Kan het me van eerdere jaren niet herinneren, het viel mij ook al op.quote:Op woensdag 20 april 2011 18:22 schreef DoorgestokenKaart het volgende:
Is dit het eerste jaar dat een week(end)-ov kaart geldig is op goede vrijdag?
Duurt max 2 weken, mijn ervaring is dat ze (over het algemeen) vrij vlot zijn met het opsturen van een nieuwe kaart. In de tussentijd moet je helaas zelf je reiskosten betalen..quote:Op woensdag 27 april 2011 11:13 schreef Eggrolls het volgende:
Mijn ov chipkaart heeft een schreur sinds een paar weken maar doet het (nog). Nou ben ik vandaag door een conducteur aangesproken om een nieuwe aan te vragen (kaart is slecht leesbaar). Nu reis ik 5 dagen per week van Eindhoven naar Nijmegen (school). Ik heb ook gelezen dat een nieuwe ov chipkaart aanvragen ongeveer 4 weken duurt, dus zal ik zelf alle reiskosten moeten betalen. Nu is mijn vraag of het echt 4 weken duurt en of je anders een tijdelijke kaart kan opvragen.
NS-technisch gezien is dat nog geen feestdag, dus week-OV is gewoon geldig.quote:Op vrijdag 29 april 2011 18:49 schreef RacerDKB het volgende:
Hoe zit dat nou met week OV, ik heb dus week OV, en dan kan je vrijdagnacht tot 4:00 nog reizen, maar hoe zit dat aankomende nacht?
Ik ga namelijk de trein nemen van 0:16, technisch gezien is dat al een feestdag, moet ik dan gewoon een kaartje kopen?
Je hebt korting vanaf 4:00 uur, dus ja, je moet een kaartje kopen.quote:Op vrijdag 29 april 2011 18:49 schreef RacerDKB het volgende:
Hoe zit dat nou met week OV, ik heb dus week OV, en dan kan je vrijdagnacht tot 4:00 nog reizen, maar hoe zit dat aankomende nacht?
Ik ga namelijk de trein nemen van 0:16, technisch gezien is dat al een feestdag, moet ik dan gewoon een kaartje kopen?
De IB-groep denkt daar toch echt anders over:quote:Op vrijdag 29 april 2011 18:50 schreef Bravebart het volgende:
[..]
NS-technisch gezien is dat nog geen feestdag, dus week-OV is gewoon geldig.
Nee ik ga 0:16 met de trein, dus over 5 uur en 24 minuten.quote:Op vrijdag 29 april 2011 18:51 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
Je hebt korting vanaf 4:00 uur, dus ja, je moet een kaartje kopen.
Nee, zie de post na jou.quote:Op vrijdag 29 april 2011 18:51 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
De IB-groep denkt daar toch echt anders over:
http://www.ib-groep.nl/particulieren/reizen/week_of_weekend.asp
Ja, dat zeg ik toch ook.quote:Op vrijdag 29 april 2011 18:52 schreef RacerDKB het volgende:
[..]
Nee ik ga 0:16 met de trein, dus over 5 uur en 24 minuten.
Je hebt gelijk, ik las die site verkeerd. Op feestdagen heb je korting vanaf 04:00, dus daarvoor mag je natuurlijk gewoon nog gratis reizen.quote:En aangezien ik week OV heb:
Weekabonnement
vrij reizen van maandag 04.00 uur tot zaterdag 04.00 uur (behalve op feestdagen en van 16 juli 04.00 uur tot 16 augustus 04.00 uur
Maar ik was in de war door het ''behalve op feestdagen'' maar ik vermoedde al dat het nog onder vrijdag valt.
Is inderdaad wel vreemd, naar mijn weten was dit andere jaren niet. Ik denk dat heel veel studenten dit niet eens weten.quote:Op maandag 2 mei 2011 11:34 schreef DoorgestokenKaart het volgende:
Wat een onzin dat de OV-kaart a.s. donderdag (bevrijdingsdag) niet geldig is. Waar is dat nou voor nodig? Weten ze niet dat de stage in veel gevallen een (verplicht) onderdeel is binnen de opleiding en dat 90% van de mensen gewoon aan het werk is. Bij mijn weten is bevrijdingsdag helemaal geen officiele feestdag.
In 2007 niet, in 2008 en 2009 wel. 2010 weet ik niet.quote:Op maandag 2 mei 2011 11:35 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
Is inderdaad wel vreemd, naar mijn weten was dit andere jaren niet. Ik denk dat heel veel studenten dit niet eens weten.
Bevrijdingsdag is al jaren een dag waarop studenten met een weekabonnement met korting moeten reizen. In 2007 viel de dag op een zaterdag, dus hoefde hij niet apart vermeld te worden als feestdag.quote:Op maandag 2 mei 2011 11:35 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
Is inderdaad wel vreemd, naar mijn weten was dit andere jaren niet. Ik denk dat heel veel studenten dit niet eens weten.
Zit in dezelfde situatie. 2 weken maar? Dat valt dan nog mee. Ik hoor van mensen in mijn omgeving dat je kosten die je in de tussentijd maakt terug kan krijgen (met de kaartjes als bewijs natuurlijk). Is dat nou waar of niet?quote:Op donderdag 28 april 2011 12:26 schreef Ladylicious het volgende:
[..]
Duurt max 2 weken, mijn ervaring is dat ze (over het algemeen) vrij vlot zijn met het opsturen van een nieuwe kaart. In de tussentijd moet je helaas zelf je reiskosten betalen..
Bij DUO iig niet. Misschien bij het ov-chipkaart bedrijf, maar denk dat er (wanneer zij de kaart binnen de gestelde termijn opsturen) weinig te declareren valt.. Zou je even moeten checken bij zequote:Op dinsdag 3 mei 2011 15:06 schreef Nashje het volgende:
[..]
Zit in dezelfde situatie. 2 weken maar? Dat valt dan nog mee. Ik hoor van mensen in mijn omgeving dat je kosten die je in de tussentijd maakt terug kan krijgen (met de kaartjes als bewijs natuurlijk). Is dat nou waar of niet?
Ik hoop dat je gelijk hebt, want ik ben deze week mijn kaart verloren. Op eigen kosten reizen is nogal een dure aangelegenheid, vooral omdat je vol tarief betaalt. Voor mij komt dat neer op €45,- per week.quote:Op donderdag 28 april 2011 12:26 schreef Ladylicious het volgende:
[..]
Duurt max 2 weken, mijn ervaring is dat ze (over het algemeen) vrij vlot zijn met het opsturen van een nieuwe kaart. In de tussentijd moet je helaas zelf je reiskosten betalen..
Nou, ik ben benieuwd...quote:Uw melding verlies/diefstal is voltooid.
Als u een vervangende kaart heeft aangevraagd, ontvangt u deze binnen zeven werkdagen.
Heb het even nagezocht. Was moeilijk te vinden, maar het is niet te declareren. Overigens vandaag m'n nieuwe kaart binnengekregen. Duurt anderhalve week dus. Dat vind ik nog best netjesquote:Op dinsdag 3 mei 2011 15:50 schreef Ladylicious het volgende:
[..]
Bij DUO iig niet. Misschien bij het ov-chipkaart bedrijf, maar denk dat er (wanneer zij de kaart binnen de gestelde termijn opsturen) weinig te declareren valt.. Zou je even moeten checken bij ze
Afgelopen donderdag heb ik mijn vervangende kaart aangevraagd en deze is inmiddels binnenquote:Op woensdag 11 mei 2011 21:43 schreef Fenomeno het volgende:
Moet ook een nieuwe aanvragen, zit een scheur in de mijne en de scanner van de bus leest hem niet meer. Hoe lang duurde dat bij jullie?
Waarom zou dat moetenquote:Op zaterdag 21 mei 2011 19:44 schreef Stuurver het volgende:
Als ik met mijn huidige studie ga stoppen maar gelijk begin met een andere studie, moet ik dan alsnog mijn stufi en OV stopzetten?
quote:Op woensdag 11 mei 2011 22:44 schreef RoW_0 het volgende:
Ik vergeet altijd wel te bellen.
Maargoed, bijna 1 schooljaar geleden niveau 3 met succes afgerond. En begonnen aan mijn niveau 4 opleiding. Volgend jaar hoef ik alleen maar op stage tot februari.
Mijn vraag is: Krijg ik in de zomervakantie nog studiefinanciering, zo ja.. tot wanneer dan precies?
Waarom zou je stufi stoppen in de zomer?quote:
Je moet in ieder geval je OV-reisrecht stopzetten.quote:Op maandag 23 mei 2011 00:04 schreef consio het volgende:
Ik ontvang in juli mijn hbo diploma
Nu las ik op de site:
''Diploma behaald
Schuld
Als je stopt met je studie geeft je school of universiteit aan DUO door of je je diploma hebt behaald. Dit kan belangrijk zijn voor de hoogte van je schuld.
''
Ik hoef dus verder niets te doen? Of moet ik nog mijn stufi zelf stopzetten?
Zal er morgen eens achteraan gaan dacht vraag het eerst hier even (luiheidquote:Op maandag 23 mei 2011 00:05 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
Je moet in ieder geval je OV-reisrecht stopzetten.
Stufi ookquote:Op maandag 23 mei 2011 00:05 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
Je moet in ieder geval je OV-reisrecht stopzetten.
Is het niet zo dat.. als je maar een half jaar naar school gaat, geen stufi krijgt?quote:Op zondag 22 mei 2011 19:09 schreef Bravebart het volgende:
[..]
Waarom zou je stufi stoppen in de zomer?
Zodra je ingeschreven staat kun je stufi aanvragen krijgen.quote:Op maandag 23 mei 2011 22:53 schreef RoW_0 het volgende:
[..]
Is het niet zo dat.. als je maar een half jaar naar school gaat, geen stufi krijgt?
Oke. Nee dat is helder. Zo'n achterlijke leraar vertelde iets over stufi terugbetalen blabla. maar ik begreep 'm niet echt.quote:Op maandag 23 mei 2011 22:54 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
Zodra je ingeschreven staat kun je stufi aanvragen.
Heb hem vandaag binnen gekregen, heeft 2 weken geduurdquote:Op woensdag 11 mei 2011 21:43 schreef Fenomeno het volgende:
Moet ook een nieuwe aanvragen, zit een scheur in de mijne en de scanner van de bus leest hem niet meer. Hoe lang duurde dat bij jullie?
quote:Op donderdag 26 mei 2011 20:13 schreef Fenomeno het volgende:
[..]
Heb hem vandaag binnen gekregen, heeft 2 weken geduurd
Is er een mogelijkheid om de reiskosten van de afgelopen 2 weken te declareren?
Wat Ladylicious zegt, neequote:Op donderdag 26 mei 2011 20:13 schreef Fenomeno het volgende:
[..]
Heb hem vandaag binnen gekregen, heeft 2 weken geduurd
Is er een mogelijkheid om de reiskosten van de afgelopen 2 weken te declareren?
Je moet sowieso doorgeven dat je je master gaat doen vanaf 1 september. Je kunt dan meteen aangeven dat je in de tussenliggende periode je overbrugging wilt.quote:Op maandag 30 mei 2011 13:25 schreef verregentmeisje het volgende:
Het is me nog niet helemaal duidelijk, misschien kan iemand mij hier helpen?
Ik haal 30 juni mijn bachelor diploma.
Vanaf september begint mijn master studie aan een andere universiteit.
t/m september heb ik nog recht op studiefinanciering.
Krijg ik automatisch in juli & augustus ook stufi, krijg ik het niet, of moet ik een overbruggingsperiode aanvragen?
De stufi loopt toch gewoon door tot het einde van het schooljaar (t/m augustus)?quote:Op maandag 30 mei 2011 19:31 schreef Ladylicious het volgende:
[..]
Je moet sowieso doorgeven dat je je master gaat doen vanaf 1 september. Je kunt dan meteen aangeven dat je in de tussenliggende periode je overbrugging wilt.
@ Gitaarmat:Als je geen recht hebt op de aanvullende beurs komt ie gewoon op 0 te staan, je hoeft het niet apart te cancellen.
Het loopt sowieso door als je het niet stop zet..quote:Op maandag 30 mei 2011 19:32 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
De stufi loopt toch gewoon door tot het einde van het schooljaar (t/m augustus)?
Waarom zou ze dan een overbrugging moeten aanvragen?quote:Op maandag 30 mei 2011 19:38 schreef Ladylicious het volgende:
[..]
Het loopt sowieso door als je het niet stop zet..
Omdat je de juiste studie door moet geven in verband met controle. Daarnaast; als ze uitgeschreven wordt vanaf juli heeft ze helemaal geen recht meer op financiering, alleen wanneer de overbrugging is aangevraagd.quote:Op maandag 30 mei 2011 19:57 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
Waarom zou ze dan een overbrugging moeten aanvragen?
NS doet af en toe het ook al ja, lekker boeiend.quote:Op woensdag 1 juni 2011 11:29 schreef DoorgestokenKaart het volgende:
Lekker is dat. Arriva die uit het niets inchecken met de studentenchipkaart verplicht gaat stellen. Niets geen aankondiging ofzo. Dat terwijl het inchecken tot een week geleden niet eens lukte
Bron?quote:Op donderdag 2 juni 2011 19:41 schreef Ladylicious het volgende:
Je mag niet eens studiefinanciering als je zoveel geld op je rekening hebt staan.
Onzin. Er geldt alleen een bijverdiengrens.quote:Op donderdag 2 juni 2011 19:41 schreef Ladylicious het volgende:
Je mag niet eens studiefinanciering als je zoveel geld op je rekening hebt staan.
Er wordt gekeken naar het verzamelinkomen, de studiefinanciering zelf valt daar niet onder. Verder kijkt men per jaar naar de periode tussen de eerste en de laatste maand dat je SF krijgt. Als je dit jaar nog niets hebt ontvangen telt de periode in de vakantie dus niet meequote:Op donderdag 2 juni 2011 20:10 schreef computerprobleem het volgende:
Ik ga in de vakantie ongeveer 2500€ verdienen in 3 maanden tijd, maar ik ontvang dan nog geen studiefinanciering. Als ik straks door die €2500,- over de bijverdiengrens ben, moet ik dan geld inleveren of niet? Want ik krijg dan geen studiefinanciering op het moment van vakantiewerk enz.
En als je b.v. 200 euro bij leent per maand bij je studiefinanciering, zien ze dat ook als een bijverdienst? Dus als je b.v. 800 per maand extra mag verdienen bovenop je studiefinanciering á 80-100 per maand, is die 800 dan inclusief de lening en zorgtoeslag enz.? Of is dat puur uit werk?
Ben niet van plan te gaan werken tijdens mijn studie, misschien een kleine bijbaan of zo, maar wil het gewoon weten.
Dat is echt belachelijk hoog eigenlijk. Maar er zitten inderdaad voorwaarden aan de aanvullende beurs, wanneer in het vierde jaar na de laatste keer dat je stufi hebt ontvangen het verzamelinkomen van jou en partner boven de 47.000 euro uitkomt moet je het terug betalen, anders niet.quote:Op zaterdag 4 juni 2011 20:41 schreef Sokz het volgende:
Je kan ook een 'aanvullende beurs' krijgen, de grens op wel/niet krijgen ligt op ongeveer €49k bruto.
Als je eronder zit krijg je dat dan ook daadwerkelijk for free? Want 49k is toch best wel boven modaal?
Wat bedoelen ze met partner? Dus als je nog thuis woont dan geldt die grens van 47.000 euro ook nog? Hopelijk heb ik tegen die tijd mijn eigen appartementje.quote:Op zaterdag 4 juni 2011 21:43 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
Dat is echt belachelijk hoog eigenlijk. Maar er zitten inderdaad voorwaarden aan de aanvullende beurs, wanneer in het vierde jaar na de laatste keer dat je stufi hebt ontvangen het verzamelinkomen van jou en partner boven de 47.000 euro uitkomt moet je het terug betalen, anders niet.
Naar mijn weten krijg je pas stufi op het moment dat je daar recht op hebt. En je hebt er recht op op het moment dat je studie begint en dat is dus september. Als je verder gaat studeren, dan loopt je stufi waarschijnlijk gewoon door.quote:Op zondag 5 juni 2011 19:42 schreef cafpow het volgende:
hoi allemaal
even een vraagje. Als je voor het eerst stufi aanvraagt is het afhankelijk vanaf wanneer je 18 word. Nu ben ik 24 en wil nu na mijn mbo naar het hbo. Nu zat ik te twijfelen of ik dan recht heb vanaf het moment dat ik me inchrijf, of pas de daadwerkelijke datum dat de studie begint ik stufi krijg.
Dus als ik me voor augustus inschrijf kan ik dan ook stufi vanaf eind augustus krijgen of pas vanaf eind september omdat de opleiding pas begin september start?
alvast bedankt
het punt is zeg maar dat ik mijn mbo al bijna 4 jaar geleden heb afgerond, en tussendoor allerlei baantjes heb gehad.quote:Op zondag 5 juni 2011 19:53 schreef zoem het volgende:
[..]
Naar mijn weten krijg je pas stufi op het moment dat je daar recht op hebt. En je hebt er recht op op het moment dat je studie begint en dat is dus september. Als je verder gaat studeren, dan loopt je stufi waarschijnlijk gewoon door.
Je krijgt gewoon stufi op het moment dat je studie begint. Je studie begint in september en dan begint dus ook je stufi te lopen.quote:Op zondag 5 juni 2011 20:07 schreef cafpow het volgende:
[..]
het punt is zeg maar dat ik mijn mbo al bijna 4 jaar geleden heb afgerond, en tussendoor allerlei baantjes heb gehad.
En voor het buitenland kan je stufi krijgen vanaf het moment dat je ingeschreven staat, dus dat vond ik nogal verwarrend. Maar ik ga waarschijnlijk maar even een mailtje sturen ofzo...om het zeker te weten
Aanvullende beurs is gewoon onderdeel van de prestatiebeurs..quote:Op zaterdag 4 juni 2011 21:43 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
Dat is echt belachelijk hoog eigenlijk. Maar er zitten inderdaad voorwaarden aan de aanvullende beurs, wanneer in het vierde jaar na de laatste keer dat je stufi hebt ontvangen het verzamelinkomen van jou en partner boven de 47.000 euro uitkomt moet je het terug betalen, anders niet.
Het is niet alsof ik het zelf verzin ofzoquote:Op zondag 5 juni 2011 20:52 schreef Ladylicious het volgende:
[..]
Aanvullende beurs is gewoon onderdeel van de prestatiebeurs..
http://www.ib-groep.nl/pa(...)anvullende_beurs.aspquote:Kwijtschelding aanvullende beurs
Als je een prestatiebeurs hebt, betalen we alleen de eerste vijf maanden van de aanvullende beurs als gift uit. Het is ook mogelijk om de overige maanden van de uitbetaalde aanvullende beurs kwijt te schelden. Als je hiervoor in aanmerking komt, doen we dat een paar jaar na afloop van je studie.
Afhankelijk van je inkomen
Door de aanvullende beurs ook na het eerste jaar kwijt te schelden, hebben studenten mét en studenten zonder aanvullende beurs dezelfde studieschuld. Dat is de achterliggende gedachte van deze kwijtscheldingsregeling. Of we de aanvullende beurs daadwerkelijk kwijtschelden, is afhankelijk van je inkomen en dat van je eventuele partner. Je komt in aanmerking voor (gedeeltelijke) kwijtschelding als je verzamelinkomen in het peiljaar lager is dan ongeveer € 38.369,78. Als je een partner hebt, moet het gezamenlijk verzamelinkomen lager zijn dan ongeveer € 47.962,23.
Kom ik in aanmerking?
Er zijn drie voorwaarden:
Je hebt tenminste twaalf maanden prestatiebeurs gehad
je hebt na deze twaalf maanden nog minimaal één maand aanvullende beurs gehad nà augustus 2001
Je aanvullende beurs is nog geen gift geworden.
Vanaf wanneer kom ik in aanmerking?
In het vierde jaar ná je laatste jaar met studiefinanciering, kijken we of je aan alle voorwaarden voldoet. Per november van dat vierde jaar kun je in aanmerking komen voor kwijtschelding. Had je voor het laatst studiefinanciering in 2006? Dan kun je per november 2010 in aanmerking komen.
Dat wordt toch nergens gesteld?quote:Op zondag 5 juni 2011 20:58 schreef Ladylicious het volgende:
Ja, dat is dus wanneer je geen diploma behaalt. Anders wordt het gewoon omgezet in een gift, dat bedoel ik.
Uit deze zin kan ik toch afleiden dat het een lening betreft die andere voorwaarden heeft dan de prestatiebeurs zelf, of zit ik er nou helemaal naast?quote:Kwijtschelding aanvullende beurs
Als je een prestatiebeurs hebt, wordt ook de aanvullende beurs gedeeltelijk als lening uitbetaald. Na afloop van je studie kun je in aanmerking komen voor kwijtschelding van deze lening.
Jaquote:Op zondag 5 juni 2011 21:03 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
Dat wordt toch nergens gesteld?
[..]
Uit deze zin kan ik toch afleiden dat het een lening betreft die andere voorwaarden heeft dan de prestatiebeurs zelf, of zit ik er nou helemaal naast?
Als dat echt zo is, mogen ze wel eens duidelijker zijn op die sitequote:Op zondag 5 juni 2011 21:09 schreef Ladylicious het volgende:
[..]
JaPrestatiebeurs is de basisbeurs, aanvullende beurs en reisrecht, wat dus een gift wordt wanneer je binnen de diplomatermijn een afsluitend diploma haalt.
Wanneer dit dus niet lukt moet je de gehele prestatiebeurs terugbetalen, alleen is er een speciale regeling voor eventuele (gedeeltelijke) kwijtschelding van de aanvullende beurs indien je dus aan die voorwaarden voldoet.
Staat ook gewoon uitgelegd onder het kopje prestatiebeurs..quote:Op zondag 5 juni 2011 21:10 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
Als dat echt zo is, mogen ze wel eens duidelijker zijn op die site
Dat zou je denken ja, maar ze linken daar door naar dit stukje:quote:Op zondag 5 juni 2011 21:12 schreef Ladylicious het volgende:
[..]
Staat ook gewoon uitgelegd onder het kopje prestatiebeurs..
Hier maak ik toch echt op uit (zoals ik net al zei) dat je sowieso kwijtschelding aan moet vragen.quote:Kwijtschelding aanvullende beurs
Als je een prestatiebeurs hebt, wordt ook de aanvullende beurs gedeeltelijk als lening uitbetaald. Na afloop van je studie kun je in aanmerking komen voor kwijtschelding van deze lening.
Nee.quote:Op zondag 5 juni 2011 21:14 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
Dat zou je denken ja, maar ze linken daar door naar dit stukje:
[..]
Hier maak ik toch echt op uit (zoals ik net al zei) dat je sowieso kwijtschelding aan moet vragen.
In de eerste alinea staat de link naar aanvullende beurs. Dus ja, ze linken er wel heenquote:Op zondag 5 juni 2011 21:17 schreef Ladylicious het volgende:
[..]
Nee.
http://www.ib-groep.nl/pa(...)o/prestatiebeurs.asp
Ze linken er heen ja. En er staat idd niet dat die kwijtschelding dan niet geldt, maar er valt dan ook niks kwijt te schelden aangezien het in dat geval een gift is dus.quote:Op zondag 5 juni 2011 21:19 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
In de eerste alinea staat de link naar aanvullende beurs. Dus ja, ze linken er wel heenEn daar zie ik nergens staan dat die kwijtschelding niet geldt wanneer je je diploma hebt gehaald (en dus aan de voorwaarden van de prestatiebeurs hebt gedaan).
Heb jij btw jezelf moeten uitschrijven of heeft de school dit gedaan? En je stufi kan je ook gewoon zelf stopzetten op de duo site oidquote:Op maandag 6 juni 2011 20:19 schreef BettyR het volgende:
Ik ben sinds een kleine maand afgestudeerd en sinds 1 juni uitgeschreven bij de universiteit. Ook met ingang van 1 juni studiefinanciering en OV stopgezet, staat ook zo aangegeven op MijnDUO (of hoe het ook heet).
Maar nu moet ik ook mijn reisproduct verwijderen. Dat blijkt echter onmogelijk. Nergens op het apparaat (zo'n kleine of luxe versie) staat de optie verwijderen. De enige optie die ik krijg is ophalen, daar maar eens opgedrukt omdat ik eerder had gelezen dat ik verwijderen ook een soort bestelling is die je moet ophalen. Maar ik kan nu nergens (ook niet op ov-chipkaart.nl, waar ik een account heb aangemaakt) niet of dat ook daadwerkelijk gelukt is..
Anyone?
Tot het moment dat de opleiding jou heeft uitgeschrevenquote:Op donderdag 23 juni 2011 21:09 schreef donroyco het volgende:
Ik ben deze week afgestudeerd en ontvang al bijna een half jaar geen studiefinanciering meer. Wel heb ik nog mijn OV-chipkaart in bezit. Tot wanneer is deze geldig, het einde van het schooljaar (= 31 augustus)?
Dit. Je zal een brief met een leuke boete krijgen.quote:Op vrijdag 24 juni 2011 15:22 schreef consio het volgende:
[..]
Tot het moment dat de opleiding jou heeft uitgeschreven
Waarom?quote:Op zondag 3 juli 2011 20:36 schreef friekin_ het volgende:
[..]
Dit. Je zal een brief met een leuke boete krijgen.
Maar ik word niet met terugwerkende kracht uitgeschreven. Ik kon pas afgelopen maand mijn diploma halen, niet eerder. Verder heb ik netjes mijn stufi stopgezet nadat ik het vier jaar heb ontvangen, alleen mijn OV-kaart heb ik behouden, omdat ik die nodig had én nog studeerde.quote:Op zondag 3 juli 2011 20:46 schreef friekin_ het volgende:
Omdat je al een half jaar geen recht meer hebt op stufi. Mijn vriend heeft afgelopen week ook een boete gekregen omdat hij met terugwerkende kracht werd uitgeschreven.
Hij had hetzelfde verhaal.quote:Op zondag 3 juli 2011 20:48 schreef donroyco het volgende:
[..]
Maar ik word niet met terugwerkende kracht uitgeschreven. Ik kon pas afgelopen maand mijn diploma halen, niet eerder. Verder heb ik netjes mijn stufi stopgezet nadat ik het vier jaar heb ontvangen, alleen mijn OV-kaart heb ik behouden, omdat ik die nodig had én nog studeerde.
Lekker danquote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |