t aangename met t onaangename verenigenquote:Op woensdag 16 maart 2011 09:19 schreef Ticootje het volgende:
Kun je tenminste je glas wijn drinken tijdens het kolven.. Hoe handig!
Ja, maar melk is ook een bloedproduct...quote:Op woensdag 16 maart 2011 10:13 schreef pessie het volgende:
Hygiene-technisch gezien zou ik het persoonlijk weggooien.
oh hell wat een gevaarte zo aan je bhquote:Op woensdag 16 maart 2011 09:12 schreef Claudia_x het volgende:
Ik heb een keer een portable barbecue gewonnen. Beat that.![]()
Allemachtig, huup, wat groeit Elin hárd! Laat eens een curve zien van je speklapje!
DJMO, wat een mooie curve! Dat groeien zit wel goed dus.
Ik heb een Medela Freestyle als kolf. Die is klein en draadloos, ontzettend handig. Over 4 weken mag ik weer.
[ afbeelding ]
![]()
quote:Op dinsdag 15 maart 2011 22:59 schreef Sugarsnap het volgende:
DJMO en Huup, kijk eens naar jullie speklapjes! Wat groeien ze goed!
Eline heeft gisteren goed naar WupWup geluisterdVandaag zat er maximaal 2 uur tussen de voedingen. En aangezien mijn borsten daar snel op reageren, zit ik nu met lichte stuwing omdat ze om 20 uur voor het laatst gedronken heeft.
Wup, welke kolf heb je gewonnen? Ik heb informatie ingewonnen en vandaag een 2e hands Ameda Lactaline gekocht via marktplaats, voor ¤45,-. Deze heeft een gesloten systeem en kan dus goed 2e hands gebruikt worden. Hij is nu ong een half jaar gebruikt, 2 dagen per week. Dus volgens mij moet dat goed komen. Ik kan niet wachten tot hij er is.
Ik heb nu 450 cc in de vriezer liggen, na een week kleine beetjes kolven (en dan heeft Eline ook nog een paar keer een flesje geoefend). Het gaat de goede kant op met kolven en ik hoop dat dubbelzijdig elektrisch daar ook aan meewerkt.
quote:
Op facebook. Heb alleen m'n naam hoeven invullen! http://www.facebook.com/#!/profile.php?id=100001689742580 Ze geven nu een babybelt van Anita weg.quote:Op woensdag 16 maart 2011 21:16 schreef Twinkly het volgende:
Wup, wat cool dat je een kolf gewonnen hebt! Wat voor wedstrijd was dat?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"
Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad - My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
Ja hoor, maar je kan het dan maar 1x opwarmen en dan moet het na een ongeveer uurtje weg.quote:Op vrijdag 18 maart 2011 08:19 schreef pessie het volgende:
Mooie grafiek en foto Pvoes!
Ik heb even een vraagje.
Ik heb dinsdag 80cc gekolfd en meer lukte toen niet, ik heb nu zo'n 60 a 70 cc uit de vriezer gehaald en ontdooid in de koelkast. Mag ik die zometeen bij elkaar in 1 fles doen zodat er voor mn schoonzusje 1 fles klaar staat om te verwarmen en te geven? Of mag je verse melk en ontdooide melk niet door elkaar doen?
Maar dat is toch de standaardregel van opgewarmde melk?quote:Op vrijdag 18 maart 2011 08:32 schreef Asyniur het volgende:
[..]
Ja hoor, maar je kan het dan maar 1x opwarmen en dan moet het na een ongeveer uurtje weg.
jep, maar nu Harry groter is, neem ik het niet meer zo nauw. Warm het gerust ook nog eenkeer op en hij is nog nooit ziek ervan geworden.quote:Op vrijdag 18 maart 2011 08:57 schreef pessie het volgende:
[..]
Maar dat is toch de standaardregel van opgewarmde melk?
zolang het dezelfde temperatuur heeft, mag allesquote:Op vrijdag 18 maart 2011 08:19 schreef pessie het volgende:
Mooie grafiek en foto Pvoes!
Ik heb even een vraagje.
Ik heb dinsdag 80cc gekolfd en meer lukte toen niet, ik heb nu zo'n 60 a 70 cc uit de vriezer gehaald en ontdooid in de koelkast. Mag ik die zometeen bij elkaar in 1 fles doen zodat er voor mn schoonzusje 1 fles klaar staat om te verwarmen en te geven? Of mag je verse melk en ontdooide melk niet door elkaar doen?
Na de voeding bedoel je?quote:Op vrijdag 18 maart 2011 12:46 schreef Pvoesss het volgende:
V. drinkt heel slecht. ik kolf uit mijn slechte borst zo whoppa 130cc.
En dat is geen goed teken
Het gaat allebei niet zo snel, ze is makkelijk 20-30 minuten bezig. Na de borst geeft ze dus wel een stuk meer melk terug dan na de fles.quote:Op vrijdag 18 maart 2011 16:24 schreef Claudia_x het volgende:
Aan de borst drinken kan ook andere behoeftes vervullen. Het is mogelijk dat ze dat gewoon fijn vindt en daardoor ook meer melk binnenkrijgt. Ik zou me er geen zorgen om maken, tenzij ze veel melk terug gaat geven en veel last van krampen krijgt.
Gaat het drinken aan de borst sneller of langzamer dan uit de fles?
Nathan drinkt meestal zo'n 150cc uit de fles. 200 klinkt voor mij echt veel. Zo kun je zien dat echt ieder kindje anders is, mooi is dat vind ik.quote:Op vrijdag 18 maart 2011 19:56 schreef Pvoesss het volgende:
hij drinkt 200 uit een fles ik ben zo benieuwd wat hij uit mijn borsten drinkt
Goed opgemerkt, is normaal verschijnselquote:Op vrijdag 18 maart 2011 20:37 schreef Claudia_x het volgende:
En gek genoeg krijg ik vaak juist lastig een toeschiefreflex als mijn borsten op knappen lijken te staan.
Maar áls het dan eenmaal gaat dan is het ook altijd twee keer zoveelquote:Op vrijdag 18 maart 2011 22:27 schreef WupWup het volgende:
[..]
Goed opgemerkt, is normaal verschijnselDoordat de spieren zo op spanning staan door stuwing, is het lastiger voor ze om samen te knijpen.
quote:Op vrijdag 18 maart 2011 22:27 schreef Claudia_x het volgende:
Het stomme is dat ik geen pads in m'n beha draag omdat ik bij Ivan nooit lekkages had en ik weiger te accepteren dat ik ze nu wel heb.
quote:Op zaterdag 19 maart 2011 10:07 schreef Twinkly het volgende:
Niels steekt sinds anderhalve week weer zijn tanden in mijn tepelhof tijdens het drinkenDat heeft hij maanden terug ook een poos gedaan. Telkens als hij wil drinken komen zijn tanden weer op de pijnlijke plekken terecht
Er zitten gewoon korstjes in de vorm van tandafdrukken op mijn tepelhoven.
quote:Op vrijdag 18 maart 2011 20:04 schreef Orea het volgende:
Dat vind ik toch wel bizar hoor Tico! Eigenwijsje heb je..
Die van mij krijgt 2 keer 150 cc op een opvang dag.. Maar normaal (nu is ze niet lekker dus ze weigert van alles) blijft ze drinken.. na 150 cc is het even miepen tot ze afgeleid is (is bij 180 en 200 ook zo!) maar 150 is toch wel genoeg per keer.. Madam komt vast niets tekort met haar 9100 gram bij 7,5 maand..
Ook fijn!quote:Op zaterdag 19 maart 2011 10:47 schreef Pvoesss het volgende:
Ik heb een knijperd en hij geeft me dus om de minuut als ik hem voed een nipple twist![]()
![]()
Doet Aviva ook. Ik viel het niet eens meerquote:Op zaterdag 19 maart 2011 10:44 schreef Twinkly het volgende:
Nee, hij doet het niet bewust, het is niet echt bijten wat hij doet. Hij laat zijn tanden op mijn tepelhoven rusten, dat vindt hij vast comfortabel
Nou, hij doet het eigenlijk ook altijd wel, ik heb altijd naderhand de afdrukken erin staan. Maar nu drukt hij wat harder ofzo en gaat de huid echt stuk.quote:Op zaterdag 19 maart 2011 11:03 schreef DaviniaHR het volgende:
[..]
Doet Aviva ook. Ik viel het niet eens meer
Klinkt bekend jaquote:Op zaterdag 19 maart 2011 11:05 schreef Twinkly het volgende:
[..]
Nou, hij doet het eigenlijk ook altijd wel, ik heb altijd naderhand de afdrukken erin staan. Maar nu drukt hij wat harder ofzo en gaat de huid echt stuk.
Heb je eigenlijk nog wel eens last van Raynaud?
Hm, klinkt niet echt lekker idd. Maar je kan er weinig tegen doen, vrees ik. Lente heeft me gister wel expres keihard gebeten. Echt, ik dacht dat m'n tepel eraf was. Ze was moe mieperig en ws ging het 'r niet snel genoeg, dus gaf ze er maar eens een flinke ruk aan.quote:Op zaterdag 19 maart 2011 10:44 schreef Twinkly het volgende:
Nee, hij doet het niet bewust, het is niet echt bijten wat hij doet. Hij laat zijn tanden op mijn tepelhoven rusten, dat vindt hij vast comfortabel
Oh, ik heb er helemaal niet bij nagedacht dat ik ook wat op de wondjes zou kunnen smeren, dankje voor de tip! Ik heb Purelan.quote:Op zaterdag 19 maart 2011 13:05 schreef WupWup het volgende:
oeh Twinkly dat klinkt echt pijnlijkHoe heb je Niels het de vorige keer afgeleerd? En gebruik je ook wat voor de wondverzorging?
quote:
Is dat zo? Ik ben eerlijk gezegd wel 10 min per borst kwijt, dus als ik ze allebei doe is het 25 incl spullen pakken en opruimen.quote:Op zondag 20 maart 2011 06:16 schreef Twinkly het volgende:
Wat kun jij snel kolven Vanyel!Super fijn lijkt me.
Ik heb alleen mij eigen ervaring maar en ik doe er een stuk langer overquote:Op zondag 20 maart 2011 10:05 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Is dat zo? Ik ben eerlijk gezegd wel 10 min per borst kwijt, dus als ik ze allebei doe is het 25 incl spullen pakken en opruimen.
Bij mijn zus spoot de kolf al zowat vol als ze ernaar keek, dus ik vond mezelf helemaal niet zo snel.
Ik vond 4 druppels melk in 3 dagen te weing voor een baby. Hij hapte maar niet en zelf melk uit mijn borsten persen en dan met een lepeltje geven was erg lastig.quote:Op zaterdag 19 maart 2011 22:30 schreef Leandra het volgende:
Kan iemand mij uitleggen waarom er kennelijk zo vaak in of vlak na de kraamtijd gekolfd wordt?
Waarom niet gewoon ouderwets de baby zelf laten regelen wat hij/zij nodig heeft?
Het is geen aanval, ik snap alleen echt dat gedoe met die kolf de eerste maanden niet (als de baby gezond en fit is) en wil graag weten waarom.
Mijn kraamhulp heeft 'geholpen' door Leia steeds met vrij groffe hand tegen mijn borst aan te duwenquote:Op zondag 20 maart 2011 13:17 schreef WupWup het volgende:
Verse Leia
Orea, wat ben jij vreselijk slecht begeleid dan! Had je geen kraamhulp waarbij enig belletje ging rinkelen of lampje ging branden?
Vanyel, sommige kindjes pikken het als je helpt met aanhappen door hun kin wat in te drukken. Zo stuur je zelf wat mee in de 'grote hap'.
Nu ja, allereerst noodzaak. Ivan was gezond en fit maar ook erg zwaar en dronk niet genoeg uit de borst. We hebben toen een kolf gehuurd, ik heb één dag bij alle voedingen nagekolfd en die melk erbij gegeven en toen was ik van het kolven af (lees: hij had geen kristallen meer in de luiers). Bij Lena was het een ander verhaal. Die dronk voorbeeldig uit de borst, maar voeden op verzoek was niet te doen in het ziekenhuis en daarom ben ik gaan kolven.quote:Op zaterdag 19 maart 2011 22:30 schreef Leandra het volgende:
Het is geen aanval, ik snap alleen echt dat gedoe met die kolf de eerste maanden niet (als de baby gezond en fit is) en wil graag weten waarom.
ik moest na anderhalf uur naar de ok om de placenta te verwijderen, toen Geert terugkwam van de kinderarts heb ik 'm zelf naar de borst "getrokken" omdat de verloskundige en verpleegkundige meer bezig waren met die placenta dan met mij of geert .. nu heb ik over het stukje begeleiding tijdens die laatste week zwangerschap toch een slecht gevoel; had ik me weer laten afschepen op 1 maart wat had er dan kunnen gebeuren (met die knoop in de navelstreng) .. ik vind het echt een stukje nalatigheid dat die verloskundigen me niet echt serieus namen toen ik zei dat Geert minder bewoog dan normaal. Pas toen ik overleg eiste met m'n eigen gyn werd er naar mij(n gevoel) geluisterd.quote:Op zondag 20 maart 2011 16:11 schreef Orea het volgende:
De foto hierboven is zo'n 20 minuten na de geboorte van de placenta(je rekent ook vanaf geboorte van de placenta, dus liefst binnen een uur na geboorte van de placenta aanleggen! Later kan ook, maar liever eerder... Zodra de placenta eruit is, schiet ineens je prolactine gehalte mega omhoog. Dit helpt de productie direct op te starten)
Het bizarre is dat dat bij mij ook het geval was toen ik Ivan voedde, maar nu gaat het heel makkelijk! Bij Ivan zat ik op mijn werk vaak 15-20 minuten dubbelzijdig te kolven en had dan nog lang niet wat ik nodig had. Het duurde een tijd voor ik een toeschietreflex had - dat werd met syntocinon niet echt beter - en de melk stroomde langzaam. Ik kreeg mijn borsten ook nooit goed leeg. Ik ben wel eens halsoverkop naar huis gegaan omdat het kolven op mijn werk voor geen meter lukte en ik bang was voor een borstonsteking.quote:Op zondag 20 maart 2011 10:28 schreef Twinkly het volgende:
[..]
Ik heb alleen mij eigen ervaring maar en ik doe er een stuk langer over
Oh maar ik voed juist heel netjes achter mijn bureau. Voedingskussen om me heen en een beetje op de rand van het bureau, 1 hand om mijn borst vast te houden en 1 hand voor de computer.quote:Op zondag 20 maart 2011 16:41 schreef Claudia_x het volgende:
Ik ga er meteen werk van maken, m'n kussen weer tevoorschijn halen en voortaan rustig op de bank voeden (in plaats van achter m'n bureau of op de rand van het bad).
Hoe doe je dat dan? Ik heb ook vrij grote borsten en (misschien mede daarom) geen idee hoe ik haar moet voeden zonder het voedingskussen, ik heb immers 1 hand nodig voor mijn borst en ik weet niet hoe ik haar dan met de andere hand moet positioneren.quote:Op zondag 20 maart 2011 17:00 schreef Orea het volgende:
Verder voed ik op zich overal en nergens! Ze is nu groot genoeg om vanaf mijn schoot bij mijn borst te komen. Door de grootte moet ik mijn borst altijd ondersteunen, dus haar in mijn arm houden werkt niet. Maar nog steeds voedt het het fijnst met haar liggend op een kussen voor me
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |