Precies voor de parfumerie stonden we!quote:Op maandag 7 maart 2011 09:06 schreef miss_sly het volgende:
Poppejans, jullie stonden dan tegenover die parfumerie? wij stonden echt een heel stuk eerder al, aan de andere kant van de spoorbrug. Wat ene leuke Popeye heb je
Ivan is heel consistent met eten. Die eet altijd.quote:Op maandag 7 maart 2011 07:44 schreef miss_sly het volgende:
Senna is ook heel wisselen met eten, trouwens. Is dat niet een beetje kind-eigen. Wel moeilijk te verwennen, inderdaad. Met eten dan he
Senna eet ook echt niet als ze geen honger heeft. Zelfs heel erg lekkere dingen (een koekje bijv) zal ze niet opeten als ze genoeg heeft. Daar blijft heel vaak een stukje van over dat ze dan teruggeeft aan ons.quote:Op maandag 7 maart 2011 10:13 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ivan is heel consistent met eten. Die eet altijd.![]()
Ik merk nu al dat Lena heel anders is. Als we Ivan een fles gaven bleef hij maar doordrinken en moesten we echt foefjes uithalen om te zorgen dat hij tevreden was met hetgeen hij kreeg. Lena krijgt nu dagelijks een flesje afgekolfde melk om het drinken uit een fles te oefenen en ze drinkt écht niet als ze geen honger heeft. Ivan gaat hooguit met zijn eten spelen als hij genoeg heeft gehad.
Jep! En het roept een heel ander soort frustratie op; ik merk dat ik nog moet leren om niet aan te dringen. Mijn neiging is om de fles erin te proppen ('ik heb het afgekolfd dus ze moet het wel lusten') zodat ik weet dat ik er alles aan doe om ervoor te zorgen dat ze genoeg aankomt. Maar ze reguleert het zelf perfect en ik moet gewoon niet aandringen. Gister liet ik het flesje staan en bood ik het na een half uur nog eens aan. Toen had ze ineens wel trek.quote:Op maandag 7 maart 2011 10:15 schreef miss_sly het volgende:
Grappig dat er zoveel verschil kan zitten tussen kinderen he, zelfs uit hetzelfde gezin met dezelfde genen en (voor zover daar nu al sprake van is) opvoeding.
Ja, lastig dat niet aandringen! Dat heb ik nu nog wel eens, terwijl ik het al dan niet eten van Senna heel prima kan accepteren. Toch merk ik soms dat als ze bijv niet goed avondeten heeft gegeten, dat ik niet zo gemakkelijk accepteer dat ze ook geen yoghurt hoeft. Dan blijf ik toch nog een extra hapje proberen, ook al zegt ze duidleijk 'nee, noeg' en draait haar hoofd weg.quote:Op maandag 7 maart 2011 10:18 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Jep! En het roept een heel ander soort frustratie op; ik merk dat ik nog moet leren om niet aan te dringen. Mijn neiging is om de fles erin te proppen ('ik heb het afgekolfd dus ze moet het wel lusten') zodat ik weet dat ik er alles aan doe om ervoor te zorgen dat ze genoeg aankomt. Maar ze reguleert het zelf perfect en ik moet gewoon niet aandringen. Gister liet ik het flesje staan en bood ik het na een half uur nog eens aan. Toen had ze ineens wel trek.
En hoe!quote:Op maandag 7 maart 2011 10:13 schreef Claudia_x het volgende:
Ivan is heel consistent met eten. Die eet altijd.![]()
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |