abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 5 juni 2011 @ 21:09:48 #176
131889 Ladylicious
Want more? Good luck.
pi_97757099
quote:
0s.gif Op zondag 5 juni 2011 21:03 schreef Dennis101 het volgende:

[..]

Dat wordt toch nergens gesteld?

[..]

Uit deze zin kan ik toch afleiden dat het een lening betreft die andere voorwaarden heeft dan de prestatiebeurs zelf, of zit ik er nou helemaal naast?
Ja :9 Prestatiebeurs is de basisbeurs, aanvullende beurs en reisrecht, wat dus een gift wordt wanneer je binnen de diplomatermijn een afsluitend diploma haalt.
Wanneer dit dus niet lukt moet je de gehele prestatiebeurs terugbetalen, alleen is er een speciale regeling voor eventuele (gedeeltelijke) kwijtschelding van de aanvullende beurs indien je dus aan die voorwaarden voldoet.
Therapy has taught me that nothing is my fault.
pi_97757154
quote:
0s.gif Op zondag 5 juni 2011 21:09 schreef Ladylicious het volgende:

[..]

Ja :9 Prestatiebeurs is de basisbeurs, aanvullende beurs en reisrecht, wat dus een gift wordt wanneer je binnen de diplomatermijn een afsluitend diploma haalt.
Wanneer dit dus niet lukt moet je de gehele prestatiebeurs terugbetalen, alleen is er een speciale regeling voor eventuele (gedeeltelijke) kwijtschelding van de aanvullende beurs indien je dus aan die voorwaarden voldoet.
Als dat echt zo is, mogen ze wel eens duidelijker zijn op die site :')
  zondag 5 juni 2011 @ 21:12:03 #178
131889 Ladylicious
Want more? Good luck.
pi_97757234
quote:
0s.gif Op zondag 5 juni 2011 21:10 schreef Dennis101 het volgende:

[..]

Als dat echt zo is, mogen ze wel eens duidelijker zijn op die site :')
Staat ook gewoon uitgelegd onder het kopje prestatiebeurs..
pi_97757358
quote:
0s.gif Op zondag 5 juni 2011 21:12 schreef Ladylicious het volgende:

[..]

Staat ook gewoon uitgelegd onder het kopje prestatiebeurs..
Dat zou je denken ja, maar ze linken daar door naar dit stukje:

quote:
Kwijtschelding aanvullende beurs
Als je een prestatiebeurs hebt, wordt ook de aanvullende beurs gedeeltelijk als lening uitbetaald. Na afloop van je studie kun je in aanmerking komen voor kwijtschelding van deze lening.
Hier maak ik toch echt op uit (zoals ik net al zei) dat je sowieso kwijtschelding aan moet vragen.
  zondag 5 juni 2011 @ 21:17:30 #180
131889 Ladylicious
Want more? Good luck.
pi_97757546
quote:
0s.gif Op zondag 5 juni 2011 21:14 schreef Dennis101 het volgende:

[..]

Dat zou je denken ja, maar ze linken daar door naar dit stukje:

[..]

Hier maak ik toch echt op uit (zoals ik net al zei) dat je sowieso kwijtschelding aan moet vragen.
Nee.
http://www.ib-groep.nl/pa(...)o/prestatiebeurs.asp
pi_97757694
quote:
In de eerste alinea staat de link naar aanvullende beurs. Dus ja, ze linken er wel heen ;) En daar zie ik nergens staan dat die kwijtschelding niet geldt wanneer je je diploma hebt gehaald (en dus aan de voorwaarden van de prestatiebeurs hebt gedaan).

Edit: nvm ik heb hem ondertussen door :')
  zondag 5 juni 2011 @ 21:22:58 #182
131889 Ladylicious
Want more? Good luck.
pi_97757944
quote:
0s.gif Op zondag 5 juni 2011 21:19 schreef Dennis101 het volgende:

[..]

In de eerste alinea staat de link naar aanvullende beurs. Dus ja, ze linken er wel heen ;) En daar zie ik nergens staan dat die kwijtschelding niet geldt wanneer je je diploma hebt gehaald (en dus aan de voorwaarden van de prestatiebeurs hebt gedaan).
Ze linken er heen ja. En er staat idd niet dat die kwijtschelding dan niet geldt, maar er valt dan ook niks kwijt te schelden aangezien het in dat geval een gift is dus. c_/
pi_97763595
Ik moet nog maar een half jaar naar school. moet ik maar de helft van mijn schoolgeld betalen? Ook als het nog maar stage is.
  maandag 6 juni 2011 @ 20:19:26 #184
165383 BettyR
Prehistorisch plaatje
pi_97803686
Ik ben sinds een kleine maand afgestudeerd en sinds 1 juni uitgeschreven bij de universiteit. Ook met ingang van 1 juni studiefinanciering en OV stopgezet, staat ook zo aangegeven op MijnDUO (of hoe het ook heet).
Maar nu moet ik ook mijn reisproduct verwijderen. Dat blijkt echter onmogelijk. Nergens op het apparaat (zo'n kleine of luxe versie) staat de optie verwijderen. De enige optie die ik krijg is ophalen, daar maar eens opgedrukt omdat ik eerder had gelezen dat ik verwijderen ook een soort bestelling is die je moet ophalen. Maar ik kan nu nergens (ook niet op ov-chipkaart.nl, waar ik een account heb aangemaakt) niet of dat ook daadwerkelijk gelukt is..

Anyone?
History is the "know thyself" of humanity, the self-consciousness of mankind - Johann Gustav Droysen.
pi_97980177
Waarom kan ik niet onloggen op de DUO-IB groep? Ik druk op inloggen, dan weer op linloggen en dan krijg ik 'Oops, google chrome could not connect to nl.sitestat.com'. Werkt ook niet in internet explorer.
  vrijdag 10 juni 2011 @ 15:05:11 #186
333464 T.O.P
De enigste ekte
pi_97982795
Ik heb een vraag over studiefinanciering bij WO bachelor en master.

Je krijgt bij een WO bachelor + 1 jarige master 4 jaar stufi in totaal.

Maar is het dan zo dat je eerste 3 jaar krijgt en als je uitloopt met je bachelor dit dan een lening is. En pas als je je master begint je 4e jaar stufi begint?

Of loopt je stufi gewoon door, en als je 1 jaar uitloop in je bachelor hebt krijg je gewoon geen basisbeurs meer in je master (en dat kan je dan lenen)?

Weet iemand hoe dit zit?
:-)
pi_97991997
Ik heb zelf vier jaar over mijn driejarige bachelor gedaan en ben nu met het tweede jaar van mijn tweejarige master bezig. In het vierde jaar van mijn bachelor kreeg ik nog altijd een basis- en aanvullende beurs toegekend. Nu in het tweede jaar van de master kan ik nog lenen, maar krijg ik vanzelfsprekend geen basis- en aanvullende beurs meer. De prestatiebeurs loopt dus door.
pi_98354112
Ik snap er zelf ook even niks meer van. Ze hebben de DUO website veranderd zie ik, maar het lijkt nog meer een doolhof dan voorheen. Anyways dit is de situatie waar ik (en paar anderen die ik ken in verkeren):

3 jaar bachelor, allemaal afgerond in 3-3.5jaar (geen delay)
2 jaar master, we gaan nu naar het 3e jaar om het af te maken.
Kortom, we hebben al vijf jaar stufi gekregen, maar zitten nu met de vraag hoe/wat het volgend jaar.
De grootste vraag is of we iets speciaals moeten aanvragen, of een nullening, of iets anders?

IN KORT
- 5 jaar stufi gekregen + reisproduct + etc. (3 jaar bachelor, 2 jarige master)
- nog 1 jaar nodig (of minder) om (zelfde) masteropleiding af te ronden
> What do? Wat aanvragen?
pi_98357495
quote:
0s.gif Op maandag 6 juni 2011 20:19 schreef BettyR het volgende:
Ik ben sinds een kleine maand afgestudeerd en sinds 1 juni uitgeschreven bij de universiteit. Ook met ingang van 1 juni studiefinanciering en OV stopgezet, staat ook zo aangegeven op MijnDUO (of hoe het ook heet).
Maar nu moet ik ook mijn reisproduct verwijderen. Dat blijkt echter onmogelijk. Nergens op het apparaat (zo'n kleine of luxe versie) staat de optie verwijderen. De enige optie die ik krijg is ophalen, daar maar eens opgedrukt omdat ik eerder had gelezen dat ik verwijderen ook een soort bestelling is die je moet ophalen. Maar ik kan nu nergens (ook niet op ov-chipkaart.nl, waar ik een account heb aangemaakt) niet of dat ook daadwerkelijk gelukt is..

Anyone?
Heb jij btw jezelf moeten uitschrijven of heeft de school dit gedaan? En je stufi kan je ook gewoon zelf stopzetten op de duo site oid :? ?
Ik moet dit per juli gaan doen.

Anyway antwoord op je vraag:

Ik wil het studentenreisproduct stopzetten / Hoe bevestig ik het stopzetten van mijn studentenreisproduct bij een ophaalautomaat?

Het stopzetten van je studentenreisproduct doe je door in te loggen op www.duo.nl. Binnen drie tot vijfwerkdagen wordt dit als een 'bestelling' klaargezet op de ophaalautomaten. Je bevestigt het stopzetten van je studentenreisproduct dus bij een ophaalautomaat. Dit doe je, zoals je ook eerder je studentenreisproduct op je kaart hebt geladen.

Je kunt het stopzetten van je studentenreisproduct bij een ophaalautomaat bevestigen vóórdat je reisrecht vervalt; je reisproduct blijft bruikbaar tot aan de einddatum van je reisrecht.

De NS heeft een aanbieding voor ex-studenten. Je kunt met het nummer van je persoonlijke OV-chipkaart gratis een Voordeelurenabonnement voor een jaar en twee NS dagkaarten aanvragen via www.ns.nl/uitgestudeerd. Dat is een cadeau met een waarde van ¤ 105,-. Met het Voordeelurenabonnement krijg je een jaar lang 40% korting op alle treinreizen na 9:00 uur 's ochtends en in het hele weekend.

Let op!

Je kunt het stopzetten niet tijdens een reis bevestigen (voordat je hebt uitgecheckt).
Je kunt het stopzetten van je studentenreisproduct niet bevestigen als je in de afgelopen 14 dagen één of meermalen bent vergeten uit te checken.
pi_98514924
Ik heb nu na 1 jaar m'n hbo propedeuse behaald. Nu wil ik misschien een 3 jarige wo-bachelor + 2 jarige master doen.

Hiervoor heb ik een mbo opleiding gedaan waar ik iets meer dan 2 jaar stufi heb gekregen, als dat uitmaakt.

Hoe lang krijg ik dan nog studiefinanciering als ik nu aan die wo-studie begin, als ik er überhaupt nog recht op heb? Op de DUO site vind ik het nergens duidelijk staan.
  donderdag 23 juni 2011 @ 21:09:54 #191
134533 donroyco
dus niet Donroyco
pi_98573126
Ik ben deze week afgestudeerd en ontvang al bijna een half jaar geen studiefinanciering meer. Wel heb ik nog mijn OV-chipkaart in bezit. Tot wanneer is deze geldig, het einde van het schooljaar (= 31 augustus)?
Op maandag 29 september 2008 11:45 schreef HostiMeister het volgende:
Dat is zeg maar de Nederlandse taal op een vuige keukentafel voorover buigen en hem dan zonder glijmiddel anaal verkrachten. :'(
pi_98608449
hoi allen,

ik zit met een vraagje gerelateerd aan de stufi, maar ook algemene geldzaken. Ik ben 24 word 25 en woon nog thuis. Nu ktijg ik vanaf eind september stufi. Mijn moeder leeft van de wao/aow maar nu heb ik gehoord dat voor mijn stufi nu als inkomen gerekend gaat worden? Oa. voor belasting enz. En dat dus mijn moeder op sommige voorzieningen gekort gaat worden klopt dit?
alvast bedankt!
pi_98608908
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juni 2011 21:09 schreef donroyco het volgende:
Ik ben deze week afgestudeerd en ontvang al bijna een half jaar geen studiefinanciering meer. Wel heb ik nog mijn OV-chipkaart in bezit. Tot wanneer is deze geldig, het einde van het schooljaar (= 31 augustus)?
Tot het moment dat de opleiding jou heeft uitgeschreven
pi_98995365
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juni 2011 15:22 schreef consio het volgende:

[..]

Tot het moment dat de opleiding jou heeft uitgeschreven
Dit. Je zal een brief met een leuke boete krijgen.
  zondag 3 juli 2011 @ 20:43:27 #195
134533 donroyco
dus niet Donroyco
pi_98995683
quote:
0s.gif Op zondag 3 juli 2011 20:36 schreef friekin_ het volgende:

[..]

Dit. Je zal een brief met een leuke boete krijgen.
Waarom? :)
Dat is zeg maar de Nederlandse taal op een vuige keukentafel voorover buigen en hem dan zonder glijmiddel anaal verkrachten. :'(
pi_98995824
Omdat je al een half jaar geen recht meer hebt op stufi. Mijn vriend heeft afgelopen week ook een boete gekregen omdat hij met terugwerkende kracht werd uitgeschreven.
  zondag 3 juli 2011 @ 20:48:51 #197
134533 donroyco
dus niet Donroyco
pi_98995942
quote:
0s.gif Op zondag 3 juli 2011 20:46 schreef friekin_ het volgende:
Omdat je al een half jaar geen recht meer hebt op stufi. Mijn vriend heeft afgelopen week ook een boete gekregen omdat hij met terugwerkende kracht werd uitgeschreven.
Maar ik word niet met terugwerkende kracht uitgeschreven. Ik kon pas afgelopen maand mijn diploma halen, niet eerder. Verder heb ik netjes mijn stufi stopgezet nadat ik het vier jaar heb ontvangen, alleen mijn OV-kaart heb ik behouden, omdat ik die nodig had én nog studeerde.
pi_98996028
quote:
14s.gif Op zondag 3 juli 2011 20:48 schreef donroyco het volgende:

[..]

Maar ik word niet met terugwerkende kracht uitgeschreven. Ik kon pas afgelopen maand mijn diploma halen, niet eerder. Verder heb ik netjes mijn stufi stopgezet nadat ik het vier jaar heb ontvangen, alleen mijn OV-kaart heb ik behouden, omdat ik die nodig had én nog studeerde.
Hij had hetzelfde verhaal.
  zondag 3 juli 2011 @ 20:51:45 #199
134533 donroyco
dus niet Donroyco
pi_98996089
quote:
0s.gif Op zondag 3 juli 2011 20:50 schreef friekin_ het volgende:

[..]

Lekker dan :{
pi_99010024
quote:
0s.gif Op zondag 3 juli 2011 20:50 schreef friekin_ het volgende:

[..]

Als hij een nullening had is het geen probleem, je mag je OV-kaart nog 3 jaar na afloop van de prestatiebeurs behouden.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')