abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_94181777
Ik heb het nooit handsfree geprobeerd. Da's volgens mij onbegonnen werk. En ik kolf niet zo makkelijk dat ik die hoeveelheden heb in 1 minuut en 11 seconden. :+ Daarom kolf ik enkelzijdig en pas ik borstcompressie toe.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_94182786
hmz, ik had opeens bloed zonder een kloof... nu is mn melk rozig... Weggooien?
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  woensdag 16 maart 2011 @ 10:13:26 #153
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_94182842
Hygiene-technisch gezien zou ik het persoonlijk weggooien.
pi_94182880
quote:
1s.gif Op woensdag 16 maart 2011 09:19 schreef Ticootje het volgende:
Kun je tenminste je glas wijn drinken tijdens het kolven.. Hoe handig!
t aangename met t onaangename verenigen :D
Echt hoe verzinnen ze het haha
pi_94182978
Ik zou t ook weggooien.
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_94182989
quote:
1s.gif Op woensdag 16 maart 2011 10:13 schreef pessie het volgende:
Hygiene-technisch gezien zou ik het persoonlijk weggooien.
Ja, maar melk is ook een bloedproduct...
Ik moet maar ff zien wat ik ermee doe. Als ik genoeg melk heb pleur ik het wel weg..
pi_94183132
Als het de bedoeling was dat ze bloed dronken, hoefden we natuurlijk niet heel die melk te produceren ;)
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_94183218
Maar bloed in melk kan geen kwaad... Maar het zal wel anders smaken, daarom twijfel ik of ik het gewoon weggooi, madam is nogal kieskeurig...
pi_94183552
Gewoon geven. in koemelk zit ook pus hoor je ook niemand over klagen. ;) ;)
pi_94183634
ik vraag me wel af waar het vandaan komt... Vanmiddag maar ff in de gaten houden.
pi_94183845
Waarschijnlijk een gebarsten vaatje binnenin, morgen zal je melk wel bruin zijn.
Ik zou het ook bewaren, je kan het altijd nog weggooien als ze het niet lust, toch?

Rusty pipe syndrome :Y)
pi_94183893
Ja misschien toch van het rennen ofzo? Terwijl ik nu wel een sporttop heb dus geen bouncing balls... Nou ja, ik schok wel ff want mn schelp zat wel helemaal met roze prut..
pi_94187351
quote:
1s.gif Op woensdag 16 maart 2011 09:12 schreef Claudia_x het volgende:
Ik heb een keer een portable barbecue gewonnen. Beat that. :')

Allemachtig, huup, wat groeit Elin hárd! Laat eens een curve zien van je speklapje!

DJMO, wat een mooie curve! Dat groeien zit wel goed dus.

Ik heb een Medela Freestyle als kolf. Die is klein en draadloos, ontzettend handig. Over 4 weken mag ik weer. c_/

[ afbeelding ]

_O-
oh hell wat een gevaarte zo aan je bh :') En dan doodleuk zo achter je bureau gaan zitten :D

Elin groeit eigenlijk keurig op de curve door :o ze groeit wel hard, maar omdat ze ook zwaar begonnen is valt het relatief gezien mee. Ik denk ook iedere keer jeumig :X maar als ik die curve zie valt het mee. En ze is redelijk lang ook inmiddels, 57 cm alweer.

Over 2 weken mogen we weer op maandag naar t cb en op dinsdag naar de kinderarts, kan ik vergelijken met nu en met 1 dag ertussen :D

Tico kan me voorstellen dat je schrok bloed is niet de bedoeling gewoon. Maar wat Owlet zegt, dan zal het wel een inwendig vaatje zijn ofzo? Ff aankijken.
Zomerkind <3 & Winterkind <3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_94187777
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 maart 2011 22:59 schreef Sugarsnap het volgende:
DJMO en Huup, kijk eens naar jullie speklapjes! Wat groeien ze goed!

Eline heeft gisteren goed naar WupWup geluisterd :D Vandaag zat er maximaal 2 uur tussen de voedingen. En aangezien mijn borsten daar snel op reageren, zit ik nu met lichte stuwing omdat ze om 20 uur voor het laatst gedronken heeft.

Wup, welke kolf heb je gewonnen? Ik heb informatie ingewonnen en vandaag een 2e hands Ameda Lactaline gekocht via marktplaats, voor ¤45,-. Deze heeft een gesloten systeem en kan dus goed 2e hands gebruikt worden. Hij is nu ong een half jaar gebruikt, 2 dagen per week. Dus volgens mij moet dat goed komen. Ik kan niet wachten tot hij er is.
Ik heb nu 450 cc in de vriezer liggen, na een week kleine beetjes kolven (en dan heeft Eline ook nog een paar keer een flesje geoefend). Het gaat de goede kant op met kolven en ik hoop dat dubbelzijdig elektrisch daar ook aan meewerkt.
*O* Eline! Regel het maar lekker zelf meid, laat ons maar kletsen ;)

Ik heb de Lactaline gewonnen :)
pi_94198323
oh wauw! ik zag een aantal goede lijntjes dus goed groeiende kindjes!

en een gewonnen kolf hoe tof gefeliciteerd (en gewonnen wasmachines en portabel bbq haha)

tico da's schrikken! ik zou het indien niet teveel bloed is eigenlijk gewoon geven, als er live gedronken wordt zou je het waarschijnlijk ook niet door hebben
doet me denken aan mn kraamtijd,toen had ik ook een kloof die ik niet voelde waar we achter kwamen toen mini mondjes melk met wat bloed erin terug gaf. kraam zei toen dat het geen kwaad kon mits niet teveel aangezien ze er wel misselijk van kunnen worden!
pi_94198583
Wow wat tof! De lactaline is een mooie kolf.
  woensdag 16 maart 2011 @ 17:11:23 #167
259886 pessie
pi_94198767
Elin mooie curve!
pi_94205256
Huup, wat een voorbeeldige curve! ^O^ De curve loopt steiler naarmate een kind zwaarder is, dus het is volstrekt logisch.

Bloed in de melk zonder een kloof, ik zou me geloof ik rotschrikken!

Ik heb een in mijn ogen gigantische ontdekking gedaan. Lena doet nog steeds regelmatig moeilijk aan de borst. De toeschietreflex is vaak heftig, daar heeft ze moeite mee en dus laat ze een paar keer los, en daarna is het lastig om haar rustig aan de borst te houden. De remedie: tussendoor boertjes laten doen. Zo simpel! Als ze de lucht kwijt is drinkt ze rustig verder.
pi_94205636
Dat scheelt, lekker simpele oplossing.
pi_94205905
Ja, het was wel een dôh-moment. :+ Ivan hoefde vrijwel niet te boeren, dus ik dacht er gewoon niet aan.
  woensdag 16 maart 2011 @ 20:12:04 #171
279868 Sugarsnap
Sprookjesboom...
pi_94208389
Zodra Eline moeilijk begint te doen, koppel ik haar los en laat ik haar boeren. Mijn tsr is vaak ook heftig en dan slikt ze veel lucht in. Sowieso laat ik haar boeren als ik van kant wissel. Alleen de laatste paar voedingen doet ze moeilijk aan de rechterkant. Na het tsr laat ze los, hapt weer aan, drinkt een paar slokken en laat dan weer los. Het maakt niet uit of ik die kant als eerste geef of niet. Andere houding ook al geprobeerd en daar ligt het ook niet aan. Ik hoop dat het snel weer over is.
  woensdag 16 maart 2011 @ 21:11:46 #172
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_94212010
Zo hé, wat een mooie curves komen voorbij! *O*
pi_94212281
Wow Elin ^O^ Hoe gaat het verder met haar? Merken jullie al of ze minder last van reflux heeft door de Zantax?

Haha Claudia, simpel doch doeltreffend 8-)
Bij Niels ging het net zo, hij kon ook niet goed tegen mijn TSR opdrinken.

Wup, wat cool dat je een kolf gewonnen hebt :D! Wat voor wedstrijd was dat?

quote:
1s.gif Op woensdag 16 maart 2011 10:47 schreef owlet het volgende:
Rusty pipe syndrome :Y)
:D

Ik zou het ook gewoon geven Ticootje, als je gewoon had gevoed had je het niet eens gemerkt.
&lt;a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Niels&lt;/a&gt; en &lt;a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Sam&lt;/a&gt;
pi_94229897
X zegt tegen mij: Ik ben zo terug mama even voor jou pakken.
Komt ze terug met de kolf en zegt; kom mama gaan we samen melkje maken O+ :D
  donderdag 17 maart 2011 @ 11:12:47 #175
259886 pessie
pi_94231254
Hahaha!

Tico, hoe ziet je melk er vandaag uit?

En kleine babytjes doe moeten boeren O+ . Nathan wil pas boeren als hij echt verzadigd is :') . Dus eerst de ene kant, dan direct de andere kant (en tussendoor schreeuwt hij nog even dat het wat hem betreft niet snel genoeg gaat) en pas als hij verzadigd is een flinke boer. :')
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL donderdag 17 maart 2011 @ 11:44:48 #176
147316 crew  DJMO
#trut
pi_94232304
Geert valt vaak in slaap aan de borst, al na tien minuten vaak, en wordt dan na kwartiertje weer wakker ofzo voor meer. laat de laatste dagen ook vaak los en moet opnieuw aanhappen en zo was ik gisteren dus van half tien tot 2 aan het voeden met korte onderbrekingen. ik denk dat in totaal in dat tijdsbestek mijn borsten een half uur rust hebben gehad. Ik vraag me af waar dat aan kan liggen. Hij is actief/alert genoeg (heeft vanmorgen ook een 20 minuten rustig om zich heen liggen kijken, en nu ligt in z'n slaapzak ín de hangmat, en dat houdt 'm wel rustiger (soort ingebakerd idee?), hij ligt dus warmer dan los in de box. ik vraag me af of het zo'n koukleum is dat hij alleen met slaapzak of onder mijn dekbed wil slapen?
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
pi_94232699
Ik denk dat dat komt doordat alle pasgeboren baby's voorgeprogrammeerd zijn om 24/7 aan de borst te liggen.
Dat is waar hun spijsvertering op gebouwd is en het is ook hun natuurlijke overlevingsmechanisme.

Nou is dat in onze westerse maatschappij meestal niet haalbaar of wenselijk en dus doen we als ouder wat het beste bij ons en ons kind past.
Het veel en kort willen drinken is dus an sich niets bijzonders of zorgelijks en zeker bij een kindje dat nog maar zo jong is kan je daar het beste zo veel mogelijk in mee gaan, al hoeft dat niet te betekenen dat je alleen maar aan het voeden bent. Een draagdoek of op schoot knuffelen is soms ook al voldoende :)

Zijn hangmatje simuleert een moeder: warm, schommelend en stevig "vastgehouden", daarom voelt hij zich er waarschijnlijk lekkerder in dan los in de wieg of box.
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL donderdag 17 maart 2011 @ 12:01:35 #178
147316 crew  DJMO
#trut
pi_94232901
ik ga er ook zo veel mogelijk in mee, wenselijk of niet, ik ben toch meestal thuis en met de buitenwereld heb ik op zo'n moment niets te schaften :P ;) Het is alleen wel dat na zo vaak kort voeden m'n tepels pijn gaan doen door het vele happen en loslaten (soms trekt hij zichzelf los uit 't vacuum en dat doet pijn).
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

pi_94235383
quote:
1s.gif Op woensdag 16 maart 2011 21:16 schreef Twinkly het volgende:

Wup, wat cool dat je een kolf gewonnen hebt :D! Wat voor wedstrijd was dat?

Op facebook. Heb alleen m'n naam hoeven invullen! http://www.facebook.com/#!/profile.php?id=100001689742580 Ze geven nu een babybelt van Anita weg.
pi_94237465
Wij zijn net terug van het consultatiebureau. Mijn vermoeden klopte: Lena groeit niet zo hard. De gewichts- en lengtecurve van het consultatiebureau zien er voorbeeldig uit (lengte is gemiddeld, gewicht iets bovengemiddeld), maar de curves van borstvoeding.com vlakken wat af. Ze is gemiddeld 150 gram per week aangekomen.

Nou ja, ik ben blij dat de curve van het consultatiebureau er wel mooi uitzag. Misschien maakt ze net als flesvoedingskindjes wel een eindsprint. :Y)

Het is duidelijk dat ze geen honger lijdt. Gisteravond heeft ze weer geclusterd en na een voeding gisteravond om 21:30 uur heeft ze tot 6 uur vanochtend liggen pitten. Ze ligt naast me, is niet ingebakerd, heeft geen speen, ik word wakker van elk hongersignaal. Kortom: ik zou niet weten waar ik me zorgen om moet maken.
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL donderdag 17 maart 2011 @ 14:42:01 #181
147316 crew  DJMO
#trut
pi_94238766
150 gram per week is toch netjes claudia? Ik ben als de dood dat hier de borstvoeding (toch weer) gaat stagneren op den duur, dus zolang Geert dat aan zou komen per week ben ik al dolgelukkig!

Frontpage Koningin/Leukste user IRL donderdag 17 maart 2011 @ 14:44:20 #182
147316 crew  DJMO
#trut
pi_94238852
Overigens heeft Geert na de laatste voeding van vanmorgen keurig drie uur er tussen gelaten, in z'n slaapzak in hangmat, zo ligt hij nu weer, na een voeding met tussendoor verschonen en beide borsten gehad te hebben. Ik geloof dat hij in 'n ritme aan 't komen is ..

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

pi_94246645
150 gram per week is toch prima dat is ook wat V doet.
pi_94247123

Ik snap echt het commentaar niet op zijn gewicht van die ene verpleegkundige.
Vandaag zei de arts zo die is lekker dikkig.. wat groeit die goed.
Terwijl hij dus wel onder het gemiddelde zit maar ze vond hem echt hollands welvaren O+

En daar ben ik het mee eens
pi_94248606
Hij groeit duidelijk fantastisch, Pvoesss! Een lekker kereltje is het.

150 gram per week is oké, maar op de lijn waar Lena zit is het net niet genoeg om goed op de curve te blijven.
pi_94263998
Hij groeit hartstikke mooi Pvoesss! Hij gaat zelfs qua gewicht wat harder dan het gemiddelde lijntje.
Wat een leukerd is het toch O+ Inderdaad Hollands Welvaren.

Claudia, heb je ook een grafiekje gemaakt van haar groei?
&lt;a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Niels&lt;/a&gt; en &lt;a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Sam&lt;/a&gt;
pi_94264198
Ja, maar van de grafiek van borstvoeding.com raak ik gedeprimeerd. De curve van het consultatiebureau komt me beter uit. :Y)
pi_94264450
Hahaha ja die curve is positiever he :D
Dat viel mij ook al op daar gaat die iets hoger op gewicht lijntje.
pi_94264838
Flesvoedingskindjes groeien eerst minder hard en daarna harder dan borstvoedingskindjes, toch?
pi_94264994
Ik begreep altijd dat fleskindjes constanter groeien en dat borstkindjes eerst hard gaan en dan trager groeien.
Meer dan een paar ochtendzoenen
heb ik nood aan stoute schoenen.
https://www.etsy.com/nl/shop/byLisdottir
pi_94265015
Nee, borstvoedingsbaby's groeien in een curve. Kunstvoedingsbaby's groeien rechtlijniger.

edit: sneller typen :')
  vrijdag 18 maart 2011 @ 08:19:30 #192
259886 pessie
pi_94278221
Mooie grafiek en foto Pvoes!

Ik heb even een vraagje.
Ik heb dinsdag 80cc gekolfd en meer lukte toen niet, ik heb nu zo'n 60 a 70 cc uit de vriezer gehaald en ontdooid in de koelkast. Mag ik die zometeen bij elkaar in 1 fles doen zodat er voor mn schoonzusje 1 fles klaar staat om te verwarmen en te geven? Of mag je verse melk en ontdooide melk niet door elkaar doen?
  vrijdag 18 maart 2011 @ 08:32:57 #193
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_94278404
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 maart 2011 08:19 schreef pessie het volgende:

Ik heb even een vraagje.
Ik heb dinsdag 80cc gekolfd en meer lukte toen niet, ik heb nu zo'n 60 a 70 cc uit de vriezer gehaald en ontdooid in de koelkast. Mag ik die zometeen bij elkaar in 1 fles doen zodat er voor mn schoonzusje 1 fles klaar staat om te verwarmen en te geven? Of mag je verse melk en ontdooide melk niet door elkaar doen?
Ja hoor, maar je kan het dan maar 1x opwarmen en dan moet het na een ongeveer uurtje weg.
  vrijdag 18 maart 2011 @ 08:57:34 #194
259886 pessie
pi_94278817
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 maart 2011 08:32 schreef Asyniur het volgende:

[..]

Ja hoor, maar je kan het dan maar 1x opwarmen en dan moet het na een ongeveer uurtje weg.
Maar dat is toch de standaardregel van opgewarmde melk?
  vrijdag 18 maart 2011 @ 09:20:18 #195
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_94279274
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 maart 2011 08:57 schreef pessie het volgende:

[..]

Maar dat is toch de standaardregel van opgewarmde melk?
jep, maar nu Harry groter is, neem ik het niet meer zo nauw. Warm het gerust ook nog eenkeer op en hij is nog nooit ziek ervan geworden.
pi_94284932
en uit de vriezer is toch 24 uur houdbaar?
aangezien mini 2 nachten heeft doorgeslapen ! heeft ze ook de nachtvoedingen niet gehad
  vrijdag 18 maart 2011 @ 12:11:55 #197
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_94285124
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 maart 2011 08:19 schreef pessie het volgende:

Ik heb even een vraagje.
zolang het dezelfde temperatuur heeft, mag alles ;)
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
pi_94286513
V. drinkt heel slecht. ik kolf uit mijn slechte borst zo whoppa 130cc.
En dat is geen goed teken :o
pi_94288077
Zlefs als je beroemd en bekend bent schroom je je niet voor de borstvoeding in het openbaar :)
Yvonne schreef op maandag 31 oktober 2011 @
13:59:43 in DEF SC #282 aan AchJa & Co
Vanaf hier en nu stopt het in DEF én op FOK!
Ik wil hier een normale SC zonder gebitch!
pi_94288337
oud nieuws ;) hij staat al eerder in het topic.

En er is ook weinig om je voor te schamen, het is maar borstvoeding :D
Zomerkind &lt;3 & Winterkind &lt;3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_94288434
quote:
Op vrijdag 18 maart 2011 12:46 schreef Pvoesss het volgende:
V. drinkt heel slecht. ik kolf uit mijn slechte borst zo whoppa 130cc.
En dat is geen goed teken :o
Na de voeding bedoel je?

Dat doet me denken aan het verschil tussen hoeveelheden borst en fles. Als Dottir gekolfd krijgt, drinkt ze meestal 110 cc, gister bij uitzondering 130. Soms heeft ze na 1 borst genoeg, als ik dan de andere kolf, komt daar soms ook zomaar rond de 125cc uit. 2 borsten is dan een hoop melk. Overvoer ik haar niet met 2 borsten?

Dat idee wordt versterkt doordat ze veel meer melk teruggeeft bij borst dan fles (maar mijn tsr is denk ik ook niet misselijk).
  vrijdag 18 maart 2011 @ 14:26:51 #202
259886 pessie
pi_94290745
Vanyel, een borstbaby kun je niet overvoeren omdat normaal gesproken een baby ophoudt met drinken wanneer ze vol zit.
pi_94292880
Ja maar het lijkt met die hoeveelheden of ze aan de borst makkelijk anderhalf keer zoveel drinkt als uit een fles. Borstdrinken zou toch moeilijker zijn?
Dan vind ik dat onlogisch.
pi_94293567
Borstdrinken kunnen ze zelf ook gewoon heel goed regelen :Y
Met af en toe een sabbeltje er tussendoor.
Ja dat was na het drinken, maar hij is weer ziekig en benauwd dus drinkt erg slecht.

En zoals gezegd bv is eigenlijk nooit te veel :D
pi_94295599
Aan de borst drinken kan ook andere behoeftes vervullen. Het is mogelijk dat ze dat gewoon fijn vindt en daardoor ook meer melk binnenkrijgt. Ik zou me er geen zorgen om maken, tenzij ze veel melk terug gaat geven en veel last van krampen krijgt.

Gaat het drinken aan de borst sneller of langzamer dan uit de fles?
pi_94295655
Ik heb trouwens het idee dat Lena ook meer uit de borst drinkt dan uit een fles. Uit de fles lijkt ze alleen het hoogst noodzakelijke te drinken.
pi_94296480
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 maart 2011 16:24 schreef Claudia_x het volgende:
Aan de borst drinken kan ook andere behoeftes vervullen. Het is mogelijk dat ze dat gewoon fijn vindt en daardoor ook meer melk binnenkrijgt. Ik zou me er geen zorgen om maken, tenzij ze veel melk terug gaat geven en veel last van krampen krijgt.

Gaat het drinken aan de borst sneller of langzamer dan uit de fles?
Het gaat allebei niet zo snel, ze is makkelijk 20-30 minuten bezig. Na de borst geeft ze dus wel een stuk meer melk terug dan na de fles.
  vrijdag 18 maart 2011 @ 19:50:55 #208
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_94304883
Ik weet zeker dat leyla meer uit de borst drinkt dan uit de fles.
pi_94305233
hij drinkt 200 uit een fles ik ben zo benieuwd wat hij uit mijn borsten drinkt
  vrijdag 18 maart 2011 @ 19:59:14 #210
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_94305361
Leyla drinkt 120 tot 130 uit een fles. Met heel veel moeite. Het is gewoon geen spenenkind.
  vrijdag 18 maart 2011 @ 19:59:16 #211
259886 pessie
pi_94305364
quote:
2s.gif Op vrijdag 18 maart 2011 19:56 schreef Pvoesss het volgende:
hij drinkt 200 uit een fles ik ben zo benieuwd wat hij uit mijn borsten drinkt
Nathan drinkt meestal zo'n 150cc uit de fles. 200 klinkt voor mij echt veel. Zo kun je zien dat echt ieder kindje anders is, mooi is dat vind ik.
  vrijdag 18 maart 2011 @ 20:01:38 #212
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_94305478
200 drink de dame over een hele dag. Of dat nu 8 uur of 12 uur zonder mama is.
pi_94305636
Dat vind ik toch wel bizar hoor Tico! Eigenwijsje heb je..

Die van mij krijgt 2 keer 150 cc op een opvang dag.. Maar normaal (nu is ze niet lekker dus ze weigert van alles) blijft ze drinken.. na 150 cc is het even miepen tot ze afgeleid is (is bij 180 en 200 ook zo!) maar 150 is toch wel genoeg per keer.. Madam komt vast niets tekort met haar 9100 gram bij 7,5 maand.. ;)
  vrijdag 18 maart 2011 @ 20:11:27 #214
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_94306038
Nou ik vind het ook vet irritant ja! Ik ben gewoon extreem gebonden op deze manier. Ik kan me dus amper flexibel opstellen op m'n werk, een paar uur extra en dan weet ik dat m'n vrouwtje gewoon hongerig op me aan het wachten is.
pi_94306279
wow hij drinkt gerust 600cc weg op een opvang dag..
Mijn hongerige vent :D ik vind dat van jullie echt weinig :+
(niet dat het dat is maar wat een verschil.)
pi_94306297
Dat kan ik me voorstellen (ik heb het namelijk al dat ik niet lekker zit als ik haar laten zou moeten ophalen en dan drinkt ze gewoon goed. Dus dat eventjes zou niks uit moeten/mogen maken..)

Maar vooral als ze max een 200 cc drinkt... pittig!
  vrijdag 18 maart 2011 @ 20:20:10 #217
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_94306530
Nee ik kon wel janken toen ik van 8 tot 8 aan het werk was en al in de middag gebeld werd dat ze niets wilde drinken.
  vrijdag 18 maart 2011 @ 20:20:28 #218
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_94306555
Ylana drinkt ongeveer 20/30cc per fles meer dan ik krijg gekolfd, ik ga ervanuit dat zij efficienter is dan mijn kolf. Ik ben heul blij met mijn vriezervoorraad, zo kan M. het steeds aanvullen. Ze krijgt btw bijna alles uit de vriezer, ik werk zo onregelmatig dat ik het verse nauwelijks lang genoeg voor haar kan bewaren tot de volgende werkdag.

Wat lastig Tico dat ze nog steeds zo moeilijk doet met een flesje. Je bent idd zo heel erg gebonden.
Hij weet alleen van lekker slapen, en ver daarbuiten lopen schapen.
De zon schijnt op zijn donk're haren, zo blijf ik heel lang naar hem staren.
Wie ben jij in dit leven om je droom op te geven?
Ylana
  vrijdag 18 maart 2011 @ 20:20:57 #219
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_94306581
Dan zou ik ook janken ja.
Hij weet alleen van lekker slapen, en ver daarbuiten lopen schapen.
De zon schijnt op zijn donk're haren, zo blijf ik heel lang naar hem staren.
Wie ben jij in dit leven om je droom op te geven?
Ylana
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL vrijdag 18 maart 2011 @ 20:23:43 #220
147316 crew  DJMO
#trut
pi_94306756
ik heb vanmiddag even de (hand) kolf erop gezet, meer ook om de ergste druk eraf te halen, ik lekte als een gek en Geert wilde maar niet wakker worden voor z'n voeding :X ik kolfde uit beide borsten samen hooguit 30cc. Ik kan sowieso (nog) geen wijs uit z'n drinkpatroon, de ene keer heeft hij na een krap half uurtje meer dan genoeg om ruim 2,5 uur te slapen, maar andere keren doet hij bijna 2,5 uur over één voeding ..

vrijdag 18 maart 2011 @ 20:30:59 #221
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_94307190
Met een handkolf krijg ik ook amper wat eruit.
pi_94307580
En gek genoeg krijg ik vaak juist lastig een toeschiefreflex als mijn borsten op knappen lijken te staan.

Tico, wat rot dat ze zo weinig uit de fles drinkt. Ik ben een beetje huiverig dat Lena ook die kant opgaat. Het ging eerst goed met de fles, maar ze drinkt vaak niet goed uit de fles en ik weet niet of dat komt doordat ze niet echt hongerig is of doordat ze de fles maar niks vindt. Nou ja, ik kan gelukkig veel thuiswerken en ik woon naast het kinderdagverblijf.

Ik krijg trouwens vaak meer gekolfd dan Lena drinkt. Daarom denk ik dat ze uit de borst meer drinkt dan uit de fles.

Vandaag had ze vrij weinig gedronken, maar vanavond heeft ze keurig ingehaald. Ze was écht giftig. Ben ik helemaal niet gewend. :o
pi_94308057
Dat heb ik ook, echt goeie ploftieten zijn een garantie voor moeilijk toeschieten.
pi_94311887
het maakt bij mij niet uit.. vol, leeg, halfvol hij hoeft maar te wijzen of kijken en ik loop leeg. :')
  vrijdag 18 maart 2011 @ 21:43:39 #225
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_94312209
Oh ik lek bijna nooit meer erg fijn wel. Toeschieten voel ik wel en dan douw ik ff terug.
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL vrijdag 18 maart 2011 @ 21:47:55 #226
147316 crew  DJMO
#trut
pi_94312502
ik heb vaak dat ik pas merk dat ik lek als m'n tshirt al doorweekt is .. lichtelijk genant als je in de winkel staat :')

pi_94314832
Het stomme is dat ik dus wel lek als ze zo vol zitten, maar het niet echt gaat stromen als ze aanhapt.
  vrijdag 18 maart 2011 @ 22:27:21 #228
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_94314912
Dames, wat is handig om in huis te hebben/halen wat betreft BV.
Ik heb nu zoogcompressen (Natusan) had vorige week voor het eerst 's ochtends een opgedroogde melkplek in mijn pyjama. :') Daarna geen hinder meer van gehad.
Ook genoeg hydrofiel luiers en spuugdoeken.
Een dubbele elektrische kolf van Medela bij mijn nichtje op zolder, daar moeten alleen als ik hem wil gebruiken nieuwe borstschelpen op.
Een voedingsbeha heb ik ook al, die draag ik nu als zwangerschapsbeha. Ik had er veel met beugel en maar twee zonder, dus deze maar alvast aangeschaft. Een tweede voedingsbeha haal ik wel eind Mei, dan weet ik nog iets beter mijn maat.

Iemand nog tips, zalfjes of leesvoer, of iets dergelijks?
pi_94314926
Het stomme is dat ik geen pads in m'n beha draag omdat ik bij Ivan nooit lekkages had en ik weiger te accepteren dat ik ze nu wel heb.
pi_94314927
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 maart 2011 20:37 schreef Claudia_x het volgende:
En gek genoeg krijg ik vaak juist lastig een toeschiefreflex als mijn borsten op knappen lijken te staan.
Goed opgemerkt, is normaal verschijnsel ;) Doordat de spieren zo op spanning staan door stuwing, is het lastiger voor ze om samen te knijpen.
pi_94315322
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 maart 2011 22:27 schreef WupWup het volgende:

[..]

Goed opgemerkt, is normaal verschijnsel ;) Doordat de spieren zo op spanning staan door stuwing, is het lastiger voor ze om samen te knijpen.
Maar áls het dan eenmaal gaat dan is het ook altijd twee keer zoveel :X
bij mij althans.

Juud klinkt alsof je vrij compleet bent hoor :)
Je zou eventueel nog iets van purelan ofzo kunnen halen bij de drogist maar misschien heb je dat helemaal niet nodig ook.
Ik heb hier al 3 jaar een gesloten verpakking tepelcremespul van hema staan :') kan ook wel weg inmiddels denk ik. :P
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_94315323
Juud, ik heb nu wasbare pads van avent (zaten bij de kolf) en die zijn eigenlijk heel fijn.
De eerste week had ik mother mates, fijn spul dat helpt bij pijnlijke tepels.

Trouwens nu bij gebrek aan iets anders bepanthen op mijn pijnlijke tepel gesmeerd en dat helpt ook.
pi_94315549
Juud, ik weet niet hoe oud die kolf is en hoe goed gebruikt, maar misschien is het de moeite waard om het vacuum te laten testen door een lactatiekundige. Qua leesvoer raad ik absoluut het boek Borstvoeding van Stefan Kleintjes aan. Allemaal informatie die klopt, volledig is en up to date. Heel toegankelijk ook, zelfs mijn man kon ermee weg!

DJMO, ik heb nog wasbare pads liggen van Avent. Slechts enkele weken gebruikt, daarna was ik zindelijk :') Wil je ze hebben tegen verzendkosten?
  vrijdag 18 maart 2011 @ 22:48:55 #234
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_94316054
@WupWup

Die kolf is goed drie jaar oud, en is toen alleen in het begin twee weken gebruikt. Wellicht is het idd een goed plan om hem op te halen en te checken of ie het nog goed doet.

De boeken van Kleintjes lijken me inderdaad ideaal, zowel die over BV als die over voeding.
Ook wil ik nog het boek 'Ouderschap vanuit je hart' aanschaffen, maar dat is eigenlijk een beetje off-topic.
pi_94326202
Die Natusan tietpads zijn erg fijn, ze vangen veel vocht op en je ziet ze niet zo goed door je kleding heen. Ik gebruikte ze als ik weg moest en een strak truitje aanhad. Voor gewoon thuis gebruikte ik Hema-pads, die zijn een stuk goedkoper en werken ook goed.
De wasbare pads kon ik pas na lange tijd gebruiken omdat ze veel minder vocht opnemen en het doorlaten als ze vol zijn.
Maar ik lekte wel ook echt veel. Nu helemaal niet meer, zelfs niet bij een TSR, die ik nog steeds voel en af en toe ook nog best pijnlijk is.

quote:
18s.gif Op vrijdag 18 maart 2011 22:27 schreef Claudia_x het volgende:
Het stomme is dat ik geen pads in m'n beha draag omdat ik bij Ivan nooit lekkages had en ik weiger te accepteren dat ik ze nu wel heb.
_O-

Ticootje, wat vervelend dat ze nog steeds slecht drinkt op het kdv -O-

Niels steekt sinds anderhalve week weer zijn tanden in mijn tepelhof tijdens het drinken }:| Dat heeft hij maanden terug ook een poos gedaan. Telkens als hij wil drinken komen zijn tanden weer op de pijnlijke plekken terecht :X Er zitten gewoon korstjes in de vorm van tandafdrukken op mijn tepelhoven.
Hij maakt wel een grote hap, hij doet zijn mond overdreven ver open zelfs en hapt dan. Afkoppelen en opnieuw aanleggen levert alleen maar een Boze Dreumes op.
pi_94326603
Ik heb ook wasbare tietcompressen maar die lekken bij mij niet :D
ik heb die mallemukkeslut ( :') :') ) ik vergeet de spelling altijd

Ik koop ze op cutecotton :D hebben ze ook wasbaar maandverband etc

Ik vind het echt een fijne man stefan kleintjes :Y :Y
Laatst had ik was problemen kreeg ik de vraag of ik gebeld moest worden O+
pi_94326808
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 maart 2011 10:07 schreef Twinkly het volgende:
Niels steekt sinds anderhalve week weer zijn tanden in mijn tepelhof tijdens het drinken }:| Dat heeft hij maanden terug ook een poos gedaan. Telkens als hij wil drinken komen zijn tanden weer op de pijnlijke plekken terecht :X Er zitten gewoon korstjes in de vorm van tandafdrukken op mijn tepelhoven.
:X
  zaterdag 19 maart 2011 @ 10:41:36 #238
259886 pessie
pi_94326861
Borstvoeding van Stefan Kleintjes is echt goed!

Juud, wat betreft die kolf, misschien is het raadzaam hem vantevoren helemaal klaar te maken? Als je productie niet vanzelf gaat mag je in het begin na elke voeding afkolven zodat je productie gestimuleerd wordt. Wel handig als je het dan klaar hebt staan. Een symphony huren kan altijd maar als je een dubbelzijdige hebt die goed is kan dat ook.

Ik gebruikte ook natusan, in het begin heb ik ook nog huismerk gebruikt maar daar zat een of ander laagje op waar ik uitslag en jeuk van kreeg. Toen maar weer snel overgestapt.

Twinkly, dat klinkt heel pijnlijk! Heb je het idee dat hij het bewust doet of doet hij het omdat hij kiezen krijgt en zn mond kietelt?

Ik kolf behoorlijk goed met mn avent handkolfje. Maar ik probeer wel altijd eerst echt een toeschietreflex op te wekken door een tijdje heel snel te pompen en daarna kan het rustiger, dan stroomt het wel. Tussendoor probeer ik dan nog wel es een extra toeschietreflex te laten komen. Ik kolf nooit in 1 keer een volledige voeding trouwens.
pi_94326919
Nee, hij doet het niet bewust, het is niet echt bijten wat hij doet. Hij laat zijn tanden op mijn tepelhoven rusten, dat vindt hij vast comfortabel :')
pi_94326992
Ik heb een knijperd en hij geeft me dus om de minuut als ik hem voed een nipple twist :{ :')
En als ik gil van pijn dan moet die lachen :D en ik maar mijn best doen om subtiel hem los zien te krijgen. Van zijn doorkomende tandje heb ik nog geen last :N
  zaterdag 19 maart 2011 @ 10:55:24 #241
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_94327164
quote:
Op vrijdag 18 maart 2011 20:04 schreef Orea het volgende:
Dat vind ik toch wel bizar hoor Tico! Eigenwijsje heb je..

Die van mij krijgt 2 keer 150 cc op een opvang dag.. Maar normaal (nu is ze niet lekker dus ze weigert van alles) blijft ze drinken.. na 150 cc is het even miepen tot ze afgeleid is (is bij 180 en 200 ook zo!) maar 150 is toch wel genoeg per keer.. Madam komt vast niets tekort met haar 9100 gram bij 7,5 maand.. ;)
:o Aviva is 14mnd en weegt net 9kg!

En zij dronk (tot ze ging weigeren) met gemak 200cc weg :D
pi_94327299
quote:
2s.gif Op zaterdag 19 maart 2011 10:47 schreef Pvoesss het volgende:
Ik heb een knijperd en hij geeft me dus om de minuut als ik hem voed een nipple twist :{ :')
Ook fijn! :X
Daarom ontbloot ik mijn andere borst nooit, ik haat dat gefriemel aan de andere tepel.
  zaterdag 19 maart 2011 @ 11:03:21 #243
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_94327341
quote:
Op zaterdag 19 maart 2011 10:44 schreef Twinkly het volgende:
Nee, hij doet het niet bewust, het is niet echt bijten wat hij doet. Hij laat zijn tanden op mijn tepelhoven rusten, dat vindt hij vast comfortabel :')
Doet Aviva ook. Ik viel het niet eens meer :@

(oh, en die 200cc van m'n vorige post was in1 voeding)
pi_94327387
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 maart 2011 11:03 schreef DaviniaHR het volgende:

[..]

Doet Aviva ook. Ik viel het niet eens meer :@
Nou, hij doet het eigenlijk ook altijd wel, ik heb altijd naderhand de afdrukken erin staan. Maar nu drukt hij wat harder ofzo en gaat de huid echt stuk.
Heb je eigenlijk nog wel eens last van Raynaud?
  zaterdag 19 maart 2011 @ 11:09:07 #245
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_94327494
quote:
Op zaterdag 19 maart 2011 11:05 schreef Twinkly het volgende:

[..]

Nou, hij doet het eigenlijk ook altijd wel, ik heb altijd naderhand de afdrukken erin staan. Maar nu drukt hij wat harder ofzo en gaat de huid echt stuk.
Heb je eigenlijk nog wel eens last van Raynaud?
Klinkt bekend ja :)

Ik heb nog steeds verbleking, zal ik wrs altijd houden, maar het doet geen pijn, dus ik ben tevreden :)
pi_94327717
Fijn dat je er in ieder geval geen pijn meer hebt! ^O^
pi_94330560
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 maart 2011 10:44 schreef Twinkly het volgende:
Hm, klinkt niet echt lekker idd. Maar je kan er weinig tegen doen, vrees ik. Lente heeft me gister wel expres keihard gebeten. Echt, ik dacht dat m'n tepel eraf was. Ze was moe mieperig en ws ging het 'r niet snel genoeg, dus gaf ze er maar eens een flinke ruk aan. :X Ik heb 'r meteen afgekoppeld en streng toegesproken en daarna mocht ze het nog eens proberen. Gelukkig ging het toen wel goed.

En nu ben ik vreselijk aan het lekken. Door m'n push-up bh O-) heen, twee hemdjes en een trui. Lente heeft vannacht bij opa en oma geslapen dus de voeding van gister eind van de middag en vanmorgen overgeslagen. En nu lek ik dus als een tierelier. Ze lijken nu ook veel eerder te lekken dan toen ze echt nog baby was. Of misschien herinner ik me dat niet zo, of vond ik het toen vanzelfsprekender en hield ik er automatisch rekening mee, dat kan natuurlijk ook.

[ Bericht 0% gewijzigd door Ssserpente op 19-03-2011 13:20:29 ]
pi_94330757
oeh Twinkly dat klinkt echt pijnlijk :X Hoe heb je Niels het de vorige keer afgeleerd? En gebruik je ook wat voor de wondverzorging?
pi_94332237
Au twinkly (:

Kiek dan hoe serieuze zaak dat drinken is

[ Bericht 62% gewijzigd door mrien op 19-03-2011 14:49:04 ]
pi_94332363
Doet het niet. :'(
pi_94333570
Juud, alleen nog een baby.
pi_94333707
Weer weg

[ Bericht 93% gewijzigd door mrien op 20-03-2011 02:20:31 ]
pi_94333974
Ja keilief!
pi_94334102
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 maart 2011 14:48 schreef mrien het volgende:
Nu wel?
[ afbeelding ]
O+ O+ O+
pi_94334543
Awh, Mrien O+!

quote:
1s.gif Op zaterdag 19 maart 2011 13:05 schreef WupWup het volgende:
oeh Twinkly dat klinkt echt pijnlijk :X Hoe heb je Niels het de vorige keer afgeleerd? En gebruik je ook wat voor de wondverzorging?
Oh, ik heb er helemaal niet bij nagedacht dat ik ook wat op de wondjes zou kunnen smeren, dankje voor de tip! Ik heb Purelan.
De vorige keer heb ik het Niels niet afgeleerd, hij stopte er na een tijdje vanzelf weer mee. Ik zou eigenlijk ook niet weten hoe ik het hem af zou moeten leren, ik kan hem ook niet uitleggen dat hij anders aan moet happen ofzo.
Toen hij rond 11 maanden ofzo ging bijten was dat steeds aan het einde van de voeding. Dan koppelde ik hem direct af. Maar dit is anders, het is niet iets wat hij doet omdat het grappig is ofzo, hij doet het per ongeluk tijdens het drinken.
  zaterdag 19 maart 2011 @ 16:46:46 #256
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_94337504
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 maart 2011 14:44 schreef Ticootje het volgende:
Juud, alleen nog een baby.
:D Die blijft nog even tien weekjes binnen hoor.
Thanks voor alle tips dames. Die kolf ga ik voor die tijd maar regelen, dat lijkt me dan wel zo praktisch, dan weet ik dat ie het doet en hoef ik niet snel iets te regelen als het in het begin nog niet vanzelf goed loopt.

Die wasbare pads ga ik naar kijken, dat het zo natuurlijk is lijkt me heel goed.
Ze hadden idd naast Natusan ook een huismerk, maar ik dacht in dit geval, goedkoop is vast duurkoop. :)
pi_94338190
Ik vind de pads van natusan heel fijn ja! Veel fijner dan de huismerk ;)
pi_94338241
Ik gebruik idd verder alleen natusan.
  zaterdag 19 maart 2011 @ 19:40:42 #259
259886 pessie
pi_94344138
Twinkly dat klinkt echt pijnlijk! En Serpente, auw!

Juud, goed dat je je zo voorbereid!

Mrien, wat lief!
  zaterdag 19 maart 2011 @ 22:30:43 #260
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_94351666
Kan iemand mij uitleggen waarom er kennelijk zo vaak in of vlak na de kraamtijd gekolfd wordt?

Waarom niet gewoon ouderwets de baby zelf laten regelen wat hij/zij nodig heeft?
Het is geen aanval, ik snap alleen echt dat gedoe met die kolf de eerste maanden niet (als de baby gezond en fit is) en wil graag weten waarom.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_94351768
1. toch wat verhogen van de productie.
2. als het kindje niet helemaal tevreden is na de borst en aan het protesteren is eraan.nog wat extra geven
3. ook kolven is iets dat je borsten moeten leren
4. een voorraad is best fijn

Dit is wat ik me kan bedenken :D
pi_94352445
Bij mij kwam daar nog bij dat mijn tepels heel vlak waren en de kolf nodig hadden om 'wakker' te worden. Ook kreeg de kleine de melk er niet uit dus moest dat op een andere manier.

Nu kolf ik omdat mijn lief dan nachtvoedingen kan doen en voor voeden buitenshuis.
pi_94353015
Ilse kon het niet zelf regelen. Door de heftigheid van de nasleep van de bevalling, en de slechte begeleiding in het ziekenhuis was Ilse veel te veel afgevallen. Daarnaast kwam de ontlasting niet op gang en kon ze ook haar temperatuur echt niet op peil houden. Als ze dat dan had moeten doen op dat beetje wat ze kreeg had ze het niet gered. Door te kolven en bij te voeden hebben we het toen nog kunnen redden.
Dat het daarna alsnog spaak liep bij 7 weken hebben we het maar niet over (gevalletje van nog steeds heel pijnlijk, en bij het ter sprake komen, staat het nog steeds garant voor een fikse huilbui van mij)
*poef* nu is het weg
  zaterdag 19 maart 2011 @ 22:58:06 #264
279868 Sugarsnap
Sprookjesboom...
pi_94353099
Ik ben begonnen met kolven vanaf een week of 7 om een voorraad op te bouwen en om het te leren. Ook kan Eline op die manier met een flesje oefenen.
Ik heb vanavond met voor het eerst met mijn nieuwe kolf gekolfd. De opbrengst was niet zo geweldig (40cc), maar alle begin is moeilijk. Ik moet echt even wennen aan elektrisch kolven en Eline is ook een beetje aan het regelen weer. Maar ik vind het wel een fantastisch ding!
pi_94354551
Er wordt tegenwoordig veel vaker gekolft om de productie verder op gang te helpen (en daarbij ook vaak bijgevoed, maar dat is weer een andere discussie..), dat zie ik ook om me heen. Nou zie ik natuurlijk wel meer problematiek op de kraamafdeling dan gangbaar is in de 'normale' kraamwereld, maar ik denk dat in sommige gevallen met een beter, actiever aanlegbeleid net zoveel of meer kan worden bereikt. Van tevoren zorgen dat je een dubbelzijdige elektrische kolf in huis hebt, zodat je eventueel gelijk aan de slag kunt in het geval dat het niet goed blijkt te gaan, vind ik ietwat overdreven en misschien zelfs niet handig. Op één of andere manier smaakt dat toch naar onvoldoende vertrouwen in het eigen kunnen. Daarmee bedoel ik overigens niet specifiek degene die vlak hiervoor noemde dat ze al een kolf heeft, maar heb ik het over de trend van nu.
  zaterdag 19 maart 2011 @ 23:51:39 #266
22740 Grijs
en eigenwijs
pi_94355761
Bij de oudste heb ik ook in de kraamtijd gekolfd, op aanraden van de kraamverzorgster. Volgens haar had ik ingetrokken tepels en kon mijn zoon daardoor lastig aanhappen en zou eerst kolven dat kunnen vergemakkelijken. Hij heeft nooit echt lekker aan de borst gedronken (merkte ik pas toen ik de volgende aan de borst had). Door af te kolven kon hij met een spuitje toch voeding binnenkrijgen.
Hij heeft al met al een paar weken borstvoeding gehad.

Bij de 2e heb ik mij voorgenomen om te stoppen met borstvoeding als ik in de kraamtijd zou moeten kolven.
Gelukkig ging het bij haar direct goed (niks geen last van ingetrokken tepels o.i.d.) en heb ik haar 14 maanden gevoed. De jongste dronk ook meteen goed (maar daar ging ik al wat meer vanuit, het vertrouwen was aardig hersteld ;)) en zij heeft ruim 2 jaar bij mij gedronken.

En ik denk dat Wupwup wel gelijk heeft. Bij mijn oudste had een beter aanlegbeleid ons waarschijnlijk beter geholpen dan de kolf (en de hulp van een laktatiekundige had waarschijnlijk ook problemen kunnen voorkomen).
"Het meeste werk is onbegonnen werk
...eenmaal begonnen wordt het al snel minder"
- [i]Rikkert Zuiderveld[/i]
pi_94358708
Ja dat is ook wel zo.
Ik denk ook dat de kraamhulpen vaak verkeerd advies geven.

Bij de eerste heb ik zelden gekolfd. Ik had geen werk dus ook niet nodig.
bij de 2e ben ik begonnen rond de tijd dat hij ging wennen op het kdv.
pi_94365380
Bij mij was het kolven (of vooral 's nachts niet alleen zelf voeden) onderdeel van het advies van de lactatiekundige.

Ik vind het ook weinig gedoe. Het kan soms even heel prettig zijn om een kwartiertje te kolven ipv 3 kwartier te voeden.
pi_94365471
Wat kun jij snel kolven Vanyel! :D Super fijn lijkt me.

Ik heb in de kraamtijd gekolfd omdat ik last had van extreme stuwing. Daarna heb ik nog gekolfd om te resetten, als ik teveel last van stuwing had en als de tsr te heftig was (dat laatste heb ik niet zo vaak gedaan, het hielp niet zoveel en ik was bang om mijn productie te verhogen).
pi_94365712
Ik heb gekolfd na een paar dagen omdat Leia steeds verkeerd lag aangelegd. Daardoor had ik kloven waar de Samaria Kloof op Kreta niks bij is, het bloed spoot eruit en als ik al dacht aan weer een voeding begon ik te huilen.. Dus een 2 dagen gekolfd om de boel wat te laten helen, veel gelezen over aanleggen, lactatiekundige gebeld. En na een paar dagen weer live gevoed. Leia was ruim 10% afgevallen en uiteindelijk ook pas na 3 weken weer op geboortegewicht (dat we ons daar ooit zorgen om hebben gemaakt, kun je je al bijna niet meer voorstellen als je die speklap nu ziet :D)

Ik was dus wel heel blij dat ik de kolf al in huis had (wilde ik sowieso, want ik wil tot een jaar geven wist ik toen al, en live voeden onder werktijd zou kunnen, maar is wat omslachtig dus had hem toch nodig). Maar inderdaad, in veel gevallen zou het niet zo snel al nodig zijn. Zonder was ik echter meteen na een week gestopt, zó erg was het.

Maar als ik nu de foto's zie van de eerste keer aanleggen van Leia, dan moet ik huilen. Ze ligt zó slecht, als daar iemand op dat moment was geweest die even had geholpen en had gezegd: whoo! Stop, ze ligt echt he-lemáál niet goed, dan was die hele kolf niet nodig geweest in het begin, samen met de kloven :X . Dat is een leermoment geweest en bij een volgende hoop ik dat toch echt anders aan te pakken..
pi_94366461
Zou je zo'n foto willen delen?

Ik blijf altijd wat onzeker of ze nou écht goed ligt, zeker nu ze de laatste dagen vaak 'afglijdt'. Ze begint goed en laat steeds meer tepelhof uit haar mond glijden tot ze echt alleen op mijn tepel zuigt (au). Opnieuw aanleggen is dan niet altijd makkelijk omdat ze haar mond nauwelijks open doet en wel zit te happen.
pi_94366517
quote:
Op zondag 20 maart 2011 06:16 schreef Twinkly het volgende:
Wat kun jij snel kolven Vanyel! :D Super fijn lijkt me.
Is dat zo? Ik ben eerlijk gezegd wel 10 min per borst kwijt, dus als ik ze allebei doe is het 25 incl spullen pakken en opruimen.
Bij mijn zus spoot de kolf al zowat vol als ze ernaar keek, dus ik vond mezelf helemaal niet zo snel.
pi_94366896
quote:
1s.gif Op zondag 20 maart 2011 10:05 schreef Vanyel het volgende:

[..]

Is dat zo? Ik ben eerlijk gezegd wel 10 min per borst kwijt, dus als ik ze allebei doe is het 25 incl spullen pakken en opruimen.
Bij mijn zus spoot de kolf al zowat vol als ze ernaar keek, dus ik vond mezelf helemaal niet zo snel.
Ik heb alleen mij eigen ervaring maar en ik doe er een stuk langer over :D
pi_94367270

Ze zit half, moet haar nekkie helemaal buigen en kan zo niet goed aanhappen.. Ze moet er echt recht voorliggen en als het ware om mijn borst heen gekruld, dan ligt ze goed.. dat lukte pas na een week! (met hulp van de lactatiekundige) Ik heb nogal een grote borst, dus ze moet echt goed liggen (nog steeds) wil ze goed aan kunnen happen. Hier heeft ze de tepel gewoon niet goed in haar mond, wat de kloven veroorzaakte. Al is haar mondje nu natuurlijk groter, dus ze hapt nu eigenlijk nooit meer verkeerd.. De foto van de kloven zal ik je besparen ;) dat was echt dramatisch.

Kolven doe ik trouwens ook vlot. Vooral nu ik de dubbelzijdige kolf heb. max. 15 minuten voor 2 borsten in totaal. Erg fijn, want met mijn Swing was ik de laatste tijd steeds 45 minuten bezig bij elkaar bezig. Dan is 15 minuten fijner op mijn werk.. :)
pi_94368228
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 maart 2011 22:30 schreef Leandra het volgende:
Kan iemand mij uitleggen waarom er kennelijk zo vaak in of vlak na de kraamtijd gekolfd wordt?

Waarom niet gewoon ouderwets de baby zelf laten regelen wat hij/zij nodig heeft?
Het is geen aanval, ik snap alleen echt dat gedoe met die kolf de eerste maanden niet (als de baby gezond en fit is) en wil graag weten waarom.
Ik vond 4 druppels melk in 3 dagen te weing voor een baby. Hij hapte maar niet en zelf melk uit mijn borsten persen en dan met een lepeltje geven was erg lastig.
pi_94371712
Verse Leia O+
Orea, wat ben jij vreselijk slecht begeleid dan! Had je geen kraamhulp waarbij enig belletje ging rinkelen of lampje ging branden?

Vanyel, sommige kindjes pikken het als je helpt met aanhappen door hun kin wat in te drukken. Zo stuur je zelf wat mee in de 'grote hap'.
pi_94371742
Dat lost in dit geval niks op, die mond gaat gewoon weer dicht :)
  zondag 20 maart 2011 @ 13:43:42 #278
259886 pessie
pi_94372829
Ik ging kolven omdat mijn productie niet snel genoeg op gang kwam. Omdat Nathan zo klein was mocht hij ook veel minder afvallen dus hij had zelf geen spek genoeg om te wachten totdat ik na een dag of 10 eindelijk eens op gang zou komen. Hij heeft dus ook bijvoeding gehad. Ik vind het helemaal niet erg dat Nathan bijvoeding heeft gehad en dat ik veel heb gekolfd. Ik denk dat het in ons geval absoluut onze redding is geweest. Zwaar was het wel.
Vantevoren had ik al het idee dat borstvoeding geven veel inzet zou kosten. Bij mijn moeder ging het niet goed en bij beide oma's ook niet. Ik weet niet of er zoiets is als erfelijke belasting, maar toch denk ik dat bij sommige vrouwen borstvoeding als het ware "vanzelf" kan gaan en andere vrouwen er veel meer tijd en energie in moeten stoppen.
Nathan is trouwens geen "natuurtalentje" misschien maakt dat ook nog uit?
pi_94373697
Was Nathan dysmatuur pessie? Het is zeker wel waar dat het bij de ene vrouw makkelijker loopt dan bij de andere, die verschillen zie je alleen hier al in dit topic. Ik prijs mezelf gelukkig dat ik een gezonde baby met 41 weken heb gekregen en we weinig problemen tegen zijn gekomen met de borstvoeding. Ik heb alleen hoeven kolven om dagelijks probiotica te kunnen geven (voorgeschreven door ostheopaat, ik twijfel achteraf flink of ik het wel had moeten doen) en daarna op werkdagen. Ik denk ook dat het uitmaakt dat Nathan geen natuurtalent was. Als hij om te beginnen jouw borsten niet voldoende stimuleert, kom je aan een onderproductie waar je een kolf als eerste oplossing goed kunt gebruiken terwijl je het hoofdprobleem ondertussen oplost. Goed gedaan toch?!
pi_94376760
quote:
1s.gif Op zondag 20 maart 2011 13:17 schreef WupWup het volgende:
Verse Leia O+
Orea, wat ben jij vreselijk slecht begeleid dan! Had je geen kraamhulp waarbij enig belletje ging rinkelen of lampje ging branden?

Vanyel, sommige kindjes pikken het als je helpt met aanhappen door hun kin wat in te drukken. Zo stuur je zelf wat mee in de 'grote hap'.
Mijn kraamhulp heeft 'geholpen' door Leia steeds met vrij groffe hand tegen mijn borst aan te duwen ;( en mij vervolgens om de 2,5, 3 uur, 25 minuten per borst te laten kolven.. Toen ik aangaf dat er per kolfbeurt meer en meer uit mijn borsten kwam, was dat vooral goed..

Dat resulteerde uiteindelijk in een hyperstimulatie :{

Achteraf had ik misschien nog meer kunnen lezen om e.e.a. te laten slagen.. Maarja, dat is achteraf. Het is uiteindelijk geslaagd, maar wel met veel pijn en moeite wat niet zo had gehoeven. In het ziekenhuis was het vooral: heb je haar al aangelegd? Heeft ze alweer gedronken? Mooi! En daar gingen ze weer.. niet meegekeken of iets.. en ik was net na de bevalling niet echt mondig genoeg (ik? :') ja ik :P bevalling doet wat met je) om hulp te vragen..
pi_94377182
In de eerste nacht kwamen ze na 5 uur mij wakker maken zodat ik V kon voeden.
Ik had hem ondertussen allang in het bedje gehezen en 3 keer gevoed ofzo :')
Nu was het mijn 2e en had ik al ervaring maar goh het zou je eerste maar zijn.

Ik weet ook zeker dat als dit mijn eerste kraamweek was geweest het niet was gelukt.
Ik kreeg de opmerking dat hij toch wel heel lang dronk en dat ik hem dan toch beter weg kon leggen want als hij mij niet zou ruiken zou hij ook niet zoveel drinken :X
En maar door bazelen over dat hij niet goed lag aangelegd op die manier terwijl hij perfect lag enzo.
En de houding dat ik moest voeden voelde zo onnatuurlijk.

Bij X. had ik wel een geweldige kraamhulp die heeft mij echt zoveel vertrouwen gegeven.
Pak dat kind maar lekker bij je in bed hoor dat kan prima als je het volgens bepaalde richtlijnen doet.
En zo lang mogelijk daar groei je zo van samen. En ook het aanleggen hielp ze perfect bij.
ze had de ene geniale tip na de andere :D
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL zondag 20 maart 2011 @ 15:43:30 #282
147316 crew  DJMO
#trut
pi_94377930
Bij Y hadden ze me laten slapen en een fles gegeven, bij Jan wilde ik graag binnen een half uur aanleggen maar dat ging/mocht niet vóór hij was gecontoleerd door de kinderarts, en hij wilde de 1e 24e uur ook echt NIET drinken, wrs misselijk door vruchtwater/hoofdpijn van de vacuumpomp, en bij Geert lukte het dan uiteindelijk wel binnen een kwartier na de bevalling. (met controle door de ka omdat hij klem gezeten had).

m'n kraamhulp had wel zoiets van dat er minimaal 3 uur tussen de voedingen moest zitten, waar ik zoiets had van als hij wil krijgt hij, ook of dat nou al na 1,5 of 2 uur is.

pi_94378449
Ik heb direct aangelegd bij V en bij X duurde het me veel te lang en ik ben daar nog steeds boos over.
Dat iedereen zich met haar bemoeide en ik daar maar lag.

Ze hebben mij gehecht en alles terwijl ik V. al aan het voeden was O+
pi_94378986
De foto hierboven is zo'n 20 minuten na de geboorte van de placenta :) (je rekent ook vanaf geboorte van de placenta, dus liefst binnen een uur na geboorte van de placenta aanleggen! Later kan ook, maar liever eerder... Zodra de placenta eruit is, schiet ineens je prolactine gehalte mega omhoog. Dit helpt de productie direct op te starten)
pi_94379302
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 maart 2011 22:30 schreef Leandra het volgende:
Nu ja, allereerst noodzaak. Ivan was gezond en fit maar ook erg zwaar en dronk niet genoeg uit de borst. We hebben toen een kolf gehuurd, ik heb één dag bij alle voedingen nagekolfd en die melk erbij gegeven en toen was ik van het kolven af (lees: hij had geen kristallen meer in de luiers). Bij Lena was het een ander verhaal. Die dronk voorbeeldig uit de borst, maar voeden op verzoek was niet te doen in het ziekenhuis en daarom ben ik gaan kolven.

Daarna was het gewoon praktisch om te kolven. Ik leg een voorraad aan voor als ik straks weer aan het werk ga. Dan ligt er geen druk op om elke dag genoeg te kolven. En ik vind het fijn om iets in huis te hebben als ik eens weg moet, al is dat nog niet voorgekomen. Een andere reden om te kolven is om alvast met flesjes te oefenen voor als ik straks weer aan het werk ga.

Ik ben zelf een groot voorstander van de natuur een handje helpen. Ik heb gezien hoe snel daarmee een omslag bereikt kan worden waardoor ik minder bezorgd was over de melkinname en minder gefrustreerd omdat het (vele) aanleggen niet lukte. En ik was ook minder moe waardoor ik al mijn energie kon steken in rustig aanleggen en ervan genieten (al was het kolven en bijvoeden zo intensief dat het juist heel vermoeiend was, maar dat was tijdelijk). Zonder kolven had bij Lena de borstvoeding zeker geen kans van slagen gehad.
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL zondag 20 maart 2011 @ 16:26:01 #286
147316 crew  DJMO
#trut
pi_94379506
quote:
1s.gif Op zondag 20 maart 2011 16:11 schreef Orea het volgende:
De foto hierboven is zo'n 20 minuten na de geboorte van de placenta :) (je rekent ook vanaf geboorte van de placenta, dus liefst binnen een uur na geboorte van de placenta aanleggen! Later kan ook, maar liever eerder... Zodra de placenta eruit is, schiet ineens je prolactine gehalte mega omhoog. Dit helpt de productie direct op te starten)
ik moest na anderhalf uur naar de ok om de placenta te verwijderen, toen Geert terugkwam van de kinderarts heb ik 'm zelf naar de borst "getrokken" omdat de verloskundige en verpleegkundige meer bezig waren met die placenta dan met mij of geert .. nu heb ik over het stukje begeleiding tijdens die laatste week zwangerschap toch een slecht gevoel; had ik me weer laten afschepen op 1 maart wat had er dan kunnen gebeuren (met die knoop in de navelstreng) .. ik vind het echt een stukje nalatigheid dat die verloskundigen me niet echt serieus namen toen ik zei dat Geert minder bewoog dan normaal. Pas toen ik overleg eiste met m'n eigen gyn werd er naar mij(n gevoel) geluisterd.

pi_94379811
quote:
1s.gif Op zondag 20 maart 2011 10:28 schreef Twinkly het volgende:

[..]

Ik heb alleen mij eigen ervaring maar en ik doe er een stuk langer over :D
Het bizarre is dat dat bij mij ook het geval was toen ik Ivan voedde, maar nu gaat het heel makkelijk! Bij Ivan zat ik op mijn werk vaak 15-20 minuten dubbelzijdig te kolven en had dan nog lang niet wat ik nodig had. Het duurde een tijd voor ik een toeschietreflex had - dat werd met syntocinon niet echt beter - en de melk stroomde langzaam. Ik kreeg mijn borsten ook nooit goed leeg. Ik ben wel eens halsoverkop naar huis gegaan omdat het kolven op mijn werk voor geen meter lukte en ik bang was voor een borstonsteking.

Nu met Lena heb ik meestal binnen een minuut een toeschietreflex (dat is voor mij snel, ik weet niet hoelang anderen erover doen) en ik kolf vrijwel altijd binnen 10 minuten een borst leeg. Vaak lukt het me zelfs in 7 minuten. Ik kolf nu alleen wel enkelzijdig, want ik weet precies hoe ik met borstcompressie een borst goed leeg kan krijgen. Ik heb filmpjes op internet bekeken over borstcompressie en kwam er zo achter dat ik het niet helemaal goed deed.

Ik denk dat het nu makkelijker gaat omdat ik enerzijds makkelijker een toeschietreflex krijg (daarom lek ik nu vermoedelijk ook ineens terwijl ik dat bij Ivan niet had?) en anderzijds omdat ik beter weet wat bij mij werkt om m'n borsten goed leeg te krijgen.
pi_94380148
Orea, fijn dat je de foto met ons wilt delen! (Wat is ze er nog klein! :'( O+) Ik ben heel lui geworden met aanleggen en je foto herinnert me eraan dat ik daar iets aan moet doen. Als ik Lena liggend voed leg ik haar bijvoorbeeld eerst op haar zij, maar vaak rolt ze weer wat terug waardoor ze op haar rug terecht komt. Dan ligt ze in net zo'n soort houding als Leia op die foto in plaats van om mijn borst gekruld. Ze heeft er geen last van en ik heb geen kloven, maar toch...

Vanyel, dat afglijden doet Lena ook wel eens. Ik vind het heel pijnlijk en weet niet goed wat ik eraan moet doen. Ik leg haar dan opnieuw aan, maar dat is meestal geen oplossing. Nou ja, zoals ik al zei ben ik een slordige aanlegger, dus daar zal toch het probleem zitten.

Ik ga er meteen werk van maken, m'n kussen weer tevoorschijn halen en voortaan rustig op de bank voeden (in plaats van achter m'n bureau of op de rand van het bad :') ).
pi_94380997
Dat is hier ook Claudia! Met liggend voeden, dat ze dan praktisch op haar rug ligt. Leia lijkt het zelfs fijner te vinden, want ze blijft terug rollen, maar ik heb het idee dat ze daardoor mijn borst niet goed leegdrinkt, dus ik doe het nog maar heel zelden. Alleen bij echt heel slechte nachten, als ik te moe ben om mijn ogen open te houden ;)

Verder voed ik op zich overal en nergens! Ze is nu groot genoeg om vanaf mijn schoot bij mijn borst te komen. Door de grootte moet ik mijn borst altijd ondersteunen, dus haar in mijn arm houden werkt niet. Maar nog steeds voedt het het fijnst met haar liggend op een kussen voor me :)
pi_94381742
V wil op zijn rug drinken.. Als ik hem op zijn zij draai rolt hij zelf naar zijn buik door en wil hij zo drinken.
Ik vind het prima, if it makes him happy O+ Ik heb nooit kloven of iets en hij is tevreden :)
pi_94381762
Ik zie nu de foto pas.. O+ O+ O+ Wat was ze mini O+ O+
  zondag 20 maart 2011 @ 17:37:22 #292
143848 huuphuup
Dorksided
pi_94382431
ahw Orea O+
stom is dat hè dat je dat soort dingen achteraf pas ziet. :* de foto is hoe dan ook prachtig <3

mijn kraam deze keer was geweldig, duidelijk op de hoogte van de nieuwste inzichten en dergelijke. Ze zei ook dat ze zichzelf op de hoogte hield van nieuwe informatie, super! Op verzoek was ook echt op verzoek bij haar, als dat twee keer in t uur was dan soit. O+

Kolven heb ik de eerste keer bij Amélie in de kraamweek gedaan met de kraam, 1 keer omdat ik niet wist hoe zo'n ding nou werkte (medela handkolf) en nu had ik nog iemand die er verstand van had in de buurt. :P
Bij Elin is er niet gekolfd in de kraamweek, daarna een keer omwille van de tsr, sindsdien niet meer, het gaat vooralsnog prima.
Ik heb het enorme geluk om twee makkelijke starten te hebben gehad wat bv betreft en twee meisjes die prima (en heel snel! 5 mins per kant max.) drinken. Verder heb ik bij Amélie nooit problemen gehad en ik hoop ze bij Elin ook niet te krijgen :) t is fijn voeden zo.

Twee keer de allereerste voeding O+

25 aug. 2009; anderhalf uur na de bevalling.

2 feb 2011; 20 mins. na de bevalling.
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_94385345
Fijn toch, dat het zo makkelijk gaat! O+ Prachtige foto's!!

Toen het hier eenmaal liep ging het ook als een tiet :P hoor! Daarna nooit meer problemen gehad.. alleen even een productie dip 2 maanden geleden. Waarschijnlijk omdat Leia toen het eenmaal liep nooit meer echt moeite hoefde te doen (nooit geregeld, nooit geclusterd) is ze echt makkelijk geworden. Dus bij een 'dipje' kan ik haar wel extra aanleggen, maar dan wordt ze alleen maar boos dat er niet meteen een volle mep uitkomt :P en dat krikt de boel wat lastig op.

Buiten dat om loopt het echt als een zonnetje nu! Alweer bijna 8 maanden.. Dus op naar het jaar ;)
pi_94385634
quote:
1s.gif Op zondag 20 maart 2011 16:41 schreef Claudia_x het volgende:
Ik ga er meteen werk van maken, m'n kussen weer tevoorschijn halen en voortaan rustig op de bank voeden (in plaats van achter m'n bureau of op de rand van het bad :') ).
Oh maar ik voed juist heel netjes achter mijn bureau. Voedingskussen om me heen en een beetje op de rand van het bureau, 1 hand om mijn borst vast te houden en 1 hand voor de computer.

quote:
1s.gif Op zondag 20 maart 2011 17:00 schreef Orea het volgende:
Verder voed ik op zich overal en nergens! Ze is nu groot genoeg om vanaf mijn schoot bij mijn borst te komen. Door de grootte moet ik mijn borst altijd ondersteunen, dus haar in mijn arm houden werkt niet. Maar nog steeds voedt het het fijnst met haar liggend op een kussen voor me :)
Hoe doe je dat dan? Ik heb ook vrij grote borsten en (misschien mede daarom) geen idee hoe ik haar moet voeden zonder het voedingskussen, ik heb immers 1 hand nodig voor mijn borst en ik weet niet hoe ik haar dan met de andere hand moet positioneren.
En bedankt voor je foto, die is inderdaad wel heel illustratief.

De allereerste keer ging bij ons trouwens wel heel goed. Ze begon een uur na haar geboorte te zoeken en is een goed uur doorgegaan met proberen, deze foto is van 2 uur na de geboorte.
pi_94386636
Wauw Vanyel!! Prachtig!! Ze ligt heel mooi aangehapt daar! :Y

Hoe ik dat doe, vaak doe ik mijn ene enkel op mijn andere knie (snap je hem nog :P?) dan leg ik haar daar op, hou mijn borst vast en met mijn andere hand haar nek en zo hapt ze aan. Ik zal M. van de week even een foto laten maken!

Maar nog steeds voed ik niet op een terrasje ofzo bijv. ik wil best hoor, maar discreet voeden zit er niet in, vaak komt het hele gevaarte wel in beeld en dáár voel ik me nou net niet prettig bij. Thuis als er visite is (wie dan ook) interesseert me dat dan weer weinig en voed ik gewoon als ze honger heeft ;)

Hier staat nog wel wat meer info. Het is ook een kwestie van doen.. Toen ze een paar weken was heb ik hier in de Haven wel heerlijk de hele middag met haar en M. op een terras gezeten, beetje beschut en gevoed. Maar wel een gehannes ;) daarna ben ik meer gaan oefenen op andere manieren, zonder kussen te voeden.

Moet zeggen dat ik makkelijker vind naarmate ze wat groter werd, juist omdat ik niet meer zo hoef op te letten hóe ze aanhapt (gaat eigenlijk altijd goed nu) en wat ik al zei, omdat ze zonder kussen ook goed in de buurt van mijn borst komt :)
  zondag 20 maart 2011 @ 19:23:46 #296
143848 huuphuup
Dorksided
pi_94386915
ahw vanyel O+ je kunt mooi zien hoe goed ze aangelegd ligt zo!

dat wilde ik trouwens nog zeggen over die foto's van mij, ik vind het zo mooi om die handjes zo te zien. Amélie hield later ook nog vaak haar eigen handje of pols vast en Elin grijpt stof, de rand van shirt of van mn bh en als het zo uitkomt soms ook een stukje van het dekbed.
Ik vind het zo grappig om dat op die eerste foto al terug te zien!
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_94386997
Dat is inderdaad grappig Huup!

Leia houdt tegenwoordig mijn borst vast met 2 handen :D in het begin 'krabte' ze vaak, of duwde net hoe je het wilt noemen, echt heel schattig!

En die geluidjes!! Die ga ik nog missen als we op een dag stoppen.. die kreuntjes, het slikken O+
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL zondag 20 maart 2011 @ 19:37:06 #298
147316 crew  DJMO
#trut
pi_94387446
dit was Geert precies een uur na de geboorte (ervoor had ik 'm ook al aangelegd, maar daar heb ik geen foto's van)

pi_94387656
Mooie foto DJMO! Hij ligt ook mooi aangehapt zo te zien!

Al die kleine frummels O+ prachtig!!
pi_94388191
Zie, het gaat gewoon weer zo makkelijk, huup! Wat heerlijk!

Wat geweldig, die foto's van de eerste keer aanleggen! Goeie hap inderdaad, Vanyel. 8-)

Ivan, na 62 minuten (aan het inkakken):

Lena, na 47 minuten (duidelijk nog zoekende):

En inderdaad, huup, bij allebei dat handje! :D
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')