abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 24 april 2011 @ 22:27:31 #151
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_95934288
FR, zulke mensen denken echt niet na... ik wens niemand zo'n zwangerschap als de jouwe toe, behalve dan die mensen die het zo onderschatten ;)
05-12-2009 is ons lieve meisje geboren! Evie (L)
17-08-2011 Onze 2e prachtige meid maakt het gezinnetje compleet: Liene (L)
  zondag 24 april 2011 @ 22:46:32 #152
94046 PM-girl
Is geen haartje betoeterd...
pi_95935334
Gefeliciteerd Twee-oogje en d0ry! *O*
...maar weI in de aap gelogeerd :P
*
Ik stuur al sinds oktober 2006 PM's, word ik dan nu PM-woman?
Laat maar: PMS-girl it is.....
  zondag 24 april 2011 @ 22:47:08 #153
100412 mefke79
komt goed!
pi_95935368
Meiden, ik duik na een Eftelingmok vol brandnetelthee mijn bedje in, pootjes omhoog en morgen gewoon weer de kousen aan.
Goede nacht allemaal!
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
pi_95935491
f_r, geez, echt vervelend zulk onbegrip! Alsof je zo beroerd voelen al niet erg genoeg is..

PM-girl, dank je :)
  zondag 24 april 2011 @ 22:50:30 #155
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_95935548
slaap lekker Mef!!! :)

ik ga ook zo een poging wagen...
(de thee is hier al een poosje op).
pi_95935578
Wat gemeen f_r!

Ik vind sowieso dat er heel erg een tweestrijd is in hoe mensen op je reageren.
De ene helft gilt in koor dat ik niet mag tillen, de andere helft zou me zo een afwasmachine in mn armen gooien, bij wijze van..
  zondag 24 april 2011 @ 23:06:08 #157
255392 De_Taartjesfee
Hoardin' like a hoarder
pi_95936414
quote:
0s.gif Op zondag 24 april 2011 22:25 schreef ferrari_rood het volgende:
Ik ben eigenlijk benieuwd of ik je ken dory
Mijn moeder had het in het begin ook heel erg
-hoort erbij
-gewoon doorwerken
-ik snap niet dat je zo ziek bent hoor ik had nergens last van alleen 's morgens spugen tot 12wk
-na 12wk is het wel over
Maar nu is van de week een deel van haar gebit getrokken en dat is haar heel erg tegen gevallen ze kon eerst niets eten. En toen had ze tegen mijn vader gezegd nu snap ik hoe f_r zich moet voelen. Ik eet echt alleen maar voor ons kindje want van mij hoeft het echt niet meer. Ik geniet er absoluut niet van.
Mijn eerste zwangerschap was zoals de jouwe nu. Ik heb gespuugd tot de 7 cm ontsluiting..daarna was het over. En toen wist ik al niet meer hoe ik me toen voelde :)
Tis moeilijk je in te leven als je niet weet wat het is.
I`m not weird. I`m limited edition.
  zondag 24 april 2011 @ 23:13:25 #158
100412 mefke79
komt goed!
pi_95936797
ik ben heel blij dat ik me niet kan voorstellen hoe f_r zich moet voelen, maar dat vind ik nog heel wat anders dan roepen dat ze zich aanstelt en dat het psychisch is. En ik hoop echt met heel mijn hart dat het f_r net zo vergaat als TF, dat het maar snel over is en dat je je dan niet meer kan herinneren hoe het voelde.
pi_95937451
Doray gefeliciteerd! Ik ben ook héél benieuwd naar wie je bent :D
pi_95941978
Zo ben een dagje weggeweest en moest aardig wat bijlezen. Ik heb er maar een pen en papier bij gepakt voor het reageren. Komt ie:

Zana: je vroeg of er wel eens iemand uit een verhoogd bed was gevallen. De buurman van mijn zusje (toevallig mijn oude scoutingleiding) heeft dat ooit gedaan. Hij vergat het, stapte om 05.00 uit zijn bed, had geen ondergrond en viel zo voorover op handen en voeten. Ik moet er niet aan denken dat dat bij een zwangere gebeurt. Moest er wel hard om lachen toen ik het verhaal hoorde :D

Susie: het bed moet minimaal 70 cm hoog zijn gemeten tot de bovenkant van het matras. De ene kraamzorg is wat moeilijker dan de ander. Bij ons was het bed standaard al ruim 60 cm, maar dat was niet voldoende en moest toch omhoog. Er staan nu bierkratten onder omdat die lager zijn dan klossen en het bed is dus nu ruim 90 cm hoog. Echt bizar! Zul je zien dat we een kraamverzorgster krijgen van 3 turven hoog en dat ze nergens bij kan! :P

Dat zwangerschapsmasker kun je trouwens overal krijgen hè. Ik las iemand over een petje aanschaffen en dat is natuurlijk een goed idee, maar het kan ook op je buik of benen ontstaan. Het gaat er om dat het een ophoping van pigment is. Ik ben zelf een paar weken geleden bij de huisarts geweest omdat ik er moedervlekken bij kreeg (dacht ik) en hij gooide dat ook op een zwangerschapsmasker. Ik vraag me wel een beetje af waar de grens ligt, want bij mij zijn het een soort waterwratjes die dan gelijk donker kleuren :?

Tankgirl, ik zou me niet teveel zorgen maken over je hogere bloeddruk icm het vocht. Waarschijnlijk komt het gewoon door de warmte. Het is wel goed om het even aan te kaarten bij de verloskundige, die kan een professioneel oordeel geven.

dOry: welkom! Ik ben benieuwd of ik je naam strak ga herkennen. Hoe lang ga je ons in spanning houden?

f-r: ik had ook verwacht brandnetelthee vies te vinden. Maar ik heb degene die Mefke ook al noemde: die van zonnatura met kaneel en die is echt lekker. Ik vind het zeker geen straf!
En die reacties die sommige mensen geven, echt :{w Hoe dom kunnen mensen doen zeg! Gewoon laten lullen, jij weet hoe het echt zit! En wij hier allemaal ook en denken er hetzelfde over als jij!

Hier gaat alles goed. Begin van de middag 2x iets gevoeld dat ik even dacht: hmmmm kramp? of.....moet ik straks de verjaardag afbellen? En daar bleef het weer bij. Waren dus lekker oefenweetjes denk ik. Eens kijken wat voor trucjes ik vannacht weer kan uithalen in de hoop dat ik nu wel wat beter kan slapen. Jullie horen het morgen!
  maandag 25 april 2011 @ 07:15:52 #161
51684 The_Tankgirl
Kate Bush is the best
pi_95946227
Ik meld mij weer, na vannacht mijn voeten op een kussen gelegd te hebben (na een grondige massage), is het vocht al een heel stuk minder gelukkig. Ik moet ook brandnetelthee hebben ;)

Zijn er vrouwen die angst hebben om ergens naartoe te gaan (visite ofzo), omdat ze bang zijn dat hun vliezen daar breken? :@

Ik heb op 1 mei de verjaardag van mijn neefje en nichtje, en dat is ongeveer een uur hier vandaan rijden. Echt een super moeilijke keuze voor mij :{
Zeker omdat mijn nichtje (ze wordt 8 ) zich echt super verheugd op haar toekomstig nichtje (ze knuffelt mijn buik ook elke keer, en maakt tekeningen voor haar enzo O+ )

Ach ik wacht het wel af anders..

D0ry, gefeliciteerd! en F_R; laat dat soort mensen maar kletsen hoor, jij weet hoe het zit.

[ Bericht 6% gewijzigd door The_Tankgirl op 25-04-2011 07:21:07 ]
Alle benodigdheden voor cupcakes, taarten en andere lekkere dingen :-9 www.bakgoed.nl
pi_95946372
Ik had dat totaal niet ik ging ruim over datum nog naar de bios en ver winkelen enzo.
Je bent zo in een ziekenhuis en 112 is ook zo een belletje naar gedaan

quote:
0s.gif Op zondag 24 april 2011 21:23 schreef d0ry het volgende:
BJ, ja je kent me al. Ik hoor nu bij het "clubje" zwangere dreumesmama's :P
PM! En gefeliciteerd *O* *O* *O* *O* *O*
  maandag 25 april 2011 @ 08:39:21 #163
51684 The_Tankgirl
Kate Bush is the best
pi_95946445
quote:
2s.gif Op maandag 25 april 2011 08:24 schreef Pvoesss het volgende:
Ik had dat totaal niet ik ging ruim over datum nog naar de bios en ver winkelen enzo.
Je bent zo in een ziekenhuis en 112 is ook zo een belletje naar gedaan

[..]

PM! En gefeliciteerd *O* *O* *O* *O* *O*
Dat is zo, en gelukkig zit ik wel dan bij mijn familie ;)
Alle benodigdheden voor cupcakes, taarten en andere lekkere dingen :-9 www.bakgoed.nl
pi_95946947
He nieuwe zwangeren! Gefeliciteerd!
En één daarvan krijgt zo een PM :P

Hier alles goed. Nergens last van. Kan alleen niet meer veel eten maar wat vaker kleine beetjes.
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
pi_95947494
Tankgirl. Ik herken het wel in die zin dat ik soms even goed moet nadenken of het slim is. Ik wilde vandaag bij mijn ouders en zusje op visite gaan, maar dat is ongeveer 1 u 15 min rijden. Dat is prima te doen en ik riep vorige week nog: 'joh bij de eerste beste wee stap ik de auto terug naar huis!'.
Heel stoer, tot ik me bedacht dat vandaag ook de laatste dag van het paasweekend is, iedereen tot de avond wacht met naar huis gaan ivm het mooie weer en ik dan geen 5 kwartier in de auto zit, maar zo 2 a 3 uur. Er was daar zelfs al voor gewaarschuwd op het nieuws schijnbaar.
Het lijkt me niet zo'n fijn idee om dan weeën te hebben, dus ik besloten niet te gaan.
Ook omdat ik zonder mijn vriend zou gaan.

Maar als je met vriend gaat, je spullen gewoon bij je hebt (maxicosi, tas e.d.) en je hebt er die dag zelf een goed gevoel bij, dan moet je gewoon gaan vind ik. Ik spreek ook gewoon af. Je kan toch niet je leven de komende weken stil zetten? Voor het zelfde geld duurt het nog 3 weken....
  maandag 25 april 2011 @ 10:58:06 #166
100412 mefke79
komt goed!
pi_95948302
ik ga de langere ritten wel beperken, maar dat heeft meer te maken met mijn rug dan met bevallingsangst. Vandaag gaan we 'even' op en neer naar Den Haag (dat is dus de andere kant van het land voor ons) voor een kraambezoekje. Ik wil heel graag het zoontje van mijn vriendin zien, dus dat heb ik er voor over.
Verder wonen zowel mijn ouders als de vader van mijn man op 3 kwartier rijden en dat blijf ik voorlopig nog wel doen. Vorige keer was ik op zaterdagavond voor het laatst bij mijn ouders en begonnen 's nachts de weeën, Driekus was er pas maandagmiddag.

Wat ik dan wel 'eis' van mijn man is dat hij in de buurt blijft en als ie weggaat, dat ie niet drinkt. Hij heeft half mei nog een vrijgezellenfeest, daar wordt dus niet gedronken door hem en hij komt naar huis. Ik weet van de vorige keer dat ik allang blij was als er in het weekend iemand was die me even kon 'uitlaten'. Maar goed, toen kon ik zelf niet meer fietsen, nauwelijks rijden en al helemaal niet meer lopen. Zo ver komt het hopelijk deze keer niet.
  maandag 25 april 2011 @ 11:53:48 #167
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_95949915
hellow ;)

Lange ritjes aan het einde van de zwangerschap... tja; tis idd net wat voor gevoel je er zelf bij hebt. Bij Evie ben ik 5 dagen voor de bevalling ook nog op en neer naar Friesland geweest, bijna 1.5 uur... en achteraf ben ik dus in 1 uur en 48 minuten bevallen... kan me dus voorstellen dat ik dat niet meer zou doen bij deze zwangerschap...
denk dat ik sowieso niet al te ver van huis ga, vanaf een week of 36... misschien voor sommigen onbegrijpelijk; maar na mijn bevalling, kan je je het misschien wel voorstellen... Moet er niet aan denken dat ik ergens op een uur rijden ben en de bevalling begint en het in net zo vaart (of sneller!!) gaat dan de vorige keer.
Nodig mensen wel bij mij uit ipv andersom ;)

dOry; ik vind het echt zooooo leuk voor je!!! merk je er al iets van? ik weet nog dat ik vrijwel direct kots en kotsberoerd was...
en jij 2oogje?

Brandnetelthee is echt prima te doen hoor, zoetje erin, heerlijk! en die met kaneel is idd NOG lekkerder!

ik ben nog steeds niet fit, misselijk, duizelig en moe moe moe... morgen de VK maar bellen of ik een checkup kan krijgen, zou pas over 2 weken heen, maar vind het wel prettig om mijn bloeddruk nogmaals gecheckt te hebben en misschien urinecontrole?
Misschien ook wel een krap HB? weet het niet, maar voel me niet ok...
moet er ook ff niet aan denken om te werken nu...
pi_95950360
[egopost]

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Nou gelooft O+ het pas echt, ik heb een piranha in m'n buik!

Bijlezen word vanavond pas ofzo, sorry!
[/egopost]
pi_95950714
2-oogje, d0ry en GGB, van harte!

f-r, ik vind het onbegrijpelijk dat sommige mensen zo kunnen reageren, het is duidelijk dat ze niet weten waar ze het over hebben. Laatst had ik ook een gesprek met een zwangere collega, en ik vroeg hoe het ging. Zij zei dat ze van haar omgeving ook niet over haar kwaaltjes mocht hebben. Dat stuit op onbegrip. Belachelijk vind ik dat... Blijkbaar moet je heel je zwangerschap met een glimlach van oor tot oor lopen... Dikke :* voor jou.

Alle vochtvretertjes hier, sterkte... ik heb er gelukkig (nog) geen last van. Vorige zwangerschap trouwens ook niet.

Hier gaat het z'n gangetje. Wel last van mijn heupen en banden... Ik weet eigenlijk niet of dat ook mijn bekken is, heb ik nog nooit last van gehad.
pi_95950862
B-J, ik heb helemaal nergens last van nog! Behalve dat ik vrijdagmiddag helemaal kapot was (van niks doen) en 2 uur heb liggen tukken. Verder nog niks, dus ik benieuwd of dat nog gaat komen, vast wel.. Hopeljk kan jij snel bij VK terecht :*

d0ry, ik ga jou ook maar ns pm-en, ben ook wel heel benieuwd wie je bent :D.

GGB, haha, 4 tests! Ik kon me vanochtend inhouden, heb er nog 1 liggen en er al drie gedaan :D.
pi_95952075
Ik weet niet meer wie ik wel en niet gefeliciteerd heb, dus eh, tweeoogje, GGB en Dory welkom!
En nu ben ik blij dat ik zelf iedereen en z'n moeder gePMd heb in mijn kloonperiode want god o god wat is dat irritant voor de nieuwsgierige zwangeren hier zeg ;( Mag ik ook PM van tweeoogje en Dory pleasseeee? O+

Aww GGB O+ Kan niet missen, je bent gewoon echt hartstikke zwanger! <3
POLLETJE PREE MUURSCHILDERINGEN! Facebook en website
pi_95952563
Dank aoraki en innepin! Innepin, je hebt pm :p
pi_95953145
Bedankt voor de lieve reacties. Ik merk dat ik het de ene keer beter naast mij neer kan leggen dan een andere keer.

Ik heb vanmorgen mijn buik gemeten 22cm moest er 4 bij toch voor de termijn? dat zou 26cm zijn. Dus 26wk als ik het goed heb.
Dan moet mijn buik nog ietsjes gaan groeien de komende tijd.
  maandag 25 april 2011 @ 13:51:28 #174
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_95953876
2oogje ook een kloon dan???? mag ik ook een PM???

;)
pi_95953997
Ik ben een soort kloon, ik had een nick waarmee ik in een topic in n ander subforum regelmatig postte, en heel af en toe hier in OUD. Maar ik ga met die nick niet meer hier posten :). Ik stuur je n pm B-J, maar ik denk dat je me niet kent :).
  maandag 25 april 2011 @ 14:04:10 #176
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_95954228
u were right ;) maar mijn nieuwsgierigheid is weer bevredigd ;)
pi_95954624
Daar doe ik het voor :D.
pi_95955693
quote:
0s.gif Op zondag 24 april 2011 22:51 schreef Sannne het volgende:
Wat gemeen f_r!

Ik vind sowieso dat er heel erg een tweestrijd is in hoe mensen op je reageren.
De ene helft gilt in koor dat ik niet mag tillen, de andere helft zou me zo een afwasmachine in mn armen gooien, bij wijze van..
_O- Herkenbaar! Ik probeer het heft in eigen handen te houden en geef zelf aan wat ik wel en niet kan doen. Zolang ik nergens last van heb, kan het gewoon, is mijn idee.
  maandag 25 april 2011 @ 15:04:15 #179
238474 Jeetjejom
Miracles do happen (twice)
pi_95955868
Tweeoogje, D0ry (Jij krijgt zo PM, want damn ik ben nieuwsgierig) en GGB! Van harte gefeliciteerd zeg!

Verder heb ik hier heul niets meer te zoeken, foto's van Espen zijn te vinden in het Fototopic, zouden er nog mensen zijn die hem willen aanschouwen en als ik mijn bevallingsverhaal heb getypt zal ik het hier de link neerplempen....

Maar ik ga vanaf nu ook weer braaf met jullie meelezen hoor, ben nieuwsgierig wat hier nog allemaal gaat gebeuren hoor!
Hou me gewoon maar even vast
Jouw warmte is genoeg
  maandag 25 april 2011 @ 16:49:14 #180
190853 RockabeIIa
Embracing my inner trailerpark
pi_95959105
*O* GGB, d0ry en tweeoogje *O*
I'm so glamourous I piss glitter!
  maandag 25 april 2011 @ 17:00:10 #181
38223 Takkembah
Beetje gek en raar
pi_95959425
2-oogje, d0ry en GGB jompeltjes voor jullie *O*

F_R, wat rot dat anderen je zo kunnen laten voelen he. Verschrikkelijk. Maar ik denk dat je zelf heel goed weet dat je juist een enorm doorkluner bent he ;)

Enne, wat Aoraki zegt: alle vochtvretertjes sterkte!

Oh enne, *meldt*, over lange ritten gesproken... we zijn van het weekend even op en neer gereden richting Luxemburg. We hebben daar vorig jaar een stacaravan gekocht en vonden het dit weekend te heerlijk om niet te gaan.
Alexa en Seth zijn lief
See everything; overlook a great deal; correct a little
pi_95961184
Gefeliciteerd dory, GGB en 2-oogje! *O* Flinke nieuwe aanwas met 3 nieuwe zwangeren! Welkom dus!

Wow pittig eindje Takkembah, maar het was inderdaad heerlijk weer!

Verder even een ego-post: ik heb mijn 12 weken bereikt! Mijn eerste mijlpaal! *O* *O*
Helaas nog een week en 2 daagjes voor we de volgende echo hebben... maar soit, mijlpaal it is!
pi_95961207
Wow een mijlpaal voor jipster.
Ben je nog steeds misselijk? of is het inmiddels over?
pi_95962173
Hoezee voor de mijlpaal Jipster! *O* *O*
En iedereen bedankt voor de felicitaties! Ik had nooit gedacht dat ik dat zoo leuk zou vinden O+
pi_95962274
GGB, d0ry en tweeoogje *O*

Mijn nieuwsgierigheid heeft het kookpunt bereikt, d0ry wie ben je?????? Pm?? Iemand verlos me!!!!! Mijn hormonen kunnen dit niet aan.

Wat een heerlijk weekend was het zeg. Dreumes heeft genoten van het weer, die kan lekker zichzelf vermaken dus ik heb wat kunnen uitrusten.

[ Bericht 0% gewijzigd door wickie op 25-04-2011 20:09:42 ]
Tijd voor wat anders.. maar wat dan..
pi_95962321
Dank jullie wel!

F_R, ik (even afkloppen) heb al vier dagen niet overgegeven, wel af en toe misselijk. Ik hoop dat het ergste nu voorbij is. We zullen zien.. maar ik heb echt niks te klagen in vergelijking met jou!
Hoe is het met jou en de warmte vandaag? Ik las je bericht over psychisch, echt erg! Zo vervelend lijkt als mensen het zo onderschatten/niet serieus nemen. Ik hoop echt dat je het nog beetje kunt volhouden..
pi_95963957
Twee-oogje, GGB en D0ry, van harte gefeliciteerd met jullie zwangerschap *O*
  Moderator maandag 25 april 2011 @ 19:34:31 #188
5428 crew  miss_sly
pi_95964481
Gefeliciteerd nieuwe zwangeren *O*
En een heeeel klein tikkeltje nieuwsgierig ben ik ook naar beide klonen! Dus wie het kwijt wil... :P
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_95965202
Weer wat nieuwe zwangeren, gefeliciteerd!

F_R , trek je t nog een beetje?

Enne tweeooogje en dory, mochten jullie nog een pm kwijt willen, ik ben toch wel nieuwsgierig.......en geen zin om te wachten haha
  maandag 25 april 2011 @ 19:54:34 #190
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_95965578
Wickie; wat fijn dat je een beetje hebt kunnen uitrusten dit weekend, en heerlijk he? met je dreumesje buiten genieten? O+

Jipster heeft een mijlpaal bereikt!! *O* 12 weken!! das een echte hoor! *O*

Ik ben hard onderweg naar de volgende mijlpaal; nog 3 weekjes en mijn kindje heeft de levensvatbaarheidsgrens bereikt... toch ook een bijzonder moment vind ik...

en heeeey LLM's hebben jullie de hele middag buiten doorgebracht of zijn jullie stiekem aan het bevallen???
Deintje waar is u???
:+
pi_95966255
Ik ben er gewoon hoor BJ, tussen het opruimen door lekker aan het lezen hier. Maar er gebeurd hier idd erg weinig vandaag. Iedereen is natuurlijk van het lekkere weer aan het genieten.
pi_95966882
Van het lekkere weer genoten: check! Heerlijk, heb vandaag gewoon echt geluierd, heel de dag beetje boekje gelezen en op het balkon gezeten.

F-R, :*

Tweeoogje en Dory: gefeliciteerd *O*
GGB, die testen :D , herkenbaar.
I found myself alone,
Alone above the raging sea
That stole the only boy I loved
And drowned him deep inside of me
  maandag 25 april 2011 @ 20:27:14 #193
94046 PM-girl
Is geen haartje betoeterd...
pi_95967485
quote:
0s.gif Op maandag 25 april 2011 12:07 schreef GirlGoneBad het volgende:
[egopost]

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Nou gelooft O+ het pas echt, ik heb een piranha in m'n buik!

Bijlezen word vanavond pas ofzo, sorry!
[/egopost]
Jij ook nog gefeliciteerd! *O*
...maar weI in de aap gelogeerd :P
*
Ik stuur al sinds oktober 2006 PM's, word ik dan nu PM-woman?
Laat maar: PMS-girl it is.....
  maandag 25 april 2011 @ 20:49:46 #194
147404 Jose81
B@S & LUC
pi_95968594
GGB... daar ben je dan!! Welkom! *O*

F_R... voor jou gewoon een dikke :* ... het lijkt me zo naar om zo een zwangerschap te beleven... Nog een paar weken volhouden meid. Hopelijk kun je de ellende straks een beetje vergeten als de kleine geboren is... :*
**Life is e@sier with your eyes closed**
pi_95968676
quote:
0s.gif Op maandag 25 april 2011 19:54 schreef Beessie-Jen het volgende:
Ik ben hard onderweg naar de volgende mijlpaal; nog 3 weekjes en mijn kindje heeft de levensvatbaarheidsgrens bereikt... toch ook een bijzonder moment vind ik...
ik had en heb dat ook heel erg, van mijlpaal tot mijlpaal leven
ik ben blij dat ik de 37 weken nu gehaald heb, maar nu heb ik weer ergens gelezen dat voor de borstvoeding 38 weken beter voor de zuigkracht is en bovendien zou ik graag nog even over de vrijmarkt willen en eventueel nog babyspulletjes kijken... nu wij zien wel hoe het loopt voor hetzelfde loop ik over tijd...
mijn actieradius wordt wel steeds minder, moet goed opletten wat ik op een dag doe, de warmte is funnest en wij zijn beiden verkouden, zou niet zo best zijn als de kleine nu komt, ze hebben toch nog geen weerstand in het begin, maar blijkbaar wachten babies totdat de moeder in redelijke conditie is voor een normale geboorte... weet niet of dat klopt...
  maandag 25 april 2011 @ 20:55:52 #196
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_95968898
quote:
0s.gif Op maandag 25 april 2011 20:51 schreef Zana het volgende:

[..]

ik had en heb dat ook heel erg, van mijlpaal tot mijlpaal leven
ik ben blij dat ik de 37 weken nu gehaald heb, maar nu heb ik weer ergens gelezen dat voor de borstvoeding 38 weken beter voor de zuigkracht is en bovendien zou ik graag nog even over de vrijmarkt willen en eventueel nog babyspulletjes kijken... nu wij zien wel hoe het loopt voor hetzelfde loop ik over tijd...
mijn actieradius wordt wel steeds minder, moet goed opletten wat ik op een dag doe, de warmte is funnest en wij zijn beiden verkouden, zou niet zo best zijn als de kleine nu komt, ze hebben toch nog geen weerstand in het begin, maar blijkbaar wachten babies totdat de moeder in redelijke conditie is voor een normale geboorte... weet niet of dat klopt...
o ik zou er echt NU voor tekenen als deze beeb tot 38 weken blijft zitten..
mede om de reden die jij noemt; de kans dat de BV slaagt is zoveel malen groter als het kindje iets langer blijft zitten...
Uiteindelijk heb ik Evie wel 14 maanden BV gegeven, maar de eerste 4,5 maand was het vooral afgekolfde moedermelk.. zou het zo super vinden als deze beeb wel gewoon aan de borst zou kunnen drinken vanaf het begin..
pi_95969551
Nou als de kleine wacht tot ik in goede conditie ben komt die nooit. Maar ik hoor idd ook altijd dat het kindje komt als de moeder er klaar voor is. Ik zelf ben met 38wk gekomen terwijl mijn moeder met dubbele longonsteking in het z-huis lag. De gyn is er zelfs bij gebleven om te zien of ze het wel aan kon.

Ik merk gewoon dat ik een leuk maar wel een druk weekend heb gehad en heb het idee dat ik ook wat "zieker" ben. Maar goed als ik zie hoeveel moeite sommige voor een kindje moeten doen of dat het zelfs helemaal niet lukt mag ik niet klagen. Al zit ik er momenteel wel weer even doorheen. Komt wel weer goed nog 7wk
pi_95970218
quote:
0s.gif Op maandag 25 april 2011 19:54 schreef Beessie-Jen het volgende:
en heeeey LLM's hebben jullie de hele middag buiten doorgebracht of zijn jullie stiekem aan het bevallen???
Deintje waar is u???
Sorry, ik faal ernstig ;) Niets aan het handje hier hoor.. ik ben meer van het wél melden als er iets aan de hand is dan het melden als er niets aan de hand is geloof ik ;) Gewoon heerlijk liggen puffen in de warmte vandaag en mn zwangerschapsmasker ver-drie-ergerert...

Tweeoogje en d0ry *O* van harte gefeliciteerd met jullie streepjes! Ik ben ook zooo nieuwsgierig naar wie jullie zijn!!
* Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje...*
  maandag 25 april 2011 @ 21:25:38 #199
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_95970423
hahaa ;) nou mooi dat je genoten hebt van het mooie weer! heb je weer in je zwembad gedobberd??
(kan een foto herinneren van je vorige zwangerschap...)

ff offtopic question: voor extra checkup moet ik morgen het telefonische spreekuur bellen???
pi_95971102
nee, I wish, we gaan verbouwen over een maandje waarbij de hele tuin op de schop moet en er geen plek is voor t zwembad dit jaar.. ik heb heerlijk met den peutjes in een meterbreed peuterbadje gezeten ;)

en ja! en doen hoor! Als je er niet gelijk doorkomt gewoon ff blijven proberen, want met een lang weekend achter de rug is het vaak erg druk op de lijn (en blijft ie overgaan ipv in gesprekstoon). Waarschijnlijk zullen ze zeggen dat je tussen de middag wel even langs kunt komen en anders aan t eind van t SU. En mocht je met Evie zitten weet je mij te vinden he!
  maandag 25 april 2011 @ 21:46:46 #201
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_95971458
quote:
0s.gif Op maandag 25 april 2011 21:39 schreef Poppedein het volgende:
nee, I wish, we gaan verbouwen over een maandje waarbij de hele tuin op de schop moet en er geen plek is voor t zwembad dit jaar.. ik heb heerlijk met den peutjes in een meterbreed peuterbadje gezeten ;)

en ja! en doen hoor! Als je er niet gelijk doorkomt gewoon ff blijven proberen, want met een lang weekend achter de rug is het vaak erg druk op de lijn (en blijft ie overgaan ipv in gesprekstoon). Waarschijnlijk zullen ze zeggen dat je tussen de middag wel even langs kunt komen en anders aan t eind van t SU. En mocht je met Evie zitten weet je mij te vinden he!
thx, lief van je.
maar Theo is morgen gewoon thuis, dus ik kan gewoon de deur uit...
I'll keep ya posted ;)
  maandag 25 april 2011 @ 21:51:49 #202
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_95971701
quote:
0s.gif Op maandag 25 april 2011 20:55 schreef Beessie-Jen het volgende:

[..]

o ik zou er echt NU voor tekenen als deze beeb tot 38 weken blijft zitten..
mede om de reden die jij noemt; de kans dat de BV slaagt is zoveel malen groter als het kindje iets langer blijft zitten...
Uiteindelijk heb ik Evie wel 14 maanden BV gegeven, maar de eerste 4,5 maand was het vooral afgekolfde moedermelk.. zou het zo super vinden als deze beeb wel gewoon aan de borst zou kunnen drinken vanaf het begin..
Ik gun jou dat zo van harte, ik heb zo'n bewondering voor hoe je het hebt gedaan met Evie, ik hoop dat het deze keer vanaf het begin live voeden zal zijn en minstens zo lang. ;)
pi_95971809
quote:
0s.gif Op maandag 25 april 2011 21:08 schreef ferrari_rood het volgende:
Maar ik hoor idd ook altijd dat het kindje komt als de moeder er klaar voor is.
Nou, deze aanstaande moeder is er klaar voor hoor! Dus kom maar op!
Maar ik ben altijd ook van mening dat een kindje pas komt als hij/zij er klaar voor is, niet alleen de moeder.
pi_95972207
Ik ben er ook klaar voor al is het nog een beetje te vroeg. Dus blijft het nog wel zitten
Het wiegje staat sinds vandaag ook in elkaar. Volgens mij hebben we nu alles in huis.
  maandag 25 april 2011 @ 22:00:18 #205
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_95972210
Mijn meisje haar hoofd is aan het zakken, ik dacht dat al eerder, maar dat had ik mis...
Steken in mijn schaambot, druk op mijn bekken, pijn aan mijn liezen en onderin mijn buik een kramperig gevoel, vooral met opstaan en gaan zitten.

Ook mijn buik lijkt wat te zakken, das dan wel weer fijn. :)

Edit: Gefeliciteerd en welkom voor de nieuwe dames, ik hoop dat jullie een fijne zwangerschap zullen hebben....
pi_95973990
Poppedein is de laatste die op verzoek in dit topic n pm heeft gehad, degenen die het nu nog willen weten moeten mij maar pm'en :D. Ik benvoor de meesten helemaal niet zo'n interessante kloon, vrees ik :D.
Morgen 5 weken,en ik ga de verloskundige bellen, joepie!
  dinsdag 26 april 2011 @ 07:25:32 #207
51684 The_Tankgirl
Kate Bush is the best
pi_95983032
Goedemorgen,

Gisteravond toch wat actie gehad in mijn buik, na een paar steken, krampjes, toch 2x achter elkaar iets gehad van wat je een wee kunt noemen. Ik was ook een half uur nauwelijks aanspreekbaar (kon alleen nog maar voor mij uit staren). Daarna golfde het weer weg. Gelukkig, want ik wil nog de 39 weken halen :P

Kind is lekker actief in mijn buik :)

Vanmiddag afspraak bij de VK, ben benieuwd :)
pi_95983097
Tankgirl, spannend! Succes bij de vk!
  dinsdag 26 april 2011 @ 07:59:42 #209
100412 mefke79
komt goed!
pi_95983345
Tankgirl, spannend!
En ik zit op wat voelt als mijn eerste echte verlofdag (want man en kind de deur uit) heerlijk al een kwartiertje achter de computer een fotoboek te maken dat vandaag echt af moet.

Het zou trouwens leuk zijn als je kindje kwam als de moeder er klaar voor is. Geloof me, ik was er de vorige keer met 39 weken zooooo klaar voor en kind bleef gewoon zitten waar ie zat tot ver na de 41 weken. Dus, nee, daar geloof ik niet meer in.

BJ, succes met ertussen komen, komt vast goed!

Oja, Tienus was me toch een potje onrustig vanochtend. Heb zelfs gevoeld of ie toevallig was omgedraaid ofzo. Maar het lijkt vooralsnog op een draai om de lengteas en dat is niet erg. Donderdag echo, dan weten we meer.
pi_95983360
Juud, dat indaalgevoel heb ik ook al een paar dagen, ben wel benieuwd of onze uk ook echt aan het indalen is geslagen..

Ik ben er nog niet klaar voor, vandaag en morgen zoveel mogelijk werk af zien te ronden, en hopen dat er dan niets meer blijft liggen, en anders zien of iemand anders het af kan maken...
pi_95983585
Goedemorgen lady's!

Heeft iedereen een goed paasweekend gehad? Hier hebben we heerlijk genoten van het weer, lekkere paasontbijtjes gehad en mijn ouders zijn op bezoek geweest. O+ Nu weer een keiharde werkweek van 2 dagen :D
  dinsdag 26 april 2011 @ 08:32:01 #212
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_95983740
Tankgirl, spannend! Mefke, geniet van je verlof. Ltiekje, succes met afronden! Was het bij mij maar alvast zover. Ik kan het qua conditie nog wel aan maar de concentratie is ver te zoeken. 29 weken precies vandaag. 1 juni gaat mijn verlof in maar ik denk erover om 23 mei te stoppen en die week vrij te nemen. Wel lastig met mijn vervanger die pas 16 mei kan beginnen.
pi_95984321
Goedemorgen!

Klinkt spannend tankgirl, ben benieuwd wat je vk zegt!
Hier weer eens heerlijk geslapen. Dat gebeurd vanzelf een keer natuurlijk als je slecht slaapt, op een gegeven moment slaap je zelfs staand haha. Maar was wel erg lekker.
Beetje jammer alleen dat de gemeente volgens mij een tropenrooster aanhoudt en vanmorgen om 07.00 met het speelpleintje verder ging (ach, alles voor ons meisje toch? Zelfs een nieuwe speelplaats van de gemeente hihi).

Hier is het nog heerlijk rustig in mijn buik (qua weeën dan, miepie is druk zat) en straks komt mijn schoonmoeder lekker helpen poetsen. Dus nu ff douchen en hop aan de slag!
  dinsdag 26 april 2011 @ 09:34:05 #214
38223 Takkembah
Beetje gek en raar
pi_95984802
Mef, lekkah verlof!!! En inderdaad wat je zegt, hier bleef mevrouw ook zitten totdat ze gehaald moest worden. Heb me er nu maar op ingesteld dat Henk dat ook gaat doen.

Tankgirl, spannend hoor. Bij mij bleek dat wat jij beschrijft, achteraf gezien voorwerk te zijn geweest.

L'tiekje, de laatste werkloodjes. Hopelijk krijg je het allemaal goed afgerond.
Alexa en Seth zijn lief
  dinsdag 26 april 2011 @ 09:41:04 #215
100412 mefke79
komt goed!
pi_95984980
Takkembah, hier dezelfde instelling: dit zal ook wel weer ruim 41 weken gaan duren. Positief punt: dan heb ik nu nog maar 7 weken te gaan!
  dinsdag 26 april 2011 @ 09:43:58 #216
38223 Takkembah
Beetje gek en raar
pi_95985051
Yups!

Ikzelf heb ook eerder 20 mei, dan 13 mei in mijn hoofd.

Helaasch (maar ook wel lief) is hier wel al het stalken begonnen. Ik schreef gisteren op Gezichtsboek iets van even uitpuffen en kreeg meteen reacties als" wtf ben je al begonnen :')

Iedereen een fijne dag gewenscht!
Alexa en Seth zijn lief
  dinsdag 26 april 2011 @ 09:47:43 #217
51684 The_Tankgirl
Kate Bush is the best
pi_95985123
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 april 2011 09:43 schreef Takkembah het volgende:
Yups!

Ikzelf heb ook eerder 20 mei, dan 13 mei in mijn hoofd.

Helaasch (maar ook wel lief) is hier wel al het stalken begonnen. Ik schreef gisteren op Gezichtsboek iets van even uitpuffen en kreeg meteen reacties als" wtf ben je al begonnen :')

Iedereen een fijne dag gewenscht!
LOL, ik kreeg een geboortedatumoorlog op hyves toen ik over mijn opgezwollen enkels begon.
Zo van:

Persoon 1: 20 mei duurt nog wel even hoor
Persoon 2: nog even volhouden!
Persoon 3: nog maar een paar nachtjes, het is zo 29 april
Persoon 4: Koninginnedagkindje?
  dinsdag 26 april 2011 @ 09:55:40 #218
38223 Takkembah
Beetje gek en raar
pi_95985344
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 april 2011 09:47 schreef The_Tankgirl het volgende:

[..]

LOL, ik kreeg een geboortedatumoorlog op hyves toen ik over mijn opgezwollen enkels begon.
Zo van:

Persoon 1: 20 mei duurt nog wel even hoor
Persoon 2: nog even volhouden!
Persoon 3: nog maar een paar nachtjes, het is zo 29 april
Persoon 4: Koninginnedagkindje?
Mooi is dat he. Gisteren ook al de eerste Ben je nog niet bevallen? gehad... :') ...

En nu ga ik echt. Laatste spulletjes shoppen voor Henk (en Alexa). Ik weet nu al dat ik de helft ga vergeten :')
Alexa en Seth zijn lief
  dinsdag 26 april 2011 @ 09:59:21 #219
51684 The_Tankgirl
Kate Bush is the best
pi_95985426
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 april 2011 09:55 schreef Takkembah het volgende:

[..]

Mooi is dat he. Gisteren ook al de eerste Ben je nog niet bevallen? gehad... :') ...

En nu ga ik echt. Laatste spulletjes shoppen voor Henk (en Alexa). Ik weet nu al dat ik de helft ga vergeten :')
Gooi het maar op zwangerschapsdementie :P
pi_95985526
briefje maken Takkembah?

Ik krijg ook van een aantal (steeds dezelfde) mensen de vraag: en? ben je al aan het bevallen?
Denk bij mezelf: tuurlijk joh, en tussendoor neem ik gewoon de telefoon op als je belt en doe alsof er niets is 8)7 Echt, ik wist van tevoren dat dit ging gebeuren, maar het blijft irritant.

Gisteren kreeg ik een opmerking van mijn zusje die ik eigenlijk na een uur ineens heel vervelend vond. Ze zat samen met haar vriend bij mijn ouders, dus ik belde op het huisnummer van mijn ouders om wat te vragen. Ze zaten in de tuin te bbq-en. Dus na 4x overgaan kreeg ik voicemail. Denk ach, dat red je idd vrij lastig om op tijd er te zijn, dus ik gelijk nog een keer bellen, maar geen gehoor.
Op de mobiel van mijn zusje uiteindelijk wel. Dus ik zeg: "goh das ook raar: ze bellen me op om te laten weten dat ze een dagje weggaan en waarheen dat mocht er iets gebeuren ik ze mobiel moet bellen en vanmorgen had ik ze aan de telefoon en toen schrok ze omdat ik zo vroeg belde (10.30 :? ), en nu wordt er thuis helemaal niet op de telefoon gelet!" (vond ik toch wel bijzonder).

Zegt mijn zusje: "ja sorry hoor, maar niet alles draait om jou!" HUH????? WTF, waar kwam die ineens vandaan?? Heb et maar gelaten voor wat et was voor de gezelligheid en het op haar zwangerschapshormonen gegooid, maar ik vond het echt nergens op slaan.
pi_95985702
Beetje rare opmerking hoor, Danic. Zou me daar ook niet heel prettig bij voelen denk ik...
Goed dat je het gewoon zo hebt gelaten, het ene oor in & het andere uit ;)
pi_95985754
Hier een kleine update. Nog steeds lig ik in het ziekenhuis maar met nog 2 nachten voor de boeg krijg ik wel kriebels over de geboorte en dat deze lange weg van ziek zijn dan eindelijk gaat stoppen.
Kan het me bijna niet voorstellen na weken lang ziek zijn en hangen en wurgen om de finish te halen. Zou ik dan echt donderdag moeder worden, zo irreel haha.

De afgelopen dagen weer veel buurvrouwen gehad die lagen te puffen en weeen hadden. Deze hebben hun zoon/dochter al en ik lig hier maar op mijn ei te broeden.

Na 10 buurvrouwen hoop ik dat deze nieuwe niet verdwijnt en ik vanacht heerlijk kan slapen zonder live bevalling! Heel gek om te weten dat je zelf een keizersnede krijgt terwijl die vrouwen zuchten,puffen en steunen om de weeen op te vangen.

Ik wil iedereeen een hele fijne dag wensen en geniet lekker van het mooie weer, over binnen 50 uurtjes ben ik moeder haha de zon gaat in me koppie eindelijk weer schijnen!!!!!
het leven is een pijpkaneel, ieder zuigt en krijgt zijn deel!!
pi_95985989
quote:
3s.gif Op dinsdag 26 april 2011 10:12 schreef Swampie1 het volgende:
Hier een kleine update. Nog steeds lig ik in het ziekenhuis maar met nog 2 nachten voor de boeg krijg ik wel kriebels over de geboorte en dat deze lange weg van ziek zijn dan eindelijk gaat stoppen.
Kan het me bijna niet voorstellen na weken lang ziek zijn en hangen en wurgen om de finish te halen. Zou ik dan echt donderdag moeder worden, zo irreel haha.

De afgelopen dagen weer veel buurvrouwen gehad die lagen te puffen en weeen hadden. Deze hebben hun zoon/dochter al en ik lig hier maar op mijn ei te broeden.

Na 10 buurvrouwen hoop ik dat deze nieuwe niet verdwijnt en ik vanacht heerlijk kan slapen zonder live bevalling! Heel gek om te weten dat je zelf een keizersnede krijgt terwijl die vrouwen zuchten,puffen en steunen om de weeen op te vangen.

Ik wil iedereeen een hele fijne dag wensen en geniet lekker van het mooie weer, over binnen 50 uurtjes ben ik moeder haha de zon gaat in me koppie eindelijk weer schijnen!!!!!
Succes met de laatste uren Swampie! Dat je maar snel de kleine in je armen mag sluiten *;
pi_95986126
Écht aftellen nu Swampie, kan me voorstellen dat dat nog heel irreëel voelt, maar over 2 dagen kun je je simpelweg niet meer anders voorstellen! Het allerallerlaatste stukje, de allerlaatste voorbereiding, nog even en je bent écht mama!

En Tankgirl ook al aan het rommelen geweest, kreeg je cold feet of had je zoiets van kom maar op ook als het doorzet nu?

Ik heb ook net als Mefke en Takkembah de ervaring dat mijn meiske nog een ruime week langer bleef zitten, daarbij beviel mijn moeder van al haar 4 kinderen 2 weken overtijd, dus rationeel vertel ik ook steeds maar tegen mezelf en andere dat er de komende 3 weken hoogstwaarschijnlijk echt nog niet veel actie zal zijn.,.. maar dat kleine stemmetje in mijn achterhoofd geeft me steeds het gevoel dat ik dit manneke wat eerder in mijn armen mag houden. Dat gevoel heb ik bij Lena nóóit gehad, dus ik moet mn best doen om het weg te drukken. Ik ben nu geboortetraktaties aan het maken voor op de creche...mèn..ik wil dat ventje gewoon zien, ruiken en voelen! nu...nu....NU!!! Ik mis m!
pi_95986218
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 april 2011 10:25 schreef Poppedein het volgende:
Écht aftellen nu Swampie, kan me voorstellen dat dat nog heel irreëel voelt, maar over 2 dagen kun je je simpelweg niet meer anders voorstellen! Het allerallerlaatste stukje, de allerlaatste voorbereiding, nog even en je bent écht mama!

En Tankgirl ook al aan het rommelen geweest, kreeg je cold feet of had je zoiets van kom maar op ook als het doorzet nu?

Ik heb ook net als Mefke en Takkembah de ervaring dat mijn meiske nog een ruime week langer bleef zitten, daarbij beviel mijn moeder van al haar 4 kinderen 2 weken overtijd, dus rationeel vertel ik ook steeds maar tegen mezelf en andere dat er de komende 3 weken hoogstwaarschijnlijk echt nog niet veel actie zal zijn.,.. maar dat kleine stemmetje in mijn achterhoofd geeft me steeds het gevoel dat ik dit manneke wat eerder in mijn armen mag houden. Dat gevoel heb ik bij Lena nóóit gehad, dus ik moet mn best doen om het weg te drukken. Ik ben nu geboortetraktaties aan het maken voor op de creche...mèn..ik wil dat ventje gewoon zien, ruiken en voelen! nu...nu....NU!!! Ik mis m!
O+
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')