abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_94333570
Juud, alleen nog een baby.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_94333707
Weer weg

[ Bericht 93% gewijzigd door mrien op 20-03-2011 02:20:31 ]
pi_94333974
Ja keilief!
pi_94334102
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 maart 2011 14:48 schreef mrien het volgende:
Nu wel?
[ afbeelding ]
O+ O+ O+
pi_94334543
Awh, Mrien O+!

quote:
1s.gif Op zaterdag 19 maart 2011 13:05 schreef WupWup het volgende:
oeh Twinkly dat klinkt echt pijnlijk :X Hoe heb je Niels het de vorige keer afgeleerd? En gebruik je ook wat voor de wondverzorging?
Oh, ik heb er helemaal niet bij nagedacht dat ik ook wat op de wondjes zou kunnen smeren, dankje voor de tip! Ik heb Purelan.
De vorige keer heb ik het Niels niet afgeleerd, hij stopte er na een tijdje vanzelf weer mee. Ik zou eigenlijk ook niet weten hoe ik het hem af zou moeten leren, ik kan hem ook niet uitleggen dat hij anders aan moet happen ofzo.
Toen hij rond 11 maanden ofzo ging bijten was dat steeds aan het einde van de voeding. Dan koppelde ik hem direct af. Maar dit is anders, het is niet iets wat hij doet omdat het grappig is ofzo, hij doet het per ongeluk tijdens het drinken.
<a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank">Niels</a> en <a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank">Sam</a>
  zaterdag 19 maart 2011 @ 16:46:46 #256
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_94337504
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 maart 2011 14:44 schreef Ticootje het volgende:
Juud, alleen nog een baby.
:D Die blijft nog even tien weekjes binnen hoor.
Thanks voor alle tips dames. Die kolf ga ik voor die tijd maar regelen, dat lijkt me dan wel zo praktisch, dan weet ik dat ie het doet en hoef ik niet snel iets te regelen als het in het begin nog niet vanzelf goed loopt.

Die wasbare pads ga ik naar kijken, dat het zo natuurlijk is lijkt me heel goed.
Ze hadden idd naast Natusan ook een huismerk, maar ik dacht in dit geval, goedkoop is vast duurkoop. :)
pi_94338190
Ik vind de pads van natusan heel fijn ja! Veel fijner dan de huismerk ;)
pi_94338241
Ik gebruik idd verder alleen natusan.
  zaterdag 19 maart 2011 @ 19:40:42 #259
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_94344138
Twinkly dat klinkt echt pijnlijk! En Serpente, auw!

Juud, goed dat je je zo voorbereid!

Mrien, wat lief!
  zaterdag 19 maart 2011 @ 22:30:43 #260
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_94351666
Kan iemand mij uitleggen waarom er kennelijk zo vaak in of vlak na de kraamtijd gekolfd wordt?

Waarom niet gewoon ouderwets de baby zelf laten regelen wat hij/zij nodig heeft?
Het is geen aanval, ik snap alleen echt dat gedoe met die kolf de eerste maanden niet (als de baby gezond en fit is) en wil graag weten waarom.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_94351768
1. toch wat verhogen van de productie.
2. als het kindje niet helemaal tevreden is na de borst en aan het protesteren is eraan.nog wat extra geven
3. ook kolven is iets dat je borsten moeten leren
4. een voorraad is best fijn

Dit is wat ik me kan bedenken :D
pi_94352445
Bij mij kwam daar nog bij dat mijn tepels heel vlak waren en de kolf nodig hadden om 'wakker' te worden. Ook kreeg de kleine de melk er niet uit dus moest dat op een andere manier.

Nu kolf ik omdat mijn lief dan nachtvoedingen kan doen en voor voeden buitenshuis.
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_94353015
Ilse kon het niet zelf regelen. Door de heftigheid van de nasleep van de bevalling, en de slechte begeleiding in het ziekenhuis was Ilse veel te veel afgevallen. Daarnaast kwam de ontlasting niet op gang en kon ze ook haar temperatuur echt niet op peil houden. Als ze dat dan had moeten doen op dat beetje wat ze kreeg had ze het niet gered. Door te kolven en bij te voeden hebben we het toen nog kunnen redden.
Dat het daarna alsnog spaak liep bij 7 weken hebben we het maar niet over (gevalletje van nog steeds heel pijnlijk, en bij het ter sprake komen, staat het nog steeds garant voor een fikse huilbui van mij)
*poef* nu is het weg
  zaterdag 19 maart 2011 @ 22:58:06 #264
279868 Sugarsnap
Sprookjesboom...
pi_94353099
Ik ben begonnen met kolven vanaf een week of 7 om een voorraad op te bouwen en om het te leren. Ook kan Eline op die manier met een flesje oefenen.
Ik heb vanavond met voor het eerst met mijn nieuwe kolf gekolfd. De opbrengst was niet zo geweldig (40cc), maar alle begin is moeilijk. Ik moet echt even wennen aan elektrisch kolven en Eline is ook een beetje aan het regelen weer. Maar ik vind het wel een fantastisch ding!
pi_94354551
Er wordt tegenwoordig veel vaker gekolft om de productie verder op gang te helpen (en daarbij ook vaak bijgevoed, maar dat is weer een andere discussie..), dat zie ik ook om me heen. Nou zie ik natuurlijk wel meer problematiek op de kraamafdeling dan gangbaar is in de 'normale' kraamwereld, maar ik denk dat in sommige gevallen met een beter, actiever aanlegbeleid net zoveel of meer kan worden bereikt. Van tevoren zorgen dat je een dubbelzijdige elektrische kolf in huis hebt, zodat je eventueel gelijk aan de slag kunt in het geval dat het niet goed blijkt te gaan, vind ik ietwat overdreven en misschien zelfs niet handig. Op één of andere manier smaakt dat toch naar onvoldoende vertrouwen in het eigen kunnen. Daarmee bedoel ik overigens niet specifiek degene die vlak hiervoor noemde dat ze al een kolf heeft, maar heb ik het over de trend van nu.
  zaterdag 19 maart 2011 @ 23:51:39 #266
22740 Grijs
en eigenwijs
pi_94355761
Bij de oudste heb ik ook in de kraamtijd gekolfd, op aanraden van de kraamverzorgster. Volgens haar had ik ingetrokken tepels en kon mijn zoon daardoor lastig aanhappen en zou eerst kolven dat kunnen vergemakkelijken. Hij heeft nooit echt lekker aan de borst gedronken (merkte ik pas toen ik de volgende aan de borst had). Door af te kolven kon hij met een spuitje toch voeding binnenkrijgen.
Hij heeft al met al een paar weken borstvoeding gehad.

Bij de 2e heb ik mij voorgenomen om te stoppen met borstvoeding als ik in de kraamtijd zou moeten kolven.
Gelukkig ging het bij haar direct goed (niks geen last van ingetrokken tepels o.i.d.) en heb ik haar 14 maanden gevoed. De jongste dronk ook meteen goed (maar daar ging ik al wat meer vanuit, het vertrouwen was aardig hersteld ;)) en zij heeft ruim 2 jaar bij mij gedronken.

En ik denk dat Wupwup wel gelijk heeft. Bij mijn oudste had een beter aanlegbeleid ons waarschijnlijk beter geholpen dan de kolf (en de hulp van een laktatiekundige had waarschijnlijk ook problemen kunnen voorkomen).
"Het meeste werk is onbegonnen werk
...eenmaal begonnen wordt het al snel minder"
- [i]Rikkert Zuiderveld[/i]
pi_94358708
Ja dat is ook wel zo.
Ik denk ook dat de kraamhulpen vaak verkeerd advies geven.

Bij de eerste heb ik zelden gekolfd. Ik had geen werk dus ook niet nodig.
bij de 2e ben ik begonnen rond de tijd dat hij ging wennen op het kdv.
pi_94365380
Bij mij was het kolven (of vooral 's nachts niet alleen zelf voeden) onderdeel van het advies van de lactatiekundige.

Ik vind het ook weinig gedoe. Het kan soms even heel prettig zijn om een kwartiertje te kolven ipv 3 kwartier te voeden.
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_94365471
Wat kun jij snel kolven Vanyel! :D Super fijn lijkt me.

Ik heb in de kraamtijd gekolfd omdat ik last had van extreme stuwing. Daarna heb ik nog gekolfd om te resetten, als ik teveel last van stuwing had en als de tsr te heftig was (dat laatste heb ik niet zo vaak gedaan, het hielp niet zoveel en ik was bang om mijn productie te verhogen).
<a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank">Niels</a> en <a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank">Sam</a>
pi_94365712
Ik heb gekolfd na een paar dagen omdat Leia steeds verkeerd lag aangelegd. Daardoor had ik kloven waar de Samaria Kloof op Kreta niks bij is, het bloed spoot eruit en als ik al dacht aan weer een voeding begon ik te huilen.. Dus een 2 dagen gekolfd om de boel wat te laten helen, veel gelezen over aanleggen, lactatiekundige gebeld. En na een paar dagen weer live gevoed. Leia was ruim 10% afgevallen en uiteindelijk ook pas na 3 weken weer op geboortegewicht (dat we ons daar ooit zorgen om hebben gemaakt, kun je je al bijna niet meer voorstellen als je die speklap nu ziet :D)

Ik was dus wel heel blij dat ik de kolf al in huis had (wilde ik sowieso, want ik wil tot een jaar geven wist ik toen al, en live voeden onder werktijd zou kunnen, maar is wat omslachtig dus had hem toch nodig). Maar inderdaad, in veel gevallen zou het niet zo snel al nodig zijn. Zonder was ik echter meteen na een week gestopt, zó erg was het.

Maar als ik nu de foto's zie van de eerste keer aanleggen van Leia, dan moet ik huilen. Ze ligt zó slecht, als daar iemand op dat moment was geweest die even had geholpen en had gezegd: whoo! Stop, ze ligt echt he-lemáál niet goed, dan was die hele kolf niet nodig geweest in het begin, samen met de kloven :X . Dat is een leermoment geweest en bij een volgende hoop ik dat toch echt anders aan te pakken..
pi_94366461
Zou je zo'n foto willen delen?

Ik blijf altijd wat onzeker of ze nou écht goed ligt, zeker nu ze de laatste dagen vaak 'afglijdt'. Ze begint goed en laat steeds meer tepelhof uit haar mond glijden tot ze echt alleen op mijn tepel zuigt (au). Opnieuw aanleggen is dan niet altijd makkelijk omdat ze haar mond nauwelijks open doet en wel zit te happen.
pi_94366517
quote:
Op zondag 20 maart 2011 06:16 schreef Twinkly het volgende:
Wat kun jij snel kolven Vanyel! :D Super fijn lijkt me.
Is dat zo? Ik ben eerlijk gezegd wel 10 min per borst kwijt, dus als ik ze allebei doe is het 25 incl spullen pakken en opruimen.
Bij mijn zus spoot de kolf al zowat vol als ze ernaar keek, dus ik vond mezelf helemaal niet zo snel.
pi_94366896
quote:
1s.gif Op zondag 20 maart 2011 10:05 schreef Vanyel het volgende:

[..]

Is dat zo? Ik ben eerlijk gezegd wel 10 min per borst kwijt, dus als ik ze allebei doe is het 25 incl spullen pakken en opruimen.
Bij mijn zus spoot de kolf al zowat vol als ze ernaar keek, dus ik vond mezelf helemaal niet zo snel.
Ik heb alleen mij eigen ervaring maar en ik doe er een stuk langer over :D
pi_94367270

Ze zit half, moet haar nekkie helemaal buigen en kan zo niet goed aanhappen.. Ze moet er echt recht voorliggen en als het ware om mijn borst heen gekruld, dan ligt ze goed.. dat lukte pas na een week! (met hulp van de lactatiekundige) Ik heb nogal een grote borst, dus ze moet echt goed liggen (nog steeds) wil ze goed aan kunnen happen. Hier heeft ze de tepel gewoon niet goed in haar mond, wat de kloven veroorzaakte. Al is haar mondje nu natuurlijk groter, dus ze hapt nu eigenlijk nooit meer verkeerd.. De foto van de kloven zal ik je besparen ;) dat was echt dramatisch.

Kolven doe ik trouwens ook vlot. Vooral nu ik de dubbelzijdige kolf heb. max. 15 minuten voor 2 borsten in totaal. Erg fijn, want met mijn Swing was ik de laatste tijd steeds 45 minuten bezig bij elkaar bezig. Dan is 15 minuten fijner op mijn werk.. :)
pi_94368228
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 maart 2011 22:30 schreef Leandra het volgende:
Kan iemand mij uitleggen waarom er kennelijk zo vaak in of vlak na de kraamtijd gekolfd wordt?

Waarom niet gewoon ouderwets de baby zelf laten regelen wat hij/zij nodig heeft?
Het is geen aanval, ik snap alleen echt dat gedoe met die kolf de eerste maanden niet (als de baby gezond en fit is) en wil graag weten waarom.
Ik vond 4 druppels melk in 3 dagen te weing voor een baby. Hij hapte maar niet en zelf melk uit mijn borsten persen en dan met een lepeltje geven was erg lastig.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')