SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Hmmja, zie het. De ring is ook heftig qua lengte van de klim en de stijging van een procent of 8-16.quote:Op woensdag 27 april 2011 17:09 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Alles bij elkaar is het toch een pittige ronde volgens mij. Het is deze hele pagina http://heuvelsfietsen.nl/Veluwezoom.php behalve de nummer 2 en nummer 10
ben bezigquote:Op woensdag 27 april 2011 18:35 schreef Oksel het volgende:
Tom en Yankee, reserveren jullie die zaterdag ook?
Virtuele kilometers. Vooral niet zeggen dat het binnentraining is, kunnen wij er ook niet over zeiken.quote:Op woensdag 27 april 2011 21:04 schreef No-P het volgende:
Hmm, die binnentrainingen kosten me kilometers. Achja, zit in ieder geval niet stil.
neequote:Op woensdag 27 april 2011 21:44 schreef mytec het volgende:
voor die tourtochten is toch geen licentie benodigd? wil misschien nog wel aan eentje meedoen dit jaar. als ik mijn tempo nog wat verhoog, wil niet bij de laatsten over de finish komen bij wijze van spreken.
zoals reeds gezegd, nee. Overigens kan iedereen die een beetje kan fietsen wel aan een toertocht meedoen hoor. Begin anders lekker met een km of 60 en hang bij groepjes in het wiel. Als je wat beter wordt kun je al gauw richting de 100-150 of zelfs 200. Nogmaals, je kunt ze heel energiezuinig fietsen door het grote aantal fietsers dat je tegenkomt.quote:Op woensdag 27 april 2011 21:44 schreef mytec het volgende:
voor die tourtochten is toch geen licentie benodigd? wil misschien nog wel aan eentje meedoen dit jaar. als ik mijn tempo nog wat verhoog, wil niet bij de laatsten over de finish komen bij wijze van spreken.
Misschien handig om te melden dat het bij toertochten om een ntfu licentie gaat en je voor wedstrijden een licentie van de knwu nodig hebtquote:Op woensdag 27 april 2011 22:00 schreef ultra_ivo het volgende:
met een licentie zijn de toertochten wel goedkoper. En je krijgt meer informatie.
Na 3 weken naar mijn werk fietsen en een paar rondjes met vrienden heb ik 110 km gedaan met 27.5 km/uur. Dus 60 km zou best haalbaar zijn. Dat red je vast wel binnen 2.5 uur.quote:Op woensdag 27 april 2011 21:44 schreef mytec het volgende:
voor die tourtochten is toch geen licentie benodigd? wil misschien nog wel aan eentje meedoen dit jaar. als ik mijn tempo nog wat verhoog, wil niet bij de laatsten over de finish komen bij wijze van spreken.
Dat heb ik eerder vanavond al geschreven.quote:Op woensdag 27 april 2011 22:02 schreef Yankee het volgende:
[..]
Misschien handig om te melden dat het bij toertochten om een ntfu licentie gaat en je voor wedstrijden een licentie van de knwu nodig hebt
je bent geweldigquote:Op woensdag 27 april 2011 22:06 schreef ultra_ivo het volgende:
[..]
Dat heb ik eerder vanavond al geschreven.
Toertochten zijn bij uitstek geschikt om je grenzen te verkennen qua afstand enzo. Met mensen om je heen fiets je wat makkelijker, omdat je in het wiel kunt zitten of gewoon kunt ouwehoeren. Bijna al mijn langste ritten zijn ook toertochten. Ik rijd ze vaak wel (grotendeels) alleen maar het motiveert zeker om te zien dat je na 100km opeens door niemand meer ingehaald wordt maar zelf stofzuiger speeltquote:Op woensdag 27 april 2011 21:59 schreef thettes het volgende:
[..]
zoals reeds gezegd, nee. Overigens kan iedereen die een beetje kan fietsen wel aan een toertocht meedoen hoor. Begin anders lekker met een km of 60 en hang bij groepjes in het wiel. Als je wat beter wordt kun je al gauw richting de 100-150 of zelfs 200. Nogmaals, je kunt ze heel energiezuinig fietsen door het grote aantal fietsers dat je tegenkomt.
En vaak is er een periode van ongeveer een uur waarbinnen je kunt starten. Start dan lekker vroeg, zul je constant wel met mensen mee kunnen.
Zo startte ik vorig jaar de Ronde van NH de 160km niet op een officieel startpunt, maar ergens halverwege het parcours dicht bij mijn ouderlijk huis. Het voordeel was dat reizen niet hoefde, maar het nadeel is dat ik en mijn twee fietsmaten de laatste 60km helemaal alleen tegenwind hebben afgelegd. Flink afzien dusquote:Op woensdag 27 april 2011 22:43 schreef eentwee het volgende:
[..]
Toertochten zijn bij uitstek geschikt om je grenzen te verkennen qua afstand enzo. Met mensen om je heen fiets je wat makkelijker, omdat je in het wiel kunt zitten of gewoon kunt ouwehoeren. Bijna al mijn langste ritten zijn ook toertochten. Ik rijd ze vaak wel (grotendeels) alleen maar het motiveert zeker om te zien dat je na 100km opeens door niemand meer ingehaald wordt maar zelf stofzuiger speeltDan voel je de vermoeidheid ook minder. Als je dus solo bijv. 60km rijdt moet je gewoon eens een toertocht van 100 rijden.
![]()
Een echte drager die tot aan je achterpadden komt is beter, kan meer hebben en je bagage hangt lager. Maar zo'n drager op de zadelpen is dan weer beter dan een rugzak. Let op dat je ze niet teveel belast, een kilo of 10 is toch wel de max. Heb je een carbon zadelpen moet je 'm vervangen voor een alu exemplaar voordat je zo'n zadelpendrager erop knelt. Alternatief kun je kijken voor een van de grotere Carradice tassen. Die zijn op jouw locatie goed te krijgen.quote:Op woensdag 27 april 2011 23:44 schreef JohnDDD het volgende:
Wil vrijdag vertrekken voor een tourtje van 3-4 dagen met de racefiets. Een vriend zei me dat hij een grote voorkeur had voor van die grote bagagerekjes die je aan je zadelpen kunt bevestigen en dat bagagedragers bij racefietsen beter vermeden konden worden. Iemand hier een mening over? Ik wil over een paar maanden ook langer weg, van hier naar Italië...
Mijn pa is naar Rome, Santiago de Compostela, Polen, Tsjechië, langs de Cornwall, etc. gefietst. Alles gewoon met een klein rugzakje op zijn racefiets.quote:Op woensdag 27 april 2011 23:44 schreef JohnDDD het volgende:
Wil vrijdag vertrekken voor een tourtje van 3-4 dagen met de racefiets. Een vriend zei me dat hij een grote voorkeur had voor van die grote bagagerekjes die je aan je zadelpen kunt bevestigen en dat bagagedragers bij racefietsen beter vermeden konden worden. Iemand hier een mening over? Ik wil over een paar maanden ook langer weg, van hier naar Italië...
De stelregel is: ketting over je grootste kettingblad en je grootste derailleurwiel, 2 schakels extra, en dan de eerstvolgende schakel waarmee je ze aan elkaar kunt monteren.quote:Op donderdag 28 april 2011 00:00 schreef marcodej het volgende:
Nog even een technische vraag tussendoor: hoe bepaal je dan de juiste lengte van een ketting. Gewoon een 10sp ketting op een 10sp cassette leggen is niet voldoende?
In 1 tocht? krasse knarquote:Op donderdag 28 april 2011 07:41 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Mijn pa is naar Rome, Santiago de Compostela, Polen, Tsjechië, langs de Cornwall, etc. gefietst. Alles gewoon met een klein rugzakje op zijn racefiets.
Vraagje zit je dan echt op zo'n tandem of is het een andere wielrenners benaming?quote:Op donderdag 28 april 2011 10:09 schreef Oksel het volgende:
Ik ben vanochtend maar in de auto gestapt. Geen sap in de benen. Misschien vanavond weer fietsen. A.s. weekend rondje Nederland op de tandem, 100km/dag.
Jij woont ook in Zuid-Limburg toch?quote:Op woensdag 27 april 2011 23:09 schreef Neo-Mullen het volgende:
Als het weer volgende week mooi wordt ga ik mezelf (voor mijn doen) een zware tocht maken van ruim 55km met een aantal van de zwaarste klimmen van NL: Bergseweg (Voerendaal/Ubachsberg), Keutenberg, Camerig-zuid (Epen/Vaals), Kruisberg (Wahlwiller), Eyserbosweg (Overeys/Eyserheide) en nog wat minder bekende en belangrijke klimmetjes tussendoor.
Mooie rit, veel natuur, lekker wat klimmen en dalen en toch zoet voor wat uurtjes
Ik heb inderdaad zoiets. Ga op fietsvakantie met m'n vriendin. Die is tennister, geen fietser. Nu komen we tenminste altijd tegelijk aan..quote:Op donderdag 28 april 2011 10:28 schreef Joosterd het volgende:
[..]
Vraagje zit je dan echt op zo'n tandem of is het een andere wielrenners benaming?
[ afbeelding ]
Grootste derailleurwiel? Je bedoelt grootste kransje achter?quote:Op donderdag 28 april 2011 08:40 schreef Gripper het volgende:
[..]
De stelregel is: ketting over je grootste kettingblad en je grootste derailleurwiel, 2 schakels extra, en dan de eerstvolgende schakel waarmee je ze aan elkaar kunt monteren.
Inkorten doe je altijd vanaf de kant van de ketting met de "binnen" schakel. De wijde "buiten"schakel moet dus aansluiten op het ingekorte smalle deeltje.
Dit is een handige site over fietstechniek: http://www.m-gineering.nl/ketting.htm
Ik heb een mooi fietsrugzakje met "straps" zeg ik maar even op z'n Engels bij zowel heup als borstkas.... wat ik dan mee zou moeten nemen: lange broek, een paar schoenen, ondergoed, frisse sokken en een paar t-shirts en een tandenborstel. That's it, volgens mij. Zou idd wel moeten kunnen.quote:Op donderdag 28 april 2011 07:41 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Mijn pa is naar Rome, Santiago de Compostela, Polen, Tsjechië, langs de Cornwall, etc. gefietst. Alles gewoon met een klein rugzakje op zijn racefiets.
Precies, meer dan 1 paar schoon ondergoed is overrated en de was kun je ook prima in de rivier doenquote:Op donderdag 28 april 2011 12:43 schreef JohnDDD het volgende:
[..]
Ik heb een mooi fietsrugzakje met "straps" zeg ik maar even op z'n Engels bij zowel heup als borstkas.... wat ik dan mee zou moeten nemen: lange broek, een paar schoenen, ondergoed, frisse sokken en een paar t-shirts en een tandenborstel. That's it, volgens mij. Zou idd wel moeten kunnen.
Ik woon ook in Z Limburg jaquote:Op donderdag 28 april 2011 10:35 schreef Marurk het volgende:
[..]
Jij woont ook in Zuid-Limburg toch?
En je was dit jaar begonnen met wielrennen?
Zeker weer zo'n scharrelding van Marktplaats...quote:Op donderdag 28 april 2011 14:06 schreef Oksel het volgende:
Goed, m'n voorwiel is door deze of gene zo verneukt dat ongeveer alle spaken een andere spaakspanning hebben, en een FM in Borne er niet eens aan wilde beginnen. Moest hem maar opsturen naar Campa![]()
Dus ik zoek een specialist, iemand die m'n voorwiel weer kan maken zoals hij hoort te zijn.
Dat mannetje met dat fietsenschuurtje?quote:Op donderdag 28 april 2011 14:06 schreef Oksel het volgende:
Goed, m'n voorwiel is door deze of gene zo verneukt dat ongeveer alle spaken een andere spaakspanning hebben
quote:Op donderdag 28 april 2011 14:27 schreef marcodej het volgende:
[..]
Dat mannetje met dat fietsenschuurtje?
Gefeliciteerdquote:Op donderdag 28 april 2011 14:50 schreef Freddeh het volgende:
Zo... en we zijn weer een jaartje ouder...
En wijzer ...quote:Op donderdag 28 april 2011 14:50 schreef Freddeh het volgende:
Zo... en we zijn weer een jaartje ouder...
Zoek eens op Force Wheelz. Wielbouwer in Friesland. Versturen en ontvangen per pakketpost. Goede ervaring mee.quote:Op donderdag 28 april 2011 14:06 schreef Oksel het volgende:Dus ik zoek een specialist, iemand die m'n voorwiel weer kan maken zoals hij hoort te zijn.
Proficiat Fredskequote:Op donderdag 28 april 2011 14:50 schreef Freddeh het volgende:
Zo... en we zijn weer een jaartje ouder...
Nee, verspreid over meerdere jaren hoor naar Santiago deed ie 2/3 weken over ong. naar Rome ook zoiets.quote:
Stuur m dan op naar Campa, of ga naar een dealer die veel doet met Campa.quote:Op donderdag 28 april 2011 14:06 schreef Oksel het volgende:
Goed, m'n voorwiel is door deze of gene zo verneukt dat ongeveer alle spaken een andere spaakspanning hebben, en een FM in Borne er niet eens aan wilde beginnen. Moest hem maar opsturen naar Campa![]()
Dus ik zoek een specialist, iemand die m'n voorwiel weer kan maken zoals hij hoort te zijn.
Hiep hiep hoera~!quote:Op donderdag 28 april 2011 14:50 schreef Freddeh het volgende:
Zo... en we zijn weer een jaartje ouder...
Naven zijn nog prima, velgen zijn ook amper ingesleten. Ik heb geen zin om 200EUR eraan uit te geven.quote:Op donderdag 28 april 2011 15:02 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Stuur m dan op naar Campa, of ga naar een dealer die veel doet met Campa.
Die verschillen in spaakspanning komen vast door slagen die in het wiel zaten. Als je dat weer echt goed wil krijgen moet er mss ook wel een nieuwe velg om. Dan kan je wellicht beter een nieuw wiel of wielset aanschaffen. hoe is de conditie van je naven?
Thnx. Zal 'm eens contacten.quote:Op donderdag 28 april 2011 15:00 schreef nogeenmaarten het volgende:
[..]
Zoek eens op Force Wheelz. Wielbouwer in Friesland. Versturen en ontvangen per pakketpost. Goede ervaring mee.
* Hannah 2.0quote:Op donderdag 28 april 2011 14:54 schreef Oksel het volgende:
Nou Fred, wat zijn je doelen voor dit jaar? Dan kunnen we je er over een jaar aan herinneren
zelft gaat afhandelen, enquote:* Hannah 2.0
een Buuman en Buurman tocht wordt ?quote:* Ronde van Vlaanderen 2012 (140km)
Je hebt je daar ontpopt als stoere fietser, dat zijn gewoon de laatste schilvers van de oude Freddeh die van je af vallenquote:Op donderdag 28 april 2011 16:06 schreef Freddeh het volgende:
Afgelopen week begonnen m'n handpalmen nog even af te bladderen van de RVV trouwens
jaquote:Op donderdag 28 april 2011 20:47 schreef kanovinnie het volgende:
Kan je eigenlijk over de dijk van Enkhuizen naar Lelystad fietsen?
Ik keek net op google streetview en zag niet echt iets. Dan heb ik iig een rondje van 170 km gevonden inclusief bezoek aan opaquote:
Aah, Enkhuizen, het mooiste stadje van Nederlandquote:Op donderdag 28 april 2011 20:47 schreef kanovinnie het volgende:
Kan je eigenlijk over de dijk van Enkhuizen naar Lelystad fietsen?
Ik ga altijd met een rotvaart.quote:Op donderdag 28 april 2011 21:46 schreef thettes het volgende:
[..]
Aah, Enkhuizen, het mooiste stadje van NederlandMaar aan de noordzijde van de weg is een fietspad. Twee jaar terug is er ook nog eens onderhoud aan gepleegd.
En nog leuker, je gaat bij Enkhuizen onder het naviduct door. Dat is nog net wat zwaarder dan een gemiddeld viaduct qua klimmen. Moet je wel zorgen dat je niet met een rotgang aan komt fietsen, dan is het alsnog niks aan natuurlijk
Oh dan is het naviduct ook wat voor jouquote:Op donderdag 28 april 2011 21:48 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Ik ga altijd met een rotvaart.
Zijn er in Noord Holland nog bruggen enzo waar ik 60+ vanaf kan? Wil nog een keer echt loeisnel gaan
Volgens mij ben jij best een beest als het om fietsen gaat whehequote:Op donderdag 28 april 2011 22:18 schreef Oksel het volgende:
Net trouwens rondje van 80km gefietst, met de 'trage groep'. Veel kopwerk gedaan, continue 33-36 gereden. Stukje 'vrij rijden', hobbelig bosweggetje met wat klimmetjes. Ik starte op kop, 38km/u.. stukje. Andere groepje er over heen, 42km/u.. ik achteraan. Gozer voor me gaat er overheen, ik zet aan, kom mee, 46km/u.. en blijf lekker in 't wiel van die gast. Die kakt in, ik er voorbij 46km/u, andere groep komt achterop, maar komen/gaan er niet overheen, dus 'won' ik. Wel leuk.
90+? Waar en hoe red je dat in Nederlandquote:Op donderdag 28 april 2011 22:11 schreef Oksel het volgende:
60+ loeisnel?Pas bij 90+ begint het tegenwoordig tof te worden. Goede ouwe tijd.. snik.
90+ heb ik ook nog nooit gered. wel 84 in de afdaling van de Halembaye, vlak over de grens. Maar absolute snelheden zeggen me niet meer zoveel, hard door de bocht in een afdaling is leuker.quote:Op donderdag 28 april 2011 22:27 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
90+? Waar en hoe red je dat in Nederland
Als we dan toch gaan patsen, ik reed laatst 50 op mn crosser met crossbanden op het vlakkequote:Op donderdag 28 april 2011 22:14 schreef Neo-Mullen het volgende:
Laatst 61 gehaald op m'n mountainbikeGing wel snel ja
Simpel sopje voor het frame als het echt vies is, maar pas op bij draaiende delen. Meestal ga ik er na elke rit even met een droge doek (oud shirt) langs. Ketting maak ik schoon met kettingontvetter, cassette heb ik zo'n pieldingetje/borsteltje voor.quote:Op vrijdag 29 april 2011 00:11 schreef rudedeltadude het volgende:
nog een klein vraagje van deze beginner:
hoe en waarmee maak ik mijn fietsje het best schoon?
Zoran is inderdaad heel bekend, ook vrij populair op o.a. het fietsforum voor wat betreft handgespaakte wielenquote:Op vrijdag 29 april 2011 00:21 schreef Tommeke het volgende:
Fred ik ben te laat maar toch nog gefeliciteerd. En Oksel, Zoran van bikexperto is ook een goeie wielmakert. Hij maakt ook wielen voor Quickstep.
Meer dan geniaal!quote:Op donderdag 28 april 2011 14:46 schreef Oksel het volgende:
Of degene daarvoor.
En Askbrad kan bevestigen dat die vent in dat fietsenschuurtje geniaal is..![]()
En ja, lang leve Marktplaats. Daarom kan ik op een Bianchi fietsen!
Woont er hier iemand in de omgeving van Arnhem?
Niet veel. Er zijn wel de nodige fietspaden in die richting. Nog niet zo lang geleden is het Let de Stigterpad aangelegd, dat is bedoeld als een dwarsverbinding over de heuvelrug van Driebergen tot Rhenen. Alleen is het nog niet helemaal af, bij Doorn ontbreekt een stuk. Het is wel leuk om te fietsen, door hoogteverschil en heel veel bochten maar je moet op veel plekken door klaphekken om erop te komen dus het schiet niet heel erg op. Ook moet je alsnog door dorpen heen (Leersum, Amerongen) om de delen aan elkaar te verbinden.quote:Op vrijdag 29 april 2011 09:41 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
Voor de Utrechters: zijn er meer wegen zoals de Maarnse Grindweg in de Utrechtse Heuvelrug. Die dus als het ware in de lengte van de heuvelrug lopen en niet zoals de klimmetjes er dwars overheen.
Als ik nu direct naar de Amerongse Berg fiets doe ik dat over de grote weg langs al die dorpen. Fietst niet echt lekker. Op google maps zie je wel een heleboel wegen lopen door het bos maar volgens mij is 90% daarvan onverhard.
Ik heb toch altijd moeite met hard naar beneden op de Brienenoord. Vanaf de Zuid kant kan het nog wel door de bocht, maar de Noord kant heeft opeens zo'n dip erin zitten met slecht asfalt. Daarbij haal ik als ik niks doe niet meer dan 40 km/hquote:Op vrijdag 29 april 2011 09:24 schreef Freddeh het volgende:
Brienenoord naar beneden gaat al 65+ km/u, dus een beetje snelheid heb je zo te pakken hoor
Dat is ook een beetje mijn 60 km rondje, mooi rondje met een paar klimmetjes erinquote:Op vrijdag 29 april 2011 10:07 schreef eentwee het volgende:
[..]
Voor een avondrondje fiets ik ook vaak naar Amersfoort (50-60km). Dan rijd ik de Galgenberg een paar keer op en rijd ik vaak over de betonpaden langs Soestduinen. Erg mooi daar. Als je daar nog niet bekend bent moet je maar een keer meerijden
Dat fietspad langs de zandafgraving neem ik vrijwel altijd in mijn avondrondje. Dan rechtsaf naar Doorn, links naar kaapse bossen (zo heet dat toch?quote:Op vrijdag 29 april 2011 10:07 schreef eentwee het volgende:
[..]
Niet veel. Er zijn wel de nodige fietspaden in die richting. Nog niet zo lang geleden is het Let de Stigterpad aangelegd, dat is bedoeld als een dwarsverbinding over de heuvelrug van Driebergen tot Rhenen. Alleen is het nog niet helemaal af, bij Doorn ontbreekt een stuk. Het is wel leuk om te fietsen, door hoogteverschil en heel veel bochten maar je moet op veel plekken door klaphekken om erop te komen dus het schiet niet heel erg op. Ook moet je alsnog door dorpen heen (Leersum, Amerongen) om de delen aan elkaar te verbinden.
Ken je het fietspad langs de zandafgraving al? Dat loopt net ten zuiden van de A12, tussen de Traay (Driebergen) en de N227 (Maarn). Daar zit wel een klimmetje in.
De Woudenbergseweg N224 is natuurlijk wel een prettige west-oostverbinding. Als ik vanuit Utrecht fiets zit die er heel vaak in. Als je die op de terugweg fietst, kies dan eens de variant Trekerweg een paar honderd meter noordelijker. Leuk klimmetje (bekend onder de naam Botterstop). Je kunt dan links een fietspad op en komt weer uit bij de kruising Traayweg/N224. Om te weten waar fietspaden liggen is openstreetmap.org trouwens onmisbaar. Blauwe stippellijnen zijn 80-90% van de tijd verharde paden. Als ze onverhard zijn (bijv schelpen) kun je ze ook bijna altijd wel met een racefiets rijden. Ik ken ze allemaal dus als je iets wilt weten, vraag maar
Voor een avondrondje fiets ik ook vaak naar Amersfoort (50-60km). Dan rijd ik de Galgenberg een paar keer op en rijd ik vaak over de betonpaden langs Soestduinen. Erg mooi daar. Als je daar nog niet bekend bent moet je maar een keer meerijden
Heb jij dat stuk tussen Doorn en Amerongen al gefietst? Ziet er wel erg mooi uit maar volgens mij niet verhard? Fietst dat een beetje?quote:Op vrijdag 29 april 2011 10:07 schreef eentwee het volgende:
[..]
Niet veel. Er zijn wel de nodige fietspaden in die richting. Nog niet zo lang geleden is het Let de Stigterpad aangelegd, dat is bedoeld als een dwarsverbinding over de heuvelrug van Driebergen tot Rhenen. Alleen is het nog niet helemaal af, bij Doorn ontbreekt een stuk. Het is wel leuk om te fietsen, door hoogteverschil en heel veel bochten maar je moet op veel plekken door klaphekken om erop te komen dus het schiet niet heel erg op. Ook moet je alsnog door dorpen heen (Leersum, Amerongen) om de delen aan elkaar te verbinden.
Ken je het fietspad langs de zandafgraving al? Dat loopt net ten zuiden van de A12, tussen de Traay (Driebergen) en de N227 (Maarn). Daar zit wel een klimmetje in.
De Woudenbergseweg N224 is natuurlijk wel een prettige west-oostverbinding. Als ik vanuit Utrecht fiets zit die er heel vaak in. Als je die op de terugweg fietst, kies dan eens de variant Trekerweg een paar honderd meter noordelijker. Leuk klimmetje (bekend onder de naam Botterstop). Je kunt dan links een fietspad op en komt weer uit bij de kruising Traayweg/N224. Om te weten waar fietspaden liggen is openstreetmap.org trouwens onmisbaar. Blauwe stippellijnen zijn 80-90% van de tijd verharde paden. Als ze onverhard zijn (bijv schelpen) kun je ze ook bijna altijd wel met een racefiets rijden. Ik ken ze allemaal dus als je iets wilt weten, vraag maar
Voor een avondrondje fiets ik ook vaak naar Amersfoort (50-60km). Dan rijd ik de Galgenberg een paar keer op en rijd ik vaak over de betonpaden langs Soestduinen. Erg mooi daar. Als je daar nog niet bekend bent moet je maar een keer meerijden
Goede vraag, rond de A12 is het werkelijk een slagveld. Het lijkt wel of er 16 banen komen in beide richtingen. Er komt voorlopig geen oprit bij volgens mij, al bestaat al tijden het plan om bij Maarn ook richting Arnhem op- en afritten te maken.quote:Op vrijdag 29 april 2011 10:32 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Ben trouwens benieuwd of dat fietspad (vanaf de Traay) daar blijft? Het lijkt erop alsof ze daar een opgang naar de snelweg aan het maken zijn?
Ja ik fiets dat regelmatig. Alleen het stuk tussen de dorpskern van Doorn en de Maarsbergseweg (waar je op de Ruiterberg, het klimmetje vanaf de Kaapse Bossen, uitkomt) is nog niet af. Het pad is niet echt verhard aangelegd maar de ondergrond is inmiddels wel hard geworden. Er zitten geen kuilen in ofzo dus het fietst gewoon goed, beter dan menig hobbelig fietspad. Ik kom er eigenlijk nooit andere wielrenners tegen dus misschien is het wel een tic van mijquote:Op vrijdag 29 april 2011 10:54 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Heb jij dat stuk tussen Doorn en Amerongen al gefietst? Ziet er wel erg mooi uit maar volgens mij niet verhard? Fietst dat een beetje?
Cool! Ga het morgen eens proberen. Denk dan m'n normale rondje alleen dan op de ruiterberg dat fietspad zoeken. Is het goed aangegeven? Is het vanaf de parkeerplaats voor of na de top?quote:Op vrijdag 29 april 2011 11:17 schreef eentwee het volgende:
[..]
Goede vraag, rond de A12 is het werkelijk een slagveld. Het lijkt wel of er 16 banen komen in beide richtingen. Er komt voorlopig geen oprit bij volgens mij, al bestaat al tijden het plan om bij Maarn ook richting Arnhem op- en afritten te maken.
[..]
Ja ik fiets dat regelmatig. Alleen het stuk tussen de dorpskern van Doorn en de Maarsbergseweg (waar je op de Ruiterberg, het klimmetje vanaf de Kaapse Bossen, uitkomt) is nog niet af. Het pad is niet echt verhard aangelegd maar de ondergrond is inmiddels wel hard geworden. Er zitten geen kuilen in ofzo dus het fietst gewoon goed, beter dan menig hobbelig fietspad. Ik kom er eigenlijk nooit andere wielrenners tegen dus misschien is het wel een tic van mijIk vind het een leuke variatie, omdat ik de omgeving en de gewone wegen al zo goed ken. En ik vind een beetje sturen vermakelijk, het pad is een van de redenen dat ik dacht dat crossen wel iets voor mij zou zijn. Heb er deze winter ook veel gefietst met de sneeuw. Langlaufers die raar opkijken dat er opeens iemand op een (op het oog) racefiets voorbij komt
![]()
Ok duidelijkquote:Op donderdag 28 april 2011 10:40 schreef Oksel het volgende:
[..]
Ik heb inderdaad zoiets. Ga op fietsvakantie met m'n vriendin. Die is tennister, geen fietser. Nu komen we tenminste altijd tegelijk aan..
Net erna. Je ziet dan op een gegeven moment aan de rechterkant een klaphek. Iets daarvoor ook links maar daar zit een slot omheen, dat is dus het stuk dat niet af is.quote:Op vrijdag 29 april 2011 11:24 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Cool! Ga het morgen eens proberen. Denk dan m'n normale rondje alleen dan op de ruiterberg dat fietspad zoeken. Is het goed aangegeven? Is het vanaf de parkeerplaats voor of na de top?
Die wou ik ook doen; alleen ben ik dan "helaas" op vakantie. Leek me erg mooi over een misschien wat minder bekend stukje limburg. Is niet echt kleinschalig volgens mij?quote:Op vrijdag 29 april 2011 13:41 schreef Blik het volgende:
Zit evt. te denken om Limburgs Mooiste te fietsen maar alleen als ik daarvoor op het laatste moment nog kan inschrijven. Zou dan gaan om de 110 km zwaar.
Op de Nordschleife haal ik de 70 vorig jaar met gemak een aantal keer. Er zijn mensen die daar met 100 naar beneden klapperen. Ik ga voor 90 dit jaar, mijn record 79,8quote:Op donderdag 28 april 2011 22:48 schreef ultra_ivo het volgende:
[..]
90+ heb ik ook nog nooit gered. wel 84 in de afdaling van de Halembaye, vlak over de grens. Maar absolute snelheden zeggen me niet meer zoveel, hard door de bocht in een afdaling is leuker.
Nee, is verre van kleinschalig. Maar vanwege de ietwat onbekende route lijkt me die ook wel leukquote:Op vrijdag 29 april 2011 14:11 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Die wou ik ook doen; alleen ben ik dan "helaas" op vakantie. Leek me erg mooi over een misschien wat minder bekend stukje limburg. Is niet echt kleinschalig volgens mij?![]()
Maar ik lees dit met interesse mee. Zou begin juni wel m'n eerste toertocht willen rijden. Alleen nog totaal geen idee welke.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |