Ja hoor, dank je wel.quote:Op zondag 6 maart 2011 09:19 schreef freecell het volgende:
Hallo!
Alles goed met Harry Asy?
En ik neem (half)zieke kinderen ook mee naar buiten hoor!
Da's toevallig, hier ook!quote:Op zondag 6 maart 2011 09:25 schreef Asyniur het volgende:
miss, hier (Zuid-Limburg) is het ook geweldig weer!
Heb je mijn linkje gelezen? daar staat dat de hoeveelheid suikers in cola dus heel slecht is voor iemand die diarree heeft en dat bovendien de caffeine die er in zit dus heel slecht is als je diarree hebt. Kortom, een veel gegeven, maar eigenlijk verkeerd advies bijj diarree.quote:Op zondag 6 maart 2011 09:36 schreef mefke79 het volgende:
cola heeft dezelfde verhouding tussen zouten en suikers als ors en wordt daarom aangeraden als alternatief voor ors. Ors is niets anders dan een vloeistof met ideale verhoudingen die makkelijk door het lichaam wordt opgenomen, het doet niets tegen of voor diarree of misselijkheid. Trix jij kreeg die cola tip toch ook van de arts?
Enne Miss, Brabant meldt stralend blauw met zon. Optochtenweer! Waar gaan jullie heen?
Groofsken, elke druppel vloeistof is al fijn, een halve fles ors is prima, ze hoeven er geen mega hoeveelheden van te hebben.
Haha, ja ik heb weleens gelezen dat veel kinders in het begin vaak de r niet uitspreken in woorden, dus vandaarquote:Op zondag 6 maart 2011 09:57 schreef Twinkly het volgende:
En je had de woorden goed! Haha, ik dacht, draak raden ze nooit
Bij ons is optocht(je)quote:Op zondag 6 maart 2011 09:35 schreef Elmo76 het volgende:
[..]
Da's toevallig, hier ook!![]()
Tirza heeft 3 dagen koorts gehad, toen kwamen er vlekjes. Even dachten we dat ze dan nu de waterpokken kreeg, maar geen blaasjes te zien.Het lijkt dus verdacht veel op de 6de ziekte. Kunnen we die nu echt afstrepen van het lijstje!
Straks dus alledrie ons Teletubbiepak aan en ergens een optochtje kijken, ondertussen genietend van het zonnetje!!![]()
Iedereen (die het viert tenminste) een fijne carnaval en de rest ook een fijne, zonnige dag gewenst en beterschap voor de zieke dreumesjes!
Volgens mij is dat echt een fabeltjequote:Op zondag 6 maart 2011 09:43 schreef Incantrix het volgende:
Klopt, de huisarts zei het, maar cola is wel.. Nouja, het bijt ook roest van spijkers, zeg maar, dat is een beetje het stigma dat er bij mij aan kleeft
Wat heerlijk Mef! Lijkt me heel fijn om dan je kind weer in goede doen te zien.quote:Op zondag 6 maart 2011 10:58 schreef mefke79 het volgende:
Groofsken, Driekus krijgt nu een onderhoudsdosering ontstekingsremmers voor zijn luchtwegen. Het lijkt erop dat het vele hoesten en de voortdurende ontsteking heel veel energie hebben gekost. Energie die ie nou over heeft voor andere zaken. En hij slaapt ook stukken beter/dieper dan eerst. Ik haalde een uitgeslapen zingende driekus uit bed vanochtend.
Nou, zet de mexican wave dan maar in. Vandaag 3 gigantische zure-poep-luiers. Jeuj voor de kiezen, zeg maarquote:Op zondag 6 maart 2011 19:34 schreef Claudia_x het volgende:
Wij juichen gewoon om elke scheet, Leonieke.
Uhh... en wanneer komt nummer 2?quote:Op zondag 6 maart 2011 19:29 schreef leonieke het volgende:
Even raden trouwens wat gisteren de meest gestelde vraag was?
Ik was er niet opgekomen! Maar ik was dan ook heel zwanger toen Ivan één werd.quote:Op zondag 6 maart 2011 19:40 schreef leonieke het volgende:
Jullie hebben zeker ook allemaal de eerste verjaardag van jullie dreumes achter de rug?
Ik denk toch echt dat jij dat het beste in kunt schatten. Je wist gister ook wanneer het tricky werd. Komt wel goed.quote:Op zondag 6 maart 2011 19:42 schreef groofskendezoveelste het volgende:
Wij zijn nog thuis. Ik heb overleg gehad. Aantal diarreeluiers was eigenlijk nog teveel, maar hij heeft goed gedronken en zelfs wat gegeten en als ik er voldoende vertrouwen in had, hoefden we niet langs te komen. Het blijft een beetje eng op zo'n moment om op je eigen gevoel te vertrouwen, maar ik doe het toch maar. Volgens mij gaat het de goede kant op.![]()
quote:Op zondag 6 maart 2011 19:51 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ik was er niet opgekomen! Maar ik was dan ook heel zwanger toen Ivan één werd.
Ik had er ook net hier wat over gelezen. Was ik wel blij om toen ik het voorgeschreven kreeg. R drinkt het dus echt niet hè. Daar hbben we ook overleg over gehad. Maar wat hij vandaag aan voedingsstoffen heeft binnengekregen en vocht, was het ws toch wel oké.quote:Op zondag 6 maart 2011 19:47 schreef leonieke het volgende:
Thx trouwens voor de complimenten. Het moet waarschijnlijk niet gezegd dat ik hier ronduit zit te glunderen
Wat naar trouwens dat R. zo ziek is, groofsken. Ik had het deze week ook al gelezen in lurkmodus en heb toen wat dingen opgezocht over ORS (ik had er nog nooit van gehoord)
Test het eens uitquote:Op zondag 6 maart 2011 20:05 schreef Claudia_x het volgende:
Ik vraag me af hoe mensen zouden reageren als ik nu binnen een paar maanden zou melden dat ik weer zwanger ben.
Hmmm ik zou ongeveer zo reageren:quote:Op zondag 6 maart 2011 20:05 schreef Claudia_x het volgende:
Ik vraag me af hoe mensen zouden reageren als ik nu binnen een paar maanden zou melden dat ik weer zwanger ben.
Dat weet ik nog wel, je vertelde hier toen dat je zus een ''oh wat erg!'' moest inslikkenquote:Op zondag 6 maart 2011 20:11 schreef Claudia_x het volgende:
Ja, jullie zouden heel enthousiast zijn.![]()
Dat heeft me toen bij Lena echt goed gedaan, dat iedereen hier het geweldig voor me vond. Mijn directe omgeving was zo gereserveerd.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dat heb ik ook héél vaak gehoord! En het suffe is dat ik het zelf geloof ik ook heb gezegd... 'We zijn een écht gezin!'. Ik kan moeilijk uitleggen waarom ik dat zei. Met Ivan erbij waren we óók een gezin.quote:Op zondag 6 maart 2011 21:01 schreef Stiemie het volgende:
Ons CB zei trouwens toen ik vertelde dat ik zwanger was van de 2e: "Oh dan zij jullie straks een echt gezinnetje!" Heb maar gezegd dat ik dacht dat we dat met 1 kind ook al waren volgens mij...![]()
Snoeptrommel is een groot woord hoorquote:Op zondag 6 maart 2011 21:05 schreef Meimeltje het volgende:
Jeetje Stiemie, dat klinkt zeker vermoeiend. Esmee lijkt wel heel erg qua het eetgedrag op Dyon. Alhoewel hij de snoeptrommel niet kentBij hem is het meer dat als er bijv een schaaltje komkommer op tafel staat hij het eten op z'n bord vaak niet meer wil, maar alleen maar komkommer. Vandaag is er echt helemaal geen brood ingegaan.
Incantrix, wat fijn dat Stef weer erg gezellig en lief was!! En de def is ook alweer iets dikker gelukkig
Mijn collega zei het ook, 'met eentje heb je een kind, met 2 ben je een gezinnetje'. En hoewel ik niet precies kan zeggen waarom snap ik geloof ik wel wat ze bedoelde.quote:Op zondag 6 maart 2011 21:11 schreef groofskendezoveelste het volgende:
Wat een belachelijke opmerkingen zeg. Ik kan me niet herinneren dat ik die gekregen heb. of ik ben er gewoon niet gevoelig voor en 'hoor' ze niet. Dat zou ook heel goed kunnen!![]()
Ik ben denk ik de enige die met de komst van de tweede wel het gevoel had dat we nu een echt gezinnetje waren.
Het is echt lastig want als ze ook maar denkt dat wij iets anders hebben, is het bal. En we eten bijna altijd gewoon allemaal hetzelfde. Maar een beetje salade/rauwkost bij je eten kan dus niet want dan is het drama omdat ze dat dan alleen nog maar wil. Net als een eitje bij je ontbijt, drinken dat zij niet heeft (koffie/wijn /fris) en als zij bv haar vlees al opheeft en een ander nog niet...quote:Op zondag 6 maart 2011 21:09 schreef Claudia_x het volgende:
Oef, Stiemie, lastig. Je kunt natuurlijk proberen te voorkomen dat jullie iets eten wat ze eigenlijk lekkerder vindt, maarja, ze moet ook leren dat ze niet altijd haar zin kan krijgen. Het lijkt me niet fijn om altijd maar op je tenen te moeten lopen. Ik vrees dat er niks op zit dan er doorheen te bijten en consistent te blijven. Aangezien ze slim is zal ze op den duur wel doorkrijgen dat het geen zin heeft om door te drammen, zou ik zeggen.![]()
Ja maakt niet uit wat we doen of waar we zijn. Na een waarschuwing, voor slaan of gooien moet ze even apart. Heel raar bij zo'n uk, maar het 'raakt' haar wel want ze wordt dan boos op je en daarna is het even afgelopen met gegooi enzo.quote:Op zondag 6 maart 2011 21:11 schreef miss_sly het volgende:
Stiemie, wat lastig is dat. Geen idee hoe het op te lossen. Doe je dat strafmatje dan ook echt tijdens het eten, moet ze dan van tafel?
Oh, bij R was het ook elke poepluier raak, echt alles onder! Elke keer in bad uitgekleed, schoon gedoucht en weer nieuwe kleren aan. En dan soms echt 10 minuten later gewoon alweer dezelfde riedel. Was ik de kleertjes nog aan het uitspoelen en dan riep S: "mama, R heeft weer gepoept!"...quote:Op zondag 6 maart 2011 21:20 schreef Incantrix het volgende:
Haha, jah, het setje ziet er werkelijk niet uit, maar we hebben gewoon serieus te kleine pyamabroekjes op moeten graven uit dozen omdat alle broekjes en alle pyama's ondergescheten waren op een bepaald moment, hij scheet ze sneller onder als dat wij ze droogkregen
Maar stiekum snap ik heel goed wat je bedoelt, cute is dat toch ook wel, he?
Dat vond ik ook zo suf, dat mensen het vooral niet kunnen laten om dingen te zeggen als goh... wel erg snel hè? Nou nee dat vinden wij dus niet, als wij het te snel hadden gevonden dan waren we er niet aan begonnen. Was over het algemeen mijn antwoord. twee vliegen in 1 klap, hoeven ze zich ook niet meer af te vragen of het wel gepland wasquote:Op zondag 6 maart 2011 20:59 schreef Claudia_x het volgende:
Dat vind ik wel herkenbaar, wickie. Op een of andere manier is het hebben van twee kinderen HUGE voor mensen die geen kinderen hebben. En mensen die wél kinderen hebben zien veel praktische bezwaren. Ze vinden het zelf vaak lastig om het te rooien met twee kinderen en zien veel problemen bij twee die zo dicht op elkaar zitten.
Ik vond het wel lastig dat iedereen reageerde met iets als 'zo zo, dat doe je snel!'. Ik heb ook heel vaak de vraag gehad of het wel zo gepland was. Nu kon ik die vraag van vrienden en naaste collega's prima hebben, maar werkelijk elke verloskundige die we in het ziekenhuis troffen zei bijvoorbeeld hetzelfde en dat voelde wel impertinent.
Dat laatste lijkt me nog het allerlastigste, dat je weet dat ze honger heeft als je doorbijt en consistent blijft.quote:Op zondag 6 maart 2011 21:16 schreef Stiemie het volgende:
[..]
Het is echt lastig want als ze ook maar denkt dat wij iets anders hebben, is het bal. En we eten bijna altijd gewoon allemaal hetzelfde. Maar een beetje salade/rauwkost bij je eten kan dus niet want dan is het drama omdat ze dat dan alleen nog maar wil. Net als een eitje bij je ontbijt, drinken dat zij niet heeft (koffie/wijn /fris) en als zij bv haar vlees al opheeft en een ander nog niet...
Brood is er vandaag trouwens ook amper in gegaan. Misschien 3/4 boterham in totaal. Wat stukjes mango, een plakje ei, een klein tomaatje, een cake-je, een half doosje aardbeistukjes van de hema, een chocoladepaaseitje dat ze van Linde pikteen wat gerookte kip. En dat was het voor vandaag
Dus ik zit al te wachten tot ze zo komt want de papfles die ze kreeg voordat ze naar bed ging wilde ze niet...
Zou dat ook niet een verschil tussen jongens en meisjes zijn (naja soms dan)? Kyllian en Dyon zijn ook eigenlijk altijd af te leiden, maar als ik soms vriendinnetjes van Kyl zie..quote:Op zondag 6 maart 2011 21:35 schreef XXXKarinXXX het volgende:
Lars kan ook wel de stervende zwaan uithangen als hij zijn zin niet krijgt ofzo, maar dat negeer ik eigenlijk altijd. En dat houdt hij er zo mee op.
Of ik leid hem af met het een of ander, helpt ook altijd.
quote:Op zondag 6 maart 2011 21:36 schreef groofskendezoveelste het volgende:
R is voor mijn gevoel nog te jong om te straffen. Als S nauwelijks eet dan krijgt ze daar geen 'straf' voor. Als ze zich niet 'gedraagt' aan tafel kan ze op de gang gaan staan, totdat ze weer fatsoenlijk aan tafel kan zitten. Meestal komt ze dan zelf na een minuut weer binnen en is het over. Heel soms moet ik haar gaan halen. En laatst bleek ze ineens boven lekker te zitten spelen.![]()
. Nou ja, dan had ze blijkbaar echt even behoefte aan rust.
Dat doen we hier ookquote:Op zondag 6 maart 2011 21:37 schreef groofskendezoveelste het volgende:
Als hij gaat zitten spelen met z'n eten of eten op de grond gooit, dan pak ik zijn bordje af en krijgt hij stukje voor stukje.
oh ja. De lulligste reactie toen wij Bram kregen: oh. Nou ja, als ie maar gezond is hè. Pardon?quote:Op zondag 6 maart 2011 21:26 schreef huuphuup het volgende:
[..]
Dat vond ik ook zo suf, dat mensen het vooral niet kunnen laten om dingen te zeggen als goh... wel erg snel hè? Nou nee dat vinden wij dus niet, als wij het te snel hadden gevonden dan waren we er niet aan begonnen. Was over het algemeen mijn antwoord. twee vliegen in 1 klap, hoeven ze zich ook niet meer af te vragen of het wel gepland was![]()
Hier krijgen we nu eigenlijk best wel vaak de opmerking van zo! wel snel maar nu ben je er tenminste vanaf!of "nu ben je klaar!".
Op de een of andere manier is het blijkbaar "logisch" om het rond de verjaardag van je eerste over een tweede te hebben, maar als je dan daadwerkelijk al zwanger bent is het weer te snel. En als je na die tweede nog een derde wilt dan is dat weer niet zo heel logisch.
Oh en hier gaat eigenlijk vrijwel iedereen er van uit dat wij nu een derde willen omdat we nu weer een meisje hebben, dat we dus een derde "nemen" omdat we een jongen willen; dat vind ik gevoelsmatig wel jammer.
Boterham maken is een succes, maar als ze daarna niet wil eten, tsja dan gaat er echt geen hap in... Die boterham eindigt op de grond (je wil niet weten hoe onze houten vloer er rond de stoel van Esmee er inmiddels uitzietquote:Op zondag 6 maart 2011 21:27 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Dat laatste lijkt me nog het allerlastigste, dat je weet dat ze honger heeft als je doorbijt en consistent blijft.
Ik zou proberen om aan de ene kant heel streng te blijven maar om aan de andere kant ook het plezier in het eten te behouden door bijvoorbeeld samen met haar een bizarre boterham te maken met allerlei dingen die je voor haar hebt uitgestald en waar ze zelf uit mag kiezen. Dan moet ze die boterham wel eten en mag ze niet ineens iets anders. Dat zal wel een drama worden waardoor het leuke van samen iets speciaals voor haar bereiden teniet wordt gedaan, maar ik denk dat ze op den duur wel leert dat ze haar zin toch niet krijgt en dat ze gewoon blij moet zijn met de positieve aandacht. Het risico is dat je op een bepaald moment alleen maar aan het strijden bent en dat is voor niemand prettig.
Ik pas bij Ivan wel vaak negeren heel succesvol toe, maar ik denk dat dat gewoon een omgekeerde vorm is van jouw straffen. Jij haalt haar uit de situatie, maar bij Ivan haal ik mezelf gewoon uit de situatie. Als hij bijvoorbeeld klaar is met eten en drinken en hij zijn beker niet af wil staan dan ga ik iets anders doen en geef ik hem pas weer aandacht als hij de beker probleemloos geeft en accepteert dat het genoeg is geweest. Dit is lastiger te doen als je als gezin aan tafel eet, want je kunt moeilijk met z'n allen weglopen.Ik weet niet of ik zo'n fan ben van het strafmatje, maar ik kan me wel voorstellen dat je het zo probeert.
Anyhow, het lijkt misschien alsof je geen succes boekt, maar het lijkt me heel plausibel dat het gewoon een fase is en dat je op de lange termijn wél resultaat behaalt. Ik ben benieuwd wat de moeders van oudere kinderen erover te zeggen hebben.
Toch komt dat voor mij niet geheel als een verrassing.quote:Op zondag 6 maart 2011 21:39 schreef Claudia_x het volgende:
Je zou het niet denken, maar Ivan kan wel een behoorlijke driftkikker zijn!
Ik straf ook niet voor niet willen eten hoor. Wel voor het gooien met eten, het uitsmeren van eten op tafel en het gooien met bekers enzo. Als ze niet wil eten is dat prima, maar dan kan ze alles gewoon laten staan (of ik zet het weg). Daar begint het drama dan. Ze wil niet eten, dus ik haal het weg. Esmee gaat gillen dat ze weer wil eten. Dus ik vraag of ze toch nog wil eten en zet haar bordje terug. Dan is ze zo boos dat er nog precies hetzelfde op ligt dat het bord meestal in een knal op de grond ligt...quote:Op zondag 6 maart 2011 21:36 schreef groofskendezoveelste het volgende:
R is voor mijn gevoel nog te jong om te straffen. Als S nauwelijks eet dan krijgt ze daar geen 'straf' voor. Als ze zich niet 'gedraagt' aan tafel kan ze op de gang gaan staan, totdat ze weer fatsoenlijk aan tafel kan zitten. Meestal komt ze dan zelf na een minuut weer binnen en is het over. Heel soms moet ik haar gaan halen. En laatst bleek ze ineens boven lekker te zitten spelen.![]()
. Nou ja, dan had ze blijkbaar echt even behoefte aan rust.
Het is onze eigen schuld... we hebben hier 'Ik ben Esmee en ik zeg nee'quote:Op zondag 6 maart 2011 21:45 schreef mefke79 het volgende:
En driftkikker hebben wij hier ook steeds meer. Wat nou 'ik ben 2 en ik zeg nee' : doet ie nu al. Vanmiddag tijdens de optocht kreeg ie een stukje appel. Wij hadden een heel bakkie, maar ja, bij je papa op de arm ook nog een bakje vasthouden is wat moeilijk. Dus hij kreeg 1 stukje. Gillen, boos doen, driftig zijn..hij moest en zou het hele bakje vasthouden.
Of bij het traphekje. Van de week belde mijn zusje aan, dus ik naar beneden terwijl Driekus met papa boven bleef. Geloof me, Bokito was er niets bij. Tis maar goed dat het hekje zo goed vastzit. Hij moest en zou mee naar beneden.
quote:Op zondag 6 maart 2011 21:50 schreef Claudia_x het volgende:
Ik ben Ivan en van m'n moeder trek ik me niks 'an.
Die papfles krijgt ze alleen nog voordat ze naar bed gaat als ze gewoon amper gegeten heeft die dag.quote:Op zondag 6 maart 2011 21:47 schreef debuurvrouw het volgende:
Stiemie het lijkt me écht heel lastig zeg!heb je het idee dat ze wel oorzaak en gevolg kan scheiden? ik zou persoonlijk stoppen met de papfles. Want géén honger geeft kinderen weer energie voor het machtspel wat eten heel makkelijk kan worden.
Het is héél vervelend, maar ik denk dat daar de crux zit. Dus ik zou op vrijdag een keer geen fles geven, honger uit laten zitten en dan weer met trek beginnen aan de boterham. En dan geen ruimte voor onderhandeling. Strak. dat is van jou, dit van mij. en eet je niet, prima. Maar je blijft aan tafel en krijgt niets anders. Snoep en koek en lekkers alleen als er goed gegeten wordt. Geen gedoe verder. Eet je niet, dan eet je niet. Even goede vrienden. Maar geen vervanging.
Nog steeds?quote:Op zondag 6 maart 2011 21:42 schreef debuurvrouw het volgende:
[..]
oh ja. De lulligste reactie toen wij Bram kregen: oh. Nou ja, als ie maar gezond is hè. Pardon?
Of van dames op straat: twee jongetjes op de fiets en een meisje in de wagen? euh nee? oh, geeft niks hoor.
Oh bedankt.Tja, blijkbaar is het normaal dat mensen een mening hebben en ventileren. wij kregen ook te horen dat het "snel"was, een tweede en Daan was al 13 maanden voordat er uberhaupt sprake was van aan een tweede beginnen. en bij Bram dus inderdaad: oh, nog even een meisje proberen? ik moest me echt inhouden om niet iets héél sarcastisch te zeggen dan. Als: ja, mocht het wel perongeluk een jongen zijn mag ie dan bij jullie?
En nóg krijg ik wel vragen of we niet nog willen gaan voor een meisje.
ja, ik denk dat ik dat zou doen. Ze hebben verbazingwekkend weinig nodig. en dit geeft haar wel genoeg energie om koppig te zijn.quote:Op zondag 6 maart 2011 21:52 schreef Stiemie het volgende:
[..]
Die papfles krijgt ze alleen nog voordat ze naar bed gaat als ze gewoon amper gegeten heeft die dag.
We doen alle maaltijden zo: iedereen aan tafel. Bij brood mag je kiezen wat er op tafel staat (dat wisselt dus en dat bepalen wij) Wat je kiest, eet je op. Geen trek meer? Blijven zitten tot we klaar zijn. Laat je eten dat je niet meer hoeft maar staan, maar dan straks ook geen koek/snoepje/krentje wat dan ook. Toetje hoort bij de maaltijd en is hier meestal fruit dus dat krijg je dan wel.
Maar bedoel je dan dus voordat ze naar bed gaat geen papfles meer geven? Dan komt ze rond een uur of 22/23. Nu geef ik haar dan in bed een fles want het werd wel erg gezellig 's avonds binnen bij de tv
Dat rijmt op neequote:
Ja we hebben dat wel eens gedaan, maar denk dat ik echt eerst weer moed moet verzamelen voordat ik dat weer eens durf hoorquote:Op zondag 6 maart 2011 21:57 schreef debuurvrouw het volgende:
[..]
ja, ik denk dat ik dat zou doen. Ze hebben verbazingwekkend weinig nodig. en dit geeft haar wel genoeg energie om koppig te zijn.
Het klinkt zo een beetje als "breken" en daar heb ik een hekel aan. Ik bedoel meer dat ze gedurende de dag genoeg eten aangeboden krijgt om 24 uur door te komen. die fles is dus eigenlijk niet nodig. Ze kan overdag eten. en wil ze dat niet tja. jammer. Maar dan niet 's avonds bijtanken.
zo zou ik het doen hoor. Maar ik kan eten makkelijk naast me neerleggen. Heb er dus geen last van dat ze honger hebben. Want dat valt wel mee denk ik dan als ze eten weigeren.
jaaaaaa!quote:Op zondag 6 maart 2011 21:54 schreef huuphuup het volgende:
[..]
Nog steeds?jemig
Nouja hier wordt dus voornamelijk tegen B. geouwehoerd van goh jammer, weer een meid, nu wil je zeker wel een derde ook?
de leukste reactie op de zwangerschap van Elin kwam van het cbde 2 wvk's waren helemaal enthousiast enzo. Of ze het nou meenden of niet, na een week vol felicitaties met als standaardtoevoeging goh wel erg snel was dat erg fijn
En neem ook even in overweging dat je het misschien gewoon al goed doet en dat je weliswaar niet op de korte termijn succes behaalt maar op de lange termijn misschien wel!quote:Op zondag 6 maart 2011 22:01 schreef Stiemie het volgende:
Pff ik vind het zo lastig... Heel fijn dat jullie allemaal meedenken. Ik ga eens goed nadenken wat we nog niet gedaan hebben of wat we nog zouden kunnen doen
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
in een campingbed bij jullie? en dan voorslapen en een nachtje doortrekken? Ja, lastig. mijn middelste at wel goed én de nachtpap. en die gilde ook net zo lang tot ie paars zag, zwetend over z'n nek ging enzo. dus die gaf ik het gewoon. Maar zoals gezegd, die at goed en veel. die had gewoon veel trek (en nog!)quote:Op zondag 6 maart 2011 22:01 schreef Stiemie het volgende:
[..]
Ja we hebben dat wel eens gedaan, maar denk dat ik echt eerst weer moed moet verzamelen voordat ik dat weer eens durf hoor![]()
Ze ligt samen met Linde op 1 kamer en wat moet ik dan als om 23 uur de sirene gaat? Dat vind ik dan wel heel lastig. Dan maak ik ons probleem Linde's probleem... Esmee gaat met trek echt niet slapen... En dan blijft ze net zo lang gillen en overstuur krijzen tot ze over haar nek gaat..
Pff ik vind het zo lastig... Heel fijn dat jullie allemaal meedenken. Ik ga eens goed nadenken wat we nog niet gedaan hebben of wat we nog zouden kunnen doen
Oh dat zijn dingen die ik eens ga proberen inderdaad!quote:Op zondag 6 maart 2011 22:05 schreef miss_sly het volgende:
Stiemie, over het beleg op brood, smeer je meteen een hele boterham? Wat ik wel eens doe als Senna een periode heeft waarin ze wat besluiteloos is over haar beleg, is halve boterhammen per keer besmeren. Ze moet dan wel altijd de keuze eerst opeten voor ze een nieuwe krijgt, maar dat is wel een stukje minder en dus wat overzichtelijker dan een hele boterham.
Verder, ik vind het erg lastig. ik zou ook geneigd zijn de papfles te skippen, maar ik kan me voorstellen dat je in het belang van Linde daar wat moeite mee hebt.
Maar misschien zou ik het toch proberen anders te doen en de papfles te verplaatsen naar het moment dat ze zich om 22/23 uur meldt met honger. Zodat het niet direct gelinkt is aan het weinige eten, maar wel de honger stilt als ze daardoor niet kan slapen.
Oh wat lief zegquote:Op zondag 6 maart 2011 22:05 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
En neem ook even in overweging dat je het misschien gewoon al goed doet en dat je weliswaar niet op de korte termijn succes behaalt maar op de lange termijn misschien wel!
Hoe is dat indertijd eigenlijk gegaan met dat smijten van Esmee? Is ze daarmee opgehouden en zo ja, wat bleek te werken?
Ja ik vind het zo moeilijk om door te zetten als ik weet dat ze gewoon echt honger heeft. Terwijl ze helemaal geen honger hoeft te hebben als ze niet zo ongelovelijk driftig en koppig was.quote:Op zondag 6 maart 2011 22:05 schreef debuurvrouw het volgende:
[..]
in een campingbed bij jullie? en dan voorslapen en een nachtje doortrekken? Ja, lastig. mijn middelste at wel goed én de nachtpap. en die gilde ook net zo lang tot ie paars zag, zwetend over z'n nek ging enzo. dus die gaf ik het gewoon. Maar zoals gezegd, die at goed en veel. die had gewoon veel trek (en nog!)
Ze eet als je haar er 's avonds / 's nachts uit haalt wel gewoon een boterham (of 2 en dan nog een banaanquote:Op zondag 6 maart 2011 22:15 schreef debuurvrouw het volgende:
Oi, gewoon een halve pagina posts gemist! wat een heerlijke dansdreumes Missen Ko lekker in het zonnetje. Het ziet er echt héél comfortabel uit. Dat wil ik ook wel!
Stiemie, het is ook lastig, omdat ze idd geen honger hóeft te hebben. Bas at als een bootwerker en had alsnog trek, maar zij eet maar echt heel weinig.
Maar is het in stand houden van haar weigering overdag door de papfles (wellicht) niet wél een stok achter de deur om door te zetten tot de volgende dag? en wat doet ze met een boterham ipv een papfles?
Misschien kun je dat ook anders aanpakken: wel die boterham als ze er 's avonds uit komt, maar dan wel aan tafel, in de stoel, net als overadg. Geen tv, geen afleiding, de boterham eten omdat ze honger heeft en terug naar bed?quote:Op zondag 6 maart 2011 22:18 schreef Stiemie het volgende:
[..]
Ze eet als je haar er 's avonds / 's nachts uit haalt wel gewoon een boterham (of 2 en dan nog een banaan) maar dus alleen als het gaat zoals en wanneer zij wil. Ik kreeg alleen het idee dat het naast de honger op een gegeven moment ook een soort gezellig moment werd (en dat heb ik liever overdag dan 's nachts
) dus vandaar dat we zijn overgestapt op een papfles die we in bed geven.
hahahha ja dat vergeten héél veel mensenquote:Op zondag 6 maart 2011 22:17 schreef oeke het volgende:
Wij hebben nog geen van dat soort vragen gehad.
Behalve de Ben je weer zwanger-vraag.![]()
![]()
En ik heb eerlijk gezegd ook weleens gedacht Nu al? Toen mijn schoonzus na een jaar alweer zwanger was, maar dat komt ook omdat ik me toen totaal niet realiseerde dat het dan nog 9 maanden duurt voor het kind er daadwerkelijk is. Dat weet ik nu wel beter.![]()
Maar zoiets zal ik nooit hardop zeggen, mijn motto is toch wel leven en laten leven. Al zal ik er best mijn ideeen over hebben.
Zo doen (deden) we dat ook, maar al snel komen er dan kiekeboe-spelletjes en meer bij en voor je het weet loopt er nog een uur een dreumes door je huiskamer met boekjes en blokken enzoquote:Op zondag 6 maart 2011 22:20 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Misschien kun je dat ook anders aanpakken: wel die boterham als ze er 's avonds uit komt, maar dan wel aan tafel, in de stoel, net als overadg. Geen tv, geen afleiding, de boterham eten omdat ze honger heeft en terug naar bed?
Ik weet niet hoor, het is maar een idee. Lijkt me gewoon erg lastig.
Ja, dat klinkt ook als een goed idee.quote:Op zondag 6 maart 2011 22:27 schreef Meimeltje het volgende:
Mocht ze aan tafel steeds hetzelfde willen als jullie, dan misschien haar als laatste laten kiezen? Dan kan ze zelf kiezen of ze hetzelfde wil of iets anders.
Zo ondertussen is er ook echt wel spanning hoor. Het plezier gaat er wel een beetje af als je al weet dat het weer drama gaat worden. Of je doet je best en na 1 blik op het bord ligt het meteen op de grond... Je probeert echt elke maaltijd weer zonder vooroordeel en fris weer te beginnen, maard at lukt nu niet altijd meerquote:Op zondag 6 maart 2011 22:25 schreef oeke het volgende:
Driekus is inderdaad een schatje in zijn berenpak!![]()
En Senna's prinsessejurk vind ik ook zoet!![]()
Jee Stiemie, ik vind het heel lastig klinken allemaal. Vooral dat ze bang lijkt of verontwaardigd lijkt dat een van jullie iets lekkerders heeft dan zij, doet me denken.
Het lijkt wel of ze geen plezier meer heeft in het eten dan. Door de controle die ze erover wil hebben. Nouja, ik kom er niet helemaal uit, maar ik heb het gevoel dat het eten ook een bepaalde spanning heeft gekregen en dat dat misschien gebroken moet worden. Excuus als dit helemaal niet klopt hoor.
Om zeg maar niet in één keer geen fles meer te geven. Zodat je dat mogelijke drmama niet aan hoeft te gaan.quote:Op zondag 6 maart 2011 22:29 schreef groofskendezoveelste het volgende:
Oh, maar ik bedoel echt helemaal afbouwen. Zodat op een gegeven moment een beker water volstaat zeg maar. Die kun je nl al in haar bedje zetten (antilek tuitbeker) en dan hoef je er niet meer naartoe.
Oh dat is ook nog een goed idee zeg!quote:Op zondag 6 maart 2011 22:27 schreef Meimeltje het volgende:
Mocht ze aan tafel steeds hetzelfde willen als jullie, dan misschien haar als laatste laten kiezen? Dan kan ze zelf kiezen of ze hetzelfde wil of iets anders.
Ik vond het een groot inzicht toen ik er achter kwam dat mijn "geen stiefkindjes"politiek júist dit gedrag in de hand werkte. Dat juist allebei anders behandelen, andere dingen geven, de een soms iets wel, de andere keer de ander leert dat ze een ander ook eens iets gunnen. ik was dus heel gestresst aan het proberen niemand voor te trekken en álles hetzelfde te doen.quote:Op zondag 6 maart 2011 22:30 schreef Stiemie het volgende:
[..]
Zo ondertussen is er ook echt wel spanning hoor. Het plezier gaat er wel een beetje af als je al weet dat het weer drama gaat worden. Of je doet je best en na 1 blik op het bord ligt het meteen op de grond... Je probeert echt elke maaltijd weer zonder vooroordeel en fris weer te beginnen, maard at lukt nu niet altijd meerIk snap echt niet waar dat bang om achtergesteld te worden vandaan komt want we eten eigenlijk 99% van de tijd allemaal hetzelfde. Tenzij we bv iets eten waarvan ik zeker weet dat het te pittig voor ze is of dat het iets is dat ze echt niet lusten... Het is ook niet zo dat Linde andere dingen krijgt dan Esmee ofzo...
Oh dat is ook nog wel een idee om te proberen! Ik probeer inderdaad juist iedereen hetzelfde te geven om vooral maar geen gedoe te krijgen. Al hebben ze bij broodmaaltijden wel vaak iets anders omdat ze dan zelf mogen kiezen uit bv kaas, worst, jam en pindakaas.quote:Op zondag 6 maart 2011 22:35 schreef debuurvrouw het volgende:
[..]
Ik vond het een groot inzicht toen ik er achter kwam dat mijn "geen stiefkindjes"politiek júist dit gedrag in de hand werkte. Dat juist allebei anders behandelen, andere dingen geven, de een soms iets wel, de andere keer de ander leert dat ze een ander ook eens iets gunnen. ik was dus heel gestresst aan het proberen niemand voor te trekken en álles hetzelfde te doen.
toen ik daarmee stopte en de oudste Daandingen liet doen, en de tweede Basdingen was dat verongelijkte wel voorbij.
Wellicht helpt dat. Benoemen dat zij wel de fles mag en Linde niet. en dat Linde dan pindakaas mag en zij dan appelstroop.. maar Linde niet!
Agos Dyon met zijn hagelslagjesquote:Op zondag 6 maart 2011 22:37 schreef Meimeltje het volgende:
Kyllian kiest gewoon zelf wat hij erop wil, maar Dyon die kan echt nog niet kiezenHet lijkt hm ook echt niet te boeien
Van te voren is het ook maar de vraag of hij die boterham wel of niet gaat opeten en of hij er uberhaupt 1 stukje van eet.
Trouwens vanworgen wilde hij ineens wel heel graag wat toen we aan tafel zatten. Hij wilde wat van de hagelslag. Niet op brood (een stukje brood met hagelslag van mij geprobeerd, maar weigerde hij), maar hij wilde gewoon met zn vinger die korreltjes pakken
Daarna dus niets van z'n boterham (met vleeswaar) gegeten.
Oh dat klinkt lief zo zeg Karin. Wij hebben een grote poef met een dienblad als salontafel dus eten doen we hier echt altijd aan de eettafel. Is ook gewoon gezelligquote:Op zondag 6 maart 2011 22:39 schreef XXXKarinXXX het volgende:
Lars wil ook wel wat Meike heeft, en als hij de kans krijgt dan jat hij het ook.
Maar zijn eigen broodje eet hij gelukkig ook altijd wel op.
Om daarna naar Meike te gaan en de hageltjes van haar bord te smikkelen.
Oh en ik vind dat de kinderen hier allebei veel beter eten aan tafel dan voor de tv, wat er in het weekend nog weleens insluipt. Gewoon gezellig met zijn allen aan tafel![]()
Ja dat doe ik ook. We hebben altijd iets van rauwkost of sla erbij en het ligt er maar aan of ze het heerlijk vindt of dat ze het niet wil... Zo is het trouwens met alles. Iets dat ze de ene keer heel goed eet, kan ze de volgende keer echt verafschuwenquote:Op zondag 6 maart 2011 22:43 schreef oeke het volgende:
Ik las ergens de tip om altijd bij het avondeten iets aan te bieden waarvan je weet dat ze het lekker vinden. Zodat er op het bord in elk geval iets is wat met blijdschap wordt gevonden. Dus ik leg vaak ook een paar stukjes komkommer neer, of een paar stukjes kaas. Afhankelijk van wat we eten.
Misschien is zoiets ook een idee voor Esmee. Iets meer keus op het bord?
Precies voor de parfumerie stonden we!quote:Op maandag 7 maart 2011 09:06 schreef miss_sly het volgende:
Poppejans, jullie stonden dan tegenover die parfumerie? wij stonden echt een heel stuk eerder al, aan de andere kant van de spoorbrug. Wat ene leuke Popeye heb je
Ivan is heel consistent met eten. Die eet altijd.quote:Op maandag 7 maart 2011 07:44 schreef miss_sly het volgende:
Senna is ook heel wisselen met eten, trouwens. Is dat niet een beetje kind-eigen. Wel moeilijk te verwennen, inderdaad. Met eten dan he
Senna eet ook echt niet als ze geen honger heeft. Zelfs heel erg lekkere dingen (een koekje bijv) zal ze niet opeten als ze genoeg heeft. Daar blijft heel vaak een stukje van over dat ze dan teruggeeft aan ons.quote:Op maandag 7 maart 2011 10:13 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ivan is heel consistent met eten. Die eet altijd.![]()
Ik merk nu al dat Lena heel anders is. Als we Ivan een fles gaven bleef hij maar doordrinken en moesten we echt foefjes uithalen om te zorgen dat hij tevreden was met hetgeen hij kreeg. Lena krijgt nu dagelijks een flesje afgekolfde melk om het drinken uit een fles te oefenen en ze drinkt écht niet als ze geen honger heeft. Ivan gaat hooguit met zijn eten spelen als hij genoeg heeft gehad.
Jep! En het roept een heel ander soort frustratie op; ik merk dat ik nog moet leren om niet aan te dringen. Mijn neiging is om de fles erin te proppen ('ik heb het afgekolfd dus ze moet het wel lusten') zodat ik weet dat ik er alles aan doe om ervoor te zorgen dat ze genoeg aankomt. Maar ze reguleert het zelf perfect en ik moet gewoon niet aandringen. Gister liet ik het flesje staan en bood ik het na een half uur nog eens aan. Toen had ze ineens wel trek.quote:Op maandag 7 maart 2011 10:15 schreef miss_sly het volgende:
Grappig dat er zoveel verschil kan zitten tussen kinderen he, zelfs uit hetzelfde gezin met dezelfde genen en (voor zover daar nu al sprake van is) opvoeding.
Ja, lastig dat niet aandringen! Dat heb ik nu nog wel eens, terwijl ik het al dan niet eten van Senna heel prima kan accepteren. Toch merk ik soms dat als ze bijv niet goed avondeten heeft gegeten, dat ik niet zo gemakkelijk accepteer dat ze ook geen yoghurt hoeft. Dan blijf ik toch nog een extra hapje proberen, ook al zegt ze duidleijk 'nee, noeg' en draait haar hoofd weg.quote:Op maandag 7 maart 2011 10:18 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Jep! En het roept een heel ander soort frustratie op; ik merk dat ik nog moet leren om niet aan te dringen. Mijn neiging is om de fles erin te proppen ('ik heb het afgekolfd dus ze moet het wel lusten') zodat ik weet dat ik er alles aan doe om ervoor te zorgen dat ze genoeg aankomt. Maar ze reguleert het zelf perfect en ik moet gewoon niet aandringen. Gister liet ik het flesje staan en bood ik het na een half uur nog eens aan. Toen had ze ineens wel trek.
En hoe!quote:Op maandag 7 maart 2011 10:13 schreef Claudia_x het volgende:
Ivan is heel consistent met eten. Die eet altijd.![]()
Oh, wat grappig, dat ze R. wel accepteerde!quote:Op maandag 7 maart 2011 13:26 schreef groofskendezoveelste het volgende:
Claudia,
S accepteert ook zonder problemen (vanaf dag 1) dat ik R op schoot heb. Als ik een andere baby op schoot heb, is dat echt een ander verhaal. Al is S daar nu wel overheen gegroeid, geloof ik. R zit nu in die fase.
quote:Op maandag 7 maart 2011 13:32 schreef Keshet het volgende:
Wat een heerlijk schoffie Miss!![]()
Ik verbaas me ook steeds over Isabeaus woordenschat. Ik heb d'r live gehoord en wat Sorbo vertelt is nog waar ook.![]()
Dat mijn zoon eens gauw gaat lopen. Hij wordt ook zo, wat ik je brom.quote:Op maandag 7 maart 2011 13:51 schreef debuurvrouw het volgende:
Oh gelukkig! ben ik nog relatief normaal dus. Ja, tuinbroeken. hebben dat ook. ik heb een foto van mijn middelste, zo'n lekkere bolle dreumes, in een zwembroek enop laarzen en hij sleept iets mee, kweet niet wat.
je zou m opeten.
Ik hoop het wel, want het is echt te weinig voor hem. Voor mezelf maakt het niet zo uit, maar ik moet hem echt de rest van de dag doorsleuren. Als ik hem twee dutjes laat doen dan slaapt hij de eerste keer wel gerust 2-3 uur! Alleen slaat hij het tweede slaapje dan over.quote:Op maandag 7 maart 2011 13:48 schreef huuphuup het volgende:
Claudia, Amélie slaapt ook grofweg anderhalf uur.misschien maar niet teveel op rekenen dat hij nog langer gaat slapen dan dat.
Wat zijn jullie toch schattenquote:Op maandag 7 maart 2011 13:52 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
![]()
Herkenbaar.
Die foto van Emma die klem zit!
Blijkbaar een nogal accurate stoelgang. als hij bij het eerdere slaapje niet hoeft te poepen zou dat wel wat verklaren. Maar eerder wat langer slapen trekt m ook niet door de dag?quote:Op maandag 7 maart 2011 13:54 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ik hoop het wel, want het is echt te weinig voor hem. Voor mezelf maakt het niet zo uit, maar ik moet hem echt de rest van de dag doorsleuren. Als ik hem twee dutjes laat doen dan slaapt hij de eerste keer wel gerust 2-3 uur! Alleen slaat hij het tweede slaapje dan over.
Nou ja, het is gewoon niet logisch: wel lang slapen als ik hem er vroeg in stop maar niet lang slapen als ik hem er later in stop. Misschien is hij wel te moe om echt lekker te slapen.
Nee, dan ontstaat 's middags eigenlijk hetzelfde probleem. En het is niet een kwestie van gewoon 's middags iets doen om hem af te leiden. Hij zit er echt doorheen en de laatste paar uur zwalkt hij als een gek en wordt hij steeds labieler. Ik vind het heel sneu voor hem. We doen hem dan maar een half uur eerder naar bed, om half zeven.quote:Op maandag 7 maart 2011 13:59 schreef debuurvrouw het volgende:
[..]
Blijkbaar een nogal accurate stoelgang. als hij bij het eerdere slaapje niet hoeft te poepen zou dat wel wat verklaren. Maar eerder wat langer slapen trekt m ook niet door de dag?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Mooie stats BE en Karin!
BEhopelijk hebben zij een oplossing.
Karin wat stom dat de pepti niet meer vergoedt wordt?!als de KA of de HA aangeven dat Lars nog steeds te heftig reageert is er dan wel kans op vergoeding of is het echt maar afwachten?
Laat ik zeggen dat ik me af en toe van alles in mijn hoofd haal.quote:Op maandag 7 maart 2011 14:26 schreef XXXKarinXXX het volgende:
Heb je het gevoel dat je faalt BE? Ik denk dit te proeven uit je post....niet nodig he! Juist heel goed dat je hulp accepteert! Mooie stats btw!
oh!quote:Op maandag 7 maart 2011 14:38 schreef debuurvrouw het volgende:
hè wat naar Karinhopelijk lukt het toch het vergoed te krijgen.
en toen zag ik in het boek een foto die ik jullie niet kan onthouden. En dan ben ik weer even weg hoor.![]()
[ afbeelding ]
beetje slechte scan, maar briljante foto
Hij is nu bijna 10. Ain't gonna fit.quote:Op maandag 7 maart 2011 14:52 schreef Brighteyes het volgende:
Buuf! Wat een heerlijk mannetje!Echt boodschappentassenmateriaal!
![]()
Dat heb je mooi verwoord Keshet!quote:Op maandag 7 maart 2011 14:56 schreef Keshet het volgende:
...En echt he, een slechte moeder vraagt zich niet af of ze het slecht doet, die denkt daar helemaal niet over na.
oh!quote:Op maandag 7 maart 2011 14:38 schreef debuurvrouw het volgende:
hè wat naar Karinhopelijk lukt het toch het vergoed te krijgen.
en toen zag ik in het boek een foto die ik jullie niet kan onthouden. En dan ben ik weer even weg hoor.![]()
[ afbeelding ]
beetje slechte scan, maar briljante foto
Ze heeft niet 1 vaste arts tot nu toe, iedere keer een ander, dus dat wordt de poli eerst bellen dan denk k. Zou kunnen maar ik vind de cb-drempel wat lagerquote:Op maandag 7 maart 2011 16:12 schreef Memmel het volgende:
Huup, kan je niet telefonisch overleggen met Amélie d'r arts?
Ja precies!quote:Op maandag 7 maart 2011 16:35 schreef huuphuup het volgende:
Misschien is een potje neerzetten niet zo'n punt als ze het toch al zelf aangeeft dan is het kwaad toch al geschiedt
Ja ok, dat snap ik, dat het bewustworden de eerste stap is, maar ik persoonlijk zou, zeker als ze dat vanuit het ziekenhuis aangeven, daar voorlopig even niks meer mee doen dan luier verschonen en aangeven dat je het fijn vindt dat ze vertelt dat ze gepoept heeft oid.quote:Op maandag 7 maart 2011 16:29 schreef Poppejans het volgende:
BE, volgens mij zijn dat juist wel de eerste tekenen van zindelijk worden, dat ze aangeven dat ze gepoept hebben is al een stukje bewust worden en gaat dan als het goed is over in het aangeven voordat ze daadwerkelijk gepoept/geplast hebben.
Maar Huup, je pusht toch absoluut niks als je een potje zou neerzetten en verder daar niet te veel mee doet? Als ze nu al een beetje lijkt te voelen dat er wat aankomt is dat echt superknap en zou ik speels willen zien of ze het op een potje zou willen doen
Daar zou toch niks op tegen zijn door een arts lijkt me
Ik neig nu idd daar naar ja, gewoon zo zeggen en dan verschonen. Erbij zeggen dat het fijn is dat ze t aangeeft is wel een goeie. Hopelijk blijft ze het dan doen tot we wel mogenquote:Op maandag 7 maart 2011 16:50 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Ja ok, dat snap ik, dat het bewustworden de eerste stap is, maar ik persoonlijk zou, zeker als ze dat vanuit het ziekenhuis aangeven, daar voorlopig even niks meer mee doen dan luier verschonen en aangeven dat je het fijn vindt dat ze vertelt dat ze gepoept heeft oid.
En ja, als de arts duidelijk aan geeft dat het geen goed idee is om nu met zindelijkheid aan de slag te gaan, dan lijkt me daar juist wel wat op tegen.Ze hebben dat toch ook niet voor niets gezegd toch?
Dan zou ik dat toch eerst even overleggen zoals Memmel zegt.
Gaan we testenquote:Op maandag 7 maart 2011 19:43 schreef De_Taartjesfee het volgende:
Springen freecell, gewoon ff lekker woest op en neer jumpen...werkt pedagogisch verantwoorder dan met je kop tegen de muur rammen *ervaring*
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |