abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_93767002
quote:
1s.gif Op maandag 7 maart 2011 13:26 schreef groofskendezoveelste het volgende:
Claudia,

S accepteert ook zonder problemen (vanaf dag 1) dat ik R op schoot heb. Als ik een andere baby op schoot heb, is dat echt een ander verhaal. Al is S daar nu wel overheen gegroeid, geloof ik. R zit nu in die fase :X .
Oh, wat grappig, dat ze R. wel accepteerde!
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_93767057
R is trouwens vaak wel lastig als ik S op schoot heb. }:| :o
pi_93767163
lekker naar buiten met je duowagen Claudia! *O*

Ik ga de kinderen straks met de fiets ophalen! Heerlijk.
  maandag 7 maart 2011 @ 13:32:40 #229
265732 Keshet
Alle kleuren van de regenboog
pi_93767172
Wat een heerlijk schoffie Miss! O+

Ik verbaas me ook steeds over Isabeaus woordenschat. Ik heb d'r live gehoord en wat Sorbo vertelt is nog waar ook. :D ;)

Hier gaat het weer de goede kant op! *O* Emma drinkt haar flessen weer goed. De bijvoeding gaat nog steeds bagger maar dat is nou eenmaal niet anders. Er zitten al wat happen fruit en wat happen brood in dus dat is super.

Ik heb d'r vanochtend al uit d'r speelgoedbak kunnen vissen, onder de box vandaan kunnen plukken, uit de gordijnen kunnen halen, etc. etc. Energie genoeg dus. ;)

Zojuist hoorde ik 1 gil en daarna stilte...Dit trof ik aan:

_O-
Ze zat klem. :')

Bedankt voor de tips over de loopwagentjes!
A grand adventure has begun.
pi_93767214
Ik moet altijd zo lachen om Emma :D O+ . Ze is echt zo'n kanjer Keshet! Ik zag laatst ook een sta-foto (tegen de box) :o _O_ .
  maandag 7 maart 2011 @ 13:46:57 #231
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_93767735
Oh, wat een lekkere bollewangenhapsnoet heeft Senna toch O+ ik hou juist erg van te korte shirtjes. En dan zo'n lekkere bolle dreumesbuik er onderuit. O+ kan er niks aan doen. Dat en rode laarsjes. elke gek z'n gebrek hè. :P

oh Emma! ze kijkt er ook wel echt benepen bij. _O- Heerlijk lijkt me Keshet, dat ze zo op onderzoek uitgaat. O+
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
  maandag 7 maart 2011 @ 13:48:42 #232
143848 huuphuup
Dorksided
pi_93767803
Keshet :D
ik vind emma zo leuk, wat een heerlijk ding O+

Sennaschoffie, wat een lekker bolletje O+
dat zogenaamd vallen ken ik :')

Claudia, Amélie slaapt ook grofweg anderhalf uur. :Y misschien maar niet teveel op rekenen dat hij nog langer gaat slapen dan dat.

oh Buuf jaaa rode laarsjes O+ dat gebrek deel ik dan met je <3
en stampen in de plassen. Ze had het helemaal ontdekt laatst op de kinderboerderij, mn bolleke, lekker stampen in ieder miniplasje. B. vond het maar niks :D
Zomerkind &lt;3 & Winterkind &lt;3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_93767816
Ik hou er ook van Buuf. Ik hou sowieso erg van een hoog schoffie-buitengehalte, zeg maar :P . Dus in die rode laarsjes kan ik me ook wel vinden. O+
  maandag 7 maart 2011 @ 13:51:45 #234
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_93767927
:P Oh gelukkig! ben ik nog relatief normaal dus. Ja, tuinbroeken. hebben dat ook. ik heb een foto van mijn middelste, zo'n lekkere bolle dreumes, in een zwembroek enop laarzen en hij sleept iets mee, kweet niet wat. O+ je zou m opeten. O+
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
pi_93767940
quote:
1s.gif Op maandag 7 maart 2011 13:32 schreef Keshet het volgende:
Wat een heerlijk schoffie Miss! O+

Ik verbaas me ook steeds over Isabeaus woordenschat. Ik heb d'r live gehoord en wat Sorbo vertelt is nog waar ook. :D ;)
_O-

Herkenbaar.

Die foto van Emma die klem zit! :D
pi_93768022
quote:
1s.gif Op maandag 7 maart 2011 13:51 schreef debuurvrouw het volgende:
:P Oh gelukkig! ben ik nog relatief normaal dus. Ja, tuinbroeken. hebben dat ook. ik heb een foto van mijn middelste, zo'n lekkere bolle dreumes, in een zwembroek enop laarzen en hij sleept iets mee, kweet niet wat. O+ je zou m opeten. O+
Dat mijn zoon eens gauw gaat lopen. Hij wordt ook zo, wat ik je brom.
pi_93768036
quote:
14s.gif Op maandag 7 maart 2011 13:48 schreef huuphuup het volgende:

Claudia, Amélie slaapt ook grofweg anderhalf uur. :Y misschien maar niet teveel op rekenen dat hij nog langer gaat slapen dan dat.
Ik hoop het wel, want het is echt te weinig voor hem. Voor mezelf maakt het niet zo uit, maar ik moet hem echt de rest van de dag doorsleuren. Als ik hem twee dutjes laat doen dan slaapt hij de eerste keer wel gerust 2-3 uur! Alleen slaat hij het tweede slaapje dan over.

Nou ja, het is gewoon niet logisch: wel lang slapen als ik hem er vroeg in stop maar niet lang slapen als ik hem er later in stop. Misschien is hij wel te moe om echt lekker te slapen.
pi_93768120
Lastig Claudia. Het kost toch altijd even kruim, zo'n overgangsfase.
pi_93768124
quote:
1s.gif Op maandag 7 maart 2011 13:52 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

_O-

Herkenbaar.

Die foto van Emma die klem zit! :D
Wat zijn jullie toch schatten }:|

En Keshet, heb je nou Emma gewoon klem laten zitten en ben je toen nog even je camera gaan pakken? :P
  maandag 7 maart 2011 @ 13:59:24 #240
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_93768227
quote:
1s.gif Op maandag 7 maart 2011 13:54 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Ik hoop het wel, want het is echt te weinig voor hem. Voor mezelf maakt het niet zo uit, maar ik moet hem echt de rest van de dag doorsleuren. Als ik hem twee dutjes laat doen dan slaapt hij de eerste keer wel gerust 2-3 uur! Alleen slaat hij het tweede slaapje dan over.

Nou ja, het is gewoon niet logisch: wel lang slapen als ik hem er vroeg in stop maar niet lang slapen als ik hem er later in stop. Misschien is hij wel te moe om echt lekker te slapen.
Blijkbaar een nogal accurate stoelgang. als hij bij het eerdere slaapje niet hoeft te poepen zou dat wel wat verklaren. Maar eerder wat langer slapen trekt m ook niet door de dag?
  maandag 7 maart 2011 @ 14:03:16 #241
265732 Keshet
Alle kleuren van de regenboog
pi_93768403
Rode laarsjes. O+
Buuf, zoek die foto eens op? Lijkt me erg lief!

Sorbo, ja natuurlijk. Alles voor een foto he. :D
Ik was net foto's over aan 't zetten naar m'n laptop dus gelukkig had ik 'm bij de hand. Ik wilde ook een foto maken toen ze op d'r kop in het speelgoedkrat lag maar daar gilde ze net iets te hard voor én ik had m'n camera niet bij de hand toen. ;)

Ik heb geen tips voor het slapen van Ivan. Wij hebben daar (helaas) geen echt schema in.
A grand adventure has begun.
pi_93768404
Claudia, Isabeau poept zich tijdens haar middagdut ook regelmatig wakker. Gelukkig redt ze het op een kort slaapje ook wel goed, maar als ze niet wakker wordt van poep slaapt ze zo drie uur aaneengesloten, dus ik baal er altijd wel van. Vooral als de volgende dag een kdv dag is. Dan heeft ze geen mogelijkheid om uit te slapen.

Gisterochtend was ik trouwens even heel blij met Isabeautje (nou ben ik meestal blij met haar, maar nu extra) we lagen heul laat in ons bedje en Isabeau heeft gewoon uitgeslapen tot kwart voor tien! Doet ze anders nooit!
pi_93768623
quote:
1s.gif Op maandag 7 maart 2011 13:59 schreef debuurvrouw het volgende:

[..]

Blijkbaar een nogal accurate stoelgang. als hij bij het eerdere slaapje niet hoeft te poepen zou dat wel wat verklaren. Maar eerder wat langer slapen trekt m ook niet door de dag?
Nee, dan ontstaat 's middags eigenlijk hetzelfde probleem. En het is niet een kwestie van gewoon 's middags iets doen om hem af te leiden. Hij zit er echt doorheen en de laatste paar uur zwalkt hij als een gek en wordt hij steeds labieler. Ik vind het heel sneu voor hem. We doen hem dan maar een half uur eerder naar bed, om half zeven.

Nou ja, dit probleem lost zich vanzelf wel op. Ik denk dat hij even moet wennen aan het ritme en hij poept niet altijd om dezelfde tijd. En als hij ouder wordt kan hij beter langer wakker blijven.

Hij is nu weer wakker, precies na 1,5 uur. Het zal mij benieuwen of hij een poepbroek heeft!
pi_93768718
Zooo wij zijn weer terug van het CB-bezoek. alles helemaal goed met mijn kleine vriendje,
84 cm en 11.8 kilo. Precies op het gemiddelde lijntje. :) Mannetje is gewoon 7 cm gegroeid in 3 maanden :o
Hij liep er rond of hij de koning was daaro, wou zich alle speelgoed wel toe-eigenen, stuurde grote kinderen van de loopauto af enzo :P ....hij is echt totaal niet bang voor andere kinderen, hoe groot ze ook zijn.
De wvk vond dat hij zoveel begreep, toen ze hem een bal gaf en zei dat hij de bal mocht gooien kreeg ze hem dus gelijk om de oren. :P Ga de bal maar pakken....roefroef en daar ging hij weer.
En hij is fijn-motorisch erg sterk. Met beide handen.
Ze vroeg hoe het ging met praten, of hij meer dan 3 woordjes kon zeggen. Nou dat lukt wel ja. Maar toen ik zei dat hij nog geen woordjes aan elkaar plakte zei ze dat kinderen dat op de leeftijd van 2 jaar doen :D ....(en nu valt Sorbootje nog harder van de stoel)
Ze heeft zijn tandjes nog even bekeken, en het was inderdaad duidelijk dat er vanalles was gebeurd in zijn mondje, advies had ze niet, alleen dat het afwachten was. :{ Maar ook, dat het in de meeste gevallen weer vast groeit :) . aan die positieve flow houden we ons maar vast dan.

Wat alleen wel een beetje K is is dat ze de machtiging voor de pepti niet kunnen verlengen. :{ De zorgverzekering wil het niet langer vergoeden omdat ze vinden dat er genoeg alternatieven zijn....dus.... :')
We hebben nog een machtiging tot juni.
Lars drinkt nu nog 3 flessen pepti op een dag.
We konden nog via de dietiste proberen (of via de huisarts) om het voor elkaar te krijgen, aangezien Lars melk echt echt niet verdraagt.
Komt tijd komt raad...we hebben nog even tot het juni is.

En..... morgen horen we de definitieve opleveringsdatum van het huis!!!! w/ :o *O* ^O^
wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver
  maandag 7 maart 2011 @ 14:13:06 #245
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_93768803
Even Oscars stats erin gooien.
's Middags slapen is van 12.30 tot een uur of 15.00, soms wat langer, soms wat korter.
Gewicht en lengte: helemaal goed: 87cm bij 13.35kg. O+ Beide op de helft van de bovenste helft van de curve, gewicht er ietsje onder, niks meer aan doen dus.
Komt mooi uit, want we doen vaak maar wat, ene dag eet hij wat meer dan de andere dag en dat lijkt prima te werken. :P

Enige puntje voor verbetering is het slapen 's nachts. Elke nacht standaard om 00.30 is het raak. Of beter, mis... -O- Gisteren wist ik mezelf snel genoeg uit bed te werken zodat hij niet heel erg overstuur was en viel hij na een fles melk (50-50 met water) in mijn armen weer in slaap. Eergisteren daarentegen heeft hij van 00.30 tot 02.30 bij mij in bed liggen draaien, woelen, keten, spelen, jammeren, mieren, noemmaarop om uiteindelijk half over de rand hangend in slaap te vallen. :')

Ik ga binnenkort een afspraak maken met het opvoedbureau (jaja... it doesn't come naturally bij iedereen ;) ) en de cb-verpleegkundige (Echt een superlief en supportive mens trouwens! O+ ) gaf aan dat we dat slapen daar ook zouden kunnen bespreken. De kinderorthopeed zou evt. nog tips kunnen hebben omdat wij denken dat Oscar mss last heeft van groeipijnen 's nachts. Hij is nl. echt heel onrustig dan met zijn lijfje. Heel erg wriemelen met zijn beentjes en slaan met zijn armpjes. -O-
  maandag 7 maart 2011 @ 14:24:26 #246
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_93769345
Jemig BE, dat lijkt me echt héél zwaar. Hopelijk kunnen ze je bij het opvoedbureau wat nuttige tips geven.
en for what it's worth, ik heb een cursus gedaan en een kast aan boeken gelezen. Natural is het dus hier ook niet. :*

@Keshet
de bladzijde uit zijn fotoboek gewoon blind gescanned. Hij bleek zijn beker mee te slepen :D had ik kunnen weten. En eten natuurlijk :9

maandag 7 maart 2011 @ 14:25:40 #247
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_93769395
Wat een heerlijke foto Buuf! O+
pi_93769442
Heb je het gevoel dat je faalt BE? Ik denk dit te proeven uit je post....niet nodig he! Juist heel goed dat je hulp accepteert! Mooie stats btw!

Nog even de curves van Lars. Dit is van de borstvoeding.com site, die loopt net weer wat anders. op het CB lag hij op beide lijntjes pcies op het gemiddelde
Maar even voor het idee:

wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver
  maandag 7 maart 2011 @ 14:29:20 #249
245866 Ca.ra
Nu met loslopend wild
pi_93769540
Ik had net een genietmomentje toen ik de stofzuiger opborg. Ik keek naar buiten en zag de eerste lading was van dit jaar buiten wapperen in de zon, en daaronder een klein loopfietsje. De bezitter daarvan ligt nog lekker te slapen. En als hij zo wakker is dan verzinnen we iets dat we nodig hebben en dan wandelen we samen door de lentezon naar de stad.

En ik heb eindelijk het kapstokje opgehangen! Door mijn opa gemaakt voor zijn eigen kinderen toen ze nog klein waren. Een erfstuk dus. Of heet dat nog niet zo als de opa in kwestie nog leeft? Niet kostbaar, wel waardevol.

Time is the quality of nature that keeps events from happening all at once. Lately, it doesn't seem to be working.
  Moderator maandag 7 maart 2011 @ 14:29:29 #250
5428 crew  miss_sly
pi_93769549
Fijn dat het op het CB allemaal goed was Karin! Wat vervelend van de pepti, en wat raar ook! Wat voor alternatieven vinden ze dan dat er zijn, kunnen ze dat ook vertellen?

BE, ook al mooie stats! Dat wakker worden s nachts lijkt me erg vervelend. En zo moeilijk om te veranderen ook. Lastig he, dat iets dat zo nodig is en zo vanzelfsprekend en natuurlijk lijkt, soms tot zulke lastige situaties kan leiden.
En hier komt het ook allemaal niet naturally, hoor. Lijkt me dat er maar weinig natuurtalenten zijn als het om opvoeden gaat. Het is ook nogal wat, je wil het toch graag goed voor, want het is voor de rest van hun leven enzo. slaapt hier vaak ook langer als ik haar eerder op bed leg, dan wanneer ze wat later gaat slapen. Hier is het wel vaak zo dat ze het op dat ene langere slaapje dan wel trekt, maar kennelijk heeft Ivan meer slaap nodig. Misschien moet hij idd nog wennen.

dutje vanmiddag wilde echt niet lukken. Ze was ontzettend verdrietig en wilde me maar niet los laten. Uiteindelijk heb ik haar in haar slaapzak maar meegenomen naar de huiskamer en zijn we samen op de bnak gaan liggen. Moe als ze was, sliep ze binnen een minuut. Na een uurtje ben ik bij haar vandaan gekropen, en zo ligt ze er nu nog bij:

Heel anders dan mijn schoffie van vanochtend O+

Buuf, wat een heelrijke foto's O+ O+

[ Bericht 5% gewijzigd door Jippie op 20-06-2023 13:49:19 ]
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')