abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_93895511
Vorige deel: Borstvoeding deel 89

101 redenen om borstvoeding te geven

Handige en betrouwbare sites:
Borstvoeding.com biedt veel informatie over borstvoeding verzorgd door een team van borstvoedingsdeskundigen en moeders met borstvoedingservaring.
Het Borstvoedingsforum is een initiatief van de Samenwerkende Borstvoeding Organisaties.
Kellymom.com, breastfeeding and parenting Engelstalige site met zeer uitgebreide informatie.
Nursingtwo Engelstalige site over tandemvoeden (meerdere kindjes aan de borst) en voeden tijdens de zwangerschap

Medicijnen en borstvoeding

Protocol borstvoeding prematuren

Borstvoedingsorganisaties:

Vereniging Borstvoeding Natuurlijk
La Leche League
Beide organisaties hebben een GRATIS telefonische informatiedienst.

Directe links naar veel voorkomende vragen en problemen:
Het belang van goed aanleggen
Tepelproblemen
Spruw
Spruwbehandeling
Kolven
Bewaren, vervoeren en opwarmen van moedermelk; je kolf schoonhouden
Regeldagen
Verstopte melkkanaaltjes en borstontsteking
Borstontsteking te lijf
Borstvoeding en de wet

Telefoonnummer Avent: 0900 101 101 5

Al je vragen en opmerkingen over kolven: Het kolftopic deel 3
pi_93900321
Moh, Tico, das nie tof nie :{

Huilen Krijsen andere 9-maandertjes ook echt heeeeel anders 's nachts dan overdag? My oh my, wat een k*tgeluid zeg, als ik niet 2 seconden geleden haar heb aangelegd voor ze wakker is :X

Gelukkig is ze overdag erg vrolijk en produceert ze vooral lieflijke geluidjes..
I 21-5-10 ♥ T 1-11-12 ♥ K 4-11-18 ♥
  donderdag 10 maart 2011 @ 12:40:20 #3
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_93900876
Morretje, dat deed Nathan toen hijg brood kreeg. Overdag vrolijk. snachts krijsen
pi_93900903
Hahaha ik heb dan wel geen 9maandertje maar het is wel herkenbaar.
pi_93901158
Pessie, ze doet het sinds ze weer wakker wordt 's nachts, elke nacht een keer of 2/3. Maar ze krijgt niet elke dag brood. Dus het is niet pijn waardoor ze krijst, maar volgens mij dat ze wakker wordt maar wil slapen en dat gaat het snelst met NU NU NU de borst. (ik haat het zelf ook enorm om zinloos wakker te worden, dus dat herken ik wel :@ )
Pvoess, ze deed het eerst niet :'(
pi_93902128
Herkenbaar Morretje en ik kon daar zelf slecht tegen. Werd er echt chagrijnig van dat gehyperde gegil. Lullige is dat ook alleen de borst dan werkt en ssshhh ssshh niet zoveel zin heeft :') Het gaat weer over! Tegenwoordig komt ze bovenop me gekropen en roept 'die, die!' :D
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL donderdag 10 maart 2011 @ 13:22:41 #7
147316 crew  DJMO
#trut
pi_93902549
Regeldagen zijn ongeveer met 9 a tien dagen toch? Dan weet ik wat er aan de hand is .. (drinkt al bijna anderhalf uur onafgebroken, valt in slaap aan de borst, maar wil, zodra ik 'm in de box leg, verder drinken...
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
pi_93902595
quote:
1s.gif Op donderdag 10 maart 2011 13:10 schreef WupWup het volgende:
Herkenbaar Morretje en ik kon daar zelf slecht tegen. Werd er echt chagrijnig van dat gehyperde gegil. Lullige is dat ook alleen de borst dan werkt en ssshhh ssshh niet zoveel zin heeft :') Het gaat weer over! Tegenwoordig komt ze bovenop me gekropen en roept 'die, die!' :D
Haha, heel herkenbaar! Ze trekt nu ook gewoon in het openbaar m'n trui naar beneden. Toch merk ik dat ik gênanter vind worden naarmate ze ouder wordt... :@
  donderdag 10 maart 2011 @ 13:24:10 #9
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_93902605
quote:
1s.gif Op donderdag 10 maart 2011 13:22 schreef DJMO het volgende:
Regeldagen zijn ongeveer met 9 a tien dagen toch? Dan weet ik wat er aan de hand is .. (drinkt al bijna anderhalf uur onafgebroken, valt in slaap aan de borst, maar wil, zodra ik 'm in de box leg, verder drinken...
Ik heb me nooit druk gemaakt om wanneer nou precies die regeldagen waren.
Gewoon op de bank blijven zitten met kan thee/pak sap naast je voor jezelf en kind gewoon aan de borst laten. Of lekker in bed (krijg je zelf ook nog wat rust)
  donderdag 10 maart 2011 @ 13:25:31 #10
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_93902639
quote:
1s.gif Op donderdag 10 maart 2011 13:23 schreef Ssserpente het volgende:

[..]

Haha, heel herkenbaar! Ze trekt nu ook gewoon in het openbaar m'n trui naar beneden. Toch merk ik dat ik gênanter vind worden naarmate ze ouder wordt... :@
Harry stopt vaker zijn hand in mijn shirt en bh om even te friemelen. Ik zeg dan dat ik dat niet wil en haal zijn hand weg.

Kun je haar niet leren op een andere manier te vragen?
pi_93902718
Vast wel, maar als het antwoord 'nee' is, zal ze toch alles uit de kast halen :P om d'r zin te krijgen.
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL donderdag 10 maart 2011 @ 13:33:16 #12
147316 crew  DJMO
#trut
pi_93902897
quote:
1s.gif Op donderdag 10 maart 2011 13:24 schreef Asyniur het volgende:

[..]

Ik heb me nooit druk gemaakt om wanneer nou precies die regeldagen waren.
Gewoon op de bank blijven zitten met kan thee/pak sap naast je voor jezelf en kind gewoon aan de borst laten. Of lekker in bed (krijg je zelf ook nog wat rust)
dat zou ik wel willen (gráág zelfs!) maar ik moet hier en daar toch echt wat aan m'n huishouden doen (zoals dat halve pak muisjes in de gang opruimen wat jan er geknoeid heeft na het trakteren vanmorgen op het psz :P )
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

donderdag 10 maart 2011 @ 13:35:35 #13
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_93902976
quote:
1s.gif Op donderdag 10 maart 2011 13:27 schreef Ssserpente het volgende:
Vast wel, maar als het antwoord 'nee' is, zal ze toch alles uit de kast halen :P om d'r zin te krijgen.
Maar dat is ook met andere dingen dan toch?
Maar lastig is het wel! :D
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL donderdag 10 maart 2011 @ 13:36:56 #14
147316 crew  DJMO
#trut
pi_93903020
overigens: volgens de huisarts is GV vrij verkrijgbaar en moet ik dat dus zelf regelen via apotheek/drogist. Ik had de apotheek al gemaild of zij het willen klaarmaken voor me, (is wellicht goedkoper dan via internet bestellen, had er een linkje bij gezet naar artikel op borstvoeding.com) belt de apotheek vanmorgen dat het hopeloos verouderd is, en dat ze sowieso een recept nodig heeft van de huisarts. Ze raadde me aan om maar nesty nogwat te gebruiken .. ik heb "geeist" dat ze naar GV zou kijken voor me, aangezien ik over oa Daktarin en dat andere spul alleen maar 'slechte' verhalen hoor (kindjes die moeite hebben om het weg te krijgen etc) en dat ik met GV zowel hem als mezelf behandel.

donderdag 10 maart 2011 @ 13:37:20 #15
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_93903035
quote:
1s.gif Op donderdag 10 maart 2011 13:33 schreef DJMO het volgende:

[..]

dat zou ik wel willen (gráág zelfs!) maar ik moet hier en daar toch echt wat aan m'n huishouden doen (zoals dat halve pak muisjes in de gang opruimen wat jan er geknoeid heeft na het trakteren vanmorgen op het psz :P )
Maaruh volgens mij ben jij nog kraamvrouw en hoor je nog niet zoveel te doen. Je huishouden loopt niet weg (evenals die muisjes ;) ).

En strakjes is Geert lekker volgetankt en jij een beetje uitgerust en kun je alsnog even de bezem erdoor halen
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL donderdag 10 maart 2011 @ 13:38:06 #16
147316 crew  DJMO
#trut
pi_93903065
quote:
1s.gif Op donderdag 10 maart 2011 13:37 schreef Asyniur het volgende:

[..]

Maaruh volgens mij ben jij nog kraamvrouw en hoor je nog niet zoveel te doen. Je huishouden loopt niet weg (evenals die muisjes ;) ).

En strakjes is Geert lekker volgetankt en jij een beetje uitgerust en kun je alsnog even de bezem erdoor halen
officieel was gisteren m'n laatste dag kraamzorg .. ;)
-edit- hij ligt dus inmiddels volgetankt in de lodger in z'n hangmat te pitten ;)

donderdag 10 maart 2011 @ 13:39:46 #17
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_93903112
quote:
1s.gif Op donderdag 10 maart 2011 13:38 schreef DJMO het volgende:

[..]

officieel was gisteren m'n laatste dag kraamzorg .. ;)
-edit- hij ligt dus inmiddels volgetankt in de lodger in z'n hangmat te pitten ;)
Maar dat je geen kraamzorg meer hebt, betekent niet dat je kraamvrouw af bent! :D
pi_93903116
Ik vond het juist wel fijn om te weten wanneer ongeveer de regeldagen waren, ook om te weten dat het niet iets anders was en zodat je weet dat het weer voorbij gaat ofzo..

Ok, het gekrijs gaat weer over dus. Ik word er ook bloedchagrijnig van Wupwup :@ En idd, alleen borst is goed, een arm om d'r heen en hopen dat ze verder slaapt :') as if, natuuuuuurlijk niet.
  donderdag 10 maart 2011 @ 13:44:19 #19
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_93903279
quote:
1s.gif Op donderdag 10 maart 2011 13:39 schreef Morretje het volgende:
Ik vond het juist wel fijn om te weten wanneer ongeveer de regeldagen waren, ook om te weten dat het niet iets anders was en zodat je weet dat het weer voorbij gaat ofzo..

Ok, het gekrijs gaat weer over dus. Ik word er ook bloedchagrijnig van Wupwup :@ En idd, alleen borst is goed, een arm om d'r heen en hopen dat ze verder slaapt :') as if, natuuuuuurlijk niet.
Ja maar is toch bij benadering, dus het zóu ook iets anders kunnen zijn...
En wat doe je dan als het geen regeldagen zijn maar je kind wil toch elke 10 min drinken?
Dat wilde ik er mee zeggen :)

Ow en ja het gekrijs gaat weer over. :Y
maar irritant is het wel
pi_93903409
Ehm, ok, je hebt gelijk Asy. Gewoon maar aan toe geven is sowieso het beste als ze nog zo klein zijn.

Oh, en het 3 keer krijsend wakker worden heeft wel tot resultaat dat er voorlopig geen broertje of zusje bijkomt.. Ravage slaapt al de hele week op een andere kamer
  donderdag 10 maart 2011 @ 13:49:26 #21
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_93903473
quote:
1s.gif Op donderdag 10 maart 2011 13:47 schreef Morretje het volgende:
Ehm, ok, je hebt gelijk Asy. Gewoon maar aan toe geven is sowieso het beste als ze nog zo klein zijn.

Oh, en het 3 keer krijsend wakker worden heeft wel tot resultaat dat er voorlopig geen broertje of zusje bijkomt.. Ravage slaapt al de hele week op een andere kamer
:D

Ik ben klaar met clusterkolven dus ik ga hier nog wat aan mijn huishouden doen voordat mijn kabouter weer wakker is.
  donderdag 10 maart 2011 @ 14:25:36 #22
259886 pessie
pi_93904973
Kolven, nu je het zegt, ik moet nog 25cc voor morgen.

Morretje, ik wil pas een broertje/zusje voor Nathan als hij kan slapen van 8 tot 8. Ik vermoed dat hij dan 12 is ofzo...
pi_93905112
quote:
1s.gif Op donderdag 10 maart 2011 14:25 schreef pessie het volgende:
Kolven, nu je het zegt, ik moet nog 25cc voor morgen.

Morretje, ik wil pas een broertje/zusje voor Nathan als hij kan slapen van 8 tot 8. Ik vermoed dat hij dan 12 is ofzo...
:D Ben je zo jong dat je nog zolang kan wachten? Ikke niet hoor!
Ik wil ook pas een broertje of zusje als Isabel het zonder borstvoeding kan stellen. (Dus na haar eerste levensjaar idealiter gezien) En ja, dat kan nu eventueel ook al wel, maar ik rammel nog niet, dus niets aan de hand met wachten.
  donderdag 10 maart 2011 @ 14:59:14 #24
259886 pessie
pi_93906414
quote:
1s.gif Op donderdag 10 maart 2011 14:28 schreef Morretje het volgende:

[..]

:D Ben je zo jong dat je nog zolang kan wachten? Ikke niet hoor!
Ik wil ook pas een broertje of zusje als Isabel het zonder borstvoeding kan stellen. (Dus na haar eerste levensjaar idealiter gezien) En ja, dat kan nu eventueel ook al wel, maar ik rammel nog niet, dus niets aan de hand met wachten.
Ik ben 25 en mijn moeder is bevallen van mn jongste broertje toen ze 37 was. In principe zou het kunnen.

Of het daadwerkelijk wenselijk is valt nog te bezien maar dat is een andere discussie.
pi_93906902
quote:
1s.gif Op donderdag 10 maart 2011 13:36 schreef DJMO het volgende:
overigens: volgens de huisarts is GV vrij verkrijgbaar en moet ik dat dus zelf regelen via apotheek/drogist. Ik had de apotheek al gemaild of zij het willen klaarmaken voor me, (is wellicht goedkoper dan via internet bestellen, had er een linkje bij gezet naar artikel op borstvoeding.com) belt de apotheek vanmorgen dat het hopeloos verouderd is, en dat ze sowieso een recept nodig heeft van de huisarts. Ze raadde me aan om maar nesty nogwat te gebruiken .. ik heb "geeist" dat ze naar GV zou kijken voor me, aangezien ik over oa Daktarin en dat andere spul alleen maar 'slechte' verhalen hoor (kindjes die moeite hebben om het weg te krijgen etc) en dat ik met GV zowel hem als mezelf behandel.
HO STOP HO!!!! Apotheek maakt verkeerde oplossing klaar, die is veel te sterk!!!

Gentiaan Violet is een effectief middel tegen candida en spruw. Het is ook 'uit de mode geraakt' en veel huisartsen kennen het niet. Huisartsen zijn wel bekend met de moderne schimmelwerende medicatie en zij schrijven daarom deze middelen liever voor.
Deze moderne schimmelwerende medicatie is lastig in gebruik want je moet het vaak aanbrengen, er lang mee doorgaan en het is in de praktijk weinig effectief.
Als je huisarts Gentiaan Violet kent en bereid is een recept te schrijven, heb je nog steeds een probleem, want de oplossing die de apotheker verplicht is klaar te maken, is te sterk en bevat te veel alcohol; daar gaat de huid van je tepel en tepelhof van stuk en het brandt op de slijmvliezen in het mondje van je baby.
Bron

Dus, als je gentiaan violet wilt gebruiken, zul je echt moeten bestellen via Eurolac of hopen dat iemand hier nog een flesje voor je over heeft. (ik niet in elk geval, wij hebben nooit spruw gehad *afklopt*)
  donderdag 10 maart 2011 @ 15:43:09 #26
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_93908525
quote:
4s.gif Op donderdag 10 maart 2011 15:10 schreef WupWup het volgende:

[..]

HO STOP HO!!!! Apotheek maakt verkeerde oplossing klaar, die is veel te sterk!!!

Gentiaan Violet is een effectief middel tegen candida en spruw. Het is ook 'uit de mode geraakt' en veel huisartsen kennen het niet. Huisartsen zijn wel bekend met de moderne schimmelwerende medicatie en zij schrijven daarom deze middelen liever voor.
Deze moderne schimmelwerende medicatie is lastig in gebruik want je moet het vaak aanbrengen, er lang mee doorgaan en het is in de praktijk weinig effectief.
Als je huisarts Gentiaan Violet kent en bereid is een recept te schrijven, heb je nog steeds een probleem, want de oplossing die de apotheker verplicht is klaar te maken, is te sterk en bevat te veel alcohol; daar gaat de huid van je tepel en tepelhof van stuk en het brandt op de slijmvliezen in het mondje van je baby.
Bron

Dus, als je gentiaan violet wilt gebruiken, zul je echt moeten bestellen via Eurolac of hopen dat iemand hier nog een flesje voor je over heeft. (ik niet in elk geval, wij hebben nooit spruw gehad *afklopt*)
Ik meende me idd al iets dergelijks te herinneren toen ik de post van DJMO las. :Y

Ach, GV is mss verouderd, het werkt als een tierelier en is makkelijker dan Daktarin.

Ze hadden het wrs over nystatine btw ;)

We waren gister op het cb *)

We zijn weer "ontknikt" *O*

Nu zit ik alleen met het volgende. Madam is verkouden en krijgt een kies. Hierdoor drinkt ze de borst niet helemaal leeg. Hoe erg is dit? Zowel voor haar als voor mijn productie?
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
pi_93909286
quote:
1s.gif Op donderdag 10 maart 2011 13:10 schreef WupWup het volgende:
Niels vroeg gisteren voor het eerst om "kekeej" (=drinken) O+
En hij trekt ook altijd alvast mijn shirt omlaag :%
&lt;a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Niels&lt;/a&gt; en &lt;a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Sam&lt;/a&gt;
pi_93909949
quote:
1s.gif Op woensdag 9 maart 2011 22:54 schreef DJMO het volgende:

[..]

:* ik ga morgen contact zoeken
Heb je haar al kunnen spreken?
Hardloper.
IG @webkim
  donderdag 10 maart 2011 @ 16:21:24 #29
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_93910122
quote:
1s.gif Op donderdag 10 maart 2011 16:01 schreef Twinkly het volgende:

[..]

Niels vroeg gisteren voor het eerst om "kekeej" (=drinken) O+
En hij trekt ook altijd alvast mijn shirt omlaag :%
Aviva vraagt om "duhduh" met onmiskenbare staar en/of wijzend vingertje.
Weet jij mss hoe het zit met mijn bovenstaande vraag?
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
pi_93910246
Oh, sorry Davinia, ik had niet goed gelezen.
Ik denk dat je je geen zorgen hoeft te maken om je productie. Omdat ze al een jaar geweest is zou je productie nu wel zo stabiel moeten zijn dat een paar dagen minder drinken geen invloed heeft op de productie.
Niels heeft trouwens maar 1-2 dagen last gehad van zijn kiesjes, hopelijk heeft Aviva er ook niet al te lang last van :*
&lt;a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Niels&lt;/a&gt; en &lt;a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Sam&lt;/a&gt;
pi_93912989
Davinia, dat is gewoon hoe het soms gaat. Ik neem aan dat je zelf wel alert bent op eventuele verstoppingen ;) en verder regelt ze wel als er straks niet meer genoeg is. Hopelijk zijn de kiesjes snel door, het zijn rotdingen :(
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL donderdag 10 maart 2011 @ 17:30:33 #32
147316 crew  DJMO
#trut
pi_93913404
quote:
4s.gif Op donderdag 10 maart 2011 15:10 schreef WupWup het volgende:

[..]

Bron

ik had er bij gezegd dat ik de 1% oplossing in water nodig had ;) maar de apotheek belt dus net terug; ze weigeren het klaar te maken omdat volgens de norm die zij hanteren er te weinig bekend is over risico's en bijwerkingen bij zuigelingen .. ook de normale oplossing voor voetschimmel krijg ik niet, alleen op recept.

-toevoeging- de kleurstof zou ook gevaar met zich meebrengen volgens de apothekersassistente

Frontpage Koningin/Leukste user IRL donderdag 10 maart 2011 @ 18:41:12 #33
147316 crew  DJMO
#trut
pi_93916171
quote:
1s.gif Op donderdag 10 maart 2011 16:17 schreef Webkim het volgende:

[..]

Heb je haar al kunnen spreken?
ik heb je net een pm gestuurd ..

pi_93950961
door hangerig plakkind en alle slaapproblemen te weinig online geweest en jullie wederom een beetje uit het oog verloren :@

toch even laten weten dat ik meds en borstvoeding nu aardig heb kunnen combineren!
dus ik geef nu al bijna 10 mnd toch nog borstvoeding :D
ochtend krijgt ze live
tussen de middag gekoft uit vriezer (bij brood)
avond voor eten nog 1 borst en dan kolf ik voor de nacht
haar avondfles is dan kunstvoeding
maar op deze manier toch 4 voedingsmomenten (van de 5) borstvoeding en kan ik bijna al mn meds weer innemen ik ben happy
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL vrijdag 11 maart 2011 @ 12:53:40 #35
147316 crew  DJMO
#trut
pi_93952305
ik heb nu in ieder geval een houding gevonden waarbij ik comfortabel zit én Geert goed kan drinken. deze. Toen ik gisteren op de website van de lactactiekundige die webkim me aanraadde zat te lezen, kwam ik een aantal houdingen tegen, maar die lukken geen van allen. Omdat Annette zich toch zorgen maakte om mijn houding (nav een aantal foto's die ik had gemaakt en doorgemaild) gezocht naar een houding die meer ontspanning bood voor mijn rug. Het laten aanhappen doe ik nog wel als ik overeind zit, omdat ik dan makkelijker kan corrigeren, maar daarna zak ik achterover waarna Geert als het ware schuin over me heen ligt en zo kan drinken.

En volgens mij heb ik last van stuwing, Geert is aan het regelen geweest lijkt wel, want m'n borsten voelen zo ontzettend vol aan, ook na een voeding lijken ze weer sneller vol dan in het begin / 2 á 3 dagen terug.

vrijdag 11 maart 2011 @ 14:12:22 #36
259886 pessie
pi_93955823
DJMO, 10de dag toch? Klinkt als een kind uit het boekje!
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL vrijdag 11 maart 2011 @ 14:32:26 #37
147316 crew  DJMO
#trut
pi_93956930
10e dag idd. En de afgelopen anderhalf uur aan de borst gehangen. kon geen kant op _O-

pi_93957023

Doutzen en Phyllon via twitter:
Doutzen Kroes
|MissDK

Working mom;) feeding my precious baby between pictures...

O+
Zomerkind &lt;3 & Winterkind &lt;3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  vrijdag 11 maart 2011 @ 14:35:54 #39
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_93957132
O+
Hij weet alleen van lekker slapen, en ver daarbuiten lopen schapen.
De zon schijnt op zijn donk're haren, zo blijf ik heel lang naar hem staren.
Wie ben jij in dit leven om je droom op te geven?
Ylana
  vrijdag 11 maart 2011 @ 15:31:03 #40
259886 pessie
pi_93959798
Wow O+
Dat is nog es promotie. Een topmodel dat bv geeft.
  vrijdag 11 maart 2011 @ 15:31:13 #41
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_93959806
Wat geweldig, en dat in de VS waar ze (over het algemeen) nog steeds niet snappen waarom iemand haar kind liever borstvoeding geeft...

Zei zij terwijl ze bij een vd Valk haar baby zat te voeden... :')
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_93960997
Ze heeft goed voorbeeld he, heel veel van de modellen dragen en voeden :D
iig dit jaar gaan ze de goede kant op.

Ik net een hart aanval ik had een gemiste oproep van de opvang.
ik helemaal stressen. Of ik hem voor 5uur wil ophalen want hij heeft al zijn melk al op.
Ik had iets van 450cc minimaal daar staan. En dat heeft hij dus weggedronken in 6 uurtjes :o
Ze zei bereid je maar voor op regeldagen en een zware avond :D
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL vrijdag 11 maart 2011 @ 17:13:03 #43
147316 crew  DJMO
#trut
pi_93964332
quote:
1s.gif Op donderdag 10 maart 2011 17:30 schreef DJMO het volgende:

[..]

ik had er bij gezegd dat ik de 1% oplossing in water nodig had ;) maar de apotheek belt dus net terug; ze weigeren het klaar te maken omdat volgens de norm die zij hanteren er te weinig bekend is over risico's en bijwerkingen bij zuigelingen .. ook de normale oplossing voor voetschimmel krijg ik niet, alleen op recept.

-toevoeging- de kleurstof zou ook gevaar met zich meebrengen volgens de apothekersassistente
recept geregeld, 't spul is alleen niet op voorraad, dus ik moet anderhalve week wachten. geen probleem an sich, dan kan ik gelijk bekijken of de pijn in m'n borsten afkomstig is van verkeerd aanleggen, of dat candida toch ook een rol speelt :)

succes pvoesss ;)

pi_93965423
En als het spruw is dan is een week wachten toch geen optie? ofwel?
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL vrijdag 11 maart 2011 @ 18:12:53 #45
147316 crew  DJMO
#trut
pi_93966508
Volgens de lactatiekundige ligt het aan mijn houding en manier van aanleggen (nav de foto's die ik heb gemaild). zij raadde me aan hoe dan ook eerst even af te wachten of de pijnklachten verdwijnen met haar tips :)

pi_93969191
Ik twijfelde ook over of ik spruw had of dat m'n tepels gevoelig waren door de kolf. Ik kijk het dan wel ff aan, als m'n tepels echt tijdens het voeden een stekende pijn geven dan ga ik toch behandelen.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  vrijdag 11 maart 2011 @ 19:31:38 #47
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_93969983
Ik merk heel goed wanneer ik een dag (meer) gekolfd heb dan doen mijn tepels ook echt zeer :{

We hebben een heel gedoe achter de rug met ziek zijn (van ons allemaal overigens) waardoor Ylana elk uur hele kleine beetjes kwam drinken en zo mijn productie langzaamaan liet kelderen. Doordat ik zelf ook ziek was had ik het niet in de gaten en heb ik niet nagekolfd. Na een week besloot Ylana dat ze trek had en is gaan regelen, groot gelijk had ze natuurlijk maar 5 en 6 en weer 5 keer 's nachts vond ik wel heftig :X vooral omdat ik die drie dagen ook nog eens fulltime moest werken, foutje in de planning zeg maar :P
Daarna was de productie weer op pijl.
Vandaag is ze (nog steeds verkouden) weer begonnen met kleine beetjes drinken. Gister had ik een recordopbrengst (voor mijn doen dan) van 450cc over de werkdag verdeeld. Meer gekolfd dan ze had gedronken voor het eerst in maanden :o Maar ik denk dat ik er verstandig aan doe om zometeen maar na te gaan kolven...mijn borsten voelen gewoon heel erg vol.
Hij weet alleen van lekker slapen, en ver daarbuiten lopen schapen.
De zon schijnt op zijn donk're haren, zo blijf ik heel lang naar hem staren.
Wie ben jij in dit leven om je droom op te geven?
Ylana
pi_93977375
Ik had vandaag ook een recordopbrengst, heb 400 cc gekolfd waarvan 110 al gegeven maar de rest bovenop het gewone voeden kwam. En nu idd zere tepels.. en vannacht vast ploftieten, want de mrs. gaat 1 of 2 voedingen overnemen *O*
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
  vrijdag 11 maart 2011 @ 22:31:28 #49
259886 pessie
pi_93980531
Vanyel, mooie opbrengst! Let je wel op dat je geen overproductie krijgt?
pi_93981538
Ja dat vind ik wel lastig. Wanneer is t teveel en wanneer nog lekker een voorraadje bouwen?
Vooralsnog gaat vrijwel alles wat ik kolf binnen 2 dagen op, ik heb pas 100 cc in de vriezer..
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
  zaterdag 12 maart 2011 @ 11:01:28 #51
259886 pessie
pi_93995964
Vanyel, hoe oud is Dottir nu? Is het anders een idee dat je even niet kolft zodat ze zelf jouw productie kan regelen? En anders blijven voeden en kolven en je partner even geen flesjes laten geven hoe leuk ze het ook mag vinden?
  zaterdag 12 maart 2011 @ 11:43:52 #52
259886 pessie
pi_93997094
Jeej. Verklaring voor de nachten gevonden: Mn cyclus is weer op gang gekomen :( . Stom :'( .

Dus ik denk, ik moet de boel weer opkrikken dus leg Nathan weer aan, gulpt ie me na afloop flink onder! Nou ja zeg, daar maak ik geen melk voor :{
pi_93997948
quote:
Op zaterdag 12 maart 2011 11:01 schreef pessie het volgende:
Vanyel, hoe oud is Dottir nu? Is het anders een idee dat je even niet kolft zodat ze zelf jouw productie kan regelen? En anders blijven voeden en kolven en je partner even geen flesjes laten geven hoe leuk ze het ook mag vinden?
Een maand, maar hoezo?
Ik heb geen problemen met hoe het nu loopt en de flesjes zijn meer voor mij dan voor mijn partner, hoe leuk zij het ook vindt. Het scheelt mij een nachtvoeding :) (en voeden op plaatsen waar ik dat (nog) niet prettig vind/kan).
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL zaterdag 12 maart 2011 @ 13:14:30 #54
147316 crew  DJMO
#trut
pi_94000038
goed nieuws hier: 't voeden gaat (vrijwel) pijnloos *O* alleen 's morgens vroeg is het wat gevoelig, maar dat komt omdat Geert de hele nacht onbeperkt kan drinken als hij dat wil.

pi_94002993
Ik las ergens dat Heidi Klum ook borstvoeding gaf!
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_94003592
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 maart 2011 14:50 schreef Claudia_x het volgende:
Ik las ergens dat Heidi Klum ook borstvoeding gaf!
Gisele Bundchen ook lange tijd en de Russische modellen ook. :Y
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL zaterdag 12 maart 2011 @ 18:48:15 #57
147316 crew  DJMO
#trut
pi_94011035
hoe lang duren regeldagen? :X ik voel me op dit moment een leeggemolken melkkoe :') (m'n borsten lijken meer op lekke theezakjes dan op borsten _O- )

pi_94012370
Paar dagen...
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL zaterdag 12 maart 2011 @ 20:19:59 #59
147316 crew  DJMO
#trut
pi_94014849
ik vraag me serieus af of ik wel voeding genoeg heb :{ ik ben al sinds kwart over drie bijna onafgebroken aan het voeden nu, en zodra ik hem neerleg is het huilen om meer -O-

zaterdag 12 maart 2011 @ 20:44:34 #60
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_94016056
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 maart 2011 20:19 schreef DJMO het volgende:
ik vraag me serieus af of ik wel voeding genoeg heb :{ ik ben al sinds kwart over drie bijna onafgebroken aan het voeden nu, en zodra ik hem neerleg is het huilen om meer -O-
Je hebt ook niet genoeg voeding. Daarom is hij nu aan het regelen. Daarom vraagt hij steeds om meer. Komt goed hoor. Hou vertrouwen en hou hem in je buurt.
Drinkt hij wel echt? Of zit hij maar wat te tutten?
pi_94016072
Dat zijn vervelende zorgen, DJMO. Ik ag er even een spam-tekst-blok tegenaan typen. Sorry daarvoor maar ik kan het nooit bondiger op het digitale papier krijgen :')

Ik lees dat hij 's nachts onbeperkt mag drinken en zo te lezen voedt je hem ook overdag op verzoek. Hartstikke goed! ^O^
Hoe is zijn groei? Plast en poept hij goed? Is hij een paar keer per dag goed levendig (als in: niet suffig voor zich uit liggen kijken maar actief om zich heen kijken, bewegen, etc.)? Wordt hij uit zichzelf wakker voor een voeding?

Als een kindje het verder helemaal goed doet maar alleen maar veeeeeeel wil drinken dan is dat zeker geen teken van "slechte melk", te weinig voedingsstoffen of te weinig melk. Het is eerder een teken van een gezonde baby die doet wat de natuur hem voorschrijft: zorgen dat hij lekker veel bij zijn moeder is zodat hij warmte, veiligheid en melk krijgt.

Het kan een regelperiode zijn, dan is de beste oplossing veel aanleggen, zo schiet je productie omhoog, dus wat je nu doet is sowieso super!

Het kan ook zijn dat hij een hoop prikkels moet verwerken, dat doen ze ook het liefst door zich aan de borst te nestelen.

Alle baby's hebben dit soort buien, de een wat meer dan de ander, zeker in de eerste paar weken. Daarna zal het echt wel steeds minder vaak voorkomen dat hij zo lang en vaak wil drinken.
Als je het toch lastig vind dan zou je kunnen kijken of je andere manieren kan bedenken om hem te troosten. Hoe zou je het doen als hij flesvoeding zou krijgen? Waarschijnlijk zou je hem dan wiegen of een stukje met hem gaan lopen.

Ik durf te wedden dat hij, in de lange tijd dat hij ligt te drinken, niet de hele tijd stevig aan het zuigen en slikken is.
Je zou eens kunnen kijken hoe hij drinkt. Waarschijnlijk zuigt hij in het begin heel snel (om de toeschietreflex op te wekken) en daarna gaat hij zuigen en duidelijk slikken afwisselen.

Na een tijdje zal je merken dat hij die cyclus misschien nog een of twee keer herhaalt maar de kans is groot dat hij op een gegeven moment wel een beetje blijft zuigen maar niet blijft slikken.

Hij drinkt dan nog waarschijnlijk nog maar een klein beetje en hij ligt vooral te genieten van zijn moeder en de ultieme veiligheid en warmte van de borst O+
Dát moment zou je best wel kunnen aangrijpen om hem van de borst af te halen en hem bijvoorbeeld te dragen in een doek of op je arm. Of om met hem te gaan wandelen.
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL zaterdag 12 maart 2011 @ 21:10:39 #62
147316 crew  DJMO
#trut
pi_94017352
hij is inmiddels in slaap gevallen op m'n borst en ik heb 'm net in de box gelegd met het dekentje wat ik over ons heengelegd had (ik kreeg het koud :') )

Hij poept en plast prima, bijna iedere luier die ik verschoon zit wel een spettertje poep in, met vooral 's ochtends uitschieters naar volle poepluiers. Zijn groei: gisteren (laatste dag kraamzorg) zat hij boven zijn geboortegewicht, dus groei is ook prima (lijkt me).

ik ga zo maar gewoon op bed liggen, ik ben er gewoon moe en slaperig van geworden. ik antwoord morgen verder lieverds, want Geert is ook alweer wakker ;)

pi_94054221
Ik herken je twijfel, E had sporadisch ook zo'n bui en ondanks dat ik wist dat het normaal was, voelde ik me dan toch wat onzeker. Maar echt, met Geerts goede groei in het achterhoofd: gewoon aan toegeven, het regelt zichzelf, komt goed!

Zelf had ik ook even een vraag. Ik geef nu 6,5 maand bv en dat gaat prima. Om meerdere redenen wil ik alleen liever stoppen met kolven op mijn werk. Nu las ik (o.a. op bv.com) dat het mogelijk is om

1. Op werkdagen (3 per week) kunstvoeding mee te geven naar het kdv (dat zouden 2 voedingen zijn) en de rest borstvoeding te geven;
2. Op alle dagen alleen de ochtend- en avondvoeding borstvoeding te geven en de andere voedingen kunstvoeding te geven

Het enige puntje van zorg is alleen dat ik niet weet of mijn productie niet te hard zal kelderen. Heeft iemand van jullie hier ervaring mee/kennis van?

[ Bericht 0% gewijzigd door Cantare op 13-03-2011 17:50:22 ]
  maandag 14 maart 2011 @ 08:39:10 #64
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_94082053
Poging 2 dan maar:
Niet bijgelezen en mobiel vanaf ons vakantieadres een vraag:

Hoe strak geldt de regel dat ze met 3,5 maand minimaal 5 voedingen moeten hebben?

Gisteren:
08.15 L-25 R-25
12.10 R-25 L-15
15.00 L-25 R-10
18.35 R-25 L-25

En hij slaapt nu nog...

Moet ik z'n natuur z'n gang laten gaan of moet ik er 's avonds laat nog een voeding achteraan proppen?
Hij is vrolijk, helder en niet ziek.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_94082087
Ik weet het niet precies leandra. Ik denk dat 4 misschien wel wat weinig is hoor.
  maandag 14 maart 2011 @ 08:44:12 #66
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_94082131
Leandra, ik had hem al wakker gemaakt hoor :@

Cantare, ik zou dan voor optie 2 gaan. Dan denk ik dat je productie het beter trekt. :Y
pi_94082278
Ik weet niet of je productie het sowieso al trekt Cantare, heb je niet een mogelijkheid om tijdens je lunchpauze nog even kort te kolven, puur voor je productie? Ik zou gevoelsmatig voor optie 1 gaan, alleen op opvang dagen de voedingen door kv vervangen, en juist op vrije dagen haar alle voedingen laten drinken, dan hou je de boel op gang. Meestal is je productie rond de 9 maanden 'stabiel'..

Maargoed, ik ben geen geleerde ;)

Leandra, ik zou hem wakker maken!
  maandag 14 maart 2011 @ 09:01:07 #68
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_94082499
N heeft m net wakker gemaakt en hij ligt inmiddels te drinken maar als je hem wakker maakt is hij kennelijk niet het zonnestraaltje dat hij is als hij vanzelf wakker wordt :X

Ik hoopte dat hij vandaag juist wat vroeger wakker zou worden omdat er gisteren rond 21.00 geen voeding meer was geweest, maar hij slaapt op t platteland wel heel goed :')
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_94082560
Ik zou ook voor 2 gaan. En het is natuurlijk ook iets tijdelijks, je kan ze over een maandje of 2 ook prima wat anders laten drinken op het kdv dan melk.
pi_94085428
quote:
1s.gif Op maandag 14 maart 2011 08:39 schreef Leandra het volgende:
Poging 2 dan maar:

Hoe strak geldt de regel dat ze met 3,5 maand minimaal 5 voedingen moeten hebben?

Gisteren:
08.15 L-25 R-25
12.10 R-25 L-15
15.00 L-25 R-10
18.35 R-25 L-25

En hij slaapt nu nog...

Moet ik z'n natuur z'n gang laten gaan of moet ik er 's avonds laat nog een voeding achteraan proppen?
Ik weet niet wat je het beste kan doen, maar zelf maak ik E indien (nodig nog) wel wakker om ca. 21.30 uur. Gevoelsmatig vind ik 4 voedingen (te) weinig en vind ik een nacht van meer dan 12 uur erg lang.
pi_94085482
quote:
1s.gif Op maandag 14 maart 2011 08:52 schreef Orea het volgende:
Ik weet niet of je productie het sowieso al trekt Cantare, heb je niet een mogelijkheid om tijdens je lunchpauze nog even kort te kolven, puur voor je productie? Ik zou gevoelsmatig voor optie 1 gaan, alleen op opvang dagen de voedingen door kv vervangen, en juist op vrije dagen haar alle voedingen laten drinken, dan hou je de boel op gang. Meestal is je productie rond de 9 maanden 'stabiel'..
Dat was ook mijn eerste gedachte. Alleen zou het dan niet juist net niks zijn? Dat ik op werkdagen veel stuwing zou hebben en op vrije dagen net te weinig? Daar ben ik een beetje bang voor.

Even kort kolven zou trouwens wel kunnen. En op vrijdag kan ik er evt. nog wel een hele voeding uittrekken. Het gaat vooral om de dinsdag en donderdag.
  maandag 14 maart 2011 @ 11:51:49 #72
259886 pessie
pi_94087488
Cantare, dat is dan 2 keer per week en die dagen zijn niet achter elkaar. Ik denk dat optie 1 in dat geval best goed zou kunnen werken. Je zou het kunnen proberen, als het niet lukt kun je altijd nog naar optie 2.
  maandag 14 maart 2011 @ 12:50:36 #73
279868 Sugarsnap
Sprookjesboom...
pi_94089674
Zou iemand even naar Eline's curves kunnen kijken? Ik vind dat ze niet zo hard groeit, CB vindt het geen probleem. Ze zit op 7/8 voedingen per dag nu.

Frontpage Koningin/Leukste user IRL maandag 14 maart 2011 @ 12:53:24 #74
147316 crew  DJMO
#trut
pi_94089773
ze volgt toch mooi haar eigen lijntje als ik het zo zie Sugarsnap ?

pi_94089927
Ik vind het een mooi lijntje hoor sugar!
pi_94089948
Gewicht gaat goed, maar lengte lijkt inderdaad wat af te buigen. Dat kan komen door een ontwikkelingssprong (meer bewegen = minder energie over voor groei), maar het kan ook zijn dat ze toch te weinig voeding vraagt of krijgt. Je kunt eens een tijdje wat vaker aanleggen om te kijken wat dat voor effect geeft. 7-8 voedingen is a 3 uur ongeveer, probeer anders eens een week of 2 a 2,5 uur te voeden (ong 10 voedingen). Dan ga je weer wegen en meten op het cb. Zolang ze goed plast, alert is, goed ontwikkelt, gele poepluiers maakt en zelf om eten vraagt, heb je de ruimte om het op deze manier te proberen.
pi_94090739
Ik kan me voorstellen dat het je niet helemaal lekker zit, Sugarsnap. Ik zou denk ik voor mezelf een moment prikken (over 2 of 4 weken) waarop ik weer weeg en meet om te kijken of de algehele lijn er dan beter uitziet. Het lijkt namelijk vooral het laatste meetmoment te zijn dat 'roet in het eten' gooit, en dan vooral bij de lengte (gewichtstoename ziet er oké uit, zoals WupWup zegt). Tot die tijd zou ik als ik het gevoel heb dat alles lekker loopt het bij het oude laten.

Wij gaan donderdag naar het consultatiebureau en ik kijk er wel wat tegenop. Ik ben er erg alert op dat Lena vaak genoeg drinkt en per drinksessie ook genoeg drinkt. Ik krijg er echt niet meer ingepropt. Het enige wat ik zou kunnen veranderen is 's nachts vaker voeden. Ze laat namelijk uit zichzelf bijna elke nacht 6 uur tussen de voedingen.
  maandag 14 maart 2011 @ 13:38:18 #78
22740 Grijs
en eigenwijs
pi_94091244
quote:
1s.gif Op maandag 14 maart 2011 08:39 schreef Leandra het volgende:
Poging 2 dan maar:

Gisteren:
08.15 L-25 R-25
12.10 R-25 L-15
15.00 L-25 R-10
18.35 R-25 L-25

En hij slaapt nu nog...

Mijn ervaring (met mijn kinderen dus ;)) is dat dit wel eens een dagje kan voorkomen, maar dat ze de volgende dag wel weer meer drinken. Een zo'n dagje kan m.i. dan ook niet zo'n kwaad, met meerdere dagen achterelkaar heb ik geen ervaring, maar lijkt me wel wat weinig op die leeftijd.
"Het meeste werk is onbegonnen werk
...eenmaal begonnen wordt het al snel minder"
- [i]Rikkert Zuiderveld[/i]
pi_94093061
quote:
1s.gif Op maandag 14 maart 2011 13:23 schreef Claudia_x het volgende:
Wij gaan donderdag naar het consultatiebureau en ik kijk er wel wat tegenop. Ik ben er erg alert op dat Lena vaak genoeg drinkt en per drinksessie ook genoeg drinkt.
Zie je op tegen het wegen of tegen het oordelen?
pi_94101075
Leia en ik stonden in een krantje wat hier regionaal is verspreid!! *O*

Frontpage Koningin/Leukste user IRL maandag 14 maart 2011 @ 17:28:40 #81
147316 crew  DJMO
#trut
pi_94101492
moest ik met Jan nog elke week naar 't inloopspreekuur komen om te wegen en te meten (omdat hij zo slecht groeide op de borstvoeding); wvk is net weg, en ik mag me aan het gewone schema houden *O* (echt een opluchting voor mij, ik was even bang dat ze weer zou willen dat ik wekelijks naar de inloop zou komen, en dat is, nu we een stuk verder weg wonen, ondoenlijk met twee kinderen zonder deugdelijke vervoersoptie voor beiden) maar ze vond Geert er prima uitzien O+

pi_94101953
*O* fijn DJMO! Durf je nu ook op je lijf vertrouwen?

Tof stuk Orea, maar ik zie vooral Leia ;)
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL maandag 14 maart 2011 @ 18:37:31 #83
147316 crew  DJMO
#trut
pi_94104241
ik durf meer op mijn kind te vertrouwen, dat hij vaak genoeg komt om een voeding om te groeien. Dat vertrouwen werd bij Jan compleet overruled door de zorgen die ik had om zijn groei. Ik ga morgen overigens wel even wegen als ik toch op 't cb moet zijn voor de gehoortest, ik blijf er wel alert op zeg maar dat hij goed genoeg groeit :@

Leia ziet er daar nog zó ontzettend klein uit Orea O+

pi_94105923
Fijn dat alles goed loopt DJMO

Wie heeft er ervaring met borstvoeding na een zwangerschap vol spugen?
Ik ga het ook met de gyn overleggen maar ik ben ergens bang dat mijn lichaam niet genoeg voedingsstoffen afgeeft is dit zo'n rare gedachte?
  maandag 14 maart 2011 @ 19:14:36 #85
259886 pessie
pi_94106308
DJMO fijn dat het zo goed gaat!

Orea,mooi artikel en wat is Leia daar nog klein!

Ferrari, bv wordt gemaakt uit bloed en over het algemeen is het spugen over na de zwangerschap. Ik denk dat je gewoon borstvoeidng kunt geven.
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL maandag 14 maart 2011 @ 19:22:37 #86
147316 crew  DJMO
#trut
pi_94106807
ik sta even in tweestrijd .. Geert heeft (weer) vrijwel de hele middag om het half uur gedronken, en ligt nu sinds een uur of kwart over vijf te slapen. ik vind het eng om hem door te laten slapen, ben nu zo gewend aan het clusteren/regelen dat ik het mis :')

pi_94107544
Hij heeft zich de middag volgetankt en doet nu ff lekker slapen. Slapen is goed.
pi_94111269
quote:
1s.gif Op maandag 14 maart 2011 14:21 schreef Vanyel het volgende:

[..]

Zie je op tegen het wegen of tegen het oordelen?
Alleen het wegen. Bij Ivan indertijd waren ze erg nuchter onder zijn geringe gewichtstoename ('zal wel zijn eigen lijntje zoeken').

Ik heb vandaag voor het eerst in het openbaar gevoed! *O*
pi_94111500
DJMO, ik herken het wel. Lena maakt met name als ze flink heeft zitten bijtanken lange rukken. Dat bijtanken doet ze wel 's avonds, wat voor mij heel fijn is want dan volgt de lange ruk 's nachts.
pi_94113141
Orea wat tof!!!! Ga je 'm inlijsten?
pi_94113844
Wat leuk Orea! bewaren O+

Yay claudia *O* viel het je mee, voeden in t openbaar?

ik moest de eerste keer echt even over een drempeltje heen mentaal maar dat was vooral omdat alles nog zo onhandig ging. Tietpads die alle kanten op vielen, kind dat loslaat tijdens een tsr waardoor je bijna bij je buurman van de koffie een latte maakt :r
Inmiddels draai ik er echt mn hand niet meer voor om :D t is zo gepiept.

Morgen naar het cb, ik ben heel benieuwd hoeveel Elin deze week is aangekomen. Ik gok op een gram of 200 dus dat zou haar grofweg 5,5 kg maken nu. Ben benieuwd of ik gelijk heb :P
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  maandag 14 maart 2011 @ 21:38:16 #92
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_94116173
quote:
1s.gif Op maandag 14 maart 2011 21:04 schreef huuphuup het volgende:
Wat leuk Orea! bewaren O+

Yay claudia *O* viel het je mee, voeden in t openbaar?

ik moest de eerste keer echt even over een drempeltje heen mentaal maar dat was vooral omdat alles nog zo onhandig ging. Tietpads die alle kanten op vielen, kind dat loslaat tijdens een tsr waardoor je bijna bij je buurman van de koffie een latte maakt :r Inmiddels draai ik er echt mn hand niet meer voor om :D t is zo gepiept.

Morgen naar het cb, ik ben heel benieuwd hoeveel Elin deze week is aangekomen. Ik gok op een gram of 200 dus dat zou haar grofweg 5,5 kg maken nu. Ben benieuwd of ik gelijk heb :P
Ik moest hardop lachen.... :D

Dat is ook wel iets waar ik aan zal moeten wennen. Helemaal omdat ik normaal al een flinke D cup heb en nu een maat extra en dat zal nog wel oplopen. Ik ben al wat aan het speuren naar handige voedingskleding. Van die shirts met zo'n dubbele laag, waarvan je er eentje optilt lijkt me wel handig. Die Hema en H&M shirts daar popt nog zo mijn Boob uit volgens mij.... :o

Nah ja, het zal vast heel normaal en makkelijk aanvoelen na verloop van tijd.
pi_94116536
ik vond voeden in t openbaar wel meevallen.
de eerste keer was toen ie 2 weken oud was, op een terras, lekker in de zon O+ tijdens de lunch :')
maar hij liet niet los tijdens tsr's ;)
pi_94117049
Juud de kleding van H&M vind ik zelf fijn, de kleding van Hema heeft (bij mij althans) een decolleté tot je navel :? en valt vrij strak. Vast door een vent ontworpen die denkt dat iedereen enorm blij is met een grotere cupmaat dankzij zwabberschap :')

Maar het verschilt enorm per persoon wat prettig is, kwestie van uitproberen. Die H&M-shirts zijn voor mij anatomisch gezien ideaal (scheeftiet represent :D :') ) maar er zijn ook genoeg mensen die ze loei-irritant vinden.
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_94118007
Ik heb een voedingstrui gekocht en die bevalt zo goed dat ik meer van dat spul ga kopen. Dat is inderdaad een trui met twee lagen, Juud. Ik kan voeden vrijwel zonders iets bloots te hoeven laten zien.

Nou ja, het voeden ging gewoon heel soepeltjes. En wat geeft dit een gevoel van vrijheid!
  maandag 14 maart 2011 @ 22:09:42 #96
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_94118801
quote:
1s.gif Op maandag 14 maart 2011 21:49 schreef huuphuup het volgende:
Juud de kleding van H&M vind ik zelf fijn, de kleding van Hema heeft (bij mij althans) een decolleté tot je navel :? en valt vrij strak. Vast door een vent ontworpen die denkt dat iedereen enorm blij is met een grotere cupmaat dankzij zwabberschap :')

Maar het verschilt enorm per persoon wat prettig is, kwestie van uitproberen. Die H&M-shirts zijn voor mij anatomisch gezien ideaal (scheeftiet represent :D :') ) maar er zijn ook genoeg mensen die ze loei-irritant vinden.
Zelfs met een grote cupmaat heb je een decolleté tot aan je navel in de hema shirts ;)

Ik heb prenatal shirts gebruikt en vond die heel prettig in gebruik
pi_94120556
Ik vraag me af hoe jullie met een fikse cupmaat uberhaupt die hemashit aankrijgen. Bij het ene hemashirt dat ik ervan heb, werden mijn tieten zo platgedrukt (tijdens de zwangerschap nog) dat de productie acuut zou worden afgeknepen.

En *O* voor Claudia. Is mij nog een stapje of wat te ver.
  maandag 14 maart 2011 @ 22:59:07 #98
279868 Sugarsnap
Sprookjesboom...
pi_94122601
Eline was een week oud toen ik haar voor het eerst in het openbaar voedde. Bij de McDonalds notabene :@
Ik heb nog steeds een bescheiden C-cup, en ik heb geen speciale voedingskleding. Ik heb altijd een hemdje aan onder een shirtje, dus shirtje omhoog, hemdje omlaat, bh open en voeden maar. Ik draai mijn hand daar niet meer voor om. Vandaag ook weer bij het cb gevoed (troost na de prikjes, ideaal!)

Wupwup, ik wacht nog even de afspraak bij de kinderarts af (donderdag) en als dat ook nog tegenvalt, ga ik je advies opvolgen. Ik had zelf ook het idee dat de gewichtscurve licht afboog, maar dat is misschien gezichtsbedrog. Eline is iig alert, ontwikkelt zich in grote stappen op het moment, komt zelf na ong 3 uur voor een voeding, behalve 's nachts, dan wil ze er nog wel eens 6 uur tussenlaten. Haar luiers varieren van geel naar gifgroen, maar dat kan te maken hebben met de medicijnen.

Orea, wat een ontzettend mooie foto. Dat is er een voor het plakboek O+
pi_94128853
Bij ons zijn ze ook zonder medicijnen wel eens eng groen.

Ik heb een kussen nodig met voeden, dat helpt niet bij buitenhuis.
  dinsdag 15 maart 2011 @ 08:56:15 #100
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_94131525
Groene poep betekent meestal teveel voormelk (of te weinig achtermelk zo je wil ;) )
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')