Mijn kraamhulp heeft 'geholpen' door Leia steeds met vrij groffe hand tegen mijn borst aan te duwenquote:Op zondag 20 maart 2011 13:17 schreef WupWup het volgende:
Verse Leia
Orea, wat ben jij vreselijk slecht begeleid dan! Had je geen kraamhulp waarbij enig belletje ging rinkelen of lampje ging branden?
Vanyel, sommige kindjes pikken het als je helpt met aanhappen door hun kin wat in te drukken. Zo stuur je zelf wat mee in de 'grote hap'.
Nu ja, allereerst noodzaak. Ivan was gezond en fit maar ook erg zwaar en dronk niet genoeg uit de borst. We hebben toen een kolf gehuurd, ik heb één dag bij alle voedingen nagekolfd en die melk erbij gegeven en toen was ik van het kolven af (lees: hij had geen kristallen meer in de luiers). Bij Lena was het een ander verhaal. Die dronk voorbeeldig uit de borst, maar voeden op verzoek was niet te doen in het ziekenhuis en daarom ben ik gaan kolven.quote:Op zaterdag 19 maart 2011 22:30 schreef Leandra het volgende:
Het is geen aanval, ik snap alleen echt dat gedoe met die kolf de eerste maanden niet (als de baby gezond en fit is) en wil graag weten waarom.
ik moest na anderhalf uur naar de ok om de placenta te verwijderen, toen Geert terugkwam van de kinderarts heb ik 'm zelf naar de borst "getrokken" omdat de verloskundige en verpleegkundige meer bezig waren met die placenta dan met mij of geert .. nu heb ik over het stukje begeleiding tijdens die laatste week zwangerschap toch een slecht gevoel; had ik me weer laten afschepen op 1 maart wat had er dan kunnen gebeuren (met die knoop in de navelstreng) .. ik vind het echt een stukje nalatigheid dat die verloskundigen me niet echt serieus namen toen ik zei dat Geert minder bewoog dan normaal. Pas toen ik overleg eiste met m'n eigen gyn werd er naar mij(n gevoel) geluisterd.quote:Op zondag 20 maart 2011 16:11 schreef Orea het volgende:
De foto hierboven is zo'n 20 minuten na de geboorte van de placenta(je rekent ook vanaf geboorte van de placenta, dus liefst binnen een uur na geboorte van de placenta aanleggen! Later kan ook, maar liever eerder... Zodra de placenta eruit is, schiet ineens je prolactine gehalte mega omhoog. Dit helpt de productie direct op te starten)
Het bizarre is dat dat bij mij ook het geval was toen ik Ivan voedde, maar nu gaat het heel makkelijk! Bij Ivan zat ik op mijn werk vaak 15-20 minuten dubbelzijdig te kolven en had dan nog lang niet wat ik nodig had. Het duurde een tijd voor ik een toeschietreflex had - dat werd met syntocinon niet echt beter - en de melk stroomde langzaam. Ik kreeg mijn borsten ook nooit goed leeg. Ik ben wel eens halsoverkop naar huis gegaan omdat het kolven op mijn werk voor geen meter lukte en ik bang was voor een borstonsteking.quote:Op zondag 20 maart 2011 10:28 schreef Twinkly het volgende:
[..]
Ik heb alleen mij eigen ervaring maar en ik doe er een stuk langer over
Oh maar ik voed juist heel netjes achter mijn bureau. Voedingskussen om me heen en een beetje op de rand van het bureau, 1 hand om mijn borst vast te houden en 1 hand voor de computer.quote:Op zondag 20 maart 2011 16:41 schreef Claudia_x het volgende:
Ik ga er meteen werk van maken, m'n kussen weer tevoorschijn halen en voortaan rustig op de bank voeden (in plaats van achter m'n bureau of op de rand van het bad).
Hoe doe je dat dan? Ik heb ook vrij grote borsten en (misschien mede daarom) geen idee hoe ik haar moet voeden zonder het voedingskussen, ik heb immers 1 hand nodig voor mijn borst en ik weet niet hoe ik haar dan met de andere hand moet positioneren.quote:Op zondag 20 maart 2011 17:00 schreef Orea het volgende:
Verder voed ik op zich overal en nergens! Ze is nu groot genoeg om vanaf mijn schoot bij mijn borst te komen. Door de grootte moet ik mijn borst altijd ondersteunen, dus haar in mijn arm houden werkt niet. Maar nog steeds voedt het het fijnst met haar liggend op een kussen voor me
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |