http://www.ib-groep.nl/pa(...)nanciering/lenen.aspquote:Hoeveel lenen
Naast je basisbeurs (en eventuele aanvullende beurs), mag je maandelijks een bedrag lenen. Hoeveel je maximaal mag lenen, is afhankelijk van je woonsituatie en schooltype. Hoeveel je wilt lenen, bepaal je zelf.
Kom je niet in aanmerking voor een (maximale) aanvullende beurs omdat je ouders teveel verdienen? Dan kun je dat bedrag (of een deel ervan) ook lenen.
Lenen na je prestatiebeurs
Als je geen recht meer hebt op de prestatiebeurs, maar wel als voltijdstudent staat ingeschreven, kun je nog maximaal drie jaar lenen. Die periode van drie jaar noemen we de leenfase. Als je in de leenfase zit kun je in 2010 en 2011 per maand maximaal € 853,16 lenen.
En ik heb gewoon wel een week-OV, zag geen saldo worden afgeschreven op de lezerquote:Op maandag 4 april 2011 14:52 schreef luckass het volgende:
[..]
En ja hoor, ze kunnen me niet helpen want het systeem ligt plat.
Vanavond maar even inchecken in de bus en kijken of er saldo wordt afgeschreven.
Je moet dan gewoon weer opnieuw aanvragen. Aangezien je je 4 jaar prestatiebeurs al hebt verbruikt kom je automatisch in de leenfasequote:Op dinsdag 12 april 2011 21:31 schreef yamann het volgende:
Vraagje:
Ik heb in oktober 2010 mijn opleiding afgerond. Direct dus ook mijn stufi en ov stopgezet.
Maar nu heb ik besloten om in september weer voltijd 4 jaar te gaan studeren aan een nieuwe studie. Kan ik dan alsnog een nullening aanvragen met ov, aangezien ik geen recht meer heb op stufi? Want ik lees overal dat dit alleen mogelijk is als je je stufi niet hebt stopgezet...
Hetzelfde als een scholier zonder tegemoetkoming. Je mag een verzamelinkomen hebben van+/- 13.000 euro per jaar.quote:Op donderdag 14 april 2011 17:14 schreef Sokz het volgende:
Scholier - 18 + & tegemoedkoming á 103 euro / maand
Hoeveel mag ik bijverdienen? :$
http://www.ib-groep.nl/pa(...)gen/bijverdienen.aspquote:Heb je een eigen inkomen, dan is dit niet van invloed op de hoogte van de tegemoetkoming scholieren. Je mag dus zoveel bijverdienen als je wilt.
Geen antwoorden geven als je geen idee hebt waar het over gaatquote:Op donderdag 14 april 2011 17:15 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
Hetzelfde als een scholier zonder tegemoetkoming. Je mag een verzamelinkomen hebben van+/- 13.000 euro per jaar.
Waarom?quote:Op donderdag 14 april 2011 18:20 schreef Skv het volgende:
Ik ben in februari begonnen met mijn master (1-jarig). Ben ik dan nu vanaf september mijn OV kwijt?
Nee die regel gaat nog niet in die stond sowieso al voor later gepland, daarbij kunnen wij ook niet reuken of jij je basisbeurs al hebt verbruikt.quote:Op donderdag 14 april 2011 19:35 schreef Skv het volgende:
Nou, er was toch sprake van dat als je basisbeurs weg is, je ook geen OV en dergelijke meer hebt? Wat er nu in het nieuws is heet volgens mij alleen betrekking op de 3K aan boete, niet op het OV.
quote:Op donderdag 14 april 2011 17:15 schreef Dennis101 het volgende:
Hetzelfde als een scholier zonder tegemoetkoming. Je mag een verzamelinkomen hebben van+/- 13.000 euro per jaar.
Dank beiden, en als ik vanaf September wél stufi ga krijgen? Welk inkomen tellen ze dan?quote:Op donderdag 14 april 2011 17:15 schreef Butterfly91 het volgende:
http://www.ib-groep.nl/pa(...)gen/bijverdienen.asp
Heel jaar.quote:Op donderdag 14 april 2011 21:42 schreef Sokz het volgende:
[..]
[..]
Dank beiden, en als ik vanaf September wél stufi ga krijgen? Welk inkomen tellen ze dan?
Is dat
13k in de periode Sep-Dec
13k in heel 2011
Geen bedrag / 1,2k per kwartaal? (ook ergens gehoord)
In dat geval gaat hem om de periode waarin je stufiefinanciering ontvangt, dus sept t/m dec. Het jaar daarop zal dus wel het hele jaar meetellen (er vanuit gaande dat je gewoon het hele jaar sf krijgt).quote:Op donderdag 14 april 2011 21:42 schreef Sokz het volgende:
[..]
[..]
Dank beiden, en als ik vanaf September wél stufi ga krijgen? Welk inkomen tellen ze dan?
Is dat
13k in heel 2011
IB-groep kijkt naar het inkomen van het hele jaar. Maar als jij aan kan tonen dat je sinds dat je stufi hebt niet teveel hebt bijverdient accepteren ze dat ook. Dat moet je dus wel duidelijk aangeven.quote:Op donderdag 14 april 2011 21:42 schreef Sokz het volgende:
[..]
[..]
Is dat
13k in heel 2011
Het kan allebei.quote:Op dinsdag 19 april 2011 13:24 schreef T.O.P het volgende:
Hoe zit het nou met de OV studenten chipkaart en reizen met de trein. Moet ik tegenwoordig inchecken, of moet ik nog steeds een kaartje kopen?
Zucht...quote:Op woensdag 20 april 2011 17:03 schreef Anti-vermoeidheid het volgende:
Hoe zit het met geldigheid van de week ov kaart met betrekking tot goede vrijdag / pasen?
bedankt dikkies
Kan het me van eerdere jaren niet herinneren, het viel mij ook al op.quote:Op woensdag 20 april 2011 18:22 schreef DoorgestokenKaart het volgende:
Is dit het eerste jaar dat een week(end)-ov kaart geldig is op goede vrijdag?
Duurt max 2 weken, mijn ervaring is dat ze (over het algemeen) vrij vlot zijn met het opsturen van een nieuwe kaart. In de tussentijd moet je helaas zelf je reiskosten betalen..quote:Op woensdag 27 april 2011 11:13 schreef Eggrolls het volgende:
Mijn ov chipkaart heeft een schreur sinds een paar weken maar doet het (nog). Nou ben ik vandaag door een conducteur aangesproken om een nieuwe aan te vragen (kaart is slecht leesbaar). Nu reis ik 5 dagen per week van Eindhoven naar Nijmegen (school). Ik heb ook gelezen dat een nieuwe ov chipkaart aanvragen ongeveer 4 weken duurt, dus zal ik zelf alle reiskosten moeten betalen. Nu is mijn vraag of het echt 4 weken duurt en of je anders een tijdelijke kaart kan opvragen.
NS-technisch gezien is dat nog geen feestdag, dus week-OV is gewoon geldig.quote:Op vrijdag 29 april 2011 18:49 schreef RacerDKB het volgende:
Hoe zit dat nou met week OV, ik heb dus week OV, en dan kan je vrijdagnacht tot 4:00 nog reizen, maar hoe zit dat aankomende nacht?
Ik ga namelijk de trein nemen van 0:16, technisch gezien is dat al een feestdag, moet ik dan gewoon een kaartje kopen?
Je hebt korting vanaf 4:00 uur, dus ja, je moet een kaartje kopen.quote:Op vrijdag 29 april 2011 18:49 schreef RacerDKB het volgende:
Hoe zit dat nou met week OV, ik heb dus week OV, en dan kan je vrijdagnacht tot 4:00 nog reizen, maar hoe zit dat aankomende nacht?
Ik ga namelijk de trein nemen van 0:16, technisch gezien is dat al een feestdag, moet ik dan gewoon een kaartje kopen?
De IB-groep denkt daar toch echt anders over:quote:Op vrijdag 29 april 2011 18:50 schreef Bravebart het volgende:
[..]
NS-technisch gezien is dat nog geen feestdag, dus week-OV is gewoon geldig.
Nee ik ga 0:16 met de trein, dus over 5 uur en 24 minuten.quote:Op vrijdag 29 april 2011 18:51 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
Je hebt korting vanaf 4:00 uur, dus ja, je moet een kaartje kopen.
Nee, zie de post na jou.quote:Op vrijdag 29 april 2011 18:51 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
De IB-groep denkt daar toch echt anders over:
http://www.ib-groep.nl/particulieren/reizen/week_of_weekend.asp
Ja, dat zeg ik toch ook.quote:Op vrijdag 29 april 2011 18:52 schreef RacerDKB het volgende:
[..]
Nee ik ga 0:16 met de trein, dus over 5 uur en 24 minuten.
Je hebt gelijk, ik las die site verkeerd. Op feestdagen heb je korting vanaf 04:00, dus daarvoor mag je natuurlijk gewoon nog gratis reizen.quote:En aangezien ik week OV heb:
Weekabonnement
vrij reizen van maandag 04.00 uur tot zaterdag 04.00 uur (behalve op feestdagen en van 16 juli 04.00 uur tot 16 augustus 04.00 uur
Maar ik was in de war door het ''behalve op feestdagen'' maar ik vermoedde al dat het nog onder vrijdag valt.
Is inderdaad wel vreemd, naar mijn weten was dit andere jaren niet. Ik denk dat heel veel studenten dit niet eens weten.quote:Op maandag 2 mei 2011 11:34 schreef DoorgestokenKaart het volgende:
Wat een onzin dat de OV-kaart a.s. donderdag (bevrijdingsdag) niet geldig is. Waar is dat nou voor nodig? Weten ze niet dat de stage in veel gevallen een (verplicht) onderdeel is binnen de opleiding en dat 90% van de mensen gewoon aan het werk is. Bij mijn weten is bevrijdingsdag helemaal geen officiele feestdag.
In 2007 niet, in 2008 en 2009 wel. 2010 weet ik niet.quote:Op maandag 2 mei 2011 11:35 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
Is inderdaad wel vreemd, naar mijn weten was dit andere jaren niet. Ik denk dat heel veel studenten dit niet eens weten.
Bevrijdingsdag is al jaren een dag waarop studenten met een weekabonnement met korting moeten reizen. In 2007 viel de dag op een zaterdag, dus hoefde hij niet apart vermeld te worden als feestdag.quote:Op maandag 2 mei 2011 11:35 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
Is inderdaad wel vreemd, naar mijn weten was dit andere jaren niet. Ik denk dat heel veel studenten dit niet eens weten.
Zit in dezelfde situatie. 2 weken maar? Dat valt dan nog mee. Ik hoor van mensen in mijn omgeving dat je kosten die je in de tussentijd maakt terug kan krijgen (met de kaartjes als bewijs natuurlijk). Is dat nou waar of niet?quote:Op donderdag 28 april 2011 12:26 schreef Ladylicious het volgende:
[..]
Duurt max 2 weken, mijn ervaring is dat ze (over het algemeen) vrij vlot zijn met het opsturen van een nieuwe kaart. In de tussentijd moet je helaas zelf je reiskosten betalen..
Bij DUO iig niet. Misschien bij het ov-chipkaart bedrijf, maar denk dat er (wanneer zij de kaart binnen de gestelde termijn opsturen) weinig te declareren valt.. Zou je even moeten checken bij zequote:Op dinsdag 3 mei 2011 15:06 schreef Nashje het volgende:
[..]
Zit in dezelfde situatie. 2 weken maar? Dat valt dan nog mee. Ik hoor van mensen in mijn omgeving dat je kosten die je in de tussentijd maakt terug kan krijgen (met de kaartjes als bewijs natuurlijk). Is dat nou waar of niet?
Ik hoop dat je gelijk hebt, want ik ben deze week mijn kaart verloren. Op eigen kosten reizen is nogal een dure aangelegenheid, vooral omdat je vol tarief betaalt. Voor mij komt dat neer op €45,- per week.quote:Op donderdag 28 april 2011 12:26 schreef Ladylicious het volgende:
[..]
Duurt max 2 weken, mijn ervaring is dat ze (over het algemeen) vrij vlot zijn met het opsturen van een nieuwe kaart. In de tussentijd moet je helaas zelf je reiskosten betalen..
Nou, ik ben benieuwd...quote:Uw melding verlies/diefstal is voltooid.
Als u een vervangende kaart heeft aangevraagd, ontvangt u deze binnen zeven werkdagen.
Heb het even nagezocht. Was moeilijk te vinden, maar het is niet te declareren. Overigens vandaag m'n nieuwe kaart binnengekregen. Duurt anderhalve week dus. Dat vind ik nog best netjesquote:Op dinsdag 3 mei 2011 15:50 schreef Ladylicious het volgende:
[..]
Bij DUO iig niet. Misschien bij het ov-chipkaart bedrijf, maar denk dat er (wanneer zij de kaart binnen de gestelde termijn opsturen) weinig te declareren valt.. Zou je even moeten checken bij ze
Afgelopen donderdag heb ik mijn vervangende kaart aangevraagd en deze is inmiddels binnenquote:Op woensdag 11 mei 2011 21:43 schreef Fenomeno het volgende:
Moet ook een nieuwe aanvragen, zit een scheur in de mijne en de scanner van de bus leest hem niet meer. Hoe lang duurde dat bij jullie?
Waarom zou dat moetenquote:Op zaterdag 21 mei 2011 19:44 schreef Stuurver het volgende:
Als ik met mijn huidige studie ga stoppen maar gelijk begin met een andere studie, moet ik dan alsnog mijn stufi en OV stopzetten?
quote:Op woensdag 11 mei 2011 22:44 schreef RoW_0 het volgende:
Ik vergeet altijd wel te bellen.
Maargoed, bijna 1 schooljaar geleden niveau 3 met succes afgerond. En begonnen aan mijn niveau 4 opleiding. Volgend jaar hoef ik alleen maar op stage tot februari.
Mijn vraag is: Krijg ik in de zomervakantie nog studiefinanciering, zo ja.. tot wanneer dan precies?
Waarom zou je stufi stoppen in de zomer?quote:
Je moet in ieder geval je OV-reisrecht stopzetten.quote:Op maandag 23 mei 2011 00:04 schreef consio het volgende:
Ik ontvang in juli mijn hbo diploma
Nu las ik op de site:
''Diploma behaald
Schuld
Als je stopt met je studie geeft je school of universiteit aan DUO door of je je diploma hebt behaald. Dit kan belangrijk zijn voor de hoogte van je schuld.
''
Ik hoef dus verder niets te doen? Of moet ik nog mijn stufi zelf stopzetten?
Zal er morgen eens achteraan gaan dacht vraag het eerst hier even (luiheidquote:Op maandag 23 mei 2011 00:05 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
Je moet in ieder geval je OV-reisrecht stopzetten.
Stufi ookquote:Op maandag 23 mei 2011 00:05 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
Je moet in ieder geval je OV-reisrecht stopzetten.
Is het niet zo dat.. als je maar een half jaar naar school gaat, geen stufi krijgt?quote:Op zondag 22 mei 2011 19:09 schreef Bravebart het volgende:
[..]
Waarom zou je stufi stoppen in de zomer?
Zodra je ingeschreven staat kun je stufi aanvragen krijgen.quote:Op maandag 23 mei 2011 22:53 schreef RoW_0 het volgende:
[..]
Is het niet zo dat.. als je maar een half jaar naar school gaat, geen stufi krijgt?
Oke. Nee dat is helder. Zo'n achterlijke leraar vertelde iets over stufi terugbetalen blabla. maar ik begreep 'm niet echt.quote:Op maandag 23 mei 2011 22:54 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
Zodra je ingeschreven staat kun je stufi aanvragen.
Heb hem vandaag binnen gekregen, heeft 2 weken geduurdquote:Op woensdag 11 mei 2011 21:43 schreef Fenomeno het volgende:
Moet ook een nieuwe aanvragen, zit een scheur in de mijne en de scanner van de bus leest hem niet meer. Hoe lang duurde dat bij jullie?
quote:Op donderdag 26 mei 2011 20:13 schreef Fenomeno het volgende:
[..]
Heb hem vandaag binnen gekregen, heeft 2 weken geduurd
Is er een mogelijkheid om de reiskosten van de afgelopen 2 weken te declareren?
Wat Ladylicious zegt, neequote:Op donderdag 26 mei 2011 20:13 schreef Fenomeno het volgende:
[..]
Heb hem vandaag binnen gekregen, heeft 2 weken geduurd
Is er een mogelijkheid om de reiskosten van de afgelopen 2 weken te declareren?
Je moet sowieso doorgeven dat je je master gaat doen vanaf 1 september. Je kunt dan meteen aangeven dat je in de tussenliggende periode je overbrugging wilt.quote:Op maandag 30 mei 2011 13:25 schreef verregentmeisje het volgende:
Het is me nog niet helemaal duidelijk, misschien kan iemand mij hier helpen?
Ik haal 30 juni mijn bachelor diploma.
Vanaf september begint mijn master studie aan een andere universiteit.
t/m september heb ik nog recht op studiefinanciering.
Krijg ik automatisch in juli & augustus ook stufi, krijg ik het niet, of moet ik een overbruggingsperiode aanvragen?
De stufi loopt toch gewoon door tot het einde van het schooljaar (t/m augustus)?quote:Op maandag 30 mei 2011 19:31 schreef Ladylicious het volgende:
[..]
Je moet sowieso doorgeven dat je je master gaat doen vanaf 1 september. Je kunt dan meteen aangeven dat je in de tussenliggende periode je overbrugging wilt.
@ Gitaarmat:Als je geen recht hebt op de aanvullende beurs komt ie gewoon op 0 te staan, je hoeft het niet apart te cancellen.
Het loopt sowieso door als je het niet stop zet..quote:Op maandag 30 mei 2011 19:32 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
De stufi loopt toch gewoon door tot het einde van het schooljaar (t/m augustus)?
Waarom zou ze dan een overbrugging moeten aanvragen?quote:Op maandag 30 mei 2011 19:38 schreef Ladylicious het volgende:
[..]
Het loopt sowieso door als je het niet stop zet..
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |