quote:
Op woensdag 23 februari 2011 19:23 schreef Hiya het volgende:Verdomt moeilijke technische studie, zit je altijd mee goed. Maar goed, je moet kiezen wat je interessant vindt, niet wat veel geld oplevert natuurlijk.
Wel wat IETS oplevert, je kan ook een of andere cultuurstudie gaan doen ofzo, dat schiet momenteel ook niet op.
quote:
Op woensdag 23 februari 2011 19:30 schreef Viking84 het volgende:@ JDx: zet eens op een rijtje (mag / kun je hier doen voor feedback) wat je kunt en wat je zou willen. Uit dat lijstje kunnen we vast wel iets halen waarmee je een goede studie kunt doen

.
Okee, nou ik ben begonnen op het VWO in 1994, gehaald t/m 5e klas, blijven zitten op 1 vak, namelijk Nederlands, snapte ik destijds geen bal van, tegenwoordig kom ik grammaticaal en qua spelling er wel uit, alleen ik kan nog steeds geen verhalen schrijven, lange topics schrijven

, opstellen schrijven, vooral zinsbouw is crap.
Ik heb toen HAVO examen gedaan omdat ik graag iets wilde doen en niet leren. Praktijkgericht dus en geen theorie, HBO dus. Ik was altijd goed met computers, dus men zei altijd dat ik daar iets mee moest doen.
HAVO gehaald in 2000, easy, veel 8en en 9ens. Toen begonnen aan HBO Technische Informatica, dit was mij veel te technisch, ik wilde achter de computer zitten, niet in de kast klooien en chips bouwen. Maar was ook nog erg jong, kon er de concentratie niet voor opbrengen.
Op een reclamebureau leek me altijd mooi, dingen bedenken, dus op zoek gegaan naar een andere HBO studie, ik kon nergens meer instromen na 3 maanden, maar nog wel op een MBO opleiding (Grafisch Lyceum te Zwolle), namelijk IT-mediaproductie. Prachtig, beetje IT, beetje grafisch, beetje webdesign, vanalles wat. Hiermee begonnen en na een jaar besloten het af te maken, omdat ik bang was voor een lijst onafgemaakte studies.
Na 4 jaar afgerond, allemaal easy natuurlijk, kan makkelijk HBO aan. Kon geen werk vinden en dus maar 1 van de enige HBO opleidingen gedaan die hier in de stad mogelijk waren, Commerciële Economie. Ik dacht, mooi marktonderzoek doen e.d. nou helaas, het was vooral verslagen schrijven, iets wat ik totaal niet kon en presentaties doen, elk project eindigde met een verslag en een presentatie, verschrikkelijk. De toetsen enzo haalde ik makkelijk, had dan ook het hele jaar in 1x gehaald, behalve Duits (weer die talen) en een praktijkopdracht (toen was ik ziek, was pas volgend jaar in te halen).
Die zomer kreeg ik werk op een reclamebureau via via en kon als starter meteen al aardig verdienen, heerlijk werk, van alles wat en voelde me er wel thuis. Huis gekocht in de tussentijd in Emmen (daar werkte ik ook) en ik dacht kom maar op met die toekomst. Gewerkt van 2005 tot 2008.
Tot de crisis echt insloeg, bedrijf ging failliet en ik zat thuis, maar ik kon meteen aan de slag bij een bedrijf wat ik vroeger deed als bijbaantje als tussenoplossing, namelijk auto's verhuren en rondbrengen. Al met al een jaar blijven hangen en alle IT-kennis e.d. niet bijgehouden natuurlijk. Toch had ik het verder wel naar mijn zin bij die autoverhuur, totdat het wegens bezuinigingen ging sluiten in 2009.
Toen voor het eerst echt werkloos geweest en WW aangevraagd, 3 maanden thuisgezeten en kon toen aan de slag bij een bedrijf die 3 complexe websites op ging zetten. Gewerkt van November 2009 t/m de zomer van 2010. Toen was er geen werk en geld meer.
Sinds toen zit ik thuis met even tussendoor werk (administratie bij mn moeder op het werk), maar dat is nu ook minder geworden.
Al met al een lang verhaal en ik kan echt vanalles, maar ik heb niets op papier. Alle programmeer kennis e.d. is allang achterhaald en de reclame/grafische wereld is een drama (niet alleen momenteel, ben ook niet zo creatief als ik dacht, kan wel dingen maken, maar niet van een leeg blaadje en een potlood iets maken).
That's my life tot nu toe. Veel jaren verstreken en eigenlijk weinig op papier. Ik word binnenkort 29 jaartjes jong