abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_94089948
Gewicht gaat goed, maar lengte lijkt inderdaad wat af te buigen. Dat kan komen door een ontwikkelingssprong (meer bewegen = minder energie over voor groei), maar het kan ook zijn dat ze toch te weinig voeding vraagt of krijgt. Je kunt eens een tijdje wat vaker aanleggen om te kijken wat dat voor effect geeft. 7-8 voedingen is a 3 uur ongeveer, probeer anders eens een week of 2 a 2,5 uur te voeden (ong 10 voedingen). Dan ga je weer wegen en meten op het cb. Zolang ze goed plast, alert is, goed ontwikkelt, gele poepluiers maakt en zelf om eten vraagt, heb je de ruimte om het op deze manier te proberen.
pi_94090739
Ik kan me voorstellen dat het je niet helemaal lekker zit, Sugarsnap. Ik zou denk ik voor mezelf een moment prikken (over 2 of 4 weken) waarop ik weer weeg en meet om te kijken of de algehele lijn er dan beter uitziet. Het lijkt namelijk vooral het laatste meetmoment te zijn dat 'roet in het eten' gooit, en dan vooral bij de lengte (gewichtstoename ziet er oké uit, zoals WupWup zegt). Tot die tijd zou ik als ik het gevoel heb dat alles lekker loopt het bij het oude laten.

Wij gaan donderdag naar het consultatiebureau en ik kijk er wel wat tegenop. Ik ben er erg alert op dat Lena vaak genoeg drinkt en per drinksessie ook genoeg drinkt. Ik krijg er echt niet meer ingepropt. Het enige wat ik zou kunnen veranderen is 's nachts vaker voeden. Ze laat namelijk uit zichzelf bijna elke nacht 6 uur tussen de voedingen.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  maandag 14 maart 2011 @ 13:38:18 #78
22740 Grijs
en eigenwijs
pi_94091244
quote:
1s.gif Op maandag 14 maart 2011 08:39 schreef Leandra het volgende:
Poging 2 dan maar:
Niet bijgelezen en mobiel vanaf ons vakantieadres een vraag:

Hoe strak geldt de regel dat ze met 3,5 maand minimaal 5 voedingen moeten hebben?

Gisteren:
08.15 L-25 R-25
12.10 R-25 L-15
15.00 L-25 R-10
18.35 R-25 L-25

En hij slaapt nu nog...

Moet ik z'n natuur z'n gang laten gaan of moet ik er 's avonds laat nog een voeding achteraan proppen?
Hij is vrolijk, helder en niet ziek.
Mijn ervaring (met mijn kinderen dus ;)) is dat dit wel eens een dagje kan voorkomen, maar dat ze de volgende dag wel weer meer drinken. Een zo'n dagje kan m.i. dan ook niet zo'n kwaad, met meerdere dagen achterelkaar heb ik geen ervaring, maar lijkt me wel wat weinig op die leeftijd.
"Het meeste werk is onbegonnen werk
...eenmaal begonnen wordt het al snel minder"
- [i]Rikkert Zuiderveld[/i]
pi_94093061
quote:
1s.gif Op maandag 14 maart 2011 13:23 schreef Claudia_x het volgende:
Wij gaan donderdag naar het consultatiebureau en ik kijk er wel wat tegenop. Ik ben er erg alert op dat Lena vaak genoeg drinkt en per drinksessie ook genoeg drinkt.
Zie je op tegen het wegen of tegen het oordelen?
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_94101075
Leia en ik stonden in een krantje wat hier regionaal is verspreid!! *O*

Frontpage Koningin/Leukste user IRL maandag 14 maart 2011 @ 17:28:40 #81
147316 crew  DJMO
#trut
pi_94101492
moest ik met Jan nog elke week naar 't inloopspreekuur komen om te wegen en te meten (omdat hij zo slecht groeide op de borstvoeding); wvk is net weg, en ik mag me aan het gewone schema houden *O* (echt een opluchting voor mij, ik was even bang dat ze weer zou willen dat ik wekelijks naar de inloop zou komen, en dat is, nu we een stuk verder weg wonen, ondoenlijk met twee kinderen zonder deugdelijke vervoersoptie voor beiden) maar ze vond Geert er prima uitzien O+
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
pi_94101953
*O* fijn DJMO! Durf je nu ook op je lijf vertrouwen?

Tof stuk Orea, maar ik zie vooral Leia ;)
I 21-5-10 ♥ T 1-11-12 ♥ K 4-11-18 ♥
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL maandag 14 maart 2011 @ 18:37:31 #83
147316 crew  DJMO
#trut
pi_94104241
ik durf meer op mijn kind te vertrouwen, dat hij vaak genoeg komt om een voeding om te groeien. Dat vertrouwen werd bij Jan compleet overruled door de zorgen die ik had om zijn groei. Ik ga morgen overigens wel even wegen als ik toch op 't cb moet zijn voor de gehoortest, ik blijf er wel alert op zeg maar dat hij goed genoeg groeit :@

Leia ziet er daar nog zó ontzettend klein uit Orea O+
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

pi_94105923
Fijn dat alles goed loopt DJMO

Wie heeft er ervaring met borstvoeding na een zwangerschap vol spugen?
Ik ga het ook met de gyn overleggen maar ik ben ergens bang dat mijn lichaam niet genoeg voedingsstoffen afgeeft is dit zo'n rare gedachte?
  maandag 14 maart 2011 @ 19:14:36 #85
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_94106308
DJMO fijn dat het zo goed gaat!

Orea,mooi artikel en wat is Leia daar nog klein!

Ferrari, bv wordt gemaakt uit bloed en over het algemeen is het spugen over na de zwangerschap. Ik denk dat je gewoon borstvoeidng kunt geven.
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL maandag 14 maart 2011 @ 19:22:37 #86
147316 crew  DJMO
#trut
pi_94106807
ik sta even in tweestrijd .. Geert heeft (weer) vrijwel de hele middag om het half uur gedronken, en ligt nu sinds een uur of kwart over vijf te slapen. ik vind het eng om hem door te laten slapen, ben nu zo gewend aan het clusteren/regelen dat ik het mis :')

pi_94107544
Hij heeft zich de middag volgetankt en doet nu ff lekker slapen. Slapen is goed.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_94111269
quote:
1s.gif Op maandag 14 maart 2011 14:21 schreef Vanyel het volgende:

[..]

Zie je op tegen het wegen of tegen het oordelen?
Alleen het wegen. Bij Ivan indertijd waren ze erg nuchter onder zijn geringe gewichtstoename ('zal wel zijn eigen lijntje zoeken').

Ik heb vandaag voor het eerst in het openbaar gevoed! *O*
pi_94111500
DJMO, ik herken het wel. Lena maakt met name als ze flink heeft zitten bijtanken lange rukken. Dat bijtanken doet ze wel 's avonds, wat voor mij heel fijn is want dan volgt de lange ruk 's nachts.
pi_94113141
Orea wat tof!!!! Ga je 'm inlijsten?
pi_94113844
Wat leuk Orea! bewaren O+

Yay claudia *O* viel het je mee, voeden in t openbaar?

ik moest de eerste keer echt even over een drempeltje heen mentaal maar dat was vooral omdat alles nog zo onhandig ging. Tietpads die alle kanten op vielen, kind dat loslaat tijdens een tsr waardoor je bijna bij je buurman van de koffie een latte maakt :r
Inmiddels draai ik er echt mn hand niet meer voor om :D t is zo gepiept.

Morgen naar het cb, ik ben heel benieuwd hoeveel Elin deze week is aangekomen. Ik gok op een gram of 200 dus dat zou haar grofweg 5,5 kg maken nu. Ben benieuwd of ik gelijk heb :P
Zomerkind <3 & Winterkind <3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  maandag 14 maart 2011 @ 21:38:16 #92
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_94116173
quote:
1s.gif Op maandag 14 maart 2011 21:04 schreef huuphuup het volgende:
Wat leuk Orea! bewaren O+

Yay claudia *O* viel het je mee, voeden in t openbaar?

ik moest de eerste keer echt even over een drempeltje heen mentaal maar dat was vooral omdat alles nog zo onhandig ging. Tietpads die alle kanten op vielen, kind dat loslaat tijdens een tsr waardoor je bijna bij je buurman van de koffie een latte maakt :r Inmiddels draai ik er echt mn hand niet meer voor om :D t is zo gepiept.

Morgen naar het cb, ik ben heel benieuwd hoeveel Elin deze week is aangekomen. Ik gok op een gram of 200 dus dat zou haar grofweg 5,5 kg maken nu. Ben benieuwd of ik gelijk heb :P
Ik moest hardop lachen.... :D

Dat is ook wel iets waar ik aan zal moeten wennen. Helemaal omdat ik normaal al een flinke D cup heb en nu een maat extra en dat zal nog wel oplopen. Ik ben al wat aan het speuren naar handige voedingskleding. Van die shirts met zo'n dubbele laag, waarvan je er eentje optilt lijkt me wel handig. Die Hema en H&M shirts daar popt nog zo mijn Boob uit volgens mij.... :o

Nah ja, het zal vast heel normaal en makkelijk aanvoelen na verloop van tijd.
pi_94116536
ik vond voeden in t openbaar wel meevallen.
de eerste keer was toen ie 2 weken oud was, op een terras, lekker in de zon O+ tijdens de lunch :')
maar hij liet niet los tijdens tsr's ;)
pi_94117049
Juud de kleding van H&M vind ik zelf fijn, de kleding van Hema heeft (bij mij althans) een decolleté tot je navel :? en valt vrij strak. Vast door een vent ontworpen die denkt dat iedereen enorm blij is met een grotere cupmaat dankzij zwabberschap :')

Maar het verschilt enorm per persoon wat prettig is, kwestie van uitproberen. Die H&M-shirts zijn voor mij anatomisch gezien ideaal (scheeftiet represent :D :') ) maar er zijn ook genoeg mensen die ze loei-irritant vinden.
Zomerkind <3 & Winterkind <3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_94118007
Ik heb een voedingstrui gekocht en die bevalt zo goed dat ik meer van dat spul ga kopen. Dat is inderdaad een trui met twee lagen, Juud. Ik kan voeden vrijwel zonders iets bloots te hoeven laten zien.

Nou ja, het voeden ging gewoon heel soepeltjes. En wat geeft dit een gevoel van vrijheid!
  maandag 14 maart 2011 @ 22:09:42 #96
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_94118801
quote:
1s.gif Op maandag 14 maart 2011 21:49 schreef huuphuup het volgende:
Juud de kleding van H&M vind ik zelf fijn, de kleding van Hema heeft (bij mij althans) een decolleté tot je navel :? en valt vrij strak. Vast door een vent ontworpen die denkt dat iedereen enorm blij is met een grotere cupmaat dankzij zwabberschap :')

Maar het verschilt enorm per persoon wat prettig is, kwestie van uitproberen. Die H&M-shirts zijn voor mij anatomisch gezien ideaal (scheeftiet represent :D :') ) maar er zijn ook genoeg mensen die ze loei-irritant vinden.
Zelfs met een grote cupmaat heb je een decolleté tot aan je navel in de hema shirts ;)

Ik heb prenatal shirts gebruikt en vond die heel prettig in gebruik
pi_94120556
Ik vraag me af hoe jullie met een fikse cupmaat uberhaupt die hemashit aankrijgen. Bij het ene hemashirt dat ik ervan heb, werden mijn tieten zo platgedrukt (tijdens de zwangerschap nog) dat de productie acuut zou worden afgeknepen.

En *O* voor Claudia. Is mij nog een stapje of wat te ver.
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
  maandag 14 maart 2011 @ 22:59:07 #98
279868 Sugarsnap
Sprookjesboom...
pi_94122601
Eline was een week oud toen ik haar voor het eerst in het openbaar voedde. Bij de McDonalds notabene :@
Ik heb nog steeds een bescheiden C-cup, en ik heb geen speciale voedingskleding. Ik heb altijd een hemdje aan onder een shirtje, dus shirtje omhoog, hemdje omlaat, bh open en voeden maar. Ik draai mijn hand daar niet meer voor om. Vandaag ook weer bij het cb gevoed (troost na de prikjes, ideaal!)

Wupwup, ik wacht nog even de afspraak bij de kinderarts af (donderdag) en als dat ook nog tegenvalt, ga ik je advies opvolgen. Ik had zelf ook het idee dat de gewichtscurve licht afboog, maar dat is misschien gezichtsbedrog. Eline is iig alert, ontwikkelt zich in grote stappen op het moment, komt zelf na ong 3 uur voor een voeding, behalve 's nachts, dan wil ze er nog wel eens 6 uur tussenlaten. Haar luiers varieren van geel naar gifgroen, maar dat kan te maken hebben met de medicijnen.

Orea, wat een ontzettend mooie foto. Dat is er een voor het plakboek O+
pi_94128853
Bij ons zijn ze ook zonder medicijnen wel eens eng groen.

Ik heb een kussen nodig met voeden, dat helpt niet bij buitenhuis.
  dinsdag 15 maart 2011 @ 08:56:15 #100
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_94131525
Groene poep betekent meestal teveel voormelk (of te weinig achtermelk zo je wil ;) )
  dinsdag 15 maart 2011 @ 09:08:01 #101
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_94131772
maar t kan ook net zo goed komen als ze verkouden zijn ;)
Of te wel, de darmpjes zijn een beetje van slag.
  dinsdag 15 maart 2011 @ 09:30:06 #102
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_94132267
Groene poep kan ook tandjespoep zijn. Althans nu bij Aviva :X :r
Maar die heeft ook slierten :9
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
pi_94133228
Hier komt de groene poep 1 of 2 keer per dag tussen de gele luiers door. Iets vaker 's nachts dan overdag. Niet verkouden, lijkt me onwaarschijnlijk dat ze 's nachts meer voormelk krijgt dan overdag, maar gaat wel samen met de heftigere krampjes.
Ik gok dus maar op Tico's darmen van slag.
Nee niet haar darmen, haar opmerking.
  dinsdag 15 maart 2011 @ 10:27:51 #104
259886 pessie
pi_94133670
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 maart 2011 10:10 schreef Vanyel het volgende:
Hier komt de groene poep 1 of 2 keer per dag tussen de gele luiers door. Iets vaker 's nachts dan overdag. Niet verkouden, lijkt me onwaarschijnlijk dat ze 's nachts meer voormelk krijgt dan overdag, maar gaat wel samen met de heftigere krampjes.
Ik gok dus maar op Tico's darmen van slag.
Nee niet haar darmen, haar opmerking.
Dat lijkt mij eigenlijk wel waarschijnlijk. 's nachts maakt je lichaam prolactine aan wat je melkproductie stimuleert. Ik had altijd flink volle borsten 's nachts.
Verder had Nathan over het algemeen geen krampjes. Alleen wanneer hij te veel voormelk kreeg had Nathan krampjes.
Schuimen de gele luiers? Dat duidde hier, icm groene luiers, op een overproductie.
  dinsdag 15 maart 2011 @ 11:17:02 #105
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_94135225
Mijn darmen zijn altijd van slag, ik haal lucht uit rijstkorrels.
pi_94137148
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 maart 2011 10:27 schreef pessie het volgende:

[..]

Dat lijkt mij eigenlijk wel waarschijnlijk. 's nachts maakt je lichaam prolactine aan wat je melkproductie stimuleert. Ik had altijd flink volle borsten 's nachts.
Verder had Nathan over het algemeen geen krampjes. Alleen wanneer hij te veel voormelk kreeg had Nathan krampjes.
Schuimen de gele luiers? Dat duidde hier, icm groene luiers, op een overproductie.
Hmm, ik dacht aan drinkpatroon, niet aan productiepatroon.
Gebeurt ook als ze 's nachts een fles gekolfde melk tussendoor krijgt, maar dan is mijn volgende verse voeding natuurlijk 'oud'.

Geen schuim in het geel trouwens.
pi_94138779
Ik blijk morgen een afspraak bij de tandarts te hebben. gevalletje oeps ohja das waar ook :X
ze gaat de wortelkanaalbehandeling afmaken en ik geloof dat ik een gaatje heb ook inmiddels.

De verdovingen zijn geen punt met borstvoeding toch of wel?
bij de zwangerschap was t geen probleem namelijk maar toch maar ff dubbelchecken.
Zomerkind &lt;3 & Winterkind &lt;3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  dinsdag 15 maart 2011 @ 13:02:07 #108
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_94138827
Mag gewoon dacht ik, in elk geval ik moest ook en ik heb gewoon verdoofd. Ik denk dat mn oom het wel had gezegd als het niet mocht.
  dinsdag 15 maart 2011 @ 13:03:57 #109
265732 Keshet
Alle kleuren van de regenboog
pi_94138885
FR, je vraag raakte een beetje ondergesneeuwd. ;)

Ferrari_Rood, ik snap dat je je daar zorgen over maakt maar ik denk dat je dat niet hoeft te doen. Je lichaam zal er alles aan doen om voldoende voedingsstoffen in de moedermelk te laten komen voor je kleintje!
Waarschijnlijk voel jij je na de bevalling meteen al weer een stuk beter? )Ik ben niet zo bekend met HG, sorry.)
Als jij er geestelijk achter staat om borstvoeding te gaan geven, als je man er achter staat en je wil helpen wanneer nodig en als jij weer gezond kunt eten straks denk ik dat het qua voedingsstoffen echt wel goed zit!
Sowieso wordt je kindje vaak genoeg gewogen in het begin, mocht er iets niet goed gaan met betrekking tot de groei dan ben je daar snel bij.

Misschien dat een van de meer gestudeerde dames hier er wat meer over kan zeggen? :)
A grand adventure has begun.
pi_94139218
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 maart 2011 13:02 schreef Ticootje het volgende:
Mag gewoon dacht ik, in elk geval ik moest ook en ik heb gewoon verdoofd. Ik denk dat mn oom het wel had gezegd als het niet mocht.
ja zonder verdoving ga k niet dus ik vind het wel goed :P
ik dacht me ook te herinneren dat het geen punt was, ik zal het in elk geval aan haar melden morgen en dan zien we t wel.

Wat Keshet zegt ja FR :Y
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  dinsdag 15 maart 2011 @ 13:33:01 #111
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_94139888
Om het afrika verhaal maar weer eens van stal te halen ;)

Zelfs in landen waar voedsel schaars is zijn vrouwen prima in staat melk te produceren waar de baby goed op groeit. (Niet lullig opvatten!! ->) 98% van de vrouwen kan een kind grootbrengen met eigen melk. Dus de kans dat jouw melk niet goed genoeg is voor je kindje is echt heel klein. Je moet zelf echt ondervoedt zijn voordat de melk te weinig voedingstoffen gaat bevatten.

Het niet goed groeien van een kindje terwijl een moeder wel melk heeft is vaak verkeerd borstvoedingbeleid, verkeerd aanleggen, overproductie of te weinig melk. Het heeft dus zelden te maken met dat de "melk niet vet genoeg is".
pi_94139966
Te weinig melk? Ik dacht dat dat ook heel weinig voorkwam?
  dinsdag 15 maart 2011 @ 13:36:19 #113
265732 Keshet
pi_94140059
Tico, even uit interesse he, ik heb geen idee of je het weet maar:

Stel ik heb een heel groot gebrek aan verschillende vitamines in mijn lichaam. Dan krijgt mijn kindje die vitamines toch niet binnen? Of is mijn lichaam zo tof dat het vitamines voor het kindje aanmaakt uit mijn bloed?

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  dinsdag 15 maart 2011 @ 13:38:03 #114
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_94140128
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 maart 2011 13:34 schreef Vanyel het volgende:
Te weinig melk? Ik dacht dat dat ook heel weinig voorkwam?
Te weinig melk komt wel vaker voor. Je kan bijvoorbeeld best dippen bij een menstruatie, of als je anticonceptie gaat gebruiken. Of als je op een strak schema voedt dan kan ook je productie achteruit rennen...
Te weinig melk is in dat geval veel makkelijker op te lossen dan te veel melk. Namelijk vaker aanleggen, of een stapje verder nakolven na een voeding.. Met een paar dagen is de productie dan weer prima op peil. (Tenzij een zwangerschap)

Maar er zijn ook vrouwen die te weinig melkklierweefsel hebben, dat kan aanleg zij of door een operatie.. Dan heb je gewoon altijd te weinig melk en moet je dus donormelk of kunstmelk bijgeven. Dat kun je doen met bijvoorbeeld een hulpset...
  dinsdag 15 maart 2011 @ 13:40:35 #115
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_94140244
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 maart 2011 13:36 schreef Keshet het volgende:
Tico, even uit interesse he, ik heb geen idee of je het weet maar:

Stel ik heb een heel groot gebrek aan verschillende vitamines in mijn lichaam. Dan krijgt mijn kindje die vitamines toch niet binnen? Of is mijn lichaam zo tof dat het vitamines voor het kindje aanmaakt uit mijn bloed?

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Nee volgens mij werkt het zo niet. Melk is een product uit bloed en wat jij niet in je bloed hebt zitten kan dus ook niet in de melk komen.
  dinsdag 15 maart 2011 @ 14:01:41 #116
265732 Keshet
pi_94141182
Dat dacht ik al! Dank je. :)
  dinsdag 15 maart 2011 @ 14:06:39 #117
259886 pessie
pi_94141404
Te weinig melk is ook vervelend. Ervaring..

Ik twijfel trouwens al een paar dagen of mn menstruatie invloed heeft op mn productie. Aan Nathan kan ik het niet merken (behalve slapeloze nachten) maar wanneer ik kolf kolf ik duidelijk minder dan normaal.
pi_94141836
Nou zeg, ik was er vandaag zo zeker van dat het slechte slapen kwam doordat ze last had van te veel licht op onze kamer, maar ik ben net ongesteld geworden :{ Ik hoop toch echt dat het het licht was, en niet dat we dit drama elke maand anderhalve week voor ik ongesteld word hebben.. :X
Wel weer lekker regelmatig, das dan wel fijn. Hoewel ik het niet erg had gevonden als het nog even weg was gebleven.
  dinsdag 15 maart 2011 @ 14:19:18 #119
259886 pessie
pi_94141949
Mor weet je nu al of je regelmatig bent?

Ik heb ook wel een beetje het idee dat Nathan er misschien toch wel wat 'last' van heeft...
pi_94142083
huup tandartsverdoving is geen probleem. Sterkte :X
pi_94145639
Pessie, ja, want dit is de *in agenda terugkijkt* de 4e keer, met niet meer tussenpoos dan 5 weken. Vind ik behoorlijk regelmatig..
pi_94146621
ow ja dat verklaard mn dip natuurlijk dank morretje zo denk ik er zelf ook nog aan

minidraak krijgt overigens nu in de ochtend nog 1 borst, nog 1 borst bij avond eten en dan nachtvoeding
geef ik op 1 fles kv toch alweer mooi 10 mnd borstvoeding!
pi_94146668
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 maart 2011 14:06 schreef pessie het volgende:
Te weinig melk is ook vervelend. Ervaring..

Ik twijfel trouwens al een paar dagen of mn menstruatie invloed heeft op mn productie. Aan Nathan kan ik het niet merken (behalve slapeloze nachten) maar wanneer ik kolf kolf ik duidelijk minder dan normaal.
bij mij is het duidelijk wel te merken ja
pi_94146775
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 maart 2011 13:00 schreef huuphuup het volgende:
Ik blijk morgen een afspraak bij de tandarts te hebben. gevalletje oeps ohja das waar ook :X
ze gaat de wortelkanaalbehandeling afmaken en ik geloof dat ik een gaatje heb ook inmiddels.

De verdovingen zijn geen punt met borstvoeding toch of wel?
bij de zwangerschap was t geen probleem namelijk maar toch maar ff dubbelchecken.
mijn tandarts wilde me eigenlijk niet verdoven maar hij zei er bij dat het puur uit voorzorg was dat de "regels" zijn dat een bepaalde dosis gewoon kon
Succes!
pi_94146959
quote:
1s.gif Op maandag 14 maart 2011 19:07 schreef ferrari_rood het volgende:
Fijn dat alles goed loopt DJMO

Wie heeft er ervaring met borstvoeding na een zwangerschap vol spugen?
Ik ga het ook met de gyn overleggen maar ik ben ergens bang dat mijn lichaam niet genoeg voedingsstoffen afgeeft is dit zo'n rare gedachte?
ik heb gewoon genoeg gehad!
ik zou zeggen gewoon proberen :*
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL dinsdag 15 maart 2011 @ 17:35:05 #126
147316 crew  DJMO
#trut
pi_94150078
mag ik even heel blij doen :@

duidelijk een stijgende lijn te zien (meting vanmiddag was 3355 gram, geboortegewicht was 3180, en laagste gewicht was 3020)

pi_94155063
:D Die lijn stijgt sneller dan de gemiddelde lijn! ^O^
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL dinsdag 15 maart 2011 @ 19:47:37 #128
147316 crew  DJMO
#trut
pi_94156324
't gemiddelde was 150 gram per week zei de aanwezige wvk, Geert zit daar in principe al overheen deze eerste week als ik goed gerekend heb. Ik moest iig dik tevreden zijn met z'n groei :Y (zeker omdat het bij Jan dus zo slecht ging)

pi_94158163
quote:
1s.gif Op maandag 14 maart 2011 21:04 schreef huuphuup het volgende:
*knip*

w00t
5595 :D

Bijna goedgegokt dus.

Op 10-3 nog 5385 en nu op 15-3 5595. :o 210 in 5 dagen. Speklap :D
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  dinsdag 15 maart 2011 @ 20:16:18 #130
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_94158175
Huup ik moest ook een wortelkanaal laten doen toen Ylana er net was, ik was er bv-technisch ook niet geheel gerust op maar de tandarts drukte me op het hart dat het écht écht goed zat. De verdoving is maar zo minimaal en zo plaatselijk dat het gewoon kon zei ze.
Sterkte morgen!

Fijn dat het zo goed gaat DJMO! was het nog gelukt met een lk?
Hij weet alleen van lekker slapen, en ver daarbuiten lopen schapen.
De zon schijnt op zijn donk're haren, zo blijf ik heel lang naar hem staren.
Wie ben jij in dit leven om je droom op te geven?
Ylana
  dinsdag 15 maart 2011 @ 20:16:49 #131
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_94158205
Wow Huup!! Slagroommmmm :9
Hij weet alleen van lekker slapen, en ver daarbuiten lopen schapen.
De zon schijnt op zijn donk're haren, zo blijf ik heel lang naar hem staren.
Wie ben jij in dit leven om je droom op te geven?
Ylana
  dinsdag 15 maart 2011 @ 20:21:24 #132
259886 pessie
pi_94158519
DJMO en Huup speklapjes!!
pi_94160377
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 maart 2011 20:21 schreef pessie het volgende:
DJMO en Huup speklapjes!!
En jullie baby's ook!
pi_94162562
quote:
12s.gif Op dinsdag 15 maart 2011 20:44 schreef WupWup het volgende:

[..]

En jullie baby's ook!
oi!
Pas dr op eh! tsk }:|

Maar ik moet idd nodig maar eens mn hoofd uit t zwangerschapszand halen :')
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  dinsdag 15 maart 2011 @ 21:11:43 #135
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_94162629
Haha huup!!!
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL dinsdag 15 maart 2011 @ 21:21:24 #136
147316 crew  DJMO
#trut
pi_94163406
haha, mijn man merkte vanavond wel op dat Geert nu al spekbeentjes krijgt (ik vind het nog meevallen maar oke :P )

@Saffier: ja het is gelukt; aanleggen gaat nu heel stuk beter, omdat de pijn bij het aanleggen vandaan leek te komen, wacht ik nog even met gentiaan violet, hoewel ik het wel besteld heb bij de apotheek (zwel de 1% in water oplossing als de normale dosering en die laatste wil ik proberen tegen m'n chronische voetschimmel, werkelijk alle moderne middeltjes falen, dus nu maar eens ouderwets spul proberen)

pi_94163807
Paarse tenen en paarse tepels _O- Je zou het bijna voor carnaval kunnen gebruiken ;)

Ik heb een kolf gewonnen!! Hoe tof is dat!
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL dinsdag 15 maart 2011 @ 21:29:11 #138
147316 crew  DJMO
#trut
pi_94164016
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 maart 2011 21:26 schreef WupWup het volgende:
Paarse tenen en paarse tepels _O- Je zou het bijna voor carnaval kunnen gebruiken ;)

Ik heb een kolf gewonnen!! Hoe tof is dat!
dat soort dingen zal ik nou nooit winnen he ;( gratzz!!

dinsdag 15 maart 2011 @ 21:31:01 #139
259886 pessie
pi_94164164
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 maart 2011 21:29 schreef DJMO het volgende:

[..]

Oh dat dacht ik echt altijd! Totdat ik een wasmachine won...

Gefeliciteerd Asy!

En Huup en DJMO, ik bedoelde jullie spekkerige kindjes.
  dinsdag 15 maart 2011 @ 21:42:28 #140
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_94165147
Ik heb ook chronische voetschimmel en ik heb de strijd opgegeven. Ik ben gewoon sowieso gevoelig voor schimmels. Overal... :'(
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL dinsdag 15 maart 2011 @ 22:06:29 #141
147316 crew  DJMO
#trut
pi_94167054
er is wel een hele heftige kuur mogelijk, maar dan moet je ook elk half jaar je leverwaarden of je nieren (een van de twee) laten nakijken omdat die nogal belastend zijn (m'n tante heeft m'n vroeger gehad, 'k kan dr wel weer eens naar vragen, wellicht dat ik dat probeer als dit ook niet werkt.

dinsdag 15 maart 2011 @ 22:59:50 #142
279868 Sugarsnap
Sprookjesboom...
pi_94171640
DJMO en Huup, kijk eens naar jullie speklapjes! Wat groeien ze goed!

Eline heeft gisteren goed naar WupWup geluisterd :D Vandaag zat er maximaal 2 uur tussen de voedingen. En aangezien mijn borsten daar snel op reageren, zit ik nu met lichte stuwing omdat ze om 20 uur voor het laatst gedronken heeft.

Wup, welke kolf heb je gewonnen? Ik heb informatie ingewonnen en vandaag een 2e hands Ameda Lactaline gekocht via marktplaats, voor ¤45,-. Deze heeft een gesloten systeem en kan dus goed 2e hands gebruikt worden. Hij is nu ong een half jaar gebruikt, 2 dagen per week. Dus volgens mij moet dat goed komen. Ik kan niet wachten tot hij er is.
Ik heb nu 450 cc in de vriezer liggen, na een week kleine beetjes kolven (en dan heeft Eline ook nog een paar keer een flesje geoefend). Het gaat de goede kant op met kolven en ik hoop dat dubbelzijdig elektrisch daar ook aan meewerkt.
pi_94172370
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 maart 2011 21:29 schreef DJMO het volgende:

[..]

maar op zich heb je ook best mazzel met een boel dingen die je krijgt en wint enzo toch? Een op maat gemaakt peuterbedje bijv.? Of spullen van Musjes.com; volgende keer weer jouw beurt hoor nu iemand anders, eerlijk delen ;) :+

Sugarsnap wat fijn dat t kolven beter gaat! ik weet t niet zeker maar ik geloof dat wup die kolf gewonnen heeft

Wuppert doe je goed joh die kolf winnen! :D Hoop dat ie bevalt.

Ik kan nog steeds toe met de handkolf dus ik heb hier mn tweedehands medela liggen en die bevalt me uitstekend voor zover ik hem gebruik. :Y
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL woensdag 16 maart 2011 @ 08:45:27 #144
147316 crew  DJMO
#trut
pi_94180592
quote:
10s.gif Op dinsdag 15 maart 2011 23:09 schreef huuphuup het volgende:

[..]

maar op zich heb je ook best mazzel met een boel dingen die je krijgt en wint enzo toch? Een op maat gemaakt peuterbedje bijv.? Of spullen van Musjes.com; volgende keer weer jouw beurt hoor nu iemand anders, eerlijk delen ;) :+

Sugarsnap wat fijn dat t kolven beter gaat! ik weet t niet zeker maar ik geloof dat wup die kolf gewonnen heeft

Wuppert doe je goed joh die kolf winnen! :D Hoop dat ie bevalt.

Ik kan nog steeds toe met de handkolf dus ik heb hier mn tweedehands medela liggen en die bevalt me uitstekend voor zover ik hem gebruik. :Y
oh ik ben ook superblij met de dingen die ik wél win en zomaar krijg hoor! begrijp me niet verkeerd :) ik zal alleen nooit dingen als huishoudelijke apparaten winnen _O- ach, ik ben rijk gezegend met m'n kids, dat gaat boven alles ;)

pi_94181175
Ik heb een keer een portable barbecue gewonnen. Beat that. :')

Allemachtig, huup, wat groeit Elin hárd! Laat eens een curve zien van je speklapje!

DJMO, wat een mooie curve! Dat groeien zit wel goed dus.

Ik heb een Medela Freestyle als kolf. Die is klein en draadloos, ontzettend handig. Over 4 weken mag ik weer. c_/

_O-
pi_94181334
Kun je tenminste je glas wijn drinken tijdens het kolven.. Hoe handig!
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL woensdag 16 maart 2011 @ 09:22:59 #147
147316 crew  DJMO
#trut
pi_94181416
claudia _O-

woensdag 16 maart 2011 @ 09:32:11 #148
259886 pessie
  woensdag 16 maart 2011 @ 09:33:10 #149
279868 Sugarsnap
Sprookjesboom...
pi_94181653
't ziet er niet uit, maar ik geloof zo dat het heel handig is
pi_94181675
Wat ss zegt :Y
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')