Mijn collega zei het ook, 'met eentje heb je een kind, met 2 ben je een gezinnetje'. En hoewel ik niet precies kan zeggen waarom snap ik geloof ik wel wat ze bedoelde.quote:Op zondag 6 maart 2011 21:11 schreef groofskendezoveelste het volgende:
Wat een belachelijke opmerkingen zeg. Ik kan me niet herinneren dat ik die gekregen heb. of ik ben er gewoon niet gevoelig voor en 'hoor' ze niet. Dat zou ook heel goed kunnen!![]()
Ik ben denk ik de enige die met de komst van de tweede wel het gevoel had dat we nu een echt gezinnetje waren.
Het is echt lastig want als ze ook maar denkt dat wij iets anders hebben, is het bal. En we eten bijna altijd gewoon allemaal hetzelfde. Maar een beetje salade/rauwkost bij je eten kan dus niet want dan is het drama omdat ze dat dan alleen nog maar wil. Net als een eitje bij je ontbijt, drinken dat zij niet heeft (koffie/wijn /fris) en als zij bv haar vlees al opheeft en een ander nog niet...quote:Op zondag 6 maart 2011 21:09 schreef Claudia_x het volgende:
Oef, Stiemie, lastig. Je kunt natuurlijk proberen te voorkomen dat jullie iets eten wat ze eigenlijk lekkerder vindt, maarja, ze moet ook leren dat ze niet altijd haar zin kan krijgen. Het lijkt me niet fijn om altijd maar op je tenen te moeten lopen. Ik vrees dat er niks op zit dan er doorheen te bijten en consistent te blijven. Aangezien ze slim is zal ze op den duur wel doorkrijgen dat het geen zin heeft om door te drammen, zou ik zeggen.![]()
Ja maakt niet uit wat we doen of waar we zijn. Na een waarschuwing, voor slaan of gooien moet ze even apart. Heel raar bij zo'n uk, maar het 'raakt' haar wel want ze wordt dan boos op je en daarna is het even afgelopen met gegooi enzo.quote:Op zondag 6 maart 2011 21:11 schreef miss_sly het volgende:
Stiemie, wat lastig is dat. Geen idee hoe het op te lossen. Doe je dat strafmatje dan ook echt tijdens het eten, moet ze dan van tafel?
Oh, bij R was het ook elke poepluier raak, echt alles onder! Elke keer in bad uitgekleed, schoon gedoucht en weer nieuwe kleren aan. En dan soms echt 10 minuten later gewoon alweer dezelfde riedel. Was ik de kleertjes nog aan het uitspoelen en dan riep S: "mama, R heeft weer gepoept!"...quote:Op zondag 6 maart 2011 21:20 schreef Incantrix het volgende:
Haha, jah, het setje ziet er werkelijk niet uit, maar we hebben gewoon serieus te kleine pyamabroekjes op moeten graven uit dozen omdat alle broekjes en alle pyama's ondergescheten waren op een bepaald moment, hij scheet ze sneller onder als dat wij ze droogkregen
Maar stiekum snap ik heel goed wat je bedoelt, cute is dat toch ook wel, he?
Dat vond ik ook zo suf, dat mensen het vooral niet kunnen laten om dingen te zeggen als goh... wel erg snel hè? Nou nee dat vinden wij dus niet, als wij het te snel hadden gevonden dan waren we er niet aan begonnen. Was over het algemeen mijn antwoord. twee vliegen in 1 klap, hoeven ze zich ook niet meer af te vragen of het wel gepland wasquote:Op zondag 6 maart 2011 20:59 schreef Claudia_x het volgende:
Dat vind ik wel herkenbaar, wickie. Op een of andere manier is het hebben van twee kinderen HUGE voor mensen die geen kinderen hebben. En mensen die wél kinderen hebben zien veel praktische bezwaren. Ze vinden het zelf vaak lastig om het te rooien met twee kinderen en zien veel problemen bij twee die zo dicht op elkaar zitten.
Ik vond het wel lastig dat iedereen reageerde met iets als 'zo zo, dat doe je snel!'. Ik heb ook heel vaak de vraag gehad of het wel zo gepland was. Nu kon ik die vraag van vrienden en naaste collega's prima hebben, maar werkelijk elke verloskundige die we in het ziekenhuis troffen zei bijvoorbeeld hetzelfde en dat voelde wel impertinent.
Dat laatste lijkt me nog het allerlastigste, dat je weet dat ze honger heeft als je doorbijt en consistent blijft.quote:Op zondag 6 maart 2011 21:16 schreef Stiemie het volgende:
[..]
Het is echt lastig want als ze ook maar denkt dat wij iets anders hebben, is het bal. En we eten bijna altijd gewoon allemaal hetzelfde. Maar een beetje salade/rauwkost bij je eten kan dus niet want dan is het drama omdat ze dat dan alleen nog maar wil. Net als een eitje bij je ontbijt, drinken dat zij niet heeft (koffie/wijn /fris) en als zij bv haar vlees al opheeft en een ander nog niet...
Brood is er vandaag trouwens ook amper in gegaan. Misschien 3/4 boterham in totaal. Wat stukjes mango, een plakje ei, een klein tomaatje, een cake-je, een half doosje aardbeistukjes van de hema, een chocoladepaaseitje dat ze van Linde pikteen wat gerookte kip. En dat was het voor vandaag
Dus ik zit al te wachten tot ze zo komt want de papfles die ze kreeg voordat ze naar bed ging wilde ze niet...
Zou dat ook niet een verschil tussen jongens en meisjes zijn (naja soms dan)? Kyllian en Dyon zijn ook eigenlijk altijd af te leiden, maar als ik soms vriendinnetjes van Kyl zie..quote:Op zondag 6 maart 2011 21:35 schreef XXXKarinXXX het volgende:
Lars kan ook wel de stervende zwaan uithangen als hij zijn zin niet krijgt ofzo, maar dat negeer ik eigenlijk altijd. En dat houdt hij er zo mee op.
Of ik leid hem af met het een of ander, helpt ook altijd.
quote:Op zondag 6 maart 2011 21:36 schreef groofskendezoveelste het volgende:
R is voor mijn gevoel nog te jong om te straffen. Als S nauwelijks eet dan krijgt ze daar geen 'straf' voor. Als ze zich niet 'gedraagt' aan tafel kan ze op de gang gaan staan, totdat ze weer fatsoenlijk aan tafel kan zitten. Meestal komt ze dan zelf na een minuut weer binnen en is het over. Heel soms moet ik haar gaan halen. En laatst bleek ze ineens boven lekker te zitten spelen.![]()
. Nou ja, dan had ze blijkbaar echt even behoefte aan rust.
Dat doen we hier ookquote:Op zondag 6 maart 2011 21:37 schreef groofskendezoveelste het volgende:
Als hij gaat zitten spelen met z'n eten of eten op de grond gooit, dan pak ik zijn bordje af en krijgt hij stukje voor stukje.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |