MIUI al weer weggedonderd dus?quote:Op donderdag 7 april 2011 21:03 schreef Kandijfijn het volgende:
Ik heb nog nooit KIES gebruikt, te ingewikkeld dat programma.
En nu eens kijken als ik Ubuntu kan gaan booten op mijn telefoon, Waarom wil je vragen? Omdat het kan
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Klopt.quote:Op donderdag 7 april 2011 19:35 schreef jampot het volgende:
Volgens mij is JS5 de laatste die in Nederland via kies is te verkrijgen.
quote:Op donderdag 7 april 2011 21:18 schreef Pino112 het volgende:
[..]
MIUI al weer weggedonderd dus?
Ik zou Windows er opzetten joh. Windows.
Nee, Ubuntu run je een virtuele omgeving vanaf je SD-kaartSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt..
Dat kan gewoon, net zoals je toen in het begin Gingerbread kon draaien vanaf een Image-bestand![]()
MIUI en ik zijn nu getrouwd, goede batterij-tijd met load, niet teveel drain (beter dan CM7), en allerlei geile functies.
-Muziekspeler laat de songtekst zien en higlight het deel wat ze zingen
-Visitor-mode sms onzichbaar/installingen veilig, (wanneer vrienden/familie op je telefoon zitten)
-Direct en eenvoudig toegang tot veel instellingen
-Via powerbutton toegang tot, BT, scherm draaien, Visitormode, Wifi, Autosync, Schermhelderheid etc. etc.
-Long press home button, alle openstaande en laatst gebruikte appplicaties.
Ja tot nu toe wel.quote:Op donderdag 7 april 2011 21:30 schreef rumiii het volgende:
[..]
Bevalt hij je?
Ik ga hem er zo op zetten
Is dat zoquote:Op donderdag 7 april 2011 22:03 schreef exile79 het volgende:
[..]
Kies is bijna moeilijker dan Odin hoor.
Ik heb een Tar.gz pakket geïnstalleerd volgens mij. Heimdall en heimdall-front-end(graffische omgeving)quote:Op donderdag 7 april 2011 22:05 schreef exile79 het volgende:
Kandij, als je toch linux hebt, kan je misschien ook nog een keer uitleggen hoe je Heimdal moet installeren. Het is geen standaard package, dus apt-get lukt niet.
Bij de eerste boot kreeg ik meteen dat er een of ander proces was overleden, ik dacht dat begint goed.quote:
Daar moet ik nog naar kijken, hij ligt nog te laden, dus ik ben benieuwd.quote:Op donderdag 7 april 2011 23:14 schreef rumiii het volgende:
Geen last van gehad, behalve van de accuduur natuurlijk, drie kwartier geleden 100%, nu al 85%![]()
![]()
Ik moet wel iets verkeerds doen
Pak je telefoonquote:
Okequote:Op vrijdag 8 april 2011 00:57 schreef Kabuto_Raiger het volgende:
[..]
Pak je telefoon
ga naar instellingen
ga dan naar over de telefoon
scroll naar benden en lees het Build nummer
in mijn geval: FROYO.XWJS5
JS5 is een snelle manier om buildnummer te lezen
Een soort? Dat is gewoon die ja.quote:Op vrijdag 8 april 2011 01:11 schreef Parafernalia het volgende:
[..]
OkeIs dat dan een soort android 2.2.1?
Daar staat ie nou nogsteeds op dus ik ben benieuwd.quote:Op vrijdag 8 april 2011 01:02 schreef SuperrrTuxxx het volgende:
De batterij is na 10 minuten al 3% gezakt, dat voorspelt niet veel goeds.
quote:Op vrijdag 8 april 2011 01:20 schreef SuperrrTuxxx het volgende:
[..]
Een soort? Dat is gewoon die ja.
Hoezo heb je Docs met een CF-kernel?quote:Op vrijdag 8 april 2011 01:56 schreef jampot het volgende:
Hmm, nog iemand met Docs JVK hier, icm CF kernel? Batterystats wipen lukt niet..
Staat er een .nomedia-bestand in?quote:Op vrijdag 8 april 2011 01:43 schreef SuperrrTuxxx het volgende:
Wat me wel opvalt is dat de ringtones die op mijn SD kaart staan niet meer worden herkend, terwijl die wel gemount is
Nee dat niet. Waar zou die moeten staan? De kaart zat er niet in tijdens het upgraden dus er is niks mee gebeurd. Moet de map veranderd worden ofzo? Dat was eerst dus /media/audio/notificationsquote:
Als dat bestand er staat wordt er juist niet naar media gezocht in die map. Je probleem heeft dus een andere oorzaak.quote:Op vrijdag 8 april 2011 09:48 schreef SuperrrTuxxx het volgende:
[..]
Nee dat niet. Waar zou die moeten staan? De kaart zat er niet in tijdens het upgraden dus er is niks mee gebeurd. Moet de map veranderd worden ofzo? Dat was eerst dus /media/audio/notifications
Gewoon terugsturen, is een fabricagefout lijkt me.quote:Op vrijdag 8 april 2011 11:09 schreef Disorder het volgende:
Er loopt een witte lijn over mijn scherm. Van boven naar onder. Als ik het scherm kantel blijft ie op dezelfde plek. Lijkt dus op een hardware probleem. Ja, resets enzo al geprobeerd.
Ik heb m nog geen maand. Is dit op te lossen?
Ja dat dat juist niet moet snap ik wel.quote:Op vrijdag 8 april 2011 11:25 schreef 16meter het volgende:
[..]
Als dat bestand er staat wordt er juist niet naar media gezocht in die map. Je probleem heeft dus een andere oorzaak.
Omdat Voodoo nog erg beta was (voor gb), daarom CF genomen. De optie (reset stats) staat er wel tussne, maar er gebeurt niks.quote:Op vrijdag 8 april 2011 03:24 schreef Kandijfijn het volgende:
[..]
Hoezo heb je Docs met een CF-kernel?
Flash gewoon docs met Voodoo of speedmod dan heb je gewoon wel de mogelijkheid. s
Je kan ook via de terminal of via ADB-shell je battery stats wissen met een commando.quote:Op vrijdag 8 april 2011 19:13 schreef jampot het volgende:
[..]
Omdat Voodoo nog erg beta was (voor gb), daarom CF genomen. De optie (reset stats) staat er wel tussne, maar er gebeurt niks.
Vandaag een vergadering gemist, omdat mn telefoon uit was gevallen (naar bed gegaan met 60%) en mn alarm dus niet af ging. Kuttelefoon :p
quote:Op vrijdag 8 april 2011 19:36 schreef Kandijfijn het volgende:
[..]
Je kan ook via de terminal of via ADB-shell je battery stats wissen met een commando.
Of je kan deze net gepresenteerde app gebruiken Appje @ XDA
Dankje! ADB snap ik niet, en een zipje via CWM werkte ook niet (omdat cwm 3 geloof ik)quote:Op vrijdag 8 april 2011 19:36 schreef Kandijfijn het volgende:
[..]
Je kan ook via de terminal of via ADB-shell je battery stats wissen met een commando.
Of je kan deze net gepresenteerde app gebruiken Appje @ XDA
Ik heb zelfs met de meest exotische roms dat soort ongein niet gehadquote:Op vrijdag 8 april 2011 20:56 schreef jampot het volgende:
Ik heb net even de laatste CF geflashed, mss werkte nu bat stats wipen wel. Of ik probeer dat appje. Eerst weer ff opladen.
Maar wel erg vreemd: gisteravond mn batterij opgeladen: toen wat zitten gamen en bij 60% gaan slapen, en sochtends wassie gewoon uit :p
Nee, ik snap er ook niks van. JVK was fantastisch qua batterij, toen CM, en het is nooit meer hetzelfde geweest :p Ook nu ik terug ben op JVK. Misschien heeft het ermee te maken dat ik een 2e batterij heb sinds een paar dagen? Volgens mij wordt het percentage ingeschat door de hoeveelheid ampere? Misschien dat het verschilt, en dat die ene al leeg is, als de ander bij dat ampere op 60% zit? Of zeg ik nu iets heel geks? :pquote:Op vrijdag 8 april 2011 21:07 schreef Kandijfijn het volgende:
[..]
Ik heb zelfs met de meest exotische roms dat soort ongein niet gehad![]()
Niet een app, die gewoon de boel verneukte? OF slaapstand uitgeschakeld?
Je hebt dus al wat mogelijkheden uitgesloten met deze manier.quote:Op zaterdag 9 april 2011 14:09 schreef jampot het volgende:
Vannacht in airplanemode 1% batterij verloren: maar nu met 3g+bellen aan, looptie echt met minimaal 10% per uur leeg, in idle. Zelfde met wifi+bellen (maar wifi schakelt terug naar 3g bij scherm uit)
Zou het een bad flash kunnen zijn (docs jvk), of zou het door mn battery stats kunnen komen? Want de eerste keer jvk was batterij juist top :p
Samfirmware.com WJS5 is de laatste versie voor Nederland.quote:Op zaterdag 9 april 2011 15:52 schreef RiKe het volgende:
Ik wil gewoon terug naar de stock firmware, kan dat ook?
Zo ja, waar kan ik die firmware vinden?
Al dat gezeik met die andere firmwares...ding gaat er alleen maar raar van doen, en dan ben ik niet eens een noob met flashen.
Uiteraard het verbruik gecheckt van de verschillende apps, via standaard in 2.3, en later via battery mix. Maar die vonden geen opvallende dingen.quote:Op zaterdag 9 april 2011 15:44 schreef Kandijfijn het volgende:
[..]
Je hebt dus al wat mogelijkheden uitgesloten met deze manier.
Er zijn 2 mogelijkheden over
-Je radio modem/verspilt veel energie.-->>Mogelijk oplossing is een andere radio flashen JPY/JPM staan redelijk goed aangeschreven. Mijn persoonlijke ervaring zegt JPY
-Je hebt een app die blijft syncen of iets dergelijk-->>Bij Android 2.3.x kan je zien welke app of hardware veel energie gebruikt dus kijk daar ook eens na.
Mijn telefoon had net 50 graden bereikt, maar scherm is wel goed leesbaar in de zon
Doc's JVK. Enige mod is een nieuw batterij-icoontje, verder standaard.quote:Op zaterdag 9 april 2011 16:26 schreef Kandijfijn het volgende:
Welke rom draai je nu dan? Je hebt het vast ergens gezegd maar ik ben lui
quote:Op vrijdag 8 april 2011 11:09 schreef Disorder het volgende:
Er loopt een witte lijn over mijn scherm. Van boven naar onder. Als ik het scherm kantel blijft ie op dezelfde plek. Lijkt dus op een hardware probleem. Ja, resets enzo al geprobeerd.
Ik heb m nog geen maand. Is dit op te lossen?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Eindelijk iemand die denkt wat iedereen zegt
Brightness Level downloaden, widget op je homescreen. Bij mij staat ie bijna altijd op minimaal. Alleen als er zon is moet ik m op 25% zettenquote:Op zaterdag 9 april 2011 17:22 schreef Pino112 het volgende:
Mn batterij is echt vertiefd, in een bijna anderhalf uur 25 procent weg met 3G, en helderheid op auto.
.
In de kluisquote:Op zaterdag 9 april 2011 20:44 schreef Kandijfijn het volgende:
Hem koppig een tijd op 100% proberen te houden doet bij mij meestal wonderen. In het weekend ofzo zoveel mogelijk aan lader houden.
Ook voordeel dat op mijn werk hji vaak in de kluis ligt, dan gaat die niet snel leeg![]()
Dan heb je wel een niet allerdaagse baan neem ik aan?quote:Op zaterdag 9 april 2011 21:50 schreef Kandijfijn het volgende:
[..]
Waar moet ik hem anders leggen? je mag hem niet bij je dragen
Ik ben gewoon leidinggevende in restoquote:Op zaterdag 9 april 2011 21:51 schreef Pino112 het volgende:
[..]
Dan heb je wel een niet allerdaagse baan neem ik aan?
Bootloop!quote:Op zaterdag 9 april 2011 22:31 schreef RiKe het volgende:
Fijn, nu doet hij het dus helemaal niet meer.
Trilt af en toe bij het opstarten and that's about it...
En hoe kom je daar dan weer vanaf?quote:
Gewoon opnieuw flashen van een stockrom,..quote:Op zaterdag 9 april 2011 22:34 schreef RiKe het volgende:
[..]
En hoe kom je daar dan weer vanaf?
Die nieuwste van doc's was ook kut, darky's is kut...
Bootloop krijg je soms gewoon omdat het flashen wat instabiel is.quote:Op zaterdag 9 april 2011 22:36 schreef RiKe het volgende:
En dan moet hij weer normaal werken?
Die JS5 die je voorstelde is hier de oorzaak van geweest met bijbehorende pit 803
Ik weet niet eens of het is AAN gezet, dat heb ik zelf in ieder geval niet gedaan!quote:Op zaterdag 9 april 2011 22:38 schreef Kandijfijn het volgende:
[..]
Bootloop krijg je soms gewoon omdat het flashen wat instabiel is.
Had je je eventuele Lagfix al uitgezet, voordat je ging flashen? Dat kan namelijk de oorzaak zijn.
Toen ik er mee begon heb ik het hele thread door gelezen, daarna ben ik misschien wat te gemakzuchtig geworden, dat geef ik toe.quote:Op zaterdag 9 april 2011 22:46 schreef Kandijfijn het volgende:
Niet lullig bedoeld, maar je flashed dus zelf iets zonder exact te weten wat het met je telefoon doet en zeer waarschijnlijk ook zonder het volledige thread te hebben doorgelezen.
Zeer waarschijnlijk zat er een Voodoo-kernel in Darkys. Die zet je geheugen om van RFS na Ext4 om sneller te worden. Zonder waarschuwing e.d.
Je systeem is nog steeds in Ext4 wss. en stock Samsung kernel kan dat niet lezen.
2 mogelijkheden:
-Nogmaals een stock-versie proberen te flashen zoals JPU
-Darkys resuraction flashen en dan voodoo uitzetten via Clockwork menu, daarna na stock flashen.
Ik ga die stappen even volgen en post het resultaat hier.quote:Op zaterdag 9 april 2011 22:55 schreef Kandijfijn het volgende:
Ik ga zo naar de kroeg dus kan je niet direct verder helpen.
http://www.theandroidsoul(...)tion-galaxy-s-i9000/
Deze redt je meestal wel.
Ps. ook factory reset gedaan in dat recovery menu?
Op de telefoon opslag bedoel je dan neem ik aan?quote:Op zaterdag 9 april 2011 22:59 schreef Kandijfijn het volgende:
Als dat lukt, een mapje maken @ je interne SD-kaart met Voodoo met daarin een mapje wat disable lagfix heet maken.
Je had nog geen factory reset gedaanquote:Op zaterdag 9 april 2011 22:59 schreef RiKe het volgende:
Holy hell, na de factory reset lijkt hij het weer te doen!
Thanks Kandijfijn!
Ik had wel eerder geflashed, niet eerder aan problem solving gedaanquote:Op zaterdag 9 april 2011 23:00 schreef Kandijfijn het volgende:
[..]
Je had nog geen factory reset gedaan![]()
![]()
Is niet meer van toepassing? En je interne SD is verkut? Via instellingen gewoon formateren werkt die weer zeer waarschijnlijkquote:Op zaterdag 9 april 2011 23:00 schreef RiKe het volgende:
[..]
Op de telefoon opslag bedoel je dan neem ik aan?
Want Darky's heeft m'n sd kaart verkloot....
Wel even dan een backupje maken zover mogelijk.quote:Op zaterdag 9 april 2011 23:01 schreef Kandijfijn het volgende:
[..]
Is niet meer van toepassing? En je interne SD is verkut? Via instellingen gewoon formateren werkt die weer zeer waarschijnlijk
Had je ze niet gesynced? Beetje jammer, dat is best wel baas.quote:Op zaterdag 9 april 2011 23:14 schreef RiKe het volgende:
Goed, de telefoon doet het weer, alleen ben ik nu 95% van de nummers kwijt.
Voortaan alle nummers maar opslaan op het google account.
En ach, het is even een grote schoonmaak van de lijst
Ik wilde ze wel synchen, maar na een uur zoeken naar hoe dat in hemelsnaam ging had ik het maar opgegeven..quote:Op zaterdag 9 april 2011 23:17 schreef Pino112 het volgende:
[..]
Had je ze niet gesynced? Beetje jammer, dat is best wel baas.
Na bijv opnieuw flashen is het een kwestie van je aanmelden met je Google-account en BAM! je contacten staan er weer in.
Instellingen -> Accounts & Synchronisatie -> tikken op je Gmail-account -> vinkje zetten bij Contacten.quote:Op zaterdag 9 april 2011 23:19 schreef RiKe het volgende:
[..]
Ik wilde ze wel synchen, maar na een uur zoeken naar hoe dat in hemelsnaam ging had ik het maar opgegeven..
Daar had ik gekeken en daar stond bij mij de optie echt nietquote:Op zaterdag 9 april 2011 23:20 schreef Pino112 het volgende:
[..]
Instellingen -> Accounts & Synchronisatie -> tikken op je Gmail-account -> vinkje zetten bij Contacten.
Als Windows nou gewoon een goed OS was geweest, dan had ik nooit een fix of service pack hoeven te downloaden. Oh.. toch wel.quote:Op zaterdag 9 april 2011 22:50 schreef RiKe het volgende:
[..]
Alleen denk ik dan weer bij mezelf, als Samsung daadwerkelijk een toestel had afgeleverd wat zo snel had geweest als ze beweren, hadden dan zoveel mensen nog gaan flashen?
Ik in ieder geval niet.
Windows is heel iets anders, dat is een faal opzich!quote:Op zaterdag 9 april 2011 23:52 schreef 16meter het volgende:
[..]
Als Windows nou gewoon een goed OS was geweest, dan had ik nooit een fix of service pack hoeven te downloaden. Oh.. toch wel.
Gebruik je de gewone Samsunglauncher?quote:Op zondag 10 april 2011 00:15 schreef RiKe het volgende:
Nu wil Kies mijn telefoon alleen weer niet herkennen....en daar staan mijn contacten in grmbl
Hmm, ben je wel dom dat je dan de 10 RC3 gaat installeren, vanwege het feit dat de officiele ROM van Samsung zelf niet ter beschikking is gekomen voor development-users zoals Darky en die andere kowhedsquote:Op zondag 10 april 2011 00:07 schreef RiKe het volgende:
[..]
Hell no, Darky's heeft dit juist veroorzaakt!
Ja de gewone Samsung launcher, het is een clean install van JPU zoals Kandijfijn voorstelde en verder niets bijzonders.quote:Op zondag 10 april 2011 00:17 schreef Pino112 het volgende:
[..]
Gebruik je de gewone Samsunglauncher?
En welke ROM heb je nu geïnstalleerd?
Kan je ze vanuit kies niet exporteren naar een bestandje welke je in je telefoon importeert?
Ja dat heb ik dus nooit geweten voordat ik ging installeren, dus daar kon ik onmogelijk rekening mee houdenquote:Op zondag 10 april 2011 00:19 schreef Climaxnl het volgende:
[..]
Hmm, ben je wel dom dat je dan de 10 RC3 gaat installeren, vanwege het feit dat de officiele ROM van Samsung zelf niet ter beschikking is gekomen voor development-users zoals Darky en die andere kowheds
Eat this.quote:Op zondag 10 april 2011 00:21 schreef RiKe het volgende:
[..]
Ja de gewone Samsung launcher, het is een clean install van JPU zoals Kandijfijn voorstelde en verder niets bijzonders.
Het is nu Froyo.XXJPU 2.2.1
Je kan ze helaas niet vanuit Kies exporteren naar een ander formaat, hij geeft nergens die optie zonder dat er een telefoon herkend wordt.
[..]
Ja dat heb ik dus nooit geweten voordat ik ging installeren, dus daar kon ik onmogelijk rekening mee houden
Haquote:Op zondag 10 april 2011 00:24 schreef Climaxnl het volgende:
[..]
Eat this.
Darky 9.5 met Dark Core 1.1 is FTW, 1337, LEET, YOUTUBE, FB, HYVES, UBER FTWéd
Alleen een beetje jammer dat met 9.5 mijn hele wifi het niet deedquote:Op zondag 10 april 2011 00:24 schreef Climaxnl het volgende:
[..]
Eat this.
Darky 9.5 met Dark Core 1.1 is FTW, 1337, LEET, YOUTUBE, FB, HYVES, UBER FTWéd
Nee dat wist ik niet.quote:Op zondag 10 april 2011 00:53 schreef rumiii het volgende:
Ik heb internet liever altijd aan, sinds kort ben ik erachter gekomen hoe je HSDPA ( schrijf ik het goed? ) afsluit maar wel internet behoud, netwerkmodus op gsm instellen, scheelt een hoop accu!
Maar dit wisten jullie zeker?
Jaquote:Op zondag 10 april 2011 00:53 schreef rumiii het volgende:
Ik heb internet liever altijd aan, sinds kort ben ik erachter gekomen hoe je HSDPA ( schrijf ik het goed? ) afsluit maar wel internet behoud, netwerkmodus op gsm instellen, scheelt een hoop accu!
Maar dit wisten jullie zeker?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |