abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL donderdag 17 maart 2011 @ 11:44:48 #176
147316 crew  DJMO
#trut
pi_94232304
Geert valt vaak in slaap aan de borst, al na tien minuten vaak, en wordt dan na kwartiertje weer wakker ofzo voor meer. laat de laatste dagen ook vaak los en moet opnieuw aanhappen en zo was ik gisteren dus van half tien tot 2 aan het voeden met korte onderbrekingen. ik denk dat in totaal in dat tijdsbestek mijn borsten een half uur rust hebben gehad. Ik vraag me af waar dat aan kan liggen. Hij is actief/alert genoeg (heeft vanmorgen ook een 20 minuten rustig om zich heen liggen kijken, en nu ligt in z'n slaapzak ín de hangmat, en dat houdt 'm wel rustiger (soort ingebakerd idee?), hij ligt dus warmer dan los in de box. ik vraag me af of het zo'n koukleum is dat hij alleen met slaapzak of onder mijn dekbed wil slapen?
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
pi_94232699
Ik denk dat dat komt doordat alle pasgeboren baby's voorgeprogrammeerd zijn om 24/7 aan de borst te liggen.
Dat is waar hun spijsvertering op gebouwd is en het is ook hun natuurlijke overlevingsmechanisme.

Nou is dat in onze westerse maatschappij meestal niet haalbaar of wenselijk en dus doen we als ouder wat het beste bij ons en ons kind past.
Het veel en kort willen drinken is dus an sich niets bijzonders of zorgelijks en zeker bij een kindje dat nog maar zo jong is kan je daar het beste zo veel mogelijk in mee gaan, al hoeft dat niet te betekenen dat je alleen maar aan het voeden bent. Een draagdoek of op schoot knuffelen is soms ook al voldoende :)

Zijn hangmatje simuleert een moeder: warm, schommelend en stevig "vastgehouden", daarom voelt hij zich er waarschijnlijk lekkerder in dan los in de wieg of box.
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL donderdag 17 maart 2011 @ 12:01:35 #178
147316 crew  DJMO
#trut
pi_94232901
ik ga er ook zo veel mogelijk in mee, wenselijk of niet, ik ben toch meestal thuis en met de buitenwereld heb ik op zo'n moment niets te schaften :P ;) Het is alleen wel dat na zo vaak kort voeden m'n tepels pijn gaan doen door het vele happen en loslaten (soms trekt hij zichzelf los uit 't vacuum en dat doet pijn).
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

pi_94235383
quote:
1s.gif Op woensdag 16 maart 2011 21:16 schreef Twinkly het volgende:

Wup, wat cool dat je een kolf gewonnen hebt :D! Wat voor wedstrijd was dat?

Op facebook. Heb alleen m'n naam hoeven invullen! http://www.facebook.com/#!/profile.php?id=100001689742580 Ze geven nu een babybelt van Anita weg.
pi_94237465
Wij zijn net terug van het consultatiebureau. Mijn vermoeden klopte: Lena groeit niet zo hard. De gewichts- en lengtecurve van het consultatiebureau zien er voorbeeldig uit (lengte is gemiddeld, gewicht iets bovengemiddeld), maar de curves van borstvoeding.com vlakken wat af. Ze is gemiddeld 150 gram per week aangekomen.

Nou ja, ik ben blij dat de curve van het consultatiebureau er wel mooi uitzag. Misschien maakt ze net als flesvoedingskindjes wel een eindsprint. :Y)

Het is duidelijk dat ze geen honger lijdt. Gisteravond heeft ze weer geclusterd en na een voeding gisteravond om 21:30 uur heeft ze tot 6 uur vanochtend liggen pitten. Ze ligt naast me, is niet ingebakerd, heeft geen speen, ik word wakker van elk hongersignaal. Kortom: ik zou niet weten waar ik me zorgen om moet maken.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL donderdag 17 maart 2011 @ 14:42:01 #181
147316 crew  DJMO
#trut
pi_94238766
150 gram per week is toch netjes claudia? Ik ben als de dood dat hier de borstvoeding (toch weer) gaat stagneren op den duur, dus zolang Geert dat aan zou komen per week ben ik al dolgelukkig!

Frontpage Koningin/Leukste user IRL donderdag 17 maart 2011 @ 14:44:20 #182
147316 crew  DJMO
#trut
pi_94238852
Overigens heeft Geert na de laatste voeding van vanmorgen keurig drie uur er tussen gelaten, in z'n slaapzak in hangmat, zo ligt hij nu weer, na een voeding met tussendoor verschonen en beide borsten gehad te hebben. Ik geloof dat hij in 'n ritme aan 't komen is ..

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

pi_94246645
150 gram per week is toch prima dat is ook wat V doet.
pi_94247123

Ik snap echt het commentaar niet op zijn gewicht van die ene verpleegkundige.
Vandaag zei de arts zo die is lekker dikkig.. wat groeit die goed.
Terwijl hij dus wel onder het gemiddelde zit maar ze vond hem echt hollands welvaren O+

En daar ben ik het mee eens
pi_94248606
Hij groeit duidelijk fantastisch, Pvoesss! Een lekker kereltje is het.

150 gram per week is oké, maar op de lijn waar Lena zit is het net niet genoeg om goed op de curve te blijven.
pi_94263998
Hij groeit hartstikke mooi Pvoesss! Hij gaat zelfs qua gewicht wat harder dan het gemiddelde lijntje.
Wat een leukerd is het toch O+ Inderdaad Hollands Welvaren.

Claudia, heb je ook een grafiekje gemaakt van haar groei?
<a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank">Niels</a> en <a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank">Sam</a>
pi_94264198
Ja, maar van de grafiek van borstvoeding.com raak ik gedeprimeerd. De curve van het consultatiebureau komt me beter uit. :Y)
pi_94264450
Hahaha ja die curve is positiever he :D
Dat viel mij ook al op daar gaat die iets hoger op gewicht lijntje.
pi_94264838
Flesvoedingskindjes groeien eerst minder hard en daarna harder dan borstvoedingskindjes, toch?
pi_94264994
Ik begreep altijd dat fleskindjes constanter groeien en dat borstkindjes eerst hard gaan en dan trager groeien.
Meer dan een paar ochtendzoenen
heb ik nood aan stoute schoenen.
https://www.etsy.com/nl/shop/byLisdottir
pi_94265015
Nee, borstvoedingsbaby's groeien in een curve. Kunstvoedingsbaby's groeien rechtlijniger.

edit: sneller typen :')
  vrijdag 18 maart 2011 @ 08:19:30 #192
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_94278221
Mooie grafiek en foto Pvoes!

Ik heb even een vraagje.
Ik heb dinsdag 80cc gekolfd en meer lukte toen niet, ik heb nu zo'n 60 a 70 cc uit de vriezer gehaald en ontdooid in de koelkast. Mag ik die zometeen bij elkaar in 1 fles doen zodat er voor mn schoonzusje 1 fles klaar staat om te verwarmen en te geven? Of mag je verse melk en ontdooide melk niet door elkaar doen?
  vrijdag 18 maart 2011 @ 08:32:57 #193
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_94278404
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 maart 2011 08:19 schreef pessie het volgende:

Ik heb even een vraagje.
Ik heb dinsdag 80cc gekolfd en meer lukte toen niet, ik heb nu zo'n 60 a 70 cc uit de vriezer gehaald en ontdooid in de koelkast. Mag ik die zometeen bij elkaar in 1 fles doen zodat er voor mn schoonzusje 1 fles klaar staat om te verwarmen en te geven? Of mag je verse melk en ontdooide melk niet door elkaar doen?
Ja hoor, maar je kan het dan maar 1x opwarmen en dan moet het na een ongeveer uurtje weg.
  vrijdag 18 maart 2011 @ 08:57:34 #194
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_94278817
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 maart 2011 08:32 schreef Asyniur het volgende:

[..]

Ja hoor, maar je kan het dan maar 1x opwarmen en dan moet het na een ongeveer uurtje weg.
Maar dat is toch de standaardregel van opgewarmde melk?
  vrijdag 18 maart 2011 @ 09:20:18 #195
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_94279274
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 maart 2011 08:57 schreef pessie het volgende:

[..]

Maar dat is toch de standaardregel van opgewarmde melk?
jep, maar nu Harry groter is, neem ik het niet meer zo nauw. Warm het gerust ook nog eenkeer op en hij is nog nooit ziek ervan geworden.
pi_94284932
en uit de vriezer is toch 24 uur houdbaar?
aangezien mini 2 nachten heeft doorgeslapen ! heeft ze ook de nachtvoedingen niet gehad
  vrijdag 18 maart 2011 @ 12:11:55 #197
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_94285124
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 maart 2011 08:19 schreef pessie het volgende:

Ik heb even een vraagje.
zolang het dezelfde temperatuur heeft, mag alles ;)
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
pi_94286513
V. drinkt heel slecht. ik kolf uit mijn slechte borst zo whoppa 130cc.
En dat is geen goed teken :o
pi_94288077
Zlefs als je beroemd en bekend bent schroom je je niet voor de borstvoeding in het openbaar :)
Yvonne schreef op maandag 31 oktober 2011 @
13:59:43 in DEF SC #282 aan AchJa & Co
Vanaf hier en nu stopt het in DEF én op FOK!
Ik wil hier een normale SC zonder gebitch!
pi_94288337
oud nieuws ;) hij staat al eerder in het topic.

En er is ook weinig om je voor te schamen, het is maar borstvoeding :D
Zomerkind &lt;3 & Winterkind &lt;3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')