Zo ben een dagje weggeweest en moest aardig wat bijlezen. Ik heb er maar een pen en papier bij gepakt voor het reageren. Komt ie:
Zana: je vroeg of er wel eens iemand uit een verhoogd bed was gevallen. De buurman van mijn zusje (toevallig mijn oude scoutingleiding) heeft dat ooit gedaan. Hij vergat het, stapte om 05.00 uit zijn bed, had geen ondergrond en viel zo voorover op handen en voeten. Ik moet er niet aan denken dat dat bij een zwangere gebeurt. Moest er wel hard om lachen toen ik het verhaal hoorde
Susie: het bed moet minimaal 70 cm hoog zijn gemeten tot de bovenkant van het matras. De ene kraamzorg is wat moeilijker dan de ander. Bij ons was het bed standaard al ruim 60 cm, maar dat was niet voldoende en moest toch omhoog. Er staan nu bierkratten onder omdat die lager zijn dan klossen en het bed is dus nu ruim 90 cm hoog. Echt bizar! Zul je zien dat we een kraamverzorgster krijgen van 3 turven hoog en dat ze nergens bij kan!
Dat zwangerschapsmasker kun je trouwens overal krijgen hè. Ik las iemand over een petje aanschaffen en dat is natuurlijk een goed idee, maar het kan ook op je buik of benen ontstaan. Het gaat er om dat het een ophoping van pigment is. Ik ben zelf een paar weken geleden bij de huisarts geweest omdat ik er moedervlekken bij kreeg (dacht ik) en hij gooide dat ook op een zwangerschapsmasker. Ik vraag me wel een beetje af waar de grens ligt, want bij mij zijn het een soort waterwratjes die dan gelijk donker kleuren
Tankgirl, ik zou me niet teveel zorgen maken over je hogere bloeddruk icm het vocht. Waarschijnlijk komt het gewoon door de warmte. Het is wel goed om het even aan te kaarten bij de verloskundige, die kan een professioneel oordeel geven.
dOry: welkom! Ik ben benieuwd of ik je naam strak ga herkennen. Hoe lang ga je ons in spanning houden?
f-r: ik had ook verwacht brandnetelthee vies te vinden. Maar ik heb degene die Mefke ook al noemde: die van zonnatura met kaneel en die is echt lekker. Ik vind het zeker geen straf!
En die reacties die sommige mensen geven, echt

Hoe dom kunnen mensen doen zeg! Gewoon laten lullen, jij weet hoe het echt zit! En wij hier allemaal ook en denken er hetzelfde over als jij!
Hier gaat alles goed. Begin van de middag 2x iets gevoeld dat ik even dacht: hmmmm kramp? of.....moet ik straks de verjaardag afbellen? En daar bleef het weer bij. Waren dus lekker oefenweetjes denk ik. Eens kijken wat voor trucjes ik vannacht weer kan uithalen in de hoop dat ik nu wel wat beter kan slapen. Jullie horen het morgen!