Heb je geen Rennies oid in huis?quote:Op dinsdag 26 april 2011 18:55 schreef danic het volgende:
Ken ik wel hoor Juud, alleen heb ik dat pas 1 á 2 weken (dat klem zitten aan tafel dus).
Ik ben nu nog steeds mezelf er toe aan het zetten om te gaan eten. Heb het al sinds vanmiddag zuur! Dus vrees dat het een bakje vanillevla gaat worden en dan hopen dat ik daarna nog een boterham weg kan werken ofzo.

en onder invloed van de hormonen werkt je maagklepje ook nog eens minder goed, fijn joh!quote:Op dinsdag 26 april 2011 19:09 schreef Juud79 het volgende:
[..]
Heb je geen Rennies oid in huis?
Ik krijg tegenwoordig na ieder eetmoment het zuur, het maakt soms niet eens uit wat ik eet of drink...ze duwt gewoon vaak tegen mijn maag aan en de boel is natuurlijk geirriteerd, dus het gaat nogal makkelijk.

quote:Op dinsdag 26 april 2011 18:23 schreef Takkembah het volgende:
En dat waggelen, ik waggelde vorige keer nog door Den Bosch met Manlief en hij zei dat ik zo waggelde. Ik zeg jonguh ik zal mijn hoofd eens tussen jouw benen stoppen en dan kijken we eens hoe jij nog loopt
 !
!

Ik drink geen gewone melk. Wel drinkyoghurt na de boterham, werkt idd ook wel en 's avonds na het eten een toetje, vla of yoghurt oid. 's Ochtends eet ik yoghurt met cruesli of Brinta, de afgelopen dagen brood ed...quote:Op dinsdag 26 april 2011 19:13 schreef mefke79 het volgende:
[..]
en onder invloed van de hormonen werkt je maagklepje ook nog eens minder goed, fijn joh!
Rennies, Gaviscon, Maalox, het werkt allemaal. Maar ik begin eigenlijk ook altijd met een paar slokken melk, werkt ook prima.

Das niet helemaal waar hoorquote:Op dinsdag 26 april 2011 20:01 schreef mefke79 het volgende:
maagzuur is maagzuur, toch? Ik bedoel, je hebt last van het zuur uit je maag dat in je slokdarm komt. Dat wordt dan beschreven als een brandend gevoel, maar ik vind het vooral vies smaken, echt zeer doet het niet. Ik red me tot nu toe prima met Rennie Deflatine (de gele), die is weer net anders dan de rode normale Rennie.
Oja, en geen citrusfruissap drinken na het avondeten doet ook wonderen. Of gewoon een flesje chocomel bestellen in de kroeg in plaats van cola te blijven drinken. Thuis drink ik na het eten gewoon alleen nog maar thee, werkt ook al prima.

maar dat brandende maagzuur was echt verschrikkelijk naar
 maar dat brandende maagzuur was echt verschrikkelijk naar  
  en daar helpt geen lepeltje vla ofzo tegen ook. Alleen de maximale dosering rennies op een dag hielp hier afdoende
 en daar helpt geen lepeltje vla ofzo tegen ook. Alleen de maximale dosering rennies op een dag hielp hier afdoende  

Zo komt die maag natuurlijk nooit tot rust
 Zo komt die maag natuurlijk nooit tot rust  

ongetwijfeld, maar door de manier waarop je het schreef kwam een beetje over alsof het hooguit wat vervelend en vies is maar dat het met dat brandende wel meevalt, terwijl dat per persoon enorm verschilt.quote:Op dinsdag 26 april 2011 20:16 schreef mefke79 het volgende:
Ehm, huup, maar wat zou dan het verschil zijn met gewoon maagzuur? Zou het niet zitten in de geïrriteerdheid van de slokdarm ofzo? Stom he, maar dat zijn dan van die dingen die ik graag wil weten...

dan is het bij mij dus echt een kwestie van geluk hebben..quote:Op dinsdag 26 april 2011 20:58 schreef mefke79 het volgende:
BJ, ik ben toch ook echt lang en een vriendinnetje van mij ook, maar ik ken het fenomeen wel. Niet zo erg als Huup omschrijft, maar mijn vriendinnetje had het wel zo erg (en die is maar 2 cm kleiner dan ik). Driekus heeft vorige keer ook echt tegen mijn borstbeen aangelegen, dan zitten ze toch ook echt tegen/in je maag.

Ja datquote:Op dinsdag 26 april 2011 20:57 schreef mefke79 het volgende:
Huup, zo was ie niet bedoeld hoor! Ik heb inmiddels redelijk wat refluxkindjes gezien (auw!) en mijn vader heeft maagproblemen, dus dat het zeer doet, weet ik. Ik vroeg me dus alleen af waarom het bij de een zoveel meer pijn doet dan bij de ander. En dat zit em dus in de beschadiging van het slijmvlies van je slokdarm. Hoe meer beschadigd, des te meer last. En in de hoeveelheid maagzuur die terugstroomt: hoe meer maagzuur, hoe meer last (en hoe sneller een beschadiging).

ik was het alweer bijna vergeten
 ik was het alweer bijna vergeten 

Een gemiddelde dag is bij mij, wasje draaien, vaatwasser uit en inruimen en troepjes opruimen.quote:Op dinsdag 26 april 2011 21:05 schreef ferrari_rood het volgende:
Ow juud ik ben jaloers.
Uit mijn handen komt momenteel maar bar weinig al ben ik de hele dag thuis

| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |