Precies voor de parfumerie stonden we!quote:Op maandag 7 maart 2011 09:06 schreef miss_sly het volgende:
Poppejans, jullie stonden dan tegenover die parfumerie? wij stonden echt een heel stuk eerder al, aan de andere kant van de spoorbrug. Wat ene leuke Popeye heb je
Ivan is heel consistent met eten. Die eet altijd.quote:Op maandag 7 maart 2011 07:44 schreef miss_sly het volgende:
Senna is ook heel wisselen met eten, trouwens. Is dat niet een beetje kind-eigen. Wel moeilijk te verwennen, inderdaad. Met eten dan he
Senna eet ook echt niet als ze geen honger heeft. Zelfs heel erg lekkere dingen (een koekje bijv) zal ze niet opeten als ze genoeg heeft. Daar blijft heel vaak een stukje van over dat ze dan teruggeeft aan ons.quote:Op maandag 7 maart 2011 10:13 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ivan is heel consistent met eten. Die eet altijd.![]()
Ik merk nu al dat Lena heel anders is. Als we Ivan een fles gaven bleef hij maar doordrinken en moesten we echt foefjes uithalen om te zorgen dat hij tevreden was met hetgeen hij kreeg. Lena krijgt nu dagelijks een flesje afgekolfde melk om het drinken uit een fles te oefenen en ze drinkt écht niet als ze geen honger heeft. Ivan gaat hooguit met zijn eten spelen als hij genoeg heeft gehad.
Jep! En het roept een heel ander soort frustratie op; ik merk dat ik nog moet leren om niet aan te dringen. Mijn neiging is om de fles erin te proppen ('ik heb het afgekolfd dus ze moet het wel lusten') zodat ik weet dat ik er alles aan doe om ervoor te zorgen dat ze genoeg aankomt. Maar ze reguleert het zelf perfect en ik moet gewoon niet aandringen. Gister liet ik het flesje staan en bood ik het na een half uur nog eens aan. Toen had ze ineens wel trek.quote:Op maandag 7 maart 2011 10:15 schreef miss_sly het volgende:
Grappig dat er zoveel verschil kan zitten tussen kinderen he, zelfs uit hetzelfde gezin met dezelfde genen en (voor zover daar nu al sprake van is) opvoeding.
Ja, lastig dat niet aandringen! Dat heb ik nu nog wel eens, terwijl ik het al dan niet eten van Senna heel prima kan accepteren. Toch merk ik soms dat als ze bijv niet goed avondeten heeft gegeten, dat ik niet zo gemakkelijk accepteer dat ze ook geen yoghurt hoeft. Dan blijf ik toch nog een extra hapje proberen, ook al zegt ze duidleijk 'nee, noeg' en draait haar hoofd weg.quote:Op maandag 7 maart 2011 10:18 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Jep! En het roept een heel ander soort frustratie op; ik merk dat ik nog moet leren om niet aan te dringen. Mijn neiging is om de fles erin te proppen ('ik heb het afgekolfd dus ze moet het wel lusten') zodat ik weet dat ik er alles aan doe om ervoor te zorgen dat ze genoeg aankomt. Maar ze reguleert het zelf perfect en ik moet gewoon niet aandringen. Gister liet ik het flesje staan en bood ik het na een half uur nog eens aan. Toen had ze ineens wel trek.
En hoe!quote:Op maandag 7 maart 2011 10:13 schreef Claudia_x het volgende:
Ivan is heel consistent met eten. Die eet altijd.![]()
Oh, wat grappig, dat ze R. wel accepteerde!quote:Op maandag 7 maart 2011 13:26 schreef groofskendezoveelste het volgende:
Claudia,
S accepteert ook zonder problemen (vanaf dag 1) dat ik R op schoot heb. Als ik een andere baby op schoot heb, is dat echt een ander verhaal. Al is S daar nu wel overheen gegroeid, geloof ik. R zit nu in die fase.
quote:Op maandag 7 maart 2011 13:32 schreef Keshet het volgende:
Wat een heerlijk schoffie Miss!![]()
Ik verbaas me ook steeds over Isabeaus woordenschat. Ik heb d'r live gehoord en wat Sorbo vertelt is nog waar ook.![]()
Dat mijn zoon eens gauw gaat lopen. Hij wordt ook zo, wat ik je brom.quote:Op maandag 7 maart 2011 13:51 schreef debuurvrouw het volgende:
Oh gelukkig! ben ik nog relatief normaal dus. Ja, tuinbroeken. hebben dat ook. ik heb een foto van mijn middelste, zo'n lekkere bolle dreumes, in een zwembroek enop laarzen en hij sleept iets mee, kweet niet wat.
je zou m opeten.
Ik hoop het wel, want het is echt te weinig voor hem. Voor mezelf maakt het niet zo uit, maar ik moet hem echt de rest van de dag doorsleuren. Als ik hem twee dutjes laat doen dan slaapt hij de eerste keer wel gerust 2-3 uur! Alleen slaat hij het tweede slaapje dan over.quote:Op maandag 7 maart 2011 13:48 schreef huuphuup het volgende:
Claudia, Amélie slaapt ook grofweg anderhalf uur.misschien maar niet teveel op rekenen dat hij nog langer gaat slapen dan dat.
Wat zijn jullie toch schattenquote:Op maandag 7 maart 2011 13:52 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
![]()
Herkenbaar.
Die foto van Emma die klem zit!
Blijkbaar een nogal accurate stoelgang. als hij bij het eerdere slaapje niet hoeft te poepen zou dat wel wat verklaren. Maar eerder wat langer slapen trekt m ook niet door de dag?quote:Op maandag 7 maart 2011 13:54 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ik hoop het wel, want het is echt te weinig voor hem. Voor mezelf maakt het niet zo uit, maar ik moet hem echt de rest van de dag doorsleuren. Als ik hem twee dutjes laat doen dan slaapt hij de eerste keer wel gerust 2-3 uur! Alleen slaat hij het tweede slaapje dan over.
Nou ja, het is gewoon niet logisch: wel lang slapen als ik hem er vroeg in stop maar niet lang slapen als ik hem er later in stop. Misschien is hij wel te moe om echt lekker te slapen.
Nee, dan ontstaat 's middags eigenlijk hetzelfde probleem. En het is niet een kwestie van gewoon 's middags iets doen om hem af te leiden. Hij zit er echt doorheen en de laatste paar uur zwalkt hij als een gek en wordt hij steeds labieler. Ik vind het heel sneu voor hem. We doen hem dan maar een half uur eerder naar bed, om half zeven.quote:Op maandag 7 maart 2011 13:59 schreef debuurvrouw het volgende:
[..]
Blijkbaar een nogal accurate stoelgang. als hij bij het eerdere slaapje niet hoeft te poepen zou dat wel wat verklaren. Maar eerder wat langer slapen trekt m ook niet door de dag?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |