Ik zou gewoon even bellen en vragen naar de stand van zaken. Dat kan nooit kwaad en als je door de brievenselectie heenkomt heb je meteen laten zien dat je graag ervoor wilt gaan.quote:Op woensdag 16 maart 2011 11:12 schreef T_Killer het volgende:
Hallo dames en heren werkzoekenden,
Ik heb ongeveer een maand geleden gesolliciteerd, waarna ik enkele dagen later een bevestiging kreeg van mijn sollicitiatie. Hierin werd vermeld dat:
Na 21 februari zal er een brievenselectie plaatsvinden. Na deze selectie
ontvangt u nader bericht van ons.
Echter nog steeds geen bericht gehad. Ik weet niet hoelang zoiets duurt, er zit in dit geval een week vakantie tussen. Het lijkt me wel zo netjes dat, zelfs wanneer ik niet wordt uitgenodigd voor een gesprek, ze me dit wel laten weten (zoals ze in de brief ook vermelden).
NB Ik weet niet of het van belang is, maar het betreft hier een gemeente
Verheug je maar niet te veel...quote:Op woensdag 16 maart 2011 12:39 schreef Balisto het volgende:
Ik had verrassend genoeg een voicemailberichtje van een uitzendbureau waar ik al een tijdje geen contact mee heb gehad, of ik nog steeds op zoek ben naar werk. Straks maar even terugbellen.
JL... dus! Foei! Ik had het al gezien, maar ik heb ook geen zin om het steeds te doenquote:Op dinsdag 15 maart 2011 23:43 schreef bluejean het volgende:
Zou overigens fijn zijn als degene die het topic sluit een nieuw deel opent.![]()
Jawel, jij had de laatste post en dan sluit het topic automatisch. Het is gebruikelijk dat degene die de lapo heeft een nieuwe opent.quote:Op woensdag 16 maart 2011 13:34 schreef JL... het volgende:
Ik heb niks gesloten...ben ertoe nieteens gemachtigd.
WW of bijstand? (bijstand krijg je alleen als je niet met iemand woont die meer dan tweemaal de bijstandsnorm verdient)quote:Op woensdag 16 maart 2011 11:18 schreef Sjowhan het volgende:
Spannende week. 2 gesprekken gehad, en zover ik begrepen heb zou ik deze week 'uitsluitsel' krijgen.
Ben héél benieuwd.
Ook langs UWV geweest, en de aanvraag tot uitkering is ook ingediend; daar krijg ik ook nog deze week over te horen als het goed is
Je hebt gelijk. Ze hadden callcenterwerk voor me.quote:
Er echt om gevraagd is mij ook nog niet overkomen, maar ik stuur het getuigschrift gewoon standaard mee bij een sollicitatie. Kan alleen maar positief zijnquote:Op woensdag 16 maart 2011 13:25 schreef Viking84 het volgende:
[..]
JL... dus! Foei! Ik had het al gezien, maar ik heb ook geen zin om het steeds te doen.
Wordt er nog wel eens gevraagd om een getuigschrift / aanbevelingsbrief van de vorige werkgever trouwens? Ik heb er net één gekregen van m'n vorige werkgever, maar er is me nog nooit naar gevraagd tijdens een sollicitatiegesprek.
Was ik zelf ook al van plan, maar ik wilde eerst even de die-hard solliciteerders hier raadplegenquote:Op woensdag 16 maart 2011 11:58 schreef Blik het volgende:
[..]
Ik zou gewoon even bellen en vragen naar de stand van zaken. Dat kan nooit kwaad en als je door de brievenselectie heenkomt heb je meteen laten zien dat je graag ervoor wilt gaan.
Klinkt allemaal spannend, Viking. Hoop dat er iets voor je uitrolt.quote:Op woensdag 16 maart 2011 13:44 schreef Viking84 het volgende:
Dit wordt voor mij ook een spannende maand: hoor of ik word uitgenodigd voor een tweede gesprek, hoor of ik word uitgenodigd voor een eerste gesprek (en dan volgende wk do gesprek) en ik heb volgende wk een infobijeenkomst over een mogelijk interessante functie. Dus ik hoop dat er deze maand eindelijk eens wat meer duidelijkheid komt over hoe en wat!
Heb het bedrijf dat mij wilde aannemen, maar mij toch niet kon aannemen aangeboden om 3 dagen voor ze te komen werken, met uitzicht op 32 uur - fulltime, als dat wel een optie is. Zij blij, ik blij. Maar of dat doorgaat, hoor ik pas eind april en bij voorkeur ben ik tegen die tijd al aan het werk natuurlijk
.
Ik heb geen keus hèquote:Op woensdag 16 maart 2011 15:09 schreef bluejean het volgende:
[..]
Klinkt allemaal spannend, Viking. Hoop dat er iets voor je uitrolt.Overigens, fijn om te lezen dat je nog steeds de goede moed erin houdt. Ik probeer wat van je positiviteit over te nemen. Die zwaarmoedigheid brengt me namelijk ook nergens.
Dat scheelt, inderdaad. Ik heb eigenlijk ook geen keus - zit financieel wél aan de grondquote:Op woensdag 16 maart 2011 15:21 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Ik heb geen keus hè. Negativiteit brengt je nergens. Bovendien klinkt een negatieve toon ook door in je brieven en tijdens evt gesprekken. Ik heb wel het voordeel dat ik financieel niet aan de grond zit. Normaal gesproken zou ik me nu zorgen moeten gaan maken, maar m'n ouders delen om de paar jaar wat uit aan hun kinderen en nu zit ik er nog wel een tijdje warmpjes bij
.
Dit heb ik ook als starter. Ik zit erover te denken om een baan op wat lager niveau te zoeken voor het minimale inkomen en daarnaast vrijwilligerswerk te doen dat wat meer aansluit op mijn opleiding om zo ervaring op te doen.quote:Op woensdag 16 maart 2011 15:40 schreef bluejean het volgende:
[..]
Dat scheelt, inderdaad. Ik heb eigenlijk ook geen keus - zit financieel wél aan de grond- maar ik merk wel dat het moeilijk is de goede spirit erin te houden, omdat het toch wel een aanslag op je zelfvertrouwen is. Ik heb als starter vooral het idee niet interessant genoeg te zijn voor een potentiële werkgever en onder te doen voor andere kandidaten. Aan de ene kant logisch, want hoe je het ook wendt of keert, ik heb nu eenmaal weinig werkervaring. Aan de andere kant een irrationeel angstgevoel, want ik weet dat ik de competenties bezit en dat ik, áls ik eenmaal binnen ben, gewoon goed ben ik wat ik doe.
Vicieuze cirkel. Als je eenmaal een beetje werkervaring hebt, ben je veel zekerder van jezelf, denk ik. Tot die tijd ga ik me toch voornemen iets positiever naar de zaak te kijken en wat liever voor mezelf te zijn. Zoveel mensen die een baan hebben, dan moet het mij ook gewoon lukken. Hop.
Klopt. Ik ben ook geen echte starter meer, want ik heb al 3 maanden op mijn niveau gewerkt. En dat stelt misschien weinig voor, maar ik merk wel dat ik nu veel meer zelfvertrouwen heb dan toen ik voor het eerst moest solliciteren. Ik ben ook minder bescheiden. Ik weet wat ik kan en ben ook gerust bereid de zaken een beetje mooier voor te stellen dan ze zijn (vergelijkbaar met mensen die een paar jaar slechts één dag per week ergens werkten, maar dat niet op hun cv vermeldenquote:Op woensdag 16 maart 2011 15:40 schreef bluejean het volgende:
[..]
Dat scheelt, inderdaad. Ik heb eigenlijk ook geen keus - zit financieel wél aan de grond- maar ik merk wel dat het moeilijk is de goede spirit erin te houden, omdat het toch wel een aanslag op je zelfvertrouwen is. Ik heb als starter vooral het idee niet interessant genoeg te zijn voor een potentiële werkgever en onder te doen voor andere kandidaten. Aan de ene kant logisch, want hoe je het ook wendt of keert, ik heb nu eenmaal weinig werkervaring. Aan de andere kant een irrationeel angstgevoel, want ik weet dat ik de competenties bezit en dat ik, áls ik eenmaal binnen ben, gewoon goed ben ik wat ik doe.
Vicieuze cirkel. Als je eenmaal een beetje werkervaring hebt, ben je veel zekerder van jezelf, denk ik. Tot die tijd ga ik me toch voornemen iets positiever naar de zaak te kijken en wat liever voor mezelf te zijn. Zoveel mensen die een baan hebben, dan moet het mij ook gewoon lukken. Hop.
2200 klinkt als een aardig startsalaris, maar zou ook wel 100 of 200 euro meer mogen zijn. Denk ook aan secundaire voorwaarden zoals onkostenvergoedingen, ruime reiskostenvergoeding of lease-auto, pensioenpremie 100% betaald, telefoon en laptop, etc.quote:Op woensdag 16 maart 2011 16:21 schreef Ron.Burgundy het volgende:
Ik ben op het moment ook werkzoekend en ben gelukkig in een fase beland waarbij ik aan het onderhandelen ben over salaris. Weet voor mezelf niet zo goed wat een redelijk startsalaris zou zijn voor mijn. Sites als intermediair geven daarin ook een vrij grote range.
Is een startsalaris van ¤ 2200 bruto per maand redelijk voor iemand met een Marketing Management studie aan de Erasmus Universiteit?
Sta bij Studentenwerk ingeschreven (en bij Olympia).quote:Op woensdag 16 maart 2011 17:03 schreef Blik het volgende:
studenten uitzendbureau misschien iets?
Anders verschillende baantjes combineren om zo een full-time baan te krijgen?
Het probleem is op dit moment alleen dat men je over het algemeen niet snel aan zal willen nemen voor een functie onder je niveau. Werkgevers zullen eerder willen investeren in iemand die langer blijft. Maar je kunt het allicht proberen, natuurlijk!quote:Op woensdag 16 maart 2011 16:05 schreef das_phantom het volgende:
[..]
Dit heb ik ook als starter. Ik zit erover te denken om een baan op wat lager niveau te zoeken voor het minimale inkomen en daarnaast vrijwilligerswerk te doen dat wat meer aansluit op mijn opleiding om zo ervaring op te doen.
dat vind ik wel een beetje vreemd, dat zijn meer dingen die je vraagt bij het aanbieden van een contract. Dan moet de werkgever dat soort zaken natuurlijk wel weten.quote:Op woensdag 16 maart 2011 18:36 schreef das_phantom het volgende:
Bedankt voor de tip![]()
Ik ben nu bezig met een sollicitatieformulier van 10 pagina'smaar er wordt ook gevraagd naar fiscale gegevens (rekeningnr, sofinummer etc). Ik vind het een beetje raar om dat bij een sollicitatie te vermelden?
Normaal zou ik het niet invullen, maar alleen volledig ingevulde formulieren worden geaccepteerd.
Dit is exact hoe ik mij ook voel!quote:Op zondag 13 maart 2011 18:34 schreef JDx het volgende:
Sindsdien alleen maar van kort bijbaantje naar bijbaantje. Terwijl ik hiervoor gewoon alles voor elkaar had, huis gekocht, auto, vaste baan. Voel me nu net weer alsof ik 5 jaar achteruit ben gegaan in de tijd ofzo. Is echt een klote situatie.
ww-uitkering. Bijstand kom ik inderdaad niet in aanmerking, woon ook nog niet samenquote:Op woensdag 16 maart 2011 13:46 schreef Viking84 het volgende:
[..]
WW of bijstand? (bijstand krijg je alleen als je niet met iemand woont die meer dan tweemaal de bijstandsnorm verdient)
luck!quote:Op donderdag 17 maart 2011 07:20 schreef Blik het volgende:
Wish me luck!
Vanaf 8:30 3 uur lang testen, case en gesprek. Met meteen een eindoordeel en dus wel/geen contract
Om hier even op terug te komen, ze stellen dat de gegevens worden gebruikt als de kandidaat een contract krijgt.quote:Op woensdag 16 maart 2011 18:58 schreef Blik het volgende:
[..]
dat vind ik wel een beetje vreemd, dat zijn meer dingen die je vraagt bij het aanbieden van een contract. Dan moet de werkgever dat soort zaken natuurlijk wel weten.
Ik zou in ieder geval wel aan de HR-afdeling vragen of de gegevens na de procedure vernietigd worden.
succesquote:Op donderdag 17 maart 2011 07:20 schreef Blik het volgende:
Wish me luck!
Vanaf 8:30 3 uur lang testen, case en gesprek. Met meteen een eindoordeel en dus wel/geen contract
Haha nee, zou ik niet doen. Had ik vorige week trouwens ook. Vragen ze eerst om cv en motivatiebrief en daarna sturen ze me een formulier met als eerste vraag waarom solliciteer jequote:Op donderdag 17 maart 2011 10:59 schreef Piles het volgende:
Zit nu ook een formulier in te vullen voor gesprek morgen.
Bij het veld "reden sollicitatie" is "omdat jullie een vacature hebben" vast niet genoeg heZe hebben mn brief toch gelezen
Je hebt geld nodig om te kunnen leven en dat geld wil je verdienen op de meest leuke manier. Volgens mij past uw bedrijf/vacature het beste bij mij.quote:Op donderdag 17 maart 2011 10:59 schreef Piles het volgende:
Zit nu ook een formulier in te vullen voor gesprek morgen.
Bij het veld "reden sollicitatie" is "omdat jullie een vacature hebben" vast niet genoeg heZe hebben mn brief toch gelezen
Precies dat jaquote:Op donderdag 17 maart 2011 13:05 schreef das_phantom het volgende:
Haha nee, zou ik niet doen. Had ik vorige week trouwens ook. Vragen ze eerst om cv en motivatiebrief en daarna sturen ze me een formulier met als eerste vraag waarom solliciteer je
Serieus?quote:Op donderdag 17 maart 2011 13:34 schreef Rucky het volgende:
Je hebt geld nodig om te kunnen leven en dat geld wil je verdienen op de meest leuke manier. Volgens mij past uw bedrijf/vacature het beste bij mij.
Zoiets maak ik ervan.
Niet letterlijk natuurlijk maar het komt er wel op neer. Wat ook wel een goede is dat het bedrijf waar je solliciteert het beste aansluit op je scholing en/of werkervaring.quote:Op donderdag 17 maart 2011 13:41 schreef Piles het volgende:
[..]
Serieus?
Ik kan ook gewoon m'n brief er in plakken natuurlijk, maar ik vat 'm wel even samen in een paar regels. Functie past bij me en bedrijf lijkt me leuk, zoiets
Volgens mij staan er op studentenwerk.nl wel veel it vacatures!quote:Op donderdag 17 maart 2011 15:18 schreef cafpow het volgende:
goedendag, hier nog een werkzoekende.
tenminste dat ga ik doen. Momenteel niet werkzaam, ivm psychische problematiek, maar ben pas 24 en val onder de wij, dus moet wel gaan werken of leren.
Dus gezien mijn mbo verleden moet ik nu op zoek naar een baan. Acquisiteur van sozawe is best bereid te helpen, maar de 3 de baan die ik zoek moet van Tijdelijke(t/mbegin Juli) duur zijn, omdat ik in juli mischien naar het buitenland vertrek voor een studie en anders eind augustus hier aan een studie begin. En ze werken vooral met hafl jaar contracten die niet zijn te onderbreken, en ik ben maar beschikbaar voor 5 maanden.
En echt veel zie ik niet, zoek iets in de IT, dan liefst een support functie in de buurt van huis. Maar ik zie bijna nergens vacatures of ze hebben weer een eis waar ik niet aan voldoe...dus het gaat goed
net even gekeken na je reactie te hebben gelezen, en in mijn regio Rotterdam valt het best tegen, en bij de vacature die ik net zag, die me leuk leek. Vragen ze om een OV-jaarkaart en die heb ik nietquote:Op donderdag 17 maart 2011 15:28 schreef Eva4Evah het volgende:
[..]
Volgens mij staan er op studentenwerk.nl wel veel it vacatures!
Haha ja, studentenwerk wisselt heel erg. Vorig jaar een baan via ze gekregen waar ik uiteindelijk 10 maanden ben gebleven, was echt topquote:Op donderdag 17 maart 2011 16:35 schreef bluejean het volgende:
Van mijn laatste 'sollicitatie' bij Studentenwerk wacht ik, nu máánden later, nog steeds op een reactie.![]()
Dat ik die keer na 1,5 week wachten op een reactie - onder het mom van 'pro-actief' - opbelde om te informeren naar de status, vonden ze overigens ook maar vreemd: 'je krijgt altijd reactie hoor, óók als je het niet bent geworden'. Ik zou dus snel wat van ze horen. Maar niet heus.
Mwoah, als dat het enige is wat ontbreekt... gewoon reageren hoorquote:Op donderdag 17 maart 2011 15:35 schreef cafpow het volgende:
[..]
net even gekeken na je reactie te hebben gelezen, en in mijn regio Rotterdam valt het best tegen, en bij de vacature die ik net zag, die me leuk leek. Vragen ze om een OV-jaarkaart en die heb ik niet
Ja die lui zijn echt niet serieus te nemen. Heb ooit ook nog in een "pool" gezeten. Noooooooit meer wat van gehoord.quote:Op donderdag 17 maart 2011 16:35 schreef bluejean het volgende:
Van mijn laatste 'sollicitatie' bij Studentenwerk wacht ik, nu máánden later, nog steeds op een reactie.![]()
Oh, ik (regio Zuid-Holland) hoef de moeite dus ook niet te nemen?quote:Op donderdag 17 maart 2011 16:51 schreef LilDutchPrincess het volgende:
[..]
Ja die lui zijn echt niet serieus te nemen. Heb ooit ook nog in een "pool" gezeten. Noooooooit meer wat van gehoord.
tja, ik heb ook gewoon gereageerd. En als het tot een gesprek komt, dan ga ik gelijk vragen hoe het zit, want je moet veel op en neer gaan voor de functie.Dus ik heb dan geen zin om tientallen euros aan reizen uit te moeten geven.quote:Op donderdag 17 maart 2011 16:48 schreef Eva4Evah het volgende:
[..]
Mwoah, als dat het enige is wat ontbreekt... gewoon reageren hoor
Tja, ik zoek dus in de richting IT, maar tijdelijk en het liefst part-time, gezien persoonlijke issues die ik heb en had doe ik liever wat rustiger aan. Overigens administratief ofzo ligt me ook wel, ik wil gewoon iets doen een paar dagen in de week waarbij ik beter zit dan met de WIJ nu.quote:Op donderdag 17 maart 2011 17:31 schreef pussywillow het volgende:
Het zal misschien verschillen per regio, maar mijn ervaringen met Studentenwerk zijn wel goed. Ik heb ergens vorig jaar bijna een tijdelijke baan gehad via hen, ben toen ook bij ze langs geweest op kantoor in Arnhem voor een intakegesprek. Het ging uiteindelijk niet door omdat het bedrijf op het allerlaatste moment had besloten om de vacature intern in te vullen, maar daar kan Studentenwerk natuurlijk niets aan doen.
Sinds ik niet meer studeer word ik nog wel eens gebeld door een IT-recruitmentbedrijf dat er ook onderdeel van uitmaakt (Career Network), maar aangezien ik absoluut geen baan als IT-consultant of programmeur ambieer (want dat is standaard wat ze aanbieden) moet ik die steeds weer afwimpelen
Doordat mijn vorige functie wegens bedrijfseconomische reden (bedrijf failliet door crisis in de bouw) is komen te vervallen zoek ik nu ander werk.quote:Op donderdag 17 maart 2011 13:41 schreef Piles het volgende:
[..]
Precies dat ja
[..]
Serieus?
Ik kan ook gewoon m'n brief er in plakken natuurlijk, maar ik vat 'm wel even samen in een paar regels. Functie past bij me en bedrijf lijkt me leuk, zoiets
meestal is de motivatie om een baan te zoeken ook inderdaad dat je werkloos bent of wordt op korte termijn, of verhuizen of ontevredenheid.quote:Op donderdag 17 maart 2011 18:19 schreef oppiedoppie het volgende:
[..]
Doordat mijn vorige functie wegens bedrijfseconomische reden (bedrijf failliet door crisis in de bouw) is komen te vervallen zoek ik nu ander werk.
Een simpele motivatie is natuurlijk gewoon omdat je geen werk hebt en als je wel vanuit een baan zoekt naar ander werk kun je vertellen waarom deze nieuwe baan beter past als die je hebt.
Tenminste dat was mijn antwoord als ze vroegen om motivatie, gewoon ''omdat ik op dit moment geen werk heb''.
Nou, vandaag dus nog geen definitief uitsluitsel gekregen. Er komt zelfs nog een derde gesprek. Ik krijg morgen uitsluitsel hierover.quote:Op donderdag 17 maart 2011 07:20 schreef Blik het volgende:
Wish me luck!
Ik vind het juist handig dat on-line solliciteren, krijg alle vacatures zo via vacaturebank toegestuurd en kan alles goed bijhouden en zo invullen in mn werk.nl account.quote:Op donderdag 17 maart 2011 18:50 schreef smileyface het volgende:
Ben ik de enigste die zich ergert aan het feit dat solliciteren tegenwoordig bijna altijd online moet?!
Ik ben langs 10 winkels geweest en 8 daarvan zeiden dat ik maar online moest solliciteren, omdat het zogenaamd sneller zou gaan.
Mijn ervaring is dat gewoon een formulier invullen en inleveren veel sneller gaat en bovendien heb ik de moeite gedaan om langs de winkel te komen.
Hou je toch tegenwoordig. Bij uitzendbureau's is dat ook al een tijdje zo. Dacht ook altijd dat langsgaan positief overkwam, maar schijnt tegenwoordig niet meer te helpen.quote:Op donderdag 17 maart 2011 18:50 schreef smileyface het volgende:
Ben ik de enigste die zich ergert aan het feit dat solliciteren tegenwoordig bijna altijd online moet?!
Ik ben langs 10 winkels geweest en 8 daarvan zeiden dat ik maar online moest solliciteren, omdat het zogenaamd sneller zou gaan.
Mijn ervaring is dat gewoon een formulier invullen en inleveren veel sneller gaat en bovendien heb ik de moeite gedaan om langs de winkel te komen.
ik vind online solliciteren juist heerlijk. Ik ben nogal een zenuwachtige en soms ietwat onzekere persoon, terwijl op deze wijze heb ik minder last van mijn onzekerheid en nerveusiteit.quote:Op donderdag 17 maart 2011 18:50 schreef smileyface het volgende:
Bij mij is het juist het tegenovergestelde, ik ben beter in het gewoon op de man afstappen en vragen i.p.v. via het internet te solliciteren.quote:Op donderdag 17 maart 2011 23:09 schreef cafpow het volgende:
[..]
ik vind online solliciteren juist heerlijk. Ik ben nogal een zenuwachtige en soms ietwat onzekere persoon, terwijl op deze wijze heb ik minder last van mijn onzekerheid en nerveusiteit.
Als ik dan op gesprek mag, ben ik behoorlijk nerveus en onzeker maar het is toch minder dan wanneer ik binnen moet lopen om te vragen over functies.
Ik ben gewoon meer een persoon die dingen graag via internet doet, zo ben ik minder tijd kwijt..
Jeetje wat een rompslomp. Ik snap je wel. Maar ik ben tot nu toe altijd in een spijkerbroek en nette trui/shirt/topje gegaan met een blazer erover. Alleen dan niet zo'n totaal versleten spijkerbroek.quote:Op donderdag 17 maart 2011 23:40 schreef oppiedoppie het volgende:
Pffff, hele dag bezig geweest met de persoonlijke verzorging voor de sollicitatiegesprekken. Zelfs naar de schoonheidsspecialiste geweest, wat een marteling is dat epileren toch.
Kapper geweest, geknipt en geverft. Kleren uitgezocht en klaargelegd.
Lijk echt wel 10 jaar jonger dan vanmorgen.![]()
![]()
![]()
Verder bijna de hele avond alle achtergrondinformatie over het bedrijf gelezen, welke machines ze allemaal hebben, welke projecten er momenteel lopen, de certificaten gelezen en alle informatie welke ik denk te kunnen gebruiken in het gesprek opgeschreven.
En als laatste nu discipline tonen en op bed gaan zodat ik er goed uitgerust uitzie morgen.
Het kan eigenlijk al niet meer misgaan..............
Goed idee, het laatstequote:Op donderdag 17 maart 2011 23:24 schreef smileyface het volgende:
[..]
Bij mij is het juist het tegenovergestelde, ik ben beter in het gewoon op de man afstappen en vragen i.p.v. via het internet te solliciteren.
Ik vind het vaak moeilijker om te typen waarom ik geschikt ben voor een functie dan het te verwoorden.
By the way:
Misschien kunnen we gewoon in de begin post een hoop links zetten naar uitzendbureaus en bedrijven etc. waar we goede ervaringen mee hebben gehad?
Goed idee. Ben alleen bang dat ik niks bij te dragen heb.quote:Op donderdag 17 maart 2011 23:24 schreef smileyface het volgende:
By the way:
Misschien kunnen we gewoon in de begin post een hoop links zetten naar uitzendbureaus en bedrijven etc. waar we goede ervaringen mee hebben gehad?
In mijn geval moest het echt even, had een ''onderhoudsachterstand''quote:Op vrijdag 18 maart 2011 08:05 schreef Viking84 het volgende:
Goed voorbereid, oppiedoppie! Naar de schoonheidsspecialist en de kapper gaan ivm een gesprek vind ik echter zwaar overdreven en het zal je gesprekspartner ook opvallen (het is nml altijd te zien als je net een goeie onderhoudsbeurt hebt gehad). Ik heb een vast sollicitatiepak, maar zie er verder weinig anders uit dan ik er normaal ook uitzie.
Vandaag gebeld en as expected, niet uitgenodigd voor derde rondequote:Op donderdag 17 maart 2011 18:53 schreef Blik het volgende:
[..]
Nou, vandaag dus nog geen definitief uitsluitsel gekregen. Er komt zelfs nog een derde gesprek. Ik krijg morgen uitsluitsel hierover.
Verder ging het gesprek redelijk moeizaam. Capaciteitentest ging echt goed en de case ging ook wel aardig. Het ging voor mijn gevoel mis bij de persoonlijkheidsvragenlijst. Er stonden daar hele rare conclusies in die ikzelf niet bij mijn persoonlijkheid vond passen. Ook stonden er hele tegengestelde dingen in zoals bijvoorbeeld dat ik neerslachtig zou zijn maar ook dat ik opgewekt was. Verder nog wel een paar andere dingen die ik persoonlijk vreemd vond. Dit uiteraard ook in het gesprek proberen te weerleggen d.m.v. voorbeelden. Maar goed, het is maar de vraag of ze dat meenemen.
Kortom: Niet met een echt positief gevoel naar buiten gelopen. En daar baal ik van
Uitzendbureaus zijn echt zo irritant en gewoon fout bezig vind ik. Gister ook weer.. Ben opzoek naar werk na een reis naar azie dus denk maak weer eens een rondje uitzendbureaus. Loop er bij eentje naar binnen en ze had zowaar een vacature. Ik moest maar heel snel naar huis gaan en er een reactie op schrijven. Zei zou de vacature doormailen. Aan de hand van mijn reactietijd zo ze gelijk kunnen beoordelen of ik gemotiveerd was. na nog wat krachttermen er tegenaan gegooid te hebben ben ik dan toch snel naar huis geggaan om te reageren om de mail. Kom ik na een half uur thuis, mailbox leeg! Ik bellen waar is die vacature die je zou doormailen was ze het evrgeten.quote:Op vrijdag 18 maart 2011 11:14 schreef JL... het volgende:
Linkedin gaat nergens meer over...had er onlangs nog met wat gasten een gesprek over...
men noemt zich interieur manager, terwijl men gewoon schoonmaker is geweest![]()
wat ik ook niet begrijp:
die uitzendbureaus die je super enthousiast bellen dat ze de beste en perfecte baan voor je hebben en je gaan voorstellen...uiteindelijk hoor je helemaal niks meer van ze...
ja, dat is mij ook al opgevallenquote:Op vrijdag 18 maart 2011 11:57 schreef JL... het volgende:
Wat jullie misschien ook al is opgevallen:
Bij elk uitzendbureau hebben ze precies dezelfde vacatures als elk ander bureau. Wel staat er nooit de bedrijfsnaam in kwestie bij.
Reageer je dan eens bij twee uitzendbureaus op dezelfde baan, dan wordt je door het bureau dat je als laatste wil voorstellen ook nog eens vuil aangekeken dat je eigenlijk al eerder via een ander bureau op de functie bent voorgesteld.
De meeste bureaus lijken te denken dat ze het exclusieve recht hebben om jou (geen) werk aan te bieden.quote:Op vrijdag 18 maart 2011 11:57 schreef JL... het volgende:
Wat jullie misschien ook al is opgevallen:
Bij elk uitzendbureau hebben ze precies dezelfde vacatures als elk ander bureau. Wel staat er nooit de bedrijfsnaam in kwestie bij.
Reageer je dan eens bij twee uitzendbureaus op dezelfde baan, dan wordt je door het bureau dat je als laatste wil voorstellen ook nog eens vuil aangekeken dat je eigenlijk al eerder via een ander bureau op de functie bent voorgesteld.
En hoe ging het?quote:Op vrijdag 18 maart 2011 08:25 schreef oppiedoppie het volgende:
[..]
In mijn geval moest het echt even, had een ''onderhoudsachterstand''vooral mn wenkbrauwen moesten geepileerd, dat kan/doe ik zelf niet en de moeder van mijn vriendin is schoonheidsspecialiste dus die matst me altijd. En ik ben harstikke grijs aan het worden terwijl mn haar megasnel groeit waardoor ik bijna altijd een uitgroei heb, het moest ff geverft worden. En de kleren die ik aandoe zijn ook niet overdreven netjes, het is gewoon een spijkerbroek met een fleurig truitje. Make-up gebruik ik zelden dus nu ook niet. Valt allemaal best mee dus, maar ik ben gewoon graag goed voorbereid.
Grappig, ik zit een beetje met hetzelfde probleemquote:Op vrijdag 18 maart 2011 16:14 schreef Eva4Evah het volgende:
Ik heb even jullie advies nodig.
Ik heb maandag een sollicitatiegesprek. Het is voor huiswerkbegeleiding, wel een klein uurtje reistijd met OV maar dat kan misschien ook vergoed worden. Ach, ik heb het ervoor over. Ze zoeken nog mensen, vooral voor de talen wat mijn specialiteit is. Het enige wat een beetje naar is, is dat je na je proeftijd een jaarcontract krijgt aangeboden. Nou is het mij niet helemaal duidelijk of dit voor een schooljaar geldt, of echt tot zeg maar maart 2012. Maar ik ben dus nu op zoek naar een tijdelijke baan (ben gestopt met studie, ga in september weer beginnen) en dan zit ik er niet echt op te wachten om er een jaar aan vast te zitten, zeker ook ivm reistijd enzo. Dus als het alleen voor een jaar kan, wat moet ik dan doen? Ik kan natuurlijk toezeggen en hem na de proeftijd smeren, dan heb ik toch mooi een maandje gewerktHoef in principe nog maar een periode van 3 maanden te overbruggen, in juli ga ik toch op vakantie.
Of denk ik nu heel raar/aso etc
Ik denk niet dat een werknemer bepaalt wat er in het contract komt te staanquote:Op vrijdag 18 maart 2011 16:15 schreef Piles het volgende:
Zorgen dat er een opzegtermijn in je jaarcontract zit (alleen vanaf jouw kant natuurlijk). Dan kun je gewoon een maand van te voren ontslag nemen
Als je een opzegtermijn hebt ja, anders moet je je contract uitdienen.quote:Op vrijdag 18 maart 2011 16:16 schreef Viking84 het volgende:
Binnen een jaar contract kun je toch ook gewoon opzeggen met inachtneming van een bepaalde opzegtermijn? Of niet?.
Waarom niet? Nee heb je, ja kun je krijgen. En misschien zit het er standaard wel in.quote:Op vrijdag 18 maart 2011 16:17 schreef Viking84 het volgende:
Ik denk niet dat een werknemer bepaalt wat er in het contract komt te staan. Ik denk dat huiswerkinstituten, net als veel andere bedrijven, weinig zin hebben in een grote doorstroom van personeel (mensen die net klaar zijn met hun studie en huiswerkinstituten 'gebruiken' om de periode tot de échte baan te overbruggen)
Als je daarom vraagt worden ze argwanend, denk ikquote:Op vrijdag 18 maart 2011 16:19 schreef Piles het volgende:
[..]
Als je een opzegtermijn hebt ja, anders moet je je contract uitdienen.
[..]
Waarom niet? Nee heb je, ja kun je krijgen. En misschien zit het er standaard wel in.
Geen idee, ja dat hoor ik maandag wel. Maar dat zou natuurlijk het chillst zijn.quote:Op vrijdag 18 maart 2011 16:16 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Grappig, ik zit een beetje met hetzelfde probleem. Overweeg ook in zee te gaan met huiswerkinstituten, maar ook ik zou dit ter overbrugging tot wat anders doen.
Binnen een jaar contract kun je toch ook gewoon opzeggen met inachtneming van een bepaalde opzegtermijn? Of niet?.
Ik zou niet ineens wegblijven na de proeftijd, maar gewoon enkele dagen of een week van tevoren zeggen: "Ik heb besloten toch niet te blijven." Zo zou ik het doen iig. Zo geef je de andere partij ook de kans om vervanging te zoeken. Ineens wegblijven is wel ronduit onbeschoft.quote:Op vrijdag 18 maart 2011 16:21 schreef Eva4Evah het volgende:
[..]
Geen idee, ja dat hoor ik maandag wel. Maar dat zou natuurlijk het chillst zijn.
Maar als het dus echt alleen voor minimaal 1 jaar kan, en zonder opzegtermijn e.d., dan zit ik er serieus over te denken om hem na de proeftijd te smeren.Ik zit me nu al af te vragen hoe ik daar op moet reageren maandag, of ik gewoon open kaart moet spelen of juist niet. Ik denk dat het laatste het verstandigst is, tis lullig maar ja...
Nee tuurlijk, ik ga natuurlijk niet zomaar weg zonder iets te laten weten hoorquote:Op vrijdag 18 maart 2011 16:23 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Ik zou niet ineens wegblijven na de proeftijd, maar gewoon enkele dagen of een week van tevoren zeggen: "Ik heb besloten toch niet te blijven." Zo zou ik het doen iig. Zo geef je de andere partij ook de kans om vervanging te zoeken. Ineens wegblijven is wel ronduit onbeschoft.
Is goed, dan heb je een goeie inborstquote:Op vrijdag 18 maart 2011 16:26 schreef Eva4Evah het volgende:
[..]
Nee tuurlijk, ik ga natuurlijk niet zomaar weg zonder iets te laten weten hoorWou dan idd gewoon een paar dagen/week van te voren dat zeggen.
Wauw ik voel me echt slecht eigenlijk
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |