Die moet ik even onthouden.quote:Op maandag 4 juli 2011 02:48 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
Als hij een nullening had is het geen probleem, je mag je OV-kaart nog 3 jaar na afloop van de prestatiebeurs behouden.
Ja, precies, dat begreep ik ook. Ik heb een nulleningquote:Op maandag 4 juli 2011 02:48 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
Als hij een nullening had is het geen probleem, je mag je OV-kaart nog 3 jaar na afloop van de prestatiebeurs behouden.
Wat moet Studielink verwerken dan?quote:Op dinsdag 5 juli 2011 08:46 schreef friekin_ het volgende:
Ik word ziek hiervan. Alles netjes ingezonden, blijkt Studielink niets verwerkt te hebben ook al staat er dat DUO al mijn gegevens geverifieerd heeft.
Zo vermoeiend dit.
Je moet alles zelf beëindigen.quote:Op zaterdag 9 juli 2011 12:31 schreef Hugo__Boss het volgende:
Mijn HBO opleiding is nu afgelopen. Mijn school geeft dat sowieso door aan de IB groep geloof ik, maar zet die ook je stufi stop? En per welke datum heb je geen recht meer, is dat gewoon eind augustus? Moet je zelf je inschrijving in studielink beëindigen?
Je kunt t gewoon wijzigen, wachten tot het bij het GBA is aangepast is niet nodig.quote:Op maandag 11 juli 2011 15:54 schreef Selina het volgende:
Ik heb een vraagje...
Ik wil een uitwonende studiefinanciering (+ ov) aanvragen voor het nieuwe studiejaar en heb dus al een huurcontract getekend. Zojuist heb ik een inschrijvingsverzoek ingediend bij de gemeente Nijmegen. Vervolgens wil ik dus me studiefinanciering aanvragen, maar mijn GBA/woonadres is nog niet veranderd.
Kan ik het nu wel alvast aanvragen onder mijn oude adres en wordt dit dan vanzelf veranderd? Of moet ik wachten tot mijn woonadres veranderd is en kan ik dan pas studiefinanciering aanvragen?
Ik probeer m'n studiefinanciering, huurtoeslag, gemeente inschrijving e.d. vandaag allemaal te regelen, maar ik heb er niet bijster veel verstand van.![]()
Dat eerste. Er wordt gekeken naar het moment waarop je voor het eerst prestatiebeurs hebt ontvangen.. Helaasquote:Op dinsdag 12 juli 2011 16:08 schreef cafpow het volgende:
Ene vraagje. Ik heb in 2004 3 weken ene HBO opleiding gevolg, met studie daarvoor. Nu be ik na 3 weken afgehaakt en mbo gaan doen. Welke ik in 2007 heb afgerond.
En nu wil ik weer hbo gaan doen, niet dezelfde opleiding maar wel zelfde sector als in 2004. Tellen die 3 weken uit 2004 mee voor mijn prestatieneurs en dat ik dus als ik voor 2014 de opleiding afrond de basis en aanvullende beurs een gift worden? Of begint dit vanaf 1 september 2011 te tellen, de datum waarop ik aan de opleiding begin?
Maar bij het omschakelen van hbo naar mbo is de prestatiebeurs van het hbo dus eigenlijk stopgezet en is die voor het mbo dus apart ingegaan?quote:Op dinsdag 12 juli 2011 17:17 schreef Ladylicious het volgende:
[..]
Dat eerste. Er wordt gekeken naar het moment waarop je voor het eerst prestatiebeurs hebt ontvangen.. Helaas
Exactementquote:Op dinsdag 12 juli 2011 18:16 schreef cafpow het volgende:
[..]
Maar bij het omschakelen van hbo naar mbo is de prestatiebeurs van het hbo dus eigenlijk stopgezet en is die voor het mbo dus apart ingegaan?
Oei, dat word hard mijn best doen om de opleiding binnen 3 jaar te halen :$quote:
Loonstrook zou ik sowieso bewaren.quote:Op maandag 18 juli 2011 19:58 schreef consio het volgende:
Hoe zit het met de bijverdiengrens van dit jaar.
Per 31-8 dit jaar wordt ik uitgeschreven bij mn opleiding (HBO diploma behaald).
Vanaf 1 juli ben ik fulltime aan het werk.
De bijverdiengrens dit jaar is 13.215,83 euro.
Ik ga hier nu overheen ( ná 31-8 ) hoe is zo iets aan te pakken? Hoe weet de IBgroep of DUO, dat ik voor augustus nog onder deze grens zat?
Moet ik hiervoor mijn loonstroken bewaren voor de zekerheid?
Normaal gesproken augustus.quote:Op dinsdag 2 augustus 2011 21:32 schreef Marloes het volgende:
Weet iemand in welke maand je voor het laatst de prestatiebeurs ontvangt? Na 4 jaar, bedoel ik dan. Ik twijfel of het augustus is of september...
Oke, maar ontvang je dan in september de beurs voor de maand augustus? Of ontvang je eind augustus de beurs voor augustus? Er staat me iets van bij dat het met terugwerkende kracht gaat maar ik weet even niet meer hoe het nou precies zitquote:
Ja, dat bedacht ik me later ook. Logisch nadenken is niet altijd een van mijn sterkste kantenquote:Op donderdag 4 augustus 2011 17:55 schreef Hugo__Boss het volgende:
Nee, dan zou je 13 maanden gehad hebben. Augustus is de 12e maand vanaf september geteld.
Iemand?quote:Op woensdag 6 juli 2011 01:44 schreef Bostonian het volgende:
Weet iemand of het verplicht is en wanneer om bij DUO je einddatum in te voeren van een studie?
Huidige einddatum van mijn bachelor die ik nu doe zal in december zijn. Wanneer moet ik die dan invoeren? Als je daarna een master gaat doen, moet je dan ook een einddatum invoeren?
Ik was in februari al klaar met m'n bachelor en heb pas in mei doorgegeven dat ik m'n diploma had gehaald.. Was geen probleem... Ben daarna wel gelijk begonnen met m'n master.quote:
Nee ik leen al het maximale...dus dan kan ik alleen nog collegegeldkrediet vragenquote:Op zondag 14 augustus 2011 14:44 schreef Hugo__Boss het volgende:
Laatste stuk maakt geen verschil over de totale kosten. eerste stuk weet ik niet, maar ik denk dat het over het hele jaar gaat. Kun je je normale lening niet uitbreiden?
Dat is mooiquote:Op zondag 14 augustus 2011 14:48 schreef Marloes het volgende:
Collegegeldkrediet kun je gewoon elke maand aanvragen + stopzetten. Je zit er niet het hele jaar 'aan vast'.
Van de lenig wist ik het al, maar ik wel max. lenen anders kom ik niet rond. Aangezien ik alleen mijn ma heb en die kan me niet helpen met studiekosten ivm. Het leven van de WAO.quote:Op zondag 14 augustus 2011 15:45 schreef Marloes het volgende:
Je weet dat je je normale lening ook maandelijks kunt wijzigen? Maximaal is best veel
Hangt van je inschrijving bij de opleiding af. Ik vermoed dat ze je als bachelor student inschrijven aangezien je dit ook bij Studielink moest invullen, dus dan geef je dat ook bij DUO door. Check het voor de zekerheid even, want een inschrijving als pre-master student geeft geen recht op SF.quote:Op woensdag 17 augustus 2011 23:40 schreef Maryn. het volgende:
Vraagje:
Ik heb me ingeschreven bij een universiteit voor schakelprogramma, via studielink. Dit loopt nog.
Nu neem ik aan dat ik weer stufi moet aanvragen via studielink, ik wil namelijk een nul lening zodat ik ov kan behouden. Bij studielink staat een knop Studiefinanciering aanvraag.
Als ik hierop klik kom ik bij DUO. Als ik dan inlog kan ik de opleiding wijzgen.
Weet iemand dan of ik bachelor of master moet doen? In studielink moest ik van de uni bachelor doen (pre-msc).
BVD
Hey thanks idd. Ik moest me via studielink ook inschrijven voor bachelor. Heb ook ff gebeld met DUO en die zeiden idd ook dat je dan geen recht hebt op stufi met pre-msc. Dus nu ook bij DUO voor bachelor aangemeld + nullening zodat ik OV behoud. Nu hopen dat ze het voor 1 sep. kunnen verwerken.quote:Op donderdag 18 augustus 2011 13:46 schreef Ladylicious het volgende:
[..]
Hangt van je inschrijving bij de opleiding af. Ik vermoed dat ze je als bachelor student inschrijven aangezien je dit ook bij Studielink moest invullen, dus dan geef je dat ook bij DUO door. Check het voor de zekerheid even, want een inschrijving als pre-master student geeft geen recht op SF.
Ik snap het best hoor, ik denk, ik zeg het evenquote:Op zondag 14 augustus 2011 16:41 schreef cafpow het volgende:
[..]
Van de lenig wist ik het al, maar ik wel max. lenen anders kom ik niet rond. Aangezien ik alleen mijn ma heb en die kan me niet helpen met studiekosten ivm. Het leven van de WAO.
En ik mag om de maand bijna 300 collegeld betalen en de boeken zijn ook niet al te goedkoop.
Ik heb zelf ook al alles afgelopen om te kijken hoeveel ik kan besparen..en kan ruim de helft besparenquote:Op donderdag 18 augustus 2011 13:56 schreef Marloes het volgende:
[..]
Ik snap het best hoor, ik denk, ik zeg het even
Je kan trouwens veel geld besparen door je studieboeken tweedehands te kopen! Bijv. bij bol.com! Volgens mij heb ik echt al honderden euro's bespaard daardoor. En als je jouw boeken niet meer nodig hebt verkoop je die ook gewoon gelijk weer door, dat doe ik altijd via marktplaats. Zelfs boeken waar ik in gemarkeerd heb brengen nog best veel geld op.
Heb je volgend jaar nog recht op stufi of neem je nullening?quote:Op maandag 22 augustus 2011 20:30 schreef consio het volgende:
Ik heb ook zon brief, ik hoef nu enkel bestelling op te halen en mn OV is stopgezet oid
Dus verder als het goed is hoefk niets te regelen
Jay, ik heb nog een maandje!quote:Studentenreisproduct
Weekabonnement
Geldig vanaf
01-01-2010
informatie over dit onderwerp
Geldig tot en met
30-09-2011
Reisrecht tot en met
30-09-2011
Aldus de OV-chipkaart site, maar welk abonnement heb ik nu, een week-ov of een weekend-ov?quote:Producten op uw kaart
Studenten OV-chipkaart weekend, NS
Tweede klasse
Studentenkaart korting weekend, NS
Tweede klasse
Studenten Weekendabon korting, Studenten OV-chipkaart
Tweede klasse
Studenten Weekendabon Vrij reizen, Studenten OV-chipkaart
Tweede klasse
Er staan enkele vrij duidelijke hints in...quote:Producten op uw kaart
Studenten OV-chipkaart weekend, NS
Tweede klasse
Studentenkaart korting weekend, NS
Tweede klasse
Tweede klasse
Studenten Weekendabon Vrij reizen, Studenten OV-chipkaart
Tweede klasse
Waar vind je dit?quote:Op woensdag 24 augustus 2011 19:24 schreef KomtTijd... het volgende:
[..]
Jay, ik heb nog een maandje! [ afbeelding ]
Ben je student of scholier? Want als je geen scholier bent heb je helemaal geen recht op tegemoedkoming scholieren en gaat die waarschijnlijk teruggevorderd worden.quote:Op maandag 19 september 2011 15:24 schreef Gitaarmat het volgende:
Na wekenlang problem te hebben gehad met mijn ov-chipkaart/studentenreisproduct ben ik erachter waarom het niet werkt, ik schijn geen stufi te hebben aangevraagd.Ik had tegemoetkoming scholieren sinds juni en ik dacht dat die wel omgezet zou worden in stufi.
Of is dit nu los van elkaar? Nu alsnog stufi aangevraagd maar dat is ¤96, minder dus dan de tegemoetkoming scholieren, of ontvang ik ze over een paar week allebei?
Ik ben sinds 1 sept student. De tegemoetkoming scholieren heb ik in juli/aug ontvangen.quote:Op maandag 19 september 2011 15:26 schreef KomtTijd... het volgende:
[..]
Ben je student of scholier? Want als je geen scholier bent heb je helemaal geen recht op tegemoedkoming scholieren en gaat die waarschijnlijk teruggevorderd worden.
En als je geen student bent heb je geen recht op OV dus ga je die ook niet kunnen activeren ofzo.
Allebei ontvangen is niet de bedoeling, je hebt of recht op het één, of op het ander. Kan het zijn dat je aanvullende beurs nog niet is berekend en je daarom nu minder krijgt?quote:Op maandag 19 september 2011 15:24 schreef Gitaarmat het volgende:
Na wekenlang problem te hebben gehad met mijn ov-chipkaart/studentenreisproduct ben ik erachter waarom het niet werkt, ik schijn geen stufi te hebben aangevraagd.Ik had tegemoetkoming scholieren sinds juni en ik dacht dat die wel omgezet zou worden in stufi.
Of is dit nu los van elkaar? Nu alsnog stufi aangevraagd maar dat is ¤96, minder dus dan de tegemoetkoming scholieren, of ontvang ik ze over een paar week allebei?
In dat geval had hij wss bij de tegemoetkoming scholieren ook geen recht op de aanvullende toelage, en is het haast onmogelijk dat ie nu ¤95 eu minder krijgt.quote:Op dinsdag 20 september 2011 10:19 schreef msnk het volgende:
Misschien verdienen zijn ouders goed? Dan krijg je helemaal geen hoge stufi, omdat je ouders je 'eigenlijk' behoren te helpen.
En inderdaad, je hebt geen recht op tegemoetkoming scholieren als je nu gewoon studeert.
Klopt ik kreeg ook toen gewoon de basisbeurs alleen die tegemoetkoming scholieren stopt automatisch zodra je student wordt? Ik kan namelijk nergens via duo.nl die tegemoetkoming stopzetten..quote:Op dinsdag 20 september 2011 10:47 schreef Ladylicious het volgende:
[..]
In dat geval had hij wss bij de tegemoetkoming scholieren ook geen recht op de aanvullende toelage, en is het haast onmogelijk dat ie nu ¤95 eu minder krijgt.
Ja klopt, je moet in en uitchecken.quote:Op dinsdag 27 september 2011 20:59 schreef FitzPercy het volgende:
Klopt het dat je in bussen, trams en metro's moet inchecken?
Ik heb dus een aantal weken terug mijn weekOV omgezet in een weekendOV. Bij DUO staat het wel gewoon goed in het systeem (weekend dus). Volgens mijnOVC heb ik blijkbaar zowel een week -als weekendproduct op mijn chipkaart staan, wat dus niet de bedoeling is. Doordeweeks reis ik niet met het OV, dus ik kan ook niet zeggen of er iets niet klopt of dat de site van OVC gewoon erg traag is met updaten.quote:Studenten Weekendabon Vrij reizen, Studenten OV-chipkaart
Tweede klasse
Tweede klasse
Studenten Weekabon vrij Reizen, Studenten OV-chipkaart
Tweede klasse
Studenten Weekabon Korting, Studenten OV-chipkaart
Tweede klasse
Je komt waarschijnlijk vanaf dat moment in de leenfase, het bedrag wordt dan automatisch op maximaal gezet.quote:Op dinsdag 11 oktober 2011 14:42 schreef Schaffelaar het volgende:
Ik krijg gister een berichtje van de DUO dat mijn stufi voor 2012 berekend is. Vanaf oktober 2012 krijg ik volgens die brief opeens ~ 9 keer meer stufi per maand dan de rest van het jaar. (Terwijl ik per oktober 2012 geen recht meer heb op stufi)
Zal ik hier nu al achteraan gaan of gewoon kijken of ze het zelf nog corrigeren voor die tijd?
Negative. Je mag zelf bepalen wanneer je je recht gebruikt, echter moet dit wel binnen 10 jaar zijn.quote:Op vrijdag 11 november 2011 17:11 schreef Brembo het volgende:
Ik heb momenteel geen lening en reisproducten afgenomen maar heb daar nog wel voor 15 maanden recht op. Nu vraag ik mij af als ik niet afneem wordt dit dan gewoon uitgesteld, oftewel als ik nu niet reis mag ik in maart 2013 wel reizen? Ik heb namelijk het gevoel dat ik verplicht ben om de maanden achter elkaar te gebruiken.
Vervalt het recht van de stufi op een later tijdstip gebruiken nou als je het hebt stopgezet voor bijverdiensten of maar IB-Groep er geen onderscheid in en krijg je die maanden dus in een ander jaar er weer bij terug?quote:Stopzetten
Je moet je studiefinanciering stopzetten als je:
■stopt met je studie
■te veel bijverdient
■je rechten op een later tijdstip wilt gebruiken
Je hebt gewoon 48 maanden recht op sf, dus de maanden die je gemist hebt door het stopzetten krijg je alsnog uitbetaald.quote:Op zaterdag 26 november 2011 16:23 schreef VacaLoca het volgende:
Even mijn situatie:
01-02-2008 begonnen met HBO Communicatie. 1e jaar is gemeenschappelijke propedeuse. Keuze gemaakt voor HBO Commerciële Economie. Ging dus met zelfde door alleen dan andere richting voor het 2de jaar en verder. Officieel dus vanaf 01-09-2008 ingeschreven voor CE.
Van IB-Groep altijd StuFi ontvangen vanaf Februari 2008.
Ik ging er altijd van uit dat Stufi standaard 4 jaar na eerste uitbetaling stopt. En dat ik het vanaf 01-02-2012 zonder StuFi zou moeten stellen. Ik heb een half jaar vertraging, dus zou dan nog half jaar studerende zijn zonder StuFi.
Nu is het echter zo dat ik een bericht toekenning heb gehad waarin staat dat ik tot en met Juni 2012 nog maximaal StuFi zal ontvangen.
Ik vraag mij af of dit kan kloppen, het geval is namelijk wel dat ik in 2009 mijn StuFi 2 maanden voor het einde van het kalenderjaar heb stopgezet en in 2010 3 maanden, ivm bijverdiengrens.
Is het nu zo dat:
- Ik die 2+3 maanden nu alsnog weer ter beschikking krijg waardoor het 5 maanden langer doorloopt
- De IB-Groep een interne fout heeft gemaakt en de 01-09-2008 als begindatum ziet en daar 4 jaar bij optelt (Bij Mijn Gegevens staat nl alleen nog CE met die begindatum als studie, geen melding meer van half jaar CO daarvoor)
Zoals het nu weergegeven staat krijg ik iig tot Juli geld. Dat heb ik graagDus mag ik er van uit gaan dat het klopt of moet ik ergens iets wijzigen voor ik gezeik krijg? Ik kan via zoeken niet duidelijk krijgen hoe het zit met stopgezette maanden ivm bijverdienen. Ik zie wel dit op website duo:
[..]
Vervalt het recht van de stufi op een later tijdstip gebruiken nou als je het hebt stopgezet voor bijverdiensten of maar IB-Groep er geen onderscheid in en krijg je die maanden dus in een ander jaar er weer bij terug?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |