Daarbij moet men mij echt niet behandelen als een dikke randdebiel. Soms lijkt het wel of ze liever hebben dat je onzeker de deur uit loopt dan gewoon te zeggen dat het goed gaat met je kind.quote:Op maandag 2 mei 2011 22:43 schreef Vicky het volgende:
[..]
ja maar hoe zwaar is TE zwaar?? Je gaat een kind van nog geen 2 toch niet al op een "dieet" zetten?? Je kan hooguit de eventuele snoepjes/koekjes weglaten... Maar je gaat toch niet een boterham minder geven om een kind honger te laten lijden?
yep inderdaad..quote:Op maandag 2 mei 2011 22:49 schreef groofskendezoveelste het volgende:
Oh nou ja. Jullie hebben duidelijk andere ervaringen dan ik bij het cb, lees ik al.
Laat ik het anders zeggen.. Misschien verbruikt zo'n kind heel veel calorieen en heeft het die 4e boterham hard nodig. Waarom zou je 'm dan die boterham ontnemen als ie daaroor minder gaat "functioneren"quote:Op maandag 2 mei 2011 22:48 schreef groofskendezoveelste het volgende:
Ik snap die vergelijking niet Vicky Ik snap hem wel, ik vind hem nergens op slaan. Beter een gezond kind met een gezond (kinder)BMI, denk ik dan.
En wat TE zwaar is zullen ze op een cb wel weten neem ik aan. Hier wordt steeds een soort BMI berekend volgens mij. En zo snel zullen ze nou ook weer niet ingrijpen denk ik hoor. Zeker niet als je kunt laten zien dat je voldoende bewust met de voeding omgaat enzo.
precies, dat is precies wat ik bedoel. Zo vind ik ook dat alle opticiens brillen moeten dragen :-)quote:Op maandag 2 mei 2011 22:55 schreef groofskendezoveelste het volgende:
Dus zolang ze zelf geen keurige BMI heeft, mag ze haar functie als arts niet beoefenen zeg jij?
Je wilt niet weten hoeveel psychologen er zijn waar mensen heel veel hebben, die zelf totaal in de war zijn.
J
precies, dat is precies wat ik bedoel. Zo vind ik ook dat alle opticiens brillen moeten dragen :-)quote:Op maandag 2 mei 2011 22:55 schreef groofskendezoveelste het volgende:
Dus zolang ze zelf geen keurige BMI heeft, mag ze haar functie als arts niet beoefenen zeg jij?
Je wilt niet weten hoeveel psychologen er zijn waar mensen heel veel hebben, die zelf totaal in de war zijn.
Oh zeker daarover zijn we het eens, maar dat ze niet even kijken wie er ook al weer voor hun zit en vaak zulke lekkere aannames doen vind ik ronduit slecht.quote:Op maandag 2 mei 2011 23:03 schreef groofskendezoveelste het volgende:
Rocka, ik begrijp julle frustraties best hoor. Daar gaat het me niet om.
Maar ik vind het niet meer dan normaal dat een cb haar zorg uitspreekt bij te zware kinderen. En wat je beschrijft over jullie cb klinkt me ook naar in de oren.
Ja, dat zou ik wel doen als dat nodig zou zijn, geloof ik. (En dan heb ik het uiteraard niet over onverzadigbare pubers die geen grammetje vet hebben). Maar als een dreumes/peuter/kleuter echt te dik zou zijn, dan geloof ik niet dat het kind die 4e boterham nodig heeft nee.quote:Op maandag 2 mei 2011 23:08 schreef Sonnetje85 het volgende:
Oh nee, ging niet over t cb, meer dat jij zei dat als een kind 4boterhammen wil en t wat steviger is dat je dan sneller een boterham minder zou geven. K was beetje spuit 11
En nu vlucht k snel weer weg hier. Over 10. Weken mag k hier pas komen
geen idee. Gewoon een virusje denk ik. T is heel sneu maar ze lijkt op te knappen dus het was van korte duur gelukkig. en maar goed ook wat mn andere mup is nu ook zielig van de prikkenquote:Op dinsdag 3 mei 2011 12:35 schreef mefke79 het volgende:
Huup, heb je enig idee waar het aan ligt? Haar buikje? Tanden? Naar hoor...
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |