Haha, heel herkenbaar! Ze trekt nu ook gewoon in het openbaar m'n trui naar beneden. Toch merk ik dat ik gênanter vind worden naarmate ze ouder wordt...quote:Op donderdag 10 maart 2011 13:10 schreef WupWup het volgende:
Herkenbaar Morretje en ik kon daar zelf slecht tegen. Werd er echt chagrijnig van dat gehyperde gegil. Lullige is dat ook alleen de borst dan werkt en ssshhh ssshh niet zoveel zin heeftHet gaat weer over! Tegenwoordig komt ze bovenop me gekropen en roept 'die, die!'
Ik heb me nooit druk gemaakt om wanneer nou precies die regeldagen waren.quote:Op donderdag 10 maart 2011 13:22 schreef DJMO het volgende:
Regeldagen zijn ongeveer met 9 a tien dagen toch? Dan weet ik wat er aan de hand is .. (drinkt al bijna anderhalf uur onafgebroken, valt in slaap aan de borst, maar wil, zodra ik 'm in de box leg, verder drinken...
Harry stopt vaker zijn hand in mijn shirt en bh om even te friemelen. Ik zeg dan dat ik dat niet wil en haal zijn hand weg.quote:Op donderdag 10 maart 2011 13:23 schreef Ssserpente het volgende:
[..]
Haha, heel herkenbaar! Ze trekt nu ook gewoon in het openbaar m'n trui naar beneden. Toch merk ik dat ik gênanter vind worden naarmate ze ouder wordt...
dat zou ik wel willen (gráág zelfs!) maar ik moet hier en daar toch echt wat aan m'n huishouden doen (zoals dat halve pak muisjes in de gang opruimen wat jan er geknoeid heeft na het trakteren vanmorgen op het pszquote:Op donderdag 10 maart 2011 13:24 schreef Asyniur het volgende:
[..]
Ik heb me nooit druk gemaakt om wanneer nou precies die regeldagen waren.
Gewoon op de bank blijven zitten met kan thee/pak sap naast je voor jezelf en kind gewoon aan de borst laten. Of lekker in bed (krijg je zelf ook nog wat rust)
Maar dat is ook met andere dingen dan toch?quote:Op donderdag 10 maart 2011 13:27 schreef Ssserpente het volgende:
Vast wel, maar als het antwoord 'nee' is, zal ze toch alles uit de kast halenom d'r zin te krijgen.
Maaruh volgens mij ben jij nog kraamvrouw en hoor je nog niet zoveel te doen. Je huishouden loopt niet weg (evenals die muisjesquote:Op donderdag 10 maart 2011 13:33 schreef DJMO het volgende:
[..]
dat zou ik wel willen (gráág zelfs!) maar ik moet hier en daar toch echt wat aan m'n huishouden doen (zoals dat halve pak muisjes in de gang opruimen wat jan er geknoeid heeft na het trakteren vanmorgen op het psz)
officieel was gisteren m'n laatste dag kraamzorg ..quote:Op donderdag 10 maart 2011 13:37 schreef Asyniur het volgende:
[..]
Maaruh volgens mij ben jij nog kraamvrouw en hoor je nog niet zoveel te doen. Je huishouden loopt niet weg (evenals die muisjes).
En strakjes is Geert lekker volgetankt en jij een beetje uitgerust en kun je alsnog even de bezem erdoor halen
Maar dat je geen kraamzorg meer hebt, betekent niet dat je kraamvrouw af bent!quote:Op donderdag 10 maart 2011 13:38 schreef DJMO het volgende:
[..]
officieel was gisteren m'n laatste dag kraamzorg ..
-edit- hij ligt dus inmiddels volgetankt in de lodger in z'n hangmat te pitten![]()
Ja maar is toch bij benadering, dus het zóu ook iets anders kunnen zijn...quote:Op donderdag 10 maart 2011 13:39 schreef Morretje het volgende:
Ik vond het juist wel fijn om te weten wanneer ongeveer de regeldagen waren, ook om te weten dat het niet iets anders was en zodat je weet dat het weer voorbij gaat ofzo..
Ok, het gekrijs gaat weer over dus. Ik word er ook bloedchagrijnig van WupwupEn idd, alleen borst is goed, een arm om d'r heen en hopen dat ze verder slaapt
as if, natuuuuuurlijk niet.
quote:Op donderdag 10 maart 2011 13:47 schreef Morretje het volgende:
Ehm, ok, je hebt gelijk Asy. Gewoon maar aan toe geven is sowieso het beste als ze nog zo klein zijn.
Oh, en het 3 keer krijsend wakker worden heeft wel tot resultaat dat er voorlopig geen broertje of zusje bijkomt.. Ravage slaapt al de hele week op een andere kamer
quote:Op donderdag 10 maart 2011 14:25 schreef pessie het volgende:
Kolven, nu je het zegt, ik moet nog 25cc voor morgen.
Morretje, ik wil pas een broertje/zusje voor Nathan als hij kan slapen van 8 tot 8. Ik vermoed dat hij dan 12 is ofzo...
Ik ben 25 en mijn moeder is bevallen van mn jongste broertje toen ze 37 was. In principe zou het kunnen.quote:Op donderdag 10 maart 2011 14:28 schreef Morretje het volgende:
[..]
Ben je zo jong dat je nog zolang kan wachten? Ikke niet hoor!
Ik wil ook pas een broertje of zusje als Isabel het zonder borstvoeding kan stellen. (Dus na haar eerste levensjaar idealiter gezien) En ja, dat kan nu eventueel ook al wel, maar ik rammel nog niet, dus niets aan de hand met wachten.
HO STOP HO!!!! Apotheek maakt verkeerde oplossing klaar, die is veel te sterk!!!quote:Op donderdag 10 maart 2011 13:36 schreef DJMO het volgende:
overigens: volgens de huisarts is GV vrij verkrijgbaar en moet ik dat dus zelf regelen via apotheek/drogist. Ik had de apotheek al gemaild of zij het willen klaarmaken voor me, (is wellicht goedkoper dan via internet bestellen, had er een linkje bij gezet naar artikel op borstvoeding.com) belt de apotheek vanmorgen dat het hopeloos verouderd is, en dat ze sowieso een recept nodig heeft van de huisarts. Ze raadde me aan om maar nesty nogwat te gebruiken .. ik heb "geeist" dat ze naar GV zou kijken voor me, aangezien ik over oa Daktarin en dat andere spul alleen maar 'slechte' verhalen hoor (kindjes die moeite hebben om het weg te krijgen etc) en dat ik met GV zowel hem als mezelf behandel.
Ik meende me idd al iets dergelijks te herinneren toen ik de post van DJMO las.quote:Op donderdag 10 maart 2011 15:10 schreef WupWup het volgende:
[..]
HO STOP HO!!!! Apotheek maakt verkeerde oplossing klaar, die is veel te sterk!!!
Gentiaan Violet is een effectief middel tegen candida en spruw. Het is ook 'uit de mode geraakt' en veel huisartsen kennen het niet. Huisartsen zijn wel bekend met de moderne schimmelwerende medicatie en zij schrijven daarom deze middelen liever voor.
Deze moderne schimmelwerende medicatie is lastig in gebruik want je moet het vaak aanbrengen, er lang mee doorgaan en het is in de praktijk weinig effectief.
Als je huisarts Gentiaan Violet kent en bereid is een recept te schrijven, heb je nog steeds een probleem, want de oplossing die de apotheker verplicht is klaar te maken, is te sterk en bevat te veel alcohol; daar gaat de huid van je tepel en tepelhof van stuk en het brandt op de slijmvliezen in het mondje van je baby. Bron
Dus, als je gentiaan violet wilt gebruiken, zul je echt moeten bestellen via Eurolac of hopen dat iemand hier nog een flesje voor je over heeft. (ik niet in elk geval, wij hebben nooit spruw gehad *afklopt*)
Niels vroeg gisteren voor het eerst om "kekeej" (=drinken)quote:Op donderdag 10 maart 2011 13:10 schreef WupWup het volgende:
Herkenbaar Morretje en ik kon daar zelf slecht tegen. Werd er echt chagrijnig van dat gehyperde gegil. Lullige is dat ook alleen de borst dan werkt en ssshhh ssshh niet zoveel zin heeftHet gaat weer over! Tegenwoordig komt ze bovenop me gekropen en roept 'die, die!'
Aviva vraagt om "duhduh" met onmiskenbare staar en/of wijzend vingertje.quote:Op donderdag 10 maart 2011 16:01 schreef Twinkly het volgende:
[..]
Niels vroeg gisteren voor het eerst om "kekeej" (=drinken)
En hij trekt ook altijd alvast mijn shirt omlaag![]()
ik had er bij gezegd dat ik de 1% oplossing in water nodig hadquote:Op donderdag 10 maart 2011 15:10 schreef WupWup het volgende:
[..]
HO STOP HO!!!! Apotheek maakt verkeerde oplossing klaar, die is veel te sterk!!!
Gentiaan Violet is een effectief middel tegen candida en spruw. Het is ook 'uit de mode geraakt' en veel huisartsen kennen het niet. Huisartsen zijn wel bekend met de moderne schimmelwerende medicatie en zij schrijven daarom deze middelen liever voor.
Deze moderne schimmelwerende medicatie is lastig in gebruik want je moet het vaak aanbrengen, er lang mee doorgaan en het is in de praktijk weinig effectief.
Als je huisarts Gentiaan Violet kent en bereid is een recept te schrijven, heb je nog steeds een probleem, want de oplossing die de apotheker verplicht is klaar te maken, is te sterk en bevat te veel alcohol; daar gaat de huid van je tepel en tepelhof van stuk en het brandt op de slijmvliezen in het mondje van je baby. Bron
Dus, als je gentiaan violet wilt gebruiken, zul je echt moeten bestellen via Eurolac of hopen dat iemand hier nog een flesje voor je over heeft. (ik niet in elk geval, wij hebben nooit spruw gehad *afklopt*)
ik heb je net een pm gestuurd ..quote:
recept geregeld, 't spul is alleen niet op voorraad, dus ik moet anderhalve week wachten. geen probleem an sich, dan kan ik gelijk bekijken of de pijn in m'n borsten afkomstig is van verkeerd aanleggen, of dat candida toch ook een rol speeltquote:Op donderdag 10 maart 2011 17:30 schreef DJMO het volgende:
[..]
ik had er bij gezegd dat ik de 1% oplossing in water nodig hadmaar de apotheek belt dus net terug; ze weigeren het klaar te maken omdat volgens de norm die zij hanteren er te weinig bekend is over risico's en bijwerkingen bij zuigelingen .. ook de normale oplossing voor voetschimmel krijg ik niet, alleen op recept.
-toevoeging- de kleurstof zou ook gevaar met zich meebrengen volgens de apothekersassistente
Een maand, maar hoezo?quote:Op zaterdag 12 maart 2011 11:01 schreef pessie het volgende:
Vanyel, hoe oud is Dottir nu? Is het anders een idee dat je even niet kolft zodat ze zelf jouw productie kan regelen? En anders blijven voeden en kolven en je partner even geen flesjes laten geven hoe leuk ze het ook mag vinden?
Gisele Bundchen ook lange tijd en de Russische modellen ook.quote:Op zaterdag 12 maart 2011 14:50 schreef Claudia_x het volgende:
Ik las ergens dat Heidi Klum ook borstvoeding gaf!
Je hebt ook niet genoeg voeding. Daarom is hij nu aan het regelen. Daarom vraagt hij steeds om meer. Komt goed hoor. Hou vertrouwen en hou hem in je buurt.quote:Op zaterdag 12 maart 2011 20:19 schreef DJMO het volgende:
ik vraag me serieus af of ik wel voeding genoeg hebik ben al sinds kwart over drie bijna onafgebroken aan het voeden nu, en zodra ik hem neerleg is het huilen om meer
Ik weet niet wat je het beste kan doen, maar zelf maak ik E indien (nodig nog) wel wakker om ca. 21.30 uur. Gevoelsmatig vind ik 4 voedingen (te) weinig en vind ik een nacht van meer dan 12 uur erg lang.quote:Op maandag 14 maart 2011 08:39 schreef Leandra het volgende:
Poging 2 dan maar:
Niet bijgelezen en mobiel vanaf ons vakantieadres een vraag:
Hoe strak geldt de regel dat ze met 3,5 maand minimaal 5 voedingen moeten hebben?
Gisteren:
08.15 L-25 R-25
12.10 R-25 L-15
15.00 L-25 R-10
18.35 R-25 L-25
En hij slaapt nu nog...
Moet ik z'n natuur z'n gang laten gaan of moet ik er 's avonds laat nog een voeding achteraan proppen?
Hij is vrolijk, helder en niet ziek.
Dat was ook mijn eerste gedachte. Alleen zou het dan niet juist net niks zijn? Dat ik op werkdagen veel stuwing zou hebben en op vrije dagen net te weinig? Daar ben ik een beetje bang voor.quote:Op maandag 14 maart 2011 08:52 schreef Orea het volgende:
Ik weet niet of je productie het sowieso al trekt Cantare, heb je niet een mogelijkheid om tijdens je lunchpauze nog even kort te kolven, puur voor je productie? Ik zou gevoelsmatig voor optie 1 gaan, alleen op opvang dagen de voedingen door kv vervangen, en juist op vrije dagen haar alle voedingen laten drinken, dan hou je de boel op gang. Meestal is je productie rond de 9 maanden 'stabiel'..
Mijn ervaring (met mijn kinderen dusquote:Op maandag 14 maart 2011 08:39 schreef Leandra het volgende:
Poging 2 dan maar:
Niet bijgelezen en mobiel vanaf ons vakantieadres een vraag:
Hoe strak geldt de regel dat ze met 3,5 maand minimaal 5 voedingen moeten hebben?
Gisteren:
08.15 L-25 R-25
12.10 R-25 L-15
15.00 L-25 R-10
18.35 R-25 L-25
En hij slaapt nu nog...
Moet ik z'n natuur z'n gang laten gaan of moet ik er 's avonds laat nog een voeding achteraan proppen?
Hij is vrolijk, helder en niet ziek.
Zie je op tegen het wegen of tegen het oordelen?quote:Op maandag 14 maart 2011 13:23 schreef Claudia_x het volgende:
Wij gaan donderdag naar het consultatiebureau en ik kijk er wel wat tegenop. Ik ben er erg alert op dat Lena vaak genoeg drinkt en per drinksessie ook genoeg drinkt.
Alleen het wegen. Bij Ivan indertijd waren ze erg nuchter onder zijn geringe gewichtstoename ('zal wel zijn eigen lijntje zoeken').quote:Op maandag 14 maart 2011 14:21 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Zie je op tegen het wegen of tegen het oordelen?
Ik moest hardop lachen....quote:Op maandag 14 maart 2011 21:04 schreef huuphuup het volgende:
Wat leuk Orea! bewaren![]()
Yay claudiaviel het je mee, voeden in t openbaar?
ik moest de eerste keer echt even over een drempeltje heen mentaal maar dat was vooral omdat alles nog zo onhandig ging. Tietpads die alle kanten op vielen, kind dat loslaat tijdens een tsr waardoor je bijna bij je buurman van de koffie een latte maaktInmiddels draai ik er echt mn hand niet meer voor om
t is zo gepiept.
Morgen naar het cb, ik ben heel benieuwd hoeveel Elin deze week is aangekomen. Ik gok op een gram of 200 dus dat zou haar grofweg 5,5 kg maken nu. Ben benieuwd of ik gelijk heb
Zelfs met een grote cupmaat heb je een decolleté tot aan je navel in de hema shirtsquote:Op maandag 14 maart 2011 21:49 schreef huuphuup het volgende:
Juud de kleding van H&M vind ik zelf fijn, de kleding van Hema heeft (bij mij althans) een decolleté tot je navelen valt vrij strak. Vast door een vent ontworpen die denkt dat iedereen enorm blij is met een grotere cupmaat dankzij zwabberschap
Maar het verschilt enorm per persoon wat prettig is, kwestie van uitproberen. Die H&M-shirts zijn voor mij anatomisch gezien ideaal (scheeftiet represent![]()
) maar er zijn ook genoeg mensen die ze loei-irritant vinden.
Dat lijkt mij eigenlijk wel waarschijnlijk. 's nachts maakt je lichaam prolactine aan wat je melkproductie stimuleert. Ik had altijd flink volle borsten 's nachts.quote:Op dinsdag 15 maart 2011 10:10 schreef Vanyel het volgende:
Hier komt de groene poep 1 of 2 keer per dag tussen de gele luiers door. Iets vaker 's nachts dan overdag. Niet verkouden, lijkt me onwaarschijnlijk dat ze 's nachts meer voormelk krijgt dan overdag, maar gaat wel samen met de heftigere krampjes.
Ik gok dus maar op Tico's darmen van slag.
Nee niet haar darmen, haar opmerking.
Hmm, ik dacht aan drinkpatroon, niet aan productiepatroon.quote:Op dinsdag 15 maart 2011 10:27 schreef pessie het volgende:
[..]
Dat lijkt mij eigenlijk wel waarschijnlijk. 's nachts maakt je lichaam prolactine aan wat je melkproductie stimuleert. Ik had altijd flink volle borsten 's nachts.
Verder had Nathan over het algemeen geen krampjes. Alleen wanneer hij te veel voormelk kreeg had Nathan krampjes.
Schuimen de gele luiers? Dat duidde hier, icm groene luiers, op een overproductie.
ja zonder verdoving ga k niet dus ik vind het wel goedquote:Op dinsdag 15 maart 2011 13:02 schreef Ticootje het volgende:
Mag gewoon dacht ik, in elk geval ik moest ook en ik heb gewoon verdoofd. Ik denk dat mn oom het wel had gezegd als het niet mocht.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.A grand adventure has begun.
Te weinig melk komt wel vaker voor. Je kan bijvoorbeeld best dippen bij een menstruatie, of als je anticonceptie gaat gebruiken. Of als je op een strak schema voedt dan kan ook je productie achteruit rennen...quote:Op dinsdag 15 maart 2011 13:34 schreef Vanyel het volgende:
Te weinig melk? Ik dacht dat dat ook heel weinig voorkwam?
quote:Op dinsdag 15 maart 2011 13:36 schreef Keshet het volgende:
Tico, even uit interesse he, ik heb geen idee of je het weet maar:
Stel ik heb een heel groot gebrek aan verschillende vitamines in mijn lichaam. Dan krijgt mijn kindje die vitamines toch niet binnen? Of is mijn lichaam zo tof dat het vitamines voor het kindje aanmaakt uit mijn bloed?Nee volgens mij werkt het zo niet. Melk is een product uit bloed en wat jij niet in je bloed hebt zitten kan dus ook niet in de melk komen.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
bij mij is het duidelijk wel te merken jaquote:Op dinsdag 15 maart 2011 14:06 schreef pessie het volgende:
Te weinig melk is ook vervelend. Ervaring..
Ik twijfel trouwens al een paar dagen of mn menstruatie invloed heeft op mn productie. Aan Nathan kan ik het niet merken (behalve slapeloze nachten) maar wanneer ik kolf kolf ik duidelijk minder dan normaal.
mijn tandarts wilde me eigenlijk niet verdoven maar hij zei er bij dat het puur uit voorzorg was dat de "regels" zijn dat een bepaalde dosis gewoon konquote:Op dinsdag 15 maart 2011 13:00 schreef huuphuup het volgende:
Ik blijk morgen een afspraak bij de tandarts te hebben. gevalletje oeps ohja das waar ook![]()
ze gaat de wortelkanaalbehandeling afmaken en ik geloof dat ik een gaatje heb ook inmiddels.
De verdovingen zijn geen punt met borstvoeding toch of wel?
bij de zwangerschap was t geen probleem namelijk maar toch maar ff dubbelchecken.
ik heb gewoon genoeg gehad!quote:Op maandag 14 maart 2011 19:07 schreef ferrari_rood het volgende:
Fijn dat alles goed loopt DJMO
Wie heeft er ervaring met borstvoeding na een zwangerschap vol spugen?
Ik ga het ook met de gyn overleggen maar ik ben ergens bang dat mijn lichaam niet genoeg voedingsstoffen afgeeft is dit zo'n rare gedachte?
w00tquote:Op maandag 14 maart 2011 21:04 schreef huuphuup het volgende:
*knip*
Morgen naar het cb, ik ben heel benieuwd hoeveel Elin deze week is aangekomen. Ik gok op een gram of 200 dus dat zou haar grofweg 5,5 kg maken nu. Ben benieuwd of ik gelijk heb
dat soort dingen zal ik nou nooit winnen hequote:Op dinsdag 15 maart 2011 21:26 schreef WupWup het volgende:
Paarse tenen en paarse tepelsJe zou het bijna voor carnaval kunnen gebruiken
![]()
Ik heb een kolf gewonnen!! Hoe tof is dat!
Oh dat dacht ik echt altijd! Totdat ik een wasmachine won...quote:Op dinsdag 15 maart 2011 21:29 schreef DJMO het volgende:
[..]
dat soort dingen zal ik nou nooit winnen hegratzz!!
maar op zich heb je ook best mazzel met een boel dingen die je krijgt en wint enzo toch? Een op maat gemaakt peuterbedje bijv.? Of spullen van Musjes.com; volgende keer weer jouw beurt hoor nu iemand anders, eerlijk delenquote:Op dinsdag 15 maart 2011 21:29 schreef DJMO het volgende:
[..]
dat soort dingen zal ik nou nooit winnen hegratzz!!
oh ik ben ook superblij met de dingen die ik wél win en zomaar krijg hoor! begrijp me niet verkeerdquote:Op dinsdag 15 maart 2011 23:09 schreef huuphuup het volgende:
[..]
maar op zich heb je ook best mazzel met een boel dingen die je krijgt en wint enzo toch? Een op maat gemaakt peuterbedje bijv.? Of spullen van Musjes.com; volgende keer weer jouw beurt hoor nu iemand anders, eerlijk delen![]()
Sugarsnap wat fijn dat t kolven beter gaat! ik weet t niet zeker maar ik geloof dat wup die kolf gewonnen heeft
Wuppert doe je goed joh die kolf winnen!Hoop dat ie bevalt.
Ik kan nog steeds toe met de handkolf dus ik heb hier mn tweedehands medela liggen en die bevalt me uitstekend voor zover ik hem gebruik.
t aangename met t onaangename verenigenquote:Op woensdag 16 maart 2011 09:19 schreef Ticootje het volgende:
Kun je tenminste je glas wijn drinken tijdens het kolven.. Hoe handig!
Ja, maar melk is ook een bloedproduct...quote:Op woensdag 16 maart 2011 10:13 schreef pessie het volgende:
Hygiene-technisch gezien zou ik het persoonlijk weggooien.
oh hell wat een gevaarte zo aan je bhquote:Op woensdag 16 maart 2011 09:12 schreef Claudia_x het volgende:
Ik heb een keer een portable barbecue gewonnen. Beat that.![]()
Allemachtig, huup, wat groeit Elin hárd! Laat eens een curve zien van je speklapje!
DJMO, wat een mooie curve! Dat groeien zit wel goed dus.
Ik heb een Medela Freestyle als kolf. Die is klein en draadloos, ontzettend handig. Over 4 weken mag ik weer.
[ afbeelding ]
![]()
quote:Op dinsdag 15 maart 2011 22:59 schreef Sugarsnap het volgende:
DJMO en Huup, kijk eens naar jullie speklapjes! Wat groeien ze goed!
Eline heeft gisteren goed naar WupWup geluisterdVandaag zat er maximaal 2 uur tussen de voedingen. En aangezien mijn borsten daar snel op reageren, zit ik nu met lichte stuwing omdat ze om 20 uur voor het laatst gedronken heeft.
Wup, welke kolf heb je gewonnen? Ik heb informatie ingewonnen en vandaag een 2e hands Ameda Lactaline gekocht via marktplaats, voor ¤45,-. Deze heeft een gesloten systeem en kan dus goed 2e hands gebruikt worden. Hij is nu ong een half jaar gebruikt, 2 dagen per week. Dus volgens mij moet dat goed komen. Ik kan niet wachten tot hij er is.
Ik heb nu 450 cc in de vriezer liggen, na een week kleine beetjes kolven (en dan heeft Eline ook nog een paar keer een flesje geoefend). Het gaat de goede kant op met kolven en ik hoop dat dubbelzijdig elektrisch daar ook aan meewerkt.
quote:
Op facebook. Heb alleen m'n naam hoeven invullen! http://www.facebook.com/#!/profile.php?id=100001689742580 Ze geven nu een babybelt van Anita weg.quote:Op woensdag 16 maart 2011 21:16 schreef Twinkly het volgende:
Wup, wat cool dat je een kolf gewonnen hebt! Wat voor wedstrijd was dat?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"
Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad - My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
Ja hoor, maar je kan het dan maar 1x opwarmen en dan moet het na een ongeveer uurtje weg.quote:Op vrijdag 18 maart 2011 08:19 schreef pessie het volgende:
Mooie grafiek en foto Pvoes!
Ik heb even een vraagje.
Ik heb dinsdag 80cc gekolfd en meer lukte toen niet, ik heb nu zo'n 60 a 70 cc uit de vriezer gehaald en ontdooid in de koelkast. Mag ik die zometeen bij elkaar in 1 fles doen zodat er voor mn schoonzusje 1 fles klaar staat om te verwarmen en te geven? Of mag je verse melk en ontdooide melk niet door elkaar doen?
Maar dat is toch de standaardregel van opgewarmde melk?quote:Op vrijdag 18 maart 2011 08:32 schreef Asyniur het volgende:
[..]
Ja hoor, maar je kan het dan maar 1x opwarmen en dan moet het na een ongeveer uurtje weg.
jep, maar nu Harry groter is, neem ik het niet meer zo nauw. Warm het gerust ook nog eenkeer op en hij is nog nooit ziek ervan geworden.quote:Op vrijdag 18 maart 2011 08:57 schreef pessie het volgende:
[..]
Maar dat is toch de standaardregel van opgewarmde melk?
zolang het dezelfde temperatuur heeft, mag allesquote:Op vrijdag 18 maart 2011 08:19 schreef pessie het volgende:
Mooie grafiek en foto Pvoes!
Ik heb even een vraagje.
Ik heb dinsdag 80cc gekolfd en meer lukte toen niet, ik heb nu zo'n 60 a 70 cc uit de vriezer gehaald en ontdooid in de koelkast. Mag ik die zometeen bij elkaar in 1 fles doen zodat er voor mn schoonzusje 1 fles klaar staat om te verwarmen en te geven? Of mag je verse melk en ontdooide melk niet door elkaar doen?
Na de voeding bedoel je?quote:Op vrijdag 18 maart 2011 12:46 schreef Pvoesss het volgende:
V. drinkt heel slecht. ik kolf uit mijn slechte borst zo whoppa 130cc.
En dat is geen goed teken
Het gaat allebei niet zo snel, ze is makkelijk 20-30 minuten bezig. Na de borst geeft ze dus wel een stuk meer melk terug dan na de fles.quote:Op vrijdag 18 maart 2011 16:24 schreef Claudia_x het volgende:
Aan de borst drinken kan ook andere behoeftes vervullen. Het is mogelijk dat ze dat gewoon fijn vindt en daardoor ook meer melk binnenkrijgt. Ik zou me er geen zorgen om maken, tenzij ze veel melk terug gaat geven en veel last van krampen krijgt.
Gaat het drinken aan de borst sneller of langzamer dan uit de fles?
Nathan drinkt meestal zo'n 150cc uit de fles. 200 klinkt voor mij echt veel. Zo kun je zien dat echt ieder kindje anders is, mooi is dat vind ik.quote:Op vrijdag 18 maart 2011 19:56 schreef Pvoesss het volgende:
hij drinkt 200 uit een fles ik ben zo benieuwd wat hij uit mijn borsten drinkt
Goed opgemerkt, is normaal verschijnselquote:Op vrijdag 18 maart 2011 20:37 schreef Claudia_x het volgende:
En gek genoeg krijg ik vaak juist lastig een toeschiefreflex als mijn borsten op knappen lijken te staan.
Maar áls het dan eenmaal gaat dan is het ook altijd twee keer zoveelquote:Op vrijdag 18 maart 2011 22:27 schreef WupWup het volgende:
[..]
Goed opgemerkt, is normaal verschijnselDoordat de spieren zo op spanning staan door stuwing, is het lastiger voor ze om samen te knijpen.
quote:Op vrijdag 18 maart 2011 22:27 schreef Claudia_x het volgende:
Het stomme is dat ik geen pads in m'n beha draag omdat ik bij Ivan nooit lekkages had en ik weiger te accepteren dat ik ze nu wel heb.
quote:Op zaterdag 19 maart 2011 10:07 schreef Twinkly het volgende:
Niels steekt sinds anderhalve week weer zijn tanden in mijn tepelhof tijdens het drinkenDat heeft hij maanden terug ook een poos gedaan. Telkens als hij wil drinken komen zijn tanden weer op de pijnlijke plekken terecht
Er zitten gewoon korstjes in de vorm van tandafdrukken op mijn tepelhoven.
quote:Op vrijdag 18 maart 2011 20:04 schreef Orea het volgende:
Dat vind ik toch wel bizar hoor Tico! Eigenwijsje heb je..
Die van mij krijgt 2 keer 150 cc op een opvang dag.. Maar normaal (nu is ze niet lekker dus ze weigert van alles) blijft ze drinken.. na 150 cc is het even miepen tot ze afgeleid is (is bij 180 en 200 ook zo!) maar 150 is toch wel genoeg per keer.. Madam komt vast niets tekort met haar 9100 gram bij 7,5 maand..
Ook fijn!quote:Op zaterdag 19 maart 2011 10:47 schreef Pvoesss het volgende:
Ik heb een knijperd en hij geeft me dus om de minuut als ik hem voed een nipple twist![]()
![]()
Doet Aviva ook. Ik viel het niet eens meerquote:Op zaterdag 19 maart 2011 10:44 schreef Twinkly het volgende:
Nee, hij doet het niet bewust, het is niet echt bijten wat hij doet. Hij laat zijn tanden op mijn tepelhoven rusten, dat vindt hij vast comfortabel
Nou, hij doet het eigenlijk ook altijd wel, ik heb altijd naderhand de afdrukken erin staan. Maar nu drukt hij wat harder ofzo en gaat de huid echt stuk.quote:Op zaterdag 19 maart 2011 11:03 schreef DaviniaHR het volgende:
[..]
Doet Aviva ook. Ik viel het niet eens meer
Klinkt bekend jaquote:Op zaterdag 19 maart 2011 11:05 schreef Twinkly het volgende:
[..]
Nou, hij doet het eigenlijk ook altijd wel, ik heb altijd naderhand de afdrukken erin staan. Maar nu drukt hij wat harder ofzo en gaat de huid echt stuk.
Heb je eigenlijk nog wel eens last van Raynaud?
Hm, klinkt niet echt lekker idd. Maar je kan er weinig tegen doen, vrees ik. Lente heeft me gister wel expres keihard gebeten. Echt, ik dacht dat m'n tepel eraf was. Ze was moe mieperig en ws ging het 'r niet snel genoeg, dus gaf ze er maar eens een flinke ruk aan.quote:Op zaterdag 19 maart 2011 10:44 schreef Twinkly het volgende:
Nee, hij doet het niet bewust, het is niet echt bijten wat hij doet. Hij laat zijn tanden op mijn tepelhoven rusten, dat vindt hij vast comfortabel
Oh, ik heb er helemaal niet bij nagedacht dat ik ook wat op de wondjes zou kunnen smeren, dankje voor de tip! Ik heb Purelan.quote:Op zaterdag 19 maart 2011 13:05 schreef WupWup het volgende:
oeh Twinkly dat klinkt echt pijnlijkHoe heb je Niels het de vorige keer afgeleerd? En gebruik je ook wat voor de wondverzorging?
quote:
Is dat zo? Ik ben eerlijk gezegd wel 10 min per borst kwijt, dus als ik ze allebei doe is het 25 incl spullen pakken en opruimen.quote:Op zondag 20 maart 2011 06:16 schreef Twinkly het volgende:
Wat kun jij snel kolven Vanyel!Super fijn lijkt me.
Ik heb alleen mij eigen ervaring maar en ik doe er een stuk langer overquote:Op zondag 20 maart 2011 10:05 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Is dat zo? Ik ben eerlijk gezegd wel 10 min per borst kwijt, dus als ik ze allebei doe is het 25 incl spullen pakken en opruimen.
Bij mijn zus spoot de kolf al zowat vol als ze ernaar keek, dus ik vond mezelf helemaal niet zo snel.
Ik vond 4 druppels melk in 3 dagen te weing voor een baby. Hij hapte maar niet en zelf melk uit mijn borsten persen en dan met een lepeltje geven was erg lastig.quote:Op zaterdag 19 maart 2011 22:30 schreef Leandra het volgende:
Kan iemand mij uitleggen waarom er kennelijk zo vaak in of vlak na de kraamtijd gekolfd wordt?
Waarom niet gewoon ouderwets de baby zelf laten regelen wat hij/zij nodig heeft?
Het is geen aanval, ik snap alleen echt dat gedoe met die kolf de eerste maanden niet (als de baby gezond en fit is) en wil graag weten waarom.
Mijn kraamhulp heeft 'geholpen' door Leia steeds met vrij groffe hand tegen mijn borst aan te duwenquote:Op zondag 20 maart 2011 13:17 schreef WupWup het volgende:
Verse Leia
Orea, wat ben jij vreselijk slecht begeleid dan! Had je geen kraamhulp waarbij enig belletje ging rinkelen of lampje ging branden?
Vanyel, sommige kindjes pikken het als je helpt met aanhappen door hun kin wat in te drukken. Zo stuur je zelf wat mee in de 'grote hap'.
Nu ja, allereerst noodzaak. Ivan was gezond en fit maar ook erg zwaar en dronk niet genoeg uit de borst. We hebben toen een kolf gehuurd, ik heb één dag bij alle voedingen nagekolfd en die melk erbij gegeven en toen was ik van het kolven af (lees: hij had geen kristallen meer in de luiers). Bij Lena was het een ander verhaal. Die dronk voorbeeldig uit de borst, maar voeden op verzoek was niet te doen in het ziekenhuis en daarom ben ik gaan kolven.quote:Op zaterdag 19 maart 2011 22:30 schreef Leandra het volgende:
Het is geen aanval, ik snap alleen echt dat gedoe met die kolf de eerste maanden niet (als de baby gezond en fit is) en wil graag weten waarom.
ik moest na anderhalf uur naar de ok om de placenta te verwijderen, toen Geert terugkwam van de kinderarts heb ik 'm zelf naar de borst "getrokken" omdat de verloskundige en verpleegkundige meer bezig waren met die placenta dan met mij of geert .. nu heb ik over het stukje begeleiding tijdens die laatste week zwangerschap toch een slecht gevoel; had ik me weer laten afschepen op 1 maart wat had er dan kunnen gebeuren (met die knoop in de navelstreng) .. ik vind het echt een stukje nalatigheid dat die verloskundigen me niet echt serieus namen toen ik zei dat Geert minder bewoog dan normaal. Pas toen ik overleg eiste met m'n eigen gyn werd er naar mij(n gevoel) geluisterd.quote:Op zondag 20 maart 2011 16:11 schreef Orea het volgende:
De foto hierboven is zo'n 20 minuten na de geboorte van de placenta(je rekent ook vanaf geboorte van de placenta, dus liefst binnen een uur na geboorte van de placenta aanleggen! Later kan ook, maar liever eerder... Zodra de placenta eruit is, schiet ineens je prolactine gehalte mega omhoog. Dit helpt de productie direct op te starten)
Het bizarre is dat dat bij mij ook het geval was toen ik Ivan voedde, maar nu gaat het heel makkelijk! Bij Ivan zat ik op mijn werk vaak 15-20 minuten dubbelzijdig te kolven en had dan nog lang niet wat ik nodig had. Het duurde een tijd voor ik een toeschietreflex had - dat werd met syntocinon niet echt beter - en de melk stroomde langzaam. Ik kreeg mijn borsten ook nooit goed leeg. Ik ben wel eens halsoverkop naar huis gegaan omdat het kolven op mijn werk voor geen meter lukte en ik bang was voor een borstonsteking.quote:Op zondag 20 maart 2011 10:28 schreef Twinkly het volgende:
[..]
Ik heb alleen mij eigen ervaring maar en ik doe er een stuk langer over
Oh maar ik voed juist heel netjes achter mijn bureau. Voedingskussen om me heen en een beetje op de rand van het bureau, 1 hand om mijn borst vast te houden en 1 hand voor de computer.quote:Op zondag 20 maart 2011 16:41 schreef Claudia_x het volgende:
Ik ga er meteen werk van maken, m'n kussen weer tevoorschijn halen en voortaan rustig op de bank voeden (in plaats van achter m'n bureau of op de rand van het bad).
Hoe doe je dat dan? Ik heb ook vrij grote borsten en (misschien mede daarom) geen idee hoe ik haar moet voeden zonder het voedingskussen, ik heb immers 1 hand nodig voor mijn borst en ik weet niet hoe ik haar dan met de andere hand moet positioneren.quote:Op zondag 20 maart 2011 17:00 schreef Orea het volgende:
Verder voed ik op zich overal en nergens! Ze is nu groot genoeg om vanaf mijn schoot bij mijn borst te komen. Door de grootte moet ik mijn borst altijd ondersteunen, dus haar in mijn arm houden werkt niet. Maar nog steeds voedt het het fijnst met haar liggend op een kussen voor me
Nathan was licht dysmatuur. De grens daarvoor is 2500 gram en hij was 2520, dus een grensgeval dat wel. Iets lichter en we hadden naar het ziekenhuis "gemogen".quote:Op zondag 20 maart 2011 14:01 schreef WupWup het volgende:
Was Nathan dysmatuur pessie? Het is zeker wel waar dat het bij de ene vrouw makkelijker loopt dan bij de andere, die verschillen zie je alleen hier al in dit topic. Ik prijs mezelf gelukkig dat ik een gezonde baby met 41 weken heb gekregen en we weinig problemen tegen zijn gekomen met de borstvoeding. Ik heb alleen hoeven kolven om dagelijks probiotica te kunnen geven (voorgeschreven door ostheopaat, ik twijfel achteraf flink of ik het wel had moeten doen) en daarna op werkdagen. Ik denk ook dat het uitmaakt dat Nathan geen natuurtalent was. Als hij om te beginnen jouw borsten niet voldoende stimuleert, kom je aan een onderproductie waar je een kolf als eerste oplossing goed kunt gebruiken terwijl je het hoofdprobleem ondertussen oplost. Goed gedaan toch?!
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |