abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 23 februari 2011 @ 18:23:57 #1
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_93211468
Welkom in het enige echte Werkzoekend Topic.

In dit topic kun je terecht als je (binnenkort) werkzoekend bent. Een beetje mentale support en hulp bij vragen is de strekking van dit topic.

Mensen die zich heel geweldig voelen dat ze wel een baan hebben en daarover willen opscheppen, maak dan je eigen topic. We voelen ons al niet al te zelfverzekerd en hoeven dat gepoch er dus niet bij te hebben. Ook voor andere discussies over bijvoorbeeld uitkeringen en het recht daarop kunnen eigen topics geopend worden.

Het zou leuk zijn als we vermelden welke opleiding je gevolgd hebt, naar wat je op zoek bent en hoelang al.

Vorige delen zijn:

1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20,

De OP vind je hier.
Niet meer actief op Fok!
  woensdag 23 februari 2011 @ 18:27:23 #2
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_93211619
Ik heb de TT verpest! :'(.
Niet meer actief op Fok!
  Moderator woensdag 23 februari 2011 @ 18:31:50 #3
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_93211804
Fix?
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
  woensdag 23 februari 2011 @ 18:32:12 #4
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_93211820
quote:
1s.gif Op woensdag 23 februari 2011 18:31 schreef Renesite het volgende:
Fix?
Thx! ^O^.
Niet meer actief op Fok!
pi_93212148
Zooo... voor de 3e keer in 3 jaar tijd zit ik weer thuis. Zit er nu toch echt over te denken om met mijn (bijna) 29 jaar weer te gaan studeren. Achteraf denk ik, had ik dat maar gedaan toen ik de eerste keer thuis kwam te zitten.

Vergt wel een hele voorbereiding, koophuis verhuren (verkopen wil niet momenteel, of gigantisch veel verlies), opleiding uitzoeken (liefst iets waar veel werk in is?) en dan op zoek naar een goedkoop kamertje ergens in de studiestad (want geen recht op OV meer) en een bijbaantje zoeken (want nog wel vaste lasten en geen recht op stufi).

Maar eeuwig steeds een paar maandjes werken en dan weer thuis daar ga ik op stuk.
  Moderator woensdag 23 februari 2011 @ 18:40:12 #6
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_93212180
Duaal?
pi_93212222
quote:
1s.gif Op woensdag 23 februari 2011 18:40 schreef Renesite het volgende:
Duaal?
Dat hoor ik wel eens, maar dat komt er alsnog op neer dat je een baan moet vinden? Of krijg je die via school aangeboden, zo ja, kan je een voorbeeld noemen? Kan me er niets bij voorstellen.
  Moderator woensdag 23 februari 2011 @ 18:48:31 #8
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_93212628
quote:
1s.gif Op woensdag 23 februari 2011 18:41 schreef JDx het volgende:

[..]

Dat hoor ik wel eens, maar dat komt er alsnog op neer dat je een baan moet vinden? Of krijg je die via school aangeboden, zo ja, kan je een voorbeeld noemen? Kan me er niets bij voorstellen.
Mijn broer doet small business and retailmanagement duaal. Heeft zelf een bedrijf gevonden - werd verkoopmedewerker en is nu assistent. Hoort binnenkort na het behalen van zijn HBO associate degree (na 2 jaar een diploma, het kan 4 jaar) of hij eerst assistent filiaalmanager kan worden bij een ander bedrijf. Hier zit doorgroeipotentie naar een eigen filiaal.
pi_93213347
@Viking84: Ik was eigenlijk wel benieuwd hoe je zo snel een huis hebt gevonden in de Randstad. Je woonde in Groningen, maar kreeg toen daar een baan. Hoe is dat zo snel gegaan?
  woensdag 23 februari 2011 @ 19:03:41 #10
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_93213432
quote:
1s.gif Op woensdag 23 februari 2011 19:02 schreef Blobje het volgende:
@Viking84: Ik was eigenlijk wel benieuwd hoe je zo snel een huis hebt gevonden in de Randstad. Je woonde in Groningen, maar kreeg toen daar een baan. Hoe is dat zo snel gegaan?
Connecties :). Heb ik érg veel mazzel mee gehad *O*.
Niet meer actief op Fok!
pi_93213951
quote:
1s.gif Op woensdag 23 februari 2011 19:03 schreef Viking84 het volgende:

[..]

Ah vandaar. :) Dat is wel geluk hebben inderdaad.
  woensdag 23 februari 2011 @ 19:14:19 #12
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_93214029
Ik volg t hier ook nog even gezellig :Y

En JDx, ik heb ook duaal geleerd/gewerkt. Voor mij was het echter vrij makkelijk, aangezien ik verpleegkunde wilde doen. Dus gesolliciteerd bij een paar ziekenhuizen, waar op de website stond dat ze duale opleiding aanboden :Y.
En nieuw topic openen is tegenwoordig zeer simpel: Bij de OP zie je bovenin staan 'Open nieuw deel' zodra het topic gesloten is. Even op klikken, nieuwe TT verzinnen en klaar ^O^
pi_93214347
Maar als ik alles nog zou kunnen doen wat ik wil, wat is dan een verstandige keuze? Welke richting.
pi_93214633
Verdomt moeilijke technische studie, zit je altijd mee goed. Maar goed, je moet kiezen wat je interessant vindt, niet wat veel geld oplevert natuurlijk.
  woensdag 23 februari 2011 @ 19:29:00 #15
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_93214982
quote:
1s.gif Op woensdag 23 februari 2011 19:23 schreef Hiya het volgende:
Verdomt moeilijke technische studie, zit je altijd mee goed. Maar goed, je moet kiezen wat je interessant vindt, niet wat veel geld oplevert natuurlijk.
Het gaat hem niet zozeer om geld, wel om toekomstperspectief en zeker gezien zijn geschiedenis (tijdje werken, tijdje thuis zitten, tijdje werken, tijdje thuis zitten ad infinitum) snap ik wel dat hij een studie wil doen waarmee hij baanzekerheid heeft.

In de ICT zit je altijd goed (als software tester bijv, zou dat iets voor je zijn?).
Niet meer actief op Fok!
  woensdag 23 februari 2011 @ 19:30:06 #16
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_93215057
@ JDx: zet eens op een rijtje (mag / kun je hier doen voor feedback) wat je kunt en wat je zou willen. Uit dat lijstje kunnen we vast wel iets halen waarmee je een goede studie kunt doen :).
Niet meer actief op Fok!
pi_93216131
quote:
1s.gif Op woensdag 23 februari 2011 19:23 schreef Hiya het volgende:
Wel wat IETS oplevert, je kan ook een of andere cultuurstudie gaan doen ofzo, dat schiet momenteel ook niet op.

quote:
1s.gif Op woensdag 23 februari 2011 19:30 schreef Viking84 het volgende:
@ JDx: zet eens op een rijtje (mag / kun je hier doen voor feedback) wat je kunt en wat je zou willen. Uit dat lijstje kunnen we vast wel iets halen waarmee je een goede studie kunt doen :).
Okee, nou ik ben begonnen op het VWO in 1994, gehaald t/m 5e klas, blijven zitten op 1 vak, namelijk Nederlands, snapte ik destijds geen bal van, tegenwoordig kom ik grammaticaal en qua spelling er wel uit, alleen ik kan nog steeds geen verhalen schrijven, lange topics schrijven :'), opstellen schrijven, vooral zinsbouw is crap.

Ik heb toen HAVO examen gedaan omdat ik graag iets wilde doen en niet leren. Praktijkgericht dus en geen theorie, HBO dus. Ik was altijd goed met computers, dus men zei altijd dat ik daar iets mee moest doen.

HAVO gehaald in 2000, easy, veel 8en en 9ens. Toen begonnen aan HBO Technische Informatica, dit was mij veel te technisch, ik wilde achter de computer zitten, niet in de kast klooien en chips bouwen. Maar was ook nog erg jong, kon er de concentratie niet voor opbrengen.

Op een reclamebureau leek me altijd mooi, dingen bedenken, dus op zoek gegaan naar een andere HBO studie, ik kon nergens meer instromen na 3 maanden, maar nog wel op een MBO opleiding (Grafisch Lyceum te Zwolle), namelijk IT-mediaproductie. Prachtig, beetje IT, beetje grafisch, beetje webdesign, vanalles wat. Hiermee begonnen en na een jaar besloten het af te maken, omdat ik bang was voor een lijst onafgemaakte studies.

Na 4 jaar afgerond, allemaal easy natuurlijk, kan makkelijk HBO aan. Kon geen werk vinden en dus maar 1 van de enige HBO opleidingen gedaan die hier in de stad mogelijk waren, Commerciële Economie. Ik dacht, mooi marktonderzoek doen e.d. nou helaas, het was vooral verslagen schrijven, iets wat ik totaal niet kon en presentaties doen, elk project eindigde met een verslag en een presentatie, verschrikkelijk. De toetsen enzo haalde ik makkelijk, had dan ook het hele jaar in 1x gehaald, behalve Duits (weer die talen) en een praktijkopdracht (toen was ik ziek, was pas volgend jaar in te halen).

Die zomer kreeg ik werk op een reclamebureau via via en kon als starter meteen al aardig verdienen, heerlijk werk, van alles wat en voelde me er wel thuis. Huis gekocht in de tussentijd in Emmen (daar werkte ik ook) en ik dacht kom maar op met die toekomst. Gewerkt van 2005 tot 2008.

Tot de crisis echt insloeg, bedrijf ging failliet en ik zat thuis, maar ik kon meteen aan de slag bij een bedrijf wat ik vroeger deed als bijbaantje als tussenoplossing, namelijk auto's verhuren en rondbrengen. Al met al een jaar blijven hangen en alle IT-kennis e.d. niet bijgehouden natuurlijk. Toch had ik het verder wel naar mijn zin bij die autoverhuur, totdat het wegens bezuinigingen ging sluiten in 2009.

Toen voor het eerst echt werkloos geweest en WW aangevraagd, 3 maanden thuisgezeten en kon toen aan de slag bij een bedrijf die 3 complexe websites op ging zetten. Gewerkt van November 2009 t/m de zomer van 2010. Toen was er geen werk en geld meer.

Sinds toen zit ik thuis met even tussendoor werk (administratie bij mn moeder op het werk), maar dat is nu ook minder geworden.

Al met al een lang verhaal en ik kan echt vanalles, maar ik heb niets op papier. Alle programmeer kennis e.d. is allang achterhaald en de reclame/grafische wereld is een drama (niet alleen momenteel, ben ook niet zo creatief als ik dacht, kan wel dingen maken, maar niet van een leeg blaadje en een potlood iets maken).

That's my life tot nu toe. Veel jaren verstreken en eigenlijk weinig op papier. Ik word binnenkort 29 jaartjes jong :P
pi_93216678
Oja, wat ik zou willen. Ik zou geld en carriere gezien wel iets van software ontwikkelaar ofzo willen worden, maar als ik heel eerlijk ben vond ik het werk bij de autoverhuur prachtig, veel klanten aan de balie (werken in een winkel, ooit bij COACH gewerkt, vind ik dan weer niks), mensen tevreden maken en veel onderweg.

Maar dat is zwaar onder mijn kunnen, wel weet ik dat ik niet 40uur per week echt alleen maar achter de computer wil zitten code intikken.

Ideaal zou een combinatie van slim werk en veel onderweg zijn. Misschien zoiets als zo iemand die langs komt om je computer thuis te installeren, maar dan iets met een mooie HBO naam ;)
pi_93217667
quote:
1s.gif Op woensdag 23 februari 2011 19:03 schreef Viking84 het volgende:

[..]

*)

oh, en ik ben langzaam ook weer op zoek naar werk :) contract loopt 31 maart af (detacheringsklus) en voor 't geval ze niets aansluitends voor me hebben ben ik ook zelf weer 'op jacht' :) vind 't wel lastig om te solliciteren, aangezien het sowieso maar voor tijdelijk is (verhuis in september naar Engeland ;) ) maar de markt waar ik op zoek heeft niet veel tijdelijk te vinden voor mijn aantal uren buiten het detacheringsbureau om: als zij niets weten te vinden dan is er niet veel ;) :P
Ja doei.
  woensdag 23 februari 2011 @ 23:00:06 #20
267773 User_Undefined
Anoniem Door Het Leven
pi_93229485
*poke poke*
Ook werkzoekende op het moment, studeer Bedrijfskundige Informatica en zit in me eerste jaar. Ben op zoek naar een bijbaan die ik met mijn studie kan combineren buiten de horeca. Liefst iets administratiefs. Heb alleen tot nu toe niets kunnen vinden :(. Alle bijbanen zijn onder mijn schooltijden die ik kon vinden en de werktijden konden ze niet flexibel inrichten zodat ik in de avonden kon werken.
pi_93229592
quote:
1s.gif Op woensdag 23 februari 2011 23:00 schreef User_Undefined het volgende:
*poke poke*
Ook werkzoekende op het moment, studeer Bedrijfskundige Informatica en zit in me eerste jaar. Ben op zoek naar een bijbaan die ik met mijn studie kan combineren buiten de horeca. Liefst iets administratiefs. Heb alleen tot nu toe niets kunnen vinden :(. Alle bijbanen zijn onder mijn schooltijden die ik kon vinden en de werktijden konden ze niet flexibel inrichten zodat ik in de avonden kon werken.
Horeca ;)
  woensdag 23 februari 2011 @ 23:04:47 #22
52753 Sjowhan
ex-mod DIG. Watskebeurt?
pi_93229766
Dat is dan inderdaad wel de makkelijkste optie voor 'm. Juist de horeca kan flexibel zijn qua werktijden in de avond.
Ik ben nog steeds op zoek, inmiddels wel 5 solli's lopen, 1x op gesprek geweest (vorige week dinsdag) maar daar nog niets van gehoord of ze verder willen of niet.
  woensdag 23 februari 2011 @ 23:47:47 #23
62913 Blik
The one and Only!
pi_93232342
UWV, wat een drama... Krijg ik vandaag opeens een brief binnen dat ik WW-uitkering t/m 2 januari. Dat was mijn begindatum... :(

Volgens week weekje vakantie, en de week erna twee gesprekken. :)
pi_93245622
En de dag begint weer goed met een afwijzing. :N (vanwege het overweldigende aantal reacties.... blabla)
pi_93245731
Zojuist heb ik ook een sollicitatiebrief verstuurd voor een erg interessante functie. Eigenlijk is het een functie die ik over een paar jaar wilde hebben, maar wil het nu toch al proberen.

Gelukkig heb ik wel een soort van back-up bij mijn afstudeerplaats.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')