 uurtjes.
Ik heb altijd begrepen dat de slaapbehoefte per kind enorm kan verschillen en als hij fit wakker wordt dat hij dan genoeg slaap heeft gehad.
  donderdag 28 april 2011 @ 10:38:55 #279
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_96081406
Evie veel meer; van 20 uur tot 9 uur smorgens; en dan smiddags nog een uur of 2...
dus totaal 15 uur ongeveer....
maar als ze wakker is dan is ze ook echt druk druk druk...;)
05-12-2009 is ons lieve meisje geboren! Evie (L)
17-08-2011 Onze 2e prachtige meid maakt het gezinnetje compleet: Liene (L)
  donderdag 28 april 2011 @ 10:41:11 #280
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_96081464
Is het niet mogelijk om hem dan overdag wat minder te laten slapen Leonieke, om zo te kijken of hij dan wat eerder gaat slapen?

Oscar slaapt (als het goed gaat) van 19.00-19.30 tot iets van 06.15 en dan tussen de middag nog zo'n 2 uur.
Soms is inslapen een drama en wordt het wel eens half 9 en hij heeft ook dagen dat hij het om 05.30 wel best vindt. ;)

Ik zou me er op zich niet al te druk om maken, die slaapritmes kunnen nog zo variabel zijn. Soms hebben ze ineens een periode dat ze weer heel veel slapen en dan ineens kan het wel met wat minder weer.
pi_96081840
We hebben inderdaad al geprobeerd om hem overdag minder te laten slapen, maar tot nu toe heeft dit nog niet geholpen om hem vroeger in zijn bed te krijgen. Gisteren heeft hij bij de onthaalmoeder bv maar 2 x 1 uur geslapen, maar lag hij ook pas om 21u in bed (terwijl hij al op was van 6.15u).

Als hij een paar dagen te weinig heeft geslapen (zoals gisteren) heeft hij opeens ook wel eens een dag dat hij er om 18u30 al in ligt (wat wij dan weer jammer vinden omdat dat wil zeggen dat we hem al slapend uit de auto halen en hem direct in zijn bed leggen. Hij wordt dan gewoon nog 1 keer wakker voor zijn fles).

Ik probeer me er niet te druk in te maken, want ik veronderstel dat hij zijn slaaptekort wel zal inhalen als hij dat nodig heeft, maar het is soms wel heel moeilijk om een "dagplanning" te kunnen opmaken (niet dat het te strikt moet, maar door zijn "ritme" gebeurt het dus soms dat hij bv pas om 14u zijn middageten krijgt en dan is het pas om 18u zijn fruit en dan schuiven we weer direct een paar uur op voor zijn fles).

Maar het is wel een feit dat hij periodes heeft dat hij opeens weer meer slaap nodig heeft. Meestal wordt dat dan gevolgd door een grote verandering in zijn gedrag (alsof hij de slaap nodig heeft om weer iets bij te leren).
pi_96081866
*O* Gefeliciteerd met je allereerste verjaardag Lars!!! *O*

Pfjew Incantrix, succes vandaag dan. Kopje koffie voor jou c_/ !
Hopelijk gaat het vannacht beter en rusten jullie weer lekker uit.

Relaxende Kootje O+ Wat leuk dat ze nu echt een eigen persoontje worden en eigen beslissingen nemen he!

Mikoxx wat lastig dat het slapen zo rommelig gaat. Ik zou inderdaad proberen het slaapje overdag in te korten. Een slaapcyclus duurt 3 kwartier, misschien kun je ze dan voorzichtig wakker maken?
Wat lief dat ze ook elkaars namen zeggen O+

Niels slaapt van ongeveer 20 uur tot 6.15-6.30 uur en overdag nog twee slaapjes van 2 uur. In totaal dus ongeveer 12,5 uur. Edit: dat klopt niet wat ik zeg, als hij zo vroeg wakker wordt slaapt hij de 1e keer 3 uur!
Hij slaapt sinds kort inderdaad door wickie!!!! *O* Vanaf 17 maanden steeds vaker en vanaf 18 maanden iedere nacht, behalve als er iets is.

[ Bericht 3% gewijzigd door Twinkly op 28-04-2011 11:29:55 ]
&lt;a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Niels&lt;/a&gt; en &lt;a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Sam&lt;/a&gt;
  donderdag 28 april 2011 @ 12:17:42 #283
265732 Keshet
Alle kleuren van de regenboog
pi_96084686
Simmu, jullie een dikke knuffel op deze bijzondere dag! *O* :*

Shandaly van harte gefeliciteerd met de 1e verjaardag van Lars! *O*

Aviva en Thomas zijn aan het stappen! *O* *O* *O*
A grand adventure has begun.
  donderdag 28 april 2011 @ 13:39:49 #284
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_96087550
Lars al 1?!?! :o
Van harte gefeliciteerd! *O*

En Aviva en Thomas lopen! *O*

Doorslapende Niels is wel helemaal om te *O* *O*

mikoxx, ik zou zeggen dat je mannen gewoon niet zoveel slaap nodig hebben en ze overdag op houden en dan 's avonds lekker bijtijds naar bed :Y

Marlinde, weet je al meer?

En praten? Hier niks hoor :N
Hoewel hij wel op een heel zielig toontje 'mamamamama' kan zeggen...
  donderdag 28 april 2011 @ 14:05:18 #285
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_96088482
Hallu :)

Toby en ik komen ook weer eens om het hoekje gluren. Gaat gelukkig weer een stuk beter met mijn jochie na een longontsteking, vandaag laatste dag van de AB kuur. Zijn huid reageerde er niet al te best op waardoor hij nu onder de heftige uitslag zit en dat zorgt vooral s nachts voor gehuil en gejammer. maarrrr.... hij is weer vrolijk, speelt weer en is als vanouds weer aan het donderjagen :D
.... met gevoel voor drama....
  donderdag 28 april 2011 @ 14:06:01 #286
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_96088510
Hey daar! :W
Fijn je weer te zien! :Y
En fijn te horen dat het beter gaat met Toby! Jeumig, longonsteking, wat rot zeg!
  donderdag 28 april 2011 @ 14:10:31 #287
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_96088684
Ja, ik schrok er ook van :o
Daarbij een dichtzittend oor, rode keel... Hij was zo ontzettend ziek, gloeide zelfs met paracetamol van de koorts. Erg sneu.
pi_96088771
Och arme Toby! Fijn dat hij alweer beter en vrolijk is, maar wat zielig zeg. :*
Oja, heel fijn om je weer hier te zien, Kersjes! :Y

Lars, gefeliciteerd met je eerste verjaardag! *O*

Wat heerlijk Twinks, dat Niels zo lekker doorslaapt eindelijk. Onze jongetjes lijken wel wat op elkaar he? O+
pi_96088772
Kers, leuk om je weer te zien hier :). Fijn dat Toby aan het opknappen is, heftig lijkt me als ze zo ziek zijn.
Fake it till you make it...
  donderdag 28 april 2011 @ 14:14:02 #290
38223 Takkembah
Beetje gek en raar
pi_96088833
Kersjes, welcome back! Leuk om weer van je te horen :Y

Longontsteking is niet niks zeg :o, fijn dat Toby weer beter aan het worden is!
Alexa en Seth zijn lief
See everything; overlook a great deal; correct a little
  donderdag 28 april 2011 @ 14:18:14 #291
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_96089002
Leuk om weer terug te zijn. En spannend wel, zit hier echt met klotsende oksels :@
Heb toch een poos een soort blokkade gevoeld om hier rond te struinen...
pi_96089103
Kersjes, longontsteking is echt zo klote! Fijn dat de AB goed aanslaat. Wel goed in de gaten houden he...het duurde hier echt lang voor Driekus weer helemaal de oude was.

enne klotsende oksels zijn nergens voor nodig, zo warm is het niet meer.... :*
  Moderator donderdag 28 april 2011 @ 14:21:14 #293
5428 crew  miss_sly
pi_96089113
Fijn dat Toby opgeknapt is, Kersjes! Longontsteking is ook wel erg heftig! Leuk dat je er weer bent.
  donderdag 28 april 2011 @ 14:26:15 #294
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_96089306
Jammer genoeg niet mefke :D

Danks voor de welkom-wensen.

Hebben jullie kleintjes ook van die O-benen?
Ik vind het bij Toby echt opvallend. Hij heeft ook steeds een paar pasjes nodig om in te komen wat lopen betreft lijkt het. En dan loopt hij goed en best lang, maar het begin lijkt meer op gewaggel, met 1 beentje iets naar binnen toe. Op het CB vonden ze het laatst heel normaal op deze leeftijd.
pi_96089343
Kersjes, dat is precies hoe Driekus loopt. Eerst een beetje onzeker met o benen en dan gaat ie ineens als een speer.
pi_96089358
Kersjes O+ Welkom terug!
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
pi_96089859
Een speer hebben we hier nog niet :) Als hij iets ondeugends wil doen, gooit hij zich op zijn knieën en kruipt hij er als een speer vandoor :D

Kersjes, fijn om te horen dat het beter gaat met Toby!
  donderdag 28 april 2011 @ 14:43:06 #298
35189 Troel
scherp en bot
pi_96089860
Kersjes O+

Wat ben ik blij jou te zien :)

Jochem kan tellen :D Vooral erg leuk als Ruben een, twee zegt en dan hoor je Jochem echt D(R)IE roepen O+
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  donderdag 28 april 2011 @ 14:56:27 #299
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_96090328
oe Kersjes, wat naar! Maar fijn dat hij weer aan het opknappen is zeg! :Y

Troel, wat leuk! O+
  donderdag 28 april 2011 @ 14:56:42 #300
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_96090335
Zal wel (deels) door de luier komen he mefke?
Ik vond het zo opvallend, kan me van Devin niet herinneren dat hij het ook zo had.

Troel, knap van Jochem.

Zo leuk deze fase, elke dag weer nieuwe trucjes en woordjes erbij.
Net zei hij voor het eerst druif en 2 dagen terug hadden we een mijlpaal, zijn allereerste NEE *)
  donderdag 28 april 2011 @ 15:00:46 #301
35189 Troel
scherp en bot
pi_96090493
Het leukste vind ik nog wel dat het zo'n compleet ander stemmetje is wat woordjes zegt :) Dat gebrabbel is echt zo'n babystemmetje en het praten is een echte stem :D

Jochem weet al heel lang dat "Nah" (en dan echt met zo'n zware brombasstem :P ) hetzelfde effect heeft als nee :D
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')