Ja prima.quote:Op dinsdag 5 april 2011 19:23 schreef Kandijfijn het volgende:
Topic-titel
![]()
Wie wil mij helpen de OP te herschrijven?
Dingen die ik er in zou willen hebben:
Veel gebruikte woorden:
-Rooten
-CF-root
-Custom kernel
Tutotariol voor flashen
-Desnoods ergens vandaan gejat of slechts een link er heen
Links naar boeiende twitteraars
Links naar boeiende topics @ XDA e.d.
Welke rom? De JVK (Gingerbread?quote:Op dinsdag 5 april 2011 21:05 schreef rumiii het volgende:
Gelukt!
eerste indruk ; sneller
twee problemen ;
wat is er met mijn internet gebeurd![]()
twee . waarom krijg ik een raar beeld als ik opstart/afsluit
alvast bedankt
zou wel kunnen met die boatloaders, ondervind ik dan alleen problemen bij het opstarten/afsluiten of met veel meer dingen?quote:Op dinsdag 5 april 2011 22:26 schreef Kandijfijn het volgende:
[..]
Welke rom? De JVK (Gingerbread?
Internet heb je al gefixt volgens mij, 2e probleem klinkt alsof je nog de ouderwetse bootloader hebt.
Vrijwilligers voor meeschrijven, nieuw TS?
Heb je enige ervaring met flashen enzo?quote:Op dinsdag 5 april 2011 23:04 schreef RiKe het volgende:
Heeft iemand nog tips voor een Gingerbread firmware?
Ik draai nu die nieuwste van Darky's (10.0 beta 2) en hij is redelijk euhm...ruk.
Ja, meerdere malen gedaan, ook via Odin.quote:Op dinsdag 5 april 2011 23:09 schreef Pino112 het volgende:
[..]
Heb je enige ervaring met flashen enzo?
Als je écht, maar dan écht écht weet wat je moet doen: CM7.quote:Op dinsdag 5 april 2011 23:10 schreef RiKe het volgende:
[..]
Ja, meerdere malen gedaan, ook via Odin.
Feit, alleen die wifi was kut.quote:
Dan was er vast iets mis, want ik heb 0 problemen gehad.quote:Op dinsdag 5 april 2011 23:14 schreef RiKe het volgende:
[..]
Feit, alleen die wifi was kut.
En doc heeft nog geen Gingerbread toch?
Same here, moet vooral niets anders doen als ik wifi wil activeren. Dat ligt dus aan de doc rom die ik heb. Zou het helpen om een (dezelfde) rom te maken maar dan een andere modem te kiezen?quote:Op dinsdag 5 april 2011 23:12 schreef RiKe het volgende:
Ik heb Doc's gehad en de wifi was om te huilen, gigantisch vaak fouten met het activeren van de wifi.
Wat is cm7?
Zet er dingen neer, die jij noodzakelijk vind en/of goede linkjes ofzoquote:Op dinsdag 5 april 2011 22:58 schreef rumiii het volgende:
[..]
zou wel kunnen met die boatloaders, ondervind ik dan alleen problemen bij het opstarten/afsluiten of met veel meer dingen?
bedankt alvast,
de jvk gingerbread inderdaad
ik wil best helpen, maar weet er niet zo heel veel van af
dat heb ik dan weer nietquote:Op dinsdag 5 april 2011 23:27 schreef RiKe het volgende:
Oja, en als ik de browser open, ook Firefox, loopt gewoon de hele telefoon vast.
Welke? de Beta of de reguliere?quote:Op dinsdag 5 april 2011 23:32 schreef RiKe het volgende:
Goed, ik ga nu Doc's er weer op zetten via CW
Doe ik niet, ik weet gewoon niet wat het is.quote:Op dinsdag 5 april 2011 23:50 schreef Kandijfijn het volgende:
[..]
Icecream sandwich dan![]()
Beetje bijdehand doen
Och, volgens battery mix en ook de ingebouwde batterijmeter van gb, valt het allemaal wel mee. En hij is mooi :pquote:Op woensdag 6 april 2011 09:23 schreef Catch22- het volgende:
ik had die background ook; tot ik er achter kwam dat dat ding meer batterij wegtrok dan whatsapp en twitter samen.
Naar welke winkel? Ik heb 'm via internet gekocht ( T-Mobile abonnement ). Moet ik dan met contract en al naar een T-Mobile winkel?quote:Op woensdag 6 april 2011 12:41 schreef Catch22- het volgende:
Ik zou even naar de winkel gaan en het probleem uitleggen. Vriend van me had ook een SGS die wat raar deed en die heeft een nieuwe gekregen.
Toen ik die namelijk wou flashen ging het helemaal mis. Heb hem wel weer goed gekregen, maar dat kwam door veel gepruts en omdat ik wel enigzins wist hoe eea werkte en wist waar ik moest zoeken toen het mis ging. Ik zou daar als beginner niet aan beginnen.
Whehe, omdat toevallig jouw telefoon kuren heeft? Alsof dat bij Apple niet zo isquote:Op woensdag 6 april 2011 14:19 schreef Hyundai het volgende:
Als ik nog veel langer met deze Galaxy S moet doen zou ik serieus overwegen om de volgende keer een iOS toestel te nemen
Was een grapje hoorquote:Op woensdag 6 april 2011 14:21 schreef Pino112 het volgende:
[..]
Whehe, omdat toevallig jouw telefoon kuren heeft? Alsof dat bij Apple niet zo is.
Kom op man![]()
.
Nee, want ik dacht dat dat een beperkte trial was. Laat ik het toch maar doen, want ik proef een vijandige sfeerquote:Op woensdag 6 april 2011 14:41 schreef Pino112 het volgende:
Heb je al een backup gemaakt dan via MyBackup? Nee zeker.
Oh, dan heb ik nu een probleem. Het ging eigenlijk vrij snel, en tsja, hoeveel apps ik had..quote:Op woensdag 6 april 2011 14:55 schreef Pino112 het volgende:
Of je had weinig apps, of je hebt iets fout gedaan want dat backuppen duurt heus wel langer dan 5 minuten.
Nouja, laat ik dat maar niet doen dan..quote:Downloading...
Do not turn off Target!!!
Wat heb je concreet gedaan om er iets aan te doen? Factory reset? Nieuwere rom geprobeerd?quote:Op woensdag 6 april 2011 14:19 schreef Hyundai het volgende:
Als ik nog veel langer met deze Galaxy S moet doen zou ik serieus overwegen om de volgende keer een iOS toestel te nemen
Het punt is, ik wil eigenlijk alles gewoon zo 'officieel' mogelijk houden. Ik heb 't niet zo op custom ROMs want ik begrijp er gewoon niks van.quote:Op woensdag 6 april 2011 15:24 schreef 16meter het volgende:
[..]
Wat heb je concreet gedaan om er iets aan te doen? Factory reset? Nieuwere rom geprobeerd?
Sowieso mensen die koste wat het kost Kies willen gebruiken.Heb het nog nooit geinstalleerd zelfs.
Ik snap niks van rooten e.d, zo behoud ik mijn garantie en weet ik zeker dat alles stabiel werkt ( behalve als je mobiel van Samsung komt, natuurlijkquote:Op woensdag 6 april 2011 15:29 schreef 16meter het volgende:
Wat is het voordeel van alles 'officieel' houden? Kan alleen maar nadelen bedenken.
Wat dan? Toch odin?quote:Op woensdag 6 april 2011 15:46 schreef Hyundai het volgende:
Hiep hoera!
Firmware upgrade is gelukt. En zeker niet dank zij dat Kies
Dat is 2.2.1, maar ook prima, gelukkigquote:Op woensdag 6 april 2011 15:46 schreef Hyundai het volgende:
[..]
Geen idee, er staat:
PDA: JS5 / PHONE: JPY / CSC: JS3 (XEN)
Jij zegt dat het gelukt is, maar niet dankzij KIES.quote:Op woensdag 6 april 2011 15:47 schreef Hyundai het volgende:
[..]
Ja wel via Kies gedaan, maar dat betekent niet dat ik blij ben met Kies of zo
hij bedoelt dat het gelukt is maar niet omdat kies nou zo geweldig werkt. denk ikquote:Op woensdag 6 april 2011 15:48 schreef Pino112 het volgende:
[..]
Jij zegt dat het gelukt is, maar niet dankzij KIES.
Oke dat was de verkeerde woordkeuze, maar ik bedoelde dus dat Kies me alleen maar heeft zitten tegenwerkenquote:Op woensdag 6 april 2011 15:48 schreef Pino112 het volgende:
[..]
Jij zegt dat het gelukt is, maar niet dankzij KIES.
Las ik nou net 'ze bedoelt dat het gelukt is...' of begin ik gek te wordenquote:Op woensdag 6 april 2011 15:49 schreef exile79 het volgende:
[..]
hij bedoelt dat het gelukt is maar niet omdat kies nou zo geweldig werkt. denk ik
klopt, ik nam dat aan vanwege je avatar. Snel geedit.quote:Op woensdag 6 april 2011 15:49 schreef Hyundai het volgende:
[..]
Las ik nou net 'ze bedoelt dat het gelukt is...' of begin ik gek te worden
Dan start je launcher opnieuw op.quote:Op woensdag 6 april 2011 16:06 schreef FUFR het volgende:
Hello, ik heb weer wat
soms als ik uit een app kom en ik ga naar mijn startscherm is die leeg!
voor een seconde of 5-10...
Waar kan dit aan liggen? Hij zit niet bizonder vol, maar 1400 contacten, bijna geen bewaarde smsjes...
Nee, kan je gewoon downloaden uit Market en installeren. Ik gebruik zelf Launcher Pro. Die kan je ook nog updaten, maar dan kost het geld. Is wel de moeite waard.quote:Op woensdag 6 april 2011 16:10 schreef Hyundai het volgende:
Even uit interesse: een launcher, dat is toch niet iets waar je voor hoeft te rooten? Ik wil mijn saaie homescreen wel wat opleuken namelijk.
Ga ik dat even installeren nu.quote:Op woensdag 6 april 2011 16:11 schreef exile79 het volgende:
[..]
Nee, kan je gewoon downloaden uit Market en installeren. Ik gebruik zelf Launcher Pro. Die kan je ook nog updaten, maar dan kost het geld. Is wel de moeite waard.
eh..die heb ik niet... telefoon uit/aan helpt ook niet.quote:
Je hebt altijd een launcher. De standaard heet touchwis dacht ik. Kennelijk sluit die op één of andere manier af bij het sluiten van sommige/een bepaalde app. Dan start hij automatisch opnieuw op, dus duurt het even voordat je de icoontjes weer ziet.quote:Op woensdag 6 april 2011 16:20 schreef FUFR het volgende:
[..]
eh..die heb ik niet... telefoon uit/aan helpt ook niet.
quote:Op woensdag 6 april 2011 16:22 schreef exile79 het volgende:
[..]
Je hebt altijd een launcher. De standaard heet touchwis dacht ik. Kennelijk sluit die op één of andere manier af bij het sluiten van sommige/een bepaalde app. Dan start hij automatisch opnieuw op, dus duurt het even voordat je de icoontjes weer ziet.
Ik bedoelde niet dat jij je launcher opnieuw op moet starten, maar dat dat is wat er op dat moment gebeurt. Leuk he, interpretatie.het is maar net hoe je het leest
Niet dat ik zo weet, misschien is er een bepaalde app die het veroorzaakt?quote:
Ow, je bedoelt compleet andere icoontjes om te kiezen? Die witte vind ik juist mooi.quote:Op woensdag 6 april 2011 16:25 schreef Hyundai het volgende:
[..]
Nouja, dan kom ik weer uit bij die witte icoontjes. Maar die vind ik dus niet zo mooi
Ik vind ze wel mooi, maar ik moet denk ik gewoon wennen.quote:Op woensdag 6 april 2011 16:27 schreef exile79 het volgende:
[..]
Niet dat ik zo weet, misschien is er een bepaalde app die het veroorzaakt?
[..]
Ow, je bedoelt compleet andere icoontjes om te kiezen? Die witte vind ik juist mooi.
- Nergensquote:Op woensdag 6 april 2011 16:29 schreef Hyundai het volgende:
[..]
Ik vind ze wel mooi, maar ik moet denk ik gewoon wennen.
Heb nog 2 vraagjes
- Waar kan ik instellen hoeveel icons ik in dat dock wil hebben?
- Kan ik ook een achtergrond bij het apps menu instellen?
Oh fijn. Weet je toevallig wel wat leuke widgets die ik kan gebruiken? ( Gewoon uit de Market oid )quote:
Beter ga je googelen of anders in het Androidtopic kijken.quote:Op woensdag 6 april 2011 16:33 schreef Hyundai het volgende:
[..]
Oh fijn. Weet je toevallig wel wat leuke widgets die ik kan gebruiken? ( Gewoon uit de Market oid )
Oh sorry, ik dacht: na alle hulp kon dit er ook wel bij toch?quote:Op woensdag 6 april 2011 16:34 schreef Pino112 het volgende:
[..]
Beter ga je googelen of anders in het Androidtopic kijken.
Voor een sense achtige klok heb je Beautiful Widget (betaald), anders Fancy widget of Miui wether clock ofzo.quote:Op woensdag 6 april 2011 16:35 schreef Hyundai het volgende:
[..]
Oh sorry, ik dacht: na alle hulp kon dit er ook wel bij toch?
In ieder geval erg bedankt allemaal!
Home-knop lang ingedrukt houden en tadaaquote:Op woensdag 6 april 2011 16:46 schreef Hyundai het volgende:
Om de een of andere reden mis ik dat taakbeheer dingetje van Touchwiz, kan ik die nog terughalen oid?
Nouja ik doelde eigenlijk alleen op die bepaalde widget..quote:Op woensdag 6 april 2011 16:54 schreef Kandijfijn het volgende:
[..]
Home-knop lang ingedrukt houden en tadaa
Dat is een Samsung-widget, die draait alleen op de standaard Touchwizz-launcher.quote:Op woensdag 6 april 2011 16:58 schreef Hyundai het volgende:
[..]
Nouja ik doelde eigenlijk alleen op die bepaalde widget..
Android-stock heeft niet echt een taskkiller zoals Samsung/Android-apps beschikbaar stellenquote:Op woensdag 6 april 2011 17:13 schreef Pino112 het volgende:
Daarom is die taskkiller dus ook 2.3.3 weg neem ik aan?
Doe ik zo als ik op de pc zit, nu lerenquote:Op woensdag 6 april 2011 17:18 schreef Kandijfijn het volgende:
2.3.3. vanzelsprekend, en lees het topic
![]()
![]()
Scholierquote:Op woensdag 6 april 2011 17:20 schreef Pino112 het volgende:
[..]
Doe ik zo als ik op de pc zit, nu leren.
Dit is nog meerquote:Op woensdag 6 april 2011 17:28 schreef exile79 het volgende:
Kandij is nooit scholier geweest en heeft daardoor nu de hele dat tijd om met z'n telefoon te klooien.
JVK, van 95 naar 65 met wifi hotspot plus wifi zelf en winamp is naar mijn doen wel goed, hoelang gaat die van jullie meequote:Op woensdag 6 april 2011 17:25 schreef Pino112 het volgende:
[..].
@rumi beter zeg je ook welke 2.3.3. Doc, CM7, Muiu, enzo.
Neuh, ik doe gewoon hetzelde als wat jij doet in 3 uur in een kwartiertjequote:Op woensdag 6 april 2011 17:28 schreef exile79 het volgende:
Kandij is nooit scholier geweest en heeft daardoor nu de hele dat tijd om met z'n telefoon te klooien.
quote:Op woensdag 6 april 2011 17:36 schreef Kandijfijn het volgende:
[..]
Neuh, ik doe gewoon hetzelde als wat jij doet in 3 uur in een kwartiertje![]()
quote:Op woensdag 6 april 2011 17:36 schreef Kandijfijn het volgende:
[..]
Neuh, ik doe gewoon hetzelde als wat jij doet in 3 uur in een kwartiertje![]()
Nee, zeer waarschijnlijk niet.quote:Op woensdag 6 april 2011 23:18 schreef rumiii het volgende:
Yo
Is er een probleem als je alleen de bootloaders zelf erop zet, zonder firmware?
thanks
Als het goed is had je een post waarin je zei dat het voor de 2.3.3 aangeraden wordt de nieuwe bootloaders te flashen, als je er tevreden mee bent en ik ben er tevreden meequote:Op woensdag 6 april 2011 23:24 schreef Kandijfijn het volgende:
[..]
Nee, zeer waarschijnlijk niet.
Waarom zou je dat willen?
Persoonlijk zou ik alleen complete roms flashen (eventueel met een bootloader erin)quote:Op woensdag 6 april 2011 23:26 schreef rumiii het volgende:
[..]
Als het goed is had je een post waarin je zei dat het voor de 2.3.3 aangeraden wordt de nieuwe bootloaders te flashen, als je er tevreden mee bent en ik ben er tevreden mee
Serieus? Goed bezig die jongen.quote:Op donderdag 7 april 2011 01:05 schreef jampot het volgende:
Het klinkt matig bij hard geluid, en je kan het beter maken met Voodoo sound, wat in sommige custom kernels is geïntegreerd. In het appje daarbij kan je geluidsniveau instellen: hard, normaal, zacht.
Supercurio werkt ook aan een app volgens mij, die geen custom kernel meer genodigd.
Ik denk een tweet, maar weet het niet meer zeker :pquote:Op donderdag 7 april 2011 01:17 schreef Kandijfijn het volgende:
[..]
Serieus? Goed bezig die jongen.
Heb je ook ergens een linkje er na toe? Of gewoon een keer opgepikt en de link allang weer vergeten? (laatste overkomt mij altijd)
Ik heb ze van mijn oude Samsung headset afgehaald, echt super handigquote:Op woensdag 6 april 2011 23:30 schreef exile79 het volgende:
Zijn er ook oordopjes met een klemmetje aan het kabeltje? Dan trekt de zwaartekracht (zeker tijdens hardlopen) niet zo aan de dopjes, en dan vallen ze niet steeds uit je oren.
niet doen met onze muzieksmaak, dat trekt die mic niet...quote:Op donderdag 7 april 2011 00:38 schreef jimjim1983 het volgende:
weet iemand hoe t geluid klinkt als je een filmpje maakt in een club of op een festival? en als t niet klinkt, is er iets om t beter te laten klinken?
quote:Samsung Finland laat weten dat Finse Galaxy S-bezitters midden april een Gingerbread-update kunnen verwachten. Dit betekent dat ook andere Europese Galaxy S-gebruikers rond deze periode waarschijnlijk aan de slag kunnen met Android 2.3. Het bericht van Samsung komt overeen met de berichtgeving van de Britse mobiele telecomprovider Three, die eerder deze week meldde dat Galaxy S-klanten binnen enkele weken een Gingerbread-update krijgen.
Android 2.3 voegt handige nieuwe functies toe aan de populaire smartphone van Samsung. Zo krijgt de Galaxy S de beschikking over een betere kopieer en plak-functie, een multitouch-toetsenbord, betere tekstsuggesties en is er VOIP ingebouwd. Geen wereldschokkende veranderingen in vergelijking met eerdere versies van Android, maar het zijn toch aardige toevoegingen. De NFC-functie werkt niet, aangezien er geen NFC-chip in de Galaxy S zit.
Wanneer de update beschikbaar is via het programma Kies, dan verschijnt er een update op Android Planet. Als we meer informatie hebben over een releasedatum laten we het je weten!
quote:Op donderdag 7 april 2011 16:11 schreef rumiii het volgende:
Als ik terug wil naar originele firmware,
kan ik dan ook 2.2 erop zetten als ik 2.1 had?
Of moet ik terug naar 2.1?
2.3.3 is overigens wel goed, maar toch
Rare vraag... Als je telefoon geleverd werd met 2.1 dan kies je die, was het 2.2 dan die.quote:Op donderdag 7 april 2011 16:11 schreef rumiii het volgende:
Als ik terug wil naar originele firmware,
kan ik dan ook 2.2 erop zetten als ik 2.1 had?
Of moet ik terug naar 2.1?
2.3.3 is overigens wel goed, maar toch
En op Tweakers staan deze reacties.quote:Op donderdag 7 april 2011 17:16 schreef Pino112 het volgende:
http://www.androidplanet.(...)s-komt-midden-april/
[..]
quote:Door Hoeymans, vrijdag 25 maart 2011 17:05
Score: 0
Dit bericht ontving ik van Samsung.
De update naar Gingerbread komt helaas niet beschikbaar voor dit toestel. Voor het juist draaien van Android
2.3. is een Dual Core Processor nodig op het toestel en daarover beschikt de Galaxy S niet. Dus vanwege
hardwarelimitaties is de update helaas niet mogelijk
[reply] Door PosiX, woensdag 6 april 2011 13:19
Score: 0
Zal ik voor iedereen de droom maar even vernietigen. zojuist een antwoord van Samsung Benelux gehad.
Geachte heer,
Bedankt voor uw e-mail.
Android 2.3 Gingerbread komt helaas niet beschikbaar voor de I9000.
Indien u nog vragen hebt, kunt u altijd contact opnemen met ons Contactcenter op telefoonnummer 0900-
SAMSUNG ( 0900-7267864 ) voor Nederland of 022012418 voor België, op werkdagen van 09.00 -18.00 uur.
Voor een snelle en efficiënte behandeling van uw probleem, adviseren wij u om de volgende gegevens
paraat te hebben als u belt: uw klantnummer, uw IMEI-nummer en uw type toestel.
Wij hopen u hiermee voldoende geïnformeerd te hebben.
Met vriendelijke groet,
Samsung Electronics Benelux B.V.
sorry
Raar antwoord, je zet toch gewoon de laatste officiele firmware erop.quote:Op donderdag 7 april 2011 17:27 schreef 16meter het volgende:
[..]
Rare vraag... Als je telefoon geleverd werd met 2.1 dan kies je die, was het 2.2 dan die.
Ik kan begrijpen dat je niet altijd de hulpdesk wil uithangen, maar waar kan ik die vinden?quote:Op donderdag 7 april 2011 18:46 schreef Kandijfijn het volgende:
[..]
Raar antwoord, je zet toch gewoon de laatste officiele firmware erop.
Waarom zou je in Godsnaam terug moeten gaan na 2.1?
alhoewel orginele firmware wel meerdere interpretaties kan hebben.
Om met Odin te flashen?quote:Op donderdag 7 april 2011 18:50 schreef rumiii het volgende:
[..]
Ik kan begrijpen dat je niet altijd de hulpdesk wil uithangen, maar waar kan ik die vinden?
Mijn trefwoorden op google zijn waarschijnlijk niet goed,
voor zover ik weet moet ik een stock rom hebben?
Dat dacht ik ook,..quote:Op donderdag 7 april 2011 19:35 schreef jampot het volgende:
Volgens mij is JS5 de laatste die in Nederland via kies is te verkrijgen.
dat is toch goed?quote:Op donderdag 7 april 2011 19:49 schreef Kandijfijn het volgende:
5,5 uur met internette/youtube videos kijken gehaald vandaag in het OV
iPhone doet ook maar een dagje bij normaal gebruikquote:Op donderdag 7 april 2011 20:01 schreef rumiii het volgende:
vriend van me doet 4 dagen met zijn telefoon zonder op te laden
maar goed, zal wel aan zijn iphone liggen
is het overigens 'slecht' voor de telefoon om af en toe het ramgeheugen te wissen?
Dat zou ik niet zo snel zeggen.quote:Op donderdag 7 april 2011 20:02 schreef 16meter het volgende:
[..]
iPhone doet ook maar een dagje bij normaal gebruik
Een Smartphone kan gewoon 8 dagen mee hoor, mensen janken altijd dat hun 3310 zoveel langer mee gaan.quote:Op donderdag 7 april 2011 20:01 schreef rumiii het volgende:
vriend van me doet 4 dagen met zijn telefoon zonder op te laden
maar goed, zal wel aan zijn iphone liggen
is het overigens 'slecht' voor de telefoon om af en toe het ramgeheugen te wissen?
quote:Op donderdag 7 april 2011 20:17 schreef SuperrrTuxxx het volgende:
Ik heb net een upgrade naar 2.2 gedaan, ik ben best trots op mezelf.![]()
met kies?quote:Op donderdag 7 april 2011 20:17 schreef SuperrrTuxxx het volgende:
Ik heb net een upgrade naar 2.2 gedaan, ik ben best trots op mezelf.![]()
Ja, ff makkelijk beginnen he.quote:
Daar ging het niet echt om, bij werkt kies niet, dus heb jij nog geluk gehadquote:
Oh da's kut. Ja ik las her en der dat het niet lukte dus ik was best zenuwachtig.quote:Op donderdag 7 april 2011 20:42 schreef rumiii het volgende:
[..]
Daar ging het niet echt om, bij werkt kies niet, dus heb jij nog geluk gehad
Ik moet het via een omweg doen..
MIUI al weer weggedonderd dus?quote:Op donderdag 7 april 2011 21:03 schreef Kandijfijn het volgende:
Ik heb nog nooit KIES gebruikt, te ingewikkeld dat programma.
En nu eens kijken als ik Ubuntu kan gaan booten op mijn telefoon, Waarom wil je vragen? Omdat het kan
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Klopt.quote:Op donderdag 7 april 2011 19:35 schreef jampot het volgende:
Volgens mij is JS5 de laatste die in Nederland via kies is te verkrijgen.
quote:Op donderdag 7 april 2011 21:18 schreef Pino112 het volgende:
[..]
MIUI al weer weggedonderd dus?
Ik zou Windows er opzetten joh. Windows.
Nee, Ubuntu run je een virtuele omgeving vanaf je SD-kaartSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt..
Dat kan gewoon, net zoals je toen in het begin Gingerbread kon draaien vanaf een Image-bestand![]()
MIUI en ik zijn nu getrouwd, goede batterij-tijd met load, niet teveel drain (beter dan CM7), en allerlei geile functies.
-Muziekspeler laat de songtekst zien en higlight het deel wat ze zingen
-Visitor-mode sms onzichbaar/installingen veilig, (wanneer vrienden/familie op je telefoon zitten)
-Direct en eenvoudig toegang tot veel instellingen
-Via powerbutton toegang tot, BT, scherm draaien, Visitormode, Wifi, Autosync, Schermhelderheid etc. etc.
-Long press home button, alle openstaande en laatst gebruikte appplicaties.
Ja tot nu toe wel.quote:Op donderdag 7 april 2011 21:30 schreef rumiii het volgende:
[..]
Bevalt hij je?
Ik ga hem er zo op zetten
Is dat zoquote:Op donderdag 7 april 2011 22:03 schreef exile79 het volgende:
[..]
Kies is bijna moeilijker dan Odin hoor.
Ik heb een Tar.gz pakket geïnstalleerd volgens mij. Heimdall en heimdall-front-end(graffische omgeving)quote:Op donderdag 7 april 2011 22:05 schreef exile79 het volgende:
Kandij, als je toch linux hebt, kan je misschien ook nog een keer uitleggen hoe je Heimdal moet installeren. Het is geen standaard package, dus apt-get lukt niet.
Bij de eerste boot kreeg ik meteen dat er een of ander proces was overleden, ik dacht dat begint goed.quote:
Daar moet ik nog naar kijken, hij ligt nog te laden, dus ik ben benieuwd.quote:Op donderdag 7 april 2011 23:14 schreef rumiii het volgende:
Geen last van gehad, behalve van de accuduur natuurlijk, drie kwartier geleden 100%, nu al 85%![]()
![]()
Ik moet wel iets verkeerds doen
Pak je telefoonquote:
Okequote:Op vrijdag 8 april 2011 00:57 schreef Kabuto_Raiger het volgende:
[..]
Pak je telefoon
ga naar instellingen
ga dan naar over de telefoon
scroll naar benden en lees het Build nummer
in mijn geval: FROYO.XWJS5
JS5 is een snelle manier om buildnummer te lezen
Een soort? Dat is gewoon die ja.quote:Op vrijdag 8 april 2011 01:11 schreef Parafernalia het volgende:
[..]
OkeIs dat dan een soort android 2.2.1?
Daar staat ie nou nogsteeds op dus ik ben benieuwd.quote:Op vrijdag 8 april 2011 01:02 schreef SuperrrTuxxx het volgende:
De batterij is na 10 minuten al 3% gezakt, dat voorspelt niet veel goeds.
quote:Op vrijdag 8 april 2011 01:20 schreef SuperrrTuxxx het volgende:
[..]
Een soort? Dat is gewoon die ja.
Hoezo heb je Docs met een CF-kernel?quote:Op vrijdag 8 april 2011 01:56 schreef jampot het volgende:
Hmm, nog iemand met Docs JVK hier, icm CF kernel? Batterystats wipen lukt niet..
Staat er een .nomedia-bestand in?quote:Op vrijdag 8 april 2011 01:43 schreef SuperrrTuxxx het volgende:
Wat me wel opvalt is dat de ringtones die op mijn SD kaart staan niet meer worden herkend, terwijl die wel gemount is
Nee dat niet. Waar zou die moeten staan? De kaart zat er niet in tijdens het upgraden dus er is niks mee gebeurd. Moet de map veranderd worden ofzo? Dat was eerst dus /media/audio/notificationsquote:
Als dat bestand er staat wordt er juist niet naar media gezocht in die map. Je probleem heeft dus een andere oorzaak.quote:Op vrijdag 8 april 2011 09:48 schreef SuperrrTuxxx het volgende:
[..]
Nee dat niet. Waar zou die moeten staan? De kaart zat er niet in tijdens het upgraden dus er is niks mee gebeurd. Moet de map veranderd worden ofzo? Dat was eerst dus /media/audio/notifications
Gewoon terugsturen, is een fabricagefout lijkt me.quote:Op vrijdag 8 april 2011 11:09 schreef Disorder het volgende:
Er loopt een witte lijn over mijn scherm. Van boven naar onder. Als ik het scherm kantel blijft ie op dezelfde plek. Lijkt dus op een hardware probleem. Ja, resets enzo al geprobeerd.
Ik heb m nog geen maand. Is dit op te lossen?
Ja dat dat juist niet moet snap ik wel.quote:Op vrijdag 8 april 2011 11:25 schreef 16meter het volgende:
[..]
Als dat bestand er staat wordt er juist niet naar media gezocht in die map. Je probleem heeft dus een andere oorzaak.
Omdat Voodoo nog erg beta was (voor gb), daarom CF genomen. De optie (reset stats) staat er wel tussne, maar er gebeurt niks.quote:Op vrijdag 8 april 2011 03:24 schreef Kandijfijn het volgende:
[..]
Hoezo heb je Docs met een CF-kernel?
Flash gewoon docs met Voodoo of speedmod dan heb je gewoon wel de mogelijkheid. s
Je kan ook via de terminal of via ADB-shell je battery stats wissen met een commando.quote:Op vrijdag 8 april 2011 19:13 schreef jampot het volgende:
[..]
Omdat Voodoo nog erg beta was (voor gb), daarom CF genomen. De optie (reset stats) staat er wel tussne, maar er gebeurt niks.
Vandaag een vergadering gemist, omdat mn telefoon uit was gevallen (naar bed gegaan met 60%) en mn alarm dus niet af ging. Kuttelefoon :p
quote:Op vrijdag 8 april 2011 19:36 schreef Kandijfijn het volgende:
[..]
Je kan ook via de terminal of via ADB-shell je battery stats wissen met een commando.
Of je kan deze net gepresenteerde app gebruiken Appje @ XDA
Dankje! ADB snap ik niet, en een zipje via CWM werkte ook niet (omdat cwm 3 geloof ik)quote:Op vrijdag 8 april 2011 19:36 schreef Kandijfijn het volgende:
[..]
Je kan ook via de terminal of via ADB-shell je battery stats wissen met een commando.
Of je kan deze net gepresenteerde app gebruiken Appje @ XDA
Ik heb zelfs met de meest exotische roms dat soort ongein niet gehadquote:Op vrijdag 8 april 2011 20:56 schreef jampot het volgende:
Ik heb net even de laatste CF geflashed, mss werkte nu bat stats wipen wel. Of ik probeer dat appje. Eerst weer ff opladen.
Maar wel erg vreemd: gisteravond mn batterij opgeladen: toen wat zitten gamen en bij 60% gaan slapen, en sochtends wassie gewoon uit :p
Nee, ik snap er ook niks van. JVK was fantastisch qua batterij, toen CM, en het is nooit meer hetzelfde geweest :p Ook nu ik terug ben op JVK. Misschien heeft het ermee te maken dat ik een 2e batterij heb sinds een paar dagen? Volgens mij wordt het percentage ingeschat door de hoeveelheid ampere? Misschien dat het verschilt, en dat die ene al leeg is, als de ander bij dat ampere op 60% zit? Of zeg ik nu iets heel geks? :pquote:Op vrijdag 8 april 2011 21:07 schreef Kandijfijn het volgende:
[..]
Ik heb zelfs met de meest exotische roms dat soort ongein niet gehad![]()
Niet een app, die gewoon de boel verneukte? OF slaapstand uitgeschakeld?
Je hebt dus al wat mogelijkheden uitgesloten met deze manier.quote:Op zaterdag 9 april 2011 14:09 schreef jampot het volgende:
Vannacht in airplanemode 1% batterij verloren: maar nu met 3g+bellen aan, looptie echt met minimaal 10% per uur leeg, in idle. Zelfde met wifi+bellen (maar wifi schakelt terug naar 3g bij scherm uit)
Zou het een bad flash kunnen zijn (docs jvk), of zou het door mn battery stats kunnen komen? Want de eerste keer jvk was batterij juist top :p
Samfirmware.com WJS5 is de laatste versie voor Nederland.quote:Op zaterdag 9 april 2011 15:52 schreef RiKe het volgende:
Ik wil gewoon terug naar de stock firmware, kan dat ook?
Zo ja, waar kan ik die firmware vinden?
Al dat gezeik met die andere firmwares...ding gaat er alleen maar raar van doen, en dan ben ik niet eens een noob met flashen.
Uiteraard het verbruik gecheckt van de verschillende apps, via standaard in 2.3, en later via battery mix. Maar die vonden geen opvallende dingen.quote:Op zaterdag 9 april 2011 15:44 schreef Kandijfijn het volgende:
[..]
Je hebt dus al wat mogelijkheden uitgesloten met deze manier.
Er zijn 2 mogelijkheden over
-Je radio modem/verspilt veel energie.-->>Mogelijk oplossing is een andere radio flashen JPY/JPM staan redelijk goed aangeschreven. Mijn persoonlijke ervaring zegt JPY
-Je hebt een app die blijft syncen of iets dergelijk-->>Bij Android 2.3.x kan je zien welke app of hardware veel energie gebruikt dus kijk daar ook eens na.
Mijn telefoon had net 50 graden bereikt, maar scherm is wel goed leesbaar in de zon
Doc's JVK. Enige mod is een nieuw batterij-icoontje, verder standaard.quote:Op zaterdag 9 april 2011 16:26 schreef Kandijfijn het volgende:
Welke rom draai je nu dan? Je hebt het vast ergens gezegd maar ik ben lui
quote:Op vrijdag 8 april 2011 11:09 schreef Disorder het volgende:
Er loopt een witte lijn over mijn scherm. Van boven naar onder. Als ik het scherm kantel blijft ie op dezelfde plek. Lijkt dus op een hardware probleem. Ja, resets enzo al geprobeerd.
Ik heb m nog geen maand. Is dit op te lossen?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Eindelijk iemand die denkt wat iedereen zegt
Brightness Level downloaden, widget op je homescreen. Bij mij staat ie bijna altijd op minimaal. Alleen als er zon is moet ik m op 25% zettenquote:Op zaterdag 9 april 2011 17:22 schreef Pino112 het volgende:
Mn batterij is echt vertiefd, in een bijna anderhalf uur 25 procent weg met 3G, en helderheid op auto.
.
In de kluisquote:Op zaterdag 9 april 2011 20:44 schreef Kandijfijn het volgende:
Hem koppig een tijd op 100% proberen te houden doet bij mij meestal wonderen. In het weekend ofzo zoveel mogelijk aan lader houden.
Ook voordeel dat op mijn werk hji vaak in de kluis ligt, dan gaat die niet snel leeg![]()
Dan heb je wel een niet allerdaagse baan neem ik aan?quote:Op zaterdag 9 april 2011 21:50 schreef Kandijfijn het volgende:
[..]
Waar moet ik hem anders leggen? je mag hem niet bij je dragen
Ik ben gewoon leidinggevende in restoquote:Op zaterdag 9 april 2011 21:51 schreef Pino112 het volgende:
[..]
Dan heb je wel een niet allerdaagse baan neem ik aan?
Bootloop!quote:Op zaterdag 9 april 2011 22:31 schreef RiKe het volgende:
Fijn, nu doet hij het dus helemaal niet meer.
Trilt af en toe bij het opstarten and that's about it...
En hoe kom je daar dan weer vanaf?quote:
Gewoon opnieuw flashen van een stockrom,..quote:Op zaterdag 9 april 2011 22:34 schreef RiKe het volgende:
[..]
En hoe kom je daar dan weer vanaf?
Die nieuwste van doc's was ook kut, darky's is kut...
Bootloop krijg je soms gewoon omdat het flashen wat instabiel is.quote:Op zaterdag 9 april 2011 22:36 schreef RiKe het volgende:
En dan moet hij weer normaal werken?
Die JS5 die je voorstelde is hier de oorzaak van geweest met bijbehorende pit 803
Ik weet niet eens of het is AAN gezet, dat heb ik zelf in ieder geval niet gedaan!quote:Op zaterdag 9 april 2011 22:38 schreef Kandijfijn het volgende:
[..]
Bootloop krijg je soms gewoon omdat het flashen wat instabiel is.
Had je je eventuele Lagfix al uitgezet, voordat je ging flashen? Dat kan namelijk de oorzaak zijn.
Toen ik er mee begon heb ik het hele thread door gelezen, daarna ben ik misschien wat te gemakzuchtig geworden, dat geef ik toe.quote:Op zaterdag 9 april 2011 22:46 schreef Kandijfijn het volgende:
Niet lullig bedoeld, maar je flashed dus zelf iets zonder exact te weten wat het met je telefoon doet en zeer waarschijnlijk ook zonder het volledige thread te hebben doorgelezen.
Zeer waarschijnlijk zat er een Voodoo-kernel in Darkys. Die zet je geheugen om van RFS na Ext4 om sneller te worden. Zonder waarschuwing e.d.
Je systeem is nog steeds in Ext4 wss. en stock Samsung kernel kan dat niet lezen.
2 mogelijkheden:
-Nogmaals een stock-versie proberen te flashen zoals JPU
-Darkys resuraction flashen en dan voodoo uitzetten via Clockwork menu, daarna na stock flashen.
Ik ga die stappen even volgen en post het resultaat hier.quote:Op zaterdag 9 april 2011 22:55 schreef Kandijfijn het volgende:
Ik ga zo naar de kroeg dus kan je niet direct verder helpen.
http://www.theandroidsoul(...)tion-galaxy-s-i9000/
Deze redt je meestal wel.
Ps. ook factory reset gedaan in dat recovery menu?
Op de telefoon opslag bedoel je dan neem ik aan?quote:Op zaterdag 9 april 2011 22:59 schreef Kandijfijn het volgende:
Als dat lukt, een mapje maken @ je interne SD-kaart met Voodoo met daarin een mapje wat disable lagfix heet maken.
Je had nog geen factory reset gedaanquote:Op zaterdag 9 april 2011 22:59 schreef RiKe het volgende:
Holy hell, na de factory reset lijkt hij het weer te doen!
Thanks Kandijfijn!
Ik had wel eerder geflashed, niet eerder aan problem solving gedaanquote:Op zaterdag 9 april 2011 23:00 schreef Kandijfijn het volgende:
[..]
Je had nog geen factory reset gedaan![]()
![]()
Is niet meer van toepassing? En je interne SD is verkut? Via instellingen gewoon formateren werkt die weer zeer waarschijnlijkquote:Op zaterdag 9 april 2011 23:00 schreef RiKe het volgende:
[..]
Op de telefoon opslag bedoel je dan neem ik aan?
Want Darky's heeft m'n sd kaart verkloot....
Wel even dan een backupje maken zover mogelijk.quote:Op zaterdag 9 april 2011 23:01 schreef Kandijfijn het volgende:
[..]
Is niet meer van toepassing? En je interne SD is verkut? Via instellingen gewoon formateren werkt die weer zeer waarschijnlijk
Had je ze niet gesynced? Beetje jammer, dat is best wel baas.quote:Op zaterdag 9 april 2011 23:14 schreef RiKe het volgende:
Goed, de telefoon doet het weer, alleen ben ik nu 95% van de nummers kwijt.
Voortaan alle nummers maar opslaan op het google account.
En ach, het is even een grote schoonmaak van de lijst
Ik wilde ze wel synchen, maar na een uur zoeken naar hoe dat in hemelsnaam ging had ik het maar opgegeven..quote:Op zaterdag 9 april 2011 23:17 schreef Pino112 het volgende:
[..]
Had je ze niet gesynced? Beetje jammer, dat is best wel baas.
Na bijv opnieuw flashen is het een kwestie van je aanmelden met je Google-account en BAM! je contacten staan er weer in.
Instellingen -> Accounts & Synchronisatie -> tikken op je Gmail-account -> vinkje zetten bij Contacten.quote:Op zaterdag 9 april 2011 23:19 schreef RiKe het volgende:
[..]
Ik wilde ze wel synchen, maar na een uur zoeken naar hoe dat in hemelsnaam ging had ik het maar opgegeven..
Daar had ik gekeken en daar stond bij mij de optie echt nietquote:Op zaterdag 9 april 2011 23:20 schreef Pino112 het volgende:
[..]
Instellingen -> Accounts & Synchronisatie -> tikken op je Gmail-account -> vinkje zetten bij Contacten.
Als Windows nou gewoon een goed OS was geweest, dan had ik nooit een fix of service pack hoeven te downloaden. Oh.. toch wel.quote:Op zaterdag 9 april 2011 22:50 schreef RiKe het volgende:
[..]
Alleen denk ik dan weer bij mezelf, als Samsung daadwerkelijk een toestel had afgeleverd wat zo snel had geweest als ze beweren, hadden dan zoveel mensen nog gaan flashen?
Ik in ieder geval niet.
Windows is heel iets anders, dat is een faal opzich!quote:Op zaterdag 9 april 2011 23:52 schreef 16meter het volgende:
[..]
Als Windows nou gewoon een goed OS was geweest, dan had ik nooit een fix of service pack hoeven te downloaden. Oh.. toch wel.
Gebruik je de gewone Samsunglauncher?quote:Op zondag 10 april 2011 00:15 schreef RiKe het volgende:
Nu wil Kies mijn telefoon alleen weer niet herkennen....en daar staan mijn contacten in grmbl
Hmm, ben je wel dom dat je dan de 10 RC3 gaat installeren, vanwege het feit dat de officiele ROM van Samsung zelf niet ter beschikking is gekomen voor development-users zoals Darky en die andere kowhedsquote:Op zondag 10 april 2011 00:07 schreef RiKe het volgende:
[..]
Hell no, Darky's heeft dit juist veroorzaakt!
Ja de gewone Samsung launcher, het is een clean install van JPU zoals Kandijfijn voorstelde en verder niets bijzonders.quote:Op zondag 10 april 2011 00:17 schreef Pino112 het volgende:
[..]
Gebruik je de gewone Samsunglauncher?
En welke ROM heb je nu geïnstalleerd?
Kan je ze vanuit kies niet exporteren naar een bestandje welke je in je telefoon importeert?
Ja dat heb ik dus nooit geweten voordat ik ging installeren, dus daar kon ik onmogelijk rekening mee houdenquote:Op zondag 10 april 2011 00:19 schreef Climaxnl het volgende:
[..]
Hmm, ben je wel dom dat je dan de 10 RC3 gaat installeren, vanwege het feit dat de officiele ROM van Samsung zelf niet ter beschikking is gekomen voor development-users zoals Darky en die andere kowheds
Eat this.quote:Op zondag 10 april 2011 00:21 schreef RiKe het volgende:
[..]
Ja de gewone Samsung launcher, het is een clean install van JPU zoals Kandijfijn voorstelde en verder niets bijzonders.
Het is nu Froyo.XXJPU 2.2.1
Je kan ze helaas niet vanuit Kies exporteren naar een ander formaat, hij geeft nergens die optie zonder dat er een telefoon herkend wordt.
[..]
Ja dat heb ik dus nooit geweten voordat ik ging installeren, dus daar kon ik onmogelijk rekening mee houden
Haquote:Op zondag 10 april 2011 00:24 schreef Climaxnl het volgende:
[..]
Eat this.
Darky 9.5 met Dark Core 1.1 is FTW, 1337, LEET, YOUTUBE, FB, HYVES, UBER FTWéd
Alleen een beetje jammer dat met 9.5 mijn hele wifi het niet deedquote:Op zondag 10 april 2011 00:24 schreef Climaxnl het volgende:
[..]
Eat this.
Darky 9.5 met Dark Core 1.1 is FTW, 1337, LEET, YOUTUBE, FB, HYVES, UBER FTWéd
Nee dat wist ik niet.quote:Op zondag 10 april 2011 00:53 schreef rumiii het volgende:
Ik heb internet liever altijd aan, sinds kort ben ik erachter gekomen hoe je HSDPA ( schrijf ik het goed? ) afsluit maar wel internet behoud, netwerkmodus op gsm instellen, scheelt een hoop accu!
Maar dit wisten jullie zeker?
Jaquote:Op zondag 10 april 2011 00:53 schreef rumiii het volgende:
Ik heb internet liever altijd aan, sinds kort ben ik erachter gekomen hoe je HSDPA ( schrijf ik het goed? ) afsluit maar wel internet behoud, netwerkmodus op gsm instellen, scheelt een hoop accu!
Maar dit wisten jullie zeker?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |