abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 1 mei 2011 @ 23:42:37 #151
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_96230334
Ringdrager Tienus, spannend joh!

Stef met die sperzieboon, ik zie het al helemaal voor me _O-
mijn zusje propte vroeger ook van alles in dr neus. Knikkers, vitamine capsules, doperwten, potloden... Is over gegaan hoor, ze is nu 28 jaar oud en doet het nu nog maar zelden :+ ;)

Die Houdini,s, lastig hoor... Volgens mij zijn er een soort clips verkrijgbaar om te voorkomen dat ze uit de gordels kunnen? Weet het niet zeker. Anders even mailen met de fabrikant ofzo.
.... met gevoel voor drama....
pi_96230817
Lars wurmt zich (nog) niet uit de gordeltjes, maar voor het geval dat hebben wij gekozen voor een Yepp fietszitje; die heeft een vijfpuntsgordel in tegenstelling tot de bobike met 3-punts. ALS hij dan z'n armpjes eruit wurmt, zit hij in ieder geval bij z'n beentjes nog vast genoeg. Maar vooralsnog doet hij geen moeite, ik hoop dat dat zo blijft ;)

Dingetjes in zijn neus stoppen doet hij gelukkig ook (nog) niet. Naast de plakfase waar hij nu in zit (en die hopelijk snel weer overgaat) heeft hij nu ook een 'geeffase'. Alles wat hij in z'n handen krijgt wil hij weggeven. En dan met zo'n stralende glimlach erbij van "Kijk eens wat ik voor je heb?" Heel leuk met stukken duplo of stapelbekertjes, maar die afgekauwde stukjes boterham of andere kruimels mag-ie best zelf houden ;) Maar het ziet er wel heel lief uit. Overigens wil hij het meeste ook na 2 seconden alweer terug hebben....
pi_96236744
Shandaly, die geeffase is hier ook al een paar weken aan de gang. Het gaat zelfs zo ver dat ze doet alsof ze een kruimel/pluisje whatever wil geven, maar gewoon helemaal niets vast heeft. _O-
  maandag 2 mei 2011 @ 08:45:33 #154
95408 Incantrix
0118 999 88199 9119 725....
pi_96237404
Haha, Nikki, dat ken ik jah :D

Wickie, best heftig he, zulke dingen? Fijn dat ze eenmaal thuis ook weer lekker zichzelf was :) Heeft Mette goed geslapen verder?

Haha, nee Happy, dat wil je inderdáád niet, gatverredamme :D Ik hoop dat het je bespaard blijft ;) En ja, bezighouden, da's wel een goeie op zich.. Alleen als ik de grote weg opga en hij is niet moe, hoe hou ik dat kind in vredesnaam een uur bezig? Ik had vandeweek hetzelfde als jij, op een drukke snelweg en dan niet zomaar aan de kant kunnen. Loeivervelend!

En dank voor jullie tips allemaal! Kersjes, die clip heb ik niet kunnen vinden. We hadden bedacht om er zelf één te fabriceren van een oude rugzak ofzo, maar ik las ergens dat in geval van nood een kinderstoeltje altijd met één hand los te maken moet zijn en dat klinkt eigenlijk ook wel logisch. Uiteindelijk ben ik op mijn zoektocht een autostoeltje tegengekomen dat meteen groep I/II/III is én dat met een ander systeem als riempjes werkt. Door de ANWB en andere tests erg veilig bevonden enzo, dus uiteindelijk heb ik deze besteld en dan kan mijn moeder zich uitleven op ons oude stoeltje. Blij mee zo!
3!
pi_96237520
Bij de peutermama's stond de tip om de riempjes wat hoger op de borst vast te maken met een touwtje/ tie wrap (hoe schrijf je dat?), Incantrix. Misschien heb je daar wat aan?
  maandag 2 mei 2011 @ 09:02:01 #156
35189 Troel
scherp en bot
pi_96237668
Maar met zo' touwtje krijg je het ook niet meer met 1 hand los :)
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  maandag 2 mei 2011 @ 09:03:52 #157
95408 Incantrix
pi_96237698
Wat Troel zei, Bodpa! Maar thnx voor je tip :* wij hadden er ook aan zitten denken en misschien dat we dat bij het fietsstoeltje nog wel gaan doen (ik heb ook een Yepp trouwens, maar ik vind het gewoon niet prettig als Stef alleen bij de heupen vastzit), maar bij het autostoeltje heb ik nu een andere oplossing :)
3!
pi_96237915
Ok, men neme een stukje band en twee drukknoopjes? :)
  maandag 2 mei 2011 @ 09:28:27 #159
95408 Incantrix
pi_96238210
Zou ook kunnen, maar ik voel me prettiger bij mijn huidige oplossing en toevallig kon het ook deze maand, dus nouja.. ;) Maar iets dergelijks ben ik wel van plan voor als mijn moeder ons oude stoeltje in gebruik neemt..
3!
  maandag 2 mei 2011 @ 09:31:51 #160
95408 Incantrix
pi_96238295
Ook leuk trouwens, Stef kreeg voor zijn eerste verjaardag een Wheelybug, maar hij heeft er echt nog nóóit iets mee gedaan.. Nu heeft hij vorige week van de buurman een afgrijselijke loopauto met allerlei muziekjes en lampjes gekregen (hetgeen nog niet eens zó erg is, ware het niet dat dat ding al jaren in weer en wind in de carport stond en dus zo vals is als de klere) en je raadt het al.. De hele kamer rond, de héle dag lang. En blij ermee! :') Dus nouja, dan deze maar.. Maar ik vind het wel jammer van de Wheelybug, wat zou daar dan mis mee zijn?
3!
pi_96238348
Goedemorgen allemaal!

Ik las over armpjes die uit riempjes gewriemeld worden. Gelukkig nog geen last van. Maar als ik zoiets hier zeg dan kan het nooit meer lang duren. Vind de drukknopen optie nog niet eens zo'n gek idee! Da's wel met één hand los te rukken in geval van nood.

Isabeau is al een paar dagen niet te genieten. Van zaterdag op zondag heeft ze bij mijn ouders gelogeerd en toen was ze een engeltje, maar verder is het een drama. Ze krijgt twee hoektanden tegelijk en heeft een érg kort lontje. En dan met van die uithalen huilen die door merg en been gaan. AARGH. Ik heb met haar te doen, maar ben zelf ook niet fit en het valt me zwaar. B. is vandaag alleen met haar en hij is al helemáál niet fit, dus ook met hem heb ik te doen.

Ik las over de dingen-in-neus-stop-fase van Stef. Lijkt me lastig! Ook moeilijk om te bepalen of je het nu juist wel of niet moet benoemen. Isabeau loopt de halve dag met twee vingers in haar neus. Da's verder niet schadelijk, maar ziet er niet uit. Ik negeer het voorlopig.

En dan het volgende. Isabeau heeft een dvd van Peppa Pig, die vindt ze helemaal het einde. Ik wil niet dat ze te veel tv kijkt, maar ze begint 's ochtends zodrá ze beneden is te dreinen dat ze peppa wil kijken. Wij vinden dat vervolgens niet goed en de toon is gezet. Dan wil ze dus ook geen boterham....en geen water, en geen kleren aan etc... Het zal wel een faaaase zijn, maar ik vind het lastig.
pi_96238366
quote:
0s.gif Op maandag 2 mei 2011 09:31 schreef Incantrix het volgende:
Ook leuk trouwens, Stef kreeg voor zijn eerste verjaardag een Wheelybug, maar hij heeft er echt nog nóóit iets mee gedaan.. Nu heeft hij vorige week van de buurman een afgrijselijke loopauto met allerlei muziekjes en lampjes gekregen (hetgeen nog niet eens zó erg is, ware het niet dat dat ding al jaren in weer en wind in de carport stond en dus zo vals is als de klere) en je raadt het al.. De hele kamer rond, de héle dag lang. En blij ermee! :') Dus nouja, dan deze maar.. Maar ik vind het wel jammer van de Wheelybug, wat zou daar dan mis mee zijn?
Ik heb het echt veel vaker gehoord! Ik denk dat de wheelybug niet lelijk genoeg is.
  maandag 2 mei 2011 @ 09:42:22 #163
95408 Incantrix
pi_96238547
Haha, doet me denken aan een leraar duits die ik ooit had.. Die zei bij alles 'joh, da's zo makkelijk, redt je met twee vingers in je neus!' :P

En echt? Ik wist het helemaal niet, anders zou ik 'm denk ik niet zo snel gekocht hebben (zeg ik nú dan :P). Wij zagen ze staan in een winkel toen ik zwanger was en werkelijk élk kindje dat binnenkwam deed er een rondje op, dus ik dacht dat het wel ok zou zijn..

En wat vervelend dat Isabeau zo slecht in haar vel zit zeg.. Zwaar is dat dan ja. Dikke :* heur!
3!
pi_96239231
Oh, wat lastig die Houdini's die zich uit de riempjes wurmen :o!

Ai Stef, dingetjes in je neus proppen :X Gelukkig kregen jullie het er zelf nog uit Incantrix!!

Wat schattig dat Lars en Lisa in de weggeef-fase zitten O+ Niels heeft dat nooit zo gehad, maar mijn neefje wel en dat is zo cute!

Oei die fase van Isabeau, lastig Sorbootje! Hopelijk heeft het wat te maken met de vermoeidheid en de hoektanden, dan gaat het tenminste gauw weer over.

Niels is ook nog steeds van de leg door gisteren, ook hij heeft een zeer kort lontje :X Gelukkig wilde hij wel weer na 2 uur naar bed, hopelijk knapt hij daar wat van op.

Nog over het autostoeltje, Ik moet het even kwijt hoor :P
Ik heb aangegeven dat ik wel wilde gaan als we ons eigen stoeltje er in zouden zetten, maar daar had mijn schoonmoeder geen zin in.
Uitproberen of de riempjes toch verstelbaar zouden zijn had ze ook geen zin in en dan zou Niels volgens haar verdrietig worden als we toch niet zouden gaan (hij is al blij als hij de auto even van binnen gezien heeft, hij heeft nog helemaal niet door dat we daarmee weg gaan omdat we zelf geen auto hebben. Jammer, poging om schuldgevoel aan te praten mislukt!).
Haar kleindochter heeft er ook al twee keer ingezeten (alsof dat de kans kleiner maakt dat er wat gebeurd).
Ik zou geen vertrouwen hebben in de bestuurder (jawel hoor, maar niet in andere mensen die tegen ons aan knallen).
De vorige keer zat ik in het midden en niet in de gordels omdat die gebruikt werden voor het autostoeltje, toen ik zei dat ik dat niet prettig vond deed mijn schoonmoeder haar gordel ook over mij heen en dan niet vast. Ze doet alleen de gordel om en heeft alleen een autostoeltje in de auto omdat het moet van de politie :')
<a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank">Niels</a> en <a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank">Sam</a>
  maandag 2 mei 2011 @ 10:09:08 #165
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_96239284
@trix; Evie heeft ook pas sinds een paar weken interesse in dr Wheelybug... vond ze eerst ook niet zo boeiend.. en nu zie ik dr toch regelmatig op door de kamer gaan. (en de tuin ;))

he bah nog meer overprikkelde kindjes, arme Mette.... ik hoop dat ze zich vandaag weer wat beter voelt??

Stef stopt alles in zijn neus... das niet zo handig! ik hoop dat het bij zelf te verwijderen objecten blijft....

en Sorboo; sterkte met Isaboosje ;)
05-12-2009 is ons lieve meisje geboren! Evie (L)
17-08-2011 Onze 2e prachtige meid maakt het gezinnetje compleet: Liene (L)
  maandag 2 mei 2011 @ 10:17:18 #166
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_96239510
Bij ons staat hij al een paar weken weggestopt in de schuur omdat de heren elkaar bijna naar het leven stonden om de wheelybug. :o :X -O-
Ik zal hem weer eens tevoorschijn trekken. Kijken hoe het nu gaat.
pi_96240731
quote:
0s.gif Op maandag 2 mei 2011 07:49 schreef _NIKKI_ het volgende:
Shandaly, die geeffase is hier ook al een paar weken aan de gang. Het gaat zelfs zo ver dat ze doet alsof ze een kruimel/pluisje whatever wil geven, maar gewoon helemaal niets vast heeft. _O-
Lars doet het inderdaad ook met 'onzichtbare pluisjes', en tróts dat ie dan kijkt! En vanochtend bij het babyzwemmen ook... alle speeltjes die hij te pakken kon krijgen werden ook weggeven, aan andere kindjes... zo schattig!
  maandag 2 mei 2011 @ 11:22:39 #168
100412 mefke79
komt goed!
pi_96241326
:O morgen! Hier een mama die vergeten was dat die pufjes niet meteen werken en zeker 's nachts niet. En dus zijn we (mijn man en ik) een keer of tig wakker geweest vannacht van een benauwde Driekus. Zelf heeft ie ook niet heel briljant geslapen want er ging een luchtalarm af toen mijn man em wakker maakte voor het kdv. Gelukkig heb ik verlof, dus ik heb me nog een keer omgedraaid en bij geslapen.

Houdinis van jullie! Driekus heeft echt nog nooit geprobeerd om uit die riempjes te komen, zowel van het stoeltje niet als van de Yepp niet. En ik hoop maar dat ie het ook nooit gaat proberen...

Dingen in neus stoppen doet ie ook al niet. Wel vraagt ie zelf om een doekje (poetsen) om zijn snotneus af te vegen en hij begint dan zelf ook al een soort van te snuiten. Handig joh, zeker omdat ie zo vaak een snotneus heeft.

Dat ringendragen moeten we echt even oefenen. Het dragen is geen probleem, maar het afgeven wel....hij doet hetzelfde als jullie beschrijven, iets in je hand leggen en dan snel terugpakken.

Wij hebben geen wheelybug, maar ik merk wel dat er heel wisselend met speelgoed omgegaan wordt. Weken heeft ie niet omgekeken naar wat dan ook, alleen in bed naar zijn slaapknuffel (foefie). En nu zat ie gisteren ineens op zijn knietjes met een auto, heeft ie met de duplo gespeeld en wilde ie rondjes racen op de wishbone. Het gaat echt met vlagen.

Oe, Isabeau, ik hoop dat die stomme tanden snel door zijn en dat je weer lief wordt!
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
pi_96241638
Vreemde reacties van je schoonmoeder Twinkly! Ze denkt er misschien zo over omdat er toch biiiijna nooit wat gebeurd :X
en een autostoeltje verwisselen is echt zo gedaan, zoiets gaat vaak vrij simpel dus waarom ze dat dan niet wou snap ik echt niet. (wilden jullie gister even weg met zn allen met de auto maar ging dat dus niet door ofzo?)

Wat leuk dat je er weer bent Kersjes! Heb veel aan je gedacht afgelopen tijd :*

Ik zie Stef gewoon helemaal voor me, plezier makend op een afgetrapt autootje en Inca die zich stoort :D :D

Pittig ding die Isabeau, Sorbootje! Die weet duidelijk wat ze wil. Lastig zeg, maar ik zou vol
houden zoals jullie nu doen wb het ochtendritueel. Als je ietsje gaat toegeven gaat ze ws een eerstvolgende keer alleen maar harder dreinen omdat ze weet dat ze dan toch krijgt wat ze wil. Hopelijk is het inderdaad gewoon weer effe zo'n periode die erbij hoort en is ze gauw weer lekker blij en zichzelf
“I mean, nobody’s scientifically perfect, but Suzie’s about as close to being perfect as any human could possibly be.”
pi_96241798
quote:
0s.gif Op maandag 2 mei 2011 09:34 schreef Sorbootje het volgende:

En dan het volgende. Isabeau heeft een dvd van Peppa Pig, die vindt ze helemaal het einde. Ik wil niet dat ze te veel tv kijkt, maar ze begint 's ochtends zodrá ze beneden is te dreinen dat ze peppa wil kijken. Wij vinden dat vervolgens niet goed en de toon is gezet. Dan wil ze dus ook geen boterham....en geen water, en geen kleren aan etc... Het zal wel een faaaase zijn, maar ik vind het lastig.
Misschien dat je haar kunt uitleggen wanneer ze 'm wel mag kijken? En dat dat dan elke dag mag op hetzelfde tijdstip is (geen idee hoe lang het is hoor, maar als het tien minuutjes is dan kan het toch wel?), bijv. na het ontbijt en kleren aan, dan is het voor haar op gegeven moment ook duidelijk dat ze 'm wel te zien krijgt en dus niet hoeft te zeuren..? Lastig iig :)
freedom is just another word for nothing left to lose
pi_96241951
Mefke, wat sneu dat Driekus zo benauwd was vannacht. Hopelijk kunnen jullie vandaag een beetje uitrusten :*
Echt super leuk dat hij ringendrager mag zijn zeg O+ !

Arme Mette, zo van de leg tijdens het weekendje weg :* Ik vind het helemaal niet vreemd hoor, een vreemde omgeving en al die drukte. Hopelijk komt ze snel bij!

Sorbootje, ik bedacht me net dat een vriendin van mij hetzeflde heeft met haar dochtertje, zij wilde constant Bumba kijken en maakte grote drama's. Nu mag ze alleen 's morgens vroeg een paar filmpjes kijken en is het duidelijk voor haar.

Poppejans, ze vroegen inderdaad of wij met hen weg wilden met de auto, omdat we daar nu gebruik van konden maken. Uiteindelijk zijn we naar het park hier in de buurt gelopen en waren we na een half uur weer thuis omdat mijn schoonouders er neit zoveel zin in hadden. Niels maakt het niet uit waar hij is hoor, als hij maar lekker zelf rond mag lopen.
<a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank">Niels</a> en <a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank">Sam</a>
pi_96242166
quote:
0s.gif Op maandag 2 mei 2011 11:39 schreef Twinkly het volgende:

Poppejans, ze vroegen inderdaad of wij met hen weg wilden met de auto, omdat we daar nu gebruik van konden maken. Uiteindelijk zijn we naar het park hier in de buurt gelopen en waren we na een half uur weer thuis omdat mijn schoonouders er neit zoveel zin in hadden. Niels maakt het niet uit waar hij is hoor, als hij maar lekker zelf rond mag lopen.
Erg ''gezellig'' geweest dus :{
Grappig dat je dat zegt over Niels, Wolf heeft dat sinds een paar weken ook dat hij erg graag zelf wil lopen (ipv de buggy dan dus) en dit echt laat merken.
Heb echt zin in 5 mei trouwens! dan hangen wij ook rond in het parkje bij de bios O+

Wij gaan zo naar de Koningin Juliana toren. Hadden gratis kaartjes bij dierentuin abbonement. Volgens mij is het erg gericht op kleine kindjes, denk dat Wolf zich wel zal vermaken.
“I mean, nobody’s scientifically perfect, but Suzie’s about as close to being perfect as any human could possibly be.”
  maandag 2 mei 2011 @ 11:51:46 #173
100412 mefke79
komt goed!
pi_96242470
ik merk ook dat je Driekus niet blijer kunt maken dan met zelluf lopen. Maar ja, ik kan er nu eigenlijk niet achteraan, dus het komt er weinig van als ie bij mij alleen is.

(spam van mijn grote vent in het fototopic...)

[ Bericht 14% gewijzigd door mefke79 op 02-05-2011 12:05:53 ]
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
pi_96243262
Mart loopt ook graag zelf. Met een grote lach op zijn gezicht.
Ik vind het ook belangrijk (daar waar kan enzo dan) dat de kinderen zodra ze zelf kunnen lopen dit ook meer doen, dan steeds maar met de billen in de buggy/kinderwagen te zetten. Lopen is gezond tenslotten.

Hier had ik Mart om 11u00 in bed gelegd omdat we om half twee naar het CB moeten. (BMR prik)
Hij lag echt heerlijk te slapen, totdat... ja hoor 12 uur. Huilen joh, hij was echt enorm geschrokken. Misschien dat ik hem zo nog even terug kan leggen voor een uurtje, maar ik betwijfeld het, hij is nu heerlijk aan het rond scharrelen door de huiskamer en ja en nee aan het schudden. :D
  maandag 2 mei 2011 @ 12:15:12 #175
35189 Troel
scherp en bot
pi_96243419
Poppejans, laat je even weten of het inderdaad iets is die Julianatoren?
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')