Jaquote:Op zondag 5 juni 2011 21:03 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
Dat wordt toch nergens gesteld?
[..]
Uit deze zin kan ik toch afleiden dat het een lening betreft die andere voorwaarden heeft dan de prestatiebeurs zelf, of zit ik er nou helemaal naast?
Als dat echt zo is, mogen ze wel eens duidelijker zijn op die sitequote:Op zondag 5 juni 2011 21:09 schreef Ladylicious het volgende:
[..]
JaPrestatiebeurs is de basisbeurs, aanvullende beurs en reisrecht, wat dus een gift wordt wanneer je binnen de diplomatermijn een afsluitend diploma haalt.
Wanneer dit dus niet lukt moet je de gehele prestatiebeurs terugbetalen, alleen is er een speciale regeling voor eventuele (gedeeltelijke) kwijtschelding van de aanvullende beurs indien je dus aan die voorwaarden voldoet.
Staat ook gewoon uitgelegd onder het kopje prestatiebeurs..quote:Op zondag 5 juni 2011 21:10 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
Als dat echt zo is, mogen ze wel eens duidelijker zijn op die site
Dat zou je denken ja, maar ze linken daar door naar dit stukje:quote:Op zondag 5 juni 2011 21:12 schreef Ladylicious het volgende:
[..]
Staat ook gewoon uitgelegd onder het kopje prestatiebeurs..
Hier maak ik toch echt op uit (zoals ik net al zei) dat je sowieso kwijtschelding aan moet vragen.quote:Kwijtschelding aanvullende beurs
Als je een prestatiebeurs hebt, wordt ook de aanvullende beurs gedeeltelijk als lening uitbetaald. Na afloop van je studie kun je in aanmerking komen voor kwijtschelding van deze lening.
Nee.quote:Op zondag 5 juni 2011 21:14 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
Dat zou je denken ja, maar ze linken daar door naar dit stukje:
[..]
Hier maak ik toch echt op uit (zoals ik net al zei) dat je sowieso kwijtschelding aan moet vragen.
In de eerste alinea staat de link naar aanvullende beurs. Dus ja, ze linken er wel heenquote:Op zondag 5 juni 2011 21:17 schreef Ladylicious het volgende:
[..]
Nee.
http://www.ib-groep.nl/pa(...)o/prestatiebeurs.asp
Ze linken er heen ja. En er staat idd niet dat die kwijtschelding dan niet geldt, maar er valt dan ook niks kwijt te schelden aangezien het in dat geval een gift is dus.quote:Op zondag 5 juni 2011 21:19 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
In de eerste alinea staat de link naar aanvullende beurs. Dus ja, ze linken er wel heenEn daar zie ik nergens staan dat die kwijtschelding niet geldt wanneer je je diploma hebt gehaald (en dus aan de voorwaarden van de prestatiebeurs hebt gedaan).
Heb jij btw jezelf moeten uitschrijven of heeft de school dit gedaan? En je stufi kan je ook gewoon zelf stopzetten op de duo site oidquote:Op maandag 6 juni 2011 20:19 schreef BettyR het volgende:
Ik ben sinds een kleine maand afgestudeerd en sinds 1 juni uitgeschreven bij de universiteit. Ook met ingang van 1 juni studiefinanciering en OV stopgezet, staat ook zo aangegeven op MijnDUO (of hoe het ook heet).
Maar nu moet ik ook mijn reisproduct verwijderen. Dat blijkt echter onmogelijk. Nergens op het apparaat (zo'n kleine of luxe versie) staat de optie verwijderen. De enige optie die ik krijg is ophalen, daar maar eens opgedrukt omdat ik eerder had gelezen dat ik verwijderen ook een soort bestelling is die je moet ophalen. Maar ik kan nu nergens (ook niet op ov-chipkaart.nl, waar ik een account heb aangemaakt) niet of dat ook daadwerkelijk gelukt is..
Anyone?
Tot het moment dat de opleiding jou heeft uitgeschrevenquote:Op donderdag 23 juni 2011 21:09 schreef donroyco het volgende:
Ik ben deze week afgestudeerd en ontvang al bijna een half jaar geen studiefinanciering meer. Wel heb ik nog mijn OV-chipkaart in bezit. Tot wanneer is deze geldig, het einde van het schooljaar (= 31 augustus)?
Dit. Je zal een brief met een leuke boete krijgen.quote:Op vrijdag 24 juni 2011 15:22 schreef consio het volgende:
[..]
Tot het moment dat de opleiding jou heeft uitgeschreven
Waarom?quote:Op zondag 3 juli 2011 20:36 schreef friekin_ het volgende:
[..]
Dit. Je zal een brief met een leuke boete krijgen.
Maar ik word niet met terugwerkende kracht uitgeschreven. Ik kon pas afgelopen maand mijn diploma halen, niet eerder. Verder heb ik netjes mijn stufi stopgezet nadat ik het vier jaar heb ontvangen, alleen mijn OV-kaart heb ik behouden, omdat ik die nodig had én nog studeerde.quote:Op zondag 3 juli 2011 20:46 schreef friekin_ het volgende:
Omdat je al een half jaar geen recht meer hebt op stufi. Mijn vriend heeft afgelopen week ook een boete gekregen omdat hij met terugwerkende kracht werd uitgeschreven.
Hij had hetzelfde verhaal.quote:Op zondag 3 juli 2011 20:48 schreef donroyco het volgende:
[..]
Maar ik word niet met terugwerkende kracht uitgeschreven. Ik kon pas afgelopen maand mijn diploma halen, niet eerder. Verder heb ik netjes mijn stufi stopgezet nadat ik het vier jaar heb ontvangen, alleen mijn OV-kaart heb ik behouden, omdat ik die nodig had én nog studeerde.
Lekker danquote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |