abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL vrijdag 18 maart 2011 @ 21:47:55 #226
147316 crew  DJMO
#trut
pi_94312502
ik heb vaak dat ik pas merk dat ik lek als m'n tshirt al doorweekt is .. lichtelijk genant als je in de winkel staat :')
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
pi_94314832
Het stomme is dat ik dus wel lek als ze zo vol zitten, maar het niet echt gaat stromen als ze aanhapt.
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
  vrijdag 18 maart 2011 @ 22:27:21 #228
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_94314912
Dames, wat is handig om in huis te hebben/halen wat betreft BV.
Ik heb nu zoogcompressen (Natusan) had vorige week voor het eerst 's ochtends een opgedroogde melkplek in mijn pyjama. :') Daarna geen hinder meer van gehad.
Ook genoeg hydrofiel luiers en spuugdoeken.
Een dubbele elektrische kolf van Medela bij mijn nichtje op zolder, daar moeten alleen als ik hem wil gebruiken nieuwe borstschelpen op.
Een voedingsbeha heb ik ook al, die draag ik nu als zwangerschapsbeha. Ik had er veel met beugel en maar twee zonder, dus deze maar alvast aangeschaft. Een tweede voedingsbeha haal ik wel eind Mei, dan weet ik nog iets beter mijn maat.

Iemand nog tips, zalfjes of leesvoer, of iets dergelijks?
pi_94314926
Het stomme is dat ik geen pads in m'n beha draag omdat ik bij Ivan nooit lekkages had en ik weiger te accepteren dat ik ze nu wel heb.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_94314927
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 maart 2011 20:37 schreef Claudia_x het volgende:
En gek genoeg krijg ik vaak juist lastig een toeschiefreflex als mijn borsten op knappen lijken te staan.
Goed opgemerkt, is normaal verschijnsel ;) Doordat de spieren zo op spanning staan door stuwing, is het lastiger voor ze om samen te knijpen.
pi_94315322
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 maart 2011 22:27 schreef WupWup het volgende:

[..]

Goed opgemerkt, is normaal verschijnsel ;) Doordat de spieren zo op spanning staan door stuwing, is het lastiger voor ze om samen te knijpen.
Maar áls het dan eenmaal gaat dan is het ook altijd twee keer zoveel :X
bij mij althans.

Juud klinkt alsof je vrij compleet bent hoor :)
Je zou eventueel nog iets van purelan ofzo kunnen halen bij de drogist maar misschien heb je dat helemaal niet nodig ook.
Ik heb hier al 3 jaar een gesloten verpakking tepelcremespul van hema staan :') kan ook wel weg inmiddels denk ik. :P
Zomerkind <3 & Winterkind <3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_94315323
Juud, ik heb nu wasbare pads van avent (zaten bij de kolf) en die zijn eigenlijk heel fijn.
De eerste week had ik mother mates, fijn spul dat helpt bij pijnlijke tepels.

Trouwens nu bij gebrek aan iets anders bepanthen op mijn pijnlijke tepel gesmeerd en dat helpt ook.
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_94315549
Juud, ik weet niet hoe oud die kolf is en hoe goed gebruikt, maar misschien is het de moeite waard om het vacuum te laten testen door een lactatiekundige. Qua leesvoer raad ik absoluut het boek Borstvoeding van Stefan Kleintjes aan. Allemaal informatie die klopt, volledig is en up to date. Heel toegankelijk ook, zelfs mijn man kon ermee weg!

DJMO, ik heb nog wasbare pads liggen van Avent. Slechts enkele weken gebruikt, daarna was ik zindelijk :') Wil je ze hebben tegen verzendkosten?
  vrijdag 18 maart 2011 @ 22:48:55 #234
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_94316054
@WupWup

Die kolf is goed drie jaar oud, en is toen alleen in het begin twee weken gebruikt. Wellicht is het idd een goed plan om hem op te halen en te checken of ie het nog goed doet.

De boeken van Kleintjes lijken me inderdaad ideaal, zowel die over BV als die over voeding.
Ook wil ik nog het boek 'Ouderschap vanuit je hart' aanschaffen, maar dat is eigenlijk een beetje off-topic.
pi_94326202
Die Natusan tietpads zijn erg fijn, ze vangen veel vocht op en je ziet ze niet zo goed door je kleding heen. Ik gebruikte ze als ik weg moest en een strak truitje aanhad. Voor gewoon thuis gebruikte ik Hema-pads, die zijn een stuk goedkoper en werken ook goed.
De wasbare pads kon ik pas na lange tijd gebruiken omdat ze veel minder vocht opnemen en het doorlaten als ze vol zijn.
Maar ik lekte wel ook echt veel. Nu helemaal niet meer, zelfs niet bij een TSR, die ik nog steeds voel en af en toe ook nog best pijnlijk is.

quote:
18s.gif Op vrijdag 18 maart 2011 22:27 schreef Claudia_x het volgende:
Het stomme is dat ik geen pads in m'n beha draag omdat ik bij Ivan nooit lekkages had en ik weiger te accepteren dat ik ze nu wel heb.
_O-

Ticootje, wat vervelend dat ze nog steeds slecht drinkt op het kdv -O-

Niels steekt sinds anderhalve week weer zijn tanden in mijn tepelhof tijdens het drinken }:| Dat heeft hij maanden terug ook een poos gedaan. Telkens als hij wil drinken komen zijn tanden weer op de pijnlijke plekken terecht :X Er zitten gewoon korstjes in de vorm van tandafdrukken op mijn tepelhoven.
Hij maakt wel een grote hap, hij doet zijn mond overdreven ver open zelfs en hapt dan. Afkoppelen en opnieuw aanleggen levert alleen maar een Boze Dreumes op.
<a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank">Niels</a> en <a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank">Sam</a>
pi_94326603
Ik heb ook wasbare tietcompressen maar die lekken bij mij niet :D
ik heb die mallemukkeslut ( :') :') ) ik vergeet de spelling altijd

Ik koop ze op cutecotton :D hebben ze ook wasbaar maandverband etc

Ik vind het echt een fijne man stefan kleintjes :Y :Y
Laatst had ik was problemen kreeg ik de vraag of ik gebeld moest worden O+
pi_94326808
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 maart 2011 10:07 schreef Twinkly het volgende:
Niels steekt sinds anderhalve week weer zijn tanden in mijn tepelhof tijdens het drinken }:| Dat heeft hij maanden terug ook een poos gedaan. Telkens als hij wil drinken komen zijn tanden weer op de pijnlijke plekken terecht :X Er zitten gewoon korstjes in de vorm van tandafdrukken op mijn tepelhoven.
:X
  zaterdag 19 maart 2011 @ 10:41:36 #238
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_94326861
Borstvoeding van Stefan Kleintjes is echt goed!

Juud, wat betreft die kolf, misschien is het raadzaam hem vantevoren helemaal klaar te maken? Als je productie niet vanzelf gaat mag je in het begin na elke voeding afkolven zodat je productie gestimuleerd wordt. Wel handig als je het dan klaar hebt staan. Een symphony huren kan altijd maar als je een dubbelzijdige hebt die goed is kan dat ook.

Ik gebruikte ook natusan, in het begin heb ik ook nog huismerk gebruikt maar daar zat een of ander laagje op waar ik uitslag en jeuk van kreeg. Toen maar weer snel overgestapt.

Twinkly, dat klinkt heel pijnlijk! Heb je het idee dat hij het bewust doet of doet hij het omdat hij kiezen krijgt en zn mond kietelt?

Ik kolf behoorlijk goed met mn avent handkolfje. Maar ik probeer wel altijd eerst echt een toeschietreflex op te wekken door een tijdje heel snel te pompen en daarna kan het rustiger, dan stroomt het wel. Tussendoor probeer ik dan nog wel es een extra toeschietreflex te laten komen. Ik kolf nooit in 1 keer een volledige voeding trouwens.
pi_94326919
Nee, hij doet het niet bewust, het is niet echt bijten wat hij doet. Hij laat zijn tanden op mijn tepelhoven rusten, dat vindt hij vast comfortabel :')
<a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank">Niels</a> en <a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank">Sam</a>
pi_94326992
Ik heb een knijperd en hij geeft me dus om de minuut als ik hem voed een nipple twist :{ :')
En als ik gil van pijn dan moet die lachen :D en ik maar mijn best doen om subtiel hem los zien te krijgen. Van zijn doorkomende tandje heb ik nog geen last :N
  zaterdag 19 maart 2011 @ 10:55:24 #241
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_94327164
quote:
Op vrijdag 18 maart 2011 20:04 schreef Orea het volgende:
Dat vind ik toch wel bizar hoor Tico! Eigenwijsje heb je..

Die van mij krijgt 2 keer 150 cc op een opvang dag.. Maar normaal (nu is ze niet lekker dus ze weigert van alles) blijft ze drinken.. na 150 cc is het even miepen tot ze afgeleid is (is bij 180 en 200 ook zo!) maar 150 is toch wel genoeg per keer.. Madam komt vast niets tekort met haar 9100 gram bij 7,5 maand.. ;)
:o Aviva is 14mnd en weegt net 9kg!

En zij dronk (tot ze ging weigeren) met gemak 200cc weg :D
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
pi_94327299
quote:
2s.gif Op zaterdag 19 maart 2011 10:47 schreef Pvoesss het volgende:
Ik heb een knijperd en hij geeft me dus om de minuut als ik hem voed een nipple twist :{ :')
Ook fijn! :X
Daarom ontbloot ik mijn andere borst nooit, ik haat dat gefriemel aan de andere tepel.
  zaterdag 19 maart 2011 @ 11:03:21 #243
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_94327341
quote:
Op zaterdag 19 maart 2011 10:44 schreef Twinkly het volgende:
Nee, hij doet het niet bewust, het is niet echt bijten wat hij doet. Hij laat zijn tanden op mijn tepelhoven rusten, dat vindt hij vast comfortabel :')
Doet Aviva ook. Ik viel het niet eens meer :@

(oh, en die 200cc van m'n vorige post was in1 voeding)
pi_94327387
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 maart 2011 11:03 schreef DaviniaHR het volgende:

[..]

Doet Aviva ook. Ik viel het niet eens meer :@
Nou, hij doet het eigenlijk ook altijd wel, ik heb altijd naderhand de afdrukken erin staan. Maar nu drukt hij wat harder ofzo en gaat de huid echt stuk.
Heb je eigenlijk nog wel eens last van Raynaud?
  zaterdag 19 maart 2011 @ 11:09:07 #245
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_94327494
quote:
Op zaterdag 19 maart 2011 11:05 schreef Twinkly het volgende:

[..]

Nou, hij doet het eigenlijk ook altijd wel, ik heb altijd naderhand de afdrukken erin staan. Maar nu drukt hij wat harder ofzo en gaat de huid echt stuk.
Heb je eigenlijk nog wel eens last van Raynaud?
Klinkt bekend ja :)

Ik heb nog steeds verbleking, zal ik wrs altijd houden, maar het doet geen pijn, dus ik ben tevreden :)
pi_94327717
Fijn dat je er in ieder geval geen pijn meer hebt! ^O^
pi_94330560
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 maart 2011 10:44 schreef Twinkly het volgende:
Hm, klinkt niet echt lekker idd. Maar je kan er weinig tegen doen, vrees ik. Lente heeft me gister wel expres keihard gebeten. Echt, ik dacht dat m'n tepel eraf was. Ze was moe mieperig en ws ging het 'r niet snel genoeg, dus gaf ze er maar eens een flinke ruk aan. :X Ik heb 'r meteen afgekoppeld en streng toegesproken en daarna mocht ze het nog eens proberen. Gelukkig ging het toen wel goed.

En nu ben ik vreselijk aan het lekken. Door m'n push-up bh O-) heen, twee hemdjes en een trui. Lente heeft vannacht bij opa en oma geslapen dus de voeding van gister eind van de middag en vanmorgen overgeslagen. En nu lek ik dus als een tierelier. Ze lijken nu ook veel eerder te lekken dan toen ze echt nog baby was. Of misschien herinner ik me dat niet zo, of vond ik het toen vanzelfsprekender en hield ik er automatisch rekening mee, dat kan natuurlijk ook.

[ Bericht 0% gewijzigd door Ssserpente op 19-03-2011 13:20:29 ]
pi_94330757
oeh Twinkly dat klinkt echt pijnlijk :X Hoe heb je Niels het de vorige keer afgeleerd? En gebruik je ook wat voor de wondverzorging?
pi_94332237
Au twinkly (:

Kiek dan hoe serieuze zaak dat drinken is

[ Bericht 62% gewijzigd door mrien op 19-03-2011 14:49:04 ]
pi_94332363
Doet het niet. :'(
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')