quote:Op vrijdag 22 april 2011 22:22 schreef Sannne het volgende:
Ik loop ook hele dagen methand op buik whaha.
Die banden vind ik ook niks. Ik heb een zwarte en een bruine (effen) maar weet ook echt niet waar ik ze mee moet combineren, vind het er toch een beetje vreemd uit zien.
Ik draag ze wel onder een jurkje ofzo omdat ze mn buik iets mooier strak trekken.
Hee weetje. Ik had net een shocking moment. Ik las ergens over lektieten dus ik denk; hey ik test ook effe. En gewoon 7!!!! druppels uit beide!!!! tepels (in totaal..)
WOWW! Echt weer zo'n moment van FUCK ik krijg een kind
quote:Op vrijdag 22 april 2011 22:47 schreef krijtlijk het volgende:
Als ze vannacht nog maar blijft zitten, morgen eerst nieuwe batterijen voor de camera kopen want die zijn leeg kom ik nu achter.
ehm ik zou maar iemand langs de benzinepomp sturen voor batterijen ofzoquote:Op vrijdag 22 april 2011 22:47 schreef krijtlijk het volgende:
Als ze vannacht nog maar blijft zitten, morgen eerst nieuwe batterijen voor de camera kopen want die zijn leeg kom ik nu achter.
ah gelukkigquote:Op vrijdag 22 april 2011 23:01 schreef krijtlijk het volgende:
Ik heb nog een oudere digitale en 2 analoge camera's liggen dus zo'n drama is het ook weer niet hoor![]()
Maar er gebeurt nu niks meer dus ik denk dat het wat voorwerk was, ik maak me nog niet druk
Aargh, dat durf ik niet!quote:Op vrijdag 22 april 2011 22:29 schreef Sannne het volgende:
Lekken heb ik nog niet gemerkt maar wel als ik het eruit knijp. Test het maar eens effe
Done!quote:Op vrijdag 22 april 2011 23:25 schreef hilliebillie het volgende:
uhm zit er een beetje naast maar GreatWhiteSilence vroeg in het vorige topic om in de OP gezet te worden op 20 November. Zou je die er nog bij willen zetten sannne?
Ja dat was GirlGoneBad maar die gaf aan eind december en heeft nog niet een datum doorgegeven of een verzoek in OP te willen.. ging eerst nog een keer testen (ik heb ook in het begin iets van 3 testen gedaan..quote:Op vrijdag 22 april 2011 23:33 schreef Sannne het volgende:
[..]
Done!
Was er ook niet iemand voor december?
Ja, ik ben ook voor december, maar wil eerst een goede echo hebben gehad voordat ik in het rijtje kom :-)quote:Op vrijdag 22 april 2011 23:33 schreef Sannne het volgende:
[..]
Done!
Was er ook niet iemand voor december?
Klopt, ik hoeft nog even niet in de OP hoor, tis nog zoooo pril en ik wil eerst wat meer zekerheid.quote:Op vrijdag 22 april 2011 23:47 schreef hilliebillie het volgende:
[..]
Ja dat was GirlGoneBad maar die gaf aan eind december en heeft nog niet een datum doorgegeven of een verzoek in OP te willen.. ging eerst nog een keer testen (ik heb ook in het begin iets van 3 testen gedaan..)
Je zat er niet helemaal naast.. want ik wilde ook wel in de OP, met inderdaad 8 november!quote:Op vrijdag 22 april 2011 23:16 schreef hilliebillie het volgende:
was er in het vorige topic niet iemand die ook in de OP wilde? op 8 20 november o.i.d.?
zal eens ff terugzoeken..
Erge buikpijn is niet echt een symproom hoorquote:Op zaterdag 23 april 2011 07:02 schreef GirlGoneBad het volgende:
[..]
Klopt, ik hoeft nog even niet in de OP hoor, tis nog zoooo pril en ik wil eerst wat meer zekerheid.
Alhoewel, ik denk dat ik die zekerheidheid steeds meer krijg van m'n lichaam. Kun je met 4w5d al zo'n buikpijn hebben dat je er gewoon wakker van wordt? Het is net alsof ze m'n baarmoeder naar buiten trekken. Heb net ff zitten googlen op pijnstillers, maar zowel Panadol als Aspirine worden afgeraden. Iemand nog een tip dat ik toch nog even kan slapen?
op de hemawebsite staat de complete (handige) uitzetlijstquote:Op zaterdag 23 april 2011 10:26 schreef Mevr_Mus het volgende:
Even een snelle vraag tussendoor: heeft iemand van jullie misschien een realistische uitzetlijst? Het lijstje dat ik hier heb is wat minimalistisch (o.a. 3 rompertjes maat 50-56 en 2 paar sokjes)...
Is lastig, Mus.quote:Op zaterdag 23 april 2011 10:26 schreef Mevr_Mus het volgende:
Even een snelle vraag tussendoor: heeft iemand van jullie misschien een realistische uitzetlijst? Het lijstje dat ik hier heb is wat minimalistisch (o.a. 3 rompertjes maat 50-56 en 2 paar sokjes)...
I knowquote:Op zaterdag 23 april 2011 10:50 schreef Kleurdoos het volgende:
wij ook niet hoor, maar vrouwen vinden het meestal fijn om te hamsteren voor een baby
Wat oplettend van je KD, was me zelf nog niet eens opgevallen!quote:Op zaterdag 23 april 2011 10:23 schreef Kleurdoos het volgende:
en susies datum moet naar 22 oktober
had ze ook al eerder aangegeven
o ik dacht dat je dat aangaf na je echo?quote:Op zaterdag 23 april 2011 11:08 schreef Susie het volgende:
[..]
Wat oplettend van je KD, was me zelf nog niet eens opgevallen!![]()
Swampie, sterkte in ieder geval! Dit is idd niet de zwangerschap die je hoopt!
Klopt hoor!! Maar ik heb zelf niet gekeken in de OP of deze aangepast was... daarom zo oplettend van je!quote:Op zaterdag 23 april 2011 11:22 schreef Kleurdoos het volgende:
[..]
o ik dacht dat je dat aangaf na je echo?
Pas op met mijn raad hequote:Op zaterdag 23 april 2011 13:17 schreef danic het volgende:
Dank voor de goeie tips, ga ik toch maar mee aan de slag, want dit is echt niets.
Enneh....vriend heeft een zwakke rug en daagt me bijna uit om het matras met vruchtwater te overgieten, dan kan er een andere komen waar hij beter op ligt haha.
(die gaat er toch wel komen hoor, ik heb alleen gezegd dat ie heel even moet wachten tot na mijn bevalling, dan heb ik mijn eigen lijf weer terug en weet ik beter wat er lekker ligt en wat niet).
Dus misschien ook maar gokken net als Innepin (lees: goden verzoeken)
Dan moet je wel voor 7 mei bevallen, anders mag je pas de 15de he?quote:Op zaterdag 23 april 2011 16:37 schreef danic het volgende:
Ja, ik ga het vanavond eerst een proberen met stof die ik van een vriendin heb gehad (soort moltonstof maar dan veel kleiner, handdoek formaat, dus waar die nou voor gebruikt moeten worden?) en die leg ik dan op de matrasbeschermer. Als het dan nog zo zweet dan trek ik em morgenochtend er lekker onder vandaan.
Ik heb nog meer van die mini-moltons zegs maar, dus dan ga ik daar mee aan de slag. Zo lang gaat het volgens mij niet meer duren, dus ik improviseer wel even.
Én: idd even het voorjaar/najaardekbed straks vervangen voor het zomerdekbed. Ik slaap nu gewoon zonder dekbed! Warrum!!
Bij de Hema hebben ze een waterdichte molton onderdeken. Is dat misschien iets?quote:Op zaterdag 23 april 2011 21:15 schreef ferrari_rood het volgende:
Wij hebben een matras van 210 en ik heb daar nog geen waterdichte molton voor kunnen vinden want zo'n zweetmatje lijkt mij ook niet
Ik heb ze toen online bij volgens mij wehkamp besteld, ons bed is 220 langquote:Op zaterdag 23 april 2011 21:15 schreef ferrari_rood het volgende:
Swampie sterkte
Danic weer wat bijgekomen
Wij hebben een matras van 210 en ik heb daar nog geen waterdichte molton voor kunnen vinden want zo'n zweetmatje lijkt mij ook niet
Voor de rest een leuke maar wel vermoeiende dag gehad ben nu wel er misselijk en moe
Ik had t er ook niet onder en bij mij kwam t gewoon op gangquote:Op zaterdag 23 april 2011 14:12 schreef innepin het volgende:
[..]
Pas op met mijn raad he![]()
Misschien is het daardoor wel geweest dat de bevalling gewoon helemaal niet op gang kwam!![]()
ik zou sowieso bellen.quote:Op zondag 24 april 2011 09:31 schreef GirlGoneBad het volgende:
Vlindur, Sannne en Innepin, bedankt voor jullie tip. Na een uurtje of twee was het al niet zo pijnlijk meer, ik heb nu alleen nog wat lichte buikpijn, maar dat is overkomelijk. Morgen test ik nog één keer, en als dat nog steeds positief is, ga ik dinsdag de vk bellen denk ik, of wanneer mag je eigenlijk de vk bellen voor een afspraak. Sorry voor de misschien wat stomme vragen, maar ik ben gewoon nog zo'n n00b
![]()
Als ik morgen thuis ben lees ik even goed bij, zit nu bij pa en ma en die weten nog van niks, dus kan natuurlijk niet al te lang hier rondhangen.
Wij hebben ook een matras van 210 lang (90cm breed) en daar kreeg ik de waterdichte molton van de Hema prima omheen.quote:Op zaterdag 23 april 2011 21:15 schreef ferrari_rood het volgende:
Swampie sterkte
Danic weer wat bijgekomen
Voor de rest een leuke maar wel vermoeiende dag gehad ben nu wel er misselijk en moe
Ik heb net idd nog heerlijk 1,5 uur geslapen. Maar erg rustig ligt dat ook weer niet. Heb ook wel die angst van het breken van vliezen op de bank haha. Maar ja, ik kan toch ook niet overal zeiltjes gaan leggenquote:Op zondag 24 april 2011 11:26 schreef Sannne het volgende:
Tweeoogje welkom!
Swampie ik leef met je mee! Nog effe!!
Danic balen zeg van je pijn, tijd dat de kleine komt!! Gelukkig kan je op de bank beter slapen maar niet al je vruchtwater in je bank verliezen he
GGB fijn dat die pijn weggezakt is, dat had ik precies zo! Maar als het terugkomt wel bellen hoor, kan meteen al!
Ik doe mee met de slechtslapers. Veel te warm en dochter veel te druk. Ik ben zo beniewd wat daar binnen nou allemaal te beleven valt, want volgens mij had ze de grootste lol
Oja enne.. Vrolijk pasen allemaal!Ik ga me douchen voor de paasbrunch, fijne dag!
veel plezier deintjequote:Op zondag 24 april 2011 13:04 schreef Poppedein het volgende:
ik kom alleen ff melden dat hier in ieder geval alles rustig is. Zijn op weg naar schiedam vanuit t hoogeveensche, laatste keer ver weg...maar dochterlief is bij opa en oma, mn vluchttasje staat achterin en ik rij naar mijn VK, dus moet goedkomen
dacht ik ook; maar heb net natuurlijk uitgebreid gegoogled; en schijnt dat het na de zwangerschap geleidelijk aan wel weer wegtrekt...quote:Op zondag 24 april 2011 14:07 schreef Kleurdoos het volgende:
oei das kut, van die pigmentvlekken.. ik heb er bij mij nog geen 1 kunnen ontdekken..maar zo'n zwangerschapsmasker, daar kom je lastig vanaf
Gefeliciteerdquote:Op zondag 24 april 2011 11:12 schreef tweeoogje het volgende:
Ik kom me hier dan ook maar heel voorzichtig melden.. Na 3 testen geloof ik denk ik wel dat ik echt zwanger ben. 4w5d vandaag. Retespannend vind ik het!
kloon???quote:
quote:
oeeee spannend wederom!!!quote:Op zondag 24 april 2011 21:03 schreef d0ry het volgende:
[..]
![]()
Vanochtend positief getest op mijn nod. Het is dus nog heel erg pril.
Ja, derde kerstdagquote:Op zondag 24 april 2011 21:16 schreef Beessie-Jen het volgende:
2oogje; jouw uitgerekende datum is zeker rond de kerstdagen oid? ook best moooooi een kerstkindje
die dacht ik ook te krijgen tochquote:Op zondag 24 april 2011 21:16 schreef Beessie-Jen het volgende:
2oogje; jouw uitgerekende datum is zeker rond de kerstdagen oid? ook best moooooi een kerstkindje
gefeliciteerd! ik kan wel een gokje wagen, maar neem aan dat je niet daarom een kloon hebt aangeschaftquote:Op zondag 24 april 2011 21:23 schreef d0ry het volgende:
BJ, ja je kent me al. Ik hoor nu bij het "clubje" zwangere dreumesmama's
quote:
en ik was uitgerekend op 26 december, maar Bas kwam op de 24e...quote:Op zondag 24 april 2011 21:25 schreef Kleurdoos het volgende:
die dacht ik ook te krijgen toch24 dec. werd 3 januari
eigenlijk zou je over zo'n iemand heen moeten spugen dan....quote:Op zondag 24 april 2011 22:06 schreef ferrari_rood het volgende:
Ik werd ook echt link hoor.
Hij vond het maar raar dat ik na het eten kon blijven zitten en het spugen tegen kon houden.
En eigenlijk moet ik dat niet doen want het is veel viezer en pijnlijker des te langer dat ik wacht. Maar ik heb soms toch de hoop dat ik iets verteer.
Mijn eerste zwangerschap was zoals de jouwe nu. Ik heb gespuugd tot de 7 cm ontsluiting..daarna was het over. En toen wist ik al niet meer hoe ik me toen voeldequote:Op zondag 24 april 2011 22:25 schreef ferrari_rood het volgende:
Ik ben eigenlijk benieuwd of ik je ken dory
Mijn moeder had het in het begin ook heel erg
-hoort erbij
-gewoon doorwerken
-ik snap niet dat je zo ziek bent hoor ik had nergens last van alleen 's morgens spugen tot 12wk
-na 12wk is het wel over
Maar nu is van de week een deel van haar gebit getrokken en dat is haar heel erg tegen gevallen ze kon eerst niets eten. En toen had ze tegen mijn vader gezegd nu snap ik hoe f_r zich moet voelen. Ik eet echt alleen maar voor ons kindje want van mij hoeft het echt niet meer. Ik geniet er absoluut niet van.
PM! En gefeliciteerdquote:Op zondag 24 april 2011 21:23 schreef d0ry het volgende:
BJ, ja je kent me al. Ik hoor nu bij het "clubje" zwangere dreumesmama's
Dat is zo, en gelukkig zit ik wel dan bij mijn familiequote:Op maandag 25 april 2011 08:24 schreef Pvoesss het volgende:
Ik had dat totaal niet ik ging ruim over datum nog naar de bios en ver winkelen enzo.
Je bent zo in een ziekenhuis en 112 is ook zo een belletje naar gedaan
[..]
PM! En gefeliciteerd![]()
![]()
![]()
![]()
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Nou geloofthet pas echt, ik heb een piranha in m'n buik!
Bijlezen word vanavond pas ofzo, sorry!
[/egopost]
quote:Op zondag 24 april 2011 22:51 schreef Sannne het volgende:
Wat gemeen f_r!
Ik vind sowieso dat er heel erg een tweestrijd is in hoe mensen op je reageren.
De ene helft gilt in koor dat ik niet mag tillen, de andere helft zou me zo een afwasmachine in mn armen gooien, bij wijze van..
quote:Op maandag 25 april 2011 12:07 schreef GirlGoneBad het volgende:
[egopost]Jij ook nog gefeliciteerd!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Nou geloofthet pas echt, ik heb een piranha in m'n buik!
Bijlezen word vanavond pas ofzo, sorry!
[/egopost]
...maar weI in de aap gelogeerd :P
*
Ik stuur al sinds oktober 2006 PM's, word ik dan nu PM-woman?
Laat maar: PMS-girl it is.....
ik had en heb dat ook heel erg, van mijlpaal tot mijlpaal levenquote:Op maandag 25 april 2011 19:54 schreef Beessie-Jen het volgende:
Ik ben hard onderweg naar de volgende mijlpaal; nog 3 weekjes en mijn kindje heeft de levensvatbaarheidsgrens bereikt... toch ook een bijzonder moment vind ik...
o ik zou er echt NU voor tekenen als deze beeb tot 38 weken blijft zitten..quote:Op maandag 25 april 2011 20:51 schreef Zana het volgende:
[..]
ik had en heb dat ook heel erg, van mijlpaal tot mijlpaal leven
ik ben blij dat ik de 37 weken nu gehaald heb, maar nu heb ik weer ergens gelezen dat voor de borstvoeding 38 weken beter voor de zuigkracht is en bovendien zou ik graag nog even over de vrijmarkt willen en eventueel nog babyspulletjes kijken... nu wij zien wel hoe het loopt voor hetzelfde loop ik over tijd...
mijn actieradius wordt wel steeds minder, moet goed opletten wat ik op een dag doe, de warmte is funnest en wij zijn beiden verkouden, zou niet zo best zijn als de kleine nu komt, ze hebben toch nog geen weerstand in het begin, maar blijkbaar wachten babies totdat de moeder in redelijke conditie is voor een normale geboorte... weet niet of dat klopt...
Sorry, ik faal ernstigquote:Op maandag 25 april 2011 19:54 schreef Beessie-Jen het volgende:
en heeeey LLM's hebben jullie de hele middag buiten doorgebracht of zijn jullie stiekem aan het bevallen???
Deintje waar is u???
thx, lief van je.quote:Op maandag 25 april 2011 21:39 schreef Poppedein het volgende:
nee, I wish, we gaan verbouwen over een maandje waarbij de hele tuin op de schop moet en er geen plek is voor t zwembad dit jaar.. ik heb heerlijk met den peutjes in een meterbreed peuterbadje gezeten
en ja! en doen hoor! Als je er niet gelijk doorkomt gewoon ff blijven proberen, want met een lang weekend achter de rug is het vaak erg druk op de lijn (en blijft ie overgaan ipv in gesprekstoon). Waarschijnlijk zullen ze zeggen dat je tussen de middag wel even langs kunt komen en anders aan t eind van t SU. En mocht je met Evie zitten weet je mij te vinden he!
Ik gun jou dat zo van harte, ik heb zo'n bewondering voor hoe je het hebt gedaan met Evie, ik hoop dat het deze keer vanaf het begin live voeden zal zijn en minstens zo lang.quote:Op maandag 25 april 2011 20:55 schreef Beessie-Jen het volgende:
[..]
o ik zou er echt NU voor tekenen als deze beeb tot 38 weken blijft zitten..
mede om de reden die jij noemt; de kans dat de BV slaagt is zoveel malen groter als het kindje iets langer blijft zitten...
Uiteindelijk heb ik Evie wel 14 maanden BV gegeven, maar de eerste 4,5 maand was het vooral afgekolfde moedermelk.. zou het zo super vinden als deze beeb wel gewoon aan de borst zou kunnen drinken vanaf het begin..
Nou, deze aanstaande moeder is er klaar voor hoor! Dus kom maar op!quote:Op maandag 25 april 2011 21:08 schreef ferrari_rood het volgende:
Maar ik hoor idd ook altijd dat het kindje komt als de moeder er klaar voor is.
LOL, ik kreeg een geboortedatumoorlog op hyves toen ik over mijn opgezwollen enkels begon.quote:Op dinsdag 26 april 2011 09:43 schreef Takkembah het volgende:
Yups!
Ikzelf heb ook eerder 20 mei, dan 13 mei in mijn hoofd.
Helaasch (maar ook wel lief) is hier wel al het stalken begonnen. Ik schreef gisteren op Gezichtsboek iets van even uitpuffen en kreeg meteen reacties als" wtf ben je al begonnen
Iedereen een fijne dag gewenscht!
Mooi is dat he. Gisteren ook al de eerste Ben je nog niet bevallen? gehad...quote:Op dinsdag 26 april 2011 09:47 schreef The_Tankgirl het volgende:
[..]
LOL, ik kreeg een geboortedatumoorlog op hyves toen ik over mijn opgezwollen enkels begon.
Zo van:
Persoon 1: 20 mei duurt nog wel even hoor
Persoon 2: nog even volhouden!
Persoon 3: nog maar een paar nachtjes, het is zo 29 april
Persoon 4: Koninginnedagkindje?
Gooi het maar op zwangerschapsdementiequote:Op dinsdag 26 april 2011 09:55 schreef Takkembah het volgende:
[..]
Mooi is dat he. Gisteren ook al de eerste Ben je nog niet bevallen? gehad......
En nu ga ik echt. Laatste spulletjes shoppen voor Henk (en Alexa). Ik weet nu al dat ik de helft ga vergeten
Succes met de laatste uren Swampie! Dat je maar snel de kleine in je armen mag sluitenquote:Op dinsdag 26 april 2011 10:12 schreef Swampie1 het volgende:
Hier een kleine update. Nog steeds lig ik in het ziekenhuis maar met nog 2 nachten voor de boeg krijg ik wel kriebels over de geboorte en dat deze lange weg van ziek zijn dan eindelijk gaat stoppen.
Kan het me bijna niet voorstellen na weken lang ziek zijn en hangen en wurgen om de finish te halen. Zou ik dan echt donderdag moeder worden, zo irreel haha.
De afgelopen dagen weer veel buurvrouwen gehad die lagen te puffen en weeen hadden. Deze hebben hun zoon/dochter al en ik lig hier maar op mijn ei te broeden.
Na 10 buurvrouwen hoop ik dat deze nieuwe niet verdwijnt en ik vanacht heerlijk kan slapen zonder live bevalling! Heel gek om te weten dat je zelf een keizersnede krijgt terwijl die vrouwen zuchten,puffen en steunen om de weeen op te vangen.
Ik wil iedereeen een hele fijne dag wensen en geniet lekker van het mooie weer, over binnen 50 uurtjes ben ik moeder haha de zon gaat in me koppie eindelijk weer schijnen!!!!!
quote:Op dinsdag 26 april 2011 10:25 schreef Poppedein het volgende:
Écht aftellen nu Swampie, kan me voorstellen dat dat nog heel irreëel voelt, maar over 2 dagen kun je je simpelweg niet meer anders voorstellen! Het allerallerlaatste stukje, de allerlaatste voorbereiding, nog even en je bent écht mama!
En Tankgirl ook al aan het rommelen geweest, kreeg je cold feet of had je zoiets van kom maar op ook als het doorzet nu?
Ik heb ook net als Mefke en Takkembah de ervaring dat mijn meiske nog een ruime week langer bleef zitten, daarbij beviel mijn moeder van al haar 4 kinderen 2 weken overtijd, dus rationeel vertel ik ook steeds maar tegen mezelf en andere dat er de komende 3 weken hoogstwaarschijnlijk echt nog niet veel actie zal zijn.,.. maar dat kleine stemmetje in mijn achterhoofd geeft me steeds het gevoel dat ik dit manneke wat eerder in mijn armen mag houden. Dat gevoel heb ik bij Lena nóóit gehad, dus ik moet mn best doen om het weg te drukken. Ik ben nu geboortetraktaties aan het maken voor op de creche...mèn..ik wil dat ventje gewoon zien, ruiken en voelen! nu...nu....NU!!! Ik mis m!
Nou, cold feet, niet nee, maar meer van: heb ik alles klaar???quote:Op dinsdag 26 april 2011 10:25 schreef Poppedein het volgende:
Écht aftellen nu Swampie, kan me voorstellen dat dat nog heel irreëel voelt, maar over 2 dagen kun je je simpelweg niet meer anders voorstellen! Het allerallerlaatste stukje, de allerlaatste voorbereiding, nog even en je bent écht mama!
En Tankgirl ook al aan het rommelen geweest, kreeg je cold feet of had je zoiets van kom maar op ook als het doorzet nu?
Ik heb ook net als Mefke en Takkembah de ervaring dat mijn meiske nog een ruime week langer bleef zitten, daarbij beviel mijn moeder van al haar 4 kinderen 2 weken overtijd, dus rationeel vertel ik ook steeds maar tegen mezelf en andere dat er de komende 3 weken hoogstwaarschijnlijk echt nog niet veel actie zal zijn.,.. maar dat kleine stemmetje in mijn achterhoofd geeft me steeds het gevoel dat ik dit manneke wat eerder in mijn armen mag houden. Dat gevoel heb ik bij Lena nóóit gehad, dus ik moet mn best doen om het weg te drukken. Ik ben nu geboortetraktaties aan het maken voor op de creche...mèn..ik wil dat ventje gewoon zien, ruiken en voelen! nu...nu....NU!!! Ik mis m!
Blegh Danic, probeer het van je af te zettenquote:Op dinsdag 26 april 2011 10:03 schreef danic het volgende:
briefje maken Takkembah?
Ik krijg ook van een aantal (steeds dezelfde) mensen de vraag: en? ben je al aan het bevallen?
Denk bij mezelf: tuurlijk joh, en tussendoor neem ik gewoon de telefoon op als je belt en doe alsof er niets isEcht, ik wist van tevoren dat dit ging gebeuren, maar het blijft irritant.
Gisteren kreeg ik een opmerking van mijn zusje die ik eigenlijk na een uur ineens heel vervelend vond. Ze zat samen met haar vriend bij mijn ouders, dus ik belde op het huisnummer van mijn ouders om wat te vragen. Ze zaten in de tuin te bbq-en. Dus na 4x overgaan kreeg ik voicemail. Denk ach, dat red je idd vrij lastig om op tijd er te zijn, dus ik gelijk nog een keer bellen, maar geen gehoor.
Op de mobiel van mijn zusje uiteindelijk wel. Dus ik zeg: "goh das ook raar: ze bellen me op om te laten weten dat ze een dagje weggaan en waarheen dat mocht er iets gebeuren ik ze mobiel moet bellen en vanmorgen had ik ze aan de telefoon en toen schrok ze omdat ik zo vroeg belde (10.30), en nu wordt er thuis helemaal niet op de telefoon gelet!" (vond ik toch wel bijzonder).
Zegt mijn zusje: "ja sorry hoor, maar niet alles draait om jou!" HUH????? WTF, waar kwam die ineens vandaan?? Heb et maar gelaten voor wat et was voor de gezelligheid en het op haar zwangerschapshormonen gegooid, maar ik vond het echt nergens op slaan.
Oeh misschien stilte voor de storm?quote:Op dinsdag 26 april 2011 11:34 schreef Ienemini het volgende:
ooo hmm sta nu bijna bovenaan... officeel nog 10 dagen te gaan.
Had zaterdag op zondagnacht echt het gevoel dat het ging gebeuren.
ongeveer 1 uur lang pijnlijke harde buiken, maar zakte toch weer af en tot nu toe rustig.
Ben vandaag wel erg onrustig.... Maar we wachten gewoon maar af....
Hier berichtjes neerzetten, hielp bij mij ookquote:Op dinsdag 26 april 2011 11:47 schreef Ienemini het volgende:
misschien iemand tips voor als je onrustig bent???
hahahaha! G E W E l D I G!quote:Op dinsdag 26 april 2011 13:21 schreef McLaura het volgende:
Voor de LLM :
Tringtriiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiing
"Hoi, met [insertnaam]"
"Ja hoi, met [insertnaam], ik bel even om te vragen of je al aan het bevallen bent"
"Uhhhh... wat stom zeg, ben jij nog niet gebeld? Eergisteren al!"
Helpt geweldig
piranhaquote:Op dinsdag 26 april 2011 14:24 schreef GirlGoneBad het volgende:
19 mei gaan we onze piranha hopelijk voor het eerst ontmoeten
Ja ik vond dat toen ook zo raar. En later bij Leander begon ik met 11 weken pas misselijk te worden. Was ook al zo raar terwijl je het zoveel hoort. Ik ben echt heel blij dat ik deze keer nergens last van heb gehad. Daar was ik zo bang voor toen we erachter kwamen dat ik zwanger was. Zag ik echt niet zitten met een kleuter en dreumes in huis.quote:Op dinsdag 26 april 2011 14:32 schreef ferrari_rood het volgende:
Ik hoor en lees nu zovaak van mede zieke gedurende de hele zwangerschap.
En dan houden ze in het z-huis en bij de vk vol dat het zelden voorkomt. Geen wonder dat je dan aan jezelf gaan twijfelen
quote:Op dinsdag 26 april 2011 14:32 schreef ferrari_rood het volgende:
En dan houden ze in het z-huis en bij de vk vol dat het zelden voorkomt. Geen wonder dat je dan aan jezelf gaan twijfelen
ze lopen allemaal voor het jaarquote:Op dinsdag 26 april 2011 15:40 schreef Takkembah het volgende:
[..]
En borstvoeding gaat bij iedereen vanzelf, en baby's slapen na 3 maanden door, etc., etc.
Ik heb nu een hele rustige ervaren gyn die mij dus meteen opnam met carnaval toen ik nog steeds aan het spugen was.quote:Op dinsdag 26 april 2011 15:42 schreef mefke79 het volgende:
[..]
ze lopen allemaal voor het jaarmama is altijd het eerste woordje
en ze moeten kruipen voor ze lopen
![]()
f_r ik begin met langzaamaan toch af te vragen welke hork van een gyn jij telkens tegen komt. Ja, het is niet normaal dat je zo lang ziek blijft, maar als er een lotgenotencontact voor bestaat en speciale folders en spreekuren, dan zal het echt niet superzeldzaam zijn.
Ze dacht dat dat de indaling was geweest, ondanks dat ik aangaf dat ik een indaling op zich ook wel herken (steken in de schaamstreek). Volgens mij is dat dit weekend al gebeurd, want toen had ik ook de neiging om wijdbeens te gaan lopenquote:Op dinsdag 26 april 2011 17:58 schreef danic het volgende:
Trouwens wel bijzonder dat ze niet denkt dat het weeën waren. Je omschrijving (inclusief dat in jezelf gekeerde) klinkt toch echt al weeën. Maar hell, what do I know!
Wat dacht ze dan dat het was?
In het echt ben ik heel beschaafdquote:Op dinsdag 26 april 2011 18:24 schreef danic het volgende:
(ik moet altijd zo lachen om jouw schrijfstijl!)
quote:Op dinsdag 26 april 2011 18:23 schreef Takkembah het volgende:
Tankgirl weer goedgekeurd. Ach ja, weeen of niet, er gaat heul binnenkort wat komen
Danic, zo zit ik ook het lekkerst!!!
En dat waggelen, ik waggelde vorige keer nog door Den Bosch met Manlief en hij zei dat ik zo waggelde. Ik zeg jonguh ik zal mijn hoofd eens tussen jouw benen stoppen en dan kijken we eens hoe jij nog loopt
Hier ook weer goedgekeurd, Henk is volledig ingedaald, verder alles cool.
Heb je geen Rennies oid in huis?quote:Op dinsdag 26 april 2011 18:55 schreef danic het volgende:
Ken ik wel hoor Juud, alleen heb ik dat pas 1 á 2 weken (dat klem zitten aan tafel dus).
Ik ben nu nog steeds mezelf er toe aan het zetten om te gaan eten. Heb het al sinds vanmiddag zuur! Dus vrees dat het een bakje vanillevla gaat worden en dan hopen dat ik daarna nog een boterham weg kan werken ofzo.
en onder invloed van de hormonen werkt je maagklepje ook nog eens minder goed, fijn joh!quote:Op dinsdag 26 april 2011 19:09 schreef Juud79 het volgende:
[..]
Heb je geen Rennies oid in huis?
Ik krijg tegenwoordig na ieder eetmoment het zuur, het maakt soms niet eens uit wat ik eet of drink...ze duwt gewoon vaak tegen mijn maag aan en de boel is natuurlijk geirriteerd, dus het gaat nogal makkelijk.
quote:Op dinsdag 26 april 2011 18:23 schreef Takkembah het volgende:
En dat waggelen, ik waggelde vorige keer nog door Den Bosch met Manlief en hij zei dat ik zo waggelde. Ik zeg jonguh ik zal mijn hoofd eens tussen jouw benen stoppen en dan kijken we eens hoe jij nog loopt
Ik drink geen gewone melk. Wel drinkyoghurt na de boterham, werkt idd ook wel en 's avonds na het eten een toetje, vla of yoghurt oid. 's Ochtends eet ik yoghurt met cruesli of Brinta, de afgelopen dagen brood ed...quote:Op dinsdag 26 april 2011 19:13 schreef mefke79 het volgende:
[..]
en onder invloed van de hormonen werkt je maagklepje ook nog eens minder goed, fijn joh!
Rennies, Gaviscon, Maalox, het werkt allemaal. Maar ik begin eigenlijk ook altijd met een paar slokken melk, werkt ook prima.
Das niet helemaal waar hoorquote:Op dinsdag 26 april 2011 20:01 schreef mefke79 het volgende:
maagzuur is maagzuur, toch? Ik bedoel, je hebt last van het zuur uit je maag dat in je slokdarm komt. Dat wordt dan beschreven als een brandend gevoel, maar ik vind het vooral vies smaken, echt zeer doet het niet. Ik red me tot nu toe prima met Rennie Deflatine (de gele), die is weer net anders dan de rode normale Rennie.
Oja, en geen citrusfruissap drinken na het avondeten doet ook wonderen. Of gewoon een flesje chocomel bestellen in de kroeg in plaats van cola te blijven drinken. Thuis drink ik na het eten gewoon alleen nog maar thee, werkt ook al prima.
ongetwijfeld, maar door de manier waarop je het schreef kwam een beetje over alsof het hooguit wat vervelend en vies is maar dat het met dat brandende wel meevalt, terwijl dat per persoon enorm verschilt.quote:Op dinsdag 26 april 2011 20:16 schreef mefke79 het volgende:
Ehm, huup, maar wat zou dan het verschil zijn met gewoon maagzuur? Zou het niet zitten in de geïrriteerdheid van de slokdarm ofzo? Stom he, maar dat zijn dan van die dingen die ik graag wil weten...
dan is het bij mij dus echt een kwestie van geluk hebben..quote:Op dinsdag 26 april 2011 20:58 schreef mefke79 het volgende:
BJ, ik ben toch ook echt lang en een vriendinnetje van mij ook, maar ik ken het fenomeen wel. Niet zo erg als Huup omschrijft, maar mijn vriendinnetje had het wel zo erg (en die is maar 2 cm kleiner dan ik). Driekus heeft vorige keer ook echt tegen mijn borstbeen aangelegen, dan zitten ze toch ook echt tegen/in je maag.
Ja datquote:Op dinsdag 26 april 2011 20:57 schreef mefke79 het volgende:
Huup, zo was ie niet bedoeld hoor! Ik heb inmiddels redelijk wat refluxkindjes gezien (auw!) en mijn vader heeft maagproblemen, dus dat het zeer doet, weet ik. Ik vroeg me dus alleen af waarom het bij de een zoveel meer pijn doet dan bij de ander. En dat zit em dus in de beschadiging van het slijmvlies van je slokdarm. Hoe meer beschadigd, des te meer last. En in de hoeveelheid maagzuur die terugstroomt: hoe meer maagzuur, hoe meer last (en hoe sneller een beschadiging).
Een gemiddelde dag is bij mij, wasje draaien, vaatwasser uit en inruimen en troepjes opruimen.quote:Op dinsdag 26 april 2011 21:05 schreef ferrari_rood het volgende:
Ow juud ik ben jaloers.
Uit mijn handen komt momenteel maar bar weinig al ben ik de hele dag thuis
Dat heb ik dus. Heel irritant maar verder niets dramatisch.quote:Op dinsdag 26 april 2011 20:09 schreef huuphuup het volgende:
[..]
Das niet helemaal waar hoor![]()
ik heb het genoegen gehad om bij allebei de zwangerschappen brandend maagzuur te hebben. Ik had best wat gegeven voor enkel gewoon maagzuur.
Dat brandende gevoel achter je borstbeen, ik werd er altijd een beetje agressief van, net oorpijn, het doet enorm zeer maar je kunt er niets mee. Het gewone maagzuur was oncomfortabel en smaakte vies idd, brandde hooguit een klein beetje. Een soort kotsjemaar dat brandende maagzuur was echt verschrikkelijk naar
![]()
en daar helpt geen lepeltje vla ofzo tegen ook. Alleen de maximale dosering rennies op een dag hielp hier afdoende
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |