Omdat je de juiste studie door moet geven in verband met controle. Daarnaast; als ze uitgeschreven wordt vanaf juli heeft ze helemaal geen recht meer op financiering, alleen wanneer de overbrugging is aangevraagd.quote:Op maandag 30 mei 2011 19:57 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
Waarom zou ze dan een overbrugging moeten aanvragen?
NS doet af en toe het ook al ja, lekker boeiend.quote:Op woensdag 1 juni 2011 11:29 schreef DoorgestokenKaart het volgende:
Lekker is dat. Arriva die uit het niets inchecken met de studentenchipkaart verplicht gaat stellen. Niets geen aankondiging ofzo. Dat terwijl het inchecken tot een week geleden niet eens lukte
Bron?quote:Op donderdag 2 juni 2011 19:41 schreef Ladylicious het volgende:
Je mag niet eens studiefinanciering als je zoveel geld op je rekening hebt staan.
Onzin. Er geldt alleen een bijverdiengrens.quote:Op donderdag 2 juni 2011 19:41 schreef Ladylicious het volgende:
Je mag niet eens studiefinanciering als je zoveel geld op je rekening hebt staan.
Er wordt gekeken naar het verzamelinkomen, de studiefinanciering zelf valt daar niet onder. Verder kijkt men per jaar naar de periode tussen de eerste en de laatste maand dat je SF krijgt. Als je dit jaar nog niets hebt ontvangen telt de periode in de vakantie dus niet meequote:Op donderdag 2 juni 2011 20:10 schreef computerprobleem het volgende:
Ik ga in de vakantie ongeveer 2500¤ verdienen in 3 maanden tijd, maar ik ontvang dan nog geen studiefinanciering. Als ik straks door die ¤2500,- over de bijverdiengrens ben, moet ik dan geld inleveren of niet? Want ik krijg dan geen studiefinanciering op het moment van vakantiewerk enz.
En als je b.v. 200 euro bij leent per maand bij je studiefinanciering, zien ze dat ook als een bijverdienst? Dus als je b.v. 800 per maand extra mag verdienen bovenop je studiefinanciering á 80-100 per maand, is die 800 dan inclusief de lening en zorgtoeslag enz.? Of is dat puur uit werk?
Ben niet van plan te gaan werken tijdens mijn studie, misschien een kleine bijbaan of zo, maar wil het gewoon weten.
Dat is echt belachelijk hoog eigenlijk. Maar er zitten inderdaad voorwaarden aan de aanvullende beurs, wanneer in het vierde jaar na de laatste keer dat je stufi hebt ontvangen het verzamelinkomen van jou en partner boven de 47.000 euro uitkomt moet je het terug betalen, anders niet.quote:Op zaterdag 4 juni 2011 20:41 schreef Sokz het volgende:
Je kan ook een 'aanvullende beurs' krijgen, de grens op wel/niet krijgen ligt op ongeveer ¤49k bruto.
Als je eronder zit krijg je dat dan ook daadwerkelijk for free? Want 49k is toch best wel boven modaal?
Wat bedoelen ze met partner? Dus als je nog thuis woont dan geldt die grens van 47.000 euro ook nog? Hopelijk heb ik tegen die tijd mijn eigen appartementje.quote:Op zaterdag 4 juni 2011 21:43 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
Dat is echt belachelijk hoog eigenlijk. Maar er zitten inderdaad voorwaarden aan de aanvullende beurs, wanneer in het vierde jaar na de laatste keer dat je stufi hebt ontvangen het verzamelinkomen van jou en partner boven de 47.000 euro uitkomt moet je het terug betalen, anders niet.
Naar mijn weten krijg je pas stufi op het moment dat je daar recht op hebt. En je hebt er recht op op het moment dat je studie begint en dat is dus september. Als je verder gaat studeren, dan loopt je stufi waarschijnlijk gewoon door.quote:Op zondag 5 juni 2011 19:42 schreef cafpow het volgende:
hoi allemaal
even een vraagje. Als je voor het eerst stufi aanvraagt is het afhankelijk vanaf wanneer je 18 word. Nu ben ik 24 en wil nu na mijn mbo naar het hbo. Nu zat ik te twijfelen of ik dan recht heb vanaf het moment dat ik me inchrijf, of pas de daadwerkelijke datum dat de studie begint ik stufi krijg.
Dus als ik me voor augustus inschrijf kan ik dan ook stufi vanaf eind augustus krijgen of pas vanaf eind september omdat de opleiding pas begin september start?
alvast bedankt
het punt is zeg maar dat ik mijn mbo al bijna 4 jaar geleden heb afgerond, en tussendoor allerlei baantjes heb gehad.quote:Op zondag 5 juni 2011 19:53 schreef zoem het volgende:
[..]
Naar mijn weten krijg je pas stufi op het moment dat je daar recht op hebt. En je hebt er recht op op het moment dat je studie begint en dat is dus september. Als je verder gaat studeren, dan loopt je stufi waarschijnlijk gewoon door.
Je krijgt gewoon stufi op het moment dat je studie begint. Je studie begint in september en dan begint dus ook je stufi te lopen.quote:Op zondag 5 juni 2011 20:07 schreef cafpow het volgende:
[..]
het punt is zeg maar dat ik mijn mbo al bijna 4 jaar geleden heb afgerond, en tussendoor allerlei baantjes heb gehad.
En voor het buitenland kan je stufi krijgen vanaf het moment dat je ingeschreven staat, dus dat vond ik nogal verwarrend. Maar ik ga waarschijnlijk maar even een mailtje sturen ofzo...om het zeker te weten
Aanvullende beurs is gewoon onderdeel van de prestatiebeurs..quote:Op zaterdag 4 juni 2011 21:43 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
Dat is echt belachelijk hoog eigenlijk. Maar er zitten inderdaad voorwaarden aan de aanvullende beurs, wanneer in het vierde jaar na de laatste keer dat je stufi hebt ontvangen het verzamelinkomen van jou en partner boven de 47.000 euro uitkomt moet je het terug betalen, anders niet.
Het is niet alsof ik het zelf verzin ofzoquote:Op zondag 5 juni 2011 20:52 schreef Ladylicious het volgende:
[..]
Aanvullende beurs is gewoon onderdeel van de prestatiebeurs..
http://www.ib-groep.nl/pa(...)anvullende_beurs.aspquote:Kwijtschelding aanvullende beurs
Als je een prestatiebeurs hebt, betalen we alleen de eerste vijf maanden van de aanvullende beurs als gift uit. Het is ook mogelijk om de overige maanden van de uitbetaalde aanvullende beurs kwijt te schelden. Als je hiervoor in aanmerking komt, doen we dat een paar jaar na afloop van je studie.
Afhankelijk van je inkomen
Door de aanvullende beurs ook na het eerste jaar kwijt te schelden, hebben studenten mét en studenten zonder aanvullende beurs dezelfde studieschuld. Dat is de achterliggende gedachte van deze kwijtscheldingsregeling. Of we de aanvullende beurs daadwerkelijk kwijtschelden, is afhankelijk van je inkomen en dat van je eventuele partner. Je komt in aanmerking voor (gedeeltelijke) kwijtschelding als je verzamelinkomen in het peiljaar lager is dan ongeveer ¤ 38.369,78. Als je een partner hebt, moet het gezamenlijk verzamelinkomen lager zijn dan ongeveer ¤ 47.962,23.
Kom ik in aanmerking?
Er zijn drie voorwaarden:
Je hebt tenminste twaalf maanden prestatiebeurs gehad
je hebt na deze twaalf maanden nog minimaal één maand aanvullende beurs gehad nà augustus 2001
Je aanvullende beurs is nog geen gift geworden.
Vanaf wanneer kom ik in aanmerking?
In het vierde jaar ná je laatste jaar met studiefinanciering, kijken we of je aan alle voorwaarden voldoet. Per november van dat vierde jaar kun je in aanmerking komen voor kwijtschelding. Had je voor het laatst studiefinanciering in 2006? Dan kun je per november 2010 in aanmerking komen.
Dat wordt toch nergens gesteld?quote:Op zondag 5 juni 2011 20:58 schreef Ladylicious het volgende:
Ja, dat is dus wanneer je geen diploma behaalt. Anders wordt het gewoon omgezet in een gift, dat bedoel ik.
Uit deze zin kan ik toch afleiden dat het een lening betreft die andere voorwaarden heeft dan de prestatiebeurs zelf, of zit ik er nou helemaal naast?quote:Kwijtschelding aanvullende beurs
Als je een prestatiebeurs hebt, wordt ook de aanvullende beurs gedeeltelijk als lening uitbetaald. Na afloop van je studie kun je in aanmerking komen voor kwijtschelding van deze lening.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |