abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 26 maart 2011 @ 12:57:44 #1
122648 Bravebart
København er på plads ja
pi_94635975
Op donderdag 22 november 2012 00:14 schreef ondeugend het volgende:
liefdevolle gevoelens voor de duisternis
  zaterdag 26 maart 2011 @ 12:58:09 #2
137776 boem-dikkie
Jedi Mind Baby!
pi_94635990
Dus. Inlezen en werk zoeken. Tjop tjop.
Ik weet niks van Hindoes. Wel van Samoerai en andere dingen.
pi_94636078
quote:
14s.gif Op zaterdag 26 maart 2011 12:59 schreef Ewelina het volgende:
Ga werken. De overheid hoeft toch niet o.a. jouw benzine te sponsoren als je al gratis kunt reizen? Dat geld is bedoeld voor je opleiding.
[b]Op dinsdag 27 januari 2009 21:01 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
We zijn gewoon een topic vol dysfunctional awesomeness! And proud of it!
  zaterdag 26 maart 2011 @ 13:02:58 #4
327009 jamesstewart
Go ahead. Make my day.
pi_94636152
Dus als ik straks bij mijn neef woon, over ca. een half jaar, krijg ik meer geld? Is dat dan omdat ik zelf mee moet betalen enz. ?

En wie van jullie doet een HBO opleiding en werkt daarnaast? Is dat goed te combineren? En wat verdien je als 18 jarige ongeveer. Dus is het mogelijk dat ik straks naast mijn studie ook werk en daarmee ca. €350,- per maand verdien, want dan heb ik in totale ongeveer €450,- per maand en daarmee kan ik leven. :P
Op zaterdag 12 maart 2011 om 01:05:55 zei Redskillz:
*plaatje van een net wat te dikke neger*
OMG HE SAID THE N WORD! OMG HE SAID THE N WORD!
pi_94636234
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 maart 2011 13:02 schreef jamesstewart het volgende:
Dus als ik straks bij mijn neef woon, over ca. een half jaar, krijg ik meer geld? Is dat dan omdat ik zelf mee moet betalen enz. ?

En wie van jullie doet een HBO opleiding en werkt daarnaast? Is dat goed te combineren? En wat verdien je als 18 jarige ongeveer. Dus is het mogelijk dat ik straks naast mijn studie ook werk en daarmee ca. €350,- per maand verdien, want dan heb ik in totale ongeveer €450,- per maand en daarmee kan ik leven. :P
Simpel, je maakt meer kosten als je op jezelf woont. Je huur is vaak hoger dan je stufi.

Werken ernaast ligt een beetje aan je opleiding, maar is doorgaans goed te doen. Ik zou gaan voor baantjes met een vast uurloon ipv dat je naar leeftijd betaald krijgt. Bedrijven huren graag studenten in.
  zaterdag 26 maart 2011 @ 13:05:54 #6
327009 jamesstewart
Go ahead. Make my day.
pi_94636258
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 maart 2011 13:00 schreef Ewelina het volgende:

[..]

Wat bedoelen ze eigenlijk met je studie te financieren? Wat moet ik met die €35,- gaan doen voor mijn studie? Schriften en pennen kopen of wat? Ik krijg al een OV chipkaart om te reizen en mijn ouders betalen gewoon collegegeld, dus wat blijft er dan over om te ''financieren'' met mijn superbedrag van €35,-?
  zaterdag 26 maart 2011 @ 13:05:55 #7
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_94636259
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 maart 2011 13:02 schreef jamesstewart het volgende:

Bijna iedereen werkt naast zijn studie omdat het anders niet te betalen is. Dat hoort nou eenmaal bij je studententijd. Als je niet heel veel kan of wil werken, kan je ook lenen. Maar dat moet je terugbetalen en is daarom een persoonlijke keuze.

Als je uitwonend bent krijg je trouwens 260 euro per maand uitkering.
For every complex problem there is an answer that is clear, simple, and wrong.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
pi_94636293
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 maart 2011 13:05 schreef jamesstewart het volgende:

[..]

Wat bedoelen ze eigenlijk met je studie te financieren? Wat moet ik met die €35,- gaan doen voor mijn studie? Schriften en pennen kopen of wat? Ik krijg al een OV chipkaart om te reizen en mijn ouders betalen gewoon collegegeld, dus wat blijft er dan over om te ''financieren'' met mijn superbedrag van €35,-?
Als je thuiswonend bent en jouw ouders verdienen bovenmodaal wordt het met je stufi gecompenseerd natuurlijk :). Andersom ook.

[ Bericht 0% gewijzigd door o.us op 26-03-2011 13:07:03 ]
Feyenoord Rotterdam
pi_94636345
Misschien dat je ook nog wel een aanvullende beurs krijgt. Dat is soms pas later bekend. Bij mij begon de opleiding in september en was de aanvullende beurs pas in februari bekend.
You dream it, I live it.
pi_94636353
quote:

[..]

Dan moet je niet zeiken. Dat geld is bedoeld als een tegemoetkoming in je studiekosten, waaronder je collegegeld maar ook boeken en alles wat je verder nodig hebt. Kan bv ook een verplichte excursie zijn. De overheid hoeft niet jouw bier te financieren.
  zaterdag 26 maart 2011 @ 13:07:55 #11
327009 jamesstewart
Go ahead. Make my day.
pi_94636364
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 maart 2011 13:05 schreef Ryon het volgende:

[..]

Bijna iedereen werkt naast zijn studie omdat het anders niet te betalen is. Dat hoort nou eenmaal bij je studententijd. Als je niet heel veel kan of wil werken, kan je ook lenen. Maar dat moet je terugbetalen en is daarom een persoonlijke keuze.

Als je uitwonend bent krijg je trouwens 260 euro per maand uitkering.
Ow, ik denk dat ik verkeerd bezig ben. Ik kijk steeds op deze site:

http://www.ib-groep.nl/st(...)?jaar=2011&periode=1

Die geeft bedragen aan van €500,- enz. als je uitwonend bent en van €305,- als je thuiswonend bent.

Ik heb gekozen voor IBMS opleiding voltijd, weet niet of dit een lange/moeilijke studie is waarbij je weinig of niet kunt werken, want heb het nog niet. :)
  zaterdag 26 maart 2011 @ 13:08:20 #12
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_94636381
quote:

[..]

Boeken? Zelfs een hbo cursus verwacht van je dat je per half jaar voor een paar honderd euro studiemateriaal koopt.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
  zaterdag 26 maart 2011 @ 13:10:24 #13
327009 jamesstewart
Go ahead. Make my day.
pi_94636462
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 maart 2011 13:08 schreef Ryon het volgende:

[..]

Boeken? Zelfs een hbo cursus verwacht van je dat je per half jaar voor een paar honderd euro studiemateriaal koopt.
Is dat niet inbegrepen bij dat collegeldkrediet van bijna €2000,- per jaar? Als ik halfjaar voor minstens €200,- boeken moet gaan kopen, moet ik elke maand mijn €35,- sparen en red ik het maar net. :S
pi_94636463
quote:

[..]

Ik zou overigens wel pas het boek kopen als ernaar gevraagd wordt op het college. Kan je een heleboel geld schelen.
  zaterdag 26 maart 2011 @ 13:11:56 #15
327009 jamesstewart
Go ahead. Make my day.
pi_94636519
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 maart 2011 13:07 schreef Ewelina het volgende:

[..]

Dan moet je niet zeiken. Dat geld is bedoeld als een tegemoetkoming in je studiekosten, waaronder je collegegeld maar ook boeken en alles wat je verder nodig hebt. Kan bv ook een verplichte excursie zijn. De overheid hoeft niet jouw bier te financieren.
Ja, excursies weet ik wel. Nou ja, 1 dan. In het 3e jaar moet je half jaar stage lopen in het buitenland en dan moet je zelf je vliegticket enz. betalen, maar dan blijft het daar denk ik bij.
  zaterdag 26 maart 2011 @ 13:13:55 #16
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_94636586
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 maart 2011 13:07 schreef jamesstewart het volgende:

[..]

Ow, ik denk dat ik verkeerd bezig ben. Ik kijk steeds op deze site:

http://www.ib-groep.nl/st(...)?jaar=2011&periode=1

Die geeft bedragen aan van €500,- enz. als je uitwonend bent en van €305,- als je thuiswonend bent.

Ik heb gekozen voor IBMS opleiding voltijd, weet niet of dit een lange/moeilijke studie is waarbij je weinig of niet kunt werken, want heb het nog niet. :)
Als je ouders uitkeringtrekkers zijn is de max hoger. Hoewel dat binnenkort wellicht ook aangepast gaat worden. Normale studenten komen op 95 basisbeurs en 263 euro uitwonend.

IBMS is geen studie waarbij je niet meer kunt werken. De overheid voorziet in den beginne alleen in je studiegeld. Het OCW gaat er echter vanuit dat je ook nog sponsoring van je ouders ontvangt.

Het leven is duur, daar kom je pas achter als je 18 bent en mama niet meer elke dag de was voor je doet en een bord pasta voor je kookt. Door middel van werken, lenen en bietsen bij je moeder is het echter prima te doen om de zorgverzekering, huur, eten, boeken, studiekosten, sportclub, mobiel en al die andere meuk te betalen. Je bent waarschijnlijk wel even - net zoals al die andere 18 jarigen - bezig met de juiste (financiële) balans te vinden. Maar daar leer je van en dat is ook het leven.
--
  zaterdag 26 maart 2011 @ 13:26:06 #17
327009 jamesstewart
Go ahead. Make my day.
pi_94637004
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 maart 2011 13:07 schreef Meddo het volgende:
Misschien dat je ook nog wel een aanvullende beurs krijgt. Dat is soms pas later bekend. Bij mij begon de opleiding in september en was de aanvullende beurs pas in februari bekend.
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 maart 2011 13:13 schreef Ryon het volgende:

[..]

Als je ouders uitkeringtrekkers zijn is de max hoger. Hoewel dat binnenkort wellicht ook aangepast gaat worden. Normale studenten komen op 95 basisbeurs en 263 euro uitwonend.

IBMS is geen studie waarbij je niet meer kunt werken. De overheid voorziet in den beginne alleen in je studiegeld. Het OCW gaat er echter vanuit dat je ook nog sponsoring van je ouders ontvangt.

Het leven is duur, daar kom je pas achter als je 18 bent en mama niet meer elke dag de was voor je doet en een bord pasta voor je kookt. Door middel van werken, lenen en bietsen bij je moeder is het echter prima te doen om de zorgverzekering, huur, eten, boeken, studiekosten, sportclub, mobiel en al die andere meuk te betalen. Je bent waarschijnlijk wel even - net zoals al die andere 18 jarigen - bezig met de juiste (financiële) balans te vinden. Maar daar leer je van en dat is ook het leven.
Ik heb even op de site gekeken en daar staat dat de rente voor 2011 1.5% is. Mijn studie begint in september 2011, dan krijg ik ook mijn studiefinanciering voor het eerst. Als ik 4 jaar lang leen, maar de rente verandert in 2012 opeens van 1.5 naar 3%, moet ik dan aan het einde van mijn studie 1.5% betalen over het geleende geld, of nemen ze het gemiddelde rentepercentage over die 4 jaar? Dus is die 1.5% vast of niet?

En ik zag ook dat je er 15 jaar over mag doen om je geleende geld terug te betalen en je begint pas met terug betalen 3 jaar na het einde van je studie. Als ik per maand 150 leen, kom ik na 4 jaar op 7200 uit. Betaal ik nog rente over, ongeveer 2 a €300,-. Dus dan kun je best snel je lening aflossen, als je gewoon een goed betaalde baan krijgt na je studie, of niet?
  zaterdag 26 maart 2011 @ 13:32:44 #18
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_94637219
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 maart 2011 13:26 schreef jamesstewart het volgende:

[..]

[..]

Ik heb even op de site gekeken en daar staat dat de rente voor 2011 1.5% is. Mijn studie begint in september 2011, dan krijg ik ook mijn studiefinanciering voor het eerst. Als ik 4 jaar lang leen, maar de rente verandert in 2012 opeens van 1.5 naar 3%, moet ik dan aan het einde van mijn studie 1.5% betalen over het geleende geld, of nemen ze het gemiddelde rentepercentage over die 4 jaar? Dus is die 1.5% vast of niet?

En ik zag ook dat je er 15 jaar over mag doen om je geleende geld terug te betalen en je begint pas met terug betalen 3 jaar na het einde van je studie. Als ik per maand 150 leen, kom ik na 4 jaar op 7200 uit. Betaal ik nog rente over, ongeveer 2 a €300,-. Dus dan kun je best snel je lening aflossen, als je gewoon een goed betaalde baan krijgt na je studie, of niet?
De rente gaat in wanneer je klaar bent met studeren en kan je op dit moment nog niet weten. Goede kans dat deze tussen de 1.2 en 2.5 komt te liggen. Daarnaast mag je vanaf volgend jaar 20 jaar er over doen om terug te betalen, wat best relaxt is, maar in de praktijk zal je al sneller aflossen.

Ik heb zelf een uitgesproken mening over lenen voor je studie (ik zeg doen!) maar ik moet je wel even op de 'gevaren' wijzen. Als je 400 euro per maand leent, kan het zijn dat je een schikkingsvoorstel van 150 euro per maand van DUO krijgt (voor een aantal jaar). Als je hier rekening mee houdt, dan is dit zeer goed betaalbaar als je een vast inkomen hebt. Maar het kan schrikken zijn en zeker in de periode als starter op de arbeidsmarkt.

Veel studenten, cursisten en scholieren zijn huiverig met lenen in hun eerste jaar maar komen er daarna achter dat de baten (meer leerzame dingen kunnen doen tijdens je studententijd) opwegen tegen de kosten. Maar dit is een keuze waar je zelf goed over na moet denken.
--
  zaterdag 26 maart 2011 @ 13:38:31 #19
327009 jamesstewart
Go ahead. Make my day.
pi_94637390
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 maart 2011 13:32 schreef Ryon het volgende:

[..]

De rente gaat in wanneer je klaar bent met studeren en kan je op dit moment nog niet weten. Goede kans dat deze tussen de 1.2 en 2.5 komt te liggen. Daarnaast mag je vanaf volgend jaar 20 jaar er over doen om terug te betalen, wat best relaxt is, maar in de praktijk zal je al sneller aflossen.

Ik heb zelf een uitgesproken mening over lenen voor je studie (ik zeg doen!) maar ik moet je wel even op de 'gevaren' wijzen. Als je 400 euro per maand leent, kan het zijn dat je een schikkingsvoorstel van 150 euro per maand van DUO krijgt (voor een aantal jaar). Als je hier rekening mee houdt, dan is dit zeer goed betaalbaar als je een vast inkomen hebt. Maar het kan schrikken zijn en zeker in de periode als starter op de arbeidsmarkt.

Veel studenten, cursisten en scholieren zijn huiverig met lenen in hun eerste jaar maar komen er daarna achter dat de baten (meer leerzame dingen kunnen doen tijdens je studententijd) opwegen tegen de kosten. Maar dit is een keuze waar je zelf goed over na moet denken.
En je betaalt ook niet zoveel rente erover, dat is helemaal mooi. Als ik straks €200,- per maand leen, kan ik dat denk ik best makkelijk en snel aflossen (hoef ik denk ik geen 20 jaar over te doen).
pi_94637404
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 maart 2011 13:10 schreef jamesstewart het volgende:

[..]

Is dat niet inbegrepen bij dat collegeldkrediet van bijna €2000,- per jaar? Als ik halfjaar voor minstens €200,- boeken moet gaan kopen, moet ik elke maand mijn €35,- sparen en red ik het maar net. :S
nogmaals: ga je maar 's inlezen... :')
Ja doei.
  zaterdag 26 maart 2011 @ 13:41:24 #21
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_94637479
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 maart 2011 13:38 schreef jamesstewart het volgende:

[..]

En je betaalt ook niet zoveel rente erover, dat is helemaal mooi. Als ik straks €200,- per maand leen, kan ik dat denk ik best makkelijk en snel aflossen (hoef ik denk ik geen 20 jaar over te doen).
Als je een studieschuld hebt van rond de 10.000 euro dan wil DUO ook helemaal niet dat je daar 20 jaar over gaat doen. Dat kan makkelijk in een aantal jaar worden afbetaald.
--
  zaterdag 26 maart 2011 @ 13:56:28 #22
122648 Bravebart
København er på plads ja
pi_94637899
quote:

[..]

Hehe.

quote:
1s.gif Op zaterdag 26 maart 2011 13:41 schreef Ryon het volgende:

[..]

Als je een studieschuld hebt van rond de 10.000 euro dan wil DUO ook helemaal niet dat je daar 20 jaar over gaat doen. Dat kan makkelijk in een aantal jaar worden afbetaald.
Bepaalt de DUO hoeveel je per maand moet aflossen? :o Ik dacht dat dat aan de student zelf was?
pi_94637927
quote:
11s.gif Op zaterdag 26 maart 2011 13:56 schreef Bravebart het volgende:

[..]

Hehe.

[..]

Bepaalt de DUO hoeveel je per maand moet aflossen? :o Ik dacht dat dat aan de student zelf was?
In principe krijg je gewoon een acceptgiro met daarop 't bedrag dat je mag betalen :P je kúnt daar tegen in beroep gaan en aantonen dat je per maand niet zoveel kunt missen :)
Ja doei.
  zaterdag 26 maart 2011 @ 14:00:51 #24
122648 Bravebart
København er på plads ja
pi_94638041
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 maart 2011 13:57 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

In principe krijg je gewoon een acceptgiro met daarop 't bedrag dat je mag betalen :P je kúnt daar tegen in beroep gaan en aantonen dat je per maand niet zoveel kunt missen :)
Hmm, dat is zuur :D Maar op zich ook wel begrijpelijk, anders gaat iedereen er de 20 jaar over doen, wat natuurlijk nadelig uitpakt voor de DUO.
  Moderator zaterdag 26 maart 2011 @ 14:12:29 #25
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_94638451
Wordt er niet vergeten ook een _prestatiebeurs_ aangevraagd te worden? Dat vergeten mensen nog wel eens.. Ken iemand die 2 jaar lang alleen basis ontving omdat de ouders zeiden: "basisbeurs moet je _altijd_ terugbetalen" Had diegene 100 euro per maand minder gekregen door panische ouders :')
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
  zaterdag 26 maart 2011 @ 17:08:03 #26
327009 jamesstewart
Go ahead. Make my day.
pi_94643777
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 maart 2011 14:12 schreef Renesite het volgende:
Wordt er niet vergeten ook een _prestatiebeurs_ aangevraagd te worden? Dat vergeten mensen nog wel eens.. Ken iemand die 2 jaar lang alleen basis ontving omdat de ouders zeiden: "basisbeurs moet je _altijd_ terugbetalen" Had diegene 100 euro per maand minder gekregen door panische ouders :')
Je basisbeurs is toch je prestatiebeurs? Op mijn papiertje staat:

Basisbedrag prestatiebeurs hoger onderwijs 95,61
  zaterdag 26 maart 2011 @ 17:08:58 #27
327009 jamesstewart
Go ahead. Make my day.
pi_94643808
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 maart 2011 13:41 schreef Ryon het volgende:

[..]

Welk bedrag kun je volgens jou het best lenen als je op het moment nog geen baantje hebt en je per maand €35,- overhoud?
  Moderator zaterdag 26 maart 2011 @ 17:13:50 #28
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_94643961
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 maart 2011 17:08 schreef jamesstewart het volgende:

[..]

Je basisbeurs is toch je prestatiebeurs? Op mijn papiertje staat:

Basisbedrag prestatiebeurs hoger onderwijs 95,61
Ah okee, dan zit het bij elkaar in, heb je dus geen recht op aanvulling.
  zaterdag 26 maart 2011 @ 17:40:15 #29
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_94644717
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 maart 2011 17:08 schreef jamesstewart het volgende:

[..]

Welk bedrag kun je volgens jou het best lenen als je op het moment nog geen baantje hebt en je per maand €35,- overhoud?
Voordat je gaat studeren in september moet je eerst even een budget overzicht maken. Alle kosten die je de denkt te hebben op papier zetten en vervolgens je inkomsten erbij.

Ben je een klein middagje zoet mee, maar dan weet je wel wat je op je pad komt. Na afloop kan je dan kijken of veel je moet werken, wat je van je ouders kan krijgen en wat je eventueel nog bij moet/wil/kan lenen.

Het is heel aanlokkelijk om te denken 'oh, ik ga elke dag pasta eten van 1.50 dus ik heb niet meer dan 50 euro eetgeld nodig per maand" maar dat kan vervelend uitvallen.
--
  zaterdag 26 maart 2011 @ 19:04:30 #30
131889 Ladylicious
Want more? Good luck.
pi_94647803
quote:
14s.gif Op zaterdag 26 maart 2011 14:00 schreef Bravebart het volgende:

[..]

Hmm, dat is zuur :D Maar op zich ook wel begrijpelijk, anders gaat iedereen er de 20 jaar over doen, wat natuurlijk nadelig uitpakt voor de DUO.
Je totaalschuld inclusief (toekomstige) rente wordt gedeeld door het aantal maanden dat je hebt om af te lossen (momenteel 180). Het bedrag dat daaruit komt is je maandelijkse termijn, met een minimum van 45 euro.

Overigens pakt DUO meer rente als je er langer over doet, dus zo nadelig lijkt me dat niet :9
Therapy has taught me that nothing is my fault.
  zaterdag 26 maart 2011 @ 19:39:07 #31
122648 Bravebart
København er på plads ja
pi_94649078
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 maart 2011 19:04 schreef Ladylicious het volgende:

[..]

Je totaalschuld inclusief (toekomstige) rente wordt gedeeld door het aantal maanden dat je hebt om af te lossen (momenteel 180). Het bedrag dat daaruit komt is je maandelijkse termijn, met een minimum van 45 euro.

Overigens pakt DUO meer rente als je er langer over doet, dus zo nadelig lijkt me dat niet :9
Behalve als de rente lager is dan de inflatie :Y) Plus, je gaat meer verdienen naarmate he ouder wordt (als het goed is), waardoor het op een later tijdstip makkelijker aflossen is voor jezelf :P
  zaterdag 26 maart 2011 @ 19:49:02 #32
327009 jamesstewart
Go ahead. Make my day.
pi_94649511
Dus stel ik besluit om niet te gaan werken en gewoon te lenen. Dan leen ik €400,- per maand, 4 jaar duurt de studie dus ik krijg dit bedrag 48 maanden lang. Dan heb ik uiteindelijk €19.200,- geleend en hierover moet ik nog rente betalen. Dan moet ik straks €20.139 terug betalen. Je begint 3 jaar na het einde van je studie met aflossen en mag hier dus binnenkort 20 jaar over doen, dus dan heb ik 23 jaar om dit bedrag terug te betalen. Dat zijn dus 276 maanden, en totaal bedrag delen door dit aantal maanden is €73,- per maand.

Ik weet niet of dit klopt, weten jullie hier meer van? En als ik dan €73,- per maand moet aflossen, dan is dit toch makkelijk te doen? En ik denk dat als ik straks een baantje heb, ik toch niet hoge vaste kosten heb en zelfs 10x zoveel per maand kan aflossen. Maar ja, wat denken of vinden jullie. :P
Ik wil niet te veel lenen, maar ook niet te weinig, denk dat €400,- te veel is, dus misschien daartussen in €250,- ofzo. :)
  zaterdag 26 maart 2011 @ 19:50:54 #33
122648 Bravebart
København er på plads ja
pi_94649596
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 maart 2011 19:49 schreef jamesstewart het volgende:
Dus stel ik besluit om niet te gaan werken en gewoon te lenen. Dan leen ik €400,- per maand, 4 jaar duurt de studie dus ik krijg dit bedrag 48 maanden lang. Dan heb ik uiteindelijk €19.200,- geleend en hierover moet ik nog rente betalen. Dan moet ik straks €20.139 terug betalen. Je begint 3 jaar na het einde van je studie met aflossen en mag hier dus binnenkort 20 jaar over doen, dus dan heb ik 23 jaar om dit bedrag terug te betalen. Dat zijn dus 276 maanden, en totaal bedrag delen door dit aantal maanden is €73,- per maand.

Ik weet niet of dit klopt, weten jullie hier meer van? En als ik dan €73,- per maand moet aflossen, dan is dit toch makkelijk te doen? En ik denk dat als ik straks een baantje heb, ik toch niet hoge vaste kosten heb en zelfs 10x zoveel per maand kan aflossen. Maar ja, wat denken of vinden jullie. :P
Ik wil niet te veel lenen, maar ook niet te weinig, denk dat €400,- te veel is, dus misschien daartussen in €250,- ofzo. :)
Wie heeft jou leren rekenen?
  zaterdag 26 maart 2011 @ 21:42:59 #34
327009 jamesstewart
Go ahead. Make my day.
pi_94654585
quote:
10s.gif Op zaterdag 26 maart 2011 19:50 schreef Bravebart het volgende:

[..]

Wie heeft jou leren rekenen?
Ik ben zo goed in rekenen dat je wilt weten van wie ik het heb he? :)

Nee, maar even serieus. Ik vraag iets, dan verwacht ik een serieus antwoord en anders liever geen. :)
  zaterdag 26 maart 2011 @ 21:57:36 #35
122648 Bravebart
København er på plads ja
pi_94655174
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 maart 2011 21:42 schreef jamesstewart het volgende:

[..]

Ik ben zo goed in rekenen dat je wilt weten van wie ik het heb he? :)

Nee, maar even serieus. Ik vraag iets, dan verwacht ik een serieus antwoord en anders liever geen. :)
Ok. Ga maar uit van een aflostijd van 20 jaar ipv 23 jaar en rente loopt natuurlijk je gehele aflostijd door. Maar dat had je zelf ook wel kunnen bedenken.

Oja en reken er maar niet op dat je 730 euro per maand kan aflossen, of je moet tandarts worden.
  zaterdag 26 maart 2011 @ 22:11:36 #36
327009 jamesstewart
Go ahead. Make my day.
pi_94655704
quote:
7s.gif Op zaterdag 26 maart 2011 21:57 schreef Bravebart het volgende:

[..]

Ok. Ga maar uit van een aflostijd van 20 jaar ipv 23 jaar en rente loopt natuurlijk je gehele aflostijd door. Maar dat had je zelf ook wel kunnen bedenken.

Oja en reken er maar niet op dat je 730 euro per maand kan aflossen, of je moet tandarts worden.
Ik kom aan die 23 jaar omdat iemand hier het had over 20 jaar en er op de duo site staat dat je pas na 3 jaar begint met aflossen. En met de rekenhulp, als ik daar invoer 400 per maand over 4 jaar tijd, staat er dat ik uiteindelijk €20.139,- moet terugbetalen bij een rente van 2%, dus dat is volgens DUO zelf, heb ik niet zelf uitgerekend. Eigenlijk heb ik zelf helemaal niks uitgerekend, ingevoerd op DUO en tada..
  zaterdag 26 maart 2011 @ 22:23:29 #37
122648 Bravebart
København er på plads ja
pi_94656179
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 maart 2011 22:11 schreef jamesstewart het volgende:

[..]

Ik kom aan die 23 jaar omdat iemand hier het had over 20 jaar en er op de duo site staat dat je pas na 3 jaar begint met aflossen. En met de rekenhulp, als ik daar invoer 400 per maand over 4 jaar tijd, staat er dat ik uiteindelijk €20.139,- moet terugbetalen bij een rente van 2%, dus dat is volgens DUO zelf, heb ik niet zelf uitgerekend. Eigenlijk heb ik zelf helemaal niks uitgerekend, ingevoerd op DUO en tada..
En in hoeveel jaar los je af dan? Blijkbaar heb je in totaal 939 euro aan rente moeten betalen, dat lijkt me wel heel weinig eerlijk gezegd, of je moet in een paar jaar afbetalen...
  zaterdag 26 maart 2011 @ 22:33:42 #38
327009 jamesstewart
Go ahead. Make my day.
pi_94656579
quote:
11s.gif Op zaterdag 26 maart 2011 22:23 schreef Bravebart het volgende:

[..]

En in hoeveel jaar los je af dan? Blijkbaar heb je in totaal 939 euro aan rente moeten betalen, dat lijkt me wel heel weinig eerlijk gezegd, of je moet in een paar jaar afbetalen...
Nou, ze gaan uit van een rente van 1.5% en dan is €939,- rente over ca. €19.000,- toch gewoon normaal? Maar ja, dat geeft de site aan. Misschien weten jullie er wat meer over, want straks ga ik uit van een site die mij een verkeerde berekening geeft en moet ik straks i.p.v €939,- rente, €10.000,- extra betalen of zo :P
  zaterdag 26 maart 2011 @ 22:56:55 #39
131889 Ladylicious
Want more? Good luck.
pi_94657428
Ik zou er sowieso vanuit gaan dat tegen de tijd dat jouw renteperentage voor een aantal jaar wordt vastgesteld het iets hoger is dan 1,5%..
  zaterdag 26 maart 2011 @ 23:22:50 #40
327009 jamesstewart
Go ahead. Make my day.
pi_94658463
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 maart 2011 22:56 schreef Ladylicious het volgende:
Ik zou er sowieso vanuit gaan dat tegen de tijd dat jouw renteperentage voor een aantal jaar wordt vastgesteld het iets hoger is dan 1,5%..
Zeg het fout, die €939,- is over 2% niet 1.5% en aangezien het tussen de 1.5 en 2.5 ligt, is 2% wel realistisch toch?
  zaterdag 26 maart 2011 @ 23:26:26 #41
131889 Ladylicious
Want more? Good luck.
pi_94658622
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 maart 2011 23:22 schreef jamesstewart het volgende:

[..]

Zeg het fout, die €939,- is over 2% niet 1.5% en aangezien het tussen de 1.5 en 2.5 ligt, is 2% wel realistisch toch?
Geen idee eerlijk gezegd.. in het verleden heeft het ook wel eens tegen de 5 aan gehangen dus is lastig te zeggen ben ik bang.
  zondag 27 maart 2011 @ 00:05:54 #42
122648 Bravebart
København er på plads ja
pi_94660354
quote:
Op zaterdag 26 maart 2011 22:33 schreef jamesstewart het volgende:

[..]

Nou, ze gaan uit van een rente van 1.5% en dan is €939,- rente over ca. €19.000,- toch gewoon normaal? Maar ja, dat geeft de site aan. Misschien weten jullie er wat meer over, want straks ga ik uit van een site die mij een verkeerde berekening geeft en moet ik straks i.p.v €939,- rente, €10.000,- extra betalen of zo :P
Het is in het eerste jaar dan al 250 euro, dus of je moet binnen een jaar of 5 die 20k hebben afbetaald, of je uiteindelijke rente wordt aanzienlijk hoger.
  zondag 27 maart 2011 @ 13:09:49 #43
327009 jamesstewart
Go ahead. Make my day.
pi_94670812
Ja, ik denk dat €400,- lenen gewoon veel te veel is. Ik ga denk ik €200,- lenen want dan heb ik toch meer ruimte en leen ik weer niet te veel. Heb ik totaal ca. €370 (incl. zorgtoeslag) gaat €130,- van af en houd ik per maand dus €240,- over voor de studie e.d en ik heb nog altijd mijn ouders, mocht ik extra geld nodig hebben. Dit geeft dat rekenprogramma aan wanneer ik €200,- per maand over 48 maanden invoer:

Klopt dit programma ongeveer?
  zondag 27 maart 2011 @ 14:20:52 #44
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_94672845
quote:
1s.gif Op zondag 27 maart 2011 13:09 schreef jamesstewart het volgende:
Ja, ik denk dat €400,- lenen gewoon veel te veel is. Ik ga denk ik €200,- lenen want dan heb ik toch meer ruimte en leen ik weer niet te veel. Heb ik totaal ca. €370 (incl. zorgtoeslag) gaat €130,- van af en houd ik per maand dus €240,- over voor de studie e.d en ik heb nog altijd mijn ouders, mocht ik extra geld nodig hebben. Dit geeft dat rekenprogramma aan wanneer ik €200,- per maand over 48 maanden invoer:

[ afbeelding ]

Klopt dit programma ongeveer?
Het klopt wel. Maar het maandbedrag is wel wat laag als ik kijk naar wat mijn kennissen terugbetalen met een lening van 10.000 euro. Dit heeft waarschijnlijk alles te maken met de terugbetalingstermijn in jaren en communicatie tussen DUO en die personen. Als je sneller van je schuld af wil zijn betaal je per maand ook meer.
--
  zondag 27 maart 2011 @ 15:16:10 #45
327009 jamesstewart
Go ahead. Make my day.
pi_94674570
quote:
1s.gif Op zondag 27 maart 2011 14:20 schreef Ryon het volgende:

[..]

Het klopt wel. Maar het maandbedrag is wel wat laag als ik kijk naar wat mijn kennissen terugbetalen met een lening van 10.000 euro. Dit heeft waarschijnlijk alles te maken met de terugbetalingstermijn in jaren en communicatie tussen DUO en die personen. Als je sneller van je schuld af wil zijn betaal je per maand ook meer.
Wat voor voordelen heeft het eigenlijk als je sneller van je schuld af bent? Ik stel deze vraag omdat:

Als je straks bij DUO €10.000,- schuld hebt en je betaalt per maand ca. €80,- terug, en je hebt gewoon een goed startsalaris bij je nieuwe baan, dan merk je eigenlijk toch weinig van die €80,- die je per maand minder te besteden hebt? Dus wat kan een reden zijn om toch sneller af te lossen i.p.v. €80,- per maand af te lossen en weinig te merken van je schuld aan DUO?
  zondag 27 maart 2011 @ 15:26:05 #46
122648 Bravebart
København er på plads ja
pi_94674833
quote:
Op zondag 27 maart 2011 15:16 schreef jamesstewart het volgende:

[..]

Wat voor voordelen heeft het eigenlijk als je sneller van je schuld af bent? Ik stel deze vraag omdat:

Als je straks bij DUO €10.000,- schuld hebt en je betaalt per maand ca. €80,- terug, en je hebt gewoon een goed startsalaris bij je nieuwe baan, dan merk je eigenlijk toch weinig van die €80,- die je per maand minder te besteden hebt? Dus wat kan een reden zijn om toch sneller af te lossen i.p.v. €80,- per maand af te lossen en weinig te merken van je schuld aan DUO?
Het kost je minder rente.
  zondag 27 maart 2011 @ 15:30:12 #47
327009 jamesstewart
Go ahead. Make my day.
pi_94674940
quote:
14s.gif Op zondag 27 maart 2011 15:26 schreef Bravebart het volgende:

[..]

Het kost je minder rente.
Dat begrijp ik, maar ik bedoel naast de lening zelf die je moet af betalen. Kun je later b.v. minder snel een huis kopen als ze zien dat je nog b.v. €6000,- moet aflossen, of krijg je minder snel een lening om b.v. met een bedrijf/verbouwing aan de slag te gaan of zo?
  zondag 27 maart 2011 @ 15:33:06 #48
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_94675027
quote:
1s.gif Op zondag 27 maart 2011 15:30 schreef jamesstewart het volgende:

[..]

Dat begrijp ik, maar ik bedoel naast de lening zelf die je moet af betalen. Kun je later b.v. minder snel een huis kopen als ze zien dat je nog b.v. €6000,- moet aflossen, of krijg je minder snel een lening om b.v. met een bedrijf/verbouwing aan de slag te gaan of zo?
Voor zover ik weet is je studieschuld niet geregistreerd bij het BKR en is deze dus een soort van onzichtbaar. Als je een hele zware hypotheek wil kan je studieschuld wel een probleem zijn, om de simpele reden dat je minder geld hebt en dus minder kan lenen. Maar in de praktijk is een te dure verzekering voor je auto een groter probleem.
--
  zondag 27 maart 2011 @ 15:45:34 #49
327009 jamesstewart
Go ahead. Make my day.
pi_94675382
Bedankt. :)
Niet dat ik van plan ben om een huis te kopen, maar wil weten wat voor risico's en zo eraan vast zitten. :)
pi_94678783
Overigens zal dit ongetwijfeld nog wel eens veranderen hoor, het wel registreren van een studieschuld :)
  zondag 27 maart 2011 @ 21:38:08 #51
67670 Skv
Cynist.
pi_94689136
Ik heb ruzie met de DUO/OCW/Chipkaart/NS. O+

Heb een tijdje in het buitenland gewoond, dus kreeg een OV-vergoeding. Vanaf januari moest mijn OVkaart weer gewoon ingaan. Een maandje keurig normaal op rondgereisd, tot deze ineens (zonder opgaaf van reden uiteraard) geblokkeerd werd. Even naar zo'n paal gegaan, waar twee nieuwe producten voor me klaar stonden. Leuk en aardig allemaal.

Daar ging het mis: bij het overzetten van de nieuwe producten zijn de oude producten niet verwijderd. Ik heb dus ipv één werkende week-OV ook één geblokkeerde week-OV op mijn kaart staan. :') Elke keer in de trein moet ik dus weer uit gaan leggen dat er nog een ander product aanwezig is, en als ik met de bus reis kan ik niet in- of uitchecken omdat die kutpoortjes eerst het geblokkeerde product lezen. :{

Tot nu toe tot tien keer toe contact gehad met OCW/DUO, de NS, Translink Systems en Connexxion, die allemaal keurig naar elkaar wijzen en me collectief niet verder kunnen/willen helpen. Tof systeem. :')
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
pi_94790898
Ik heb een gigantische domme fout gemaakt, zo erg dat ik me er haast voor schaam om het hier neer te zetten.

Heb mijn diploma gehaald in februari en toen ook mijn stufi stop gezet, maar ik heb 2010 aangeklikt ipv 2011.. mischien aan de pijltjes toets gezet o.i.d.

Maar nu heb ik dus een studieschuld van 6.300 euro .. welke stappen moet ik nu ondernemen?
Ik heb zojuist een mail gestuurd naar DUO en ik ga morgen om 9 uur ook direct bellen.

Neem aan dat alles toch wel rechtgezet wordt? Ik krijg van de week een acceptgiro van €6.300 euro.. en zoveel heb ik niet op mijn pin-rekening.

Heeft iemand hier ervaring mee? En hoe snel het opgelost wordt?
pi_94792445
Gaat waarschijnlijk wel rechtgezet worden hoor, als je aan kan tonen dat het een foutje is. Maak je geen zorgen. BIj de IBG-kantoren helpen ze je over het algemeen erg goed. No stress!
  woensdag 30 maart 2011 @ 13:44:43 #54
131889 Ladylicious
Want more? Good luck.
pi_94806716
quote:
19s.gif Op woensdag 30 maart 2011 00:06 schreef TwenteFC het volgende:
Ik heb een gigantische domme fout gemaakt, zo erg dat ik me er haast voor schaam om het hier neer te zetten.

Heb mijn diploma gehaald in februari en toen ook mijn stufi stop gezet, maar ik heb 2010 aangeklikt ipv 2011.. mischien aan de pijltjes toets gezet o.i.d.

Maar nu heb ik dus een studieschuld van 6.300 euro .. welke stappen moet ik nu ondernemen?
Ik heb zojuist een mail gestuurd naar DUO en ik ga morgen om 9 uur ook direct bellen.

Neem aan dat alles toch wel rechtgezet wordt? Ik krijg van de week een acceptgiro van €6.300 euro.. en zoveel heb ik niet op mijn pin-rekening.

Heeft iemand hier ervaring mee? En hoe snel het opgelost wordt?
Je kunt binnen 6 weken terugkomen op een wijziging die je door hebt gegeven. Niks aan het handje dus maar dat hebben ze je waarschijnlijk vanochtend al verteld :)
pi_94807319
Vraagje>

Mijn studiefinanciering stopt per 1 april, ik blijf wel gewoon doorstuderen en leen ook maandelijks. Heb ik na 31 maart nog recht op mijn ov-chipkaart?

Of moet ik nu zo snel mogelijk mijn ov kaart stopzetten?
pi_94807372
quote:
1s.gif Op woensdag 30 maart 2011 13:59 schreef ItWasWritten het volgende:
Vraagje>

Mijn studiefinanciering stopt per 1 april, ik blijf wel gewoon doorstuderen en leen ook maandelijks. Heb ik na 31 maart nog recht op mijn ov-chipkaart?

Of moet ik nu zo snel mogelijk mijn ov kaart stopzetten?
Je moet een 'nullening' aanvragen.
pi_94807907
quote:
14s.gif Op woensdag 30 maart 2011 14:01 schreef Dennis101 het volgende:

[..]

Je moet een 'nullening' aanvragen.
Wat houd dit in? en hoe doe ik dit?
pi_94807965
quote:
1s.gif Op woensdag 30 maart 2011 14:15 schreef ItWasWritten het volgende:

[..]

Wat houd dit in? en hoe doe ik dit?
Je moet 0 euro lenen per maand zodat je recht houdt op je OV-jaarkaart.
pi_94808097
quote:
14s.gif Op woensdag 30 maart 2011 14:17 schreef Dennis101 het volgende:

[..]

Je moet 0 euro lenen per maand zodat je recht houdt op je OV-jaarkaart.
Ik leen nu ook al maandelijks maximaal, dus heb er dan al recht op? of moet i kspecifiek 0 euro lenen?
pi_94808121
quote:
1s.gif Op woensdag 30 maart 2011 14:20 schreef ItWasWritten het volgende:

[..]

Ik leen nu ook al maandelijks maximaal, dus heb er dan al recht op? of moet i kspecifiek 0 euro lenen?
Nee, dan mag het sowieso.
pi_94808217
quote:
1s.gif Op woensdag 30 maart 2011 14:20 schreef Dennis101 het volgende:

[..]

Nee, dan mag het sowieso.
Ok dan weet ik genoeg. Thanks voor het snelle antwoord!
pi_94826979
quote:
1s.gif Op woensdag 30 maart 2011 13:44 schreef Ladylicious het volgende:

[..]

Je kunt binnen 6 weken terugkomen op een wijziging die je door hebt gegeven. Niks aan het handje dus maar dat hebben ze je waarschijnlijk vanochtend al verteld :)
Heb gebeld ja, eerste keer dat ik ze nodig had.
Blij verrast toch wel hoe snel het daar gaat, binnen een minuut iemand aan de lijn en binnen 15 minuten alles op een rij gezet en geregeld.

Kwam inderdaad wel goed.
pi_94861931
Vraagje! Vanaf morgen ben ik officieel afgestudeerd en mag ik niet meer reizen met mijn OV ;(. Nu begrijp ik dat het vijf werkdagen duurt voordat ik op de automaat mijn studentenabbonnement definitief kan verwijderen van mijn kaart. Dat is dus donderdag ofzo. Maar hoe moet dat met reizen in de tussentijd? Ik kan niet inchecken met mijn kaart, want dan krijg ik een boete, toch?
pi_94872848
quote:
13s.gif Op zondag 27 maart 2011 21:38 schreef Skv het volgende:
Ik heb ruzie met de DUO/OCW/Chipkaart/NS. O+

Heb een tijdje in het buitenland gewoond, dus kreeg een OV-vergoeding. Vanaf januari moest mijn OVkaart weer gewoon ingaan. Een maandje keurig normaal op rondgereisd, tot deze ineens (zonder opgaaf van reden uiteraard) geblokkeerd werd. Even naar zo'n paal gegaan, waar twee nieuwe producten voor me klaar stonden. Leuk en aardig allemaal.

Daar ging het mis: bij het overzetten van de nieuwe producten zijn de oude producten niet verwijderd. Ik heb dus ipv één werkende week-OV ook één geblokkeerde week-OV op mijn kaart staan. :') Elke keer in de trein moet ik dus weer uit gaan leggen dat er nog een ander product aanwezig is, en als ik met de bus reis kan ik niet in- of uitchecken omdat die kutpoortjes eerst het geblokkeerde product lezen. :{

Tot nu toe tot tien keer toe contact gehad met OCW/DUO, de NS, Translink Systems en Connexxion, die allemaal keurig naar elkaar wijzen en me collectief niet verder kunnen/willen helpen. Tof systeem. :')
Wauw, na 10 dagen werd ik gebeld met de mededeling dat er een goed product op mijn kaart staat en dat ik gewoon kan reizen. Ze hebben überhaupt niet naar het probleem gekeken. :') Heel erg hartelijk bedankt. :') :{
  vrijdag 1 april 2011 @ 10:19:50 #65
137929 beertenderrr
Wup Holland Wup
pi_94893257
Heeft iemand enig idee hoe lang het duurt voordat het reisproduct van week naar weekend (of andersom) omgezet kan worden? Heb 2 weken geleden een aanvraag gedaan, maar voorlopig kan ik nog steeds niets afhalen :{
A "Nederlands restaurant" is a 'contradictio in terminus'.
If it don't matter to you, it don't matter to me
  vrijdag 1 april 2011 @ 13:08:10 #66
131889 Ladylicious
Want more? Good luck.
pi_94899162
quote:
13s.gif Op vrijdag 1 april 2011 10:19 schreef beertenderrr het volgende:
Heeft iemand enig idee hoe lang het duurt voordat het reisproduct van week naar weekend (of andersom) omgezet kan worden? Heb 2 weken geleden een aanvraag gedaan, maar voorlopig kan ik nog steeds niets afhalen :{
Zou binnen 5 werkdagen klaar moeten staan. Ik zou even bellen om te checken of het allemaal wel goed is gegaan, 2 weken lijkt me erg lang..
pi_94935995
Ik ben mijn oude pas kwijt dus nieuwe aangevraagd. Ging allemaal erg soepel, binnen 4 dagen had ik een nieuwe kaart. Maar nu kijk ik op OV-Chipkaart.nl, zie ik dit staan:

1. Studentweekend-korting, Studenten OV-chipkaart
Tweede klasse
2. Studentweekend-vrij, Studenten OV-chipkaart
Tweede klasse

Terwijl ik normaal gesproken een Week OV heb. Dit klopt dan toch niet?
  Moderator zaterdag 2 april 2011 @ 11:13:53 #68
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_94936071
Ow, da's wel maf inderdaad :?

Want student week moet je hebben en student weekend-korting.
pi_94936190
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 april 2011 11:13 schreef Renesite het volgende:
Ow, da's wel maf inderdaad :?

Want student week moet je hebben en student weekend-korting.
Moet ik dan OV-Chipkaart bellen of Studenten OV-Chipkaart?

Edit: Zie dat op mijn oude kaart nog steeds week OV staat :').
pi_94936345
Kijk eerst maar eens bij een (ns) automaat. Website wil nog wel eens iets fout weergeven.
You dream it, I live it.
pi_94936449
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 april 2011 11:24 schreef Meddo het volgende:
Kijk eerst maar eens bij een (ns) automaat. Website wil nog wel eens iets fout weergeven.
Oke, bedankt. Fiets ik maandag even langs de AH.
  zaterdag 2 april 2011 @ 19:42:00 #72
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_94950518
Ook domme fout gemaakt :
OV stopgezet 10 dagen geleden op de site van DUO, moet nog wel ff langs de paal om het er ook vanaf te halen. Ik zou van studie wisselen en hem niet meer nodig hebben. Nu denk ik erover om in een andere stad te gaan studeren en dan heb ik die kaart weer wél nodig.

Als ik langs die paal ben geweest moet ik dan na een paar maanden weer opnieuw een OVkaart aanvragen ? Of wordt er dan een nieuw reisproduct op de oude kaart gezet ?
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
pi_95023538
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 april 2011 11:19 schreef luckass het volgende:

[..]

Moet ik dan OV-Chipkaart bellen of Studenten OV-Chipkaart?

Edit: Zie dat op mijn oude kaart nog steeds week OV staat :').
En ja hoor, ze kunnen me niet helpen want het systeem ligt plat :').

Vanavond maar even inchecken in de bus en kijken of er saldo wordt afgeschreven.
  maandag 4 april 2011 @ 19:28:06 #74
256829 Sokz
Livin' the life
pi_95036147
Hoeveel kun je maximaal per maand lenen bij IB?
pi_95036531
quote:
1s.gif Op maandag 4 april 2011 19:28 schreef Sokz het volgende:
Hoeveel kun je maximaal per maand lenen bij IB?
Je hebt vast nog niet op de site van de IB-groep gekeken? Dan zou ik dat eerst eens doen, daar staat per niveau wat je kunt lenen.
  maandag 4 april 2011 @ 19:40:36 #76
256829 Sokz
Livin' the life
pi_95037054
Ik meende altijd €750/month maar lees nu dan:

Dan kun je maximaal € 528,46 per maand lenen. Dit bedrag is opgebouwd uit het bedrag dat iedereen per maand mag lenen (€ 287,54) plus het bedrag aan aanvullende beurs van € 240,92.
pi_95037973
Geen idee wat je nu bedoelt, maar dit zijn de voorwaarden (uitgaande van een HBO/WO studie):

quote:
Hoeveel lenen
Naast je basisbeurs (en eventuele aanvullende beurs), mag je maandelijks een bedrag lenen. Hoeveel je maximaal mag lenen, is afhankelijk van je woonsituatie en schooltype. Hoeveel je wilt lenen, bepaal je zelf.

Kom je niet in aanmerking voor een (maximale) aanvullende beurs omdat je ouders teveel verdienen? Dan kun je dat bedrag (of een deel ervan) ook lenen.

Lenen na je prestatiebeurs
Als je geen recht meer hebt op de prestatiebeurs, maar wel als voltijdstudent staat ingeschreven, kun je nog maximaal drie jaar lenen. Die periode van drie jaar noemen we de leenfase. Als je in de leenfase zit kun je in 2010 en 2011 per maand maximaal € 853,16 lenen.
http://www.ib-groep.nl/pa(...)nanciering/lenen.asp

En hier een overzicht van alle bedragen:

http://www.ib-groep.nl/pa(...)ng/sfho/bedragen.asp
pi_95046184
quote:
1s.gif Op maandag 4 april 2011 14:52 schreef luckass het volgende:

[..]

En ja hoor, ze kunnen me niet helpen want het systeem ligt plat :').

Vanavond maar even inchecken in de bus en kijken of er saldo wordt afgeschreven.
En ik heb gewoon wel een week-OV, zag geen saldo worden afgeschreven op de lezer :').
pi_95415441
Vraagje:
Ik heb in oktober 2010 mijn opleiding afgerond. Direct dus ook mijn stufi en ov stopgezet.

Maar nu heb ik besloten om in september weer voltijd 4 jaar te gaan studeren aan een nieuwe studie. Kan ik dan alsnog een nullening aanvragen met ov, aangezien ik geen recht meer heb op stufi? Want ik lees overal dat dit alleen mogelijk is als je je stufi niet hebt stopgezet...
  woensdag 13 april 2011 @ 19:02:39 #80
131889 Ladylicious
Want more? Good luck.
pi_95455112
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 april 2011 21:31 schreef yamann het volgende:
Vraagje:
Ik heb in oktober 2010 mijn opleiding afgerond. Direct dus ook mijn stufi en ov stopgezet.

Maar nu heb ik besloten om in september weer voltijd 4 jaar te gaan studeren aan een nieuwe studie. Kan ik dan alsnog een nullening aanvragen met ov, aangezien ik geen recht meer heb op stufi? Want ik lees overal dat dit alleen mogelijk is als je je stufi niet hebt stopgezet...
Je moet dan gewoon weer opnieuw aanvragen. Aangezien je je 4 jaar prestatiebeurs al hebt verbruikt kom je automatisch in de leenfase :) Mits je die nog niet volledig verbruikt hebt natuurlijk.
pi_95498387
Ok, bedankt voor het antwoord! :)
  donderdag 14 april 2011 @ 17:14:44 #82
256829 Sokz
Livin' the life
pi_95498668
Scholier - 18 + & tegemoedkoming á 103 euro / maand

Hoeveel mag ik bijverdienen? :$
pi_95498711
quote:
1s.gif Op donderdag 14 april 2011 17:14 schreef Sokz het volgende:
Scholier - 18 + & tegemoedkoming á 103 euro / maand

Hoeveel mag ik bijverdienen? :$
Hetzelfde als een scholier zonder tegemoetkoming. Je mag een verzamelinkomen hebben van+/- 13.000 euro per jaar.
pi_95498713
quote:
Heb je een eigen inkomen, dan is dit niet van invloed op de hoogte van de tegemoetkoming scholieren. Je mag dus zoveel bijverdienen als je wilt.
http://www.ib-groep.nl/pa(...)gen/bijverdienen.asp
  donderdag 14 april 2011 @ 18:10:08 #85
131889 Ladylicious
Want more? Good luck.
pi_95500560
quote:
1s.gif Op donderdag 14 april 2011 17:15 schreef Dennis101 het volgende:

[..]

Hetzelfde als een scholier zonder tegemoetkoming. Je mag een verzamelinkomen hebben van+/- 13.000 euro per jaar.
Geen antwoorden geven als je geen idee hebt waar het over gaat :9
pi_95500977
Ik ben in februari begonnen met mijn master (1-jarig). Ben ik dan nu vanaf september mijn OV kwijt? :{
  Moderator donderdag 14 april 2011 @ 18:52:19 #87
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_95502354
quote:
1s.gif Op donderdag 14 april 2011 18:20 schreef Skv het volgende:
Ik ben in februari begonnen met mijn master (1-jarig). Ben ik dan nu vanaf september mijn OV kwijt? :{
Waarom?
pi_95504642
Nou, er was toch sprake van dat als je basisbeurs weg is, je ook geen OV en dergelijke meer hebt? Wat er nu in het nieuws is heet volgens mij alleen betrekking op de 3K aan boete, niet op het OV.
pi_95504956
quote:
1s.gif Op donderdag 14 april 2011 19:35 schreef Skv het volgende:
Nou, er was toch sprake van dat als je basisbeurs weg is, je ook geen OV en dergelijke meer hebt? Wat er nu in het nieuws is heet volgens mij alleen betrekking op de 3K aan boete, niet op het OV.
Nee die regel gaat nog niet in die stond sowieso al voor later gepland, daarbij kunnen wij ook niet reuken of jij je basisbeurs al hebt verbruikt.
  donderdag 14 april 2011 @ 21:42:34 #90
256829 Sokz
Livin' the life
pi_95513886
quote:
1s.gif Op donderdag 14 april 2011 17:15 schreef Dennis101 het volgende:

quote:
Dank beiden, en als ik vanaf September wél stufi ga krijgen? Welk inkomen tellen ze dan?
Is dat
13k in de periode Sep-Dec
13k in heel 2011
Geen bedrag / 1,2k per kwartaal? (ook ergens gehoord)
  Moderator donderdag 14 april 2011 @ 21:44:22 #91
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_95514040
quote:
1s.gif Op donderdag 14 april 2011 21:42 schreef Sokz het volgende:

[..]

[..]

Dank beiden, en als ik vanaf September wél stufi ga krijgen? Welk inkomen tellen ze dan?
Is dat
13k in heel 2011
Heel jaar.
  donderdag 14 april 2011 @ 21:48:00 #92
131889 Ladylicious
Want more? Good luck.
pi_95514379
quote:

[..]

[..]

Is dat
13k in heel 2011
In dat geval gaat hem om de periode waarin je stufiefinanciering ontvangt, dus sept t/m dec. Het jaar daarop zal dus wel het hele jaar meetellen (er vanuit gaande dat je gewoon het hele jaar sf krijgt).
pi_95514909
quote:

[..]

[..]

Is dat
13k in heel 2011
IB-groep kijkt naar het inkomen van het hele jaar. Maar als jij aan kan tonen dat je sinds dat je stufi hebt niet teveel hebt bijverdient accepteren ze dat ook. Dat moet je dus wel duidelijk aangeven.
  donderdag 14 april 2011 @ 21:55:23 #94
256829 Sokz
Livin' the life
pi_95515103
Ahzo, erg bedankt mannen ! :)
  dinsdag 19 april 2011 @ 13:24:27 #95
333464 T.O.P
De enigste ekte
pi_95710696
Hoe zit het nou met de OV studenten chipkaart en reizen met de trein. Moet ik tegenwoordig inchecken, of moet ik nog steeds een kaartje kopen?
:-)
  dinsdag 19 april 2011 @ 13:25:35 #96
122648 Bravebart
København er på plads ja
pi_95710744
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 april 2011 13:24 schreef T.O.P het volgende:
Hoe zit het nou met de OV studenten chipkaart en reizen met de trein. Moet ik tegenwoordig inchecken, of moet ik nog steeds een kaartje kopen?
Het kan allebei.
pi_95711020
quote:
14s.gif Op dinsdag 19 april 2011 13:25 schreef Bravebart het volgende:

[..]

Het kan allebei.
Dat dus, zie ook deze link:

http://www.ns.nl/cs/Satel(...)j+ns?p=1190105473060
  woensdag 20 april 2011 @ 17:03:22 #98
342505 Anti-vermoeidheid
DigitaleVitamine C
pi_95767029
Hoe zit het met geldigheid van de week ov kaart met betrekking tot goede vrijdag / pasen?

bedankt dikkies :)
pi_95767139
quote:
0s.gif Op woensdag 20 april 2011 17:03 schreef Anti-vermoeidheid het volgende:
Hoe zit het met geldigheid van de week ov kaart met betrekking tot goede vrijdag / pasen?

bedankt dikkies :)
Zucht...

http://www.ib-groep.nl/particulieren/reizen/week_of_weekend.asp
pi_95769952
Is dit het eerste jaar dat een week(end)-ov kaart geldig is op goede vrijdag?
pi_95772978
quote:
0s.gif Op woensdag 20 april 2011 18:22 schreef DoorgestokenKaart het volgende:
Is dit het eerste jaar dat een week(end)-ov kaart geldig is op goede vrijdag?
Kan het me van eerdere jaren niet herinneren, het viel mij ook al op.
pi_96036373
Mijn ov chipkaart heeft een schreur sinds een paar weken maar doet het (nog). Nou ben ik vandaag door een conducteur aangesproken om een nieuwe aan te vragen (kaart is slecht leesbaar). Nu reis ik 5 dagen per week van Eindhoven naar Nijmegen (school). Ik heb ook gelezen dat een nieuwe ov chipkaart aanvragen ongeveer 4 weken duurt, dus zal ik zelf alle reiskosten moeten betalen. Nu is mijn vraag of het echt 4 weken duurt en of je anders een tijdelijke kaart kan opvragen.
  donderdag 28 april 2011 @ 12:26:37 #103
131889 Ladylicious
Want more? Good luck.
pi_96084956
quote:
0s.gif Op woensdag 27 april 2011 11:13 schreef Eggrolls het volgende:
Mijn ov chipkaart heeft een schreur sinds een paar weken maar doet het (nog). Nou ben ik vandaag door een conducteur aangesproken om een nieuwe aan te vragen (kaart is slecht leesbaar). Nu reis ik 5 dagen per week van Eindhoven naar Nijmegen (school). Ik heb ook gelezen dat een nieuwe ov chipkaart aanvragen ongeveer 4 weken duurt, dus zal ik zelf alle reiskosten moeten betalen. Nu is mijn vraag of het echt 4 weken duurt en of je anders een tijdelijke kaart kan opvragen.
Duurt max 2 weken, mijn ervaring is dat ze (over het algemeen) vrij vlot zijn met het opsturen van een nieuwe kaart. In de tussentijd moet je helaas zelf je reiskosten betalen..
pi_96088890
Vandaag gewisseld naar weekendabonnement zodat ik in de zomer gratis kan reizen (op hun site staat dat je de wissel uiterlijk op 29 april moest aanvragen, wisselen tussen 1 mei en 1 september is niet toegestaan).

Nu staat er dat mijn nieuwe (weekend) reisproduct 6 weken de tijd klaar zal staan om opgehaald te worden. Betekent dat dat ik nu in mei 6 weken gratis nog met mijn weekOV kan reizen en dan pas mijn weekendOV ophalen?
pi_96149557
Hoe zit dat nou met week OV, ik heb dus week OV, en dan kan je vrijdagnacht tot 4:00 nog reizen, maar hoe zit dat aankomende nacht?

Ik ga namelijk de trein nemen van 0:16, technisch gezien is dat al een feestdag, moet ik dan gewoon een kaartje kopen? :')
  vrijdag 29 april 2011 @ 18:50:58 #106
122648 Bravebart
København er på plads ja
pi_96149608
quote:
10s.gif Op vrijdag 29 april 2011 18:49 schreef RacerDKB het volgende:
Hoe zit dat nou met week OV, ik heb dus week OV, en dan kan je vrijdagnacht tot 4:00 nog reizen, maar hoe zit dat aankomende nacht?

Ik ga namelijk de trein nemen van 0:16, technisch gezien is dat al een feestdag, moet ik dan gewoon een kaartje kopen? :')
NS-technisch gezien is dat nog geen feestdag, dus week-OV is gewoon geldig.
pi_96149629
quote:
10s.gif Op vrijdag 29 april 2011 18:49 schreef RacerDKB het volgende:

Je hebt korting vanaf 4:00 uur, dus ja, je moet een kaartje kopen.
pi_96149645
quote:
14s.gif Op vrijdag 29 april 2011 18:50 schreef Bravebart het volgende:

[..]

NS-technisch gezien is dat nog geen feestdag, dus week-OV is gewoon geldig.
De IB-groep denkt daar toch echt anders over:

pi_96149692
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 april 2011 18:51 schreef Dennis101 het volgende:

[..]

Je hebt korting vanaf 4:00 uur, dus ja, je moet een kaartje kopen.
Nee ik ga 0:16 met de trein, dus over 5 uur en 24 minuten.

En aangezien ik week OV heb:
Weekabonnement
vrij reizen van maandag 04.00 uur tot zaterdag 04.00 uur (behalve op feestdagen en van 16 juli 04.00 uur tot 16 augustus 04.00 uur

Maar ik was in de war door het ''behalve op feestdagen'' maar ik vermoedde al dat het nog onder vrijdag valt.
  vrijdag 29 april 2011 @ 18:53:45 #110
122648 Bravebart
København er på plads ja
pi_96149733
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 april 2011 18:51 schreef Dennis101 het volgende:

[..]

De IB-groep denkt daar toch echt anders over:

Nee, zie de post na jou.
pi_96149949
quote:
10s.gif Op vrijdag 29 april 2011 18:52 schreef RacerDKB het volgende:

[..]

Nee ik ga 0:16 met de trein, dus over 5 uur en 24 minuten.
Ja, dat zeg ik toch ook.
quote:
En aangezien ik week OV heb:
Weekabonnement
vrij reizen van maandag 04.00 uur tot zaterdag 04.00 uur (behalve op feestdagen en van 16 juli 04.00 uur tot 16 augustus 04.00 uur

Maar ik was in de war door het ''behalve op feestdagen'' maar ik vermoedde al dat het nog onder vrijdag valt.
Je hebt gelijk, ik las die site verkeerd. Op feestdagen heb je korting vanaf 04:00, dus daarvoor mag je natuurlijk gewoon nog gratis reizen.
pi_96241712
Wat een onzin dat de OV-kaart a.s. donderdag (bevrijdingsdag) niet geldig is. Waar is dat nou voor nodig? Weten ze niet dat de stage in veel gevallen een (verplicht) onderdeel is binnen de opleiding en dat er zo veel situaties zijn waardoor een studenten (niet voor prive-situaties) met en OV moet. Bovendien is 90% van de mensen gewoon aan het werk. Bij mijn weten is bevrijdingsdag helemaal geen officiele feestdag. :r
pi_96241767
quote:
8s.gif Op maandag 2 mei 2011 11:34 schreef DoorgestokenKaart het volgende:
Wat een onzin dat de OV-kaart a.s. donderdag (bevrijdingsdag) niet geldig is. Waar is dat nou voor nodig? Weten ze niet dat de stage in veel gevallen een (verplicht) onderdeel is binnen de opleiding en dat 90% van de mensen gewoon aan het werk is. Bij mijn weten is bevrijdingsdag helemaal geen officiele feestdag. :r
Is inderdaad wel vreemd, naar mijn weten was dit andere jaren niet. Ik denk dat heel veel studenten dit niet eens weten.
pi_96241848
quote:
14s.gif Op maandag 2 mei 2011 11:35 schreef Dennis101 het volgende:

[..]

Is inderdaad wel vreemd, naar mijn weten was dit andere jaren niet. Ik denk dat heel veel studenten dit niet eens weten.
In 2007 niet, in 2008 en 2009 wel. 2010 weet ik niet.
  maandag 2 mei 2011 @ 12:49:24 #115
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_96244700
Ik wilde donderdag onder de noemer 'ik moet onderweg zijn voor mijn studie' eigenlijk gratis treinen naar een van de bevrijdingsfestivals ergens diep in het land. Maar dat feest gaat nu dus niet door.
--
pi_96257891
quote:
14s.gif Op maandag 2 mei 2011 11:35 schreef Dennis101 het volgende:

[..]

Bevrijdingsdag is al jaren een dag waarop studenten met een weekabonnement met korting moeten reizen. In 2007 viel de dag op een zaterdag, dus hoefde hij niet apart vermeld te worden als feestdag.
pi_96296516
quote:
0s.gif Op donderdag 28 april 2011 12:26 schreef Ladylicious het volgende:

[..]

Duurt max 2 weken, mijn ervaring is dat ze (over het algemeen) vrij vlot zijn met het opsturen van een nieuwe kaart. In de tussentijd moet je helaas zelf je reiskosten betalen..
Zit in dezelfde situatie. 2 weken maar? Dat valt dan nog mee. Ik hoor van mensen in mijn omgeving dat je kosten die je in de tussentijd maakt terug kan krijgen (met de kaartjes als bewijs natuurlijk). Is dat nou waar of niet?
  dinsdag 3 mei 2011 @ 15:50:14 #118
131889 Ladylicious
Want more? Good luck.
pi_96298304
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 mei 2011 15:06 schreef Nashje het volgende:

[..]

Zit in dezelfde situatie. 2 weken maar? Dat valt dan nog mee. Ik hoor van mensen in mijn omgeving dat je kosten die je in de tussentijd maakt terug kan krijgen (met de kaartjes als bewijs natuurlijk). Is dat nou waar of niet?
Bij DUO iig niet. Misschien bij het ov-chipkaart bedrijf, maar denk dat er (wanneer zij de kaart binnen de gestelde termijn opsturen) weinig te declareren valt.. Zou je even moeten checken bij ze :)
  Moderator / Redactie Sport / Devops dinsdag 10 mei 2011 @ 22:22:03 #119
176766 zoem
zoemt
pi_96624233
quote:
0s.gif Op donderdag 28 april 2011 12:26 schreef Ladylicious het volgende:

[..]

Ik hoop dat je gelijk hebt, want ik ben deze week mijn kaart verloren. Op eigen kosten reizen is nogal een dure aangelegenheid, vooral omdat je vol tarief betaalt. Voor mij komt dat neer op €45,- per week.

Wat ik ook geregeld lees is dat je soms wel al je vervangende pas hebt, maar dat je studentenreisproduct er nog niet opstaat. Dat schijnt ook weer even te duren.

Wat een gedoe allemaal voor zo'n plastic kaartje }:|

[edit]
quote:
Uw melding verlies/diefstal is voltooid.

Als u een vervangende kaart heeft aangevraagd, ontvangt u deze binnen zeven werkdagen.
Nou, ik ben benieuwd...

[ Bericht 11% gewijzigd door zoem op 11-05-2011 11:42:49 ]
  woensdag 11 mei 2011 @ 21:43:52 #120
308998 Fenomeno
Wearing sunglasses at night
pi_96671584
Moet ook een nieuwe aanvragen, zit een scheur in de mijne en de scanner van de bus leest hem niet meer. Hoe lang duurde dat bij jullie?
pi_96675729
Ik vergeet altijd wel te bellen.

Maargoed, bijna 1 schooljaar geleden niveau 3 met succes afgerond. En begonnen aan mijn niveau 4 opleiding. Volgend jaar hoef ik alleen maar op stage tot februari.

Mijn vraag is: Krijg ik in de zomervakantie nog studiefinanciering, zo ja.. tot wanneer dan precies?
pi_96679172
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 mei 2011 15:50 schreef Ladylicious het volgende:

[..]

Bij DUO iig niet. Misschien bij het ov-chipkaart bedrijf, maar denk dat er (wanneer zij de kaart binnen de gestelde termijn opsturen) weinig te declareren valt.. Zou je even moeten checken bij ze :)
Heb het even nagezocht. Was moeilijk te vinden, maar het is niet te declareren. Overigens vandaag m'n nieuwe kaart binnengekregen. Duurt anderhalve week dus. Dat vind ik nog best netjes :).

edit; Overigens nog niet gekeken of m'n studentenreisproduct erop staat. Wellicht te vroeg gejuicht ;(.
pi_96726271
Dikke week geleden ingeschreven voor studiefinanciering (1 sept wss WO) maar, wanneer kan ik een bevestiging ontvangen? Ik weet nu niet zeker of mijn aanmelding is geaccepteerd en ontvangen.
  Moderator / Redactie Sport / Devops dinsdag 17 mei 2011 @ 10:35:14 #124
176766 zoem
zoemt
pi_96930500
quote:
0s.gif Op woensdag 11 mei 2011 21:43 schreef Fenomeno het volgende:
Moet ook een nieuwe aanvragen, zit een scheur in de mijne en de scanner van de bus leest hem niet meer. Hoe lang duurde dat bij jullie?
Afgelopen donderdag heb ik mijn vervangende kaart aangevraagd en deze is inmiddels binnen *O*
  Moderator / Redactie Sport / Devops vrijdag 20 mei 2011 @ 00:12:11 #125
176766 zoem
zoemt
pi_97059157
Bah, nu hebben ze het verkeerde reisproduct op mijn vervangende kaart gezet. Ik had weekend en nu staat er opeens Studentweek-korting en Studentweek-vrij op. Wat een incapabele organisatie weer. Mag ik gaan bellen met een duur 0900 nummer. Frustrerend zeg }:|
  Moderator / Redactie Sport / Devops vrijdag 20 mei 2011 @ 13:11:22 #126
176766 zoem
zoemt
pi_97071418
Follow-up:

Gebeld met de klantenservice, 10 euro lichter en nog steeds geen sluitend antwoord. Volgens de telefoniste klopt de website niet ( :X ) en heb ik wél een weekendabonnement erop staan. Volgens haar moet ik maar langs een ov-balie gaan om het uit te laten lezen. Straks maar even kijken of er ergens een balie te vinden valt op R'dam Centraal...

[edit]
Bij ov-balie geweest en er staat tóch een weekendabonnement op. Dus de ov-website is gewoon een puinhoop :{

[ Bericht 19% gewijzigd door zoem op 20-05-2011 18:40:01 ]
pi_97128050
Als ik met mijn huidige studie ga stoppen maar gelijk begin met een andere studie, moet ik dan alsnog mijn stufi en OV stopzetten?
  zondag 22 mei 2011 @ 11:13:17 #128
122648 Bravebart
København er på plads ja
pi_97147482
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 mei 2011 19:44 schreef Stuurver het volgende:
Als ik met mijn huidige studie ga stoppen maar gelijk begin met een andere studie, moet ik dan alsnog mijn stufi en OV stopzetten?
Waarom zou dat moeten :?
pi_97165685
quote:
0s.gif Op woensdag 11 mei 2011 22:44 schreef RoW_0 het volgende:
Ik vergeet altijd wel te bellen.

Maargoed, bijna 1 schooljaar geleden niveau 3 met succes afgerond. En begonnen aan mijn niveau 4 opleiding. Volgend jaar hoef ik alleen maar op stage tot februari.

Mijn vraag is: Krijg ik in de zomervakantie nog studiefinanciering, zo ja.. tot wanneer dan precies?
  zondag 22 mei 2011 @ 19:09:45 #130
122648 Bravebart
København er på plads ja
pi_97165862
quote:
0s.gif Op zondag 22 mei 2011 19:05 schreef RoW_0 het volgende:

[..]

Waarom zou je stufi stoppen in de zomer?
pi_97183976
Ik ontvang in juli mijn hbo diploma

Nu las ik op de site:
''Diploma behaald
Schuld

Als je stopt met je studie geeft je school of universiteit aan DUO door of je je diploma hebt behaald. Dit kan belangrijk zijn voor de hoogte van je schuld.
''

Ik hoef dus verder niets te doen? Of moet ik nog mijn stufi zelf stopzetten?
pi_97184060
quote:
0s.gif Op maandag 23 mei 2011 00:04 schreef consio het volgende:
Ik ontvang in juli mijn hbo diploma

Nu las ik op de site:
''Diploma behaald
Schuld

Als je stopt met je studie geeft je school of universiteit aan DUO door of je je diploma hebt behaald. Dit kan belangrijk zijn voor de hoogte van je schuld.
''

Ik hoef dus verder niets te doen? Of moet ik nog mijn stufi zelf stopzetten?
Je moet in ieder geval je OV-reisrecht stopzetten.
pi_97184230
quote:
0s.gif Op maandag 23 mei 2011 00:05 schreef Dennis101 het volgende:

[..]

Zal er morgen eens achteraan gaan dacht vraag het eerst hier even (luiheid :') )
Thnx iig
  maandag 23 mei 2011 @ 19:14:39 #134
131889 Ladylicious
Want more? Good luck.
pi_97212982
quote:
0s.gif Op maandag 23 mei 2011 00:05 schreef Dennis101 het volgende:

[..]

Stufi ook :)
pi_97227933
quote:
11s.gif Op zondag 22 mei 2011 19:09 schreef Bravebart het volgende:

[..]

Waarom zou je stufi stoppen in de zomer?
Is het niet zo dat.. als je maar een half jaar naar school gaat, geen stufi krijgt?
pi_97228001
quote:
0s.gif Op maandag 23 mei 2011 22:53 schreef RoW_0 het volgende:

[..]

Is het niet zo dat.. als je maar een half jaar naar school gaat, geen stufi krijgt?
Zodra je ingeschreven staat kun je stufi aanvragen krijgen.

[ Bericht 3% gewijzigd door Dennis101 op 23-05-2011 22:56:48 (verkeerde woordkeuze) ]
pi_97228060
quote:
0s.gif Op maandag 23 mei 2011 22:54 schreef Dennis101 het volgende:

[..]

Zodra je ingeschreven staat kun je stufi aanvragen.
Oke. Nee dat is helder. Zo'n achterlijke leraar vertelde iets over stufi terugbetalen blabla. maar ik begreep 'm niet echt.
pi_97288062
Ik ga per 1 juni weer thuis wonen, moet ik dan het uitwonende deel van de stufi die ik in mei heb gekregen terugbetalen?

Op de site staat dat wanneer je de eerste van de maand doorgeeft dat je uitwonend bent, de stufi van de vorige maand niet meer kan krijgen. Ik neem aan dat dat dan andersom ook zo is..?
pi_97293498
nvm, @duostudent op twitter heeft al geantwoord :+
  donderdag 26 mei 2011 @ 20:13:50 #140
308998 Fenomeno
pi_97352712
quote:
0s.gif Op woensdag 11 mei 2011 21:43 schreef Fenomeno het volgende:
Heb hem vandaag binnen gekregen, heeft 2 weken geduurd :')

Is er een mogelijkheid om de reiskosten van de afgelopen 2 weken te declareren :o?
  vrijdag 27 mei 2011 @ 12:15:35 #141
131889 Ladylicious
Want more? Good luck.
pi_97377781
quote:
0s.gif Op donderdag 26 mei 2011 20:13 schreef Fenomeno het volgende:

[..]

Is er een mogelijkheid om de reiskosten van de afgelopen 2 weken te declareren :o?
:N
  vrijdag 27 mei 2011 @ 12:18:36 #142
122648 Bravebart
København er på plads ja
pi_97377905
quote:
0s.gif Op donderdag 26 mei 2011 20:13 schreef Fenomeno het volgende:

[..]

Wat Ladylicious zegt, nee :P Ze vinden dat het je eigen schuld is, dus dat de onkosten ook voor jouzelf zijn. Dat zij kwalitatief belabberde kaarten leveren boeit ze niks :')
pi_97399687
Is een Weekendabonnement nou wel of niet geldig in de vakantie (16 juli 04.00 uur tot 16 augustus 04.00 uur) van maandag t/m vrijdag?
pi_97399798
niet
You dream it, I live it.
pi_97456373
Ik heb een basis+aanvullende tegemoetkoming aangevraagd maar heb wss toch geen recht op aanvullende en die hoef ik ook niet. Hoe kan ik die cancellen, of wordt dat automatisch niet meegerekend als je er toch geen recht op hebt?
pi_97493292
Het is me nog niet helemaal duidelijk, misschien kan iemand mij hier helpen?

Ik haal 30 juni mijn bachelor diploma.
Vanaf september begint mijn master studie aan een andere universiteit.

t/m september heb ik nog recht op studiefinanciering.
Krijg ik automatisch in juli & augustus ook stufi, krijg ik het niet, of moet ik een overbruggingsperiode aanvragen?
Viagra (vi-ag'-ruh) n. A chemical which increases the flow of blood to a man's brain
  maandag 30 mei 2011 @ 19:31:54 #147
131889 Ladylicious
Want more? Good luck.
pi_97507851
quote:
0s.gif Op maandag 30 mei 2011 13:25 schreef verregentmeisje het volgende:
Het is me nog niet helemaal duidelijk, misschien kan iemand mij hier helpen?

Ik haal 30 juni mijn bachelor diploma.
Vanaf september begint mijn master studie aan een andere universiteit.

t/m september heb ik nog recht op studiefinanciering.
Krijg ik automatisch in juli & augustus ook stufi, krijg ik het niet, of moet ik een overbruggingsperiode aanvragen?
Je moet sowieso doorgeven dat je je master gaat doen vanaf 1 september. Je kunt dan meteen aangeven dat je in de tussenliggende periode je overbrugging wilt.

@ Gitaarmat:Als je geen recht hebt op de aanvullende beurs komt ie gewoon op 0 te staan, je hoeft het niet apart te cancellen.
pi_97507898
quote:
0s.gif Op maandag 30 mei 2011 19:31 schreef Ladylicious het volgende:

[..]

Je moet sowieso doorgeven dat je je master gaat doen vanaf 1 september. Je kunt dan meteen aangeven dat je in de tussenliggende periode je overbrugging wilt.

@ Gitaarmat:Als je geen recht hebt op de aanvullende beurs komt ie gewoon op 0 te staan, je hoeft het niet apart te cancellen.
De stufi loopt toch gewoon door tot het einde van het schooljaar (t/m augustus)?
  maandag 30 mei 2011 @ 19:38:53 #149
131889 Ladylicious
Want more? Good luck.
pi_97508146
quote:
0s.gif Op maandag 30 mei 2011 19:32 schreef Dennis101 het volgende:

[..]

De stufi loopt toch gewoon door tot het einde van het schooljaar (t/m augustus)?
Het loopt sowieso door als je het niet stop zet..
pi_97508978
quote:
0s.gif Op maandag 30 mei 2011 19:38 schreef Ladylicious het volgende:

[..]

Het loopt sowieso door als je het niet stop zet..
Waarom zou ze dan een overbrugging moeten aanvragen?
  maandag 30 mei 2011 @ 20:15:29 #151
131889 Ladylicious
Want more? Good luck.
pi_97509781
quote:
0s.gif Op maandag 30 mei 2011 19:57 schreef Dennis101 het volgende:

[..]

Waarom zou ze dan een overbrugging moeten aanvragen?
Omdat je de juiste studie door moet geven in verband met controle. Daarnaast; als ze uitgeschreven wordt vanaf juli heeft ze helemaal geen recht meer op financiering, alleen wanneer de overbrugging is aangevraagd.
pi_97566668
Yeah, mn OV-kaart is sinds vandaag kapot! Awesome!

Kaartjes kopen enzo :r
pi_97576014
Lekker is dat. Arriva die uit het niets inchecken met de studentenchipkaart verplicht gaat stellen. Niets geen aankondiging ofzo. Dat terwijl het inchecken tot een week geleden niet eens lukte :')
  woensdag 1 juni 2011 @ 11:36:33 #154
122648 Bravebart
København er på plads ja
pi_97576248
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juni 2011 11:29 schreef DoorgestokenKaart het volgende:
Lekker is dat. Arriva die uit het niets inchecken met de studentenchipkaart verplicht gaat stellen. Niets geen aankondiging ofzo. Dat terwijl het inchecken tot een week geleden niet eens lukte :')
NS doet af en toe het ook al ja, lekker boeiend.
  woensdag 1 juni 2011 @ 23:04:44 #155
344644 computerprobleem
I am not fat, I AM FLUFFY!
pi_97602474
Hallo,

vraagje:

Kan mijn studiefinanciering al beginnen voordat de studie begint?
Las net hier ergens dat je studiefinanciering niet hoeft te stoppen in de zomer. Ben benieuwd.
Want dan pas je gewoon de datum aan of zo?

Heb ik weer 80 euro per maand meer. :P

Laat maar weten. :P
  woensdag 1 juni 2011 @ 23:06:18 #156
344644 computerprobleem
pi_97602576
En bij reisproduct staat er bij mij ''weekabonnement'' is dit goed of slecht?
En wat is stufi?

:D
pi_97603141
Ontvang je al tegemoetkoming scholieren? Zo ja, dan moet je een overbrugging aanvragen voor de zomer. Je stufi (= studiefinanciering) in laten gaan op de datum/maand waarin je vervolgopleiding begint (1 september).

Weekabonnement betekent dat je doordeweeks vrij (gratis) met het OV mag reizen en in het weekend met korting (40%).
Als je een weekendabonnement hebt dan is het andersom, gratis in het weekend en met korting doordeweeks.
Of het goed of slecht is hangt van jouw voorkeur af :P.

[ Bericht 10% gewijzigd door Butterfly91 op 01-06-2011 23:22:33 ]
  woensdag 1 juni 2011 @ 23:43:47 #158
344644 computerprobleem
pi_97604542
Reis zelf nooit met het openbaar vervoer in het weekend, eigenlijk sowieso nooit. Straks wel, want mijn opleiding is 10 KM verderop, dus dan ga ik wel met de bus of zo. Heb dan wel mijn rijbewijs (ben bezig) alleen nog geen auto, wil gewoon 1 goede halen voor de komende jaren en niet 3x een gare bak. Heb dan rond februari/maart rond de 10.000 euro voor een auto, en dan heb je denk ik wel 1 goede auto. En dan nog ga ik niet met de auto naar school, want benzine = duur. :@
  donderdag 2 juni 2011 @ 19:41:47 #159
131889 Ladylicious
Want more? Good luck.
pi_97629963
Je mag niet eens studiefinanciering als je zoveel geld op je rekening hebt staan.
  donderdag 2 juni 2011 @ 19:42:31 #160
308998 Fenomeno
pi_97629995
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juni 2011 19:41 schreef Ladylicious het volgende:
Je mag niet eens studiefinanciering als je zoveel geld op je rekening hebt staan.
Bron?
pi_97630021
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juni 2011 19:41 schreef Ladylicious het volgende:
Onzin. Er geldt alleen een bijverdiengrens.
  donderdag 2 juni 2011 @ 20:06:21 #162
131889 Ladylicious
Want more? Good luck.
pi_97631056
Het was ook maar een garp }:|
  donderdag 2 juni 2011 @ 20:10:39 #163
344644 computerprobleem
pi_97631235
Ik ga in de vakantie ongeveer 2500€ verdienen in 3 maanden tijd, maar ik ontvang dan nog geen studiefinanciering. Als ik straks door die €2500,- over de bijverdiengrens ben, moet ik dan geld inleveren of niet? Want ik krijg dan geen studiefinanciering op het moment van vakantiewerk enz.

En als je b.v. 200 euro bij leent per maand bij je studiefinanciering, zien ze dat ook als een bijverdienst? Dus als je b.v. 800 per maand extra mag verdienen bovenop je studiefinanciering á 80-100 per maand, is die 800 dan inclusief de lening en zorgtoeslag enz.? Of is dat puur uit werk?
Ben niet van plan te gaan werken tijdens mijn studie, misschien een kleine bijbaan of zo, maar wil het gewoon weten. :D
  donderdag 2 juni 2011 @ 20:17:22 #164
131889 Ladylicious
Want more? Good luck.
pi_97631509
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juni 2011 20:10 schreef computerprobleem het volgende:
Ik ga in de vakantie ongeveer 2500€ verdienen in 3 maanden tijd, maar ik ontvang dan nog geen studiefinanciering. Als ik straks door die €2500,- over de bijverdiengrens ben, moet ik dan geld inleveren of niet? Want ik krijg dan geen studiefinanciering op het moment van vakantiewerk enz.

En als je b.v. 200 euro bij leent per maand bij je studiefinanciering, zien ze dat ook als een bijverdienst? Dus als je b.v. 800 per maand extra mag verdienen bovenop je studiefinanciering á 80-100 per maand, is die 800 dan inclusief de lening en zorgtoeslag enz.? Of is dat puur uit werk?
Ben niet van plan te gaan werken tijdens mijn studie, misschien een kleine bijbaan of zo, maar wil het gewoon weten. :D
Er wordt gekeken naar het verzamelinkomen, de studiefinanciering zelf valt daar niet onder. Verder kijkt men per jaar naar de periode tussen de eerste en de laatste maand dat je SF krijgt. Als je dit jaar nog niets hebt ontvangen telt de periode in de vakantie dus niet mee :)
  zaterdag 4 juni 2011 @ 20:41:41 #165
256829 Sokz
Livin' the life
pi_97708903
Je kan ook een 'aanvullende beurs' krijgen, de grens op wel/niet krijgen ligt op ongeveer €49k bruto.
Als je eronder zit krijg je dat dan ook daadwerkelijk for free? Want 49k is toch best wel boven modaal?
pi_97711830
quote:
99s.gif Op zaterdag 4 juni 2011 20:41 schreef Sokz het volgende:
Je kan ook een 'aanvullende beurs' krijgen, de grens op wel/niet krijgen ligt op ongeveer €49k bruto.
Als je eronder zit krijg je dat dan ook daadwerkelijk for free? Want 49k is toch best wel boven modaal?
Dat is echt belachelijk hoog eigenlijk. Maar er zitten inderdaad voorwaarden aan de aanvullende beurs, wanneer in het vierde jaar na de laatste keer dat je stufi hebt ontvangen het verzamelinkomen van jou en partner boven de 47.000 euro uitkomt moet je het terug betalen, anders niet.
pi_97724423
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 juni 2011 21:43 schreef Dennis101 het volgende:

[..]

Dat is echt belachelijk hoog eigenlijk. Maar er zitten inderdaad voorwaarden aan de aanvullende beurs, wanneer in het vierde jaar na de laatste keer dat je stufi hebt ontvangen het verzamelinkomen van jou en partner boven de 47.000 euro uitkomt moet je het terug betalen, anders niet.
Wat bedoelen ze met partner? Dus als je nog thuis woont dan geldt die grens van 47.000 euro ook nog? Hopelijk heb ik tegen die tijd mijn eigen appartementje. ;)
pi_97751484
hoi allemaal

even een vraagje. Als je voor het eerst stufi aanvraagt is het afhankelijk vanaf wanneer je 18 word. Nu ben ik 24 en wil nu na mijn mbo naar het hbo. Nu zat ik te twijfelen of ik dan recht heb vanaf het moment dat ik me inchrijf, of pas de daadwerkelijke datum dat de studie begint ik stufi krijg.
Dus als ik me voor augustus inschrijf kan ik dan ook stufi vanaf eind augustus krijgen of pas vanaf eind september omdat de opleiding pas begin september start?
alvast bedankt :)
  Moderator / Redactie Sport / Devops zondag 5 juni 2011 @ 19:53:37 #169
176766 zoem
zoemt
pi_97752080
quote:
0s.gif Op zondag 5 juni 2011 19:42 schreef cafpow het volgende:
hoi allemaal

even een vraagje. Als je voor het eerst stufi aanvraagt is het afhankelijk vanaf wanneer je 18 word. Nu ben ik 24 en wil nu na mijn mbo naar het hbo. Nu zat ik te twijfelen of ik dan recht heb vanaf het moment dat ik me inchrijf, of pas de daadwerkelijke datum dat de studie begint ik stufi krijg.
Dus als ik me voor augustus inschrijf kan ik dan ook stufi vanaf eind augustus krijgen of pas vanaf eind september omdat de opleiding pas begin september start?
alvast bedankt :)
Naar mijn weten krijg je pas stufi op het moment dat je daar recht op hebt. En je hebt er recht op op het moment dat je studie begint en dat is dus september. Als je verder gaat studeren, dan loopt je stufi waarschijnlijk gewoon door.
pi_97752863
quote:
2s.gif Op zondag 5 juni 2011 19:53 schreef zoem het volgende:

[..]

Naar mijn weten krijg je pas stufi op het moment dat je daar recht op hebt. En je hebt er recht op op het moment dat je studie begint en dat is dus september. Als je verder gaat studeren, dan loopt je stufi waarschijnlijk gewoon door.
het punt is zeg maar dat ik mijn mbo al bijna 4 jaar geleden heb afgerond, en tussendoor allerlei baantjes heb gehad.
En voor het buitenland kan je stufi krijgen vanaf het moment dat je ingeschreven staat, dus dat vond ik nogal verwarrend. Maar ik ga waarschijnlijk maar even een mailtje sturen ofzo...om het zeker te weten :)
pi_97752931
quote:
0s.gif Op zondag 5 juni 2011 20:07 schreef cafpow het volgende:

[..]

het punt is zeg maar dat ik mijn mbo al bijna 4 jaar geleden heb afgerond, en tussendoor allerlei baantjes heb gehad.
En voor het buitenland kan je stufi krijgen vanaf het moment dat je ingeschreven staat, dus dat vond ik nogal verwarrend. Maar ik ga waarschijnlijk maar even een mailtje sturen ofzo...om het zeker te weten :)
Je krijgt gewoon stufi op het moment dat je studie begint. Je studie begint in september en dan begint dus ook je stufi te lopen.
  zondag 5 juni 2011 @ 20:52:15 #172
131889 Ladylicious
Want more? Good luck.
pi_97755842
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 juni 2011 21:43 schreef Dennis101 het volgende:

[..]

Aanvullende beurs is gewoon onderdeel van de prestatiebeurs..
pi_97756062
quote:
0s.gif Op zondag 5 juni 2011 20:52 schreef Ladylicious het volgende:

[..]

Aanvullende beurs is gewoon onderdeel van de prestatiebeurs..
Het is niet alsof ik het zelf verzin ofzo :')

quote:
Kwijtschelding aanvullende beurs

Als je een prestatiebeurs hebt, betalen we alleen de eerste vijf maanden van de aanvullende beurs als gift uit. Het is ook mogelijk om de overige maanden van de uitbetaalde aanvullende beurs kwijt te schelden. Als je hiervoor in aanmerking komt, doen we dat een paar jaar na afloop van je studie.
Afhankelijk van je inkomen
Door de aanvullende beurs ook na het eerste jaar kwijt te schelden, hebben studenten mét en studenten zonder aanvullende beurs dezelfde studieschuld. Dat is de achterliggende gedachte van deze kwijtscheldingsregeling. Of we de aanvullende beurs daadwerkelijk kwijtschelden, is afhankelijk van je inkomen en dat van je eventuele partner. Je komt in aanmerking voor (gedeeltelijke) kwijtschelding als je verzamelinkomen in het peiljaar lager is dan ongeveer € 38.369,78. Als je een partner hebt, moet het gezamenlijk verzamelinkomen lager zijn dan ongeveer € 47.962,23.
Kom ik in aanmerking?
Er zijn drie voorwaarden:

Je hebt tenminste twaalf maanden prestatiebeurs gehad
je hebt na deze twaalf maanden nog minimaal één maand aanvullende beurs gehad nà augustus 2001
Je aanvullende beurs is nog geen gift geworden.
Vanaf wanneer kom ik in aanmerking?
In het vierde jaar ná je laatste jaar met studiefinanciering, kijken we of je aan alle voorwaarden voldoet. Per november van dat vierde jaar kun je in aanmerking komen voor kwijtschelding. Had je voor het laatst studiefinanciering in 2006? Dan kun je per november 2010 in aanmerking komen.
http://www.ib-groep.nl/pa(...)anvullende_beurs.asp
  zondag 5 juni 2011 @ 20:58:34 #174
131889 Ladylicious
Want more? Good luck.
pi_97756336
Ja, dat is dus wanneer je geen diploma behaalt. Anders wordt het gewoon omgezet in een gift, dat bedoel ik.
pi_97756670
quote:
0s.gif Op zondag 5 juni 2011 20:58 schreef Ladylicious het volgende:
Ja, dat is dus wanneer je geen diploma behaalt. Anders wordt het gewoon omgezet in een gift, dat bedoel ik.
Dat wordt toch nergens gesteld?

quote:
Als je een prestatiebeurs hebt, wordt ook de aanvullende beurs gedeeltelijk als lening uitbetaald. Na afloop van je studie kun je in aanmerking komen voor kwijtschelding van deze lening.
Uit deze zin kan ik toch afleiden dat het een lening betreft die andere voorwaarden heeft dan de prestatiebeurs zelf, of zit ik er nou helemaal naast?
  zondag 5 juni 2011 @ 21:09:48 #176
131889 Ladylicious
Want more? Good luck.
pi_97757099
quote:
0s.gif Op zondag 5 juni 2011 21:03 schreef Dennis101 het volgende:

[..]

Dat wordt toch nergens gesteld?

[..]

Uit deze zin kan ik toch afleiden dat het een lening betreft die andere voorwaarden heeft dan de prestatiebeurs zelf, of zit ik er nou helemaal naast?
Ja :9 Prestatiebeurs is de basisbeurs, aanvullende beurs en reisrecht, wat dus een gift wordt wanneer je binnen de diplomatermijn een afsluitend diploma haalt.
Wanneer dit dus niet lukt moet je de gehele prestatiebeurs terugbetalen, alleen is er een speciale regeling voor eventuele (gedeeltelijke) kwijtschelding van de aanvullende beurs indien je dus aan die voorwaarden voldoet.
pi_97757154
quote:
0s.gif Op zondag 5 juni 2011 21:09 schreef Ladylicious het volgende:

[..]

Ja :9 Prestatiebeurs is de basisbeurs, aanvullende beurs en reisrecht, wat dus een gift wordt wanneer je binnen de diplomatermijn een afsluitend diploma haalt.
Wanneer dit dus niet lukt moet je de gehele prestatiebeurs terugbetalen, alleen is er een speciale regeling voor eventuele (gedeeltelijke) kwijtschelding van de aanvullende beurs indien je dus aan die voorwaarden voldoet.
Als dat echt zo is, mogen ze wel eens duidelijker zijn op die site :')
  zondag 5 juni 2011 @ 21:12:03 #178
131889 Ladylicious
Want more? Good luck.
pi_97757234
quote:
0s.gif Op zondag 5 juni 2011 21:10 schreef Dennis101 het volgende:

[..]

Als dat echt zo is, mogen ze wel eens duidelijker zijn op die site :')
Staat ook gewoon uitgelegd onder het kopje prestatiebeurs..
pi_97757358
quote:
0s.gif Op zondag 5 juni 2011 21:12 schreef Ladylicious het volgende:

[..]

Staat ook gewoon uitgelegd onder het kopje prestatiebeurs..
Dat zou je denken ja, maar ze linken daar door naar dit stukje:

quote:
Als je een prestatiebeurs hebt, wordt ook de aanvullende beurs gedeeltelijk als lening uitbetaald. Na afloop van je studie kun je in aanmerking komen voor kwijtschelding van deze lening.
Hier maak ik toch echt op uit (zoals ik net al zei) dat je sowieso kwijtschelding aan moet vragen.
  zondag 5 juni 2011 @ 21:17:30 #180
131889 Ladylicious
Want more? Good luck.
pi_97757546
quote:
0s.gif Op zondag 5 juni 2011 21:14 schreef Dennis101 het volgende:

[..]

Dat zou je denken ja, maar ze linken daar door naar dit stukje:

[..]

Hier maak ik toch echt op uit (zoals ik net al zei) dat je sowieso kwijtschelding aan moet vragen.
Nee.
http://www.ib-groep.nl/pa(...)o/prestatiebeurs.asp
pi_97757694
quote:
In de eerste alinea staat de link naar aanvullende beurs. Dus ja, ze linken er wel heen ;) En daar zie ik nergens staan dat die kwijtschelding niet geldt wanneer je je diploma hebt gehaald (en dus aan de voorwaarden van de prestatiebeurs hebt gedaan).

Edit: nvm ik heb hem ondertussen door :')
  zondag 5 juni 2011 @ 21:22:58 #182
131889 Ladylicious
Want more? Good luck.
pi_97757944
quote:
0s.gif Op zondag 5 juni 2011 21:19 schreef Dennis101 het volgende:

[..]

In de eerste alinea staat de link naar aanvullende beurs. Dus ja, ze linken er wel heen ;) En daar zie ik nergens staan dat die kwijtschelding niet geldt wanneer je je diploma hebt gehaald (en dus aan de voorwaarden van de prestatiebeurs hebt gedaan).
Ze linken er heen ja. En er staat idd niet dat die kwijtschelding dan niet geldt, maar er valt dan ook niks kwijt te schelden aangezien het in dat geval een gift is dus. c_/
pi_97763595
Ik moet nog maar een half jaar naar school. moet ik maar de helft van mijn schoolgeld betalen? Ook als het nog maar stage is.
  maandag 6 juni 2011 @ 20:19:26 #184
165383 BettyR
Prehistorisch plaatje
pi_97803686
Ik ben sinds een kleine maand afgestudeerd en sinds 1 juni uitgeschreven bij de universiteit. Ook met ingang van 1 juni studiefinanciering en OV stopgezet, staat ook zo aangegeven op MijnDUO (of hoe het ook heet).
Maar nu moet ik ook mijn reisproduct verwijderen. Dat blijkt echter onmogelijk. Nergens op het apparaat (zo'n kleine of luxe versie) staat de optie verwijderen. De enige optie die ik krijg is ophalen, daar maar eens opgedrukt omdat ik eerder had gelezen dat ik verwijderen ook een soort bestelling is die je moet ophalen. Maar ik kan nu nergens (ook niet op ov-chipkaart.nl, waar ik een account heb aangemaakt) niet of dat ook daadwerkelijk gelukt is..

Anyone?
History is the "know thyself" of humanity, the self-consciousness of mankind - Johann Gustav Droysen.
pi_97980177
Waarom kan ik niet onloggen op de DUO-IB groep? Ik druk op inloggen, dan weer op linloggen en dan krijg ik 'Oops, google chrome could not connect to nl.sitestat.com'. Werkt ook niet in internet explorer.
  vrijdag 10 juni 2011 @ 15:05:11 #186
333464 T.O.P
De enigste ekte
pi_97982795
Ik heb een vraag over studiefinanciering bij WO bachelor en master.

Je krijgt bij een WO bachelor + 1 jarige master 4 jaar stufi in totaal.

Maar is het dan zo dat je eerste 3 jaar krijgt en als je uitloopt met je bachelor dit dan een lening is. En pas als je je master begint je 4e jaar stufi begint?

Of loopt je stufi gewoon door, en als je 1 jaar uitloop in je bachelor hebt krijg je gewoon geen basisbeurs meer in je master (en dat kan je dan lenen)?

Weet iemand hoe dit zit?
:-)
pi_97991997
Ik heb zelf vier jaar over mijn driejarige bachelor gedaan en ben nu met het tweede jaar van mijn tweejarige master bezig. In het vierde jaar van mijn bachelor kreeg ik nog altijd een basis- en aanvullende beurs toegekend. Nu in het tweede jaar van de master kan ik nog lenen, maar krijg ik vanzelfsprekend geen basis- en aanvullende beurs meer. De prestatiebeurs loopt dus door.
pi_98354112
Ik snap er zelf ook even niks meer van. Ze hebben de DUO website veranderd zie ik, maar het lijkt nog meer een doolhof dan voorheen. Anyways dit is de situatie waar ik (en paar anderen die ik ken in verkeren):

3 jaar bachelor, allemaal afgerond in 3-3.5jaar (geen delay)
2 jaar master, we gaan nu naar het 3e jaar om het af te maken.
Kortom, we hebben al vijf jaar stufi gekregen, maar zitten nu met de vraag hoe/wat het volgend jaar.
De grootste vraag is of we iets speciaals moeten aanvragen, of een nullening, of iets anders?

IN KORT
- 5 jaar stufi gekregen + reisproduct + etc. (3 jaar bachelor, 2 jarige master)
- nog 1 jaar nodig (of minder) om (zelfde) masteropleiding af te ronden
> What do? Wat aanvragen?
pi_98357495
quote:
0s.gif Op maandag 6 juni 2011 20:19 schreef BettyR het volgende:
Ik ben sinds een kleine maand afgestudeerd en sinds 1 juni uitgeschreven bij de universiteit. Ook met ingang van 1 juni studiefinanciering en OV stopgezet, staat ook zo aangegeven op MijnDUO (of hoe het ook heet).
Maar nu moet ik ook mijn reisproduct verwijderen. Dat blijkt echter onmogelijk. Nergens op het apparaat (zo'n kleine of luxe versie) staat de optie verwijderen. De enige optie die ik krijg is ophalen, daar maar eens opgedrukt omdat ik eerder had gelezen dat ik verwijderen ook een soort bestelling is die je moet ophalen. Maar ik kan nu nergens (ook niet op ov-chipkaart.nl, waar ik een account heb aangemaakt) niet of dat ook daadwerkelijk gelukt is..

Anyone?
Heb jij btw jezelf moeten uitschrijven of heeft de school dit gedaan? En je stufi kan je ook gewoon zelf stopzetten op de duo site oid :? ?
Ik moet dit per juli gaan doen.

Anyway antwoord op je vraag:

Ik wil het studentenreisproduct stopzetten / Hoe bevestig ik het stopzetten van mijn studentenreisproduct bij een ophaalautomaat?

Het stopzetten van je studentenreisproduct doe je door in te loggen op www.duo.nl. Binnen drie tot vijfwerkdagen wordt dit als een 'bestelling' klaargezet op de ophaalautomaten. Je bevestigt het stopzetten van je studentenreisproduct dus bij een ophaalautomaat. Dit doe je, zoals je ook eerder je studentenreisproduct op je kaart hebt geladen.

Je kunt het stopzetten van je studentenreisproduct bij een ophaalautomaat bevestigen vóórdat je reisrecht vervalt; je reisproduct blijft bruikbaar tot aan de einddatum van je reisrecht.

De NS heeft een aanbieding voor ex-studenten. Je kunt met het nummer van je persoonlijke OV-chipkaart gratis een Voordeelurenabonnement voor een jaar en twee NS dagkaarten aanvragen via www.ns.nl/uitgestudeerd. Dat is een cadeau met een waarde van € 105,-. Met het Voordeelurenabonnement krijg je een jaar lang 40% korting op alle treinreizen na 9:00 uur 's ochtends en in het hele weekend.

Let op!

Je kunt het stopzetten niet tijdens een reis bevestigen (voordat je hebt uitgecheckt).
Je kunt het stopzetten van je studentenreisproduct niet bevestigen als je in de afgelopen 14 dagen één of meermalen bent vergeten uit te checken.
pi_98514924
Ik heb nu na 1 jaar m'n hbo propedeuse behaald. Nu wil ik misschien een 3 jarige wo-bachelor + 2 jarige master doen.

Hiervoor heb ik een mbo opleiding gedaan waar ik iets meer dan 2 jaar stufi heb gekregen, als dat uitmaakt.

Hoe lang krijg ik dan nog studiefinanciering als ik nu aan die wo-studie begin, als ik er überhaupt nog recht op heb? Op de DUO site vind ik het nergens duidelijk staan.
  donderdag 23 juni 2011 @ 21:09:54 #191
134533 donroyco
dus niet Donroyco
pi_98573126
Ik ben deze week afgestudeerd en ontvang al bijna een half jaar geen studiefinanciering meer. Wel heb ik nog mijn OV-chipkaart in bezit. Tot wanneer is deze geldig, het einde van het schooljaar (= 31 augustus)?
Op maandag 29 september 2008 11:45 schreef HostiMeister het volgende:
Dat is zeg maar de Nederlandse taal op een vuige keukentafel voorover buigen en hem dan zonder glijmiddel anaal verkrachten. :'(
pi_98608449
hoi allen,

ik zit met een vraagje gerelateerd aan de stufi, maar ook algemene geldzaken. Ik ben 24 word 25 en woon nog thuis. Nu ktijg ik vanaf eind september stufi. Mijn moeder leeft van de wao/aow maar nu heb ik gehoord dat voor mijn stufi nu als inkomen gerekend gaat worden? Oa. voor belasting enz. En dat dus mijn moeder op sommige voorzieningen gekort gaat worden klopt dit?
alvast bedankt!
pi_98608908
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juni 2011 21:09 schreef donroyco het volgende:
Ik ben deze week afgestudeerd en ontvang al bijna een half jaar geen studiefinanciering meer. Wel heb ik nog mijn OV-chipkaart in bezit. Tot wanneer is deze geldig, het einde van het schooljaar (= 31 augustus)?
Tot het moment dat de opleiding jou heeft uitgeschreven
pi_98995365
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juni 2011 15:22 schreef consio het volgende:

[..]

Tot het moment dat de opleiding jou heeft uitgeschreven
Dit. Je zal een brief met een leuke boete krijgen.
  zondag 3 juli 2011 @ 20:43:27 #195
134533 donroyco
dus niet Donroyco
pi_98995683
quote:
0s.gif Op zondag 3 juli 2011 20:36 schreef friekin_ het volgende:

[..]

Dit. Je zal een brief met een leuke boete krijgen.
Waarom? :)
Dat is zeg maar de Nederlandse taal op een vuige keukentafel voorover buigen en hem dan zonder glijmiddel anaal verkrachten. :'(
pi_98995824
Omdat je al een half jaar geen recht meer hebt op stufi. Mijn vriend heeft afgelopen week ook een boete gekregen omdat hij met terugwerkende kracht werd uitgeschreven.
  zondag 3 juli 2011 @ 20:48:51 #197
134533 donroyco
dus niet Donroyco
pi_98995942
quote:
0s.gif Op zondag 3 juli 2011 20:46 schreef friekin_ het volgende:
Omdat je al een half jaar geen recht meer hebt op stufi. Mijn vriend heeft afgelopen week ook een boete gekregen omdat hij met terugwerkende kracht werd uitgeschreven.
Maar ik word niet met terugwerkende kracht uitgeschreven. Ik kon pas afgelopen maand mijn diploma halen, niet eerder. Verder heb ik netjes mijn stufi stopgezet nadat ik het vier jaar heb ontvangen, alleen mijn OV-kaart heb ik behouden, omdat ik die nodig had én nog studeerde.
pi_98996028
quote:
14s.gif Op zondag 3 juli 2011 20:48 schreef donroyco het volgende:

[..]

Maar ik word niet met terugwerkende kracht uitgeschreven. Ik kon pas afgelopen maand mijn diploma halen, niet eerder. Verder heb ik netjes mijn stufi stopgezet nadat ik het vier jaar heb ontvangen, alleen mijn OV-kaart heb ik behouden, omdat ik die nodig had én nog studeerde.
Hij had hetzelfde verhaal.
  zondag 3 juli 2011 @ 20:51:45 #199
134533 donroyco
dus niet Donroyco
pi_98996089
quote:
0s.gif Op zondag 3 juli 2011 20:50 schreef friekin_ het volgende:

[..]

Lekker dan :{
pi_99010024
quote:
0s.gif Op zondag 3 juli 2011 20:50 schreef friekin_ het volgende:

[..]

Als hij een nullening had is het geen probleem, je mag je OV-kaart nog 3 jaar na afloop van de prestatiebeurs behouden.
pi_99039641
quote:
0s.gif Op maandag 4 juli 2011 02:48 schreef Dennis101 het volgende:

[..]

Als hij een nullening had is het geen probleem, je mag je OV-kaart nog 3 jaar na afloop van de prestatiebeurs behouden.
Die moet ik even onthouden.
Sowieso volgt de correspondentie van DUO zich nogal snel op. Heb maar netjes een bezwaarschrift ingediend. Zal vast wel weer een hele tijd overheen gaan.
  maandag 4 juli 2011 @ 21:42:26 #202
134533 donroyco
dus niet Donroyco
pi_99039790
quote:
0s.gif Op maandag 4 juli 2011 02:48 schreef Dennis101 het volgende:

[..]

Ja, precies, dat begreep ik ook. Ik heb een nullening :)
pi_99053991
Ik word ziek hiervan. Alles netjes ingezonden, blijkt Studielink niets verwerkt te hebben ook al staat er dat DUO al mijn gegevens geverifieerd heeft.

Zo vermoeiend dit.
pi_99074698
Snel vraagje :P bezig met aanvragen van studiefinanciering. voor HBO ( Ik ben laat I know :') ). De begin data van de opleiding is gewoon een september. Maar als ik het hokje aankruis van "Vanaf het moment dat ik er recht op heb " staat er start datum studiefinanciering 5 juli 2011 ? :S lijkt mij gewoon dat het pas in september begint? Omdat ik anders later maanden tekort kom ofzo :{ ook geen recht op overbrugging omdat ik hiervoor tegemoetkoming deeltijders had.. Niet dat ik de handmatig op 1 september kan zetten. Maar vraag me toch af waarom de site deze maand gewoon al aangeeft :P
  dinsdag 5 juli 2011 @ 19:02:07 #205
131889 Ladylicious
Want more? Good luck.
pi_99076993
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juli 2011 08:46 schreef friekin_ het volgende:
Ik word ziek hiervan. Alles netjes ingezonden, blijkt Studielink niets verwerkt te hebben ook al staat er dat DUO al mijn gegevens geverifieerd heeft.

Zo vermoeiend dit.
Wat moet Studielink verwerken dan?
pi_99097536
Weet iemand of het verplicht is en wanneer om bij DUO je einddatum in te voeren van een studie?
Huidige einddatum van mijn bachelor die ik nu doe zal in december zijn. Wanneer moet ik die dan invoeren? Als je daarna een master gaat doen, moet je dan ook een einddatum invoeren?
pi_99238675
Mijn HBO opleiding is nu afgelopen. Mijn school geeft dat sowieso door aan de IB groep geloof ik, maar zet die ook je stufi stop? En per welke datum heb je geen recht meer, is dat gewoon eind augustus? Moet je zelf je inschrijving in studielink beëindigen?
  zaterdag 9 juli 2011 @ 12:36:27 #208
134533 donroyco
dus niet Donroyco
pi_99238856
quote:
19s.gif Op zaterdag 9 juli 2011 12:31 schreef Hugo__Boss het volgende:
Mijn HBO opleiding is nu afgelopen. Mijn school geeft dat sowieso door aan de IB groep geloof ik, maar zet die ook je stufi stop? En per welke datum heb je geen recht meer, is dat gewoon eind augustus? Moet je zelf je inschrijving in studielink beëindigen?
Je moet alles zelf beëindigen.
pi_99239069
En gewoon eindigen vanaf eind augustus, je hebt immers tot die tijd collegegeld betaald
You dream it, I live it.
pi_99322819
Ik heb een vraagje...
Ik wil een uitwonende studiefinanciering (+ ov) aanvragen voor het nieuwe studiejaar en heb dus al een huurcontract getekend. Zojuist heb ik een inschrijvingsverzoek ingediend bij de gemeente Nijmegen. Vervolgens wil ik dus me studiefinanciering aanvragen, maar mijn GBA/woonadres is nog niet veranderd.
Kan ik het nu wel alvast aanvragen onder mijn oude adres en wordt dit dan vanzelf veranderd? Of moet ik wachten tot mijn woonadres veranderd is en kan ik dan pas studiefinanciering aanvragen? :9

Ik probeer m'n studiefinanciering, huurtoeslag, gemeente inschrijving e.d. vandaag allemaal te regelen, maar ik heb er niet bijster veel verstand van. O-)
  dinsdag 12 juli 2011 @ 13:04:29 #211
131889 Ladylicious
Want more? Good luck.
pi_99362878
quote:
0s.gif Op maandag 11 juli 2011 15:54 schreef Selina het volgende:
Ik heb een vraagje...
Ik wil een uitwonende studiefinanciering (+ ov) aanvragen voor het nieuwe studiejaar en heb dus al een huurcontract getekend. Zojuist heb ik een inschrijvingsverzoek ingediend bij de gemeente Nijmegen. Vervolgens wil ik dus me studiefinanciering aanvragen, maar mijn GBA/woonadres is nog niet veranderd.
Kan ik het nu wel alvast aanvragen onder mijn oude adres en wordt dit dan vanzelf veranderd? Of moet ik wachten tot mijn woonadres veranderd is en kan ik dan pas studiefinanciering aanvragen? :9

Ik probeer m'n studiefinanciering, huurtoeslag, gemeente inschrijving e.d. vandaag allemaal te regelen, maar ik heb er niet bijster veel verstand van. O-)
Je kunt t gewoon wijzigen, wachten tot het bij het GBA is aangepast is niet nodig.
pi_99370417
Ene vraagje. Ik heb in 2004 3 weken ene HBO opleiding gevolg, met studie daarvoor. Nu be ik na 3 weken afgehaakt en mbo gaan doen. Welke ik in 2007 heb afgerond.
En nu wil ik weer hbo gaan doen, niet dezelfde opleiding maar wel zelfde sector als in 2004. Tellen die 3 weken uit 2004 mee voor mijn prestatieneurs en dat ik dus als ik voor 2014 de opleiding afrond de basis en aanvullende beurs een gift worden? Of begint dit vanaf 1 september 2011 te tellen, de datum waarop ik aan de opleiding begin?
  dinsdag 12 juli 2011 @ 17:17:32 #213
131889 Ladylicious
Want more? Good luck.
pi_99373679
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 juli 2011 16:08 schreef cafpow het volgende:
Ene vraagje. Ik heb in 2004 3 weken ene HBO opleiding gevolg, met studie daarvoor. Nu be ik na 3 weken afgehaakt en mbo gaan doen. Welke ik in 2007 heb afgerond.
En nu wil ik weer hbo gaan doen, niet dezelfde opleiding maar wel zelfde sector als in 2004. Tellen die 3 weken uit 2004 mee voor mijn prestatieneurs en dat ik dus als ik voor 2014 de opleiding afrond de basis en aanvullende beurs een gift worden? Of begint dit vanaf 1 september 2011 te tellen, de datum waarop ik aan de opleiding begin?
Dat eerste. Er wordt gekeken naar het moment waarop je voor het eerst prestatiebeurs hebt ontvangen.. Helaas :9
pi_99375972
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 juli 2011 17:17 schreef Ladylicious het volgende:

[..]

Dat eerste. Er wordt gekeken naar het moment waarop je voor het eerst prestatiebeurs hebt ontvangen.. Helaas :9
Maar bij het omschakelen van hbo naar mbo is de prestatiebeurs van het hbo dus eigenlijk stopgezet en is die voor het mbo dus apart ingegaan?

Want mijn mbo was ook een prestatiebeurs en die is dus omgezet in een gift.
  dinsdag 12 juli 2011 @ 18:17:31 #215
131889 Ladylicious
Want more? Good luck.
pi_99375994
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 juli 2011 18:16 schreef cafpow het volgende:

[..]

Maar bij het omschakelen van hbo naar mbo is de prestatiebeurs van het hbo dus eigenlijk stopgezet en is die voor het mbo dus apart ingegaan?
Exactement :Y
pi_99376133
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 juli 2011 18:17 schreef Ladylicious het volgende:

[..]

Exactement :Y
Oei, dat word hard mijn best doen om de opleiding binnen 3 jaar te halen :$

Hmm..er schiet mij net nog een vraag te binnen. Ik twijfel tussen 2 opleidingen binnen dezelfde sector, waar je als het goed is binnen het eerste half jaar zonder al teveel problemen kan overschakelen.
Stel je voor, ik doe de opleiding BI en schakel over naar I binnen dezelfde instelling dan wordt de stufi toch gewoon omgezet, dus dat betekend niet per se dat ik dat van de periode dat ik BI deed zowieso moet terugbetalen, maar dat word het toch gewoon allemaal omgezet naar de 0opleiding I.

Sorry als ik me niet goed verwoord, maar vind het lastig uit leggen..hoop dat julli me snappen. :@

[ Bericht 37% gewijzigd door cafpow op 12-07-2011 22:55:52 ]
pi_99616618
Inmiddels opgelost

[ Bericht 93% gewijzigd door VegaKip op 18-07-2011 19:27:49 ]
pi_99632683
Hoe zit het met de bijverdiengrens van dit jaar.
Per 31-8 dit jaar wordt ik uitgeschreven bij mn opleiding (HBO diploma behaald).
Vanaf 1 juli ben ik fulltime aan het werk.
De bijverdiengrens dit jaar is 13.215,83 euro.
Ik ga hier nu overheen ( ná 31-8 ) hoe is zo iets aan te pakken? Hoe weet de IBgroep of DUO, dat ik voor augustus nog onder deze grens zat?
Moet ik hiervoor mijn loonstroken bewaren voor de zekerheid?
pi_99634180
quote:
0s.gif Op maandag 18 juli 2011 19:58 schreef consio het volgende:
Hoe zit het met de bijverdiengrens van dit jaar.
Per 31-8 dit jaar wordt ik uitgeschreven bij mn opleiding (HBO diploma behaald).
Vanaf 1 juli ben ik fulltime aan het werk.
De bijverdiengrens dit jaar is 13.215,83 euro.
Ik ga hier nu overheen ( ná 31-8 ) hoe is zo iets aan te pakken? Hoe weet de IBgroep of DUO, dat ik voor augustus nog onder deze grens zat?
Moet ik hiervoor mijn loonstroken bewaren voor de zekerheid?
Loonstrook zou ik sowieso bewaren.
pi_99723268
Niks aan het handje, je moet alleen de maanden dat je stufi ontving meetellen, mits de periode waarin je geen stufi ontvangt vanaf het begin van het kalenderjaar is of t/m het einde van het jaar. Loonstroken bewaren, maar als je na 31 augustus eroverheen gaat, is er niks aan de hand.
pi_99728535
Toppie thnx
pi_99810446
he leuk, blijkbaar kan je via de duo site de woonsituatie niet meer wijzigen :( en mag je dit via papier doen :(
Maar ik ben tot half augustus op vakantie, en eer dat geregeld is, zijn we nog een maand later }:|
pi_100008014
Op welk moment worden je schulden bijgewerkt (lees kwijtgescholden) nadat je afgestudeerd bent?
<>
  woensdag 27 juli 2011 @ 19:59:39 #224
131889 Ladylicious
Want more? Good luck.
pi_100017262
Gebeurt 1x per jaar in januari..
  dinsdag 2 augustus 2011 @ 21:32:04 #225
57434 Marloes
Digital Love
pi_100247645
Weet iemand in welke maand je voor het laatst de prestatiebeurs ontvangt? Na 4 jaar, bedoel ik dan. Ik twijfel of het augustus is of september...
The more you try to erase me,
The more that I appear.
  dinsdag 2 augustus 2011 @ 22:00:37 #226
165924 msnk
AliceWonder <3
pi_100249082
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 augustus 2011 21:32 schreef Marloes het volgende:
Weet iemand in welke maand je voor het laatst de prestatiebeurs ontvangt? Na 4 jaar, bedoel ik dan. Ik twijfel of het augustus is of september...
Normaal gesproken augustus.
AFC AJAX
  dinsdag 2 augustus 2011 @ 22:05:45 #227
57434 Marloes
Digital Love
pi_100249339
quote:
10s.gif Op dinsdag 2 augustus 2011 22:00 schreef msnk het volgende:

[..]

Normaal gesproken augustus.
Oke, maar ontvang je dan in september de beurs voor de maand augustus? Of ontvang je eind augustus de beurs voor augustus? Er staat me iets van bij dat het met terugwerkende kracht gaat maar ik weet even niet meer hoe het nou precies zit :P
The more that I appear.
pi_100249906
De studiefinanciering over augustus wordt eind augustus uitbetaald.
  dinsdag 2 augustus 2011 @ 22:21:20 #229
57434 Marloes
Digital Love
pi_100250079
Ok, thanks!! Ik kan me herinneren dat ik voor het eerst stufi in september kreeg, dus ik dacht dan krijg ik het dan vast ook voor 't laatst :P
The more that I appear.
pi_100320906
Nee, dan zou je 13 maanden gehad hebben. Augustus is de 12e maand vanaf september geteld.
  donderdag 4 augustus 2011 @ 18:06:19 #231
57434 Marloes
Digital Love
pi_100321148
quote:
19s.gif Op donderdag 4 augustus 2011 17:55 schreef Hugo__Boss het volgende:
Nee, dan zou je 13 maanden gehad hebben. Augustus is de 12e maand vanaf september geteld.
Ja, dat bedacht ik me later ook. Logisch nadenken is niet altijd een van mijn sterkste kanten :')
The more that I appear.
pi_100341740
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2011 01:44 schreef Bostonian het volgende:
Weet iemand of het verplicht is en wanneer om bij DUO je einddatum in te voeren van een studie?
Huidige einddatum van mijn bachelor die ik nu doe zal in december zijn. Wanneer moet ik die dan invoeren? Als je daarna een master gaat doen, moet je dan ook een einddatum invoeren?
Iemand? :)
  vrijdag 5 augustus 2011 @ 21:27:41 #233
57434 Marloes
Digital Love
pi_100370239
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 augustus 2011 02:43 schreef Bostonian het volgende:

[..]

Iemand? :)
Ik was in februari al klaar met m'n bachelor en heb pas in mei doorgegeven dat ik m'n diploma had gehaald.. Was geen probleem... Ben daarna wel gelijk begonnen met m'n master.
The more that I appear.
pi_100572220
Okeee, question. :'D

Ik heb nu dus mijn persoonlijke OV chipkaart binnen gekregen, ik moet hem alleen nog koppelen aan mijn studentenreisproduct enzo. Dit regel ik morgen allemaal, dus dat komt wel goed.
Hij gaat echter pas 1 September in, kan ik nu dan ook al met 40% korting reizen? Of pas als hij in is gegaan? Of checken ze dat gewoon helemaal niet in de trein en moet ik gewoon doen alsof? :D

Daarvoor moet ik namelijk al een paar keer naar Nijmegen reizen, die korting zou dus wel goed uitkomen. :)
pi_100572629
Pas als hij in is gegaan, vanaf 1 september dus.. Ik zit helaas in hetzelfde schuitje, moet ook een paar keer naar Nijmegen.. Maar ik gebruik m wel gewoon, heb dr al saldo op gezet enzo :)
pi_100576118
AH verkoopt nu ook dagkaarten van 14 euro als jullie daar wat aan hebben :P
pi_100647805
hoi ik heb een vraagje.
Ik krijg per september weer stufi, de basis+aanvullend+lening. Nu kan ik de meeste maanden prima overleven zonder collegegeldkrediet, maar van december t/m maart heb ik meestal meer kosten.
Is het dan mogelijk om bijvoorbeeld van januari t/m maart collegegeldkrediet aan te vragen en deze per 1 april stop te zetten en later dat jaar als het nodig is deze weer aan te vragen?
Of gaat collegegeldkrediet per schooljaar, en kan ik het niet stopzetten op het moment dat ik even meer economische "speelruimte" heb?

En als ik collegeldkrediet aanvraag+ lening, tellen ze beiden dan aparte, en betaal ik dus 2x rente, of telt dit als 1 lening met 1x rente.
Dus niet dat ik collegeldkrediet+rente(4.x%)+lening+rente(4.x %) betaal, of is het collegeledkrediet+lening+rente(4.x%)?

Hoop dat het laatste stuk begrijpbaar is??
pi_100712673
Laatste stuk maakt geen verschil over de totale kosten. eerste stuk weet ik niet, maar ik denk dat het over het hele jaar gaat. Kun je je normale lening niet uitbreiden?
  zondag 14 augustus 2011 @ 14:48:44 #239
57434 Marloes
Digital Love
pi_100712834
Collegegeldkrediet kun je gewoon elke maand aanvragen + stopzetten. Je zit er niet het hele jaar 'aan vast'.
The more that I appear.
pi_100714345
quote:
19s.gif Op zondag 14 augustus 2011 14:44 schreef Hugo__Boss het volgende:
Laatste stuk maakt geen verschil over de totale kosten. eerste stuk weet ik niet, maar ik denk dat het over het hele jaar gaat. Kun je je normale lening niet uitbreiden?
Nee ik leen al het maximale...dus dan kan ik alleen nog collegegeldkrediet vragen :)
Maar ik zit al met een schuld van 3000 van mijn mbo, dus wil nu niet al teveel lenen :)

quote:
0s.gif Op zondag 14 augustus 2011 14:48 schreef Marloes het volgende:
Collegegeldkrediet kun je gewoon elke maand aanvragen + stopzetten. Je zit er niet het hele jaar 'aan vast'.
Dat is mooi :) kan ik wanneer nodig iets Bijlenen en toch de schuld niet torenhoog laten oplopen :)
  zondag 14 augustus 2011 @ 15:45:28 #241
57434 Marloes
Digital Love
pi_100715701
Je weet dat je je normale lening ook maandelijks kunt wijzigen? Maximaal is best veel ;)
The more that I appear.
pi_100718198
quote:
0s.gif Op zondag 14 augustus 2011 15:45 schreef Marloes het volgende:
Je weet dat je je normale lening ook maandelijks kunt wijzigen? Maximaal is best veel ;)
Van de lenig wist ik het al, maar ik wel max. lenen anders kom ik niet rond. Aangezien ik alleen mijn ma heb en die kan me niet helpen met studiekosten ivm. Het leven van de WAO.
En ik mag om de maand bijna 300 collegeld betalen en de boeken zijn ook niet al te goedkoop.
  maandag 15 augustus 2011 @ 14:40:33 #243
179798 Rijstbal
Ik heb geen bami
pi_100759566
- weg

[ Bericht 97% gewijzigd door Rijstbal op 15-08-2011 14:48:24 ]
#FreeTrapz #FreeFreire #FreeOzz #FreeRollsreus
pi_100876896
Vraagje:

Ik heb me ingeschreven bij een universiteit voor schakelprogramma, via studielink. Dit loopt nog.
Nu neem ik aan dat ik weer stufi moet aanvragen via studielink, ik wil namelijk een nul lening zodat ik ov kan behouden. Bij studielink staat een knop Studiefinanciering aanvraag.
Als ik hierop klik kom ik bij DUO. Als ik dan inlog kan ik de opleiding wijzgen.
Weet iemand dan of ik bachelor of master moet doen? In studielink moest ik van de uni bachelor doen (pre-msc).

BVD
  donderdag 18 augustus 2011 @ 13:46:21 #245
131889 Ladylicious
Want more? Good luck.
pi_100892894
quote:
0s.gif Op woensdag 17 augustus 2011 23:40 schreef Maryn. het volgende:
Vraagje:

Ik heb me ingeschreven bij een universiteit voor schakelprogramma, via studielink. Dit loopt nog.
Nu neem ik aan dat ik weer stufi moet aanvragen via studielink, ik wil namelijk een nul lening zodat ik ov kan behouden. Bij studielink staat een knop Studiefinanciering aanvraag.
Als ik hierop klik kom ik bij DUO. Als ik dan inlog kan ik de opleiding wijzgen.
Weet iemand dan of ik bachelor of master moet doen? In studielink moest ik van de uni bachelor doen (pre-msc).

BVD
Hangt van je inschrijving bij de opleiding af. Ik vermoed dat ze je als bachelor student inschrijven aangezien je dit ook bij Studielink moest invullen, dus dan geef je dat ook bij DUO door. Check het voor de zekerheid even, want een inschrijving als pre-master student geeft geen recht op SF.
pi_100893345
quote:
0s.gif Op donderdag 18 augustus 2011 13:46 schreef Ladylicious het volgende:

[..]

Hangt van je inschrijving bij de opleiding af. Ik vermoed dat ze je als bachelor student inschrijven aangezien je dit ook bij Studielink moest invullen, dus dan geef je dat ook bij DUO door. Check het voor de zekerheid even, want een inschrijving als pre-master student geeft geen recht op SF.
Hey thanks idd. Ik moest me via studielink ook inschrijven voor bachelor. Heb ook ff gebeld met DUO en die zeiden idd ook dat je dan geen recht hebt op stufi met pre-msc. Dus nu ook bij DUO voor bachelor aangemeld + nullening zodat ik OV behoud. Nu hopen dat ze het voor 1 sep. kunnen verwerken.
pi_100893352
quote:
1s.gif Op zondag 14 augustus 2011 16:41 schreef cafpow het volgende:

[..]

Van de lenig wist ik het al, maar ik wel max. lenen anders kom ik niet rond. Aangezien ik alleen mijn ma heb en die kan me niet helpen met studiekosten ivm. Het leven van de WAO.
En ik mag om de maand bijna 300 collegeld betalen en de boeken zijn ook niet al te goedkoop.
Ik snap het best hoor, ik denk, ik zeg het even :P
Je kan trouwens veel geld besparen door je studieboeken tweedehands te kopen! Bijv. bij bol.com! Volgens mij heb ik echt al honderden euro's bespaard daardoor. En als je jouw boeken niet meer nodig hebt verkoop je die ook gewoon gelijk weer door, dat doe ik altijd via marktplaats. Zelfs boeken waar ik in gemarkeerd heb brengen nog best veel geld op.
The more that I appear.
pi_100894132
quote:
0s.gif Op donderdag 18 augustus 2011 13:56 schreef Marloes het volgende:

[..]

Ik snap het best hoor, ik denk, ik zeg het even :P
Je kan trouwens veel geld besparen door je studieboeken tweedehands te kopen! Bijv. bij bol.com! Volgens mij heb ik echt al honderden euro's bespaard daardoor. En als je jouw boeken niet meer nodig hebt verkoop je die ook gewoon gelijk weer door, dat doe ik altijd via marktplaats. Zelfs boeken waar ik in gemarkeerd heb brengen nog best veel geld op.
Ik heb zelf ook al alles afgelopen om te kijken hoeveel ik kan besparen..en kan ruim de helft besparen :)

En de eerste 2 maandjes vraag ik even collegeldkrediet en als er wat van over hou..gebruik ik dat om mijn oude schuld even te laten minderen :)
pi_100984820
Hier ook maar even posten dan:

Ik heb een vraag over de StuFi en de grens met te veel verdienen. Ik zal even uitleggen wat het geval is:

Ik werk tegenwoordig voor mijzelf en wegens belastingvoordeel moet ik overgaan tot het aanvragen van een KvKnummer. De grens voor studenten om belastingvrij geld te kunnen verdienen ligt rond de €10.000,- per jaar. Nu is er nog een grens die ligt rond de 15-16.000 per jaar die staat voor het te veel verdienen als student. Wanneer je als student meer dan dat bedrag verdient, moeten de kosten van StuFi en OV terugbetaald worden. Dat deze regeling absurd is laat ik maar even terzijde (hard werken wordt hier dus mateloos afgestraft door studenten te laten betalen, terwijl je gewoon gratis geld krijgt van de regering wanneer je als student naar school gaat en daarnaast bijvoorbeeld de hele dag zit te gamen.).

Het probleem is echter nu voor mij dat ik niet precies weet wat ik in deze situatie moet doen. Ik weet daarnaast ook niet precies waar ik moet aankloppen voor advies. Het probleem is namelijk dat ik niet weet hoe ik precies mijn bedrijf op moet gaan zetten. Wanneer het een eenmanszaak is, zullen de inkomsten berekend worden op mijn naam. Ik loop dan alsnog het risico om mijn Stufi en OV te moeten betalen.

Ik heb al even gezocht op het internet, maar kon niet veel advies vinden. Wel zie ik dat er meerdere studenten zijn die het zelfde problemen in het verleden gehad hebben. Heeft iemand hier ervaring of kan iemand mij advies geven met dit probleem?

Voor de tl;dr: Ik ga te veel verdienen. Hoe ga ik er voor zorgen dat ik mijn StuFi en OV mag behouden?
Ik pak een CD, zet de radio aan, geniet van honkietonkiemuziek.
  zondag 21 augustus 2011 @ 11:46:11 #250
131889 Ladylicious
Want more? Good luck.
pi_100995916
Misschien aankloppen bij de Belastingdienst? Denk dat zij je wel precies kunnen vertellen welke inkomsten er onder het verzamelinkomen vallen en welke erbuiten en hoe je dat dat het beste in kunt vullen met je bedrijfje..
Overigens ligt de grens rond de 13K.
pi_101052332
De website doet het weer fraai... pfff
pi_101052824
Ik heb afgelopen week een brief gekregen van DUO dat ik mijn OV moet stopzetten omdat ik geen recht meer heb op stufi, nu heb ik dat aangepast op DUO (studie toegevoegd) dus nu heb ik wel weer recht stufie en dus op OV.

Zou ik 'm nou moeten stopzetten (dit heb ik namelijk nog niet gedaan) en weer activeren?
pi_101053756
Ik heb ook zon brief, ik hoef nu enkel bestelling op te halen en mn OV is stopgezet oid
Dus verder als het goed is hoefk niets te regelen :D
pi_101059055
quote:
0s.gif Op maandag 22 augustus 2011 20:30 schreef consio het volgende:
Ik heb ook zon brief, ik hoef nu enkel bestelling op te halen en mn OV is stopgezet oid
Dus verder als het goed is hoefk niets te regelen :D
Heb je volgend jaar nog recht op stufi of neem je nullening?
pi_101136099
Ok ik heb een interessante vraag:

Ik heb inmiddels mijn 7 jaar recht op OV erop zitten, en ben nog niet klaar met mijn studie ( :') / ;( )*. Kortom ik moet mijn OV inleveren. Maar mijn eerste OV ging pas in oktober in. Betekent dat dat ik 'm ook pas de eerste week van oktober hoef stop te zetten?

*doorhalen wat niet van toepassing is
pi_101138317
quote:
Studentenreisproduct
Weekabonnement
Geldig vanaf
01-01-2010
informatie over dit onderwerp
Geldig tot en met
30-09-2011
Reisrecht tot en met
30-09-2011
Jay, ik heb nog een maandje!
  donderdag 25 augustus 2011 @ 15:15:06 #257
82552 Bullet-tooth
H.K.A.S. Groningen
pi_101172165
quote:
Producten op uw kaart

Studenten OV-chipkaart weekend, NS
Tweede klasse
Studentenkaart korting weekend, NS
Tweede klasse
Studenten Weekendabon korting, Studenten OV-chipkaart
Tweede klasse
Studenten Weekendabon Vrij reizen, Studenten OV-chipkaart
Tweede klasse
Aldus de OV-chipkaart site, maar welk abonnement heb ik nu, een week-ov of een weekend-ov?
Henk Knaagt Aan Schenen
Hij Kijkt Aapjes Soms
pi_101173385
quote:
Producten op uw kaart

Studenten OV-chipkaart weekend, NS
Tweede klasse
Studentenkaart korting weekend, NS
Tweede klasse
Tweede klasse
Tweede klasse
Er staan enkele vrij duidelijke hints in...
  donderdag 25 augustus 2011 @ 16:06:28 #259
82552 Bullet-tooth
H.K.A.S. Groningen
pi_101174010
:') ik moet beter leren lezen...
Henk Knaagt Aan Schenen
Hij Kijkt Aapjes Soms
pi_101185592
quote:
0s.gif Op woensdag 24 augustus 2011 19:24 schreef KomtTijd... het volgende:

[..]

Jay, ik heb nog een maandje! [ afbeelding ]
Waar vind je dit?
pi_101214783
24min wachtrij bij DUO.. WTF
pi_101226901
Studenten Weekabon vrij Reizen, Studenten OV-chipkaart
Tweede klasse
Einddatum:31-08-2011
Studenten Weekabon Korting, Studenten OV-chipkaart
Tweede klasse
Einddatum:31-08-2011
Tweede klasse, Opmerking: verwijderd 25-08-2011
Tweede klasse, Opmerking: verwijderd 25-08-2011
Studenten OV-chipkaart week, NS
Tweede klasse
Studentenkaart korting week, NS
Tweede klasse

:')

Tog gelukt :P
pi_101227236
quote:
0s.gif Op donderdag 25 augustus 2011 20:26 schreef Maryn. het volgende:

[..]

Waar vind je dit?
www.duo.nl
pi_101258191
Ik heb inmiddels al 1,5 jaar gestudeerd aan HBO opleidingen maar omdat de studies dichtbij werden gegeven had ik geen OV kaart nodig en heb ik deze dus ook niet opgehaald. Alleen ga ik nu aan een nieuwe studie beginnen die wat verder weg is, en heb ik dus nu wel een OV kaart nodig. Mijn studiefinanciering loopt gewoon door en heb ik afgelopen maand nog studiefinanciering ontvangen, ook staat er bij IB groep dat ik een weekabonnement OV heb..
Ik heb hier nog wel een afhaalbericht liggen van 2 jaar geleden toen de chipkaart nog niet was ingevoerd..
Wat moet ik nu doen om alsnog die OV studentenchipkaart te krijgen? Op de site van IB/DUO wordt ik ook niet veel wijzer..
pi_101260185
Volgens mij kun je simpelweg alsnog je reisrecht ophalen bij een ophaalautomaat. Of heb je ook nog geen OV-chipkaart? In dat geval moet je vermoedelijk zelf een persoonlijke OV-chipkaart aanschaffen en vervolgens je reisrecht koppelen; zie www.studentenreisproduct.nl voor meer informatie. Maar helemaal zeker ben ik er niet van, dus neem dan even contact op met DUO voor de zekerheid.
pi_101260544
Bedankt voor je reactie! Ik heb nog helemaal geen OV-chipkaart omdat ik deze dus eerder nog nooit nodig heb gehad. Als ik zelf een persoonlijke chipkaart moet aanvragen kost dit 7,50 euro? Ik dacht altijd dat de kaart ook gratis was?
pi_101261734
Vroeger kreeg je als je recht had op studiefinanciering en het reisrecht aanvroeg een persoonlijke OV-chipkaart thuisgestuurd, maar sinds 1 juni van dit jaar moet je zelf een persoonlijke OV-chipkaart regelen. Die dingen kosten meestal € 7,50; soms zijn er actietarieven, nu kosten ze bijvoorbeeld € 1,50 voor inwoners van Utrecht.
pi_101460603
Ik heb begin juli een aanvraag voor mijn StuFi en tegelijkertijd dus ook een OV studentenreisproduct de deur uit gedaan. Enkele dagen later kreeg ik een mail/brief met de bevestiging dat alles geslaagd was en dat ik per september 2011 mijn StuFi gestort zal krijgen, en dat ik ook mijn OV studentenreisproduct aan kan gaan vragen.

Zo doende heb ik direct een personal OV chipkaart aangevraagd, en een koppeling voor het studentenproduct op de post gedaan naar DUO. Nu zou ik afgelopen week de bestelling op mijn OV chipkaart laden, ondanks dat ik nergens een bevestiging kon vinden dat die bestelling klaar stond, dus je raad het al: ''Er is geen bestelling aanwezig dat afgehaald kan worden'' was de tekst dat het apparaat vertoonde. Afin, ik en mijn nonchalance dacht dat het aan het apparaat lag omdat deze in een kleine winkel stond in mijn dorp. Dus probeerde ik het vandaag wederom, maar dit maal op het treinstation in H. Maar vreemd genoeg gaf dit apparaat precies hetzelfde antwoord.

Er zat niks anders op dan contact te zoeken met DUO. Dus ik zo'n telefoondame van DUO aan de lijn, na overigens 7 minuten gewacht te hebben, zegt ze: ''Sorry meneer, waarschijnlijk zijn wij uw aanvraag kwijt geraakt. Dus als u opnieuw een brief wilt opsturen met de koppeling van het product, is alles binnen 2 weken (!) geregeld.

Fraai is dat, aangezien ik morgen al met het OV op en neer moet reizen.
Mijn vraag is: Kan ik, nadat alles koek en ei is, de gemaakte onkosten voor het OV declareren bij DUO of is dit 'eigen risico'?
'The difference between pizza and your opinion is that I asked for pizza.'
pi_101460973
Zeer waarschijnlijk eigen risico ja helaas...
pi_101473546
Gewoon zorgen dat je langer dan 7 jaar studeert, dan krijg je die gemiste weken aan het einde weer terug ;)
pi_102139938
Na wekenlang problem te hebben gehad met mijn ov-chipkaart/studentenreisproduct ben ik erachter waarom het niet werkt, ik schijn geen stufi te hebben aangevraagd. :') Ik had tegemoetkoming scholieren sinds juni en ik dacht dat die wel omgezet zou worden in stufi. :') Of is dit nu los van elkaar? Nu alsnog stufi aangevraagd maar dat is €96, minder dus dan de tegemoetkoming scholieren, of ontvang ik ze over een paar week allebei?
pi_102139995
quote:
14s.gif Op maandag 19 september 2011 15:24 schreef Gitaarmat het volgende:
Na wekenlang problem te hebben gehad met mijn ov-chipkaart/studentenreisproduct ben ik erachter waarom het niet werkt, ik schijn geen stufi te hebben aangevraagd. :') Ik had tegemoetkoming scholieren sinds juni en ik dacht dat die wel omgezet zou worden in stufi. :') Of is dit nu los van elkaar? Nu alsnog stufi aangevraagd maar dat is €96, minder dus dan de tegemoetkoming scholieren, of ontvang ik ze over een paar week allebei?
Ben je student of scholier? Want als je geen scholier bent heb je helemaal geen recht op tegemoedkoming scholieren en gaat die waarschijnlijk teruggevorderd worden.
En als je geen student bent heb je geen recht op OV dus ga je die ook niet kunnen activeren ofzo.
pi_102140061
quote:
0s.gif Op maandag 19 september 2011 15:26 schreef KomtTijd... het volgende:

[..]

Ben je student of scholier? Want als je geen scholier bent heb je helemaal geen recht op tegemoedkoming scholieren en gaat die waarschijnlijk teruggevorderd worden.
En als je geen student bent heb je geen recht op OV dus ga je die ook niet kunnen activeren ofzo.
Ik ben sinds 1 sept student. De tegemoetkoming scholieren heb ik in juli/aug ontvangen.

Met dat dikgedrukte: je bedoeld zeker dat ik geen recht erop heb als ik student ben ipv scholier?

[ Bericht 6% gewijzigd door Gitaarmat op 19-09-2011 15:44:39 ]
  dinsdag 20 september 2011 @ 10:07:32 #274
131889 Ladylicious
Want more? Good luck.
pi_102171818
quote:
14s.gif Op maandag 19 september 2011 15:24 schreef Gitaarmat het volgende:
Allebei ontvangen is niet de bedoeling, je hebt of recht op het één, of op het ander. Kan het zijn dat je aanvullende beurs nog niet is berekend en je daarom nu minder krijgt?
  dinsdag 20 september 2011 @ 10:19:30 #275
165924 msnk
AliceWonder <3
pi_102172110
Misschien verdienen zijn ouders goed? Dan krijg je helemaal geen hoge stufi, omdat je ouders je 'eigenlijk' behoren te helpen.

En inderdaad, je hebt geen recht op tegemoetkoming scholieren als je nu gewoon studeert.
AFC AJAX
  dinsdag 20 september 2011 @ 10:47:50 #276
131889 Ladylicious
Want more? Good luck.
pi_102172914
quote:
10s.gif Op dinsdag 20 september 2011 10:19 schreef msnk het volgende:
Misschien verdienen zijn ouders goed? Dan krijg je helemaal geen hoge stufi, omdat je ouders je 'eigenlijk' behoren te helpen.

En inderdaad, je hebt geen recht op tegemoetkoming scholieren als je nu gewoon studeert.
In dat geval had hij wss bij de tegemoetkoming scholieren ook geen recht op de aanvullende toelage, en is het haast onmogelijk dat ie nu €95 eu minder krijgt.
pi_102176869
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 september 2011 10:47 schreef Ladylicious het volgende:

[..]

In dat geval had hij wss bij de tegemoetkoming scholieren ook geen recht op de aanvullende toelage, en is het haast onmogelijk dat ie nu €95 eu minder krijgt.
Klopt ik kreeg ook toen gewoon de basisbeurs alleen die tegemoetkoming scholieren stopt automatisch zodra je student wordt? Ik kan namelijk nergens via duo.nl die tegemoetkoming stopzetten..
pi_102454130
Klopt het dat je in bussen, trams en metro's moet inchecken?
pi_102459566
quote:
11s.gif Op dinsdag 27 september 2011 20:59 schreef FitzPercy het volgende:
Klopt het dat je in bussen, trams en metro's moet inchecken?
Ja klopt, je moet in en uitchecken.
pi_102474346
In de trein hoeft dat (nog) niet :P
The more that I appear.
pi_102475253
In treinen van regionale vervoerders moet je wel in- en uitchecken. Daar wordt ook op gecontroleerd en voor beboet.
pi_102529711
Jongens/meisjes, ik heb een probleem, denk ik. Voordat ik mijn kostbare minuten ga verspillen aan DUO of kostbare minuten én geld ga verspillen aan de OVC klantenservice even een vraagje.

quote:
Tweede klasse
Tweede klasse
Tweede klasse
Tweede klasse
Ik heb dus een aantal weken terug mijn weekOV omgezet in een weekendOV. Bij DUO staat het wel gewoon goed in het systeem (weekend dus). Volgens mijnOVC heb ik blijkbaar zowel een week -als weekendproduct op mijn chipkaart staan, wat dus niet de bedoeling is. Doordeweeks reis ik niet met het OV, dus ik kan ook niet zeggen of er iets niet klopt of dat de site van OVC gewoon erg traag is met updaten.
Gaat dit problemen opleveren? Zo ja, wie moet ik bellen?
pi_102542187
Oké, DUO zegt dat ik moet proberen doordeweeks te reizen of vragen aan een conducteur of ze even willen kijken of beide producten op de kaart staan.
In principe is het vreemd dat mijnOVC dit aangeeft, want bij het omzetten van het reisproduct wordt automatisch het oude product er vanaf gehaald. Ze zei ook dat het bij DUO wel goed staat (wat ik dus al dacht) en dat er hoogstwaarschijnlijk niks aan de hand is.
pi_102560590
Ik maak momenteel officieel mijn allerlaatste gratis treinritje.

Vaarwel, StudentenOV. Het was fijn je 7 jaar lang gekend te hebben.

;(
  maandag 10 oktober 2011 @ 19:19:15 #285
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_102925318
Tjonge jonge, wat een gedoe met die OV chipkaart :/
Ik had zelf een fout gemaakt door mijn Bachelor stop te zetten op 31-08-2011 en niet (meteen) te checken of mijn Master al aangemeld was. Dit was niet het geval, dus dit heb ik een paar dagen later gedaan. En ja hoor, ik kreeg een brief dat ik ongeldig gebruik maakte van mijn ov chipkaart en dat ik een boete moet betalen. Prima, eigen stomme schuld. Dus ik heb dat ding stopgezet, maar nu staat hij er volgens mij nog steeds op :/
Daarnet wezen kijken bij zo'n oplaadpunt en daar kreeg ik dit:
Verwerkt 4 van 4 bestelling(en) waarvan:
2 van 2 reisproduct(en)
2 van 2 restituties

Ik heb daarna ook maar even die stop-lijn gebeld en daar mijn gegevens ingesproken, maar ik vrees dat ik er nu nog een boete overheen ga krijgen :/
Morgen, als ik tijd heb, maar even met DUO bellen om te vragen hoe het zit. Er stond namelijk op de DUO site wel dat mijn OV stopgezet was, maar ik vrees het ergste.

En nu komt het "leukste" van allemaal;
Ik gebruik mijn OV nooit. Sinds ik een 0-euro lening heb (3 jaar dus) heb ik misschien voor €150,- in de trein/metro/tram gezeten en dat ben ik nu (bijna) kwijt aan boete _O-
"It's good to be open-minded, but not so open that your brains fall out."
pi_102926088
quote:
0s.gif Op woensdag 28 september 2011 12:59 schreef Marloes het volgende:
In de trein hoeft dat (nog) niet :P
Zucht. Jawel!
I wonder if the stars sign, the life that is to be mine. - Enya
pi_102954330
Ik krijg gister een berichtje van de DUO dat mijn stufi voor 2012 berekend is. Vanaf oktober 2012 krijg ik volgens die brief opeens ~ 9 keer meer stufi per maand dan de rest van het jaar. (Terwijl ik per oktober 2012 geen recht meer heb op stufi)

Zal ik hier nu al achteraan gaan of gewoon kijken of ze het zelf nog corrigeren voor die tijd?
  woensdag 12 oktober 2011 @ 21:40:18 #288
131889 Ladylicious
Want more? Good luck.
pi_103016008
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 oktober 2011 14:42 schreef Schaffelaar het volgende:
Ik krijg gister een berichtje van de DUO dat mijn stufi voor 2012 berekend is. Vanaf oktober 2012 krijg ik volgens die brief opeens ~ 9 keer meer stufi per maand dan de rest van het jaar. (Terwijl ik per oktober 2012 geen recht meer heb op stufi)

Zal ik hier nu al achteraan gaan of gewoon kijken of ze het zelf nog corrigeren voor die tijd?
Je komt waarschijnlijk vanaf dat moment in de leenfase, het bedrag wordt dan automatisch op maximaal gezet.
pi_103763143
quote:
1s.gif Op maandag 10 oktober 2011 19:36 schreef Tamashii het volgende:

[..]

Zucht. Jawel!
Bij NS hoefde dat niet, maar ik lees nu dat het vanaf 1 november wel moet..

Klopt dit?
pi_103764889
quote:
1s.gif Op maandag 10 oktober 2011 19:36 schreef Tamashii het volgende:

[..]

Zucht. Jawel!
Troll :')
pi_104035706
Waar kan ik de formulieren (Oo-formulieren) voor aanvullende beurs aanvragen, met de post is er maar 1 overgekomen naar het DUO waardoor het nu verkeerd berekend is en ze opnieuw ingevuld moeten worden.

[ Bericht 4% gewijzigd door Gitaarmat op 06-11-2011 15:50:36 ]
  zondag 6 november 2011 @ 16:58:11 #292
131889 Ladylicious
Want more? Good luck.
pi_104038856
Bellen/mailen/servicekantoor voor duplicaat

[ Bericht 8% gewijzigd door Ladylicious op 06-11-2011 17:16:09 ]
pi_104252627
Ik heb momenteel geen lening en reisproducten afgenomen maar heb daar nog wel voor 15 maanden recht op. Nu vraag ik mij af als ik niet afneem wordt dit dan gewoon uitgesteld, oftewel als ik nu niet reis mag ik in maart 2013 wel reizen? Ik heb namelijk het gevoel dat ik verplicht ben om de maanden achter elkaar te gebruiken.
  zaterdag 12 november 2011 @ 11:33:10 #294
131889 Ladylicious
Want more? Good luck.
pi_104280365
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 november 2011 17:11 schreef Brembo het volgende:
Ik heb momenteel geen lening en reisproducten afgenomen maar heb daar nog wel voor 15 maanden recht op. Nu vraag ik mij af als ik niet afneem wordt dit dan gewoon uitgesteld, oftewel als ik nu niet reis mag ik in maart 2013 wel reizen? Ik heb namelijk het gevoel dat ik verplicht ben om de maanden achter elkaar te gebruiken.
Negative. Je mag zelf bepalen wanneer je je recht gebruikt, echter moet dit wel binnen 10 jaar zijn.
pi_104382627
Duo heeft een automatische incasso voor mijn langlopende schuld niet kunnen uitvoeren en ik kom er net achter dat ik de daaropvolgende acceptgiro vorige week al had moeten betalen (uiterste datum).
Heeft het zin deze acceptgiro alsnog te voldoen of zal ik dan nog steeds de aanmaning, die nu onderweg zou moeten, zijn moeten betalen omdat de acceptgiro ongeldig is na de uiterste datum?
Weet iemand hoeveel tijd er doorgaans zit tussen die acceptgirodatum en de aanmaning?
pi_104652944
Zeker een vraag wat vaker hier rondspookt :') Ik koop altijd elektronisch een kaartje. Maar ik ben nu elektronisch failliet. is het mogelijk om mijn OV op te laden met briefgeld? Ik neem aan dat de OV vaak veel goedkoper is dan een NS treinkaartje.
pi_104667990
Of kan ik 'rood' staan zeg maar? Dat ze het even voorschieten en dat ik later terugbetaal? ik heb automatisch laden aanstaan.
pi_104710057
Ik heb zelf ook automatisch opladen. Het saldo dat door middel van automatisch opladen wordt bijgeschreven, wordt pas een dag later van mijn bankrekening afgeschreven. Overigens wordt je kaart niet direct meer geblokkeerd als de incasso van je bankrekening mislukt; zie dit nieuwsbericht.
pi_104845620
Even mijn situatie:

01-02-2008 begonnen met HBO Communicatie. 1e jaar is gemeenschappelijke propedeuse. Keuze gemaakt voor HBO Commerciële Economie. Ging dus met zelfde door alleen dan andere richting voor het 2de jaar en verder. Officieel dus vanaf 01-09-2008 ingeschreven voor CE.

Van IB-Groep altijd StuFi ontvangen vanaf Februari 2008.

Ik ging er altijd van uit dat Stufi standaard 4 jaar na eerste uitbetaling stopt. En dat ik het vanaf 01-02-2012 zonder StuFi zou moeten stellen. Ik heb een half jaar vertraging, dus zou dan nog half jaar studerende zijn zonder StuFi.

Nu is het echter zo dat ik een bericht toekenning heb gehad waarin staat dat ik tot en met Juni 2012 nog maximaal StuFi zal ontvangen.

Ik vraag mij af of dit kan kloppen, het geval is namelijk wel dat ik in 2009 mijn StuFi 2 maanden voor het einde van het kalenderjaar heb stopgezet en in 2010 3 maanden, ivm bijverdiengrens.

Is het nu zo dat:
- Ik die 2+3 maanden nu alsnog weer ter beschikking krijg waardoor het 5 maanden langer doorloopt
- De IB-Groep een interne fout heeft gemaakt en de 01-09-2008 als begindatum ziet en daar 4 jaar bij optelt (Bij Mijn Gegevens staat nl alleen nog CE met die begindatum als studie, geen melding meer van half jaar CO daarvoor)

Zoals het nu weergegeven staat krijg ik iig tot Juli geld. Dat heb ik graag ;) Dus mag ik er van uit gaan dat het klopt of moet ik ergens iets wijzigen voor ik gezeik krijg? Ik kan via zoeken niet duidelijk krijgen hoe het zit met stopgezette maanden ivm bijverdienen. Ik zie wel dit op website duo:

quote:
Stopzetten

Je moet je studiefinanciering stopzetten als je:
■stopt met je studie
■te veel bijverdient
■je rechten op een later tijdstip wilt gebruiken
Vervalt het recht van de stufi op een later tijdstip gebruiken nou als je het hebt stopgezet voor bijverdiensten of maar IB-Groep er geen onderscheid in en krijg je die maanden dus in een ander jaar er weer bij terug?
  zaterdag 26 november 2011 @ 18:13:58 #300
131889 Ladylicious
Want more? Good luck.
pi_104848787
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 november 2011 16:23 schreef VacaLoca het volgende:
Even mijn situatie:

01-02-2008 begonnen met HBO Communicatie. 1e jaar is gemeenschappelijke propedeuse. Keuze gemaakt voor HBO Commerciële Economie. Ging dus met zelfde door alleen dan andere richting voor het 2de jaar en verder. Officieel dus vanaf 01-09-2008 ingeschreven voor CE.

Van IB-Groep altijd StuFi ontvangen vanaf Februari 2008.

Ik ging er altijd van uit dat Stufi standaard 4 jaar na eerste uitbetaling stopt. En dat ik het vanaf 01-02-2012 zonder StuFi zou moeten stellen. Ik heb een half jaar vertraging, dus zou dan nog half jaar studerende zijn zonder StuFi.

Nu is het echter zo dat ik een bericht toekenning heb gehad waarin staat dat ik tot en met Juni 2012 nog maximaal StuFi zal ontvangen.

Ik vraag mij af of dit kan kloppen, het geval is namelijk wel dat ik in 2009 mijn StuFi 2 maanden voor het einde van het kalenderjaar heb stopgezet en in 2010 3 maanden, ivm bijverdiengrens.

Is het nu zo dat:
- Ik die 2+3 maanden nu alsnog weer ter beschikking krijg waardoor het 5 maanden langer doorloopt
- De IB-Groep een interne fout heeft gemaakt en de 01-09-2008 als begindatum ziet en daar 4 jaar bij optelt (Bij Mijn Gegevens staat nl alleen nog CE met die begindatum als studie, geen melding meer van half jaar CO daarvoor)

Zoals het nu weergegeven staat krijg ik iig tot Juli geld. Dat heb ik graag ;) Dus mag ik er van uit gaan dat het klopt of moet ik ergens iets wijzigen voor ik gezeik krijg? Ik kan via zoeken niet duidelijk krijgen hoe het zit met stopgezette maanden ivm bijverdienen. Ik zie wel dit op website duo:

[..]

Vervalt het recht van de stufi op een later tijdstip gebruiken nou als je het hebt stopgezet voor bijverdiensten of maar IB-Groep er geen onderscheid in en krijg je die maanden dus in een ander jaar er weer bij terug?
Je hebt gewoon 48 maanden recht op sf, dus de maanden die je gemist hebt door het stopzetten krijg je alsnog uitbetaald.
pi_104849940
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 november 2011 18:13 schreef Ladylicious het volgende:

[..]

Je hebt gewoon 48 maanden recht op sf, dus de maanden die je gemist hebt door het stopzetten krijg je alsnog uitbetaald.
*O* Maar weet je dat zeker? Want ik vraag me dan af wat überhaupt nog het nut is van de bijverdiengrens dan. Moet je in jaar X het stopzetten om dat in jaar Y alsnog weer te krijgen...

Hier verder; [centraal] OCW DUO/IBG & OV studentenchipkaart #9
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')