abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 26 april 2011 @ 18:49:17 #276
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_96005554
Ik kan nog redelijk netjes lopen, ik waak voor waggelen, vooral omdat mijn verloskundige zei dat het slecht is voor je bekken. Ik probeer dus mijn voeten redelijk netjes neer te zetten, al voel ik vooral bij het starten met lopen haar hoofd drukken....

Wat ik niet meer kan is aan tafel eten, voorover zitten dus terwijl ik eet. Dan gaat mijn rug (door haar voeten) en mijn buik/maagstreek door haar benen/billen pijn doen, ze zit dan gewoon klem en ik krijg geen hap naar binnen.

Dus een beetje achterover en mijn bordje omhoog houden of voorzichtig het eten van bord naar mijn mond brengen... :)
Het liefst gewoon op de bank eten, maar zo met ontbijtjes in het weekend en 's avonds met het mooie weer is buiten eten ook wel erg fijn.

Ik heb ook de eerste bruine vlekjes op mijn snoet gespot vandaag, dus maar niet meer met mijn bolleke in de zon...
pi_96005881
Ken ik wel hoor Juud, alleen heb ik dat pas 1 á 2 weken (dat klem zitten aan tafel dus).
Ik ben nu nog steeds mezelf er toe aan het zetten om te gaan eten. Heb het al sinds vanmiddag zuur! Dus vrees dat het een bakje vanillevla gaat worden en dan hopen dat ik daarna nog een boterham weg kan werken ofzo.
  dinsdag 26 april 2011 @ 19:00:55 #278
100412 mefke79
komt goed!
pi_96006134
Goh, dat je nog kan kiezen of je waggelt...ik wou dat ik dat kon. Op slechte dagen ben ik echt een eend. Nou ja, voor een goed doel dan.
Vandaag of een te kleine buik of een te groot kind. Hij zit ineens weer aan alle kanten klem en dat levert mij ook al maagzuur op. Paar slokken melk doen wonderen.

Ieniminie is gewoon bevallen...vind ik.
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
  dinsdag 26 april 2011 @ 19:09:04 #279
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_96006523
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 april 2011 18:55 schreef danic het volgende:
Ken ik wel hoor Juud, alleen heb ik dat pas 1 á 2 weken (dat klem zitten aan tafel dus).
Ik ben nu nog steeds mezelf er toe aan het zetten om te gaan eten. Heb het al sinds vanmiddag zuur! Dus vrees dat het een bakje vanillevla gaat worden en dan hopen dat ik daarna nog een boterham weg kan werken ofzo.
Heb je geen Rennies oid in huis?
Ik krijg tegenwoordig na ieder eetmoment het zuur, het maakt soms niet eens uit wat ik eet of drink...ze duwt gewoon vaak tegen mijn maag aan en de boel is natuurlijk geirriteerd, dus het gaat nogal makkelijk.
  dinsdag 26 april 2011 @ 19:13:26 #280
100412 mefke79
komt goed!
pi_96006756
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 april 2011 19:09 schreef Juud79 het volgende:

[..]

Heb je geen Rennies oid in huis?
Ik krijg tegenwoordig na ieder eetmoment het zuur, het maakt soms niet eens uit wat ik eet of drink...ze duwt gewoon vaak tegen mijn maag aan en de boel is natuurlijk geirriteerd, dus het gaat nogal makkelijk.
en onder invloed van de hormonen werkt je maagklepje ook nog eens minder goed, fijn joh!
Rennies, Gaviscon, Maalox, het werkt allemaal. Maar ik begin eigenlijk ook altijd met een paar slokken melk, werkt ook prima.
  dinsdag 26 april 2011 @ 19:21:03 #281
94046 PM-girl
Is geen haartje betoeterd...
pi_96007145
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 april 2011 18:23 schreef Takkembah het volgende:
En dat waggelen, ik waggelde vorige keer nog door Den Bosch met Manlief en hij zei dat ik zo waggelde. Ik zeg jonguh ik zal mijn hoofd eens tussen jouw benen stoppen en dan kijken we eens hoe jij nog loopt :P
:D!
...maar weI in de aap gelogeerd :P
*
Ik stuur al sinds oktober 2006 PM's, word ik dan nu PM-woman?
Laat maar: PMS-girl it is.....
  dinsdag 26 april 2011 @ 19:27:40 #282
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_96007496
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 april 2011 19:13 schreef mefke79 het volgende:

[..]

en onder invloed van de hormonen werkt je maagklepje ook nog eens minder goed, fijn joh!
Rennies, Gaviscon, Maalox, het werkt allemaal. Maar ik begin eigenlijk ook altijd met een paar slokken melk, werkt ook prima.
Ik drink geen gewone melk. Wel drinkyoghurt na de boterham, werkt idd ook wel en 's avonds na het eten een toetje, vla of yoghurt oid. 's Ochtends eet ik yoghurt met cruesli of Brinta, de afgelopen dagen brood ed...
Rennies probeer ik alleen in bed te nemen of 's nachts, ik vind dat toch niet wat om vaker te nemen, krijg er ook een droge mond van.
pi_96008787
Heb een beetje hetzelfde als Juud. Er liggen rennies op mijn nachtkastje, voor het geval ik het echt niet uithoud. het is bij mij ook heel gek. Het is geen brandend maagzuur, wel gewoon maagzuur en dat is vooral irritant. Rennies helpen dan ook niet altijd. Bakje vla deed al een hoop zonet.
Komt goed, nog maar eventjes :P
  dinsdag 26 april 2011 @ 20:01:19 #284
100412 mefke79
komt goed!
pi_96009718
maagzuur is maagzuur, toch? Ik bedoel, je hebt last van het zuur uit je maag dat in je slokdarm komt. Dat wordt dan beschreven als een brandend gevoel, maar ik vind het vooral vies smaken, echt zeer doet het niet. Ik red me tot nu toe prima met Rennie Deflatine (de gele), die is weer net anders dan de rode normale Rennie.
Oja, en geen citrusfruissap drinken na het avondeten doet ook wonderen. Of gewoon een flesje chocomel bestellen in de kroeg in plaats van cola te blijven drinken. Thuis drink ik na het eten gewoon alleen nog maar thee, werkt ook al prima.
pi_96010353
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 april 2011 20:01 schreef mefke79 het volgende:
maagzuur is maagzuur, toch? Ik bedoel, je hebt last van het zuur uit je maag dat in je slokdarm komt. Dat wordt dan beschreven als een brandend gevoel, maar ik vind het vooral vies smaken, echt zeer doet het niet. Ik red me tot nu toe prima met Rennie Deflatine (de gele), die is weer net anders dan de rode normale Rennie.
Oja, en geen citrusfruissap drinken na het avondeten doet ook wonderen. Of gewoon een flesje chocomel bestellen in de kroeg in plaats van cola te blijven drinken. Thuis drink ik na het eten gewoon alleen nog maar thee, werkt ook al prima.
Das niet helemaal waar hoor :X
ik heb het genoegen gehad om bij allebei de zwangerschappen brandend maagzuur te hebben. Ik had best wat gegeven voor enkel gewoon maagzuur.
Dat brandende gevoel achter je borstbeen, ik werd er altijd een beetje agressief van, net oorpijn, het doet enorm zeer maar je kunt er niets mee. Het gewone maagzuur was oncomfortabel en smaakte vies idd, brandde hooguit een klein beetje. Een soort kotsje :P maar dat brandende maagzuur was echt verschrikkelijk naar :X ;( en daar helpt geen lepeltje vla ofzo tegen ook. Alleen de maximale dosering rennies op een dag hielp hier afdoende :Y)
Zomerkind <3 & Winterkind <3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  dinsdag 26 april 2011 @ 20:16:28 #286
100412 mefke79
komt goed!
pi_96010787
Ehm, huup, maar wat zou dan het verschil zijn met gewoon maagzuur? Zou het niet zitten in de geïrriteerdheid van de slokdarm ofzo? Stom he, maar dat zijn dan van die dingen die ik graag wil weten... :?
pi_96012380
Ik heb jaren geleden chronisch last gehad van brandend maagzuur en daardoor een ontstoken slokdarm. Zoals Huup omschrijft was dat zeer pijnlijk, zelfs rennies hielpen niet. Ik kreeg toen Losec, dat is spul is geweldig. Maar jammergenoeg mag je dat niet als je zwanger bent.
Vorige zwangerschap ook veel last gehad van brandend maagzuur. Ik kreeg toen Antagel volgens mij (ranzig drankje) maar dat hielp bij mij beter dan Rennies.
Tijd voor wat anders.. maar wat dan..
pi_96012498
Ah, maagzuur, daar kan ik over meepraten. Ik leef al een week op antagel omdat m'n maag zo enorm geïrriteerd is dat de dokter dacht dat het misschien zelfs wel een maagzweer is, maar antagel is t sterkste dat ik mag hebben. Alleen ik vind het inmiddels zó ranzig dat ik er bij voorbaat al misselijk van word, en serieus moet kokhalzen als ik het naar binnen werk :') Zo komt die maag natuurlijk nooit tot rust :')
POLLETJE PREE MUURSCHILDERINGEN! Facebook en website
  dinsdag 26 april 2011 @ 20:49:13 #289
100412 mefke79
komt goed!
pi_96013078
ah, ben ik even blij dan dat mijn slokdarm nog niet zo pijnlijk is door de zuuraanvallen (want dat is dus het verschil tussen brandend maagzuur en gewoon maagzuur ben ik inmiddels achter). Ik hoop dat iedereen er weer snel vanaf is :*
  dinsdag 26 april 2011 @ 20:52:46 #290
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_96013324
Sterkte meiden met klachten! Dan prijs ik me gelukkig. Alleen metaal even een dip, ik ben mijn baan eigenlijk zo zat. Waren al lang irritatiepunten, maar ik ben er nu extra gevoelig voor, en tegelijkertijd kan het me geen hol meer schelen. Ik ben altijd heel constructief en denk goed mee naar oplossingen, maar ik kan het niet meer opbrengen. Het liefst loop ik gewoon weg en laat de boel de boel. Na verlof geef ik dit bedrijf nog een paar maanden het voordeel van de twijfel. Als alles weer een beetje stabiel is ga ik verder kijken, als dezelfde issues weer de kop op steken.
pi_96013443
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 april 2011 20:16 schreef mefke79 het volgende:
Ehm, huup, maar wat zou dan het verschil zijn met gewoon maagzuur? Zou het niet zitten in de geïrriteerdheid van de slokdarm ofzo? Stom he, maar dat zijn dan van die dingen die ik graag wil weten... :?
ongetwijfeld, maar door de manier waarop je het schreef kwam een beetje over alsof het hooguit wat vervelend en vies is maar dat het met dat brandende wel meevalt, terwijl dat per persoon enorm verschilt.
Ik vond het écht heel pijnlijk en ik ben geen mietje over t algemeen. Vandaar dat k het zei. Voor iemand die niet heel veel last ervan ondervindt lijkt het misschien overdreven als een ander er over klaagt maar t kan best verkeren dus :P
en daarom vind ik mn meisje zo enorm zielig, ik weet hoe een zeer dat doet en dan bij zo'n gup, buh ;(
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  dinsdag 26 april 2011 @ 20:55:45 #292
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_96013495
Aventura; dat is wel heel vervelend dat je werk nu zo tegenwerkt.. niet met plezier naar je werk kunnen gaan lijkt me zo ontzettend naar... ik hoop dat je toch nog iets meer werkvreugd zal krijgen...

oeee maagzuur; zo naar!! alle dames sterkte ermee... ben zooooo blij dat ik dat niet ken van de zwangerschappen..
(zou dat toch te maken hebben met mijn lengte? denk dat de beeb mijn maag niet haalt??)
05-12-2009 is ons lieve meisje geboren! Evie (L)
17-08-2011 Onze 2e prachtige meid maakt het gezinnetje compleet: Liene (L)
  dinsdag 26 april 2011 @ 20:57:24 #293
100412 mefke79
komt goed!
pi_96013592
Huup, zo was ie niet bedoeld hoor! Ik heb inmiddels redelijk wat refluxkindjes gezien (auw!) en mijn vader heeft maagproblemen, dus dat het zeer doet, weet ik. Ik vroeg me dus alleen af waarom het bij de een zoveel meer pijn doet dan bij de ander. En dat zit em dus in de beschadiging van het slijmvlies van je slokdarm. Hoe meer beschadigd, des te meer last. En in de hoeveelheid maagzuur die terugstroomt: hoe meer maagzuur, hoe meer last (en hoe sneller een beschadiging).
  dinsdag 26 april 2011 @ 20:57:59 #294
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_96013630
Hier ook nog niet echt last van maagzuur, ik heb het een keer gemerkt nadat ik tijdens een feestje heel veel chips en hapjes had gesnaaid. Ik ben niet lang, 169 cm. Misschien komt het nog, ik ben pas 29 wk.
  dinsdag 26 april 2011 @ 20:58:45 #295
100412 mefke79
komt goed!
pi_96013672
BJ, ik ben toch ook echt lang en een vriendinnetje van mij ook, maar ik ken het fenomeen wel. Niet zo erg als Huup omschrijft, maar mijn vriendinnetje had het wel zo erg (en die is maar 2 cm kleiner dan ik). Driekus heeft vorige keer ook echt tegen mijn borstbeen aangelegen, dan zitten ze toch ook echt tegen/in je maag.
  dinsdag 26 april 2011 @ 21:02:20 #296
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_96013859
Ik heb alleen last van maagzuur, voornamelijk 's avonds'/ snachts.
En regelmatig pijn aan mijn ribben links voor en achter, daar helpt een warme douche en massage tegen.
En nu momenteel wat zeurende indalingspijn...

Voor de rest is alles gezond, mijn bloeddruk is prima, maar 8 kilo aangekomen (nu al twee weken niets) Ik slaap nog steeds prima (met maar een onderbreking) ik kan mijn werk nog doen, ik kan mijn huis nog op orde houden, met wat hulp van mijn mams en manlief, zo nu en dan. En ons meisje groeit prima en heeft het fijn bij mij in de buik. Het wordt wel pittiger met een zware buik, maar dat is normaal...

Ik denk dat veel vrouwen zouden tekenen voor een zwangerschap als de mijne en prijs me dan ook meer dan gelukkig.
  dinsdag 26 april 2011 @ 21:04:14 #297
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_96013961
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 april 2011 20:58 schreef mefke79 het volgende:
BJ, ik ben toch ook echt lang en een vriendinnetje van mij ook, maar ik ken het fenomeen wel. Niet zo erg als Huup omschrijft, maar mijn vriendinnetje had het wel zo erg (en die is maar 2 cm kleiner dan ik). Driekus heeft vorige keer ook echt tegen mijn borstbeen aangelegen, dan zitten ze toch ook echt tegen/in je maag.
dan is het bij mij dus echt een kwestie van geluk hebben..
ken maagzuur en kortademigheid beide niet icm met zwanger zijn bij mezelf...
05-12-2009 is ons lieve meisje geboren! Evie (L)
17-08-2011 Onze 2e prachtige meid maakt het gezinnetje compleet: Liene (L)
pi_96014058
Ow juud ik ben jaloers.
Uit mijn handen komt momenteel maar bar weinig al ben ik de hele dag thuis
pi_96014123
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 april 2011 20:57 schreef mefke79 het volgende:
Huup, zo was ie niet bedoeld hoor! Ik heb inmiddels redelijk wat refluxkindjes gezien (auw!) en mijn vader heeft maagproblemen, dus dat het zeer doet, weet ik. Ik vroeg me dus alleen af waarom het bij de een zoveel meer pijn doet dan bij de ander. En dat zit em dus in de beschadiging van het slijmvlies van je slokdarm. Hoe meer beschadigd, des te meer last. En in de hoeveelheid maagzuur die terugstroomt: hoe meer maagzuur, hoe meer last (en hoe sneller een beschadiging).
Ja dat :Y

Het is gewoon lastig met zulke dingen omdat het zo enorm verschilt per persoon. Net als misselijkheid en bekkenpijn ofzo.

Oi BJ, kortademigheid :o ik was het alweer bijna vergeten :D
Hier kwam die kortademigheid door een lage saturatie, het had voor mij dus niet per se iets te maken met de ruimte die t kind innam (het begon ook al met een week of 16, eerste zwangerschap), dat kwam er later wel nog bij.
Voordeel van een kind dat in de weg zit is wel dat ik een beetje kon gaan staan of zodanig kon gaan zitten dat er nog een beetje lucht overbleef voor mij :+
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  dinsdag 26 april 2011 @ 21:10:45 #300
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_96014369
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 april 2011 21:05 schreef ferrari_rood het volgende:
Ow juud ik ben jaloers.
Uit mijn handen komt momenteel maar bar weinig al ben ik de hele dag thuis
Een gemiddelde dag is bij mij, wasje draaien, vaatwasser uit en inruimen en troepjes opruimen.
De middag ben ik geheel aan het werk.
's Avonds eten koken en daarna weinig tot niets.

Als ik boodschappen doe, dan is dat ook het enige op een ochtend wat ik doe.

Tis niet dat ik nog enorm veel kan, moet het verdelen over alle dagen van de week, ipv over twee of drie dagen. Maar tis wel fijn, zeker omdat mijn hoofd nu zegt dat alles netjes en op orde moet zijn.

Het geluk komt ongetwijfeld ook jouw kant op, op het moment dat je ukje er is... :*
Als ik eens ergens last van heb of eens miep, dan moet ik vaak aan je denken, tis allemaal nooit zo erg als het bij jou is...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')