Elise drinkt nog steeds uit 1.quote:Op maandag 28 februari 2011 22:47 schreef Claudia_x het volgende:
He bah.Hopelijk maakt een grotere speen wat verschil.
Ivan is geloof ik blijven steken op 2+. Gek hoe snel je die dingen vergeet. Het is alweer zo normaal dat hij uit een beker drinkt.
Bij ons begon het met niet genezende kloven (hell) en onrustig drinken (steeds loslaten, mopperen). Al gauw kwam daar een wit tongetje bij en klakgeluidjes bij het drinken. Toen was het overduidelijk.quote:Lena zit al de hele dag moeilijk te doen aan de borst. Ze gooit zichzelf achterover en ik krijg er maar met moeite melk in. Ik denk dat het komt door krampjes, maar ik wil ook niet aanmodderen en er uiteindelijk achterkomen dat ze spruw heeft. Hoe kun je die diagnose het beste stellen? Het lukt mij al niet eens om de witte aanslag van haar mond te vegen om te kijken of het melkaanslag is of niet.
Ging dat 's nachts ook zo? Lena drinkt dan namelijk wel goed.quote:Op maandag 28 februari 2011 23:20 schreef Cantare het volgende:
Bij ons begon het met niet genezende kloven (hell) en onrustig drinken (steeds loslaten, mopperen). Al gauw kwam daar een wit tongetje bij en klakgeluidjes bij het drinken. Toen was het overduidelijk.
Harry heeft als baby altijd smakgeluiden gemaakt. In de kraamweek dacht de kraamverzorgster eerst dat hij steeds niet goed aanlag als dat gebeurde. Maar op een gegeven moment zei ze: ik zie niks dat verkeerd is, hij ligt goed, hij heeft een grote hap, ik zie nergens ruimte: het is gewoon een smakkerdquote:Op dinsdag 1 maart 2011 08:15 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ging dat 's nachts ook zo? Lena drinkt dan namelijk wel goed.
En wat bedoel je met 'klakgeluidjes'? Lena heeft als ze onrustig drinkt vaak dat ze de vacuum heel even loslaat en weer aanzuigt of zo. Dat levert een soort zuiggeluidje op dat inderdaad lijkt op een klakgeluidje en ik vind het héél irritant. Ik dacht eerst dat het ermee te maken had dat ik haar niet goed had aangelegd, maar ook als ik andere houdingen probeer blijft ze er dan mee doorgaan.
Ik heb trouwens op de kraamweek na geen last van kloven (gehad), ook niet na de zwangerschap van Ivan. Ik ben geloof ik niet zo kloofgevoelig. Het witte tongetje heeft ze, maar dat is volgens mij van de melkaanslag. Het lukt me niet om te kijken of ik het van haar tong af kan krijgen.
Leyla ging ervan kokhalzen en snapte de speen dus niet..quote:Op dinsdag 1 maart 2011 13:11 schreef Jelief het volgende:
Ik kwam gisteren op het cb een folder tegen over een nieuwe speen van Medela. Hij heet Calma en bootst het vacuumprincipe van borstdrinken na ipv 'kauwen' .
engelse site Ik was hem nog niet eerder tegengekomenmaar ik heb dan ook geen flesdrinker meerLijkt mij een optie voor flesweigeraars.
Ow en ik kreeg een compliment vande (nieuwe) arts
Het is meer hap-zuig-zuig-zuig-ruknaarachter. In het begin van de voeding komt het door de toeschietreflex die ze soms niet helemaal goed weg kan drinken. Wat er daarna aan de hand is weet ik niet. Ik pas borstcompressie toe als ik denk dat de melkstroom een handje helpen een oplossing is, maar daar wordt het meestal niet beter op. Ik vermoed dat ze last van lucht heeft.quote:Op dinsdag 1 maart 2011 09:18 schreef DaviniaHR het volgende:
Claudia, nog een gedachte. Heeft Lena luieruitslag? Echt rood, maar zonder stippen?
En "hoe" laat ze los? Is het hap-los-hap-los-hap-los, de hele voeding door? Toen Aviva de laatste keer spruw had, heb ik eens geteld hoe vaak ze losliet. Volgens mij was het 53 keer (of was het 63?) in de eerste 7 minuten van de voeding. 1x GV eroverheen en het was al een stuk beter.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |